بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
8 علت برای بازسازی حمام
یک شنبه 13 شهريور 1401 ساعت 10:28 | بازدید : 47 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد که شما ممکن است نیاز به بازسازی حمام در راستای بازسازی خانه خود داشته باشید. برخی ممکن است به این دلیل باشد که شما از وضعیت آن راضی نیستید، یا فقط زمان بازسازی آن فرا رسیده است. اگر وقتش رسیده به این دلیل است که سال­ ها از نوسازی آن می­گذرد و قدیمی شده است. برای برخی، به این دلیل است که طرحی که در خانه خود وجود دارد، برای شخص دیگری طراحی شده بود. شرایط همچنین ممکن است شما را مجبور به بازسازی حمام خود کند. در نهایت بازسازی منزل به نفع شماست. نوسازی در بازسازی خانه و حمام لزوماً به معنای تخریب کامل حمام نیست. به سادگی تعویض روشویی یا دوش می­تواند ظاهر حمام شما را به طرز چشمگیری بهتر کند. البته، شما همچنین می­توانید تصمیم بگیرید که همه چیز را پاره کنید و از ابتدا شروع کنید. همه چیز به نیاز و بودجه شما بستگی دارد.

دلایل بازسازی حمام در بازسازی خانه

دلایل زیر برای نیاز به بازسازی فضای حمام در بازسازی خانه ذکر شده است:

ویژگی­ های کاربردی را اضافه کنید

قبل از شروع به تخریب دیوارها، تعویض کفپوش در تغییر حمام در بازسازی خانه باید ایده روشنی در مورد وسایل مورد نیاز حمام داشته باشید. حمام شما باید طوری طراحی شود که نیازهای شما را برآورده کند. در اینجا برخی از ویژگی­ های ضروری وجود دارد که نباید از آن­ها غافل شوید:

صفحه‌های دوش: در حالی که برخی از حمام‌ها صفحه دوش ندارند، داشتن آن حمام را بسیار راحت‌تر می‌کند. این پانل شیشه­ ای مانعی بین دوش شما (منطقه مرطوب) و بقیه فضا (منطقه خشک) است و بقیه حمام را به یک منطقه امن و غیر لغزنده تبدیل می­کند.

سینک یا حوض حمام: در حالی که بسیاری از عناصر حمام را می­توان با مواد آشپزخانه به دلیل ویژگی­ های ضد آب آن­ ها تعویض کرد، همیشه اطمینان حاصل کنید که سینک حمام مناسب برای این فضا را تهیه میکنید. سینک­ های حمام فقط باید به اندازه کافی بزرگ برای دستان شما و به اندازه کافی بادوام برای استفاده زیاد باشند.

پایه ­های دوش بدون لغزش و کفپوش ­های مقاوم در برابر لغزش: یکی از مهم­ترین عواملی که در طراحی حمام باید در نظر گرفته شود، کفپوش­ های ضد لغزش است. کفپوش ­های وینیل بدون لغزش یا کاشی ­های سرامیکی را انتخاب کنید که در طیف گسترده ­ای از طرح ­ها هستند.

برای افزایش ارزش فروش خانه

خانه­ ها با گذشت زمان دچار فرسودگی و پارگی می­شوند. یکی از مکان ­هایی که تاثیر آن عمیقا احساس می­شود حمام است. حمام به دلیل آب گرمی که باعث رطوبت می­شود، قدیمی­تر از بقیه خانه به نظر می­رسد. مشاوران املاک این را می­دانند. یکی از عوامل مهمی که هنگام ارزش­گذاری خانه بررسی می­کنند، وضعیت حمام است. حمام در شرایط خوب ارزش خانه را بالا می­برد. بنابراین، اگر در فکر فروش خانه و نقل مکان خود هستید، ایده خوبی است که برای بازسازی خانه، حمام خود را بازسازی کنید تا ارزش فروش آن افزایش یابد. در کل بازسازی منزل ارزش ملک شما را زیاد می­کند.

به دلایل ایمنی

برخی موارد نشان می­دهد که حمام شما ایمن نیست. برخی از موارد رایج مربوط به کاشی­ ها هستند. احتمالاً برای مدت طولانی آن­ها را نادیده گرفته ­اید، اما اگر می­دانید کاشی ­های حمام شما لیز هستند یا شکسته ­اند، حمام شما ایمن نیست. همچنین ممکن است نشت آب وجود داشته باشد که باعث لغزنده شدن کف و مرطوب شدن دیوارها می­شود. یا ممکن است با کابل ­های برق تماس پیدا کند. اگر حمام شما دارای هر یک از این علائم است، باید به فکر بازسازی آن باشید. این دلیل یکی از دلایل حیاتی برای بازسازی خانه است.

لوله­ کشی نیاز به تعمیر دارد.

لوله ­کشی حمام با گذشت زمان خراب می­شود. اگر دائماً در حمام خود با مشکلات مربوط به لوله­ کشی مواجه هستید، نشانه آن است که برای جلوگیری از تکرار آن­ها باید دوباره آن را بازسازی کرد. بیشتر، شما با یک لوله­ کش تماس می­گیرید تا چیز کوچکی را تعمیر کند و بعد از چند روز با آن­ها تماس می­گیرید تا چیز دیگری را تعمیر کنند. این آزاردهنده، ناکارآمد و پرهزینه است. شما فقط نیاز به تعمیر حمام دارید و بهترین راه­حل این است که به حمام توجه شود.

کارایی و پایداری

اگر بیش از 20 سال است که در خانه خود زندگی کرده ­اید، حتما به فکر بازسازی خانه باشید. احتمال اینکه لوله­ کشی، وسایل و توالت­ ها از موادی ساخته شده باشند که کارآمد و سازگار با محیط زیست نیستند زیاد است. در آن زمان، تولیدکنندگان به مسائل مربوط به بهره ­وری انرژی و پایداری زیست محیطی توجه نمی­کردند. حمام کارآمدتر در دراز مدت باعث صرفه­ جویی در هزینه و کاهش فشار بر محیط می­شود. بازسازی خانه و حمام این فرصت را به شما می­دهد که لوله ­ها و وسایل قدیمی ناکارآمد را جایگزین کنید که باعث صرفه­ جویی در قبض برق و کاهش مصرف آب می­شود.

اگر حمام شما قدیمی است

محصولات جدیدتر حمام همچنان در بازار ظاهر می­شوند و طرح­ های داخلی حمام جذاب ­تری وجود دارد که حمام ­ها را مدرن به نظر می ­رساند. اگر آن­ها و حمام خود را با هم مقایسه کنید و احساس کنید که حمام شما قدیمی به نظر می­رسد، منسوخ شده است و باید کاری در مورد آن برای بازسازی منزل انجام شود. حمام قدیمی باعث می­شود فرد احساس ناراحتی کند و بر روز شما تأثیر بگذارد زیرا اولین جایی است که وقتی از رخت خواب بیرون می­ آیید به آ­ن­جا می­روید. حتی ممکن است از اجازه دادن افراد به استفاده از حمام خود احساس ناراحتی کنید. حمام خود را بازسازی کنید زیرا شما را خوشحال می­کند.

نیاز به فضای ذخیره­ سازی بیشتر

هر چه بیشتر در خانه بمانید، کوچکتر می­شود! این به این دلیل است که تعداد اقلام و حتی افراد در حال افزایش است. ممکن است به تنهایی وارد خانه شده باشید و پس از مدتی ازدواج کرده باشید، شریک زندگیتان به خانه شما نقل مکان کرده باشد و اکنون صاحب فرزند شده باشید. همه آن­ها علاوه بر اقلام خود را دارند. سبک زندگی شما ممکن است تغییر کرده باشد و این با محصولات بهداشتی و زیبایی بیشتر همراه است. با همه این­ها، فضای حمام کوچک­تر می­شود و نمی­تواند به راحتی همه وسایل را در خود جای دهد. حتی جابجایی هم مشکل­ ساز می­شود. این­ها نشانه­ های واضحی هستند که نشان می­دهد شما باید حمام خود را بازسازی کنید. با بازسازی حمام، شما این فرصت را دارید که حمام را مطابق با نیازهای همه سازماندهی کنید.

برای افزودن یک پوشش محافظ

به دلیل آب گرم، حمام شما مقادیر زیادی گرما و رطوبت را تجربه می­کند. بخار تولید شده باعث ایجاد رطوبت می­شود که منجر به تجمع باکتری­ ها می­شود. مشکلات قالب نیز ممکن است ایجاد شود. رطوبت و بخار وارد دیوارها می­شود و آن ­ها را ضعیف می­کند. با بازسازی خانه و حمام، یک لایه محافظ برای محافظت از دیوارها اضافه می­شود. این به حمام جذابیت زیبایی­شناختی بیشتری می­بخشد. حمام یکی از اتاق ­هایی است که زودتر قدیمی می­شود. همچنین ممکن است بازسازی خانه را در قسمت­ های دیگر انجام داده باشید و حمام را کنار گذاشته باشید. برای اینکه حمام به یک سطح با بقیه خانه برسد، باید حمام را بازسازی کنید. از آنجایی که حمام برای مدت طولانی در بازسازی خانه بدون تعمیرات باقی می­ ماند، کپک همچنان افزایش می­یابد. در نتیجه، شما زمان زیادی را صرف تمیز کردن حمام خواهید کرد و حتی بیشتر هم شلوغ می­شود. اگر شما این را تجربه می­کنید، پس حمام شما نیاز به توجه دارد. کپک تمیز کردن حمام را سخت می­کند. بازسازی منزل و حمام چیزی است که زمان تمیز کردن را آسان­ تر می­کند و حتی شما را شادتر می­کند.

8 علت برای بازسازی حمام


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انواع مبل با طراحی خلاقانه در دکوراسیون داخلی
یک شنبه 13 شهريور 1401 ساعت 10:25 | بازدید : 33 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکراسیون داخلی

امروزه همه افراد به دنبال طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود هستند. یکی از لازمه‌های طراحی داخلی منزل، خلاقیت و نوآوری است که شما با استفاده از آن می‌توانید دکوراسیون داخلی منزل خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید. فراموش نکنید شما با ایده‌های جدید و خلاقانه می‌توانید دکوراسیون داخلی منزل خود را به گونه‌ای تغییر دهید که از روزمرگی و یکنواختی در بیاید. مبل‌ها یکی از وسایل خانه هستند که به شدت برروی طراحی دکوراسیون داخلی منزل تاثیر می‌گذارند. رنگ، سایز و مدل‌ آن‌ها اگر متناسب با نوع خانه انتخاب نشود، می‌تواند نمای بسیار زشتی به منزل بدهد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با مدل مبل‌هایی آشنا کنیم که با استفاده از آن‌ها بتوانید به صورت خلاقانه دکوراسیون داخلی منزل خود را طراحی کنید.

انواع مدل‌های مبل در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

مبلمان نئو کلاسیک

مبلمان نئو کلاسیک به مبلمانی گفته می‌شود که تلفیقی از سبک‌های مدرن و کلاسیک است. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید طراحی دکوراسیون شما به صورت خاص و لاکچری باشد، می‌توانید در طراحی داخل منزل خود از مبل‌های نئو کلاسیک استفاده کنید. مبل نئوکلاسیک به اندازه‌ی مبلمان‌های کلاسیک دارای تزئینات آنچنانی نیست بلکه اینگونه مبل‌ها از یک فریم ظریف و ساده طراحی شده‌اند. مبل‌های نئو کلاسیک دارای پارچه‌های تک رنگ و ساده هستند از این رو جهت طراحی دکوراسیون داخلی مدرن و لاکچری می‌توانید از این مبل‌ها استفاده کنید. اگر دوست باشید طراحی داخلی شما کمی متفاوت‎تر باشد، می‌توانید از کوسن‌های طرح‌دار برای اینگونه مبلمان استفاده کنید که به شدت آن‌ها را جذاب‌تر می‌کند. به طور کلی مبل نئو کلاسیک بهترین انتخاب برای افرادی است که به دنبال دکوراسیون داخلی مدرن و کلاسیک هستند. افرادی که دارای روحیه با نشاطی‌اند و تمایل به رنگ‌های شاد دارند، می‌توانند در طراحی دکوراسیون داخلی خود از مبل‌های نئو کلاسیک استفاده کنند. این مبل‌ها طراحی حجیمی دارند از این رو در منازلی با فضای به نسبت بزرگ و سقف‌های بلند کاربردی هستند. در غیر اینصورت دکوراسیون داخلی شما کمی شلوغ و شلخته به نظر می‌رسد.

مبلمان توگو

مبلمان توگو همانند یک بالشت نرم شده هستند که گویی آن‌ها را از وسط تا کردند. این مبل‌ها در دسته مبلمان راحتی قرار می‌گیرند. معمولاً در ساخت اینگونه مبل‌ها از پارچه‌های جیر، مخمل یا چرم استفاده می‌شود که مدل جیر و مخمل آن در دکوراسیون بوهو بسیار کاربردی است و همچنین مدل چرم آن برای فضاهای استراحت کاری یا طراحی دکوراسیون داخلی مدرن استفاده خواهد شد. در طراحی دکوراسیون داخلی منزل این مدل مبل‌ها با هر استایلی ست می‌شوند. طراحی مبل‌های توگو، به صورت چروکیده و بی‌نظم است و هر بیننده با دیدن آن احساس راحتی می‌کند و دوست دارد برروی آن بنشیند. ساختار اینگونه مبل‌ها کمی متفاوت است و شما اثری از چوب در آن‌ها مشاهده نمی‌کنید. همچنین این مبل‌ها به نسبت سایر مبلمان دیگر کمی حجیم‌تر و توپرتر هستند از این رو هنگامی که فرد برروی آن‌ها می‌نشیند، غرق در آرامش می‌شود. در طراحی دکوراسیون داخلی می‌توانید از این مبل‌ها در نشیمن‌های کوچک خانه استفاده کنید. زیرا مبلمان توگو همانند مبلمان استیل و کاناپه‌ها فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. چنانچه در طراحی خانه خود قصد گذاشتن دو دست مبل را داشته باشید، از مبلمان توگو می‌توانید بهره ببرید. یکی دیگر از کاربردهای این مدل از مبلمان در بالکن‌ها بزرگ است. رنگبندی مبلمان توگو به نسبت بسیار متنوع است و شما می‌توانید در دکوراسیون داخلی خانه از هر رنگ آن متناسب با نوع دکور منزل استفاده کنید.

مبلمان هلالی راحتی

اگر شما دوست دارید طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما کمی متفاوت و شیک‌تر باشد، پیشنهاد ما به شما این است که حتماً از یک دست مبل هلالی استفاده کنید. این مبل‌ها به دلیل ظاهر غیر معمولی که دارند معمولاً در طراحی داخلی منزل بسیار جلب توجه می‌کنند و علاوه بر آن این مدل‌ها بسیار کاربردی هستند. مبلمان هلالی در دو نوع کلاسیک و مدرن دسته‌بندی می‌شود که شما متناسب با نوع دکوراسیون داخلی خانه خود می‌توانید یکی از این دو مدل را انتخاب کنید. اگر طراحی منزل شما ساده و مدرن است به شما پیشنهاد می‌کنیم از مبلمان هلالی با طرح مدرن و اسپرت استفاده کنید. مبلمان کلاسیک هلالی در دکوراسیون سلطنتی و کلاسیک نیز کاربرد دارند. اما شاید سوال اینجا باشد که کاربرد این مبل در طراحی دکوراسیون داخلی خانه دقیقاً کجا است؟ کاربرد مبلمان هلالی بسیار زیاد است و شما می‌توانید در طراحی داخلی خانه از آن‌ها جلوی تلویزیون، روبروی شومینه و... استفاده کنید. اگر فضای منزل شما آن‌چنان بزرگ نیست سعی کنید مبلمان هلالی ظریفی را برای خود انتخاب کنید.

مبلمان شزلون

شزلون نوعی مبل کوچک ایتالیایی است اما فقط به کشور ایتالیا اختصاص ندارد. این مبلمان در همه کشورها با کیفیت‌های مختلف ساخته می‌شود. هدف اصلی از تولید این مبلمان لمس راحتی و آرامش است اما علاوه بر آن این مبلمان کمی جنبه دکوراتیو نیز دارد و دکوراسیون داخلی خانه را کمی فاخر و لوکس می‌کند. این مدل از مبل‌ها طرفداران زیادی دارد. اگر شما به دنبال طراحی دکوراسیون داخلی بسیار لوکس هستید بهتر است از این مدل غافل نشوید چرا که شزلون به فضای خانه شما جذابیت خاصی می‌دهد. در طراحی دکوراسیون داخلی می‌توانید از این مدل هم در کنار مبلمان استیل و هم مبلمان راحتی استفاده کنید. در واقع سبک این مدل از مبلمان هم کلاسیک بوده و هم مدرن. از این مبل در هرجایی حتی اتاق خواب و جلوی تخت نیز می‌توانید بهره ببرید.

مبلمان حصیری

حصیر در انواع صنایع دستی ایرانی دیده می‌شود که معمولاً در دکوراسیون داخلی منزل زیاد استفاده می‌شود. یکی از محصولات بسیار کاربردی که از حصیر ساخته می‌شود مبل‌های حصیری هستند. از این مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی به وفور استفاده می‌کنند. این مدل مبل‌ها دارای طرح‌بندی و رنگ‌بندی زیادی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را با هر دکوراسیون داخلی هماهنگ کنید. این مبل‌ها دارای طرح‌های مختلفی از جمله ال، گرد و راحتی است و همچنین این مبلمان در دو رنگ حصیر تیره و روشن ساخته می‌شود. اگر فضای منزل شما کوچک است می‌توانید از ست مبل حصیری روشن استفاده کنید. همچنین نوع حصیر تیره مناسب فضاهای بزرگتر است.

مبلمان تیره

امروزه افراد بسیار زیادی تمایل به رنگ‌های تیره و خنثی دارند. اگر شما هم تمایل به این رنگ‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود دارید، پیشنهاد ما به شما مبلمان مشکی است. اگر شما فرد جسوری هستید بهتر است در طراحی دکوراسیون نشیمن یا پذیرایی خود جسارت به خرج دهید و از مبلمان مشکی استفاده کنید. در صورتی که از مبلمان مشکی در طراحی داخلی بهره می‌برید نباید همه فضای منزل را یک رنگ کنید چرا که باعث دلزدگی و یکنواختی برای شما می‌شود. همان‌گونه که شاید بارها شنیده باشید رنگ مشکی از رنگ‌های پر ریسک است به همین دلیل اگر واقعاً جسور هستید از این رنگ برای طراحی دکوراسیون فضای نشیمن یا پذیرایی استفاده کنید. مبلمان رنگ مشکی به دکور خانه شما حالتی مدرن می‌بخشد. اگر تصمیم به انتخاب مبل مشکی گرفتید، پیشنهاد ما به شما این است که در کنار رنگ مشکی از رنگ‌های نظیر سفید، قهوه‌ای تیره، سبز تیره و طلایی استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله شما را با انواع مبلمان آشنا کردیم. شما با استفاده از یک انتخاب درست می‌توانید طراحی دکوراسیون داخلی بی‌نظیری برای خانه خود داشته باشید. فراموش نکنید که اگر به دنبال دکوراسیون جذاب برای منزل خود هستید همیشه باید متناسب با فضای خانه همه وسایل را انتخاب کنید.

انواع مبل با طراحی خلاقانه در دکوراسیون داخلی


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نماشویی برج خلیفه، بلندترین برج جهان
چهار شنبه 9 شهريور 1401 ساعت 13:51 | بازدید : 46 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

برج خلیفه با ارتفاع 828 متر و 163 طبقه بزرگترین سازه جهان است که در ایالات متحده عربی و شهر دبی قرار دارد. این سازه توسط یک شرکت امریکایی با الهام از معماری اسلامی ساخته شده است و نام آن به خاطر حاکم امارات از برج دبی به برج خلیفه تغییر یافت. در این برج واحد های مسکونی، تجاری، کتابخانه، رستوران، مسجد و بخش های دیگری وجود دارد که شرایط حضور در  آن را بهتر کند. نمای این برج از جنس شیشه و فلز است و قطعا با توجه به شرایطی که دارد همانند سایر ساختمان ها نیاز به نماشویی پیدا می کند. بخش زیادی از نمای این ساختمان را باید به صورت دستی یا به مک تکنولوژی جدید یعنی ربات های شستشوی نما تمیز کرد.

چالش های نماشویی برج خلیفه

برای تمیز کردن برجی به این بلندی و با این ارتفاع قطعا نیاز به تیم متخصص کار با طناب و کار در ارتفاع نماشویی است و هر مجموعه ای قادر به اجرای چنین پروژه سنگینی نیست. بنابراین مهارت، تجربه و داشتن دانش فنی و تخصصی بالا یک امر مهم در نماشویی برج خلیفه است. بزرگی و ارتفاع این برج سبب شده است که پس از شستشوی طبقات بالا و رسیدن به طبقات یانی یا پایینی طبقات بالا دوباره دچار آلودگی شوند. با این حال استفاده از متریال مناسب و یا نانو بر روی شیشه های این برج می توان سرعت آلوده شدن ان را تا حد زیادی کاهش داد اما با این وجود برج خلیفه باید در فواصل زمانی بسیار کوتاه نماشویی شود. این برج تبدیل به یک مکان دیدنی در امارات متحده عربی است و توریست های زیادی در این فضا حاضر می شوند که کثیف بودن نمای ساختمان صورت ناخوشی برای این کشور دار

مجموعه کارویس و نماشویی برج های بلند

به جز برج خلیفه در کشور ما نیز، برج میلاد و همچنین برج های دیگری نیز وجود دارد که شاید ارتفاع آن ها به بلندی برج خلیفه نباشد اما تمیز کردن آن ها نیز با چالش هایی همراه است و برای نماشویی آن باید از مجموعه های خدماتی کمک گرفت که نیروی کار متخصص در این حوزه را دارند. تیم کارویس در حال حاضر یکی از بهترین مجموعه های فعال در حوزه نماشویی است که نماشویی ساختمان های مهمی را در کارنامه کاری خود ثبت کرده و توانسته است به بهترین شیوه و در مناسب ترین زمان ممکن کار شستشوی نمای هر ساختمانی را انجام دهد.

نماشویی برج خلیفه، بلندترین برج جهان

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نماشویی ساختمان در جنوب شهر تهران
سه شنبه 8 شهريور 1401 ساعت 13:53 | بازدید : 31 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

محله های جنوب شهر تهران جزء محله های قدیمی شهر تهران است و از زمان های دورتری در این شهر ساخته شده اند. کم کم با گذشت زمان و صنعتی شدن شهر ها به ویژه شهر تهران تعداد کارگاه ها و کارخانه ها در این محدوده از شهر بیشتر و به تبعیت از آن آلودگی ها نیز بیشتر شد. آلودگی هوا در شهر ها و وجود تعداد زیادی  از خودرو ها و وسایل نقلیه موتور سبب آلوده شدن نمای ساختمان ها در تهران شد و آن ها را نیازمند نماشویی کرد. محله های جنوب شهر تهران نسبت به مناطق شمالی از تراکم جمعیتی بالاتری برخوردار است و سازمان ها و شرکت های خصوصی کمتری در این منطقه وجود دارد. اما با این حال ساختمان های این منطقه نیاز بیشتری به نماشویی دارد و باید به صورت مرتب نماشویی شود. در ادامه مقاله برخی از عوامل تاثیرگذار در نماشویی را معرفی می کنیم.

چالش های نماشویی در جنوب تهران

بنابراین اگر ساختمان شما در محله های جنوب تهران قرار دارد بهتر است که به موقع آن را نماشویی کنید چون هر چه بیشتر از زمان شستشوی نمای ساختمان بگذرد تمیز کردن آن سخت تر و آسیبی که به نما می زند بیشتر است. بنابراین در زمان مناسب این کار را انجام دهید تا کیفیت نماشویی بیشتر از قبل شود. نحوه نماشویی در جنوب تهران همان روند معمول است که البته اگر میزان آلودگی نما بیشتر باشد برای نماشویی نیاز به استفاده از مواد شوینده قوی تر است. بحث دیگر در نماشویی جنوب تهران به خاطر سکونت قشر کم درآمد تر، بحث هزینه های نماشویی ساختمان است که معمولا ترجیح ساکنان ساختمان نماشویی با کمترین قیمت ممکن در عین حفظ کیفیت است.

نماشویی با کارویس در جنوب تهران

بعد از تصمیم گیری در مورد نمای خود که نیاز به نماشویی دارد یا نه؟ باید به دنبال مجموعه ای باشید که این کار را در محدوده جنوب تهران با قیمت مناسب و کیفیت عالی انجام می دهد. پس اگر هنوز این مجموعه را پیدا نکرده اید خواند این مقاله خالی از لطف نیست. تیم خدمات نماشویی کارویس با توجه به تجربه و انصافی که دارد بهترین انتخاب شما در هنگام نیاز به خدمات نماشویی است. همین حالا با تیم کارشناسی کارویس تماس بگیرید و با ارسال عکس یا دریافت وقت بازدید حضور نمای خود را از شر الودگی ها خلاص کنید و ان را تبدیل به یک نمای فوق العاده زیبا کنید.

نماشویی ساختمان در جنوب شهر تهران

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نماشویی آپارتمان های کوچک
دو شنبه 7 شهريور 1401 ساعت 12:23 | بازدید : 35 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

اگر مالک یک آپارتمان کوچک با متراژ کم هستید، باید نکاتی را درمورد پروژه نماشویی ساختمان خود بدانید تا به راحتی این کار را انجام دهید. در ابتدا باید بدانید که پروژه های کوچک نیز همانند پروژه های بزرگ قابلیت  نماشویی دارد و کوچک بودن پروژه تاثیری بر کیفیت کار ندارد. شما می توانید نمای ساختمان خود را با هر متراژی مورد شستشو قرار دهید. تنها عامل دخیل در این قضیه نحوه دسترسی به نما است که اگر ساختمان ارتفاع کمی داشته باشد با بالابر و داربست نیز قابل شستشو است. البته همیشه روش دسترسی با طناب روش امن تر، کم هزینه تر و راحت تری برای نماشویی است اما روش های دیگر نیز در این مورد پر کاربرد هستند.

هزینه نماشویی نمای کوچک

نمای ساختمان های کوچک قاعدتا به خاطر متراژ کمی که دارند، هزینه کمتری دارند اما به جز متراژ عوامل دیگری مثل میزان آلودگی نما، جنس نما، متریال مود نیاز و تجهیزاتی که مورد نیاز است بر قیمت نما اثر می گذارد بنابراین پروژه های کوچک به صورت کلی قیمت گذاری می شوند و مثل پروژه های بزرگ به شکل متری قیمت گذاری نمی شوند. با توجه به همه این عوامل قیمت نهایی نماشویی مشخص و به شما اعلام می شود. سعی کنید با شرکت هایی قرارداد ببندید که قیمت معقولانه و منصفانه تری به شما می دهند چرا که پروژه های کوچک سود زیادی ندارد و برخی از شرکت ها قیمت های زیادی را برای تمیز کردن این نوع از نما ها اعلام می کنند که اصلا منصفانه نیست.

روش نماشویی نمای کوچک

روش نماشویی نما های کوچک و بزرگ تا حد زیادی شبیه به همدیگر است و تفاوت آنچنانی وجود ندارد. آپارتمان های کوچک معمولا ساختمان های مسکونی هستند و محل سکونت افراد هستند. بنابراین تمیز بودن نما برای ساکنین آن بسیار مهم است و در عین حال بحث هزینه ها مطرح است. معمولا پول چنین پروژه هایی از محل شارژ ساختمان پرداخت می شود و هر چقدر قیمت مناسب تر باشد، برای ساکنان این آپارتمان ها بهتر است.

نماشویی آپارتمان کوچک با کارویس

مجموعه کارویس از جمله شرکت های خدمات ساختمانی است که در تمام حوزه های ساختمان با هر مساحتی خدمات ارائه می کند و همیشه در قیمت گذاری پروژه های کوچک با نهایت انصاف عمل می کند. و همین موضوع سبب جلب رضایت مشتریان کارویس شده است و آن ها را تبدیل به مشتریان همیشگی این مجموعه کرده است.

نماشویی آپارتمان های کوچک

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نماشویی با فاکتور رسمی
یک شنبه 6 شهريور 1401 ساعت 14:24 | بازدید : 32 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

نماشویی ساختمان فرآیندی است که در طی آن نما با روش های گوناگون و با استفاده از متریال متناسب با جنس خود، شستشو می شود. نماشویی از جمله فرآیند هایی است که به صورت متناوب بر روی نما اعمال می شود تا نما شکل ظاهری اولیه خود را برای مدت زمان بیشتری حفظ کند. علاوه بر ساختمان های تجاری و مسکونی، ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی نیز به این فعالیت اهمیت می دهند و با فواصل زمانی مشخص عملیات نماشویی و شستشوی نما را بر روی ساختمان خود اجرا می کنند.

نماشویی به صورت رسمی

شرکت ها و سازمان های دولتی برای انجام امور مربوط به سازمان خود همواره باید به صورت دقیق همه فعالیت های اجرایی و مالی را ثبت و ضبط کنند. تا برای حسابرسی دچار مشکل نشوند. در زمینه نماشویی ساختمان نیز شرکت ها با پیدا کردن شرکت های خدمات ساختمانی یا پیمانکاران ارائه دهنده خدمات نماشویی که به صورت رسمی فعالیت می کنند، خدمات خود را به آن ها بسپارند. شرکت هایی می توانند با سازمان های دولتی و رسمی همکاری کنند که مجوز های لازم برای این کار را داشته باشند، یعنی شرکت آن ها ثبت رسمی شده باشد و کارکنان آن دارای مدارک لازم برای انجام کار باشند. موارد دیگر مثل بیمه مسئولیت مدنی و بیمه شخص ثالث نیز دارای اهمیت بالایی هستند. پس زمانی که تصمیم به اجرای پروژه نماشویی یا هر نوع خدمات دیگر ساختمانی گرفتید، به دنبال مجموعه ای باشید که همه این موارد را در بر داشته باشد.

یافتن شرکت مناسب و دارای مجوز نماشویی

نیروی کار خدمات نماشویی و کار در ارتفاع حتما باید دوره دیده و دارای مدارک کار در ارتفاع باشند. در غیر صورت کار کردن آن ها بر روی نما بسیار دارای ریسک و پر خطر است. داشتن بیمه از میزان اضطراب کار بر روی نما تا حدی می کاهد و از طرف دیگر با داشتن مجوز مشکل اساسی برای کارفرما و پیمانکار به وجود نمی آید.

شرکت نماشویی کارویس با مجوز رسمی

مجموعه کارویس یک شرکت رسمی و دارای مجوز در انجام امور ساختمانی است که از نیروی کار متخصص، اموزش دیده و دارای جواز کار برای انجام پروژه های خود استفاده می کند. اگر شما تمایل دارید، که کار نماشویی را برای سازمان یا اداره خود انجام دهید، مجموعه کارویس شرکت مناسبی برای این کار است که علاوه بر داشتن مجوز های لازم، تجربه و دانش تخصصی نیز برای اجرای این کار دارد.

نماشویی با فاکتور رسمی

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اگر نماشویی نکنیم چه می شود؟
شنبه 5 شهريور 1401 ساعت 12:56 | بازدید : 38 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

نماشویی همانطور که از نامش مشخص است برای تمیز کردن نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. نمای ساختمان دائما در معرض انواع آلودگی های موجود در هوا قرار دارد و این وضعیت سبب کثیف شدن نما می شود و اگر نماشویی و شستشوی نما به موقع برای نما انجام نشود، به صورت جدی به نما آسیب وارد می شود.  بنابراین اگر نما دچار آلودگی شد خیلی سریع با شرکت های نماشویی تماس بگیرید و از آن ها برای نماشویی ساختمان خود وقت بگیرید.

