بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
شستشوی نما با واتر جت
چهار شنبه 28 مهر 1400 ساعت 10:26 | بازدید : 85 | نویسنده : admin | ( نظرات )

شستشوی نما

شستشوی نما ساختمان و مکان‌ها اداری باعث می‌شود ساختمان همیشه سالم و تمیز به نظر برسد. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه باید این‌کار را انجام دهید؟ احتمالاً بارها برای شما هم پیش آمده است که لکه‌ها و سیاهی روی سطح نمای ساختمان یا لوله‌های روکار اعصاب‌تان را بهم ریخته باشد و هرکاری می‌کنید به راحتی پاک نشوند. اما چاره چیست باید به همان صورت آن‌ها را رها کنیم و نمایی کثیف داشته باشیم؟ راهکار چیست؟ یکی از راهکارهای مفید و بسیار آسان جهت شستشوی نما، استفاده از واترجت پرفشار است.

 

چرا واترجت؟
شاید برای شما هم سوال باشد که خوب چرا واترجت؟ براساس پژوهش‌های اخیر، شستشوی نما با واترجت بسیار مهم است. هنگامی که ساختمان مسکونی یا اداری شما دارای نمای زشتی باشد تاثیر بدی برروی خود نما و روحیه افرادی که در آن ساختمان زندگی می‌کنند می‌گذارد. همچنین در برخی شرایط ساختمان شما قدیمی به چشم می‌آید که در این صورت برروی قیمت آن نیز تاثیرگذار است. اگر شما دارای ساختمانی هستید که روی آن برخی از کثیفی‌ها بسیار قدیمی‌اند و برخی جاها دچار زنگ‌زدگی شده، خیال‌تان راحت با استفاده از واترجت همه آن‌ها هنگام شستشوی نما به خوبی پاک خواهند شد. پس تا به اینجا می‌توان نتیجه گرفت، واترجت جهت نماشویی یک روش بسیار بهینه و کارا است که تقریباً هیچ روش دیگری کارایی آن را ندارد. از این رو واترجت پرفشار در پاک  کردن سطح صنعتی نیز بسیار کمک می‌کند. همچنین در مکان‌هایی مانند پالایشگاه‌ها و پایانه‌ها و محل‌های شهری نیز استفاده از این ابزار بسیار راحت خواهد بود.

 

فواید شستشوی نما با واترجت
شستشوی نما چه مزیت‌هایی دارد؟ آیا لازم است وقت و انرژی خود را هر از گداری به شستشوی نما اختصاص دهیم یا خیر؟ جهت پاسخ این سوال با ادامه این مقاله همراه ما باشید. هنگامی که شما با واترجت پرفشار اقدام به شستشوی نما می‌کنید لازم نیست نگران گرد و خاک باشید چرا که یکی از فواید این دستگاه ایجاد نکردن گرد و غبار هنگام تمیزکردن شن و ماسه و مواردی از این دسته است. هنگامی که شما از واترجت جهت شستشو استفاده می‌کنید آلاینده‌ها در محیط پخش نخواهند شد. به همین دلیل است که کارگرانی که از این دستگاه جهت شستشوی نما و در صنعت استفاده می‌کنند، کمتر در معرض بیماری ریوی قرار می‌گیرند. همچنین هنگامی که از واترجت با فشار بالا در صنعت استفاده می‌شود، محیط از مواد سمی و آلاینده‌هایی که توسط هوا حمل می‌شود تا حدودی عاری می‌شود.

از دیگر مزیت‌های شستشوی نما با واترجت پرفشار عبارت است از:

  • بالابردن کیفیت شستشوی نما
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  • کاهش مواد شوینده در هنگام شستشوی نما
  • قابلیت تنظیم فشار متناسب با نوع نما و کاربرد آن
  • راندمان بالا
  • امکان استفاده از آب گرم جهت بالا بردن کیفیت بیشتر دستگاه

 

انواع نماشویی با واترجت پرفشار
واترجت‌های پرفشار دارای انواع مختلفی هستند که شما براساس نوع کارآیی آن‌ها و نیاز خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برخی از این واترجت‌‌ها مانند واترجت آب گرم، کیفیت شستشو را بالا می‌برد. انواع این دستگاه عبارتست از:

  • شستشوی نما با واترجت پرفشار آب سرد
  • نماشویی با واترجت آب گرم
  • شستن با واترجت برقی
  • شستشوی نما با واترجت موتور بنزینی
  • نماشویی با واترجت ثابت مرکزی

 

موارد استفاده از واترجت برای شستشوی نما
واترجت با فشار بالا یک روش مناسب برای شستشو است که تمامی کثیفی‌ها، کپک قارچی، روغن و… را از روی سطوح از بین می‌برد. هنگامی که شما از این دستگاه جهت شستشوی نما استفاده می‌کنید گویی جلوه‌ای تازه به سطوح و نمای ساختمان خود می‌دهید. از واترجت می‌توان در بخش‌های مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال شما می‌توانید با سیستم دسترسی با طناب یا کار در ارتفاع به بالاترین نقطه ساختمان مسکونی و یا تجاری خود بروید و نمای آن را از بالا تا پایین با واترجت بشویید. همچنین از این دستگاه جهت شستشوی مخازن صنعتی نیز می‌توانید استفاده کنید. شستشوی نما با کمک واترجت باعث می‌شود با سرعت تمامی آلاینده‌ها از بین بروند.

علاوه بر شستشوی نما واترجت‌ها در موارد دیگر هم استفاده می‌شوند که عبارتند از:

  1. شستن سنگفرش‌های خیابان یا حتی پارکینگ و حیاط ساختمان
  2. تمیز کردن و شستن کف گاراژها
  3. شستن سقف و پنجره‌های ساختمان
  4. هنگامی در قسمتی از ساختمان رنگ پوسته پوسته شده باشد می‌توانید با استفاده از واترجت رنگ را از روکش آن جدا کنید.

 

اهمیت استفاده از واترجت پر فشار در صنعت
هنگامی که شما از یک واتر جت پرفشار جهت شستشوی نما استفاده می‌کنید به این منظور است که آب را برروی سطح با فشار بسیار زیاد اسپری می‌کنید. فشار زیاد واترجت در شستشوی نما باعث می‌شود آب با فشار مواد یا آلاینده‌هایی را که به سطح چسبیده پاک کند. در حقیقت پاک‌کنندگی واتر جت به شدت بالا، سریع و متفاوت است. احتمالاً بارها در کوچه پس کوچه‌های شهر با نماهای بسیار کثیف روبرو شده‌اید. برروی برخی از این دیوارها آدامس چسبانده‌اند که نمای ساختمان را به شدت زشت کرده، جهت شستشوی نما در چنین شرایطی واترجت به شما کمک خواهد کرد. در صورت نبود این دستگاه شما برای شستشوی نما که با این ضایعات کثیف شده‌اند مجبور هستید ساعت‌ها وقت بگذارید و از مقدار زیادی آب استفاده کنید. از این رو واترجت‌ها در صنعت بسیار مقرون به صرفه هستند. این دستگاه را در بسیار از کشورها دوستدار طبیعت می‌نامند، چرا که آن‌ها کربن کمی از خود تولید می‌کنند.
از این دستگاه برای شستشوی نما ساختمان‌ها نوساز نیز استفاده می‌شود. شاید از خود بپرسید،  این ساختمان‌ها که نوساز هستند و نیازی به شستشوی نما ندارند؟ یکی از کاربردهای دیگر واترجت در صنعت شستن نما بعد از ساخت و ساز است. تصور کنید هنگام ساخت و ساز موادی ناخواسته برروی دیوارها ریخته باشد. در این صورت برای شستشوی نما و پاک کردن این مواد می‌توانید به راحتی از واترجت‌ها بهره ببرید. همچنین در پروژه‌هایی که دفعات زیادی نیاز به ساییدن سطوح وجود دارد می‌توانید از واترجت استفاده کنید. چرا که این روش به نسبت سایر روش‌ها کم هزینه‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.

 

نکات استفاده از واترجت
خوب با توجه به نکاتی که در بالا گفته شد با مزیت‌های بی‌شمار و کارایی واترجت‌ها به خوبی آشنا شدید اما آیا همیشه استفاده از این دستگاه دارای مزیت است؟ در برخی شرایط ممکن است واترجت اثری مخرب داشته باشد. هنگامی که افراد بدون آگاهی از نحوه کار با واترجت شروع به شستشوی نما بکنند ممکن است این دستگاه به سطح آسیب بزند و آن را خراب کند. در نتیجه سطح آسیب دیده از ساختمان فرسوده‌تر خواهد شد و در برخی شرایط ممکن است عواقب بدی را به دنبال داشته باشد. یکی از اشتباهات رایجی افراد در شستشوی نما با واترجت پرفشار انجام می‌دهد، استفاده از مواد تمیزکننده است. این مواد به نمای ساختمان آسیب می‌رسانند. پس فراموش نکنید که اگر از واترجت به درستی استفاده نکنید، چه در صنعت و چه در شستشوی نمای ساختمان می‌تواند آسیب برساند. اما اگر با نحوه کار با آن به خوبی آشنا باشید می‌توانید بیشترین بهره را از آن ببرید. چرا که این دستگاه مزیت‌هایش بسیار زیاد بوده و مقرون به صرفه است.

 

جمع‌بندی
همانگونه که در این مقاله بیان کردیم، شستشوی نما بسیار حائز اهمیت است. چرا که برروی روحیه افراد حاضر در ساختمان تاثیرگذار است. یکی از روش‌هایی که شما می‌توانید از آن جهت نماشویی استفاده کنید، واترجت‌های پرفشار هستند. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با مزیت این دستگاه و نکات مهمی که باید درباره آن بدانید آَشنا کنیم.

برچسب‌ها: شستشوی نما , نماشویی ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پارتیشن بندی در طراحی دکوراسیون داخلی
چهار شنبه 28 مهر 1400 ساعت 9:43 | بازدید : 78 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

یکی از مراحل مهم طراحی دکوراسیون داخلی، پارتیشن بندی فضاهاست. در یک محوطه با هر مساحتی، لازم است که بنا بر کاربری‌های متفاوت، فضا به قسمت‌های مختلفی تقسیم شود. ضرورت پارتیشن بندی به‌خصوص در فضاهای بزرگ، اداری و با کاربری‌های متفاوت بیشتر احساس می‌شود. در این مقاله، ابتدا به تعریف پارتیشن بندی می‌پردازیم. سپس مزایای آن را موردبررسی قرار داده و انواع روش‌های پارتیشن بندی را شرح می‌دهیم. اگر قصد پارتیشن بندی خانه یا محیط اداری خود را دارید، این مقاله می‌تواند در تصمیم‌گیری درست و به‌صرفه در طراحی دکوراسیون داخلی به شما کمک کند.

 

پارتیشن بندی چیست؟
پارتیشن بندی به تقسیم فضاهای داخلی یک محیط داخلی گفته می‌شود؛ به‌نحوی‌که بتوان فضا را جنبه‌های مختلف زیر متمایز کرد.

 

کاربری فضا
پارتیشن بندی می‌تواند، مشخص کند که کاربری یک فضا با محیط کناری‌ اش چه تفاوتی می‌کند. به‌طور مثال، کانتر آشپزخانه نشان‌دهنده تغییر کاربری فضای هال و پذیرایی به فضای آشپزخانه است. این تغییر کاربری ازنظر بصری نیز تنوع ایجاد می‌کند. مثلا، می‌توان فضای مربوط به گلدان‌ها را با پارتیشن بندی مناسب از نشیمن، جداسازی کرد.

 

حریم خصوصی
پارتیشن بندی، ازنظر ایجاد فضاهایی با حریم خصوصی بیشتر نیز اهمیت دارد. این ویژگی، به‌خصوص در ادارات اهمیت پیدا می‌کند. مثلاً، به هر فرد با استفاده از پارتیشن­ های مناسب فضایی اختصاص داده می­شود که بتواند به انجام وظایف روزانه‌ اش، بدون مزاحمت دیگران بپردازد.

 

فواید پارتیشن بندی
پارتیشن بندی مزایای فراوانی دارد. این مزایا همگی تحت دو هدف اصلی پارتیشن بندی که در بخش قبل گفته شد، قرار می‌گیرند. در اینجا به مزایای اصلی پارتیشن بندی در طراحی دکوراسیون داخلی، اشاره می‌کنیم.

خلق اتاق های متعدد بدون نیاز به دیوارهای واقعی
بسیاری از خانه‌ های امروز یک یا دو اتاق خوابه هستند؛ بنابراین فضایی لازم برای بسیاری از فعالیت‌ها در آن‌ها کمتر پیدا می‌شود. با پارتیشن بندی می‌توان، اتاق تلویزیون ایجاد کرد یا فضایی را به آویزان کردن و تعویض لباس اختصاص داد. می‌توان جایی هم برای مطالعه، نگهداری از گل‌ها یا بازی بچه‌ها در نظر گرفت. از طرف دیگر، خانه‌های بزرگ هم با مشکل یکنواختی فضا مواجه هستند. در این خانه‌ها می‌توان، فضای نشیمن را از پذیرایی به‌راحتی جدا کرد. می‌توان فضایی‌هایی را هم به گپ و گفت‌های دونفره یا تمرین موسیقی اختصاص داد.

 

ایجاد حریم خصوصی و عایق صوتی
در ادارات لازم است که افراد فضایی برای تمرکز بر کار خودشان داشته باشند. با پارتیشن بندی در طراحی دکوراسیون داخلی این فضاها می‌توان از سروصدای محیط در امان بود. علاوه بر این، این فضا حریم خصوصی کارمندان یا افرادی که با هم زندگی می‌کنند را بیشتر می‌کند.

 

قیمت ارزان، وزن سبک و سهولت در اجرا
پارتیشن بندی می‌تواند به شکل ارزانی اجرا شود. البته در انواع دیوارهای کاذب آجری یا بتنی قطعاً هزینه‌ها افزایش می‌یابد. مزیت دیگر، وزن سبک بیشتر دیوارهای پارتیشنی است که کار نصب و جابجایی آن‌ها را آسان می‌کند.

 

اشغال کم فضا
دیوارها و سازه‌های پارتیشنی ضخامت کمی دارند؛ بنابراین فضای بسیار کمتری نسبت به دیوارهای باربر، اشغال می‌کنند.

 

ایجاد تنوع بصری و کاربری به‌عنوان یک عنصر دکوراتیو
از خود پارتیشن‌ها می‌توان به‌عنوان عناصر دکوراتیو استفاده کرد. می‌توان به آن‌ها قاب عکس آویزان کرد یا در برخی از انواع آن‌ها ظروف و عناصر دکوراتیو دیگری قرار داد.

 

تنوع در مصالح و شکل
تنوع بسیار بالای انواع روش‌های پارتیشن بندی، خود به کمک طراحی دکوراسیون داخلی خواهد آمد. پارتیشن‌ها از انواع پرده‌ای گرفته تا دیوارهای کاذب، بافت دکوراسیون داخلی را تنوع می‌دهند. می‌توانید، به‌راحتی، با توجه به وسایل و رنگ‌های به‌کاررفته شده در خانه خود، نوع پارتیشن لازم را هم انتخاب کنید.

 

هفت روش مختلف برای پارتیشن بندی در طراحی دکوراسیون داخلی
پس از ایجاد نقشه پارتیشن بندی فضای موردنظر خود، نوبت به انتخاب متریال لازم برای استفاده به‌عنوان پارتیشن می‌رسد. این متریال می‌تواند با توجه به انتظار شما از اجرای پارتیشن بندی، متفاوت باشد. در اینجا هفت نوع پارتیشن مختلف را بررسی می‌کنیم و کاربرد هریک را شرح می‌دهیم.

 

صفحات پارتیشنی
با استفاده از صفحات چوبی یکدست یا دارای طرح‌های شیاردار، می‌توانید کاربری فضا را تغییر دهید. این صفحات همچنین، ترافیک رفت‌وآمد افراد را بین خود تقسیم می‌کنند. انواع شیاردار یا متخلخل آن‌ها به تقسیم نور در فضا هم کمک می‌کنند. صفحات پارتیشنی را می‌توان به شکل چرخان نیز اجرا کرد. به‌این‌ترتیب، می‌توان در صورت عدم استفاده از یکی فضاها در مدت‌زمان مشخص، آنجا را به‌طور کامل از دیگر فضاها جدا کرد. به‌جای چوب می‌توانید از صفحات فلزی یا فایبرگلاس استفاده کنید. امروزه استفاده از چوب بامبو نیز در ساخت صفحات پارتیشنی مرسوم شده است.

