بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
بازسازی خانه و هزینه پیمانکاری
سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت 11:8 | بازدید : 28 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

بسیاری از افراد، پس از چند سالی سکونت در منزل خود به فکر بازسازی آن می‌افتند. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در بازسازی خانه ، مسئله بودجه آن است. ازآنجایی هم که معمولا این پروژه به پیمان‌کارهای ساختمانی سپرده می‌شود از هزینه آن به‌عنوان هزینه پیمان‌کاری یاد می‌شود. عوامل متعددی در تعیین هزینه پیمان‌کاری یک پروژه بازسازی نقش دارند. آگاهی از این عوامل می‌تواند، برنامه‌ریزی مالی را دقیق‌تر و آسان‌تر کند. در این مقاله، عوامل موثر بر هزینه پیمان‌کاری یک پروژه بازسازی خانه را معرفی می‌کنیم. مطالعه این مقاله، منابع هزینه‌ای این پروژه را به شما معرفی خواهد کرد.

شش عامل تاثیرگذار در هزینه پیمان کاری بازسازی خانه

تنها در صورت آگاهی از منابع تولید هزینه در پروژه بازسازی است که می‌توان برای صرفه‌جویی در برخی از آن‌ها برنامه‌ریزی کرد. همچنین، ازآنجاکه هزینه و زمان انجام این پروژه به یکدیگر وابسته هستند با تخصیص درست منابع به برخی بخش‌ها می‌توان سرعت انجام بازسازی را افزایش داد. در این بخش، شش عامل اصلی تاثیرگذار در هزینه پیمان‌کاری بازسازی خانه را معرفی می‌کنیم.

سن ساختمان

به‌طورکلی، هرچه ساختمان قدیمی‌تر باشد، هزینه پیمان‌کاری بازسازی آن نیز بیشتر خواهد شد. این افزایش هزینه تنها به بازسازی‌های بیشتری که باید انجام شود، خلاصه نمی‌شود. یک خانه قدیمی به تخصص بیشتری برای تخریب و بازسازی نیاز دارد. در برخی موارد حتی تعداد نیروها نیز باید افزایش یابد. همچنین، بازسازی چنین خانه ­ای، ‌بیشتر از یک خانه نسبتا جدید زمان می‌برد.

مساحت خانه

مسلم است که هرچه مساحت خانه بیشتر باشد، هزینه بازسازی آن نیز بیشتر خواهد شد. با این­ حال، شاید این هزینه لزوما به همان نسبت مساحت افزایش نیابد. این مسئله کاملا به وضعیت کلی خانه، نوع و شدت بازسازی و دیگر فاکتورها بستگی دارد. درهرصورت، مسلم است که مصالح موردنیاز و هزینه دستمزد کارگران به‌صورت خطی با افزایش مساحت ساختمان افزایش می‌یابد. عاملی که دست در دست متراژ در تعیین هزینه پیمان‌کاری بازسازی خانه نقش دارد، نقشه خانه است. هرچه نقشه خانه پیچیده‌تر باشد، هزینه بازسازی آن نیز بیشتر خواهد شد. چنین خانه‌ای نیاز به ملاحظات بیشتری در حین بازسازی دارد که بر زمان انجام پروژه نیز تأثیرگذار است.

موقعیت جغرافیایی

هزینه بازسازی خانه حتی می‌تواند، بسته به محل زندگی شما نیز تغییر کند. به‌طورکلی، در شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان و شیراز پیمان‌کارها هزینه‌های بیشتری برای بازسازی خانه از مشتریان خود دریافت می‌کنند. این مسئله با توجه به افزایش هزینه‌های وی مانند دستمزد کارگران، حمل‌ونقل و غیره در این شهرها توجیه می‌شود. در شهرهای کوچک نیز پیمان‌کارها ممکن است با افزایش هزینه در تامین مصالح مواجه شوند. ازآنجاکه آن‌ها معمولا مصالح خود را از نزدیک‌ترین شهرهای بزرگ سفارش می‌دهند، مشمول پرداخت هزینه حمل‌ونقل می‌شوند.

انتظارات کارفرما

مسلما هرچه بازسازی اساسی‌تر و همراه با تغییرات بیشتر باشد، هزینه آن نیز بیشتر خواهد شد. در مواردی که بازسازی شامل فازهای مختلفی مانند تخریب، نقاشی، بنایی، طراحی اتاق‌های جدید، ایجاد فضاهای جدید مانند سونا و غیره باشد، پیمان‌کار طرف قرارداد باید از پیمان‌کاران فرعی نیز کمک بگیرد. به‌این‌ترتیب، ممکن است هزینه بازسازی خانه بسیار بیشتر حد تصور بشود. در برخی موارد که به تغییر نقشه خانه نیاز است، پیمان‌کار باید در تیم خود از تخصص یک مهندس معمار نیز بهره ببرد. موضوعی که خودش هزینه جداگانه‌ای برای کارفرما در بر دارد. همچنین، برخی شرکت‌های پیمان‌کاری بازسازی خانه در مورد طراحی دکوراسیون داخلی خدماتی را از مشاوره گرفته تا ایده ­پردازی و اجرا به مشتریان خود، پیشنهاد می‌کنند. بهره‌گیری از این خدمات نیز بر هزینه‌های پیمان­کار خواهد افزود.

مواد و مصالح مصرفی

بسته به مفاد قرارداد، کارفرما می‌تواند وظیفه تامین مصالح را نیز به عهده پیمان‌کار بگذارد. این کار ازآنجاکه اغلب پیمان‌کاران به منابع تامین مصالح دسترسی بهتری دارند، مقرون‌به‌صرفه­ تر است. مسلم است که هرچه کیفیت مصالح مورداستفاده بهتر باشد، هزینه آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

تعداد کارگران

هرچه پیمان‌کار بازسازی خانه از کارگران آموزش‌دیده‌تری استفاده کند، هزینه بیشتری نیز دریافت خواهد کرد. بهره‌گیری از مهارت چنین کارگرانی در نگاه اول، ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد اما درنهایت، سبب تضمین کیفیت کار آنان و پیش‌گیری از تعمیرات احتمالی در آینده خواهد شد. تعداد کارگران نیز در سرعت اتمام پروژه موثر است. هرچه تعداد آن‌ها بیشتر باشد، هزینه و سرعت انجام پروژه، بیشتر خواهد شد.

ترفندهایی برای کاهش هزینه های پیمان کاری بازسازی

بازسازی خانه ، کاری پرهزینه است اما در بسیاری از موارد، تصمیمات اشتباه کارفرما یا پیمان‌کار بر این هزینه‌ها می­ افزایند. در این بخش، پیشنهادهایی برای کاهش هزینه‌های بازسازی ارائه می‌دهیم.

دقت در انتخاب مصالح

بسیاری از افراد، تنها به دنبال جدیدترین مصالح هستند. مصالحی که به‌تازگی به بازار آمده‌اند و به‌اصطلاح، مد شده‌اند؛ معمولا گران‌تر هستند. این مصالح لزوما با سبک و سیاق خانه، سبک زندگی و نیازهای شما مطابقت ندارند. به‌طور مثال، شاید اصلا نیازی نباشد که همه جای سقف خانه‌تان را از نور مخفی پر کنید.

تعمیر به جای تعویض

بسیاری از قسمت‌های خانه را می‌توان به­ جای تعویض با هزینه کمتری، تعمیر کرد. معروف‌ترین مثال در این مورد، استفاده از خدمات کف‌سابی به­ جای تعویض کامل سنگ‌های کف خانه است. کف‌سابی می‌تواند به‌خوبی نمای کف خانه را مانند سنگ‌های نو، تازه و درخشان کند.

تا جای ممکن، نقشه را عوض نکنید

عوض کردن نقشه در بازسازی خانه ، یکی از منابع بزرگ هزینه پیمان‌کاری آن است. تغییر نقشه‌های لوله‌کشی و برق‌کشی، پای پیمان‌کاران فرعی را به فرآیند بازسازی باز می‌کند. پیمان­کارانی که قطعا هزینه‌های خودشان را مطالبه می‌کنند. برای تغییر در فضا نیز نباید حتما تغییرات ساختاری ایجاد کرد. گاهی المان‌های طراحی دکوراسیون داخلی می‌توانند به‌خوبی کار تفکیک فضا را انجام داده و نیاز ما به دیوارکشی و ایجاد اتاق‌های جدید را برطرف نمایند. ازاین‌رو شاید پرداخت هزینه‌ای نه‌چندان زیاد به یک مشاور طراح دکوراسیون بتواند، صرفه‌جویی‌های بزرگ‌تری را در پی داشته باشد.

نگاهی کوتاه به هزینه های پیمان کاری در بازسازی خانه

بازسازی خانه ، بسته به عوامل متخلفی می‌تواند هزینه‌های متفاوتی داشته باشد. اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار در تعیین هزینه‌ای که پیمان‌کار این پروژه از کارفرما دریافت می‌کند، مربوط به سن و مساحت ساختمان، موقعیت جغرافیایی، مصالح مصرفی، تعداد کارگران و انتظارات کارفرما می‌شوند. به‌منظور کاهش هزینه‌های پیمان‌کاری بازسازی خانه ، کارفرما باید در درجه اول، مصالح خود را هوشمندانه انتخاب کند. در درجه بعدی، باید از گزینه تعمیر به ­جای تعویض در بسیاری از موارد بهره ببرد. درنهایت هم با مشاوره با یک طراح دکوراسیون تا جای ممکن، راه‌حل‌های جایگزین را برای تغییر نقشه داخلی خانه انتخاب کند.

بازسازی خانه و هزینه پیمانکاری


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آفریقایی
سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت 11:7 | بازدید : 29 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

اگر می‌خواهید یک دکوراسیون داخلی عالی و شیک داشته باشید، باید از الگوهای خاص در طراحی دکوراسیون داخلی خانه خودتان تبعیت کنید. بسیاری از افراد به اشتباه تلاش می‌کنند تا بدون در نظر گرفتن یک الگوی خاص، خانه خودشان را دکور کنند. این در حالی است که برای آنکه یک طراحی شیک، لوکس و برجسته داشته باشید، باید یک سبک را پیش بگیرید و از الگوهای خاص آن در خانه خودتان استفاده کنید. طرح‌های مختلفی در خانه می‌توانید اعمال کنید. از سبک مدیترانه‌ای گرفته تا آسیایی، هر سبک یک سری مشخصه خاص دارد. در این مقاله قصد داریم تا درباره طراحی دکوراسیون داخلی خانه به سبک آفریقایی صحبت کنیم! اگر می‌خواهید سبکی خاص را در خانه خودتان تجربه کنید، سبک آفریقایی برایتان بهترین گزینه خواهد بود. با ما همراه باشید تا این سبک را بهتر بشناسید و بتوانید آن را به درستی در خانه اجرا کنید.

انتخاب صحیح ترکیب رنگ

رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی منزل یک عنصر بسیار مهم و کلیدی به حساب می‌آید. باید حتماً از رنگ‌بندی مناسب یک سبک استفاده کنید تا سبک طراحی شما تمام و کمال صحیح باشد. در مرحله اول باید بتوانید تا پالت رنگ یا همان ترکیب رنگ صحیح را انتخاب کنید. همان طور که می‌توانید حدس بزنید، باید ترکیب رنگ شما، نمادی از آفریقا باشد. در آفریقا بیشتر چه رنگ‌هایی را می‌توانید مشاهده کنید؟ وقتی که به فیلم‌های مستند نگاه می‌کنید، بیشتر چه رنگ‌هایی از آفریقا در ذهن شما شکل می‌گیرد؟ دقیقاً از همین رنگ‌ها باید در طراحی دکوراسیون خانه به سبک آفریقایی استفاده کنید. برخی پالت‌های رنگی در سبک آفریقایی بسیار محبوب هستند. برای مثال می‌توان به رنگ آجری، رنگ‌های شن و ماسه، رنگ بورگوندی، رنگ نارنجی، قهوه‌ای و مشکی اشاره کرد. این رنگ‌ها در ترکیب با رنگ‌هایی همانند زرد، سبز و آبی کم‌رنگ بسیار زیبا خواهند بود. با کمک این ترکیب رنگی، می‌توانید پیش‌زمینه طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آفریقایی را فراهم کنید.

انتخاب الگوها و بافت به سبک آفریقایی

بافت و الگو جزو مهم‌ترین پارامترهایی هستند که در طراحی دکوراسیون داخلی باید در نظر داشته باشید. وقتی که الگو و بافت را به‌خوبی رعایت کنید، هر بیننده‌ای متوجه تفاوت خواهد شد و به این ترتیب می‌تواند تفاوت سبک آفریقایی را با سایر سبک‌های طراحی احساس کند. به طراحی مساجد یا خانه‌های تاریخی ایرانی دقت کنید. چه طرح‌ها و الگوهایی را می‌بینید؟ به این نوع طرح‌ها، ایرانی اسلامی گفته می‌شود. طرح‌هایی همانند طرح‌های بته جقه جزو طرح‌های ایرانی اصیل به حساب می‌آیند. در سقف‌ها از الگوهای خاصی برای گچ‌بری استفاده می‌شود. خب دقیقاً به همین ترتیب، الگو و طرح‌هایی خاص برای سبک آفریقایی نز وجود دارد. اگر به معماری خانه‌های سنتی در آفریقا دقت کنید، می‌توانید الگوهایی تکراری مشاهده کنید. این الگوها و بافت‌ها، مهم‌ترین الگوهای نمادین برای سبک آفریقایی هستند. این نقوش باید نمای از فرهنگ آفریقایی باشند. به این ترتیب هر طرح و الگویی که نمادی از آفریقا باشد را می‌توانید در طراحی دکوراسیون منزل خودتان به سبک آفریقایی استفاده کنید. توجه داشته باشید که این طرح‌ها می‌توانند در تابلوهای تزئینی روی دیوار، وسایل دکوری، طرح پرده و ... رعایت شوند. پس هیچ محدودیتی در انتخاب این طرح‌ها وجود ندارد. شما می‌توانید از پارچه‌ای برای مبلمان خود استفاده کنید که از این الگو استفاده کرده باشد. پس هیچگاه بافت و الگوهای آفریقایی را فراموش نکنید.

اسباب و اثاثیه به سبک آفریقایی

وسایل و اسباب هستند که در نهایت به طراحی دکوراسیون جان می‌دهند. بدون وسایل، خانه شخصیت و هویت نهایی خودش را پیدا نمی‌کند. وسایل می‌توانند راوی یک داستان باشند. داستانی که میزبان خانه نیز نقش اول آن را ایفا می‌کند. پس به‌هیچ‌وجه نمی‌توان نقش اسباب و اثاثیه را در کیفیت نهایی طراحی دکوراسیون داخلی نادیده گرفت. اگر می‌خواهید یک سبک عالی در طراحی به سبک آفریقایی داشته باشید، بهتر است حتماً از اسباب و اثاثیه سنتی آفریقایی کمک بگیرید. بسیاری از طراحان بر این باور هستند که ترجیحاً باید از مبلمان‌هایی مطابق با سبک مینیمال کمک گرفت. بهتر است به‌دنبال اسباب و اثاثیه گران‌قیمت و لوکس نباشید. همان طور که می‌دانید، آفریقا کشوری فقیر است. به همین خاطر خانه‌هایی چندان لوکس و پرزرق‌وبرق ندارد. پس بهتر است این سبک زندگی ساده را در اسباب و اثاثیه خود نشانش دهید. معمولاً باید حتماً از وسایلی استفاده کنید از جنس سنگ، خاک رس، منسوجات مختلف، چوب، برنز و برنج باشند. این مواد جزو مواد خامی هستند که به‌وفور در خاک آفریقا یافت می‌شود. همچنین می‌توانید از وسایلی استفاده کنید که نشانی از حیوانات دارند. برای مثال می‌توانید مبلمانی تهیه کنید که طرح پوست گوره‌خر باشد. البته توجه کنید که برای حفظ حقوق حیوانات، فقط از وسایلی که به‌صورت مصنوعی ساخته شده‌اند و طبیعی نیستند استفاده کنید. سبک آفریقایی سبکی بسیار خاص، دوست‌داشتنی، گرم و صمیمی است. در این سبک می‌توانید آرامش و جریان انرژی را احساس کنید. فقط توجه داشته باشید به‌خاطر خاص بودن این سبک، از طراحان خبره کمک بگیرید تا نهایتاً بتوانید طراحی دکوراسیون داخلی خانه خودتان را به بهترین شکل ممکن به سبک آفریقایی نزدیک کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آفریقایی


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راهنمای جامع طراحی دکوراسیون داخلی
سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت 10:29 | بازدید : 32 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون

انتخاب شرکت مناسب طراحی دکوراسیون

در وهله اول هنگامی که نام طراحی دکوراسیون داخلی به گوش افراد می رسد، شاید با خود فکر کنند که این کار اصلا سخت نیست و هرکسی می تواند این کار را به خوبی انجام دهد. اما اصلا اینطور نیست! طراحی دکوراسیون داخلی نیازمند دانش و تخصص کافی در همین حوزه است تا بتوان طراحی یک بنا را به بهترین حالت ممکن انجام داد. با پیشرفت جوامع بشری، تخصصی بودن طراحی دکوراسیون بیشتر نمود پیدا کرد و مجموعه هایی برای انجام این فعالیت در شهر ها و کشور های مختلف به وجود آمد تا نیاز مردم را رفع کند. طراحی دکوراسیون داخلی یک هنر و دانش به حساب می آید که افرادی در این زمینه تحصیل می کنند و دانش و تجربه لازم درمورد سبک ها، نحوه طراحی بنا و آشنایی با برخی المان ها را بدست می آورند. حالا که تعداد شرکت های ارائه دهنده خدمات طراحی دکوراسیون داخلی زیاد شده است مهم ترین دغدغه مردم، پیدا کردن یک شرکت مسئولیت پذیر و حرفه ای در این زمینه است که در ادامه به توضیح برخی ویژگی های مثبت در شرکت های طراحی داخلی می پردازیم تا انتخاب برای شما ساده تر گردد.

  • شرکت و طراح باید با توجه به نیاز ها و سلیقه شما کار طراحی دکوراسیون داخلی را انجام دهد، ایرادات و نقاط قوت خانه شما را در زمینه طراحی بیان کند تا با چشم باز مراحل طراحی را انجام دهید.
  • شرکت طراحی داخلی باید میزان بودجه مشتری را در نظر بگیرد و باشفافیت هزینه ها و مسائل مالی را به مشتری ارائه دهد تا در انتهای کار مشکلات یا ضرر و زیان مالی پیش نیاید.
  • طراح دکوراسیون باید نقشه اولیه بنا را مورد بررسی قرار دهد و نقشه و پلان جدید برای نما تعریف کند و در اختیار مشتری قرار دهد تا مشتری نسبت به کاری که قرار است انجام شود آکاهی داشته باشد.
  • شرکت های طراحی دکوراسیون داخلی باید همیشه در حال مطالعه و آشنایی با طراحی های به روز باشند تا از این طریق بتوانند نیاز های مخاطب را پوشش دهند.
  • شرکت طراحی دکوراسیون داخلی باید به خوبی فضای مورد نظر برای طراحی را بررسی کند و توضیحات لازم برای بهتر پیش رفتن کار یا امکان پذیر بودن خواسته های مشتری را به مشتری خود توضیح دهد.
  • شرکت طراحی دکوراسیوون داخلی خوب باید متشکل از تیم حرفه ای، متخصص و با تجربه باشد و بر روند کار به صورت مرحله به مرحله نظارت داشته باشد.
  • شفافیت، صداقت، مسئولیت پذیری، وقت شناسی و تخصص باید مهمترین و بارزترین صفات یک شرکت و مجموعه طراحی دکوراسیون داخلی باشد.
  • شرکت طراحی داخلی باید دارای رزومه قوی و نمونه کار های خوب در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی باشد و آن را در اختیار مشتری قرار دهد.

طراحی دکوراسیون داخلی در تهران

تهران، به عنوان یک کلان شهر، دارای تعداد زیادی ساختمان و بنا است. با توجه به این موضوع، قطعا افراد زیادی هستند که نیاز به طراحی دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار خود دارند. شرکت های زیادی در شهر تهران تاسیس شده اند، که خدمات طراحی داخلی یا دیگر خدمات ساختمانی را انجام می دهند. تعدد شرکت های ساختمانی، انتخاب یا پیداکردن یک شرکت خوب را به نوعی دغدغه برای افراد نیازمند خدمات ساختمانی در شهر تهران تبدیل کرده است. با توجه به توضیحاتی که در این مقاله آمده است شما می توانید دست به انتخاب شرکت طراحی دکوراسیون داخلی خوب در شهر تهران بپردازید.

طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه یا مغازه

همه فروشگاه ها و مغازه ها با هدف فروش محصولات و خدمات خود به مردم شکل گرفته اند و برای همین هر کاری که انجام می دهند در راستای فروش بهتر و کسب درآمد بالاتر است. یکی از کارهایی که به جذب مشتری در فروشگاه ها و مغازه ها کمک می کند، طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه و مغازه است. عوامل زیادی در رابطه با طراحی داخلی مغازه و فروشگاه وجود دارد که با رعایت آن ها می توان مشتری بیشتری پیدا کرد.  اولین قسمتی که هر مشتری با آن مواجه می شود، ویترین مغازه، فروشگاه و در ورودی است، بنابراین سعی کنید این قسمت را به صورتی طراحی کنید که زیبایی بی نظیری داشته باشد و توجه مخاطب را جلب کند. نورپردازی فروشگاه ها و مغازه ها باید خوب باشد تا مشتری بتواند محصولات شما را به خوبی ببیند و دست به انتخاب بزند. خلاقیت و جلب توجه مشتری با استفاده از متریال خوب می تواند مشتری را به خود جذب کند. برای مشتری و مجموعه خود یک برندینگ بصری ایجاد کنید تا نام برند شما را د ذهن مخاطبانتان جای بگیرد. در طراحی داخلی از رنگ هایی استفاده کنید که هارمونی داشته باشد و زننده نباشد. مسیر رفت و آمد مشتری را طوری طراحی کنید که فرد دچار سردرگمی نشود و به راحتی بتواند در مقابل کالای مورد نظر خود بایستد و یکی از آن ها را انتخاب کند. رعایت همه این موارد با طراحی دکوراسیون داخلی فوق العاده می تواند تعداد مشتری های شما را افزایش دهد.

طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون داخلی تنها مختص خانه و محل سکونت شما نیست، هر جایی که محلی از رفت و آمد افراد در آن وجود داشته باشد را می توان طراحی کرد. پس بعد از خانه که محل سکونت شماست ، طراحی داخلی محل کار می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. طراحی دکوراسیون داخلی محل کار بر اساس قواعد خاصی است که علاوه بر زیبایی، کاربری مناسبی نیز داشته باشد. طراحی دکوراسیون محل کار باید به صورتی باشد که علاوه بر تغییر های مثبت در ظاهر آن، حالت رسمی و اداری خود را حفظ کند و بیشترین میزان کارایی را داشته باشد. طراحی دکوراسیون داخلی محل کار باید سبب افزایش راندمان کار شود و مانعی برای پیشبرد کارها ایجاد نکند. در طراحی داخلی اداری به نیاز کارمندان، اندازه فضا و کاربری محیط توجه کنید. طراحی داخلی نباید مزاحمتی برای کارکنان و کارهای آن ها ایجاد کند. نکات زیادی برای طراحی محل کار یا طراحی اداری وجود دارد که این کار را برای انجام صفر تا صد نیازمند یک طراح متخصص می کند.

طراحی دکوراسیون داخلی تراس، بالکن، حیاط، روف گاردن

یکی از قسمت هایی که در زیباسازی ساختمان تاثیر دارد و در حال حاضر بسیار مورد توجه ساختمان ساز ها و آپارتمان نشین ها قرار گرفته است، طراحی و اجرای روف گاردن در بنا است. همانطور که از نام روف گاردن مشخص است به فضای سبزی که بر روی پشت بام ایجاد می شود، روف گاردن می گویند. اما باید بدانید که تنها با استفاده از چند گلدان و درخت نمی توان روف گاردن را طراحی کرد. همانقدر که کار پیاده سازی و اجرای روف گاردن نیازمند تخصص مهندسان باتجربه و حرفه ای است، طراحی دکوراسیون داخلی روف گاردن نیز نیازمند یک طراحی اصولی و تخصصی است که علاوه بر زیبایی و چشم نوازی بتوان با اصولی ترین و درست ترین روش ها و همینطور انتخاب ها، دست به طراحی داخلی فضای روف گاردن زد. حیاط، تراس و بالکن نیز قسمت هایی از خانه هستند که می توان به نوعی فضای سبز را در آن ها پیاده کرد. در ادامه به بررسی برخی از المان های طراحی دکوراسیون روف گاردن، تراس، بالکن و حیاط می پردازیم.

انتخاب گل و گیاه

مهمترین نکته در انتخاب گیاه برای فضای تراس یا روف گاردن، انتخاب گیاهان مقاوم است، استفاده از گیاهان آپارتمانی در این فضا ها مناسب نیست چرا که برخی از این گیاهان پس از قرارگرفتن در فضای باز با توجه به اینکه در معرض باد، باران و نور مستقیم خورشید هستند از بین می روند و خراب می شوند. گیاه باید با شرایط آب و هوای منطقه و جغرافیایی که در آن قرار دارد، همخوانی داشته باشد. انتخاب درخت نیز برای روف گاردن با محدودیت هایی مثل وزن، حجم و اندازه مواجه است. پس عوامل زیادی وجود دارد که تهیه گل و گیاه برای تراس، حیاط و روف گاردن را با محددیت مواجه می کند.

آلاچیق و پرگولا

آلاچیق و پرگولا برای حیاط و روف گاردن هایی مناسب است که متراژ زیادی دارند و پتانسیل اجرای آلاچیق در آن ها وجود دارد. آلاچیق ها انواع مختلفی در جنس و طرح دارند و هر کسی می تواند براساس سلیقه و سبکی که دوست دارد یک نوع از آلاچیق را انتخاب و در حیاط یا روف گاردن خود پیاده کند. آلاچیق ها فضایی سر پوشیده هستند که معمولا در آن ها فضایی برای نشستن تعبیه می شود و می تواند اوقات خوبی برای شما در خانه یا محل کار فراهم کند.

نورپردازی

برای اجرای نورپردازی در حیاط، تراس، بالکن و حیاط اول از همه باید به فضا و پتانسیل محیط برای اجرای انواع نورپردازی توجه کرد. نورپردازی جلوه و زیبایی فوق العاده ای به محیط شما خصوصا در هنگام شب می دهد. سعی کنید با تکنیک های نورپردازی قسمت های خاص محیط را برجسته تر کنید.

آبنما

ترکیب گیاهان با آب زلال در فضای بالکن، حیاط و روف گاردن ضربه نهایی در زیبایی و سرزندگی طراحی این محیط ها است. برای طراحی آبنما به یک سری تاسیسات نیاز است تا بتوان آن را در حیاط یا روف گاردن اجرا کرد. در طراحی دکوراسیون داخلی، به محل قرارگیری هر یک از المان های زیباسازی و کاربردی توجه می شود تا سبب مختل شدن کارآیی و زیبایی دیگر قسمت ها نشود و در عین حال خود نیز بیشترین تاثیر مثبت را در دکوراسیون بگذارد.

اکسسوری

علاوه بر همه فاکتور های بالا شما می توانید با استفاده از وسایل مختلف و اکسسوری های زیبا فضای حیاط، تراس یا روف گاردن را زیباتر کنید. چمن مصنوعی، انواع صندلی، تاب، نیمکت، میز، وسایل دکوری و صد ها وسیله دیگر در طراحی دکوراسیون داخلی حیاط، تراس و روف گاردن تاثیر مثبت دارند.

راهنمای جامع طراحی دکوراسیون داخلی


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راهنمای صفر تا صد طراحی دکوراسیون داخلی
سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت 10:15 | بازدید : 32 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون

طراحی دکوراسیون داخلی یکی از کارهایی است که پس از انجام آن حتما با خود می گویید چرا پیش از این به فکر پیاده کردن آن نیفتاده بودید. طراحی داخلی شاخه ای علمی و هنری است که هم به لحاظ زیبایی شناختی و هم به لحاظ افزایش کیفیت و کارآیی بر محیط تاثیرگذار است طراحی دکوراسیون داخلی در واقع همان نحوه چیدمان وسایل در خانه یا هر محل دیگری است. در دکوراسیون داخلی تمامی وسایل به نحوی چیدمان می شوند که در بین همه آن ها یک هارمونی وجود داشته باشد. سبک های مختلفی برای طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد که انتخاب آن بر اساس سلیقه صاحب بنا و نظر معماران و طراحان داخلی است. اما مهمترین نکته در پیاده سازی هر سبک در طراحی دکوراسیون این است که آن فضا به صورت کامل شخصی سازی شود و طراحی دکور نوعی تقلید از سبک های مختلف نباشد، بلکه الهام گرفته از سبک مورد نظر باشد.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

یکی از قسمت های مهم هر خانه که در طراحی دکوراسیون داخلی به آن توجه ویژه ای می شود، طراحی دکوراسیون اتاق خواب است. اتاق خواب به عنوان مکانی که افراد زمان زیادی از شبانه روز خود را در آن می گذارنند، در طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی پیدا کرده است. اغلب مواردی که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب به آن ها توجه می شود به شرح زیر است:

سرویس خواب در اتاق خواب

در هنگام خرید تخت خواب، یکی از فاکتور هایی که بر فاکتور های دیگر مانند زیبایی تخت خواب ارجحیت دارد، توجه به راحتی و نکاتی است که سلامت بدن شما را به هنگام خواب تضمین می کند. در خرید تشک خوش خواب به طبی بودن و راحت بودن آن توجه کنید. اگر اتاق خواب شما کوچک است پیشنهاد می کنیم به جای خرید تخت های بزرگ مثل کینگ بد و کوئین بد از تخت خواب هایی با طراحی جمع و جور و سایز کوچک استفاده کنید. پس راحتی، زیبایی، اندازه و طرح تخت خواب مواردی است که در طراحی دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار می گیرد. براساس سبک تختخواب، میز آرایش، کنسول و آینه، پاتختی و کمد را تهیه کنید.

کاغذ دیواری در اتاق خواب

برای انتخاب کاغذ دیواری نیز فاکتور های زیادی وجود دارد. برای مثال اینکه صاحب اتاق خواب چه شخصی است و چه سلیقه ای دارد، سبک طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب و دیگر قسمت های خانه به چه صورت است، همینطور همخوانی کاغذ دیواری با وسایل اتاق خواب، فاکتورهایی است که در هنگام انتخاب، باید به آن دقت کنید.

پرده و فرش در اتاق خواب

انتخاب پرده و فرش اتاق خواب نیز مانند انتخاب کاغذ دیواری به سبک انتخابی و سلیقه شما برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خوابتان مربوط است. انواع مختلفی از پرده ها و فرش ها وجود دارد که شما بر اساس طرح و رنگ وسایل دیگر اتاق می توانید آن را انتخاب کنید و با وسایل دیگر اتاق هماهنگ کنید.

کمد دیواری در اتاق خواب

کمد دیواری به عنوان مهمترین بخش در هر اتاق است که با توجه به کاربری آن و نیازی که شما دارید می تواند در شکل، طرح و اندازه های مختلف طراحی و ساخته شود. جنس کمد دیواری معمولا از جنس چوب است و انتخاب نوع چوب و طراحی آن به سلیقه شخصی شما و نظر طراح بر اساس نوع اتاق شما بستگی دارد.

نورپردازی در اتاق خواب

نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب باید به گونه ای باشد که در هنگام شب و هنگام خواب اختلالی در خواب شما ایجاد نکند. اگر اتاق خواب شما فقط برای زمان خوابیدن مورد استفاده قرار می گیرد نیاز نیست که آن را چراغانی کنید ولی اگر استفاده های دیگری از اتاق دارید سعی کنید نورپردازی آن را به نوعی انجام دهید که قابلیت کنترل نور را داشته باشید.