عدم نماشویی و تاثیر آن بر نمای ساختمان

نمای ساختمان به مرور به خاطر وجود کارخانه ها، اتوموبیل ها و مسائل دیگر، درگیر انواع آلودگی ها می شود و تمیز نکردن آن سبب نفوذ جرم ها و آلودگی ها به سطوح عمقی نما می شود و وضعیت نما را از حالت عادی خارج می کند. بنابراین نماشویی به صورت مداوم و در بازه زمانی مناسب واجب است. اگر نما در زمان مناسب تمیز نشود، تمیز کردن آن سخت و سخت تر می شود و نیاز به زمان بیشتر و متریال بهتر دارد. از طرف دیگر اگر نما تمیز نشود و یا به خاطر جرم ها دچار خردگی و تخریب شود، باید با صرف هزینه های سرسام آور نما را تعمیر و تعویض کنید پس منطقی است که با هزینه خیلی کمتر نما را نماشویی کنید تا متحمل هزینه های دیگر شوید. ظاهر زشت و کثیف نما زیبایی ساختمان را خدشه دار می کند و افرادی که آن را می بینند حس بدی نسبت به ساختمان پیدا می کنند.

نماشویی نمای کثیف ساختمان

برای تمیز کردن نمای ساختمان، باید از نیرو های آموزش دیده و متخصص کمک بخواهید. آن ها با استفاده از دانش خود، متریال مناسب نما را با  اندازه مناسب در نماشویی به کار می برند. به تمام روش های دسترسی به نما اشراف دارند و به راحتی نمای ساختمان را تمیز می کنند. همه این عوامل باعث افزایش کیفیت نماشویی می شود. کیفیت خوب در نماشویی سبب ماندگاری بیشتر آن می شود.

نماشویی انواع نما با کارویس

مجموعه کارویس متشکل از یک تیم با تجربه، ماهر و مسئولیت پذیر است که شما می توانید با اطمینان خاطر کامل پروژه خود را به آن ها بسپارید.  تجربه تیم کارویس بسیار زیاد است و انواع نما را نماشویی کرده اند. شما نیز می توانید برای نماشویی از کارشناسان خبره این تیم مشورت و راهنمایی بگیرید تا با خیال جمع کار خود را به کاردان بسپارید.

اگر نماشویی نکنیم چه می شود؟

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نماشویی شیشه ها یا کل نما؟
چهار شنبه 2 شهريور 1401 ساعت 12:31 | بازدید : 43 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

شاید زمانی که تصمیم به نماشویی ساختمان خود می گیرید بعد از اطلاع از قیمت های شستشوی نما، متوجه محدودیت های بودجه ای که دارید، شوید. معمولا نماشویی به صورت کلی انجام می شود یعنی اگر نمای شما از جنس سنگ و شیشه یا مثلا کامپوزیت و شیشه است، باید همه قسمت های نما با توجه به مواد مخصوص به خود شسته شود اما گاهی قسمت سنگی، کامپوزیت یا فلز نما آنقدر ها کثیف نیست اما متاسفانه شیشه ها خیلی بیشتر از سایر قسمت های نما آلودگی را به خود جذب می کنند و اگر نماشویی نشوند، کدر و بدحالت می شوند. بنابراین اگر با محدودیت بودجه مواجه هستید اولویت نماشویی را به شیشه های ساختمان بدهید و از شستن سایر قسمت ها صرف نظر کنید.

نماشویی قسمت های شیشه ای نما

شاید بتوان گفت همه نما ها دارای قسمت های شیشه ای هستند چرا که معمولا پنجره ها از جنس شیشه ساخته می شوند و برای شستشوی آن ها نیاز به روش های خاصی است. ساختمان های امروزی معمولا دارای ارتفاع زیادی هستند و کمتر شاهد خانه های ویلایی در شهر ها به خصوص شهر های بزرگی مثل تهران هستیم. شستن شیشه ها و به طور کلی نماشویی ساختمان باید به وسیله طناب، داربست یا بالابر انجام شود که معمول ترین و راحت ترین این روش ها دسترسی با طناب است. با استفاده از طناب به راحتی می توان به هر قسمتی از نما که نیاز بود، دسترسی داشت و آن را نماشویی کرد.

روش نماشویی شیشه ها

برای شستن شیشه ها معمولا از واترجت و تی و ابر و مواد شوینده استفاده می شود. در پروژه هایی که آلودگی زیاد است ابتدا با استفاده از واترجت تا حدی این آلودگی ها برطرف می شود و سپس به کمک تی و ابر و مواد شوینده به صورت کامل لکه گیری و نماشویی می شود. اما پروژه هایی نیز وجود دارد که با کمک واترجت خالی یعنی فشار آب یا تی و ابر و مواد شوینده به صورت تک مرحله ای انجام می شود.  اگر نمای ساختمان به این روش قابل تمیز شدن باشد حتما کارشناسان نماشویی آن را به شما اعلام می کنند.

نماشویی شیشه ها با کارویس

اگر شما قصد داشته باشید که به جای نماشویی کل نما، تنها قسمت های شیشه ای را نماشویی کنید، کارویس این کار را برای شما انجام می دهد. شستن شیشه ها بدون درگیری سایر قسمت های نما، جزء خدماتی است که تیم نماشویی کارویس آن را ارائه می دهد. پس جای نگرانی وجود ندارد و شما نیز به راحتی می توانید نمای خود را تمیز کنید.

نماشویی شیشه ها یا کل نما؟

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شستشوی نمای شیشه ای با تی و ابر
چهار شنبه 2 شهريور 1401 ساعت 10:18 | بازدید : 18 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی و شستشوی نما

شستشوی نما یکی از اقداماتی است که به‌صورت دوره‌ای انجام می­شود تا نمای ساختمان، زیبا و تمیز باقی بماند. این فرآیند، به افزایش طول عمر نمای ساختمان نیز کمک می‌کند. شستشوی نما به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که معمولاً به جنس نما بستگی دارد. شستشو با واترجت، سندبلاست و شستشو با ابر و تی از مهم‌ترین این روش ­ها هستند. در این میان، یکی از دقیق‌ترین و پربازده‌ترین روش‌ها برای شستشوی نماهای شیشه‌ای و پنجره‌ها، نماشویی با تی و ابر است. در این مقاله، ابزارهای لازم، روش شستشوی نما با تی و ابر و مزایا و نکاتی که لازم است، درخصوص آن رعایت شوند را شرح می‌دهیم. درصورتی‌که نمای شیشه‌ای ساختمان شما نیاز به شستشو دارد، این مقاله می‌تواند به شما راهنمایی خوبی بکند.

نکاتی پیش از شروع شستشوی نما با تی و ابر

همان‌طور که گفته شد این روش مخصوص نماهای شیشه‌ای یا کامپوزیتی است. در این خصوص باید، به دو نکته زیر توجه داشته باشید.

  • درصورتی‌که نمای شیشه‌ای یا پنجره‌های شما بسیار کثیف است؛ بهتر است، قبل از نماشویی به این روش، یک بار آن را با واترجت بشویید. در غیر این صورت، نتیجه به‌دست‌آمده، چندان دلخواه نخواهد بود. همچنین، این کار در وقت و هزینه شما نیز صرفه‌جویی می‌کند.
  • در روش شستشوی نما با تی و ابر، تیم شستشو تنها از طناب و راپل می‌توانند برای دسترسی به ارتفاعات بالا، استفاده کنند. به دلیل لزوم جابجایی‌های کوچک در این روش، استفاده از بالابر یا داربست سخت می­شود. البته، با استفاده از تی ­های بلند می‌توان تا حدودی از زمین به پنجره‌هایی تا ارتفاع چهار متر هم دسترسی داشت.

در اینجا به برخی از مزایا و معایب این روش برای شستشوی نما اشاره می‌کنیم.

  • دقت بالا و حصول نتیجه مطمئن
  • مصرف حداقلی آب
  • خیس نشدن اطراف پنجره‌ها
  • کاهش امکان نفوذ آب به داخل ساختمان
  • به حداقل رسیدن تجهیزات موردنیاز
  • امکان انجام آن توسط افراد غیرمتخصص برای ساختمان‌های با ارتفاع کم
  • افزایش تعداد نیروهای انسانی موردنیاز
  • سرعت نسبتاً کند، نسبت به دیگر روش‌ها

تجهیزات مورد استفاده در نماشویی با تی و ابر

یک تیم متخصص شستشوی نما همیشه از بهترین تجهیزات برای کار خود استفاده می‌کند. شاید با شنیدن نام تی و ابر تصور کنید که این روش، نیاز به تجهیزات خاصی ندارد اما این‌طور نیست. هر نوع تی یا ابری که برای مصارف خانگی استفاده می‌شوند، برای این کار مناسب نیستند. به‌خصوص، اگر صحبت از شستشوی نمای ساختمان ­های بلند در میان باشد. در اینجا با تجهیزات موردنیاز شستشوی نما با این روش، آشنا می‌شویم.

سطل

این سطل به‌اندازه­ای پهن است که می‌توان در هنگام کار در ارتفاع، شیشه شوی، تی و ابر را به‌راحتی در آن جای داد. برای افراد راپل کار، این سطل به‌راحتی به کمربند آن‌ها متصل می‌شود و مزاحمتی برای حرکت آن‌ها ندارد.

تی

انواع مختلفی از تی در بازار وجود دارد که برخی از آنها برای شستشوی نما مناسب هستند. برای کار در ارتفاع، نوع دسته‌کوتاه آن، مورداستفاده قرار می‌گیرد که می‌توان تیغه‌های آن را عوض کرد. تیغه، می‌تواند لاستیکی یا فلزی باشد. همچنین، برای شستن پنجره از زمین، باید از تی­ هایی با دسته بلند استفاده کرد. به‌منظور به حداقل رساندن نیاز به حرکت در ارتفاع نیز دسته برخی از تی­ ها را می‌توان کوتاه و بلند کرد. برخی از آن‌ها نیز دارای سری چرخان دوطرفه هستند که امکان مانور بیشتر را برای کارگر، فراهم می‌آورند. به‌این‌ترتیب او می‌تواند، دو تیغه را روی تی خود نصب‌کرده و در هنگام کار با چرخاندن سری، عملیات موردنیاز خود را سریع‌تر و ایمن‌تر، انجام دهد.

ابر

ابر، انواع مختلفی دارد که ساده‌ترین آن­ها همان ابری است که در دست قرار می‌گیرد و برای مصارف خانگی هم استفاده می‌شود. امروزه به‌منظور شستشوی نما ، وسیله‌ای شبیه به تی در بازار وجود دارد که به‌جای تیغه لاستیکی یا فلزی، روی سر آن ابر یا پارچه نصب می‌شود. پس از کثیف شدن این ابر، می‌توان آن را جدا کرده، در سطل شست یا تعویض کرد. نکته مهم این است که جنس ابر، باید به‌گونه‌ای باشد که بیشترین آب را در خود ذخیره کند. به این ­ترتیب، لازم نیست که مکرراً آن را به داخل سطل آب فرو ببرید.

کاردک

از کاردک در شستشوی نما برای خراشیدن لکه‌های رنگ یا فضولات پرنده ­ها و رد حشرات روی شیشه، استفاده می‌شود. جنس تیغه کاردکی که برای شیشه استفاده می‌شود، به‌گونه‌ای است که روی آن خش نمی‌اندازند.

مواد شوینده

در شستشوی نما با استفاده از تی و ابر، خبری از فشار آب یا سندبلاست نیست. به همین دلیل باید از مواد شوینده‌ای استفاده شود که قدرت پاک‌کنندگی خوبی دارند. هرچه منطقه‌ای که ساختمان موردنظر در آن واقع‌شده، آلودگی هوای بیشتری داشته باشد از شوینده‌های قوی‌تر چربی برای نماشویی استفاده می­شود.

دستمال و حوله

یک متخصص حرفه‌ای شستشوی نما همیشه از جدیدترین دستمال‌ها برای پایان کار خود استفاده می‌کند. امروزه مناسب‌ترین دستمال برای شستشوی نما دستمال میکروفایبر است که قابلیت جذب بالایی دارد، از خود لکه‌ای به‌جا نمی‌گذارد و به‌خوبی شیشه را برق می‌اندازد. از پارچه حوله‌ای نیز که قابلیت جذب آب بالایی دارد، به‌منظور جمع‌آوری آب باقی‌مانده روی لبه پنجره، استفاده می‌شود.

مراحل شستشوی نما با تی و ابر

همان‌طور که گفته شد درصورتی‌که آلودگی نمای شیشه‌ای زیاد باشد، ابتدا آن را یک بار با واترجت می‌شویند. در مرحله بعد لازم است که لکه‌های رنگ، فضولات پرندگان یا هر لکه‌ای که با ابر تمیز نمی‌شود، با استفاده از تیغه فلزی تی یا کاردک، تراشیده شود. در انجام این کار، افراد حرفه‌ای می‌دانند که باید فقط تیغه را به جلو بکشند و در صورت کشیدن متناوب آن به جلو و عقب، شیشه خراشیده می‌شود. در مرحله دوم، چند بار ماده شوینده را روی شیشه اسپری کرده و با ابر آن را به همه‌جای شیشه می‌کشند تا شیشه، کاملاً از چربی و آلودگی پاک شود. سپس با استفاده از تیغه لاستیکی تی، کف ایجادشده روی شیشه از روی آن برداشته می‌شود. بهترین زاویه برای کشیدن تی روی شیشه، 45 درجه است و حداکثر آب از روی آن برداشته می‌شود. بسته به میزان آلودگی شیشه، شاید لازم باشد که این کار، چند بار انجام‌شده و هر بار، ابر، درون سطل آب، شسته شود. پس از تمیز شدن کامل شیشه، یک بار شیشه را با ابری که تنها به آب آغشته است، می‌شویند. مرحله نهایی در شستشوی نما با تی و ابر، استفاده از پارچه میکروفایبر است. این پارچه برای تمیز کردن گوشه‌ها، لبه‌ها، برطرف کردن آثار لکه و برق انداختن شیشه بکار می‌رود. در آخر هم آب جمع شده روی لبه پنجره را با استفاده از پارچه حوله‌ای، جمع‌آوری می‌کنند.

شستشوی نما با تی و ابر در یک نگاه

روش‌های متعددی برای نماشویی وجود دارند که یکی از متداول‌ترین آن‌ها برای نماهای شیشه‌ای، استفاده از تی و ابر است. این روش، دقت و نتیجه باکیفیتی دارد و می‌توان آن را با استفاده از راپل یا از روی زمین و با تی بلند، انجام داد. همان‌طور که در این مقاله گفتیم برای شستشوی نما با این روش، علاوه بر انواع مختلف تی و ابر به سطل، پارچه میکروفایبر و حوله‌ای، کاردک و مواد شوینده نسبتاً قوی و قوی، نیاز است. برای برطرف کردن لکه‌های سخت از کاردک یا تیغه فلزی در تی، استفاده می‌شود. پس‌ازآن، شیشه با ابر و ماده شوینده، شسته شده و آب روی آن، توسط تی لاستیکی، جمع‌آوری می‌شود. درنهایت هم شیشه با استفاده از پارچه میکروفایبر، درخشان شده و آب اضافه با پارچه حوله‌ای، جمع‌آوری می‌شود.

شستشوی نمای شیشه ای با تی و ابر

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مراحل زیر سازی نقاشی نما
چهار شنبه 2 شهريور 1401 ساعت 10:10 | بازدید : 45 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما و نقاشی ساختمان

یکی از اصلی‌ترین مراحل بازسازی خانه مربوط به نقاشی نما می‌شود که قبل از شروع رنگ آمیزی باید بررسی کارشناسی روی دیوار و وضعیت ساختمان انجام شود و مطابق آن نسبت به خرید مواد اولیه و ابزارهای مورد نیاز برای انجام عملیات زیرسازی نقاشی نما از جمله بتونه کاری و لکه گیری و غیره متناسب با نوع و جنس دیوار اقدام کرد. اگر شما هم قصد رنگ آمیزی نما ساختمان خود را دارید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا با مراحل زیر سازی آن آشنا شوید.

اهمیت نقاشی نما ساختمان

اگرچه در نگاه اول رنگ آمیزی و نقاشی نما، سخت به نظر می‌آید، اما اجرای این پوشش، جذابیت و زیبایی خاصی را به نمای بیرونی ساختمان هدیه می‌دهد و علاوه بر آن رنگ نما می‌تواند به عنوان عایق‌های رطوبتی و حرارتی نیز عمل کند. از این رو، ساختمان‌های قدیمی و حتی نوسازی که مصالح نمای آنها ظاهری نامناسب دارند، نقاشی نما بهترین گزینه به شمار می‌آید تا روح تازه‌ای به نما بدهد، که برای انجام این کار تنها لازم است، ساختمان برای رنگ آمیزی نما آماده‌سازی شود. بر این اساس، برای اجرای نقاشی نما ساختمان‌ها، در ابتدا باید زیرسازی لازم را انجام داد و سطح مسطحی را به روش‌های مختلف ایجاد کرد. در این میان، در ادامه به بیان تمام مراحل مورد نیاز جهت آماده‌سازی و زیرسازی نمای ساختمان برای رنگ آمیزی می‌پردازیم.

مراحل زیرسازی نمای ساختمان برای نقاشی

در صورتی که نقاشی نما به صورت اصولی و با رنگ مرغوب و زیرسازی مناسب انجام شود، به عنوان یک پوشش محافظتی از مصالح ساختمان در برابر عوامل جوی و آب و هوایی عمل می‌کند و عمر بنای ساختمان را نیز افزایش می‌دهد.

مرحله نخست زیرسازی نقاشی نما

یکی از مراحل ابتدایی زیرسازی نما برای رنگ آمیزی، نما شویی است تا هر نوع آلودگی و گرد و غبار از روی سطح نمای ساختمان برداشته شود. این شست و شو باعث می‌شود تا رنگ بهتر به سطح مورد نظر جذب شود و شکل مناسب خود را حفظ کند و مدت مناسبی را فرصت دهید تا نما خشک شود. البته برای کسب نتیجه مطلوب بهتر از روش‌های نماشویی با واتر جت یا سند بلاست استفاده کنید و آب را با فشار زیاد به روی سطح بپاشید تا علاوه بر نظافت نما، بسیاری از برجستگی ها نیز از روی سطح برداشته شود.

مرحله دوم زیرسازی نقاشی نما

سمباده زنی یکی دیگر از مراحل زیرسازی برای نقاشی نما به شمار می‌رود و با این کار رنگ‌های پوسیده قدیمی از روی سطح دیوار نمای ساختمان برداشته می‌شود و سطحی صاف و یکدست برای رنگ آمیزی آماده می‌شود. بنابراین انجام این کار قبل از رنگ آمیزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید با دقت زیادی انجام شود.

مرحله سوم زیرسازی نقاشی نما

پس از انجام مرحله سمباده‌زنی نوبت به بتونه کاری برای پوشاندن درزها و شکاف‌های روی دیوار نما جهت آماده‌سازی برای رنگ آمیزی می‌رسد. از این رو، در صورتی که شکاف یا حفره‌ای روی نما ساختمان وجود داشته باشد باید با استفاده از بتونه مناسب با جنس نما نسبت به ترمیم، پُر و بازسازی آنها اقدام شود. گفتنی است، خشک شدن این مرحله در تثبیت رنگ برای نقاشی نما بسیار ضروری است و پس از بتونه کاری، سطح نما باید صاف شود که البته بتونه‌های اضافی با استفاده از سمباده‌ از بین خواهد کرد.

مرحله چهارم زیرسازی نقاشی نما

اجرای پرایمر به عنوان مراحل پایانی زیرسازی برای نقاشی نما محسوب می‌شود که باید متناسب با هر رنگی، پرایمر مخصوص خود را انتخاب کنید. از مهمترین خواص پرایمر می‌توان به سفت کردن سطح زیر کار قبل از رنگ آمیزی و افزایش چسبندگی بین لایه رنگ و سطح اشاره کرد. پرایمر همانند یک چسب (بدون ‌رنگ) عمل کرده و ترک‌های مویی موجود بر روی سطح نما را می‌پوشاند و از تبله زدن، شوره زدن نما و ورقه ورقه شدن رنگ جلوگیری می‌کند. همچنین محافظ خوبی برای نمای ساختمان محسوب می‌شود و در مقابل اشعه خورشید نیز مقاوم است و طول عمر رنگ را افزایش می‌دهد. جالب است که بدانید، اغلب برای نمای ساختمان‌هایی از جنس سیمان، گچ و بتن از زیرسازی با پرایمر استفاده می‌شود.

مرحله پایانی زیرسازی نقاشی نما

مرحله آخر در زیرسازی نمای ساختمان، همان مربوط به رنگ آمیزی و نقاشی نما می‌شود که با استفاده از غلطک، قلمو، پمپ باد و ابزارهای مخصوص دیگری انجام می‌شود. برای انجام این کار نیاز به یک تیم حرفه‌ای با ابزارهای لازم است. همچنین متناسب با نوع نما ساختمان باید رنگ مخصوصی را انتخاب کنید که از ویژگی‌های لازم برخوردار باشد.

ویژگی‌های نقاشی نما

بعد از مرحله زیرسازی نوبت به نقاشی نما ساختمان می‌رسد و باید رنگ آمیزی با توجه به مواد به کار رفته در نما با بهترین رنگ انجام شود تا میزان پوشش دهی بالا باشد. از طرفی دیگر رنگ انتخاب شده برای نقاشی نما باید در برابر هر نوع شرایط آب و هوایی اعم از سرما و گرما مقاوم باشد و در برابر رطوبت و بارندگی رنگ نما از بین نرود. همچنین نمای رنگ آمیزی شده باید در برار نماشویی با آب پرفشار (واتر جت) هیچ نوع آسیبی نبیند.

مراحل زیر سازی نقاشی نما


موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بیمه شخص ثالث در نماشویی
سه شنبه 1 شهريور 1401 ساعت 12:19 | بازدید : 25 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

شاید در نگاه اول پروژه های نماشویی کاری بسیار ساده به نظر بیایند اما نکته اینجاست که چنین پروژه هایی بسیار نیاز به توجه و جزئی نگری دارند. کار در ارتفاع همیشه با خطراتی همراه است. بنابراین باید کارفرما و پیمانار هر دو به این جزییات اهمیت بدهند و برای هر کدام تا جایی که می توانند تدابیری بیندیشند. اعضای تیم کار درارتفاع که کار نماشویی ساختمان را انجام می دهند دارای بیمه هستند و بیمه مسئولیت مدنی توسط پیمانکاران برای اعضای تیمشان تدارک دیده می شود. بیمه اهمیت زیادی دارد چرا که اگر مشکلی در حین اجرای کار برای هر شخصی به وجود بیاید، بیمه کمک کننده خوبی در بحث هزینه ها است.

چرا بیمه در نماشویی اهمیت دارد؟

علاوه بر اینکه تیم نماشویی ساختمان همگی توسط پیمانکار یا مسئول پروژه بیمه می شوند امکان خطر برای افرادی که خارج از این پروژه ها هستند نیز وجود دارد. نمای ساختمان بخش خارجی ساختمان است و ساختمان واقع در کوچه و خیابان است که محل تردد افراد دیگر است. امکان سقوط اشیا یا اتفاقات دیگر که به عابرین صدمه بزند نیز در هنگام اجرای نماشویی وجود دارد، البته که مسئولین نماشویی قبل از شروع کار تدابیر لازم را می اندیشند و تا جایی که امکان دارد از تردد افراد جلوگیری می کنند اما در برخی موارد سهل انگاری یا عدم توجه سبب بروز مشکلاتی خواهد شد که گاهی جبران ناپذیر است. اما با این وجود بیمه شخص ثالث در پروژه های نماشویی می تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد. اگر حادثه ای برای شخصی خارج از پروژه به عنوان شخص ثالث بیفتد با کمک این بیمه می توان هزینه های درمان فرد یا آسیبی که به او وارد شده است را پرداخت کرد. متاسفانه در پروژه های نماشویی چنین اتفاقاتی تا به حال افتاده است و برای همین شرکت های مسئولیت پذیر به این مورد توجه وافری دارند تا از شدت خسارات بکاهند.

مجموعه کارویس و بیمه شخص ثالث

تیم کارویس در بحث مربوط به بیمه در همه پروژه های نماشویی و شستشوی نما توجه ویژه ای دارد. علاوه بر بیمه مسئولیت مدنی از بیمه شخص ثالث نیز استفاده می کند و علاوه بر آن اگر مشکلی برای نمای شما در حین کار توسط اعضای تیم نماشویی به وجود بیاید، نما را به هزینه خود بازسازی و تعمیر می کند. اهمیت به اعضای تیم و رعایت نکات ایمنی از جمله نکاتی است که در همه پروژه های ساختمانی باید انجام شود تا کیفیت کار در اعلاترین حد ممکن حفظ شود.

بیمه شخص ثالث در نماشویی

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازسازی خانه با متریال چوبی
سه شنبه 1 شهريور 1401 ساعت 9:49 | بازدید : 48 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

چوب یکی از متریال قدیمی و کاربردی در ساخت و بازسازی خانه محسوب می شود که انسان ها از گذشته تا به امروز همواره از آن استفاده کرده اند. این متریال فوق العاده؛ هم در بخش خارجی خانه و هم در بخش داخلی خانه مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر چوب یکی از مهمترین متریال هایی است که برای ساخت خانه های روستایی و شهری مورد استفاده قرار میگیرد؛ زیرا در کنار مقاومت بالایی که دارد از زیبایی فوق العاده ای نیز برخوردار است. چوب نه تنها یک ماده عالی برای معماری بلکه برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه های مدرن شهری نیز از اهیمت بالایی برخوردار است. این متریال به علت دارا بودن طیف وسیعی از رنگ های گوناگون و انعطاف پذیری بالا، چند سالی است که برای ساخت و بازسازی منزل مورد استفاده قرار میگیرد. در ادامه به کاربرد این مصالح ساختمانی و مزایا و معایب آن در بازسازی خانه خواهیم پرداخت.

کاربرد چوب در بازسازی خانه

همانطور که عنوان کردیم این متریال از انعطاف بالایی در طراحی دکوراسیون برخوردار است در نتیجه در بخش های گوناگونی در خانه می توان از آنها استفاده کرد. در حال حاضر متریال چوب برای بازسازی خانه در بخش های مختلفی استفاده می شود. برخی از کاربردهای چوب در بازسازی منزل عبارتند از:

پوشش دیوار

یکی از اساسی ترین کاربردهای چوب در طراحی داخلی، پوشش دیوار است. این ماده به علت انعطاف بالایی که دارد به راحتی می تواند در تمامی دیوارهای منزل نصب شود. برای پوشش دیوار با چوب، پالت های رنگی و چوب های متفاوتی مانند ام دی اف وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.  برای پوشش چوبی دیوار در بازسازی خانه لازم است که رنگ پالت ها را به درستی انتخاب کنید. استفاده از پالت هایی با رنگ روشن، می تواند به بزرگ تر نشان دادن فضا کمک کند. همچنین استفاده از رنگ های تیره برای خانه هایی با دکوراسیون کلاسیک و بزرگ مناسب تر است.

لوازم تزئینی

یکی از پرکاربردترین متریال هایی که برای ساخت لوازم تزئینی در منازل استفاده می شود چوب است. استفاده از لوازمی مانند: ساعت های چوبی، کتابخانه ها، مبلمان، میز ناهار خوری، تابلو های چوبی ، مجسمه چوبی و.... در بازسازی خانه تاثیر گذار هستند.

آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهمترین بخش ها، در طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه محسوب می شوند. در آشپزخانه لوازمی مانند کابینت، که اکثر فضا را اشغال می کند از جنس چوب است. همچنین برای ایجاد هماهنگی و زیبایی بیشتر می توانیم از المان های مانند سقف چوبی و کف پوش های چوبی در آشپزخانه کمک بگیریم.

پارامترهای مهم در بازسازی خانه با چوب

برای استفاده از چوب در بازسازی خانه لازم است تا به فاکتورهای مهمی توجه داشته باشید که عبارتند از:

رنگ

اگر قصد دارید تا از چوب در بخش پوشش دیوار استفاده کنید لازم است تا بهترین انتخاب را برای رنگ آن ها داشته باشید. همانطور که گفتیم متریال چوب در طیف رنگی بسیار وسیعی طراحی و تولید می شوند. علاوه بر رنگ های طبیعی، رنگ های مصنوعی نیز در ساخت آن به کاربرده می شوند. بهتر است برای ایجاد نظم و توازن در بازسازی خانه، پالت های رنگی را به گونه ای انتخاب کنید که بخش های مختلف خانه با هم هماهنگ باشند.

جنس

متریال های چوبی که در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شوند از اجناس مختلفی هستند که بر اساس مقاومت و نیازهای کاربران طراحی شده اند. بهتر است برای انتخاب جنس چوب، شرایط آب و هوایی منطقه را نیز در نظر بگیرید. متریال هایی مانند ام دی اف از مقاومت زیادی برخوردارند و در بازسازی خانه کاربرد زیادی دارند.

مزایای استفاده از چوب در بازسازی خانه

به طور کلی چوب یکی از متریال های گرم در صنعت ساخت و بازسازی خانه محسوب می شود که استفاده از آن مزایای زیادی دارد. در ادامه به معرفی برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

  • چوب یکی از مواد طبیعی است. این متریال ساختمانی هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند. طبق تحقیقات انجام شده، استفاده از متریال های طبیعی در ساخت خانه موجب افزایش آرامش و کاهش استرس برای افراد خانه خواهد شد. بر اساس این تحقیقات، چوب باعث تنظیم فشار خون نیز می گردد.
  • چوب یکی از بهترین متریال هایی است که می توان در عایق سازی خانه استفاده کرد. استفاده از چوب در بازسازی خانه باعث تنظیم دمای خانه در زمستان و تابستان خواهد شد.
  • همانطور که عنوان کردیم چوب یکی از بهترین مصالح برای افزایش عایق بندی خانه است. در نتیجه یکی از مزایای فوق العاده این متریال، کاهش مصرف انرژی است. این کاهش مصرف انرژی در آینده موجب کاهش هزینه ها خواهد شد.
  • امروزه تکنولوژی دنیا به سمتی حرکت می کند که تمام مواد و متریال ها را از نوع منابع تجدیدپذیر استفاده کند. چوب یک ماده طبیعی و تجدیدپذیر است که بر خلاف بتن و فلز به طبیعت هیچگونه آسیبی وارد نمی کند.
  • یکی دیگر از دلایل توصیه شده برای استفاده از چوب در بازسازی خانه، مقاومت بالای آن است. خانه هایی که از چوب برای ساخت استفاده می کنند به دلیل انعطاف پذیری بالای چوب، ایمنی بالایی دارند.
  • مزیت دیگر چوب، رنگ بندی و تنوع بالای آن است. چوب در انواع رنگ ها و ابعاد مختلفی تولید شده است که به راحتی در بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی قابل استفاده هستند.