 

دیوار کاذب آجری
زیبایی بصری و القای حس یک فضای سنتی و گرم ویژگی اصلی این دیوارها هستند. دیوارهای آجری در برابر ضربه و آتش‌سوزی مقاوم هستند اما در مناطق زلزله‌خیز توصیه نمی‌شوند. همچنین، اجرای آن‌ها نسبت به دیگر پارتیشن‌ها زمان و هزینه بیشتر می‌برد.

 

درای وال
درای وال یا دیوار خشک، یکی از به‌روزترین روش‌های پارتیشن بندی در طراحی دکوراسیون داخلی است. درای وال دیواری است که از پوشش‌های ورقه‌ای، مانند صفحات گچی و تخته‌های الیاف سیمانی ساخته شده و با استفاده از انواع پیچ و مهره نصب می‌شود. در کشور ما، درای وال، بانام پلاستربورد نیز شناخته می‌شود.

 

پرده
یک راه کم دردسر و بدون ایجاد آلودگی در نصب پارتیشن، استفاده از پرده است. در فضاهایی که حریم خصوصی و مسئله صدا در اولویت نیست، می‌توان از انواع پرده استفاده کرد. پرده‌های بلند که تا نزدیکی زمین می‌آیند، به‌خوبی می‌توانند کاربری فضا را عوض کنند. انواع پرده‌های لووردراپه و کرکره‌ای برای فضاهای اداری مناسب هستند. در طراحی دکوراسیون داخلی خانه نیز استفاده از پرده‌های پارچه‌ای مدرن یا سنتی توصیه می‌شود.

 

سازه‌ های شلفی
یکی از مزایای شلف این است که خود به‌عنوان یک عنصر دکوراتیو عمل می‌کند. سازه‌های شلف­دار معمولاً از چوب و ام­دی­اف در کیفیت‌های مختلف ساخته می‌شوند. می‌توان درون شلف­ها گلدان و وسایل تزیینی قرار داد. استفاده از شلف به‌خصوص در فضای نشیمن خانه، گرما و صمیمیت بیشتری به آن می‌دهد. پارتیشن‌های شلفی در ایجاد فضای کوچکی برای مطالعه، نوشیدن چای یا بازی کودکان گزینه ایده­آلی هستند.

 

پارتیشن ‌های شیشه ‌ای
این پارتیشن‌ها بیشتر در طراحی دکوراسیون داخلی با سبک‌های مدرن به کار می‌روند. آن‌ها برای همه فضاها از ادارات گرفته تا رستوران‌ها و خانه‌های بزرگ مناسب هستند. درون این پارتیشن‌ها می‌توان پنجره‌ای نصب کرد تا ارتباط صوتی افراد بهتر میسر شود. پارتیشن شیشه‌ای امکان کنترل و نظارت را در عین جداسازی کامل فضاها فراهم می‌آورد.

 

روش‌ های متفرقه در پارتیشن بندی
سه روش اصلی دیگر در پارتیشن بندی فضا روش‌های زیر هستند.

  • کانتر. این عنصر خود به‌عنوان جداکننده فضاها در خانه‌ها، رستوران‌ها و ادارات عمل می‌کند.
  • تنوع در ارتفاع کف. سطوح را می‌توان با کمی تغییر ارتفاع، پارتیشن بندی کرد. علاوه بر این، تغییر جنس کف‌پوش نیز می‌تواند، فضاها را از هم متمایز کند.
  • مبلمان. مبلمان می‌تواند، به‌خوبی فضای نشیمن را از پذیرایی و فضای جلسات رسمی را از محل کار کارکنان تمایز دهد.

 

پارتیشن بندی در یک نگاه
در طراحی دکوراسیون داخلی، پارتیشن بندی نقش ایجاد حریم خصوصی و تفکیک فضاها با کاربری‌های متفاوت را دارد. پارتیشن بندی، روش‌های مختلف از آویزان کردن پرده تا دیوارهای موسوم به درای وال را دربرمی گیرد که هرکدام مزایای خاص خود را دارند. برای انتخاب یکی از روش‌های بالا برای پارتیشن بندی فضای موردنظر خود، باید مساحت خانه، بودجه، زمان، کاربری موردنظر، سبک معماری داخلی و سلیقه خود را موردتوجه قرار دهید.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نحوه چیدمان مبلمان در خانه‌های ویلایی
سه شنبه 27 مهر 1400 ساعت 10:28 | بازدید : 85 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی یک منزل تاثیر مستقیم و چشمگیری در کیفیت زندگی و روحیه افراد ساکن آن و حتی افرادی دارد که گاهی مهمان آن منزل می‌شوند. طراحی دکوراسیون داخلی  ترکیبی از علم و هنر است، که موجب می‌شود اشیا، اثاثیه و … به گونه‌ایی هماهنگ و زیبا در کنار یکدیگر قرار گیرند، تا بهترین جلوه را داشته باشند و علاوه بر آن برای کاربران خود نیز فضایی را ایجاد کنند تا در آن احساس راحتی و رضایت‌مندی داشته باشند. نحوه چیدمان مبلمان، یکی از اموری است که در طراحی دکوراسیون داخلی به آن پرداخته می‌شود. وقتی از نحوه چیدمان مبلمان صحبت می‌کنیم، منظور این است که چگونه مبل خود را با فضا یا دکوری‌های موجود در فضا هماهنگ کنیم تا هم در محل درستی قرار بگیرد و هم زیباتر از پیش جلوه کند. خانه یا ویلای خود را مانند یک کاغذ سفید فرض کنید، شما می‌توانید از هر گوشه کاغذ یک خط کج با رنگ‌های مختلف رسم کنید و آنقدر سر و ته این خط‌ ها را به هم وصل کنید تا یک شکل نامفهوم و البته وحشتناک به دست آید. خانه یا ویلای شما هم می‌تواند با جابه‌جا کردن اشیا و لوازم آن همانند یک نقاشی زیبا باشد یا همانند یک نقاشی ترسناک.

 

قوانین چیدمان مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی
در ابتدا لازم است بگوییم، رعایت و یادگیری این قوانین شما را به یک طراح داخلی تبدیل نمی‌کند، تنها به شما کمک می‌کند تا مسیر و راه درست چیدمان مبلمان منزل یا ویلای خود را سریع‌تر پیدا کنید.

  • در قدم اول باید توجه کنید که از فضای خود چه استفاده‌ایی می‌خواهید داشته باشید، در واقع بیشتر مردم از این گونه فضاها چگونه استفاده می‌کنند. این کار به شما کمک می‌کند تا نوع و حتی تعداد مبلمان مورد نیاز خود در طراحی دکوراسیون داخلی را مشخص کنید.
  • در قدم بعدی باید نقطه کانونی فضای خود را مشخص کنید و چیدمان مبلمان خود را با آن تطبیق دهید. برای مثال اگر نقطه کانونی فضای شما تلویزیون است باید مبلمان را حول محور تلویزیون و با فاصله مناسب از آن قرار دهید.
  • سعی کنید اول برای بزرگ‌‌ترین تکه مبلمان یک جای مناسب پیدا کنید. مثلا نزدیک یا روبروی نقطه کانونی سپس سایر تکه‌ها را با توجه به آن بچینید.
  • اگر فضای شما اداری و رسمی است، مثلا قصد دارید در آن کنفرانس‌های مهم و جلسات کاری تشکیل دهید باید از چیدمان متقارن در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنید. چیدمان‌های نامتوازن و غیرمتقارن فضا را از حالت رسمی خارج می‌کند.
  • در قدم بعدی باید از چیدمان مبلمان در نزدیک ورودی پرهیز کرد و سعی کنید چیدمان مبلمان به گونه‌ایی صورت گیرد که تکه‌های آن در اطراف اتاق باشد، نه در وسط آن، زیرا این نوع چیدمان دو نشیمن کوچک را ایجاد می‌کند و فضای شما را شلوغ و غیر آراسته نشان می‌دهد.
  • بهتر است در کنار تکه‌های بزرگ مبل دکوری‌های بلند و بزرگ قرار ندهید. نکته دیگر این است که میز وسط یا جلو مبلی را به گونه‌ ایی تنظیم کنید که از همه تکه‌های مبل قابل دسترسی باشد و اگر چند تا میز جلو مبلی دارید بهتر است همه یک اندازه باشند.

 

 طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه ویلایی
اگر به تاریخ معماری غرب رجوع کنیم، خواهیم دید که خواستگاه خانه‌ های ویلایی ایتالیا است. در دوران باستان و رنسانس ثروتمندان و معماران توجه خود را به ساخت خانه‌ایی خارج از شهر و در فضای طبیعت معطوف کردند. این خانه‌ها که در حومه شهر قرار گرفتند و هدف از ساخت آن‌ها گریز از شهر و رفتن به دل طبیعت بود، اکنون با نام خانه‌های ویلایی شناخته می‌شوند. طراحی دکوراسیون داخلی ویلا چند سبک دارد که می‌توانید با ایده گرفتن از آن‌ها تغییر چشم گیری در فضای داخلی ویلای خود ایجاد کرده و هر اسباب و اثاثیه‌ ایی را در موقعیت درست خود قرار دهید. برای مثال می‌توانید برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلای خود از سبک توسکانی پیروی کنید، البته اگر نور خورشید و دیدن منظره‌های طبیعت برای شما مهم است؛ در این سبک باید چیدمان مبلمان و صندلی‌ها در نزدیک پنجره‌ها باشد.

شما می‌توانید برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلای خود، از روش محبوب و دوست داشتنی مدرن نیز استفاده کنید. در این نوع چیدمان و طراحی از رنگ‌های سفید و روشن استفاده می‌شود. برای مثال می‌توانید مبلمان خود را رنگ کرم یا سفید انتخاب کنید و برای کوسن‌ های آن رنگ سبز یا آبی را در نظر بگیرید. یک خانه ویلایی می‌تواند باشکوه نیز باشد یعنی از یک طراحی سلطنتی و هنرمندانه سود ببرد. یک ویلا با دیوارهای بلند و سقفی وسیع به طراحی نیاز دارد، که آن را جذاب و باشکوه‌ تر جلوه دهد. برای مثال می‌توانید برای دکوراسیون آن از مبلمان سلطنتی و دکوری‌های چوبی و سنگی استفاده کنید.

 

نحوه چیدمان مبلمان در خانه‌های ویلایی
خانه‌های ویلایی مکان‌هایی هستند که در یک روز تعطیل و برای گذراندن اوقاتی خوش، پذیرای دوستان و آشنایان ما هستند. نحوه چیدمان مبلمان در خانه‌های ویلایی تا حدود زیادی به سبک ویلا و نوع کاربرد آن وابسته است. به عنوان مثال اگر به چیدمان کلاسیک علاقه دارید باید مبل‌های کلاسیک را برای ویلای خود انتخاب کنید و حتی می‌توانید در بخشی از ویلا از مبل‌های راحتی استفاده کنید.

 

چیدمان مبل در فضای بیرونی ویلا
مبلمانی که برای فضای بیرونی ویلا انتخاب می‌شوند باید از لحاظ طراحی و ساختار متفاوت از مبلمان فضای داخلی ویلا باشند. اگر محوطه بیرونی ویلا دارای تراس یا آلاچیق است، می‌توانید از مبل‌های چوبی و فلزی در آن استفاده کنید. متریال این مبل‌ها باید به گونه‌ایی باشد که در برابر تابش نور خورشید، گرما، سرما و ذرات گرد و غبار مقاومت بیشتری داشته باشند. می‌توانید مبل‌ها را به صورت گرد و در اطراف تراس ویلای خود بچینید تا از جمع‌ها و گفتگوهای خانوادگی خود لذت بیشتری ببرید.

 

چیدمان مبل راحتی در خانه‌های ویلایی
معمولا خانه‌های ویلایی دارای فضای بیشتری هستند و برای استراحت و تفریح مکان ایده‌آلی به شمار می‌روند. اگر فضای داخلی ویلای شما بزرگ است، می‌توانید چند دست مبلمان برای آن انتخاب کنید تا به خوبی بتوانید از مهمان‌های خود پذیرایی کنید. در خانه‌های ویلایی یک فضا برای جمع شدن خانواده، گفتگو و تماشای تلویزیون درنظر گرفته می‌شود، بهترین انتخاب برای این فضا، مبل راحتی است و برای چیدمان آن، باید تلویزیون نقطه کانونی درنظر گرفته شود.

 

چیدمان مبل کلاسیک در خانه‌های ویلایی
مبلمان کلاسیک شباهت زیای به مبل‌های راحتی دارد؛ این مبل‌ها ظاهر نسبتا ساده‌ایی دارند و برای خانه‌ های ویلایی انتخاب خوبی به شمار می‌روند. این مبلمان در عین سادگی، بسیار شیک و جذاب نیز به نظر می‌رسد. شما می‌توانید از این مبل برای اتاق پذیرایی ویلا استفاده کنید و آن را با کوسن‌های طرح دار و رنگی تزیین کنید. اگر فضای ویلای شما بزرگ است، می‌توانید این مبلمان را صورت گرد بچینید تا اتاق نشیمن شما به دو نشیمن کوچک تبدیل شود.

 

چیدمان مبل سلطنتی در خانه‌های ویلایی
همان طور که اشاره شد، ویلاها نسبت به خانه‌های آپارتمانی و درون شهری فضای بزرگ‌تر و گسترده‌تری دارند و می‌توان برای طراحی دکوراسیون داخلی آن‌ها از چندین دست مبل استفاده کنید. اگر می‌خواهید در ویلای خود از دوستان و آشنایان به شکل رسمی پذیرایی کنید، می‌توانید یک دست مبل سلطنتی برای آن انتخاب کنید. بهتر است ابتدا یک جای مناسب برای تکه بزرگ مبل در نظر بگیرید و بقیه تکه‌ها را متقارن با یکدیگر بچینید. اگر پارچه مبل شما طرح دار است، بهتر است برای آن کوسن‌های ساده و تک رنگ انتخاب کنید.

 

سخن آخر کارویس
خانه‌های ویلایی معمولا فضاهای بزرگ‌تر و جادارتری دارند و دست کاربر برای طراحی دکوراسیون داخلی آن‌ها بازتر است. شما می‌توانید برای خانه ویلایی خود چند دست مبلمان در نظر بگیرید، اما باید دقت کنید که هرکدام در جای درست خود قرار گیرند تا خانه دوست داشتنی شما جذاب‌تر از پیش جلوه کند.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مراحل سفت کاری در بازسازی خانه
سه شنبه 27 مهر 1400 ساعت 10:26 | بازدید : 93 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

بازسازی خانه همواره به منظور ایجاد تغییراتی در ظاهر و بنای ساختمان به صورت کلی یا جزئی انجام می‌شود تا ضمن حذف نقاط فرسوده، ایمنی ساختمان افزایش یابد. سفت کاری یکی از مهمترین مراحل در بازسازی خانه است که بنا بر تخصیص متخصصان حرفه‌ای عملیات آن بر روی خانه‌های قدیمی و کلنگی انجام می‌شود تا مقاومت بنای ساختمان افزایش یابد. بنابراین اگر شما هم قصد سفت‌ کاری ساختمان خود حین بازسازی را دارید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

 دلایل تخریب خانه برای بازسازی

هنگام بازسازی خانه ، لازم است که بخشی از ساختمان اعم از دیوارها تخریب شود که البته قبل از هر اقدامی باید مجوز تخریب و بازسازی را از شهرداری منطقه مربوطه دریافت کنید. تخریب ساختمان را باید به کارشناسان مربوطه واگذار کرد تا عملیات تخریب با دقت و اصولی انجام شود تا از آسیب‌های جانی و مالی جلوگیری شود و آسیب جدی به ساختمان‌های اطراف وارد نشود. یکی از مهمترین دلایل تخریب خانه برای بازسازی این است که امکانات ساختمان دیگر پاسخگوی نیازهای ساکنان آن نیست و به عنوان مثال با افزایش تعداد افراد خانواده قصد دارند با بازسازی خانه یک اتاق اضافه کنند و یا فضای آشپزخانه را گسترش دهند. بنابراین تخریب بخش مهمی از بازسازی خانه به شمار می‌رود و از آنجایی که ارتباط مستقیم با ایمنی ساختمان دارد باید با سرعت و دقت بالا انجام گیرد. از این رو باید نقشه های تخریب قبل از انجام هر کاری آماده شود و در اختیار پیمانکار قرار گیرد.