اکسسوری در اتاق خواب

قطعا به جز وسایل اصلی مثل کمد، دراور، تخت و کتابخانه وسایل دیگری در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب استفاده می شود که از نظر اندازه ممکن است کوچکتر باشد یا اصطلاحا خیلی به چشم نیاید ولی تاثیر به سزایی در زیباتر شدن دکوراسیون اتاق خواب داشته باشد. این وسایل همان اکسسوری ها است که شامل، مجسمه ها، وسایل دکوری و تزیینی، قاب عکس، تابلو نقاشی، آینه و وسایل دیگر می شود.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه به عنوان محیطی که متراژ زیادی از خانه را به خود اختصاص داده است، تاثیر زیادی در زیبایی خانه دارد. در خانه های ایرانی نیز آشپزخانه از جایگاه ویژه ای برخوردار است. طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه نیز شامل موارد متعددی است که با توجه به متراژ وساخت آن قابل اجرا است. محل قرارگیری وسایل مهم آشپزخانه مثل گاز، یخچال و ماشین لباسشویی می تواند طراحی آشپزخانه را به طور کلی عوض کند و گاهی با تعویض جای هر یک از آن ها تغییر شگرفی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه ایجاد می شود. البته تغییر این وسایل مستلزم وجود زیرساخت هایی مثل شیر گاز یا آب برای وصل شدن وسایل به آن ها است، که اگر امکان اصلاح آن ها وجود نداشته باشد، کار برای طراح دکوراسیون سخت تر می شود. مهمترین بخش هر آشپزخانه بعد از وسایل، کابینت ها هستند. انتخاب کابینت ها در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه بسته به سلیقه، سبک طراحی و بودجه شما تفاوت دارد و هر یک از این موارد می تواند بر تغییر دکوراسیون آشپزخانه تاثیر بگذارد. در آشپزخانه های مدرن و امروزی جزیره یا همان کانتر آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد که در این مورد نیز فضا و نظر صاحب بنا و طراح مطرح است. وسایل دیگری مثل میز غذاخوری، پرده ها، فرش و وسایل خورد و ریز دیگر نیز باید متناسب با سبک طراحی داخلی آشپزخانه انتخاب شوند.

طراحی دکوراسیون حمام

شاید با خود فکر کنید که حمام چه نیازی به طراحی دکوراسیون داخلی دارد ولی جالب است بدانید که طراحان دکوراسیون برای طراحی حمام نیز پلن هایی دارند که پس از اجرای آن احساس بی نظیری از دیدن حمام به شما دست می دهد. تفاوتی نمی کند که حمام شما بزرگ باشد یا کوچک، شما به کمک طراحان دکوراسیون می توانید یک دیزاین زیبا در حمام خود پیاده سازی کنید. در طراحی دکوراسیون داخلی حمام خود به موارد زیر توجه داشته باشید.

  • کاشی و سرامیک های استفاده شده در حمام را با کاشی و سرامیک های جدید و متناسب با سبک منتخب در طراحی دکوراسیون داخلی تعویض کنید و سعی کنید در انتخاب طرح و رنگ آن نهایتا هوشمندی و ظرافت را به کار ببرید.
  • از شیرآلات مدرن و کاربردی در حمام استفاده کنید. بهتر است در هنگام تهیه شیرآلات هم به کیفیت و هم به ظاهر توجه کنید و در واقع کیفیت را فدای زیبایی نکنید. اگر شیرآلات بی کیفیت باشند با خراب شدن و یا زنگزدگی، زیبایی دکوراسیون حمام شما را زیر سوال می برند.
  • در انتخاب وان و جکوزی نیز به اندازه حمام توجه کنید و براساس متراژ برای حمام خود وان تهیه کنید و اگر متراژ حمام شما کم است، نیازی به استفاده از وان یا جکوزی نیست. اگر تمایل به استفاده از وان در حمام دارید باید تغییراتی در متراژ حمام و زیرساخت های تاسیساتی آن به وجود بیاورید.
  • یکی از طراحی های مدرن برای حمام جدا سازی فضای دوش با یک کابین از سایر قسمت های حمام است که شما می توانید براساس سبک طراحی دکوراسیون داخلی خانه و حمام، یکی از انواع این کابین ها را برای حمام طراحی و اجرا کنید.
  • اکسسوری و نورپردازی نیز می تواند زیبایی دکوراسیون حمام شما را چند برابر بیشتر کند. استفاده از گلدان گل، نورهای رنگی، وسایل و قفسه های زیبا برای نگهداری وسایل حمام، کابینت مخصوص حوله ها وسایلی هستند که در طراحی دکوراسیون داخلی حمام مورد توجه طراحان قرار می گیرند.

طراحی دکوراسیون پذیرایی

طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی مهمترین بخش طراحی دکوراسیون در هر خانه است. افراد معمولا به خاطر در معرض دید بودن این بخش از خانه، بیشتر تمایل به انجام طراحی دکوراسیون در این قسمت دارند. معمولا متراژ سالن پذیرایی زیاد است و طراح با المان های زیادی برای طراحی داخلی آن مواجه است. طراحی دکوراسیون این بخش از خانه با توجه به شکل ظاهری، متراژ و استفاده ای که دارد صورت می گیرد.

مبلمان در سالن پذیرایی

مبلمان در دسته وسایل پرکاربرد در سالن پذیرایی قرار می گیرند که علاوه بر ظاهر خوب باید راحت و قابل نشستن باشند. در طراحی دکوراسیون تنها ظاهر مهم نیست بلکه کاربردی بودن و راحتی وسایل نیز مورد توجه است. مبلمان بر اساس سبک ها و طرح های مختلفی ساخته می شوند که دست شما برای انتخاب را بازتر می گذارد. سعی کنید اگر سالن پذیرایی کوچکی دارید از مبل های ساده، مینیمال، کوچک و با تعداد کمتر استفاده کنید.

کاغذ دیواری یا رنگ سالن پذیرایی

در طراحی های مدرن اغلب کاغذ دیواری بیشتر از رنگ آمیزی مورد استفاده قرار می گیرد. ولی در هر حال در انتخاب رنگ و کاغذ دیواری طراحان داخلی به المان های زیادی از قبیل متراژ سالن، نحوه ساخت، سبک انتخابی و ترکیب وسایل توجه می کنند.

نورپردازی سالن پذیرایی

یکی از مهمترین رکن های طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی، توجه به نورپردازی های آن است. نور بر روحیه  افراد و همچنین زیباتر به نظر رسیدن محیط تاثیر می گذارد. در طراحی سالن پذیرایی از منابع نور متعدد استفاده کنید که این منابع قابلیت کنترل، کم و زیاد شدن به صورت دستی را نیز دارا باشند. استفاده از لوستر، آباژور و هالوژن در طراحی دکوراسیون سالن پذیرایی جلوه بسیار زیبایی به محیط می بخشد.

قیمت و هزینه طراحی دکوراسیون داخلی

یکی از مهمترین بحث هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی به میان می آید، بحث هزینه ها و قیمت تمام شده طراحی دکوراسیون بنا است. البته باید بدانید که هزینه طراحی داخلی هر خانه با توجه به فاکتور های مختلفی تعیین می شود و تا پروژه بررسی نشود، نمی توان قیمتی برای طراحی دکوراسیون داخلی در نظر گرفت. برخی از مواردی که بر هزینه طراحی دکوراسیون اثر می گذارند به قرار زیر است:

  • انتخاب تیم حرفه ای یا تازه کار
  • نوع متریال استفاده شده در طراحی داخلی
  • سبک انتخاب شده برای طراحی دکوراسیون داخلی
  • پیاده سازی و توجه به جزییات
  • میزان و مدت زمان طراحی داخلی

به طور کلی قرارداد های مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی به سه نوع تقسیم بندی می شود، که در ادامه به توضیح هر یک از این موارد می پردازیم:

ساعتی: در این روش براساس تعداد ساعاتی که تیم طراحی داخلی پروژه را انجام می دهد، کارفرما هزینه طراحی را پرداخت می کند، که البته استفاده از این قرارداد مستلزم این است که کارفرما نقشه و رندر پروژه را به طور کامل داشته باشد.

درصدی: این روش بر اساس درصدی از میزان هزینه های کل یک پروژه محاسبه می شود و می توان گفت یکی از معمول ترین روش های قرارداد در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد.

مترمربع: با توجه به این روش هزینه طراحی داخلی براساس متراژ بنا محاسبه می شود و در واقع براساس هر متر مربع یک مبلغ واحد در نظر گرفته می شود.

برای اینکه کار طراحی دکوراسیون داخلی شما به خوبی، بدون دغدغه و با کمترین هزینه انجام شود به دنبال یک شرکت و مجموعه ای باشید که تجربه و تبحر کافی در ارائه خدمات ساختمانی داشته باشد.

راهنمای صفر تا صد طراحی دکوراسیون داخلی


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مقایسه ابزار قدیمی و جدید در شستشوی نما
دو شنبه 30 خرداد 1401 ساعت 11:1 | بازدید : 35 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی و شستشوی نما

شستشوی نما عملیاتی در جهت زیباسازی و مراقبت از نمای ساختمان است. انجام این عملیات در طول زمان با تکنولوژی، همگام شده و کیفیت و بازدهی آن بالا رفته است. در گذشته، مسئله دسترسی به ارتفاع، چالشی حل­ ناشدنی به نظر می‌رسید. همچنین عملیات نماشویی به دلیل استفاده از تجهیزات ابتدایی، بسیار طولانی ­تر از امروز بود. در این مقاله، شستشوی نما در گذشته و امروز را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. ازآنجاکه بسیاری از افراد با تصور کاهش هزینه هنوز هم استفاده از تجهیزات و راه‌های قدیمی را ترجیح می‌دهند؛ در این مقاله نشان خواهیم داد که شستشوی نما با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن، چگونه در هزینه نیز صرفه‌جویی خواهد کرد.

دلایل اهمیت شستشوی نما

در جهان صنعتی امروز، محیط زندگی انسان نیز روزبه‌روز آلوده‌تر شده است. این آلودگی را می‌توانیم حتی روی نمای ساختمان‌های اطرافمان هم مشاهده کنیم. آلودگی نما نه‌تنها زیبایی را از ساختمان می‌گیرد بلکه برای سلامتی نما نیز خطرناک است. علت جدا شدن سنگ‌های نما، ترک‌خوردگی رنگ یا پوسته‌پوسته شدن آن و دیگر آسیب‌هایی که به‌خصوص در ساختمان‌های بلند شهرهای بزرگ می‌بینیم، نفوذ انواع آلودگی از مواد شیمیایی گرفته تا رطوبت و حشرات موذی در نما است. به دلایل گفته‌شده، لازم است که نمای ساختمان حتما به‌صورت دوره‌ای و با امکانات و تجهیزات مناسب، شسته شود. یک نمای تمیز، به‌خصوص برای ساختمان‌های تجاری و اداری، نتایج غیرمستقیمی مانند افزایش فروش، جلب اعتماد بیشتر مشتریان و ارزش‌افزوده را نیز در بر خواهد داشت.

شستشوی نما در گذشته ای نه چندان دور

تا همین چند دهه پیش و به‌خصوص در کشور ما شستشوی نمای ساختمان‌های بلند حتی به فکر صاحبان و ساکنان آن نیز نمی‌رسید. دلیل این موضوع، عدم وجود امکانات مناسب برای کار در ارتفاع بود. به همین دلیل هم ساختمان‌های بزرگی که در تهران یا دیگر شهرهای بزرگ ساخته می‌شدند، پس از مدتی ظاهر بسیار ناخوشایندی به خود می‌گرفتند. در مورد ساختمان‌های با ارتفاع کم یا متوسط مانند اغلب خانه‌های مسکونی نیز تجهیزات رایج، وسایلی ابتدایی مانند تی، آب و غیره بودند. شستشوی نما با این تجهیزات تنها در مواردی بازدهی دارد که نما چندان آلوده نباشد. حتی مواد شوینده نیز همان‌هایی بودند که در مصارف خانگی استفاده می‌شدند. این مواد در مواردی اصلا کارایی نداشته و در مواردی هم رنگ نما را تخریب می‌کردند. تنها راه دسترسی به ارتفاعات نه‌چندان زیاد هم استفاده از داربست بود. داربست سازه­ای است که می‌تواند، دسترسی به ارتفاعات تا 2.5 متر را فراهم کند اما بسیار خطرناک است. احتمال اینکه کارگران تعادل خود را به هر دلیل روی داربست از دست بدهند، زیاد است. به همین دلیل، شستشوی نما یا هرگونه عملیاتی که با استفاده از داربست انجام می‌شد، به‌احتمال بالای خسارات جانی آغشته بود. در خصوص ساختمان‌های بلند، مانند ساختمان‌های تجاری و مسکونی شهر تهران تنها راه دسترسی به ارتفاع، استفاده از بالکن‌ها بود. این راه دسترسی نه‌تنها مساحت زیادی از ساختمان را تحت­ پوشش قرار نمی‌داد بلکه بازدهی بسیار کمی هم داشت. خطر سقوط کارگران نیز در این روش، بسیار بالا بود.

هزینه شستشوی نما در گذشته

تمامی محدودیت‌های گفته‌شده در بخش قبل، سرعت و کیفیت نماشویی را تحت­الشعاع قرار می‌داد. با پایین آمدن سرعت؛ هزینه، دشواری انجام پروژه و دستمزد کارگران نیز بیشتر می‌شد. همچنین، کیفیت پایین نتیجه شستشوی نما ، ساختمان را در آینده نزدیک به انجام مجدد این عملیات محتاج می­کرد. به‌این‌ترتیب، با یک نگاه کلی و منطقی، نماشویی در گذشته، چندان کار مقرون­به­صرفه­ای به نظر نمی­رسید.

 شستشوی نما در عصر حاضر

تکنولوژی، صنعت شستشوی نما را نیز مانند دیگر جنبه‌های زندگی انسان مدرن، دستخوش تغییر و تحولی عظیم کرده است. امروزه، مسئله دسترسی به ارتفاعات با راه‌حل‌های مختلفی، برطرف شده است. در این قسمت، انواع تکنولوژی‌هایی که به کمک این صنعت آمده‌اند را معرفی می‌کنیم.

تکنولوژی راپل

تکنیک راپل، یکی از رایج‌ترین، پربازده‌ترین و ایمن‌ترین تکنیک‌های کار در ارتفاع است. در این روش، کارگران با استفاده از سیم‌های بکسل و فولادی بسیار محکم از پشت‌بام ساختمان، آویزان شده و توسط چندین طناب نگه‌دارنده، محافظت می‌شوند. سیم‌های فولادی نیز روی پشت‌بام و توسط ماشین‌آلات خاصی، نگه‌داشته می‌شوند. علاوه بر ایمنی، کارگران در این روش با آزادی عمل تقریبا بی‌نظیری می‌توانند، تمام نقاط نما را تحت شستشو قرار دهند. امکانی که در گذشته میسر نبود و به همین دلیل، نمای ساختمان به‌طور صد درصد، تمیز نمی‌شد. این روش این امکان را برای کارگران فراهم آورده است که در طول ارتفاع ساختمان، به‌راحتی جابجا شوند. امکان حمل انواع تجهیزات، مانند سطل، تی، پمپ فشارقوی آب و غیره نیز برای آن‌ها وجود دارد. علاوه بر امکان آویزان شدن فردی از سقف ساختمان، امکان آویزان کردن یک عرشه متحرک از پشت‌بام نیز وجود دارد. روی این عرشه‌ها معمولا چندین نفر کارگر می‌توانند، عرض قابل‌توجهی از نما را هدف شستشو قرار دهند.

ماشین بالابر

برای ساختمان‌هایی که امکان آویزان شدن از سقف آن‌ها وجود ندارد، ماشین بالابر یک جایگزین عالی برای شستشوی نما است. این ماشین دارای جک بالابر و عرشه است که کارگران روی آن سوارشده و می‌توانند تمامی تجهیزات خود را هم در آن مستقر کنند. این روش برای ساختمان‌هایی با ارتفاع متوسط، بسیار کارآمد است. حسن ماشین بالابر نیز این است که کارگر، بدون جابجایی‌های متعدد می‌تواند، شستشوی نما را برای بخش قابل‌توجهی از نما به اتمام برساند. همچنین، فضای بیشتری هم برای تجهیزات خود دارد.

ربات­ های شستشوی نما

این گزینه، هنوز به کشور ما راه نیافته است؛ با این‌حال در کشورهای پیشرفته کم­کم در حال جا افتادن است. این ربات‌ها دستگاه‌های بزرگ یا کوچکی هستند که به نمای ساختمان چسبیده و از راه دور، کنترل می‌شوند. شرکت‌هایی که عمدتا در کشورهای جنوب شرق آسیا مانند سنگاپور مستقر هستند، نمونه‌هایی از این دستگاه‌ها را ارائه کرده‌اند. برخی از معروف‌ترین این شرکت‌ها عبارت‌اند از:

  • Erylon با برند Clean-Kong
  • SERBOT با برند GEKKO
  • KITE Robotics با برند Ozmo
  • Xiamen Pufeng با برند Pufeng
  • SWISS ROBOT AG با برند SWISS ROBOT FR-2
  • Voliro با برند Voliro Spraying Drone
  • Wall Robotics با برند Wall-R

توسعه تجهیزات شستشوی نما

همان‌طور که گفتیم در گذشته، شستشوی نما تنها به روش دستی انجام می‌شد اما امروزه از انواع ماشین‌آلات پمپ فشارقوی مانند واترجت و واترسندبلاست نیز استفاده می‌شود. از مزایای این تجهیزات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت بالا
  • پوشش دهی بهتر و با جزئیات دقیق
  • امکان مات کردن نما با استفاده از دستگاه واترسندبلاست
  • سهولت نماشویی برای کارگران
  • نفوذ کمتر آب در نمای ساختمان
  • امکان استفاده از مواد شیمیایی مناسب شستشوی رنگ و نما بدون تماس با دست

هزینه شستشوی نما با تجهیزات مدرن

در نگاه اول، شاید استفاده از تجهیزات مدرن، هزینه بیشتری نسبت به روش‌های سنتی داشته باشد. مسلما اجاره ماشین‌آلات پیشرفته، هزینه بیشتری در بردارد اما افزایش سرعت و کیفیت کار، افزایش طول عمر نمای ساختمان و مزایای غیرمستقیمی که در بخش ابتدایی مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، درنهایت استفاده از این تجهیزات را مقرون‌به‌صرفه و ازلحاظ مالی منطقی‌تر از روش‌های سنتی، ساخته است.

سخن آخر

شستشوی نما یکی از اقدامات دوره‌ای و ضروری برای حفظ زیبایی و سلامتی نمای ساختمان است. در گذشته نه‌چندان دور، چالش دسترسی به ارتفاع ساختمان، حل­ نشدنی به نظر می‌رسید و روش‌های موجود هم پرخطر و کم ­بازده بودند. بااین‌حال در قرن بیست و یکم، پیشرفت تکنولوژی این صنعت را نیز دگرگون ساخته است. امروزه، استفاده از تکنیک‌های مختلفی برای دسترسی به ارتفاع مانند راپل، ماشین بالابر و حتی ربات‌های شستشوی نما کار نماشویی را بسیار آسان‌تر و موثرتر از گذشته کرده است. این تکنولوژی‌ها درنهایت، هزینه‌های نگهداری از نمای ساختمان را نیز در بلندمدت، کاهش داده‌اند.

مقایسه ابزار قدیمی و جدید در شستشوی نما

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقاشی نما و ابزار مورد نیاز آن
دو شنبه 30 خرداد 1401 ساعت 11:0 | بازدید : 30 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

برای این که نمای بیرونی هر ساختمان و بنایی زیبا شود، به جای سنگ کار می‌توان به سراغ نقاشی نما رفت که البته بستگی به شرایط محیطی منطقه و محل زندگی شما دارد. چرا که در مناطق شمالی رنگ نمای ساختمان هر لحظه ممکن است در اثر بارندگی، شسته شود. به هر حال اگر تمایل دارید نقاشی نمای ساختمان را انجام دهید تمام جوانب را بسنجید بعد از انتخاب بهترین رنگ برای رنگ آمیزی نما باید وسایل و ابزارهای مورد نیاز را گردآوری کنید تا با استفاده از آنها نتیجه مطلوبی حاصل شود. تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید تا با نقاشی نما و ابزار مورد نیاز آن آشنا شوید.

کارکرد نقاشی نمای آپارتمان

امروزه نمای ساختمان‌های مدرن و نوساز در متریال‌های مختلفی اعم از سنگی، چوبی، سیمانی، گرانیت و غیره ساخته می‌شوند که بسیاری از آن‌ها قابلیت شستشو و نقاشی شدن را دارد. زمانی که میزان آلودگی‌ها بیش از حد باشد به جای نماشویی از نقاشی نما استفاده می‌شود که تأثیر زیادی بر زیبایی و مقاومت ساختمان دارد و طول عمر جنس رویی نما نیز افزایش می‌یابد. نقاشی نمای ساختمان با استفاده از ابزارهای مختلف باید توسط افراد با تجربه و ماهر انجام شود تا ظاهر بیرونی ساختمان زیبایی و جلوه خاصی پیدا کند.

آشنایی با ابزار مورد نیاز برای نقاشی نما ساختمان

نقاشی نما یکی از سریع‌ترین و به صرفه‌ترین روش‌ها برای بازسازی چهره و ظاهر بیرونی یک ساختمان است. رنگ آمیزی نما در افزایش قیمت و عمر ساختمان تأثیر بسزایی دارد. اما در صورت که شما مهارت و توانایی رنگ نما را داشته باشید ارزان‌تر تمام می‌شود ولی برای نمای ساختمان‌هایی با ارتفاع بلند و متراژ گسترده باید از توان تیم حرفه‌ای دارای تجهیزات لازم بهره ببرید. شما را در ادامه با ابزار رنگ آمیزی ساختمان آشنا خواهیم کرد.

انواع قلم مو رنگ برای نقاشی نما

یکی از مقدماتی‌ترین ابزار نقاشی نمای ساختمان، قلم مو رنگ برای ریزه کاری‌ها و پوشش جزییات سطح است. استفاده از انواع قلم مو بستگی به نوع رنگ دارد. مثلا قلم با دندانه‌های نایلونی برای رنگ حلال آب استفاده می‌شود و برای رنگ حلال روغن نیز بهتر است دندانه‌های قلم از جنس طبیعی باشد. همچنین قلم مو از جنس فوم نیز برای کارهای پیچیده‌تر، همانند رنگ آمیزی حکاکی‌های دیوار یا سنگ کاری‌ها و چهارچوب پنجره مناسب است. هرچند قلم مو فومی معمولا یک بار مصرف است چرا که تمیزکردن آن بسیار دشوار بوده و از هم پاشیده می‌شود. البته دو نوع شکل قلم مو در بازار موجود است. قلم با موهای زاویه‌دار که برای رنگ آمیزی گوشه‌های دیوار یا حکاکی‌ها و جزییات ریز کاربرد دارد و قلم با موهای صاف است که در این نوع قلم موها، دندانه‌ها کاملا صافی هستند که همگی به یک اندازه بریده شدند.

پد رنگ آمیزی

پد رنگ آمیزی یک از ابزار مورد نیاز نقاشی نمای ساختمان است که سطحی صاف دارد و معمولا مستطیل شکل است که با دسته‌ای که در پشت خود دارد استفاده از آن را آسان کرده است. رویه آن نیز از جنس فوم است و دندانه‌های کوتاه و عمیقی دارد. این پدها مناسب رنگ آمیزی سطوح صاف و ایجاد رنگ‌های مستقیم در یک خط هستند. از این ابزار رنگ آمیزی می‌توان برای گوشه‌های دیوار یا سطوحی که رنگ آمیزی مرتب و تمیز آن اهمیت بیشتری دارد، استفاده کرد.

غلطک برای رنگ آمیزی نما

غلطک یکی از ابزارهای مهم و اساسی برای نقاشی نما به شمار می‌رود که سبب سرعت بخشیدن به کار رنگ آمیزی نماهای ساختمان و یکدست‌تر شدن آن می‌شود. استفاده از این ابزار گاهی ضروری تلقی می‌شود چرا که بعضی از رنگ‌ها اصلا قابلیت اجرا با قلم نقاشی را ندارند و حتما باید از غلطک استفاده کرد. غلطک در انواع طرح‌دار و ساده در بازار وجود دارد و ابعاد و جنس‌های مختلفی با توجه به نوع رنگ دارد. میزان پرز غلطک و اندازه آن بسیار مهم است. معمولا هر چی پرز غطلک بیشتر باشد رنگ بیشتری را در خود نگه می‌دارد. قبل از استفاده از غلطک کمی آن را مرطوب کنید تا رنگ بیشتری به خود بگیرد و از هدر رفتن رنگ جلوگیری ‌کند. برای رنگ آمیزی با غلطک دقت داشته باشید که دسته‌ای را برای غلطک انتخاب کنید که سایز آن قابل تغییر باشد و بتوانید آن را بلند و کوتاه کنید.

رنگ آمیزی نما با اسپری

اسپری رنگ یکی دیگر از ابزارهای پر کاربرد برای نقاشی نما است و به کار سرعت بیشتری خواهد داد. این نوع اسپری‌ها که به آن‌ها پاشنده دستی نیز می‌گویند در اندازه‌ها و قیمت‌های متنوعی در بازار موجود هستند. اما هنگام رنگ آمیزی با اسپری رنگ باید حتما از ماسک استفاده کنید. چرا که در این روش رنگ در هوا پخش می‌شود و استنشاق آن می‌تواند برای افراد مضر باشد. بنابراین اسپری پاشنده دستی مناسب سطوح وسیع و بخصوص فضای باز و نماهای ساختمان است

نردبان

یکی دیگر از ابزارهای مهم برای نقاشی نمای ساختمان‌ها با ارتفاع کم نردبان است. نردبان‌ها در انواع چوبی، آلومینیومی، آهنی و غیره در بازار موجود هستند که اگر درست انتخاب شوند باعث افزایش ایمنی کار می‌شود.

سنباده

سنباده از جمله ابزار مورد نیاز برای نقاشی نما ساختمان است که برای آماده‌سازی دیوارها جهت رنگ آمیزی استفاده می‌شود. اگر دیوار آسیب دیده یا قبلا رنگ شده است باید کاملا با سنباده سطحی صاف و یکدست بگیرد. برای اینکه کیفیت کار خوب شود باید سنباده‌کشی دیوار و شستشوی آن را قبل از شروع رنگ آمیزی انجام شود تا سطحی کاملا آماده رنگ شدن در اختیار داشته باشید.

کاردک

کاردک یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز نقاشی ساختمان که برای آماده‌سازی دیوارها و سطح برای رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وسیله می‌توانید رنگ باقیمانده روی دیوار را از بین ببرید یا آسیب‌هایی که روی دیوار بوجود آمده را ترمیم کنید.

سخن پایانی

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد، برای نقاشی نمای ساختمان نیاز به ابزار خاصی خواهید داشت. ابزار رنگ آمیزی نمای ساختمان به شما کمک خواهند کرد تا بهتر و با کیفیت‌تر بتوانید نمای ساختمان را رنگ‌آمیزی کنید. هر چه این ابزار پیشرفته‌تر باشند نتیجه نهایی مطلوب‌تر خواهد بود. همچنین باید نحوه استفاده از هر یک را نیز به خوبی بدانید تا از آسیب رساندن به دیوارها جلوگیری شود.

نقاشی نما و ابزار مورد نیاز آن


موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راهنمای صفر تا صد بازسازی خانه
دو شنبه 30 خرداد 1401 ساعت 10:8 | بازدید : 30 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

باتوجه به بالا رفتن هزینه های مربوط به ساخت و ساز یک بنا، افزایش قیمت مصالح، بالارفتن دستمزد کارگران و پیمانکاران، بسیار معقول و منطقی به نظر می‎رسد که به جای صرف هزینه برای ساخت یک بنای جدید و یا خرید یک خانه نو، تصمیم به بازسازی خانه قدیمی خود بگیرید. علاوه بر بحث هزینه های بالای خرید و ساخت خانه جدید، وابستگی به خانه و محله قدیمی نیز می‎تواند دلیل دیگری برای بازسازی خانه باشد. انجام عملیات بازسازی به شما این امکان را می‎دهد که بدون دغدغه جابجایی، اسباب کشی و دردسر عادت کردن به محله جدید در یک خانه جدید و به روز سکونت داشته باشید. برای شروع کار بازسازی خانه به چند عامل خیلی مهم نیاز دارید. حالا که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید، نیاز به مجموعه ای از اطلاعات و دستورالعمل ها دارید تا با دید باز پروژه بازسازی خانه خود را آغاز کنید. ابتدا میزان بودجه و نیاز خود را بسنجید. به دنبال مهندسان، کارگران و پیمانکاران حرفه ای و متخصص باشید. متریال و مصالح باکیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید و استارت پروژه خود را بزنید.در ادامه این مقاله کمک می‎کنیم که با صفر تا صد بازسازی همه قسمت های خانه آشنا شوید.

مراحل بازسازی خانه

  • اولین مرحله در انجام بازسازی خانه تهیه یک نقشه از خانه قدیمی است تا براساس آن بتوان تغییرات جدید را اعمال کرد و نقشه جدید را طراحی کرد.
  • در مرحله دوم یک سبک برای بازسازی خانه و طراحی دکورسیون داخلی انتخاب کنید.
  • نیروی کار متخصص انتخاب کنید و مصالح و متریال مورد نیاز برای بازسازی خانه را تهیه کنید.
  • از قسمت های مهم تر و زیرسختی مثل کفپوش و دیوار ها عملیات بازسازی خانه را آغاز کنید.
  • استحکام و ایمنی ساختمان را در نظر بگیرید و باتوجه به آن تغییرات را اعمال کنید.
  • قسمت های ظاهری و سطحی را در بازسازی خانه انجام دهید و دکوراسیون داخلی را پیاده سازی کنید.

بازسازی آشپزخانه

یکی از مهم‎ترین قسمت هایی که به عنوان اولویت در بازسازی خانه به آن توجه می‎شود، بازسازی آشپزخانه است. بازسازی در آشپزخانه و طراحی دکوراسیون داخلی آن تغییرات چشمگیری در خانه بوجود می آورد، که قطعا پس از بازسازی ‎خانه متوجه آن خواهید شد. بازسازی در آشپزخانه می‎تواند عمیق یا سطحی باشد. دو مرحله کلی برای بازسازی آشپزخانه وجود دارد که برای شروع پروژه به آن توجه کنید. در مرحله اول، تغییرات اساسی آشپزخانه را در نظر بگیرید. برای شروع بازسازی آشپزخانه ابتدا مشکلات اساسی آشپزخانه را شناسایی کنید و سپس یک پلان کلی درمورد تغییراتی که می‎خواهید در آشپزخانه و بازسازی خانه ایجاد شود را در ذهن خود داشته باشید. فرقی ندارد که آشپزخانه شما بزرگ یا کوچک است، تغییرات و بازسازی در هر آشپزخانه ای امکان پذیر است. گاهی وضعیت خانه آنقدر‎ها خوب نیست و نیاز به تعمیرات در قسمت های اساسی مثل تاسیسات یا قسمت های زیرین بنا مثل لوله ها در آشپزخانه وجود دارد. پس از انجام دوباره مراحل لوله کشی و زیرسازی، به خوبی آشپزخانه را عایق بندی کنید تا دوباره رطوبت برایتان دردسرساز نشود، سپس به سراغ تاسیسات بروید و یکبار برای همیشه مشکل تاسیسات را رفع کنید. انتخاب متریال با کیفیت برای قسمت های مهم و حیاتی خانه مثل لوله و کفپوش، در بازسازی خانه بسیار حائز اهمیت است. تغییرات دیگر در ظاهر آشپزخانه می‎تواند شامل جابجایی یک دیوار، حذف اپن، یا اضافه کردن جزیره به آشپزخانه باشد. در گام بعدی طراحی دکوراسیون مورد علاقه خود را انتخاب کنید تا براساس سبک و رنگ دلخواهتان آشپزخانه را دیزاین کنید. کابینت ها را تعویض یا تعمیر کنید. تعویض کابینت ها می تواند تغییری بی نظیر در آشپزخانه شما بوجود بیاورد. کفپوش ها ممکن است در اثر رطوبت نیاز به تعویض داشته باشند. به رنگ و شکل کفپوش ها دقت کنید. شیرآلات قسمت مهم دیگری در بازسازی آشپزخانه است. در بازسازی خانه شیرآلات جدید و لوکس را جایگزین شیرآلات قدیمی و زنگ زده کنید. تغییر جای وسایل در آشپزخانه مثل هود، گاز، یخچال و طراحی دکوراسیون جدید، آشپزخانه ای شگفت انگیز به شما هدیه می‎کند.

