بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
انواع اسید در نماشویی ساختمان
چهار شنبه 29 تير 1401 ساعت 11:4 | بازدید : 30 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

نمای ساختمان به علت اینکه که در فضای خارجی ساختمان قرار دارد، زودتر از سایر قسمت های خانه دچار آلودگی و کثیفی می شود. بنابراین نماشویی در فواصل زمانی مشخص برای ساختمان، اهمیت بالایی دارد. هر نوع نما، نیاز به متریال مخصوص به خود را دارد. برخی از نما ها برای شستشو نیاز به مواد اسیدی دارند. شوینده های اسیدی برای نما هایی کاربرد دارد که آلودگی آن ها از نوع چربی است و با مواد شوینده معمولی قابلیت تمیز شدن را ندارد.

نماشویی ساختمان با مواد اسیدی

شوینده های اسیدی به شوینده هایی گفته می شود که PH آن ها کمتر از عدد 7 است و هر چه این رقم کمتر شود، میزان اسیدی بودن این مواد بیشتر می شود. شوینده های اسیدی با نفوذ به آلودگی ها به خصوص چربی ها، به خوبی آن ها را از بین می برند. علاوه بر چربی ها، جرم و کثیفی نما، ملات یا مواد اضافه ای که روی ساختمان پس از ساخت و ساز می ماند نیز با استفاده از اسید شویی در برخی موارد قابل شستشو است. نماشویی بسیار حساس است و استفاده مقدار کمتر یا بیشتر از یک ماده شوینده، تاثیرات بدی بر روی نما می گذارد.

 اسید اگر به درستی برای نماشویی استفاده نشود، ممکن است علاوه بر جرم ها بخشی از نما را هم از بین ببرد. پس رعایت اندازه ها بسیار مهم است و تنها تیم نماشویی متخصص مقدار لازم برای تمیز شدن هر نوع نما با اسید بدون آسیب را می داند. اسیدی که برای شستشوی نمای ساختمان استفاده می شود درصد اسیدی بودن آن حدودا 20 است و در واقع ارقام بیشتر از آن، به نمای ساختمان آسیب می رساند و سبب خوردگی در نما می شود. هر نمایی قابلیت اجرای اسید شویی را ندارد اما سنگ های گرانیت، مرمر و بعضی از سنگ های تیشه ای را می توان با مواد اسیدی نماشویی کرد. دیسکلر نوعی شوینده اسیدی است که در شستشوی نمای ساختمان استفاده می شود.

اسید شویی با تیم نماشویی کارویس

مجموعه کارویس سال های زیادی است که در زمینه نماشویی ساختمان و کار در ارتفاع در حال فعالیت است. تیم کارویس با تمام روش های شستشوی نما آشنایی کامل دارد و به خوبی و با مهارت آن را اجرا می کند. استفاده از اسید در نماشویی از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین اگر قصد دارید که از اسید در شستشو ینمای ساختمان خود استفاده کنید کارویس انتخاب خوبی برای شما است.

انواع اسید در نماشویی ساختمان

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اهمیت شستشوی نما در فروشگاه ها
چهار شنبه 29 تير 1401 ساعت 9:49 | بازدید : 38 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی و شستشوی نما

شستشوی نما اقدامی است در جهت حفظ زیبایی و سلامتی نمای ساختمان. این عملیات، باید به‌صورت دوره‌ای و با استفاده از مواد مناسب انجام شود که بیشترین بازدهی از آن دریافت شود. هنگامی صحبت از ساختمان‌های تجاری و فروشگاه‌ها به میان می‌آید، اهمیت زیبایی نما دوچندان می­شود. یک نمای زیبا، درواقع برای چنین مکان­ هایی، حکم تبلیغات را دارد.در این مقاله، دلایل اهمیت بیشتر نماشویی برای ساختمان‌های تجاری و فروشگاه‌ها را بررسی می‌کنیم. درصورتی‌که مالک یا مستاجر یک ساختمان تجاری یا فروشگاه هستید، مطالعه این مقاله می‌تواند، شما را از نکته­ای ظریف اما ساده در کسب موفقیت بیشتر، آگاه نماید.

دلایل عمومی اهمیت شستشوی نما

به‌طورکلی، شستشوی نما اقدامی است که درنتیجه آن، نمای ساختمان تمیز و بسیار درخشان‌تر از گذشته می‌شود. با وجود آلودگی­ های مختلف هوا مانند ریزگرد و دود خودروها، باران‌های اسیدی و نفوذ حشرات و پرندگان ریزودرشت به قسمت‌های مختلف نما، این بخش از ساختمان، پس از مدتی، دچار فرسودگی و آسیب خواهد شد. آسیب‌های واردشده می‌توانند، رنگ نما یا حتی بخش‌هایی از خود آن را تخریب کنند. در صورت عدم توجه به چنین موضوعی، ممکن است عوامل مخرب و آثار آن‌ها وارد ساختمان نیز بشوند. شستشوی نما می‌تواند، بسیاری از عوامل آلاینده و مخرب را پیش از آنکه آسیبی جدی به ساختمان و نمای آن بزنند، از میان بردارد. همچنین، با انجام به‌موقع نماشویی ساختمان، می‌توان از ایرادات ریزودرشت به وجود آمده در نما یا حتی قسمت‌های داخلی دیوارهای آن، مطلع شد. با انجام اقدامات تعمیری ساده و برطرف کردن این ایرادات از هزینه‌های گزاف در آینده، پیشگیری می­شود.

چرا شستشوی نما برای فروشگاه ها حیاتی تر است؟

موارد گفته‌شده در بخش قبل، برای تمامی ساختمان‌ها ازجمله ساختمان‌های تجاری و فروشگاهی، صادق هستند. بااین‌حال، مواردی که در این بخش مطرح می‌شوند، بیان می‌کنند که شستشوی نما، چه نقش ویژه‌ای در هزینه‌ها و رونق کسب‌وکار یک فروشگاه، بازی می‌کند. به همین دلیل است که بسیاری از مجتمع‌های تجاری، در سال دو بار یا بیشتر، اقدام به نماشویی می‌کنند.

جذب مشتریان بیشتر

نمای یک فروشگاه، اولین بخش از آن است که به نظر رهگذران و افراد بیرون از فروشگاه می‌رسد. یک نمای آراسته و تمیز، جذابیت بسیار بیشتری برای افراد ایجاد کرده و آنان را ترغیب به ورود به فروشگاه می‌کند. در مقابل، یک نمای کثیف و آلوده، اثر بازدارنده داشته و نرخ ورود مشتریان به فروشگاه را کاهش می‌دهد.

جلوه بهتر ویترین

صاحبان فروشگاه، هزینه‌های هنگفتی برای دکور و ویترین جلوی فروشگاه خود می‌پردازند. مسلما انتظار آن‌ها این است که ویترینشان به‌خوبی دیده شود و برای مشتری، جذابیت ایجاد کند. شستشوی نما سبب می‌شود که ویترین یک فروشگاه در شفاف‌ترین و بهترین حالت خود در چشم مشتری، ظاهر شود. این موضوع به‌خصوص برای نماهای شیشه‌ای، اهمیت بیشتری می‌یابد. این مسئله در خصوص عوامل بصری، مانند نام فروشگاه یا برند، لوگو و حتی شماره تماس فروشگاه، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این عوامل، شناسنامه فروشگاه هستند و عدم توجه به وضعیت ظاهری آن‌ها به معنی عدم اهمیت صاحب فروشگاه به تصویر خود در اذهان عمومی است. نقطه‌ضعفی که می‌تواند به عدم اطمینان مشتریان نیز منجر شود.

تجربه بهتر مشتری

یکی از فاکتورهای بسیار مهم که معمولا در نظرسنجی از مشتریان مطرح می‌شود، تجربه مشتری است. تمیزی و زیبایی بصری فروشگاه، ازجمله نمای آن، بر تجربه مشتری از آن فروشگاه، اثر مثبت می‌گذارد. عاملی که درنهایت، باعث خرید بیشتر و آسان‌تر و بازگشت مشتری می‌شود. به‌این‌ترتیب، می‌توان گفت که شستشوی نما ، باعث وفاداری بیشتر مشتریان نیز می‌شود.

آلوده شدن بیشتر نمای فروشگاه ها

چندین عامل هستند که باعث می‌شوند، نمای فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری، بیش از ساختمان‌های مسکونی معمولی، آلوده شوند. اولین دلیل، این است که آن‌ها بیشتر در معرض دود خودروها و عوامل آلاینده، قرار دارند. فروشگاه‌ها معمولا در خیابان‌ها و یا مراکز شهر واقع شده­اند. مناطقی که آلودگی هوا قطعا نسبت به کوچه‌های خلوت با ساختمان‌های مسکونی، بیشتر است. به همین دلیل، مهم است که شستشوی نما در فروشگاه‌ها با کیفیت بهتر و در زمان مقرر، انجام شود. علاوه بر این، نمای بسیاری فروشگاه‌ها، شیشه‌ای است. متریالی که کمترین آلودگی، مانند قطرات باران و فضولات پرندگان، به‌راحتی روی آن دیده می‌شود. این مسئله حتی نمای ویترین از داخل فروشگاه را هم خراب کرده و بر ذهنیت افراد در حال خرید نیز اثر منفی می‌گذارد.

هزینه بیشتر تعمیرات برای واحدهای تجاری

در یک واحد تجاری، همه هزینه‌ها افزایش می‌یابد. آنچه نمای یک ساختمان تجاری یا فروشگاهی را گران‌تر می‌کند، متریال مورداستفاده است. فروشگاه‌ها، به‌منظور برجسته‌سازی خودشان از دیگران و بهتر بگوییم، برندسازی، از متریال خاص‌تری در ساخت نما و ویترین، استفاده می‌کنند که تعمیر و تعویض آن‌ها نیز گران‌تر است. شستشوی نما می‌تواند، طول عمر نما و ویترین هر فروشگاهی را افزایش دهد. علاوه بر این، درصورتی‌که عدم توجه به وضعیت نما، سبب آسیب به رنگ، بخش‌های داخلی دیوار و یا داخل فروشگاه شود، فرآیند تعمیرات باعث تعطیلی یا اخلال در روند کسب‌وکار می‌شود. اتفاقی که خود، یک هزینه هنگفت محسوب می‌شود. در بسیاری از موارد نیز تغییر نما منوط به کسب مجوزهای قانونی است که فرآیند پردردسر و هزینه‌برداری است. به‌این‌ترتیب، شستشوی نما در کاهش هزینه‌ها و بهتر بگوییم خسارت‌های غیرقابل‌پیش‌بینی برای فروشگاه نیز بسیار حائز اهمیت است.

روحیه بهتر کارکنان

شستشوی نما برای کارکنان فروشگاه، ایجاد انگیزه و روحیه می‌کند. هرچه محیط کار افراد، جذاب‌تر و مطبوع‌تر باشد، انگیزه آنان برای حضور موثر در آنجا نیز بیشتر خواهد شد. هر روز صبح مشاهده یک نمای زیبا و تمیز به کارمندان و فروشندگان فروشگاه، انرژی مثبت و نشاط تزریق کرده و باعث می‌شود از کار کردن در چنین محلی، احساس رضایت بکنند. همان‌طور که می‌دانید، فروشندگان یک فروشگاه، نوک پیکان فروش آن محسوب می‌شوند. بازدهی بالای آن‌ها، تاثیر مستقیم بر سود بیشتر و توسعه فروشگاه، دارد. شستشوی نما ، روحیه فروشندگان را برای برقراری رابطه سازنده با مشتریان بیشتر کرده و از این طریق، بر درآمد کلی فروشگاه نیز موثر است. از سوی دیگر، عدم توجه مالک برند یا فروشگاه به نمای ساختمان خود، مجوزی برای بی‌نظمی کارکنان و سستی آن‌ها در کار است. اتفاقی که پس از چندی، خود را در بروز بی‌نظمی در داخل فروشگاه، فروش کمتر و رفتار نه‌چندان حرفه‌ای فروشندگان با مشتریان نشان می‌دهد.

شستشوی نما در فروشگاه در یک نگاه

یک فروشگاه در هراندازه و صنفی که باشد؛ نیاز به نمایی زیبا، تمیز و موجه دارد. عدم توجه به وضعیت نما؛ تاثیر مستقیم بر فروش، جذب و حفظ مشتری دارد. علاوه بر این؛ عدم شستشوی نما به صورت منظم، می‌تواند، سبب وارد شدن خسارت‌هایی به فروشگاه شود که به‌مراتب از خسارت‌های مشابه در ساختمان‌های مسکونی، سنگین‌تر هستند. با توجه به اینکه فروشگاه‌ها عمدتا در مناطق پررفت­وآمدتری نسبت به ساختمان‌های مسکونی قرار دارند، نمای آن‌ها با سرعت بیشتری هم آلوده می‌شود. این مسئله در کنار جنس نما، باعث می‌شود که عملیات شستشوی نما برای فروشگاه‌های تجاری، حداقل دو بار در سال، ضروری به نظر برسد. این اقدام، سبب جلوگیری از تخریب نما، برندسازی بهتر و روحیه بهتر کارکنان فروشگاه نیز خواهد شد.

اهمیت شستشوی نما در فروشگاه ها

برچسب‌ها: شستشوی نما , نماشویی ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقاشی نمای آپارتمان
چهار شنبه 29 تير 1401 ساعت 9:47 | بازدید : 33 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

امروزه نمای ساختمان‌ها در متریال‌های مختلفی اعم از سنگی، چوبی، سیمانی، گرانیت و غیره ساخته می‌شوند که بسیاری از آن‌ها قابلیت شستشو و نقاشی شدن را دارد. زمانی که میزان آلودگی‌ها بیش از حد باشد به جای نماشویی از نقاشی نما استفاده می‌شود که تأثیر زیادی بر زیبایی و مقاومت ساختمان دارد و طول عمر جنس رویی نما نیز افزایش می‌یابد. نقاشی دیوارهای بیرونی ساختمان که از اجزای اصلی نمای ساختمان به شمار می‌رود، باید توسط افراد با تجربه و ماهر انجام شود تا سیمای ظاهری ساختمان زیبایی خاصی به خود بگیرد. از این رو، ما در این مقاله قصد داریم به طور کامل به نقاشی نما آپارتمان بپردازیم.

مراحل نقاشی نما آپارتمان

اصول اجرای نقاشی نمای ساختمان برای سطوح مختلف تقریبا یکسان است و اصولا رنگ آمیزی نما براساس میزان ارتفاع، با استفاده از داربست و یا طناب (راپل) انجام می‌شود. در ادامه به مراحل نقاشی نما خواهیم پرداخت:

مرحله نخست: شستشوی سطح روی نمای ساختمان برای از بین بردن آلودگی‌ها و آماده کردن نما برای زیرسازی با روش‌های مختلف از جمله دستگاه واترجت ضروری است.

مرحله دوم: تعیین محدوده عملیات اجرایی برای نقاشی نما و قرار دادن ابزارآلات مورد نیاز برای بتونه‌ کاری و شستشوی وسایل رنگ‌آمیزی ضروری است تا از پاشیدن رنگ به دیگر نقاط ساختمان جلوگیری شود.

مرحله سوم: پر کردن ترک‌ها، آسیب‌دیدگی‌ها و نقاط غیرهمسطح نما با بتونه کاری باید اجرا شود.

مرحله چهارم: به منظور افزایش عمر رنگ نمای آپارتمان باید چسبندگی بین لایه رنگ و سطح با استفاده از زیرسازی با پرایمر باید اجرا شود. البته قبل از نقاشی نما با سطوح فلزی حتما باید از ضدزنگ استفاده شود.

مرحله پنجم: قبل از شروع عملیات نقاشی نما باید سطوحی که قصد رنگ آمیزی آنها را ندارید، اعم از شیشه‌ها، کف حیاط و چارچوب پنجره‌ها را باید بپوشانید.

مرحله ششم: در مرحله آخر باید نقاشی نما را به تعداد لایه مورد نیاز با استفاده از قلم مو، پیسوله، غلطک و یا دستگاه ایرلس اجرا شود.

انواع رنگ نقاشی نما آپارتمان

امروزه رنگ‌های مورد استفاده برای نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان بسیار متنوع شده است و بنا بر سطح مورد نظر می‌توان بهترین رنگ را برای نقاشی نما انتخاب کرد که در ادامه به معرفی انواع آنها می‌پردازیم.

رنگ اکرلیک

رنگ آکریلیک به دلیل مقاومت و دوام بالا، درخشندگی و انعطاف‌ پذیری و همچنین تنوع بسیار بالا محبوبیت‌ بیشتری برای انتخاب به عنوان رنگ‌های نمای آپارتمان دارد.

رزین آکریلیک

این نوع رنگ قابل‌ استفاده بر روی سطوح گچی، سیمانی، کناف است. رزین آکریلیک با قابلیت آسیب‌‌ناپذیری، ضد قارچ، مقاوم در برابر اشعه u.v خورشید و عدم استنشاق بوی بد طرفداران خاص خود را دارد و البته سطحی سخت بر روی نمای آپارتمان ایجاد می‌کند.

رنگ کنیتکس

نقاشی نما با نوع روغنی رنگ کنیتکس مرسوم است که دو ویژگی عمر بالا و مقاومت در برابر رطوبت این نوع رنگ را برای نقاشی نما محبوب کرده است.

رنگ ‌روغنی

این نوع رنگ برای تمام سطوح خارجی به‌ خصوص نرده، در و پنجره فلزی کاربرد دارد. این رنگ‌ به دلیل مقاومت خوبی که در برابر رطوبت دارد برای نقاشی نما مناسب است و قابلیت شستشو دارد. اما به دلیل خاصیت اشتعال پذیری نباید در تمام سطوح نما استفاده شود.

رنگ اپوکسی

اپوکسی یکی دیگر از انواع رنگ‌های مورد استفاده در نقاشی نمای ساختمان است که به دلیل مقاومت بالا برای رنگ آمیزی کفپوش نیز استفاده می‌شود.

رنگ نانو

رنگ‌های نانو به دلیل قابلیت عایق بودن در برابر نفوذ آب و کیفیت بالا گزینه مناسبی برای نقاشی نما ساختمان است. از دیگر ویژگی‌های این نوع رنگ می توان به آب‌گریزی، ضدآلودگی، ضد گرد و غبار، عایق سرما و گرما، مقاومت بالا و ضد لک بودن آن اشاره کرد.

ویژگی‌ رنگ مناسب نقاشی نما

رنگ نمای ساختمان از انواع مختلف رنگ‌های روغنی، پلاستیک، اپوکسی، آکریلیک، کنیتکس و آکریلیک استفاده می‌شود که هر کدام برای نقاشی نما ساختمان باید دارای خصوصیاتی زیر باشند:

  • دوام و ماندگاری بالا در برابر تغییرات شرایط جوی
  • مقاوم در برابر تابش اشعه خورشید
  • قابلیت شست و شو
  • مقاوم در برابر جذب گرد و غبار
  • عدم اشتعال‌پذیری
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • مقاوم در برابر سرما و گرما

به طور کلی، یک رنگ مناسب برای نقاشی نما ساختمان، رنگی است که دارای کیفیت بالا و منسجم باشد و با گذر زمان از هم گسسته نشود. به عبارت دیگر رنگ نما باید خاصیت الاستیک و یا کشسانی داشته باشد و در برابر ترک‌های ساختمان تا حد زیادی انعطاف‌پذیر باشند. بنابراین، برای نقاشی نمای آپارتمان همیشه از رنگ‌هایی که استانداردهای لازم را برخوردار هستند، انتخاب کنید.

فاکتورهای انتخاب رنگ برای نقاشی نمای آپارتمان

در گذشته تنوع رنگ‌ها برای نقاشی نمای آپراتمان بسیار کم بود اما امروزه با گسترش دانش و تکنولوژی طیف رنگ‌های مختلفی ساخته شده‌اند که در مقابل اشعه نور خورشید، رطوبت و آلودگی مقاوم هستند و سریع آسیب نمی‌بینند. از این رو، افراد در نقاشی نمای آپارتمان خود و انتخاب رنگ هیچ محدودیتی ندارند و می‌توانند رنگ دلخواه خود را برای رنگ‌آمیزی نمای ساختمان انتخاب کنند. با این حال، در هنگام انتخاب رنگ برای نقاشی نمای آپارتمان باید فاکتورهایی را از جمله کیفیت رنگ مدنظر قرار دهید تا متناسب با نوع سطح نمای ساختمان شما انتخاب شود. رنگ مورد استفاده در نقاشی نما ساختمان اگر کیفیت مطلوبی داشته باشد، به خوبی می‌تواند از نمای ساختمان نیز محافظت کند و از آسیب رسیدن به سطح نما تحت تأثیر عوامل بیرونی و زیست محیطی جلوگیری کند. پس در انتخاب رنگ مناسب و با کیفیت از کارشناسانی که اطلاعات کافی در این رابطه دارند، کمک بگیرید.

بهترین زمان نقاشی نما آپارتمان

مناسب‌ترین و بهترین زمان برای اجرای نقاشی نما آپارتمان فصول گرم سال اعم از تابستان و بهار است. هر چه شدت تابش نور آفتاب بیشتر باشد، رنگ نمای ساختمان زودتر خشک می‌شود. هوای بارانی سبب تخریب رنگ اجرا شده بر روی نما می‌شود و هزینه و وقت شما هدر خواهد رفت. بنابراین، با انتخاب مصالح و رنگ مناسب و همچنین بهترین زمان برای نقاشی نما ساختمان در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

قیمت نقاشی نمای آپارتمان

نقاشی نما علاوه بر ساکنان ساختمان برای افرادی که نظاره‌گر نمای آن هستند، بسیار زیبا و جذاب خواهد بود. هزینه نقاشی نما به نسبت نوع رنگ انتخابی متفاوت است و هر چه کیفیت رنگ بالاتر باشد، هزینه نسبتا بالایی را باید پرداخت کنید. معمولا نحوه قیمت‌گذاری نقاشی نما به مشخصاتی مانند ارتفاع ساختمان، نوع متریال نما، نوع متریالی که در رنگ آمیزی استفاده می‌شود و همچنین میزان سختی کار بستگی دارد. در صورتی که برای نقاشی نمای ساختمان‌های دارای ارتفاع، نیاز به برپایی داربست باشد، هزینه‌ آن نیز به هزینه رنگ آمیزی اضافه می‌شود. البته عواملی از جمله نوع رنگ مصرفی، نوع برند انتخابی رنگ، میزان زیرسازی و پیچیدگی و ظرافت کار در کاهش قیمت نقاشی نمای آپارتمان مؤثر خواهند بود.

نقاشی نمای آپارتمان


موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نماشویی نمای آجری و سیمانی
سه شنبه 28 تير 1401 ساعت 11:26 | بازدید : 31 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

نمای ساختمان را از جنس های مختلفی می سازند، اما برخی از متریال کاربرد بیشتری در طراحی نما دارند. نمای سیمانی و نمای آجری از جمله نما های ساختمانی است که تعداد زیادی از آن را می توانید در سطح شهر مشاهده کنید. نمای سیمانی و نمای آجری مثل سایر نما ها دچار آلودگی و کثیفی می شوند و تمیز کردن آن ها نیازمند وجود متریال و مواد مخصوص است. بنابراین اگر نمای ساختمان شما آجری یا سیمانی است و نیاز به نماشویی دارد به دنبال یک شرکت معتبر و با سابقه خوب باشید. اگر کار نماشویی ساختمان با توجه به نوع آلودگی و روش نماشویی مناسب، انجام شود، نمای ساختمان شما برای مدت ها تمیز و زیبا می ماند.

نماشویی نمای آجری

نمای آجری در گذشته بیش از امروز برای نما مورد استفاده قرار می گرفته است اما با این حال همچنان یکی از متریال پر کاربرد در طراحی نمای ساختمان است. آلودگی های نمای آجری شامل کپک ها، قارچ ها، شوره، دوده و مواد چرب هستند که روش نماشویی هر یک از آن ها متفاوت است، بنابراین باید به خوبی با نوع شستشوی نمای ساختمان آشنا بود. استفاده از اسیدشویی، واترسندبلاست یا واترجت بستگی به میزان آلودگی و جنس آلودگی نما دارد که تیم های متخصص به خوبی با این موضوع آشنایی دارند.

نماشویی نمای سیمانی

نمای سیمانی ساختمان نیز مثل نمای آجری دارای خلل و فرج هایی است که شستشوی آن را با چالش هایی مواجه می کند. نمای آجری و سیمانی سطح صافی ندارند، بنابراین باید از روش های مخصوصی برای نماشویی آن ها استفاده کرد. گاهی واترجت خالی نما را به خوبی تمیز نمی کند پس بسته به میزان الودگی نمای ساختمان، باید یکی از روش های مورد نظر انتخاب و اجرا شود. معمولا از واترسندبلاست و یا شوینده های اسیدی و نانو جهت شستشوی نمای سیمانی ساختمان است.

نماشویی با تیم متخصص کارویس

تیم نماشویی کارویس، تخصص شستشوی انواع نمای ساختمان با انواع متریال و ارتفاع مختلف را دارد و  شما نگرانی از بابت این موضوع نخواهید داشت. انتخاب متریال درست نماشویی، روش دسترسی مناسب، مقدار مواد مورد استفاده و اندازه های آن ها در ترکیب از جمله مواردی است که تیم های نماشویی باید به آن توجه کنند. تجربه و دانش در تیم کارویس به شما تضمین می دهد که کارتان با بهترین کیفیت انجام می شود. نمای سیمانی و نمای آجری نیز از این موضوع مستثنا نیستند و نیاز به دقت و توجه مناسب در حین انجام عملیات نماشویی دارند.

نماشویی نمای آجری و سیمانی

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


استفاده از فلزات در بازسازی خانه
سه شنبه 28 تير 1401 ساعت 10:13 | بازدید : 34 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

فلز از جمله مصالحی است که امروزه توسط بسیاری از افراد به صورت گسترده موقع بازسازی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل این موضوع آن است که فلز به دلیل درخشش ذاتی سبب ایجاد فضایی زیبا و شاد می‌شود. البته با ویژگی منحصر به فردش با تمام سبک‌های طراحی قابل هماهنگ شدن است. بر این اساس در سال‌های اخیر یکی از مصالح پرکاربرد در بازسازی منزل فلزات هستند اما برخی به دلیل ظاهر سخت آن تصور می‌کنند با فلزات نمی‌توانند هارمونی روح‌بخشی ایجاد کنند که این نوع برداشت کاملا اشتباه است و حضور فلزات در اجزای مختلف محیط‌های ساختمان‌های اداری و مسکونی همواره برجسته بوده است. در این مطلب قصد داریم راهکارهایی درباره استفاده از فلزات در بازسازی خانه ارائه دهیم.

آشنایی با انواع مصالح فلزی در معماری

استفاده از انواع فلزات زیبایی خاصی به نمای محیط خانه می‌دهد. در این راستا هنگام بازسازی خانه جنس بسیاری از بخش‌ها از جمله پله‌‌های مارپیچ، نرده‌‌های محافظ، درب‌ها و چارچوب آنها، طاقچه‌‌های دیوارکوب، پایه‌‌های میز، صندلی و مبل، کابینت آشپزخانه، پیشخوان آشپزخانه را از میان انواع فلزات و آلیاژهای پر کاربرد همچون آلومینیوم، برنج، چدن، مس و استیل یا فولاد ضد زنگ انتخاب می‌کنند. در ادامه برخی از این فلزات و نوع کاربرد آنها را در بازسازی منزل ذکر خواهیم کرد.

کاربرد برنج در بازسازی خانه

برنج یکی از آلیاژهای ساخته شده از دو فلز مس و روی است که علاوه بر رنگ زیبا دارای خصوصیاتی همچون استحکام، ضد سایش، سختی، رسانایی برقی و گرمایی، مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و بهداشتی بودن است. ظاهر آن دارای رنگی طلایی است و اغلب در لوازم آشپزخانه‌ و اتاق‌ نشیمن به ویژه در فضاهایی از خانه که نوردهی کمتر کاربرد دارد. همچنین برای ساخت آباژور و قاب آیینه‌ نیز از این آلیاژ استفاده می‌شود.

کاربرد مس در بازسازی خانه

فلز مس دارای رنگی قرمز متمایل به قهوه ‌ای است و به دلیل چکش خوار بودن قابل تبدیل به اشکال مختلف است و دوام بالایی دارد. فلز مس در ساخت لوازم تزئینی، ظروف آشپزخانه و مبلمان مخصوص فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که رنگ اتاق شما سفید است می‌توانید ایجاد گرما و جذابیت بیشتر از فلز مس استفاده کنید.

کاربرد استیل در بازسازی خانه

فلز استیل دارای آلیاژ نقره‌ای رنگ است که از ترکیب آهن و کربن ساخته می‌‌شود و قیمت آن نسبت به سایر فلزات ارزان‌تر است. دوام بالا، شکل‌پذیری، رسانایی گرمایی و مقاومت در برابر زنگ‌زدگی از مهمترین ویژگی‌های آن است. هنگام بازسازی خانه می‌توانید از استیل ضد زنگ برای درب و پنجره‌های حمام و توالت و ساخت وسایل آشپزخانه استفاده کنید. دستگیره درب‌ها، کابینت‌ها و قاب آیینه و سایر لوازم تزیینی را می‌توانید از جنس استیل انتخاب کنید.

کاربرد آلومینیوم در بازسازی منزل

آلومینیوم خاصیتی شبیه استیل دارد اما از آن سبک‌تر است و استحکام کمتری نسبت به استیل دارد. از ویژگی‌های فلز آلومینیوم می‌توان به مقاومت در برابر زنگ‌زدگی، وزن سبک، رسانایی در برابر گرما و الکتریسیته، براق بودن، عایق صدا و غیره اشاره کرد و از نظر زیست محیطی نیز قابل بازیافت است. در صورتی که بخواهید مبلمان خود را بازسازی کنید استفاده از قطعات آلومینیومی زینتی بهترین گزینه است. البته در برخی موارد برای ساخت درب و پنجره سرویس‌های بهداشتی و درب ورودی ساختمان نیز از آن استفاده می‌شود.

کاربرد چدن در بازسازی منزل

چدن یک آلیاژ ترکیبی از آهن و کربن است که مقاومت بالا در برایر سایش، سختی، قابلیت ارتجاعی، خاصیت چکش‌خواری، دمای نسبتا پایین ذوب و ماندگاری بالا، از ویژگی‌های مهم آن است. چدن دارای ظاهری تیره رنگ است و هنگام بازسازی خانه می‌تواند دستگیر‌ه‌ها، اجاق گاز، لوازم آشپزخانه، قطعات فلزی تزئینی، درب‌‌ها، دروازه‌ ها و پایه‌ های میز، صندلی و مبلمان از جنس چدن سفارش داد.

نحوه بازسازی خانه با فلزات کاربردی

هنگام بازسازی خانه فضاهای بسیاری را می‌توان با فلزات مختلف تغییر داد، البته خود فلز نیز دارای تنوع بسیاری است. در ای میان آهن، فولاد، فرفورژه، استیل، آلومینیوم و مس از جمله انواع فلز هستند که در بازسازی کاربرد بسیاری دارند. از نظر اقتصادی، در دسترس بودن و فراوانی، طلا و نقره فلزاتی بسیار گران هستند و به همین دلیل از سایر فلزات جدا می‌شوند.

سقف فلزی

یکی از عوامل تاثیرگذار در بازسازی خانه، سقف است. که این روزها مدل‌ها و روش‌های مختلفی برای بازسازی سقف در نظر می‌گیرند. یکی از این روش‌ها استفاده از سقف کاذب است. در این نوع پنل‌ها از انواع فلزات همچون قلع، مس، نقره، برنج استفاده می‌شود که معمولا در آشپزخانه‌ها مرسوم است. در این میان به منظور صرفه جویی در هزینه بازسازی خانه می‌توان سقف کاذب از جنس قلع را به کار برد و طرفداران خاص خود را دارد.