 

اصول سفت‌کاری در بازسازی خانه

هر اقدامی در بازسازی خانه نیازمند اصولی اساسی و بنیادی است تا در حین انجام کار متحمل ضرر و زیان‌های غیرکارشناسی نشود. قبل از انجام هر گونه عملیات تخریب و شروع به کار در پروژه‌های بازسازی خانه باید مسئول و صاحب پروژه، مجوز شروع کار را از ادارات و مراجع ذیصلاح دریافت کند تا کار کاملا قانونی و طبق اصول ساختمان‌سازی جلو برود. در بازسازی خانه شما اجازه تخریب دیوارهای حامل بار و ستون‌های اصلی را ندارید و دیوار چینی‌های جدید، سقف کاذب و پنجره‌های جدید و غیره با توجه به طرح جدید انجام می‌شود. بر این اساس یکی از مهمترین مراحل بازسازی خانه تخریب اصولی برای حذف دیوارهای باربر یا عقب و جلو بردن آن و نوسازی بخش‌های مختلف خانه یا تخریب برای تعویض تاسیسات ساختمانی و لوله کشی‌های قدیمی و خراب است که باید زیر نظر کارشناس مربوطه به منظور لحاظ کردن استحکام بنا و رعایت قوانین ایمنی ساختمان انجام شود.

 

مراحل سفت کاری در بازسازی خانه

مرحله سفت کاری خانه عموما شامل ساخت بخشی از قسمت‌های اصلی بنا که نقش عملکردی دارند، می‌شود. این مرحله شامل دیوارچینی، تیغه چینی، وال پست (ورق‌های اتصال در سقف و کف) و نصب فریم درب‌ها و پنجره‌ها است. هر یک از این مراحل متناسب با نیاز در بازسازی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که نیاز به اصلاحات سازه‌ای مانند تقویت ستون‌ها، تقویت دیوار حائل، اصلاح یا عایق‌کاری دیوارها، اصلاحات دیوار یا سقف وجود داشته باشد، در این مرحله از بازسازی خانه در باید انجام شود.

 

عیب‌یابی فنی خانه

بازسازی خانه به دو قسمت بازسازی فنی و بازسازی ظاهری تقسیم می‌شود. اگر بازسازی‌های فنی به درستی انجام نشود، ممکن است پس از مدتی بروز مشکلات فنی سبب دوباره کاری و صرف هزینه‌های مضاعف شود. به همین دلیل عیب‌یابی مشکلات سازه‌ای، کشف دلیل ترک‌ها و نشست‌های بنای ساختمان، دلیل پوسیدگی تاسیسات برقی، فرسودگی لوله‌کشی و غیره بسیار ضروری است.

 

 تخریب

بنابراین پس از تایید طرح اولیه و بررسی امکان سنجی‌های طرح، نخستین اقدام برای شروع بازسازی، تخریب قسمت‌هایی است که باید در طراحی جدید حذف شوند. البته قبل از تخریب باید محل عبور لوله‌های آب، برق و گاز را مشخص کرد تا از آسیب رسیدن به آنها جلوگیری شود. پس از اتمام مرحله تخریب یکی از قسمت‌های مهم پروژه حمل نخاله‌های حاصل از تخریب است که باید با دقت کافی انجام شود تا کمترین اذیت متوجه همسایگان و دیگر واحدهای مسکونی در آپارتمان شود. دانستن این نکته خالی از لطف نیست که، مالکان منازل مسکونی که قصد بازسازی دارند، تنها با  اخذ پروانه اجازه تخریب بنای قدیمی خود را دارند.

 

 اجرای پلان‌های جدید طرح

بعد از مرحله تخریب، نخستین اقدام اجرای دیوارها و تاسیسات جدید مطابق با نقشه طراحی و بازسازی خانه است. اصولاً در امر بازسازی خانه در صورت نیاز به دیوارکشی از دیوارهای پیش ساخته استفاده می‌شود تا هزینه کمتری صرف شود. البته این نوع دیوارها نوعی عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی نیز محسوب می‌شوند.

 

هزینه سفت کاری در بازسازی خانه

هزینه سفت کاری در حین بازسازی خانه به عملیات انجام شده ارتباط مستقیم دارد. هر چه استانداردهای ساختمان‌سازی در آن بیشتر رعایت شده باشد، برآورد هزینه‌ها نیز بیشتر است. بنابراین بدون توجه به جزییات و استانداردها نمی‌توان عملیات سفت‌کاری را انجام داد. بر این اساس پرداخت هزینه برای افزایش ضریب ایمنی کار در بازسازی خانه ارزش بسیار بالایی دارد. پیشنهاد ما این است که قبل از شروع عملیات بازسازی خانه با پیمانکار خود درباره هزینه قرارداد صحبت کنید و به توافق برسید.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انواع میز و صندلی غذاخوری در دکوراسیون داخلی
دو شنبه 26 مهر 1400 ساعت 11:55 | بازدید : 73 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

میز و صندلی غذاخوری یا ناهارخوری، بخش قابل‌توجهی از فرآیند طراحی دکوراسیون داخلی خانه را به خود اختصاص می‌دهد. برای انتخاب این دو المان که به یکدیگر وابسته هم هستند، باید ابتدا نیاز خود را بشناسید. همچنین، باید بدانید که قرار است، یکی از باکیفیت‌ترین اوقات زندگی خود را روی صندلی و پشت میز غذاخوری خود، همراه با خانواده‌تان بگذرانید. در این مقاله، انواع میز و صندلی غذاخوری را بر اساس سبک، شکل و متریال معرفی خواهیم کرد. در پایان مقاله می‌توانید با توجه به سلیقه، نیاز و بودجه خود از میان میز و صندلی‌های معرفی‌شده، یکی را برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود انتخاب کنید.

 

شش میز غذاخوری پرطرفدار در طراحی دکوراسیون داخلی
سبک‌های زیر از محبوب‌ترین میزهای غذاخوری در دنیا هستند. طراحان همواره با توجه به سبک کلی طراحی دکوراسیون داخلی خانه، یک یا چند مورد از آن‌ها را پیشنهاد می‌دهند.

 

سبک روستایی یا Farmhouse
این سبک روحیه‌ای گرم و سبک به محیط غذاخوری می‌بخشد. جنس این میز باید حتماً از چوب باشد. به‌ندرت از پارچه برای روکش صندلی‌هایی که در کنار این میز قرار می­گیرند، استفاده می‌شود. ترکیب چرم و چوب هم همچنان با حالت روستایی میز هماهنگ خواهد بود. میز Farmhouse برای خانه‌های با طراحی دکوراسیون داخلی وینتج (Vintage) تا مدرن مناسب است.

 

سبک Pedestal
این سبک بیشتر به شکل میز غذاخوری اشاره می‌کند. در این سبک، میز، به‌جای چهار عدد پایه بر یک ستون مرکزی قائم شده است. میز پدستال به‌منظور حفظ تعادل، معمولاً گرد ساخته می‌شوند. همین موضوع شکل صندلی‌ها را هم مشخص می‌کند. این سبک می‌تواند در جنس‌های چوبی، سنگ مرمر و فایبرگلاس ارائه شوند. صندلی‌های این سبک میز باید دارای انحنا و بدون دسته باشند. جنس صندلی هم می‌تواند از چوب، فلز یا فایبرگلاس باشد اما وجود روکش پارچه‌ای در همه آن‌ها ضروری است. از مزایای این سبک می‌توان، به امکان اضافه کردن صندلی‌های بیشتر اشاره کرد. درصورتی‌که از سنگ برای ساخت استفاده شود، میز ظاهری مجلل‌تر خواهد داشت. نوع دیگری از این میزها هم با دو پایه قطور در طرفین، تولید می‌شوند که معمولاً مستطیل هستند.

 

سبک پارسونز (Parsons)
پارسونز، یک سبک معروف میز و صندلی در طراحی دکوراسیون داخلی است. این سبک مدرنیستی، زوایای تمیز و تیز را ارائه می‌کند. سادگی و عدم تزیین از ویژگی‌های یک میز به سبک پارسونز است. از مزایای میز پارسونز این است که با بیشتر سبک‌های طراحی داخلی هماهنگ می­شود. استفاده از شیشه روی این میز، نسبت به دیگر میزها، بیشتر مرسوم است.

 

سبک ترستل (Trestle)
ترستل، یکی از انواع محبوب میز در اروپا در قرن‌های گذشته در طراحی دکوراسیون داخلی بوده است. ازنظر سادگی و حتی رویه­ی میز، بیشتر شبیه به سبک پارسونز است اما وجه مشخصه آن، دوپایه‌ای است که از زیر به یکدیگر متصل شده‌اند. از این سبک برای ساختن میزهای بسیار بزرگ که عده‌ای زیادی بتوانند پشت آن غذا بخورند، استفاده می‌شود.

 

میز غذاخوری به سبک مدرن
در اواسط قرن بیستم، طراحی دکوراسیون داخلی در اروپا تحولاتی داشت که حاصل آن به وجود آمدن سبک مدرن بود. میزهای چوبی با پایه‌های باریک و با رنگ‌های عموماً روشن، حاصل این دوران هستند. در ابتدای قرن بیست­ویکم، هنوز هم سبک مدرن میز غذاخوری در همه جای دنیا مورد استقبال قرار می‌گیرد. مزیت اصلی یک میز غذاخوری مدرن، اشغال کم فضا و وزن سبک است. این میز با بسیاری از سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی سازگار است.

 

میز غذاخوری به سبک کلاسیک
باید در نظر داشته باشیم که منظورمان از کلمات کلاسیک و مدرن طراحی دکوراسیون داخلی، بیشتر از نگاه غربی است. چراکه اصولاً علم و هنر طراحی دکوراسیون، ریشه در کشورهای اروپایی دارد. با این توضیح باید بگوییم که میز غذاخوری کلاسیک، میزی است که رویه و پایه‌هایی ضخیم از چوب یا سنگ دارد. روی این میز تزیینات زیادی مانند انواع حکاکی و انحناء اجرا می­شود . میز کلاسیک، معمولاً در ابعاد بزرگ ساخته می‌شود. استفاده از لوستر و شمع هم در اطراف میز، حس کلاسیک آن را کامل می‌کند.

 

چهار صندلی غذاخوری اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی
در انتخاب صندلی غذاخوری باید، ابتدا به سبک، شکل و جنس میز توجه داشت. در مرحله بعد هم سبک کلی طراحی دکوراسیون داخلی خانه، باید موردتوجه قرار بگیرد. در اینجا چهار سبک معروف صندلی غذاخوری را معرفی می‌کنیم.

 

صندلی Side یا جانبی
این صندلی، محبوب­ترین صندلی غذاخوری در جهان است. قاب چوبی و بدون دسته، با پشتی قوس‌داری که ممکن است باز یا بسته باشد، از ویژگی‌های اصلی صندلی Side است. پایه‌های این صندلی معمولاً به یکدیگر متصل بوده و دارای تزئینات است.

 

صندلی پارسونز
سبک پارسونز علاوه بر میز، صندلی غذاخوری را هم شامل می‌شود. همانند میز در صندلی‌های سبک پارسونز هم تزئینات تا جای ممکن، حذف شده‌اند. خطوط هندسی تیز و مستقیم از اصلی‌ترین ویژگی‌های صندلی پارسونز هستند. انواع روکش‌دار چرمی این صندلی با لمسه­هایی روی چرم، به‌خوبی با میز پارسونز هماهنگ می‌شوند. صندلی پارسونز معمولاً بدون دسته است.

 

صندلی دسته دار
یکی از محبوب‌ترین انواع صندلی غذاخوری، صندلی دسته‌دار است. انواع صندلی دسته‌دار در طرح‌های کلاسیک و مدرن، راحتی بیشتری را هنگام غذا خوردن سبب می‌شوند. صندلی دسته‌دار سبب می‌شود که فرد هنگام نشستن، بیشتر خود را آزاد بگذارد به همین جهت لازم است که نشیمن صندلی، روکشی نرم و مناسب داشته و پشت آن نیز به‌خوبی از کمر محافظت کند.

 

صندلی تمام روکش شده
راحت‌ترین گزینه برای نشستن پشت میز غذاخوری، صندلی تماماً روکش شده است. قاب این صندلی می‌تواند از هر سبکی باشد اما معمولاً سبک پارسونز با پایه‌های صاف و مستقیم برایش مناسب‌تر است. صندلی با روکش پارچه هم بهترین گزینه برای هماهنگ شدن با سبک میز غذاخوری کلاسیک، در طراحی دکوراسیون داخلی است.

 

انواع میز و صندلی غذاخوری در یک نگاه
در انتخاب میز و صندلی غذاخوری مهم‌ترین نکته، توجه به سبک طراحی این دو المان است. در طراحی دکوراسیون داخلی، میز و صندلی غذاخوری جایگاه ویژه‌ای دارد. این دو المان در کنار یکدیگر یکی از بزرگ‌ترین و کاربردی­ترین المان‌های موجود در خانه هستند. یک میز و صندلی مناسب در درجه اول، با سبک کلی طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه هماهنگ است. در درجات بعدی هم مسئله تعداد افراد، بودجه و سلیقه شخصی مطرح می‌شود. معمول است که میز و صندلی غذاخوری را با شکل یا جنس آنها دسته‌بندی می‌کنند. ما در این مقاله این آیتم را با توجه به سبک ساخت و با نگاهی جزئی‌تری، دسته‌بندی کردیم. بر این اساس مهم‌ترین سبک‌های میز غذاخوری شامل مدرن، کلاسیک، Farmhouse، Pedestal، پارسونز و ترستل می‌شوند. پرکاربردترین انواع صندلی غذاخوری نیز شامل صندلی­های Side، پارسونز، دسته‌دار و تمام روکش شده است. لازم به ذکر است که جنس میز غذاخوری از سه متریال اصلی چوب، سنگ و پلاستیک و جنس صندلی، علاوه بر این موارد، از فلز نیز می‌تواند باشد. همچنین صندلی غذاخوری با روکش‌هایی از پارچه، حصیر یا چرم در قسمت نشیمن یا دسته هم ارائه می­شود.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بایدها و نبایدهای بازسازی خانه
دو شنبه 26 مهر 1400 ساعت 11:54 | بازدید : 91 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

بازسازی خانه به دلایل مختلفی می‌تواند انجام شود که عمده‌ترین آن‌ها قدیمی شدن خانه، تغییر در کاربری و برطرف کردن آسیب‌های واردشده به آن است. برای این‌که این فرآیند درنهایت بازدهی انجام شود، لازم است که صاحب‌خانه از باید و نبایدهای انجام آن، آگاه باشد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند، سپردن کار به یک کلینیک ساختمانی و صرف بودجه برای بازسازی، کافی خواهد بود؛ درحالی‌که این‌گونه نیست. در این مقاله، مواردی که تحت عنوان باید و نبایدهای بازسازی خانه قرار می‌گیرند را مرور خواهیم کرد. در پایان این مقاله، قطعاً؛ مطمئن‌تر می‌توانید برای بازسازی خانه‌تان قدم بردارید.

 

نبایدهای بازسازی خانه
چهار مورد از کارهایی که نباید انجام دهید را در موضوعاتی مانند زمان، سلیقه و برنامه‌ریزی را در این بخش معرفی می‌کنیم.

 

انتخاب ارزان ‌ترین گزینه ها
بازسازی خانه می‌تواند پروژه هزینه­بری باشد، بنابراین عاقلانه است که از هزینه‌های اضافی پرهیز کرده و بودجه‌مان را به‌خوبی مدیریت کنیم. ولی رفتن به سراغ ارزان‌ترین شرکت، به‌هیچ‌عنوان اقدام عاقلانه‌ای نیست. به‌ویژه اینکه، احتمالاً مجبور خواهید شد که مجدداً شرکتی پیدا کنید که اقدامات ضعیف تیم قبلی را رفع‌ورجوع کند. هنگام تحقیق برای انتخاب یک شرکت مجری بازسازی، باید به‌اندازه کافی وقت صرف کرده و گزینه­ های متعددی را بررسی کنید. اگر به شرکتی برخوردید که قیمتش بسیار پایین‌تر از دیگران است، باید به کیفیت کارش شک کنید. قبل از بستن قرارداد، حتماً نمونه کارهای قبلی آن شرکت را ببینید و به انحاء مختلف از نظرات دیگران در مورد آن‌ها مطلع شوید. بهتر است یک‌بار هزینه‌ای هرچند نه‌چندان ارزان، پرداخت کنید تا اینکه مجبور شوید دوباره و سه‌باره هزینه برای تعمیرات و اصلاحات پرداخت کنید.