جمع بندی

امروزه استفاده از چوب در بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون، بسیار رایج شده است، به گونه ای که اکثر خانه های ویلایی و لاکچری از این متریال استفاده می کنند. به کارگیری از چوب در بازسازی منزل از حساسیت بالایی برخوردار است و باید در هنگام استفاده از آن شرایط مختلفی را در نظر گرفت. به همین دلیل توصیه می کنیم از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

بازسازی خانه با متریال چوبی


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی دکوراسیون محل کار به سبک صنعتی
سه شنبه 1 شهريور 1401 ساعت 9:48 | بازدید : 41 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

ممکن است قبلاً با روند طراحی داخلی صنعتی که در سراسر جهان برجسته شده است آشنا باشید، با توجه به اینکه این روند در خانه­ های مردم، کافه­ ها، فضاهای اداری و حتی آرایشگاه­ ها ظاهر شده است، تعجب ­آور نیست. به دلیل جزئیات طبیعی و فضای بدون درهم ریختگی به محبوبیت طرفداران تبدیل شده است. همچنین فوق‌العاده مدرن است و از مینیمالیسم استفاده می‌کند، که می‌تواند برای محیط‌های حرفه‌ای بسیار مفید باشد و این طراحی دکوراسیون داخلی به کارفرمایان و کارمندان کمک می‌کند تا محیط کاری تمیزتر و بدون درهم‌ ریختگی را تمرین کنند که محیط کار سالم‌تر و ایمن‌تری را ترویج می‌کند. اگرچه این روند طراحی دکوراسیون داخلی سال‌هاست که وجود دارد، اما هیچ نشانه‌ای از کند شدن آن دیده نمی‌شود. در واقع، هنوز هم به همان اندازه محبوب و یک طراحی داخلی مورد علاقه در بین صاحبان خانه و حرفه­ ای ها است. بنابراین، اگر به این فکر می‌کنید که چگونه می‌توانید سبک صنعتی را در دفتر خود بگنجانید، راهنمای زیر شما را در این فرآیند راهنمایی می‌کند. طراحی دکوراسیون داخلی اداری در حال تبدیل شدن به یک عنصر جدی­تری در موفقیت کسب و کار است. آیا نمی­دانید چگونه یک دکوراسیون داخلی اداری عالی ایجاد کنید؟ در اینجا بهترین نکته ­ها برای طراحان داخلی اداری ارائه شده است که به شما کمک می­ کند و کارمندان شما دفتری را که در آن هستید دوست دارند، صرف نظر از اینکه به دنبال کمک برای طراحی راه ­اندازی یا طراحی دفتر تجاری هستید.

طراحی داخلی دفتر خود را با سبک و استایل منعکس کنید.

درست مانند طراحی مسکونی، روح طراحی اداری تجاری ناشی از سبکی است که در آن وجود دارد. هدف و ماموریت شرکت خود را در نظر بگیرید و آن را در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار خود آینه کنید.

با قطعات، بافت­ ها و طراحی، راحتی ایجاد کنید.

افراد بیشتر و بیشتری از راه دور از خانه ­های خود کار می­ کنند. با توجه به ساعات کاری، ایجاد یک محیط راحت شبیه خانه چیزی است که باید در نظر گرفته شود. برای شروع، مبلمان اداری مناسبی را انتخاب کنید که حالت‌های متفاوتی را برای کار راحت ارائه می‌دهد. خواه این یک صندلی اداری ارگونومیک باشد، مبل‌های مخملی با روکش‌های عثمانی برای بالا بردن پاهای شما و دادن گزینه‌هایی به کارمندان در مورد محل کار، باعث ایجاد تفاوت در کارایی کار می‌شود. به غیر از مبلمان ارگونومیک، نورپردازی نیز نقش مهمی در طراحی داخلی اداری دارد. یک نور قطعاً برای همه مناسب نیست. برای افزایش بهره ­وری، نورهای روشن و سفید به شبیه سازی نور روز کمک می­ کنند که باعث می­شود احساس بیداری و تمرکز بیشتری داشته باشیم. برعکس، مهم است که در طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر کوچک و بزرگ نیز به زمان ­های آرامش فکر کنید. خیره شدن به صفحه نمایش کامپیوتر (مانند بسیاری از ما به صورت روزانه) می­تواند باعث خستگی شود، بنابراین نور کم کار را فراموش نکنید تا به آن­ها کمک کند از روشنایی چشم دور شوند.

از الهامات طراحی دفتر استفاده کنید.

حال و هوای طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار از طریق انتخاب طراحی بسیار تاثیرگذار است. از طریق روانشناسی رنگ می­دانیم که رنگ­ های مختلف قدرت برانگیختن انرژی، گفتگو و شادی را دارند. انتخاب رنگ آبی یا سبز سرد برای فضای استراحت، آرامش را تشویق می‌کند، در حالی که فضایی که قرمز یا زرد دارد برای اتاق‌های جلسه که در آن ایده‌ها تولید می‌شوند، بهترین است. عناصر دیگر مانند هنر سفارشی با نقل قول ­های الهام بخش یا ادای احترام به شهر راه ­های دیگری برای حفظ روحیه خوب و به نوبه خود کارکنان شاد هستند. ما در عصری هستیم که مردم دوست دارند با هم تنها باشند. ایجاد یک فضا مانند فضاهای کاری چیزی است که در سال­ های اخیر به شدت رشد کرده است. روزهای یک اتاقک بسته گذشته است، از روند جدید رنگ، مفاهیم باز و با هم بودن استقبال کنید. داشتن زمینه­ های متعدد که در آن فرد می ­تواند کار کند، خلاقیت و بهره ­وری را افزایش می ­دهد. از این گذشته، چه کسی دوست ندارد هر چند وقت یکبار منظره را تغییر دهد؟

با طراحی دکوراسیون، فرصت­ های همکاری را ارائه دهید.

بیشتر کسب‌ و کارها با فرصت‌هایی برای همکاری و ملاقات ایده‌ها رشد می‌کنند. یک طراح داخلی اداری خوب این کار را با ایجاد مناطق عمدی که در آن گروه‌های کوچک یا بزرگ می‌توانند جمع شوند، ممکن می‌سازد. اینجاست که به یک چیدمان فضایی هوشمند نیاز است. دیوارهای قابل نوشتن، میزهای گرد جلسه، و پانل­ های چوب­ پنبه ای برای سنجاق ایده ­ها، راه ­هایی برای انجام این کار هستند. خدمات طراحی دکوراسیون داخلی اداری و صنعت مبلمان از اتاق کنفرانس معمولی شما فاصله گرفته است. سعی کنید چند مبلمان متحرک اضافه کنید! به عنوان مثال، میزهای کوچکی که می ­توان آن ها را با یک میز بزرگ ترکیب کرد، یک صندلی معلق، قطعاتی که شما را برای جمع شدن با همکارانتان و همکاری با هم هیجان زده می­کند. وقتی ما راکد هستیم، مغزمان هم همینطور است!

بهره ­وری را برای کارکنان خود تشویق کنید.

دکوراسیون داخلی اداری احتمالاً مهمترین بخش طراحی در پروژه ­های طراحی دکوراسیون داخلی تجاری است. چه در مورد یک شرکت کوچک با کمتر از ده کارمند صحبت کنیم و چه در مورد یک شرکت که چند صد نفر و در حال رشد است، توجه به این که چگونه فضا به بهترین نحو بهره­وری را ارتقا می­ دهد بسیار مهم است. تحقیقات اخیر نشان داده است که "ارائه نظرات کارمندان در طراحی دکوراسیون داخلی فضای کاری آن­ ها می­تواند بهره ­وری را تا 32 درصد بهبود بخشد. هر گونه تغییر مثبت می­ تواند بهره ­وری را تا 17 درصد بهبود بخشد. این امر اثباتی بر این نظریه است که دکوراسیون داخلی اداری خلاقانه منجر به عملکرد مثبت کارکنان می­شود. در حالی که مناطق آرام برای کار متمرکز ضروری هستند. ارائه مناطق جذاب در دکوراسیون داخلی کاری نیز همینطور است. میز پینگ پنگ، کیسه­ های لوبیا، حتی سرسره، می­توانند اشکال منحصر به فردی برای تحریک بهره ­وری باشند.

برداشت اولیه (first impression) فراموش ­نشدنی را با فضای پذیرایی خود ایجاد کنید.

هیچ وقت شانس دومی برای ایجاد یک برداشت اول پیدا نمی­ کنید. خوب، وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون برای فضای اداری تجاری به میان می‌آید، این نمی‌تواند بیشتر صادق باشد. داشتن یک فضای پذیرایی یا لابی به خوبی طراحی شده می­ تواند حال و هوای کلی دفتر را ایجاد کند یا آن را خراب کند. آیا دوستی با شما برای ناهار ملاقات کرده است؟ آن­ ها از انتظار در یک فضای خوب طراحی شده لذت خواهند برد. جلسه مهمی با مشتری دارید؟ اگر در یک محیط خوب طراحی شده باشند، شما را جدی‌تر خواهند گرفت.

مزایای طراحی دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی چیست؟

طراحی دکوراسیون به سبک صنعتی دارای مزایای فراوانی است. اول از همه، به دلیل کمبود مبلمان، محیطی تمیز را ترویج می­کند. با این حال، می ­توانید مزایای دیگری مانند:

  • محیطی بدون درهم ریختگی
  • مبلمان شیک
  • هنر مدرن و معاصر و طراحی دکوراسیون داخلی
  • پالت رنگ ­های خنک و آرام­بخش
  • یک فضای کاری طرح باز که همکاری را ترویج می­کند.

البته، همه این­ ها به ترجیح شخصی مربوط می­شود. بنابراین، قبل از اینکه فضای کاری خود را به فضایی که طراحی دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی را در بر می­گیرد، تبدیل کنید، بررسی کنید که آیا با سلیقه و ترجیحات شما مطابقت دارد یا خیر.

طراحی دکوراسیون محل کار به سبک صنعتی


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نماشویی ارزان با واترجت
دو شنبه 31 مرداد 1401 ساعت 10:52 | بازدید : 54 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

با توجه به رشد صنعت و تکنولوژی در ایران و جهان، اکثر مشاغل توانسته اند، رشد و پیشرفت چشمگیری در کیفیت و سرعت عمل انجام کار خود داشته باشند. نماشویی نیز با کمک همین پیشرفت در صنعت و تکنولوژی توانسته است شرایط خود را بهبود ببخشد. تنوع در ابزارآلات و وسایل مورد استفاده نماشویی یکی از فاکتور های پیشرفت های علمی و فنی بشر است. یکی از این ابزار ها، واترجت است که با استفاده از آن می توان نما را به خوبی نماشویی کرد.

واترجت چیست و چه کاربردی در نماشویی دارد؟

دستگاه واترجت از چند قسمت مهم تشکیل شده است که در این مقاله به معرفی مهمترین بخش های آن می پردازیم. نازل به بخشی از واترجت گفته می شود که آب از آن با سرعت زیاد خارج شده و به سطح مورد نظر می ریزد. مخزن فضایی است که آب درون آن قرار دارد و با کمک پمپ فشار قوی، آب را با فشار خیلی زیاد به سمت نازل هدایت می کند. در نهایت می توان گفت که واترجت ابزاری در نماشویی ساختمان است که آب را با فشار خیلی زیاد به سمت نما می ریزد و نما را با قدرت آب، تمیز می کند. این ابزار در نماشویی و شستشوی نمای ساختمان بسیار کاربرد دارد و همواره مورد استفاده است.

هزینه نماشویی با واترجت چقدر است؟

هزینه های نماشویی وشستشوی نمای ساختمان به عوامل مختلفی بستگی دارد، که یکی از این علل، ابزاری است که در هنگام کار مورد استفاده قرار می گیرد. به غیر از ابزار، روش دسترسی به نما، متریال مورد استفاده، مساحت کار ، تعداد نیروی انسانی و سایر عوامل دیگر در قیمت گذاری نماشویی نقش دارند. اما اگر نمای ساختمان شما یک نما با متراژ معمولی باشد و میزان آلودگی آن به اندازه ای باشد که با استفاده از واترجت خالی یعنی بدون سایر مواد شوینده و با کمک ارزان ترین روش دسترسی به نما یعنی طناب نماشویی شود، قطعا هزینه های آن به مراتب از سایر روش ها و با استفاده از متریال دیگر مثل سیلیس و دیسکلر ارزان تر است.

تیم نماشویی کارویس و استفاده از واترجت ارزان

مجموعه ساختمانی و کلینیک آنلاین کارویس همواره در تلاش است تا با کمک به روز ترین ابزار و تکنولوژی، همچنین جدید ترین متد نماشویی و استفاده از با کیفیت ترین متریال موجود در بازار، ساختمان شما را نماشویی کند و رضایت مشتریان خود را با توجه به کیفیت بالای کار جذب کند. مقایسه شرکت کارویس با سایر شرکت های خدمات نماشویی به شما این اطمینان را می دهد که کارویس درست ترین انتخاب است.

نماشویی ارزان با واترجت

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شستشوی نمای ساختمان بدون حضور در ارتفاع
دو شنبه 31 مرداد 1401 ساعت 9:38 | بازدید : 53 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی و شستشوی نما

در عملیات شستشوی نما همواره یک چالش اصلی وجود دارد و آن، کار در ارتفاع است. کار در ارتفاع، خطرات خاص خود را دارد و همواره به تجهیزاتی نیاز دارد که هزینه‌های شستشو را افزایش می‌دهد. به همین منظور، روش‌هایی برای دسترسی به نمای ساختمان، بدون نیاز به حضور در ارتفاع، ابداع‌شده‌اند. در این مقاله، ابتدا، روش‌های شستشوی نمای ساختمان‌های مرتفع را مرور می‌کنیم. در قسمت بعد، روش­ های اصلی شستشوی نما بدون نیاز به حضور در ارتفاع را شرح می‌دهیم. درصورتی‌که ساختمان شما ارتفاع چندانی ندارد، پیش از شروع عملیات نماشویی شما را به مطالعه این مقاله دعوت می‌کنیم.

روش های شستشوی نما برای ساختمان های مرتفع

به‌طورکلی، سه روش زیر برای نماشویی ساختمان‌های مرتفع، وجود دارند. هرکدام از این سه روش، مزایا و محدودیت‌های خودشان را دارند.

  • استفاده از داربست
  • استفاده از ماشین بالابر
  • استفاده از راپل یا طناب

برای شستشوی نمای ساختمان‌های با ارتفاع کم، می‌توان از داربست استفاده کرد. این روش، یکی از خطرناک‌ترین روش‌ها برای کارکنان شستشوی نما است. در مورد ساختمان‌های با ارتفاع متوسط، بهترین روش استفاده از ماشین‌های بالابر است. این روش، امنیت بیشتری دارد. بااین‌حال، محدودیت‌های آن در خصوص فضایی که ماشین و بالابر اشغال می‌کنند، بالاست. همچنین، در صورت بی‌دقتی کنترل‌کننده ماشین، ممکن است، خطراتی برای کارگران و خود ساختمان به وجود بیاید. از دیگر معایب این روش، هزینه بالای اجاره ماشین بالابر است. روش سوم شستشوی نما یعنی استفاده از راپل، برای همه ساختمان‌ها به‌ویژه ساختمان‌های بلند، کاربرد دارد. این روش، نیازمند نیروهای بسیار آموزش‌دیده با تجهیزات مناسب است که هزینه‌های خاص خودش را می‌طلبد.

شرایط و روش های شستشوی نما بدون نیاز به کار در ارتفاع

به دلیل محدودیت‌ها و خطراتی که ذکر شد، بسیاری از افراد تلاش می‌کنند که تا جای ممکن، شستشوی نما را بدون نیاز به حضور در ارتفاع، انجام دهند. دستیابی به این هدف، مستلزم این است که ساختمان از حد مشخصی، بلندتر نباشد. درواقع، برای نماشویی ساختمان با ارتفاع متوسط رو به بالا، ناگزیر از کار در ارتفاع هستیم. تنها در دو صورت می‌توان از حجم حضور در ارتفاع کاست. اول، هم در مورد ساختمان‌های که می‌توان از بالکن‌های آن‌ها برای شستشوی نما استفاده کرد. این امر مستلزم این است که بالکن، شرایط ایمنی موردنظر را داشته باشد. البته این ترفند، معمولاً تنها برای شستشوی یک وجه از ساختمان به کار می‌آید. دوم، استفاده از ربات­ های شوینده که البته استفاده از آن‌ها در کشور ما هنوز رایج نشده است. حال، روش‌های شستشوی نما بدون نیاز به کار در ارتفاع را معرفی می‌کنیم.

شستشو با دستگاه نماشویی

دستگاه نماشویی به دو روش زیر، نمای ساختمان را تمیز می‌کند.

  • با استفاده از فشار آب که در این صورت به آن واترجت می‌گویند.
  • با استفاده از واترسندبلاست که شامل آب و دانه‌های شن و ماسه می­شود.

در هر دوی این روش‌ها، ماده شوینده چه آب باشد و چه دانه‌های شن و ماسه؛ با فشار به سطح نما برخورد کرده و آلودگی‌ها را از روی آن پاک می‌کند. برخی از انواع این ماشین، دارای بخشی به نام لنس هستند که با افزایش طول تلسکوپی آن‌ها می‌توانید به ارتفاعی تا 15 متر هم برسید و عملیات شستشوی نما را انجام دهید. در استفاده از دستگاه‌های واترجت برای شستشوی نمای شیشه‌ای، باید حتماً از فیلترهای مناسب آب استفاده کرد. این فیلترها املاح آب را گرفته و مانع از به‌جا ماندن لکه، روی شیشه می‌شوند. لازم به ذکر است که برای شستشوی نماهای شیشه‌ای و نماهایی که درجه آلودگی آن‌ها چندان زیاد نیست از واترجت استفاده می‌شود. برای شستشوی نماهای رومی، بتنی و آجری، معمولی واترسندبلاست کارایی بهتری دارد. مخصوصاً، اگر نیاز باشد که نما پس از شستشو، رنگ شود.

شستشوی نما با دستگاه واترفد (Water Fed Pole)

این دستگاه، مانند جارویی بلند است که درون مخزن آن را می‌توان از آب و مواد شوینده پر کرد. ارتفاع این دستگاه معمولاً، برای ساختمان‌های تا ارتفاع 28 متر، مناسب است و می‌توان آن را از روی سطح زمین، کنترل کرد. این بیشترین ارتفاعی است که می‌توان، بدون نیاز به حضور درارتفاع اقدام به شستشوی نما کرد. دستگاه واترفد، شامل یک سیستم تغذیه و تصفیه آب است. در این دستگاه هم مانند دستگاه واترجت، لازم است که آب با حداقل مواد معدنی به کار برود. آب با فشار زیاد به داخل لوله‌ها و سپس نازل دستگاه واردشده و از طریق سوراخ‌هایی که در نازل تعبیه‌شده روی شیشه اسپری می‌شود. سپس به کمک جاروی دستگاه، شیشه شسته شده و در پایان، آب تصفیه­ شده برای پاک کردن کف، پاشیده می‌شود و شیشه مجدداً خشک می‌شود. برای نگه‌داشتن تعادل دستگاه در ارتفاع بالا از گیره‌هایی استفاده می‌شود که به بدنه ساختمان می‌چسبند. از این روش، برای شستشوی انواع نما می‌توان، استفاده کرد. بااین‌حال؛ واترفد برای نماهای شیشه‌ای کارایی بهتری دارد.

دیگر روش های شستشوی نما بدون نیاز به حضور در ارتفاع

برای شستشوی شیشه‌های ساختمان یک یا دو طبقه خود، می‌توانید به‌راحتی از تی هایی استفاده کنید که طول دسته آن‌ها تا ارتفاع مشخصی، افزایش می‌یابد. برای این منظور از محلول آب و شوینده به‌اضافه تی مجهز به سری چرخان و تی با سری لاستیکی، استفاده نمایید. اما جدیدترین روش شستشوی نما استفاده از ربات‌های شوینده است. این دستگاه‌ها که روزبه‌روز در حال تکمیل هستند در هر ارتفاعی به فاصله بسیار کمی از نما قرارگرفته و با انواع روش‌ها مانند واترجت، عملیات نماشویی را انجام می‌دهند. معروف‌ترین این ربات‌ها در حال حاضر در جهان، دستگاه‌های SIRUS و GEKKO هستند.

شستشوی نما از ارتفاع صفر در یک نگاه

عملیات شستشوی نما به علت نیاز به حضور کارگران در ارتفاع، همواره با خطرات و چالش‌هایی همراه بوده است. خطرات جانی برای کارکنان، مشکلات تکنیکی که در ارتفاع، قابل‌حل نیستند و هزینه‌های اقتصادی، ازجمله این چالش‌ها هستند. به همین منظور برای ساختمان‌های تا ارتفاع حدود 28 متر دو دستگاه واترجت با لنس تلسکوپی بلند و دستگاه واترفد، ابداع‌شده‌اند. در روش اول، شستشوی نما تا ارتفاع 15 متر و با استفاده از آب یا مخلوط آب و شن و ماسه با فشار بالا، انجام می‌شود. دستگاه دوم نیز بیشتر شبیه به یک شیشه­ شوی دستی بلند است که تا ارتفاع 28 متر را پوشش می‌دهد. در کنار این دو روش، استفاده از تی معمولی بلند برای شستن شیشه در ارتفاع کم و همچنین، ربات‌های مدرن و پیشرفته­ نیز مطرح هستند.

شستشوی نمای ساختمان بدون حضور در ارتفاع

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اهمیت آستر و پرایمر در نقاشی نما
دو شنبه 31 مرداد 1401 ساعت 9:37 | بازدید : 53 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

نقاشی نما بیرونی ساختمان جلوه زیباتری به ساختمان می دهد. اگر قصد رنگ کردن نمای بیرونی ساختمان خود را دارید و در این زمینه کم تجربه هستید ما به شما پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. ما در این مقاله به موضوع اهمیت آستر و پرایمر در نقاشی نما می پردازیم و مسائل پیرامون آن را نیز مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانید اطلاعات مفیدی را دراین زمینه کسب کنید.

اقدامات اولیه جهت رنگ کردن و نقاشی نما ساختمان

قبل از اینکه شروع به رنگ کردن کنید و نقاشی نمای ساختمان خود را انجام دهید، لازم است یک سری مراحل اولیه را برای نتیجه بهتر کار انجام دهید، این مراحل عبارت اند از :

  • مرحله اول، بیرون ساختمان را پاکسازی کنید و ایمنی ساختمان را جهت شروع کار فراهم کنید.
  • مرحله دوم، قسمت بیرونی ساختمان را به طور کامل شستشو دهید.
  • مرحله سوم، قسمت هایی از بیرون ساختمان که ترک خورده است را با کمک مصالح ترمیم کنید.
  • مرحله چهارم، پوشش آستر یا پرایمر را بر روی ساختمان انجام دهید.
  • در مرحله آخر نیز نوبت به رنگ کردن و نقاشی نما ساختمان می رسد.

آستر و پرایمر در نقاشی نما چه مفهومی دارد؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دانش بشری دیگر مثل گذشته رنگ کردن و نقاشی نما ساختمان فقط محدود به پروژه رنگ خالی نیست. برای اینکه رنگ و نقاشی که بر روی ساختمان انجام می شود ماندگاری بالایی داشته باشد از روش آستر و پرایمر استفاده می شود. اما قبل از هر چیز بهتر است برای درک بیشتر این موضوع تعریفی از آستر و پرایمر و اینکه این دو چه تفاوتی با رنگ دارند بپردازیم، پس در ادامه مقاله با ما همراه شوید؛

آستر یا پرایمر چیست؟

آستر یا پرایمر در واقع یک رنگ شفاف اما چسبنده است که در لایه های زیرین رنگ به کار می رود. در واقع استفاده از آستر یا پرایمر در بین سطوح رنگ موجب می شود تا لایه رنگ به خوبی روی دیوار بچسبد. به طور کلی ، آستر یا پرایمر در نقاشی نما به عنوان لایه زیرین زیر رنگ نیز شناخته می شوند، بهتر است قبل از افزودن رنگ روی سطح، آستر یا پرایمر رنگ به کار رود. سه دلیل اصلی برای استفاده از پرایمر روی سطح وجود دارد که عبارت اند از:

  • چسبندگی قوی بین لایه های رنگ ایجاد می کند در واقع به عنوان یک چسب بین مواد سطح و رنگ عمل می کند.
  • یک لایه اضافی بین مواد و رنگ ایجاد می کند و موجب رنگ پذیری بهتر سطوح می شود.
  • اجازه می دهد تا رنگ نهایی دوام و ماندگاری بهتری داشته باشد و به علاوه از پخش هرگونه بو یا لکه مواد جلوگیری می کند.

پرایمر یا آستر چه تفاوتی با رنگ دارند؟

پرایمر و رنگ در نقاشی نما ساختمان با هم تفاوت اساسی دارند و این تفاوت بیشتر مربوط به مواد شیمیایی به کار رفته در آنهاست. در واقع مواد موجود در پرایمرها حاوی رزین هایی هستند که به آنها اجازه می دهد یک پیوند شیمیایی بین مواد سطح و رنگ ایجاد کنند. ولی مواد به کار رفته در رنگ ها حاوی رنگدانه هایی هستند که به آنها رنگ و دوام می دهد تا در شرایط خاص و شرایط آب و هوایی عملکرد بهتری داشته باشند.

نکته قابل توجه: امروزه برای اینکه رنگ و نقاشی نما بیرونی ساختمان به بهترین شکل انجام شود نیاز است که از پرایمر یا آستر در بین لایه های رنگ و سطوح ساختمان استفاده شود. این مختص به یک ساختمان یا دیوار آجری نیست، بلکه دیوار ساختمان می تواند آجری، بلوکی، فلزی و یا چوبی باشد، بهتر است برای ماندگاری بالای رنگ حتما از آستر و یا پرایمر استفاده شود.

اهمیت آستر یا پرایمر در رنگ کاری و نقاشی نما ساختمان

اول اینکه با کمک آستر و پرایمر می توان سطوح را قبل از رنگ کردن یکدست کرد. چرا که استفاده از پرایمر موجب پر شدن قسمت های خالی سطوح می شود. مورد دوم این است که آستر یا پرایمر به کار رفته در لایه های زیرین سطح ساختمان را نسبت به رنگ به کار رفته در آن مقاوم تر می کند و از نفوذ هر گونه رنگی به داخل سطح جلوگیری می کند. سوم اینکه در صورت عدم استفاده از پرایمر یا آستر مقداری از رنگ به کار رفته به داخل سطح نفوذ می کند و همین امر موجب صرف چند لایه از رنگ می شود و زمان و رنگ بیشتری را باید صرف سطوح رنگ شده کرد. ناگفته نماند که سطوح ساختمان از جنس فلز ، چوب یا آجر باشد به این دلیل که در هر صورت در صورت عدم استفاده از پرایمر مقداری از رنگ به داخل سطح نفوذ می کند. و در مورد آخر بعضی مواقع که رنگ قبلی ساختمان تیره تر است و قصد دارید رنگ و نقاشی نما روشن تر شود بهتر است از پرایمر یا آستر استفاده کنید چون رنگ ساختمان را به سمت رنگ روشن سوق می دهد.

ویژگی های اساسی پرایمر و آستر در نقاشی نما ساختمان

  • قدرت چسبندگی فوق العاده

  • عمر و دوام بالا
  • قابلیت نفوذ پذیری بسیار بالا
  • مانع از شوره زدگی دیوار گچی
  • مستحکم کردن دیوار گچی در برابر آب و هر رطوبت دیگری
  • صرفه جویی در زمان و رنگ کمتر
  • یکدست کردن سطح برای رنگ و به کار بردن سنگ های تزیینی

چه نکاتی را در زمان رنگ آمیزی و نقاشی نما ساختمان باید رعایت کرد؟

هر نوع کار ساختمانی ویژگی های خاص خود را دارد و رنگ آمیزی و نقاشی نما نیز از این قاعده مستثنی نیست. با در نظر گرفتن این موارد و انجام برخی اقدامات ، رنگ آمیزی نما کار سختی نخواهد بود و با بهترین کیفیت اجرا می شود. این نکات به ظاهر ریز که تاثیر زیادی در روند کاری رنگ آمیزی سطوح ساختمان دارد عبارت اند از:

  • رنگ آمیزی و نقاشی در بیرون از ساختمان ، بهتر است در هوای خشک و بدون باد، با دمای هوای مثبت انجام شود.
  • سطوح بیرونی ساختمان نباید زیاد داغ و گرم باشد. برای این منظور توصیه می شود صبح کار کنید.
  • سطح مرطوب را رنگ نکنید. مخصوصا در مواقع بارانی یا مدتی پس از بارندگی که سطوح خیس است، باید اجازه بدهید، سطوح کاملاً خشک شود.
  • قبل از رنگ آمیزی نمای سطح چوبی، باید آن را به درستی با یک ضد عفونی کننده پاک کنید و باید تمام قسمت های سطح را با ضد عفونی کننده به خوبی پاک کنید.
  • در فرآیند رنگ آمیزی، دقت داشته باشید تا رنگ ها را به طور مداوم و مناسب با هم مخلوط کنید.
  • هنگام رنگ آمیزی و نقاشی نما خانه های چوبی باید همه قسمت های سطوح را به طور کامل رنگ کرد.
  • رنگ نهایی تنها پس از خشک شدن کامل دیوارها مشخص می شود. اجازه بدهید تا رنگ نهایی به طور کامل خشک شود و خود را نشان دهد.
  • از قلم مو یا غلطک مناسب استفاده کنید به این دلیل که کیفیت رنگ بستگی به انتخاب یک قلم مو یا غلطک خوب دارد.
  • از پرایمر یا آستر مرغوب و متناسب با نوع ساختمان خود استفاده کنید.

سخن پایانی

پرایمر یا آستر رنگ سفید و شفافی دارد که در عین شفاف بودن حالت چسبندگی نیز دارد. در بین لایه های رنگ و سطوح ساختمان قرار می گیرد و همچنین مانع از نفوذ رنگ به داخل سطح می شود. در نتیجه موجب ماندگاری و طول عمر رنگ ساختمان می شود. تنها شرکت هایی با سال ها تجربه در این زمینه می توانند به شما آموزش بدهند که چگونه رنگ آمیزی نما را انجام دهید. در صورت تمایل به نقاشی ساختمان می توانید با یک شرکت نقاشی نمای معتبر تماس بگیرید و پس از بازدید از نحوه کار و تخفیفات مجوعه، می توانید در صورت تمایل کار نقاشی ساختمان خود را به آن ها بسپارید.

اهمیت آستر و پرایمر در نقاشی نما

 

موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نماشویی کارخانه ها و کارگاه ها
یک شنبه 30 مرداد 1401 ساعت 11:24 | بازدید : 45 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

کارخانه ها، کارگاه ها و تولیدی ها معمولا خارج از شهر یا در حاشیه شهر ها قرار دارند. اما برخی از آن ها نیز در مرکز شهر ساخته شده اند. محل احداث کارخانه ها تا حدی می تواند در کثیف شدن نمای آن ها موثر باشد. برای مثال وجود آن ها در شهر های شلوغ و آلوده خود دلیل بر ایجاد آلودگی شهر و همچنین آلوده شدن نمای ساختمان است. نماشویی ساختمان راه مناسبی برای از بین بردن جرم ها و آلودگی های ساختمان است. این کار معمولا توسط شرکت های مختلف شستشوی نما انجام می شود.