بازسازی اتاق خواب

اتاق خواب به عنوان مکانی که لااقل به طور میانگین 8 ساعت از شبانه روز خود را در آن می‎گذرانید، می‎تواند در دایره توجه شما در زمان بازسازی خانه قرار بگیرد. اتاق خواب علاوه براینکه مکانی برای اوقات استراحت و فراغت است، به شما کمک می‎کند تا برخی نیاز‎های خود در خانه را رفع کنید. باتوجه به متراژ خانه تعداد اتاق خواب ها تعیین می‎شود. معمولا در خانه های قدیمی تعداد اتاق ها با متراژ خانه هماهنگی ندارد و معمولا به این صورت است که تعداد اتاق ها نسبت به متراژ بقیه بخش های خانه بیشتر و یا کمتر است. بنابراین اولین کار در هنگام بازسازی خانه و اتاق خواب توجه به تعداد اتاق ها براساس متراژ خانه و نیاز اعضای ساکن در خانه است. در برخی از خانه های قدیمی متراژ اتاق ها خیلی زیاد است و در زمان بازسازی می‎توان آن را کوچک‌‎تر و یا تبدیل به دو اتاق خواب مجزا کرد. پس از تصمیم گیری درمورد اندازه اتاق خواب، به سراغ قسمت داخلی آن می‎رویم. به‎ نظر شما کدام قسمت در اتاق خواب به هنگام بازسازی خانه طرفدار بیشتری برای تغییر دارد؟ بله کاملا درست است. کمددیواری همان قسمتی است که با تغییر در طراحی و مدلش ‎به پیشواز بازسازی اتاق خواب می‎رویم. برای اینکه زیبایی اتاق خواب را بیشتر کنید دیوارپوش مناسبی را انتخاب کنید. دیوارپوش اتاق خواب می‎تواند رنگ یا کاغذدیواری باشد. برای تغییر این قسمت ها حتما از یک طراح و دیزاینر داخلی مشورت بگیرید تا همه چیز کاملا ب‎ی نقص باشد. حالا وقت آن رسیده است که با تعویض در و پنجره های اتاق، ضربه نهایی بازسازی را بزنید. پس از اتمام مراحل بازسازی خانه باتوجه به علایق و سلایق صاحبان اتاق ها، آن را طراحی داخلی کنید و دکوراسیون مناسبی برای اتاق خواب دست و پا کنید.

بازسازی سرویس بهداشتی

یکی از بخش های مهم دیگر در هنگام بازسازی خانه، بازسازی سرویس بهداشتی است. سرویس بهداشتی به علت اینکه بسیار مورد استفاده قرار می‎گیرد و همیشه در معرض رطوبت است، زودتر از باقی قسمت های خانه نیاز به تعمیرات و بازسازی دارد. بنابراین بخشی از بودجه خود در پروژه بازسازی خانه را به بازسازی حمام و سرویس بهداشتی اختصاص دهید. برای شروع کار بازسازی حمام سراغ زیرساخت های آن بروید. لوله کشی و تاسیسات مربوط به دما و آب گرم و سرد را چک کنید. عایق بندی در سرویس بهداشتی اهمیت زیادی دارد. پس‎از انجام عایق ‎بندی مناسب در کف و سقف، کفپوش و دیوارپوش سرویس بهداشتی را تغییر دهید. این بار نیز به خاطر حساسیت بالا در بازسازی سرویس بهداشتی از متریال درجه یک و متخصصان این حوزه استفاده کنید. حالا که کارهای زیرساختی در بازسازی سرویس بهداشتی به اتمام رسیده است، به سراغ قسمت های ظاهری آن می‎رویم. سینک را متناسب با اندازه و طراحی داخلی سرویس بهداشتی انتخاب کنید. شیرآلات باکیفیت خریداری کنید. سیستم تهویه و روشنایی مناسب برای سرویس بهداشتی نصب کنید. پس از انجام همه امور بازسازی خانه و  بازسازی سرویس بهداشتی، طراحی دکوراسیون داخلی مثل استفاده از اکسسوری ها، گلدان ها و خلق یک فضای جدید را انجام دهید.

بازسازی حمام

بازسازی حمام نیز مانند بازسازی سرویس بهداشتی، نیازمند امور عایق کاری، لوله کشی و تاسیسات ساختمانی است. پس از شروع بازسازی خانه، بازسازی حمام را در اولویت خود قرار دهید. عایق بندی در کف و سقف حمام به خاطر رطوبت بسیار بالا در آن مهم است.  تاسیسات مربوط به حمام، تهویه مناسب، استفاده از حوله خشک کن، رادیاتور یا گرم کننده فضای حمام و تاسیسات حرارتی که برای گرم کردن آب است را بازسازی کنید چرا که کیفیت همه آن‎ها در داشتن یک حمام خوب موثر است. وان را متناسب با فضای حمام انتخاب کنید. برای قراردادن وسایل حمام مثل شامپوها، صابون و حوله ها شلف یا طبقه‌بندی در حمام ایجاد کنید. فضای دوش گرفتن را از بقیه فضاهای حمام جدا کنید و در نهایت از داشتن حمامی با امکانات کافی لذت ببرید.

راهنمای صفر تا صد بازسازی خانه


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


3 مسئله مهم در بازسازی خانه
یک شنبه 29 خرداد 1401 ساعت 12:38 | بازدید : 29 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

زمانی که تصمیم به بازسازی خانه تان می گیرید چند مسئله مهم و اساسی وجود دارد که شما با آن مواجه می شوید و در واقع می توان گفت این مسائل مهم ترین چالش های بازسازی خانه است. در این مقاله قصد داریم کمی در رابطه با این مسائل اطلاعاتی را ارائه کنیم تا از نگرانی های شما در هنگام بازسازی خانه کم شود.

تخمین و تعیین بودجه مورد نیاز در بازسازی خانه

اولین کاری که قبل از شروع پروژه های بازسازی انجام می دهند، مشخص کردن میزان بودجه مورد نیاز برای انجام کار است. میزان تغییرات در منزل، مقدار بودجه لازم را مشخص می کند و در برخی موارد نیز میزان بودجه مشخص می کند تا چه اندازه اجازه تغییرات در خانه را دارید. تخمین بودجه کار راحتی نیست و تنها افرادی قادر به انجام این کار هستند که تجربه خوبی در زمینه بازسازی خانه دارند و از قیمت روز مصالح با خبر هستند و براساس میزان تغییرات می توانند بودجه ای که نیاز دارید را تخمین بزنند.

مشخص کردن اولویت ها در بازسازی خانه

گاهی میزان بودجه ای که دارید به شما اجازه نمی دهد به همه خواسته های خود درباره تغییر خانه تان، جامه عمل بپوشانید. بنابراین، باید بین خواسته های خود اهم و مهمی انجام دهید و تنها تغییراتی که برای شما و خانه اولویت دارند را در برنامه بازسازی خانه قرار دهید. این اولویت بندی به شما کمک می کند تا مهم ترین تغییرات را در خانه انجام دهید و بودجه خود را به درستی استفاده کنید. اولویت بندی باعث می شود بودجه شما هدر نرود و صرف تغییرات مهم و کاربردی در خانه تان شود. پس قبل از شروع بازسازی یک لیست تهیه کنید و تغییرات را از مهمترین مورد به موارد کم اهمیت تر اولویت بندی کنید.

ایجاد تغییرات بزرگ با هزینه کم

همه افرادی که تصمیم به بازسازی خانه خود می گیرند، تمایل دارند که با کمترین هزینه ممکن، بیشترین تغییرات را در خانه خود ایجاد کنند. گاهی ممکن است که متخصصان این حوزه پیشنهاد تغییراتی را به شما بدهند که با انجام آن ها خانه تان کاملا تغییر کند در حالیکه هزینه زیادی نیز برای شما به دنبال ندارد. این تغییرات  در بازسازی خانه به شدت دلچسب و دلپذیر است اما باید بدانید که متخصصان به خاطر تجربه و نکته سنجی که در این حیطه دارند قادر به ارائه چنین پیشنهاداتی هستند پس بهتر است برای انجام تغییرات بزرگ با هزینه مناسب، از متخصصان حوزه بازسازی خانه کمک بگیرید.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نماشویی ساختمان با مواد قلیایی
یک شنبه 29 خرداد 1401 ساعت 12:27 | بازدید : 28 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

قطعا نمی توان همه نما ها را با استفاده از یک ماده تمیز کرد چرا که هر جنس نما دارای بافت متفاوت با جنس نمای دیگر است و این تفاوت نحوه نماشویی آن ها را نیز متفاوت می کند. برخی از نماها نیاز به شستشو با مواد اسیدی و برخی دیگر با مواد قلیایی را دارند پس بهتر است که برای نماشویی ساختمان به متخصصان این حوزه رجوع کنید تا مشکلی برای نمای ساختمان شما به وجود نیاید.

اهمیت نماشویی ساختمان با مواد مخصوص

اگر نمای ساختمان با استفاده از متریال اشتباه شسته شود قطعا دچار آسیب یا تخریب می شود و در بهترین حالت ممکن اصلا تمیز نمی شود. هر جنس نما با استفاده از ماده مخصوص به خود نماشویی می شود و استفاده از ماده اشتباه، تاثیر مثبتی در شستشوی نما نخواهد داشت. آسیب هایی که مواد نامناسب به نما می رساند عبارت است از:

  • کدر شدن سطح نمای ساختمان
  • تمیز نشدن نمای ساختمان
  • ساییده شدن نمای ساختمان
  • ایجاد خوردگی و پوسیدگی در نما
  • تغییر در رنگ نما و آسیب به بافت نما

مواد قلیایی در نماشویی ساختمان

مواد قلیایی به متریالی گفته می شود که در هنگام عملیات شستشو کف می کنند. شاید به نظر شما نماشویی ساختمان با کف بسیار راحت و سریع انجام شود ولی استفاده نادرست از همین مواد قلیایی سبب ماندگاری لکه های کف بر روی نمای ساختمان می شود و ظاهر آن را بدتر از قبل می کند. نماشویی ساختمان ها با مواد قلیایی بدون کف انجام می شود که دارای Ph مناسب 7 تا 10 هستند. این مواد قلیایی چندان قوی نیستند برای همین آسیبی به نمای ساختمان وارد نمی کنند. این نوع شوینده ها قابل ترکیب با چربی هستند و پس از ترکیب با آن، چربی را کاملا از بین می برد. در واقع ترکیب این مواد با آب کشش سطحی آب را از بین می برد و آب را مجبور به ترکیب شدن با آلودگی موجود بر سطح نما می کند و به این ترتیب نماشویی انجام می شود.

تشخیص استفاده از مواد قلیایی با کارویس

برای اینکه بتوانید به راحتی عملیات نماشویی را بر روی نمای ساختمان خود انجام دهید نیاز به همکاری با یک تیم متخصص و متبحر دارید که به خوبی بداند هر نما با چه روشی شسته می شود. نماشویی فعالیتی کاملا تخصصی است و برای اجرای آن نیاز به شرکت های معتبر ارائه کننده این خدمات است. مجموعه کارویس دارای سابقه طولانی مدت در نماشویی ساختمان است که به شما کمک می کند تا نمای ساختمان خود را با استفاده از مواد مناسب بشوئید.

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازسازی خانه و بازسازی حیاط خلوت یا پاسیو
یک شنبه 29 خرداد 1401 ساعت 10:48 | بازدید : 32 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

معمولا پس از چند سالی که از عمر خانه گذشت به فکر بازسازی آن می‌افتیم. بازسازی خانه به دلایل مختلفی ازجمله خرابی بخش‌های مختلف یا تصمیم به تغییر نقشه داخلی آن انجام می‌شود. در این میان یکی از جاهایی که زودتر نیاز به بازسازی پیدا می‌کند، فضای حیاط‌خلوت یا پاسیو است. در این فضا، معمولا گیاهان و فضای سبز کاشته شده و می‌توان از آن برای استراحت و تجدیدقوای روحی، استفاده کرد. در این مقاله، نکاتی که لازم در حین بازسازی خانه در مورد حیاط‌خلوت و پاسیو در نظر گرفته شوند را مرور می‌کنیم. درصورتی‌که قصد ایجاد یک فضای زیبا و آرامش‌بخش را در خانه خود دارید، این مقاله راهنمای شما خواهد بود.

مراحل بازسازی حیاط خلوت یا پاسیو

به‌طورکلی در بازسازی خانه و ازجمله بازسازی حیاط‌خلوت یا پاسیو ابتدا باید انتظارات و تصوری که از فضای ایده ­آل خود دارید را به‌صورت شفاف برای خود و پیمان­کار بازسازی منزل ، تشریح کنید. برای این منظور باید تعیین کنید که از حیاط‌خلوت خود به چه هدفی می‌خواهید استفاده کنید. برخی از کارکردهای مهم این فضا موارد زیر هستند:

  • بازی کودکان
  • نگه‌داری حیوانات خانگی
  • استراحت
  • نگه‌داری گیاهان به تعداد زیاد
  • مطالعه و کار با لپ‌تاپ
  • وقت گذراندن با افراد دیگر

طراحی نقشه

تغییر نقشه، به‌طورکلی یک از فرصت‌هایی است که در بازسازی خانه فراهم می‌شود. با مشخص کردن هدف خود از بازسازی حیاط‌خلوت می‌توانید، به فکر طراحی نقشه مناسب برای آن باشید. به‌طور مثال، اگر فضا را برای گردهمایی خانوادگی در نظر گرفته‌اید، باید در این فضا امکاناتی برای پخت‌وپز مانند باربکیو و یک آشپزخانه کوچک نیز طراحی کنید. اگر هدف شما پذیرایی از مهمان است باید فضایی را به مبلمان، اختصاص دهید. درصورتی‌که فضای کافی در اختیار دارید و حیاط‌خلوت را با هدف فراهم کردن محیطی برای بازی بچه‌ها بازسازی می‌کنید، یک استخر یا حوض قابل‌حمل خارجی هم می­تواند ایده خوبی باشد.

تعیین هزینه و بودجه

مانند هر قسمت دیگر از بازسازی خانه ، تعیین بودجه مهم‌ترین عامل در برنامه‌ریزی شما برای بازسازی پاسیو خواهد بود. برای این منظور، مشورت با یک پیمان‌کار باتجربه و با تیم حرفه‌ای می‌تواند، تعادلی بین هزینه‌ها و بودجه شما برقرار کند. پیمان‌کار بازسازی خانه معمولا بازسازی پاسیو را نیز به عهده می‌گیرد با این تفاوت که از تیم اجرایی متفاوتی، استفاده می‌کند.

تخریب

معمولا هر پروژه بازسازی خانه ، نیازمند تخریب به درجات مختلف است. ابتدا باید تمامی قسمت‌هایی که دیگر قابل تعمیر نیستند را خراب کرده و از محل خارج کنید. این قسمت‌ها می‌توانند شامل کف‌پوش، دیوارپوش‌ها، گیاهان قدیمی (که البته باید انتقال داده شوند)، سایه­ بان، پنجره‌ها، فنس ها و غیره باشند.

بازسازی تاسیسات

بنا بر نیازها و نقشه‌ای که برای پاسیوی خود در نظر گرفته‌اید، ممکن است نیاز باشد که تاسیساتی مانند لوله‌های آب، گاز، سیم‌کشی برق، کف­شور و غیره جابجا یا تعویض شوند. سعی کنید از بهترین متریال برای جایگزینی آن‌ها استفاده کنید چراکه خرابی و تعمیر آن‌ها در آینده، نیازمند به هم ریختن فضای داخلی پاسیو خواهد بود.

شروع بازسازی واقعی پاسیو

پیمان‌کارهای حرفه‌ای بازسازی خانه به‌خوبی می‌دانند که از کدام قسمت‌ها شروع کنند. بسته به نوع و شکل پاسیو، نوسازی آن از مناطق مختلفی شروع می‌شود. ممکن است پاسیو روباز یا سربسته، پوشیده شده از چمن یا پر از گلدان و درختچه با کف سنگی باشد. به‌طور مثال در پاسیوهای روباز، بازسازی از کف و در پاسیوهای سرپوشیده از سقف شروع می‌شود. پس از ایجاد تغییرات اساسی مانند دیوارها، کف‌پوش و سقف، استخر، گیاهان و غیره نوبت به تزئین پاسیو می‌رسد. پاسیوی خود را می‌توانید با انواع نورهای مصنوعی رنگی سقفی یا از کف، سایه‌بان، ننو، انواع مبلمان و حتی نیمکت تزئین کنید.

نکاتی مهم درباره امنیت پاسیو

یکی از نکاتی که در هنگام بازسازی خانه باید مورد بازنگری قرار گیرد، امنیت خانه است. ازآنجاکه در بسیاری از خانه‌ها حیاط‌خلوت، نقطه اتصال و ارتباط خانه با فضای بیرونی است، باید امنیت آن را به‌صورت کامل، برقرار کرد. برای این منظور، انواع فنس، حصار، گابیون و غیره می‌توانند کمک‌کننده باشند. علاوه بر این باید از امکانات هوشمندسازی مانند دزدگیرهای هوشمند و دوربین مداربسته نیز برای این منظور، استفاده کرد. در درجه بعدی باید به مسئله حریم خصوصی نیز توجه داشته باشیم. درصورتی‌که خانه‌های اطراف به فضای پاسیو مشرف باشند باید با انواع حفاظ، شیشه و یا مرتفع‌تر کردن دیوارها حریم خصوصی خوبی را برای این فضا فراهم کرد.

نکات تکمیلی درباره انتخاب مصالح مناسب برای حیاط‌ خلوت

شاید خود ساکنان خانه از حیاط‌خلوت چندان استفاده نکنند؛ اما باید بدانید که این فضا یک از با استهلاک ­ترین بخش‌های خانه شماست. وجود گل و گیاه، احتمال رطوبت، فراهم بودن محیط مناسب برای رشد حشرات و بعضا حیوانات و در برخی موارد، تابش نور خورشید از عوامل استهلاک بالای این محیط هستند. در انتخاب مصالح برای چنین فضایی، علاوه بر زیبایی باید به دوام آن‌ها در شرایط پاسیوی خود توجه کنید. همچنین در انتخاب مصالح و طراحی دکوراسیون پاسیوی خود به سبک کلی خانه نیز توجه داشته باشید. به‌طور مثال، درست است که ایده معمول برای پاسیو استفاده از سنگ‌های صخره‌ای یا ریگ‌های بزرگ به‌منظور پوشش کف است اما در مورد یک‌خانه مدرن، بهتر است از سنگ‌های مرغوب، صیقلی و براق برای کف و یا دیوارهای پاسیو استفاده کنید.

بازسازی خانه و پاسیوی آن در یک نگاه

در طراحی بسیاری از خانه­ ها به‌منظور فراهم آوردن محیطی جهت پرورش گل و گیاه و نشاط خاطر ساکنان، فضایی به‌عنوان پاسیو یا حیاط‌خلوت در نظر گرفته می‌شود. مشخصه اصلی این فضا فراهم آوردن محیطی آرامش‌بخش در کنار عناصر طبیعی مانند گیاهان، هوای آزاد و حتی آب است. پاسیو معمولا استهلاک بالایی دارد و درواقع، خودش یکی از دلایل بازسازی خانه به شمار می‌رود. بازسازی این فضا شامل مراحل مختلفی از تعیین اهداف و انتظارات، طراحی نقشه، تخریب، بازسازی تاسیسات، بازسازی و دکوراسیون نهایی است. توجه به مسائل امنیتی و حریم خصوصی نیز از نکات مهمی است که باید در بازسازی پاسیو به آن دقت کرد.

بازسازی خانه و بازسازی حیاط خلوت یا پاسیو


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سفید
یک شنبه 29 خرداد 1401 ساعت 10:47 | بازدید : 30 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه تأثیر رنگ بر رفتار و حالات روحی افراد برکسی پوشیده نیست و به همین دلیل باید هنگام انتخاب رنگ، به خصوص برای دکوراسیون خانه، دقت بیشتری به کار ببریم تا بتوانیم محیطی امن و آرام برای خود ایجاد کنیم. البته امروز همه بر این باور رسیده‌اند که هر رنگ برای چه فضایی و برای ایجاد چه حال و هوایی مناسب است. در این راستا روانشناسی رنگ‌ها به بحث طراحی دکوراسیون خانه‌ها نیز رسیده است و همه به دنبال یافتن ترکیب رنگی مناسب برای خانه خود هستند تا در آن به آرامش برسند. در این مقاله به مقوله طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سفید و ویژگی‌های این رنگ خواهیم پرداخت. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید بهترین محیط‌ها را با استفاده از رنگ سفید دیزاین کنید.

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سفید

رنگ سفید یکی از قدرتمند‌ترین رنگ‌های مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید. بسیاری از مردم رنگ سفید را بی رنگی می‌دانند و تمایلی به استفاده از فضاهای داخلی منزل ندارند، در حالی که رنگ سفید بستر مناسبی برای خودنمایی بقیه رنگ‌ها است. طراحی داخلی با رنگ سفید به دیگر رنگ‌ها اجازه می‌دهد که خود را به نمایش بگذارند و البته در صورتی که دیگر عناصر داخلی فضاهای خانه به صورت هوشمندانه انتخاب شوند، سبب پویاتر و زنده‌تر شدن فضاهای داخلی خواهد شد.

آشنایی با طیف‌های مختلف رنگ‌ سفید

در طراحی دکوراسیون داخلی منزل چندین طیف رنگ سفید وجود دارد که برای یک طراحی مناسب بهتر است با آنها آشنا شوید. همانطور که می‌دانید سفید یکی از رنگ‌های بسیار پر طرفدار در دکوراسیون خانه‌های شیک ایرانی به شمار می‌آید و به دلیل ساده بودن ست کردن رنگ سایر المان‌های منزل با این رنگ بر زیباسازی محیط می‌افزاید طیف‌های مختلف رنگ‌ سفیدبه شرح زیر هستند.

  • رنگ سفید ساده
  • رنگ سفید گچی
  • رنگ سفید استخوانی
  • رنگ سفید عاجی
  • رنگ سفید مرمری
  • رنگ سفید کاپوچینویی
  • رنگ سفید صدفی
  • رنگ فیلی ملایم
  • رنگ سفید یاسی
  • رنگ سفید سبز
  • رنگ سفید آبی

نحوه استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون خانه

در طراحی دکوراسیون داخلی اکثر خانه‌ها، همواره مقداری رنگ سفید به چشم می‌آید. این رنگ را می‌توان در تمامی نقاط خانه استفاده کرد و محدودیتی از این نظر وجود ندارد. سفید یک رنگ خنثی محسوب می‌شود که می‌توان به راحتی آن را با رنگ‌های دیگر ترکیب کرد. افراد زیادی رنگ سفید را رنگی بی‌روح و بی‌نشاط می‌دانند و با این باور اشتباه از استفاده این رنگ در طراحی دکوراسیون خانه امتناع می‌کنند. در حالی که رنگ سفید خود منعکس کننده تمام رنگ‌ها است و باعث پدیدار شدن دیگر المان‌ها در دکوراسیون می‌شود. همچنین انتخاب رنگ سفید برای دیوارها، شومینه و سقف باعث روشن‌تر شدن فضا و جذاب شدن طراحی دکوراسیون داخلی می‌شود. حتی می‌توان برای ایجاد جذابیت بیشتر دکوراسیون داخلی رنگ سفید را به عنوان زمینه در نظر گرفت و با رنگ سیاه متضاد خود جلوه ویژه‌ای به فضا بخشید. برای پویاتر شدن فضاهای سفید رنگ وجود چند عنصر کوچک با رنگ‌های شاد هم به راحتی می‌تواند دکوراسیون داخلی منزل شما را دست خوش تحولات دلچسب کند. همچنین فضای روشن و سفید به بزرگ‌تر شدن و دلباز شدن فضا کمک بسیار زیادی می‌کند و به همین دلیل استفاده از تِم سفید رنگ در آپارتمان‌های کوچک به شدت توصیه می‌شود.

طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی با رنگ سفید

استفاده از رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی در تمام فضاها امکان‌پذیر است. رنگ سفید فضای اتاق پذیرایی را بزرگ جلوه می‌دهد بنابراین اگر اتاق پذیرایی کوچکی دارید بهتر است برای دیوارها و کف‌پوش‌های آن از این رنگ استفاده کنید. همچنین برای اتاق‌هایی که نور طبیعی کافی ندارند انتخاب رنگ سفید برای روشن‌تر کردن فضا گزینه مناسبی است. اگر از یک رنگ خنثی مانند سفید برای دیوارها و کف استفاده کنید، به راحتی می‌توانید مبلمان و فرش مورد علاقه خود را انتخاب کنید و محدودیتی از لحاظ رنگ مبلمان و دیگر وسایل جانبی نخواهید داشت. جالب است که بدانید سفید تداعی‌کننده سرما است و اگر آن را با رنگ‌های گرم و زنده ترکیب کنید، اتاق پذیرایی به نظر دوستانه و صیمیمی خواهد آمد.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب با رنگ سفید

اتاق خواب با اجرای هر نوع طراحی دکوراسیون داخلی باید فضایی آرامش‌بخش داشته باشد تا شما بتوانید خواب راحتی داشته باشید. به همین دلیل استفاده از دکوراسیون شلوغ و پر از رنگ برای این اتاق توصیه نمی‌شود. حالت آرام و پاک رنگ سفید آن را به یک انتخاب مناسب برای دکور اتاق خواب تبدیل می‌کند. براین اساس دیوارها و کف‌پوش اتاق را با رنگ سفید طراحی کنید. استفاده از تخت و کمد چوبی نیز زیبایی اتاق خواهد افزود. همچنین نصب کاغذ دیواری با طرح بسیار ملایم نیز گزینه مناسبی است. استفاده از ملافه‌ها و کوسن‌های رنگی به یک اتاق خواب سفید، وسایل براق و لوازم تزئینی شیشه‌ای و کریستالی نیز به یک اتاق سفید جلوه زیبایی می‌دهد.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه با رنگ سفید

رنگ سفید آشپزخانه را بزرگ و پرنور و تمیز نشان می‌دهد. در عناصری همچون دیوارها، کف و حتی کابینت‌ها در آشپزخانه از طیف‌های مختلف سفید استفاده کنید.همچنین  استفاده از شیرآلات و لوسترها و چراغ‌های فلزی با رنگ‌های برنز و طلایی در کنار رنگ سفید فضای آشپزخانه را زیباتر می‌کند. برای ایجاد محیط گرم و صیمیمی و شاد در محیط آشپزخانه بهتر است در طراحی دکوراسیون داخلی از پرده‌ها و رومیزی‌های رنگی و گل‌دار و همچنین کاشی‌های طرح‌دار استفاده کنید. در صورتی که در آشپزخانه سفید از میز غذاخوری چوبی استفاده کنید، گرمای محیط بیشتر خواهد شد.

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام با رنگ سفید

رنگ سفید بهترین انتخاب برای سرویس بهداشتی و حمام به شمار می‌رود علاوه بر اینکه محیط را بزرگتر جلوه می‌دهد؛ طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی با رنگ سفید باعث می‌شود کمترین آلودگی‌ها را نیز نمایان شود. در صورتی که کف و دیوارهای حمام و سرویس بهداشتی با سرامیک و کاشی‌های سفید دیزاین شود به وضوح تاثیر رنگ سفید در افزایش بهداشت و پاکیزگی را مشاهده خواهید کنیم. سعی کنید کاشی‌هایی از طیف رنگ‌های سفید با طرح‌های ملایم و ساده انتخاب کنید. آینه به کار رفته در این فضاها نیز دارای یک فریم رنگی باشند. استفاده از پرده رنگی با طرح‌های معمولی، حوله‌های طرح‌دار رنگی، شیرآلات فلزی طلایی یا برنزی تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی این فضاها خواهد داشت و نمای بی‌نظیری ایجاد خواهند کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سفید در یک نگاه

طبق آنچه در مطالب بالا گفته شد، رنگ سفید محبوب‌ترین رنگ در دکوراسیون داخلی است. این رنگ مناسب افرادی است که به دنبال سادگی هستند. استفاده از رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی خانه، باعث می‌شود محیط بزرگ و پرنور به نظر برسد و علاوه بر ایجاد محیط آرامش‌بخش سبب جلوه‌گری پاکیزگی و تمیزی می‌شود.

طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سفید


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سفید
یک شنبه 29 خرداد 1401 ساعت 10:47 | بازدید : 32 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه تأثیر رنگ بر رفتار و حالات روحی افراد برکسی پوشیده نیست و به همین دلیل باید هنگام انتخاب رنگ، به خصوص برای دکوراسیون خانه، دقت بیشتری به کار ببریم تا بتوانیم محیطی امن و آرام برای خود ایجاد کنیم. البته امروز همه بر این باور رسیده‌اند که هر رنگ برای چه فضایی و برای ایجاد چه حال و هوایی مناسب است. در این راستا روانشناسی رنگ‌ها به بحث طراحی دکوراسیون خانه‌ها نیز رسیده است و همه به دنبال یافتن ترکیب رنگی مناسب برای خانه خود هستند تا در آن به آرامش برسند. در این مقاله به مقوله طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سفید و ویژگی‌های این رنگ خواهیم پرداخت. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید بهترین محیط‌ها را با استفاده از رنگ سفید دیزاین کنید.

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سفید

رنگ سفید یکی از قدرتمند‌ترین رنگ‌های مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید. بسیاری از مردم رنگ سفید را بی رنگی می‌دانند و تمایلی به استفاده از فضاهای داخلی منزل ندارند، در حالی که رنگ سفید بستر مناسبی برای خودنمایی بقیه رنگ‌ها است. طراحی داخلی با رنگ سفید به دیگر رنگ‌ها اجازه می‌دهد که خود را به نمایش بگذارند و البته در صورتی که دیگر عناصر داخلی فضاهای خانه به صورت هوشمندانه انتخاب شوند، سبب پویاتر و زنده‌تر شدن فضاهای داخلی خواهد شد.

آشنایی با طیف‌های مختلف رنگ‌ سفید

در طراحی دکوراسیون داخلی منزل چندین طیف رنگ سفید وجود دارد که برای یک طراحی مناسب بهتر است با آنها آشنا شوید. همانطور که می‌دانید سفید یکی از رنگ‌های بسیار پر طرفدار در دکوراسیون خانه‌های شیک ایرانی به شمار می‌آید و به دلیل ساده بودن ست کردن رنگ سایر المان‌های منزل با این رنگ بر زیباسازی محیط می‌افزاید طیف‌های مختلف رنگ‌ سفیدبه شرح زیر هستند.