پارتیشن‌ فلزی

فرفورژه از انواع فلزاتی است که به دلیل مقاومت و ظاهری زیبا و ظریف در بازسازی خانه به سبک مدرن کاربرد بسیاری دارد. پارتیشن‌های فلزی از جنس فرفورژه می‌تواند برای جدا کردن فضاهای مختلف خانه از یکدیگر به جای دیوارکشی به کار ببرید.

کتابخانه فلزی

یکی از عناصری که در هر خانه‌ای وجود آن ضروری است کتابخانه است. اکثر کتابخانه‌های چوبی فضایی زیادی از محیط خانه را اشغال می‌کند. بنابراین در بازسازی خانه کتابخانه‌های فلزی جایگزین کتابخانه‌های چوبی شده‌اند. این کتابخانه‌ها بین ستون و دیوار هستند و فضای کمتری را اشغال می‌کند. مثلا اگر در منزلتان یک ستون اضافه دارید می‌توان از کتابخانه فلزی برای کاور آن بهره ببرید.

شلف و قفسه‌های دیواری

نصب شلف و قفسه‌های دیواری در مدل‌های مختلف به عنوان جایگزین مناسب طاقچه‌های قدیمی هنگام بازسازی خانه به شمار می‌آید که در کنج و گوشه‌های اتاق خواب و اتاق نشمین و آشپزخانه برای قرار دادن واسیل دکوری و گلدان‌ها قرار می‌گیرند. این قفسه‌‌های باز می‌توانند از جنس فلز ساخته شوند و ظاهری خلاقانه به دیوار می‌بخشند.

روشویی فلزی سرویس بهداشتی

هنگام بازسازی خانه تعویض روشویی قدیمی که اکثرا از جنش سرامیک هستند نیز در اولویت قرار دارد. از این رو، روشویی فلزی انتخاب بسیار منحصر به فردی برای سرویس بهداشتی و آشپزخانه است.

درب و پنجره‌های فلزی

امروزه به دلیل صرفه جویی در انرژی و گرما، پنجره‌های پی وی سی نسبت به سایر مدل‌های قدیمی کاربرد بیشتری دارند اما همچنان افرادی هستند که در هنگام بازسازی خانه درب و پنجره‌های فلزی و آلومینیومی را به دلیل ارزان بودن در اولویت قرار می‌دهند. به خصوص برای خانه‌هایی که دارای پنجره‌های بزرگ و وسیع هستند، استفاده از بافت‌های فلزی تفاوتی زیبا و چشم‌نواز را در مکان ایجاد خواهد کرد.

استفاده از فلزات در بازسازی خانه در یک نگاه

استفاده از انواع فلزات در بازسازی خانه سبب ایجاد جلوه بصری زیبایی در فضا می شود و از آنجایی که دوام وسایل فلزی بالاتر از دیگر متریال‌ها است از هزینه کرد در وسایلی با این جنس سال‌های زیادی با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید.

استفاده از فلزات در بازسازی خانه


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی دکوراسیون هالیوودی در محل کار
سه شنبه 28 تير 1401 ساعت 10:7 | بازدید : 37 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

شرکت‌ها و دفاتر کار در حال تغییر و تحول هستند و برای جلب نظر مشتری از المان‌های کاربردی در طراحی دکوراسیون داخلی محل کار خود بهره می‌گیرند تا محیطی پویا داشته باشند. از این رو اجرای دکوراسیون داخلی هالیوودی مورد توجه طراحان قرار گرفته است و در میان افراد جامعه نیز به عنوان یک الگو شناخته می‌شود و به عنوان مُد روز مورد پیروی قرار می‌گیرد. در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک هالیوودی سعی بر این است که بهترین و گران‌ترین عناصر به کار گرفته شود تا طراحی مدرنی به نمایش گذاشته شود، پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. سبک هالیوودی شامل یک پالت رنگی تازه، پارچه های مجلل، وسایل براق و لوازم جانبی شیک هستند به طور کلی، هالیوود ریجنسی شمایلی از یک دوره درخشان است که در آن شهرت، ثروت و هنر در هم ادغام شده‌اند.

ویژگی دکوراسیون هالیوودی در محل کار

سبک طراحی دکوراسیون داخلی هالیوودی ترکیبی از جانمایی وسایل لوکس و مدرن همراه با هنر هست و زرق و برق خاصی را به نمایش می‌گذارد. پس بهتر است که بدانید، دکوراسیون هالیوودی یک سبک با شکوه و سلطنتی است و ظرافت در تمام اجزای آن به خوبی دیده می‌شود. اغلب محل‌های طراحی شده به سبک هالیوودی دارای پایه سیاه و سفید هستند و انتخاب ترکیبی از رنگ‌های قوی در اولویت قرار دارد. در این نوع طراحی دکوراسیون داخلی از نوارهای عریض و طرح‌ها و الگوهای هندسی و حتی طرح‌های پیچیده و نقش و نگارهایی که از سبک‌های آسیایی الهام گرفته‌اند، نیز استفاده می‌کنند. استفاده از المان‌هایی همچون فرش قرمز در محل کار برای استقبال از مشتریان از مهم‌ترین ویژگی‌ دکوراسیون‌ هالیوودی است. استفاده از نورپردازی‌های متمرکز و نمایش لوازم پر زرق و برق در محیط محل کار از دیگر ویژگی‌های این نوع طراحی داخلی به شمار می‌آید. لازم به ذکر است، طراحی دکوراسیون داخلی به سبک هالیوودی به دلیل بکارگیری تجملات، هیچگاه از مُد نمی‌افتد و در هر زمان و شرایطی جذاب است و تأثیر مستقیم بر روی نظر مشتریان و روحیه کارکنان می‌گذارد و فقط باید با دقت به ترکیب رنگ‌ها و طرح بپردازید. بر این اساس، توجه به دکوراسیون محل کار می‌تواند به بهره‌روی، کارآیی و پویایی بیشتر مجموعه منجر شود.

اتاق‌های کار در دکوراسیون هالیوودی

طراحی دکوراسیون داخلی محل کار به روش هالیوودی علاوه به کار بردن مدرن‌ترین مبلمان‌ و پیشرفته‌ترین تجهیزات اداری هوشمند مانند رایانه، چاپگر، تلفن، قفسه کتاب، کابینت پرونده و غیره باید خدمات دیگری برای استراحت، قفسه قرار دادن لباس و سایر لوازم اداری نیز پیش‌بینی شود و به طور کلی عملکرد فضای اتاق‌های محل کار بالا و بهینه باشد. همچنین علاوه بر پیش‌بینی فضاها و اتاق‌هایی برای کارکنان و مشتریان باید فضایی برای برگزاری جلسات کاری برای تبادل ایده‌ها و برنامه‌ها با مبلمان، میز و صندلی‌هایی متناسب با دکوراسیون هالیوودی پیش‌بینی شود. همچنین فضای شخصی را برای قرار دادن عکس‌ها، کتاب‌ها، گواهینامه‌های کارکنان مدنظر قرار دهید. اتاق‌های کار در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک هالیوودی متمایز از دیگر دفاتر کار است و طراح دکوراسیون اتاق‌ها را بسیار بزرگ‌تر از اندازه عادی در نظر می‌گیرند و استفاده از پنجره‌های عظیم و یک تکه برای ایجاد یک نمای خارجی بسیار زیاد مورد توجه قرار می‌گیرد. استفاده از سیستم‌های هوشمند روشنایی برای کنترل مصرف انرژی، مدیریت میزان روشنایی محیط در طول روز و شب نیز در این نوع سبک طراحی دکوراسیون داخلی در اولویت قرار می‌گیرد و همچنین دفاتر کاری که با دکوراسیون هالیوودی طراحی شده‌اند از سیستم‌های اطفا حریق هوشمند بهره می‌برند. به طور کلی طراحی دکوراسیون هالیوودی در محل با المان‌هایی معمولا گران‌قیمت تجهیز می‌شود و اجرای آن بیشتر توسط شرکت‌هایی که مرفه و پردآمد هستند، مورد استقبال قرار می‌گیرد.

عناصر مهم در دکوراسیون هالیوودی محل کار

محل کار فضایی است برای جانمایی افراد جهت انجام امور اداری و سازمانی است. طراحی دکوراسیون داخلی این مکان‌ها بستگی به نوع مشاغل و عادات کاری کارکنان آن دارد. اگرچه، این دفاتر مکان‌هایی برای بازدید شرکا یا مشتریان نیز محسوب می‌شوند و به طور قطع استفاده از دکوراسیون هالیوودی هزینه‌بر است اما در مدت کوتاهی سبب سودآوری بیشتر خواهد شد. همچنین مکان‌های مشترکی برای کارکنان در محل کار اعم از آشپزخانه، کاناپه برای استراحت کوتاه، میزهای بازی، تلویزیون و غیره پیش‌بینی کنید.پس برای اجرای این نوع طراحی دکوراسیون باید عناصر و المان‌های مهمی را کنار هم قرار دهید.

رنگ محل کار در دکوراسیون هالیوودی

در طراحی دکوراسیون داخلی محل کار به سبک هالیوودی باید ترکیب رنگ‌ها با رنگ سازمانی شرکت و تصویر برند مطابقت داشته باشد. از این رو، استفاده از رنگ‌های قوی‌ برای مبلمان و دکوراسیون را در اولویت قرار دهید. به طور کلی در اجرای دکوراسیون هالیوودی در محل کار، اغلب رنگ‌های زیادی وجود ندارد و استفاده از رنگ‌های خنثی برای دیوارها اعم از کرم، سفید و خاکستری به همراه رنگ‌های متالیک توسط طراح دکوراسیون توصیه می‌شود تا یک محیط پُر زرق و برق ایجاد شود.

مبلمان هالیوودی در محل کار

در طراحی دکوراسیون داخلی هالیوودی، قطعات مبلمان علاوه بر کاربردی بودن برای رفع نیاز کارنان باید جلوه جذاب نیز داشته باشند. انواع مبلمان اداری از لحاظ سبک، مواد و کاربرد متفاوت هستند و باید در انتخاب آنها دقت کرد تا گرفتار تزییانات پیچیده در محیط کار نشوید. بنابراین، مبلمان انتخابی متناسب با کاربردهای مختلف باید به صورت حرفه‌ای چیده شود تا تمام نیازها در حال حاضر و در آینده را برآورده کند. به طور کلی مبلمان دکوراسیون هالیوودی جدای از طرح‌های خاص پُر زرق و برق، لوکس و فانتزی، راحتی بی‌نظیری را نیز به صاحبان خود القا می‌کنند.

نورپردازی هالیوودی در محل کار

نور یک عنصر اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود و به طور مستقیم بر خلق و خو، انرژی و توجه ما تأثیر بگذارد و از این رو، بهره‌وری و میزان رضایت از محل کار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در دکوراسیون هالیوودی محل کار باید امکان استفاده از نور طبیعی را مهیا کرد تا عمکرد کارکنان به حداکثر برسد. در صورتی که این امکان وجود ندارد، باید فضای محل کار را با استفاده از نور مصنوعی را جذاب کنید و به هر قسمت از فضای کار نور کافی هدیه کنید.

تهویه هوا در محل کار

کیفیت هوای فضای داخلی محل کار باید به صورت متعادل تنظیم شود و هوا به صورت مداوم در گردش باشد تا تحمل ساعات کاری توسط کارکنان سهل و آسان شود. در این راستا لازم است، از یک سیستم هوشمند تهویه هوا بهره‌ بگیرید.

طراحی دکوراسیون هالیوودی در محل کار


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نماشویی آپارتمان ها
یک شنبه 26 تير 1401 ساعت 11:3 | بازدید : 32 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

به علت گسترش شهر ها و افزایش جمعیت زو به روز بر تعداد آپارتمان ها اضافه می شود و همه این آپارتمان ها نیاز به فعالیت هایی دارند که عمر آن ها را طولانی تر کند تا افراد بتوانند بیشتر از آن استفاده کنند. یکی از فعالیت های مراقبتی برای ساختمان، استفاده از نماشویی و شستشوی نمای ساختمان است. نمای ساختمان ها، خصوصا آپارتمان هایی که در شهر های شلوغ قرار دارند خیلی زود درگیر کثیفی و آلودگی می شوند. تنها راه نجات نمای آپارتمان ها از هرگونه آلودگی استفاده از نماشویی ساختمان است. برای این کار بهتر است که از مجموعه هایی کمک بخواهید که کار نماشویی را به صورت کاملا تخصصی انجام می دهند، چرا که جنس انواع نمای ساختمان متفاوت است و هر نمایی نیاز به مواد مخصوص به خود برای نماشویی دارد. انتخاب مواد اشتباه می تواند صدمات گران قیمتی به نمای ساختمان بزند.

نحوه دسترسی به نما در نماشویی آپارتمان

آپارتمان به ساختمان هایی گفته می شود که معمولا بیش از دو طبقه ارتفاع دارند و برای دسترسی به آن ها می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. اما بهترین روش برای دسترسی به نمای آپارتمان ها جهت انجام پروژه های نماشویی، استفاده از طناب یا راپل است. روش دسترسی با طناب یک روش امن، راحت، کم هزینه و مناسب است که به راحتی می توان به تمام سطح نما دسترسی پیدا کرد. برای آپارتمان هایی که ارتفاع کمتری دارد، می توان از داربست و بالابر نیز استفاده کرد ولی اگر تعداد طبقات آپارتمان زیاد باشد بهترین روش دسترسی به نما، طناب است. معمولا از طناب برای نماشویی آپارتمان ها استفاده می شود.

مجموعه کارویس و خدمات نماشویی آپارتمان

از آنجایی که نمای آپارتمان ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند بنابراین نیاز است که هر کدام با مواد مخصوص خود نماشویی شوند. برای مثال نمای سیمانی با واترسندبلاست یعنی ترکیب آب و سیلیس شسته می شود. نماهایی از جنس سنگ های صیقلی را اسید شویی می کنند و نمای شیشه ای با استفاده از آب و مواد مخصوص شسته می شود، بنابراین نیاز است که با تیم هایی همکاری کنید که اشراف کامل به همه انواع نما دارند و مواد مخصوص شستشوی هر یک و اندازه های آن را می دانند تا به نمای ساختمان آسیبی نرسد. اگر نما با متریال اشتباه یا مقدار زیاد یا کم از آن ماده شسته شود، یا به خوبی تمیز نمی شود یا به نما آسیب می زند.

نماشویی آپارتمان ها

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تاثیر شستشوی نما بر جذب مشتری در ساختمان های تجاری
یک شنبه 26 تير 1401 ساعت 10:29 | بازدید : 35 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی و شستشوی نما

به نظرتان شستشوی نما چه تاثیری دارد؟ اصلاً چرا باید نما را شستشو کرد؟ قطعاً برای شستشوی نما ساختمان باید مبلغی را کنار گذاشت. از طرف دیگر در ساختمان‌هایی که تعداد واحدهای بسیاری دارید، شاید راضی کردن تمامی واحدها برای پرداخت هزینه کار دشواری خواهد بود. به همین خاطر برخی افراد به‌صورت کامل از نماشویی و شستن نمای ساختمان خودشان صرف نظر می‌کنند. این در حالی است که شستشوی به موقع نما و در بازه‌های زمانی مناسب، می‌تواند تأثیر مستقیمی بر جذب مشتری داشته باشد. آنقدر که نماشویی در ساختمان‌های تجاری و البته ساختمان‌های اداری تأثیر دارد، در ساختمان‌های مسکونی تأثیر ندارد. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره تأثیر نماشویی بر جذب مشتری در ساختمان‌های تجاری و اداری بیشتر بدانید.

اهمیت شستشوی نما در ساختمان‌های تجاری

انواع مجتمع‌های کوچک و بزرگ یا پاساژهای مختلف را می‌توان جزو ساختمان‌های تجاری دسته‌بندی کرد. خب برای آنکه اهمیت شستشوی نما در ساختمان‌های تجاری را متوجه شوید، بهتر است خودتان را به جای مشتری بگذارید. شما می‌خواهید یک کالا یا خدمات را خریداری کنید و برای آن مبلغی را بپردازید. متأسفانه همان طور که از قدیم گفتند، عقل انسان به چشمش است. حال تصور کنید در بازار رقابتی امروز که در هر کوچه و پس‌کوچه یک ساختمان تجاری وجود دارد، بدون آنکه درباره داخل پاساژ یا مغازه‌های آن اطلاع داشته باشید، می‌خواهید از روی ظاهر آن‌ها یکی را انتخاب کنید. آیا مرکز خریدی را انتخاب می‌کنید که شیشه‌های آن لک شده و نمای آن سیاه است؟ یا یک ساختمان با نمای شیک و براق را انتخاب می‌کنید؟

این موضوع کاملاً یک موضوع روانشناسی است. انسان میل به کمال و پاکیزگی دارد. همه ما عاشق پاکیزگی هستیم. وقتی که یک لباس نو و تمیز بر تن می‌کنیم، حس بهتری خواهیم داشت. حتی گاهی مشتریانی هستند که نه به قصد خرید، بلکه به قصد وقت‌گذرانی می‌خواهند وارد یک پاساژ شوند و حین وقت‌گذرانی خرید هم می‌کنند. خب این دسته از مشتریان نیز در نگاه اول جذب ظاهر نمای مجتمع می‌شوند. یادتان باشد که انسان‌ها موجوداتی احساسی هستند که عقلانی هم تصمیم می‌گیرند. پس در نگاه اول با زیبایی نمای ساختمان باید آن‌ها را جذب کنید. در نتیجه شستشوی نما در ساختمان‌های تجاری ارتباط مستقیم با جذب مشتری دارد.

اهمیت شستشوی نما در ساختمان‌های اداری

گاهی یک مرکز خرید بزرگ، چندمنظوره است و شامل بخش‌های تجاری و اداری می‌شود. گاهی هم یک ساختمان فقط به بخش‌های اداری اختصاص پیدا می‌کند. مشتریان واحدهای اداری با مشتریان واحدهای تجاری تفاوت دارند. معمولاً اینطور نیست که یک نفر وارد ساختمان اداری شود و برای وقت‌گذرانی به‌دنبال دفاتر مختلف باشد! پس در حقیقت شستشوی نما و زیبایی نمای ساختمان تاثیری بر جذب مشتری نخواهد داشت؛ اما فراموش نکنید که دفتر کار یک مجموعه، همانند لباسی است که یک نفر بر تن دارد. آیا شما در نگاه اول به کسی که ادعا می‌کند مثلاً یک وکیل خبره است و در عین حال لباس‌هایی کثیف و کهنه بر تن دارد اعتماد می‌کنید؟ قطعاً نه!

وقتی که به مشتریان و مراجعان خود آدرس دفتر اداری می‌دهید و آن‌ها به شما مراجعه می‌کنند، در نگاه اول چشمشان به نمای ساختمان می‌افتد. این اولین ارتباط بصری مشتری با مجموعه شما خواهد بود و تأثیر مستقیم بر طرز تفکر او درباره برند شما خواهد داشت. اگر ساختمان ظاهری کثیف داشته باشد، قطعاً نگاهی منفی درباره برند شما خواهد داشت. حال تصور کنید که این فرد قرار است یک سرمایه‌گذار بزرگ برای مجموعه شما باشد. یا مثلا قرار است یک قرارداد کاری بسیار بزرگ با شما عقد کند. پس بهتر است برای آنکه در همان نگاه اول بتوانید روی مخاطب تأثیر بگذارید، به نمای ساختمان اهمیت دهید.

قرارداد با پیمانکار برای جلوگیری از فراموشی

معمولاً توصیه می‌شود که در شهرهای آلوده، نماشویی هر 6 ماه یک بار اتفاق بیافتد. در برخی مواقع، بسیاری به‌خاطر مشغله کاری فراموش می‌کنند که در هر 6 ماه اقدام به شستشوی نما کنند. در این شرایط بهتر است مدیریت مجموعه با یک شرکت پیمانکاری معتبر قرارداد عقد کند. به این ترتیب هر 6 ماه یک بار یا هر بازه زمانی دیگری که اعلام می‌کنید، شرکت پیمانکار به‌صورت خودکار برای شستشوی نما مراجعه می‌کند. به این ترتیب همیشه نمای ساختمان زیبا و درخشنده خواهد بود و نیازی نیست که یادآوری کنید آخرین بار چه زمانی برای شستشو اقدام کردید.

تعمیرات را نادیده نگیرید

در نهایت باید گفت که اصلاً تعمیرات را نادیده نگیرید. تصور کنید که نمای سنگ یک ساختمان را به‌خوبی بشویید؛ اما بخشی از نمای سنگی ریخته باشد یا اینکه ترکی بزرگ روی آن به چشم بخورد. همان طور که کثیفی نما تأثیر بسیار مخربی بر مراجعان دارد، خرابی و شکستگی نما نیز همین تأثیر را حتی بدتر می‌گذارد. معمولاً شرکت‌های پیمانکار که اقدام به شستشوی نما می‌کنند، خدمات تعمیرات نما را نیز ارائه می‌دهند. پس می‌توانید از همان پیمانکار کمک بگیرید تا اقدام به تعمیرات نمای ساختمان نیز کنید. در ضمن برخی مواقع امکان نقاشی نما نیز وجود دارد. با نقاشی نما هم می‌توانید جانی دوباره به ساختمان دهید.

تاثیر شستشوی نما بر جذب مشتری در ساختمان های تجاری

برچسب‌ها: شستشوی نما , نماشویی ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقاشی نما ساختمان در فصول سرد سال
یک شنبه 26 تير 1401 ساعت 10:25 | بازدید : 36 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

همه ما می‌دانیم که رنگ در گرما بهتر خشک می‌شود؛ اما گاهی در فصل سرد سال نیز نیاز به نقاشی پیدا می‌کنید. خب در این مواقع باید چه کار کرد؟ اگر بحث نقاشی داخل ساختمان باشد، شاید با افزایش گرما داخل اتاق بتوان تا حدی به خشک‌شدن سریع‌تر رنگ کمک کرد؛ اما وقتی که نقاشی نما ساختمان باشد چه کاری می‌توان انجام داد؟ خب قطعاً در این شرایط امکان گرم‌کردن فضای بیرون خانه نیست! اینکه بخواهیم حدود 6 ماه منتظر بمانیم تا فصل گرم هم سر برسد شاید راه‌حل مناسبی نباشد. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید را درباره نقاشی نما ساختمان در فصول سرد سال را بدانید.

چرا نقاشی در سرما مناسب نیست؟

جالب است بدانید که به‌صورت کلی، نقاشی نما در فصول گرم سال مخصوصاً تابستان توصیه می‌شود. چه نقاشی داخل خانه و چه نقاشی بیرون خانه در فصل تابستان نتیجه بهتری خواهد داشت. خب شاید از خودتان بپرسید که سرما چه تاثیری بر کیفیت نقاشی می‌گذارد؟ زمانی که هوا سرد باشد، رنگ به سختی خشک می‌شود. البته معمولاً در فصل‌های سرد سال، فقط سرمای هوا احساس نمی‌شود. بلکه رطوبت هوا نیز افزایش پیدا می‌کند. اگر خوش‌شانس باشید و باران نبارد، رطوبت و سردی هوا از خشک‌شدن رنگ جلوگیری می‌کنند. به همین خاطر باید منتظر ترک‌های متعدد روی نقاشی باشید. به همین خاطر است که پیمانکاران در فصول سرد سال به مشتریان خود توصیه نمی‌کنند که اقدام به نقاشی نما کنند.

نقاشی داخل ساختمان با نقاشی نما ساختمان تفاوت بسیاری دارد. در نقاشی داخل ساختمان قطعاً بارش باران و برف روی آن تأثیر نمی‌گذارد؛ اما در نقاشی نمای بیرونی، با بارش باران و برف، نقاشی نمای ساختمان آسیب بسیاری خواهد دید. از طرفی شاید دیوارهای داخلی را با استفاده از سیستم‌های گرمایشی مختلف خشک کنند که البته این روش هم چندان توصیه نمی‌شود؛ اما هیچ وسیله‌ای برای خشک‌شدن نمای خارجی توصیه نمی‌شود. وقتی که رنگ به‌خوبی خشک نشود، رنگی که باید را از خود نشان نمی‌دهد. حتی گاهی امکان دارد که رنگ به‌سمت پایین بلغزد که به اصطلاح می‌گویند رنگ شره کرده است. به این ترتیب رگه‌هایی از رنگ را روی نمای بیرونی ساختمان مشاهده خواهید کرد که اصلاً زیبا نیستند. علاوه‌بر این خطوط، می‌توانید شاهد ترک‌های ریز و درشتی باشید که بعد از خشک‌شدن رنگ روی دیوار مشاهده می‌کنید.

چطور باید در سرما اقدام به نقاشی نما کرد؟

وقتی که صحب از نقاشی نما ساختمان در فصول سرد سال به میان می‌آید، اکثر پیمانکاران توصیه می‌کنند که این کار را به فصول گرم سال موکول کنید؛ اما گاهی شرایطی دوری ایجاب می‌کند که باید در همان فصل نقاشی را انجام داد. در این شرایط چاره چیست؟ خب برای هر مشکلی راه‌حلی وجود دارد. در این شرایط باید از رنگ‌های مخصوص برای نقاشی استفاده کرد. بهترین رنگ برای استفاده در نقاشی نما در فصول سرد سال، رنگ‌های ترافیکی سرد ترموپلاست هستند. این رنگ‌ها قدرت چسبندگی بسیار عالی دارند و سریعاً خشک می‌شوند. همچنین در برابر آسیب‌های مختلف نیز مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. البته در بازار رنگ‌های مختلفی با خواص مشابه رنگ‌های ترافیکی سرد ترموپلاست وجود دارند؛ اما این رنگ‌ها بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

رنگ‌های سرد ترافیکی همان رنگ‌هایی هستند که از آن‌ها برای رنگ آمیزی خطوط خیابان و روی آسفالت استفاده می‌کنند. این رنگ‌ها به‌خوبی نما را پوشش می‌دهند و ماندگاری بسیار مناسبی دارند. حتی در برابر باران‌های اسیدی و آلودگی نیز از خود مقاومت نشان می‌دهند. البته این نوع رنگ قیمت بیشتری در مقایسه با سایر رنگ‌هایی که برای نقاشی نما استفاده می‌کنند دارد. پس برخی کارفرمایان بعد از مقایسه قیمت، از نقاشی ساختمان در فصل سرد سال منصرف می‌شوند و ترجیح می‌دهند که تا تابستان صبر کنند!

نقاشی نما بر اساس شرایط محیطی

برای نقاشی نما باید همواره شرایط محیطی را در نظر گرفت. برخی مناطق همانند شمال کشور همواره بارندگی را تجربه می‌کنند و در هر فصلی از سال امکان بارش باران وجود دارد. همچنین در مناطق شمالی، رطوبت بالای هوا باعث می‌شود که در هر فصلی از سال رنگ به سختی خشک شود. در اصل از نظر رطوبت می‌توان گفت که در شمال کشور انگار همیشه زمستان است. مردم در جنوب کشور و کنار خلیج فارس نیز همین مشکل را تجربه می‌کنند. از طرفی برخی مناطق همانند کردستان، تبریز و شهرکرد، در تمامی روزهای سال هوایی سرد را تجربه می‌کنند. پس در حقیقت نقاشی ساختمان باید بر اساس منطقه جغرافیایی باشد. به این ترتیب حتی بدون در نظر گرفتن فصل نیز باید ابتدا موقعیت جغرافیایی بنا را در نظر داشت. برخی مناطق در هر فصل نیاز به رنگ خاصی دارند. پس حتماً از پیمانکار بخواهید تا بر اساس شرایط محیطی حاکم بر منطقه اقدام به خرید رنگ و مواد لازم جهت نقاشی نما ساختمان کند.

نقاشی نما ساختمان در فصول سرد سال


موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لوازم ایمنی کار با طناب در نماشویی
شنبه 25 تير 1401 ساعت 12:28 | بازدید : 40 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

با توجه به کم هزینه تر بودن نماشویی با طناب نسبت به سایر روش های دسترسی به ساختمان و همینطور دسترسی کامل به تمام سطح نما، بیش از سایر روش ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما با این حال این روش نیز محدودیت هایی دارد که باید مورد توجه پیمانکار و کافرما قرار گیرد. مهمترین نکته در رابطه با نماشویی و شستشوی نما با طناب رعایت نکات ایمنی ساختمان است. ایمنی در این روش بسیار مهم و قابل توجه است. در ادامه به بررسی موارد ایمنی در نماشویی با طناب می پردازیم.

شرایط ایمنی کار با طناب در نماشویی

کارگاه راپل و ایمنی

اولین کاری که در هنگام شروع فعالیت شستشوی نمای ساختمان باید با آن انجام دهند، استفاده از رعایت ایمنی و اجرای درست اصول کارگاه راپل است. در این مرحله طناب ها باید به خوبی به تکیه گاه یا سر ستون های مناسب در پشت بام بسته شوند تا در هنگام کار مشکلی برای طناب که اصلی ترین نگهدارنده تیم نماشویی است، به وجود نیاید. در صورت نبود تکیه گاه مناسب تیم باید خرپایی متناسب با وزن نمای ساختمان در پشت بام تعبیه کند. اتاق آسانسور و نرده های فلزی دور بام نیز برای این کار مناسب هستند.

راپل یا طناب در نماشویی

مهمترین ابزار در شستشوی نمای ساختمان با روش دسترسی با طناب، همانگونه که از نام آن مشخص است، طناب است. طناب ها باید قبل از شروع کار به خوبی بررسی شوند تا مبادا دچار زدگی یا پارگی باشد. تمام ابزار متصل به طناب نیز باید از نظر سلامت بررسی شوند. اگر طناب دچار مشکل باشد خطرات مالی و جانی زیادی افراد را تهدید می کند.

رعایت نکات ایمنی دیگر

تمامی اعضای تیم نماشویی ساختمان باید از لباس و کلاه مخصوص استفاده کنند تا در هنگام اجرای پروژه خطرات کمتری جان آن ها را تهدید کند. دستکش مناسب و لباس مخصوص در هنگام اسید شویی لازم است، همچنین کلاه ایمنی در همه موارد و تمام پروژه های نماشویی از الزامات است.

نکات ایمنی کار با طناب کارویس

مجموعه کارویس به علت سابقه طولانی در زمینه خدمات شستشوی نمای ساختمان و همینطور تجربه کاری بالا، رعایت نکات ایمنی را بسیار مهم می داند و همیشه قبل از شروع کار تمام موارد ایمنی مرتبط با نماشویی ساختمان را بررسی می کند تا در هنگام کار مشکلی برای کارفرما و اعضای تیم به وجود نیاید. این اهمیت به ایمنی سبب انتخاب تیم کارویس در اکثر پروژه های نماشویی شده است.

لوازم ایمنی کار با طناب در نماشویی

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازسازی خانه با تیم آموزش دیده
شنبه 25 تير 1401 ساعت 10:38 | بازدید : 36 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

بازسازی خانه ، پروژه‌ای بزرگی است که انجام آن، نیاز به داشتن تخصص و تجربه کافی دارد. ازآنجاکه این کار، معمولا هزینه‌بر است، بسیاری از افراد تمایل دارند که خود، مسئولیت بسیاری از بخش‌های آن را بر عهده بگیرند. تصمیمی که گاه، نه‌تنها از هزینه‌ها کم نمی‌کند بلکه به دلیل خسارت‌هایی که به بار می‌آورد، می‌تواند درنهایت، همراه با ضرر مالی باشد. در این مقاله از اهمیت استفاده از یک تیم آموزش‌دیده در بازسازی خانه سخن خواهیم گفت و مسئولیت‌های آن‌ها را برمی‌شماریم. درصورتی‌که قصد بازسازی خانه خود را دارید، پیش از بستن قرارداد یا دست به کار شدن، خواندن این مقاله را به شما توصیه می­کنیم.