چگونگی اجرای نماشویی کارخانه ها و کارگاه ها

مراکز تولیدی مثل کارخانه ها و کارگاه ها غالبا کمتر از سایر مراکز به بنا یا ساختمان خود از نظر زیبایی اهمیت می دهند. برای مثال فروشگاه ها و ساختمان ها تجاری به علت اینکه به طور مداوم با مردم در ارتباط هستند باید به ظاهر و شکیل بودن ساختمان خود اهمیت بدهند چرا که تاثیر مستقیم بر فروش و بازاریابی آن ها دارد. اما کارخانه ها ارتباط چندانی با افراد ندارند و تنها کارکنان و پرسنل این مجموعه ها به آنجا رفت و آمد دارند اما با این حال تمیز بودن ساختمان می تواند تاثیراتی بر روند قرارداد ها و همکاری های تجاری آن ها داشته باشد.

مراحل نماشویی کارخانه ها و کارگاه ها

برای اجرای شستشوی نمای ساختمان، باید به سراغ شرکت های نماشویی بروید. دقت کنید که این شرکت ها دارای مجوز باشند. شرکت های بدون مجوز دارای کد اقتصادی یا شماره ملی نیستند و شما نمی توانید بودجه مجموعه خود را به صورت قانونی استفاده کنید. در ادامه کارشناسان نماشویی باید برای بازدید نمای ساختمان در محل حاضر شوند و با بررسی نما، قیمت نهایی پروژه را اعلام کنند. سپس مدیران مجموعه تصمیم می گیرند که از میان شرکت های نماشویی مختلف کدام یک از لحاظ قیمت و کیفیت مناسب است.

مجموعه کارویس و نماشویی کارخانه ها

تیم کارویس با استفاده از تجربه خود در زمینه شستشوی نما و نماشویی ساختمان همواره در تلاش است تا بهترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه کند. ارائه خدمات با بالاترین کیفیت حتی در مساحت زیاد و پروژه های سنگین اهمیت زیادی برای مجموعه کارویس دارد، علاوه بر آن قیمت اعلام شده توسط کارویس همیشه متناسب با کیفیت ارائه شده است و نحوه قیمت گذاری پروژه ها بسیار منصفانه است. کارخانه ها و کارگاه ها معمولا در دسته پروژه های بزرگ قرار دارند و به صورت متری قیمت گذاری می شوند.

نماشویی کارخانه ها و کارگاه ها

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازسازی خانه هر چند سال یکبار انجام می‌شود
یک شنبه 30 مرداد 1401 ساعت 9:35 | بازدید : 48 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

با بازسازی خانه، در حقیقت جانی دوباره به خانه خودتان می‌دهید. وقتی که در خانه‌ای قدیمی و فرسوده حضور داشته باشید، فرسودگی دیوارها روی قلبتان فشار می‌آورد. انگار که انسان ذاتاً دوست دارد در خانه‌ای شیک، امروزی و مدرن زندگی کند. به همین خاطر وقتی که خانه دچار فرسودگی می‌شود، روی روحیه افراد حاضر در خانه نیز تأثیر می‌گذارد. به همین خاطر است که پس از مدتی باید اقدام به بازسازی خانه کنید؛ اما سؤال اینجاست که آیا حتماً باید خانه را بازسازی کرد؟ چند نوع بازسازی وجود دارد؟ بهتر نیست خانه را عوض کنیم؟ یا اینکه اصلاً خانه هر چند سال یکبار نیاز به بازسازی دارد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ به سؤالات خود را بیابید.

چرا باید خانه را بازسازی کرد؟ آشنایی با لزوم بازسازی خانه

بازسازی خانه می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در وهله اول باعث ایجاد حس بهتر در اهالی ساختمان می‌شود. وقتی که خانه بازسازی می‌شود، حس بهتری در مقایسه با قبل خواهید داشت. زیبایی خانه می‌تواند روی احساس افراد خانه تأثیرگذار باشد. در وهله دوم باید دفع حشرات و حیوانات موزی را در نظر بگیرید. معمولاً در خانه‌های قدیمی، حیوانات و حشرات موذی لانه می‌کنند؛ اما با بازسازی، دیگر خبری از وجود آن‌ها نخواهد بود. در وهله سوم باید عمر لوازم مصرفی را در نظر داشته باشید. برای مثال لوله‌کشی ساختمان قرار نیست که هزاران سال عمر کند! قطعاً لوله‌کشی به تعمیر و تعویض نیاز خواهند داشت. در بازسازی می‌توانید لوله‌ها را با لوله‌های جدید جایگزین نمایید. به این ترتیب تا مدت‌ها لازم نیست که نگران ترکیدگی یا گرفتگی لوله باشید. در نهایت نیز با کمک بازسازی می‌توانید حتی نقشه خانه را تغییر دهید و از وجب به وجب فضای خانه خودتان نهایت بهره را ببرید.

بازسازی یا فروش خانه؟ کدام را اتنخاب کنیم؟

بازسازی یا فروش خانه؟ سوالی است که بسیاری از افراد در مواجه با سختی‌ و هزینه‌های بازسازی خانه از خودشان می‌پرسند. شاید شما هم وقتی متوجه شوید که باید مدتی طولانی درگیر بازسازی باشید و هزینه بسیاری بابت آن بپردازید، پشیمان شوید و ترجیح دهید که خانه خودتان را عوض کنید. تعویض می‌تواند گزینه بهتری باشد؛ اما در شرایطی که دغدغه مالی به‌هیچ‌وجه نداشته باشید. خرید و فروش خانه با توجه به قیمت‌های امروزی کار بسیار دشواری است. عدم ثبات قیمت نیز بر سختی این کار می‌افزاید. همه افراد دچار این نگرانی هستند که خانه خودشان را بفروشند و به‌خاطر نوسانات قیمت، حتی قادر نباشند که دیگر خانه‌ای مشابه خانه قبلی خودشان را خریداری کنند. به همین خاطر بهتر است آنقدر نقدینگی داشته باشید که بتوانید با خیال آسوده یک خانه جدید تهیه کنید و سپس با آرامش خانه قبلی خودتان را بفروشید. در غیر این صورت باید ریسک و دردسرهای جابه‌جایی خانه را به جان بخرید. البته حتی اگر شرایط برای جابه‌جایی خانه هم مهیا باشد، باید در نظر بگیرید که باید مبلغی گزاف را روی پول خانه قدیمی خود بگذارید تا قادر به خرید خانه جدید و امروزی باشید. پس در صورتی که مشکل مالی نداشته باشید، می‌توانید به خانه جدید نقل مکان کنید؛ اما جنبه مالی فقط به همین بخش ختم نمی‌شود. وقتی که قصد فروش یک خانه قدیمی که به بازسازی نیاز دارد را داشته باشید، باید خودتان را برای فروش زیر قیمت آماده کنید. در حقیقت بسیاری از افراد خانه شما را خریداری می‌کنند و پس از بازسازی خانه ، آن را با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند. پس در صورتی که نخواهید خانه خودتان را بازسازی کنید، باید آن را زیر قیمت بازار بفروشید.

چند نوع بازسازی خانه وجود دارد؟

بسیاری از افراد وقتی که با تصاویر پروژه‌های بازسازی خانه رو‌به‌رو می‌شوند، از این همه تغییرات و خستگی نگران شده و ترجیح می‌دهند که بازسازی را کنار بگذارند! این در حالی است که انواع مختلف بازسازی وجود دارد. برخی انواع بازسازی همراه با تخریب و برخی دیگر بدون تخریب هستند. البته در این میان، بازسازی با کمترین تخریب نیز وجود دارد. کارفرما می‌تواند با توجه به شرایط و بودجه خود، انواع مختلف بازسازی را انتخاب کند. پیمانکاران نیز پکیج‌های مختلف بازسازی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. پس نگران نباشید، امکان مدیریت میزان بازسازی کاملاً وجود دارد.

بازسازی خانه هر چند سال یکبار انجام می‌شود؟

در نهایت باید به سؤال اصلی خودمان پاسخ دهیم. خانه ما هر چند سال یکبار نیاز به بازسازی دارد؟ برای پاسخ به این سؤال، باید ابتدا نوع بازسازی را در نظر بگیرید. برای مثال برخی افراد بازسازی کامل را به‌عنوان بازسازی خانه در نظر می‌گیرند. در چنین شرایطی، معمولاً بین 7 تا 10 سال طول می‌کشد تا خانه به بازسازی کامل نیاز پیدا کند. در غیر این صورت، برخی مالکان تصمیم می‌گیرند که پیش از آنکه خانه دچار فرسودگی شدید شود، هر 5 سال یک بار اقدام به بازسازی سطحی منزل خودشان کنند. البته این موضوع به کیفیت متریالی که در هر بار بازسازی خانه استفاده می‌کنید نیز بستگی دارد. گاهی اوقات کیفیت به‌حدی عالی است که تا 10 سال نیز به بازسازی نیاز نخواهید داشت؛ اما به‌صورت کلی می‌توان گفت که هر خانه‌ای در بازه 5 الی 10 سال به بازسازی کامل و در بازه 3 الی 5 سال به بازسازی جزئی نیاز پیدا می‌کند.

بازسازی خانه هر چند سال یکبار انجام می‌شود


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تفاوت بین طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی
یک شنبه 30 مرداد 1401 ساعت 9:34 | بازدید : 50 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

هنگامی که صحبت از بهبود ظاهر و عملکرد خانه یا بخش ­هایی از آن می­شود، اغلب کلمات "بازسازی" و "طراحی دکوراسیون داخلی" را می­شنویم. بدون شک این گزینه­ ها سرمایه­ گذاری­های ارزشمندی هستند، اما از جهات زیادی با هم تفاوت دارند. طراحی دکوراسیون ساده ­ترین و مؤثرترین گزینه برای صاحبان خانه ­هایی است که به دنبال تازه کردن خانه ­های خود هستند. شما می­توانید با استفاده از یک لایه رنگ تازه، آویزان کردن مجموعه ­ای جدید از پنجره ­ها و جایگزینی فرش قدیمی خود با یک فرش جدید، ظاهر اتاق خود را به روز کنید. خلاص شدن از شر درهم و برهمی را می­توان طراحی داخلی در نظر گرفت، به خصوص اگر به فکر اضافه کردن قفسه یا انباری جدید برای نگهداری اشیاء قیمتی خود باشید. حتی تنظیم مجدد دکوراسیون داخلی برای به روزرسانی ظاهر خانه شما کافی است. بازسازی تغییر ساختار یا شکل یکی از اتاق‌های خانه شماست. به عنوان مثال، اگر می­خواهید آشپزخانه یا حمام را بازسازی کنید، انتظار داشته باشید که ظاهر آن تغییر کند. این شامل تخریب سازه­ های داخل یا جابجایی وسایلی مانند لوله­ کشی است. هنگامی که کل اتاق از همه چیز خالی شد، متخصصان می­توانند ساخت و ساز را برای تغییر طرح و چیدمان موجود آغاز کنند.

پروژه بازسازی و طراحی داخلی

دو نوع از پروژه­ های طراحی داخلی که رایج­ ترند، بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی هستند. نقطه شروع هر یک اغلب مشابه است: یک مشتری می­داند که می­خواهد چیزی را در مورد فضای خود تغییر دهد و آن­ها به سراغ یک طراح می­آیند تا ایده ­ها و خواسته­ های خود را به واقعیت تبدیل کنند. در مورد پارامترهای پروژه بحث می­شود - بودجه، لیست خواسته­ های آن­ها و هر ایده­ای که ممکن است داشته باشند. طراحی دکوراسیون یک فضا معمولاً شامل یک پیمانکار نمی­شود. ممکن است با نصاب کاغذ دیواری تماس گرفته شود، یک اتاق کار برای پرده ­ها، بالش ­ها یا ملافه­ های سفارشی، روکش داخلی، نقاش، نصاب کفپوش یا برقکار، اما هدف این است که یک فضای موجود را بگیرم و به آن جلوه­ای بدهم. به دلیل تغییرات ساختاری که پروژه­ های بازسازی نیاز دارند، اغلب بیشتر از طراحی داخلی طول می­کشد و بیشتر درگیر می­شوند. کار اغلب در چندین بخش از خانه به طور همزمان انجام می­شود. فرآیند بازسازی معمولاً تعداد معینی از مجهولات را نشان می­دهد. پاره کردن چیزها اغلب موارد غیرمنتظره را آشکار می­کند، نیاز به بازنگری در برنامه ­ها، یا حتی بردن طرح در جهتی متفاوت دارد. پروژه­ های طراحی دکوراسیون داخلی به جای بازسازی فضا، بر آنچه که یک اتاق را پر می­کند تمرکز می­کنند. یک آشپزخانه می­تواند کاملاً جدید به نظر برسد بدون اینکه دیوارها را خراب کند یا کابینت­ ها را تغییر دهد. رنگ آمیزی کابینت­ های موجود، تعویض کانترها، نصب نورپردازی و پشتی جدید و حتی افزودن سخت ­افزار کابینت جدید می­تواند ظاهری کاملاً جدید به فضا ببخشد. من متوجه میشوم که با بازسازی یا طراحی دکوراسیون داخلی، اغلب چیزی وجود دارد که من آن را "خزش طراحی" می­نامم. تازه کردن اتاق خواب می­تواند باعث شود به حمام اصلی خود نگاه کنید و بگویید: "کاش این حمام به همان اندازه زیبا بود!" هم بازسازی و هم طراحی دکوراسیون نیاز به توجه به جزئیات، سازماندهی و نگاه عینی طراح دارد. همه ما موجودات عادت هستیم و می‌توانیم به نحوه ظاهر و عملکرد فضاها عادت کنیم، حتی اگر مناسب ما نباشند. برای من سرگرم کننده است که نگاه خارجی را ارائه کنم که مشتریانم را وادار می­کند فضاهایشان را به شیوه­ای کاملاً جدید ببینند - حتی انتقال مبل به یک مکان جدید می­تواند ذهن را متحیر کند و الهام­ بخش برنامه­ ریزی برای بقیه فضا باشد. هر پروژه دکوراسیون داخلی می­تواند هیجان­ انگیز باشد و می­تواند فراتر از آنچه شما در ابتدا پیش­بینی می­کردید گسترش یابد. چه در حال بازسازی یا طراحی دکوراسیون باشید، نتیجه نهایی همچنان فضایی عالی است که کاربردی­ تر و جذاب­تر از قبل است.

تفاوت بین یک طراح داخلی و یک پیمانکار چیست؟

ما می­دانیم که بازسازی خانه شما چقدر می­تواند استرس­ زا باشد، به همین دلیل مهم است که افراد و شرکت مناسب را برای کار با آن­ها استخدام کنید. ممکن است طراحان داخلی و پیمانکاران خدمات مشابهی را ارائه دهند، اما با این وجود تفاوت­ هایی بین این دو وجود دارد. بنابراین چه کسی را باید برای پروژه بازسازی خود استخدام کنید - طراح داخلی خلاق یا پیمانکار مدبر؟ اجازه دهید نقش­ه ای مختلف آن­ها را در این مقاله توضیح دهیم تا بدانید که چگونه بین این دو تفاوت قائل شوید و انتخاب کنید.

نقش­ های آن­ ها

طراح داخلی فردی است که در برنامه ­ریزی و طراحی دکوراسیون داخلی تخصص دارد. همانطور که عنوان آن­ها نشان می­دهد، آن­ها به شما کمک می­کنند تا فضای داخلی خود را بر اساس ترجیحات شخصی و سبک زندگی خود با استفاده از طرح­ها و نقشه­ های سه بعدی طراحی کنید. جدای از آن، آن­ها با پیمانکاران در محل هماهنگی می­کنند و در طول ساخت و ساز به شما به روزرسانی می­کنند. از طرف دیگر یک پیمانکار به عنوان سازنده خدمات ساخت و ساز ارائه می­دهد. آن­ها در برنامه­ ریزی و طراحی دکوراسیون داخلی به شما کمکی نمی­کنند. در عوض، آن­ها به اجرای برنامه­ های طراحی شده توسط طراح کمک می­کنند و ایده ­ها را به عنوان سازنده به واقعیت تبدیل می­کنند. آن­ها فرد مورد علاقه برای نجاری و کارهای ساختمانی برای بازسازی شما هستند.

مزایا و معایب آن­ ها

طراح داخلی

مزایا

خدمات ارائه شده توسط طراحان داخلی در مقایسه با پیمانکاران اصلی جامع­تر است. آن­ها به ایجاد طرح­ های پیشنهادی و نظارت بر پیشرفت ساخت و ساز از طرف شما کمک می­کنند و هر مشکلی را در سایت حل می­کنند. طراحان همچنین به شما کمک خواهند کرد که کار ساخت و ساز را به پیمانکاران ساختمان واگذار کنید و خدمات اضافی و یا مشاوره پس از بازسازی ارائه دهید.

معایب

شرکت­ های طراحی دکوراسیون داخلی به دلیل خدمات اضافی طراحی و مدیریت پروژه که پیمانکار قادر به ارائه آن­ها نیست، تمایل دارند هزینه حرفه­ ای بالاتری را دریافت کنند. اکثر شرکت ­ها کل پروژه را به یک پیمانکار ساختمانی شخص ثالث نیز برون­ سپاری می­کنند، به این معنی که کار ساخت و ساز ممکن است با کیفیت نباشد.

سازنده: پیمانکار

مزایا

در مقایسه با شرکت‌های طراحی دکوراسیون داخلی، هزینه‌های پیمانکاران در جیب شما راحت‌تر است، زیرا آن­ها خدمات اولیه را با قیمت پایه ارائه می‌کنند. آن­ها برای افرادی که از قبل ایده ­ای از آنچه می­خواهند دارند و می­توانند به موقع بازسازی خود را مدیریت کنند عالی هستند.

معایب

پیمانکاران در قبال هرگونه خطا و ناهماهنگی کمتر پاسخگو هستند. آن­ها به احتمال زیاد تمام مسئولیت­ ها را به مشتریان خود منتقل می­کنند و ادعا می­کنند که آن­ها فقط دستورالعمل ­ها را دنبال می­کنند. علاوه بر این، آن­ها فقط گزینه­ های سفارشی­ سازی حاشیه ­ای را ارائه می­دهند و تمایل دارند فقط آنچه در قرارداد توافق شده است را انجام دهند. آن­ها همچنین به مشارکت بیشتر مشتری نیاز دارند زیرا شما کسی هستید که بر روند بازسازی نظارت می­کنید. با توجه به موارد زیادی که باید به آن­ها توجه کنید، چگونه تصمیم می­گیرید به چه کسی نزدیک شوید؟ انتخاب پیمانکار در نهایت به نیازهای بازسازی و بودجه شما بستگی دارد. اولاً، بودجه خود را در نظر بگیرید، آیا مایلید برای خدمات شخصی‌سازی شده توسط طراحان دکوراسیون داخلی هزینه بیشتری بپردازید یا بودجه کمتری دارید و فقط می‌توانید از عهده یک پیمانکار برآیید؟ همچنین باید نوع و میزان بازسازی را که در نظر دارید در نظر بگیرید. آیا از قبل طرحی در ذهن خود دارید؟ عالی! سپس پیمانکاران بهترین گزینه برای شما هستند زیرا آنچه را که از آن­ها می‌خواهید مطابق طرحی که ارائه کرده‌اید انجام می‌دهند. اگر در مورد طراحی دکوراسیون داخلی خود مطمئن نیستید، باید از پیمانکاران دوری کنید، زیرا آن­ها به ندرت در مورد برنامه­ های شما مشاوره ارائه می­دهند. و بازسازی­ های کوچک مانند نصب یک کابینت جدید یا اضافه کردن کفپوش جدید به یک اتاق یک نفره ممکن است نیازی به طراحی دکوراسیون داخلی نداشته باشد. اما اگر در حال انجام تعمیرات اساسی در خانه خود هستید، پس یک طراح داخلی می­تواند به شما کمک کند تا بر کل فرآیند بازسازی برای شما نظارت داشته باشد و در دراز مدت از سردرد شما جلوگیری کند.

تفاوت بین طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نماشویی مدارس و دانشگاه ها
شنبه 29 مرداد 1401 ساعت 13:24 | بازدید : 42 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

مدارس و دانشگاه ها به عنوان مراکز علمی و اشاعه دهنده فرهنگ هر جامعه شناخته می شوند. بنابراین نگاه مردم جامعه به آن ها کمی متفاوت از سایر مراکز اداری و کشوری است. دانشگاه و مدرسه محل تحصیل و یادگیری هستند و توجه آن ها به هر موضوعی حتی موضوعات جزئی سبب رشد آگاهی و یادگیری در محصلان می شود. نماشویی ساختمان یکی از همین امور جزئی است. مدارس و دانشگاه ها به دانش آموزان و دانشجویان خود آگاهی های زیادی می دهند که این آگاهی ها می تواند آشکار یا نهان باشد. تمیز بودن فضای مدرسه یا دانشگاه یکی از یادگیری های پنهان است. توجه به تمیزی و بهداشت مسئله بسیار مهمی است که نمی توان آن را به صورت آشکار به صورت تاثیر گذاری آموزش داد، اما اگر این آموزش به صورت ضمنی و پنهان باشد، اثرگذاری آن چند برابر خواهد بود.

نماشویی در مدارس یا دانشگاه ها

انجام نماشویی بهتر است در فصلی انجام شود که حضور دانش آموزان و دانشجویان در مدرسه و دانشگاه کمتر باشد. پس بهترین فصل برای اجرای نماشویی فصل تابستان است که رفت و آمد به مدرسه بسیار کمتر است. البته با حضور دانش آموزان و دانشجویان نیز مشکل زیادی برای نماشویی پیش نمی آید اما معمولا تیم عمرانی چنین فضا هایی، تابستان را به عنوان زمانی برای انجام کار های عمرانی انتخاب می کنند. رفت و آمد در هنگام نماشویی می تواند روند کار را کند یا مختل کند پس بهتر است این کار زمانی انجام شود که رفت و آمد به حداقل برسد.

روش نماشویی مدارس و دانشگاه

معمولا روش دسترسی به نما در بهترین حالت با استفاده از راپل و طناب انجام می شود. اما اگر امکان دسترسی با طناب نباشد از داربست و بالابر نیز استفاده می شود که کاملا بستگی به موقعیت مکانی ساختمان مورد نظر دارد. طناب روشی ارزان، کم دردسر و با اشراف زیاد است به همین خاطر محبوبیت زیادی در نماشویی و شستشوی نمای ساختمان دارد. انتخاب متریال یا ابزار نماشویی هم باید با توجه به جنس نمای ساختمان صورت بگیرد. معمولا ساختمان مدارس و دانشگاه ها از جنس سیمان یا آجر است که برای شستن آن می توان از واترسندبلاست یا واترجت استفاده کرد و برای افزایش ماندگاری تمیزی نما، از مواد نانو برای آن استفاده کرد تا در بودجه چنین مراکزی صرفه جویی شود.

نماشویی ساختمان های آموزشی با کارویس

کارویس همواره برای مراکز علمی و تحقیقاتی ارزش بالایی قائل است و تمام تلاش خود را می کند تا با اجرای کار با کیفیت، قیمت مناسب و اجرای نماشویی به روش درست نسبت به این مراکز ادای حق کند. پس اگر به عنوان کارگزار چنین مراکزی فعالیت دارید و قرار است که پروژه نماشویی خود را به شرکتی بسپارید، کارویس می تواند بهترین انتخاب شما باشد.

نماشویی مدارس و دانشگاه ها

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تفاوت مواد شوینده در شستشوی نما
شنبه 29 مرداد 1401 ساعت 9:52 | بازدید : 34 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی و شستشوی نما

یکی از اقداماتی که موجب زیبایی و ایجاد طراوت در نمای ساختمان ها می شود، شستشوی نما است. این اقدام در دسته کارهای تخصصی قرار می گیرد. نماشویی و هزینه هایی که نماشویی در پی خواهد داشت، به طرح و جنس مصالح سازنده نما بستگی دارد. البته موقعیت جغرافیایی شهر نیز دارای اهمیت است. زیرا در شهر های بزرگ و دیگر مراکز صنعتی به دلیل آلودگی هوا و بارش باران های اسیدی، نما ساختمان ها دچار آلودگی بیشتری، نسبت به سایر شهر ها می گردد و شکل ظاهری زشت و آلوده ای در آن ها به وجود می آورد. ما در ادامه قصد داریم به شرح توضیحاتی پیرامون تفاوت رنگ ها در شستشوی نما بپردازیم، ما را همراهی کنید:

تعریف شستشوی نما

شستشوی نما به خدماتی گفته می شود که  برای زدودن هرگونه آلودگی و سایر جرم های حاصل از آلودگی هوا، گرد و غبار و دیگر تغییرات آب وهوایی، بر روی نما انجام می شود. شستشوی نما را می توان به صورت دستی و یا با استفاده از تجهیزات مختلف، انجام داد.  شستشوی نما موجب ایجاد جلوه زیبا و آراسته در نمای ساختمان ها می شود. این نکته را مد نظر بگیرید که اگر این اقدام را به موقع انجام ندهید، علاوه بر ایجاد ظاهری زشت در نمای ساختمان، ممکن است این آلودگی ها به لایه های زیرین نما ساختمان نفوذ کرده و موجب از بین رفتن تدریجی لایه های زیرین نما شوند. این اقدام به نوعی می تواند موجب دوام و ماندگاری بیشتر ساختمان ها شود.

معرفی مواد شوینده در شستشوی نما

برای شستشوی نما های متفاوت باید از مواد شوینده با آنزیم های متفاوت نیز استفاده کرد. به بیانی دیگر باید مواد شوینده با مصالح تشکیل دهنده نما، مطابقت داشته و هیچ گونه آسیبی به آن وارد نکند. برخی از این مواد شوینده و شامل موارد زیر می شود:

شستشوی نما با اسید

می توان برای شستن نماهای سنگی از این ماده با استفاده از دستگاه واترجت استفاده کرد. اما هرگز نباید برای شستن نمای سنگی از مواد اسیدی برای سنگ های صیقل خورده استفاده کرد. به عنوان مثال: استفاده از جوهر نمک و دیگر اسید ها می تواند موجب نابودی صیقل سنگ ها شود. اسید شویی یکی از حساس ترین روش های شستشوی نما است. این اسید باید کیفیت خوبی داشته و زیر 25% باشد. اما در نماهایی که ممکن است استفاده از اسید به آن ها آسیب وارد کند، بهتر است از اسید استفاده نشود.

شستشوی نما با استفاده از تمیز کننده نانو

برای شستن رنگ نما می توان از تمیزکننده های نانو و یا مایع های شستشو استفاده کرد. می توان پس از برس کشی نما، توسط دستگاه واتر جت این اقدام را انجام داد.

شستشوی نما با ترکیب سرکه و آب

می توان برای شستشوی نماهای شیشه ای از مایع شستشو دهنده که حاصل ترکیب 20% سرکه سفید و 80% آب است، استفاده کرد. به این صورت که نخست محلول تمیز کننده را به سطح شیشه ای آغشته و پس از آن با استفاده از تی شیشه، مایعات شستشو دهنده را از سطح شیشه جمع آوری کرد. در پایان کار توسط دستمال نانو و یا دیگر دستمال های بدون پرز، شیشه ها را مجدد دستمال کشی کرد.

شستشوی نما با استفاده از ترکیب آب و الکل

یکی دیگر از روش شستشوی نما استفاده از ترکیبات آب و الکل است. این مواد شوینده حاصل ترکیب 15% الکل و 75% آب است. این محلول یکی دیگر از مواد شوینده شیشه نما است و می توان آن را به شیشه ها آغشته کرد.  سپس توسط ابر، تمام چربی ها و آلودگی ها را پاک کرد. سپس به وسیله تی آب جمع کن شیشه، آب آلوده را از سطح شیشه جمع آوری کرده و در انتها توسط دستمال نانو یا دیگر دستمال های مناسب برای شستشوی شیشه نما، دستمال کشی کرد.

شستشوی نما با استفاده از آب پر فشار

برای شستشوی نماهای آجری که آلودگی ها بر روی سطح آجرها باقی مانده و درون آجر ها نفوذ نکرده، می توان از آن استفاده کرد. دستگاه واترجت آب را با فشار بالا، به سطح آجر نما پاشیده و موجب زیبایی و پاکیزگی آن شود.

شستشوی نما توسط نانو شوینده

بهره گیری از نانو شوینده از دیگر روش هایی است که برای نماهای آجری کاربرد دارد. در این روش شست شوی نما آجری، بیشتر برای بناهایی که نمای ارزشمندی دارند، مانند ساختمان های تاریخی و یا گران بها استفاده می شود.

معرفی مایع شستشوی دهنده نما

امروزه برخی مایعات شستشو دهنده نما تولید و به بازار عرضه می شوند. مایع تمیز کننده نمای ساختمان به خوبی می تواند انواع جرم و آلودگی ها را از سطح نما ساختمان بزداید. می توان این محلول را توسط دستگاه واتر جت با مصرف حداقل آب، استفاده کرد و نمایی زیبا و پاکیزه را به ارمغان آورد. برای هریک از نماهای متفاوت، مایع شست و شو دهنده مخصوص آن در نظر گرفته شده است. یعنی برای هر کدام از نماها می توان از مایعات شستشو دهنده نما، متفاوتی استفاده کرد.

تفاوت مواد شوینده در شستشوی نما

همان طور که گفتیم، به طور کلی برای نماهای بیرونی از مصالح مختلفی استفاده می شود. برای شستن هریک از نماها باید از مواد مناسب آن استفاده کرد. این مواد شوینده با یکدیگر متفاوت هستند، زیرا هر کدام قدرت تمیز کنندگی متفاوتی دارند. به طور کلی قدرت زدودن آلودگی توسط اسید، از تمام مواد شوینده بیشتر است. تفاوت مواد شوینده را با ذکر چند مثال بیان می کنیم تا مفهوم آن برای شما روشن تر شود. نماهای کامپوزیتی را نباید با مواد شوینده اسیدی شست، زیرا اسید می تواند موجب از بین رفتن رنگ کامپوزیت شود. استفاده از موادی که برای کامپوزیت مناسب نیستند، می توانند موجب ایجاد خط و خش بر روی نما شوند. مواد اسیدی برای شستشوی نمای سنگی مناسب نیست و می تواند موجب فرسایش سنگ نما شود. هنگام استفاده از آن باید محتاط بود تا به سنگ نما آسیبی وارد نشود. برای نظافت شیشه، نباید از ابزاری استفاده کرد که بر روی آن خط بیندازند. برخی مواد شوینده نه تنها نمی توانند سطوح شیشه ای را تمیز کنند، بلکه ممکن است سطح آن را نیز مات و کدر نمایند.

نتیجه گیری

شستشوی نما کار بسیار مهم و تخصصی است و باید توسط افراد ماهر انجام شود. نماشویی برای ساختمان های متفاوت فرق می کند و حتما باید کاربرد ساختمان را مد نظر گرفت. به عنوان مثال: زیبایی نماهای تجاری از نماهای مسکونی از اهمیت بیشتری برخوردار است. هم چنین دفعات شستشوی نما در مناطق متفاوت، فرق دارد. نماشویی در شهر آلوده و پر تردد تهران، از اهمیت بیشتری نسبت به سایر شهرها برخوردار است. حتما هنگام شستشوی نما با مواد شوینده ابتدا راجع به مواد شوینده مناسب نمای ساختمان خود، تحقیق کرده و سپس اقدام کنید، در این صورت می توانید بدون کوچکترین آسیب به مصالح سازنده نما، موجب زیبایی آن شوید.