  • رنگ سفید ساده
  • رنگ سفید گچی
  • رنگ سفید استخوانی
  • رنگ سفید عاجی
  • رنگ سفید مرمری
  • رنگ سفید کاپوچینویی
  • رنگ سفید صدفی
  • رنگ فیلی ملایم
  • رنگ سفید یاسی
  • رنگ سفید سبز
  • رنگ سفید آبی

نحوه استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون خانه

در طراحی دکوراسیون داخلی اکثر خانه‌ها، همواره مقداری رنگ سفید به چشم می‌آید. این رنگ را می‌توان در تمامی نقاط خانه استفاده کرد و محدودیتی از این نظر وجود ندارد. سفید یک رنگ خنثی محسوب می‌شود که می‌توان به راحتی آن را با رنگ‌های دیگر ترکیب کرد. افراد زیادی رنگ سفید را رنگی بی‌روح و بی‌نشاط می‌دانند و با این باور اشتباه از استفاده این رنگ در طراحی دکوراسیون خانه امتناع می‌کنند. در حالی که رنگ سفید خود منعکس کننده تمام رنگ‌ها است و باعث پدیدار شدن دیگر المان‌ها در دکوراسیون می‌شود. همچنین انتخاب رنگ سفید برای دیوارها، شومینه و سقف باعث روشن‌تر شدن فضا و جذاب شدن طراحی دکوراسیون داخلی می‌شود. حتی می‌توان برای ایجاد جذابیت بیشتر دکوراسیون داخلی رنگ سفید را به عنوان زمینه در نظر گرفت و با رنگ سیاه متضاد خود جلوه ویژه‌ای به فضا بخشید. برای پویاتر شدن فضاهای سفید رنگ وجود چند عنصر کوچک با رنگ‌های شاد هم به راحتی می‌تواند دکوراسیون داخلی منزل شما را دست خوش تحولات دلچسب کند. همچنین فضای روشن و سفید به بزرگ‌تر شدن و دلباز شدن فضا کمک بسیار زیادی می‌کند و به همین دلیل استفاده از تِم سفید رنگ در آپارتمان‌های کوچک به شدت توصیه می‌شود.

طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی با رنگ سفید

استفاده از رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی در تمام فضاها امکان‌پذیر است. رنگ سفید فضای اتاق پذیرایی را بزرگ جلوه می‌دهد بنابراین اگر اتاق پذیرایی کوچکی دارید بهتر است برای دیوارها و کف‌پوش‌های آن از این رنگ استفاده کنید. همچنین برای اتاق‌هایی که نور طبیعی کافی ندارند انتخاب رنگ سفید برای روشن‌تر کردن فضا گزینه مناسبی است. اگر از یک رنگ خنثی مانند سفید برای دیوارها و کف استفاده کنید، به راحتی می‌توانید مبلمان و فرش مورد علاقه خود را انتخاب کنید و محدودیتی از لحاظ رنگ مبلمان و دیگر وسایل جانبی نخواهید داشت. جالب است که بدانید سفید تداعی‌کننده سرما است و اگر آن را با رنگ‌های گرم و زنده ترکیب کنید، اتاق پذیرایی به نظر دوستانه و صیمیمی خواهد آمد.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب با رنگ سفید

اتاق خواب با اجرای هر نوع طراحی دکوراسیون داخلی باید فضایی آرامش‌بخش داشته باشد تا شما بتوانید خواب راحتی داشته باشید. به همین دلیل استفاده از دکوراسیون شلوغ و پر از رنگ برای این اتاق توصیه نمی‌شود. حالت آرام و پاک رنگ سفید آن را به یک انتخاب مناسب برای دکور اتاق خواب تبدیل می‌کند. براین اساس دیوارها و کف‌پوش اتاق را با رنگ سفید طراحی کنید. استفاده از تخت و کمد چوبی نیز زیبایی اتاق خواهد افزود. همچنین نصب کاغذ دیواری با طرح بسیار ملایم نیز گزینه مناسبی است. استفاده از ملافه‌ها و کوسن‌های رنگی به یک اتاق خواب سفید، وسایل براق و لوازم تزئینی شیشه‌ای و کریستالی نیز به یک اتاق سفید جلوه زیبایی می‌دهد.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه با رنگ سفید

رنگ سفید آشپزخانه را بزرگ و پرنور و تمیز نشان می‌دهد. در عناصری همچون دیوارها، کف و حتی کابینت‌ها در آشپزخانه از طیف‌های مختلف سفید استفاده کنید.همچنین  استفاده از شیرآلات و لوسترها و چراغ‌های فلزی با رنگ‌های برنز و طلایی در کنار رنگ سفید فضای آشپزخانه را زیباتر می‌کند. برای ایجاد محیط گرم و صیمیمی و شاد در محیط آشپزخانه بهتر است در طراحی دکوراسیون داخلی از پرده‌ها و رومیزی‌های رنگی و گل‌دار و همچنین کاشی‌های طرح‌دار استفاده کنید. در صورتی که در آشپزخانه سفید از میز غذاخوری چوبی استفاده کنید، گرمای محیط بیشتر خواهد شد.

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام با رنگ سفید

رنگ سفید بهترین انتخاب برای سرویس بهداشتی و حمام به شمار می‌رود علاوه بر اینکه محیط را بزرگتر جلوه می‌دهد؛ طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی با رنگ سفید باعث می‌شود کمترین آلودگی‌ها را نیز نمایان شود. در صورتی که کف و دیوارهای حمام و سرویس بهداشتی با سرامیک و کاشی‌های سفید دیزاین شود به وضوح تاثیر رنگ سفید در افزایش بهداشت و پاکیزگی را مشاهده خواهید کنیم. سعی کنید کاشی‌هایی از طیف رنگ‌های سفید با طرح‌های ملایم و ساده انتخاب کنید. آینه به کار رفته در این فضاها نیز دارای یک فریم رنگی باشند. استفاده از پرده رنگی با طرح‌های معمولی، حوله‌های طرح‌دار رنگی، شیرآلات فلزی طلایی یا برنزی تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی این فضاها خواهد داشت و نمای بی‌نظیری ایجاد خواهند کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سفید در یک نگاه

طبق آنچه در مطالب بالا گفته شد، رنگ سفید محبوب‌ترین رنگ در دکوراسیون داخلی است. این رنگ مناسب افرادی است که به دنبال سادگی هستند. استفاده از رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی خانه، باعث می‌شود محیط بزرگ و پرنور به نظر برسد و علاوه بر ایجاد محیط آرامش‌بخش سبب جلوه‌گری پاکیزگی و تمیزی می‌شود.

طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سفید


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازسازی خانه یا سوئیت کوچک
شنبه 28 خرداد 1401 ساعت 12:25 | بازدید : 29 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

برای اینکه بتوانید خانه خود را تعمیر یا بازسازی کنید مهمترین نکته در نظر گرفتن پتانسیل خانه شما در اجرای برخی ایده ها و تغییرات است. خانه های کوچک معمولا با محدودیت های بیشتری در بازسازی نسبت به خانه های بزرگ تر مواجه هستند اما با این حال بازسازی خانه در هر متراژی امکان پذیر است. پس لازم نیست نگرانی زیادی بابت اینکه خانه تان کوچک است یا متراژ کمی دارد داشته باشید چرا که یکی از اهداف بازسازی خانه کاربردی تر کردن فضا است.

هزینه بازسازی خانه کوچک و سوئیت

به خاطر متراژ خانه، میزان مصالحی که استفاده می شود قطعا کمتر از سایر خانه ها خواهد بود. به همین دلیل شما هزینه کمتری بابت خرید مصالح و متریال می پردازید. درمورد تعداد نیروی کار نیز این قضیه صدق می کند و شما می توانید با تعداد نیروی کار کمتر خانه تان را بازسازی کنید. پس با توجه به نکاتی که تا به اینجا ذکر شد می توان به این نتیجه رسید بودجه بازسازی خانه کوچک و سوئیت نسبت به خانه های دیگر کمتر است و با هزینه های کمتر می توان آن را انجام داد.

کاربردی کردن خانه کوچک و سوئیت

همانطور که پیش از این گفتیم فضای قابل استفاده و در دسترس خانه های کوچک و سوئیت ها بسیار کم است اما با توجه به سبک های جدید معماری داخلی و بازسازی خانه روش هایی طراحی شده است که از طریق آن می توان کارایی خانه را چند برابر بیشتر کرد. برای مثال می توان از کنج ها برای قفسه ها یا کشو هایی استفاده کرد که وسایل بیشتری در آن قرار بگیرید. یا برای مثال از کابینت هایی با ارتفاع بیشتر استفاده کرد تا وسایل بیشتری در کابینت ها قرار بگیرد.

تغییرات در خانه های کوچک

برای خانه های کوچک نباید از رنگ های زیاد و اصطلاحا جیغ استفاده کرد. بهتر است که در هنگام بازسازی خانه های کوچک از متریالی استفاده شود که به رنگ نود هستند. رنگ های خنثی فضای خانه را بزرگ تر نشان می دهد. استفاده از وسایل یا متریال طرح دار نیز باعث به هم ریختگی و نامنظم نشان دادن خانه می شود. استفاده از وسایل مینیمال، ساده و بدون شلوغی برای خانه های کوچک و سوئیت ها مناسب تر است.

بازسازی خانه کوچک با کارویس

مجموعه کارویس در کارنامه کاری خود بازسازی خانه های کوچک، بزرگ، سوئیت، فلت، آپارتمان و خانه های ویلایی را دارد و با کمک تیم مهندسان و طراحان داخلی خود بهترین معماری و دکوراسیون را برای خانه شما طراحی و اجرا می کند.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نماشویی ساختمان با اسید
شنبه 28 خرداد 1401 ساعت 12:7 | بازدید : 31 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

دلایل زیادی برای آلودگی نمای ساختمان وجود دارد که نمای ساخمان را کثیف و زشت می کند. ترکیباتی مثل اکسید نیتروژن، سولفوریک اسید، دی اکسید کربن، دوده های چرب و باران های اسیدی از مجموعه عواملی هستند که نمای ساختمان را کثیف می کنند. تمیز کردن این آلودگی ها با استفاده از نماشویی و شستشوی نمای ساختمان انجام می شود. روش تمیز کردن هر نما با توجه به جنس نما و نوع ساختمان انتخاب و انجام می شود.

روش نماشویی ساختمان

برخی از نما ها به خاطر جنسی که دارند و متریالی که در آن ها به کار رفته است با آب خالی یا همان واترجت تمیز نمی شوند و برای نماشویی آن ها نیاز به مواد اسیدی است. نما هایی مثل سنگ های صیقلی و یا برخی نما های دیگر برای شستشو نیاز به استفاده از اسید در ترکیبات مواد شوینده خود دارند. اسید باید به اندازه در ترکیبات شستشوی نما به کار برده شود چرا که مقدار بیش از اندازه از این ماده ممکن است به نما آسیب بزند البته اسیدی که برای نماشویی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد یک نوع اسید رقیق شده است که زیاد آسیب زننده نیست.

انواع شوینده های اسیدی در نماشویی

ترکیبات اسیدی به راحتی می توانند آلودگی ها موجود بر سطح نما به ویژه چربی ها را از بین ببرند؛ البته باید به مقدار مناسبی از این مواد شوینده اسیدی برای نماشویی استفاده کرد. برخی از این مواد شوینده عبارت اند از: اسید جوهر نمک، اسید جرم آلکس و دیسکلر که مشهورترین آن ها است.

نحوه نماشویی ساختمان با اسید

پس از انتخاب تمیز کننده مخصوص، این شوینده به همراه آب بر سطح نما اسپری می شود و یا با استفاده از فرچه بر سطح نما کشیده می شود. پس از این مرحله مدت زمان کوتاهی باید مواد اسیدی بر روی نما باقی بماند تا با نفوذ در آلودگی ها، آن ها را منهدم کند. در مرحله آخر نیز نمای ساختمان با استفاده از واترجت شسته می شود. البته روش های مختلفی برای نماشویی با استفاده از اسید وجود دارد که بر اساس جنس نما و میزان آلودگی یکی از این چند روش انتخاب می شود.

نماشویی با اسید توسط تیم مجرب کارویس

مجموعه کارویس سابقه شستشوی نمای انواع ساختمان با متریال مختلف و انواع جنس نما را دارد. تیم کارویس متشکل از اعضای حرفه ای، متخصص و کاملا آموزش دیده است که کار نماشویی ساختمان را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند.

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شستشوی نمای ساختمان با واتر سندبلاست
شنبه 28 خرداد 1401 ساعت 11:17 | بازدید : 28 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی ساختمان

شستشوی نما یک اقدام ضروری، جهت حفظ سلامتی نما و زیبایی ظاهری آن است. در صورت بی‌توجهی به انجام به‌موقع آن، آسیب‌های جدی به نمای ساختمان واردشده، به‌طوری‌که پس از مدتی، نماکاری مجدد، اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. علاوه بر این‌که نماشویی باید به‌موقع انجام شود، انتخاب تکنولوژی و روش درست شستشو نیز در آن اهمیت بالایی دارد. یکی از روش‌های نوین برای انجام این کار، استفاده از دستگاهی به نام واتر سندبلاست یا دستگاه سندبلاست با آب است. در این مقاله، سازوکار واتر سندبلاست را توضیح داده و تفاوت آن را با روش‌های مشابه، شرح می‌دهیم. مزایا و معایب و نکاتی که باید در حین کار با این دستگاه رعایت شوند نیز از دیگر موضوعات این مقاله هستند. درصورتی‌که زمان شستشوی نما ساختمانتان فرارسیده است، این مقاله یکی از جدیدترین روش‌های انجام آن را به شما معرفی می‌کند.

واتر سندبلاست چیست؟

برای پاسخ‌گویی به این سؤال، بهتر است به معنی سه کلمه water، sand و blast توجه کنیم. این سه کلمه، تمامی سازوکار این دستگاه را بیان می‌کنند. Water به معنی آب، sand به معنی شن و ماسه و blast به معنی باد است. به‌این‌ترتیب، مشخص است که این دستگاه، آب و شن و ماسه‌های مخصوص را با فشار باد، روانه سطح موردنظر می‌کند. شن و ماسه‌هایی که در این دستگاه استفاده می‌شوند، مخصوص بوده و قیمت نسبتا بالایی دارند. به همین دلیل هم تا جای ممکن در مصرف آن‌ها صرفه‌جویی کرده و در صورت امکان، مجددا جمع‌آوری و دوباره استفاده می‌کنند. یکی از مصارف اصلی دستگاه واتر سندبلاست، شستشوی نما است. دستگاه واتر سندبلاست می‌تواند سطح را با ترکیب قابل تنظیمی از آب، شن و ماسه و مواد شوینده مورد شستشو قرار دهد. این روش شستشو، سطح را به‌صورت یکنواخت، هدف قرار می‌دهد. مکانیسم آن نیز به این صورت است که دانه‌های شن و ماسه با برخورد شدید به سطح، سبب شکسته شدن لایه‌های آلودگی می‌شوند. ترکیب آب و مواد شوینده نیز آلودگی‌ها را به‌خوبی از لابه‌لای سطح نمای دیوار خارج می‌کند.

تفاوت واتر سندبلاست و روش های مشابه

دستگاه‌های مشابهی نیز برای شستشوی نما در ساختمان‌ها به کار می‌روند که معمول‌ترین آن‌ها واترجت و سندبلاست هستند. این دو دستگاه هر دو بازدهی کمتری نسبت به واتر سندبلاست دارند، با این‌حال در نماشویی ساختمان‌هایی با درجه آلودگی کمتر به کار می‌روند. واترجت، همان‌طور که از نامش پیداست، تنها از جریان آب فشارقوی برای شستشوی نما استفاده می‌کند. مکانیسم استفاده از آن ساده‌تر است و معمولا هزینه کمتری هم دارد. در این دستگاه نیز می‌توان از انواع مواد شوینده مناسب شستشوی نما به همراه آب استفاده کرد. دستگاه سندبلاست نیز همان دستگاه واتر سندبلاست بدون آب است. درواقع، سندبلاست به دو روش سندبلاست خشک و سندبلاست با آب تقسیم می‌شود که به سندبلاست خشک، به‌طور خلاصه، سندبلاست می‌گویند. سندبلاست خشک نیز در ساختمان­ هایی با آلودگی نسبتا شدید استفاده می­شود. این دستگاه ظاهر نما را به ­طور قابل ­توجهی مات می­کند.

مزایا و معایب شستشوی نما با واتر سندبلاست

نماشویی با دستگاه واتر سندبلاست، مزایای متعددی دارد. اولین و بزرگ‌ترین مزیت این روش، بازدهی بالای آن است. این مزیت به‌خصوص در مورد نماهایی که دچار آلودگی‌های شدید هستند، اهمیت پیدا می‌کند. به‌جرئت می‌توان گفت که هیچ روشی به‌خوبی واتر سندبلاست نمی‌تواند نمای ساختمان را تمیز کند. از طرفی نمای بسیاری از ساختمان‌ها دچار ترک‌هایی شده‌اند که محلی مناسب برای رشد انواع حشرات، قارچ و کپک هستند. دسترسی به داخل این ترک‌ها و زدودن صد درصد آن‌ها از آلودگی با روش‌های قدیمی یا اصلا میسر نیست یا بازدهی چندانی ندارد. تنها دستگاه واتر سندبلاست است که ضمن تخریب سطوح آلودگی می‌تواند آن‌ها را شسته و از لابه‌لای ترک‌ها خارج کند. مزیت دیگر، سرعت گرفتن انجام عملیات شستشوی نما با واتر سندبلاست است. تمامی روش‌های دیگر، زمان و انرژی بیشتری از مسئول شستشوی نما می‌برند. قابل تنظیم بودن درجه فشار هوا نیز مزیت بزرگ دیگر این روش است. این فشار را می‌توان بسته به درجات مختلف آلودگی نما تنظیم کرد. چنین قابلیتی این دستگاه را به بهترین گزینه برای شستشوی نما پیش از رنگ‌آمیزی مجدد آن تبدیل کرده است چراکه پیش از نقاشی مجدد نما باید رنگ قبلی به‌طور کامل، برداشته شود. این کار را با بالا بردن درجه فشار هوای واتر سندبلاست می‌توان به‌راحتی انجام داد.

مزایای واتر سندبلاست در برابر سندبلاست خشک

از مزایای این روش در برابر روش سندبلاست خشک، تولید آلودگی کمتر است. به‌طورکلی، برخورد شن و ماسه به مصالح به‌کاررفته شده در نمای ساختمان، سبب تولید مقدار زیادی گردوغبار می‌شود. گردوغبار، دید مسئول شستشوی نما را کم کرده و درنتیجه، بازدهی نماشویی را پایین می‌آورد. این موضوع، سبب کاهش سرعت انجام کار نیز شده و برای افراد حاضر در محل، به‌ویژه خود فرد مسئول شستشوی نما ، مضر است. نکته حائز اهمیت بعدی این است که در روش سندبلاست خشک، سطح معمولا ناهمواری به دست می‌آید که نیازمند سنباده ­کاری مجدد، به‌خصوص پیش از رنگ‌آمیزی نماست. این در حالی است که وجود آب در واتر سندبلاست، باعث صاف و صیقلی‌تر شدن نمای ساختمان می‌شود. سروصدای کمتر واتر سندبلاست، نسبت به سندبلاست خشک نیز شایان توجه است. این مزیت هم به‌واسطه وجود آب در این فرآیند، فراهم شده است.

مزایای واتر سندبلاست در برابر واترجت

واتر سندبلاست، در برابر روش واترجت نیز مزایایی دارد که مهم‌ترین آن‌ها نیاز کمتر به استفاده از مواد شوینده است. درواقع در این روش به‌جای مواد شوینده از شن و ماسه‌هایی استفاده می‌شود که ضرر کمتری برای محیط‌ زیست، خود نما و مسئول نماشویی دارند. علاوه بر این در مواردی که بتوان این دانه‌ها را مجددا جمع‌آوری کرد، این روش مقرون‌به‌صرفه ­تر است.

معایب واتر سندبلاست

ازجمله معایب استفاده از واتر سندبلاست در شستشوی نما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مات کردن سطح به درجات مختلف
  • امکان تخریب بخش‌هایی از نماهای آجری و سنگی
  • هزینه بالاتر نسبت به دستگاه‌ها و روش‌های دیگر

نکات حائز اهمیت در به کار بردن دستگاه واتر سندبلاست

در انتخاب و به کار بردن دستگاه واتر سندبلاست، نکات زیر را به‌منظور افزایش بازدهی و جلوگیری از خسارات احتمالی در نظر بگیرید.

  • دستگاه واتر سندبلاست را تنها در فشارهای نسبتا پایین، عمدتا از 200 تا 250، به کار ببرید
  • درصورتی‌که احتمال می‌دهید برخی آجرها یا سنگ‌های نما لق هستند، از به کار بردن این دستگاه برای شستشوی نما صرف‌نظر کنید یا حداقل پیش از شروع نماشویی، قسمت‌های لق را از نما خارج کنید.
  • اگر درجه سختی آبی که در دستگاه واتر سندبلاست یا واترجت به کار می‌برید پایین باشد، نما، تمیزی خود را بهتر حفظ می‌کند.
  • در هنگام کار با این دستگاه، حتما از لباس و عینک ایمنی مناسب استفاده کنید چراکه ذرات شن و ماسه پس از برخورد به سطح، ممکن است به اطراف پرتاب شوند.

شستشوی نما با واتر سندبلاست در یک نگاه

دستگاه واتر سندبلاست از سه عنصر آب، دانه‌های شن و ماسه و باد برای شستن نما استفاده می‌کند. این دستگاه، بالاترین بازدهی را نسبت به بسیاری دیگر از روش‌های نماشویی داشته و به همین دلیل، برای نماهای بسیار آلوده که نیاز به برداشتن رنگ دارند، استفاده می‌شود. از مزایای دیگر این دستگاه می‌توان به‌سرعت بالا، آلودگی و سروصدای کم، کاهش مصرف مواد شوینده و قابل تنظیم بودن درجات فشار هوا اشاره کرد. در به کار بردن این دستگاه، توجه به نکات ایمنی و درجه سختی آب لازم و ضروری است. همچنین، باید توجه داشت که در نماهای آجری و سنگی قدیمی به کار بردن این دستگاه ممکن است، سبب تخریب بخشی از نما شود.

شستشوی نمای ساختمان با واتر سندبلاست

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقاشی نما با پیستوله
شنبه 28 خرداد 1401 ساعت 11:16 | بازدید : 28 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

اگر قصد نقاشی نما ساختمان خودتان را دارید، باید بدانید که می‌توانید از روش‌های مختلفی برای نقاشی نما استفاده کنید. به‌صورت کلی از دو روش معمول و رایج برای نقاشی نما استفاده می‌کنند. یک روش، روش پیستوله و یک روش دیگر استفاده از غلطک است. در این مقاله قصد داریم تا روش پیستوله را به شما معرفی کنیم و مزایا و معایب آن را به شما نشان دهیم. به این ترتیب قادر خواهید بود تا به‌خوبی تصمیم بگیرید که کدام روش را برای نقاشی خانه خودتان انتخاب کنید.

چرا نقاشی کنیم؟

در وهله اول باید به این سؤال پاسخ داده شود که چرا باید نقاشی کنیم؟ اصلاً چه زمانی ساختمان نیاز به نقاشی مجدد پیدا می‌کند؟ خب پیش از هر چیز باید این موضوع را بررسی نماییم که نمای ساختمان همانند لباسی است که بر تن می‌کنید. به این ترتیب وقتی که با کسی رو‌به‌رو می‌شوید، در نگاه اول لباس شما به چشمش می‌خورد. وقتی که لباس شما مناسب نباشد، به این ترتیب تأثیر منفی روی او خواهید گذاشت. در عین حال پوشیدن یک لباس شیک، تأثیر مثبتی در ذهن مخاطب به وجود می‌آورد. حال برخی افراد هستند که فقط اقدام به شستشوی نما می‌کنند. این موضوع ار نیز می‌توان باز هم با لباس مقایسه کرد. قطعاً همه ما لباس‌هایمان را می‌شوییم؛ اما پس از مدتی، لباس کهنه می‌شود و ناچار باید آن را تعویض کنیم. نمای ساختمان هم به همین شکل است. هرچقدر هم که اقدام به شستشوی نما کنید، گاهی نما مثل روز اول نمی‌شود. این موضوع را می‌توان به دو بخش مختلف تقسیم کرد. گاهی پیش می‌آید که نمای ساختمان رنگ رفته شده است و نیاز به نقاشی دارد و گاهی هم آنقدر کثیفی به بطن نما رفته که دیگر نمی‌توان با شستشو آن را احیا کرد. در این دو حالت، ساختمان نیاز به نقاشی مجدد خواهد داشت.

روش کار نقاشی نما با پیستوله

برای آنکه اقدام به نقاشی نما با پیستوله کنید، باید یک سری مراحل را پشت سر بگذارید. در وهله اول که باید نمای ساختمان را به‌خوبی شستشو دهید. برخی افراد تصور می‌کنند که نقاشی می‌تواند جایگزینی برای شستشو نما باشد. این در حالی است که اگر پیش از نقاشی نما، اقدام به شستشوی کامل نکنید، رنگ چرک خواهد شد و حتی در برخی مواقع به دلیلی چربی روی نما، رنگ به‌خوبی روی نما نمی‌چسبد. پس پیش از شروع، باید نمای ساختمان را به‌خوبی با کمک مواد شوینده، بشویید. پس از آن باید یک اکیپ مخصوص، با کمک کاردک هرگونه زائده روی نما وجود دارد را از بین ببرند.  هرگونه زائده باعث کاهش کیفیت نهایی نقاشی خواهد شد. پس سطح باید کاملا یکنواخت باشد. پس از آن نوبت به انتخاب روش دسترسی به نمای می‌رسد. در گذشته از روش رایج نصب داربست برای نقاشی استفاده می‌کردند؛ اما در حال حاضر بیشتر از روش راپل استفاده می‌کنند. روش راپل جزو روش‌های سریع و پرطرفدار به حساب می‌آید. البته باید روش نقاشی و تجهیزاتی که به آن نیاز دارید و در دسترس هستند را نیز برای انتخاب روش دسترسی به ارتفاع در نظر بگیرید. برای مثال همین روش پیستوله را باید با توجه به تجهیزاتی که در دسترس دارید در نظر بگیرید. پیستوله یا برقی یا بادی است. در صورتی که پیستوله بادی باشد، نیاز به کمپرسور دارد. به همین خاطر کمپرسور را باید روی تخته چوبی روی داربست قرار دهند. پس نیاز به روش داربست احساس می‌شود. پس از آن رنگ داخل پیستوله ریخته می‌شود و سپس به دقت یک لایه رنگ را روی دیوار می‌زنند. سپس باید منتظر ماند تا رنگ خشک شود و لایه دوم و سوم را اعمال کنند.

مزیت پیستوله در مقایسه با غلطک چیست؟

پیستوله رنگ را به‌صورت پودری و با فشار بسیار بالا روی دیوار پخش می‌کند. به همین خاطر پخش‌شوندگی رنگ با کمک پیستوله به‌مراتب از روش غلطک بیشتر و بهتر است. به این ترتیب رنگ کاملاً روی سطح دیوار پخش می‌شود و یکنواخت و یک‌دست خواهد بود. همچنین باید بدانید با توجه به اینکه رنگ در روش پیستوله به‌صورت کامل پودر می‌شود، رنگ کمتری برای روش پیستوله مصرف خواهد شد. این موضوع نیز یک مزیت بسیار مهم به حساب می‌آید. همچنین در صورتی که قصد نقاشی نما سیمانی را داشته باشید، پیستوله بهترین گزینه خواهد بود. همان طور که می‌دانید، سیمان خلل و فرج بسیاری دارد. به همین خاطر غلطک قادر نیست تا وارد این حفره‌های ریز و درشت مختلف شود؛ اما پیستوله رنگ را پودر کرده و وارد تمامی این حفره‌ها می‌کند.

معایب استفاده از پیستوله چیست؟

پیستوله برای عملکرد نیاز به باد یا برق دارد. همین موضوع محدودیت بزرگی ایجاد می‌کند. در حال حاضر به‌صورت کلی رایج است که از روش راپل برای دسترسی به ارتفاع استفاده کنند. در این روش فرد بین زمین و هوا معلق است. به همین خاطر اتصال سیم برق یا شلنگ باد به پیستوله کمی دردسرساز خواهد شد. از‌این‌رو معمولاً وقتی که بخواهند از روش پیستوله رنگ استفاده کنند، از داربست کمک می‌گیرند. به این ترتیب در هر طبقه و هر بخش، یک تکه الوار قرار می‌دهند و تمام تجهیزات نقاشی روی آن قرار خواهد گرفت. به‌صورت کلی می‌توان گفت که نقاشی نما در هر روش مزایا و معایب خاص به خود را دارد. پس نمی‌توان به‌صورت کامل گفت که کدام روش بهترین راه برای نقاشی نما به حساب می‌آید. باید شرایط خود و ساختمان را در نظر بگیرید و بهترین روش را انتخاب کنید. البته با کمک یک تیم پیمانکاری عالی، می‌توانید از مشاوره آن‌ها کمک بگیرید.

نقاشی نما با پیستوله


موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازسازی خانه با کفپوش ارزان قیمت
چهار شنبه 25 خرداد 1401 ساعت 12:36 | بازدید : 34 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

پس از وارد شدن به هر خانه ای، یکی از بخش هایی که خیلی سریع توجه ها را به سمت خود جلب می کند، کفپوش است. کفپوش ها در زیبایی و معماری داخلی خانه تاثیر بسزایی دارند و به همین علت است که اغلب افراد در هنگام بازسازی خانه ، بازسازی کفپوش ها را در لیست تغییرات قرار می دهند. کفپوش هر خانه باید دارای ویژگی هایی باشد تا به بهتر شدن شرایط خانه کمک کند. امروز انواع کفپوش ها در بازار وجود دارد که می توانید برحسب نیاز، سلیقه و بودجه خود یک نوع از آن را برای خانه تان انتخاب کنید. اما همیشه قبل از انتخاب مصالح و متریال برای بازسازی خانه تحقیقاتی در این زمینه داشته باشید تا به بهترین شکل ممکن بتوانید خانه تان را تعمیر و بازسازی کنید. وجود تنوع در بازار سبب افزایش قدرت انتخاب مشتری شده است که این موضوع به شما کمک می کند تا خانه تان را همانطور که دوست دارید دیزاین و طراحی کنید. بازسازی خانه کاری هزینه بر و گران قیمت است که با انتخاب درست می توان تا حد زیادی در هزینه های آن صرفه جویی کرد.

انتخاب انواع کفپوش ارزان قیمت

همانطور که پیش از این اشاره کردیم برای کفپوش خانه، مصالح زیادی وجود دارد که از میان آن ها می توانید دست به انتخاب بزنید. بازسازی خانه باید به بهبود کیفیت خانه و زندگی شما کمک کند و شما باید کفپوشی را انتخاب کنید که جنس خوبی داشته باشد و ظاهر خانه را زیباتر کند. کفپوش های ارزان قیمت ولی با کیفیتی وجود دارد که می توانید با صرف هزینه کم، محصولی با کیفیت دریافت کنید. برخی از مصالح زیبا، کاربردی و ارزان قیمت برای کفپوش در بازسازی خانه به شرح زیر اند:

  • بازسازی کفپوش با سرامیک
  • بازسازی کفپوش با سنگ
  • بازسازی کفپوش با پارکت
  • بازسازی کفپوش با لمینت
  • بازسازی کفپوش با موکت
  • بازسازی کفپوش با موزاییک

تعمیر و تعویض کفپوش در بازسازی خانه با کارویس

مجموعه کارویس به شما کمک می کند تا بهترین نوع کفپوش را برای بازسازی خانه و بازسازی کفپوش ها انتخاب کرده و با قیمت مناسب تهیه کنید. در رابطه با اجرای کفپوش نیز نگرانی نداشته باشید. تیم ماهر کارویس به خوبی کفپوش را اجرا می کنند به طوری که تا مدت زیادی نیاز به تعویض یا بازسازی کفپوش ها نیاز وجود نداشته باشد. اجرای درست کفپوش بخش مهمی در بازسازی خانه است چرا که اگر کفپوش ها به درستی نصب نشوند، مشکلات زیادی را برای شما ایجاد می کنند.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نماشویی ساختمان های قدیمی
چهار شنبه 25 خرداد 1401 ساعت 12:8 | بازدید : 29 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

همه ساختمان ها اعم از نوساز و قدیمی پس از مدتی درگیر آلودگی های موجود می شوند و نمای آن ها به شدت کثیف و آلوده می شود. بنابراین انجام مداوم فعالیت نماشویی و شستشوی نمای ساختمان برای هر ساختمانی لازم و ضروری است. ساختمان های قدیمی به خاطر داشتن نمای قدیمی تر ممکن است آلوده تر به نظر برسند و این موضوع سبب می شود چهره ساختمان بد جلوه کند. نکاتی درمورد نماشویی ساختمان های قدیمی وجود دارد که در ادامه این موارد را توشیح می دهیم.