مزایای بازسازی خانه با یک تیم آموزش دیده

کار کردن با یک تیم آموزش‌دیده، مزایای زیادی نسبت به بازسازی منزل با تکیه بر مهارت‌های فردی با کمک دوستان و اعضای خانواده، دارد. این افراد از تمام جزئیات و چالش‌های احتمالی آگاه هستند و می‌توانند برای آن­ها برنامه‌ریزی داشته باشند. در اینجا، پنج مزیت عمده سپردن بازسازی خانه به یک تیم حرفه‌ای بازسازی خانه را بررسی می‌کنیم.

انجام بازسازی از صفر تا صد

به‌طورمعمول، تیم‌های حرفه‌ای و کامل بازسازی خانه ، انجام صفر تا صد پروژه را بر عهده می‌گیرند. یک شرکت قوی معمولا تیم‌های مختلفی برای بازسازی قسمت‌های مختلف خانه، مانند سرویس بهداشتی، نصب کف‌پوش، نصب رابیتس و کناف و غیره دارد. وظیفه تامین اجناس از منابع معتبر نیز بر عهده تیم بازسازی است. مدیران این تیم می‌دانند که جنس شما را از چه منبعی و با چه قیمتی خریداری نمایند. پس تامین منابع مالی و مصالح، تیم بازسازی می‌تواند، برنامه‌ای زمانی به کارفرما ارائه داده و زمان پایان پروژه را تعیین نماید.

دریافت مجوزها

اعمال برخی تغییرات در هنگام بازسازی، نیازمند دریافت مجوز از نهادهایی مانند شهرداری است. تیم‌های حرفه‌ای بازسازی خانه که دارای مجوز فعالیت هستند، مسئولیت دریافت این مجوزها را نیز بر عهده می‌گیرند.

تجربه بالا

تبدیل ایده به واقعیت، کار آسانی نیست. در این مسیر، چالش‌های فنی و استراتژیکی بسیاری در بازسازی خانه وجود دارند. یک تیم حرفه‌ای، به‌خوبی می‌داند که چگونه تصویری که کارفرما از خانه ایده ­آلش دارد را اجرا کند. انتخاب مصالح مناسب و نصب و اجرای صحیح آن‌ها از مهم‌ترین عوامل موثر در این امر هستند. داشتن تجربه کافی به کارفرما این اطمینان را می‌دهد که در طول بازسازی خانه ، خسارتی به بار، نخواهد آمد. از دیگر مزایای کار کردن با یک تیم باتجربه، این است که آن‌ها ایراداتی که ممکن است در آینده در ساختمان نمایان شوند را نیز پیش‌بینی و پیشگیری می‌کنند. به‌طور مثال، آن‌ها معمولا به مشتریان خود توصیه می‌کنند که در طول بازسازی خانه ، تعویض برخی تاسیسات را نیز مدنظر داشته باشند تا در آینده نزدیک، مجبور به تخریب مجدد خانه تازه بازسازی‌شده‌شان، نشوند.

 بیمه مالی و جانی

احتمال بروز خسارات مالی و حتی جانی در طول فرآیند بازسازی خانه اصلا کم نیست. یکی از مزایای بزرگ تیم‌های حرفه‌ای بازسازی منزل این است که آن‌ها نه‌تنها کارگران خود، بلکه خانه شما را نیز در طول پروژه، بیمه می‌کنند. اگر خودتان اقدام به استخدام کارگر نمایید یا بازسازی را به گروه‌های بدون مجوز و غیرحرفه‌ای واگذار کنید، کاملا از این نظر، درخطر هستید. به‌این‌ترتیب در هنگام بستن قرارداد، توجه به مواردی شامل بیمه می­شوند، حائز اهمیت است.

سرعت در بازسازی

تیم‌هایی که از افراد آموزش‌دیده تشکیل‌شده‌اند، به‌خوبی می‌دانند که مراحل بازسازی را چگونه پیش ببرند تا پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن به پایان برسد. مهم‌ترین عوامل در تسریع روند بازسازی خانه عبارت‌اند از:

  • برنامه‌ریزی درست و مرحله‌به‌مرحله
  • بهره‌گیری از کارگران متخصص به تعداد کافی
  • تامین منابع مالی و مصالح به‌موقع
  • تعهد به ساعات کاری در طول روز
  • مجهز بودن به تجهیزات حرفه‌ای و ضروری، به‌ویژه در موارد پیش‌بینی‌نشده، مانند قطعی برق

دانش بازسازی

یکی از مهم‌ترین مزایای بازسازی خانه به کمک یک تیم حرفه‌ای، بهره‌گیری از دانش فنی بالا و به‌روز آن‌هاست. تهیه نقشه، اصول جانمایی تاسیسات، تعیین میزان نور برای هر فضا، میزان باری که هر دیوار می‌تواند تحمل کند و اصول علمی طراحی دکوراسیون داخلی، ازجمله مزایایی هستند که متخصصین حرفه ­ای بازسازی خانه با خود به همراه می‌آورند. علاوه بر این، تیم‌های پرکار، همواره در جریان به‌روزترین مصالح و شیوه اجرای آن‌ها هستند. به‌این‌ترتیب، کار کردن با آن‌ها می‌تواند، خانه مورد بازسازی را هرچه بیشتر مدرن و امروزی کند.

بازسازی خانه با تیم آموزش دیده


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی دکوراسیون داخلی با قفسه ها
شنبه 25 تير 1401 ساعت 10:37 | بازدید : 31 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

با طراحی دکوراسیون داخلی به راحتی می‌توانید محیط خانه یا شرکت خود را متفاوت کنید و احساس آرامش بیشتری را به کسانی در آن محیط رفت و آمد دارند، القا کنید. حال با اضافه کردن چیزهایی کوچک در قسمت‌های مختلف، می‌توان زیبایی بیشتری را در منزل به وجود بیاورد. نمونه آنها استفاده از قفسه‌ها و شلف‌های دیواری در طراحی دکوراسیون داخلی است که نقش بسیار مهمی را در فضاسازی بازی می‌کند. قفسه‌ها فضایی برای قرار دادن وسایل دکوری و تزیینی فراهم می‌سازند. امروزه فرم و شکل قفسه ها بسیار متنوع‎ و خلاقانه شده است و می‎توانید متناسب با سبک طراحی داخلی از انواع طرح های آن استفاده کنید. اگر شما هم قصد طراحی دکوراسیون داخلی با قفسه ها را دارید، با ما همراه باشید تا کارهای ساده‌ای را بیاموزید که به شما بسیار کمک می‌کنند.

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی با قفسه

روز به روز بر محبوبیت و طرفداران قفسه‌های دیواری مدرن و شیک افزوده می‌شود چرا که این قفسه‌ها دکوراسیون دیوار منزل یا شرکت شما را متفاوت و جذاب‌تر خواهد کرد. جنس اکثر قفسه‌های دیواری از چوب و تخته هستند و مدل آنها معمولا با هر نوع طراحی دکوراسیون داخلی هماهنگ می‌شود و ظاهری زیبا به دیوار و دکوراسیون کلی خانه می‌دهند. از قفسه‌ها می‌توانید برای قرار دادن کتاب‌های مورد علاقه خود و یا به نمایش گذاشتن قطعات تزئینی و دکوری استفاده کنید. قفسه و باکس‌ها می‌توانند دیوارهای منزل را از آن حالت لخت و بی‌روحی خارج کرده و دیوار را به عنصری زنده و با ارزش تبدیل کند. امروزه مدل‌های بسیار فراوانی از این قفسه‌ها در فروشگاه‌ها موجود هستند و طرح‌های آنها از حالت چهارگوش خارج شده و می‌توان هر طرح و مدلی از دایره‌ای، بیضی، منحنی و دیگر اشکال هندسی را در بین آنها مشاهده کرد. بر این اساس قفسه‌ها را با ارتفاع و ابعاد متفاوت می‌توان بر روی دیوار نصب کرد و طرح‌های هندسی جالبی به وجود آورد. طرح‌های متنوع و جالبی را متناسب با چیدمان مدل قفسه می‌توان انتخاب کرد و اغلب بستگی به خلاقیت طراحان دکوراسیون دارد که چگونه از این قطعات استفاده کنند. بنابراین انواع مدل قفسه دیواری برای قراردادن کتاب و دکوریجات را می‌توانید به راحتی انتخاب کرده و در هر نقطه‌ای از دیوارهای منزل که دوست داشته باشید، نصب کنید زیرا طراحی آنها به گونه‌ای است که قابلیت تطابق با هر فضایی را دارند. قفسه‌ها جذابیت و زیبایی خاصی به طراحی دکوراسیون داخلی خانه و دیوار شما می‌دهند و از آنها می‌توانید در اتاق پذیرایی، اتاق خواب، اتاق کودک، آشپزخانه و راهروی ورودی خانه به صورت خلاقانه با ترکیب‌های نامرتب و نامتقارن استفاده کنید.

تاثیر قفسه‌ها بر زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی

یکی از جذاب‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار در زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی هر مکان، استفاده از قفسه‌ها و شلف‌های دیواری است. تزیین محوطه داخل یک ساختمان با کاربری مسکونی یا اداری با استفاده از قفسه‌هایی از جنس فلز یا چوب که به سبک‌ها و طرح‌های مختلف ساخته‌اند، جلوه زیبایی به دکوراسیون داخلی می‌بخشد. علاوه بر این نوع طراحی قفسه، ابزارها و وسایل دکوری تزیینی نیز بر زیبایی داخلی محیط منزل یا شرکت کمک خواهد کرد.

نحوه انتخاب فرم قفسه در طراحی دکوراسیون

وقتی به دنبال انتخاب یک قفسه مناسب هستید، مکانی که قرار است در آن جای بگیرد را باید مدنظر داشته باشید. اینکه قفسه در چه فضایی قرار می‎گیرد و موقعیت آن نسبت به دیوار یا دیوارهای اطراف آن چگونه است در انتخاب فرم آن اهمیت دارد.

قفسه‌هایی با فرم کنج

اگر فضای مناسبی برای قرار دادن قفسه ندارید و تنها کنج دیوار را برای قرار دادن آن در اختیار دارید، می‎توانید به دنبال قفسه ای بروید که مخصوص قرار گرفتن در کنج طراحی شده است.

قفسه‌هایی با فرم آویز

همچنین یکی دیگر از فرم های قفسه که این روزها در طراحی دکوراسیون داخلی مرسوم شده است، طبقه ها به جای کوبیده شدن به دیوار یا قرار گرفتن روی یکدیگر، از یک نقطه با طناب‌های خاصی آویزان می‎شوند. این طرح ها که به قفسه های آویز نیز معروف هستند، با طناب یا چیزی مشابه به نقطه ای از دیوار وصل می‎شوند.

قفسه‌های صفحه‌ای

برخی به دنبال فرم و طرح‌های ساده هستند و به آنها پیشنهاد می‌کنیم که صفحه های چوبی را در نقاط مختلف به دیوار نصب کنید و در عین سادگی جذابیت ایجاد کنید.

قفسه با فرم کندویی

نصب قفسه‌ با اشکال هندسی در طراحی دکوراسیون داخلی طرفداران بسیاری دارد. در این میان قفسه‌های چندضلعی از فرم های جالبی هستند که در طراحی و اجرای قفسه ها بسیار کاربرد دارند. نحوه اتصال این قفسه ها به گونه‌ای است که با اتصال تخته های چوبی به یکدیگر می‌توان آنها را به فرم کندوی عسل درآورد.

قفسه با فرم سطح شیب‌دار

فرم یک قفسه را می‎توان از شکل عمودی و راست به حالت کج و اریب تغییر داد. یکی از ساده ترین کارهایی که می‎توان با صفحات یک قفسه کرد کج کردن آنها نسبت به هم است تا جایی که سطح شیب‌دار ایجاد شود اما به سادگی لوازم را نگه دارد و تکیه‌گاه آنها باشد.

نکات مهم در استفاده از قفسه در طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی و ساخت قفسه‌ها و سپس نصب آنها بر روی دیوار کار بسیار آسانی است اما مسئله اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی این است که در استفاده از قفسه‌ها باید هنر و خلاقیت در کنار یکدیگر به کار گرفته شوند تا داخل ساختمان با نصب آنها زیباتر جلوه کند. در همین راستا نکته‌های مهمی وجود دارد که هنگام استفاده از قفسه‌ها در طراحی داخلی باید به آنها توجه کرد. در ادامه به بیان برخی از این نکات خواهیم پرداخت.

  • هنگام استفاده از قفسه‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی به ترکیب رنگی قفسه و رنگ دیوار یا کاغذ دیواری توجه کنید.
  • قفسه‌هایی که با تکیه بر یک الگوی ایده‌آل و استاندارد است را بر روی دیوار نصب کنید.
  • قفسه‌ها را به صورت هماهنگ در تمام نقاط سالن و اتاق نصب کنید.
  • رنگ و طرح نمای قفسه‌ها را هماهنگ با نمای طراحی دکوراسیون داخلی محیط و فضای اطراف آن انتخاب کنید.
  • اگر قفسه‌ها به عنوان کتابخانه مورد استفاده قرار خواهند گرفت متناسب با ابعاد و اندازه کتاب‌ها دقت شود.
  • به منظور زیباسازی نمای قفسه از مجسمه‌هایی با ابعاد کوچکتر و لامپ‌های تزیینی استفاده کنید.
  • استفاده از قفسه‌های رنگی با طرح و اشکال هندسی نامتقارن در اتاق کودکان و نوجوانان گزینه خوبی است.
  • رنگ آمیزی قفسه‌ها متناسب با سلایق شخصی فراموش نشود.
  • هنگام نصب قفسه‌ها بر روی دسوار از محکم بودن آنها مطمئن شوید تا از سقوط ناگهانی وسایل دکوری و تزیینی جلوگیری شود.

طراحی دکوراسیون داخلی با قفسه در یک نگاه

در صورتی که استفاده از قفسه در طراحی دکوراسیون داخلی با خلاقیت و با زرق و برق همراه باشد و به درستی و کاربردی در فضای دیوارهای خالی نصب شود، می‌تواند جای مناسبی برای قرار دادن لوازم و وسایل تزئینی باشد. فقط در اجرا و نصب آنها باید از طراحان دکوراسیون با تجربه استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی با قفسه ها


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کولر آبی و کولر گازی در بازسازی خانه
چهار شنبه 22 تير 1401 ساعت 14:0 | بازدید : 32 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

با شروع فصل تابستان و گرما، مهمترین دغدغه افراد خنک کردن فضای زدگی و محل کارشان است. روش های مختلفی برای خنک کردن محیط وجود دارد ولی مرسوم ترین آن ها استفاده از کولر های آبی و کولر های گازی است. اما گاهی افراد در انتخاب یکی از این خنک کننده ها در بازسازی خانه دچار مشکل می شوند. در این مقاله قصدا داریم تا با مقایسه این دو کولر با یکدیگر انتاب را برای شما در هنگام بازسازی خانه راحت تر کنیم.

کولر آبی در بازسازی خانه

ایده ساخت کولر های آبی از زمان ایران و مصر باستان بوده است که با استفاده از آب به خنک کردن فضا می پرداختند. اما نمونه های امروزی کولر حاصل تغییراتی در کولر های اولیه قرن بیستم آمریکا است. اگر قصد استفاده از کولر آبی در بازسازی خانه تان را دارید، بهتر است با نحوه کار کردن آن آشنا شوید. نحوه کار کردن کولر آبی به این صورت است که کولر هوای گرم محیط را گرفته و با عبور از پوشال ها و با استفاده از آب خنک، آن را تبدیل به هوای خنک می کند. علت انتخاب نام کولر آبی نیز به همین خاطر است. این کولر ها بسیار مورد استفاده هستند و نسبت به سایر خنک کننده ها قیمت مناسب تری دارند. مصرف برق این کولر کمتر از کولر گازی است.

کولر گازی در بازسازی خانه

کولر گازی نیز از قرن بیستم ساخته شده است و از کولر های پر استفاده در دنیا است. این کولر ها با استفاده از گاز کار می کنند. کولر گازی، گاز را تبدیل به مایع می کند و با تبدیل دوباره مایع به گاز، فضا را خنک می کند. کولر گازی گران قیمت است و اگر بودجه شما برای بازسازی خانه محدود است این مدل پیشنهاد نمی شود. کولر گازی به خاطر داشتن فیلتر هوا، اجازه عبور هیچ نوع از آلودگی را به داخل نمی دهد اما در کولر های آبی میزان کمی از آلودگی وجود دارد. مزیت دیگر این کولر فضایی کمی است که اشغال می کند.

تبدیل کولر آبی به کولر گازی در بازسازی خانه

برای خیلی از افراد این سوال پیش می آید که آیا می توان کولر آبی را در هنگام بازسازی خانه تبدیل به کولر گاز کرد؟ باید بدانید که کارکرد کولر گازی و آبی با یکدیگر متفاوت است. بنابراین شما نمی توانید در هنگام بازسازی منزل تان کولر آب یرا به کولر گازی تبدیل کنید، ولی می توانید کولر گازی را جایگزین کولر آبی کنید. یا اگر از پس هزینه های کولر گازی بر نمی آیید می توانید با انجام برخی ترفند ها راندمان کار کولر آبی را بالا ببرید.

کولر آبی و کولر گازی در بازسازی خانه


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مقایسه نماشویی با طناب و داربست
چهار شنبه 22 تير 1401 ساعت 13:38 | بازدید : 38 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

اغلب افرادی که اقدام به نماشویی ساختمان خود می کنند اولین سوالی که از مجموعه کارویس می پرسند این است که با چه روشی به نمای ساختمان دسترسی پیدا می کنید؟ پاسخ به این سوال زمانی مشخص می شود که کارشناس نماشویی از پروژه شما بازدید کند و شرایط ساختمان را بررسی کند. پس از بررسی شرایط ساختمان نحوه دسترسی مشخص می شود. در بیشتر ساختمان ها،  به راحتی می توان از راپل یا همان طناب برای دسترسی به ساختمان استفاده کرد اما در شرایطی نیز این امکان وجود ندارد.

نماشویی با استفاده از راپل یا طناب

یکی از معمول ترین و رایج ترین روش های دسترسی به نما، استفاده از طناب است. تیم کار با طناب باید آموزش دیده و متخصص باشد، چرا که استفاده از این روش نیاز به مهارت بالا دارد. تیم نماشویی با طناب کارویس دارای مدرک بین المللی کار با طناب ایراتا است و تجربه زیادی در این زمینه دارند. برای اینکه بتوان نمای ساختمان را با استفاده از این روش نماشویی کرد ساختمان باید دارای شرایط خاصی باشد برای مثال ساختمان نباید پیشانی زیادی داشته باشد چرا که عملیات کار با طناب را با مشکل مواجه می کند. با این حال این روش بسیار پرکاربرد است. استفاده دیگر طناب برای ساختمان های خیلی بلند و برج ها است.

نماشویی با استفاده از داربست

داربست جزء روش های قدیمی دسترسی به نما، جهت انجام نماشویی ساختمان است، روش داربست نسبت به روش های دیگر دسترسی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. این روش نیاز به ابزار، تجهیزات و وسایل بیشتری دارد و نسبت به سایر روش ها زمان بر تر و هزینه بر تر است. داربست زمانی مورد استفاده قرار می گیرد، که امکان استفاده از طناب یا بالابر وجود نداشته باشد. همچنین این روش نسبت به دو روش دیگر خطرات بیشتری نیز دارد. بنابراین تا جایی که امکان پذیر است از روش طناب که ایمنی بیشتری دارد و دردسر های آن کمتر است، استفاده می شود.

تیم نماشویی ساختمان کارویس

همانطور که می دانید روش های مختلفی برای دسترسی به نما جهت شستشوی نمای ساختمان وجود دارد که کاملا بستگی به نوع ساختمان شما دارد. روش طناب پرکاربرد تر است چرا که در ساختمان های بلند قابل استفاده است، هزینه کمی دارد، به ابزار و تجهیزات جاگیری نیاز ندارد، محدودیت های کمی دارد و ایمنی آن نسبت به سایر روش ها بیشتر است. مجموعه کارویس نیز معمولا نماشویی ساختمان را با این روش یعنی دسترسی با طناب بیش از سایر روش ها پیشنهاد می کند.

مقایسه نماشویی با طناب و داربست

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شستشوی نما با وسایل مدرن
چهار شنبه 22 تير 1401 ساعت 10:5 | بازدید : 37 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی و شستشوی نما

چه یک واحد مغازه، ساختمان اداری یا انبار باشد، احتمالاً از اهمیت حفظ نظافت در محل کسب و کار خود آگاه هستید. اما در مورد نمای بیرونی چطور؟ نمای محل شما اولین چیزی است که بازدیدکنندگان می­بینند، بنابراین بسیار مهم است که هر کاری می­توانید انجام دهید تا این قسمت از ساختمان خود را همیشه تمیز نگه دارید. شستشوی نما یکی از مهمترین وظایف برای جلوه مثبت شرکت­ ها و ساختمان ­ها می­باشد. ساختمان‌های چند طبقه در ارتفاعات زیاد تمیز می‌شوند، که این امر را برای تمیزکننده‌های حرفه‌ای شیشه و ساختمان با الزامات ایمنی سخت‌گیرانه تبدیل می‌کند. مواد مختلف نما، به عنوان مثال. فولاد ضد زنگ، شیشه، فلز لاکی، مس یا سنگ، نیاز به روش ­های تمیز کردنی دارند که با آن­ها سازگار باشد. دوستی با محیط زیست در نظافت شیشه و نما اهمیت فزاینده­ای پیدا می­کند. ماشین‌های شستشوی نما و پنجره‌ها، محصولات و سیستم‌های نوآورانه‌ای هستند که به‌طور مؤثری تولید شده‌اند تا نما و شیشه‌ها را به روشی ایمن تمیز و براق کنند. این دستگاه به طور قابل توجهی ایمن، مقرون به صرفه، آسان و کارآمد کار می­کند، در حالی که روش­ های سنتی شستشوی نما سخت، پرهزینه، وقت­ گیر و بدتر از آن خطرناک هستند. سیستم­ های شستشوی نما با واحد پردازش آب قدرتمند تولید می­شوند که یکی از مهمترین ویژگی­ های دستگاه می ­باشد. این بدان معنی است که دستگاه تصفیه را انجام می­دهد که مواد معدنی و نامحلول آب را حذف می­کند، بنابراین آب خالص تولید می­شود. به دلیل وجود این دستگاه عملیات تمیز کردن پنجره­ ها به صورت عالی و با کیفیت انجام می­شود و پس از خشک شدن هرگز لکه­ ای مشاهده نمی­کنید. لنج ­های آلومینیومی و کربنی سبک وزن و برس ­های ویژه متنوع، کاربردهای مختلف تمیز کردن سطوح مختلف را ممکن می­سازد.

شستشوی نما چیست؟

به طور خلاصه، تمیز کردن نما فرآیندی است برای اطمینان از پاک شدن نمای بیرونی ساختمان از هرگونه کثیفی، لکه‌ها و آلاینده‌ها. نما معمولاً به قسمت جلویی ساختمان اطلاق می­شود که در آن ورودی قرار دارد. برخی از محبوب­ترین مصالح مورد استفاده برای نمای ساختمان شامل شیشه، سنگ و چوب است، اگرچه برخی از خواص ممکن است نمای ساخته شده از فلزات مانند فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم را داشته باشند. چند دلیل وجود دارد که نمای ساختمان می­تواند کثیف به نظر برسد. به عنوان مثال، آب و هوا می­تواند عوارض خود را به همراه داشته باشد، همچنین آلاینده­ های موجود در هوا. این ترکیب می­تواند باعث کمرنگ شدن رنگ نما شود و بر ظاهر کلی ساختمان تأثیر بگذارد. نحوه شستشوی نما به موادی که از آن ساخته شده است بستگی دارد. تجهیزات و محلول­ های مورد استفاده برای نوع مواد خاص خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که در طول فرآیند تمیز کردن آسیبی نمی­بیند. مکان و عملکرد ساختمان ممکن است دقیقاً نحوه تمیز کردن نما را تعیین کند.

چرا شستشوی نما مهم است؟

به زبان ساده، یک ساختمان تمیز و جذاب بسیار زیباتر از یک ساختمان کثیف است. نمی­توان انکار کرد که یک نما با ظاهری تازه، جلوه ­ی مهمان­ نوازتری را ارائه می­دهد و به ایجاد رنگ برای بقیه ساختمان و کسب و کار شما کمک می­کند. بنابراین، اگر می‌خواهید رهگذران و کسانی را که ممکن است وارد محل شما می‌شوند تحت تأثیر قرار دهید، مهم است که مطمئن شوید که نمای ساختمان شما در سطح بالایی قرار دارد و از آلودگی، لکه‌ها و علائم ناخوشایند پاک است. اگر ملک را اجاره می­کنید تمیز نگه داشتن نمای ساختمان شما نیز مهم است. ممکن است متوجه شوید که در قرارداد اجاره شما آمده است که باید نمای بیرونی ساختمان را حفظ کنید، بنابراین ضروری است که این قسمت از ملک را همیشه تمیز نگه دارید.

آیا می­توانم نمای ساختمان را خودم تمیز کنم؟

خبر خوب این است که این امکان وجود دارد که خودتان نمای ساختمان خود را تمیز کنید. با این حال، شایان ذکر است که این می‌تواند یک کار دشوار باشد و اطمینان از داشتن تجهیزات، محلول‌های تمیز کردن و لباس‌های مناسب قبل از شروع، کاملاً حیاتی است. همچنین مهم است که بدانیم نماشویی ساختمان شما به احتمال زیاد نیازمند کار در ارتفاع است، بنابراین ضروری است که سلامت و ایمنی را همیشه جدی بگیرید.

چه نوع تجهیزاتی برای نماشویی ساختمان استفاده می­شود؟

یکی از مزایای استفاده از شرکت­ های حرفه ­ای برای نماشویی ساختمان دسترسی آن­ها به جدیدترین تجهیزات است. برخی از ابزارهایی که ممکن است استفاده کنند می‌توانند شامل واشرهای فشار با مشخصات بالا، قابل افزایش، و بخاری‌هایی باشند که مخصوص این نوع تمیز کردن طراحی شده‌اند. یک متخصص همچنین از محلول­ های تمیزکننده تخصصی و به روزترین تکنیک ­ها استفاده خواهد کرد.

دستگاه واترجت صنعتی و شستشوی نما

شستشوی نما و نظافت سطوح در محیط­ های مختلف یک نیاز مبرم است که بسیار مهم است که می­توان به صورت دستی یا سنتی و یا با استفاده از ماشین­ آلات نظافت صنعتی – خانگی انجام داد. شستشوی نما به روش ­های سنتی و دستی دارای معایب بسیاری است. از جمله هدر رفتن آب – هدر دادن مقدار زیادی مواد شوینده – انرژی بیش از حد و در نهایت نتیجه نامطلوب. یک دستگاه واتر جت صنعتی برای حل این مشکلات طراحی شده است. واترجت وسیله ای است که برای شستشوی سطوح مختلف استفاده می­شود. این دستگاه با استفاده از یک موتور محرکه کار می­کند که فشار معمولی آب را بسته به نوع دستگاه چند برابر می­کند و آلودگی ­ها را از بین می­برد و سطوح را در کمترین زمان تمیز می­کند. از مزایای این روش نسبت به روش­ های دستی می­توان به افزایش سرعت و کیفیت شستشو – کاهش مصرف انرژی توسط کاربر – کاهش آب و مواد شوینده و در نتیجه رسیدن به نتیجه مطلوب اشاره کرد. آب خروجی دستگاه واترجت می­تواند آب سرد یا آب گرم باشد. واترجت صنعتی بر این اساس (گرید آب خروجی) به دو دسته دستگاه جت آب گرم و جت آب سرد تقسیم می­شود.

واترجت ­های گرم

در جت­ های آب گرم این دستگاه مجهز به سیستم گرمایشی است که وظیفه گرمایش آب را بر عهده دارد. در جت آب گرم با افزایش دمای آب انرژی لازم برای حذف آلاینده ­ها افزایش می­ یابد و به همین دلیل از آن­ها در کارواش­ ها و موتورشویی ­ها، آشپزخانه­ های صنعتی و سالن­ های مرغداری و ... استفاده می­شود. آب گرم باعث افزایش سرعت و کیفیت می­شود. محیط­ های صنعتی را ضد عفونی می­کند و به عنوان یک ضد عفونی­ کننده قوی استفاده می­شود و به همین دلیل از جت آب گرم برای مکان­ هایی با مقاومت بالا در برابر آلودگی و آلاینده­ های چرب و چسبنده استفاده می­شود.

واترجت­ های سرد

جت­ های آب سرد نسبت به جت ­های آب گرم انرژی کمتری مصرف می­کنند. در جت­ های آب سرد از مواد شوینده برای افزایش کیفیت و ضدعفونی سطوح استفاده می­شود. اکثر جت­ های آب سرد مجهز به یک شیر تنظیم فشار هستند که با شرایط مختلف فشار آب تنظیم می­شود تا فشار متناسب با مقاومت آلاینده­ ها باشد و در نتیجه در مصرف آب صرفه­ جویی شود. واترجت­ های سرد بسته به محیط دو نوع دیزلی و برقی دارند.

ما در این مقاله درباره اهمیت شستشوی نما و تجهیزات مدرن نماشویی صحبت کردیم. امیدواریم مطالب این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

شستشوی نما با وسایل مدرن

برچسب‌ها: شستشوی نما , نماشویی ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقاشی نما به وسیله راپل و طناب
چهار شنبه 22 تير 1401 ساعت 10:4 | بازدید : 38 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

در این مقاله ما قصد داریم شما را تا حدی با نقاشی نما و دلیل اهمیت آن، شیوه های انجامش و ابزار مورد نیازش آشنا کنیم تا در هنگام انجام این کار دچار سردرگمی نشوید. مهم ترین نکته در هنگام انجام نقاشی نما انتخاب رنگ است. سعی کنید از برند های معتبر خرید کنید تا خیالتان از بابت کیفیت راحت باشد. در کشور ما رنگ دارای سابقه طولانی ای است و از سال های گذشته تا به امروز از آن استفاده می شده است. در ابتدا که کشور قادر به تولید این ماده نبود متخصصان این حوزه از ترکیب مواد گیاهی و معدنی برای تولیدش استفاده می کردند. در هنگام نقاشی نما از مهم ترین نکاتی که از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است آب و هوای منطقه است. یعنی رنگی که در شهر های شمالی و مرطوب کشور استفاده می شود به هیچ وجه قابل مقایسه با شهر های خشک نیست.

روش های نقاشی نمای ساختمان 

امروزه روش های مختلفی برای انجام کار نقاشی نما وجود دارد. هر شرکت و یا تیمی با توجه به اهداف خود و ابزار آلاتی که در اختیار دارد از روش خاصی استفاده می کند. البته نکته بسیار مهمی دیگری که در این میان وجود دارد نیاز های کارفرما و ویژگی های سازه است. برای این کار به طور دو روش کلی وجود دارد که اکثر شرکت ها از آن روش ها استفاده می کنند. در ادامه به بررسی آن دو روش خواهیم پرداخت و مزیت ها و معایب هر کدام را به طور مفصل توضیح خواهیم داد..

 نقاشی نما با داربست

یکی از قدیمی ترین روش در این زمینه استفاده از داربست است. این روش مانند تمام روش های دیگر دارای معایب و مزایای زیادی دارد. در سال های گذشته که روش های جدید وارد بازار نشده بودند تقریبا تنها روش موجود برای نقاشی نما استفاده از داربست بود. اما امروزه که روش های کم خطر تر و ارزان تری وارد بازار شده اند دیگر استفاده از داربست در حال کمرنگ شدن است. داربست دارای چند عیب بزرگ است. مهم ترین غیب این روش اشغال فضای زیاد مخصوصا برای سازه های بزرگ است. این نکته می تواند باعث آزار و اذیت رساندن به دیگر شهروندان شود که می تواند باعث اعتراض و یا حتی شکایت آن ها شود. هر چقدر سازه شما بزرگتر باشد نیاز به داربست های بیشتری است تا در روند کار کوچک ترین مشکلی پیش نیاید. نکته منفی دیگر هزینه نسبت بالای آن نسبت به روش های مدرن تر و جدیدتر است. دلیل اصلی استفاده کمتر از داربست امروزه همین است. مردم سعی دارند از روشی که صرفه اقتصادی بالاتری دارد استفاده کنند. یکی دیگر از نکاتی که بهتر است آن را مورد نظر قرار دهید این است که این روش دارای خطرات بیشتری است و ممکن است حادثه آفرین باشد.