تفاوت مواد شوینده در شستشوی نما

برچسب‌ها: شستشوی نما , نماشویی ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقاشی نما در تهران و کرج
شنبه 29 مرداد 1401 ساعت 9:51 | بازدید : 31 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

نقاشی نما امروزه از جمله فرآیندهای متفاوت و البته مقرون به صرفه ای است که شما می توانید از انواع مواد متفاوت برای پوشش دهی هر چه بیشتر در نمای ساختمان استفاده کنید؛ چرا که تاثیر بسیار زیادی بر روی سبک زندگی مردم می گذارد. همان طور که می دانید به این نوع نقاشی، رنگ آمیزی نما هم گفته می‌شود که از جمله روش های پرطرفدار به حساب می آید. معمولا آراستگی، تمیزی و کیفیت کار مهم ترین نکته ای است که نقاش باید به آن بی توجه نباشد. قاعدتا مقاومت و دوامی که نما در مقابل شرایط جوی، اشتعال، پوسته پوسته شدن، اشعه نور خورشید و... از خود نشان می دهد، می توان به بهترین شکل ممکن به کیفیت هرچه بیشتر و استاندارد بالای کار اشاره نماید.

انواع رنگ نقاشی نما

برای انجام رنگ آمیزی از انواع رنگ استفاده می شد. در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • رنگ اکرلیک
  • رزین آکریلیک
  • رنگ کنیتکس
  • رنگ‌روغنی
  • رنگ اپوکسی
  • رنگ نانو

هرکدام از این رنگ ها استاندارد و ساختار خاصی را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل توصیه ما به شما این  است که سعی کنید به کیفیت بیشتر و قیمت مناسب برای انجام رنگ آمیزی نما توجه کنید. به هر حال رنگ آمیزی نما باید در طولانی مدت جلوه و جذابیت اصلی خود را به نمایش بگذارد. برای انجام نقاشی نما یکی از پرطرفدارترین رنگ ها زنگ اکرلیک است که انعطاف پذیری و البته درخشندگی قابل قبولی را به نمایش می‌گذارد. شما اگر به دنبال رنگی هستید که ضد قارچ و آسیب ناپذیر باشد، ما به شما توصیه می‌کنیم که از رزین آکریلیک استفاده کنید؛ چرا که سطحی تقریبا سخت دارد و همچنین بر پایه آب و روغن تولید شده است. رنگ نانو نیز از جمله رنگ هایی است که به دلیل کیفیت بالا و داشتن عایق امروزه برای رنگ آمیزی نما بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

اقدامات قبل از نقاشی نما

شما عزیزان قبل از انجام رنگ آمیزی نما باید به شستشوی سطح مورد نظر توجه کنید. معمولا نبود هیچ گونه کیفی و آلودگی با می شود که نتیجه پایانی کار بازدهی بیشتری داشته باشد. به هر حال همیشه زیرسازی جزء مهم ترین مراحل کار به شمار می آید. سعی کنید از رنگ های با کیفیت استفاده کنید. عدم کیفیت و استاندارد رنگ تنها موجب اتلاف هزینه شما شده و سودی برای شما ندارد. امروزه برای شستشوی نما از دستگاهی به نام واتر جت استفاده می کنند. اصول و نکات خاصی را برای رنگ آمیزی نما باید در نظر بگیرید که هر کدام از این اصول می‌تواند به کیفیت و زیبایی کار در طولانی مدت اشاره کند. قبل از انجام کار سعی کنید از یک اکیپ ماهر و یا فردی کاربلد مشاوره بگیرید؛ چرا که به هر حال رنگ آمیزی نما به تبحر، تجربه و البته تخصص بالایی نیاز دارد تا قادر باشید با کم ترین هزینه بهترین کیفیت را مشاهده کنید. باید قبل از انجام کار نقاشی نما در تهران و کرج به شرایط جوی توجه کنید. در آب و هوای بارانی هیچ شانسی برای آراستگی نقاشی نما وجود ندارد. به همین دلیل، مشاوره قبل از انجام کار مهم ترین نکته ای است که باید به آن توجه شود. ولی متاسفانه برخی از افراد این گونه تصور می کنند که رنگ آمیزی نما همچون یک عایق است که در طولانی مدت با هیچ گونه رنگ پریدگی و پوسته پوسته شدن نما را روبرو نمی کند. در صورتی که رنگ آمیزی نما تنها به واسطه کیفیت می تواند زیبایی و آراستگی خود را در طولانی مدت حفظ کند.

قیمت نقاشی ساختمان

برای برآورد قیمت نقاشی نما باید به ارتفاع محل بیشتر از هر چیزی توجه کنید؛ چرا که ارتفاع صددرصد می تواند تاثیر بسیار جدی بر روی هزینه کار بگذارد. اما باید به متراژ و هم چنین نوع بافت بی توجه نباشید؛ چرا که هر کدام جزء معیارها و فاکتورهای اصلی به حساب می آید. حقیقتا انتخاب نوع رنگ با توجه به برند های متفاوتی که در بازار وجود دارد، خود می‌تواند قیمت خاصی را برآوردکند. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که سعی کنید نوع رنگی که انتخاب می‌کنید، یک رنگ با کیفیت همراه با استاندارد بالایی باشد که در طولانی مدت بتوانید از آن به نحو احسن برای جذابیت و تمیزی هرچه بیشتر نمای خود استفاده کنید. شاید این معیار برای شما آن چنان جزء معیارهای اصلی به حساب نیاید، اما برای قیمت رنگ آمیزی نما صددرصد شرایط جوی و آب و هوایی و این که در چه فصلی از سال نقاشی نما انجام پذیرد، خود نکته مهمی است و جزء  نکات مهم و  اصلی به حساب می‌آید که شما نباید به آن بی توجه باشید.

سخن پایانی

ما در این مقاله هر آن چه در که در مورد نقاشی نما لازم بود را بیان کردیم. امروزه مردم به آراستگی و تمیزی اطراف و محیط خود نیز بسیار اهمیت می دهند. همین دلیل، نقاشی و یا رنگ آمیزی ساختمان در حال حاضر یکی از پرطرفدار ترین روش هایی است که نباید از آن غافل شد. همیشه باید به شرایط آب و هوایی بیشتر از هرچیزی برای انجام رنگ آمیزی نما توجه کنید. به این دلیل که اگر آب و هوا مناسب نباشد تثبیت رنگ به هیچ عنوان امکان پذیر نیست. پیشنهاد ما این است که از یک شرکت معتبر در این حوزه که رنگ های گارانتی دار را معرفی می کنند استفاده کنید. بدین ترتیب در دراز مدت می توانید نسبت به انتخاب خود رضایت بیشتری حاصل کنید. همیشه دوام و استحکام در برابر شرایط جوی یعنی انتخابی مقرون به صرفه برای انجام رنگ آمیزی ساختمان، که نباید در این مورد بی دقت عمل کنید.

نقاشی نما در تهران و کرج


موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روش استعلام قیمت نماشویی
چهار شنبه 26 مرداد 1401 ساعت 11:39 | بازدید : 31 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

نماشویی ساختمان فعالیتی است که از طریق آن، نمای ساختمان با استفاده از ابزار و متریال مخصوص به خود و با کمک تیم آموزش دیده شسته می شود. هوای آلوده و سایر آلودگی های موجود در محیط زندگی انسان، سبب تغییر شکل، رنگ و ظاهر نمای ساخمان می شود که این تغییر به هیچ عنوان خوشایند نیست. ساکنین یک ساختمان خصوصا ساختمان هایی در شهر های بزرگ مثل تهران یا کرج، پس از مدتی از سکونت یا ساخت خانه قطعا متوجه این تغییرات در نما می شوند. تنها راه چاره برای تمیز کردن نمای ساختمان، نماشویی و شستشوی نما است.]

استعلام قیمت نماشویی

همیشه هزینه و قیمت از مهمترین فاکتور های دریافت خدمات است. برای دریافت قیمت و مشخص شدن هزینه نماشویی ساختمان باید با مجموعه هایی که این خدمات را ارائه می دهند تماس بگیرید. بهتر است به جای صحبت کردن با افرادی که با دانش تجربی، بدون مدارک و مجوز های لازم این کار را انجام می دهند، با افرادی صحبت کنید که تخصص، مهارت و جواز انجام خدمات ساختمانی، مثل نماشویی را دارند. معمولا شما می توانید به راحتی و با یک سرچ ساده در گوگل، شرکت مورد نظر خود را پیدا کنید و پس از بررسی سایت و صحت اطلاعات درج شده در آن با شماره های اعلام شده تماس بگیرید. شما می توانید از این طریق با کارشناسان و مشاوران نماشویی ارتباط برقرار کنید و با ارائه اطلاعات قیمت پروژه خود را استعلام کنید.

اطلاعات لازم جهت استعلام قیمت نماشویی

پس از ارتباط با کارشناسان نماشویی با استفاده از چند روش می توانید استعلام قیمت کنید. در اولین قدم می توانید با ارائه اطلاعات کاملا دقیق مثل ارتفاع بنا، عرض نما، تعداد جهت های نما، جنس نما، اعلام آخرین زمان شستشو و نحوه دسترسی به نما یک قیمت دریافت کنید. راه دقیق تر از این موضوع، ارائه همین اطاعات به اضافه ارسال عکس از تمام جهات نما برای کارشناس نماشویی است. در مرحله آخر اگر با دو روش فوق نتوان پروژه را قیمت گذاری کرد، بهتر است که بازدید حضوری از ساختمان انجام شود.

مجموعه کارویس و استعلام قیمت

تیم نماشویی کارویس و کارشناسان آن همواره اماده خدمت رسانی به مشتریان خود هستند. معمول ترین روش برای اعلام قیمت از سمت تیم کارویس ارائه اطلاعات به اضافه ارسال عکس واضح از نمای ساختمان است. کارشناسان کارویس با بررسی اطلاعات ارسالی در کمترین زمان ممکن قیمت نماشویی را به شما اعلام می کنند. در پروژه هایی که نتوان با عکس استعلام های لازم را انجام داد، کارشناس نماشویی به صورت حضوری برای بازدید از پروژه در محل حاضر می شود.

روش استعلام قیمت نماشویی

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازسازی خانه به سبک اروپایی
چهار شنبه 26 مرداد 1401 ساعت 9:41 | بازدید : 35 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

یکی از مهم‌ترین نکات در بازسازی خانه این است که باید برای آن سبک داشته باشید. درواقع، پیش از شروع به بازسازی منزل خود باید فکر کنید و بناتر سلیقه و امکانات خود از میان سبک‌های موجود، یکی را برای خانه خود انتخاب کنید. سبک‌های مختلفی برای بازسازی خانه و دکوراسیون آن وجود دارند. مدرن، مینیمال، ایرانی، ژاپنی، روستیک و اروپایی نمونه‌هایی از این سبک‌ها هستند. در این میان، سبک اروپایی به دلیل اینکه اساساً هنر و علم طراحی و دکوراسیون داخلی بیشتر در اروپا شکل‌گرفته، بسیار غنی و زیباست. در این مقاله، راه‌کارهایی برای بازسازی خانه به سبک اروپایی را پیش روی شما می‌گذاریم. درصورتی‌که قصد بازسازی منزل خود را دارید، خواندن این مقاله می‌تواند، خانه شما را به‌کلی دگرگون کند.

ویژگی‌های ساختاری یک خانه اروپایی

بازسازی خانه به سبک اروپایی، شامل دو فاز است. فاز اول در خصوص عناصر ساختاری خانه، صحبت می‌کند. فاز دوم نیز به بحث طراحی دکوراسیون داخلی می‌پردازد. توجه کنید که خود سبک اروپایی نیز شامل زیرشاخه‌هایی مانند مدرن و کلاسیک است. بااین‌حال در این مقاله ما ویژگی‌های کلی یک خانه اروپایی را بررسی می‌کنیم.

نمای بیرونی در بازسازی خانه به سبک اروپایی

یک خانه به سبک اروپایی معمولاً نمایی از آجر، سنگ و گچ‌بری دارد. به‌این‌ترتیب، دیگر متریال مکملی که می‌توانند لوکس باشند، جلوه بهتری خواهند داشت. این مصالح مکمل، می‌تواند شیشه، ورق‌های فلزی یا دیگر متریال مدرن‌تر باشد. علاوه بر این در بازسازی خانه به سبک اروپایی، باید تزیینات خاصی در نما به کار برد. انواع ستون، نرده، شیروانی و غیره کمک می‌کنند که سبک خانه هرچه بیشتر به سمت یک خانه کلاسیک اروپایی، نزدیک شود. درنهایت، ورودی یک خانه اروپایی بسیار فکر شده است. این ورودی به معنی واقعی کلمه، حس رسیدن و وارد شدن را به شما القا می‌کند. برای ساختن یک ورودی به سبک اروپایی در بازسازی خانه خود از انواع طاق و آرک، باید استفاده کنید. همچنین، درب‌های بزرگ نیز نمایانگر خانه‌ای هستند که احتمالاً درونش نیز به سبک اروپایی ساخته شده است.

داخل یک خانه بازسازی شده به سبک اروپایی

داخل یک خانه به سبک اروپایی، درست به‌اندازه بیرونش چشم‌گیر و خیره‌کننده است. در بازسازی خانه به سبک اروپایی اگر مساحت خوبی در اختیار داشته باشید، شانس خوبی آورده‌اید؛ چراکه می‌توانید، درست مانند یک خانه کلاسیک اروپایی، سرسرایی بزرگ، طراحی کنید. این فضا، مخصوص استقبال از مهمان است. ویژگی ساختاری دیگر بازسازی خانه به سبک اروپایی، طراحی پله در خانه است. درصورتی‌که خانه‌تان دوبلکس باشد با پله‌هایی مجلل، دوطبقه را به هم وصل کنید. البته، مشخص است که اجرای پله نیز مستلزم در اختیار داشتن فضایی بزرگ است. یک نکته مهم در بازسازی خانه به سبک اروپایی این است که در چنین خانه‌ای، بسیاری از فضاها توسط آرک‌ها و ستون‌ها از هم جدا می‌شوند. مانند آشپزخانه اپن که یک ایده اروپایی است و یکی از درب‌های خانه را حذف کرده است. سقف بلند نیز یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که در بازسازی خانه خود به سبک اروپایی، می‌توانید به آن فکر کنید. یک سقف بلند، نور طبیعی بیشتری به خانه جذب می‌کند و باعث می‌شود، خانه بزرگ‌تر به نظر برسد. آخرین ویژگی اساسی که در اینجا به آن اشاره می‌کنیم، ستون‌های گچ‌بری شده در یک خانه اروپایی هستند. این ستون‌ها می‌توانند در سرسرا، فضاهای مشترک یا راهروها قرار بگیرند.

ویژگی‌های دکوراسیون داخلی یک خانه به سبک اروپایی

در­حالی­که شاید برای همه افراد، امکان‌پذیر نباشد که در بازسازی خانه خود، تغییرات ساختاری چندانی ایجاد کنند؛ دکوراسیون داخلی می‌تواند به نزدیک شدن یک خانه به خانه‌ای اروپایی، کمک کند. در اینجا، مهم‌ترین اقداماتی که می‌توان در این زمینه انجام داد را بررسی می‌کنیم.

رنگ در یک خانه اروپایی

سبک اروپایی در طراحی دکوراسیون داخلی، چندان به سراغ رنگ‌های متنوع نمی‌رود. در این سبک، برای بازسازی خانه، باید یک طیف رنگی درنظر گرفت و تناژهای متنوعی از آن را در مکان‌های مختلفی از خانه، پیاده کرد. همچنین، هرچه رنگ‌ها به سمت خنثی‌تر شدن پیش بروند، بیشتر با این سبک سازگار هستند.

نور در یک خانه اروپایی

همان‌طور که می‌دانید، نور خانه به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شود. در خصوص نور طبیعی، باید گفت که در بازسازی خانه خود به سبک اروپایی، باید تاجای­ممکن نور طبیعی را وارد خانه خود کنید. برای این منظور، پنجره‌هایی انتخاب کنید که نور بیشتری از خود عبور دهند. در انتخاب پرده نیز باید دقت داشت که پرده‌های مجلل با طرح‌های اروپایی، برای خانه‌های بزرگ مناسب هستند. در مقابل، در یک خانه کوچک به سبک اروپایی از پرده‌هایی ساده، تک‌رنگ و با تزئینات حداقلی استفاده می‌شود. درواقع، بهتر است که یک خانه بزرگ را به سبک کلاسیک اروپایی و یک خانه کوچک را به سبک مدرن اروپایی، دکوراسیون کنید. انتخاب وسایل روشنایی، بستگی به این دارد که کدام‌یک از زیرشاخه‌های سبک اروپایی را برای خانه خود، انتخاب کرده‌اید. درصورتی‌که خانه شما کلاسیک است، باید در بازسازی خانه به فکر آویزان کردن لوسترهای مجلل، دیوارکوب و هر نوع لوازم روشنایی لوکس باشید. درصورتی‌که از سبک‌های مدرن‌تر استفاده می‌کنید و یا مساحت خانه‌تان کم است؛ لوازم روشنایی با اشکال هندسی و گاه حتی نامتقارن و دست‌ساز، می‌توانند خانه شما را هرچه بیشتر اروپایی کنند.

استفاده از چوب در طراحی دکوراسیون داخلی

در بازسازی خانه به سبک اروپایی قطعاً از چوب در بسیاری از مناطق استفاده می‌شود. در چنین خانه­ای؛ کف‌پوش، دیوارپوش، لوازم دکوراتیو و قسمت اعظمی از مبلمان از چوب ساخته‌شده‌اند. محبوب‌ترین چوب در اروپا برای استفاده در خانه، چوب بلوط است.

استفاده از کاشی در دیوار و کف

کاشی تنها یک المان شرقی یا ایرانی نیست. در مناطق مدیترانه‌ای اروپا استفاده از کاشی در طراحی دکوراسیون داخلی، بسیار مهم است و سابقه‌ای طولانی دارد. در جاهای مختلفی از خانه مانند آشپزخانه، آرک­ها، سرویس بهداشتی و حتی کف آن می‌توانید از کاشی استفاده کنید.نکته مهم این است که در انتخاب کاشی برای بازسازی خانه، باید طرح‌های اروپایی را انتخاب کنید؛ نه ایرانی و شرقی! طرح‌های اروپایی معمولاً ساده‌تر هستند و عناصری مانند دریا و خورشید در آن‌ها بیشتر دیده می‌شود.

لوله های روکار

این مورد، شاید عجیب به نظر برسد اما درست است. در بازسازی خانه خود به سبک اروپایی، بهتر است در سرویس بهداشتی برخی لوله‌ها را به‌صورت روکار و از جنس‌های برنج یا مس بسازید. این کار جلوه‌ای بسیار کلاسیک و اروپایی به آن فضا خواهد داد.

استفاده از مواد طبیعی

نکته آخری که لازم است به آن اشاره شود، این است که در بازسازی خانه به سبک اروپایی، باید همه مصالح طبیعی باشند. پلاستیک، فایبرگلاس، ام­دی­اف و سنگ‌های مصنوعی، جایی در یک خانه اروپایی ندارند. حتی‌الامکان، بهتر است از سنگ‌های مرغوب و درخشان برای این سبک استفاده شود.

بازسازی خانه به سبک اروپایی در یک نگاه

در بازسازی خانه به سبک اروپایی، چندین رویکرد می‌توانید داشته باشید. مهم‌ترین این رویکردها کلاسیک با تزئینات و تجملات فراوان و مدرن با نزدیکی بیشتر به مینیمالیسم، است. عامل تعیین‌کننده برای این‌که کدام‌یک از این دو سبک انتخاب شوند، مساحت خانه و به‌طورکلی، ویژگی‌های ساختاری آن است. بازسازی خانه به سبک اروپایی، مستلزم تغییراتی در نما و همچنین داخل ساختمان ازنظر ساختاری است. ورودی بزرگ و مجلل، ستون‌های بیرونی و داخلی، سقف بلند و پله‌های زیبا از ویژگی‌های اصلی ساختاری یک خانه اروپایی هستند. علاوه بر این، طراحی دکوراسیون داخلی در بازسازی خانه به سبک اروپایی، مستلزم رعایت نکاتی در خصوص رنگ، نور و مصالح مورداستفاده است که در این مقاله، آن‌ها را مرور کردیم.

بازسازی خانه به سبک اروپایی


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی دکوراسیون داخلی رستوران
چهار شنبه 26 مرداد 1401 ساعت 9:33 | بازدید : 32 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه، رستوران‌ها حساب خاصی روی طراحی دکوراسیون داخلی برای جلب رضایت بیشتر مشتری باز می‌کنند. ثابت شده است که طراحی داخلی مناسب رستوران، ازنظر روانشناسی بر مشتریان تأثیر می‌گذارد. این تأثیر می‌تواند در جهتی باشد که مدت حضور آن‌ها در رستوران را بیشتر کند یا حتی اشتهای آن‌ها را مطابق با غذایی که رستوران سرو می‌کند، افزایش دهد. نقشه رستوران، رنگ، نور، میز و صندلی‌ها و آکوستیک صدا مهم­ترین المان‌های طراحی دکوراسیون داخلی رستوران هستند. در این مقاله، اهمیت و نحوه تأثیرگذاری دکوراسیون داخلی را بر فروش یک رستوران را شرح می‌دهیم. در بخش بعدی نیز اصول به‌کارگیری المان­ های اصلی را در طراحی داخلی رستوران، بررسی می­کنیم. درصورتی‌که به هر نحو، با شغل رستوران یا کافه‌داری ارتباط دارید، این مقاله می‌تواند بازدهی محل کار شما را افزایش دهد.

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی در یک رستوران

مهم‌ترین دلایل اهمیت طراحی داخلی در یک رستوران را در این بخش بررسی می‌کنیم. درنهایت، همه این دلایل به فروش و سود بیشتر رستوران منتهی می­شوند.

برندسازی

ظاهر هر رستوران در برندسازی آن بسیار مؤثر است. مشتری، قبل از امتحان کردن غذای شما با ظاهر رستوران شما برخورد دارد. به همین دلیل، طراحی دکوراسیون داخلی ، تعیین‌کننده انتظاری است که آن‌ها می‌توانند از رستوران شما داشته باشند.

فضای مجازی

امروزه، محال است که افراد در رستورانی حاضر شوند اما عکسی از آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنند. یک طراحی دکوراسیون داخلی حرفه‌ای می‌تواند، افراد را ترغیب کند که در رستوران بمانند؛ در آن عکسی بگیرند و به‌خصوص در اینستاگرام خود منتشر کنند. به‌این‌ترتیب، نه‌تنها که مشتری را در رستوران خود نگه‌داشته‌اید بلکه نزد کل دنبال کننده‌های او بازاریابی و تبلیغات رایگان انجام داده‌اید.

بازاریابی و فروش

پس از خود غذا و نحوه تهیه آن، این طراحی دکوراسیون داخلی شماست که باید در تبلیغاتتان بدرخشد. یک فضای منحصربه‌فرد، نه‌تنها به شما بلکه به مشتریان شما نیز احساس منحصربه‌فرد بودن می‌دهد. هیچ‌کس تمایلی به حضور در یک رستوران بی‌روح که کیفیت بد متریال به‌کاررفته شده در طراحی داخلی آن، از تبلیغاتش هم پیداست، ندارد.

تاثیرات روانشناختی

می‌توان با طراحی دکوراسیون داخلی حساب‌شده، رفتار مشتری را حتی در هنگام سفارش نیز تغییر داد. برخی رنگ‌ها، اشتهای بیشتری ایجاد می‌کنند و برخی، حس تشنگی را القا می‌کنند. با به‌کارگیری برخی تکنیک‌ها، می‌توان کاری کرد که مشتریان آرام‌تر غذا بخورند و بیشتر سفارش دهند یا سریع‌تر بخورند و سریع‌تر بروند که فضا برای دیگر مشتریان باز شود.

پنج عنصر اصلی در طراحی دکوراسیون دخلی رستوران

بسیاری از المان‌هایی که یک طراح دکوراسیون در یک رستوران با آن‌ها سروکار دارد، تفاوت چندانی با المان‌های یک خانه ندارند. بااین­حال، نحوه برخورد او با آن‌ها متفاوت است. این المان‌ها عبارت‌اند از:

  • طراحی معماری
  • نورپردازی
  • میز و صندلی
  • رنگ
  • آکوستیک

در این بخش این المان‌ها و تاثیرات آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

طراحی معماری

معماری یک ساختمان، تعیین‌کننده جانمایی بسیاری از عناصر مهم طراحی دکوراسیون داخلی است. درست است که اساس ساختار یک ساختمان را نمی‌توان تغییر داد اما می‌توان، با استفاده از برخی المان‌های قابل جابجایی، مانند دیوارهای کاذب، پنجره‌ها و درب‌های ورودی، آن را بهینه کرد.

در طراحی معماری فضای یک رستوران، باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • حداکثر ظرفیت رستوران
  • مقدار فضای لازم برای تردد مشتریان و کارکنان
  • فاصله بهینه میزها به‌منظور راحتی مشتریان
  • مسیری بهینه بین ورودی، میزها، کانتر، سرویس بهداشتی و خروجی

به‌طورکلی، گفته می‌شود که هر فرد در حالت نشسته، به حدود 1.8 مترمربع فضا نیاز دارد. نقشه یا پلان رستوران باید به‌گونه‌ای باشد که پیش‌خدمت‌ها به‌راحتی از محل استقرار خود، میزها را رؤیت کنند. این تنها بخش نشستن مشتریان نیست که باید پلان بهینه‌ای داشته باشد. نقشه بخش سفارش ­گیری و آشپزخانه نیز باید به‌گونه‌ای باشد که بخش‌های مجزا، کمترین برخورد و راحت‌ترین ارتباط را با یکدیگر داشته باشند. یک اشتباه مهلک در طراحی دکوراسیون داخلی که می‌تواند مشتریان را به معنای واقعی فراری دهد، جانمایی اشتباه محل سرویس بهداشتی است. این مکان، به‌هیچ‌وجه نباید بیش‌ازحد در معرض دید یا نزدیک به آشپزخانه باشد. باید از تابلوهای راهنمای واضح، برای راهنمایی افراد به سمت این مکان استفاده کرد.

نورپردازی

در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران، نورهای محیطی، وظیفه‌ای و تأکیدی اهمیت بسیاری دارند. نور محیطی، شخصیت کلی رستوران را مشخص می‌کند. معمولاً، نور کم برای ایجاد حس آرامش، به‌خصوص در رستوران‌های با صف‌های انتظار طولانی استفاده می‌شود. البته نور شدید نیز با ماهیت رستوران‌های فست­فود، سازگار است. از نورپردازی وظیفه‌ای هم برای عملکرد بهتر پیش‌خدمت‌ها، روشن کردن منو، روشن کردن بخش جزیره، درب ورودی و تابلوهای راهنما، باید به‌خوبی استفاده کرد. چراغ‌های تأکیدی نیز نقش کوچک اما مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران دارند. آن‌ها می‌توانند، عناصر دکوراتیو مانند تابلو، گل و گیاه و پنجره‌های زیبای شما را برجسته کنند.

میز و صندلی

در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران، یکی از عواملی که تعیین می‌کند مشتری چقدر در رستوران بماند، صندلی‌ها هستند. گفته می‌شود که در یک رستوران فست­ فود شلوغ، صندلی باید راحت باشد اما نه به آن اندازه که مشتری به‌راحتی خود را روی آن رها کند. چنین صندلی­ای باعث می‌شود که مشتری، سریع‌تر غذایش را بخورد و برود. این مسئله برای رستوران‌های کلاسیک یا کافه، کاملاً متفاوت است. به‌خصوص در یک کافه، ایده ­آل این است که مشتری قهوه یا نوشیدنی‌اش را دوباره و دوباره شارژ کند. اما جدای از راحتی میز و صندلی، باید تا جای ممکن از متریالی زیبا و مطابق با دیگر قسمت‌های طراحی دکوراسیون داخلی استفاده شود. میز و صندلی فلزی یا چوبی با روکش چرم برای صندلی‌ها، ایده ­آل­ ترین گزینه‌ها برای رستوران هستند. درصورتی‌که غذاهایی مدرن در رستوران خود سرو می‌کنید، بهتر است، طراحی میز و صندلی، مینیمال باشد. مسلم است که این مسئله برای یک رستوران با غذاهای سنتی ایرانی یا هندی یا فست­ فود، متفاوت است.

رنگ

رنگ، از این نظر که محرک قوی حواس مختلف است در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران، اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. رنگ‌های گرم، مانند قرمز و نارنجی محرک‌های قوی‌ای محسوب می‌شوند که اشتها را تقویت می‌کنند. بااین‌حال، استفاده بیش‌ازحد از آن­ ها می‌تواند، موجب تحریک منفی دیگر احساسات مشتری شود. به همین دلیل، گفته می‌شود که رنگ‌های گرم در یک رستوران، لازم هستند اما تنها به‌اندازه کافی! در یک رستوران لوکس، استفاده از رنگ‌های سرد نیز مجاز شمرده می‌شود. برای چنین رستورانی که احتمالاً مشتریان خاصی دارد؛ مسئله آرامش مشتریان، بیش از سریع خوردن آنان برای صاحب رستوران، مهم است.

آکوستیک صدا

در یک رستوران، موسیقی نقش بسیار مهمی در تعیین شخصیت و برندسازی دارد. به همین دلیل، مهم است که صدا به‌درستی و باکیفیت مطلوب در همه نقاط رستوران، پخش شود. برای این منظور، باید از پنل­ های آکوستیک در دیوار و سقف رستوران استفاده نمایید. همچنین، اسپیکرها نباید در معرض دید باشند چراکه عنصر چندان سازگاری با دیگر عناصر طراحی دکوراسیون داخلی محسوب نمی‌شوند.

خلاصه ای از طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی دکوراسیون داخلی در رستوران از جهات بسیاری مهم است. برندسازی، بازاریابی و به‌خصوص تبلیغات کلامی در فضای مجازی، طولانی کردن یا کاهش مدت‌زمان حضور مشتریان و میزان سفارش آن‌ها برخی از این موارد هستند. همگی آن‌ها را می‌توان، در رشد فروش و سود رستوران، خلاصه کرد. برای تحقق یک طراحی دکوراسیون داخلی بهینه در یک رستوران، پنج عامل نقشه یا معماری فضا، نور، رنگ، میز و صندلی و آکوستیک، در اولویت برنامه طراح دکوراسیون قرار می‌گیرند. دراین‌بین، تأثیر معماری فضا بر بهینه شدن تردد و تأثیر نور و رنگ در حجم سفارش و مدت‌زمان حضور مشتریان در رستوران، پررنگ‌تر هستند.

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نماشویی به صورت طبقه ای
سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت 10:46 | بازدید : 33 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

با توجه به اینکه نمای ساختمان نیز به شدت مستعد آلوده شدن و کثیف شدن است، بنابراین همچون سایر قسمت های خانه نیاز به تمیز شدن و توجه دارد. حتی می توان اذعان کرد که نما بیش از سایر بخش های یک ساختمان، مورد تهاجم آلودگی ها قرار می گیرد، چرا که به صورت مستقیم با آلودگی های محیطی و هوای آلوده در تماس است. اما راه تمیز کردن نمای ساختمان چیست؟ نماشویی تنها راهی است که از طریق آن می توان به نما دسترسی و آن را تمیز کرد. با این حال برای تمیز کردن یک ساختمان، برج یا آپارتمان رضایت همه ساکنان جهت اجرای نماشویی مورد اهمیت است در ادامه قصد داریم یک شیوه خاص در نماشویی را مورد بررسی قرار دهیم.