ساختمان های قدیمی و نماشویی آن ها

ساختمان های قدیمی به چند دسته تقسیم می شوند، دسته اول ساختمان هایی هستند که مدت زیادی از زمان ساخت آن ها می گذرد ولی همچنان قابل سکونت هستند. دسته دوم ساختمان های قدیمی که نمای آن ها قابل نماشویی نیست و دسته آخر ساختمان هایی که دارای ارزش تاریخی و فرهنگی هستند که نماشویی این ساختمان ها نیز، نیاز به تخصص ویژه دارد. به طور کلی نماشویی ساختمان کاری تخصصی است و افرادی توانایی انجام آن را دارند که آموزش دیده و ماهر باشند. پس تفاوت زیادی ندارد که کار نماشویی برای کدام یک از سه دسته بالا انجام شود چرا که در همه موارد نیاز به مهارت و تخصص وجود دارد. البته میزان مهارت و تجربه برای نماشویی هر کدام از روش های فوق متفاوت است.

روش شستشوی نمای ساختمان قدیمی

برای ساختمان هایی که نمای آن ها خیلی خیلی قدیمی است و مشکلات زیادی دارد، نمی توان با نماشویی وضعیت نما را بهبود بخشید پس بهتر است که اصلا زحمت انجام شستشوی نما را به خود ندهید چرا که این نما باید دوباره بازسازی شود تا قابلیت شستشو پیدا کند. در نما های ساختمان های تاریخی نیز مواد و میزان ترکیب آن ها باید به گونه ای باشد که مواد شوینده در عین آسیب نرساندن به نما، آن را به خوبی تمیز کند. اهمیت و ارزش این بنا ها، حساسیت کار را افزایش می دهد در نتیجه باید با همکاری مجموعه هایی انجام شود که تخصص و مهارت بالایی در حیطه نماشویی ساختمان دارند. در رابطه با ساختمان های نسبتا قدیمی که با استفاده از عملیات شستشوی نما می توان نما را تمیز کرد، حساسیت ها به مراتب کمتر است و راحت تر می توان پروژه نماشویی را به اتمام رساند.

مجموعه کارویس و نماشویی ساختمان قدیمی

مجموعه ساختمانی کارویس مدت زیادی است که در حیطه نماشویی ساختمان فعالیت می کند و دارای تیم ماهر، متخصص و آموزش دیده ای است که همیشه به بهترین شکل ممکن پروژه های شستشوی نما را انجام می دهند. قطعا همکاری با چنین مجموعه ای تجربه خوبی را برای شما رقم خواهد زد. پس اگر ساختمان شما قدیمی است درباره نماشویی آن احساس نگرانی نداشته باشید چرا که با یک تماس ساده با کارشناسان کارویس می توانید از وضعیت نما و روش های نماشویی آن آگاه شوید.

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


5 فاکتور برای تغییر حمام در بازسازی خانه
چهار شنبه 25 خرداد 1401 ساعت 11:26 | بازدید : 34 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

حمام جزء بخش هایی در هر خانه است که مورد استفاده همه افراد، آن هم به دفعات بسیار است، بنابراین ایجاد تغییر در آن می تواند در تغییر روحیه افراد و زیبا سازی خانه اثر شگرفی بر جا بگذارد. حمام کردن در فضایی که به خوبی بازسازی شده و المان های طراحی دکوراسیون داخلی در آن رعایت شده است بسیار لذت بخش است. بنابراین در ادامه این مقاله می خواهیم به پنج فاکتور مهم و موثر در تغییر حمام اشاره کنیم تا اگر قصد بازسازی خانه خود را دارید، حمام را نیز به بهترین شیوه بازسازی کنید.

فاکتور های قابل تغییر در بازسازی حمام و بازسازی خانه

یک حمام زیبا و فول امکانات را در ذهن خود متصور شوید. المان های به کار رفته در ان را در نظر بیاورید و براساس آن چیدمان ذهنی حمام خود را انجام دهید. قبل از انجام هرکاری یک سبک برای بازسازی خانه و بازسازی حمام انتخاب کنید. براساس سبک انتخاب شده به بازار رفته و متریال مورد نیاز را تهیه کنید و بازسازی خانه را آغاز کنید. فاکتور هایی مثل وان، سینک یا روشویی، کاشی و سرامیک، دوش و شیرآلات، قفسه های نگهداری وسایل حمام و کابین حمام همه و همه در زیباتر شدن طراحی دکوراسیون منزل شما و بازسازی خانه تان تاثیر گذار هستند. البته تغییر هر یک از این بخش ها باید با توجه به سبک بازسازی خانه، متراژ حمام و خانه و نیاز های شما از حمام بستگی دارد.

فاکتور اول در بازسازی حمام، کاشی و سرامیک

تغییر کاشی، سرامیک و انتخاب رنگ و طرح زیبا برای آن ها می تواند سرآغاز یک تغییر فوق العاده در حمام خانه شما باشد. کاشی و سرامیک حمام ممکن است بعد از مدتی به خاطر رطوبت یا رفت و آمد زیاد دچار آسیب شده باشند که با تعویض آن ها این مشکل رفع می شود. کیفیت کاشی و سرامیک، زیبایی طرح، متناسب بودن اندازه، هماهنگی و هارمونی رنگ های کاشی یا سرامیک و قیمت مناسب، فاکتور های مهمی در هنگام خرید محسوب می شوند پس حتما به آن ها دقت کنید. حالا که تکلیف کاشی و سرامیک مشخص شده است بهتر است به سراغ قسمت دیگر در بازسازی خانه و حمام برویم.

فاکتور دوم در بازسازی حمام، کابین دوش

یکی از جدید ترین المان های کاربردی و زیبا در حمام، استفاده از کابین یا محفظه دوش است که با طراحی های مختلف در حمام اضافه می شود. کابین دوش قسمت وان و مکانی که در آنجا دوش می گیرید را از یکدیگر متمایز می کند. کابین ها اغلب از جنس شیشه هستند که البته با بخار آب گرم فضای خصوصی آن ها نیز بیشتر می شود. کابین دوش یک المان بسیار لوکس در طراحی و بازسازی حمام است. پس اگر بازسازی خانه خود را آغاز کرده اید، قسمتی از بودجه خود را برای خرید کابین دوش کنار بگذارید تا حمامی زیبا و لوکس داشته باشید.

فاکتور سوم در بازسازی حمام، وان و جکوزی

یکی دیگر از المان های نسبتا لوکس در حمام استفاده از وان یا جکوزی است. وان و جکوزی تنها در حمام های بزرگ یا نسبتا بزرگ کاربرد دارد، علت این امر نیز این است که فضای زیادی را اشغال می کنند و قابلیت قرار گرفتن در حمام های کوچک را ندارند. وان نیز در شکل و طرح های مختلف طراحی و ساخته می شود و با توجه به سلیقه خود و سبک بازسازی خانه می توانید یکی ازمدل ها را انتخاب کنید. تفاوت وان و وان جکوزی در سیستم پمپ آب، گرمایش و ماساژور بودن آن ها است که وان به دلیل نداشتن این ویژگی ها قیمت مناسب تری دارد و وان جکوزی لوکس تر و گران تر است. وان و وان جکوزی در سایزها و اندازه های کوچک، متوسط، بزرگ و با شکل های گرد و گوشه دار ساخته و طراحی می شوند.

فاکتور چهارم در بازسازی حمام، دوش و شیرآلات

استفاده زیاد از شیرآلات و آب در حمام باید شما را مجاب به خرید دوش و شیرآلات با کیفیت در بازسازی خانه و بازسازی حمام بکند. استفاده از متریال با کیفیت طول عمر مفید استفاده از آن ها را افزایش می دهد و شما را مجبور به خرید و تعویض مستمر و مداوم شیرآلات نمی کند. پس با خرید دوش و شیرآلات باکیفیت خود را از بازار رفتن های مداوم خلاص کنید. زیبایی دوش و شیرآلات نیز در زیبایی دکوراسیون حمام موثر است.

فاکتور پنجم در بازسازی حمام، قفسه و شلف

در هر حمامی باید فضا و مکانی برای قراردادن وسایل حمام وجود داشته باشد. قرار دادن کابینت، قفسه و شلف در حمام به راحتی بیشتر شما در زمان حمام کردن کمک می کند. قفسه ها محلی برای قرار دادن شامپوها، صابون، حوله، لیف، لوسیون های مو و بدن، شانه و وسایل شخصی مورد نیاز در حین و پس ازحمام کردن، هستند. قفسه و شلف به حمام شما نظم می بخشد و محلی برای قرار دادن اکسسوری های حمام نیز هست که در بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی مورد توجه طراحان و معماران است.

توضیحاتی درمورد فاکتور های بنیادی در بازسازی خانه و حمام

بهتر است در هنگام بازسازی خانه اگر به سراغ حمام و سرویس بهداشتی رفتید ابتدا این قسمت ها را به صورت اصولی و بنیادی بررسی کنید تا مشکلات در هنگام بازسازی خانه به طور کامل رفع شود. حمام محیطی مرطوب است و تعجبی ندارد اگر دچار آسیب های جدی تری مثل از بین رفتن لایه عایق بندی یا خرابی در لوله ها و تاسیسات گرمایشی شده باشد. پس یکی از مهم ترین فاکتور ها در هنگام بازسازی خانه رفع ایرادات اساسی و بازسازی به صورت عمقی است.

طراحی دکوراسیون حمام پس از بازسازی خانه

پس از انجام بازسازی خانه حتما برای طراحی دکوراسیون داخلی آن نیز ایده ای داشته باشید تا تغییرات بیشتر به چشم بیایند و زیبایی حمام دو چندان شود. طراحی دکوراسیون را می توانید با کمک یک تیم طراحی داخلی انجام دهید و یا اگر قصد هزینه کردن برای طراحی داخلی ندارید با سرچ در اینترنت و مطالعه کتاب های طراحی دکوراسیون خودتان این کار را انجام دهید، هر چند که انجام این کار توسط متخصص لطف دیگری دارد.

بازسازی خانه و بازسازی حمام در نگاه آخر

سعی کنید شروع بازسازی خانه خود را از حمام و سرویس بهداشتی انجام دهید تا نگرانی از بابت تعمیر آن نداشته باشید. متریال با کیفیت تهیه کنید و از نیرو های متخصص مثل لوله کش یا بنای حرفه ای کمک بخواهید تا کار به بهترین نحو ممکن انجام شود. همکاری با شرکت های خدمات ساختمانی و پیمانکارن دغدغه های شما را کاهش می دهد. شرکت ها به شما کمک می کنند تا با آگاهی و دانش بیشتری کار بازسازی خانه خود را انجام دهید و بودجه خود را با برنامه ریزی صحیح صرف بازسازی منزل خود کنید.

5 فاکتور برای تغییر حمام در بازسازی خانه


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ
چهار شنبه 25 خرداد 1401 ساعت 11:25 | بازدید : 30 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

وجود تعداد زیادی کافی شاپ در هر شهر و منطقه نشان می دهد که افراد زیادی تمایل دارند که مدتی از زمان خود در شبانه روز را در کافی شاپ بگذرانند. بنابراین یک بازار رقابتی بین کافی شاپ داران برقرار می شود. اما چه کاری باید کرد تا مشتریان بیشتری جذب نمود؟ مهمترین کاری که می توان برای جذب مشتری کافی شاپ انجام داد، طراحی دکوراسیون داخلی زیبا و خاص برای کافی شاپ دلیلی برای جذب مشتری بیشتر است. پس برای داشتن مشتریان بیشتر و به تبع آن درآمد بیشتر از کافی شاپ خود، باید به دنبال یک طراحی دکوراسیون داخلی زیبا و منحصر به فرد باشید تا بتوانید تعداد مشتری های خود را افزایش دهید.

انتخاب سبک برای طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

حالا که متوجه اهمیت طراحی داخلی کافی شاپ خود در جذب مشتری شده اید، پس باید به دنبال یک سبک و کانسپت برای طراحی دکوراسیون داخلی کافه خود باشید. سبک های متنوعی برای طراحی وجود دارد که براساس علاقه مندی های خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید اما اگر به دنبال یک طراحی اصولی هستید، به سراغ طراحان داخلی بروید. طراح دکوراسیون با همه سبک ها آشنایی دارد و با توجه به فضایی که به کافی شاپ خود اختصاص داده اید، بهترین گزینه را پیش روی شما می گذارد. شما نیز بهتر است به پیشنهادات طراحان داخلی توجه کنید تا از نتیجه کار رضایت بیشتری داشته باشید.

محیط کافی شاپ و طراحی دکوراسیون داخلی کافه

فضای کافی شاپ یک فضای صمیمی و نسبتا راحتی است که افراد پس از خستگی یک روز کاری، برای دیدار دوستان، ملاقات کاری و حتی تمدد اعصاب در آن حضور پیدا می کنند پس طراحی داخلی آن باید به نحوی باشد که همه این نیازها را پوشش دهد. برخی از افراد برای کار کردن یا درس خواندن با لپ تاپ یا کتاب های خود به کافی شاپ می آیند برخی دیگر نیز برای خلاصی از خستگی یک روز کاری شلوغ خود را به کافه برای صرف یک میان وعده دعوت می کنند.

محل قرار گیری کافی شاپ و طراحی دکوراسیون داخلی

محل قرار گرفتن کافه نیز می تواند بر طراحی دکوراسیون آن اثر گذار باشد، برای مثال کافی شاپی که در محدوده دریا در یک شهر ساحلی قرار دارد با استفاده از سبک ساحلی، مدیترانه ای و یا روستیک زیبایی کافه را می توان چند برابر کرد. کافه ای که در مرکز شهر قرار دارد و یا نزدیک به دانشگاه و مدرسه است باید فضایش گنجایش خوبی داشته باشد تا بتواند علاوه بر آمادگی پذیرایی از تعداد زیادی از افراد به ارائه خدمات مناسب بپردازد. پس تا به اینجا متوجه شدید که طراحی کافه به محل قرارگیری آن نیز مربوط است. کافه ای که در یک محله مسکونی خلوت قرار دارد باید خیلی دنج و آرامش بخش باشد، کافی شاپ در مراکز تجاری با کافی شاپ محل کار تفاوت هایی دارد که طراح دکوراسیون این ظرافت ها را درک می کند و آن را به خوبی در پلان طراحی دکوراسیون داخلی پیاده می کند. در برخی موقعیت های جغرافیایی میزان رفت و آمد افراد و استفاده آن ها از کافی شاپ بیشتر است برای مثال در مکان هایی مثل پاساژ یا مرکز خرید، محله های شلوغ و پر رفت و آمد، نزدیک مدارس و دانشگاه ها و ساختمان های تجاری مردم بیشتری از کافی شاپ استفاده می کنند و چیزی که آن ها را جذب کافی شاپ می کند، قطعا طراحی دکوراسیون داخلی خاص و ویژه کافه است.

عوامل تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

قطعا وجود هماهنگی و هارمونی میان فضای کافه، وسایل، متریال و حتی رنگ ها از مهمترین نکاتی هستند که در طراحی دکوراسیون داخلی کافه باید رعایت شود. اما به هر حال برخی از عوامل تاثیر بیشتری بر روی زیبایی کافی شاپ و بهتر شدن طراحی دکوراسیون داخلی آن می گذارند. در ادامه برخی از این فاکتور ها را بررسی می کنیم:

نورپردازی در طراحی داخلی کافی شاپ

فضای کافی شاپ خود را در نظر بگیرید و براساس سبکی که برای طراحی دکوراسیون داخلی آن انتخاب کرده اید، زیر ساخت های نورپردازی را فراهم کنید. برخی از افراد تمایل دارند که محیط کافی شاپ بسیار پر نور باشد که در این حالت از لوستر ها و تعداد لامپ های بیشتری باید استفاده کنید ولی برخی دیگر نور کم را ترجیح می دهند که در این مورد بهتر است از هالوژن و لامپ های کوچک یا با تعداد کم برای طراحی دکوراسیون داخلی کافه خود استفاده کنید. نور پردازی در کافی شاپ به سه دسته تقسیم می شود

  • نورپردازی محیطی: وظیفه این نور ها روشنایی بخشیدن به کافی شاپ است و به عنوان منابع نور اصلی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • نورپردازی تاکیدی: این نوع نورپردازی برای جلوه دادن به بخش های خاصی از کافی شاپ مورد استفاده قرار می گیرد.
  • نورپردازی تزئینی و دکوری: این نوع نورپردازی هم همانطور که از عنوانش مشخص است برای زیباتر شدن محیط و جلوه دادن به فضای کافی شاپ مورد استفاده قرار می گیرد.

میز و صندلی و مبلمان در طراحی داخلی کافی شاپ

همه کافی شاپ ها به خاطر اینکه محل گردهمایی افراد، استراحت و صرف غذا هستند باید دارای میز و صندلی و یا مبلمان باشند که مشتریان به راحتی بتوانند از فضای کافه استفاده کنند. انتخاب سبک، شکل، رنگ و نوع مبلمان و میز و صندلی بسته به سبک طراحی دکوراسیون داخلی کافه انجام می گیرد. پس به هنگام تهیه آن ها حتما به سبک و اندازه کافه خود دقت کنید.

اکسسوری و وسایل تزئینی در دکوراسیون داخلی کافی شاپ

اغلب کافه ها برای زیباتر ساختن محیط کافی شاپ خود و جلب مشتری از یک سری المان های خاص برای بهتر شدن طراحی دکوراسوین داخلی کافی شاپ استفاده می کنند. تم انتخابی و یا سبک پیاده شده در کافی شاپ نیز می تواند برای استفاده از انواع اکسسوری به شما ایده بدهد. برخی از افراد کافه خود را مخصوص فیلم باز ها با عکس بازیگران یا ماکت فیلم های معروف تزئین می کنند یا پر از کتاب و بازی و مختص علاقه مندان به کتاب و تفریحات این چنینی است. بنابراین علایق شما نیز می تواند در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ اثرگذار باشد و فضای  خاص و یونیکی در کافه داشته باشید.

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ در نگاه کلی

کافی شاپ محلی برای دورهمی، استراحت و یا حتی کار کردن افراد است، بنابراین طراحی دکوراسیون داخلی آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. انتخاب مبلمان، متریال مناسب با سبک طراحی داخلی، نورپردازی و استفاده از المان های دکوری یا اکسسوری در کافی شاپ ها به شدت مورد اهمیت است. بنابراین سعی کنید در هنگام انتخاب سبک و وسایل به همه ابعاد طراحی دکوراسیون داخلی توجه کنید و یا فرد متخصصی را برای پیاده سازی دکوراسیون انتخاب کنید. زیبایی، راحتی، آرامش بخش بودن، انرژی بخش بودن و خدمات مناسب از جمله ویژگی های مهم در انتخاب کافه توسط مشتریان است. در هنگام طراحی کافی شاپ خود حتما  این نکات را در نظر داشته باشید.

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازسازی خانه 75 متری در تهران
سه شنبه 24 خرداد 1401 ساعت 13:30 | بازدید : 34 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

اگر شما صاحب یک خانه حدودا 70 الی 75 متری در تهران هستید باید بابت این موضوع بسیار خوشحال باشید چرا که داشتن یک واحد ساختمان، هرچند کوچک در شهر گران قیمتی مثل تهران که هزینه های اجاره خانه آن بسیار بالا است، نعمت بزرگی است. خانه ای با متراژ 75 متر در تهران یک خانه با متراژ متوسط محسوب می شود. قصد داریم در این مقاله به بررسی نحوه بازسازی خانه 75 متری بپردازیم. در واقع برای پیمانکاران و شرکت های بازسازی خانه، متراژ  اهمیت زیادی ندارد چرا که آن ها برای همه خانه ها ایده های خوب دارند و می توانند هر خانه ای را به بهترین شکل ممکن بازسازی کنند.

بازسازی خانه 75 متری

نقشه و طراحی یک آپارتمان 75 متری شامل یک سرویس بهداشتی و حمام، سالن پذیرایی، آشپزخانه و احتمالا یک الی دو اتاق خواب است. اگر قصد بازسازی خانه 75 متری خود را دارید، بهتر است ابتدا یک پلن ذهنی از نیاز ها و خواسته های خود طراحی کنید تا با توجه به آن بازسازی خانه انجام بگیرد. در طراحی خانه های قدیمی تعداد اتاق خواب ها کمتر و سالن پذیرایی بزرگ تر بوده است. اگر خانه شما نیز یک اتاق خواب دارد با کمی تغییر در هنگام بازسازی خانه می توانید یک اتاق خواب دیگر به آن اضافه کنید

تغییرات در خانه 75 متری

ویژگی خوب بازسازی خانه این است که شما می توانید با توجه به نیاز های خود خانه تان را تغییر دهید. در خانه 75 متری احتمالا آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام مساحت زیادی ندارد اما شما می توانید در هنگام بازسازی خانه به میزان کمی تغییراتی در متراژ هر کدام ایجاد کنید. بهتر است از رنگ های خنثی برای دیوارپوش ها، کفپوش و دیگر بخش های خانه استفاده کنید تا فضای خانه، بزرگ تر به نظر برسد. در طراحی و معماری نوین می توان با ترفند های خاص، بیشترین استفاده را از فضای خانه خود ببرید. در واقع با روش های نوین بازسازی خانه می توان، فضایی کاربردی و جذاب را ایجاد کرد.

بازسازی خانه 75 متری

مجموعه خدمات ساختمانی کارویس، انواع پروژه های ساختمانی را از نماشویی تا بازسازی خانه به صورت کاملا حرفه ای انجام می دهد. برای مجموعه کارویس متراژ خانه شما تفاوتی ندارد، تیم معماری داخلی کارویس طراحی های خاص و ویژه ای برای خانه های شما دارد و براساس سلیقه، نیاز و پتانسیل ساختمان شما انواع طراحی های ساختمان را ارائه می دهد.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قیمت نماشویی در کلان شهر ها
سه شنبه 24 خرداد 1401 ساعت 12:0 | بازدید : 28 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

آلودگی در شهر های بزرگ همیشه بیشتر از شهر های کوچک است. برای همین مجموعه های ارائه کننده خدمات نماشویی بیشتری در شهر های بزرگ و کلان شهر ها تاسیس شده اند که قطعا به مشتریان قدرت انتخاب بهتری می دهند. وجود شرکت های متعدد فضایی رقابتی در این حوزه ایجاد کرده است که برای جذب مشتری باید خدماتی را ارائه دهند که منجر به جذب آن ها شود. این فضای رقابتی قطعا به نفع مشتریان است و انتخاب را برای آن ها آسان تر می کند.

عوامل اثرگذار بر قیمت نماشویی

مهمترین دلیلی که ممکن است قیمت نماشویی در کلان شهر ها را متفاوت از شهر های کوچک کند، حجم آلودگی هایی است که بر سطح نما وجود دارد. شهر های بزرگ به خاطر وجود آلودگی های صنعتی، بارش باران های اسیدی یا عوامل دیگر بیش از شهر های کوچک نیاز به خدمات نماشویی پیدا می کنند که این موضوع می تواند در بحث هزینه ها اثرگذار باشد. مورد دیگر وجود ساختمان های بسیار مرتفع در شهر های بزرگ است که قطعا مساحت و متراژ بالایی دارد و هر چه متراژ بالاتر باشد، قیمت کار نیز افزایش پیدا می کند. سایر عوامل نیز مانند روش دسترسی، میزان متریال مورد استفاده، کیفیت متریال و تعداد نیروی کار نیز از جمله عللی هستند که بر قیمت نماشویی و شستشوی نما در کلان شهر ها اثر می گذارند.

روش شستشوی نما و اثرگذاری بر قیمت

در ابتدای مقاله بیان شد که حجم آلودگی های سطح نمای ساختمان در کلان شهر ها به خاطر وجود مجموعه عوامل آلوده کننده بسیار بیشتر از شهر های کوچک است. بنابراین می توان گفت که اکثر ساختمان ها در شهر های بزرگی مثل تهران، کرج، مشهد، اصفهان و سایر شهر های بزرگ نیاز به مواد مخصوصی دارند که می توان نما را با آن تمیز کرد. استفاده از آب خالی یا همان واترجت در بیشتر موارد پاسخگو نیست. متریال نماشویی ساختمان معمولا از دو نوع سایشی و شیمیایی هستند که با آن ها می توان به خوبی نما را شست.

عمده عوامل موثر بر قیمت نماشویی

با توجه به توضیحات ارائه شده در این مقاله، برای قیمت گذاری با چند عامل مهم مواجه می شویم. عامل اول روش شستشوی نمای ساختمان است که به سه روش نماشویی با آب خالی، مواد شیمیایی و سایشی تقسیم بندی می شود. عامل دوم دسترسی به نما است که این مورد نیز به سه بخش دسترسی با طناب، داربست و بالابر انجام می شود. البته در برخی موارد بسیار محدود نیز از ارتفاع صفر و با استفاده از ابزاری مثل تی های تلسکوپی می توان نما را نماشویی کرد. عوامل دیگر نیز میزان آلودگی، مساحت و متراژ نما، موقعیت مکانی، تعداد طبقات، عرض ساختمان، جنس نما و تعداد نیروی کاری است که برای انجام کار نماشویی در پروژه حضور پیدا می کنند.

تیم کارویس و قیمت نماشویی در کلان شهر ها

با توجه به سابقه و تجربه کارویس در کلان شهر هایی مثل تهران و کرج می توان دریافت که تیم نماشویی و شستشوی نمای این مجموعه تا چه اندازه متخصص و متبحر است. سال های زیادی است که تیم خدمات ساختمانی کارویس ارائه کننده انواع روش های نماشویی ساختمان هستند و این کار را با دانش، تخصص و مسئولیت پذیری بالا انجام می دهند.

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شستشوی نما و روش های دسترسی
سه شنبه 24 خرداد 1401 ساعت 10:49 | بازدید : 32 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

ظاهر نمای ساختمان‌ها در کلانشهرها و شهرهای صنعتی به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و ریزگردها و دیگر آلاینده‌ها با گذشت زمان کثیف و زشت می‌شوند و بر این اساس بسیاری از خدمات شستشوی نما در راستای رفع آلودگی محیطی از روی سطح ساختمان بهره می‌گیرند تا آراستگی و زیبایی دوباره را به نمای ساختمان خود هدیه دهند. ابزارها و روش‌های نماشویی ساختمان با توجه به عملکرد انواع مختلفی دارند و هر کدام از این روش‌ها با هر سطح نمایی سازگار است و البته بستگی به میزان کثیفی نیز دارد. اگر قصد شستشوی نمای ساختمان خود را دارید قبل از هر کاری باید با این ابزار ها روش‌های دسترسی به نما بیشتر آشنا شوید، پس ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

شستشوی نما و روش‌های دسترسی به آن

نماشویی ساختمان یکی از بهترین خدمات نظافتی ساختمان محسوب می‌شود که باید توسط نیروها و تیم‌های تخصصی با بکارگیری ابزار و وسایل و روش‌های مختلفی انجام شود. هر چه میزان دسترسی به نمای ساختمان دشوار و سخت است باید از ابزارهای پیشرفته‌ با ایمنی بالا استفاده شود. از مهمترین ابزارها و روش‌های دسترسی برای شستشوی نما ساختمان می‌توان به ابزارهای محافظتی، ابزارهای نگهدارنده، ابزارهای شستشو و مواد شوینده و غیره اشاره کرد. استفاده از این ابزارها کار را برای افرادی که در این شغل و حرفه فعالیت می‌کنند، ساده و راحت کرده و این افراد به راحتی می‌توانند، این خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند. بر این اساس انتخاب نوع ابزارهای نماشویی به نوع ساختمان و میزان کثیفی و آلودگی‌های روی سطح نمای مورد نظر بستگی دارد. مثلا برای شستشوی نمای یک ساختمان یک یا دو طبقه نیازی به استفاده از داربست، بالابر، طناب و وسایل برای تغییر ارتفاع نیست بلکه عملیات نماشویی این نوع ساختمان‌ها با ارتفاع کم را می توان با ابزارهای ساده‌تری همچون ابر و تی تمیز کرد. اما از آنجایی که دسترسی به یک ساختمان بلند مرتبه آسان نیست، برای این کار می‌توان از ابزارهایی با قابلیت ایجاد اختلاف سطح به کار برد.

آشنایی با روش‌های دسترسی برای نماشویی

استفاده از روش‌های شستشوی نما بستگی به میزان دسترسی به تمام ابعاد ساختمان دارد و همچنی هر چه میزان و شدت آلودگی بیشتر باشد باید از ابزارهای پیشرفته‌تری برای نماشویی استفاده کرد. البته جنس نما و محیط جغرافیایی ساختمان نیز در بکارگیری روش‌ها و ابزارهای مختلف تأثیرگذار است. شستشوی نما اغلب با استفاده ابزارهایی همچون طناب، داربست، بالابر و ابزارهای ساده‌ای همچون ابر و تی دسته بلند انجام می‌شود که بستگی به متراژ و ارتفاع ساختمان دارد که در ادامه به جزییات این روش‌های دسترسی خواهیم پرداخت.

شستشوی نما با طناب

برای نماشویی ساختمان‌های بلند و یا برج به دلیل محدودیت‌هایی استفاده از طناب یکی از متداول‌ترین ابزارهای دسترسی برای شستشوی نما ساختمان است. به افراد یا کسانی که توانایی و مهارت استفاده از طناب برای صعود و فرود از نمای ساختمان را دارند، راپل کار می‌گویند. با بکارگیری راپل یا طناب دیگر نیاز به بستن داربست نیست چرا که نماشویی با طناب ایمنی بسیار بالاتری نسبت به داربست دارد. بر این اساس افراد حرفه‌ای به منظور شستشوی نما از بالای ساختمان با استفاده از طناب به سادگی در سطح نما جابجا می‌شوند و با دسترسی به تمام بخش‌های نما نسبت به از بین بردن کثیفی‌ها اقدام می‌کنند. بهتر است که بدانید، نماشویی ساختمان با استفاده از ابزارهایی همچون طناب یا راپل مناسب سطوح صیقلی و درخشان است. بنابراین نماهایی از جنس شیشه‌ای و کامپوزیت با استفاده از طناب به سادگی قابل شستشوی هستند. گفتنی است، شستشوی نما با طناب در مقایسه با سایر روش‌ها از هزینه بسیار پایین‌تری برخوردار است و هر چه این عملیات توسط افراد متخصص و ماهر انجام شود میزان خطرات ناشی از سقوط کاهش پیدا خواهد کرد. از مهمترین مزایای شستشو نمای ساختمان با طناب می‌توان به دسترسی آسان به نقاط غیرقابل دسترس نما و همچنین کاهش زمان شستشوی نما اشاره کرد.