نقاشی نما با طناب و راپل

یکی از جدید ترین سیستم هایی که برای نقاشی نما مورد استفاده قرار می گیرد کمک گرفتن از طناب راپل است. در این روش اکثر معایب روش داربست دیگر وجود ندارد و یکی از بهترین و کاربردی ترین روش ها است. بدون شک پر طرفدار ترین روش نقاشی نما با طناب راپل است. اگر برای نقاشی نمای ساختمانتان تصمیم دارید از این روش استفاده کنید خیالتان راحت باشد که هیچ خطری فرد انجام دهنده کار را تهدید نمی کند. یعین ضریب امنیتش بسیار بالاست و این نکته بسیار مهمی است. متاسفانه این ضریب امنیت در روش داربست بسیار پایین است. نکته مهم و قابل توجه دیگر که خوب است بدانید این است که در این روش اصلا هزینه های زیادی ندارد ودارای صرفه اقتصادی بسیار زیادی است. یعنی شما با صرف هزینه کمتر می توانید نقاشی نما خود را انجام دهید. نکته بسیار مثبت دیگر این است که در این روش کیفیت به مراتب بالاتر است. دلیل واضحی هم دارد. دلیلش هم این است که فرد انجام دهنده کار به هر نقطه ای که خواست می تواند دسترسی پیدا کند و نقاشی نما را به نحو احسنت انجام دهد.

مراحل نقاشی نما با طناب راپل

این کار از تخصصی ترین کار های مربوط به ساختمان است. به هیچ وجه فکر نکنید این کار تخصصی نیست و یک کار بسیار ساده و پیش پا افتاده است. برای این کار باید تخصص و مهارت زیادی داشته باشید تا هم کار به نحو احسنت انجام شود و دچار آسییب و خسارتی نشوید. در ادامه سعی داریم شما را مراحل این کار آشنا کنیم تا در هنگام انتخاب فرد مناسب این کار دانش کافی داشته باشید.  مهم ترین کاری که باید پیش از شروع فرآیند انجام دهید از بین بردن آلودگی ها و کثیفی ها است. هر چقدر در سطح نمای شما آلودگی و کثیفی بیشتری وجود داشته باشد از کیفیت و عمر مفید کار شما کاسته می شود. پس حتما به این نکته توجه ای ویژه ای کنید و حتما از کار گذار درخواست کنید تا این کار را انجام دهد. برای این کار از ابزار و دستگاه های مختلفی می توان استفاده کرد. هم اکنون واترجت به دلیل قابلیت هایش و ویژگی هایش بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و از محبوبیت بیشتری بین مردم برخوردار است. ضریب عملکرد این ماشین بسیار بالا است و تا حد بسیار بالایی کثیفی ها را نابود خواهد کرد. مرحله مهم دیگر از بین بردن قیمت هایی است که به مرور زمان دچار آسیب شده اند. سپس باید به سراغ پر کردن شکاف ها بکنید. این مرحله بسیار مهم است و به هیچ وجه در انجام آن دچار غفلت نشوید. دو مرحله تا پایان کار باقی مانده است. انجام پرایمر برای رنگ ها یکی از این مراحل است. البته توجه به این نکته بسیار مهم است که هر رنگ پرایمر خاص خود را دارد و این طور نیست که برای تمام رنگ ها از یک پرایمر استفاده شود. در مرحله نهایی و آخر باید از قلمو ها و غلتک ها برای رنگ آمیزی و نقاشی نمای سازه استفاده کنید. امروزه شرکت های بسیار زیادی کار نقاشی نما را انجام می دهند اما برخی از آن ها متاسفانه برای سود بیشتر اقدام به استفاده از مواد بی کیفیت می کنند که در این میان مشتری بیشترین ضرر را می کند.

نقاشی نما به وسیله راپل و طناب


موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روشویی کابینتی در بازسازی خانه
سه شنبه 21 تير 1401 ساعت 11:53 | بازدید : 36 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

سرویس بهداشتی در خانه های قدیمی ایرانی هیچ طراحی خاصی ندارد و بسیار ساده است. اما امروزه با گسترش استفاده از طراحی دکوراسیون داخلی و کاربرد سبک های مدرن در بازسازی خانه و نوسازی منازل، شاهد طراحی داخلی و معماری نوین در سرویس بهداشتی نیز هستیم. المان های محدودی در سروسیس بهداشتی وجود دارد که شما با استفاده از آن می توانید دیزاینی متفاوت را در آن پیاده کنید، اما با دقت و خلاقیت می توانید از همین المان های محدود بهترین استفاده را ببرید. سرویس بهداشتی به عنوان یکی از قسمت های مهم خانه است که معمولا در زمان بازسازی خانه در میان گزینه های بازسازی قرار دارد.

روشویی کابینتی در بازسازی سرویس بهداشتی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، سرویس بهداشتی از جمله قسمت های مهم در هر خانه است که در زمان بازسازی خانه در اولویت بازسازی قرار دارد. سرویس بهداشتی به خاطر اینکه دائما در معرض رطوبت است زودتر از سایر قسمت های خانه مثل اتاق خواب یا سالن پذیرایی نیاز به بازسازی پیدا می کند و معمولا بودجه نسبتا زیادی را در هنگام بازسازی خانه به خود اختصاص می دهد. بهتر است که از متریال و مصالح باکیفیت در بازسازی آن استفاده کنید و با کاربرد المان های شیک و خاص، محیطی متفاوت را طراحی کنید. یکی از المان هایی که در سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد، روشویی کابینتی است. روشویی کابینتی المان زیبا، شیک و در عین حال کاربردی است که در بازسازی خانه یا ساخت خانه های جدید مورد توجه قرار گرفته است و مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع روشویی دارای مدل های متنوعی است که برحسب سلیقه خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

مزایای روشویی کابینتی در بازسازی خانه

  • ایجاد دکوراسیون زیبا در سرویس بهداشتی
  • محلی برای نگهداری وسایل و دور نگه داشتن ان ها از آلودگی های محیط
  • بهینه سازی فضای سرویس بهداشتی
  • پوششی برای لوله ها یا المان هایی که ظاهر سرویس بهداشتی را بد می کند.
  • شستشوی راحت سرویس بهداشتی

بازسازی خانه و سرویس بهداشتی با تیم کارویس

داشتن مهارت، تخصص، دانش به روز، خلاقیت و توجه به سلیقه مشتری از مهمترین ویژگی های تیم خدمات ساختمانی کارویس در هنگام بازسازی خانه است که انجام این کار سخت و زمان بر را برای شما راحت و شیرین می کند. بازسازی سرویس بهداشتی با استفاده از روشویی کابینتی یک طرح جدید و خاص است که مورد توجه معماران و طرحان داخلی قرار دارد. اگر قصد بازسازی خانه تان را دارید برای این کار با متخصص ترین ها همکاری کنید.

روشویی کابینتی در بازسازی خانه


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نماشویی با واترجت و تی و ابر و مواد شوینده
سه شنبه 21 تير 1401 ساعت 11:40 | بازدید : 40 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

یکی از پرکاربرد ترین متریال در ساخت نمای ساختمان، شیشه است. نمای شیشه ای خیلی زود آلودگی ها را به خود جذب می کند. بنابراین نمای شیشه ای ساختمان خیلی زود نیاز به نماشویی و شستشوی نما پیدا می کند. اگر نمای ساختمان شما نیز از جنس شیشه است، خواندن این مقاله برای شما خالی از لطف نیست. با توجه به اینکه نمای شیشه ای در اغلب ساختمان ها به چشم می خورد روش شستشوی آن نیز یک روش بسیار مرسوم است. با استفاده از آب و مواد شوینده نمای شیشه ای شسته و آلودگی ها از سطح آن پاک می شود.

واترجت در نماشویی ساختمان

واترجت یک ابزار بسیار پرکاربرد در شستشوی انواع نما است. این ابزار آب را با فشار خیلی زیاد به سطح نما می ریزد تا آب از طریق فشار زیاد به آلودگی ها نفوذ پیدا کند و آن ها را از بین ببرد. نماشویی با واترجت یک روش بسیار مرسوم و پرکاربرد است، چرا که قدرت پاک کنندگی نسبتا خوبی دارد. واترجت انواع مختلفی دارد که نمونه 200 و 250 بار آن از مدل های پرکاربرد واترجت در نماشویی ساختمان هستند.

تی و ابر و مواد شوینده در نماشویی ساختمان

با توجه به اینکه واترجت ابزار پر استفاده ای در شستشوی نمای ساختمان است اما گاهی در تمیز کردن کامل نما ناتوان است و نیاز به مکمل هایی برای بهبود وضعیت نما دارد. مکمل واترجت در نما های شیشه ای، استفاده از تی، ابر و مواد شوینده است. روش نماشویی نما هایی که نیاز به شستشوی دو مرحله ای با استفاده از  واترجت و تی و ابر دارند، به این صورت است که ابتدا نمای ساختمان با واترجت به طور کامل شسته می شود و پس از آن با استفاده از مواد مخصوص به کمک تی و ابر نما دوباره شویی و لکه گیری می شود. استفاده از واترجت خالی برای نمای شیشه ای در برخی موارد که نما خیلی آلوده است، مناسب نیست و نیاز به مواد کمکی برای نماشویی دارد.

نماشویی دو مرحله ای با کارویس

تیم شستشوی نمای ساختمان کارویس، دارای نیروی متخصص و آموزش دیده با مدرک بین المللی ایراتا است که به راحتی کار نماشویی انواع نما را با استفاده از طناب انجام می دهد. نماشویی دومرحله ای نما با استفاده از واترجت، تی و ابر و مواد شوینده از طریق طناب و راپل برای اعضای تیم این مجموعه بسیار راحت است و این کار را با سرعت بالا و معقولی انجام می دهند. اگر نیاز به شستشوی نمای شیشه ای ساختمان خود دارید بهتر است که با کارویس تماس بگیرید و خدمات مورد نظر خود را دریافت کنید.

نماشویی با واترجت و تی و ابر و مواد شوینده

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازسازی خانه در شهرهای کوچک
سه شنبه 21 تير 1401 ساعت 9:40 | بازدید : 40 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

بزرگی یا کوچکی شهر، چه تاثیری می‌تواند در فرایند بازسازی خانه داشته باشد؟ شاید در نگاه اول، این فاکتور، چندان مهم به نظر نرسد. بااین‌حال با نگاهی عمیق‌تر، می‌توان دریافت که در شهرهای کوچک، بازسازی خانه به سمت­ وسویی دیگر می‌رود و مزایا و محدودیت‌های خاص خودش را دارد. تفاوت در اندازه خانه‌ها، مسائل فرهنگی، قیمت و تخصص تیم‌های بازسازی در شهرهای دیگر، ازجمله موارد تاثیرگذار در این پروژه هستند. در این مقاله، بازسازی خانه در شهرهای کوچک ایران را بررسی کرده و تفاوت آن را با کلان‌شهرها بیان می‌کنیم. درصورتی‌که ساکن یکی از شهرهای کوچک کشور هستید، مطالعه این مقاله می‌تواند، مسیر شما را در بازسازی منزل تان تعیین کند.

خانه های بزرگ در شهرهای کوچک!

در شهری به وسعت تهران، خانه‌ها روزبه‌روز کوچک‌تر شده‌اند. امری که محدودیت‌های فراوانی را در بازسازی خانه‌ها به صاحبان و پیمانکاران، تحمیل می‌کند. بااین‌حال، در شهرهای کوچک به علل مختلف که مهم‌ترین آن‌ها جمعیت کمتر است، امکان ساخت خانه‌های بزرگ‌تر، بیشتر فراهم است. به‌این‌ترتیب، صاحب خانه می‌تواند، مانور بیشتر در بازسازی خانه خود بدهد. امکان اضافه کردن اتاق و تغییرات ساختاری بیشتر و ایجاد فضاهای اختصاصی، مانند استخر و جکوزی، ازجمله این مزایا هستند. در شهرهای کوچک، درصد خانه­ های ویلایی نیز بسیار بیشتر از شهرهای بزرگ است. بازسازی یک خانه ویلایی، مستلزم توجه ویژه به فضای باز حیاط، پارکینگ و مسائل امنیتی است. به‌این‌ترتیب، می‌توان گفت که از این نظر، هزینه بازسازی این خانه‌ها افزایش خواهد داشت.

نقش مهم تر پنجره در شهرهای کوچک

در آپارتمان‌های تنگ و تاریک شهرهای بزرگ، پنجره مفهوم و کارکرد خود را ازدست‌داده است. تعداد پنجره‌ها در یک خانه بزرگ در شهرهای کوچک معمولا بیشتر است. آن­ها همچنین، کارایی بیشتری نیز دارند. به دلیل تراکم کمتر خانه‌ها در این شهرها امکان استفاده از پنجره در منزل، بیشتر است چراکه دیگر همسایه­ ها دید چندانی به آن ندارند. علاوه بر این، پنجره بیشتر، نور بیشتری هم با خود به همراه می‌آورد. مسئله‌ای که در کنار آسمان بازتر شهرهای کوچک، خانه‌ها را روشن‌تر نیز کرده است.

هزینه و سرعت بازسازی خانه شهرهای کوچک

هزینه بازسازی خانه در شهرهای کوچک، تحت تأثیر عوامل مختلفی، می‌تواند نسبت به شهرهای بزرگ، متفاوت باشد. در شهرهای کوچک معمولا دستمزد کارگران و نیروی انسانی و به‌طورکلی دستمزدی که شرکت‌های بازسازی دریافت می‌کنند، کمتر است. در مورد مصالح اما نمی‌توان با قاطعیت صحبت کرد. شرکت‌های بازسازی خانه معمولا سفارش‌های مصالح خود را در شرکت‌های مستقر در تهران یا دیگر شهرهای بزرگ، ثبت می‌کنند. به‌این‌ترتیب، می‌توان گفت که فاصله تا شهر ارسال­ کننده هم می‌تواند در قیمت مصالح، تعیین‌کننده باشد. علاوه بر این، به دلیل جمعیت کم یک شهر کوچک، ممکن است تقاضا برای نوع خاصی از مصالح پایین، باشد. عاملی که خود به هزینه‌های کارفرما برای تامین سفارش از شهرهای دیگر، تاثیرگذار می­ افزاید. بااین‌حال، باید گفت که بزرگ‌تر نسبی بودن خانه­ ها در شهرهای کوچک، یکی از عوامل موثر در قیمت تمام‌شده بیشتر برای کل پروژه بازسازی نیز محسوب می‌شود.

سرعت اجرای بازسازی در شهرهای کوچک

می‌توان گفت که سرعت اجرای بازسازی در هر مترمربع در شهرهای کوچک، نسبت به شهرهای بزرگ، بالاتر است. رفت‌وآمد در ترافیک کمتر و فضای بیشتر ساختمان­ ها برای ذخیره­ سازی مصالح، همگی بر راندمان مجریان بازسازی خانه، تاثیرگذار است. نکته دیگر این است که به دلیل گرانی اجاره مسکن و دشواری جابجایی در شهرهای بزرگ، ساکنین خانه­ ها کمتر قادر به ترک محل، به‌منظور تسریع در روند بازسازی هستند. این در حالی است که این امکان در شهرهای کوچک، بیشتر فراهم است. ترک خانه در طول بازسازی آن، علاوه بر سرعت بخشیدن به روند بازسازی، آرامش بیشتری برای ساکنین فراهم آورده و خسارت کمتری هم به اسباب و اثاثیه آن‌ها وارد می‌آورد.

تیم های اجرایی متخصص در شهرهای کوچک

یکی از محدودیت‌هایی که افراد برای بازسازی خانه خودشان در شهرهای کوچک با آن مواجه هستند، کمبود یا نبود تیم‌های متخصص در اجراست. به دلیل بازار کار بهتر در شهرهای بزرگ، معمولا افراد و تیم‌های حرفه‌ای‌تر، به این شهرها مهاجرت می‌کنند. سنتی‌تر بودن شهرهای کوچک نیز باعث شده است که در آن­ها تیم‌های مجری، کمتر با متریال­ ها و سبک‌های جدید، آشنایی داشته باشند. به همین دلیل، افرادی که تمایل به بازسازی خانه‌شان با فاصله‌گیری از معیارهای فرهنگی آن شهر داشته باشند، ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شوند.

تأثیر بافت شهری و فرهنگ در بازسازی خانه

هویت فرهنگی مشخص در شهرهای کوچک، می‌تواند یک نقطه قوت در بازسازی خانه در این شهرها باشد. معمولا شهرهای کوچک، شهرهایی قدیمی یا حتی تاریخی هستند که بافت و فرهنگ خاص خودشان را دارند. استفاده از المان‌های فرهنگی هماهنگ با شهر می‌تواند به خانه زیبایی، غنا و هویت ببخشد. مسئله‌ای که در شهرهای بزرگ و به‌ظاهر مدرن، تبدیل به‌نوعی بی‌هویتی در معماری و فضای داخلی خانه‌ها شده است. در شهرهای کوچک، می‌توان از رنگ‌ها، نشانه‌های طبیعی و فرهنگی و هنرهای باستانی همان منطقه، مانند انواع گچ‌بری، کاشی‌کاری و غیره در بازسازی خانه ، استفاده کرد. البته، باید در نظر داشت که ممکن است به دلیل همین قدمت بافت شهری و مسائل فرهنگی، قوانین شهرداری‌ها در این مناطق، کمی سخت­گیرانه ­تر باشد.

شهر کوچک و بازسازی خانه در یک نگاه

بازسازی منزل مسکونی در شهرهای کوچک، نسبت به شهرهای بزرگ، محدودیت‌ها و مزایایی با خود به همراه می‌آورد. اولین تفاوت بازسازی خانه در این مناطق، مساحت نسبتا بیشتر خانه‌هاست. در این شهرها، صاحب خانه می‌تواند با فراغ بال بیشتری، طرح‌های موردنظر خود را برای بازسازی اجرا کند. همچنین، امکان استفاده از نور طبیعی بیشتری نیز به این واسطه، فراهم است. هزینه بازسازی خانه در شهرهای کوچک با توجه به فاکتورهایی مانند دستمزد اجرا و مصالح، می‌تواند بسته به شهر، متفاوت باشد. سرعت بالاتر اجرا، احتمال مواجه‌شدن با کمبود تیم‌های اجرایی حرفه‌ای و محاسن و محدودیت‌هایی که فرهنگ و بافت شهری با خود به همراه می‌آورد از دیگر تفاوت‌های بازسازی خانه در شهرهای کوچک با شهرهای بزرگ، هستند.

بازسازی خانه در شهرهای کوچک


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کاربرد پاف در طراحی دکوراسیون داخلی
سه شنبه 21 تير 1401 ساعت 9:38 | بازدید : 37 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

پا‌ف‌ها ظاهری جدید اما شبیه مبل دارند که در انواع و طرح‌های مختلف تولید و به راحتی با طراحی دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای ست می‌شود و بر جذابیت بصری آن می‌افزاید. از این رو، اگر شما به دنبال یک طراحی دکوراسیون داخلی خاص و کاربردی هستید، حتما تهیه پاف‌ها را در لیست خرید خود قرار دهید. در ادامه مطلب به کاربرد پاف در دکوراسیون خانه می‌پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

کاربردهای پاف در دکوراسیون داخلی

پاف‌ها از کاربردهای مختلفی در طراحی دکوراسیون داخلی برخوردار هستنند و چون فضای زیادی از خانه را اشغال نمی‌کنند، علاوه بر استفاده از آنها به عنوان زیر پایی، میز پذیرایی، صندلی مهمان، میز عسلی و چهار پایه، جلوه تزئینی و نمای خوبی را به فضای خالی خانه می‌دهد. طرح، رنگ و شکل پاف‌ها تنوع بسیار بالایی دارند و می‌توان آنها را با رنگ مبلمان و به طوری کلی طراحی دکوراسیون داخلی در نظر گرفته برای منزل خود، هماهنگ کرد. برخی از پاف به عنوان صندلی اضافه میزهای غذاخوری، تک صندلی در اتاق نشیمن یا محل کار و غیره استفاده می‌کنند که در ادامه به کاربردهای پاف در طراحی دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت.

پاف برای نشستن

ابتدایی‌ترین کاربرد پاف در طراحی دکوراسیون داخلی، فراهم کردن فضایی برای نشستن است. اغلب پاف‌ها در ابعاد کوچک‌تری نسبت به طرح و رنگ مبلمان تهیه می‌شود. این پاف‌ها در گوشه اتاق نشیمن یا کنار مبلمان می‌تواند به ‌عنوان جایی دنج برای نشستن و گپ زدن با مهمان و دوستان انتخاب شود.

پاف برای جلو مبل

کاربرد پاف تنها به محلی برای نشستن محدود نمی‌شود، بلکه یکی دیگر از کاربردهای پاف استفاده از آن به عنوان میز عسلی در جلو یا کنار مبل و کاناپه باشد. اصولا پاف‌هایی که به عنوان میز خریداری می‌شوند باید سطحی صاف، سفت و افقی داشته باشند. البته از پاف می‌توان به‌ عنوان میزی برای قرار دادن گلدان و یا سرویس چای‌خوری استفاده کرد.

پاف برای زیرپایی

در طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده از پاف زیرپایی در جلوی مبلمان راحتی بسیار کابردی است و محلی برای استراحت‌ دادن پاهای خسته از پیاده‌روی برای انجام کارهای روزمره خواهد بود. همچنین در صورت استحکام کافی می‌توانید از پاف به عنوان چهار پایه برای دسترسی به طبقات بالایی کتابخانه‌ها، قفسه‌ها و کمدها بهره بگیرید.

پاف برای فضای باز

پاف‌های کوچک و بزرگ کاربردهای مختلفی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل دارند و از پاف‌ها نیز می‌توان برای وقت گذراندن در هوای آزاد نیز استفاده کرد. به طوری که از پاف‌های بزرگ می‌توانید به عنوان نیمکت و میز چای‌خوری در فضاهای باز و نیمه‌باز خانه از جمله حیاط، تراس، پاسیو، باغ، روف گاردن و غیره استفاده کنید. استفاده از پاف در فضای جلوی تلویزیون هم ایده دیگری است تا در کنار اعضای خانواده و فامیل به تماشای فیلم‌ بپردازید.

پاف برای پای تخت

پاف‌ها برای پای تخت هم کابردی مناسبی دارند. قرار دادن پاف در اتاق‌ خواب برای نشستن هنگام تعویض لباس و آرایش کردن بسیار کاربردی است و رنگ و ابعاد آن می‌تواند با طراحی دکوراسیون داخلی سرویس اتاق خواب سازگار و هماهنگ شود.

انواع پاف از نظر شکل ظاهری

پاف‌ها طبق طراحی دکوراسیون داخلی با ظاهرهای متفاوتی به کار برده می‌شوند و با اشکال مختلف استوانه‌ای، مکعبی، کپسولی و سنتی در بازار موجود هستند و هر فردی متناسب با سلیقه خود می‌توان یک پاف خاص را انتخاب و خریداری کند.

پاف استوانه‌ای

پاف با شکل ظاهری استوانه‌ای در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار پر کاربرد است و با هر نوع مبلمانی قابل هماهنگ شدن است.این پاف با قاعده‌ دایره‌ای شکل با فرمی بیشتر در چیدمان‌هایی با سبک سنتی و کلاسیک به کار می‌رود.

پاف مکعبی

یکی دیگر از رایج‌ترین نوع پاف‌ها، مدل مکعبی است که قاعده آن به شکل مربع یا مستطیل و مسطح است و بیشتر به عنوان محل نشستن میز در طراحی دکوراسیون داخلی و کنار مبل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پاف منشوری

پاف‌های منشوری با قاعده چند ضلعی همانند پاف مکعبی در کنار مبل‌ها بسیار شیک و جذاب خودنمایی خواهد کرد و فضای دنج و راحتی را در خانه ایجاد می‌کنند.

پاف کپسولی

پاف کپسولی با قاعده بیضی شکل محلی برای نشیمن و زیر پایی برای رفع خستگی از کارهای سخت روزانه است و در طراحی دکوراسیون داخلی ها می‌تواند، کاربردهای گوناگونی داشته باشد.

پاف مدرن

یک نوع از پاف‌ها نیز در بازار مبلمان وجود دارند که مناسب سخت پسندان است. به طوری که پاف‌های مدرن با ظاهر و ساختاری نامنظم را می‌توان به سادگی و بسیار شیک با سایر عناصر طراحی دکوراسیون داخلی خانه هماهنگ کرد.

پاف سنتی

پاف‌های سنتی که معمولا جنس و ظاهر آنها ترکیبی از گلیم یا جاجیم، بافتنی یا پارچه‌هایی با نقش و نگارها و کاشی‌کاری‌هایی با معماری ایرانی است. استفاده پاف سانتی در طراحی دکوراسیون داخلی جان تازه‌ای به فضای خانه می‌دهد و این نوع پاف‌ها طرفداران خاص خود را دارد.

کاربرد پاف از نظر روکش

انتخاب نوع روکش پاف بستگی به سبک و نوع طراحی دکوراسیون داخلی منزل و محل کار شما دارد. روکشی که برای پاف خود در نظر می‌گیرید به طور قطع بر روی دیزاین محل مورد نظر شما از نظر ایجاد محیطی گرم و صمیمی یا خشک و رسمی تأثیر می‌گذارد، پس باید در انتخاب پاف بسیار دفت کنید.

پاف پارچه‌ای

بسیاری برای ایجاد هم‌خوانی بین پاف و مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی خود از یک نوع پارچه رومبلی برای پاف و کوسن‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف استفاده می‌کنند. در این میان از پارچه‌های پرطرفدار و پرکاربرد برای این منظور می‌توان به پارچه‌های مخمل و جیر اشاره کرد.

پاف چرمی

پاف چرمی در طراحی دکوراسیون داخلی ظاهری رسمی به فضا القا می‌کند. از این رو، پاف با روکش چرمی برای فضاهایی مثل شرکت‌ها و دفاتر کار خصوصی در دو رنگ مشکی و قهوه‌ای بسیار پر کاربرد است.

پاف حصیری

پاف‌ها با روکش حصیری برای طراحی کوراسیون داخلی با فضای باز بسیار مناسب است. این جنس از پاف‌ها با ظاهر طبیعی و گل و گیاهان موجود در محیط هم‌خوانی ایجاد می‌کند.

پاف پرزدار

پاف پرزدار ظاهری نرم و لطیف دارند و گزینه مناسبی برای اتاق کودکان است و لطافت آن به طور قطع مورد استقبال آنها قرار می‌گیرد.

پاف سنتی و دستبافت

پاف با پارچه‌های سنتی دستبافت همواره علاقه مندان خود را جذب می‌کند و به دلیل تنوع رنگ بالا در طراحی دکوراسیون داخلی اغلب افراد جای دارند.

کاربرد پاف در طراحی دکوراسیون داخلی


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رنگ آمیزی و نقاشی نما سیمانی
دو شنبه 20 تير 1401 ساعت 11:15 | بازدید : 36 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

سیمان یکی از مصالح رایج در ساخت و طراحی نمای ساختمان است که به وسیله آن می توان یک نمای تمیز و نسبتا شیک داشت. اما گاهی سیمان خالی آنقدر که باید به نما جذابیت بصری نمی دهد، بنابراین در چنین مواقعی از رنگ آمیزی و نقاشی نما برای بهتر شدن ظاهر ساختمان استفاده می شود. استفاده از نقاشی نما برای طراحی نمای ساختمان به ویژه نما های سیمانی بسیار رایج است. نقاشی نما از نمای ساختمان محافظت می کند و طول عمر آن را افزایش می دهد. اگر نمای سیمانی رنگ آمیزی نشود با گذشت زمان دچار تیرگی می شود و چهره اولیه خود را از دست می دهد.

مراحل رنگ آمیزی و نقاشی نمای سیمانی

  1. در مرحله اول باید تمام ناهمواری های نمای سیمانی را از بین برد و سطح آن را تاجایی که می توان هموار کرد. چرا که ناهمواری سبب می شود که رنگ به صورت یکدست و کامل بر سطح نما پخش نشود و ظاهر آن را بد می کند.
  2. پس از اصلاح ناهمواری ها، نیاز است که سطح نما به خوبی تمیز شود و از هرگونه آلودگی پاک شود که رنگ به راحتی بر روی نما زده شود. گاهی سطح نما خیلی کثیف نیست و می توان بدون شستشو آن را رنگ آمیزی کرد. اما در برخی موارد آلودگی نما زیاد است و حتما پیش از نقاشی نما، نیاز به نماشویی دارد.
  3. در مرحله سوم نقاشی نما با استفاده از پرایمر سطح نما را برای رنگ آمیزی آماده می کنیم. پرایمر چسبندگی سطح نما را افزایش می دهد و ماندگاری رنگ نما را بالا می برد.
  4. پس از پرایمر از رنگ آستری برای افزایش کیفیت کار استفاده می شود. در این مرحله یک لایه رنگ آستر بر سطح نما زده می شود که هم کیفیت کار را بیشتر می کند و هم میزان ماندگاری رنگ اصلی را بالا می برد.
  5. در مرحله آخر نیز رنگ اصلی و فام رنگ بر روی نمای ساختمان زده می شود و ظاهر ساختمان یک تغییر اساسی می کند. در این مرحله از نقاشی نما باید دقت زیادی وجود داشته باشد تا رنگ به خوبی و به صورت یکدست بر سطح نما پخش شود تا جایی کمرنگ نماند و یا قسمتی از نما اصطلاحا شره نکند.

تیم نقاشی نمای کارویس

کلینیک خدمات ساختمانی کارویس، ارائه کننده انواع خدمات ساختمانی به صورت ثبت سفارش آنلاین و ثبت سفارش تلفنی است. شما با ارائه اطلاعات دقیق به کارشناس نقاشی نما، یا در خواست بازدید حضوری می توانید از خدمات مورد نظر خود بهره مند شوید. رنگ درجه یک، تیم متخصص، قیمت مناسب و خوش قولی در انجام هر پروژه از ویژگی های کارویس است.


موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شستشوی نما با تیم آموزش دیده
دو شنبه 20 تير 1401 ساعت 9:50 | بازدید : 42 | نویسنده : admin | ( نظرات )

شستشوی نما و نماشویی

نماهای ساختمان می­تواند تحت تأثیر مسائل مختلفی قرار گیرد؛ آلاینده ­های جوی، جلبک ­ها، فضولات پرندگان، کپک­ ها و موارد دیگر. ما نمای انواع ساختمان ­ها از مسکونی گرفته تا ساختمان­ های عمومی و ساختمانی را تمیز می­کنیم. این کار پیچیده ­ای است، زیرا در صورت استفاده از روش نماشویی اشتباه، نماها بسیار آسان آسیب می­ بینند. تخصص ما در شستشوی نما دلسوزانه است و ما دانش لازم را داریم تا اطمینان حاصل کنیم که هیچ خرابی یا آسیب بیشتری به بنایی زیرین وارد نمی­ کنیم. متأسفانه، تمیز کردن نادرست می­تواند یک ساختمان را مادام­العمر زخمی کند و خرابی سنگ­ تراشی را تسریع کند. به همین دلیل است که استفاده از شرکتی که بتوانید به آن اعتماد کنید ضروری است. شرکت های خوبی به عنوان ارائه‌دهنده خدمات نظافت نمای بیرونی ساختمان‌ها، ساختمان‌های اداری تجاری، مجتمع‌های صنعتی و غیره شناخته شده هستند. تیم بسیار ماهر و واجد شرایط در حین انجام کامل کار و شستشوی نما، ایمنی را به خطر نمی­ اندازد. طیف گسترده­ ای از روش ­های دسترسی برای رفع هرگونه نیاز به شستشوی نما بدون در نظر گرفتن ارتفاع ارائه می ­دهند.