نماشویی یک طبقه یا طبقات محدود

نمای ساختمان توسط شرکت های نماشویی و شستشوی نما انجام می شود. بنابراین در همین ابتدای کار باید بدانید که انجام این کار توسط خود شما اصلا منطقی و درست نیست. نماشویی یک کار کاملا تخصصی و نیازمند آموزش و دانش فنی است. افرادی که برای انجام این کار استخدام می شوند، همه دارای مدارک بین المللی و معتبر کار در ارتفاع هستند و آموزش های مربوط به مواد و متریال مخصوص هر نما را می بینند. پس اگر قصد اجرای نماشویی و شستشوی نما بر روی ساختمان خود را دارید، به دنبال یک شرکت معتبر و دارای مجوز باشید. با توجه به این موضوع که هماهنگی با سایر اعضای ساختمان با خود شماست، شما باید تلاش کنید که همه آن ها را برای اجرای پروژه متقاعد کنید. گاهی افراد ساکن در یک ساختمان، همگی رضایت به اجرای نماشویی نمی دهند، بنابراین در این موارد شستشوی یک طبقه خاص یا محدود مطرح می شود. انجام چنین کاری به شدت نیاز به تامل دارد و معمولا شرکت های نماشویی این کار را انجام نمی دهند مگر در شرایط خاص!

شرایط نماشویی یک یا چند طبقه

نماشویی ساختمان دارای محدودیت هایی است. برای مثال با استفاده از واترجت که آب فشار قوی را به نما ارسال می کند می توان بخشی از نما را تمیز کرد اما به هر حال آب یک ماده سیال است و با حرکت خود طبقات دیگر را نیز مستعد مرطوبت یا لک شدن می کند. پس اگر محدوده نمای طبقه شما جزء طبقات بالا باشد، این کار سخت تر است. تمیز کردن نما با ابزار دیگر مثل تی و ابر و مواد شوینده مخصوص برای نما های محدودی مثل شیشه و کامپوزیت قابل اجرا است ولی نما های دیگر گاها نیاز به نماشویی با اسید یا مواد قلیایی دارند که شاید کاربرد آنها به این راحتی ها نباشد. نکته دیگر اینکه معمولا شستشوی نمای یک طبقه به خصوص برای منازل مسکونی و آپارتمان های کوچک توجیه اقتصادی ندارد و هزینه آن زیاد است. با توجه به نکات ذکر شده در این مقاله اگر همچنان مصمم به اجرای چنین کاری هستید، مشاوران تیم کارویس آماده خدمت گذاری به شما هستند.

کارویس و نماشویی یک طبقه

مشاوران کارویس بسیار منصفانه و به دور از هر گونه منفعت طلبی، در رابطه با نماشویی ساختمان به شما مشاوره می دهند و اگر هزینه  یا روش نماشویی برای بنای شما نامناسب و غیر قابل توجیه باشد بدون ذره ای توجه به سود و منفعت خود به شما شرایط را توضیح می دهند و حتی شما را از انجام چنین کاری منع می کنند. پس اگر تصمیم خود را برای نماشویی یک طبقه از ساختمان گرفته اید، پیش از اجرایی کردن آن با کارشناسان کارویس تماس بگیرید.

نماشویی به صورت طبقه ای

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تشخیص بهترین شرکت شستشوی نما
سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت 9:56 | بازدید : 33 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی و شستشوی نما

نماشویی یا شستشوی نما یکی از فعالیت­ های تخصصی در بحث نوسازی و بهبود نمای ساختمان­ ها محسوب می­شود. این عمل نیاز به افراد متخصصی دارد. بنابراین لازم است تا در هنگام انتخاب شرکت نماشویی، پارامترهای متفاوتی را در نظر بگیرید تا فرآیند نماشویی ساختمان شما به بهترین شکل ممکن انجام شود. در ادامه مقاله پارامترهای مهمی را مورد بررسی قرار می­دهیم تا انتخابی درست داشته باشید در نتیجه آن شستشوی نما به درستی برای شما انجام شود.

پارامترهای مهم در انتخاب شرکت نماشویی

نیروی متخصص

اولین و مهمترین پارامتری را که در هنگام انتخاب شرکت شستشوی نما باید در نظر داشته باشید، بررسی تخصص و مهارت شرکت است. همانطور که می­دانید برای انجام فرآیندهای نماشویی، لازم است تا با استفاده از ابزارهای متفاوتی مانند داربست، بالابر و طناب به نما دسترسی پیدا کنیم. داربست یکی از ابزارهای رایجی است که در شستشوی نما از آن استفاده می­شود. اما مشکلی که این ابزار دارد این است که امکان استفاده از آن در ساختمان های بلند تقریبا غیرعقلانی است. این موضوع به این خاطر است که قیمت استفاده از این ابزار در ساختمان های بیش از ده طبقه، بسیار بالاست. یکی از ابزارهای جایگزین برای داربست، طناب است. این ابزار نسبت به داربست از هزینه­ های بسیار کمتری برخوردار است. اما استفاده از طناب در نماشویی یک ساختمان نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد. به همین دلیل است که اهمیت افراد متخصص در یک شرکت، بسیار مهم است. در نتیجه در اولین قدم برای انتخاب شرکت نماشویی، باید میزان تخصص کارکنان شرکت مشخص شود. برای این کار می­توانید از شرکت مورد نظر رزومه فعالیتشان را درخواست کنید و نتیجه کارشان را مشاهده کنید. این کار بهترین راه برای تشخیص میزان تخصص کارکنان یک شرکت شستشوی نما محسوب می شود.

استفاده ابزار مناسب

همانطور که می­دانید شستشوی نمای یک ساختمان با استفاده از ابزارهای متفاوتی صورت می­گیرد که بسته به نوع متریال به کار رفته در نمای ساختمان و در نظر گرفتن پارامترهای متفاوت انجام می­شود. در این بین نقش شرکت در انتخاب ابزارهای بسیار مهم است. زیرا این شرکت و کارکنان آن هستند که این متریال را انتخاب می­کنند.  برای مثال استفاده از ابزارهایی مانند ابر و تی برای شستشوی نمای ساختمان­ های شیشه ای بسیار مناسب هستند. در صورتی که این ابزار عملا در ساختمان های سنگی هیچ کاربردی ندارد. ابزار واترجت از مهمترین ابزارها در شستشوی نما یک ساختمان محسوب می­شود. واترجت­ ها در دو نوع برقی و بنزینی تولید شده ­اند. مصرف انرژی و هزینه ­های واترجت­ های بنزینی بسیار بالاتر است. اما بازهم تشخیص اینکه از کدام یک از این ابزارها در نماشویی یک ساختمان، بر عهده شرکت است. زیرا ممکن است در یک منطقه، دسترسی به برق سه فاز وجود نداشته باشید. در این صورت تنها راه برای استفاده از واترجت، واترجت­ های بنزینی است.

نوع متریال برای شستشوی نما

یکی دیگر از فاکتورهایی مهم در انتخاب شرکت شستشوی نما، این است که بدانید که آن شرکت از چه شوینده هایی برای شستشوی نما استفاده می­کند. برای مثال در برخی از ساختمان­ ها، تنها نیاز به شستشوی نما با استفاده از آب داریم. در این صورت دستگاه واترجت بهترین گزینه است. یا برای ساختمان­­هایی که میزان آلاینده های آن زیاد است، در این صورت استفاده از آب و سیلیس با دستگاه سندبلاست می­تواند گزینه ­ای مناسب برای شما باشد. یکی از شوینده ­های مهم در شستشوی نما، اسیدها هستند. این نوع از شوینده ­ها زمانی مورد استفاده قرار می­گیرند که میزان آلاینده ­ها به اندازه­ای باشد که با آب و سیلیس پاک نشود. یکی از بهترین و موثرترین ماده ­های اسیدی، دیسکلر است. دیسکلر از کیفیت بالایی در شستشوی نما برخوردار است. اما استفاده از این ماده نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد. زیرا اگر از این ماده به درستی استفاده نشود، ممکن است به نما آسیب وارد کند. نقش افراد متخصص و باتجربه در استفاده از این ماده­ های خطرناک، از اهیمت بالاتری برخوردار است. به همین دلیل است که توصیه می­کنیم از یک شرکت معتبر در زمینه شستشوی نما بهره بگیرید.

گواهینامه و مدارک معتبر

شاید مهمترین فاکتوری که لازم است برای انتخاب یک شرکت در نظر داشته باشید، مدارک و گواهینامه­ های آن است. اعتبار یک شرکت علاوه بر رزومه­ های آن داشتن مدارک معتبر از سوی سازمان­ های تحت نظارت آن است. همچنین توجه داشته باشید که در آغاز شستشوی نما، تمام فرآیند­های مربوط به قراردادها و رسیدهای پرداخت به شکل قانونی باشد. یکی از موضوعات مهم در بستن قرارداد برای شرکت ­های شستشوی نما، بیمه است و لازم است تا مراحل مربوط به این موضوع در نظر  گرفته شود.

نانوکاری در شستشوی نما

همانطور که می­دانید اصلی­ترین علت شستشوی نمای یک ساختمان، وجود آینده­ها و مواد زائد بر روی آن است. بعد از ساخت یک ساختمان، به مرور زمان، نمای ساختمان در مقابل انواع آلودگی ها قرار می­گیرد. این موضوع باعث می­گردد تا نمای ساختمان زیبایی خود را در اثر گذر زمان از دست بدهد. درنتیجه لازم است تا نماشویی به شکل دوره ای بر روی ساختمان صورت بگیرد تا علاوه بر حفظ زیبایی ساختمان، ایمنی ساختمان نیز از دست نرود. اما راه­ های متفاوتی وجود دارد که با کمک گرفتن از آنها می­توانیم نیاز ساختمان را به شستشوی نما کاهش دهیم. یکی از این فعالیت­ ها نانوکاری است. همانطور که می­دانید نانو یک ماده بسیار مقاوم و ضدآب است. استفاده از یک لایه بر روی نما یک ساختمان باعث می­شود تا جذب آلاینده کاهش پیدا کند و در اثر برخورد آب و نور خورشید، آسیبی به نما وارد نشود. معمولا پس از پایان مراحل نماشویی در یک ساختمان، از یک لایه نانو برروی آن استفاده می­گردد. البته بهتر است بدانید که این کار به شرکتی بستگی دارد که وظیفه شستشوی نما ساختمان شما را بر عهده دارد. توجه داشته باشید استفاده از یک لایه نانو پس از شستشوی نما، باعث بوجود آمدن هزینه ­های بیشتری خواهد شد.

نکات مهم در انتخاب شرکت شستشوی نما

متاسفانه یکی از فعالیت ­هایی که در چند سال اخیر در شستشوی نما شاهد آن بودیم، کلاهبرداری و وعده ­های دروغین شرکت ­های نماشویی بوده است. از فعالیت­ های غیرقانونی این شرکت­ ها می­توان به استفاده از مواد نامرغوب اشاره کرد. برای مثال در برخی از این شرکت­ ها دیده شده است که بجای استفاده از مواد نانو، از جوهر نمک استفاده می­کنند. بهره گیری از این ماده بر روی ساختمان باعث می­شود تا نمای ساختمان آسیب شدیدی ببیند که گاهی اوقات اصلا قابل جبران نخواهد بود. به همین دلیل است که توصیه می­شود حتما قبل از انتخاب شرکت برای شستشوی نما، از اعتبار و امنیت شرکت مدنظر خود اطمینان حاصل کنید. خوشبختانه امروزه با گسترش فضای مجازی و اینترنت، امکان سودجویی این افراد کاهش پیدا کرده است. شما تنها با چند سرچ ساده می­توانید در مورد شرکت­ های شستشوی نما و موادی که استفاده می­کنند اطلاعات مفیدی را بدست آورید.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید پارامترهای زیادی هستند که نیاز است برای انتخاب شرکت شستشوی نما به آنها توجه داشته باشید. قیمت یکی دیگر از پارامترهای مهمی است که برای شستشوی نما باید به آن توجه داشته باشید. موضوع قیمت گذاری در بحث نماشویی متغیر است. یعنی با توجه به نوع ساختمان و ابزار مورد نیاز برای نماشویی و همچنین متراژ ساختمان، قیمت گذاری انجام می­گردد. قیمت گذاری توسط کارشناسان شرکت شستشوی نما انجام خواهد شد. یعنی شرکت با ارسال متخصصان خود به محلی که ساختمان در آن قرار گرفته، فرآیند قیمت گذاری را انجام خواهد داد. همچنین با چند سرچ ساده در گوگل می­توانید نوع اندازه گیری متراژ ساختمان و ابزار مورد نیاز برای ساختمان خود را بررسی کنید.

تشخیص بهترین شرکت شستشوی نما

 
برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تهیه رنگ برای نقاشی نما
سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت 9:56 | بازدید : 31 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

یکی از راه های ایجاد زیبایی در نمای ساختمان ها استفاده از نقاشی نما است. نقاشی نما و یا سنگ کاری از اقداماتی که است که هر ساختمان با توجه به آب و هوایی که در آن قرار دارد، می تواند از آنها استفاده کند. معمولا سنگ کاری در ساختمان هایی استفاده می شود که آب و هوایی نسبتا بارانی ومرطوب دارند. اما نقاشی نما یکی از اقداماتی است که در صورت صحیح انجام شدن می تواند باعث ایجاد جلوه خاصی بر روی نما شود. اما چگونه رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنیم. در این مقاله انواع رنگ های ساختمانی را برای نقاشی نما به شما معرفی می کنیم تا انتخاب بهتری در مورد انتخاب رنگ داشته باشید.

نکات مهم در نقاشی نما

قبل از معرفی رنگ های قابل استفاده در نقاشی نما، ابتدا لازم است تا مهمی را بدانید. این نکات عبارتند از:

انتخاب رنگ بر اساس شرایط منطقه

یکی از نکات مهمی که در هنگام انتخاب رنگ برای نقاشی نما لازم است تا در نظر داشته باشید، شرایط منطقه قرار گیری ساختمان در آن است. همانطور که می دانید عوامل مختلفی مانند نور ماورا بنفش و باران و باد می توانند تاثیرات بسیار زیادی بر روی نمای یک ساختمان ایجاد کنند. همچنین کشور ایران به دلیل قرار گرفتن در یک منطقه گرم و خشک، غالبا دارای آب و هوای گرم است. برای عایق بندی بیشتر نما بهتر است که ساختمان های قرار گرفته در منطقه های گرم، از رنگ های روشن استفاده کنند. این رنگ ها باعث عدم جذب گرما در فصول گرم سال خواهند شد. جذب گرمای بیش از حد در فصول گرم، باعث می شود که انرژی بیشتری را برای سرمایش منزل استفاده کنید. به همین دلیل لازم است تا از یک رنگ مقاوم برای نقاشی نما استفاده کنید. در نتیجه رنگ انتخاب شده برای نقاشی نما، باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • قابل شستشو باشد.
  • در اثر قرار گیری طولانی مدت در برابر اشعه خورشید، از بین نرود.
  • مقاومت و پایداری طولانی مدت
  • چسبندگی بالا
  • و. ....

نوع ساختمان

یکی دیگر از پارامترهای مهم در بحث انتخاب رنگ برای نقاشی نما، در نظر گرفتن نوع ساختمان است. برای مثال همانطور که ساختمان های شمال کشور مشاهده کرده اید؛ از رنگ های روشن استفاده شده است. به همین دلیل بهتر اگر ساختمان شما نیز در منطقه ای در شمال کشور قرار دارد؛ از رنگ های روشن استفاده کنید. بهره گیری از تضاد رنگی در نقاشی نما می توانید جلوه زیبایی به نمای ساختمان دهد.

تقسیم بندی ساختمان

یکی از اقدامانی که قبل از رنگ آمیزی نما باید انجام دهید، تقسیم بندی نمای ساختمان برای نقاشی است. بهتر برای هر قسمت نمای ساختمان از یک رنگ مجزا استفاده کنید. مشخص شدن رنگ هر قسمت قبل از آغاز فرآیند رنگ آمیزی باعث ایجاد نظم در کارها خواهد شد.

متریال به کار رفته در نما

یکی از موضوعاتی که در نقاشی نمای ساختمان باید در نظر گرفت؛ نوع متریال نما است. همانطور که میدانید ساختمان های ایرانی از متریال های مختلفی مانند: سنگ، کامپوزیت، چوب و.... استفاده می کنند. در نتیجه رنگ آمیزی نما برای هر یک از این متریال ها متفاوت خواهد بود. برای مثال رنگ هایی که در نقاشی نمای یک ساختمان سیمانی مورد استفاده قرار می گیرد، چندان کاربردی برای ساختمان های از جنس چوب نخواهد داشت. برای انتخاب رنگ مناسب نقاشی نما، با توجه به متریال به کار رفته در نما، بهتر است که از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

انواع رنگ برای نقاشی نما

همانطور که مشاهده کردید هر ساختمان با توجه به فاکتورهای مختلف، نیاز به رنگ متفاوتی دارد. در ادامه به معرفی بهترین و پرکاربردترین رنگ های مورد استفاده در نقاشی نما خواهیم پرداخت.

رنگ آکریلیک

یکی از پرکاربردترین رنگ ها برای رنگ آمیزی نما، رنگ های آکریلیک هستند. این رنگ ها به دلیل خواص ویژه ای مانند انعطاف پذیری بالا، درخشندگی زیاد و.... دارد؛ محبوبیت زیادی در بین رنگ های ساختمانی دارد. بهتر است بدانید که رنگ های آکریلیک، خودشان چند نوع هستند که مشهورترین آن، رنگ جوتن است.

رزین آکریلیک

این نوع از رنگ نیز، همانطور که از نامش مشخص است، زیر مجموعه ای از رنگ های آکریلیک محسوب می شود. این رنگ که بر پایه آب و روغن است و ویژگی های خارق العاده ای مانند: مقاوم بودن در برابر اشعه خورشید، ضد قارچ، مقاوم در برابر آب و ..... دارد. همانطور که گفتیم متریال های مختلف، به رنگ های متفاوتی برای رنگ آمیزی نما نیاز دارند. رنگ رزین آکریلیک از معدود رنگ های ساختمان هایی که برای انواع ساختمان های سیمانی، چوبی، گچی و .... مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ کنیتکس

از دیگر رنگ هایی که برای نقاشی نمای داخلی و رنگ آمیزی نمای داخلی یک ساختمان می توان استفاده کرد، رنگ کنیتکس است. این نوع از رنگ ها نیز همانند رنگ رزین آکریلیک بر پایه آب و روغن هستند و در برابر انواع عوامل طبیعی مانند آب و نور خوشید مقاوم هستند. از دیگر ویژگی های این رنگ می توان به طول عمر بالای آن اشاره کرد.

رنگ روغنی

این نوع از رنگ ها اصولا در بخش رنگ آمیزی نماهای فلز کاربرد دارد. برای مثال نرده ها، چهارچوب پنجره ها و... از مکان هایی هستند که استفاده از رنگ برای آنها توصیه می شود.

رنگ نانو

رنگ نانو از جدیدترین و بهترین رنگ ها برای نقاشی نمای یک ساختمان محسوب می شود. رنگ های نانو نسبت به سایر رنگ های موجود در بازار، مقاومت بسیار بالاتری دارند. معمولا از رنگ های نانو به عنوان لایه آخر در نماشویی ساختمان نیز استفاده می شود. علت این موضوع قدرت ماندگاری بسیار بالای این رنگ است. قرار گرفتن یک لایه از این رنگ بر روی ساختمان، موجب افزایش طول عمر نمای یک ساختمان خواهد شد.

جمع بندی

توجه داشته باشید که نقاشی نما یک فعالیت تخصصی محسوب می شود. اگر نقاشی نما یک ساختمان به درستی انجام شود، علاوه بر پایداری و ماندگاری بالای رنگ در طی سال ها، موجب افزایش ایمنی یک ساختمان نیز خواهد شد. در نتیجه توصیه می کنیم برای نقاشی نما و رنگ آمیزی ساختمان خود از افراد متخصص کمک بگیرید.

تهیه رنگ برای نقاشی نما


موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نماشویی بانک ها و موسسات مالی و ارزی
دو شنبه 24 مرداد 1401 ساعت 11:12 | بازدید : 34 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

بانک ها و موسسات مالی به عنوان مراکزی هستند که سرمایه افراد را نگهداری می کنند و در واقع به منابع مالی مشتریان خود نیاز دارند، بنابراین باید به جزییات توجه کنند و سعی کنند به هر وسیله ای مشتریان بیشتری بدست بیاورند. تفاوتی ندارد که بانک خصوصی یا دولتی باشد، توجه به زیبایی ساختمان و نمای آن یک فاکتور مهم و اساسی در نشان دادن قدرت، ثروت و زیبایی یک موسسه مالی است. شما می توانید با نماشویی ساختمان، ظاهر آن را باکیفیت و تمیز نشان دهید. قطعا افراد برایشان مهم است که در یک بانک مسئولیت پذیر حساب بانکی داشته باشند. اما چگونه می توان متوجه شد که یک بانک مسئولیت پذیر است؟ به غیر از روش های معمول توجه به برخی از جزییات نشان دهنده مسئولیت پذیری است. تمیزی یکی از همین فاکتور هاست. نمای کثیف و پر از آلودگی نشان دهنده بی اهمیتی و عدم پرداخت هزینه بابت دریافت خدمات است که معمولا برای یک بانک خوب نیست پس با استفاده از نماشویی و شستشوی نما ساختمان، این موارد بد را از بانک خود دور کنید.

نماشویی ساختمان بانک

شاید با خود بگویید که برای تشخیص یک بانک خوب باید به میزان سوددهی و نحوه محاسبه سپرده ها توجه کرد، اما اگر کمی از این موضوع فراتر برویم، متوجه خواهیم شد که توجه به برخی جزییات مثل همین تمیز بودن نمای ساختمان و یا انجام تعمیرات در فضای داخلی بانک یا طراحی دکوراسیون داخلی خوب می تواند توجه مشتریان بیشتری را به بانک شما جلب کند. ارائه خدمات مثل نماشویی همواره باید به گونه ای باشد که به نیاز ها و علایق مخاطب خود احترام بگذارد تا مشتری جذب رفتار و مشتری مداری شما بشود. تمیز بودن همواره احترام به مخاطبان شماست. پس لطفا نماشویی ساختمان بانک ها را جدی بگیرید.

نماشویی بانک ها با کارویس

مجموعه ها و شرکت های مختلفی در تهران و سایر شهر ها وجود دارد که خدمات نماشویی ساختمان را به صورت حرفه ای انجام می دهند اما از آن جایی که فعالیت های مالی بانک ها دارای اهمیت است، بنابراین باید با شرکت هایی همکاری کنید که دارای مجوز های رسمی هستند و به صورت کاملا قانونی کار می کنند. مجموعه خدمات ساختمانی کارویس، دارای تجربه بالا در زمینه خدمات نماشویی است و با کمک کادر مجرب خود صفر تا صد پروژه ها را انجام می دهد. علاوه بر مسئولیت پذیری و اجرای تخصصی کار، تیم کارویس تمامی مجوز های لازم جهت اجرای پروژه های نماشویی را دارد.

نماشویی بانک ها و موسسات مالی و ارزی

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اهمیت بازسازی خانه در شهرهای بزرگ
دو شنبه 24 مرداد 1401 ساعت 9:46 | بازدید : 37 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

بازسازی خانه در شهرهای بزرگ بسیار حائز اهمیت است. در شهرهای بزرگ اگر خانه شما آلودگی زیست محیطی ایجاد می­کند، باید فکری به حال بازسازی منزل کنید. از طرف دیگر نمای ساختمان شما در ظاهر و نمای شهری تاثیرگذار است. اگر در یک شهر بزرگ و مدرن زندگی می­کنید، حتما به فکر بازسازی خانه و نمای آن باشید. البته اهمیت بازسازی خانه فقط محدود به این دلایل نیست. ما در این مقاله دلایل دیگری را ذکر کرده­ایم.

کاهش هزینه خدمات برای خانه

این مزیت واقعاً در رده خودش قرار دارد زیرا از صرفه­جویی در هزینه با استفاده از مواد با کیفیت بالاتر فراتر می­رود. ارتقاء خانه شما با وسایل برقی کارآمد می­تواند منجر به کاهش قابل توجهی در هزینه خدمات برقی شما شود. حتی مواردی مانند عایق ­بندی بهتر و ارتقاء پنجره­های شما تفاوت ایجاد می­کند. اگر این ایده برای شما جذاب است، روی نوسازی‌هایی تمرکز کنید که در صرفه‌جویی در مصرف انرژی واقعاً منطقی‌تر خواهد بود. به این فکر کنید که چه چیزی به شما کمک می­کند از برق کمتر، گرمای کمتر یا تهویه مطبوع کمتر استفاده کنید و با ارتقاء آن چیزها شروع کنید. صرفه­ جویی در هزینه و صرفه­ جویی در مصرف انرژی در خانه، ارزش تلاش را دارد.

تبدیل شدن به یک همسایه ایده آل

حتی اگر همسایه‌هایتان از قبل شما را دوست دارند، زیرا شما فردی عالی هستید، بازسازی خانه می‌تواند شما را از نظر آن­ها شگفت‌انگیزتر کند. خانه‌هایی که فرسوده به نظر می‌رسند اغلب تصور مطلوبی از صاحب خانه نمی‌کنند، و همچنین در خود محله نیز بازتاب ضعیفی دارند. اگر شما همسایه ­ای هستید که خانه خود را به روز و آن را بازسازی می­کند تا عالی به نظر برسد، همسایگان شما آن را دوست خواهند داشت. ظاهر خانه­ ها در یک محله به طور کلی می­تواند بر ارزش فروش مجدد همه خانه ­ها تأثیر بگذارد، بنابراین به روز­رسانی و بازسازی خانه شما را به بهترین همسایه ­ای تبدیل می­کند که می­توانید در نظر همه باشید. هیچ کس نمی­خواهد همسایه بدی باشد، بنابراین این مزیت بازسازی بسیار زیاد است. همانطور که می­بینید، از لذت بردن بیشتر از خانه تا افزایش ارزش فروش مجدد، دلیل­ های خوبی برای انجام برخی از پروژه­های بازسازی خانه وجود دارد. لازم نیست چندین پروژه بزرگ را به طور همزمان انجام دهید. می‌توانید فهرستی از چیزهایی که می‌خواهید به‌روزرسانی کنید تهیه کنید و برنامه‌ای برای تحقق آن‌ها ایجاد کنید. اگر یک پروژه بزرگ طاقت­ فرسا است، روی تغییرات کوچک­تر تمرکز کنید. شاید بتوانید یک جا را بازسازی کنید یا فقط پنجره ­های یک اتاق را عوض کنید. هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید همه چیز باید در یک زمان انجام شود. می‌توانید برنامه‌ای تهیه کنید که با توجه به برنامه‌ریزی و شیوه زندگی‌تان به‌راحتی از پس آن برآیید. هنگامی که برنامه ­ای دارید و شروع به ایجاد تغییرات کنید، زودتر از آنچه فکرش را می کنید، برخی از این مزایا را تجربه خواهید کرد. انجام کارها و اینکه بتوانید چند کار را در لیست کارهایتان بررسی کنید همیشه احساس خوبی دارد. از کوچک شروع کنید و سعی کنید تا آنجا که می­توانید از این روند لذت ببرید. خانه شما بهتر به نظر می­رسد و همه کسانی که در آنجا زندگی می­کنند خوشحال خواهند شد که شما وقت گذاشته ­اید.

افزایش ارزش خانه

یکی از بزرگ­ترین مزیت­ های بازسازی خانه این است که پس از ارتقاء، ارزش خانه شما افزایش می ­یابد. در برخی موارد، این مقدار می­تواند قابل توجه باشد؛ مثلاً اگر آشپزخانه یا حمام را مدرن کنید. بازسازی‌های بیرونی مانند بازسازی سقف و نصب دیوارپوش یا ایوان، جذابیت خانه شما را افزایش می‌دهد.

صرفه جویی در هزینه اسبا­ب کشی و جابجایی 

بازسازی خانه شما همیشه یک گزینه ساده ­تر از فروش آن و خرید ملک جدید است. به این ترتیب از استرس خرید یک خانه جدید و تمام هزینه­ های مرتبط با آن جلوگیری خواهید کرد. خرید یک خانه بهتر، ممکن است برای شما بسیار بیشتر از بازسازی منزل فعلی خود با تعمیرات کم هزینه تمام شود.

بهبود کارایی خانه و کاهش مبلغ قبوض برق 

یکی دیگر از مهم­ترین مزایای بازسازی خانه، سازگاری بیشتر خانه شما با محیط زیست است. این به این دلیل است که بهبود کارایی خانه شما منجر به کاهش هزینه انرژی می­شود. یکی از ساده­ترین اقداماتی که می­توانید برای شروع پس­انداز انجام دهید این است که در صورت یافتن نرخ بهتر، تامین­ کننده برق را تغییر دهید. سرمایه‌گذاری در جایگزین‌های سازگار با محیط زیست ممکن است در ابتدا پرهزینه به نظر برسد، با این حال، در دراز مدت شما مقدار زیادی پس‌انداز خواهید داشت. به این ترتیب هزینه اولیه را به راحتی پوشش خواهید داد. با عایق­ کاری خانه خود در هزینه­ های گرمایش و سرمایش صرفه­ جویی می­کنید.

بهبود کیفیت زندگی

گاهی اوقات خانه ­های ما ممکن است کمی غیرکاربردی باشد. به عنوان مثال، ممکن است یک اتاق خواب در طبقه بالا و یک دستشویی در طبقه پایین داشته باشید. بنابراین، بیدار شدن در نیمه شب و پایین رفتن از پله ­ها می تواند بسیار دردسرساز باشد، درست است؟ اگر تصمیم دارید خانه خود را بازسازی کنید و تشخیص داده­اید که ساخت دستشویی در طبقه بالا یک گزینه مقرون به صرفه است، آن را دنبال کنید. هدف نهایی این است که خانه شما تا حد امکان کاربردی باشد. اطمینان حاصل کنید که تمام فضای استفاده نشده را به فضای داخلی که به طور هدفمند سازگار شده است، تبدیل کرده ­اید. شاید شما نیاز به یک اتاق اضافی داشته باشید که اگر فضای اتاق نشیمن خود را کاهش دهید، می­توانید آن را انجام دهید. کمی معمار بازی کنید و به تمام راه­ هایی که یک نوسازی و بازسازی منزل می­تواند کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد فکر کنید.

به روز بودن سبک خانه در شهر

اگر هر چند وقت یکبار آن را تغییر ندهید و به روز نکنید، فضای داخلی خانه شما می­تواند قدیمی شود. آنچه پنج سال پیش مرسوم بود ممکن است در حال حاضر مضحک به نظر برسد. بنابراین، باید به بازسازی خانه خود فکر کنید تا سبک کلی و تاثیری که بر جای می­گذارد تغییر دهید. ممکن است پس از سال‌ها نگاه کردن به سبک یکسان احساس خستگی کنید، بنابراین برخی تغییرات کم‌هزینه همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرند. همیشه می­توانید بروید و برخی از ویژگی­ ها را اجرا کنید که با گذشت سال­ ها تازه و مدرن به نظر می­رسند. نترسید که چنین بازسازی­ هایی ممکن است پرهزینه باشد. به جای انجام ارتقاء، می­توانید با یک متخصص مشورت کنید و در مورد چگونگی به دست آوردن سبک و ظاهر دائمی خانه خود مشاوره دریافت کنید.