 

نادیده گرفتن سلیقه و طرحی که در ذهن دارید.
کسانی که متخصص اجرای بازسازی خانه هستند، لزوماً نمی­توانند طرحی که شما در ذهن­تان دارید را حدس بزنند؛ بنابراین بهتر است که انتظارات و تصورات خود را به‌طور واضح و مشخص، با آن‌ها در میان بگذارید. بسیار پیش آمده است که علی‌رغم کیفیت خوب کار مجریان، نتیجه حاصل از بازسازی خانه به‌هیچ‌عنوان مطابق با سلایق صاحب آن نبوده است. حتی اگر توانایی انجام این کار را در خود نمی‌بینید، با یک طراح مشورت کنید که آنچه شما می‌خواهید را با امکانات اجرا سنجیده و به تیم اجرایی منتقل کند.

 

بازسازی همه جای خانه به صورت همزمان
اگر می‌خواهید که کل خانه‌تان را بازسازی کنید بهتر است قسمت به قسمت پیش بروید. بازسازی کل خانه به‌صورت هم‌زمان اولاً خانه را غیرقابل‌سکونت می‌کند و دوما مدیریت پروژه را سخت و دشوار خواهد ساخت. درصورتی‌که قسمت به قسمت پیش بروید می‌توانید در بخش‌هایی از خانه ساکن شوید و هم‌زمان بر روند اجرا نیز نظارت دقیق‌تر و مدیریت بهتری داشته باشید.

 

خودتان دست به کار نشوید
درست است که برخی تغییرات کوچک؛ مثل تعویض آینه سرویس بهداشتی یا فقط یک سینک؛ را می‌توانید خودتان انجام دهید، اما در بیشتر موارد باید کار را به متخصصان بازسازی خانه بسپارید. مثلاً، برخی افراد خود اقدام به رنگ­ زدن خانه می‌کنند. به یاد داشته باشید، آنچه شما از یک کار تخصصی مانند بازسازی خانه می‌دانید، احتمالاً مربوط به سال‌ها پیش است و امروز دیگر روش‌ها و متریال بسیار بهتری پدید آمده‌اند. علاوه ­براین، اغلب افرادی که خود دست‌ به‌ کار چنین پروژه‌های بزرگی می‌شوند، در میانه کار خسته شده و آن را اصطلاحاً سرهم‌بندی می‌کنند. مسلماً، توانایی و تخصص شما از یک متخصص بازسازی خانه کمتر است.

 

بایدهای بازسازی خانه
چهار مورد زیر، از اصلی‌ترین بایدهای بازسازی خانه هستند. اگرچه ممکن است برخی از آن‌ها بدیهی به نظر برسند؛ اما تجربه شرکت‌های کلینیک ساختمانی ثابت کرده است که نادیده گرفتن آن‌ها، عواقب دردسرسازی درپی خواهد داشت.

 

اخذ مجوز در صورت نیاز
برخی عملیات بازسازی خانه که با اجزای اصلی ساختمان سروکار دارند، ممکن است، به مجوز از نهادهایی مانند شهرداری، نیاز داشته باشند. بهتر است، از قبل در این مورد، تحقیق کرده باشید. به‌طور مثال، تغییر در نمای خانه در برخی مناطق ممکن است، به اخذ مجوز از سازمان‌های وابسته به شهرداری نیاز داشته باشد. همچنین، تغییر در دیوارهای باربر، پارکینگ، راه‌پله و غیره ممکن است با استانداردهای شهرداری مغایرت داشته یا خطراتی برای ساختمان و ساکنانش دربر داشته باشد. در این موارد نیز به اخذ مجوز نیاز دارید.

 

تعیین بودجه به صورت دقیق
یکی از مهم‌ترین قدم‌های بازسازی خانه، تعیین بودجه است. برای این کار حتماً با طراحان و مجریان بازسازی مشورت کنید. درصورتی‌که با کسری بودجه مواجه شدید، شاید بهتر باشد بازسازی را فقط به قسمت‌های واجب‌تر محدود کنید. همچنین، به بودجه خود وفادار بمانید! کم کردن از بودجه در حین کار اختلالی جدی در کار مجریان ایجاد کرده و ممکن است باعث سلب مسئولیت از آن‌ها در قبال کیفیت نهایی کار شود. همواره بودجه‌ای را هم برای اتفاقات و نیازهای پیش‌بینی‌نشده در نظر بگیرید.

 

اختصاص دادن مکان مجزا برای وسایل خانه
بسیار اتفاق افتاده است که وسایل خانه، در طول فرآیند بازسازی، آسیب‌دیده‌اند. حتماً، مکان موردنظر را از همه وسایل خالی کنید. این کار سرعت بازسازی را هم بالاتر می‌برد. این فقط ضربات نیستند که باعث آسیب‌دیدگی وسایل خانه می‌شوند، گرد و خاک و آلودگی تولید شده در طول فرآیند بازسازی خانه، باعث کثیف شدن مکرر وسایل یا حتی خراب شدن آن‌ها می‌شود.

 

اختصاص مدت زمان کافی به بازسازی خانه
باید واقف باشید که بازسازی، نیاز به صبر و حوصله دارد. در مورد زمان اتمام پروژه واقع‌بین باشید و هرگز تلاش نکنید که زودتر از زمان منطقی آن را به ­پایان برسانید. عوامل زیادی ممکن است باعث تأخیر در به پایان رسیدن پروژه بازسازی شوند؛ برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

  • تأخیر در ارسال اجناس لازم برای بازسازی از سوی شرکت‌های تولیدکننده
  • شرایط آب­وهوایی
  • حوادث پیش‌بینی‌نشده مانند ترکیدن لوله آب، وجود مشکل در سیم‌کشی خانه
  • عوامل انسانی

عدم واقع‌بینی در زمان انجام پروژه ممکن است، از کیفیت و دقت کار مجریان بکاهد و یا برنامه‌ریزی‌های شما را مختل کند.

 

بازسازی خانه و باید و نبایدهایش؛ در یک نگاه
قبل از هر چیز، باید درنظر داشته باشید که بازسازی خانه یک کار تخصصی است که نیاز به صرف بودجه و هزینه کافی دارد؛ بنابراین نباید خودتان مگر در موارد جزئی دست‌به‌کار شوید. همچنین، اولویت قرار دادن قیمت ارزان و نادیده گرفتن سلیقه‌تان کاری خطاست. عدم مدیریت درست و اصولی هم می‌تواند روند بازسازی را مختل کند.

از طرف دیگر، باید زمان کافی به بازسازی و تیم اجرا بدهید. تعجیل در اجرا، قطعاً بر کیفیت نهایی کار، اثر منفی می‌گذارد. همچنین، برای این کار برنامه‌ریزی کنید و آن را با تیم اجرا درمیان بگذارید. بودجه خود را نیز مشخص کرده و مطابق با آن اقدام کنید. مراتب قانونی و حوادث پیش‌بینی را درنظر بگیرید و در آخر مراقب وسایل خانه خود باشید.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفر تا صد بازسازی حمام
یک شنبه 25 مهر 1400 ساعت 9:48 | بازدید : 89 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

یکی از مراحل مهم بازسازی خانه ، بازسازی حمام است که در نگاه اول ممکن است چالش‌برانگیز به نظر بیاید حمام خانه شما یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آن است. این بخش از خانه باید در ساختار و طراحی خود ویژگی‌هایی آرامش‌بخش داشته و علاوه بر این، کاربردی نیز باشد. در این مقاله بازسازی حمام را در هشت مرحله توضیح خواهیم داد.

 

کشیدن پلان یا نقشه حمام
قبل از هر چیز لازم است که در ابتدا نقشه فعلی حمام خود و سپس، نقشه حمام بازسازی شده را بکشید. به‌این‌ترتیب مشخص خواهد شد که عناصر روکار و توکار حمام شما چه تغییراتی خواهند کرد. به‌طور مثال مشخص می‌شود که جای لوله‌کشی‌های آب سرد و گرم، سیم‌کشی‌ها، چاه فاضلاب، کف­شوی و درب ورودیف چطور باید تعویض شوند. همچنین، باید در نقشه بازسازی خانه خود مشخص کنید که مکان دوش، روشویی، وان، توالت فرنگی، کمدها و دیگر عوامل نیز چه تغییراتی خواهند داشت. لازم به ذکر است که جانمایی فعلی و آینده همه عوامل ذکرشده، باید به‌صورت اعداد و ارقام انجام شود. تنها در این صورت است که می‌توانید برآورد درستی از اقدامات لازم‌الاجرا داشته باشید.

 

تخلیه حمام قدیمی
در بازسازی حمام، فرآیند تخلیه، شامل سه مرحله است که باید به ترتیب زیر انجام شوند.

  • خارج کردن عوامل الکتریکی. هواکش، کلید و پریز، لامپ و احیاناً وسایل گرمایشی برقی را باید قبل از هر چیز از حمام خارج کنید.
  • خارج کردن عناصر دکوراتیو. کمدها، شلف­ها، آینه روشویی و هر وسیله چوبی یا شیشه‌های درون حمام را در مرحله دوم خارج نمایید.
  • خارج کردن عواملی که به لوله‌های آب و فاضلاب وصل هستند. با قطع کردن جریان آب باید در مرحله نهایی روشویی، دوش، وان، توالت فرنگی و هر وسیله‌ای که به لوله‌های آب و فاضلاب وصل است، خارج شود.

 

کندن کاشی ها
کندن کاشی‌ها، آن‌قدر که به نظر می‌آید کار سختی نیست. در ابتدا باید از قرنیز (در صورت وجود) و سپس کاشی‌های کف حمام شروع کنید. برای این کار به ابزارهایی مانند دریل و قلم و چکش نیاز دارید. در ابتدا به دنبال یکی کاشی لق شده بگردید و به مرز آن با کاشی کناری‌اش، ضربه بزنید. با شکستن بخشی از آن، کار کندن کاشی‌ها شروع می‌شود. دقت کنید که بقایای هرگونه چسب و مواد دیگر را به­منظور تسهبل روند زیرسازی در مراحل بعد، به‌خوبی برطرف کنید. پس از کندن کاشی‌های کف، به همین ترتیب به سراغ کاشی‌های دیوار بروید. در شکستن کاشی‌ها مواظب باشید که به دیوارها یا کف آسیب نرسد. برای جلوگیری از این اتفاق باید حتماً از ضربه زدن با زوایای مورب به درز کاشی‌ها خودداری کنید.

 

تعویض لوله ‌های آب و فاضلاب
در این مرحله باید لوله‌ها و راه‌آب‌های قدیمی تعویض شوند. به‌این‌ترتیب، لوله‌های قدیمی با استفاده از ابزارآلات مناسب از لوله‌های اصلی جدا خواهند شد. بهتر است لوله‌های جدید از به‌روزترین انواع لوله مانند pvc و غیره باشند، این لوله­ها نصب راحت­تری دارند و در عین حال در برابر پوسیدگی مقاومت بیشتری دارند. از لوله‌های با سایز استاندارد استفاده کنید. راه‌اندازی اصولی لوله‌های سرد و گرم نیز، گام نهایی این مرحله از بازسازی حمام است. قطر استاندارد لوله‌های حمام در کشور ما پنج سانتی‌متر است. بسیار مهم است که از لوله‌های با قطر کمتر از این استفاده نشود. در غیر این صورت ممکن است، در آینده نزدیک دچار گرفتگی لوله شوید.

 

تعویض سیم‌کشی ‌ها
نوبت آن است که در صورت نیاز به جابجا کردن وسایل برقی، سیم‌کشی‌های آن‌ها را نیز جابجا کنید. معمولاً برای انتخاب جای هواکش گزینه دیگری نسبت به قبل ندارید؛ اما می‌توانید جای کلید و پریز یا لامپ‌ها عوض کنید. حتی اگر قصد تعویض این عناصر را ندارید، بهتر است، کیفیت سیم‌کشی را بررسی کنید؛ چراکه حمام جای پر رطوبتی است و ممکن است سیم‌کشی‌ها پس از مدتی دچار آسیب شده باشند. سیم‌کشی برق حمام استانداردهای تخصصی خودش را دارد که در هر کشور متفاوت است؛ و حتما باید توسط متخصص انجام شود.

 

بازسازی دیوار، کف و سقف
در بازسازی حمام قبل از کف باید به سراغ دیوارها بروید. انواع متریال مختلف برای بازسازی دیوار حمام وجود دارند. کاشی، سرامیک، سنگ و غیره را می‌توانید، به‌عنوان دکوراسیون دیوارهای حمام خود به کار ببرید. برای انتخاب متریال مناسب، باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • سبک کلی دکوراسیون موردنظرتان برای بازسازی حمام؛ اعم از کلاسیک، مدرن و غیره
  • سبک کلی دکوراسیون داخلی خانه
  • هماهنگی رنگی با عناصر و عوامل داخلی حمام مانند وان، روشویی و غیره
  • میزان تماس آب با دیوارها

همچنین در اجرای دیوار جدید، زیرسازی اصولی یکی از مهم‌ترین اقدامات است. در غیر این صورت پس از مدتی شاهد لق شدن یا افتادن متریال به‌کاربرده شده خواهیم بود. امروزه و به‌خصوص در طراحی‌های مدرن برای بازسازی حمام از سنگ برای پوشش دیوارها استفاده می‌شود. دلیل آن‌هم تنوع رنگی، نظافت آسان و نصب راحت سنگ است. در صورت استفاده از کاشی، درز بین کاشی‌ها دچار آب‌گرفتگی شده و ظاهری ناخوشایند پیدا خواهند کرد. برای بازسازی کف حمام هم معمول‌ترین متریال، سرامیک است. قبل نصب سرامیک­ها، عملیات ساختن کف­شوی و زیرسازی‌ها باید به‌خوبی انجام شده باشد. در بازسازی کف بهتر است از سرامیک‌ها یا کاشی‌های در اندازه‌های کوچک استفاده نمایید. علت این موضوع این است که کف حمام باید با شیب مناسبی به راه‌آب برسد. در صورت استفاده از کاشی‌های بزرگ اجرای این شیب دشوار خواهد بود. بندکشی، یکی از سخت‌ترین مهم‌ترین مراحل کاشی‌کاری است. برای انجام این کار حتماً از یک کاشی‌کار حرفه‌ای کمک بگیرید. استفاده از دوغ آب با فاصله زمانی معین و چسب‌های آب‌بندی، از واجب‌ترین مراحل بازسازی کف و دیوارهاست. برای سقف نیز گزینه‌های متنوعی از انواع سقف کاذب وجود دارد. تایل‌های یکپارچه و چندتکه از جمله این گزینه‌ها هستند. درجه ضدآب بودن این مواد با یکدیگر متفاوت است. در نصب آن‌ها باید دقت کرد که حتماً تمامی درزهای ممکن رو پوشانده شوند.

 

انتخاب عناصر داخلی حمام
در فرآیند بازسازی حمام انتخاب عناصر داخلی، مهم‌ترین مرحله در شکل دادن به‌ ظاهر حمام است. مانند انتخاب جنس دیوار و کف، در اینجا هم توجه به سبک دکوراسیون کلی مدنظر شما، هماهنگی با رنگ و سبک دیوار و هماهنگی با سبک دکوراسیون خانه اهمیت دارد. شیرآلات و دوش را از اجناسی تهیه کنید که بیشترین مقاومت را در برابر زنگ‌زدگی داشته باشند. کابینت یکی از عناصری است که به‌خوبی می‌تواند به حمام شما نظم بهتری بدهد. در انتخاب آن نیز به مقاومت هرچه بیشتر آن در برابر آب اولویت دهید. امروزه کابینت‌ها و درهای HDF از بهترین گزینه‌ها برای حمام هستند. انواع متنوعی هم از توالت فرنگی (مانند وال هنگ) و روشویی (مانند سه‌گوش و بدون پایه) در بازار موجود هستند که بسته به فضا و سبک دکوراسیون حمام­تان، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

نورپردازی
نور یکی از مهم‌ترین عوامل دکوراسیون داخلی هر فضایی است. با به کار بردن انواع لامپ‌های توکار و قابل تنظیم در اوقات مختلف از روز یا شب می‌توانید، نور دلخواه خود را داشته باشید. علاوه بر این، نورپردازی مناسب باعث پرسپکتیو دکوراسیون داخلی، در چشم بیننده خواهد شد. برای نورپردازی باید حتماً از لامپ‌های مخصوص حمام که دارای محافظی در برابر رطوبت هستند، استفاده کنید. در نورپردازی حتماً باید به رنگ دیوارها و سقف توجه ویژه‌ای داشته باشید. درصورتی‌که از رنگ‌های تیره و گرم در بازسازی حمام خود استفاده کرده‌اید، بهتر است، از انتخاب نور بارنگ‌های مشابه پرهیز کنید. در این صورت فضای حمام گرفته و کوچک به نظر خواهد رسید.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مراحل نهایی بازسازی خانه
یک شنبه 25 مهر 1400 ساعت 9:46 | بازدید : 85 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

بازسازی خانه دارای مراحل مختلفی است که بسته به قدمت، کلنگی بودن و شرایط مختلف، متفاوت است. برخی از خانه‌ها در هنگام بازسازی به مجوز نیاز دارند و برخی دیگر نیازی به مجوز نخواهند داشت. اگر شما به فکر بازسازی منزل خود هستید و می‌خواهید نتیجه مطلوبی از بازسازی دریافت کنید، بهتر است طبق اصول و مراحل درستی پیش بروید. در این مقاله قصد داریم برای شما مراحل یک بازسازی را شرح دهیم تا شما بدانید مراحل نهایی بازسازی خانه چه مراحلی هستند و باید در این فرآیندها چگونه عمل کنید. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

 

بازسازی خانه چیست؟
اگر از لحاظ لغوی بازسازی را معنا کنیم به مفهوم مرمت است. بازسازی خانه به عملیاتی گفته می‌شود که توسط افراد و گروه متخصص انجام می‌شود تا طول عمر بنا افزایش پیدا کند و شرایط ظاهری منزل تغییر کند. بازسازی می‌تواند تعمیر و تعویض لوله‌ها، جابجایی دیوارها و طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان باشد. در شرایط اقتصادی امروزی بازسازی منزل مقرون به صرفه‌تر از خرید یک خانه جدید است.