نما چیست؟

نما پوشش خارجی ساختمان را تشکیل می­دهد. در ساختمان های مدرن، نما اغلب به چارچوب ساختمان متصل می­شود و هیچ کمکی به پایداری سازه نمی­کند. از این نوع نما می­توان به محوطه ساختمانی عمودی غیر باربر یاد کرد. می­توان از انواع مختلف ساخت و ساز استفاده کرد. این­ ها شامل ورق­ های فلزی پروفیلی، پانل­ های روکش فلزی یا دیوارهای پرده ­ای شیشه­ ای و آلومینیومی است. هر نوع نما دارای مزایا و معایبی است. اگر قرار است نما حفظ شود و خطرات به درستی مدیریت شود، باید این­ ها را درک کرد. برای مراقبت و نگهداری از نمای ساختمان باید از تیم آموزش ­دیده جهت شستشوی نما استفاده کنید.

چرا نمای ساختمان باید تمیز شود؟( اهمیت نماشویی)

موضوع زیبایی­ شناسی ابتدا به ذهن خطور می­کند. یک ساختمان تمیز جلوه ­ای بهتر و در نتیجه چشم انداز جذاب تری به عموم ارائه می­دهد. ساختمان زمانی بهترین به نظر می­رسد که عاری از کثیفی، آلاینده ­ها و لکه ­هایی باشد که مشهودترین و اغلب آسیب ­پذیرترین ویژگی آن یعنی نمای آن است. البته همه نماهای ساختمان نیاز به مراقبت و توجه یکسان ندارند. موقعیت مکانی، عملکرد و شرایط جغرافیایی و جوی یک ساختمان، همگی در تعیین سطح نماشویی لازم برای دستیابی به ظاهر مطلوب نقش دارند. کارکنان ما در تمیز کردن انواع سطوح مانند شیشه، پلاستیک، سنگ، ACP و غیره آموزش دیده­ اند.

بسته به ارتفاع ساختمان شما و دسترسی به پشت بام می­توانیم از یکی از روش ­های زیر برای تمیز کردن پنجره ­ها استفاده کنیم:

  • نظافت دسترسی با طناب
  • مهار و پیچ چشمی

برای نمای بیرونی ساختمان تا 20 متر می­توانیم از تیرهای الحاقی برای تمیز کردن شیشه استفاده کنیم. این یک راه حل مقرون به صرفه تر در مقایسه با تمیز کردن دسترسی طناب یا مهار و پیچ­ های چشمی است. اساساً، تمام پروژه ­های شستشوی نما به یکی از چهار دسته تقسیم می­ شوند: شیمیایی، غیر شیمیایی، ساینده و آن­ هایی که ممکن است به ترکیبی از این­ ها نیاز داشته باشند. مالک و یا مدیر ساختمان باید با متخصصانی مانند ما مشورت کنند تا به روش شستشوی نما برسند که برای ساختمان آن­ ها مناسب ­تر است.

روش­ های شستشوی نما با آب

خیساندن با آب

یکی از کم مزاحمت ت­رین روش­ های شستشوی نما است. جریان آهسته و پیوسته آب برای از بین بردن کثیفی و شستن آن استفاده می­شود، روشی بسیار موثر زیرا کثیفی متورم و نرم می­شود. برای این منظور یک لوله و نازل ساخته شده است. شستشوی دستی با برس یا شستشو با اسپری آب ممکن است پس از خیساندن آب انجام شود.

شستشو با فشار

آب تحت فشار که بر حسب پوند بر اینچ مربع اندازه گیری می­شود، آلودگی­ ها را از نما دور می­کند. این روش بر روی سنگ، بنایی و بتن برای از بین بردن لکه­ های سبک تا متوسط ​​جوی و آلی موثر است. این روش با استفاده از آب گرم شده (که بیش از 160 درجه فارنهایت نباشد) ممکن است برای از بین بردن لکه های چربی و روغن موثر باشد.

فواید شستشوی نما

نمای خارجی ساختمان­ هایی که به طور منظم تمیز نشده ­اند نه تنها نشانه ­هایی از زوال زیبایی را نشان می­دهند بلکه باعث کاهش طول عمر نمای ساختمان نیز می­شوند. انتشار کربن، باران و باد همگی از دلایل رایج و اجتناب‌ناپذیر خرابی یا پوسیدگی نما هستند. سایر دلایلی که نمای ساختمان را "تغییر" می­کند شامل زهکشی معیوب آب باران، خوردگی قطعات فلزی و پلان­ های خزنده و سایر رشدهای ارگانیک است. نماشویی منظم، ساختمان­ ها را در دراز مدت محافظت می­کند زیرا از آسیب­ های بیشتر جلوگیری می­کند. بعلاوه، اگر نماهای بیرونی به طور منظم تمیز شوند، برای انجام موثر کار تمیز کردن، به روش سایشی کمتری نیاز است. تیم تعمیر و نگهداری نمای خارجی ما متشکل از کارکنانی است که در انجام کارهای سخت گیرانه تمیز کردن نمای خارجی برای انواع مختلف نمای ساختمان اعم از شیشه، گرانیت، فلز یا مصنوعی بسیار آموزش دیده، ماهر و با تجربه هستند.

ما یک روش شستشوی نما بی­ رویه را اتخاذ نمی­کنیم، اما از ساختمان بازدید می­کنیم تا ارزیابی کنیم:

  • نوع زیرلایه یا نوع نما (شیشه، سنگ، روکش فلزی و غیره)؛

  • مناسب­ ترین روش نماشویی مطلوب؛ و هر گونه محدودیت یا منطقه غیرقابل دسترس که نیاز به روش ­های خاصی برای رسیدن به نظافت دارد تا به طور رضایت بخشی انجام شود.

متداول‌ترین روش‌هایی که هنگام انجام تعمیرات نمای خارجی اتخاذ می‌کنیم عبارتند از:

  • سکوی هوایی؛

  • داربست برج (متحرک).
  • دسترسی با طناب صنعتی;
  • رسیدن و شستشو

از آن جایی که ما یک شرکت بسیار خوب در زمینه شستشوی نما هستیم، به طور مداوم در حال آزمایش تکنیک‌های جدید هستیم، با در نظر گرفتن ایمنی که می‌تواند ما را قادر سازد تا به نتایج نهایی مؤثری دست یابیم.

شستشوی نما با تیم آموزش دیده

برچسب‌ها: شستشوی نما , نماشویی ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقاشی نما به وسیله بالابر
دو شنبه 20 تير 1401 ساعت 9:48 | بازدید : 38 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی ساختمان

همانطور که می دانید برای نقاشی نما یا نماشویی از ابزارهای متفاوتی برای دسترسی به نما می توان استفاده کرد. یکی از پرکاربردترین این ابزارها، بالابر است. بالابر ها یا کلایمرها از جمله ابزارهایی هستند که برای نقاشی نما می توان از آن ها استفاده کرد. در کنار بالابر، ابزارهای دیگری نیز هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید. داربست و طناب از دیگر ابزارهای رایج برای دسترسی به نمای ساختمان ها محسوب می شوند. اما هر یک از این ابزار مزایا و معایب خاص خود را دارند. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم تا درمورد یکی از پرکاربردترین آن ها یعنی بالابرها، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا با توجه به در نظر گرفتن شرایط ساختمانتان، هر یک از این ابزارها را برای رنگ آمیزی نما استفاده کنید.

علت استفاده از بالابر

اما همانطور که عنوان کردیم علاوه بر بالابر، ابزارهای دیگری نیز برای نقاشی نما و دسترسی به نما وجود دارد. و سوالی که در این بین پیش می‌آید، این است که برتری بالابر نسبت به طناب و داربست چیست؟ و چرا ما باید از بالابر استفاده کنیم؟

داربست

همانطور که شاید خود شما نیز در مورد آن اطلاعاتی داشته باشید، داربست یکی از قدیمی ترین ابزارها برای دسترسی به نما و نقاشی نما محسوب میشده است. داربست در واقع اسکلتی فلزی است که روبه روی نمای یک ساختمان، با استفاده از فلزها نصب می‌شود تا افراد با استفاده از چوب، بر روی آن قرار بگیرند و عملیات نقاشی نما،؛ رنگ آمیزی نما، یا شستشوی نما را انجام دهند. اما برای استفاده از این داربست ها، همانطور که گفتیم، نیاز به فلزاتی مانند آهن داریم. و همانطور که می دانید  قیمت فلزات بسیار بالاست در نتیجه این نوع از ابزارها، برای ساختمان های امروزی، چندان کاربردی نیست. البته توجه داشته باشید که استفاده از این ابزار، برای ساختمان های زیر ده طبقه، هنوز مقرون به صرفه است. اما برای نقاشی نمای ساختمان های بلند و برج ها اصلا مقرون به صرفه نیست.

طناب

استفاده از طناب، از دیگر روش ها و ابزارهایی است که می توان برای نقاشی نما از آن ها استفاده کرد. مزیتی که طناب نسبت به داربست دارد این است که این ابزار به مراتب با هزینه کمتری قابل استفاده هستند. اما موضوعی که در مورد استفاده از این ابزار باید در نظر گرفت این است که افرادی که با استفاده از طناب، اقدام به نقاشی نما می کنند؛ نیاز به تخصص و مهارت بالاتری دارند. درنتیجه بهتر است که اگر قصد استفاده از طناب برای دسترسی به نما را دارید؛ حتما از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

مزایای استفاده از بالابر

اما بالابر چه مزایایی نسبت به طناب و داربست دارد؟ از اصلی ترین مزایایی که باعث می شود تا افراد به جای استفاده از داربست از بالابر استفاده کنند این است که هزینه های استفاده از بالابر، به مراتب خیلی بهتر و کمتر از داربست است. اما موضوع دیگر که در بحث نقاشی نما و رنگ آمیزی نما و به شکل کلی برای کارهایی که در ارتفاع بالا فعالیت می کنند، این است که ایمنی در درجه اول قرار دارد. بالابر نسبت به داربست و طناب، از ایمنی بسیار بالاتری برخوردار است. و شاید به همین دلیل باشد که استفاده از این ابزار به جای سایر ابزار ها برای نقاشی نما و رنگ آمیزی نما توصیه می شود. بحث دیگری که در نقاشی نما و ابزارهای دسترسی به آن وجود دارد، این است که هر چه ابزارها فضای کمتری را از ساختمان اشغال کنند، از مزیت بیشتری برخوردار هستند. بالابرها این ویژگی را نسبت به داربست دارند. یعنی در فرآیند رنگ آمیزی نما، میزان فضای اشغال شده توسط بالابر، به مراتب کمتر از داربست است. در نتیجه عملیات نقاشی نما به درستی انجام خواهد شد. همچنین از نظر سرعت انجام کار نیز بالابرها، در وضعیت مناسبی قرار دارند. کارکنان با استفاده از کلایمر (بالابر) به راحتی و در کمترین زمان ممکن، به نمای ساختمان دسترسی پیدا می کنند و مراحل کار را آغاز می کنند. از دیگر مزیت هایی که می توان برای استفاده از کلایمر نام برد، جابجایی سریع و راحت آن ها است. اگر شما با پیمانکاران در ارتباط باشید، خواهید دانست که جابجایی این ابزار، نسبت به طناب و داربست برای آن ها بسیار ساده تر و سریع تر است.

مراحل نقاشی نما با بالابر

نماشویی

اولین و مهمترین کار در انجام یک عملیات رنگ آمیزی، شستشوی نما است. در نماشویی یک ساختمان، تمام آلودگی های موجود بر روی ساختمان، از بین خواهد رفت. در نتیجه شرایط و مقدمات برای رنگ آمیزی نما فراهم خواهد شد. در نتیجه همانطور که متوجه شدید، اهمیت این مرحله در نقاشی نما، بسیار بالا است.

مرمت

معمولا نقاشی نما بر روی نمای ساختمان های قرار می گیرد که آسیب های زیادی دیده اند. ترک ها و شکستگی ها بر روی نمای ساختمان ها به مرور  زمان افزایش پیدا خواهد کرد. در نتیجه لازم است قبل از اینکه میزان ترک خوردگی بر روی نما زیاد شود، جلوی آن ها را بگیریم. نقاشی نما، یکی از راه هایی است که می توان برای گرفتگی ترک نما، از آن استفاده کرد. قبل از آغاز مراحل نقاشی نما، با استفاده از ابزار و مواد گوناگون، می توان تمام ترک های ساختمان را ترمیم کرد.

اجرای آستر

این مرحله در واقع مرحله آماده سازی نما برای آغاز رنگ آمیزی نمای ساختمان است. در این مرحله با اجرای یک لایه آستر بر روی نما، ساختمان را جهت نقاشی آماده می کنند. در این مرحله استفاده از بالابر یا کلایمر بسیار کمک کننده خواهد بود و در سرعت تمام شدن پروژه بسیار موثر واقع خواهد شد.

نقاشی نما

در مرحله آخر نیز با استفاده از مواد و ابزارهایی مانند کلایمر (بالابر) مراحل نقاشی نما را آغاز می کنند و نمای ساختمان را با دقت کامل رنگ آمیزی می کنند تا ساختمان زیباتر از پیش شود.

جمع بندی

همانطور که می دانید فعالیت نقاشی نما، یک شغل تخصصی است و نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد. حتی با استفاده از ابزارهایی مانند کلایمر که کار را بسیار آسان کرده اند؛ باز هم نقاشی نمای ساختمان ها، نیاز به مهارت بالایی دارد. درنتیجه پیشنهاد می کنیم اگر قصد نقاشی نمای ساختمان خود را دارید حتما از یک تیم با تجربه و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

نقاشی نما به وسیله بالابر


موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سبک های مهم در بازسازی خانه
شنبه 18 تير 1401 ساعت 14:39 | بازدید : 36 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

وقتی تصمیم به بازسازی خانه و عوض کردن نما و طراحی منزلتان می­گیرید، شاید اولین سوالی که پیش می­ آید این باشد که چه سبکی را انتخاب کنید. اصلا سبک­ های مهم در بازسازی خانه چیست؟ بازسازی منزل شامل تغییر در آشپزخانه، حال پذیرائی، اتاق خواب، حمام و دستشوئی، حیاط ­سازی، رنگ­ آمیزی و ... می ­باشد. بازسازی خانه به مناسب­ ترین و موثرترین روش به معنای شناسایی سبک طراحی برای فضای زندگی خود است. برخی از خانه­ ها به سبک کلاسیک و سنتی علاقه دارند در حالی که خانه­ های دیگر ظاهری مدرن­ تر و امروزی دارند. با این حال، یکی از محبوب­ ترین سبک­ های امروزی، سبک انتقالی (Transitional) است که بهترین سبک­ های سنتی و امروزی را با هم ترکیب می­ کند. با شناسایی ویژگی­ های کلیدی هر نوع سبک، می توانید کشف کنید که کدام سبک برای بازسازی خانه جدید شما بهترین است.

انواع سبک در بازسازی خانه

شما سال ­هاست که می­ خواهید خانه خود را بازسازی کنید و در نهایت آماده شروع کار هستید. ناگهان با صدها و نه هزاران گزینه طراحی مواجه می­ شوید. چگونه تصمیمات را محدود می‌کنید و مطمئن می‌شوید که 10 تا 20 سال دیگر همچنان به انتخاب طراحی خود علاقه دارید؟ پاسخ ابتدا با یادگیری تعریف سبک طراحی شخصی شما شروع می ­شود. در حالی که برخی از افراد می­ توانند بلافاصله به این سوال پاسخ دهند، ممکن است دیگران آن را کمی چالش ­برانگیزتر بدانند.

سبک سنتی

مدرن، سنتی یا انتقالی – کدام سبک طراحی برای من مناسب است؟ سبک سنتی آن سبک کلاسیک و جاودانه روزهای گذشته را با مبلمان آنتیک و تزئینات قدیمی تجسم می‌دهد. وقتی صحبت از بازسازی خانه می­ شود، طراحی سنتی یکی از دو انتخاب اصلی طراحی است. طراحی سنتی چشم گیر و کلاسیک است. همیشه تاثیر بزرگی می­گذارد و می­ دانید که از مد نمی­ افتد. با این حال، سبک­ های سنتی نیاز به فضای زیادی برای تطبیق با وزن بصری سنگین خود دارند، زیرا فضاهای کوچکتر با سبک سنتی بسیار تنگ و سخت به نظر می ­رسند. این سبک از یک ظاهر طراحی کلاسیک و تقارن برای نشان دادن ظاهری آرام استفاده می ­کند. می­ توانید از پارچه­ های خاموش یا راه راه ساده، چهارخانه یا گل دار استفاده کنید.

سبک مدرن

مدرن یکی از محبوب ­ترین سبک ­ها برای خانه­ های جدید و بازسازی این روزها با خطوط تمیز، براق و تیز و ویژگی­ های اغلب مینیمالیستی است. این سبک طراحی می­تواند سرد و خنثی یا جسورانه و تند باشد. با این حال، هدف سبک مدرن ترکیب عملکرد و راحتی برای حداکثر کاربرد است. بسیاری از صاحبان خانه‌ها سبک مدرن را ترجیح می‌دهند، زیرا نگهداری از آن آسان است و در حال حاضر رواج دارد. با این حال، سبکی که بیش از حد مدرن است، ریسک از بین رفتن مد را دارد و گاهی اوقات طراحی مدرن ممکن است فاقد شخصیت و منحصر به فرد بودن باشد.

سبک انتقالی

مدرن، سنتی یا انتقالی – کدام سبک طراحی برای بازسازی خانه مناسب است؟ اگر سبک سنتی را خیلی کلیشه ­ای و سبک مدرن را بیش از حد استریل می­ دانید، سبک انتقالی ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. سبک انتقالی به طور منحصر به فردی عناصر سبک­ های مدرن و سنتی را برای بهترین ­های هر دو جهان ترکیب می­کند. این سبک با طراحی ساده و در عین حال معنادار مشخص می­ شود که برای یک خانه خانوادگی ایده ­آل است. سبک انتقالی از خطوط ساده و طرح رنگی خنثی با فضایی برای ویژگی­ های شخصیت برای ارائه شخصیت استفاده می­ کند. از آنجایی که صاحبان خانه اغلب سبک انتقالی را منحصر به فرد می‌سازند، این سبک می‌تواند برای سال‌ها بدون از دست دادن معنا یا کارایی دوام بیاورد.

کدام سبک بازسازی خانه برای شما مناسب است؟

برای هر یک از این سبک‌ها، ویژگی‌های ساختاری، همانطور که در طول بازسازی خانه تغییر می‌کنند، باید در نظر گرفته شوند. وقتی نوبت به انتخاب سبک مناسب برای بازسازی منزل شما می­ رسد، باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید. آیا در حال انجام بازسازی آشپزخانه یا بازسازی حمام هستید یا در حال انجام یک بازسازی کامل خانه هستید؟ سبک فعلی خانه خود را چگونه تعریف می­کنید؟ آیا بازسازی به سبکی متفاوت از خانه فعلی شما با دیدگاه کلی شما برای خانه خود، هم اکنون و هم در آینده، مطابقت دارد؟ بحث در مورد این سوالات با یک پیمانکار ساخت طراحی حرفه­ ای به شما این امکان را می­دهد که بفهمید کدام سبک در خانه شما مناسب ­تر است. همچنین می ­تواند به شما این امکان را بدهد که بینش منحصر به فردی در مورد دیدگاه سبک خود برای بازسازی آینده خود و به طور کلی خانه خود داشته باشید.

تبدیل چشم ­انداز بازسازی به واقعیت

استفاده از طراحی سه بعدی برای بازسازی خانه راه منحصر به فرد دیگری برای تجسم مستقیم تاثیر سبک و طراحی است. پیمانکاران ساخت طراحی با مهارت بالا، طراحی سه بعدی را برای بازسازی منزل ارائه می­ دهند تا صاحبان خانه بتوانند تأثیر انتخاب ­های مختلف طراحی و سبک را برای خود ببینند. اگر به این فکر می­کنید که کدام سبک و طراحی بازسازی منزل به بهترین وجه برای خانه شما مناسب است، گزینه ­های خود را با یک پیمانکار ساخت طراحی واجد شرایط در میان بگذارید. ما در این مقاله درباره سبک­ های مهم بازسازی خانه صحبت کردیم. انتخاب سبک بازسازی تا حدود زیادی به سلیقه شما بستگی دارد. اگر میخواهید بهترین نتیجه را بگیرید و از تغییراتی که در منزل به وجود آمده لذت ببرید، حتما از کارشناسان ما کمک بگیرید تا شما را در جهت رسیدن به آن راهنمایی کنند. امیدواریم این مقاله برای شما مفید و راه گشا بوده باشد.

سبک های مهم در بازسازی خانه


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی دکوراسیون داخلی با بوفه
شنبه 18 تير 1401 ساعت 14:34 | بازدید : 34 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکراسیون خانه

بوفه و ویترین در طراحی دکوراسیون داخلی یکی از وسایل پرکاربرد از نگاه بانوان است و از آن ها برای نگهداری ظروف و عناصر کوچک و تزیین فضای داخلی اتاق‌نشیمن استفاده می‌کنند. از این رو در انتخاب بوفه باید دقت شود تا با دکوراسیون خانه هماهنگ باشند. در گذشته برای نمایش اکسسوری‌ها و دکوری از دیوارها و کمدهای بزرگ استفاده می‌شد اما حالا بوفه و ویترین جایگزین آن ها شده است. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع بوفه و نحوه انتخاب و چیدمان بوفه در طراحی دکوراسیون داخلی آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

نقش بوفه در طراحی دکوراسیون داخلی

بوفه یکی از وسایل دکوری است که از گذشته تاکنون در طراحی دکوراسیون‌ داخلی مورد استفاده قرار گرفته است. بدون شک همه شما در خانه‌های قدیمی کمدهای شیشه‌ای و چوبی را مشاهده کرده‌اید که با استفاده از لوازم دکوری دیزاین شده است. این روزها بوفه تنها شکل ظاهری متفاوت‌تری پیدا کرده است و کاربردی شبیه به گذشته دارد. بوفه را این روزها می‌توانید با اشکال متفاوت و رنگ‌های متنوع برای طراحی داخلی مورد استفاده قرار دهید. از بوفه‌ها با ایده‌پردازی خاص می‌توانید برای وسایل بلوری، لوازم قدیمی و لوازم دکوری لوکس استفاده کنید. بنابراین بوفه را برای کارهای بسیاری می‌توان در منزل مورد استفاده قرار داد و با این کار به یادگاری‌های شما در طی گذر زمان آسیبی وارد نمی‌شود. پس بوفه، کمدی است که به منظور زیباسازی بیشتر فضای اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی و بخش‌های دیگر خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس در زمان خرید ویترین باید به این مهم توجه کنید که برای چه فضای قصد خرید دارید.

آشنایی با انواع مدل بوفه

در بازار مدل‌های متنوعی از بوفه مطابق با سلیقه هر فردی وجود دارد. هر شخصی می‌تواند با توجه به اندازه اتاق خود یک مدل بوفه انتخاب کند. همچنین هنگام طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن بوفه باید بر اساس اندازه فضا و اشیای موجود در آن انتخاب شوند. کاربرد اصلی یک بوفه تغییر مبلمان به زیباترین شکل ممکن است و از طرفی دیگر نیز باید دارای ویژگی‌های عملکردی مختلفی باشد تا از آن بتوانید به صورت کاربردی استفاده کنید. در ادامه شما را با انواع مدل بوفه آشنا خواهیم کرد.

بوفه چوبی

چوب ماده سنتی و با دوامی است که از قدیم تا به حال در صنعت مبلمان مورد استفاده قرار گرفته است. اکثر بوفه‌ها از چوب‌های مختلف ساخته می‌شوند و نوع آن بستگی به طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما دارد. رایج‌ترین نوع چوب، چوب گردو است که ظرافت خاصی به بوفه‌ها می‌بخشد.

بوفه ام دی اف

ام دی اف که با فشرده شدن کوچک ترین تراشه‌های چوب در درجه حرارت بالا ساخته می‌شود از چوب ارزان‌تر است به همین دلیل طرفداران زیادی دارد اما این بوفه‌ها به اندازه بوفه‌های ساخته شده از چوب دوام ندارند.

بوفه شیشه‌ای

بوفه شیشه‌ای در طراحی دکوراسیون داخلی در انواع سبک‌ها قابل استفاده است. این نوع بوفه‌ها به دلیل شفافیتی که دارند سبک به نظر می‌رسند و فضایی از خانه را اشغال نمی‌کنند. معمولا این مدل بوفه‌ها مناسب فضایی با مساحت کوچک است. از آنجایی که این نوع بوفه‌ها به طور واضح قابل مشاهده هستند افراد معمولا تمامی عناصری که دوست دارند در معرض دید همگان باشد همانند ظروف عتیقه، مجسمه و ظروف چینی را درون آن قرار می‌دهند.

بوفه فلزی

یکی دیگر از انواع بوفه‌ها که این روزها طرفداران خاص خودش را دارد، بوفه فلزی است. قفسه‌های فلزی این نوع بوفه‌های لعاب دار و رنگ آمیزی شده هستند. این مدل ویترین‌ها مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی به سبک‌های مینیمال و مدرن است.

بوفه نیم دایره‌ای

یکی از مدل‌های بوفه که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است بوفه‌هایی است که در گوشه اتاق قرار می‌گیرد. آن ها از نظر اندازه متوسط هستند و فضای کمی را اشغال می‌کنند. این مدل بوفه‌ها معمولاً دارای شکل نیم دایره‌ای هستند و در گوشه اتاق قرار می‌گیرند.

بوفه دیواری

نمونه دیگر از بوفه‌ها طوری در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند که بر روی دیوار و در بالای مبلمان نصب می‌شوند. این بوفه‌ها به دکوراسیون داخلی خانه زیبایی می‌بخشند. در انتخاب این نوع بوفه‌ها باید دقت کنید که از مقاومت بالایی برخوردار باشند و تحمل دکوری‌های سنگین را داشته باشند.

سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی با بوفه

بوفه، کمدی از ترکیب شیشه و چوب یا فلز است که از آن برای قرار دادن و به نمایش گذاشتن ظروف مجلل و دکوراتیو استفاده می‌شود. این بوفه‌ها انواع مختلفی دارند که از نظر جنس، طرح، رنگ، اندازه و دیگر معیارها با یکدیگر فرق می‌کنند. انتخاب آن بستگی به سبک طراحی دکوراسیون داخلی، دیزاین و سلیقه شخصی افراد دارد.

بوفه به سبک مدرن

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن معمولا از بوفه تک‌رنگ و ساده که از جنس شیشه، چوب یا سنگ است، برای اتاق غذاخوری یا اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید بوفه را با کنسول، میز غذاخوری و دیگر مبلمان با تم رنگی سفید هماهنگ کنید. از آنجایی که بوفه نقش بسیار پر رنگی در دکوراسیون داخلی دارد به شما پیشنهاد می‌دهیم آن را در جایی قرار دهید که در معرض دید باشد.

بوفه به سبک کلاسیک

در دکوراسیون و طراحی فضاهای داخلی در سبک کلاسیک قرار دادن بوفه‌های چوبی بهترین انتخاب است. بوفه‌هایی با سبک کلاسیک از چوب گران‌قیمت ساخته شده‌اند که با  الگوهایی تزیین شده‌اند. هنگام انتخاب بوفه‌ها در نظر بگیرید که این مبلمان در کجا قرار خواهد گرفت و قرار است چه چیزی را نگهداری کند، پس میزان دوام آن بسیار مهم است. زیبایی، طراحی خاص، تم رنگی بی‌نظیر از جمله مواردی است که به راحتی در سرویس‌های چوبی کلاسیک می‌توان مشاهده کرد. شما می‌توانید این سبک بوفه‌ها را برای جای گذاری وسایل لوکس و گران‌قیمت مورد استفاده قرار دهید.

بوفه به سبک سلطنتی

سبک سلطنتی یکی از سبک‌های پرطرفدار و پر زرق و برق است که در خانه‌های ایرانی از آن بسیار استفاده می‌شود. در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سلطنتی اغلب از تم رنگی طلایی برای ساخت بوفه و لوازم جانبی همراه آن برای دکور اتاق پذیرایی استفاده می‌شود. این سبک از بوفه‌ها نیاز به وسایل دکوری بیشتری به نسبت بوفه‌های کوچک دارند و از سوی دیگر فضای بیشتری از خانه را اشغال می‌کنند. زیبایی بوفه‌های سلطنتی به قدری زیاد است که در تمام بخش‌های داخلی منزل قابلیت استفاده دارند.

ابعاد و اندازه بوفه

بوفه در طراحی دکوراسیون داخلی باید با توجه به مساحت آپارتمان انتخاب شود. پس قبل از خرید بوفه باید فضایی که بوفه در آنجا قرار می‌گیرد با دقت اندازه‌گیری شود و به ارتفاع، عرض و عمق فضا توجه شود. برای اتاق‌هایی با مساحت کوچک استفاده از بوفه‌هایی با پنجره‌های باریک که دارای شکل نیم دایره‌ای هستند انتخاب خوبی است. بهتر است برای اتاق نشیمن با مساحت کم ویترین‌های شیشه ای انتخاب شود چرا که با توجه به شفافیت این بوفه حجیم به نظر نمی‌رسد.

سایز بوفه

اندازه مناسب بوفه برای طراحی دکوراسیون داخلی باید مطابق با مساحت خانه انتخاب شود. اغلب بوفه‌هایی با عمق ۴۰ سانتیمتر انتخاب می‌شوند تا همه عناصر را در خود جای دهند. اگر مساحت اتاق کوچک باشد می‌توان بوفه‌هایی با عمق کمتری خریداری کرد. یک بوفه و ویترین استاندارد دارای ارتفاع حدود یک و نیم متر است.

رنگ بوفه

از دیگر مواردی که در انتخاب بوفه و ویترین باید به آن توجه کرد رنگ آن است. رنگی باید انتخاب شود که با طراحی دکوراسیون داخلی و رنگ‌های مورد استفاده در اتاقی که قرار است بوفه در آن فضا قرار بگیرید ترکیب شود.

طراحی دکوراسیون داخلی با بوفه


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شنبه 18 تير 1401 ساعت 11:45 | بازدید : 48 | نویسنده : admin | ( نظرات )

مشارکت در ساخت

گسترش شهر نشینی، کمبود زمین، افزایش هزینه های ساخت و ساز و نیاز به محلی برای سکونت مهمترین عواملی هستند که افراد را تشویق به مشارکت در ساخت می کنند. همه افراد زمین و سرمایه کافی برای ساخت و ساز را ندارند، بنابراین مشارکت در ساخت و ساز راه حل مناسبی برای صاحب خانه شدن است. برای انجام چنین کاری نیاز به دو طرف معامله است که یکی صاحب زمین و دیگری صاحب سرمایه باشد. با این کار فردی که زمینی برای ساختمان سازی ندارد صاحب زمین می شود و مالک زمین نیز به سرمایه ای برای ساخت بنا دست پیدا می کند. پس اگر شما نیز فردی هستید که با این معضل دست و پنجه نرم می کنید می توانید به سراغ فردی بروید که محد.دیت های شما را برطرف می کند.