هزینه نگهداری کمتر در آینده

با ارتقاء برخی ویژگی‌ها در خانه، هزینه نگهداری کمتری در آینده وجود خواهد داشت. انتظار طولانی ­تر برای تعمیر یا جایگزینی این ویژگی­ ها می­ تواند در درازمدت پرهزینه باشد، بنابراین بازسازی منزل می­تواند به صاحبان خانه کمک مالی کند. ما در این مقاله به اهمیت بازسازی خانه در شهرهای بزرگ پرداختیم و به دلایلی مثل بهره ­وری انرژی و مسائل زیست محیطی، به روز بودن سبک خانه همگام با سبک شهری و ...اشاره کردیم. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید و جالب بوده باشد.

اهمیت بازسازی خانه در شهرهای بزرگ


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی دکوراسیون داخلی هتل ها
دو شنبه 24 مرداد 1401 ساعت 9:45 | بازدید : 44 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

وقتی که وارد یک هتل می‌شوید، در اولین نگاه جذب طراحی دکوراسیون داخلی آن خواهید شد. طراحی دکوراسیون داخلی هتل تفاوت بسیاری با طراحی دکوراسیون داخلی منازل دارد. در خانه‌ها همه ما می‌دانیم که با چه سلیقه‌ای رو‌به‌رو هستیم. قطعاً فقط کافیست تا سلیقه اعضای مختلف خانه را در نظر بگیرید و بهترین طراحی را برای همه داشته باشید؛ اما در هتل هزاران فرد مختلف با هزاران سلیقه متفاوت حضور پیدا می‌کنند. در چنین شرایطی چه کاری باید انجام دهید؟ خب باید یک طراحی خاص و زیبا را در نظر بگیرید که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب کند. همین موضوع باعث می‌شود تا طراحی دکوراسیون داخلی هتل‌ها کار دشواری باشند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با طراحی دکوراسیون هتل‌ها بیشتر آشنا شوید.

نورپردازی در دکوراسیون هتل

نورپردازی جزو مهم‌ترین بخش‌های طراحی دکوراسیون هتل‌ها به حساب می‌آید. نورپردازی از لابی تا فضای راه‌روها، فضای رستوران، کافه و نهایتاً داخل اتاق‌ها اهمیت بسیاری دارد. در صورتی که نورپردازی به‌خوبی انجام شود، حتی نواقص طراحی دکوراسیون داخلی نیز به نظر نمی‌رسد. پس باید به اهمیت نورپردازی پی ببرید و به‌صورت علمی تخصصی در این زمینه اقدام کنید. نورپردزای هر بخش بر اساس نیاز باید کم یا بسیار  باشد. مثلاً بهتر است در فضای کافه از نورپردازی کم است کنید و در فضای لابی به‌دنبال استفاده از نورپردازی پرنور و چشم‌گیر باشید. نورپردازی فقط به میزان نور خلاصه نمی‌شود. بلکه باید از لایه‌های مختلف نور از نظر کاربرد و رنگ استفاده کنید. مثلاً زمانی که صحبت از نورپردازی فضای داخلی اتاق‌های هتل باشد، بهتر است از چند لایه مختلف نور از قبیل آباژور، نورمخفی سقف، لوستر، دیوارکوب و... استفاده کنید. در عین حال ترکیب رنگ باید از نور سفید و زرد باشد. این رویه را باید در تمامی بخش‌های هتلف پیش بگیرید و از آن استفاده کنید.

اهمیت طراحی لابی در هتل

مسافران در قدم اول، وارد فضای لابی می‌شوند. پس هرچه از طراحی دکوراسیون داخلی لابی بگوییم، کم گفتیم. حتی بسیاری از هتل‌ها، عکس لابی خود را به‌عنوان عکس اصلی هتلشان در وبسایت‌های رزرو هتل قرار می‌دهند. مشتری در نگاه اول باید مات و مبهوت طراحی عالی لابی هتل شود. لابی هتل باید باعظمت و باشکوه باشد و در عین حال حس صمیمیت را به مسافران انتقال دهد. به طوری که احساس کنید اینجا خانه خودش است و در عین حال از شیک و لوکس بودن آن نیز لذت ببرید. به همین خاطر طراحی دکوراسیون لابی اهمیت بسیاری دارد. باید نورپردازی آن بسیار پرنور باشد و از آیتم‌هایی همانند لوسترهای بزرگ و آباژورهای شیک در آن استفاده کنید. در طراحی لابی باید از بهترین متریال همانند ترکیب سنگ و شیشه استفاده شود. طراحی کانتر پذیرش نیز بخشی از طراحی لابی به حساب می‌آید. همچنین از اسباب کاربردی و در عین حال شیک همانند مبلمان راحتی و میز برای پر کردن فرم پذیرش در فضای لابی باید استفاده کنید.

ترکیب رنگ‌ها را فراموش نکنید

ترکیب رنگ یک عنصر بسیار مهم در طراحی دکوراسیون داخلی هتل به حساب می‌آید. خب همان طور که می‌دانید، وقتی که قصد طراحی دکوراسیون داخلی خانه خودتان را داشته باشید، از رنگ‌هایی بر اساس سلیقه خودتان استفاده می‌کنید. رنگ یک موضوع بسیار سلیقه‌ای است. هر کسی یک سلیقه خاص در زمینه رنگ دارد. رنگ مورد علاقه هر کس هم رنگ خاصی است. پس بهتر است در انتخاب رنگ طراحی دکوراسیون هتل‌های دقت خاصی به خرج دهید. تلاش کنید تا از ترکیب رنگ‌هایی استفاده کنید که خنثی و همه پسند هستند. مثلا ترکیب رنگ خاکستری در اکثر مواقع مورد پسند تمام افراد قرار می‌گیرد. بهتر است در فضای داخلی اتاق‌ها از رنگ‌هایی که آرامش بخش هستند بیشتر استفاده کنید و در فضای لابی به‌دنبال رنگ‌های سلطنتی و باشکوه همانند طلایی باشید. به یاد داشته باشید رنگ‌ها می‌توانند به تجمل هتل کمک کنند.

از وسایل به‌خوبی استفاده کنید

وسایل به‌صورت کلی به دو دسته مخلتف تقسیم می‌شوند. دسته اول وسایل کاربردی و دسته دوم وسایل غیرکاربردی و تزئینی هستند. برخی وسایل نیز هر دو را شامل می‌وشند. مثلاً یک آباژور شیک می‌تواند هم کاربردی و هم تزئینی باشد. چه در طراحی دکورسیوان داخلی اتاق‌ها و چه در طراحی لابی، باید از هر دو نوع وسیله استفاده کنید. در ابتدا بهتر است وسایل کاربردی را لیست کنید و آن‌ها را به اتاق و لابی اضافه نمایید. در مرحله بعد بهتر است همان وسایل را به بهترین شکل انتاخب نمایید و در مرحله آخر به‌دنبال اضافه کردن وسایل غیرکاربردی و تزئینی بگردید. به این ترتیب دکوراسیون داخلی هتل شما کامل می‌شود.

فضای داخلی اتاق‌ها باید آرامش را انتخاب دهند

این اصل را هنگام طراحی دکوراسیون داخلی هتل‌ها باید در ابتدای برنامه کارتان قرار دهید. فضای داخلی اتاق‌ها باید آرامش باشد و التبه کمی چاشنی لوکس بودن را باید به آن اضافه کنید. در طراحی اتاق‌ها حتماً تلاش کنید تا حس آرامش به مسافران منتقل شود و از حضور در چنین فضایی لذت ببرند. برای این کار می‌توانید از وسایل چوبی، نورپردازی عالی، کفپوش مناسب و .... استفاده کنید. حتی ترکیب رنگی نیز می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی هتل ها


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چالش های مربوط به نماشویی
یک شنبه 23 مرداد 1401 ساعت 11:49 | بازدید : 39 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

نماشویی ساختمان مهمترین فعالیت در جهت تمیز نگه داشتن نمای ساختمان پس از ساخت و ساز است. زندگی در شهر های شلوغ و آلوده همواره دارای معضلات و مشکلاتی است که برای رفع آن ها راه های مختلفی به وجود آمده است. نماشویی و شستشوی نمای ساختمان دقیقا یک راه حل برای پاسخ به آلودگی نما است که با روش ها، ابزار و متریال مختلفی انجام می شود. اما همین نماشویی نیز گاهی با چالش ها و مشکلات مختلفی مواجه می شود که بهتر است قبل از شروع، اطلاعاتی درباره آن داشته باشید.

چالش های نماشویی

  • یکی از چالش های مربوط به این حیطه، انتخاب فصل مناسب برای تمیز کردن نمای ساختمان است. معمولا نماشویی در تمامی فصول انجام می شود ولی معمولا اجرای آن در فصول گرم سال که بارندگی وجود ندارد یا کمتر است و شرایط آب و هوایی مساعد تر است، نماشویی بهتر است.
  • چالش دیگر محل قرارگیری ساختمان است. گاهی ساختمان به نحوی طراحی و ساخته شده است که روش های دسترسی به آن با محدودیت هایی مواجه است. بعضی از ساختمان ها به خاطر برآمدگی پشت بام و هم سطح نبودن با سطح نما، امکان استفاده از روش دسترسی  با طناب برای آن وجود ندارد.  در برخی موارد به علت مسطح نبود زمین امکان استفاده از بالابر های معمولی وجود ندارد و نیاز به انواع دیگر بالابر است. گاهی ساختمان به نحوی است که تنها می توان با یک روش خاص به نمای آن دسترسی پیدا کرد که نیازمند تخصص است.
  • در هنگام استفاده از واترجت در نماشویی ساختمان، ممکن است آب از درز در ها و پنجره ها وارد ساختمان شود و مشکلاتی را به وجود بیاورد. بنابراین بهتر است قبل از شروع کار تا حد امکان درز های نما را بپوشانید تا خسارتی ایجاد نشود.
  • استفاده از متریال نماشویی باید متناسب با جنس نما باشد، برای مثال اگر نمای ساختمان از جنس شیشه است استفاده از تی و ابر و مواد مخصوص شیشه برای نماشویی آن مناسب است یا اگر نمای ساختمان نیازبه اسید شویی دارد باید مقدار اسیدی که با آب ترکیب می شود کاملا به اندازه باشد که هم نما تمیز شود و هم آسیبی به آن نرسد.

مجموعه کارویس و چالش های نماشویی

یکی از مهمترین ویژگی های کارویس ایجاد آگاهی در مشتریان و مخاطبانش است که سبب اعتماد بیشتر افراد به این مجموعه شده است. از آن جایی که نماشویی یک کار تخصصی است، دانش، مهارت و آگاهی در آن حرف اول را می زند. تیم کارویس نیز تمامی این ویژگی ها را دارا است.

چالش های مربوط به نماشویی

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


وسایل مورد نیاز شستشوی نمای کامپوزیتی
یک شنبه 23 مرداد 1401 ساعت 10:49 | بازدید : 33 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی و شستشوی نما

یکی از نماهایی که در سال های اخیر گسترش زیادی پیدا کرده اند و بسیار مورد استفاده قرار گرفته است نمای کامپوزیت است. این نما ها از جنس ورق های آلومینیومی است که ابعاد آن را سفارش دهنده و خریدار تعیین می کند. نمای کامپوزیت بر خلاف سایر نما ها هیچ محدودیتی ندارد از همین رو بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. منشا این نما ها به کشور آلمان بر می گردد.

شستشوی نمای کامپوزیتی به وسیله طناب راپل

یکی از مشکلات نما های کامپوزیتی جرم پذیری بالای آن ها است که به سرعت کثیفی ها و آلاینده ها را جذب خود می کنند. از همین رو توجه به شستشوی این نما و انجام سر موقع آن نکته بسیار مهمی است. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد ولی روش کمک گرفتن از طناب راپل بهترین روش است. این روش مزیت های مختلفی دارد برای مثال هم بسیار سریع تر و کم دردسرتر است و هم بسیار مقرون به صرفه تر و کم هزینه تر است. هم اکنون این روش تقریبا جایگزین روش داربست شده است که در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. در روش طناب فردی که کار شستشوی نما را انجام می دهد باید مهارت زیادی داشته باشد.

مدت زمان شستشوی نمای کامپوزیتی

برای این موضوع نمی توان وقت دقیقی تعیین کرد زیرا مکانی که هر ساختمان قرار گرفته متفاوت است. برای مثال ساختمانی که در کنار اتوبان است به هیچ وجه با ساختمانی که در یک کوچه بن بست قرار گرفته است قابل مقایسه نیست. همچنین برند نما هم عامل مهمی است و هم اکنون دو برند متعلق به کشور های آلمان و ترکیه در ایران فعالیت گسترده ای دارند. اما به طور معمول توصیه می شود در هر فصل نمای کامپوزیت خود را یک بار شستشو دهید. البته شما نباید اجازه دهید آلودگی ها و کثیفی ها در نمای کامپوزیت تثبیت شوند زیرا هم باعث آسیب رسیدن به نما می شود و هم کار نماشویی را سخت تر می کند.

نوع شستشوی نمای کامپوزیتی

امروزه شستشوی نما گسترش زیادی پیدا کرده است و در روش های مختلفی با ویژگی های مختلف انجام می شود. یکی از شاخص ترین روش ها استفاده از واترجت است. این روش برای نماشویی هایی که به تاخیر نیافتاده است و سر موقع قرار است انجام شود بهترین گزینه است و نمای کامپوزیتی را تا حد زیادی تمیز می کند. حال اگر کار شستشوی نما به تاخیر افتاده باشد باید علاوه بر استفاده از واترجت یک مرحله دیگر هم انجام دهید. شما بعد از استفاده از واترجت باید ابر و طی های مخصوص دوباره نما را شستشو دهید تا همه کثیفی ها و آلودگی ها حذف شود. حال اگر نمای شما را جرم گرفته باشد باید از جرم گیر ها و مواد شوینده استفاده کنید. برخی از نما ها را جرم گرفته است و شرره آب در آن ها وجود دارد که کار شستشوی آن ها به مراتب سخت تر نسبت به دو حالت قبل است و طبعا هزینه آن هم بیشتر خواهد بود.

روش های شستشوی نمای کامپوزیتی

یکی از شاخص ترین ها و بهترین موادی که برای این کار استفاده می شود مواد نانو است. مواد نانو امروزه کاربرد بسیار زیادی پیدا کرده اند و صرفا در زمینه نماشویی از آن ها استفاده نمی شود. نانوی مورد استفاده برای شستشوی نما بر اساس آلاینده های موجود در نما تولید می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند. اگر بخواهیم به کاربرد اصلی نانو ها در شستشوی نما اشاره کنیم می توان گفت زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که امکان استفاده از واترجت نیست و تمامی آلاینده ها و دود ها را حذف می کند. یکی دیگر از روش ها که با نام نماشویی سنتی شناخته می شود روش سنتی نماشویی است. این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود ولی بسیاری از افراد به دلیل کم هزینه بودنش مورد استفاده قرار می دهند. بهتر است از مواد نانو به دلیل ضریب عملکرد بالاترش و همچنین ماندگاری فوق العاده اش استفاده کنید.

نمای کامپوزیتی چه ویژگی ای دارد؟

در گذشته نما های کامپوزیت وجود نداشتند و اصلا مورد استفاده قرار نمی گرفتند به همین دلیل بیشتر از سنگ و شیشه برای طراحی نما استفاده می شد. اما با ورود نمای کامپوزیتی به بازار داستان به کلی تغییر کرد. این نما ها داریا ویژگی ها و قابلیت های خاص و منحصر به فردی هستند که در ادامه به بررسی شاخص ترین موارد خواهیم پرداخت. نمای کامپوزیت داری جلوه و زیبایی فوق العاده ای است و همچنین مقاوم و سبک است. در ضمن تنوع رنگ بندی این نما بسیار بالا است و تقریبا شما هر رنگی از نما بخواهید می توانید سفارش دهید. برای شستشوی نما با جنس کامپوزیت به دلیل ظرافت آن باید دقت زیادی به خرج دهید و حتما کار را به افراد متخصص و ماهر این حوزه بسپارید.

شستشوی نمای کامپوزیتی در تهران

همان طور که گفته شد امروزه بیشتر نما های خارجی سازه از کامپوزیت به دلایلی که گفته شد ساخته می شوند. بیشتر سازه های تجاری و اداری و صنعتی و تفریحی و گردشگری و هتل ها و بیمارستان از این جنس استفاده می کنند. به دلیل  اینکه این نما ها در فضای بیرونی هستند و هیچ محافظی ندارند بدون شک آلودگی های زیادی مانند آفت ها و گرد و گبار و چربی ها و فضولات اسیدی بر روی آن ها قرار می گیرد. اکثر این آلاینده و کثیفی ها دارای خواص اسیدی هستند و اگر به طور منظم کار نماشویی را انجام ندهید نمای کامپوزیت شما دچار خراش و سوراخ می شود و بعد از مدتی می شکند و می افتد که ضرر بزرگی به شما وارد خواهد کرد. امروزه شرکت ها و افراد زیادی کار شستشوی نمای کامپوزیت و آجری و سنگی را با روش های مختلف و متنوع انجام می دهند. برخی سود جویان برای سود بیشتر خود از مواد تقلبی برای این کار استفاده می کنند که این مورد بدون شک ضرر بزرگی به مصرف کننده وارد می کند. پس پیش از انتخاب فرد یا شرکت مورد نظرتان برای انجام این کار به خوبی تحقیق کنید تا انتخاب درستی داشته باشید.

وسایل مورد نیاز شستشوی نمای کامپوزیتی

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقاشی نما برای ساختمان‌های بلند
یک شنبه 23 مرداد 1401 ساعت 10:48 | بازدید : 34 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

نقاشی نما ، خود، کاری پرچالش است و در ساختمان­ های بلند، این چالش، بیشتر نیز می‌شود. اصلی‌ترین مساله در رنگ ­آمیزی نمای چنین ساختمانی، به­ کاربستن روشی ایمن و مطمئن، برای دستیابی به ارتفاعات بالاست. استفاده از بالابر، طناب و داربست، اصلی‌ترین راه‌حل‌ها برای این موضوع هستند. در این مقاله، ابتدا، چالش‌های نقاشی نما در ارتفاع را بررسی می‌کنیم. در بخشی جداگانه نیز راه‌حل‌های فائق آمدن بر این چالش‌ها را معرفی خواهیم کرد. درصورتی‌که نمای ساختمان بلند شما نیاز به نقاشی دارد، نگران نباشید، با خواندن این مقاله می‌توانید، راهی برای رنگ کردن یک دست و اصولی آن بیابید.

نقاشی نما در ارتفاع، چه چالش هایی دارد؟

شاید شما هم مانند بسیاری دیگر، مشکلات و خطرات نقاشی نما در ارتفاع را با شستشوی آن یکسان، بپندارید. بااین‌حال، واقعیت است که رنگ آمیزی نما حساسیت‌ها و مخاطرات بیشتری دارد. ایمنی نقاشان، تسریع فرآیند نقاشی و تسهیل حمل تجهیزات موردنیاز، از اصلی‌ترین این چالش‌ها هستند. عدم توجه به این حساسیت­ ها می‌تواند، دردسرساز شود. برخی از این حساسیت‌ها را در این بخش، بررسی می‌کنیم.

آماده سازی سطح

یکی از مراحل نقاشی ساختمان، زیرسازی است. انجام این کار، باعث می‌شود که سطح یکدستی برای نقاشی داشته باشید. علاوه بر این از مشکلات بعدی، مانند پوسته‌پوسته شدن یا طبله کردن رنگ نیز جلوگیری می‌شود. زیرسازی در ارتفاع، بسیار دشوار است و نیازمند مهارت و تجهیزات ویژه ایست. علاوه بر این، نمای ساختمان‌های بلند، پر از آلودگی‌هایی مانند قارچ و کپک است که درصورتی‌که به‌درستی از بین نروند؛ می‌توانند طول عمر رنگ نما را کاهش دهند. مطمئن‌ترین راه برای زیرسازی نمای یک ساختمان، به‌منظور نقاشی، شستشوی نما با استفاده از دستگاه‌های واترجت و واترسندبلاست، با استفاده از مواد شوینده در آن‌هاست. این فرآیند مدت‌زمان و هزینه قابل‌توجهی، از فرآیند نقاشی نما را به خود اختصاص می‌دهد.

شرایط آب و هوایی

با افزایش ارتفاع، شدت باد نیز بیشتر می‌شود. علاوه بر خطری که باد برای حفظ تعادل نقاشان در ارتفاع دارد، سرعت نقاشی نما را نیز کاهش می­دهد. درصورتی‌که شدت باد زیاد باشد، بر استفاده موثر نقاش از ابزارآلاتش نیز اثر می‌گذارد. علاوه بر این، باد شدید ممکن است، جهت رنگ و یکدستی آن را نیز تحت تأثیر قرار دهد. به همین دلیل است که نقاشی نما باید در سریع‌ترین زمان ممکن و با بیشترین تعداد نفرات، انجام شود. این نقاشان باید، تکنیک‌های رنگ آمیزی نما در شرایط جوی نامساعد را بدانند و سرعت عمل خوبی داشته باشند. همچنین، لازم است که شروع فرآیند نقاشی با توجه به پیش‌بینی وضعیت جوی در روزها و ساعات پیش رو، همراه شود.

ارتباط نقاشان و نظارت بر کیفیت رنگ آمیزی

نقاشی نما ، نیاز به ارتباط نقاشان با یکدیگر دارد. برقراری و حفظ این ارتباط برای نقاشان در ارتفاع، کار دشواری است. به همین دلیل است که تیم‌های نقاشی حرفه‌ای از امکانات بی‌سیم ارتباطی مطلوب، برخوردار هستند. در هنگام نقاشی روی زمین، یک نقاش می‌تواند به‌راحتی کیفیت رنگ خود را مشاهده کرده و در صورت لزوم دوباره قسمتی را رنگ بزند. در نقاشی نما در ارتفاع، این امکان چندان میسر نیست. در عوض، این افراد ناظر از سطح زمین هستند که باید با نقاش ارتباط داشته و ایرادات پیش‌آمده را به او بگویند.

سایر چالش ها

علاوه بر موارد اصلی و کلی‌ای که به آن‌ها پرداختیم، برخی دشواری‌های دیگر نیز در نقاشی نما در ارتفاع وجود دارند که عبارت‌اند از:

  • هرچه ارتفاع بیشتر می­شود، میزان آسیب‌دیدگی نمای ساختمان به علت آلودگی بیشتر، افزایش می‌یابد؛ بنابراین، فرآیند نقاشی در طبقات بالاتر، طولانی‌تر است.
  • نقاشان نه‌تنها باید به امنیت خود بلکه به امنیت عابران پیاده نیز توجه کنند. ریختن رنگ روی سر یا ماشین عابر پیاده، اصلاً خوشایند نیست و مشمول پرداخت جریمه است.
  • اشکالات رنگ ارتفاعات بلند ساختمان، به‌راحتی از دور قابل‌تشخیص است. درصورتی‌که اشتباهی در نقاشی یک بخش رخ دهد، جبران آن بسیار دشوار است.

روش های دسترسی به ارتفاع برای نقاشی نما

به‌طورکلی، سه روش برای دسترسی به نما در ارتفاعات بالا وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • استفاده از داربست
  • استفاده از ماشین بالابر
  • استفاده از طناب یا راپل

در میان این سه روش، استفاده از داربست تنها برای ساختمان‌هایی با ارتفاع کم، مناسب است. این روش، ایمنی کمتری نسبت به دو روش دیگر دارد. همچنین، هزینه اجرای آن نیز نسبتاً بالاست. استفاده از ماشین بالابر نیز برای ساختمان‌های با ارتفاع متوسط، مانند بیشتر ساختمان‌های مسکونی شهری مناسب است. باوجود امنیت و راحتی نقاش، این روش چند محدودیت اساسی نیز دارد:

  • مشکل بودن تردد ماشین بالابر
  • محدودیت مانور نقاش
  • محدودیت در تعداد نقاشان
  • لزوم هماهنگی بسیار دقیق نقاش و کنترل‌کننده ماشین بالابر

اما بهترین و مطمئن‌ترین راه دسترسی به نما استفاده از طناب یا راپل است. در این روش، نقاشان ماهر و آموزش‌دیده با استفاده از طناب‌های مخصوص و دیگر تجهیزات از پشت‌بام ساختمان آویزان شده و مرحله‌به‌مرحله با رنگ کردن هر بخش، پایین می‌آیند. در اینجا، مزایای این روش را مطرح می‌کنیم.

مزایای استفاده از راپل در نقاشی نما در ارتفاع بالا

  • دسترسی همه‌جانبه. با استفاده از طناب، دسترسی بسیار خوبی به نقاط تودرتو و دشوار، فراهم می‌شود. همچنین، امکان مانور حرکتی بیشتری برای نقاش در این روش فراهم است.

  • مقرون‌به‌صرفه. این روش در مقایسه با دیگر روش‌های نقاشی نما در ارتفاع، ارزان‌تر است.
  • تجهیزات کمتر. هر دو روش‌های داربست و بالابر به تجهیزات بسیار بیشتر با اشغال فضای زیاد نیاز دارند؛ اما این روش، هیچ مساحتی از فضای زمین اطراف ساختمان را اشغال نمی‌کند.
  • ایمنی. با توجه به استفاده از طناب‌های جایگزین و متعدد در این روش، ایمنی نقاشان، بیشتر است.
  • امکان جمع‌آوری سریع تجهیزات. در صورت وخیم شدن شرایط جوی، این امکان وجود دارد که سریعاً تجهیزات را جمع‌آوری کرده و کار را به‌وقت دیگری موکول کرد. اقدامی که انجام آن در دو روش دیگر، بسیار وقت‌گیر است.
  • امکان کار کردن نقاش‌های بیشتر. تعداد بسیار زیادی از نقاش‌های ماهر می‌توانند، به‌طور هم‌زمان از سقف آویزان شده و با هم کار کنند. به‌این‌ترتیب، می‌توان گفت که این روش سریع­تر از روش‌های دیگر است.

اهمیت انتخاب رنگ نما

رنگ نما به‌خصوص برای ساختمان‌های بلند، اهمیت دوچندانی دارد. به علت دشواری نقاشی نما در ارتفاع، باید رنگی انتخاب شود که بیشترین دوام را داشته و تا مدت‌های طولانی نیاز به تعمیر نداشته باشد. درمجموع، رنگ ساختمان، باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • مقاومت و چسبندگی بالا در انواع شرایط جوی مانند باد، باران و نور خورشید
  • انعطاف‌پذیر در برابر تنش‌های ساختمانی
  • پوشش ­دهی بالا
  • قابل شستشو در عملیات نماشویی
  • غیرقابل اشتعال
  • مقاوم در برابر قارچ، کپک و آلاینده­ های شیمیایی

با توجه به ویژگی‌های گفته‌شده، رنگ و رزین‌های آکریلیک، مناسب‌ترین رنگ برای نقاشی نما هستند. پس‌ازآن هم رنگ‌های استخری، روغنی، اپوکسی و نانو قرار می‌گیرند.

نقاشی نما در ارتفاع در نگاهی کوتاه

مهم‌ترین چالش در نقاشی نما برای ساختمان‌های بلند، دسترسی ایمن به ارتفاع است. علاوه بر این، دسترسی باید انعطاف‌پذیر باشد تا بتوان در سریع‌ترین زمان ممکن، عملیات رنگ آمیزی نما را به پایان رساند. دشواری و دقت در زیرسازی، شرایط جوی و باد، ایمنی عابران پیاده و نظارت بر کیفیت کار از دیگر چالش‌هایی هستند که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم. به‌منظور دسترسی به ارتفاع در نقاشی نما ، سه راه­ حل استفاده از داربست، بالابر و راپل وجود دارند. دراین‌بین، استفاده از راپل سریع‌تر، ارزان‌تر، ایمن‌تر و انعطاف‌پذیرتر است. علاوه بر این موارد، در انتهای این مقاله نیز به موضوع اهمیت انتخاب رنگ مناسب، به‌منظور کاهش نیازهای دوره‌ای به رنگ آمیزی نما برای ساختمان‌های بلند، نیز اشاره کردیم.

نقاشی نما برای ساختمان‌های بلند


موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نماشویی به سبک کارویس
شنبه 22 مرداد 1401 ساعت 11:3 | بازدید : 28 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

حتما همه شما با نماشویی و روند آن تا حد زیادی آشنایی دارید و متوجه هستید که در چه شرایطی نیاز به شستشوی نمای ساختمان وجود دارد اما همیشه این چالش برای نماشویی ساختمانتان وجود دارد که چه کسی یا چه مجموعه ای برای انجام این کار مناسب است. تمیز کردن نمای ساختمان به جهت اینکه سختی ها و چالش های ویژه خود را دارد یک کار کاملا حرفه ای و تخصصی محسوب می شود و هر کسی قادر به انجام آن نیست. پس لطفا برای اجرای عملیات نماشویی خودتان دست به کار نشوید و یا از کارگران فصلی استفاده نکنید. این کار نیازمند دانش و مهارت کار در ارتفاع است و افرادی که این کار را انجام می دهند دارای مدرک در این حوزه هستند.

کدام تیم نماشویی مناسب تر است؟

با توجه به افزایش استفاده از اینترنت، شما به راحتی می توانید تمام خدمات مورد نیاز خود را با یک سرچ ساده در فضای گوگل پیدا کنید. اما برای انجام چنین کاری نیاز به کمی دانش و اطلاعات درمورد جستجوی صحیح در فضای اینترنت دارید. در ابتدا شما باید با سرچ کلمه کلیدی در گوگل به شرکت های خدمات نماشویی دسترسی پیدا کنید، سپس با دانش و مهارت بهترین شرکت را انتخاب کنید. معمولا شرکت هایی که در صفحه اول سرچ شما قرار دارند، شرکت های خوبی هستند. در ادامه سایت این شرکت ها تعیین کننده بعدی در کیفیت است. مجموعه هایی که سایت های پر بار تری دارند، نمونه کار های بیشتری در سایت خود قرار داده اند و خدمات اصولی تری ارائه می کنند، آن ها بهترین ها در نماشویی ساختمان هستند. وجود عکس ها و ویدیو های نمونه کار از مهمترین راه های شناخت مجموعه های خوب هستند. همینطور داشتن تجهیزات مدرن، نیروی کار متخصص، مدارک بین المللی، کادر آموزش دیده و با تجربه، استفاده از متریال با کیفیت و بیمه مسئولیت مدنی از جمله دلایل شناخت بهترین شرکت های نماشویی هستند.

مجموعه کارویس در ارائه خدمات نماشویی

تیم کارویس تمام ویژگی های ذکر شده در سرفصل قبلی را دارا می باشد و همین ویژگی سبب انتخاب این شرکت به عنوان اولین و بهترین مجموعه نماشویی شده است. این تیم می تواند کار شستشوی نمای ساختمان را در کمترین زمان و بالاترین کیفیت انجام دهد و شما را از نتیجه کار شگفت زده کند. پس اگر بنابر انجام چنین کاری است، بهتر است با سرچ کلمه نماشویی یا شستشوی نما در گوگل تیم کارویس را پیدا کرده و از آن ها مشورت بخواهید.