 

علت بازسازی چیست و چرا باید بازسازی کنیم؟
بسیاری از افراد نمی‌دانند که باید چه دلیلی وجود داشته باشد تا بازسازی کنند. هر فرد برای بازسازی خانه خود می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. با توجه به گران شدن واحدهای مسکونی جدید به صرفه نیست که یک نفر خانه قدیمی و یا کلنگی خود را بفروشد و خانه جدید بخرد، چرا در بسیاری از شرایط مجبور است در هنگام خرید متراژ کمتری را انتخاب کند تا با پول آن همخوانی داشته باشد. پس یکی از دلایل مهم افراد برای بازسازی می‌تواند شرایط اقتصادی و گرانی ساختمان‌ها باشد. البته ناگفته نماند که بازسازی هم شدت‌های مختلفی دارد یعنی در برخی شرایط، بازسازی آنقدر هزینه خواهد داشت که بهتر است فرد یک واحد جدید خریداری کند. اما در حالت کلی بازسازی و نوسازی همیشه به صرفه‌تر از خرید یک واحد مسکونی جدید است. قدیمی شدن دکوراسیون و معماری داخلی ساختمان و نیاز به تنوع یکی دیگر از دلایلی است که افراد اقدام به بازسازی منزل خود می‌کنند. بازسازی خانه می‌تواند فقط به تعویض کردن پارکت‌ها ختم شود، اما گاهی هم شدت بیشتری خواهد داشت و به بزرگ کردن آشپزخانه و یا اتاق خواب‌ها ختم می‌شود.

 

مراحل بازسازی ساختمان
فرقی نمی‌کند شما دارای یک آپارتمان هستید یا یک خانه ویلایی دارید یا اصلاً فرقی نمی‌کند قدمت خانه شما چقدر است؛ در هر صورت جهت بازسازی باید یک سری مراحل را طی کنید تا بتوانید نتیجه دلخواه خود را از بازسازی بگیرید. اما فرآیند بازسازی یک خانه دارای چه مراحلی است؟ ما در ادامه مراحل بازسازی خانه را برای شما کاملاً توضیح داده‌ایم از اولین مرحله تا آخرین مرحله بازسازی خانه، این مراحل عبارتند از:

  • انتخاب نوع بازسازی
  • انتخاب یک پیمانکار خوب
  • مشخص کردن میزان بودجه
  • طراحی
  • گرفتن مجوزهای لازم
  • برنامه ریزی
  • تخریب
  • شروع عملیات‌های بازسازی
  • بررسی کیفیت و استانداردهای تعریف شده
  • تأیید نهایی

 

مرحله اول: انتخاب نوع بازسازی
همانگونه که در بالاتر هم ذکر کردیم، بازسازی دارای انواع مختلفی است. بازسازی‌هایی که نیاز به مجوز دارند و بازسازی‌هایی که نیاز به مجوز ندارند. در مرحله اول باید نوع بازسازی خانه خود را مشخص کنید. آیا شما در این بازسازی قصد دارید دیوارهای خانه را رنگ کنید یا به تعمیرات عمیق‌تر مانند تعویض لوله‌ها هم بپردازید؟

شما قبل از اینکه شروع به بازسازی کنید باید تمامی عملیاتی که قصد دارید انجام دهید را بنویسید. برای مثال اگر قرار است آشپزخانه را تغییر دهید باید لیستی مانند زیر تهیه کنید:

  • خراب کردن دیوار مشترک با اتاق خواب یا پذیرایی به جهت ایجاد فضای بیشتر
  • تخریب اپن آشپزخانه و طراحی یک اپن به سبک جزیره
  • کَندن کابینت‌ها و نصب کابینت جدید
  • کچ‌کاری مجدد و نصب سرامیک‌های جدید

با نوشتن فهرست، کارهای شما هم با برنامه‌ریزی بهتری پیش خواهد رفت و هم نوع بازسازی مشخص خواهد شد.

 

مرحله دوم: انتخاب پیمانکار خوب
در مرحله بعدی برای عملی کردن کارها، باید به دنبال یک پیمانکار خوب باشید. برای اینکار از اینترنت و اطرافیان خود می‌توانید کمک بگیرید که یک فرد مناسب را انتخاب کنید. در انتخاب کردن پیمانکار کمی محتاط عمل کنید، چرا که در اینصورت بازسازی خانه به موقع انجام خواهد شد و نتیجه مطلوب‌تری دریافت خواهید کرد.

 

مرحله سوم: بودجه‌بندی و برآورد هزینه
بعد از اینکه یک پیمانکار خود پیدا کردید باید برآورد هزینه انجام دهید و براساس کارهایی که باید انجام شود هزینه را مشخص کنید. اگر هزینه‌های بازسازی به نسبت بودجه‌ شما بسیار بیشتر شد می‌توانید با توجه به بودجه فعلی خود برخی فرآیندهای ضروری از بازسازی را انجام دهید. این بدان معناست که بازسازی را محدود به بودجه خود کنید.

 

مرحله پنجم: طراحی و ایده
پس از اینکه بودجه و هزینه‌ها مشخص شد، انتظار خود را از مراحل بازسازی یادداشت کنید. یک اتاق فکر با اعضای خانواده خود برگزار کنید و نظر همه آن‌ها را برروی کاغذ بنویسید و سپس آن‌ها را با نظرات و ایده‌هایی که کارفرما به شما می‌گوید، تلفیق کنید. در اینصورت بازسازی یک نتیجه دلخواه به شما نشان خواهد داد که باب میل شماست. در اینجا اگر بازسازی شما به تغییر کاربری منجر شود نیاز به مجوز دارد و باید از مراجع ذی‌صلاح مجوز دریافت کنید.

 

مرحله ششم: مجوز
در این مرحله اگر بازسازی شما نیاز به مجوز داشته باشد باید قبل از اینکه مراحل دیگر را شروع کنید ابتدا از مراجع ذی‌صلاح مجوز بگیرید. شاید سوال باشد از کجا بدانیم که نیاز به مجوز داریم یا خیر؟ به طور کلی عملیات زیر به گرفتن مجوز نیاز ندارند:

  • ایزوگام کردن، قیرگونی و نصب شیروانی در پشت بام
  • تعویض کف‌پوش
  • رنگ‌کاری و سفیدکاری
  • کاشی‌کاری دیوارهای سرویس بهداشتی، آشپزخانه و …
  • تغییر نمای ساختمان
  • نصب ملزومات سرویس بهداشتی مشروط به کاربری نبودن آن
  • حفاری تخلیه چاه

 

مرحله هفتم: برنامه‌ریزی
بعد از اینکه تمامی مجوزها را دریافت کردید باید کار بازسازی را شروع کنید. عملیات مختلف بازسازی خانه را باید براساس یک برنامه مشخص پیش ببرید. در این برنامه باید شرایط زمانی و الویت کارها نیز مشخص شده باشد.

 

مرحله هشتم: تخریب
در این مرحله کار شروع می‌شود. تخریب اولین عملیات بازسازی خانه به حساب می‌آید.

 

مرحله نهم: شروع بازسازی
پس از اینکه فرآیند تخریب انجام شد، باید مطابق با طرح و برنامه‎ریزی موجود نسبت به اجرای عملیات مختلف بازسازی ساختمان اقدام کنید.

 

مرحله دهم: بررسی کیفیت و استانداردها
در پایان هر مرحله از مراحل برنامه‌ریزی شده به خانه سر بزنید و سعی کنید کیفیت و استاندارها را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید همه چیز براساس خواسته شما پیش می‌رود.

 

مرحله یازدهم: تأیید نهایی
پس از انجام کلیه مراحل باید کار توسط کارفرما که شما هستید تایید شود.

 

جمع‌بندی پایانی
ما در این مقاله شما را با تمامی مراحل بازسازی خانه آشنا کردیم. با برنامه‌ریزی دقیق و انجام مراحل بالا می‌توانید از بازسازی خانه خود نتیجه مطلوبی دریافت کنید.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازسازی بالکن و تراس
شنبه 24 مهر 1400 ساعت 10:10 | بازدید : 74 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

امروزه با هرچه کوچک‌تر شدن خانه­ها به‌ندرت می‌شود خانه‌هایی با محوطه باز پیدا کرد. در این میان می‌توان بهره‌مندی از یک تراس یا بالکن را غنیمت شمرد. این فضاها فواید فروانی برای صاحب‌خانه دارند و به ارزش آن می‌افزایند. باوجود این وجوه مثبت، بازسازی بالکن و تراس ازجمله مواردی است که صاحبان خانه‌هایی با این فضاها دیر یا زود با آن مواجه می‌شوند… دلیل این موضوع هم قرار داشتن این فضاها، در برابر عوامل محیطی مانند بارندگی، تابش نور خورشید، ورود پرندگان، وزش طوفان و غیره است. در این مقاله اصولی را که باید در بازسازی خانه بالکن و تراس در نظر گرفته شوند را شرح داده در خلال آن امکانات موجود را نیز معرفی خواهیم کرد. در پایان هم ایده‌هایی زیباسازی این فضاها معرفی می­کنیم.

 

اصول بازسازی بالکن و تراس
در بازسازی خانه ، بالکن و تراس، به عنوان قسمت‌ها اساسی­ خانه  هستند. برخی اقدامات نیز بیشتر جنبه دکوراتیو و سلیقه‌ای دارند. اقدامات زیر در بازسازی بالکن و تراس ضروری هستند. درواقع پس از انجام آن‌هاست که می‌توانید، در خصوص دکوراسیون بالکن یا تراس خود تصمیم‌گیری کنید.

 

بازسازی کف، نرده‌ها و سقف تراس
مهم‌ترین بخش از بازسازی بالکن و تراس تصمیم‌گیری برای کف، نرده‌ها و سقف است. در نظر گرفتن سقف، به‌خصوص برای محافظت از فضا در برابر بارندگی مفید خواهد بود. می‌توانید از سقف‌های فلزی، PVC، چوبی یا شیشه­ای استفاده کنید. شیب سقف نیز باید به‌گونه‌ای باشد که آب روی آن جمع نشده و به‌خوبی به پایین هدایت شود. همچنین می‌توانید، در بازسازی بالکن خود از سایبان‌های جمع شونده استفاده نمایید که بتوانید در مواقع دلخواه، نور بیشتری داشته باشید. حسن این سایبان‌ها در این است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار موجود هستند که می‌توانند بالکن شما را برجسته کنند. برای کف بالکن و تراس بهترین گزینه سنگ است اما می‌توانید از چوب‌های با مقاومت بالا در برابر رطوبت یا لمینیت نیز استفاده کنید. در صورت استفاده از متریالی غیر از سنگ و سرامیک بهتر است حتماً از سقف استفاده نمایید.

نکته مهم این است که زیرسازی کف بالکن باید به‌خوبی انجام شود. به این منظور باید، هرگونه ترک با سیمان و ملات مناسب پر شود؛ در غیر این صورت به‌ مرور زمان آب به آن نفوذ کرده که باعث عمیق‌تر شدن آن می‌شود. همچنین، باید راه‌ آب مناسبی برای کف ساخته‌شده و کف بالکن یا تراس با شیب ملایمی به آن ختم شود. نقش نرده نیز بیشتر امنیتی است. برای نرده هم دو گزینه نرده‌های فلزی و چوبی را بیشتر متداول هستند. این نرده‌ها در طرح‌ها، رنگ‌ها و ارتفاع‌های مختلفی قابل تهیه هستند. بهتر است حداقل ارتفاع 80 سانتی­متر به­ منظور امنیت بیشتر، در نظر گرفته شود. همچنین، می‌توان از شیشه نیز به‌عنوان حائل بین بالکن و فضای بیرون استفاده کرد. انواع شیشه‌های مات و شفاف به این منظور وجود دارند که در نصب آن‌ها باید نهایت دقت در استحکام و مقاومت آن‌ها در برابر نیروی باد در نظر گرفته شود.

 

درب واسط فضاهای درونی و تراس و بالکن
به این منظور بهتر است از درب‌های کشویی استفاده کنید که در هنگام باز و بسته کردن آن فضایی اشغال نشود. همچنین، درصورتی‌که از درب‌های شیشه‌ای استفاده می‌کنید بهتر است، نوع چند جداره آن‌ها را بکار ببرید که در مصرف انرژی در داخل خانه صرفه‌جویی شود.

 

ایده ‌هایی برای دکوراسیون بالکن و تراس
پس از انجام مراحل زیرساختی در بازسازی بالکن و تراس خود می‌توانید، به فکر دکوراسیون آن با جزئیات بیشتر باشید. در انجام اقدامات زیر، سه عامل تعیین‌کننده مساحت، سلیقه و انتظارات شما دخیل هستند. درواقع باید قبل از هر چیز تعیین کنید که قصد دارید از فضای بالکن خود، چگونه استفاده کنید. مثلاً؛ آیا می‌خواهید از آن برای مطالعه فردی یا گذراندن وقت با فرد دیگری استفاده کنید؟

 

افزودن فضای سبز
با توجه به آب‌وهوای منطقه و امکان نگهداری از گیاهان، می‌توانید قسمتی از تراس یا بالکن خود را به فضای سبز اختصاص دهید. نکته مهم این است که مقاومت بالکن را برای اضافه کردن هرگونه وسیله اضافه، ازجمله گلدان‌ها و درختچه‌های سنگین بسنجید. همچنین، سیستم آبیاری مشخصی هم برای آن تعیین کنید که آب در کف بالکن شما جمع نشود و احیاناً به کف‌پوش چوبی آن آسیب نزند. گیاهان رونده و فلاورباکس ­ها گزینه‌هایی خوب و بی‌دردسر برای بالکن هستند. گیاهان رونده بیشتر برای تراس‌های بزرگ مناسب هستند. هرچند که می‌توان آن‌ها را از نرده‌های بالکن نیز آویزان کرد. گزینه دیگر استفاده از دیوار سبز است. برای این منظور باید حتماً از متخصصان بازسازی، در خصوص میزان تحمل وزن بالکن خود مشاوره بگیرید. دیوار سبز در انواع مختلف با گیاهان متفاوتی که هرکدام برای آب‌وهوای مشخصی مناسب هستند، تولید می‌شوند. آبیاری آن‌ها ساده و در مواردی به‌صورت خودکار است. همچنین، آن‌ها باعث صرفه‌جویی در فضای کف بالکن می‌شوند.

 

نورپردازی
درصورتی‌که فضای تراس شما بزرگ است، باید برنامه‌ای برای نورپردازی آن داشته باشید. به‌خصوص، در طول شب مهم است که نور مناسب و مطابق با سلیقه‌تان را داشته باشید. انواع لامپ‌ها با نورهای رنگی و قابل تنظیم را می‌توان درون دیوار یا سقف تراس استفاده کنید. می­توانید از سقف بالکن خود، برای آویزان کردن یک لوستر زیبا استفاده کنید.

 

رنگ آمیزی دیوار
درصورتی‌که تراس یا بالکن شما دیواری چوبی، سنگی، آجری یا سیمانی دارد، می‌توانید آن را رنگ کنید. به‌این‌ترتیب، هماهنگی رنگی ایجادشده بین دیوار، فضای سبز و نور می‌تواند به زیبایی بالکن شما بی­افزاید.