محدودیت ها و چالش های مشارکت در ساخت

همانطور که مشارکت می ت.اند راه حلی راه گشا باشد با چالش ها و محدودیت هایی نیز مواجه است که ممکن است شما را در این مسیر اذیت کند. اولین چالش شما در مشارکت در ساخت پیدا کردن یک شریک خوب و قابل اعتماد است که یافتن آن اصلا کار راحتی نیست. اما شرکت ها و مجموعه هایی وجود دارند که حیطه فعالیت آن ها پروژه های ساختمانی است. مجموعه کارویس نیز در این زمینه فعالیت دارد و به شما کمک می کند تا نیاز به زمین و یا نیاز به سرمایه خود را در مشارکت در ساخت برطرف کنید. تنها کافی است که به کارشناسان کارویس توضیحاتی درمورد شرایط خود و نیاز هایتان بدهید تا همه چیز به سرعت حل و فصل شود. چالش دیگر مشارکت در ساخت، پیدا کردن یک شریک قابل اعتماد و با نظم است که معمولا به سختی می توان چنین فردی را پیدا کرد. اما مجموعه ساختمانی کارویس با پیدا کردن این افراد و معرفی آن ها به یکدیگر کار را برای شما راحت کرده است. تیم مشارکت در ساخت کارویس با بررسی دقیق و حقوقی مدارک و صحت اطلاعات به شما کمک می کند تا کار خود را به راحتی پیش ببرید.

چرا مشارکت در ساخت؟

مشارکت به شما کمک می کند با نصف داشته های خود به هدف نهایی یعنی ساخت یک پروژه ساختمانی برسید. هزینه های شما بسیار کاهش پیدا می کند و مسئولیت شما در انجام کار ها کمتر می شود. همه این مواردی که در این مقاله به عنوان نکات اهمیت مشارکت در ساخت آورده شده است بخش مهمی از این کار است که با نگاهی جدید می توان آن را بسیار راحت و دلپذیر کرد. کار تیم کارویس نیز همین است که با رعایت نکات حقوقی به ساده ترین روش کار مشارکت در ساخت را پیش ببرد.


موضوعات مرتبط: مشارکت در ساخت , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی و اجرای انواع روف گاردن
چهار شنبه 15 تير 1401 ساعت 11:1 | بازدید : 63 | نویسنده : admin | ( نظرات )

روف گاردن

از جمله خدمات ساختمانی مدرن و جدید در شهر ها و مناطق پر جمعیت و آلوده امروزی که علاوه بر زیبایی بی نظیر کاربری مهم و مفیدی نیز دارد، روف گاردن به فضای سبزی در پشت بام یا تراس ساختمان ها گفته می شود که به خاطر کمبود فضای سبز در مناطق شهری، تفریح و وقت گذرانی و در نهایت به عنوان امکانات رفاهی لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که اشاره کردیم طراحی و اجرای روف گاردن جزء خدمات لوکس ساختمانی محسوب می شود و به همین دلیل به بودجه نسبتا زیادی نیاز دارد ولی با این حال، به خاطر گسترش اجرای این خدمات، شرکت ها و پیمانکار ها روف گاردن های کم هزینه و با امکانات کمتر را نیز اجرا می کنند تا افراد بیشتری بتوانند از این خدمات ساختمانی جذاب استفاده کنند.

انواع روف گاردن

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم به خاطر تقاضای زیاد برای دریافت خدمات طراحی و اجرای روف گاردن، این خدمت را می توانید در انواع مختلفی دریافت کنید. تنوع روف گاردن ها زیاد است و شما می توانید براساس بودجه، نیاز، سلیقه و پتانسیل ساختمان خود یکی از انواع این خدمات را دریافت کنید.

بام سبز یا روف گاردن گسترده:

این مدل جزء مدل های پرکاربرد در طراحی و اجرای روف گاردن است که در ساختمان هایی اجرا می شود که کمترین میزان تحمل وزن و بار را دارند. تنوع پوشش گیاهی در مدل گسترده کم است و اغلب به صورت فلاور باکس هایی که دور تا دور فضا چیده  می شود تزیین می شوند. طراحی و اجرای روف گاردن گسترده برای ساختمان هایی است که مقاومت سازه کم یا نامشخص است.

بام سبز یا روف گاردن مدلار:

این نوع از روف گاردن جزء نمونه های کم هزینه است و کاربرد آن در ساختمان های قدیمی نیز بیشتر است. برای طراحی و اجرای روف گاردن مدلار با روش باکس ثابت و پرتابل انجام می شود.

بام سبز یا روف گاردن متمرکز:

این نوع از روف گاردن با استفاده از حجم زیادی از پوشش گیاهی اجرا می شود. سطح کار دارای عمق بیشتری نسبت به سایر سبک ها است. هزینه های آن با توجه به حجم کار بالاتر است و مناسب ساختمان هایی با مقاومت بالا است. فضای این نوع از روف گاردن شبیه به پارک است و طراحی و اجرای آن مستلزم زمان و هزینه بیشتر است.

بام سبز یا روف گاردن ترکیبی:

در طراحی و اجرای روف گاردن ترکیبی تلاش می شود تا وزن سازه به حداقل ممکن برسد و وزن آن در سطح بام پخش می شود. فضای سبز، گل ها و فلاور باکس ها در گوشه فضا اعمال می شود. چوب، شن و سنگ ریزه از جمله متریالی هستند که در طراحی چنین روف گاردنی استفاده می شوند.


موضوعات مرتبط: طراحی و اجرا روف گاردن , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مدت زمان شستشوی نما
چهار شنبه 15 تير 1401 ساعت 9:32 | بازدید : 43 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی و شستشوی نما

شستشوی نما یک پروژه حرفه‌ای است که باید به دست پیمانکاران انجام شود. به نظرتان شستشوی کامل نمای یک ساختمان چقدر زمان نیاز دارد؟ هر چند وقت یک بار نمای ساختمان به شستشو نیاز پیدا می‌کند؟ چه عواملی بر مدت زمان شستن نما تأثیر می‌گذارند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه که نیاز است را درباره مدت زمان شستشوی نما بدانید و بتوانید برای آن به‌خوبی برنامه‌ریزی کنید.

هر چند وقت یک بار به شستشوی نما نیاز پیدا می‌کنید؟

یکی از سؤالات رایج که درباره نماشویی پرسیده می‌شود همین سؤال است. واقعاً هر چند وقت یک بار نمای ساختمان به شستشو نیاز پیدا می‌کند؟ خب برخی افراد تصور می‌کنند که هر وقت احساس کردند که نمای ساختمان کثیف شده است، باید اقدام به شستشوی نما کنند. این در حالی است که در برخی مواقع آنقدر نمای ساختمان کثیفی و چرک را به خود می‌گیرد که پاک کردن آن حتی با بهترین مواد شستشوی موجود نیز کاری غیرممکن می‌شود. به همین خاطر دیگر نمای ساختمان به حالت اول خود باز نمی‌گردد. پس تصمیم‌گیری درباره زمان شستشوی نما یک امر واجب و ضروری است. خب به نظرتان چه زمانی نمای ساختمان به شستشو نیاز پیدا می‌کند؟ باید بدانید که بازه زمانی شستشوی نما به موارد بسیاری بستگی دارد که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

موقعیت قرارگیری ساختمان

مهم‌ترین پارامتری که بر زمان شستشوی مجدد نمای ساختمان تأثیر می‌گذارد، موقعیت قرارگیری ساختمان است. در شهرهای آلوده، همانند تهران، نمای ساختمان به سرعت آلوده و کثیف می‌شود و به شستشو نیاز پیدا می‌کند. در عین حال علاوه‌بر شهری که ساختمان در آن قرار دارد، موقعیت قرارگیری ساختمان در آن شهر نیز بر این مدت زمان تأثیر می‌گذارد. برای مثال خانه‌هایی که در کنار بزرگراه‌های پرتردد همانند بزرگراه همت قرار دارند، به سرعت کثیف می‌شوند. در عین حال ساختمان‌هایی که در بخش شرقی شهر و کنار پارک‌های جنگلی واقع شده‌اند، کمتر به شستشوی نما نیاز پیدا می‌کنند. به‌صورت کلی بهتر است سالی یک بار ساختمان‌هایی که در مناطق آلوده قرار دارند را شست.

جنس نما

جنس نما نیز جزو عوامل بسیار تأثیرگذار است. برای مثال اگر نمای ساختمان شیشه‌ای باشد، بعد از هر بارش باران شاید به شستشو نیاز پیدا کند. در عین حال نمای سنگ، آن هم نمای سنگ تیره، دیرتر به شستشو نیاز پیدا می‌کند. پس حتماً هنگام تعیین زمان مناسب برای شستشوی نما ساختمان، باید جنس نما را نیز در نظر بگیرید.

رنگ نما

رنگ نما نیز تأثیر مستقیم بر زمان شستشو دارد. شما لباس‌های روشنتان را سریع‌تر می‌شویید یا لباس‌های تیره‌تر؟ خب لباس‌های تیره رنگ، کثیفی و چرک را دیرتر و کمتر نشان می‌دهند. به همین خاطر کمتر به شستشو نیاز پیدا می‌کنند. ساختمان‌هایی با نمای رنگ روشن، به سرعت دوده و آلودگی را نشان می‌دهند. به همین خاطر سریع‌تر به شستشو نیاز پیدا می‌کنند. پس شستشوی نما با رنگ روشن سریع‌تر از نمای تیره اتفاق می‌افتد.

شستشوی نما ساختمان چقدر طول می‌کشد؟

شاید این سؤال برایتان به وجود آمده باشد که اتمام پروژه شستشوی نما ساختمان چقدر طول می‌کشد؟ پاسخ به این سؤال یک جواب ثابت ندارد. در حقیقت زمان نماشویی ساختمان به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

ابعاد بنا

در وهله اول ابعاد بنا روی مدت زمانی که برای شستن آن نیاز است تأثیر می‌گذارد. ساختمان‌های بزرگ قطعاً به زمان بسیاری برای شستشو نیاز خواهند داشت. در عین حال برای ساختمان‌های کوچک زمان کمتری صرف می‌شود.

جنس نما

جنس نما نیز تأثیر مستقیم روی زمان نماشویی دارد. شستشوی برخی انواع نما کار دشوارتری است. برای مثال اینکه یک نمای شیشه‌ای کاملاً پاکیزه و بدون لک یا موج باشد، کار دشواری نخواهد بود. پس جنس نما نیز روی مدت زمانی که شستشو به پایان می‌رسد تأثیر می‌گذارد.

میزان آلودگی نما

همان طور که انتظار می‌رود، میزان آلودگی نما نیز روی مدتی که برای شستشو صرف می‌شود تأثیر می‌گذارد. برای مثال اگر یک نما بسیار آلوده باشد، شاید به چند بار شستشو نیاز داشته باشد. در چنین حالتی زمان بیشتری صرف شستشوی آن خواهد شد. در عین حال یک نمایی که آلودگی چندانی ندارد، با یک بار شستشو پاکییزه می‌شود. به این ترتیب میزان آلودگی نما نیز روی زمانی که برای آن صرف می‌شود تأثیر دارد.

روش شستشو

روش‌های مختلفی برای شستشو وجود دارند. برای مثال شستشوی نما به‌وسیله راپل سریع‌ترین حالت محسوب می‌شود. روش‌های دیگره مانند بستن داربست، زمان شستشو را افزایش می‌دهند. پس بهتر است با پیمانکارانی همکاری داشته باشید که از روش شستشوی راپل با طناب استفاده می‌کنند. این روش بسیار سریع، ایمن و ارزان است.

وضعیت آب‌وهوا

وضعیت آب‌وهوا از قبیل رطوبت و دمای هوا نیز بر افزایش یا کاهش زمان شستشو تأثیر می‌گذارند. برای مثال در هوای مرطوب و سرد، شستشو بیشتر طول خواهد کشید. در نهایت توصیه می‌شود که با پیمانکاران مختلف، قرارداد طولانی‌مدت داشته باشید. به این ترتیب خود پیمانکاران بر اساس نوع نمای ساختمان و موقعیت قرارگیری آن، به‌صورت دوره‌ای برای شستشوی آن اقدام می‌کنند. همچنین با توجه به شناختی که درباره ساختمان دارند، شستشوی نما در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

مدت زمان شستشوی نما

برچسب‌ها: شستشوی نما , نماشویی ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقاشی نمای برج ها
چهار شنبه 15 تير 1401 ساعت 9:32 | بازدید : 37 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نمای ساختمان

فرآیند نقاشی نما در برج‌ها و ساختمان‌های بلند، ملاحظات و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. مهم‌ترین دغدغه در رنگ آمیزی نمای چنین ساختمان‌هایی، دسترسی به ارتفاعات به شکلی ایمن و پربازده است. منظور از بازدهی این است که مرتفع بودن ساختمان در کیفیت رنگ آمیزی نما تأثیری نداشته و این فرآیند در حداقل زمان ممکن، انجام شود. در این مقاله، اصول و مراحل نقاشی نما در برج‌های مسکونی و تجاری که این روزها به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان‌ها تبدیل‌شده‌اند را بررسی می‌کنیم. درصورتی‌که در چنین ساختمانی زندگی یا کار می‌کنید، مطالعه این مقاله می‌تواند، به شما بیاموزد که چطور این کار به‌ظاهر نشدنی را به سرانجام برسانید.

دسترسی به ارتفاعات در برج ها

به‌طورکلی به‌منظور نقاشی نما در ساختمان‌های بلند از سه ابزار داربست، ماشین بالابر و طناب راپل استفاده می‌شود. ازآنجاکه در این مقاله در خصوص برج‌ها و نه ساختمان‌های چندطبقه معمولی صحبت می‌کنیم، ممکن‌ترین و بهینه‌ترین روش برای دستیابی به ارتفاع در چنین ساختمان‌هایی، استفاده از راپل است. اگر می­ پرسید راپل چیست؟ در قسمت بعد آن را توضیح می‌دهیم.

سازوکار راپل

سیستم دسترسی با طناب یا Rope Access یک روش ایمن برای کار در ارتفاع است که در آن از طناب‌ها و تجهیزات مرتبط برای آویزان شدن از ارتفاع، پایین رفتن و بازگشتن به ارتفاع مشخصی، استفاده می‌شود. از مزایای اصلی این روش، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت بالای اجرایی کارگران
  • امکان دسترسی به نقاط تودرتو و پرپیچ‌وخم در بدنه نما
  • تاثیر بسیار کم بر دیگر عملیات در حال انجام
  • عدم نیاز به تغییر ساعات کاری ساختمان یا اخلال در رفت‌وآمد در محل
  • امنیت بالا

در نقاشی نما با استفاده از سیستم راپل، نقاشان علاوه بر مهارت در نقاشی، باید در استفاده از این سیستم نیز مهارت داشته باشند. درواقع، برعکس کار روی داربست و حتی بالابرهای مکانیکی، آویزان شدن از طناب راپل، کنترل و جابجا شدن با آن، یک کار کاملا تخصصی است که نیاز به آموزش‌های لازم دارد. به همین دلیل است که هزینه استفاده از یک تیم راپل با تعداد افراد یکسان، نسبت به دیگر روش‌های دسترسی به ارتفاع، گران‌تر است. در گذشته، سیستم‌های راپل، برگشت‌ناپذیر بودند؛ به این معنی که کارگر را تنها به پایین، هدایت می‌کردند. امروزه اما تسمه‌های جمع ­شونده قدرتمندی در این سیستم‌ها استفاده می‌شوند که می‌توانند، به‌خوبی افراد را در ارتفاع ساختمان، جابجا کند.

مراحل نقاشی نما در برج ها

نقاشی نما یک مرحله اضافه‌تر نسبت به نقاشی‌های داخلی دارد و آن شستشوی نما است. شستشوی نما به این دلیل انجام می‌شود که نمای یک ساختمان، به‌مرورزمان دچار آسیب‌دیدگی‌های متعددی می‌شود که باید پیش از رنگ کردن مجدد، آن‌ها را برطرف کرد. همچنین، آلودگی سطح نما و انواع حشرات، میکروارگانیسم‌هایی مانند قارچ و کپک، مواد معدنی نفوذکرده به سطح نما و غیره از عواملی هستند که در فرآیند شستشو پیش از رنگ آمیزی نما برطرف می‌شوند. در صورت باقی ماندن این عوامل روی سطح نما، رنگ اعمال‌شده پس از مدتی دچار مشکلاتی مانند پوسته‌پوسته شدن، طبله کردن و حتی تغییر رنگ می‌شود. بهترین ابزار برای شستشوی پیش از نقاشی نما ، استفاده از واترجت یا واترسندبلاست است. مسئله آلودگی در خصوص برج‌های بلند، به‌ویژه در شهرهای آلوده‌ای مانند تهران، حساسیت بیشتری پیدا می‌کند. دود موجود در هوا به‌ویژه در فصول پاییز و زمستان به دلیل پدیده وارونگی در ارتفاعی مشابه این برج‌ها به سر می‌برد. به‌این‌ترتیب، طبقات بالایی برج‌ها در معرض بیشترین آلودگی قرار دارند. سیاه شدن بیشتر طبقات بالایی ساختمان‌ها نسبت به طبقات زیرین نیز به همین دلیل است. همچنین، حضور بیشتر پرندگان در این ارتفاعات نیز سبب آلودگی هرچه بیشتر آن‌ها می‌شود. در مرحله بعد، باید به سراغ زیرسازی رنگ نما رفت. زیرسازی در هر پروژه نقاشی نما اجباری بوده و سبب به دست آمدن رنگ یکدست و جذب هرچه بیشتر لایه‌های رنگ در یکدیگر و در بدنه نما می‌شود. بتونه‌کاری، سنباده‌زنی و غیره ازجمله اقداماتی هستند که در این مرحله، انجام می‌شوند. درنهایت، نوبت به رنگ آمیزی نما می‌رسد. معمولا لایه‌هایی تحت عنوان آستر را به‌عنوان پرایمر (Primer) همراه با انواع رزین برای پیوند بهتر مولکول‌های رنگ به بدنه ساختمان، به کار می‌برند.

نکاتی در باب افزایش بازدهی در نقاشی نمای برج ها

ازآنجاکه نقاشی نما در برج‌ها کاری دشوار و پرهزینه است، باید نهایت دقت به عمل آید که نیاز به انجام تعمیرات در آینده نزدیک به حداقل ممکن برسد. رعایت نکاتی که در اینجا مطرح می‌کنیم، سبب افزایش سرعت نقاشی نما نیز می‌شوند.

  • بهتر است، فاصله زمانی بین شستشو، زیرسازی و درنهایت رنگ آمیزی نما ، حداقل ممکن باشد. در غیر این صورت، ممکن است نمای ساختمان، هرچند اندک، مجددا آلوده شود. به این منظور، استفاده از کارگران بیشتر، می‌تواند راه‌کاری مفید باشد.
  • باید دقت داشت که رنگ نما با رنگ داخل ساختمان، تفاوت‌هایی اساسی دارد. رنگ مناسب برای نقاشی نما باید مقاوم در برابر رطوبت، مواد شوینده و نور خورشید باشد.
  • تعداد لایه‌های رنگ، نباید آن‌قدر زیاد باشد که لایه‌های زیرین، تحمل وزن لایه‌های رویی را نداشته و درنتیجه، رنگ، پس از مدتی، کنده شود.
  • فرآیند خشک شدن لایه‌های آستر و همچنین، لایه نهایی، نباید خیلی کند یا خیلی سریع، طی شود. در این صورت، تعادل بین حلال‌ها و رنگدانه­ ها به‌هم‌خورده و در آینده نزدیک، باعث ریزش رنگ می‌شود. به همین دلیل، توصیه می‌شود، نقاشی نما در روزهای آفتابی و خشک اما حتی‌الامکان در سایه انجام شود.
  • اعمال انواع رزین‌های محافظتی روی رنگ نما سبب افزایش دوام آن خواهد شد.

نقاشی نمای برج ها در یک نگاه

ساختمان‌ها هرچه بلندتر شوند، کار کردن روی نمای آن‌ها سخت‌تر خواهد شد. اصلی‌ترین چالش نقاشی نما در برج‌ها دسترسی به ارتفاعات بالای آن­هاست. در حال حاضر، تنها ابزار و روشی که می‌تواند، ایمنی نسبتا خوب با قابلیت مانور بالا را برای کار در ارتفاع فراهم کند، سیستم راپل یا طناب است. در این سیستم، نقاشان با استفاده از تسمه‌های مخصوص از ارتفاع، آویزان شده و می‌توانند، عملیات نقاشی نما را با دسترسی حداکثری به نقاط مختلف نما انجام دهند. مراحل نقاشی نما نیز شامل شستشوی نما، زیرسازی و رنگ ­آمیزی در لایه‌های مختلف است. همان‌طور که در این مقاله گفته شد، شستشوی نما در خصوص برج‌ها حساسیت بیشتری می‌یابد.

نقاشی نمای برج ها


موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی و ساخت ویلای مدرن
سه شنبه 14 تير 1401 ساعت 11:25 | بازدید : 60 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی و ساخت ویلا

برای ساخت ویلا نیاز به زیرساخت ها و عواملی است که آن ها را در این مقاله به شما یاد آوری خواهیم کرد. در ابتدا برای طراحی و ساخت ویلا مثل هر ساختمان دیگری نیاز به زمین است اما زمینی که ویلا در آن ساخته می شود باید نسبتا بزرگ باشد.  ویلا ها معمولا در مناطق توریستی و خوش آب و هوا ساخته می شوند پس در انتخاب زمین باید دقت بیشتری داشته باشید. زمین ویلا نباید کاربری کشاورزی داشته باشد بلکه باید زمینی مناسب طراحی و ساخت ویلا باشد. در ادامه برای طراحی ویلا به محدوده جغرافیایی زمین، متراژ زمین، نوع عمارت ویلا و فضای سبزی که قرار است در آن پیاده کنید، توجه نمایید.

طراحی ویلای لاکچری و مدرن

اولین گام برای طراحی و ساخت ویلای لاکچری و مدرن طراحی پلان است. بهتر است به جای استفاده از پلان های آماده یک پلان ویژه برای ساخت ویلای خود طراحی کنید چرا که پلان های آماده محدودیت ها و ویژگی های زمین شما را در نظر نمی گیرند بنابراین طراحی یک پلان اختصاصی بسیار کاربردی تر است. برای ساخت ویلای مدرن بهتر است که زمینی با متراژ بالا داشته باشید تا اینکه بتوانید تمامی فاکتور ها و المان های لازم را در آن پیاده سازی کنید.  پس از خرید زمین مناسب و طراحی پلان نوبت به هماهنگی با مهندسان و نیروی کار است، مهندسان با بررسی زمین و پلان به شما لیست مصالح و متریال مورد نیاز را ابلاغ می کنند و میزان بودجه مورد نیاز شما را اعلام می کنند. طراحی و ساخت ویلا براساس سلیقه و نیاز شما انجام می شود. هزینه های مربوط به ویلای لاکچری به خاطر استفاده از پلان خاص و متریال خارجی و گران قیمت، زیاد است.

ویژگی های ولای لوکس و لاکچری

  • استفاده از متریال باکیفیت خارجی
  • طراحی پلان اختصاصی
  • امکانات زیاد و پیشرفته
  • وجود امکانات تفریحی مثل سونا، استخر و جکوزی
  • مساحت و تعداد طبقات بالا
  • وجود اتاق کلوزت، مستر، میهمان و …
  • اجرای باغ و روف گاردن
  • استفاده از المان های لوکس مثل گچ بری های خاص
  • هوشمندسازی و استفاده از تکنولوژی برای سهولت در انجام کار ها

طراحی و ساخت ویلای مدرن با کارویس

مجموعه خدمات ساختمانی کارویس در طراحی و ساخت انواع ویلای مدرن و لاکچری پیشگام است و با همکاری خود با مهندسان و طراحان حرفه ای و متخصص به شما کمک می کند که بهترین ویلای منطقه را از آن خود کنید و از آن لذت ببرید. تیم کارویس آماده ارائه انواع خدمات ساختمانی به شما است.


موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت ویلا , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازسازی خانه و تعمیر تاسیسات
سه شنبه 14 تير 1401 ساعت 9:53 | بازدید : 39 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

این روزها یکی از مهم‌ترین و جدی‌ترین تصمیماتی که از سوی خانواده‌های ساکن در خانه‌های قدیمی گرفته می‌شود انجام روند بازسازی خانه است. در این مسیر یکی از اقداماتی که باید انجام شود تعمیر تاسیسات خانه‌هاست. زیرا که ابزارها و مصالحی که در ساخت خانه‌های سنتی به کار گرفته شده، بسیار فرسوده شده است. بنابراین بهتر است که برای پیشگیری از بروز هرگونه خطرات ناشی از تخریب تاسیسات خانه‌ها به تعمیر آنها در روند بازسازی خانه پرداخت. در ادامه این مقاله در بخش‌های اختصاصی و مجزایی که تدارک دیده‌ایم قصد داریم در خصوص موضوع بازسازی خانه و تعمیر تاسیسات اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که احساس می‌کنید خانه‌تان نیازمند بازسازی است، با ما همراه باشید.

انواع تعمیر تاسیسات در روند نوسازی خانه

تاسیساتی که وجود دارند گاهی در یک واحد خانه است و باید برای نوسازی تاسیسات روند کار در آشپزخانه و یا اتاق‌های مختلفی که در آن واحد وجود دارد، انجام شود. اما در برخی از موارد تاسیساتی که مد نظر خانواد‌ه‌هاست تاسیسات کلی یک ساختمان چند واحدی است. در این موارد تعمیرکارانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند برای این که روند کار با سرعت و کیفیت بالایی انجام شود از خانواده‌ها می‌خواهند که خانه را در مدت زمان کوتاهی ترک کنند. این کار باعث می‌شود که آن‌ها با خیال راحت و بدون این که مانعی در مسیر فعالیت‌هایشان باشد تاسیسات خانه و ساختمان را به درستی تعمیر کنند. در این روند نوسازی و بهبود کیفیت تاسیسات مد نظر آنان است. بنابراین از هر تکنیک و ابزاری کمک می‌گیرند تا به مطلوب خودشان دست پیدا کنند.

مراحل بازسازی خانه و تعمیر تاسیسات

برای این که روند بازسازی خانه و تعمیر تاسیسات به درستی انجام گردد، مراحلی پشت سر گذاشته می‌شود تا افراد به نتیجه‌ای که می‌خواهند برسند.. از مهم‌ترین این مراحل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در ابتدا باید تعمیرکارانی که به صورت حرفه‌ای در خصوص بازسازی خانه و تعمیر تاسیسات فعالیت می‌کنند در محل حضور داشته باشند. باید در ابتدا تمامی بخش‌هایی که به خانه مربوط است را مورد بررسی قرار دهند. در نهایت شاهد هستیم که از شما مشورت‌هایی می خواهند و در صدد هستند که بتوانند از خواسته‌های شما آگاه شوند. بنابراین این اطلاعات باعث می‌شود که آنها بتوانند برنامه‌ریزی‌های لازم را در این مسیر انجام دهند. از سوی دیگر نیز باید در خصوص مشکلاتی که برای خانواده‌ها ایجاد شده است آگاهی پیدا کنند تا روند بازسازی خانه طبق آن چیزی که خانواده‌ها می‌خواهند طی شود. در ادامه مسیر توافقاتی بر سر هزینه‌ها، مواد و ابزارآلاتی که باید در روند کار استفاده شود و نیز روزی که باید روند کار آغاز شود انجام خواهد شد. سپس در روز مقرر پرسنل حرفه‌ای در محل حضور خواهند داشت و روند کار را آغاز می‌کنند. تمامی کارها بر اساس برنامه ریزی‌ها انجام خواهد شد. در نهایت بر حسب زمانی که تعیین شده است کار به اتمام می‌رسد و خانه به شکل بازسازی شده و تعمیر شده تحویل خانواده‌ها می‌شود.

هزینه بازسازی خانه‌ها و تعمیر تاسیسات

از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که خانواده‌ها دارند این است که چه میزان هزینه‌هایی را باید در زمینه بازسازی خانه متقبل شوند. یکی از واقعیاتی که وجود دارد این است که اقدامات در این زمینه از تنوع و تعدد بالایی برخوردار است و باید در ابتدا نوع فعالیت‌ها تعیین گردد و در نهایت بر حسب کارهایی که‌ باید انجام شود هزینه‌های احتمالی برآورد شود. بنابراین در این جا و در این مجال نمی‌توان تمامی هزینه‌ها را به شکل ثابت مشخص کرد. توصیه می‌کنیم که بعد از این که تعمیرکاران تاسیساتی و نیروهای حرفه‌ای در زمینه بازسازی خانه از محل دیدن کردند از آن‌ها بخواهید که هزینه‌های تقریبی را به شما اعلام کنند.

نکات ضروری در خصوص بازسازی خانه و تعمیر تاسیسات

زمانی که تصمیم گرفتید خانه‌تان را به‌ تیم‌های حرفه‌ای بسپارید تا روند بازسازی خانه و تعمیر تاسیسات برایش انجام گردد توصیه می‌کنیم که در ابتدا به نکاتی ضروری توجه فرمایید. از مهم‌ترین این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بررسی نمونه کارها

حتما از آنها بخواهید که نمونه کارهای خودشان را به شما نشان دهند. نمونه کارها معیار خوبی است که با توجه به آن می‌توانید بفهمید تیمی که قرار است با او کار کنید توان تخصصی و مهارت لازم را در خصوص ارائه کار با کیفیت دارد یا خیر.

تحقیق در خصوص سابقه فعالیت‌های آن ها

سابقه فعالیت‌های تیم‌های حرفه‌ای در زمینه بازسازی خانه و تعمیر تاسیسات از مهم‌ترین ملاک‌هایی است که باعث می‌شود بدانیم آیا آن‌ها با تمام تخصص و مهارت نسبت به انجام فعالیت‌های مختلف مربوط به بازسازی منزل تان می‌پردازند یا خیر. به میزانی که تجربه و مهارت در این زمینه بیشتر باشد می‌توان امیدوار بود که نتیجه کار به مطلوب شما نزدیک‌تر باشد.

حتما در ابتدای کار در خصوص هزینه‌های نهایی صحبت کنید

در بسیاری از موارد توافقات قطعی در خصوص دستمزد و هزینه‌ها انجام نشده است. بنابراین در انتهای مسیر شاهد بروز مشکلات و اختلافاتی در خصوص هزینه‌های نهایی بین کارفرمایان و نیروهای بازسازی خانه بودیم. بنابراین به اصطلاح می‌توان گفت جنگ اول بهتر است از صلح آ خر. بنابراین در خصوص تمامی موارد و توافقات از جمله هزینه‌ها را در ابتدا به جمع‌بندی برسید سپس کار را شروع کنید.

بازسازی خانه و تعمیر تاسیسات چقدر طول می‎کشد؟

به طور کلی کسانی که برای تعمیر تاسیسات خدماتی حرفه‌ای ارائه می‌کنند تمامی تلاش‌شان این است که در کوتاه‌ترین زمان روند کار را به اتمام برسانند تا خانواده‌ها مدت زمان طولانی را معطل نتیجه کار نباشند. از سوی‌دیگر نیز پروژه‌های کاری آنها به قدری زیاد است که باید در کوتاه‌ترین زمان به همه آنها برسند. بنابراین این نکته را در خاطر داشته باشید که این روند تا مدت زمان طولانی به درازا نمی‌انجامد. اما به هر حال تمامی خانه‌ها نیز در یک بازه زمانی مشخص به اتمام نخواهد رسید. زیرا که هر خانه‌ای با مشکلات مربوط به خودش مواجه است و باید حتما روند بازسازی خانه به درستی و به دقت پیش برود.

خاتمه

در بخش‌های مختلفی که در این مقاله تدارک دیده بودیم مهم‌ترین و جزئی‌ترین اطلاعاتی که باید در خصوص بازسازی خانه و تعمیر تاسیسات بدانید را در اختیارتان قرار دادیم. بنابراین بهتر است که با توجه به آن‌ها و با رعایت نکات اصلی در مسیر بازسازی خانه و تعمیر تاسیسات خانه‌تان گام بردارید.