شستشوی نما با داربست

یکی از قدیمی‌ترین ابزارها برای دسترسی به نمای ساختمان استفاده از داربست است. اما با بستن داربست مشکل سد معبر در معابر و خیابان‌ها ایجاد خواهد شد که البته با توجه به تراکم پایین و فشردگی بسیاری از ساختمان‌های امروزی امکان نصب داربست در همه مکان‌ها وجود ندارد. البته شستشوی نما با داربست به دلیل ایمنی پایین امروزه کمتر مورد استفاده می‌گیرد چرا خطرات جانی برای کارگران نماشویی به همراه خواهد داشت. البته هزینه شستشوی نما با داربست نسبت به روش دسترسی با طناب و راپل هزینه بیشتری دارد و از این بابت مقرون به صرفه نیست. با این وجود در مناطق و شرایطی که امکان استفاده از طناب برای فرود از نمای ساختمان وجود نداشته باشد، برای نماشویی و تمیزی نما حتما از بالابر و یا داربست استفاده خواهد شد.

شستشوی نما با بالابر

از دیگر روش‌های دسترسی به نمای ساختمان به منظور شستشوی نما می‌توان به بالابر اشاره کرد که اغلب در ارائه خدماتی همچون نماشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بسیاری از ساختمان‌ها و برج‌هایی که امکان فرود از طناب یا با راپل از پشت بام برای انجام عملیات شستشوی نما وجود ندارد، استفاده از بالابر کاربردی‌تر است و سطح ایمنی بالاتری دارد. البته هزینه شستشوی نما با استفاده از بالابر نسبت به دیگر روش‌ها بیشتر خواهد بود چون زمان بیشتری نیز صرف خواهد شد.

شستشوی نما با ابر و تِی

یکی از ساده‌ترین روش‌های دسترسی برای شستشوی نما ساختمان‌ها استفاده از ابزارهایی همچون  ابر و تِی است. این ابزار در ساختمان‌هایی با جنس نمای شیشه‌ای بیشتر کاربرد دارد. به طوری که مواد شوینده با استفاده تی روی بخش‌های مختلف نمای ساختمان پخش می‌شود و تا عملیات جزم‌زدایی به منطور پاک کردن آلودگی‌ها از روی نما به سادگی انجام شود. البته برای از بین بردن لکه‌ها نیز با استفاده از دستمال‌های مخصوص سطح نما را خشک و براق می‌کنند. همانطور که قبلا گفته شد، استفاده از ابر و تی برای ساختمان‌های دارای ارتفاع کم و در حد یک یا دو طبقه کاربرد دارد. البته یک نوع تی با نام تی تلسکوپی در بازار موجود است که دارای قابلیت افزایش و کاهش طول دسته تی است و به راحتی با استفاده از این ابزار می‌توان به تمام نقاط نما دسترسی پیدا کرد. برخی از این تی‌ها دارای دستگاه پمپ هستند که آب را از سر تی به سطح نما می‌پاشد. هزینه شستشوی نما با استفاده از تی تلسکوپی نسبت به ابر و تی معمولی مقداری گران‌تر تمام می‌شود.

سخن پایانی درباره شستشوی نما و روش‌های دسترسی به آن

طبق آنچه در مطالب بالا گفته شد، شستشوی نما یکی از فعالیت‌هایی است که باید در فواصل منظم در مقاطع زمانی مناسب برای از بین بردن آلایندگی‌ها و گرد و غبار و چربی نشسته بر روی سطح نمای ساختمان انجام شود. میزان دسترسی به نمای ساختمان در انتخاب ابزارها، وسایل و روش شستشوی نمای ساختمان تأثیرگذار است. هر چه میزان امنیت این تجهیزات بیشتر باشد استفاده از آن کاربردی‌تر خواهد بود. در مجموع شستشوی نما با روش‌های دسترسی همچون داربست، طناب، ابر و تی و بالابر بسیار کابردی‌تر است.

شستشوی نما و روش های دسترسی

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رنگ آمیزی و نقاشی نما در هتل ها
سه شنبه 24 خرداد 1401 ساعت 10:48 | بازدید : 30 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

نقاشی نما به عنوان یکی از راه های زیبا سازی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. نمای ساختمان همانند پیراهنی بر تن ساختمان است. برخی از نما ها از جنس سنگ، برخی شیشه و برخی دیگر نیز از جنس سیمان است. گاهی نماهای سیمانی، آجری و حتی سنگی برای اینکه جلوه بهتری پیدا کنند نیاز به رنگ آمیزی و نقاشی نما دارند. نقاشی نما برای ساختمان های مختلف مثل بیمارستان ها، منازل مسکونی، مراکز تجاری و حتی هتل ها می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. برخی از هتل ها که نمای آن ها از جنس سیمان، سنگ و یا آجر است برای جلوه بخشیدن به نمای هتل و جذب مشتری از نقاشی نما و رنگ آمیزی نما استفاده می کنند.

مراحل نقاشی نمای هتل ها

انجام پروژه های رنگ آمیزی و نقاشی نما وابسته به اجرای گام به گام مراحل خاصی است تا ظاهر هتل زیباتر و مجذوب کننده تر از قبل شود. رنگ آمیزی نما برای هر ساختمانی دارای مراحل مشترکی است که در ادامه به صورت مختصر آن را توضیح می دهیم:

تمیز کردن سطح نما برای نقاشی نما

برای شروع کار رنگ آمیزی نما باید ابتدا سطحی که قرار است روی آن کار نقاشی را انجام دهیم، به خوبی تمیز شود و اگر نیاز به شستشوی نما دارد، ابتدا آن را به طور کامل بشوییم و پس از آن هر قسمت از نما که دچار آسیب شده است را تعمیر و ترمیم کنیم.

اصلاح برآمدگی ها و تو رفتگی های نما

در مرحله بعدی باید سطح نما را کاملا صاف و یک دست کرد و همه برآمدگی ها یا تو رفتگی ها را اصلاح کرد و سپس برای بار دوم سطح نما را سنباده کشید تا نما کاملا صاف و عاری از هر گونه برآمدگی یا فرو رفتگی شود.

استفاده از پرایمر و یک دست کردن سطح نما

پرایمر گزینه سوم در نقاشی نما و برای زیر سازی رنگ آمیزی نما استفاده می شود. پرایمر سبب می شود که رنگ به خوبی بر روی سطح نما بنشیند و ایراد سطحی نداشته باشد. پس حتما از پرایمر برای زیرسازی نقاشی نمای ساختمان خود استفاده کنید.

رنگ آمیزی نهایی نما و اصلاح مشکلات نهایی نقاشی نما

در مرحله آخر نما را با توجه به سلیقه خود و ویژگی های ساختمان تان رنگ آمیزی کنید و در صورت نیاز یک یا دو دست دیگر رنگ بر روی نما بزنید تا جلوه بهتری پیدا کند. در نهایت ساختمان شما به خوبی نقاشی شده و سبب لذت بیننده می شود.

مجموعه عوامل موثر بر نقاشی نمای هتل

هتل ها معمولا در شهر ها و منطقه های توریستی قرار دارند که برای طراحی آن ها باید به المان ها و فاکتور های گوناگونی توجه شود. برای مثال اگر هتل در شهر های مرطوب و بارانی مثل شهر های نزدیک به دریا یا شهر های شمالی و جنوبی ایران است باید از رنگ هایی استفاده شود که در ابتدا مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشند و در وهله دوم فام رنگی برای ان انتخاب شود که متناسب با شرایط آب و هوایی باشد. استفاده از رنگ های گرم در مناطق سردسیر و رنگ سرد در مناطق گرمسیر از مثال های بارز این فاکتور می باشند. در مناطق جغرافیایی که گرما یا سرمای محسوس تری دارند نیز انتخاب رنگ باید با توجه به مقاومت آن صورت گیرد یعنی بهتر است که در این مناطق از رنگ های با کیفیت و مرغوب با برند های معتبر و مقاوم در برابر حرارت، رطوبت و سرما استفاده شود. حتما تا به اینجای مقاله متوجه اهمیت آب و هوا بر انتخاب رنگ شده اید. انتخاب فام رنگ نیز باید با توجه به موضوع آب و هوا و همچنین کاربری ساختمان انجام شود. در نتیجه به هنگام نقاشی نما هتل ها به محل قرارگیری و منطقه جغرافیایی آن ها دقت کنید.

نقاشی هتل و تاثیر آن در جذب مشتری ها و مسافران

عوامل مهمی مثل قیمت مناسب، کیفیت بالای خدمات و امکانات بالا در انتخاب هتل توسط مسافران نقش دارند. اما می توان گفت که یکی دیگر از عواملی که سبب می شود افراد به یک هتل توجه بیشتری نشان دهند، زیبایی ظاهری آن است. برای اینکه هتل شما پذیرای مهمان ها و مسافران بیشتری باشد باید به همه جنبه های مثبت و اثر گذار در انتخاب هتل توجه کنید. نقاشی نمای هتل می تواند با هزینه های بسیار کمتر از انواع دیگر نما، ظاهر هتل شما را نو تر و زیبا تر کند و مسافران بیشتری را به خود جذب کند.

استفاده از نورپردازی برای جلوه دهی به نقاشی نمای هتل

شاید با خود فکر کنید که رنگ خالی برای نمای ساختمان انچنان جلوه دهنده و خاص نیست اما باید بدانید که راه های زیادی برای جلوه دادن به همان رنگ ساده وجود دارد که توجه افراد را به خود جلب می کند. یکی از راه هایی که از طریق آن می توان به نقاشی نما جلوه بیشتری دهد، استفاده از نورپردازی با طرح، شل و رنگ های خاص و زیبا است. نور همیشه برای برجسته کردن جلوه های خاص و افزایش جلب توجه به کار می آید. پس حالا می توانید نقاشی ساختمان خود را مورد توجه عموم افراد و مسافران خود قرار دهید.

رنگ آمیزی و نقاشی نمای هتل در یک نگاه کلی

در این مقاله سعی شد تا مهمترین ویژگی های نقاشی نما برای نمای هتل ها مورد توجه قرار گیرد. در ابتدای امر، انجام کار نقاشی و رنگ آمیزی نما باید توسط یک تیم حرفه ای و با تجربه انجام شود تا کمترین اختلالی در مقوله نقاشی نما وجود نداشته باشد. کیفیت بالای کار و به اصطلاح کار تمیز از هر چیزی در انجام پروژه ها مهم تر است. البته انجام کار با کیفیت نیازمند متریال و مواد با کیفیت است که معمولا شرکت ها و پیمانکاران با سابقه به این موضوع توجه می کنند تا کارنامه کاری خود را خراب نکنند. انتخاب فام رنگ نیز بر اساس علایق مردم منطقه، سلیقه شخصی صاحب هتل و منطقه جغرافیایی که در آن قرار دارد، انتخاب می شود. در آخر نیز با نورپردازی می توان زیبایی های نمای هتل و کیفیت بالای نقاشی نما را به نمایش گذاشت. قطعا پس از مطالعه این مقاله می توانید به راحتی درمورد تغییرات نمای هتل خود تصمیم گیری کنید.

رنگ آمیزی و نقاشی نما در هتل ها


موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انواع آسانسور در بازسازی خانه
دو شنبه 23 خرداد 1401 ساعت 13:51 | بازدید : 34 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

یک بخش پرکاربرد در خانه های امروز آسانسور است. آسانسور ها در سبک شهرنشینی امروز بسیار پرکاربرد بوده اند چرا که با افزایش زمین و کمبود فضا به تعداد طبقات ساختمان ها اضافه شده است. رفت و آمد از طریق پله قطعا برای طبقات بالای خانه بسیار سخت و طاقت فرسا است. خانه های قدیمی  بدون آسانسور نیز می توانند در هنگام بازسازی خانه ، فضایی را برای آسانسور در نظر بگیرند و آن را به خانه اضافه کنند. اما باید بدانید که چه نوع آسانسوری برای خانه شما مناسب است بنابراین در این مقاله به معرفی انواع آسانسور می پردازیم.

آسانسور و بخش های مهم آن در بازسازی خانه

اضافه کردن یا تعمیر کردن آسانسور قدیمی از جمله کارهایی است که می توان در هنگام بازسازی خانه به آن توجه کرد. بنابراین اگر قصد دارید که یکی از این دو کار را انجام دهید پیش از آن به طور تخصصی تر با انواع آسانسور و قسمت های مختلفش آشنا شوید. آسانسور دارای یک موتور است که آن را به حرکت در می آورد و می توان گفت مهمترین بخش یک آسانسور است. برای اینکه بتوانید در هنگام بازسازی خانه، آسانسور را اضافه کنید نیاز به چاله آسانسور یا حفره ای دارید که کابین آسانسور در آن به راحتی حرکت کند.

انواع آسانسور

آسانسور کششی در بازسازی خانه

یکی از قدیمی ترین و در عین حال پرکاربرد ترین آسانسور ها در ساختمان های مسکونی و تجاری آسانسور کششی است که دارای انواع روملس، گیرلس و هیدرولیکی می باشد.

آسانسور کششی روملس در  بازسازی خانه

موتور این آسانسور در چاهک نصب می شود و موتور خانه جدا ندارد. سرعت حرکت این آسانسور در حدود 1.7 الی 2.5 کیلومتر بر ساعت است. این مدل برای ساختمان هایی با طبقات کم مناسب است.

آسانسور کششی گیرلس در بازسازی خانه

سرعت این آسانسور 2.53 کیلومتر بر ساعت است. آسانسور کشیی گیرلس فاقد گیربکس است و با استفاده از سیم های پیچیده شده به دور فلکه به حرکت در می آید.

آسانسور هیدرولیکی در بازسازی خانه

فضای مورد نیاز برای نصب این آسانسور بسیار کم است و با استفاده از فشار روغن به حرکت در می آید. نیاز به موتورخانه ندارد و برای مسافت های کوتاه با ظرفیت های بالا مناسب است.

مجموعه کارویس و تعمیرات آسانسور

اگر تمایل دارید که در زمان بازسازی خانه تان آسانسور را اضافه کنید و یا آن را تعمیر کنید این موضوع را با تیم بازسازی کارویس در میان بگذارید و از آن ها بخواهید بهترین نوع آسانسور را به شما معرفی کنند. با کمک یک تیم خوب می توانید بهترین ها را تجربه کنید.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نماشویی نمای ساختمان های ویلایی
دو شنبه 23 خرداد 1401 ساعت 13:32 | بازدید : 28 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

جرم ها و آلودگی ها تفاوتی بین انواع ساختمان قائل نمی شوند و بر روی هر ساختمانی می نشینند. تفاوتی ندارد که خانه شما یک آپارتمان ده طیقه باشد و یا یک خانه کلنگی قدیمی آلودگی ها همه جا هستند و نمای هر ساختمانی را زشت می کنند. ساختمان های ویلایی نیز از این امر مستثنا نیستند. تنها راه حل ثابت برای رفع این مشکل نماشویی و شستشوی نمای ساختمان با روش های مخصوص است.

نماشویی در ساختمان های ویلایی

همانطور که در ابتدا ذکر کردیم، برای آلودگی ها نوع ساختمان اهمیتی ندارد، آن ها بر روی تمام اجسام می نشینند و ظاهر آن ها را کدر و کثیف می کنند. هدف از انتشار این مقاله این است که با نوع نماشویی ساختمان های ویلایی آشنا شوید. مدت زیادی است که در ایران ساختمان های ویلایی زیادی ساخته شده است. این ساختمان ها یا در مکان های تفریحی و خوش آب و هوا قرار دارند و یا خانه اعیان نشین ها هستند بنابراین اهمیت نماشویی آن ها بیشتر می شود. البته شایان ذکر است که نماشویی ساختمان یک فعالیت لازم و ضروری است که هم ظاهر ساختمان را بهتر می کند و هم مانع آسیب رسیدن به نما می شود. همانطور که تا اینجا متوجه شده اید، ویلا ها ساختمان های لوکسی هستند که در اختیار افراد مرفه قرار دارند، بنابراین نگرانی های مالی زیادی در رابطه با هزینه های نماشویی برای آن ها وجود نخواهد داشت. تمیز بودن نما حس بهتری به افرادی که از بیرون ساختمان، آن را مشاهده می کنند، می دهد. کثیف بودن نمای ساختمان ویلایی قطعا وجهه خوبی برای صاحبان آن ندارد بنابراین اگر نمای خانه ویلاییتان دچار آلودگی شد در سریع ترین زمان ممکن اقدام به نماشویی و شستشوی نمای آن کنید.

روش های دسترسی به نمای ویلایی جهت نماشویی

برای اینکه کار شستشوی نما به درستی انجام شود باید به صورت کامل به نمای ساختمان دسترسی پیدا کرد. در غیر این صورت کار نماشویی به خوبی انجام نمی شود. از آن جایی که خانه های ویلایی دارای ارتفاع زیادی نیستند با هر سه روش دسترسی با طناب، داربست و بالابر قابل شستشو هستند. حتی در برخی موارد اگر ارتفاع ویلا زیاد نباشد، با استفاده از تی های تلسکوپی نیز می توان کار نماشویی را انجام داد. تصمیم استفاده از هر یک از این روش های دسترسی بستگی به تصمیم شما و پیمانکار پروژه دارد. مجموعه کارویس با هر سه روش ذکر شده قادر به انجام نماشویی ساختمان ویلایی شما است.

جنس نمای ویلایی در نماشویی ساختمان

نمای ویلایی نیز مانند دیگر ساختمان ها می تواند از هر جنس و متریالی ساخته شده باشد. اما به طور معمول نمای ساختمان های ویلایی از جنس سنگ است چرا که به لوکس بودن آن می افزاید. روش های شستشوی انواع نما براساس جنس نما انتخاب می شود. نمای سنگ های صیقلی با آب و شوینده های اسیدی و نمای سنگ های تیشه ای با واترسندبلاست یعنی ترکیب آب و سیلیس شسته می شوند.

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


15 ایده خاص برای بازسازی خانه
دو شنبه 23 خرداد 1401 ساعت 10:59 | بازدید : 33 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

بازسازی خانه ، فرصتی است برای امتحان کردن ایده‌های نو و فراهم کردن فضایی که سطح کیفیت زندگی ما را بهبود می‌بخشد. در انجام این کار، می‌توان پا را از اقدامات معمول و شناخته‌شده، فراتر گذاشت و با کمی خلاقیت، خانه‌ای نه‌فقط بازسازی‌شده بلکه کاملا جدید داشت. ایده‌های خلاقانه می‌توانند با در نظر گرفتن شخصیت اصلی خانه و نقشه ­اش، ارزش جدیدی به آن اضافه کرده و خانه را برای زندگی امروزی در دنیای مدرن، مناسب‌تر کنند. در این مقاله، ایده‌هایی متفاوت و خلاقانه که می‌توانند بسته به ساختار و معماری هر خانه تغییر یابند را مطرح می‌کنیم. درصورتی‌که قصد بازسازی خانه خود را دارید یا در حال انجام آن هستید با مطالعه این مقاله، حال و هوایی متفاوت به آن بدهید.

15 ایده برای متفاوت کردن خانه

ایده‌هایی که در اینجا مطرح می‌کنیم باید نسبت به ساختار و توان هر خانه اجرا شوند. برخی از آن‌ها مختص خانه‌های ویلایی هستند اما بیشترشان را می‌توان در خانه‌های آپارتمانی نیز اجرا کرد. همچنین آن‌ها تنها به‌ منظور زیبایی و تنوع، مطرح نشده‌اند بلکه در مواردی می‌توانند، مشکلی واقعی مانند نور کم را به‌سادگی حل کنند.

بازسازی سازگار با محیط‌ زیست خانه

دغدغه حفظ محیط‌ زیست، امروزه دیگر تنها منحصر به دولت‌ها نیست و هر فرد باید در این راستا قدمی بردارد. در بازسازی خانه می‌توان اقداماتی انجام داد که محیط‌ زیست نیز منتفع شود. استفاده از پنجره‌های چند جداره، کف‌پوش‌های عایق حرارتی و عایق کردن سقف از اقداماتی هستند که باید در این زمینه، رعایت شوند. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌توان در بازسازی خانه برای حفظ محیط‌ زیست انجام داد، استفاده از انرژی خورشیدی به‌عنوان تأمین‌کننده اصلی انرژی است. امروزه بسیاری از خانه‌ها در کشورهای اروپایی با نصب پنل­ های خورشیدی روی پشت‌بام و پنجره‌ها بخش اعظم انرژی گرمایشی و الکتریکی خانه­ ها را از این طریق، فراهم می‌کنند.

استفاده از درب شیشه ای

یک درب شیشه‌ای درون خانه می‌تواند ظاهری مدرن‌تر به آن بدهد. استفاده از درب شیشه‌ای، نور بیرون را به‌خوبی به داخل آورده و انرژی خانه را بهبود می­ بخشد. این ایده به‌ویژه برای جداسازی فضاهایی مانند حیاط‌خلوت و پاسیو بسیار مناسب است.

ایجاد حجم در فضا

در بازسازی خانه باید توجه ویژه‌ای به استفاده بهینه‌تر از فضا داشته باشید. به این معنی که می‌توانید از ارتفاع، دیوارها و سقف خانه نیز استفاده کنید. برای این منظور ایده‌های زیر را می­توان مطرح کرد:

  • تقسیم کردن ارتفاع خانه به دو قسمت بالا و پایین
  • تعبیه انواع کمد و کابینت برای جا دادن وسایل
  • ایجاد پنجره در سقف یا ارتفاعات بالاتر دیوار

تقسیم فضا به بخش های کوچکتر

می‌توانید با استفاده از دیوارهای کاذب یا دیگر المان‌های جداکننده، فضاهایی جدید در حین بازسازی خانه به آن اضافه کنید. برای هر فضا کاربری مناسبی تعریف کرده و دقت کنید که نور و هوای کافی به آن جریان داشته و تا حد امکان ازنظر صوتی، ایزوله است.

حفظ شخصیت اصلی برخی فضاها

درصورتی‌که فضایی از خانه برای شما خاطره‌انگیز است، می‌توانید شخصیت آن را با نگه‌داشتن المان‌های اصلی‌اش حفظ کنید. به‌طور مثال، طاقچه‌ای در یک اتاق قدیمی یا شومینه قدیمی فضای نشیمن، می‌تواند نگه‌داشته شود و بقیه قسمت‌ها متناسب با آن بازسازی شوند.

استفاده از کفپوش های متفاوت

امروزه ابزارهای جداسازی فضا، محدود به ابزارهای عمودی نیستند. می‌توان با در نظر گرفتن کف‌پوش‌های متفاوت برای هر بخش از خانه، فضاها را به‌خوبی از هم جدا کرد. این ایده به‌ویژه در بازسازی خانه‌های کوچک، کاربردی است.

استفاده از نورگیر سقفی

این ایده به‌ویژه در بازسازی خانه‌های ویلایی، موثر است. با استفاده از نورگیر سقفی می‌توان نور و هوای بیشتری را وارد فضا کرد که به‌خصوص در بهبود انرژی آشپزخانه، تأثیرگذار است. این ایده همچنین برای اتاق‌خواب نیز در حال تبدیل‌شدن به یک ترند است.

سقف پیچ خورده در خانه های دوبلکس

یک ایده جذاب برای خانه‌های دوبلکس و لوکس این است که شیب انحنای راه‌پله با سقف هم‌جهت و هماهنگ شود. به‌این‌ترتیب، سقف از داخل به‌صورت گنبدی دیده می‌شود. برای اجرای این ایده در بازسازی خانه ، نیازی به تغییر ساختار سقف نیست و می‌توان با مصالحی ازجمله چوب از داخل این کار را انجام داد.

دیوارهای آجری داخلی

دیوارها معمولا عناصر اصلی یکنواخت شدن یک خانه هستند. به همین دلیل مهم است که در بازسازی خانه ، شکل و شمایل آن‌ها را تنوع ببخشیم. استفاده از آجر خام برای یک دیوار، ایده‌ای نسبتا جدید است که باعث تنوع بصری فضای خانه می‌شود.

تغییر ورودی خانه

ورودی خانه معمولا در همه خانه‌ها مشابه است که فرصت خوبی برای متفاوت شدن از دیگران به شمار می‌رود. در بازسازی خانه می‌توانید از یک درب به‌کلی متفاوت، مثلا یک درب فلزی یا چوبی قدیمی رنگ ­شده استفاده کنید. از طرف دیگر، گزینه‌های مدرن‌تر مانند درب‌های کشویی با امنیت بالا نیز در اختیار شما قرار دارند.

توجه به فضای سبز در خانه

می‌توانید بالکن خود را به‌جای یک بالکن معمولی به یک فضای سبز واقعی تبدیل کنید. برای این کار باید محیطی مناسب رشد گیاهان در آنجا فراهم آورید. ساختن روف­ گاردن نیز ایده دیگری است که بسته به توان تحمل وزن سقف می‌تواند در بازسازی خانه ، موردتوجه قرار گیرد.

ارتفاع دادن به کف خانه

این تکنیک نیز برای تفکیک فضاها و دوری از یکنواختی در فضاهای بزرگ، مناسب و معمول است. می‌توان وسط فضای نشیمن را با یک یا دو پله و به دو قسمت تبدیل و یکی را به اتاق تلویزیون و دیگری را به فضای پذیرایی از مهمان اختصاص داد.

هوشمند کردن خانه

هوشمندسازی خانه یکی از اقداماتی است که در جهت رفاه هرچه بیشتر اعضای آن انجام می‌شود. نصب انواع سنسورهای هشداردهنده، مجهز کردن بخش‌هایی از خانه مانند درب، شیرهای آب و گاز و کلیدهای برق به اینترنت اشیاء ازجمله موارد هوشمندسازی هستند. برای انجام این کار باید در هنگام بازسازی خانه ، زیرساخت‌های آن را فراهم کنید.

افزایش فضا با رنگ آمیزی

درصورتی‌که فضای خانه کوچک است، می‌توانید با رنگ‌آمیزی دیوارها، سقف و کف با رنگ‌های روشن، انعکاس نور را بیشتر کرده و درنتیجه فضا را بزرگ‌تر بنمایانید. این ایده به‌ویژه در بازسازی خانه‌های کوچک، کارایی دارد.

طراحی اتاق بازی

ازآنجاکه یکی از دلایل بازسازی خانه معمولا افزایش جمعیت خانواده یا بزرگ‌تر شدن فرزندان است، طراحی فضایی تحت عنوان اتاق بازی می‌تواند، ایده خوبی باشد. با توجه به محبوس بودن کودکان امروزی در آپارتمان، اختصاص دادن فضایی به بازی آزادانه و به‌دوراز خطرهای معمول، مانند لبه‌های تیز و غیره قطعا در روحیه آنان تأثیرگذار است.

بازسازی خانه به شیوه ای متفاوت در یک نگاه

در هنگام بازسازی منزل ، می‌توان پا را فراتر از استانداردهای معمول گذاشت و به‌جای هرچه بیشتر شبیه کردن خانه‌مان به خانه‌های دیگران، آن را منحصربه‌فردتر کرد. به این منظور شاید ایجاد برخی تغییرات نسبتا ساختاری، ضروری باشد. در این مقاله، 15 ایده برای بازسازی متفاوت خانه را مطرح کردیم. در میان این ایده‌ها برخی به بحث تفکیک و استفاده درست و بهینه از فضاها مربوط هستند. برخی نیز فضای سبز و محیط آرامش‌بخش‌تری را برای خانه به ارمغان می‌آورند. کمک به محیط‌ زیست، هوشمندسازی و تنوع‌بخشی بصری نیز از دیگر مواردی هستند که با پیاده‌سازی ایده‌هایی در بازسازی خانه ، می‌توان به آن‌ها دست‌یافت.

15 ایده خاص برای بازسازی خانه


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


5 وسیله تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون محل کار
دو شنبه 23 خرداد 1401 ساعت 10:57 | بازدید : 34 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

محل کار نیز همانند محل سکونت شما فضایی است که زمان زیادی را در آن سپری می کنید. حالا با توجه به اینکه قرار است زمان زیادی از شبانه روز خود را در محل کار بگذارنید بهتر است آن را به گونه ای طراحی دکوراسیون کنید که از بودن در فضای کاری خود نیز احساس رضایت داشته باشید. چیدمان محیط کار باید به گونه ای باشد که علاوه بر زیبایی، راحتی و کاربری مناسب را نیز برای شما داشته باشد. بنابراین حتما در هنگام چیدمان اتاق یا محل کار خود به نیاز های شغلی تان توجه کنید. در ادامه به بررسی 5 فاکتور مهم در طراحی دکوراسیون داخلی محل کار می پردازیم.

5 فاکتور مهم در طراحی دکوراسوین داخلی محل کار

در محل کار مثل ادارات، سازمان ها و فضا های اداری فاکتور های متعددی برای طراحی دکوراسیون و چیدمان محل کار مورد اهمیت است. میز و صندلی، کمد یا طبقه بندی ها، کتابخانه، میز کنفرانس و جلسات، مبلمان، گل و گیاه و فضای سبز، نور مناسب و رنگ بندی دیوار و سقف از مهمترین المان های محل کار هستند.

وسیله شماره یک: میز کار و صندلی در طراحی دکوراسیون داخلی محل کار

شاید بتوان گفت مهمترین ابزار برای طراحی دکوراسیون و چیدمان داخلی محل کار، میز کار است. میز به عنوان وسیله ای برای قرار دادن تمام وسایل مورد نیاز، پرونده ها و پوشه ها، سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ و تعداد زیادی وسایل دیگر در محل کار مورد استفاده قرار می گیرد. صندلی نیز به عنوان وسیله ای که شما مدت زیادی بر روی ان مینشینید باید از فاکتور راحتی و استاندارد های لازم برای حفظ سلامتی شما برخوردار باشد. اگر میز جای مناسب برای قرار دادن وسایل را نداشته باشد و صندلی نیز استاندارد و راحت نباشد حواس شما را پرت می کند.

وسیله شماره دو: مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی محل کار

اگر شرکت، اداره یا مجموعه شما در معرض رفت و آمد ارباب رجوع و مراجع کنندگان زیادی قرار دارد، داشتن مبلمان یک المان مهم و تاثیر گذار خواهد بود. مبلمان باید به گونه ای انتخاب شوند که در وهله اول آرامش و راحتی را برای مهمانان و مراجعان به همراه بیاورد. رنگ مبلمان باید براساس رنگ های اداری و مناسب با فضای شرکت ها انتخاب شود. مبلمان مخصوص به ادارات دارای طراحی متناسب با این فضا هستند. برای مثال شما نمی توانید مبلمان سلطنتی و یا سوپر لوکس با رنگ هایی مثل صورتی یا با پارچه های طرحدار برای محل کاری خود انتخاب کنید. بلکه باید انتخاب مبلمان براساس پرستیژ شغلی شما باشد.

وسیله شماره سه: میز و صندلی های کنفرانس و جلسات در محل کار

انتخاب میز و صندلی کنفرانس و جلساتی که در شرکت ها و ادارات برگزار می شود بسته به متوسط تعداد اعضایی است که غالبا در جلسات حضور دارند. تعداد میز و صندلی زیادتر از نیاز شما محیط اتاق کنفرانس را شلوغ و آشفته نشان می دهد و تعداد کمتر نیز باعث می شود که اعضا احساس راحتی نداشته باشند و یا به نوعی به آن ها احترام لازم گذاشته نشود. پس حتما در انتخاب نوع میز و صندلی به فضایی که برای جلسات خود اختصاص داده اید و یا تعداد نفرات حاضر در جلسه حتما توجه کنید.

وسیله شماره چهار: کتابخانه و قفسه های نگهداری مجلات در محل کار

مجلات، کتاب ها و روزنامه ها از جمله وسایل مورد استفاده کارمندان و مدیران هستند و وجود آن ها در محل کار نشان از پویایی و حرکت رو به جلوی افراد حاضر در آن محیط است. پس علاوه بر نگهداری از کتاب ها وجود کتابخانه در محل کار، طراحی دکوراسیون داخلی فوق العاده ای را در معرض دید افراد قرار می دهد. طراحی دکوراسیون داخلی محل کار نباید خسته کننده باشد، وجود کتاب ها و کتابخانه اثر مثبتی بر روحیه افراد و چیدمان محیط کار می گذارد.