 

اضافه کردن میز و صندلی
باوجود یک میز و صندلی راحت می‌توانید بهتر از فضای بالکن و تراس خود استفاده کنید. در تهیه میز و صندلی به طراحی کلی فضا، جنس کف و مساحت بالکن توجه داشته باشید. همچنین بهتر است، میز و صندلی‌تان وزن مناسبی داشته باشند که با وزش باد جابجا نشده و دارای روکش‌های ضد رطوبت باشند.

 

اضافه کردن باربکیو
درصورتی‌که فضای کافی در اختیار دارید؛ می‌توانید قسمتی از آن را هم به باربکیو اختصاص دهید. انواع باربکیو در طرح‌های مختلف و در جنس‌های آجرنسوز با بدنه­ های­ چوبی و غیره وجود دارند که می‌توانید بسته به طرح و سلیقه خود از آن‌ها استفاده کنید.

 

بازسازی بالکن و تراس در یک نگاه
بازسازی بالکن و تراس، دو مرحله اساسی دارد. اولین مرحله، بازسازی زیرساخت‌ها مانند سقف، کف، دیوارها و درب بالکن است. در این مراحل، باید زیبایی و کارایی را هم‌زمان مدنظر داشته باشید. چراکه بالکن یا تراس مکان‌هایی هستند که در معرض عوامل جوی قرار دارند و باید در برابر آن‌ها مقاوم باشند. انواع کف‌پوش‌های سنگی، سرامیکی، لمینیت­ های ضدآب، ترموود، آجرنسوز و چوب می‌توانند در این مرحله مورداستفاده قرار بگیرند. مرحله دوم نیز زیباسازی بالکن و تراس است که باید با توجه نوع کاربری، مساحت و سلیقه صاحب‌خانه انجام شود. می‌توان بخشی از محیط را به فضای سبز اختصاص داد. اضافه کردن میز و صندلی، تخت و غیره نیز ایده‌هایی هستند که می‌توانند اجرا شوند.در این صورت تراس شما مانند یک روف گاردن و بام سبز عمل می کند و می توانید اوقات خوش خود را در آن سپری کنید. مجموعه کارویس هم در زمینه بازسازی خانه و هم در زمینه  طراحی و اجرای روف گاردن دارای تجربه و همکاری با متخصصان در این امور است.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انواع درب و پنجره در بازسازی خانه
شنبه 24 مهر 1400 ساعت 10:8 | بازدید : 88 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

درصورتی‌که قصد بازسازی خانه خود را داشته باشید، تعویض درب و پنجره یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل کار شما خواهند بود. به‌خصوص، اگر آنها از انواع قدیمی بوده که دچار زنگ‌زدگی، پوسیدگی، خوردگی توسط موریانه و یا شکستگی‌ها ریزودرشت شده ب­اشند؛ ضرورت تعویض آن‌ها بیش‌ازپیش نمایان می‌شود. در بازسازی خانه درب و پنجره‌های خانه گزینه‌های متفاوتی پیش روی شماست که هرکدام مزایا و محدودیت‌های خودشان را دارند. در این مقاله انواع درب و پنجره‌های موجود را برای بازسازی خانه به شما معرفی خواهیم کرد. در پایان این مقاله می‌توانید، در خصوص انتخاب درب و پنجره مناسب برای خانه خود آسان‌تر تصمیم‌گیری کنید.

 

انواع پنجره در بازسازی خانه
انواع پنجره را می‌توان به طرق مختلفی دسته‌بندی کرد. جنس بدنه، جنس شیشه و حتی روش باز شدن آن می‌تواند معیاری برای دسته‌بندی باشد. ما در اینجا پنجره‌ها را بر اساس جنس شیشه و قاب آنها، بررسی خواهیم کرد

 

انواع پنجره بر اساس نوع قاب
سه جنس اصلی در قاب پنجره‌ها استفاده می‌شوند؛ چوب، فلز و pvc که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

 

پنجره چوبی
چوب یکی از قدیمی‌ترین متریال­ های مورداستفاده، برای ساخت پنجره است. این متریال علی‌رغم محدودیت‌های ذاتی خود، به دلیل زیبایی و تنوعی که در طرح و رنگ دارد، در بسیاری از خانه‌های لوکس و ویلایی مورداستفاده قرار می‌گیرد. محدودیت اصلی چوب مقاومت کم آن در برابر رطوبت، پوسیدگی و خوردگی توسط حشرات است. بااین‌حال می‌توان در مکان‌هایی که از این عوامل عاری هستند یا به عنوان پنجره‌های داخلی، به‌خوبی از چوب‌های سازگار با محیط استفاده کرد. همچنین، قابلیت رنگ‌پذیری بالای چوب آن را در برابر این عوامل بادوام‌تر می‌کند.

 

پنجره فلزی
این پنجره‌ها بیشتر در خانه‌های قدیمی استفاده می‌شدند و امروزه به‌ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنند. آهن و آلومینیوم، دو متریال اصلی مورداستفاده در این پنجره‌ها هستند. مقاومت پایین آهن در برابر رطوبت، پس از چندی آن را دچار زنگ‌زدگی می‌کند. آلومینیوم از آهن مقاوم‌تر است اما پس از مدتی رنگش به زردی متمایل می‌شود. تنها دلیلی که ممکن است امروزه این پنجره ­ها در بازسازی خانه استفاده شود، قیمت پایین‌تر آن‌ها نسبت به دیگر متریال‌هاست.

 

پنجره PVC و UPVC
PVC مدرن‌ترین و پراستفاده‌ترین متریال، برای قاب پنجره‌های امروزی است. این جنس، برخلاف پنجره‌های چوبی و فلزی به‌خوبی در برابر گرما به‌عنوان عایق رفتار می‌کند. مقاومت PVC در برابر رطوبت بسیار بالاست و وزن سبک آن نسبت به دیگر جنس ها نصب و استفاده از آن را نیز آسان‌تر کرده است. امروزه پنجره‌های PVC را در رنگ‌های بسیار متنوعی تولید می‌کنند. تنها نقطه‌ضعف PVC تغییر رنگ تدریجی آن در برابر نور خورشید است که این نقیصه نیز با ورود نسل جدید PVC، به نام UPVC برطرف شده است. طبیعی است که قیمت این قاب‌ها نسبت به دیگر اجناس بالاتر باشد. در بازسازی خانه خود در هنگام نصب پنجره‌های PVC باید از زیر فریم‌های فلزی استفاده کنید؛ چراکه فشارهای وارد شده از سوی دیوارها می‌تواند، در طول زمان پنجره را دچار آسیب کرده و یا مانع باز و بسته شدن روان آن شود.

 

انواع پنجره بر اساس جنس شیشه
انواع شیشه برای پنجره را می‌توان بر اساس نوع و مکان کاربری پنجره تعریف کرد. به‌طورکلی، شیشه‌های پنجره‌های امروزی که می‌توان از آنها در بازسازی خانه استفاده کرد در دودسته چند جداره و تک­ جداره جای می­گیرند.

 

شیشه چند جداره
بهتر است، این شیشه‌ها را برای پنجره‌ هایی که رو به فضای باز هستند، در نظر بگیرید. این پنجره‌ها شامل دو، سه یا چهار جداره هستند که مابین آن‌ها با استفاده از گازی خنثی پرشده است. به‌این‌ترتیب آن‌ها، در برابر انتقال دما عایق خواهند شد. ترکیب آن‌ها با قاب‌های PVC یا UPVC تأثیر قابل‌توجهی در کاهش مصرف انرژی خانه خواهد داشت. درصورتی‌که بین لایه ­ها از توری استفاده شود، به آن شیشه مسلح می‌گویند که مقاومت بیشتری در برابر ضربه دارد.

 

شیشه معمولی
مدل قدیمی و ابتدایی این شیشه‌ها را در خانه‌های قدیمی دیده‌ایم. آن‌ها به‌هیچ‌عنوان عایق حرارت نیستند. انواع شیشه‌های سکوریت، مات و ساده را می‌توانید به‌صورت موردی و جهت تنوع مثلاً در پنجره‌های داخلی مانند پاسیو خانه، به کار ببرید.

 

انواع درب در بازسازی خانه
انواع درب را نیز می‌توان براساس جنس آن‌ها دسته‌بندی کرد. بااین‌حال باید در نظر داشت در انتخاب هرکدام از این درب‌ها باید به سبک دکوراسیون داخلی و هماهنگی آن‌ها با پنجره‌ها، دقت داشت. می‌توان نحوه باز و بسته شدن این درب‌ها را به شکل ریلی نیز اجرا کرد.

 

درب تمام چوب
چوب انواع مختلفی دارد که می‌توان انواع طرح‌ها و رنگ‌ها را نیز روی آن­ها اعمال کرد. استفاده از درب‌های تمام چوب، برای درب ورودی و درب‌های داخلی معمول است. زیبایی و القای حس گرما و صمیمیت از محاسن اصلی درب‌های چوبی هستند اما عدم مقاومت در برابر رطوبت نقطه ضعف درب‌های چوبی است. درب‌های چوبی چندپنله هم در طرح‌های کلاسیک و مدرن، می‌توانند مورداستفاده قرار گیرند. همچنین، برای درب‌های داخلی می‌توان از قاب چوبی و پنجره شیشه‌ای استفاده کرد.

 

درب فلاش
این درب‌ها نیز از جنس چوب هستند، با این تفاوت که فضای داخلی آن‌ها خالی است. بدنه این درب‌ها را با استفاده از انواع روکش، می‌توان در برابر رطوبت محافظت کرد. به‌این‌ترتیب، می‌توان از آن‌ها برای درب سرویس‌های بهداشتی و حمام نیز استفاده کرد. مزیت اصلی این درب‌ها وزن سبک آن‌هاست. از این درب‌ها نیز می‌توان در تولید درب‌های چندپنله استفاده کرد.

 

درب PVC
استفاده از PVC، به‌منظور تولید درب، به‌تازگی مرسوم شده است. PVC به‌خوبی، در برابر رطوبت و نفوذ حشرات مقاوم است و تنوع بالایی در رنگ‌آمیزی و طرح دارد. همچنین، این متریال سبک است و به‌راحتی نصب یا جابجا می‌شود. اگر قصد تعویض درب ورودی را دارید، بهتر است بدانید که PVC به دلیل وزن سبک، به‌هیچ‌وجه امنیت مناسبی ندارد؛ بنابراین بهتر است، برای درب‌های داخلی از آن استفاده کنید. نسل جدید درب‌های PVC به نام FRP، با وزن و مقاومت بالاتر در برابر ضربه و حرارت به بازار عرضه‌شده‌اند.

 

درب ضد سرقت
این نوع درب به‌خصوص در بازسازی خانه‌هایی که در آن‌ها نگرانی‌های امنیتی وجود دارد، توصیه می‌شوند. درب ضد سرقت می‌تواند چوبی یا فلزی باشد اما ویژگی این درب در انواع قفل و جانمایی آن‌ها در داخل درب است که آن را ضد سرقت می‌کند.

 

درب فلزی
درب‌های فلزی در انواع استیل، آلومینیومی و آهنی تولید می‌شوند. از این درب‌ها بیشتر به‌منظور استفاده در ورودی حیاط، پارکینگ و سرویس‌های بهداشتی استفاده می‌شود. درب فلزی امنیت بالایی داشته و البته انواع آهنی آن، برای محافظت در برابر رطوبت و آفتاب، باید رنگ بشوند.

 

درب و پنجره در بازسازی خانه؛ در یک نگاه
امروزه درب و پنجره‌های مختلف با انواع اجناس و طرح‌های مختلف، در بازار وجود دارند که می‌توان در بازسازی خانه از آن‌ها استفاده کرد. فلز، چوب و متریال­های جدیدتری مانند PVC از اصلی‌ترین این اجناس هستند. در این میان پنجره‌های PVC، مزایای کاربردی‌تری نسبت به دیگر انواع پنجره دارد؛ هرچند که از زیبایی چوب نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. همچنین، درب‌های چوبی، فلزی و ضد سرقت امنیت بالاتری نسبت به دیگر درب‌ها دارند. البته برای درب‌های داخلی می‌توان، از درب‌های PVC یا فلاش نیز استفاده کرد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کاربرد ظروف قدیمی در طراحی دکوراسیون داخلی
چهار شنبه 21 مهر 1400 ساعت 10:26 | بازدید : 88 | نویسنده : admin | ( نظرات )

ظروف در دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی امری خلاقانه است. گاه استفاده از عناصر قدیمی که شاید کاربرد اصلی خودشان را ازدست‌داده باشند، می‌تواند خلاقیت بسیار خوبی در این زمینه به شمار برود. اتفاقی که در خصوص ظرف و ظروف قدیمی افتاده است. بسیاری از ما ممکن است، به وسایل قدیمی و آنیتک علاقه داشته باشیم. برای برخی، این علاقه‌مندی در جمع‌آوری ظروف قدیمی تبلور پیدا می‌کند که می‌تواند، در طراحی دکوراسیون داخلی خانه هم کاربردی باشد. سؤال اینجاست که چگونه می‌توان این عناصر را با محیط خانه و دیگر اجزاء آن به نحو زیبایی ترکیب کرد؟ این سؤال را باید از حرفه‌ای‌های طراحی داخلی که با سبک‌های نوین دنیا پیش می‌روند، پرسید. در این مقاله، چندین راه استفاده از ظروف قدیمی در طراحی داخلی خانه و بازسازی خانه را بررسی می‌کنیم. در پایان این مقاله می‌توانید، به‌خوبی با توجه به سلیقه و سبک خانه خود یکی از این راه‌ها یا ترکیبی از آن‌ها را به کار ببندید.

 

ظروف سرامیکی و چینی قدیمی در ویترین ‌های قدیمی
به این منظور بهتر است از ویترین‌های با رنگ روشن، بدون شیشه و حتی‌الامکان چوبی استفاده کنید. این کار، طیف رنگ‌های به‌کاررفته شده در ظروف سرامیکی را که عموماً تنوع رنگی بالایی دارند، بهتر نشان می‌دهد. ازآنجایی‌که اروپایی‌ها از قرون گذشته بیشتر از ظروف سرامیکی استفاده می‌کردند، این سبک بیشتر غربی است. به‌جای آن، ما ایرانی‌ها همواره مجموعه‌ای از ظروف چینی داریم که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. برای ظروف چینی سفید ‌رنگ هم، ویترین سفید یا با رنگ طبیعی چوب، مناسب خواهد بود. به‌این‌ترتیب، انواع لیوان، بشقاب و کاسه سرامیکی و چینی قدیمی را می‌توانید به این روش در طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود به کار ببرید. لیوان‌های خود را هم می‌توانید از ویترین آویزان کنید.

 

آویزان کردن ظروف قدیمی از دیوار
ظروف قدیمی گاه آن‌قدر هنرمندانه ساخته‌شده‌اند که می‌توانند اثری هنری قلمداد شوند؛ بنابراین به‌راحتی می‌توان به‌جای تابلوها یا در کنار آن‌ها، این ظروف را آویزان کرد. انواع سینی‌ها و ظروف گود مسی، برنجی و نقره‌ای بهترین گزینه، برای این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی هستند. می‌توانید در یک بخش از دیوار، فقط ظروف فلزی و در بخش دیگر، فقط ظروف سرامیکی یا چینی را آویزان کنید. البته، هیچ مانعی برای ترکیب این ظروف وجود ندارد و در صورت تشابه در رنگ و طرح می‌توانید، آن‌ها را در ترکیب با یکدیگر هم به کار ببرید. بهتر است ظروفی که کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، ازنظر طیف رنگی به هم نزدیک اما طرح‌ها و اشکال متفاوتی داشته باشند. همچنین، باید فاصله همه آن‌ها از یکدیگر تقریباً برابر باشد. به‌منظور زیبایی و تضاد بیشتر می‌توانید از انواع کاشی یا سبدهای سنتی بافته‌شده هم در میان ظروف خود استفاده کنید.

 

طاقچه ‌ها محلی ایده­ آل برای نگه داری ظروف قدیمی
ظروف کوچک‌تر قدیمی مانند کاسه، نمکدان، فنجان‌های فلزی و غیره را بهتر است در مکان‌های طاقچه مانند، قرار دهید. شاید امروز، کمتر خانه جدیدی را بتوان یافت که طاقچه به معنای سنتی آن داشته باشد اما می‌توان فضای بالای شومینه یا بالای کتابخانه‌های کوتاه را به این کار اختصاص داد. در طراحی دکوراسیون داخلی خود می‌توانید در کنار این ظروف، مجسمه‌های قدیمی گچی کوچک، شمع، قاب عکس‌های قدیمی یا هر وسیله‌ای دیگری را که ازنظر اندازه و طرح با ظروف شما هماهنگ باشند، به کار ببرید.