بازسازی خانه و تعمیر تاسیسات


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان
سه شنبه 14 تير 1401 ساعت 9:52 | بازدید : 33 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

اتاق مهمان، اتاقی است که مهمان شما در مدتی که در خانه­تان اقامت دارد در آن به­سر می برد. این اتاق تا حدودی برای او حکم فضای خصوصی­اش در خانه میزبان را دارد. اتاق مهمان باید مانند دیگر اتاق­ خواب ­های خانه، جذاب و راحت باشد. در طراحی دکوراسیون داخلی این اتاق، توجه به جزئیات اهمیت بسیاری دارد. همه چیز در این اتاق باید در خدمت راحتی، سهولت در استفاده و رقم زدن یک تجربه اقامت عالی برای مهمان باشد. در این مقاله، شش مرحله اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی این اتاق را معرفی می کنیم. با توجه به معماری خانه می­ توانید، این اصول را با خانه خود مطابقت دهید. در انتها نیز نکته­ هایی برای هرچه بهتر شدن طراحی داخلی این اتاق، مطرح می کنیم.

شش قدم تا طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان

در هنگام دکوراسیون داخلی اتاق مهمان، باید خود را کاملا به­ جای مهمان بگذارید. سپس نیازها و چالش ­های او را پیش­بینی کرده و بهترین روش برای برآورده کردن آنها را انتخاب کنید. البته، پیش از همه چیز باید ایده ­ای از این کار داشته و آن را در اختیار طراح دکوراسیون خود قرار دهید. در اینجا شش مرحله طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان را بررسی می کنیم.

دیوار، کف و پنجره ­ها

پیش از هرچیز باید به سراغ المان­ های بزرگ و اساسی اتاق بروید. در طراحی و انتخاب متریال برای دیوار، باید از رنگ ­های گرم و دلپذیر و یا کاغذدیواری با همین مشخصات، استفاده کنید. از قرار دادن یک یا دو آینه قدی و حداقل، یک آینه کوچک هم غافل نشوید. بهترین جنس برای کفپوش اتاق مهمان نیز پارکت و به­ طورکلی، کفپوش­ های چوبی هستند. کفپوش سنگی، حس راحتی را از اتاق می گیرد. پهن کردن فرش به تعداد کافی و اندازه ­های متناسب نیز می­تواند فضای صمیمی آن را تقویت کند. نکته مهم در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان این است که کیفیت متریالی که در اتاق مهمان به کار می­ برید به­ هیچ­ عنوان، نباید از کیفیت متریال موجود در بقیه فضای خانه، پایین­تر باشد. به ­طور مثال، باید فرشی کف اتاق پهن شود که کیفیتش برابر با دیگر فرش ­های خانه باشد. در غیر این صورت، مهمان، احساس ناخوشایندی خواهد داشت. همواره، کنار تخت نیز فرش یا قالیچه­ هایی پهن کنید که مهمان هنگام رفتن به تخت یا برخاستن از آن، مجبور نباشد، پایش را روی زمین بگذارد. مدل پرده می ­تواند، جلوه اتاق را در نظر مهمان شما دوچندان کند. پنجره اتاق را از جنسی تهیه کنید که به ­راحتی، قابل ­تنظیم و باز و بسته کردن باشد. این مورد در خصوص پرده­ ها نیز صادق است. مهمان، باید بتواند به­ راحتی هوا و نور طبیعی اتاق خودش را تنظیم کند.

وسایل چوبی در اتاق مهمان

استفاده از وسایل چوبی، مانند مبلمان، دراور و کتابخانه کوچک با چند جلد کتاب، جذابیت اتاق را برای مهمان، بیشتر می­ کند. البته، ممکن است مهمان در طول اقامتش، از این وسایل استفاده چندانی نکند با این ­حال، درنظر گرفتن آنها در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق، نشانه احترام شما به مهمان است. قرار دادن پاتختی، کنار تخت، یکی از مهم­ترین کارهایی است که در طراحی داخلی اتاق مهمان، باید انجام داد. مهمان شما قطعا لازم دارد که وسایل شخصی ­اش مانند عینک، تلفن همراه و غیره را هنگام خواب، روی این وسیله و در نزدیکی خودش، قرار دهد. به یاد داشته باشید که امروزه، بسیاری از افراد با لپ­تاپ­شان سفر می کنند. حتما میزی را برای کار کردن با لپ تاپ و مطالعه، در نظر بگیرید. میز آرایش نیز از دیگر ضرورت­ های طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان است.

تخت خواب، مهم ترین المان طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان

اصلی­ ترین کارکرد اتاق مهمان این است که محلی برای استراحت او باشد. بنابراین، باید بهترین تخت و تشک ممکن را برای این اتاق تهیه کنید. برای میزبان، هیچ ­چیز بدتر از این نیست که مهمانش، خواب راحتی در خانه او نداشته باشد. در صورت امکان از بالش و تشک طبی با فنرهای ناپیوسته، استفاده نمایید. در هنگام خرید تخت نیز حتما دقت کنید که اتصالاتش به­ هیچ ­عنوان، صدا ندهند. پس از اینکه از راحتی تخت مطمئن شدید، باید به فکر تزیین آن باشید. برای این کار، یک روتختی زیبا و متناسب با رنگ کلی اتاق، انتخاب کنید. هرچه رنگ روتختی به رنگ اصلی اتاق، نزدیک­ تر باشد، احساس آرامش و نظم بیشتری به اتاق خواهد داد. به منظور جلوگیری از کثیف شدن تشک و بالش نیز از روکش ­های یک­بارمصرف برای هر مهمان استفاده کنید. در صورتی که با کمبود بودجه برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان مواجه هستید، از بخش­ های غیرضروری، مانند تزئینات، به­ نفع این بخش، چشم ­پوشی کنید. درنهایت، بهتر است از بالش ­های ساخته ­شده از پر و پارچه­ هایی که احتمال آلرژی به آنها وجود دارد، استفاده نکنید.

نورپردازی اتاق

نور مصنوعی در اتاق مهمان، باید در خدمت خواب راحت او در هنگام شب و دید کافی در دیگر اوقات روز باشد. مسلما به یک منبع نور اصلی، مانند لوستر، نیاز خواهید داشت. این نور، نیازهای روزمره مهمان را برطرف می­ کند. در درجه بعدی، باید از منابع نور کوچک­ تر مانند آباژور، نور میز آرایش و نورهای قابل ­تنظیم، استفاده کنید. حساسیت ویژه ­ای که طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان دارد، این است که درواقع برای فردی انجام می­ شود که نمی­ شناسیم. به ­این ­ترتیب، باید تاجای­ ممکن، همه احتمالات را درنظر بگیریم. یکی از تفاوت­ های افراد در هنگام خواب، میزان نوری است که به آن عادت دارند. به ­همین ­دلیل، توصیه می ­شود، پرده­ ها چندلایه یا قابل­ تنظیم باشند تا در هنگام شب، استفاده از نور مهتاب، میسر باشد. همچنین، نورهای قابل­ تنظیم نیز می­ توانند، ویژگی جذاب اتاق مهمان شما باشد. دیوارکوب نیز فضایی آرامش ­بخش را پیش از خواب در اتاق، فراهم می ­کند. این وسیله، همچنین در برجسته کردن عناصر دکوراتیو روی دیوار، نقش مهمی دارد. استفاده از نورهای توکار سقفی یا از کف، به ­ویژه در اتاق ­های بزرگ با معماری مدرن نیز  مفید واقع می­ شود.

امکانات رفاهی بیشتر

مرحله بعدی در طراحی دکوراسیون داخلی پس از برطرف کردن نیازهای اساسی مهمان؛ اضافه کردن امکانات رفاهی بیشتر است. مهم­ترین وسیله­ ای که می­توان به ­این­ منظور به­ کار برد، تلویزیون به همراه میز آن است. جلوی این میز را با تعدادی مبل راحت، تکمیل کرده و به ­این­ ترتیب، یک اتاق تلویزیون کوچک برای مهمان خود، فراهم کنید. یک یخچال کوچک و وسایلی مانند چای­ ساز و قهوه ­ساز را در گوشه­ ای از اتاق، قرار داده و اتاق را هرچه بیشتر به یک اتاق خواب مستر، نزدیک کنید.

تزئین اتاق مهمان

مرحله آخر در طراحی دکوراسیون داخلی هر فضایی، اضافه کردن تزئینات است. هرگز دیوارهای اتاق مهمان را خالی نگذارید. تابلوهایی هرچند کوچک یا کاشی­ های تزیئنی، بهترین گزینه برای این کار هستند. همچنین، از اهمیت گل ­وگیاه نیز غافل نشده و گوشه ­ای از اتاق یا روی یک میز را به چند گلدان، اختصاص دهید.

دکوراسیون داخلی اتاق مهمان در کلامی خلاصه

اتاق مهمان، جزء بخش­ هایی نسبتا جدید از خانه ­های امروزی است. در طراحی دکوراسیون داخلی این اتاق، دو مشخصه راحتی و زیبایی باید در کنار یکدیگر، درنظر گرفته شوند. استفاده از این اتاق، باید حتی نسبت به دیگر اتاق­ های خانه نیز راحت­ تر باشد چراکه برای افرادی که با آن آشنا نیستند، طراحی شده است. دیوارپوش و کفپوش از اصلی­ ترین المان­ هایی هستند که می­ توانند، نوعی حس استقبال را به مهمان، تلقین کنند. در میان وسایل اتاق نیز تخت، تشک و بالش ­ها از همه بیشتر در راحتی مهمان، تاثیرگذار هستند. در آخر و همانطور که در این مقاله گفتیم، در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان، باید احتمال تفاوت­ های عادتی افراد را درنظر گرفته بر اساس آنها بیشترین انعطاف را به­ طور مثال در نورپردازی، به ­کار ببریم.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرنچ کانتری
دو شنبه 13 تير 1401 ساعت 12:14 | بازدید : 34 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون

شما می توانید با توجه به سلیقه خود هر سبکی را که دوست دارید برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار خود انتخاب کنید. اغلب افراد دوست دارند که خانه شان به بهترین شکل ممکن دیزاین و طراحی شود بنابراین شاید بد نباشد که کمی بیشتر درمورد سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی بدانید و مطالعات بیشتری انجام دهید. اگر شما فردی پر انرژی و در عین حال پر از آرامش هستید سبک فرنچ کانتری می تواند سبک مناسبی برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما باشد. در ادامه برخی از ویژگی های این سبک زیبا را بررسی می کنیم

سبک فرنچ کانتری در طراحی دکوراسیون داخلی

یک سبک اروپایی با دیزاینی الهام بخش از روستا های فرانسه است. این سبک علاوه بر حس آرامش، زیبایی و تجمل را به رخ می کشد. طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرنچ کانتری، از خانه های قدیمی روستا های فرانسه و زندگی روستایی کشور فرانسه الهام گرفته است. وسایلی که در دیزاین این خانه ها استفاده می شود باید قدیمی و در عین حال نسبتا لوکس باشد. این وسایل باید نشانگر تاریخ عمیقی از زندگی انسان باشند. سبک فرنچ کانتری در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک بیش از سایر سبک ها شباهت دارد و متریال طبیعی مثل چوب به وفور در این سبک مورد استفاده قرار می گیرد. توجه به جزییات و ابزار و وسایلی که در طبیعت نیز یافت می شوند زیبایی عمیقی به این سبک هدیه کرده است.

ویژگی های سبک طراحی دکوراسیون داخلی فرنچ کانتری

  • استفاده از نور طبیعی و کاربرد پنجره های بزرگ و نورگیر
  • استفاده از متریال طبیعی مثل سنگ و چوب در طراحی المان های اصلی
  • کاربرد رنگ های گرم و خاکی، منبت کاری و استفاده از طرح های طبیعی و رایج در طبیعت
  • استفاده از وسایل قدیمی، رنگ و رو رفته و فرسوده در چیدمان
  • استفاده از فلز برنج در طراحی برای افزایش بازتاب نور
  • استفاده حداکثری از پارچه های گلدار و پر نقش و نگار برای مبلمان، کوسن و پرده ها
  • رنگ امیزی دیوار ها، گچ بری و استفاده حداکثری از نقش و نگار بر روی سقف
  • استفاده از کاغذ دیواری های طرح دار و رنگی
  • استفاده از کفپوش هایی با جنس متریال طبیعی مثل چوب و سنگ

طراحی دکوراسیون داخلی با کارویس به سبک فرنچ کانتری

مجموعه کارویس در ارائه و اجرای خدمات مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی با هیچگونه محدودیتی مواجه نیست و با توجه به نظرات و سلیقه شما هر سبکی را که دوست داشته باشید در طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما اجرا می کند.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شستشوی نما برج‌ها
دو شنبه 13 تير 1401 ساعت 9:36 | بازدید : 39 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی و شستشوی نما

برج‌ها یا آسمان خراش‌هایی که این روزها در کلان شهر تهران به شکل انبوهی ساخته شده‌اند تا حد زیادی توانسته‌اند به زیبایی شهر و معماری و بافت شهرها کمک کنند. اما مهم‌ترین نکته‌ای که در خصوص این ساختمان‌های بزرگ وجو دارد این است که در هنگام کثیف شدن نمای بیرونی آن چگونه به شستشو و بهبود وضعیت ظاهری آن‌ها بپردازند. در این میان گروه‌های بسیار و تیم‌هایی حرفه‌ای وجود دارند که در زمینه شستشوی نما فعالیت‌های تخصصی دارند. در این مقاله می‌خواهیم که به شما اطلاعاتی در زمینه شستشوی نما در برج‌ها دهیم تا بدانید که چگونه باید در این زمینه اقدام کنید.

حساسیت و ضرورت شستشوی نما در برج‌ها

طبیعی است که ابعاد بزرگ برج‌ها باعث می‌شود در ارتفاعات بالایی قرار گیرند. بنابراین آلودگی‌هایی که در ارتفاع بالای شهر ایجاد می‌شوند به سطح دیواره‌ها و شیشه‌های این ساختمان‌ها منتقل می‌شوند. در این موارد بعد از مدت زمانی شاهد خواهید که بود که نمای بیرون ساختمان بسیار کثیف به نظر می‌رسد. در این موارد مهم‌ترین اقدام این است که روند شستشوی نما در برج‌ها انجام شود تا علاوه بر نظافت، ظاهر ساختمان‌ها زیباتر شود.

انواع تکنیک‌های شستشوی نما در برج‌ها

همان‌طور که می‌دانید در طول سال‌هایی که شستشوی نما انجام می‌شود تکنیک‌های مختلفی ظهور کردند. هر کدام از این تکنیک‌ها دارای مزایا و نتایج مثبت مربوط به خود است که باعث می‌شود تیم‌های حرفه‌ای برحسب شرایط و ساختمانی که با آن مواجه هستند یکی را برگزینند. از مهم‌ترین این تکنیک‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • واترجت
  • معلق با کش
  • و..

شستشوی شیشه‌های برج

شستشوی نمای برج‌هایی که بخش عمده آن‌ها شیشه است به راحتی و با تمهیدات دقیقی انجام می‌شود. برای مثال بهترین مواد شوینده برای پاکسازی اولیه استفاده می‌گردد. در ادامه پس از این که آلودگی‌ها به طور کامل از سطح پاک شد با روش‌های مختلفی می‌توانند شستشو را انجام دهند. در پایان کار برای این که هیچ‌گونه آلودگی و لکه‌ای روی سطح شیشه‌ها و سنگ نما باقی نماند از بهترین و استانداردترین دستمال‌ها برای خشک کردن آب باقی مانده در سطح استفاده می‌کنند. باید این نوید را به شما بدهیم که در طول روند کار تمامی ابزارها و موادی که برای شستشوی نمای برج‌ها استفاده می‌شود از کیفیت بالایی برخوردارند و ابدا کیفیت آن‌ها با کیفیت ابزار‌هایی که روزانه در دسترس ماست یکسان نمی‌باشد. بنابراین شما با نتیجه‌ای فوق‌العاده روبرو خواهید بود.

بهترین تکنیک شستشوی نما در برج‌ها کدام است؟

واقعیت این است که ما نمی‌توانیم بگوییم یک تکنیک بهتر از سایر تکنیک‌ها است یا یک تکنیک بدتر از دیگر تکنیک‌ها می‌باشد. زیرا که هر کدام از تکنیک‌ها در شرایط خاصی می تواند به روند کار کمک کند. برای مثال روند داربست زنی برای شستشوی نما در برج‌ها شاید نتواند به درستی نتیجه بخش باشد. اما اگر افراد بخواهند از روش معلق با کش به شستشوی نما برج‌ها اقدام کنند نتیجه بهتری را شاهد باشند. علاوه بر نتیجه باید به فکر تسهیل روند کار افرادی که برای شستشو اقدام می‌کنند نیز باشیم. آن‌ها هم باید بر طبق کاری که انجام می‌دهند بهترین تکنیک را به کار گیرند تا در نهایت موجب نارضایتی افراد در ساختمان نشود. بنابراین کاملا در شرایط است که می‌توان بهترین و بدترین بودن یک تکنیک را مشخص کرد. بدتر بودن یا بهترین بودن به کاربرد یک تکنیک شستشوی نما باز می‌گردد. اگر یک تکنیک در شستشوی نما برج‌ها پاسخ بهتری داشته باشد بهترین تکنیک است. اما اگر نتواند نتیجه‌ای مثبت ایجاد کند به آن می‌گوییم که گزینه بدتری نسبت به سایر تکنیک‌ها است.

هزینه شستشوی نما در برج‌ها چقدر است؟

اگر می‌خواهید بدانید که برای شستشوی نمای برج‌تان چقدر باید هزینه کنید بهتر است که ابتدا به یکی از تیم‌های حرفه‌ای برای شتسوی نما برج‌ها مراجعه کنید و بعد از ارائه اطلاعات در خصوص برج‌تان بخواهید که هزینه‌های احتمالی را برایتان برآورد کنند. مثلاً تعداد طبقات برج شما در هنگام تعیین هزینه مد نظر قرار می‌گیرد و سطح و متراژ برج نیز برای روند شستشوی نما بسیار مهم است. بنابراین در این مجال نمی‌توانیم که یک هزینه ثابت را برای شستشوی نما همه برج‌ها تعیین کنیم. هر برج برحسب مجموعه ای از ویژگی‌هایی که دارد مقدار معینی از هزینه‌ها را برای ساکنان آن برج در بر دارد.

مراحل شستشوی نمای برج‌ها

برای این که روند نماشویی برج شما به درستی و با دقت بالا انجام شود مراحل زیر طی خواهد شد:

  • در ابتدا تیم‌های حرفه‌ای پرسنل خود را برای بازبینی و بررسی بخش‌های مختلف برج شما ارسال می‌کنند.
  • آن‌ها می‌توانند بخش‌های مختلف برج را ارزیابی کرده و راه‌های دسترسی به نما را تعیین کنند.
  • در ادامه برحسب اطلاعاتی که در خصوص برج دارند می‌توانند به راحتی تکنیک مناسبی که می‌شود برای شستشوی نمای شما به کار گرفت را تعیین کنند.
  • در نهایت از شما می‌خواهند که درخواست‌ها و انتظارات خود را از شستشوی نما اعلام کنید.
  • سپس مشاوره‌هایی به شما ارئه می‌کنند و از شما می‌خواهند که نظر خودتان را به آن‌ها منتقل کنید.
  • در نهایت بعد از توافقات صورت گرفته در خصوص موارد مختلف از جمله روز انجام روند شستشوی نما، هزینه شستشو و نیز تکنیک قابل پیاده، پرسنل می‌توانند مقدمات شستشو را فراهم کنند.
  • در نهایت در بازه زمانی مشخص شده روند شستشو برطبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش می‌رود.
  • بعد از این که کار به اتمام رسید شما می‌توانید که بخش‌های مختلف نما را مورد بررسی قرار دهید و در صورتی‌که روند کار به درستی به اتمام رسیده بود تسویه حساب انجام شود.

خاتمه

این نکته را در پایان به شما یادآور می‌شویم که این روزها بسیاری از تیم‌هایی که در زمینه شستشوی نمای برج ها فعالیت می‌کنند از تخصص بالایی برخوردارند. بنابراین در این زمینه نگرانی‌هایی وجود ندارد. زیرا که دسترسی به یکی از این تیم‌ها اصلا روند دشواری ندارد. اما توصیه‌ای که داریم این است که هرگز به گروه‌های تازه کار و بی تجربه اعتماد نکنید. زیرا که ممکن است باعث بروز مشکلاتی شوند که جبران آن دشوار باشد.

شستشوی نما برج‌ها

برچسب‌ها: شستشوی نما , نماشویی ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مدت زمان اجرای نقاشی نما
دو شنبه 13 تير 1401 ساعت 9:32 | بازدید : 28 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما و نقاشی ساختمان

نقاشی نما از پروژه­ های نسبتا وقت ­گیر ساختمانی است. در انجام این پروژه، عجله می­تواند به­طور مستقیم بر کیفیت کار اثر منفی بگذارد. به همین دلیل، بهتر است پیش از اقدام به رنگ آمیزی نما برآورد تقریبی خوبی از مدت ­زمان انجام آن داشته باشیم که در طول پروژه، مجبور به عجله نشویم. در این مقاله، عوامل موثر بر مدت­زمان اجرای نقاشی نما را معرفی می­ کنیم. درصورتی­ که قصد انجام این کار را دارید با مطالعه این مقاله می­ توانید، برآورد خوبی از طول پروژه داشته و با برنامه ­ریزی لازم آن را کاهش دهید.

عوامل موثر بر مدت زمان نقاشی نما

یکی از مهم­ترین فاکتورها در هر پروژه ساختمانی، زمان است. هم کارفرما و هم پیمان­کار باید به آن آگاه بوده و برایش برنامه ­ریزی کنند. در این فاکتور، عواملی دخیل هستند که با اطلاع از آن ها می ­توان، طول این دوره را کاهش داد. در اینجا، چند مورد از مهم­ترین آنها را مطرح می­کنیم.

آب و هوا

یکی از مهم­ترین عوامل موثر بر مدت­ زمان اجرای نقاشی نما ، فصل است. این عامل از جهات مختلفی تاثیرگذار است. اول از همه اینکه سختی شرایط جوی به شکل قابل­ توجهی، روند کار را کند می­ کند. سرما و گرمای بیش ­ازحد، بارندگی، وزش باد، عبور ریزگرد ها از حد مجاز و آلودگی بیش ­از­حد هوا از جمله این عوامل هستند. علاوه بر این، آب­ وهوا در طول اجرای پروژه نقاشی نما باید به گونه ­ای باشد که لایه ­های رنگ، به­ صورت استاندارد خشک شوند. خشک شدن دیر هنگام لایه ­های رنگ، علاوه ­بر طولانی کردن زمان اجرای پروژه، کیفیت رنگ را نیز تحت­ تاثیر قرار می ­دهد. خشک شدن زود هنگام نیز اگر چه کمی در زمان صرفه­ جویی می­ کند اما با تبخیر زودهنگام حلال رنگ، سبب کاهش استحکام آن می ­شود. با توجه به موارد گفته­ شده، به­ نظر می ­رسد، بهترین فصل برای اجرای پروژه نقاشی نما اواخر بهار و اوایل پاییز باشد. البته آن چه مهم است ویژگی­ هایی مانند نور آفتاب کافی، دمای معتدل، حداقل بودن آلودگی هوا و مواردی از این دست، هستند. بسته به مناطق مختلف کشور، این شرایط می­ توانند در فصول مختلفی، محقق شوند.

شکل، حجم و موقعیت ساختمان

شاید بتوان گفت که شکل و حجم ساختمان و موقعیت محلی آن، مهم­ترین عوامل موثر بر زمان اجرای نقاشی نما هستند. مسلما هرچه ارتفاع ساختمان، بلندتر باشد، رنگ آمیزی نما طولانی­تر خواهد بود. بااین ­حال، باید در نظر داشت که شکل ساختمان و پیچیدگی­ هایی که نمای آن می­ تواند داشته باشد؛ گاهی از ارتفاع نیز مهم­تر است. ساختمانی با نمای تودرتو با اشکال پیچیده هندسی مسلما به زمان بیشتری برای انجام این پروژه نیاز دارد. مساله دیگر، موقعیت محلی ساختمان است. ساختمان ­هایی که در مرکز شهر هستند و دسترسی به نمای آن ها دشوار است، به مدت ­زمان بیشتری برای نقاشی نما احتیاج دارند. این مساله از آنجایی اهمیت پیدا می­کند که در رنگ آمیزی نمای ساختمان ­های نسبتا مرتفع و مرتفع از ادواتی مانند داربست و ماشین بالابر استفاده می­شود. هرچه آزادی عمل بیشتری برای نصب داربست یا حرکت ماشین بالابر وجود داشته باشد، طول این پروژه نیز کاهش خواهد یافت. از طرف دیگر، کاربری ساختمان نیز می­تواند بر سرعت اجرای نقاشی نما تاثیرگذار باشد. در ساختمان­ های تجاری و پررفت­ وآمد، نقاشی با ملاحظات بیشتری انجام می ­شود. ملاحظاتی که قطعا بر سرعت اجرای کار موثر هستند.

شیوه دسترسی به ارتفاع

تکنولوژی مورداستفاده پیمان­کار برای دسترسی به نقاط مرتفع ساختمان، بر سرعت اجرای نقاشی نما اثرگذار است. هرچه این تکنولوژی پیشرفته ­تر باشد، نقاشی نما با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

به­ طورکلی، استفاده از سیستم­ های طناب و راپل­ های پیشرفته، سرعت بیشتری به اجرای پروژه بخشیده و درعین ­حال، اخلال کمتری هم در فعالیت روزمره ساختمان و محل اطراف، ایجاد می­کند. سیستم راپل، آزادی عمل بیشتری به نقاش نما داده و باعث می­شود که بتواند در مدت­زمان کمتری، مساحت بیشتری را پوشش دهد. درنهایت، هرچه تعداد نفرات تیم بیشتر باشد، رنگ آمیزی نما سریع­تر به پایان خواهد رسید.

وضعیت نما پیش از نقاشی

نماهایی که وضعیت سالم­تری دارند به زیرسازی کمتری نیاز داشته و بنابراین، کار رنگ­ زدن­شان سریع ­تر تمام می­شود. معمولا ساختمان­ های نوساز که رنگ ندارند، به زمان بیشتری برای نقاشی نیاز دارند. این امر به این دلیل است که لایه گچ زیر رنگ، نیاز به زیرسازی اساسی و دقیقی دارد که در صورت کوتاهی در انجام آن، نتایج زیان بارش، مدت کوتاهی بعد از نقاشی نما ، نمایان خواهد شد. مسئله بعدی، میزان نیاز نمای ساختمان به شستشو است. وضعیت نمای برخی ساختمان ­ها به قدری وخیم است که لازم است حتما پیش از نقاشی ساختمان ، تحت یک شستشوی اساسی قرار بگیرند. درطرف­ مقابل، نمای ساختمان­ هایی که به ­طورمرتب شسته شده ­اند، این مرحله را سریع ­تر طی می­ کنند.

عوامل تاثیرگذار دیگر در شستشوی نما

در گذشته، مساله خشک شدن رنگ، نوعی چالش بود اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، رنگ ­های مناسب نمای ساختمان تولید شده ­اند که درصورت اعمال آنها در شرایط استاندارد جوی، در مدت ­زمان مناسبی خشک می­شوند. با این­ حال، برندهای مختلف در این مساله اختلاف دارند. تشخیص این که روی چه سطحی چه نوع رنگی زودتر خشک می شود در حیطه تخصص و تجربه تیم اجرایی است. مهارت تیم اجرایی، سرعت آن ها در اجرای کار، خوش­ قولی و استفاده ­شان از تجهیزات به­ روز و کارآمد از دیگر موارد تاثیرگذار بر سرعت اجرای نقاشی نما هستند.

مدت زمان نقاشی نما در یک نگاه

نقاشی نما پروژه ­ای است که به مدت ­زمان خاص خودش برای نهایی­ شدن، نیاز دارد. عوامل متعددی بر این فاکتور اثرگذار هستند که در این مقاله، مهم­ترین آنها را بررسی کردیم. شرایط جوی، شکل، حجم و موقعیت ساختمان، تکنولوژی کار در ارتفاع، وضعیت سلامتی نما و دیگر عوامل جزئی ­تر مانند نوع رنگ و تعهد تیم اجرایی، ازجمله آن ها هستند. با توجه به این موارد و مشورت با پیمان­کار می­توان، برآوردی نسبی از زمان لازم برای نقاشی نما به دست آورده و تا حد امکان، آن را کاهش داد.

مدت زمان اجرای نقاشی نما


موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مدت زمان اجرای نقاشی نما
دو شنبه 13 تير 1401 ساعت 9:32 | بازدید : 31 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما و نقاشی ساختمان

نقاشی نما از پروژه­ های نسبتا وقت ­گیر ساختمانی است. در انجام این پروژه، عجله می­تواند به­طور مستقیم بر کیفیت کار اثر منفی بگذارد. به همین دلیل، بهتر است پیش از اقدام به رنگ آمیزی نما برآورد تقریبی خوبی از مدت ­زمان انجام آن داشته باشیم که در طول پروژه، مجبور به عجله نشویم. در این مقاله، عوامل موثر بر مدت­زمان اجرای نقاشی نما را معرفی می­ کنیم. درصورتی­ که قصد انجام این کار را دارید با مطالعه این مقاله می­ توانید، برآورد خوبی از طول پروژه داشته و با برنامه ­ریزی لازم آن را کاهش دهید.

عوامل موثر بر مدت زمان نقاشی نما

یکی از مهم­ترین فاکتورها در هر پروژه ساختمانی، زمان است. هم کارفرما و هم پیمان­کار باید به آن آگاه بوده و برایش برنامه ­ریزی کنند. در این فاکتور، عواملی دخیل هستند که با اطلاع از آن ها می ­توان، طول این دوره را کاهش داد. در اینجا، چند مورد از مهم­ترین آنها را مطرح می­کنیم.

آب و هوا

یکی از مهم­ترین عوامل موثر بر مدت­ زمان اجرای نقاشی نما ، فصل است. این عامل از جهات مختلفی تاثیرگذار است. اول از همه اینکه سختی شرایط جوی به شکل قابل­ توجهی، روند کار را کند می­ کند. سرما و گرمای بیش ­ازحد، بارندگی، وزش باد، عبور ریزگرد ها از حد مجاز و آلودگی بیش ­از­حد هوا از جمله این عوامل هستند. علاوه بر این، آب­ وهوا در طول اجرای پروژه نقاشی نما باید به گونه ­ای باشد که لایه ­های رنگ، به­ صورت استاندارد خشک شوند. خشک شدن دیر هنگام لایه ­های رنگ، علاوه ­بر طولانی کردن زمان اجرای پروژه، کیفیت رنگ را نیز تحت­ تاثیر قرار می ­دهد. خشک شدن زود هنگام نیز اگر چه کمی در زمان صرفه­ جویی می­ کند اما با تبخیر زودهنگام حلال رنگ، سبب کاهش استحکام آن می ­شود. با توجه به موارد گفته­ شده، به­ نظر می ­رسد، بهترین فصل برای اجرای پروژه نقاشی نما اواخر بهار و اوایل پاییز باشد. البته آن چه مهم است ویژگی­ هایی مانند نور آفتاب کافی، دمای معتدل، حداقل بودن آلودگی هوا و مواردی از این دست، هستند. بسته به مناطق مختلف کشور، این شرایط می­ توانند در فصول مختلفی، محقق شوند.

شکل، حجم و موقعیت ساختمان

شاید بتوان گفت که شکل و حجم ساختمان و موقعیت محلی آن، مهم­ترین عوامل موثر بر زمان اجرای نقاشی نما هستند. مسلما هرچه ارتفاع ساختمان، بلندتر باشد، رنگ آمیزی نما طولانی­تر خواهد بود. بااین ­حال، باید در نظر داشت که شکل ساختمان و پیچیدگی­ هایی که نمای آن می­ تواند داشته باشد؛ گاهی از ارتفاع نیز مهم­تر است. ساختمانی با نمای تودرتو با اشکال پیچیده هندسی مسلما به زمان بیشتری برای انجام این پروژه نیاز دارد. مساله دیگر، موقعیت محلی ساختمان است. ساختمان ­هایی که در مرکز شهر هستند و دسترسی به نمای آن ها دشوار است، به مدت ­زمان بیشتری برای نقاشی نما احتیاج دارند. این مساله از آنجایی اهمیت پیدا می­کند که در رنگ آمیزی نمای ساختمان ­های نسبتا مرتفع و مرتفع از ادواتی مانند داربست و ماشین بالابر استفاده می­شود. هرچه آزادی عمل بیشتری برای نصب داربست یا حرکت ماشین بالابر وجود داشته باشد، طول این پروژه نیز کاهش خواهد یافت. از طرف دیگر، کاربری ساختمان نیز می­تواند بر سرعت اجرای نقاشی نما تاثیرگذار باشد. در ساختمان­ های تجاری و پررفت­ وآمد، نقاشی با ملاحظات بیشتری انجام می ­شود. ملاحظاتی که قطعا بر سرعت اجرای کار موثر هستند.

شیوه دسترسی به ارتفاع

تکنولوژی مورداستفاده پیمان­کار برای دسترسی به نقاط مرتفع ساختمان، بر سرعت اجرای نقاشی نما اثرگذار است. هرچه این تکنولوژی پیشرفته ­تر باشد، نقاشی نما با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

به­ طورکلی، استفاده از سیستم­ های طناب و راپل­ های پیشرفته، سرعت بیشتری به اجرای پروژه بخشیده و درعین ­حال، اخلال کمتری هم در فعالیت روزمره ساختمان و محل اطراف، ایجاد می­کند. سیستم راپل، آزادی عمل بیشتری به نقاش نما داده و باعث می­شود که بتواند در مدت­زمان کمتری، مساحت بیشتری را پوشش دهد. درنهایت، هرچه تعداد نفرات تیم بیشتر باشد، رنگ آمیزی نما سریع­تر به پایان خواهد رسید.

وضعیت نما پیش از نقاشی

نماهایی که وضعیت سالم­تری دارند به زیرسازی کمتری نیاز داشته و بنابراین، کار رنگ­ زدن­شان سریع ­تر تمام می­شود. معمولا ساختمان­ های نوساز که رنگ ندارند، به زمان بیشتری برای نقاشی نیاز دارند. این امر به این دلیل است که لایه گچ زیر رنگ، نیاز به زیرسازی اساسی و دقیقی دارد که در صورت کوتاهی در انجام آن، نتایج زیان بارش، مدت کوتاهی بعد از نقاشی نما ، نمایان خواهد شد. مسئله بعدی، میزان نیاز نمای ساختمان به شستشو است. وضعیت نمای برخی ساختمان ­ها به قدری وخیم است که لازم است حتما پیش از نقاشی ساختمان ، تحت یک شستشوی اساسی قرار بگیرند. درطرف­ مقابل، نمای ساختمان­ هایی که به ­طورمرتب شسته شده ­اند، این مرحله را سریع ­تر طی می­ کنند.

عوامل تاثیرگذار دیگر در شستشوی نما

در گذشته، مساله خشک شدن رنگ، نوعی چالش بود اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، رنگ ­های مناسب نمای ساختمان تولید شده ­اند که درصورت اعمال آنها در شرایط استاندارد جوی، در مدت ­زمان مناسبی خشک می­شوند. با این­ حال، برندهای مختلف در این مساله اختلاف دارند. تشخیص این که روی چه سطحی چه نوع رنگی زودتر خشک می شود در حیطه تخصص و تجربه تیم اجرایی است. مهارت تیم اجرایی، سرعت آن ها در اجرای کار، خوش­ قولی و استفاده ­شان از تجهیزات به­ روز و کارآمد از دیگر موارد تاثیرگذار بر سرعت اجرای نقاشی نما هستند.

مدت زمان نقاشی نما در یک نگاه

نقاشی نما پروژه ­ای است که به مدت ­زمان خاص خودش برای نهایی­ شدن، نیاز دارد. عوامل متعددی بر این فاکتور اثرگذار هستند که در این مقاله، مهم­ترین آنها را بررسی کردیم. شرایط جوی، شکل، حجم و موقعیت ساختمان، تکنولوژی کار در ارتفاع، وضعیت سلامتی نما و دیگر عوامل جزئی ­تر مانند نوع رنگ و تعهد تیم اجرایی، ازجمله آن ها هستند. با توجه به این موارد و مشورت با پیمان­کار می­توان، برآوردی نسبی از زمان لازم برای نقاشی نما به دست آورده و تا حد امکان، آن را کاهش داد.

مدت زمان اجرای نقاشی نما


موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مدت زمان اجرای نقاشی نما
دو شنبه 13 تير 1401 ساعت 9:32 | بازدید : 33 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما و نقاشی ساختمان

نقاشی نما از پروژه­ های نسبتا وقت ­گیر ساختمانی است. در انجام این پروژه، عجله می­تواند به­طور مستقیم بر کیفیت کار اثر منفی بگذارد. به همین دلیل، بهتر است پیش از اقدام به رنگ آمیزی نما برآورد تقریبی خوبی از مدت ­زمان انجام آن داشته باشیم که در طول پروژه، مجبور به عجله نشویم. در این مقاله، عوامل موثر بر مدت­زمان اجرای نقاشی نما را معرفی می­ کنیم. درصورتی­ که قصد انجام این کار را دارید با مطالعه این مقاله می­ توانید، برآورد خوبی از طول پروژه داشته و با برنامه ­ریزی لازم آن را کاهش دهید.

عوامل موثر بر مدت زمان نقاشی نما

یکی از مهم­ترین فاکتورها در هر پروژه ساختمانی، زمان است. هم کارفرما و هم پیمان­کار باید به آن آگاه بوده و برایش برنامه ­ریزی کنند. در این فاکتور، عواملی دخیل هستند که با اطلاع از آن ها می ­توان، طول این دوره را کاهش داد. در اینجا، چند مورد از مهم­ترین آنها را مطرح می­کنیم.

آب و هوا

یکی از مهم­ترین عوامل موثر بر مدت­ زمان اجرای نقاشی نما ، فصل است. این عامل از جهات مختلفی تاثیرگذار است. اول از همه اینکه سختی شرایط جوی به شکل قابل­ توجهی، روند کار را کند می­ کند. سرما و گرمای بیش ­ازحد، بارندگی، وزش باد، عبور ریزگرد ها از حد مجاز و آلودگی بیش ­از­حد هوا از جمله این عوامل هستند. علاوه بر این، آب­ وهوا در طول اجرای پروژه نقاشی نما باید به گونه ­ای باشد که لایه ­های رنگ، به­ صورت استاندارد خشک شوند. خشک شدن دیر هنگام لایه ­های رنگ، علاوه ­بر طولانی کردن زمان اجرای پروژه، کیفیت رنگ را نیز تحت­ تاثیر قرار می ­دهد. خشک شدن زود هنگام نیز اگر چه کمی در زمان صرفه­ جویی می­ کند اما با تبخیر زودهنگام حلال رنگ، سبب کاهش استحکام آن می ­شود. با توجه به موارد گفته­ شده، به­ نظر می ­رسد، بهترین فصل برای اجرای پروژه نقاشی نما اواخر بهار و اوایل پاییز باشد. البته آن چه مهم است ویژگی­ هایی مانند نور آفتاب کافی، دمای معتدل، حداقل بودن آلودگی هوا و مواردی از این دست، هستند. بسته به مناطق مختلف کشور، این شرایط می­ توانند در فصول مختلفی، محقق شوند.

شکل، حجم و موقعیت ساختمان

شاید بتوان گفت که شکل و حجم ساختمان و موقعیت محلی آن، مهم­ترین عوامل موثر بر زمان اجرای نقاشی نما هستند. مسلما هرچه ارتفاع ساختمان، بلندتر باشد، رنگ آمیزی نما طولانی­تر خواهد بود. بااین ­حال، باید در نظر داشت که شکل ساختمان و پیچیدگی­ هایی که نمای آن می­ تواند داشته باشد؛ گاهی از ارتفاع نیز مهم­تر است. ساختمانی با نمای تودرتو با اشکال پیچیده هندسی مسلما به زمان بیشتری برای انجام این پروژه نیاز دارد. مساله دیگر، موقعیت محلی ساختمان است. ساختمان ­هایی که در مرکز شهر هستند و دسترسی به نمای آن ها دشوار است، به مدت ­زمان بیشتری برای نقاشی نما احتیاج دارند. این مساله از آنجایی اهمیت پیدا می­کند که در رنگ آمیزی نمای ساختمان ­های نسبتا مرتفع و مرتفع از ادواتی مانند داربست و ماشین بالابر استفاده می­شود. هرچه آزادی عمل بیشتری برای نصب داربست یا حرکت ماشین بالابر وجود داشته باشد، طول این پروژه نیز کاهش خواهد یافت. از طرف دیگر، کاربری ساختمان نیز می­تواند بر سرعت اجرای نقاشی نما تاثیرگذار باشد. در ساختمان­ های تجاری و پررفت­ وآمد، نقاشی با ملاحظات بیشتری انجام می ­شود. ملاحظاتی که قطعا بر سرعت اجرای کار موثر هستند.

شیوه دسترسی به ارتفاع

تکنولوژی مورداستفاده پیمان­کار برای دسترسی به نقاط مرتفع ساختمان، بر سرعت اجرای نقاشی نما اثرگذار است. هرچه این تکنولوژی پیشرفته ­تر باشد، نقاشی نما با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

به­ طورکلی، استفاده از سیستم­ های طناب و راپل­ های پیشرفته، سرعت بیشتری به اجرای پروژه بخشیده و درعین ­حال، اخلال کمتری هم در فعالیت روزمره ساختمان و محل اطراف، ایجاد می­کند. سیستم راپل، آزادی عمل بیشتری به نقاش نما داده و باعث می­شود که بتواند در مدت­زمان کمتری، مساحت بیشتری را پوشش دهد. درنهایت، هرچه تعداد نفرات تیم بیشتر باشد، رنگ آمیزی نما سریع­تر به پایان خواهد رسید.

وضعیت نما پیش از نقاشی

نماهایی که وضعیت سالم­تری دارند به زیرسازی کمتری نیاز داشته و بنابراین، کار رنگ­ زدن­شان سریع ­تر تمام می­شود. معمولا ساختمان­ های نوساز که رنگ ندارند، به زمان بیشتری برای نقاشی نیاز دارند. این امر به این دلیل است که لایه گچ زیر رنگ، نیاز به زیرسازی اساسی و دقیقی دارد که در صورت کوتاهی در انجام آن، نتایج زیان بارش، مدت کوتاهی بعد از نقاشی نما ، نمایان خواهد شد. مسئله بعدی، میزان نیاز نمای ساختمان به شستشو است. وضعیت نمای برخی ساختمان ­ها به قدری وخیم است که لازم است حتما پیش از نقاشی ساختمان ، تحت یک شستشوی اساسی قرار بگیرند. درطرف­ مقابل، نمای ساختمان­ هایی که به ­طورمرتب شسته شده ­اند، این مرحله را سریع ­تر طی می­ کنند.

عوامل تاثیرگذار دیگر در شستشوی نما

در گذشته، مساله خشک شدن رنگ، نوعی چالش بود اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، رنگ ­های مناسب نمای ساختمان تولید شده ­اند که درصورت اعمال آنها در شرایط استاندارد جوی، در مدت ­زمان مناسبی خشک می­شوند. با این­ حال، برندهای مختلف در این مساله اختلاف دارند. تشخیص این که روی چه سطحی چه نوع رنگی زودتر خشک می شود در حیطه تخصص و تجربه تیم اجرایی است. مهارت تیم اجرایی، سرعت آن ها در اجرای کار، خوش­ قولی و استفاده ­شان از تجهیزات به­ روز و کارآمد از دیگر موارد تاثیرگذار بر سرعت اجرای نقاشی نما هستند.

مدت زمان نقاشی نما در یک نگاه

نقاشی نما پروژه ­ای است که به مدت ­زمان خاص خودش برای نهایی­ شدن، نیاز دارد. عوامل متعددی بر این فاکتور اثرگذار هستند که در این مقاله، مهم­ترین آنها را بررسی کردیم. شرایط جوی، شکل، حجم و موقعیت ساختمان، تکنولوژی کار در ارتفاع، وضعیت سلامتی نما و دیگر عوامل جزئی ­تر مانند نوع رنگ و تعهد تیم اجرایی، ازجمله آن ها هستند. با توجه به این موارد و مشورت با پیمان­کار می­توان، برآوردی نسبی از زمان لازم برای نقاشی نما به دست آورده و تا حد امکان، آن را کاهش داد.

مدت زمان اجرای نقاشی نما


موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مدت زمان اجرای نقاشی نما
دو شنبه 13 تير 1401 ساعت 9:32 | بازدید : 31 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما و نقاشی ساختمان

نقاشی نما از پروژه­ های نسبتا وقت ­گیر ساختمانی است. در انجام این پروژه، عجله می­تواند به­طور مستقیم بر کیفیت کار اثر منفی بگذارد. به همین دلیل، بهتر است پیش از اقدام به رنگ آمیزی نما برآورد تقریبی خوبی از مدت ­زمان انجام آن داشته باشیم که در طول پروژه، مجبور به عجله نشویم. در این مقاله، عوامل موثر بر مدت­زمان اجرای نقاشی نما را معرفی می­ کنیم. درصورتی­ که قصد انجام این کار را دارید با مطالعه این مقاله می­ توانید، برآورد خوبی از طول پروژه داشته و با برنامه ­ریزی لازم آن را کاهش دهید.

عوامل موثر بر مدت زمان نقاشی نما

یکی از مهم­ترین فاکتورها در هر پروژه ساختمانی، زمان است. هم کارفرما و هم پیمان­کار باید به آن آگاه بوده و برایش برنامه ­ریزی کنند. در این فاکتور، عواملی دخیل هستند که با اطلاع از آن ها می ­توان، طول این دوره را کاهش داد. در اینجا، چند مورد از مهم­ترین آنها را مطرح می­کنیم.

آب و هوا

یکی از مهم­ترین عوامل موثر بر مدت­ زمان اجرای نقاشی نما ، فصل است. این عامل از جهات مختلفی تاثیرگذار است. اول از همه اینکه سختی شرایط جوی به شکل قابل­ توجهی، روند کار را کند می­ کند. سرما و گرمای بیش ­ازحد، بارندگی، وزش باد، عبور ریزگرد ها از حد مجاز و آلودگی بیش ­از­حد هوا از جمله این عوامل هستند. علاوه بر این، آب­ وهوا در طول اجرای پروژه نقاشی نما باید به گونه ­ای باشد که لایه ­های رنگ، به­ صورت استاندارد خشک شوند. خشک شدن دیر هنگام لایه ­های رنگ، علاوه ­بر طولانی کردن زمان اجرای پروژه، کیفیت رنگ را نیز تحت­ تاثیر قرار می ­دهد. خشک شدن زود هنگام نیز اگر چه کمی در زمان صرفه­ جویی می­ کند اما با تبخیر زودهنگام حلال رنگ، سبب کاهش استحکام آن می ­شود. با توجه به موارد گفته­ شده، به­ نظر می ­رسد، بهترین فصل برای اجرای پروژه نقاشی نما اواخر بهار و اوایل پاییز باشد. البته آن چه مهم است ویژگی­ هایی مانند نور آفتاب کافی، دمای معتدل، حداقل بودن آلودگی هوا و مواردی از این دست، هستند. بسته به مناطق مختلف کشور، این شرایط می­ توانند در فصول مختلفی، محقق شوند.

شکل، حجم و موقعیت ساختمان

شاید بتوان گفت که شکل و حجم ساختمان و موقعیت محلی آن، مهم­ترین عوامل موثر بر زمان اجرای نقاشی نما هستند. مسلما هرچه ارتفاع ساختمان، بلندتر باشد، رنگ آمیزی نما طولانی­تر خواهد بود. بااین ­حال، باید در نظر داشت که شکل ساختمان و پیچیدگی­ هایی که نمای آن می­ تواند داشته باشد؛ گاهی از ارتفاع نیز مهم­تر است. ساختمانی با نمای تودرتو با اشکال پیچیده هندسی مسلما به زمان بیشتری برای انجام این پروژه نیاز دارد. مساله دیگر، موقعیت محلی ساختمان است. ساختمان ­هایی که در مرکز شهر هستند و دسترسی به نمای آن ها دشوار است، به مدت ­زمان بیشتری برای نقاشی نما احتیاج دارند. این مساله از آنجایی اهمیت پیدا می­کند که در رنگ آمیزی نمای ساختمان ­های نسبتا مرتفع و مرتفع از ادواتی مانند داربست و ماشین بالابر استفاده می­شود. هرچه آزادی عمل بیشتری برای نصب داربست یا حرکت ماشین بالابر وجود داشته باشد، طول این پروژه نیز کاهش خواهد یافت. از طرف دیگر، کاربری ساختمان نیز می­تواند بر سرعت اجرای نقاشی نما تاثیرگذار باشد. در ساختمان­ های تجاری و پررفت­ وآمد، نقاشی با ملاحظات بیشتری انجام می ­شود. ملاحظاتی که قطعا بر سرعت اجرای کار موثر هستند.

شیوه دسترسی به ارتفاع

تکنولوژی مورداستفاده پیمان­کار برای دسترسی به نقاط مرتفع ساختمان، بر سرعت اجرای نقاشی نما اثرگذار است. هرچه این تکنولوژی پیشرفته ­تر باشد، نقاشی نما با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

به­ طورکلی، استفاده از سیستم­ های طناب و راپل­ های پیشرفته، سرعت بیشتری به اجرای پروژه بخشیده و درعین ­حال، اخلال کمتری هم در فعالیت روزمره ساختمان و محل اطراف، ایجاد می­کند. سیستم راپل، آزادی عمل بیشتری به نقاش نما داده و باعث می­شود که بتواند در مدت­زمان کمتری، مساحت بیشتری را پوشش دهد. درنهایت، هرچه تعداد نفرات تیم بیشتر باشد، رنگ آمیزی نما سریع­تر به پایان خواهد رسید.

وضعیت نما پیش از نقاشی

نماهایی که وضعیت سالم­تری دارند به زیرسازی کمتری نیاز داشته و بنابراین، کار رنگ­ زدن­شان سریع ­تر تمام می­شود. معمولا ساختمان­ های نوساز که رنگ ندارند، به زمان بیشتری برای نقاشی نیاز دارند. این امر به این دلیل است که لایه گچ زیر رنگ، نیاز به زیرسازی اساسی و دقیقی دارد که در صورت کوتاهی در انجام آن، نتایج زیان بارش، مدت کوتاهی بعد از نقاشی نما ، نمایان خواهد شد. مسئله بعدی، میزان نیاز نمای ساختمان به شستشو است. وضعیت نمای برخی ساختمان ­ها به قدری وخیم است که لازم است حتما پیش از نقاشی ساختمان ، تحت یک شستشوی اساسی قرار بگیرند. درطرف­ مقابل، نمای ساختمان­ هایی که به ­طورمرتب شسته شده ­اند، این مرحله را سریع ­تر طی می­ کنند.

عوامل تاثیرگذار دیگر در شستشوی نما

در گذشته، مساله خشک شدن رنگ، نوعی چالش بود اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، رنگ ­های مناسب نمای ساختمان تولید شده ­اند که درصورت اعمال آنها در شرایط استاندارد جوی، در مدت ­زمان مناسبی خشک می­شوند. با این­ حال، برندهای مختلف در این مساله اختلاف دارند. تشخیص این که روی چه سطحی چه نوع رنگی زودتر خشک می شود در حیطه تخصص و تجربه تیم اجرایی است. مهارت تیم اجرایی، سرعت آن ها در اجرای کار، خوش­ قولی و استفاده ­شان از تجهیزات به­ روز و کارآمد از دیگر موارد تاثیرگذار بر سرعت اجرای نقاشی نما هستند.

مدت زمان نقاشی نما در یک نگاه

نقاشی نما پروژه ­ای است که به مدت ­زمان خاص خودش برای نهایی­ شدن، نیاز دارد. عوامل متعددی بر این فاکتور اثرگذار هستند که در این مقاله، مهم­ترین آنها را بررسی کردیم. شرایط جوی، شکل، حجم و موقعیت ساختمان، تکنولوژی کار در ارتفاع، وضعیت سلامتی نما و دیگر عوامل جزئی ­تر مانند نوع رنگ و تعهد تیم اجرایی، ازجمله آن ها هستند. با توجه به این موارد و مشورت با پیمان­کار می­توان، برآوردی نسبی از زمان لازم برای نقاشی نما به دست آورده و تا حد امکان، آن را کاهش داد.

مدت زمان اجرای نقاشی نما


موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نحوه نصب کاغذ دیواری
یک شنبه 12 تير 1401 ساعت 11:25 | بازدید : 47 | نویسنده : admin | ( نظرات )

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری یکی از بهترین دیوارپوش های موجود در بازار است که با استفاده از آن می توان رنگ و بویی ویژه به یک بنا هدیه کرد. با توجه به رشد و پیشرفت در صنعت کاغذ، تنوع کاغذ دیواری ها نیز بیشتر شده است که این موضوع قدرت انتخاب شما را افزایش می دهد. برای نصب کاغذ دیواری معمولا باید با متخصصان این حیطه همکاری کنید. متخصصان می توانند به شما کمک کنند که با آرامش خاطر یک کاغذ دیواری مناسب و با کیفیت پیدا کنید. سپس با مهارت کامل کاغذ دیواری را برای شما نصب می کنند. نصب کاغذ دیواری دارای مراحلی است که نیاز به مهارت دارد.

وسایل نصب کاغذ دیواری

در اولین مرحله برای نصب کاغذ دیواری نیاز به ابزار و تجهیزات مناسب جهت انجام این کار است. شما بدون متریال و تجهیزات نمی توانید کاغذ دیواری را نصب کنید. وسایلی مثل چسب مخصوص، کاردک، کاتر، چسب چوب از جمله وسایلی هستند که شما به آن نیاز دارید. در ابتدای کار شما باید کاغذ دیواری مناسب و با کیفیت تهیه کنید سپس با استفاده از سایر وسایل کاغذ دیواری تهیه شده را بر روی دیوار نصب کنید. سعی کنید در هنگام خرید کاغذ دیواری به کیفیت آن توجه زیادی کنید چرا که نمونه های بی کیفیت خیلی زود خراب می شوند.

مراحل دیگر نصب کاغذ دیواری

برای اجرا و نصب کاغذ دیواری پس از تهیه متریال مناسب و با کیفیت باید چسب ها را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید و با استفاده از کاردک آن را بر سطح دیوار بکشید. سپس بدون اینکه کاغذ دیواری خراب شود و یا ناهمواری داشته باشد به آرامی آن را بر روی دیوار بچسبانید. اندازه گیری و برش کاغذ دیواری در نصب و اجرای آن بسیار دارای اهمیت است. نصب درست و دقیق کاغذ دیواری علاوه بر زیبایی ظهری بر طول عمر مفید آن نیز اضافه می کند. بهتر است قبل از اجرا و نصب کاغذ دیواری، زیرسازی های لازم را انجام دهید و اگر نیاز است ابتدا دیوار را بتونه کنید و ناهمواری های آن را از بین ببرید. سعی کنید آلودگی های موجود بر سطح دیوار را از بین ببرید. وجود گرد و غبار بر روی دیوار اجازه نمی دهد که چسب به خوبی کاغذ را به دیوار بچسباند. پس بهتر است تمام مشکلات دیوار را حل کنید و بعد از آن اقدام به نصب کاغذ دیواری کنید.

نصب کاغذ دیواری با کارویس

مجموعه کارویس دارای تیم متخصص در همه زمینه های خدمات ساختمانی است. اجرا و نصب کاغذ دیواری نیز از جمله خدماتی است که تیم کارویس با کیفیت و دقت بالا آن را ارائه می دهد. اگر قصد خرید یا نصب کاغذ دیواری دارید می توانید با تیم کارویس مشورت کنید و سپس اقدام به اجرای آن کنید.


موضوعات مرتبط: کاغذ دیواری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازسازی خانه در تهران
یک شنبه 12 تير 1401 ساعت 9:39 | بازدید : 33 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

امروزه انجام بازسازی خانه در تهران افزایش پیدا کرده است. یکی از دلایل این فزونی، اوضاع اقتصادی و گرانی مسکن است که باعث می ­شود افراد ترجیح بدهند به جای خرید منزل جدید، با صرف هزینه کمتر به بازسازی منزل بپردازند. شما می توانید بافت­ی قدیمی و از مد افتاده یا مناطقی از منزل که نیاز به تعمیرات دارد را بازسازی کنید. از طرفی دیگر در شهری مانند تهران که از سال­ ها پیش بحث زلزله مطرح بوده است، نیاز به بازسازی خانه بیشتر احساس می ­شود. شما باید ساختمان را در برابر این حوادث طبیعی مستحکم و ایمن کنید. بازسازی خانه همچنین جنبه زیبایی ­شناختی دارد. شما با بازسازی منزل حال و هوای خانه را عوض می­ کنید و این قطعا در روحیه شما اثرگذار است.

دلایل دیگر برای بازسازی خانه

  • افزودن فضای بیشتر

  • ارتقاء کابینت، پیشخوان، لوازم خانگی و وسایل
  • بهبود بهره­ وری انرژی با پنجره ­ها، درها، عایق ­ها
  • افزایش ارزش فروش مجدد خانه شما

بازسازی خانه چیست؟

بازسازی خانه اغلب به عنوان بازسازی ملک شناخته می­ شود. این مستلزم تغییرات یا بهبودهایی است که در یک خانه یا ملک انجام می ­شود. ایجاد بهبود خانه ممکن است به بهبود املاک تجاری و همچنین بهبود املاک مسکونی اشاره داشته باشد. برخی از رایج­ ترین نمونه ­های بازسازی یا نوسازی خانه عبارتند از:

  • تعمیر سازه­ ها یا وسایل شکسته؛
  • اضافات یا ارتقاء به جنبه­ های عملکردی ملک، مانند اضافه کردن به یک خانه؛
  • تغییرات ظاهری با هدف افزایش جذابیت ملک؛
  • افزودن فضا یا سطوح بیشتر به یک ساختمان؛ و
  • تغییر جنبه­ های بیرونی ملک، مانند باغ یا پارکینگ.

نوسازی ملک به طور کلی شامل اقداماتی برای حفظ و ارتقاء ملک است. بازسازی و نوسازی همچنین می ­تواند شامل تغییراتی باشد که به منظور افزایش ایمنی ملک و همچنین دسترسی افراد معلول است.

مراحل بازسازی خانه چیست؟

بازسازی خانه در صورت بروز اشتباه می­تواند پرهزینه باشد و همچنین بسیار استرس ­زا باشد. بسیاری از پروژه­ های نوسازی شامل چندین مرحله هستند. در هر پروژه ­ای، احتمالاً با پنج مرحله متمایز بازسازی مواجه خواهید شد: برنامه ­ریزی، بودجه ­بندی، تخریب، ساخت و ساز و پاکسازی. با انتخاب­ هایی که در هر مرحله انجام می ­دهید، می­ توانید پروژه خود را در مسیر، به موقع و با بودجه نگه دارید.

اولین قدم این است که ایده ­ای در مورد آنچه می­ خواهید با بازسازی خانه خود انجام دهید ایجاد کنید. یک لیست اولویت­ بندی شده از نیازها و خواسته ­های خود بنویسید. منابع زیادی برای یافتن ایده ­های طراحی برای پروژه بازسازی خانه شما وجود دارد. به مجلات و وب­سایت­ ها نگاه کنید و تصاویر خانه­ ها یا پروژه ­های بازسازی را که دوست دارید جمع ­آوری کنید. هر چه واضح­ تر بتوانید پروژه را تصور کنید و آن را روی کاغذ توصیف کنید، آمادگی بیشتری برای تصمیم­ گیری خواهید داشت. به اندازه و مکان مبلمان، رنگ­ ها، نور و نحوه استفاده از فضای بازسازی شده فکر کنید.

ایجاد یک طرح

آنچه را که می ­خواهید بازسازی کنید و اولویت­ ها را تعیین کنید. این شامل تصمیم ­گیری برای شروع کار و اطمینان از داشتن زمان و بودجه مورد نیاز برای انجام کار است. خواسته­ ها و نیازهای خود را فهرست و اولویت­ بندی کنید. بعداً، پس از اینکه مواد خاص خود را انتخاب کردید، به آن­ها پایبند باشید. تغییر نظر در مورد جزئیات جزئی - این شیر آب یا آن سخت ­افزار در – می­ تواند باعث تاخیرهای بزرگ شود. ممکن است لازم باشد پیمانکاران فرعی که به سختی به دست می‌آیند دوباره برنامه­ ریزی شوند و مواد مجدداً سفارش داده شوند.

تنظیم بودجه 

یک عدد نهایی در مورد اینکه چقدر می ­توانید برای بازسازی منزل هزینه کنید، بیاورید. برای هزینه ­های غیرمنتظره ­ای که ممکن است ایجاد شود، ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر بودجه در نظر بگیرید. از چند معمار یا پیمانکار بخواهید که یک تخمین از پروژه شما را برآورد کند. بیشتر آنها باید مایل به انجام این کار بدون هزینه باشند. همچنین می‌توانید از همسایگان و دوستان بپرسید که برای کارهای مشابه چه پولی پرداخت کرده‌اند. اما به یاد داشته باشید که هزینه ­ها می­ تواند به طور قابل توجهی بسته به مکان متفاوت باشد. قیمت ­های بازار مصالح ساختمانی نیز می­تواند به سرعت تغییر کند.

استخدام پیمانکار  

تحقیق کنید و پیمانکاری را انتخاب کنید که با او احساس راحتی کنید. اگر قراردادی منعقد کنید که به وضوح محدوده کار را از قبل مشخص کند، می ­تواند به عنوان یک مرجع مفید برای شما و پیمانکار شما در طول فرآیند بازسازی منزل باشد. استخدام یک تیم بازسازی­ کننده حرفه­ ای بهترین راه برای اطمینان از موفقیت پروژه شما است. این بازسازی­ کننده­ ها به حفظ بالاترین یکپارچگی و استانداردها در صنعت اختصاص داده شده ­اند.

تخریب

برداشتن عناصری مانند دیوارها و سیم ­کشی­ ها، فرش و کفپوش می ­تواند کار سخت و کثیفی باشد، اما احتمالاً با انجام تخریب خودتان در هزینه خود صرفه­ جویی خواهید کرد. این مرحله ممکن است کوتاه ­تر از ساخت واقعی باشد، اما به همان اندازه زندگی روزمره را مختل می­ کند. اطمینان حاصل کنید که مواد شکستنی را از دیوارها جدا کنید و مبلمان را از گرد و غبار و زباله محافظت کنید.

ساخت و ساز

اگر پروژه شما بزرگ است، ممکن است بخواهید از خانه خارج شوید. زندگی موقت بدون تلویزیون یک موضوع است. زندگی بدون برق، گرما یا آب حتی برای چند روز کاملاً متفاوت است. از هتل‌های محلی بخواهید که نرخ هفتگی یا ماهانه را به شما پیشنهاد دهند، هتلی مسکونی یا طولانی‌مدت پیدا کنید که معمولاً به مشتریان تجاری خدمات می‌دهد، یا به دنبال آپارتمان یا خانه‌ای برای اجاره برای مدت کوتاهی بگردید.

پاکسازی

کار تقریباً تمام شده است. اکنون، کسی باید گرد و غبار و زباله ­ها را پاک کند تا بتوانید از خانه تازه بازسازی شده خود لذت ببرید. این هم مانند تخریب، کار سختی است. با انجام برخی از این کارها خودتان هزینه ­های دیگر را جبران کنید.

بازسازی خانه در تهران


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 7
:: بازدید ماه : 10
:: بازدید سال : 21
:: بازدید کلی : 1938