نماشویی به سبک کارویس

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کدام خانه ارزش بازسازی دارد
شنبه 22 مرداد 1401 ساعت 9:53 | بازدید : 38 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

امروزه به دلایل مختلف، بازسازی خانه های قدیمی و فرسوده بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. بازسازی خانه های قدیمی هزینه ای به مراتب کمتر از خرید یک خانه، برای افراد به دنبال خواهند داشت. اما اینکه کدام خانه ارزش بازسازی دارد؟ پرسشی است که برای افرادی که قصد بازسازی خانه خود را دارند، مطرح می شود. ما در ادامه تلاش می کنیم ضمن پاسخ گویی به این پرسش، توضیحاتی پیرامون بازسازی خانه ارائه کنیم. ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید:

بازسازی خانه های قدیمی

این تصور که ساختمان های مسکونی، غیر قابل تغییر و سکونت هستند تصوری کاملا نادرست است. تمام ساختمان ها پس از گذشت مدتی در برخی بخش های مختلف آن مشکلاتی به وجود می آید که در عملکرد و زیبایی آن ها تاثیر می گذارد. در این صورت نیاز به بازسازی خانه است. بازسازی خانه تنها برای افرادی، که قصد دارند منازل خود را نونوار کنند، نیست. برخی افراد بنا به دلایلی مانند، قیمت پایین خانه های قدیمی یا موقعیت جغرافیایی خوب آن، یا به هر دلیل دیگری که آن ها راغب به خرید ساختمان قدیمی ساز کرده است، به خرید خانه های قدیمی و بازسازی آن روی می آورند. برخی منازل و یا ساختمان ها چند سال خالی از سکنه، بوده اند، و این عامل موجب شده تا نیاز به بازسازی خانه احساس شود.

بررسی ارزش بازسازی ملک های قدیمی

برای اغلب افرادی که قصد بازسازی خانه های قدیمی را دارند، این ابهام به وجود می آید که ساختمان ارزش بازسازی را دارد یا خیر. یا بین انتخاب دو گزینه، بازسازی خانه یا نوسازی خانه سردرگم می شوند.  برای بررسی ارزش بازسازی در برخی ساختمان های قدیمی، باید شرایط ساختمان و انتظار مالک آن را در نظر گرفت. پس از آن مشخص کرد که آیا ساختمان ارزش بازسازی را دارد یا لازم است خانه تخریب شده و از نو ساخته شود. بازسازی خانه موجب افزایش کیفیت زندگی افراد می گردد و می تواند ساختمان های قدیمی و فرسوده را به محیطی امن و زیبا تبدیل کند. از طرفی قیمت ساختمان ها و آپارتمان های قدیمی از نوساز قطعا پایین تر است. پس افراد می توانند با، بازسازی خانه های قدیمی خود و تبدیل آن به خانه های زیبا و مدرن هزینه های کمتری را تقبل کنند. این کار از لحاظ مالی کاملا مقرون به صرفه تر خواهد بود. بازسازی خانه در افزایش قیمت آن خانه هم تاثیر مثبت ایفا می کند. بسیاری از افراد پیش از فروش ملک خود، آن را بازسازی می کنند تا بتوانند موجب  افزایش قیمت آن، شوند.   بازسازی خانه های قدیمی علاوه بر صرف هزینه، به صرف زمان نیز نیاز دارند. گاهی اوقات افراد با صرف هزینه و زمان، باز هم از نتیجه کار ناراضی هستند و معتقدند که خانه ارزش بازسازی را نداشت. پس برای پیشگیری اتفاق افتادن نتایج نا مطلوب و جلب رضایت افراد پس از پایان بازسازی خانه، باید به برخی مسائل توجه کرد. یعنی اگر قصد بازسازی خانه را داریم، باید هزینه و زمانی که برای بازسازی صرف می شود را در نظر بگیریم، به این معنی که قیمت و ارزش نهایی خانه و کیفیت آن را پیش و پس از بازسازی خانه با یکدیگر مقایسه کرده تا متوجه ارزش بازسازی در بنا شویم.

در هنگام بازسازی خانه خود به مسائل زیر ساختی اهمیت دهید

زیر ساخت خانه از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه کرد. این مساله در خانه های قدیمی بیشتر مطرح می شود. در این خانه ها باید پیش از وقوع حوادث و هر چه زودتر آن را بررسی کرد. اگر زیر ساخت منازل شما نیز دچار مشکل است، شما حتما نیاز به بازسازی خانه خود دارید. زیرا مسائل زیر ساختی می تواند امنیت افراد را به خطر بیندازد. ترک دیوارها، سستی پی و سایر مشکلات موجود در خانه، مربوط به مسائل زیر ساختی است. برای بازسازی خانه نخست باید از زیر ساخت خانه شروع کرد. حتما پیش از بازسازی خانه برای مراحل آن، اولویت بندی در نظر بگیرید و طبق اولویت و به ترتیب پیش روی کنید. در این صورت اگر به مشکلات مالی و کمبود بودجه مواجه شدید، مشکلات اساسی خانه خود را برطرف کرده باشید.

شرایطی افراد به بازسازی خانه های قدیمی خود روی می آورند

گاهی اوقات افراد مجبورند، بین بازسازی خانه های قدیمی خود و فروش آن، یک گزینه را انتخاب کنند. آن ها باید چندین جنبه را در نظر بگیرند تا متوجه موضوع ارزش بازسازی خانه خود شوند. مثلا ممکن است، بازار خرید و فروش املاک نابسامان باشد، یا آن ها شرایط فروش ملک قدیمی خود را نداشته باشند. اگر پای یک ساختمان کامل در میان باشد، علاوه بر بازسازی خانه تخریب یا نوسازی آن هم مطرح می شود. اما اگر یک واحد آپارتمان باشد، باید گزینه بازسازی را انتخاب کرد. گاهی اوقات برخی شرایط مانند، احداث پروژه های راه سازی، مترو و... در آینده، می تواند ارزش ملک و یا ساختمان را در آینده نه چندان دور افزایش دهد. پس در این شرایط منطقی نیست که ملک قدیمی خود را بفروش بگذاریم و قطعا بازسازی در این چنین خانه ای، ارزش خواهد داشت. برخی عوامل دیگر مانند محله ای که خانه در آن قرار دارد، همسایگان خوب و با فرهنگ، نزدیک بودن به دوستان، و... ، یا نزدیک بودن به امکانات شهر، آب و هوای خوب و... می تواند، ما را توجیه به بازسازی خانه کند. فروش این قبیل خانه ها نیز اقدام خوبی نخواهد بود. پس در کنار شرایط خود فرد، شرایط خانه نیز در بازسازی دخیل است.

مراحل بازسازی خانه های قدیمی

مراحل بازسازی خانه به قدمت آن بنا بستگی دارد. اغلب بناها 25 تا 30 مراحل متفاوتی را برای بازسازی شامل می شوند. به طور کلی هر چه قدمت خانه بیشتر باشد، مقاوم سازی و اعمال تغییر در زیر بنای آن، اهمیت بیشتری را نسبت به سایر بخش ها به خود اختصاص می دهند. بخشی از بازسازی خانه مربوط به تعمیرات است. این تعمیرات بخش های زیادی چون: تاسیسات آب و فاضلات ساختمان، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی است. اگر سیستم تاسیسات خانه مشکل دارد، و دچار فرسودگی شده باید کلیه آن ها را تعمیر یا تعویض کرد. نوسازی و تغییر در معماری داخلی خانه، بخش مهمی از مراحل بازسازی خانه است.

رعایت نکات ایمنی در هنگام بازسازی

یکی از مهم ترین نکات در هنگام بازسازی خانه رعایت نکات ایمنی است، که میزان آن در خانه های فرسوده بیشتر مطرح می شود. به عنوان مثال: در هنگام ساخت خانه های قدیمی بالای 30 سال، از ترکیب تجهیزات فلزی با تجهیزات بنایی استفاده شده است. یعنی بخشی از خانه به وسیله دیوار های قطور و جرز ها تحمل می شود. در هنگام بازسازی، تخریب و تغییر معماری در این خانه ها، باید نکات ایمنی خاصی را رعایت کرد. در صورت عدم توجه به این قضیه فنی ممکن است، هنگام بازسازی خانه، موجب تخریب کامل ساختمان شد.

هزینه بازسازی خانه

تخمین هزینه بازسازی خانه های قدیمی یکی از مهم ترین، دغدغه های افراد است. اگر در این مورد با افراد با تجربه و آگاه مشورت کنند، می توانند به صورت بهینه به بازسازی خانه خود پرداخته و هزینه های کمتری را تقبل کنند.

جمع بندی نهایی

در این مطالب به بررسی ارزش بازسازی خانه پرداختیم. در بازسازی خانه هزینه، سود، امکان بازسازی و مدت زمانی که باید برای این اقدام سپری می شود، تاثیر خواهد داشت.

کدام خانه ارزش بازسازی دارد


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی دکوراسیون داخل فروشگاه و مغازه
شنبه 22 مرداد 1401 ساعت 9:52 | بازدید : 29 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی یک فروشگاه یک هدف را دنبال می‌کند و آن، جذب مشتریان و سود بیشتر است. تمامی عناصر طراحی داخلی در یک فروشگاه، باید بتوانند، فضا را برای مشتری، جذاب‌تر کنند. به‌این‌ترتیب، مدت‌زمان حضور او در فروشگاه بیشتر شده و احتمال جذب رهگذران نیز افزایش می‌یابد. در این مقاله، هشت اصل اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی یک فروشگاه را بررسی می‌کنیم. این اصول از نقشه تا نورپردازی و عناصر تبلیغاتی را دربر می­گیرند. با خواندن این مقاله و رعایت اصول گفته‌شده، فروش بیشتری را برای فروشگاه خود رقم بزنید.

هشت اصل طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه

هر فروشگاه می‌تواند، بنابر اندازه و محصولات خود از اصولی که در اینجا مطرح می‌کنیم، بهره ببرد. همچنین، درصورتی‌که فروشگاهی برای اجرای هرکدام از این اصول با محدودیت‌هایی مانند فضا، ویترین و غیره مواجه باشد، می‌تواند اصول دیگر را تقویت کرده و به‌این‌ترتیب، برند و محصول خود را منحصربه‌فرد کند.

نقشه داخلی فروشگاه

نقشه طراحی دکوراسیون داخلی یک فروشگاه، باید با محصولی که در آن به فروش می‌رسد، همخوانی داشته باشد. علاوه ­براین، این نقشه باید انعطاف­پذیر و قابل‌تغییر باشد چراکه در یک فروشگاه، بنابر ضرورت‌های فصلی، تخفیفی و غیره، ممکن است، نیاز به تغییر چیدمان پیش بیاید. در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه باید، صددرصد فضا هدفمند باشد. به‌این‌ترتیب، باید ابتدا روی کاغذ، نقشه داخلی فروشگاه را کشید و برای هر گوشه از آن کاربری مشخصی تعریف کرد. ترافیک رفت­وآمد در فروشگاه یکی از نکاتی است که باید به آن توجه کرد. تاجای­ممکن، باید دسترسی مشتریان به همه قسمت‌ها آسان و بدون تداخل باشد.

انواع پلان‌هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه بکار می‌روند، موارد زیر هستند:

  • پلان مسیری
  • پلان مورب
  • پلان منحنی
  • پلان هندسی
  • پلان ترکیبی
  • شبکه‌ای

با مشورت با یک طراح دکوراسیون، می‌توانید مناسب‌ترین پلان را برای فروشگاه خود، انتخاب کنید. به‌طورمثال، یک فروشگاه مواد غذایی یا کتاب‌فروشی، معمولاً از پلان شبکه‌ای در طراحی دکوراسیون داخلی خود استفاده می‌کند. اما برای یک فروشگاه موبایل یا لوازم جانبی الکترونیک، نقشه مورب مناسب‌تر است. نکته مهم در تهیه پلان طراحی دکوراسیون داخلی ، جانمایی پیشخوان است. در حالت ایده ­آل، قسمت سمت چپ و نزدیک به درب خروجی فروشگاه، بهترین مکان برای پیشخوان است. خریداران، به‌طور طبیعی، وقتی وارد فروشگاه می‌شوند، به سمت راست حرکت می‌کنند و از سمت چپ آن خارج می‌شوند. بسیار مهم است که این مسیربندی طبیعی را در طراحی دکوراسیون داخلی در نظر داشته باشید.

طراحی مؤثر ویترین

قدرت ویترین در جذب مشتری و معرفی برند، محصولات، شخصیت فروشگاه، بسیار بالاست. ویترین مغازه باید، در هماهنگی با طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه و محصولات آن باشد. در ویترین خود با استفاده از علائم بصری، بخشی از داستان برند خود را بگنجانید. مثلاً، اگر استفاده از مواد طبیعی یکی از شعارهای شماست، حتماً عناصری از طبیعت را در ویترین خود بیاورید. همچنین، مهم است که مهم‌ترین محصولات خود را که روی آن‌ها مانور بیشتری می‌دهید، در مرکز دید مشتری قرار دهید. چیدمان ویترین، مشخص می‌کند که چه دسته از مشتریان را هدف قرار داده‌اید. به‌طورمثال، برندهای برتر مد و پوشاک معمولاً لوکس بودن خود را با ویترین‌های خلوتشان نشان می‌دهند.

اثرگذاری بر حواس مشتری

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی ، فقط در ایجاد جذابیت بصری نیست. باید بتوانید، با طراحی دکوراسیون خود، مشتری را تحت تأثیر قرار دهید. یکی از روش‌های برقراری ارتباط حسی با مشتری، استفاده از متریال عالی با بافت‌های خاص در طراحی داخلی است. هر چیزی که ممکن است در فروشگاه لمس شود را در نظر بگیرید و از باکیفیت‌ترین متریال در ساخت آن استفاده نمایید. همچنین، امروزه موسیقی و بوی مطبوع نیز جزء عناصر طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند. این عناصر، حواس شنوایی و بویایی مشتری را تحت ­تأثیر قرار داده و باعث تجربه بهتر او از حضور در فروشگاه شما می‌شوند.

نورپردازی

برای اینکه بتوانید، تلاش خود را برای فراهم آوردن یک طراحی دکوراسیون داخلی جذاب، به مشتری نشان دهید، باید نورپردازی را جدی بگیرید. علاوه ­براین، نورپردازی، ویژگی کاربردی نیز دارد. این نور مناسب است که می‌تواند، محصول شما را در چشمان مشتری، برجسته کند. برای این منظور، باید با استفاده از نورهای تأکیدی، کالای موردنظر را از اطرافش جدا کنید. در نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی ، باید توجه داشته باشید که نور، نباید خیلی خشن و شدید باشد چراکه در این صورت، تمرکز مشتری از کالاها برداشته خواهد شد. همچنین، نور بیش‌ازحد ضعیف نیز باعث خستگی چشم و ذهن می‌شود و باعث می‌شود مشتری، احساس خواب‌آلودگی کند. برای تابلوهای راهنما، اتاق‌های پرو، ویترین و محیط‌های با کاربری خاص، نورهایی جداگانه در نظر بگیرید تا بهتر بتوانید، فضاها را از هم تفکیک کنید.

استفاده از متریال مناسب

کف‌پوش، دیوارپوش، قفسه، اتاق پرو و دیگر متریالی که در دکور کردن یک فروشگاه به کار می‌روند، باید سه ویژگی اصلی داشته باشند.

  • ارزش بصری
  • راحتی در استفاده
  • دوام بالا

هیچ‌کدام از این سه ویژگی، نباید فدای دیگری شود. در طراحی دکوراسیون داخلی ، ظاهر هر چیز باید حساب‌شده باشد. مثلاً، باید رنگ و جنس کف‌پوش شما با دیوارپوش و حتی محصولات فروشگاهتان، هماهنگی داشته باشد. همچنین، در انتخاب این متریال، باید راحتی همه افراد حاضر در فروشگاه را در نظر بگیرد. به‌طورمثال، درب و قفل اتاق پرو، آویز لباس و نحوه روشن شدن چراغ آن باید بسیار راحت در دسترس افراد باشد. در آخر، باید توجه داشته باشید که متریالی که در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه خود به کار می‌برید، باید دوام بالایی داشته و نگهداری، تعمیر و تعویض آسانی داشته باشد.

برندینگ بصری

یکی از اهداف طراحی دکوراسیون داخلی در یک فروشگاه، برندینگ است. باید، به‌صورت مؤثری نام برند و لوگوی خود را در زمان حضور مشتری در فروشگاه، در ذهن او حک کنید. این کار، باعث افزایش احتمال بازگشت و تبلیغات کلامی وی می‌شود. برای این منظور، می‌توانید از المان‌های دکوراتیوی که اطلاعات فروشگاه شما روی آن درج‌شده‌ در برخی نقاط فروشگاه، استفاده نمایید. البته، زیاده‌روی در انجام این کار می‌تواند، نتیجه عکس بدهد؛ بنابراین بهتر است، تنها در نقاط استراتژیک فروشگاه مانند ورودی، خروجی، نشیمن و غیره، اقدام به برندینگ بصری در طراحی دکوراسیون داخلی نمایید.

پرسپکتیو و دید

در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه خود، یکنواخت عمل نکنید. نقاطی را به‌عنوان نقاط کانونی در نظر بگیرید. این نقاط را می‌توانید به محصولات خاص، تخفیف‌دار یا آنچه را که می‌خواهید بیشتر روی آن مانور دهید، اختصاص دهید. با استفاده از المان‌های دکوراتیو و رنگ، فضاهای مربوط به محصولات و خدمات مختلف را تفکیک کنید.

تهویه مناسب

اهمیت تهویه در طراحی دکوراسیون داخلی یک فروشگاه، دوچندان می‌شود. درصورتی‌که رطوبت هوا در محل بیش‌ازحد باشد، مشتریان تمایلی بیشتری به ترک فروشگاه پیدا می‌کنند. با جانمایی درست پنجره و درب‌های فروشگاه، کوران طبیعی هوا ایجاد کنید. برای تقویت این کوران، انواع فن نیز می‌توانند به کمک شما بیایند.

خلاصه ای از طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه

در یک فروشگاه، هدف اصلی از طراحی دکوراسیون ، افزایش فروش و جذب مشتریان بیشتر است. در انجام این کار هشت اصل اساسی را باید در نظر داشت که ما آن‌ها را در این مقاله بررسی کردیم. این اصول عبارت بودند از:

نقشه داخلی چیدمان، طراحی مؤثر ویترین، اثرگذاری بر حواس مشتری، نورپردازی، استفاده از متریال مناسب، برندینگ بصری، پرسپکتیو و دید و تهویه مناسب. می‌توان گفت دراین‌بین، نقش تهیه نقشه چیدمان در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه، مهم‌تر است و اولین کاری است که باید انجام شود. این موارد، علاوه بر نقشی که در زیبایی بصری فروشگاه دارند، کاربردی نیز هستند و راحتی و تجربه بهتر مشتری را هدف قرار داده‌اند.

طراحی دکوراسیون داخل فروشگاه و مغازه


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نماشویی ساختمان های قدیمی و فرسوده
چهار شنبه 19 مرداد 1401 ساعت 10:48 | بازدید : 32 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

نمای ساختمان ها دائما در معرض آلودگی های محیطی هستند و آنچنان تفاوتی نمی کند که این ساختمان نوساز یا قدیمی ساز باشد، به هر حال آلودگی بر چهره آن می نشیند و ظاهر آن را زشت می کند. اما سوالی که از لحاظ منطقی ایجاد می شود این است که، آیا نماشویی ساختمان های قدیمی و فرسوده ارزشی دار یا خیر؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید بدانید که این شما هستید که در ابتدا برای ساختمان خود تصمیم می گیرید. اما با این حال بهتر است که پیش از اقدام به هر کاری از متخصصان این حوزه نیز مشورت بگیرید. برای مثال تیم های نماشویی ساختمان همیشه کارشناسانی برای بررسی نما و قیمت گذاری دارند که شما می توانید از آن ها کمک بخواهید.

شرایط شستشوی نمای ساختمان های قدیمی

نکته مهم دیگر برای نماشویی ساختمان چه از نوع جدید و چه از نوع نوساز پیدا کردن شرکت هایی است که صادقانه و با مسئولیت پذیری بالا در کنار شماباشند. مجموعه کارویس پس از بررسی کارشناسی نمای ساختمان به شما اعلام می کند که این نما ارزش نماشویی دارد و یا به خدمات دیگر نیازمند است. این نکته بسیار مهم است که متخصصان شما را به صورت سودمند راهنمایی کنند و صرفا به فکر منافع خودشان نباشند. در برخی موارد نماشویی چاره کار ساختمان نیست و ساختمان نیاز به تعویض نما یا رنگ آمیزی و تعمیرات دارد. در موارد دیگری نیز ساختمان به حدی کهنه و فرسوده است که نماشویی آن توجیه مالی و اقتصادی برای صاحب خانه ندارد و بهتر است که اصلا انجام نشود. توضیح همه این موارد، بر عهده کارشناسان نماشویی و شستشوی نمای ساختمان است. ساختمان های قدیمی و نسبتا فرسوده اگر قابل نماشویی باشند، باید با دقت و حوصله بسیار نماشویی شوند چرا که امکان تخریب یا آسیب جدی در ان ها وجود دارد. ساختمان های قدیمی معمولا تعداد طبقات کمی دارند بنابراین روش داربست برای آن ها مناسب است اما اگر امکان اجرای مراحل راپل و طناب نیز وجود داشته باشد، کار با طناب راحت تر و سودمند تر است. استفاده از بالابر پر هزینه است و برای ساختمان های قدیمی ارزش هزینه های زیاد وجود ندارد.

مجموعه خدمات ساختمانی و نماشویی کارویس

تیم کارویس به علت صداقت و شفافیت بالا در ارائه خدمات همیشه مورد توجه مشتریان خود بوده است. تیم کارویس به صورت کاملا تخصصی به شما مشاوره می دهد و اگر نمای ساختمان شما نیازبه نماشویی نداشته باشد آن را به صراحت اعلام می کند و در موارد دیگر نیز با جزییات به مشتریان خود توضیح می دهد که آن ها بتوانند با آگاهی کامل انتخاب کنند.

نماشویی ساختمان های قدیمی و فرسوده

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کدام نما را می توان نماشویی کرد؟
سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت 10:58 | بازدید : 34 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

تنها اقدامی که از طریق آن می توان نمای ساختمان را تمیز کرد، نماشویی و شستشوی نما است. گسترش شهر ها و صنعتی شدن آن ها مهمترین دلیلی است که نمای ساختمان ها دچار آلودگی می شود. نمای ساختمان ها از جنس مختلفی ساخته می شوند و هر کدام از آن ها روش شستشوی مخصوص به خود را دارند. اما با این حال بهتر است درمورد نحوه نماشویی و اینکه چه نوع نماهایی قابلیت شسته شدن را دارند، بیشتر توضیح بدهیم. با توجه به پیشرفت علم و صنعت دیگر تقریبا نمایی وجود ندارد که نتوان با عملیات نماشویی آن را تمیز کرد اما با این وجود هر نوع نما روش مخصوص به خود و متریال ویژه ای برای این کار می طلبد. بنابراین چنین کاری را نمی توان به صورت فردی و بدون تخصص انجام داد. برای اینکه بتوانید نمای ساختمان را تمیز کنید باید از تیم های متخصص نماشویی ساختمان کمک بگیرید.

دسترسی به نمای ساختمان جهت نماشویی

یکی از مهمترین فاکتور هایی که باید در اجرای این کار مورد توجه قرار دهید. دسترسی به نمای ساختمان است. تا زمانی که دسترسی به ساختمان، به درستی اتفاق نیفتد، امکان نماشویی و شستشوی نما وجود ندارد. بنابراین اولین قدم در نماشویی دسترسی پیدا کردن به نمای ساختمان است. دسترسی به نما به چند روش مختلف انجام میشود. دسترسی با طناب، داربست و بالابر مهمترین روش های دسترسی به نمای ساختمان برای نماشویی هستند. هر ساختمان با توجه به ویژگی هایی که دارد، با استفاده از روش مخصوصی تمیز می شود بنابراین یک کارشناس شستشوی نما باید روش مورد نظر را تعیین کند.

کدام نما را نمی توان نماشویی کرد؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، با پیشرفت علم تقریبا می توان همه نما ها را با متریال مخصوص به خود نماشویی کرد. اما بعضی از نما ها ارزش شستشو را ندارند. برای مثال نمای ساختمان هایی که نیاز به نقاشی نما دارند بهتر است که ابتدا نقاشی شوند، نمای ساختمان هایی که دچار آسیب جدی شده اند و نیاز به تعویض نما دارند، نمای ساختمان های خیلی قدیمی که ارزش مادی زیادی ندارند و نماهایی که به تازگی نماشویی شده اند و آلودگی سطح آن ها زیاد نیست. بنابراین بهتر است پیش از اقدام به انجام این کار از یک کارشناس خبره راهنمایی بگیرید.

نماشویی با تیم متخصص کارویس

مجموعه کارویس سال های زیادی است که در زمینه نماشویی انواع نمای ساختمان فعالیت می کند و چه  از نظر دسترسی به نما و چه از نظر تامین متریال و نیروی کار خوب، هیچ محدودیتی ندارد. با این وجود اگر نمای ساختمان شما جزء یکی از نما های نام برده در سرفصل قبلی نیست می توانید با کمک تیم نماشویی کارویس، آن را تمیز کنید.

کدام نما را می توان نماشویی کرد؟

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شستشوی نمای اچ پی ال
سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت 9:35 | بازدید : 35 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی و شستشوی نما

نمای اچ پی ال جزو جدیدترین انواع متریالی است که در طراحی نما از آن استفاده می‌کنند. این متریال ظاهری بسیار زیبا دارد و حفظ این ظاهر زیبا نیازمند شستشوی دوره‌ای مداوم است. شستشوی نمای اچ پی ال چطور انجام می‌شود؟ چطور باید اقدام به شستشوی نمای اچ پی ال کرد؟ از چه مواد شوینده برای شستشو نما اچ پی ال استفاده می‌کنند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید را درباره شستشوی نما اچ پی ال بدانید.

اچ پی ال چیست؟

اچ پی ال مخفف عبارت High Pressure Laminate است. ترجمه این عبارت، لمینت فشار بالا می‌شود. پس می‌توان آن را در دسته انواع لمینت قرار داد. اچ پی ال در طرح‌های مختلف با روکش‌های طرح چوب یا طرح‌های دیگر به بازار عرضه می‌شود. اچ پی ال از ترکیب شدن لایه‌های سلولوزی و نوعی رزین با نام رزین‌های فنولیک به وجود می‌آید. سپس آن را در دمای 145 درجه سانتی‌گراد و فشار 300 بار قرار می‌دهند تا به صفحاتی بسیار محکم تبدیل شوند. در نهایت لایه‌های ملامینه و رنگی، سطح نهایی را می‌پوشانند و ورق‌های اچ پی ال را ایجاد می‌کنند. ورق‌های اچ پی ال کاربرد بسیاری در نمای ساختمان دارند. آن‌ها زیبا، سبک و مقاوم هستند. بر اساس تست‌های انجام‌شده، این ورق‌های لمینت، دوام بسیار بالایی دارند و دارای چسبندگی سریع هستند. در برابر انواع مواد شیمیایی از خود مقاومت نشان می‌دهند و به‌دلیل استفاده از رزین‌های خاص، چسبندگی بسیار عالی با سطوح مختلف دارند. با تمام این اوصاف، اچ پی ال نیز کثیف می‌شود. مخصوصاً در شرایط آلودگی کلان‌شهرهای ایران، این نمای زیبا به سرعت کثیف می‌شود. هرچه نما زیباتر باشد، کثیفی آن بیشتر به چشم می‌آید و نظافت آن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. پس شستشوی نما اچ پی ال اهمیت بسیاری دارد و باید به‌صورت دوره‌ای اقدام به شستشوی نما اچ پی ال کنید.

اچ پی ال چقدر به شستشوی نما نیاز دارد؟

اگر سری به مشخصات فنی ورق‌های اچ پی ال بزنید، متوجه می‌شوید که دارای خاصیت آنتی الکترواستیتک است. همچنین سطحی کاملاً یکنواخت دارد و هیچگونه خلل و فرجی ندارد. به‌دلیل عدم وجود خلل و فرج روی سطح نمای اچ پی ال، ریز ذرات دیگر داخل بافت نمای ساختمان نمی‌شوند. از طرفی خاصیت الکترواستاتیک باعث می‌شود تا صفحات اچ پی ال مانع از لک شدن پنل‌های نما شوند. البته اینها همگی در سطح آزمایش و در شرایط ایه آال معنا پیدا می‌کنند. پنل‌های اچ پی ال بر اساس کیفیت و شرایطی که از آن‌ها استفاده می‌کنید، دچار آلودگی می‌شوند و نیازمند نظافت و شستشو خواهند بود.

شستشوی نما اچ پی ال

روی پنل‌های اچ پی ال، یک لایه محافظ قرار دارد. این لایه محافظ، از نما در باربر مواد شیمیایی، آلودگی و حتی گردوغبار محافظت می‌کند؛ اما به هر صورت بعد از مدتی، نمای اچ پی ال هم نیاز به شستشو خواهد داشت. برای شستشوی نمای اچ پی ال می‌توانید از مواد شیمیایی استفاده کنید؛ اما بهتر است در شستشوی نما اچ پی ال فقط از مخلوط آب و صابون استفاده کرد. با کمی آب ولرم و صابون، نمای اچ پی ال مثل روز اول تمییز می‌شود. در نهایت نیز می‌توانید با کمک آب روان، نما را آبکشی کنید تا همانند روز اول برق بزند.

نکاتی که در شستشوی نما اچ پی ال باید در نظر داشته باشید

حداقل سالی یک تا دو بار بای نمای اچ پی ال شسته شود. در صورتی که این کار را به تعویق بیاندازید، شستشوی نما دشوارتر خواهد شد و احتمال دارد که بعد از شستشو، نتیجه نهایی مثل روز اول کار نباشد. در شستشوی اچ پی ال اصلاً نباید از مواد شوینده خشن استفاده کرد. زیرا مواد شوینده خشن می‌توانند لایه محافظ اچ پی ال را از بین ببرند. به همین خاطر بهتر است از آب ولرم و صابون استفاده کرد. صابون هیچ آسیبی به لایه محافظ اچ پی ال وارد نمی‌کند. همچنین در نظافت پنل‌های اچ پی ال باید از پارچه بسیار نرم استفاده کرد. زیرا در صورتی که روی پنل و لایه محافظ آن خط بیوفتد، دیگر امکان ترمیم آن وجود ندارد. همین خراش می‌تواند باعث ورود هوا و رطوبت شود و زیبایی نما را از بین ببرد. در نتیجه هیچ‌گاه از پشم شیشه یا اسکاج برای شستن نما استفاده نکنید. اینها باعث ایجاد خط و خش روی نمای اچ پی ال می‌شوند.  پس از شستشو نیازی به خشک کردن پنل نیست. فقط باید آن را با آب روان یا واترجت شستشو دهید. برخی توصیه می‌کنند که استفاده از روان برای شستشوی نما اچ پی ال بهتر است و برخی دیگر با کمک واترجت، نما را به‌خوبی شستشو می‌دهند؛ اما بر اساس دستورالعملی که از جانب شرکت تولیدکننده ارائه شده است، باید از آب روان برای آبکشی نما استفاده شود. زیرا آب فشار قوی یا همان آب واترجت می‌تواند به نما آسیب برساند. نمای اچ پی ال جزو انواع نمای بسیار مقاوم به حساب می‌آید. این نما نیازی به رنگ آمیزی ندارد و در صورت مراقبت مدام، هیچ آسیبی نمی‌بیند. پس بهتر است به‌صورت دوره‌ای آن را بشویید و از زیبایی آن لذت ببرید.

شستشوی نمای اچ پی ال

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 47 صفحه بعد

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 2
:: بازدید ماه : 3
:: بازدید سال : 13
:: بازدید کلی : 1930