 

کاربرد ظروف قدیمی در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه
آشپزخانه یکی از مکان‌هایی است که افراد خانه بسیاری از اوقات خود را در آن سپری می‌کنند. همچنین، این مکان جایی برای دورهم جمع شدن اعضای خانه است؛ بنابراین بسیار مهم است که این فضا که محیطی زیبا داشته باشد و در روحیه افراد تأثیری مثبت بگذارد. بااین­حال، تعدد وسایل و کمبود فضا می‌تواند، مانع این موضوع شود. یک روش آسان و ارزان برای زیباسازی فضای آشپزخانه، استفاده از ظروف زیبا و قدیمی در شلف­ ها و دیوارهای آن است. به زیبایی می‌توانید، ظروف فلزی قدیمی مانند قهوه‌جوش، ملاقه‌های قدیمی و دیگر ظروف گود دسته‌دار را بالای اجاق‌گاز خود آویزان کنید. همچنین، انواع شلف‌ها را می‌توانید به‌جای کابینت به کار ببرید و ظروف زیبای چینی و سرامیکی خود را درون آن‌ها قرار دهید. به‌این‌ترتیب، علاوه بر صرفه‌جویی در فضا، از ظروف خود به‌عنوان عناصر دکوراتیو نیز استفاده خواهید کرد.

 

لوازم آشپزخانه قدیمی ایرانی
ایرانیان هم مانند دیگر کشورها، ظرف و ظروف سنتی خود را دارند. مهم‌ترین و آشناترین این ظروف سماور، کتری، قوری و استکان‌های قدیمی کمر باریک همراه با نعلبکی‌شان هستند. می‌توانید، گوشه‌ای از آشپزخانه را به سماوری قدیمی و جلا داده‌شده و قوری چینی قدیمی روی آن اختصاص دهید. چند استکان را هم می‌توانید درون شلف بالای آن قرار دهید.

 

ظروف نگهداری مواد غذایی را از یاد نبرید
فقط بشقاب‌ها و کاسه‌های آنتیک نیستند که می‌توانند به خانه شما زیبایی ببخشند. می‌توانید، از بطری‌های شیشه‌ای، برنجی و مسی قدیمی نیز در طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده کنید. این ظروف، اگر دارای طرح‌های سنتی ایرانی، شامل قلمکاری و خاتم‌کاری‌های پرنقش‌ونگار باشند، بسیار زیبا جلوه خواهند کرد. علاوه بر این، از دهه‌ها پیش بطری‌هایی با طرح‌های کلاسیک اروپایی و هندی نیز وارد ایران شده‌اند که اکنون قدیمی و عتیقه قلمداد می‌شوند. این ظروف را می‌توانید در ویترین‌های شیشه‌ای، بدون شیشه، شلف‌ها و یا دیگر نقاط خانه به کار ببرید.

 

روش ‌های خلاقانه برای استفاده از ظروف قدیمی
می‌توانید از ظروف قدیمی خود، به ­روش‌هایی خلاقانه در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنید. یکی از این روش‌ها، تبدیل کردن ظروف قدیمی، به قاب عکس است. شرکت‌های چاپ روی ظروف می‌توانند باظرافت تمام عکس‌های خانوادگی شما را روی بشقاب‌های بزرگ و کوچک چاپ کنند. با استفاده از تکنیک‌هایی هم می‌توان دوام و ماندگاری آن‌ها را بیشتر کرد. با تهیه سه‌پایه‌های مخصوص ظروف می‌توانید، آن‌ها را کنار یکدیگر قرار داده و یک میز خاطرات، با قاب عکس‌هایی از ظروف آنتیک قدیمی بسازید. همچنین، می‌توانید بطری‌های قدیمی و فلزی را به‌عنوان گلدان، استفاده کنید. تنها کافی است، یک سوراخ در ته آن‌ها ایجاد کنید. جلوه ‌این گلدان‌ها روی کانتر آشپزخانه، میزهای مختلف و یا در بالکن شما بسیار چشم‌گیر خواهد بود. دیگر کاربرد خلاقانه ظروف قدیمی، تبدیل کردن سینی‌ها و بشقاب‌های بزرگ به آینه است. می‌توانید آینه گرد خود را به طرق مطمئن، وسط ظروف قدیمی بچسبانید.

 

خلاصه ای از کاربرد ظروف قدیمی در طراحی دکوراسیون داخلی
امروزه، دکوراسیون داخلی، مرزهای جدیدی از خلاقیت را پشت سر گذاشته است. استفاده از ظروف قدیمی به‌عنوان المان‌های دکوراتیو، اگرچه ایده جدیدی نیست اما در چند سال اخیر، مورد استقبال بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی قرارگرفته است. با توجه به اینکه تقریباً در هر خانه‌ای تعدادی ظروف قدیمی به‌جامانده از نسل‌های گذشته یافت می‌شود، این روش، روشی ارزان‌قیمت برای طراحی داخلی خانه محسوب می‌شود. ظروف قدیمی را می‌توان در شلف‌ها و قفسه‌های قدیمی یا ویترین‌های به سبک وینتج قرار داد. همچنین، می‌توان آن‌ها را برای دکوراسیون آشپزخانه از نقاطی آویزان کرد یا از آن‌ها به‌عنوان تابلو، برای تزیین دیوارها، استفاده نمود. آنچه مسلم است، ظروف قدیمی می‌توانند جلوه‌ای زیبا، سنتی و حتی مدرن به طراحی دکوراسیون داخلی خانه های امروزی بدهند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انجام تعمیرات ساختمان
چهار شنبه 21 مهر 1400 ساعت 9:39 | بازدید : 92 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

اصطلاح نوسازی یا بازسازی خانه به فرآیندی اشاره می‌کند که در آن خانه به‌خوبی مورد تعمیرات قرار می­گیرد. این خانه می‌تواند یک ‌خانه قدیمی یا آسیب‌دیده به دلایل مختلف باشد. طبق تعاریف بین‌المللی، درصورتی‌که بیش از 25 درصد از خانه مورد بازسازی قرار گیرد، به آن تعمیرات گفته می‌شود. امروزه، برخی افراد حتی پیش از فروش خانه خود، اقدام به تعمیر آن می‌کنند، که بتوانند آن را با قیمت مناسب‌تری به فروش برسانند. در این مقاله بازسازی خانه و تعمیرات کلی و جزئی آن را تعریف خواهیم کرد. سپس فرایند انجام این کار را شرح خواهیم داد و در مرحله بعد اصول اجرای آن را در دو سطح بازسازی ساختاری و ظاهری توضیح می‌دهیم.

 

انواع بازسازی خانه
تعمیرات خانه شامل دو دسته زیر است.

1- بازسازی ساختاری خانه؛ شامل مواردی مانند:

  • اضافه کردن فضاها
  • تغییر کاربری فضاها
  • طراحی مجدد پلان‌های طبقات
  • تجدید سیم‌کشی، لوله‌کشی و غیره

2- بازسازی ظاهر خانه؛ شامل مواردی مانند:

  • نقاشی و کاغذدیواری
  • تعمیرات جزئی
  • کف‌پوش
  • نوسازی شیرآلات، اتصالات
  • تعمیرات جزئی
  • محوطه‌سازی‌های سبک
  • افزودن ادوات دکوراتیو

فرآیند بازسازی خانه
برنامه‌ریزی و داشتن نقشه مشخص برای تعمیرات خانه، در موفقیت این فرآیند بسیار حیاتی است. این برنامه‌ریزی شامل برآورد هزینه‌ها، تهیه نقشه‌های لازم، زمان‌بندی و مواردی ازاین‌دست است.

پیدا کردن شرکت مجری تعمیرات
امروزه باوجود اینترنت، دسترسی به انواع شرکت‌های مجری بازسازی خانه آسان شده است اما تنوع گزینه‌ها هم گاه دردسرساز است. برای راحت‌تر شدن فرآیند تصمیم‌گیری، حتماً از نمونه پروژه‌های قبلی شرکت موردنظر بازدید کنید، برند متریال­ های مورداستفاده‌شان را با دیگر شرکت‌ها مقایسه کنید و درنهایت با توجه به بودجه و زمان‌بندی خود تصمیم بگیرید.

مشخص کردن بودجه
درصورتی‌که بازسازی ساختاری برای خانه‌تان لازم باشد، مسلماً باید بودجه بیشتری در نظر بگیرید. بودجه خود را به‌صورت شفاف به شرکت طرف قراردادتان اعلام کنید. در صورت لزوم، از برخی بازسازی‌های ظاهر ساختمان، به نفع بازسازی‌های ساختاری صرف‌نظر کنید. همچنین بودجه‌ای را هم برای اتفاقات غیرمنتظره در نظر داشته باشید.

برآورد شرایط فعلی ساختمان
ارزیابی دقیق وضعیت ساختمان بسیار مهم است. یک فرد متخصص می‌تواند از تعمیرات ضروری موردنیاز در خانه، گزارش دقیقی تهیه کند. در مرحله بعد هم یک طراح دکوراسیون داخلی می‌تواند در خصوص تعمیرات ظاهری و بازسازی خانه به سبک‌های مختلف به شما مشاوره دهد. نوع ساختمان، مصالح به‌کاربرده شده، موقعیت جغرافیایی و کاربری، در برآورد شرایط آن و تعیین عملیات تعمیری لازم نقش­آفرین است. مهم است که نقشه‌ای از ساختمان در شرایط فعلی و نقشه‌ای هم ازآنچه قرار است بعد از تعمیرات به صاحب‌خانه تحویل داده شود، تهیه کنید.

دریافت مجوزهای قانونی
ممکن است بازسازی برخی قسمت‌های ساختمان، نیاز به اخذ مجوز از نهادهای مربوطه داشته باشد. این نهادها می‌توانند شهرداری منطقه، سازمان زیباسازی، گردشگری و غیره باشند. معمولاً قسمت‌های ساختاری خانه، مشاعات و قسمت‌های بیرونی آن برای بازسازی نیازمند مجوز هستند. البته؛ گاهی شهرداری قوانینی دارد که با رعایت آن‌ها و بدون اخذ مجوز می‌توانید تعمیرات موردنظر خود را انجام دهید. به‌طور مثال؛ شاید در منطقه خاصی از شهر که دارای بافت هویتی مشخصی است، فقط از متریال­ مشخصی بتوان به‌عنوان نما در ساختمان استفاده کرد.

اجرای بازسازی خانه
پس از انجام مراحل مقدماتی نوبت به اقدامات اجرایی می‌رسد. این اقدامات را در این مرحله بررسی می‌کنیم.

ایمن سازی ساختمان
درصورتی‌که بازسازی کلی ساختمان موردنظر باشد، لازم است، قبل از شروع به کار، آن را تا جای ممکن ایمن کرد. به‌خصوص اگر لازم باشد که ساختمان مدتی خالی بماند و درب و پنجره‌هایش برداشته شوند؛ باید از ورق‌های ضد آب در نقاط مرطوب، استفاده شود. همچنین، باید سازه‌ای برای جایگزین شدن موقت پنجره‌ها و درب­ها در نظر گرفته شود. اگر دیوارها یا سقف‌هایی درخطر ریزش هستند، باید آن‌ها را کنترل کرد تا در موقع کار کردن یا براثر ضربات احتمالی در طول بازسازی، فرونریزند.

آماده شدن برای بازسازی
این مرحله شامل موارد زیر است:

  • ایمن ­سازی محوطه اطراف
  • مشخص کردن مناطق ذخیره‌سازی مصالح
  • مشخص کردن محل‌های تخلیه فاضلاب ساختمان
  • چک کردن منابع آب و برق
  • انجام زیرسازی‌های لازم مانند تثبیت فوندانسیون و شمع­بندی
  • تمیز کردن ساختمان و محیط اطراف
  • مشخص کردن محل‌هایی که نیاز به تخریب دارند
  • محافظت از قسمت‌هایی که نیاز به تعمیرات ندارند، با استفاده از ورق‌های پلاستیکی، تخته و غیره

بازسازی اولیه
این مرحله شامل بازسازی دیوارها، ایجاد و برداشتن دیوارها، تعمیرات سقف و کف، تعمیرات راه‌پله و ایجاد تغییرات لازم در آن‌ها، تعویض پنجره­ ها و موارد این‌چنینی است. نصب سازه‌هایی که قرار است در دل دیوارها باشند، در این مرحله انجام می‌شود. این اقدامات، شامل موارد زیر است:

  • مجاری تهویه
  • سیم‌کشی
  • لوله‌کشی
  • کنترل‌ حرارت مرکزی
  • سیستم‌های هشداردهنده
  • آنتن
  • کابل‌کشی تلفن
  • سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی

پس از انجام این اقدامات، گچ­کاری دیوار انجام می‌شود.

تعمیرات ثانویه
این مرحله شامل مواردی است که پیش از انجام دکوراسیون، باید انجام شوند. با به سرانجام رسیدن این مرحله، بازسازی خانه به شکل ساختاری آن به اتمام می‌رسد. ازجمله اقدامات لازم در این مرحله، موارد زیر هستند.

  • نصب کابینت و دیگر تجهیزات آشپزخانه
  • نصب کمددیواری‌ها
  • نصب درب‌ها
  • نصب نرده‌های راه‌پله‌ها
  • نصب رادیاتورها
  • نصب اتصالات، لامپ‌ها و چراغ‌ها
  • کلید و پریزهای برق و تلفن
  • نصب لوازم حمام

بازسازی ظاهر خانه
در این مرحله لازم است که مطابق با سلیقه، بودجه و طراحی انجام‌شده، ظاهر خانه بازسازی شود. رنگ‌آمیزی دیوارها یا نصب کاغذدیواری، یکی از اولین اقدامات لازم در این مرحله است. اقدام بعدی می­تواند، گچ‌بری سقف باشد. در مرحله بعد، باید به نورپردازی خانه توجه کرد. می‌توانید از انواع نورهای مخفی و قابل تنظیم با رنگ‌های مختلف علاوه بر نور اصلی استفاده کنید. بازسازی کف خانه نیز گزینه‌های متعددی پیش­روی شما می‌گذارد. پارکت، سنگ، لمینیت و دیگر متریال­های لازم را می‌توان برای بازسازی کف خانه استفاده کرد. نصب پرده‌ها و انواع لوستر، دکوراسیون بالکن و تراس و تعویض شیرآلات و دستگیره‌های درب‌ها، از دیگر اقداماتی هستند که می‌توانید با توجه به بودجه و زمان خود انجام دهید. اقدامات دکوراتیو محدودیتی ندارند و می‌توانید بسیاری از آن‌ها را در طول زمان نیز انجام دهید.

اشتباهات رایج در بازسازی خانه
در طول فرآیند تعمیرات ساختمان ممکن است، اشتباهاتی رخ بدهد که عمدتاً از عدم برنامه‌ریزی صحیح، مشخص نبودن انتظارات، عدم دانش و تجربه تیم اجرایی و عدم ارتباط صحیح با کارفرما ناشی می­شوند. برخی از این مشکلات عبارت‌اند از:

  • برنامه‌ریزی اشتباه در بودجه
  • کنترل بودجه ضعیف
  • تمرکز بر بازسازی‌های غیرضروری
  • استفاده از متریال­ ضعیف یا اشتباه
  • مدیریت ضعیف تیم و تخریب بخش‌های سالم ساختمان

سخن آخر در باب تعمیرات خانه
بازسازی خانه می‌تواند از موارد بسیار بزرگ و کلی، تا موارد جزئی مانند تعویض شیرآلات را در بربگیرد. به‌منظور انجام این فرآیند، باید برنامه‌ریزی مشخصی برای بودجه داشت و به‌صورت شفاف تعمیرات لازم را مشخص کرد.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


وسایل مورد نیاز هر قسمت خانه در بازسازی
سه شنبه 20 مهر 1400 ساعت 14:4 | بازدید : 77 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

بازسازی خانه را می‌توان عملی هیجان‌انگیز و در عین حال سخت و طاقت‌فرسا دانست. احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که یک روز سرد زمستانی در خانه نشسته باشید و احساس کنید همه‌چیز در منزل شما یکنواخت شده و وسایل‌تان در جای مناسب خود قرار نگرفته است. بازسازی خانه باعث بهتر شدن روحیه و کیفیت زندگی ساکنان می‌شود. نکته قابل توجه این است که باید در بازطراحی خانه یک برنامه و طرح داشته باشید. همچنین باید از وسایل مناسب برای بازسازی هر قسمت استفاده کنید، در غیر اینصورت کار بازسازی به کندی و فرسایشی پیش خواهد رفت. برای داشتن خانه‌ای با دکوراسیون و نقشه جدید، باید بتوانید به خوبی برنامه‌ریزی و ایده‌پردازی کنید. در اینصورت است که شما پس از بازطراحی منزل قدیمی خود به بهترین نتیجه دست پیدا خواهید کرد. ما در این مقاله قصد داریم درباره وسایل مورد نیاز هر قسمت خانه در بازسازی صحبت کنیم پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

اصول بازسازی خانه

اصول بازسازی خانه ، یک سری قواعد و قوانینی است که جهت بازسازی یک خانه به کار گرفته می‌شود تا بازسازی نتیجه خوبی داشته باشد. براساس این اصول، شما باید برای هر قسمت از خانه وسایل مناسبی را انتخاب کنید. بکارگیری وسایل مناسب، تغییر درست دکوراسیون و کم کردن یا اضافه کردن سازه جدید باعث می‌شود تا نتیجه بهتری از بازسازی بگیرید. برای بازسازی خانه افراد نیازمند دانشتن اصول و قوانینی این عمل هستند. برخی از این قوانین از پیش تعیین شده هستند و مربوط به قوانین ساخت و ساز می شود و برخی نیز مربوط به داشتن دانش در خصوص بازسازی اصولی خانه می شود که طراحان و نقشه کش‌های ساختمان می‌توانند در این مورد یاری افراد آیند.