وسیله شماره پنج: کمد و کشوی نگهداری لوازم و اسناد اداری در محل کار

برخی از وسایل مورد نیاز باید حتما بر روی میز قرار داشته باشند اما برخی دیگر از وسایل به علت کمتر مورد استفاده بودن و یا حتی دارای اهمیت بودن باید در کمد یا کشوی مخصوص قرار بگیرند که در این صورت هر اداره و شرکتی باید براساس نیاز خود و کارکنان این کمد ها را تهیه کند و با توجه به سبک طراحی دکوراسیون داخلی محل کار، رنگ، شکل و طرح آن ها را انتخاب کند. چیدمان این وسایل نیز باید به نحوی باشد که دسترسی کارکنان به آن ها راحت و بدون مشکل باشد.

سایر المان ها و وسایل تاثیر گذار درطراحی دکوراسیون محیط کار

قطعا عوامل زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی محل کار نقش دارند ولی در این مقاله به پنج مورد از مهمترین وسایل لازم در محیط کار اشاره شد. وجود گل و گیاه در محیط کار آن را از حالت خشن و بی روح بودن خارج می کند، نورپردازی مناسب با نور طبیعی و مصنوعی امکان راحت تر کار کردن را برای کارکنان فراهم می کند. رنگ اتاق ها، وسایل و لوازم التحریر مناسب، دستگاه هایی مثل کپی، پرینت، فکس و تلفن سانترال نیز از دیگر وسایل مورد نیاز در محل کار هستند که از ان ها نیز می توان در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

طراحی دکوراسیون محل کار با یک نگاه اجمالی و کلی

محیط کار به عنوان محیطی که افراد ساعات زیادی از عمر خود را در آن می گذرانند، باید به نحوی طراحی شود که میزان فرسودگی روحی را به حداقل برساند. در مقاله فوق سعی شده است تا المان های موثر در طراحی دکوراسیون داخلی و وسایل مورد نیاز را با نگاه طراحی داخلی مورد بررسی قرار داد تا مطالعه کنندگان به راحتی بتوانند محیط کار خود را دیزاین کنند. البته شاید بهتر باشد برای چیدمان محیط کاری خود از افراد متخصص در این حوزه و طراحان داخلی کمک بخواهید تا دکوراسیون داخلی به بهترین حالت ممکن اجرا شود.

5 وسیله تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون محل کار


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شستشوی نما از جنس سنگ تیشه ای
یک شنبه 22 خرداد 1401 ساعت 12:35 | بازدید : 34 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی و شستشوی نما

بارش باران های اسیدی و آلودگی های موجود در هوا به علت استفاده از گاز های فسیلی و رشد صنعت از دلایل آلودگی و کثیف شدن نمای ساختمان ها از هر جنسی هستند. آلوده بودن سطح نما علاوه بر ظاهر زشتی که برای نما ایجاد می کند، امکان تخریب آن را نیز به همراه دارند، پس بهتر است که هر از چندگاهی عملیات نماشویی و شستشوی نما را برای ساختمان خود انجام دهید تا هم تمیز و زیبا شود و هم آلودگی ها سبب تخریب نمای ساختمان نشود. همانطور که می دانید نما ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند که معمولا جنس نما تاثیری در کثیف شدن و نشستن آلودگی بر آن ندارد و در واقع همه نما ها بدون استثنا کثیف می شوند البته ممکن است برخی نما ها با روند آهسته تری آلودگی را به خود جذب کنند. در ادامه به بررسی یکی از نما های ساختمان با جنس سنگ تیشه ای و نحوه شستشوی نمای آن می پردازیم، لطفا تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

انواع نمای سنگی در شستشوی نما

نمای سنگی ساختمان ها به طور کلی به دو دسته سنگ های صیقلی و سنگ های تیشه ای تقسیم می شوند که هر کدام از این سنگ ها به خاطر جنس خاصی که دارند به روش های مختلف و با مواد متفاوتی شسته می شوند. در ادامه این مقاله با این مراحل آشنا می شوید.

سنگ های صیقلی و شستشوی نمای آن ها

سنگ های صیقلی مثل سنگ مرمر هستند که در هنگام شستشوی آن ها از آب و گاهی مواد اسیدی مثل دیسکلر برای تمیز شدن بیشتر استفاده می شود. شستن سنگ های صیقلی بسیار راحت است و گاه با فشار آب به طور کامل تمیز و پاکیزه می شود. اما گاهی به علت وجود آلودگی ها به صورت عمقی در سنگ از اسید رقیق شده به نام دیسکلر برای شستشوی نما استفاده می شود تا نما به طور کامل پاکیزه شود. این نوع اسید به هیچ عنوان به نما آسیب نمی رساند چرا که رقیق شده و با دوز کم استفاده می شود و همینطور نمای سنگی مثل مرمر بسیار مقاوم است.

سنگ های تیشه ای و شستشوی نمای آن ها

سنگ های تیشه ای همانطور که از عنوان آن ها مشخص است مثل سنگ های صیقلی صاف و یکدست نیستند و برای همین شاید شستشوی نمای سنگ تیشه ای کمی سخت تر و پیچیده تر از انواع دیگر نما باشد. نمای سنگ تیشه ای را نیز می توان با آب فشار قوی یا همان واتر جت مورد شستشو قرار داد اما همانطور که پیش تر اشاره کردیم گاهی آلودگی عمیق تر است و به نوعی در جان سنگ نفوذ کرده است که در این موارد شستشوی نمای سنگی با استفاده از سیلیس یا همان ماسه بادی یا صنعتی انجام می شود. سیلیس با استفاده از دستگاهی به نام واتر سندبلاست برای نماشویی و شستشوی نما مورد استفاده قرار می گیرد. واتر سندبلاست در واقع همان واتر جت با ترکیب سیلیس است که با سرعت و فشار بالا ترکیب سیلیس و آب را به سمت نما پرتاب می کند تا شستشوی نما به طور کامل و عمیق انجام شود.

روش مناسب برای شستشوی نما از جنس سنگ تیشه ای

چند مرحله برای شستشوی نما و نماشویی از جنس سنگ تیشه ای وجود دارد که با رعایت این مراحل می توان نما را به بهترین نحو ممکن تمیز کرد. در ادامه این متن مراحل به ترتیب توضیح داده می شود.

مرحله اول، خیساندن و مرطوب کردن نمای سنگی

برای شستن نمای سنگ تیشه ای بهتر است که ابتدا با استفاده از آب خالی نما را به طور کامل خیس کنیم و اجازه بدهیم که رطوبت وارد نما شده و با آلودگی ها ادغام شود. با این کار آلودگی های نما خیلی سریع تر و راحت تر از بین می رود. البته این روش در گذشته به عنوان یک روش مستقل برای نماشویی استفاده می شده است که مدت زمان زیادی به طول می انجامیده است و نما را به صورت کامل تمیز نمی کرده است.

مرحله دوم، شستشوی نما با بخار آب یا واتر جت(حرارت و فشار بالا)

اگر آلودگی های موجود بر روی سطح نما زیاد نباشد، می توان آن را با استفاده از واترجت، بخار آب یا همان آب خالی تمیز نمود. شستشوی نما با واترجت 250 بار هزینه ای به مراتب کمتر از شستشوی نما به روش های دیگر و با استفاده از مواد مخصوص دارد.

مرحله سوم، شستشوی نما با استفاده از واتر سندبلاست و مواد مخصوص

اگر نما با استفاده از دو روش قبلی تمیز نشود و نیاز به نماشویی و شستشوی نما به صورت عمقی داشته باشد، با توجه به جنس نما متریال و ابزار دیگری برای شستشوی نما انتخاب می شود. ابزار مناسب برای نماشویی و شستشوی نمای ساختمان از جنس سنگ تیشه ای سیلیس و واترسندبلاست است که با استفاده از ماسه های ریز که از طریق واتر سندبلاست با فشار آب قوی به سطح نمای ساختمان ریخته می شود، نما به طور کامل تمیز می شود.

روش های دسترسی به نمای سنگ تیشه ای

برای شستشوی نما از جنس سنگ تیشه ای روش های متفاوتی وجود دارد که با توجه به تعداد طبقات ساختمان و راه های دسترسی به نما یکی از روش های زیر انتخاب می شود.

  • دسترسی با طناب و راپل
  • دسترسی با بالابر و کلایمر
  • دسترسی با داربست
  • دسترسی با شلنگ های بزرگ

شستشوی نمای سنگ تیشه ای در یک نگاه اجمالی

پس از خواندن مقاله فوق به طور کامل و دقیق با روش ها، ابزار و مواد مورد نیاز برای شستشوی نمای ساختمان های ساخته شده از سنگ تیشه ای آشنا می شوید. اگر نمای ساختمان شما از جنس سنگ و به خصوص سنگ های تیشه ای است می توانید با استفاده از اطلاعات آورده شده در این مقاله به راحتی تیم مورد نظر خود را انتخاب و آن ها را نظارت کنید. داشتن اطلاعات در رابطه با انواع جنس نما به شما کمک می کند تا هنگام نماشویی و شستشوی نمای ساختمان خود به راحتی با تیم منتخب نماشویی ارتباط برقرار کنید و بدون نگرانی عملیات شستشوی نمای ساختمان خود را به مجموعه متخصص این حوزه بسپارید.

شستشوی نما از جنس سنگ تیشه ای

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقاشی نمای بیمارستان ها
یک شنبه 22 خرداد 1401 ساعت 12:31 | بازدید : 31 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

نقاشی نما برای تمامی ساختمان‌های اداری، خدماتی، مسکونی، تجاری و ... توصیه می‌شود. وقتی که ظاهر نمای ساختمان کهنه و رنگ‌پریده باشد، قطعاً به نقاشی دوباره نیاز پیدا می‌کند. در این شرایط باید با کمک اکیپ مخصوص خدمات در ارتفاع، اقدام به نقاشی دوباره نما کنید. حال در این مقاله قصد داریم تا با شما درباره نقاشی نما بیمارستان صحبت کنیم. به نظرتان اینکه یک ساختمان کاربرد بیمارستان دارد، چه محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند؟ چطور باید نقاشی نما در این شرایط انجام شود؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره نقاشی روی نمای بیمارستان را بدانید.

لزوم نقاشی نما بیمارستان

اگر بخشی از مدیریت بیمارستان هستید و درباره نقاشی مجدد نمای ساختمان بیمارستان تصمیم‌ می‌گیرید، باید خودتان را به جای بیمار بگذارید. بیمار به نظرتان به‌دنبال چه بیمارستانی می‌گردد؟ خب در وهله اول پیش از آنکه تخصص پزشکان و تجهیزات مدرن و امروزی داخل بیمارستان را ببیند، چشمش به نمای بیرونی ساختمان بیمارستان می‌افتد. وقتی که نمای ساختمان کهنه باشد، قطعاً بیمار به آن اعتماد نمی‌کند. در حقیقت بیرون ساختمان است که باعث می‌شود بیمار و مراجعه‌کننده، حس بهتری به خدمات شما پیدا کند. پس می‌توان گفت اولین گام برای آنکه یک بیمار، بیمارستان را برای مراجعه خود انتخاب کند، ظاهر ساختمان بیمارستان است. پس از آن نوبت به فضای داخلی، تجهیزات، نظافت و بهداشت و البته متخصصان بیمارستان می‌رسد.

انتخاب رنگ مناسب و آرامش‌بخش

حال که تصمیم به نقاشی نما ساختمان بیمارستان گرفته‌اید، در گام اول باید در انتخاب رنگ دقت کنید. معمولاً بهتر است از رنگ‌های روشن در ساختمان بیمارستان استفاده شود که ظاهری آرامش‌بخش دارند. برای مثل رنگ‌های آبی روشن می‌توانند گزینه مناسبی برای نمای بیرونی ساختمان بیمارستان باشند. پس در صورتی که قصد رنگ کردن نمای بیرون ساختمان، بهتر است در وهله اول توجه داشته باشید که این رنگ باید حس آرامش را در وجود بیماران و مراجعه کنندگان ایجاد کند. بهتر است از رنگ‌هایی که روی اعصاب تأثیر منفی می‌گذارند، همانند قرمز، مشکی یا زرد استفاده نکنید. در عین حال رنگ‌های گلبهی و آبی یا حتی سفید ساده گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شوند.

نقاشی نما بیمارستان باید با سرعت انجام شود

نقاشی نما ساختمان بیمارستان باید با سرعت بیشتری در مقایسه با پروژه‌های دیگر انجام شود. بیمارستان به‌صورت روزانه صدها مراجعه‌کننده دارد. وجود شرایط نقاشی ممکن است شرایط خدمت‌رسانی به بیماران را با اختلال مواجه کند. به همین خاطر بهتر است به‌دنبال روش‌هایی باشید که سرعت اتمام پروژه را افزایش می‌دهند. برای مثال ترجیحاً بهتر است فقط فصل تابستان را برای نقاشی نما انتخاب کنید. در فصل تابستان به‌دلیل کاهش رطوبت هوا و افزایش تابش خورشید، رنگ بهتر خشک می‌شود. به این ترتیب پروژه با سرعت بیشتری به پایان می‌رسد. البته در نظر داشته باشید که می‌تواند با کمک استفاده از رنگ مناسب، به سرعت خشک شدن و پایان یافتن پروژه نیز کمک کنید. برای مثال رنگ‌های اکریلیک که از آب به‌عنوان حلال استفاده می‌کنند، سرعت خشک شدن مناسبی دارند. به همین خاطر سریع‌تر از مابقی رنگ‌ها خشک می‌شوند و این موضوع در پروژه بیمارستانی تأثیر بسیاری دارد.

بوی رنگ نباید آزاردهنده باشد

همان طور که می‌دانید، رنگ بوی نامطبوعی دارد. این رنگ روی سیستم تنفسی می‌تواند تأثیر بگذارد. برخی افراد نیز هستند که به این بو حساسیت دارند. از طرف دیگر افرادی که در بیمارستان حضور دارند، معمولاً دارای مشکلات و بیماری‌های متعدد هستند. در نتیجه بوی رنگ می‌تواند باعث ایجاد حالت تهوع یا مشکلات تنفسی در آن‌ها شود. به همین خاطر باید به فکر یک راهکار برای این موضوع باشید. در حقیقت بیشتر بوی رنگ به‌خاطر وجود حلالی است که در رنگ استفاده می‌کنند. رنگ‌های روغنی معمولاً از حلال تینر استفاده می‌کنند. این حلال بوی نامطبوع و بسیار فراری دارد و به همین خاطر تمام فضا را بوی آن می‌گیرد. برای حل کردن این مشکل، می‌توانید به سراغ رنگ‌های جایگزین همانند رنگ‌های اکریلیک بروید. این رنگ‌ها بر پایه آب هستند و نیازی به حلال‌های آلی همانند تینر ندارند. به همین خاطر دارای بوی بسیار کمتری هستند و در نتیجه بوی فرآیند نقاشی نما اصلاً آزاردهنده نخواهد بود. حتماً باید شرایط بیماران را در نقاشی نما بیمارستان در نظر بگیرید.

برای رعایت ایمنی مراجعان و بیماران، از روش داربست استفاده نکنید

روش‌های مختلفی برای دسترسی به نما و نقاشی آن وجود دارد. رایج‌ترین روش، روش داربست است. در این روش روی نمای ساختمان داربست بسته می‌شود. سپس در هر بخش یک تکه الوار قرار می‌دهند و روی آن می‌ایستند. این روش خطرات مخصوص به خود را دارد. برای مثال امکان سقوط اجسام یا حتی سقوط الوار، تکه‌هایی از داربست و حتی افرادی که روی داربست مشغول کار هستند وجود دارد. به همین خاطر توصیه می‌شود که برای رعایت ایمنی بیشتر مراجعان، از پیمانکارانی کمک بگیرید که به جای روش داربست، از روش راپل برای دسترسی به نما استفاده می‌کنند. این روش بسیار سریع، ایمن و بدون خطر است. به همین خاطر می‌تواند گزینه مناسبی برای نقاشی ساختمان بیمارستان باشد. به‌صورت کلی می‌توان گفت که نقاشی نما بیمارستان باید ظرافت و سرعت بیشتری انجام شود. به همین خاطر بهتر است پروژه نقاشی روی نمای بیمارستان را به پیمانکاران خبره و حرفه‌ای واگذار کنید.

نقاشی نمای بیمارستان ها


موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عایق صوتی روکار در بازسازی خانه
یک شنبه 22 خرداد 1401 ساعت 12:5 | بازدید : 26 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

زندگی در شهر های بزرگ، شلوغ و پرجمعیت دارای محدودیت ها و مشکلاتی است که یکی از این مشکلات وجود آلودگی صوتی است. گاهی میزان آلودگی به اندازه ای است که در روند زندگی خلل ایجاد می کند و افراد را با مشکل مواجه می کند. بنابراین بسیاری از افراد به دنبال راه حلی هستند که بتوانند از طریق آن حجم آلودگی صوتی را کاهش دهند و یا آن را از بین ببرند. بهترین راه حل استفاده از عایق های صوتی در بازسازی خانه است.

عایق صوتی در بازسازی منزل

همانطور که می دانید یکی از دلایل بازسازی خانه از بین بردن مشکلات منزل و بالا بردن کیفیت خانه است. آلودگی صوتی می تواند کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین عایق های صوتی ساخته شدند تا به این مشکل بشر امروز پاسخ بدهند و آن را از بین ببرند. روش های وجود دارد که بتوانید در هنگام بازسازی خانه، از عایق صوتی استفاده کنید. یکی از این روش ها، استفاده از عایق صوتی رو کار است که پس از ساخت یک خانه نیز قابل اعمال است. عایق های صوتی دیگری نیز وجود دارد که به شکل توکار است، عایق های توکار میزان بیشتری از ورود صدا جلوگیری می کند. البته هزینه این نوع عایق های صوتی نیز بیشتر از نمونه روکار آن است اما ویژگی مثبت عایقق های روکار این است که می توان به راحتی در هنگام بازسازی خانه از آن استفاده کرد.

اهمیت عایق های صوتی در بازسازی خانه

اگر خانه شما در یک مجتمع پر سر و صدا، محله ای شلوغ یا جنب یک اتوبان است پیشنهاد ما به شما این است که در زمان بازسازی خانه بخشی از بودجه خود را برای عایق کردن ساختمان از نظر صوتی اختصاص دهید و با این کار آرامش خود را بازجویید. آلودگی صوتی کیفیت زندگی را تحت الشعاع قرار می دهد و آرامش شما را از بین می برد در حالیکه خانه محل آسایش و آرامش شما است و نباید در آن احساس ناراحتی کنید.

مجموعه کارویس و عایق صوتی

تیم خدمات ساختمانی کارویس تمامی خدمات بازسازی خانه را از ابتدا تا اتمام پروژه انجام می دهد و شما را از دردسر پیدا کردن نیروی کار، خرید مصالح، کارشناسی تخصص و دغدغه تمام نشدن به موقع کار خلاص می کند. اگر خانه شما درگیر آلودگی صوتی باشد تیم کارویس روش های مختلفی را برای عایق کردن خانه تان در بازسازی خانه انجام می دهد و شما را از این وضعیت خلاص می کند.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نماشویی ساختمان به روش سنتی
یک شنبه 22 خرداد 1401 ساعت 11:51 | بازدید : 28 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

تمیز کردن نمای ساختمان از زمانی به عنوان یک فعالیت رایج و پرکاربرد شناخته شد که شهر ها به مرور آلوده تر شدند. رشد صنعت، گسترش کارخانه ها و افزایش تعداد وسایل نقلیه موتوری سبب شده است که نمای ساختمان ها خیلی بیشتر از گذشته دچار آلودگی و کثیفی شوند. به همین علت روش هایی ابداع شدند که بتوان نمای ساختمان را نماشویی کرد. شاید با خود بگویید اصلا مگر اهمیتی دارد که نمای ساختمان تمیز باشد؟ در جواب این سوال باید گفت که نماشویی تنها برای تمیز کردن نمای ساختمان نیست بلکه نما را از آسیب نجات می دهد. از سخنان بالا می توان فهمید که نماشویی و شستشوی نمای ساختمان به عنوان یک فعالیت خدماتی تخصصی مدت زیادی نیست که رایج شده است، اما در همین مدت کوتاه اهمیت بالایی در نگهداری از ساختمان ها پیدا کرده است.

روش های دسترسی به نمای سنتی در نماشویی

با توجه به اینکه در گذشته آلودگی ها به این شکل که امروزه میبینیم وجود نداشته، نماشویی و شستشوی نما اهمیت کمتری داشته است، بنابراین نمی توان قدمت خیلی زیادی برای نماشویی به این شکلی که امروزه رایج است، در نظر گرفت. با افزایش تقاضای مردم برای دریافت خدمات شستشوی نمای ساختمان می توان دریافت که این فعالیت ها تا چه حدی اهمیت پیدا کرده است و بالتبع روش های گوناگونی برای انجام نماشویی بوجود آمده است. با این حال شاید بتوان برخی روش ها را قدیمی تر از بقیه دانست. در گذشته ارتفاع ساختمان ها زیاد نبوده و برای دسترسی به آن ها مشکلاتی که امروز مطرح است، وجود نداشته است. از روش های دسترسی قدیمی به نمای ساختمان می توان به استفاده از داربست اشاره کرد. استفاده از روش طناب و بالابر در گذشته وجود نداشته است.

ابزار های سنتی در نماشویی ساختمان

تی و ابر از جمله ابزاری بوده اند که در شستشوی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گرفته اند. ابزار هایی مثل واترجت، واترسندبلاست تکنولوژی های نوینی هستند که امروزه از آن ها برای نماشویی ساختمان ها استفاده می شود. استفاده از آب خالی یا ابزاری مثل تی و ابر دیگر جوابگو نیست چرا که حجم آلودگی ها و جنس نما های ساختمان با گذشته بسیار تفاوت دارد. اما با این حال بعضی از افراد همچنان اصرار بر تمیز کردن نمای ساختمان خود به شیوه های قدیمی دارند و برای انجام این کار از شرکت های نماشویی کمک نمی خواهند.

مجموعه کارویس و روش های سنتی نماشویی

تیم خدمات شستشوی نمای ساختمان کارویس، از به روز ترین متد برای تمیز کردن نمای ساختمان استفاده می کنند. روش های قدیمی هر کدام به نحوی منسوخ شده اند و روش ها و ابزار های جدید جایگزین آن شده اند. بهتر است از روش های جدید برای نماشویی استفاده کنید چرا که روش های قدیمی دیگر کارایی ندارد.

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چیز هایی که باید درمورد بازسازی خانه بدانید!
شنبه 21 خرداد 1401 ساعت 12:9 | بازدید : 31 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

هر خانه ای پس از مدت زمانی که از آن استفاده می کنید نیاز به خدمات بازسازی دارد. دلایل زیادی وجود دارد که شما می توانید براساس آن ها کار بازسازی خانه تان را انجام دهید اما معمولا افراد تخصص زیادی در این زمینه ندارند. بنابراین ما به شما توضیحاتی را ارائه می کنیم که به راحتی با روش ها، دلایل، عوامل و قوانین بازسازی خانه آشنا شوید.

مهمترین اهداف بازسازی خانه

بازسازی منزل به دلایل و با اهداف خاصی انجام می شود. مجموع این دلایل هستند که شما را وادار به انجام بازسازی خانه می کنند. در ادامه برخی از این دلایل را برای شما برمیشماریم:

  • ایجاد فضایی کاربردی تر در خانه نسبت به فضای قدیمی
  • ایجاد تغییراتی در نقشه و شکل کلی خانه
  • ایجاد تغییرات مثبت و اهمیت به لزوم تغییرات مداوم و مستمر
  • افزایش ایمنی و مقاومت ساختمان با اقدامات مقاوم سازی
  • بهتر کردن وضعیت ظاهری و باطنی بنا برای جذب مشتری و فروش یا اجاره راحت تر ساختمان قدیمی
  • رفع نواقص ساختمان، بهبود فضای کلی خانه و افزایش کیفیت بنا
  • بالا بردن امنیت ساختمان و رعایت نکاتی برای بهبود سیستم های نظارتی

مهمترین قوانین بازسازی خانه

در برخی موارد برای ایجاد تغییرات در یک ساختمان به دریافت مجوز از سازمان های ذی صلاح نیاز است. آگاهی درباره قوانین و مقررات ساختمان سازی به شما کمک می کند تا کار بازسازی خانه را با سرعت و آرامش بیشتری انجام دهید. تغییرات جزئی و داخلی در هنگام بازسازی خانه نیازی به دریافت مجوز رسمی از شهرداری و یا … را ندارد اما تغییرات اساسی مثل تغییر محل پله های ساختمان یا دیوار های خارجی باید با مجوز شهرداری و تحت نظارت این ارگان دولتی انجام شود. بهتر است با شرکت های ساختمان سازی برای بازسازی خانه خود همکاری کنید، چرا که آن ها با همه مراحل قانونی انجام کار آشنایی کامل دارند و مجوز ها را با سرعت دریافت می کنند.

اهمیت برخی نکات در بازسازی منزل

  • پیش از شروع بازسازی خانه، محدوده ای را که قصد اعمال تغییرات بر روی آن دارید، مشخص کنید.
  • همیشه در مشخص کردن بودجه، نوع تغییرات و نحوه بازسازی خانه، درصدی را به عنوان احتمال تغییر قرار دهید و درواقع انعطاف پذیر باشید.
  • قبل از شروع کار خواسته ها و نیاز های خود را به خوبی شناسایی کنید و آن را به صورت کاملا شفاف به تیم پیمانکاری بازسازی خانه توضیح دهید تا مشکلی در روند کار ایجاد نشود.
  • اگر خودتان آشنایی زیادی با روش های بازسازی خانه ندارید، از یک تیم پیمانکاری معتبر و حرفه ای کمک بگیرید تا نتیجه کار رضایت بخش باشد.

بازسازی خانه با تیم پیمانکاری کارویس

تیم کارویس متشکل از بهترین و معتبر ترین مهندسان، متخصصان و کارشناسان بازسازی خانه است که فعالیت خود را به صورت کاملا شفاف و تخصصی انجام می دهد. همکاری با کارویس تمام دغدغه های شما را از بین می برد و پروژه ها را به بهترین نحوی که می تواند، به اتمام می رساند.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با برخی روش های نماشویی
شنبه 21 خرداد 1401 ساعت 11:52 | بازدید : 35 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

برای تمیز کردن نمای ساختمان، روش های مختلفی در نماشویی وجود دارد که با توجه به عوامل گوناگون می توان یکی از آن ها را انتخاب کرد. این عوامل می تواند شامل متراژ بنا، ارتفاع، نوع دسترسی، جنس نما و میزان آلودگی سطح نما باشد. برای انجام نماشویی بر روی نمای ساختمان باید به سراغ تیم هایی بروید که تخصص کافی در حیطه نماشویی دارند و در انجام کار خود مسئولیت پذیر هستند. برخی از روش های نماشویی نسبت به سایر روش ها به خاطر جنس انواع نما، بیشتر کاربرد دارند که در این مقاله آن ها را بررسی می کنیم.

استفاده از واترجت در نماشویی

واترجت یک دستگاه مخصوص به نماشویی است که آب را با فشار بسیار زیاد به سطح نما می ریزد و سطح آن را از هر گونه آلودگی پاک می کند. استفاده از واترجت تقریبا در همه روش های نماشویی لازم است و تنها مواد شوینده آن نسبت به جنس نما متفاوت می شود. نمای شیشه ای، سنگی، فلزی و حتی نمای سیمانی نیاز به شسته شدن به وسیله واترجت را دارند.

نماشویی با ماده دیسکلر

برای برخی از نماهای سنگی یا نما هایی که درصد چربی آن ها زیاد است، از دیسکلر که نوعی اسید رقیق شده است، استفاده می شود. دیسکلر چربی نما را حل می کند و در عین حال هیچ آسیبی به نما نمی رساند. برای کاربرد دیسکلر آن را داخل مخزن واترجت می ریزند و سپس به همراه آب با فشار قوی به سطح نما تزریق می کنند.

نماشویی به وسیله واتر سندبلاست

نما های سنگی، سیمانی، آجری و نما هایی از جنس سنگ تیشه ای به خاطر اینکه سطح صافی ندارد، به راحتی تمیز نمی شوند. برای همین باید از ماده استفاده شود که به داخل این خلل و فرج ها نفوذ کند و به خوبی سطح نما را تمیز کند. سیلیس یا همان ماسه بادی صنعتی داخل مخزن واترجت ریخته می شود و با نازل مخصوص به سطح نما ریخته می شود. سندبلاست چربی، آلودگی، قارچ ها، کپک ها و حتی شوره های نما را از بین می برد و سطح آن را کاملا تمیز می کند. سیلیس بسیار ریز است و هیچ آسیبی به نمای ساختمان نمی رساند و تنها یک لایه بسیار نازک از روی نما بر می دارد و آلودگی های آن را پاک می کند.

مجموعه کارویس و روش های نماشویی

تیم کارویس با توجه به تخصص بالایی که در زمینه شستشوی نمای ساختمان دارد به شما کمک می کند تا با بهترین روش نمای ساختمان خود را تمیز کنید. شما می توانید با یک تماس تلفنی به صورت کاملا رایگان از مشاوران خدمات نماشویی کارویس، مشاوره دریافت کنید.

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


استفاده از آجر در بازسازی خانه
شنبه 21 خرداد 1401 ساعت 11:6 | بازدید : 33 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

آجر یکی از مهمترین مصالح و متریال مورد استفاده در ساختن یک بنا است. آجر به عنوان متریالی حیاتی در نوسازی و بازسازی خانه مورد توجه پیمانکاران و سازندگان ساختمان های مختلف است. برای این که یک ساختمان بنا شود به تعداد زیادی آجر نیاز است. بعد از ستون های آهنی، این  آجر ها هستند که بخش اعظم و مهمی از ساختمان را تشکیل می دهند. همانطور که می دانید آجر ها انواع مختلفی دارند که برای مصارف متعددی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع آجر در بازسازی خانه

آجر هایی که در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند دارای انواع مختلفی هستند. آجر می تواند در اکثر بخش های خانه مورد استفاده قرار بگیرد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید آجر تنها برای ساخت خانه مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه می توان آن را حتی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه نیز به کار برد. آجر در شکل و طرح های مختلف ساخته می شود و مثل گذشته فقط یک جسم مستطیل شکل نیست.  در ادامه این متن به بررسی انواع آجر و کاربرد آن در بنا می پردازیم.

آجر های لعابی در بازسازی خانه

این نوع آجر ها با یک لایه از لعاب پوشیده شده اند. در واقع این لایه لعابی به جهت افزایش مقاومت در مقابل رطوبت، تغییرات جوی و آب و هوایی و جلوگیری از فرسایش بر روی آجر کشیده می شوند. مقاومت بالای این آجر ها بر روی قیمت آن نیز اثر گذار بوده است و قیمت این آجر ها به نسبت آجر های دیگر بیشتر است. نکته مثبت درمورد این آجر ها رنگ های متنوعی است که دارد.

آجرهای تزیینی و دکوراتیو در بازسازی خانه

با توجه به  نحوه نام گذاری این آجر ها می توان به این نتیجه رسید که این نوع از آجر ها بیشتر جنبه دکوری و تزئینی دارند و برای طراحی دکوراسوین داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال یک نوع از آجر هایی که در بازسازی خانه مورد توجه قرار می گیرند، همین آجر های دکوراتیو هستند. این آجر ها به دو دسته آجر های طبیعی و ساخته شده از خاک رس یا شن و ماسه و ورق های طراحی شده به شکل آجر ساخته می شوند. آجر های دکوراتیو در اندازه های مختلف به شکل ورق تهیه و تولید می شوند که با استفاده از پانچ به دیوار متصل می شوند. آجر های دکوراتیو را می توانید در هنگام بازسازی خانه در داخل یا خارج خانه مورد مصرف قرار دهید. آجر های دکوراتیو مصنوعی نیز خود به دو گروه تقسیم می شوند. گروه اول آجر دکوراتیو نما و گروه دوم آجر دکوراتیو داخلی هستند. همانطور که مشخص شده است آجر های دکوراتیو نما به نحوی ساخته می شوند که مقاومت لازم برای نصب در فضای خارجی ساختمان را داشته باشند و در برابر رطبت، نور خورشید، نم باران و شرایط محیطی مقاوم بمانند. آجر های داخلی نیز بیشتر جنبه دکوری دارند و در بازسازی داخلی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مناسب هستند.

دلایل استفاده از آجر در بازسازی خانه

آجر را به دلایل مختلفی به عنوان یکی از مصالح پرکاربرد در نوسازی و بازسازی خانه مورد استفاده قرار می دهند. برخی از این دلایل در این مقاله مورد اشاره واقع شده است.

پایداری و طبیعی بودن آجر

متریال مورد استفاده برای ساخت آجر از خاک رس و آب است برای همین آجر آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند و از طرفی مقاومت و پایداری بالایی در برابر عوامل طبیعی دارد و خیلی دیر تر از متریال های دیگر مورد آسیب قرار می گیرد. ویژگی مثبت دیگر آجر ها قابل بازیافت بودن آن ها است.

صرفه جویی در مصرف انرژی با آجر

آجر ها علاوه بر مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی، عایق های مناسبی برای ساختمان در برابر سرما و گرما و حفظ انرژی هستند. بنابراین معماران علاقه زیادی به استفاده از این ماده در ساخت ساختمان دارند. آجر خانه شما را در فصل زمستان از سرما و در فصل تابستان از گرما محافظت می کند.

عایق صدا بودن آجر

دیگر ویژگی مثبت این متریال دوست دار طبیعت عایق صدا بودن ان است. این روز ها که شهر ها از سر و صدا های زیادی پر شده اند، آجر به عنوان متریالی که عایق صدا و محافظ در برابر آلودگی های صوتی است، مورد استفاده ساختمان سازان در نوسازی و بازسازی خانه است.

مقاوم بودن آجر در برابر آتش و حرارت

از آن جایی که آجر ها در دمای بالا و با حرارت زیاد در کوره های آجر پزی ساخته و پرداخته می شوند، قطعا مقاومت بالایی در برابر آتش پیدا می کنند. به همین دلیل اگر یک ساختمان دچار آتش سوزی و حریق شود، آجر از آن دست متریالی است که کمترین آسیب را می بیند.

سبک بودن آجر به عنوان یک متریال در ساخت و ساز

به نسبت برخی از متریال های دیگر آجر دارای ون سبک تری است. همچنین برخی آجر ها به نحوی طراحی شده اند که از آجر های معمولی نیز سبک تر هستند. سبک بودن این ماده و در عین حال مقاوم بودن آجر ویژگی بسیار خوبی است. همچنین آجر چند بعد دارد و قابلیت استفاده در حالت های مختلفی را دارد.

استفاده از آجر در بازسازی خانه در نگاهی کلی

با توجه به اطلاعات داده شده در این مقاله قطعا به علت استفاده از آجر در نوسازی و بازسازی ساختمان پی برده اید. آجر به عنوان یک ماده مقاوم در برابر حرارت و یا هر نوع شرایط آب و هوایی، عایق صدا، عایق انرژی، سبک و در عین حال پایدار بودن، همچنین قیمت مناسب تبدیل به یکی از مصالح پر استفاده در صنعت ساختمان سازی مثل نوسازی و بازسازی خانه شده است.

استفاده از آجر در بازسازی خانه


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


6 المان در تغییر دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی
شنبه 21 خرداد 1401 ساعت 11:4 | بازدید : 32 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

سالن پذیرایی در هر خانه جز قسمت های پر رفت و آمد است که طراحی دکوراسیون داخلی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این که سالن پذیرایی خانه تان شامل جذابیت های بصری خوبی باشد شاید بهتر باشد که از یک طراح داخلی کمک بگیرید و یا در رابطه با طراحی دکوراسیون آن تحقیقات و مطالعات بیشتری انجام دهید. سالن پذیرایی در خانه میزبان مهمان های شما و محلی برای گذران تایم استراحت شما در کنار عزیزانتان می باشد. برای تغییر در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی چندین فاکتور وجود دارد که در این مقاله به توضیح درباره ویژگی های 6 مورد از آن ها اشاره می کنیم:

اولین فاکتور: انواع مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی

شاید بتوان عنوان مهمترین فاکتور در چیدمان دکوراسیون سالن پذیرایی یا همان نشیمن را به مبلمان و میز پذیرایی داد. برای انتخاب مبلمان در ابتدای کار به سبکی که برای طراحی داخلی خانه انتخاب نموده اید توجه کنید تا بر همان اساس مابقی قسمت های خانه را دیزاین کنید. از نکات دیگری که برای انتخاب مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی و نشیمن مورد توجه است، اندازه و متراژ سالن است. اگر سالن شما بزرگ است می توانید از مبلمان بزرگ تری استفاده کنید و یا در انتخاب رنگ مبل با محدودیت کمتری مواجه هستید. شما می توانید از دو الی چند دست مبلمان در نشیمن های بزرگ استفاده کنید. رنگ هر دست از مبلمان را می توانید به صورت مکمل یا متناسب با هارمونی رنگ ها انتخاب کنید. انتخاب مبلمان و میز های آن برای سالن های پذیرایی کوچک با محدودیت های بیشتری روبرو است. انتخاب رنگ مبلمان باید بیشتر با رنگ های نود و خنثی باشد، اندازه آن کوچک و تعدادش کم باشد. انواع مبلمان شامل مبلمان کلاسیک، مدرن، سلطنتی، چستر، کابریول، شزلون، فوتون، مبل تخوت خواب شو، مبلمان به شکل ال، دو وجهی، نیمکتی و براساس جنس آن مثل چرم و پارچه ای می شود.

دومین فاکتور: فرش و انواع آن در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی

یک فاکتور بسیار اثر بخش در زیباتر شدن طراحی داخلی و چیدمان سالن پذیرایی به خصوص برای ایرانی ها، فرش است. فرش ها در طرح، رنگ، جنس و اندازه های مختلف تولید می شود که دست شما را در طراحی دکوراسیون داخلی تا حد زیادی باز می گذارد. فرش ها در دو نوع دستباف و ماشینی تولید می شوند که مشخصا نوع دستباف آن گران تر و ارزشمند تر از نوع ماشینی است. فرش را نیز براساس سبک انتخابی خانه انتخاب کنید و سعی کنید با توجه به نوع چیدمان از نمونه های شلوغ و طرح دار و یا ساده و بدون طرح استفاده کنید.

فاکتور سوم: میز کنسول در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی

برای اینکه زیبایی سالن پذیرایی و نشیمن خانه را چند برابر کنید، می توانید از میز کنسول و آینه در آن استفاده کنید که البته این المان نیز در طرح، رنگ و اندازه های گوناگون طراحی شده است و کار را برای طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن شما راحت تر می کند. با توجه به فاکتور هایی که در نوشته های قبلی همین مقاله ذکر شد، نوع میز کنسول را انتخاب کنید. می تواندی برای زیباتر به نظر آمدن کنسول از گلدان گل، شمع ها و دکوریجات دیگر استفاده کنید. نوع آینه و طراحی آن نیز باید متناسب با کنسول و اندازه سالن پذیرایی باشد.

فاکتور چهارم: دیوار پوش مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی

دیوارپوشی که برای سالن پذیرایی انتخاب می شود می تواند کاغذ دیواری یا نقاشی باشد. انتخاب طرح و رنگ هر دیوار پوشی باید متناسب با سبک منتخب برای سالن پذیرایی در طراحی دکوراسیون داخلی و متراژ بنا باشد. انواع طرح و رنگ و همینطور جنس های مختلفی از کاغذ دیواری ها وجود دارد. اگر مبلمان شما طرحدار است، بهتر است کاغذ دیواری طرحی ساده داشته باشد. اگر خانه شما کوچک است از رنگ های خنثی مثل سفید برای رنگ دیوار ها و سقف استفاده کنید تا خانه شما بزرگ تر به نظر بیاید.

فاکتور پنجم: کفپوش مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی

کفپوش ها به لحاظ تنوع در جنس به نسبت دیوار پوش ها بیشتر هستند. طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی خانه شماست که مشخص می کند چه نوع کفپوشی برای نشیمن مناسب تر است. کفپوش ها دارای انواع پارکت، سرامیکی، سنگ، موزائیک، لمینت و انواع دیگر هستند. البته کفپوش های موزائیکی کاربرد خیلی کمتری نسبت به گذشته دارند چرا که مصالح جدید تری مثل انواع پارکت و لمینت در بازار عرضه شده اند. با این حال طراحان داخلی بهتر از همه می توانند انواع این کفپوش ها را در دکوراسیون ها مختف استفاده کنند.

فاکتور ششم: اکسسوری و دکوری های زیبا برای طراحی دکوراسیون داخلی

مرحله آخر در طراحی داخلی سالن پذیرایی و یا نشیمن منزل استفاده از اکسسوری ها و دکوری ها است. دکوری ها می تواند شامل قاب عکس، تابلو های نقاشی، مجسمه ها، آینه، گلدان و گل و گیاه طبیعی یا مصنوعی، انواع رومیزی ها، ظروف دکوری، شمعدان و هزاران وسیله دیگر باشد. انتخاب هر نوع از این وسایل باید مطابق طراحی دکوراسیون داخلی و سبک مورد نظر شما در دیزاین منزل باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی به طور کلی

هر خانه ای پس از اینکه ساخته می شود و برای زندگی و سکونت آماده می شود، نیاز به پیاده سازی طراحی دکوراسیون داخلی دارد تا زیبایی های آن بیشتر به نظر بیاید.  برای انجام این کار هم می توانید از شرکت ها یا طراحان معروف کمک بخواهید و هم خودتان با کمی مطالعه می توانید تا حد زیادی از طراحی را انجام دهید.

6 المان در تغییر دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


محاسبه و تخمین هزینه بازسازی خانه
چهار شنبه 18 خرداد 1401 ساعت 11:40 | بازدید : 26 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

حتما شما نیز پس از چند سال زندگی در خانه تان نیاز به تغییرات را احساس می کنید. بازسازی خانه همیشه راه حل مناسبی برای گذر از این حالت دلزدگی بوده است. اگر قصد دارید که تغییراتی در خانه تان ایجاد کنید باید ابتدا به سراغ بودجه خود بروید. تغییرات همیشه هزینه بر بوده است و این بودجه شما است که نشان می دهد تا چه حدی اجازه پیشروی در بازسازی خانه تان را دارید. اما برآورد هزینه ها پیش از شروع بازسازی کار راحتی نیست و برای انجام این کار نیاز به فردی دارید که به خوبی با تخمین هزینه ها آشنا باشد.

هزینه بازسازی خانه و نحوه قیمت گذاری

موضوع مهمی که علاوه بر نیاز ها و علایق شما در انجام پروژه های بازسازی دخیل است، هزینه ها و بودجه ای است که شما برای این کار اختصاص داده اید. اختصاص دادن یک بودجه مشخص به شما برای انتخاب و اعمال تغییرات چارچوب می دهد. این تغییرات می تواند شامل تغییرات سطحی یا اساسی باشد. همیشه قبل از شروع هر کاری میزان مشخصی از بودجه را در نظر بگیرید و براساس همان بودجه پیش بروید. البته بهتر است که کمی درصد خطا برای مبلغی که انتخاب کرده اید مشخص کنید تا در حین انجام کار اگر هزینه غیر منتظره ای پیش آمد دچار مشکل نشوید. بازسازی خانه کاری هزینه بر و زمان بر است، برای همین آگاهی از هزینه ها به شما کمک می کند عاقلانه تر برای خانه تان تصمیم گیری کنید.

تهیه چک لیست هزینه ها و تغییرات بازسازی خانه

در ابتدای کار مشخص کنید که تمایل دارید کدام بخش از خانه تغییر کند و سپس این تغییرات را اولویت بندی کنید تا بودجه شما صرف مهمترین کار ها شود. پس از انجام این کار و بررسی هزینه های مربوط به هر تغییر، می توانید به تغییرات اضافه یا از آن کم کنید تا تعادل بین بودجه و کار برقرار شود. برای تهیه چک لیست بازسازی خانه می توانید از بخش های مختلف خانه شروع کنید برای مثال ابتدا تغییرات آشپزخانه سپس اتاق خواب و بعد از آن سالن پذیرایی را در نظر بگیرید و یا تغییرات را براساس نیاز خانه مثل تغییرات کفپوش، شیرآلات، لوله کشی ها، کابینت و رنگ دیوار ها اعمال کنید. حالا براساس نیاز خانه، متریال کاربردی را مشخص کنید و قیمت آن ها را مشخص کنید.

تهیه لیست هزینه ها توسط تیم کارویس

مجموعه کارویس با توجه به تخصص و تجربه ای که در حیطه بازسازی خانه دارد به شما کمک می کند تا از میزان بودجه مورد نیاز خود برای بازسازی خانه آگاه شوید و یا براساس بودجه ای که دارید تغییراتی را اعمال کنید که هم زیبا و هم کاربردی باشد.  بنابراین اگر قصد بازسازی خانه تان را دارید و نمی دانید چگونه باید هزینه های خود را پیش بینی کنید، کارویس در کنار شما خواهد بود.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نماشویی نمای سنگ تیشه ای
چهار شنبه 18 خرداد 1401 ساعت 11:27 | بازدید : 29 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

هر نمای ساختمانی دارای جنس متفاوتی است که بسته به شرایط گوناگون برای نما انتخاب شده است. یکی از انواع این متریال که از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است، سنگ است. سنگ به عنوان یک ماده پرطرفدار در نمای ساختمان ها استفاده می شود و زیبایی ساختمان را چند برابر می کند. اما همین سنگ نیز تنوع زیادی دارد و شما می توانید یمی از انواع آن را برای نمای ساختمان خود استفاده کنید. قطعا این تنوع در سنگ ها، نماشویی آن ها را نیز متفاوت می کند. یکی از انواع این سنگ ها، نوع تیشه ای است که روش شستشوی آن با سنگ های دیگر تا حدی متفاوت است. برای نماشویی سنگ تیشه ای از ابزار و متریال مخصوص استفاده می شود که در ادامه همه آن ها را بررسی می کنیم.

سنگ تیشه ای چیست؟

حالا که بحث از نوع نماشویی و شستشوی نمای سنگ های تیشه ای شده است، باید ابتدا مشخص کرد که این نوع سنگ ها چه شکلی دارند. سنگ های تیشه ای نقطه مقابل سنگ های صیقلی هستند و سطح آن ها به هیچ عنوان صاف و یکدست نیست. سنگ های تیشه ای حالت زبری دارند و سطح آن ها یکنواخت نیست. علت نام گذاری این نوع سنگ به خاطر این است که با استفاده از ضربات تیشه شکل می گیرد و سبب افزایش اصطکاک سطح سنگ می شود. قطعا نماشویی این نوع سنگ ها نیاز به تخصص و مهارت دارد.

نحوه نماشویی سنگ تیشه ای

همانطور که متوجه شدید، سطح سنگ تیشه ای به هیچ عنوان صاف نیست، بنابراین آلودگی در بین خلل و فرج های سنگ رسوخ پیدا می کند و تمیز کردن آن با مشکل همراه می شود. اما روش های نوین نماشویی ساختمان برای این چالش نیز راه حل دارد و با استفاده از ابزاری به نام واترسندبلاست که همان ترکیب واترجت و سیلیس است، نمای سنگ تیشه ای را تمیز می کند. مجموعه کارویس نیز از ارائه کنندگان انواع خدمات نماشویی و شستشوی نمای ساختمان است که به روش های نوین آشنایی کامل دارد و بر آن ها مسلط است.

متریال مخصوص نماشویی سنگ تیشه ای

از آن جایی که آب خالی قادر به تمیز کردن کثیفی های نفوذ پیدا کرده به داخل سنگ ها نیست باید ماده ای وجود داشته باشد که همانند جرم ها با تمام سطح نما تماس پیدا کند و آلودگی را از بین ببرد. این ماده در نماشویی ساختمان سیلیس نام دارد. سیلیس همان ماسه بادی صنعتی است که با استفاده از نازل مخصوص نصب شده بر روی واترجت، با سطح نما تماس پیدا می کند و لایه برداری بسیار سطحی انجام می دهد که تنها جرم ها را از بین می برد و آسیبی به نما وارد نمی کند.

برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تفاوت انواع سنگ در شستشوی نما
چهار شنبه 18 خرداد 1401 ساعت 10:49 | بازدید : 28 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

شستشوی نما یک هنر و مهارت است. این کار را باید با شناخت کامل نما و انتخاب صحیح مواد شوینده و وسایل شستشو انجام داد. شاید بسیاری این کار را بسیار ساده در نظر بگیرند؛ اما در این مقاله قصد داریم تا به شما نشان دهیم در نمای سنگی از چه روش‌هایی برای شستشو استفاده می‌کنند و در نهایت درباره اهمیت شستشوی نما سنگ بر اساس نوع آن‌ها صحبت کنیم.

آیا نمای سنگی به شستشو نیاز دارد؟

بله! نمای سنگ هم همانند هر نوع نمای دیگر به نماشویی نیاز پیدا می‌کند. البته برخی انواع سنگ همانند مرمر دیرتر کثیف می‌شوند؛ اما به هر صورت نمای سنگی هم به شستشو نیاز پیدا خواهد کرد.

از چه ابزارهایی در شستشوی نما سنگ استفاده می‌کنند؟

به‌صورت کلی از دو ابزار واترجت و سندبلاست در شستشوی نما سنگی استفاده می‌کنند. واترجت یک وسیله ساده است که مشابه آن را در کارواش‌ها می‌توانید ببینید. این دستگاه آب را با فشار بالا به بیرون می‌پاشد. به این ترتیب می‌تواند جرم‌ها را به‌خوبی پاک کند. واترجت یک وسیله بسیاری کاربردی در شستشوی نما ساختمان به حساب می‌آید. وقتی که نما با واترجت پاک نشود، به سندبلاست نیاز پیدا می‌کند. سندبلاست یک وسیله خاصی است که شن‌های ریز را همراه با هوا به سطح پرتاب می‌کند. به این ترتیب یک لایه از روی سطح برداشته می‌شود. از سندبلاست در شستشوی نما یا رفع زنگ‌زدگی آهن استفاده می‌کنند.

از چه موادی در شستشوی نمای سنگ استفاده می‌کنند؟

به‌صورت کلی در وهله اول با کمک واترجت و آب، دیوارها را شستشو می‌دهند. آب با کمک دستگاه واترجت با فشار بسیار بالا به دیوار پاشیده می‌شود. به همین خطار می‌تواند تا رسوبات و جرم روی دیوار را تا حد بسیاری از بین ببرد. اگر دیوار خیلی کثیف باشد، روی سطح دیوار را با شوینده می‌شویند. شوینده می‌تواند چربی و مواد کثیف را در خود حل کند. به این ترتیب پس از آن یکبار روی نما را دوباره آب می‌گیرند تا سطح از مواد شوینده پاک شود. اگر این روش هم جواب نداد، همان طور که اشاره کردیم نوبت به سندبلاست می‌رسد. سندبلاست معمولاً سطح را پاک می‌کند؛ اما اگر باز هم سطح پاک نشد، نیاز به اسیدشویی خواهید داشت. در روش اسیدشویی از اسیدهای بسیار رقیق بر اساس نوع سنگ استفاده می‌کنند. به این ترتیب یک لایه نازک از سطح برداشته می‌شود و سنگ همانند روز اول درخشان خواهد بود. البته انتخاب نوع اسید و میزان آن اهمیت بسیاری دارد. توجه داشته باشید که تا حد امکان از این روش استفاده نمی‌کنند. چون برخی سنگ‌ها به این ترتیب در مقابل هوا و رطوبت حساسیت پیدا می‌کنند و مقاومت آن‌ها کمتر می‌شود. پس بهتر است شستشوی نما را پیش از آنکه کار به کثیفی شدید برسد انجام دهید. زیرا هرچه مواد بیشتری در شستشوی نما استفاده شود، هزینه و وقت بیشتری می‌طلبد.

از چه روش‌هایی برای شستشوی نما استفاده می‌کنند؟

به‌صورت کلی در حال حاضر از دو روش راپل و روش داربست برای شستشوی نما استفاده می‌کنند. روش داربست روش قدیمی است. در این روش معمولاً باید از یک اکیپ نصب داربست ابتدا کمک بگیرید تا جلوی نما ساختمان داربست بزند. پس از اتمام پروژه نیز باید از آن‌ها بخواهید تا داربست را جمع کنند. به این ترتیب یک هزینه دیگر به هزینه‌های شستشوی نما شما اضافه می‌شود. داربست یک سازه ساده آهنی است. در این سازه بین هر دو لوله یک تکه الوار چوبی قرار می‌دهند. به این ترتیب افراد می‌توانند روی این الوار بایستند و شستشوی نما را انجام دهند. این روش زمان‌بر است و خطرات مخصوص به خود را دارد. در حال حاضر روش راپل برای شستشوی نما سنگ مطرح شده است. در این روش افراد از بالای پشتبام همراه با طناب به‌سمت پایین آویزان می‌شوند. آن‌ها بین زمین و هوا معلق خواهند بود و می‌توانند به جاهای مختلف دیوار دسترسی داشته باشند. این روش سریع‌تر، ایمن‌تر و ارزان‌تر از روش داربست است. به همین خاطر برای شستشوی نما باید از پیمانکارانی کمک بگیرید که از این روش استفاده می‌کنند.

چرا باید روش شستشو بر اساس نوع سنگ انتخاب شود؟

اگر سری به بازار بزنید، متوجه می‌شوید که از انواع مختلف سنگ برای سنگ نمای ساختمان استفاده می‌کنند. برای مثال می‌توانند از سنگ تراورتن که به سنگ نمای رومی شناخته می‌شود، سنگ گرانیت، سنگ نما چینی، سنگ نما مرمر یا سنگ نما مرمریت استفاده کنند. هر کدام از انواع سنگ‌ها، دارای خواص مخصوصی هستند. همچنین میزان جرم‌گیری آن‌ها تفاوت دارد. برای مثال سنگ مرمر سفید با وجود آنکه رنگ روشنی دارد، دیرتر از سنگ‌های دیگر کثیفی و آلودگی را به خود جذب می‌کند. به همین خاطر کمتر از سنگ‌های نمای دیگر به شستشو نیاز پیدا خواهد کرد. برخی سنگ‌ها دارای بافت متخلل هستند. به این ترتیب اگر از روش‌های خاصی برای شستشوی نما استفاده نکنید، سنگ‌ها از داخل ترک می‌خورند. مخصوصاً وقتی که نوبت به انتخاب مواد شوینده یا حتی مواد اسیدی می‌رسد، در نظر گرفتن نوع سنگ اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. برخی سنگ‌ها در برابر بعضی مواد شیمیایی بسیار ضعیف هستند و دچار واکنش می‌شوند. تخصص پیدا کردن در این موضوع کار دشواری است. به همین خاطر است که باید با یک پیمانکار خبره در این زمینه مشورت کنید. توجه داشته باشید که برخی پیمانکاران بدون در نظر گرفتن نوع سنگ اقدام به نماشویی می‌کند. نماشویی یک کار بسیار حساس است. در صورتی که به درستی انجام نشود، می‌تواند خسارت بسیاری را به بار بیاورد و معمولاً پیمانکاران بدون اعتبار، مسئولیت به عهده نمی‌گیرند. در نتیجه بهتر است شستشوی نمای خود را به پیمانکاران و تیم‌های خبره بسپارید و آسوده‌خاطر باشید.

تفاوت انواع سنگ در شستشوی نما

برچسب‌ها: شستشوی نما , نماشویی ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ابزار های مخصوص رنگ آمیزی برای نقاشی نما
چهار شنبه 18 خرداد 1401 ساعت 10:44 | بازدید : 72 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

برای انجام پروژه های نقاشی نما به وسایل و ابزار هایی نیاز است که بتوان نما را به خوبی با رنگ پوشش داد. هر چه ابزار و وسایل برای رنگ آمیزی نما کامل تر باشد، مراحل انجام پروژه سهل تر و با سرعت بیشتر پیش می رود. شرکت های متخصص در حوزه نقاشی نما علاوه بر کادر مجرب و آموزش دیده در این زمینه، ابزار کاملی برای انجام کار نیز دارند. اهمیت به داشتن ابزار و وسایل به روز و با امکانات پیشرفته نشان می دهد که تیم ها و یا مجموعه ها برای مشتریان خود ارزش بالایی قائل هستند. پس تا به اینجای مقاله به اهمیت داشتن ابزار و تکنولوژی به روز در عملیات نقاشی نما و نقاشی ساختمان پی برده اید. در ادامه مقاله نیز به بررسی ابزار و وسایل مورد نیاز نقاشی و کاری که با آن ها انجام می شود، می پردازیم.

قلمو برای نقاشی نما

قلمو یک ابزار بسیار ساده و ابتدایی برای نقاشی نمای ساختمان است که در اندازه های مختلف تولید می شود. استفاده از این ابزار برای رنگ آمیزی نمای ساختمان بیشتر برای لکه گیری و یا دسترسی به قسمت هایی است که با ابزار های دیگر قابل دسترسی نیست. بنابراین قلمو یک ابزار نقاشی مبتدی است که در موارد محدودی مثل رنگ آمیزی در و پنجره ها و یا نقاشی نما هایی با ارتفاع کم کاربرد دارد. قلموی مخصوص برای رنگ های روغنی و پلاستیک با یکدیگر متفاوت هستند. البته کم کاربرد بودن قلمو به این معنا نیست که به طور کل نیازی به این ابزار نیست بلکه با وجود قدیمی بودن هنوز کاربردی و قابل استفاده است.

غلطک برای نقاشی نما

غلطک به نسبت قلمو ابزار پیشرفته تری است و موارد استفاده از آن نیز بیشتر است. کار با غلطک به مراتب راحت تر از کار با قلمو است، بعضی از غلطک ها قابلیت تنظیم دسته دارند و به راحتی تا چند متر از نقاشی نمای یک ساختمان را پوشش می دهند. جنس دسته غلطک ها متفاوت است و شما بسته به نیاز و نوع مصرف می توانید یکی از انواع غلطک را انتخاب کنید.

پیستوله برای رنگ آمیزی نما

پیستوله یک ابزار مدرن برای نقاشی نمای ساختمان است که دارای یک مخزن نگه دارنده رنگ است. شما رنگ مورد نظر خود را داخل مخزن می ریزید و با فشار دادن اهرم تعبیه شده بر روی پیستوله رنگ به صورت ذرات بسیار ریز به نما تزریق می شود. پیستوله به خاطر مکانیزمی که دارد به راحتی رنگ را در یک سطح گسترده از ساختمان به صورت یکنواخت پخش می کند. نقاشی با پیستوله از دو ابزار قبلی بسیار راحت تر است و در مدت زمان کمتر مساحت بیشتری از نمای ساختمان را نقاشی و رنگ آمیزی می کند.

سطل مخصوص نقاشی با قلمو

سطل یک ابزار برای مخلوط کردن رنگ ها با یکدیگر و یا مواد مخصوص و به نوعی درست کردن آن است. استفاده از سطل برای کار با قلمو از الزامات است. جنس سطل های رنگ معمولا از پلاستیک است که وزن کمتری دارد و حمل آن را برای نقاش راحت تر می کند. پس حتما برای ترکیب رنگ ها و مواد از سطل مخصوص و جداگانه استفاده کنید.

سینی مخصوص نقاشی با غلطک

برای رنگ آمیزی با غلطک حتما باید از سینی مخصوص رنگ آمیزی غلطک استفاده نمود، چرا که سر غلطک بزرگ است و طراحی اش به شکلی است که نمی توان آن را درون سطل رنگ فرو برد. پس یکی دیگر از ابزار های مهم نقاشی نمای ساختمان، سینی مخصوص غلطک است.

دسته برای انواع غلطک

دسته غلطک برای نقاشی نما های بلند مورد استفاده قرار می گیرد. اگر دسته غلطک شما کوتاه است می توانید با خرید دسته هایی با اندازه های مختلف، نیاز دسترسی به قسمت های بالاتر نمای ساختمان برای رنگ آمیزی را رفع کنید. دسته غلطک های معمولی، غالبا دارای ارتفاع 1 الی 2 متری هستند که تا ارتفاع 3 الی 4 متری را می توانند رنگ آمیزی کنند. دسته های بلند غلطک نیز معمولا تا 4 متر نیز می رسند که با آن می توانید نقاشی نمای ساختمان را تا ارتفاع 5 الی 6 متر پوشش دهید.

نردبان یا چهارپایه

یکی دیگر از ابزار های مورد نیاز برای نقاشی نما های کم ارتفاعی که نیاز به داربست، طناب یا بالابر ندارند، نردبان یا چهارپایه است که از طریق آن می توان به قسمت های بالایی نما دسترسی پیدا کرد. پس نقاش های ماهر علاوه بر ابزار فوق برای رنگ آمیزی ابزاری نیز برای دسترسی به نما دارند. شرکت های پیشرفته برای نقاشی نما ساختمان ها از ابزاری مثل داربست فلزی، بالابر یا کلایمر و طناب استفاده می کنند و برای انجام این کار نیرو های آموزش دیده دارند.

انواع رنگ برای نقاشی نمای ساختمان

مهمترین وسیله برای نقاشی نمای ساختمان رنگ ها هستند که البته باید با متریال دیگری ترکیب شوند تا کیفیت بهتری در پوشش دهی نما داشته باشند. رنگی که برای نقاشی نما انتخاب می کنید باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا به خوبی سطح نما را رنگ آمیزی کند. مقاومت رنگ، جنس رنگ، نوع و برند رنگ نیز براساس جنس نما و نیاز نقاش متفاوت است. برای اینکه رنگ به خوبی بر روی سطح نما بماند باید آن را زیرسازی کرد که این زیر سازی با پرایمر انجام می شود.

انواع رنگ ها به شرح زیر است:

  • اکرلیک
  • روغن
  • پلاستیک
  • کنیتکس
  • اپوکسی
  • نانو
  • رزین اکرلیک
  • و...

بررسی ابزار مورد نیاز نقاشی نما در یک نگاه اجمالی

داشتن ابزار مناسب در هنگام کار رنگ آمیزی نما به نقاش کمک می کند تا کار خود را با دقت، ظرافت و سرعت بیشتری انجام دهد. رعایت ریزه کاری های نقاسی نما با داشتن همه ابزار ها امکان پذیر است. هر چه دقت و اهمیت در کار رنگ آمیزی بیشتر باشد کیفیت و ماندگاری کار نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین بر همه تیم ها و مجموعه های ارائه دهنده نقاشی نما واجب است که ابزار با کیفیت، مناسب و پیشرفته ای را در اختیار داشته باشند. رضایت از پروژه های نقاشی ساختمان سبب جذب مشتریان بیشتر می شود که نهایتا منجر به افزایش درآمد و سود دهی می گردد. انواع قلمو، انواع غلطک، سطل های مخصوص، رنگ با کیفیت، ابزار دسترسی به نما، پیستوله و نقاش خوب از ملزومات نقاشی نمای با کیفیت هستند.

ابزار های مخصوص رنگ آمیزی برای نقاشی نما


موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 32
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 32
:: بازدید ماه : 35
:: بازدید سال : 46
:: بازدید کلی : 1963