 

بد نیست بدانید که برای بازسازی خانه اگر بخواهید یکی از چهار عمل زیر را انجام دهید نیازمند کسب مجوز از شهرداری هستید:

  • جابجایی راه‌پله‌های ساختمان
  • تخریب برخی دیوارها و تیغه‌های داخلی که با نام دیوارهای حمال یا باربر شناخته می شوند که بار ساختمان را تحمل می‌کنند، در نتیجه هرگونه تخریب می‌تواند پایداری ساختمان را کاهش دهد.
  • تخریب دیوارهای پارکینگ و کاهش فضا
  • جابجا کردن برخی از بخش ها که در آیین نامه شهرداری غیرقابل انجام است.

بهتر است بدانید که برای بازسازی ساختمان در ابتدا باید نقشه ای را تهیه کنید که تصویری کلی از آنچه می‌خواهید انجام دهید را به تصویر کشد. در این نقشه لازم است که برخی از المان ها مانند: مشخصات کامل ساختمان، خدمات فنی، استاندارد قطعات، کاربری، مصالح و مشخصات تاسیساتی کاملا مشخص شود.

 

وسایل مورد نیاز در بازسازی خانه

جهت بازسازی خانه فقط کافیست از وسایل مناسب برای هر قسمت استفاده کنید. اضافه کردن چند وسیله ساده و کم هزینه می‌تواند تغییر زیادی در دکوراسیون داخلی منزل شما ایجاد کند. نیازی نیست وسایل گران‌قیمت بخرید، فقط باید وسایل درستی را انتخاب کنید. در انتخاب نوع وسایل می‌توانید به سلیقه خود عمل کنید، کمک گرفتن از یک طراح و دیزاینر ساختمان و یا طراحی داخلی ساختمان می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

برچسب‌های دیواری

اگر قبلاً در خانه قدیمی خود دیوارهای کرم یا سفید اتاق خواب‌تان شما را خسته کرده، در طراحی جدید و بازسازی خانه می‌توانید از رنگ و طرح جدیدی استفاده کنید و فضای اتاق خود را زیباتر کنید. در حال حاضر طرفداران کاغذهای دیواری به قدری زیاد شده‌اند که کمتر خانه ای خالی از این کاغذهای بسیار زیبا و چشم‌نواز است.

نورپردازی مناسب بجای لامپ‌های قدیمی

فراموش نکنید که نور مناسب در خانه از افسردگی جلوگیری می‌کند. احتمالاً برای شما هم پیش آمده که در یک خانه قدیمی با لامپ‌های قدیمی احساس بدی داشته باشید. نورپردازی اصولی نقش مهمی در زیبایی و بازسازی خانه دارد. بهتر است در بازسازی جدید خانه خود از نورپردازی‌های جدید به جای لامپ‌های قدیمی بزرگ استفاده کنید.

 

دستگیره درها و کابینت‌های خانه

بسیاری از افراد نقش دستگیره‌ درها و کابینت‌ها را در بازسازی خانه نادیده می‌گیرند. اما فراموش نکنید که دستگیره درها و کابینت‌ها در زیبا جلوه دادن آن‌ها بسیار حائز اهمیت هستند. در بازسازی باید دستگیره قدیمی درها و کابینت‌ها را با دستگیره‌های مدرن جایگزین کنید.

 

میز ناهارخوری در آشپزخانه

بسیاری هنگام بازسازی خانه با این مشکل مواجه هستند که بهتر نیست به جای میز ناهارخوری از  اپن آشپزخانه استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، اگر فضای آشپزخانه‌ی شما کوچک است بهتر است بجای استفاده از میزناهار خوری با صندلی و میز بسیار بزرگ از میز ناهارخوری‌های نیمکتی استفاده کنید و یا همچنین می‌توانید سنگ اُپن را در بازسازی پهن‌تر کنید تا بتوانید دور تا دور آن صندلی بچینید. برای زیباتر شدن آشپزخانه کوچک خود، می‌توانید با استفاده از چوب و میخ، نیمکت و میز را به سلیقه خود بسازید که در اینصورت در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی خواهد شد. در صورتی که آشپزخانه شما بزرگ است می‌توانید در بازسازی منزل یک فضای مناسب برای یک میز 4 نفره یا شش نفره در نظر بگیرید.

 

استفاده از شلف‌ها و باکس‌های جهت نگهداری گل و گیاه

بسیاری فکر می‌کنند هنگام بازسازی خانه باید از وسایل بسیار خاص استفاده کنند تا تغییرات بزرگی ایجاد کنند، اما چند تغییر کوچک هم می‌تواند در فضای خانه نتیجه چشمگیری داشته باشد. برای مثال می‌توانید در بازسازی منزل خود از چند شلف کوچک برروی دیوار کمک بگیرید. برروی این شلف‌ها گیاهان تزئینی بگذارید یا گیاهان طبیعی پرورش دهید. وجود گیاهان سبز علاوه بر اینکه باعث زیبایی خانه می‌شود در روحیه شما نیز تاثیرگذار خواهد بود. همچنین در بازسازی می‌توانید قسمتی از خانه را یک گلخانه کوچک بزنید یا چندین گلدان گل نیز در گوشه خانه متناسب با دکور و دکوراسیون داخلی در آن قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا از سبک قدیمی و یکنواخت دوری کنید.

 

بازسازی خانه کارویس

بازسازی خانه علاوه براینکه بر ارزش خانه تاثیرگذار است، روی روحیه تمامی افراد خانواده نیز تاثیر مثبت دارد. ایجاد فضاهای جدید و بهره‌گیری از وسایل جدید می‌تواند شادابی را به خانه‌ها بیاورد. اگر در هنگامی بازسازی از وسایل مناسب استفاده کنید و فضای مناسبی در خانه ایجاد کنید نمای ظاهری خانه شما به شدت زیباتر خواهد شد. این موضوع باعث می‌شود حتی اگر پس از سال‌ها قصد فروش منزل خود را داشته باشید با قیمتی بیشتر بفروشید. نیاز نیست در بازسازی از وسایل خیلی گران استفاده کنید فقط کافیست به متریال مرغوب وسایل دقت کنید. مجوعه کارویس در همه زمینه ها در رابطه با بازسازی خانه شما را همراهی می کند و خبره ترین کارشناسان به تمام سوالات شما در زمینه بازسازی خانه پاسخگو خواهند بود.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انواع آجر در بازسازی خانه
سه شنبه 20 مهر 1400 ساعت 14:1 | بازدید : 93 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

بازسازی خانه می‌تواند بسیار دقیق و هوشمندانه صورت گیرد، اما افرادی نیز هستند که تنها به ایجاد تنوع فکر می‌کنند. اگر بخواهیم دقیق تر به این عمل نگاه کنیم باید بگوییم که آجر ها را می‌توان از ارکان اصلی بازسازی دانست. آجر در بازسازی خانه و دکوراسیون آن، یک ماده کاملاً متنوع برای ساخت و ساز است. استفاده از آجر مزیت‌های عملکردی بسیاری زیادی در هنگام طراحی و بازسازی خانه‌ ها و ساختمان‌های مسکونی دارد. برخی از این مزایا عبارتند از: ضد آتش بودن، ضد نفوذ حشرات، نیاز به مراقبت کمتر، عایق، گردگیری راحت و… است. امروزه با توجه به مدرن شدن منازل و ساختمان‌ها، استفاده از آجر یک انتخاب هوشمندانه برای معماران، طراحان داخلی و متخصصین معماری است.

 

آجرها در بازسازی بیشتر در چه فضاهایی قابل استفاده هستند؟
یک سوالی که همیشه در گوشه ذهن افراد وجود دارد این است که در بازسازی خانه از آجرها در چه فضایی استفاده می‌شود؟ آجرها دارای کاربردهای بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی هستند، برای مثال از آن‌های می‌توان در فضاهای زیر استفاده کرد:

  • شومینه
  • دیوارهای برجسته
  • ستون‌ها
  • دیوارهای آشپزخانه و حمام

علاوه بر دکوراسیون داخلی، در هنگامی بازسازی ساختمان از آجرها می‌توان در نمای بیرونی نیز استفاده کرد. برای مثال از آن‌ها می‌توان در ورودی‌ها، لکه‌گیری، تغییر نمای بیرونی و… استفاده نمود.

 

دلایل انتخاب آجر در بازسازی خانه‌ها
دلایل بسیار زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد چرا معماران و متخصصین در بازسازی خانه از آجر استفاده می‌کنند. ما در ادامه پنج دلیل را برای شما بیان نموده‌ایم.

 

طبیعی و پایدار
یکی از دلایلی که همیشه آجرها مورد توجه قرار می‌گیرند این است که این محصولات به نام محصولات سبز یا دوست‌دار طبیعت در جهان شناخته می‌شوند. همانگونه که می‌دانید آجر از خاک رس، شیل و اب ساخته می‌شود که همه این مواد جزئی از منابع فراوان در طبیعت هستند. همچنین آجرها در برابر سرما، صوت، گرما و… بسیار مقاوم هستند از این رو در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند. همچنین می‌توان آن‌ها را بازیافت کرد و دوباره به طبیعت برگرداند.

 

صرفه‌جویی در انرژی
همانگونه که در بالا نیز ذکر کردیم، آجرها عایق‌های طبیعی هستند که به خوبی از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنند. بنابراین اگر در خانه از آجرها استفاده کنید قطعاً در زمستان خانه‌ای گرم خواهید داشت و درگرما خانه‌ای خنک. همچنین در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهد شد و سر ماه هزینه کمتری را بابت قبوض پرداخت خواهید کرد.

 

عایق صدا
آجرها از ورود و خروج صدا به خانه جلوگیری می‌کنند. از این رو هنگامی که در بازسازی خانه بیشتر از این آجر استفاده می‌کنید باعث می‌شود صدا کمتری به خانه شما وارد شود در نتیجه سکوت بیشتری را در منزل خود خواهید داشت و آرامش بیشتری را تجربه خواهید کرد.

 

مقاومت در برابر آتش
آجرها در دمای بالا از خاک رس ساخته می‌شوند به همین دلیل در برابر آتش مقامت بالایی دارند. به همین دلیل، در هنگام آتش‌سوزی آسیب کمتری می‌بینند و خسارت کمتری به ساختمان وارد خواهد شد.

 

سبک
آجرها ساختاری چندبعدی دارند، به همین دلیل شما در هر جایی با هر فرم و اشکالی که بخواهید می‌توانید از آنها استفاده کنید. همچنین برخی آجرها به نسبت سبک هستند که به راحتی می‌توانید از آن‌ها در طراحی داخلی خانه نیز بهره ببرید.

 

انواع آجر در بازسازی خانه
احتمالاً اگر زمان‌های قدیم نام آجر به گوش شما می‌خورد در ذهن شما فقط یک مستطیل به نسبت بزرگ تداعی می‌شد. اما امروزه با توجه به دلایلی که در بالا ذکر شد، آجرها در اندازه‌ها و اشکال مختلف جهت استفاده در فضاها و موقعیت‌های مختلف ساخته شدند. به همین دلیل امروزه با توجه به تقاضای مشتری ساخت هر شکلی از آجر امکانپذیر است. هر یک از این آجرها کارآیی متفاوتی دارند برای مثال از آجرهای بزرگ برای ساخت دیوارهای ضخیم استفاده می‌کنند یا برای ساخت دیوار بالایی شومینه معمولاً از آجرهای کوچک‌تر بهره می‌گیرند. ما در ادامه این مقاله شما را با انواع آجرها و نوع کارایی آن‌ها آشنا کرده‌ایم. پس با ما در ادامه همراه باشید.

 

آجرهای لعابی
ساختار این آجرها به گونه‌ای است که سازنده جهت محافظت از آجر در برابر تغییرات آب و هوایی، رطوبت، فرسایش و … از لعاب‌کاری استفاده می‌کند. در حقیقت با یک لایه لعاب پوششی را برای آجر ایجاد می‌کنند که این پوشش باعث تداوم و بالا رفتن طول عمر آجر خواهد شد. از این مدل آجرها می‌توانید در طراحی داخلی خانه در بازسازی استفاده کنید. چرا که این آجرها را در ابعاد مختلف می‌توانید تهیه کنید. همچنین آجرهای لعابی در رنگ‌ها مختلف مانند قرمز، آبی، نارنجی، قهوه‌ای و سورمه‌ای تولید می‌شوند. با توجه به پوشش لعابی که دارد، مقاومت این آجر بیشتر از آجرهای دیگر است به همین دلیل است که قیمت آن به نسبت آجرهای دیگر بالاتر است.

 

آجر دکوراتیو یا تزئینی
آجرهای دکوراتیو همانگونه که از نامش پیداست بیشتر جنبه تزئینی دارند. این آجرها دو دسته کلی دارند: آجرهای طبیعی دکوراتیو و ورق‌های طرح آجر. آجرهای طبیعی در دمایی مشخص درون کوره‌هایی مخصوص از خاک رس یا شن و ماسه ساخته می‌شوند اما ورق‌های طرح آجر معمولاً از جنس کامپوزیت هستند. این نوع آجرها به صورت تکی روی سطح مورد نظر نصب می‌شوند. و برای پوشیدن درزهای آن از بندکشی استفاده می‌شود. اما اگر آجرهای دکوراتیو را ورقه‌ای تهیه کنید به صورت یک ورق در سایز 2.30 در 1.30 است که با میخ و پرچ روی دیوار مورد نظر به راحتی قابل نصب است. از این آجرها هم در طراحی داخلی و هم خارجی ساختمان می‌توانید استفاده کنید.

 

آجرهای طبیعی دکوراتیو خود نیز به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • آجرهای دکوراتیو طبیعی نما
  • آجر دکوراتیو داخلی

آجرهای طبیعی نما بیشتر در طراحی خارجی و بازسازی یا نوسازی ساختمان استفاده می‌شود. این نوع آجرها در برابر باد، باران و آفتاب مقاوم هستند. همچنین آن‌ها مراحل تولید متفاوتی دارند.

آجرهای دکوراتیو داخلی بیشتر در طراحی داخلی و بازسازی داخلی خانه استفاده می‌شود. چرا که این مدل بسیار سبک‌تر از آجر طبیعی نما است. به همین دلیل کاربردی در نمای خارجی ساختمان ندارد. این آجر قیمت مناسب‌تری به نسبت آجرهای نسوز دارد. آجرهای دکوراتیو داخلی در رنگ‌های سفید، مشکی، طوسی، سبز و آبی تولید می‌شوند که شما براساس دیزاین منزل خود می‌توانید رنگ آن را مشخص نمایید. این آجرهای بیشتر در فضاهای مختلف خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. از مدل بیشتر در فضای آشپزخانه و فضایی دارای رطوبت استفاده می‌شود. پاک کردن این آجرها بسیار راحت است.

 

جمع‌بندی پایانی
ما در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع آجرها در بازسازی خانه آشنا کنیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید در دکوراسیون داخلی از آجرهای مناسبی برای هر فضا استفاده کنید. با توجه به نوع فضا و مدل دیزاین خانه خود می‌توانید از انواع خاصی بهره ببرید. همچنین فراموش نکنید که آجرها دارای مزایای بسیار زیادی هستند. برای مثال عایق‌های بسیار مناسبی هستند که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید در سرمای زمستان و گرمای تابستان احساس سرما و گرما نکنید. به همین دلیل آجرها یک انتخاب هوشمندانه در بازسازی خانه‌ها هستند.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :