بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
طراحی باغچه پس از بازسازی خانه
یک شنبه 30 آبان 1400 ساعت 10:19 | بازدید : 67 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

طراحی باغ یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی هر کسی است که خانه جدیدی می‌سازد یا بازسازی خانه انجام می‌دهد. پس دنگ و فنگ­ های بی پایان طراحی داخلی در بازسازی منزل، به راحتی می توان اجازه داد که خستگی شما را وسوسه کند و فراموش کنید که باغچه خانه برای تأثیر بصری آن بسیار مهم است و می­تواند ارزش مالی جدی به آن اضافه کند. بازسازی همیشه به ارزش ملک شما اضافه می­کند.

 

چگونه در بازسازی خانه یک باغچه طراحی کنیم
به عنوان یک قاعده کلی، دو مسیر وجود دارد که می­توانید برای طراحی یک باغ دنبال کنید: می­توانید یک طراح را استخدام کنید یا طرح خود را اجرا کنید. هر دو مسیر مزایا و معایب خود را دارند، بنابراین از همان ابتدا مشخص کنید که می‌خواهید از بازسازی خانه به چه چیزی برسید. چه یک پاسیو جدید باشد یا یک تعمیر کلی باغچه، هر پروژه محوطه­ سازی و بازسازی می­تواند به سرعت از بودجه خود بیشتر شود مگر اینکه از قبل برنامه ­ریزی کنید.

  • دور نیندازید؛ تبدیل کنید.

از وسوسه پاره کردن و دور انداختن همه چیز در پروژه بازسازی منزل خود بپرهیزید. آجرها را از یک کاشت برای یک مسیر جدید استفاده کنید. از حصارهای قدیمی برای ساخت دروازه استفاده کنید. گیاهان چند ساله مقاوم را حفر کنید و آن­ها را به یک بستر جدید منتقل کنید.

یک برنامه برای عوض کردن گیاهان بگذارید.
برای صرفه­ جویی در هزینه گیاهان در بازسازی خانه، می­توانید از همسایه خود یک دسته حسن یوسف بخواهید و در ازای آن مقداری از “هورتونسیا” خود را به او بدهید. یا یک گردهمایی محل ه­ای برای تبادل گیاهان در مقادیر بیشتر برنامه­ ریزی کنید.

  • یک مسیر موقت ایجاد کنید.

اگر نمی‌توانید فوراً سنگ فرش یا آجر بخرید، مسیری را که می‌خواهید مشخص کنید و آن را با یک جایگزین مانند شن و ماسه هموار کنید تا بعدها بازسازی خانه خود را تکمیل کنید.

  • برای آینده گیاه بکارید.

اگر بذر بکارید، گلدان­ های کوچک بخرید، یا گیاهان را از قلمه شروع کنید، پول پس ­انداز خواهید کرد  و در عرض پنج سال باغ شما به همان اندازه زیبا و سالم به نظر می­رسد که انگار با گیاهان بزرگ تر و گران ­تر شروع کرده ­اید.

  • ترکیب و ست کردن

برای ایجاد یک اتاق نشیمن راحت یا شیک در فضای باز به یک مجموعه مبلمان گران­قیمت نیاز ندارید. ترکیبی از مواد و بافت‌های طبیعی  مانند چوب، چوب خیزران و فلز در پس زمینه‌ای از شاخ و برگ سبز عالی است.

  • آب­نما اضافه کنید.

حباب زدن یا پاشیدن آب­نما صدای دلپذیر و آرامی ایجاد می­کند که صدای محیط اطراف و ترافیک جاده را مسدود می­کند. مطمئن شوید که یک پمپ بی صدا را انتخاب کنید. علاوه بر آب‌نماهای کوچک، می‌توانید آب را از طریق حوض‌ها و استخرها وارد باغچه خود کنید. برای ایمن نگه داشتن حجم بزرگی از آب برای حیوانات، همیشه مطمئن شوید که مسیری را در داخل و خارج برای آنها طراحی کنید، مانند یک سکوی کوچک از سنگ.

 

چند روشی که می­ توانید در بازسازی باغچه خود صرفه­ جویی کنید
چه در حال طراحی یک باغ جدید باشید یا یک باغ موجود را بازسازی کنید، زنده کردن منظره رویایی شما می­تواند یک تلاش عالی برای بازسازی خانه باشد. خوشبختانه، با کمی تفکر استراتژیک در مورد طراحی، گیاهان و متریال­های سخت، می­توانید هزینه ­ها را بدون فدا کردن سبک حفظ کنید.

مشاوره حرفه ­ای دریافت کنید. در مورد دانش باغبانی و توانایی نصب سخت‌افزار با خودتان صادق باشید. از خود بپرسید: “آیا می­دانم چه گیاهانی در آب و هوای محل زندگی من بدون مراقبت زیاد رشد می­کنند؟” و “آیا می­توانم یک باغچه به راحتی بسازم؟” اگر هر یک از این سؤالات باعث توقف شما می­شود، کمک گرفتن از متخصصان منظر می­تواند شما را از اشتباهات پرهزینه در حین بازسازی نجات دهد. بسته به پیچیدگی پروژه و اندازه بودجه شما، ممکن است ارزش سرمایه­ گذاری در استخدام یک طراح منظر، معمار منظر یا پیمانکار منظر را داشته باشد. اگر استخدام یک متخصص در بودجه شما نیست، روی خودآموزی سرمایه­ گذاری کنید و برای انجام تحقیقات خود وقت بگذارید. برنامه ­های توسعه شهرستان، باغبانان در دانشگاه ­های محلی و برنامه ­های استاد باغبان اغلب مشاوره رایگان در مورد موضوعاتی مانند شروع کار با رشد باغ یا استفاده از گیاهان بومی در چشم­انداز شما ارائه می­دهند.

برخی از کارها را خودتان انجام دهید. اگر می‌خواهید آستین‌های خود را بالا بزنید و کمی عرق در پروژه بازسازی خانه و باغچه خود بریزید، می‌توانید در بعضی هزینه­ های بازسازی خانه صرفه‌جویی کنید. اگر با یک طراح کار می­کنید، از او بخواهید که گیاهان را برای شما سفارش دهد و آن­ها را در جایی که باید در اطراف حیاط شما کاشته شود قرار دهید. به‌جای اینکه تیم طراح چاله­ هایی را حفر کنند و آن‌ها را در زمین بکارند، این کار را خودتان با کمک خانواده، دوستان یا هرکس دیگری که می‌توانید استخدام کنید، انجام دهید. اگر با پروژه‌های ساختمانی راحت هستید، برای صرفه‌جویی در هزینه‌های پیمانکار و بازسازی منزل، به تنهایی یک حصار، تخته‌سوار، داربست یا تخت‌های بلند بسازید.

مواد ارزان­ قیمت­ تر را انتخاب کنید. به طور کلی، مناطق سخت مانند مسیرها و پاسیوها از نظر مصالح و نصب بسیار گران­تر از مناطق دیگر هستند. با انتخاب متریال­ های سخت گران­قیمت کمتر هزینه­ های بازسازی خانه خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید یا به کاشت مناطق بیشتر فکر کنید. در مراحل اولیه بازسازی خانه و طراحی مراقب انتخاب‌های سنگ فرش خود باشید، زیرا این گزینه‌ها می‌توانند به طور چشمگیری تغییر کنند. موادی مانند شن نسبتاً ارزان هستند، زیرا هم هزینه مواد و هم نیروی کار برای نصب، در مقایسه با سنگ‌های ملات‌کاری شده، که می‌تواند بسیار بالا باشد. به‌جای پرداختن به سنگ‌فرش گران­قیمت، سنگ‌های برش­ خورده یا سایر مواد، ساخت راهروها را از شن، مالچ، پوشش‌های زمینی قابل پیاده‌روی یا ترکیبی از موادی مانند سنگ‌فرش با سنگ‌ریزه در بین آن‌ها در نظر بگیرید. گزینه دیگر این است که به دنبال سنگ های مستعمل، آجرهای قدیمی و سایر مصالح ساختمانی که ممکن است از محل های ساخت و ساز باقی مانده باشند، یا سنگ های برش­خورده یا سنگفرش “دست دوم” در محوطه­های تامین ساختمان که ممکن است هزینه کمتری داشته باشند، باشید. بازسازی یا طراحی یک باغچه در پروژه بازسازی خانه، نما و زیبایی آن را دوچندان می­کند و همچنین به ارزش آن می ­افزاید. اگر برای بازسازی منزل خود به کمک احتیاج دارید حتما از یک طراح و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عوامل مهم در نورپردازی نمای ساختمان
یک شنبه 30 آبان 1400 ساعت 10:18 | بازدید : 64 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

اولین قسمتی که در هر خانه به چشم می خورد، نمای آن خانه یا ساختمان است. نما در قسمت بیرونی ساختمان واقع شده است و به نوعی معرف ساختمان شماست. هر چه زیبایی نما بیشتر باشد افراد بیشتری جذب ساختمان شما می شوند و این مقوله در خرید و فروش خانه نیز تاثیر مثبت می گذارد. نما در روز به خوبی قابل مشاهده است اما برای اینکه در شب نیز زیبایی خود را به نمایش بگذارد باید از طریق نورپردازی زیبایی آن را به نمایش گذاشت. نورپردازی نمای ساختمان قواعد خاص خود را دارد و بر اساس اصول نورپردازی نما باید بر روی نما کار کرد. روش های مختلفی برای نورپردازی نما و بازسازی خانه وجود دارد که بسته به نوع هدف و سلیقه شما از انجام این کار، قابلیت اجرا دارد.

 

موارد قابل توجه در نورپردازی نما

  • شدت نور و رنگ نور

رنگ هایی که برای نمای ساختمان انتخاب می شود نباید زننده باشد. انتخاب رنگ نور هایی که به نما و طراحی ساختمان بیایند مهم است. شدت نور نیز نباید آن قدر کم باشد که جلوه ای به ساختمان ندهد و نباید آن قدر زیاد باشد که چشم را اذیت کند. لامپ هایی که برای نور پردازی انتخاب و نصب می شوند نباید بر روی نما مشخص باشند. لامپ ها را باید به صورت پنهان و مخفی نصب کرد، یعنی نصب آن به گونه ای باشد که بر روی نما قابل مشاهده نباشد.

  • برجسته کردن عناصر

مهمترین کاری که قرار است با نورپردازی انجام شود؛ برجسته کردن زیبایی های نمای یک ساختمان است. بنابراین نحوه قرارگیری نور و شدت آن باید به نوعی باشد که زیبایی های نما را دوچندان کند و اصطلاحا آن را به چشم بیاورد.

 

بازسازی خانه با کارویس
مجموعه کارویس به همراه یک تیم متخصص و مجرب در زمینه طراحی نما،  بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی به شما کمک می کند تا با بهترین کیفیت و بالاترین سرعت کار طراحی دکوراسیون و بازسازی خانه و زیباسازی نمای شما انجام شود. پس اگر قصد انجام هر عملیاتی بر روی ساختمان خود را دارید، تیم کارویس بهترین انتخاب شما برای انجام پروژه هاست.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعمیر و استفاده از وسایل قدیمی در طراحی داخلی
شنبه 29 آبان 1400 ساعت 10:13 | بازدید : 60 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی، ­فقط درباره مصرف صحبت نمی‌کند، بلکه درباره زیبایی و راحتی محیط مسکونی حرف می‌زند. مصرف‌گرایی در جوامع امروزی، تبدیل به تهدیدی علیه بشر شده است. آمارها می‌گویند که به‌طور متوسط تنها یک درصد ازآنچه می‌خریم، عمری بیشتر از یک سال دارند. استفاده دوباره از وسایل قدیمی در طراحی داخلی، علاوه بر زیبایی می‌تواند، کمکی هم به کاهش انواع آلودگی روی کره زمین بکند. در این مقاله، یک نقشه راه قدم‌به‌قدم برای طراحی دکوراسیون مجدد خانه با استفاده از وسایل قبلی ارائه می‌دهیم. در بخشی نیز از مزایای اصلی این اقدام خواهیم گفت. اگر قصد تغییر دکوراسیون داخلی خانه خود را دارید، قبل از دور ریختن دسته‌جمعی وسایل قدیمی، این مقاله را مطالعه کنید.

 

نقشه ای برای استفاده مجدد از وسایل قدیمی در طراحی دکوراسیون داخلی
تعمیر و استفاده مجدد از وسایل قدیمی، نیازمند صرف وقت و حوصله است. همچنین لازم است که برنامه‌ریزی داشته باشید و سلایق، نیازها و سبک موردنظر خود برای طراحی دکوراسیون داخلی را مشخص کنید. در اینجا برای رسیدن به برنامه ­ریزی بهتر، انجام این کار را به قدم‌های کوچک‌تر تقسیم کرده‌ایم.

 

تصمیم گیری در مورد وسایل موردنیاز
قبل از فکر کردن به طراحی دکوراسیون داخلی، باید لیستی از وسایلی که در اطرافتان قرار دارند، تهیه کنید. هرکدام را که نیازی به آن ندارید، کنار بگذارید و بعداً در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری کنید. حال با وسایلی که باقی‌مانده است، تصمیم بگیرید که به چه سبکی از طراحی داخلی متمایل هستید.

 

مشخص کردن کاربری وسایل
در طراحی دکوراسیون داخلی، به‌راحتی می‌توانید از بسیاری از وسایل قدیمی خود که مدت‌ها از آن‌ها استفاده نمی‌کردید، مجدداً استفاده کنید. هیچ وسیله را دوباره به پستو و انباری بازنگردانید. باید برای هر وسیله کاربردی واقعی که نقشی در طراحی داخلی دارد، بیابید.

 

انجام تعمیرات جزئی
ممکن است برای استفاده مجدد از پرده‌های قدیمی نیاز به تعمیر قرقره آن‌ها داشته باشید. در مورد وسایل کوچک چوبی رنگ کردن یا پولیش مجدد، می‌تواند به احیای ظاهر آن‌ها منجر شود. انواع اسپری رنگ می‌توانند، در رنگ کردن انواع وسایل چوبی تا فلزی به شما کمک کنند.

 

استفاده بهینه از عتیقه جات
در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک‌های کلاسیک، وینتج یا روستیک، به‌خوبی می‌توانید از عتیقه‌جات تزیینی استفاده کنید. ظروف قدیمی فلزی یا صندلی‌ای که از خانه مادر خود آورده‌اید را برای تزیین منطقه‌ای از خانه خود اختصاص دهید. یک چرخ‌خیاطی یا تلفن قدیمی می‌تواند، جلوه‌ای زیبا و نوستالژیک به طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما بدهد.

 

انجام تعمیرات بزرگتر
شاید قطعاتی نیاز به تعمیرات کلی‌تری داشته باشند. این قطعات عمدتاً شامل مبلمان و مصنوعات چوبی خانه می‌شود. شاید لازم باشد که روکش مبل یا صفحه میز ناهارخوری را عوض کنید. برخی قطعات را نمی­توانید خودتان رنگ کنید و باید از رنگ‌کارهای حرفه‌ای کمک بگیرید. یادتان باشد که باید پس از طراحی دکوراسیون داخلی با استفاده از وسایل پیشین، احساسی مشابه خرید وسایل جدید داشته باشید. بنابراین، در انجام تعمیرات کوتاهی نکنید. از دیگر وسایلی که نیاز به تعمیرات تخصصی دارند، وسایل برقی و الکترونیکی هستند. یخچال‌های قدیمی با ظاهر کلاسیکشان با طراحی داخلی به سبک کلاسیک و وینتج سازگار هستند. بااین‌حال، ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند. رادیو و تلویزیون قدیمی شما نیز می‌تواند، مشمول همین تعمیرات و استفاده مجدد شود. شیرآلات و لوازم فلزی را می‌توانید، مجدداً پولیش و آبکاری کنید. لوسترهای قدیمی، آینه و شمع­دان، سینک ظرف‌شویی و غیره شامل این دسته از تعمیرات می‌شوند.

 

کاربری وسایل را تغییر دهید
شاید وسیله شما آن‌قدر کهنه شده که دیگر نمی‌تواند کاربری اصلی خود را داشته باشد اما می‌توان به شکل دیگری از آن استفاده کرد. یک قالیچه کوچک دستی که زمانی می‌توانست، روی زمین پهن شود، ممکن است، پوسیده شده باشد اما همچنان اصالت دارد. در طراحی دکوراسیون داخلی می‌توانید، این قالیچه را به دیوار آویزان کنید. مبلی که زمانی برای پذیرایی مناسب بود، امروز شاید برای بالکن یا اتاق‌خواب گزینه خوبی باشد. همچنین، میز مطالعه فرزندتان را که دیگر مناسب قدش نیست، می‌توانید به‌عنوان میز خاطرات استفاده کنید. حتی می‌توانید از چوب مصنوعات چوبی قدیمی مانند کتابخانه برای ساختن وسایل جدیدی مانند شلف و میز استفاده کنید. البته، برای این کار نیاز با فضا و مهارت بالا دارید یا باید از یک نجار حرفه‌ای کمک بگیرید. از کمد یا دراور قدیمی­تان دیگر به‌هیچ‌وجه قابل‌استفاده نیستند، به‌منظور نظم و ترتیب دادن به فضای انباری استفاده کنید.

 

مزایای تعمیر و استفاده از وسایل قدیمی در دکوراسیون داخلی
همان‌طور که در مقدمه این مقاله گفته شد، اولین مزیت استفاده مجدد از وسایل قدیمی در طراحی دکوراسیون خانه، تولید کمتر زباله و آسیب کمتر به محیط‌زیست است. این مسئله ازاین‌جهت اهمیت پیدا می‌کند که در کشور ما صنعت بازیافت، چندان قوی نیست و وسایل دور ریخته شده، احتمالاً بازیافت نخواهند شد. حتی در صورت بازیافت هم، تولید یک قطعه چوبی، برقی و غیره آلودگی بیشتری برای محیط‌زیست دارد. این اقدام مزایای دیگری هم دارد که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

صرفه جویی در هزینه
استفاده مجدد از وسایل قدیمی، مقدار قابل‌توجهی از هزینه شما را در طراحی دکوراسیون داخلی کم می‌کند. البته به یاد داشته باشید که برای وسیله‌ای هزینه تعمیرات بپردازید که ارزش تعمیر را داشته باشد. درغیراین­صورت، تقریباً هزینه‌تان به ­هدر خواهد رفت.

 

کمک به سبک طراحی دکوراسیون داخلی
گاهی هیچ وسیله‌ای به‌اندازه یک وسیله قدیمی نمی‌تواند با سبک طراحی داخلی خانه شما سازگار شود. حتی، بسیاری از افرادی که خانه‌شان را به سبک‌های کلاسیک قدیمی یا وینتج دکوراسیون می‌کنند، در بازارهای فروش اجناس قدیمی و عتیقه به دنبال یافتن وسایلی برای خانه خود می‌گردند.

 

کیفیت بهتر برخی وسایل قدیمی
همه ما می‌دانیم که کیفیت بسیاری از وسایل قدیمی از کیفیت وسایل مشابه امروزی، بسیار بالاتر است. یکی از مسائل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی، مسئله اصالت است. طراحی بسیاری از وسایل امروزی، بی‌اصالت است و با هیچ سبکی سازگار نیست. این معضل، ریشه اقتصادی و فرهنگی دارد که از تخصص این مقاله خارج است. بسیاری از مبلمان یا میزهای قدیمی از بهترین چوب‌ها ساخته‌شده‌اند که با تعمیرات جزئی می‌توانند، دوباره استفاده شوند. کیفیت و اصالتی که آن‌ها به خانه شما می‌آورند با بیشتر مصنوعات امروزی، قابل‌مقایسه نیست. این مسئله در مورد فرش‌های دستی، ظروف باکیفیت قدیمی، لوازم برقی، مانند یخچال و ضبط‌صوت نیز صادق است.

 

نوستالژی و بهتر شدن احساس زندگی
بسیاری از وسایل قدیمی ما، معنایی بیش از یک وسیله برای ما دارند. زنده نگه‌داشتن خاطرات گذشته و افرادی که دوستشان داریم، می‌تواند ارتباط ما را با زندگی بهتر و عمیق‌تر کند. این موضوع یکی از اهداف طراحی دکوراسیون داخلی است. یک قاب عکس قدیمی یا میزتحریر فرزندمان می‌تواند، جزئی از این وسایل باشد.

 

نگاهی گذرا به جایگاه وسایل قدیمی در طراحی داخلی
تنها گزینه برای تغییر طراحی دکوراسیون داخلی خانه، خرید هرچه بیشتر نیست. گاه می‌توان با تغییر و تعمیر وسایل قدیمی، همچنان از آن‌ها استفاده کرد، بدون اینکه احساس تکرار به ما دست بدهد. این کار را باید از تصمیم برای وسایلی که می‌خواهیم یا نمی‌خواهیم شروع کنیم. سپس باید برای وسایلی که می‌خواهیم، کاربری تعریف کنیم و شروع به تعمیرات جزئی و کلی و در صورت لزوم تغییر شکل آن‌ها کنیم. استفاده از این وسایل به‌طورکلی، اقدامی طبیعت دوستانه تلقی می‌شود. این کار همچنین، مزایای اقتصادی نیز در پی دارد. تقویت سبک طراحی دکوراسیون داخلی خانه، ادامه استفاده از وسایل باکیفیت و ایجاد حس نوستالژی و صمیمیت در خانه از دیگر مزایای استفاده دوباره از وسایل قدیمی در طراحی دکوراسیون است.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


استاندارد های ساخت پارکینگ
شنبه 29 آبان 1400 ساعت 10:12 | بازدید : 77 | نویسنده : admin | ( نظرات )

زندگی در دنیای مدرن بدون وجود اتوموبیل و وسیله نقلیه موتوری امکان پذیر نیست. به همین علت است که یک قسمت مهم در هر خانه ای وجود پارکینگ است. با افزایش جمعیت و افزایش تعداد اتوموبیل ها وجود پارکینگ در همه خانه ها جز واجبات هر خانه به حساب می آید. پارکینگ دارای انواع سرپوشیده و روباز است که متناسب با فضای شما قابل طراحی است.

 

نحوه طراحی پارکینگ
پارکینگ ها معمولا در طبقه همکف یا زیر زمین ساخته می شوند. با توجه به قوانین استاندارد ساختمان سازی واحد های کوچک تر از 150 متر مربع دارای یک پارکینگ، بزرگتر از آن دو عدد پارکینگ و متراژ بالای 250 متر مربع بیش از سه پارکینگ نیاز دارند. گاهی برای طراحی پارکینگ نیاز به رمپ یا همان فضای شیب دار برای عبور و مرور است. رمپ معمولا برای پارکینگ هایی که بالاتر از سطح زمین،  پایین تر از سطح زمین و یا پارکینگ های طبقاتی به کار می رود. ارتفاع استاندارد رمپ برای ورود و خروج پارکینگ 1/80 و شیب حداکثر 15 درصد است، که در رمپ ابتدایی و انتهایی پارکینگ این اندازه به 10 درصد تقلیل می یابد. اندازه در ورودی نیز سه متر مربع است.

در طراحی پارکینگ در فضا های مسکونی و غیر مسکونی رعایت فاصله گذاری مناسب، خط کشی پارکینگ، امنیت پارکینگ، نقطه اتصال پارکینگ به لابی، راه پله ها و آسانسور باید در نظر گرفته شود. پارکینگ ها باید به گونه ای طراحی شوند که مزاحم یکدیگر نباشند و فضای کافی برای پارک ماشین را در اختیار افراد قرار دهند. گاهی در طراحی پارکینگ نیاز است تا از دو یا سه درب خروجی استفاده شود تا ماشین ها بدون ایجاد مزاحمت برای یکدیگر به راه خروجی و ورودی ساختمان دسترسی داشته باشند.

پارکینگ را می توان در زوایای گوناگون مانند 60 درجه، 90درجه، 75 درجه یا 45 درجه طراحی کرد، که نهایتا باید به سهولت بیشتر ساکنین ساختمان بی انجامد. پارکینگ باید به گونه ای باشد که امکان ورود و خروج و گردش ماشین در آن به راحتی اتفاق بی افتد. جنس کف پارکینگ باید از نوع متریال قابل شستشو باشد. در پارکینگ حتما سیستم اطفا حریق باید وجود داشته باشد. بهتر است درب پارکینگ از نوع اتوماتیک باشد تا عبور و مرور راحت تر اتفاق بی افتد.

 

نوسازی و بازسازی خانه کارویس
مجموعه کارویس در زمینه خط کشی پارکینگ، بازسازی خانه ، طراحی دکوراسیون داخلی و همه خدمات دیگر ساختمانی تجربه زیادی دارد و به همراه نیرو های متخصص خود، از صفر تا صد پروژه ها را درکنار شما به سر انجام می رساند.


موضوعات مرتبط: خط کشی پارکینگ , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قسمت های مختلف خانه لوکس و بازسازی خانه
چهار شنبه 26 آبان 1400 ساعت 10:19 | بازدید : 66 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

بازسازی خانه فرصت خوبی است که از خانه قدیمی‌تان فضایی لوکس و مدرن بسازید. برای اینکه خانه‌ای لوکس محسوب شود، باید تمام قسمت‌های آن لوکس باشد. یک خانه مدرن و لوکس امروزی، علاوه بر بخش‌هایی که هر خانه معمولی دارد، دارای فضاهایی اختصاصی‌تر نیز هست. اتاق‌خواب مستر، کلازت روم و اتاق تلویزیون بارزترین این فضاها هستند. هرچند، در صورت وجود فضای کافی می‌توان، اتاق‌های دیگری تحت عنوان اتاق بازی کودکان یا اتاق ورزش نیز در نظر گرفت. در این مقاله، ویژگی قسمت‌های مختلف یک خانه لوکس را بررسی می‌کنیم. درصورتی‌که قصد بازسازی خانه خود و تبدیل آن به خانه‌ای لوکس و مدرن را دارید، این مقاله را از دست ندهید.

 

فضاهای عمومی یک خانه لوکس و مدرن
منظور از فضاهای عمومی یا مشترک، فضاهایی است که تمامی افراد خانه از آن‌ها استفاده می‌کنند. در بازسازی خانه خود، باید بیشترین انرژی را در طراحی مجدد این فضاها بگذارید؛ چراکه بخش مهمی از تجربه شما از خانه در این فضاها رقم می‌خورد. به‌علاوه، این فضاهای عمومی هستند که در ذهن افرادی که به خانه شما می‌آیند، نقش می‌بندند. لازم به ذکر است که در بازسازی خانه به سبک لوکس، استفاده از متریال درجه‌یک و مدرن، در همه فضاها یک اصل است.

 

ویژگی های آشپزخانه مدرن در بازسازی خانه
اگر یکی از دلایل اصلی بازسازی منزل برای شما، داشتن یک آشپزخانه لوکس و مدرن است، ویژگی‌های زیر را در نظر بگیرید.

 

طراحی مناسب
در بازسازی خانه خود، فضای آشپزخانه را به‌دقت طراحی کنید. اولین ویژگی یک آشپزخانه لوکس و مدرن، نقشه خوب است.

 

نورپردازی
در بازسازی خانه، نور مناسبی را به آشپزخانه اختصاص دهید. در یک آشپزخانه لوکس، نور به‌خوبی با رنگ‌ها ترکیب می‌شود.

 

طراحی کابینت ها
در یک آشپزخانه لوکس و مدرن، کابینت‌ها به‌صورت سفارشی و برای همان آشپزخانه ساخته‌شده‌اند. به‌این‌ترتیب، آن‌ها درنهایت هارمونی با محیط بوده و بیشترین کارایی را دارند.

 

وسایل باکیفیت با مصرف انرژی بهینه
سیستم تهویه مطبوع مدرن، دیگر ویژگی یک آشپزخانه لوکس هستند. پس از بازسازی خانه هم با تهیه وسایل مدرن و لوکس برای آشپزخانه، وارد مرحله دکوراسیون داخلی آن می‌شوید.

 

عناصر دکوراتیو لوکس
این مورد، بستگی به سبک دکوراسیون داخلی در بازسازی خانه و آشپزخانه دارد. متناسب با سبک‌های کلاسیک یا مدرن و مینیمال، می‌توانید از لوکس‌ترین ادوات دکوراتیو مانند مجسمه، گچ‌بری دیوار و سقف و غیره استفاده کنید.

 

فضای هال و پذیرایی
هال و پذیرایی فضایی است که افراد، بیشترین اوقات را در آن می‌گذرانند. در بازسازی خانه به سبک مدرن و لوکس باید نکات زیر را در مورد هال و پذیرایی، در نظر داشت. تا جای ممکن، کاربری این فضا، باید به قسمت‌های مختلف، مانند اتاق نشیمن (پذیرایی) و اتاق تلویزیون تقسیم شود. این کار را می‌توانید با استفاده از انواع مبلمان لوکس، دیوار کاذب یا پارتیشن‌های مدرن، انجام دهید. رنگ غالب یک هال و پذیرایی لوکس و مدرن، به‌جای تضاد، بر رنگ‌های مکمل تکیه دارد. تن‌های رنگی نزدیک به یکدیگر، به‌ویژه از خانواده رنگ‌های سیاه، سفید و خاکستری برای چنین فضایی ایده ­آل است. نورپردازی مجلل، ویژگی بارز فضای هال و به‌ویژه پذیرایی است. در بازسازی خانه خود در صورت امکان، پنجره‌های بزرگی از دل دیوار دربیاورید. لوسترهای مجلل و مدرن، نورهای سقفی، دیواری و زمینی از دیگر روش‌های نورپردازی این فضا هستند. هایلایت کردن یکی از المان‌های فضا نیز از دیگر روش‌های لوکس کردن است. برای چنین کاری، رنگ یکی از عناصر برجسته؛ به‌خصوص مبلمان؛ باید در عین هماهنگی، برجسته­ تر از دیگر المان­ ها باشد. در بازسازی خانه به سبک لوکس، باید از المان‌های دکوراتیو لوکس برای برجسته کردن فضای هال و پذیرایی، استفاده کنید. به‌طور مثال، یک شومینه یا یک پاسیوی زیبا و هرچند کوچک با فضایی برای نشستن، ویژگی لوکس خانه را تقویت می‌کنند.

 

سرویس بهداشتی
بازسازی خانه به سبک لوکس، الزامات خاصی را با خود برای سرویس بهداشتی به همراه می‌آورد. اولین ویژگی یک سرویس بهداشتی لوکس، بزرگ بودن آن است. در غیر این صورت، کار طراح برای لوکس نشان دادن این مکان، سخت خواهد شد. به‌کارگیری سبک مینیمال در یک سرویس بهداشتی کوچک، می‌تواند آن را تا حدودی لوکس کند. دیگر ویژگی‌های مهم یک سرویس بهداشتی لوکس را در اینجا بررسی می‌کنیم.

 

مصالح طبیعی
استفاده از سنگ به‌خصوص مرمر، گرانیت و دیگر سنگ‌های گران‌قیمت طبیعی از ضروری‌ترین اقدامات برای لوکس کردن سرویس بهداشتی در بازسازی خانه است. در درجات بعدی از کاشی‌های مرغوب و چوب نیز می‌توان استفاده کرد.

 

درخشندگی
یک سرویس بهداشتی لوکس در نگاه اول، بسیار براق و درخشان است. برای رسیدن به این هدف، علاوه بر استفاده از سنگ‌های براق، باید از شیرآلات درخشان و لوکس و نورپردازی حساب‌شده در بازسازی منزل استفاده کنید.

 

هماهنگی و تضاد
در بازسازی خانه، سرویس بهداشتی، یکی از فضاهایی است که می‌توان هم از هماهنگی و هم از تضاد در آن استفاده کرد. تضاد در طرح و رنگ سنگ و کاشی یا تضاد این دو با المان‌های به‌کاررفته شده مانند روشویی و توالت فرنگی، می‌تواند به هرچه لوکس‌تر شدن فضا کمک کند.

 

تعبیه وان
وان، المانی است که به‌خودی‌خود، لوکس محسوب می‌شود اما باید مراقب بود که تنها از وانی در حمام استفاده شود که از مرغوب‌ترین متریال و با طراحی زیبا، ساخته شده باشد.

 

تفکیک فضاها
در یک حمام لوکس، به‌خوبی فضای دوش، از توالت فرنگی، روشویی و تعویض لباس و حوله تفکیک شده است. این کار، می‌تواند به کمک حائل‌های شیشه‌ای و غیره یا با تغییر ارتفاع و متریال دیوار و کف در بازسازی خانه، انجام شود.

 

اتاق ها در بازسازی خانه به سبک لوکس
در بازسازی منزل به سبک لوکس، همه اتاق‌ها یکسان در نظر گرفته نمی‌شوند. تا جای ممکن، کاربری اتاق‌ها از یکدیگر تفکیک می­شود. اتاق‌خواب معمولی، اتاق‌خواب مستر، کلازت روم و اتاق کودک ازجمله این فضاها هستند. در صورتی که بتوانید از بازسازی خانه خود، یک اتاق‌خواب مستر بیرون بکشید، یک قدم اساسی در جهت لوکس شدن برداشته‌اید. اتاق‌خواب مستر، اتاقی است که معمولاً به سرپرست‌های خانه تعلق دارد و در نقشه خانه، دورتر از دیگر فضاهاست. اولین مشخصه این اتاق‌خواب، بزرگ بودن است. در این اتاق‌خواب که از بهترین متریال ساخته شده، علاوه بر فضای خواب، سرویس بهداشتی اختصاصی، فضای نشیمن و مبلمان و یک فضای اختصاص برای تعویض لباس، می‌تواند وجود داشته باشد. به این فضا، کلازت روم می‌گویند. علاوه بر این، در صورت وجود فضای کافی در بازسازی خانه، می‌توان اتاقی جداگانه را به کلازت روم اختصاص داد که در آن لباس‌ها در کمدهای بزرگ، نگه‌داری می‌شوند. در این اتاق آینه، میز آرایش و مبلمان برای نشستن نیز وجود دارد. این اتاق باید تهویه مطبوعی داشته باشد. نور مناسب، کف‌پوش لوکس و رنگ‌های نه‌چندان گرم و تند از ویژگی‌های مشترک همه اتاق­ های لوکس هستند.

 

یک خانه لوکس در یک نگاه
لوکس بودن یک خانه به دو عامل بستگی دارد؛ یک، عوامل ساختاری و دو، طراحی داخلی آن. یک خانه لوکس در درجه اول فضاهایی دارد که یک خانه معمولی، احتمالاً ندارد. اتاق‌خواب مستر، اتاق تلویزیون، اتاق نشیمن، غذاخوری، اتاق‌خواب کودک، کلازت روم و فضای بازی کودک ازجمله این فضاها هستند. در بازسازی خانه به سبک لوکس، فضای آشپزخانه و سرویس بهداشتی و هال و پذیرایی هرچه بزرگ‌تر باشند، کار طراح راحت‌تر است. درخشندگی و استفاده از متریال لوکس و درجه‌یک از ویژگی‌های بارز این فضاهاست. همچنین، در تمامی این فضاها، نورپردازی، تقسیم فضا و استفاده از رنگ‌های لوکس، نقش اساسی در لوکس شدن هرچه بیشتر آن ها دارند.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تاثیر انواع پله در زیبایی خانه
چهار شنبه 26 آبان 1400 ساعت 10:19 | بازدید : 72 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

راه پله یکی از راه های ارتباطی بین طبقات در هر ساختمان است. در گذشته در ساخت پله تنها به همین موضوع توجه شده است ولی امروزه علاوه بر کاربرد پله به تاثیر آن در زیبایی خانه شما و طراحی دکوراسیون داخلی نیز توجه می شود. طراحی انواع پله ها در ساختمان نشان داده است که پله نیز می تواند سهم بسزایی در زیبایی هر خانه داشته باشد. اگر قصد بازسازی خانه خود را دارید و  پله های خانه تان قدیمی هستند، وقت آن رسیده تا پله های خود را مجدد بازسازی کنید.

در خانه های بزرگ و ویلایی، خانه های دوبلکس، تریبلکس و سوپر لوکس شما می توانید انواع پله ها را برای طراحی در نظر بگیرید و با توجه به سلیقه شخصی خود و سبکی که برای خانه خود انتخاب کرده اید، نوع و طرح پله مورد نظر خود را انتخاب کنید. در نوسازی و بازسازی خانه انتخاب یک طرح هوشمندانه می تواند زیبایی خانه شما را صد چندان کند.

 

انواع پله در نوسازی و بازسازی خانه
 

راه پله چوبی: این سبک راه پله از طرفداران زیادی برخوردار است. شما می توانید از چوب برای خود پله ها و یا حتی نرده ها استفاده کنید. قدم گذاشتن بر روی چوب حس حضور در طبیعت را به شما القا می کند و به نوعی آرامش بخش است.

 

راه پله فلزی: پله های فلزی نیز در دسته پله های مدرن قرار می گیرند که با دو نوع ساده و حکاکی شده می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. فلز را می توان با مصالح و متریال دیگر ترکیب کرد و زیبایی بیشتری به محیط خانه بخشید.

 

راه پله مارپیچ: یک نوع از رایج ترین راه پله ها در خانه های دوبلکس و ویلایی راه پله به شکل مارپیچ است. این نوع راه پله ها را می توان با متریال گوناگون ساخت. رایج ترین حالت در ساخت راه پله مارپیچ استفاده از دو نوع متریال مثل شیشه و فلز یا چوب و فلز است.

 

پله مخصوص فضای کوچک: در برخی از خانه ها که فضای کافی برای طراحی پله های بزرگ وجود ندارد می توان از پله هایی که مخصوص فضای کم طراحی می شوند استفاده کرد. این پله ها نیز به صورت مارپیچ ساخته می شوند ولی به نسبت پله های مارپیچ معمولی جای کمتری می گیرند.

 

راه پله ساده و معمولی: این راه پله ها به خاطر طراحی ساده ای که دارند هزینه کمتری نیز با خود به همراه دارند. زمان اجرای پروژه پله های معمولی نیز به نسبت سایر پله ها کمتر است.

 

بازسازی خانه کارویس
مجموعه کارویس با تجربه فراوان در زمینه بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی به شما کمک می کند بدون هیچگونه نگرانی پروژه بازسازی خانه خود را به سرانجام برسانید و از داشتن یک خانه زیبا و لوکس لذت ببرید.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انواع تشک خوش خواب در دکوراسیون داخلی
سه شنبه 25 آبان 1400 ساعت 10:17 | بازدید : 67 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

در طراحی دکوراسیون داخلی یک اتاق‌خواب یکی از مهم‌ترین عناصری که باید انتخاب شود، تشک تخت است. تشک انواع مختلفی دارد و یکی از پرکاربردترین آن‌ها تشک خوش خواب است. این تشک با استفاده از تکنولوژی از بدن در هنگام خواب، محافظت بهتری در برابر انواع فشار به عمل می‌آورد و خواب راحت‌تری را سبب می‌شود. تشک خوش خواب، انواع مختلفی دارد که علی‌رغم ظاهر نه‌چندان متنوع، عملکردهای متفاوتی دارند. در طراحی دکوراسیون یک اتاق‌خواب، بهتر است، بودجه نسبتاً مناسبی را به خرید یک تشک راحت و بادوام اختصاص دهید. در این مقاله، انواع تشک خوش خواب را بر اساس تکنولوژی ساخت آن‌ها موردبررسی قرار می‌دهیم. درصورتی‌که در حال تغییر طراحی داخلی اتاق‌خواب یا آپارتمان کوچک خود هستید، این مقاله گزینه‌های خوبی در انتخاب تشک به شما ارائه خواهد کرد.

 

هفت تشک خوش خواب پرکاربرد در طراحی دکوراسیون داخلی
در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خود، می‌توانید از انواع مختلفی از تشک خوش خواب استفاده کنید. درصورتی‌که با محدودیت بودجه مواجه هستید، می‌توانید از باکس هم به ­عنوان تخت، استفاده کنید. این ترکیب، برای اتاق‌هایی با سبک مدرن و نه‌چندان تجملاتی سازگار است.

 

تشک خوش خواب مموری فوم
فوم مموری یا حافظه، امروزه به‌وفور در بالش‌ها و تشک‌های خوش خواب استفاده می‌شود. جالب است بدانید که این فوم، در دهه 1970 توسط ناسا و به‌منظور محافظت بهتر از مسافران و خلبانان اختراع شد. استفاده از این تشک در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق شما می‌تواند، گزینه‌ ایده آلی در کنار یک تخت لوکس باشد. فوم به‌کاررفته شده در این تشک با انحنا های بدن مطابقت پیداکرده و وزن فرد را به‌راحتی روی خود پخش می‌کند. این گزینه، به‌ویژه برای افرادی که بدن‌درد دارند، مناسب است. این تشک خوش خواب با حرارت بدن فعال شده و شروع به تغییر شکل می‌کند. برخی از انواع این تشک وجود دارند که بین سه لایه فوم آن، نوعی ژل تزریق می‌شود که به خنک نگه‌داشتن آن در هنگام خواب کمک می‌کند.

 

تشک فنری
درست است که تشک فنری قدیمی‌ترین نوع تشک است اما امروزه، انواع پیشرفته آن به‌عنوان تشک خوش خواب در نظر گرفته می‌شود. درواقع، در طراحی قدیمی این تشک، فنرها به‌صورت متصل درون تخت قرار می­گرفتند که یک مشکل اساسی ایجاد می‌کرد. آن مشکل این بود که در صورت غلت زدن یک نفر، نفر کناری هم تکان می‌خورد. در مدل‌های جدید این تشک، فنرهای آن را به‌صورت منفصل نصب می­کنند. درصورتی‌که بودجه متوسطی برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خود در نظر گرفته‌اید، این گزینه می‌تواند تا چندین سال، رضایت شما را حاصل کند.

 

تشک خوش خواب هیبریدی
اگر بتوانید، بخش مناسبی از بودجه تخصیص ­داده‌شده به طراحی دکوراسیون داخلی خود را به خرید این تشک اختصاص دهید، پشیمان نخواهید شد. تشک خوش خواب هیبریدی ترکیبی است از فوم حافظه و یک هسته فنر مرکزی که دوام و راحتی دوچندانی را ارائه می­کند. این تشک نرمی و راحتی تشک فوم حافظه را با مزایای فنر منفصل، ترکیب کرده است. از مزایای استفاده از این تشک در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب، ضد حساسیت و آلودگی بودن فوم روی آن است.

 

تشک خوش خواب لاتکس
تا حدود 20 سال پیش، تشک لاتکس تنها در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق‌های لوکس به کار می‌رفت. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و آسان‌تر شدن تولید آن، می‌توان قیمت این تشک را متوسط قلمداد کرد. یک تشک خوش خواب لاتکس از مواد گیاهی و آلی ساخته شده است که باعث شده در بین طرفداران محیط‌زیست نیز محبوب باشد. کیفیت ارتجاعی آن، تقریباً مشابه فوم مموری است. به‌طورکلی، این تشک، جلوی ضربه را می‌گیرد و باعث می‌شود که حرکت دیگران به شما منتقل نشود.

 

تشک بادی
این تشک در گذشته، تنها توسط افرادی که به کمپینگ و مسافرت‌های طبیعت‌گردی علاقه داشتند، استفاده می‌شد. بااین‌حال، نوآوری‌های انجام‌شده در ساخت آن باعث شده که امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب نیز از آن استفاده شود. این تشک به‌صورت یک محفظه هوا ارائه می‌شود که می‌تواند، توسط مواد مختلف مانند فوم مموری یا لاتکس پر شود. از مزیت‌های استفاده از آن در طراحی دکوراسیون داخلی این است که خود تشک، به شکل یک تخت به­نظر می‌رسد. همچنین، هر طرف تخت را می‌توان بنا بر عادات خواب هر فرد، تنظیم کرد. ممکن است تصور کنید که این تشک به دلیل بادی بودنش، هزینه کمتری دارد. متأسفانه این‌طور نیست. تکنولوژی به‌کاررفته شده در این تشک، آن را به گزینه‌ای گران‌قیمت برای استفاده در طراحی داخلی اتاق‌خواب تبدیل کرده است.

 

تشک خوش خواب آبی
حدود 50 سال از اختراع این تشک و استفاده از آن در طراحی داخلی اتاق‌خواب می‌گذرد. این تشک یک محفظه داخلی آب دارد و در دو نوع سخت و نرم ساخته شود. در نوع سخت این تشک، محفظه آب از قاب چوبی ساخته شده و درحالی‌که در نوع گرم از فوم به‌عنوان محفظه آب، استفاده شده است. در دکوراسیون داخلی به سبک­ های فانتزی، این گزینه می‌تواند مناسب باشد. درست است که ظاهر آن چندان تفاوتی با تشک‌های دیگر ندارد اما استفاده از آن می‌تواند، حس فانتزی اتاق شما را برایتان تقویت کند. انواع موج‌دار این تشک خوش خواب نیز وجود دارد که حسی آرامش‌بخش به شما هنگام استراحت می‌دهد. اگر برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خود با محدودیت بودجه مواجه هستید، این گزینه را در لیست تشک‌های خود درنظر داشته باشید.

 

تشک فوتون
اگر تخت تاشو دارید، باید از تشک فوتون برای آن استفاده کنید. دلیل آن هم این است که در مواقعی که از تخت خود به‌عنوان مبل، استفاده می‌کنید، تشک آن هم بتواند، تبدیل به نشیمن مبل شود. انواع تشک خوش خواب فوتون نیز به بازار آمده‌اند که خواب باکیفیت را میسر کرده‌اند. تشک فوتون نسبتاً سفت است؛ چراکه باید به‌عنوان پیکربندی مبل، تا شود. یک تشک فوتون خوش خواب از ترکیب پنبه و فوم، پنبه و پلی‌استر، پلی‌استر خالص یا به سبک تشک فنری منفصل، ساخته شده است. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که استفاده از تخت تاشو، یکی از گزینه‌های محبوب در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق‌های کوچک است. از تخت تاشو و تشک فوتون، برای دکوراسیون داخلی خانه‌های استودیویی کوچک نیز به‌وفور استفاده می‌شود.

 

انواع تشک خوش خواب در یک نگاه
یک تشک امروزی و با ظاهری نو و تمیز می‌تواند، انرژی خوبی به طراحی دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب شما بدهد. در دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب خود، فقط به‌ظاهر فکر نکنید و راحتی­تان را هم در نظر بگیرید. در این مقاله، هفت نوع تشک خوش خواب پرکاربرد را بررسی کردیم. می‌توان گفت که تشک‌های فوم مموری، هیبریدی و بادی جزء بهترین و البته گران‌ترین تشک‌ها برای استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب هستند. گزینه‌های فنری (منفصل) و لاتکس به بودجه‌ای متوسط نیاز دارند. تشک‌های آبی و فوتون نیز گزینه‌هایی مقرون‌به‌صرفه به‌حساب می‌آیند.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چیدمان و طراحی اتاق نوزاد
سه شنبه 25 آبان 1400 ساعت 10:17 | بازدید : 60 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

در وهله اول شاید به نظر برسد که طراحی اتاق نوزاد کار بیهوده ای است چرا که نوزاد درکی از محیط پیرامون خود ندارد و برای همین شاید نیاز نباشد که محیط را به صورت خاصی طراحی کرد ولی در حقیقت این گونه نیست. نوزاد باید در محیطی رشد کند که در آن حس آرامش داشته باشد و در عین حال بتواند با محیط پیرامون خود آشنا شود. نوزاد شما باید در محیطی رشد کند که برای او خطری به همراه نداشته باشد. اتاق نوزاد محل رفت و آمد خود شما نیز هست بنابراین باید آن را به شکلی طراحی کنید که برای خودتان نیز خوشایند باشد. طراحی اتاق نوزاد بر اساس شلیقه شخصی شما، جنسیت نوزاد و اندازه اتاق می تواند متفاوت باشد.

 

عوامل مهم در طراحی اتاق نوزاد
مهم ترین نکته در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد وجود وسایل کاربردی و در عین حال زیباست تا شما و کودک تان بتوانید در آرامش و آسایش از آن اتاق استفاده کنید. لوازم اصلی اتاق خواب برای هر نوزاد چه دختر و چه پسر باید حضور داشته باشد. برای مثال تخت و کمد جز وسایل اصلی برای اتاق هر نوزادی است. وسایل دیگر ممکن است بیشتر جنبه دکوراتیو داشته باشند که طبیعتا بر روحیه نوزاد شما اثرگذار است.

استفاده از رنگ های پاستلی به خاطر ظاهر زیبا و انرژی خوبی که دارند در اتاق نوزاد بسیار مناسب است. رعایت اعتدال در اتاق نوزاد بسیار حائز اهمیت است، رنگ ها نباید بی حال یا زننده باشند. استفاده از نورپردازی های مناسب در اتاق نوزاد نیز مهم است. نور زیاد برای کودک شما خوب نیست و نور کم هم ممکن است کار شما را با اختلال مواجه کند؛ در نتیجه استفاده از نور مناسب بسیار مهم است.

اتاق نوزاد باید خالی از هر گونه وسیله غیر ضروری باشد تا هنگامی که در اتاق حضور دارد یا شما نیاز به دسترسی سریع به نوزاد دارید وسایل غیر ضروری دست و پا گیر شما نشوند. مهم تر از زیبایی اتاق نوزاد ، حفظ ایمنی او است. استفاده از محافظ های پریز برق، محافظ درب ها و قرار ندادن تابلو ها ، گلدان گل یا هر وسیله غیر ضروری، سنگین، تیز، برنده و نامتعادل در اتاق نوزاد شما ضروری است.

استفاده از اسباب بازی های مناسب با سن نوزاد شما که دارای قطعات ریز نباشد و وزن زیادی نداشته باشد مهم است. روی زمین اتاق نیز باید از فرش های نرم و غیر حساسیت زا استفاده کنید. دمای اتاق نوزاد خود را همیشه در حالت اعتدال نگه دارید و نگذارید اتاق او خیلی سرد یا خیلی گرم باشد تا کیفیت زندی نوزاد شما پایین نیاید.

 

بازسازی خانه  کارویس
مجموعه کارویس دارای تجربه کافی در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه به همراه تیم حرفه ای خود، آماده خدمات رسانی به شما است. برای انجام کار های ساختمانی خود از طراحی دکوراسیون تا بازسازی خانه یا نماشویی ساختمان خود می توانید از مجموعه کارویس کمک بخواهید و بدون نگرانی بهترین ها را تحویل بگیرید.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


وسایل روشنایی در بازسازی خانه
دو شنبه 24 آبان 1400 ساعت 10:26 | بازدید : 68 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

تا زمانی که وسایل روشنایی و نورپردازی خانه خود را بازسازی نکرده باشید، بازسازی خانه شما تمام نشده است. برای این کار نیاز است که وسایل روشنایی مختلف را بشناسید و برای نورپردازی خانه خود، طرحی داشته باشید. امروزه، وسایل بسیار متنوعی از روشنایی در بازار وجود دارند که می‌توانند، سبک طراحی داخلی خانه شما را به‌خوبی نمایان کنند. قبل از خرید وسایل اما باید بدانید که به چه نوع نوری و در کجاها نیاز دارید. به همین دلیل ما در این مقاله ابتدا سه نوع متداول نورپردازی را بررسی می‌کنیم. در بخش‌ بعدی هم انواع وسایل روشنایی را معرفی خواهیم کرد. درصورتی‌که در حال بازسازی خانه خود هستید، این مقاله به شما کمک می‌کند که گام‌های آخر این کار را هم به‌خوبی بردارید.

 

بازسازی خانه و انواع سه گانه نورپردازی
در علم دکوراسیون داخلی، کل نور مصنوعی‌ای که در هر خانه یا فضایی وجود دارد، ترکیبی از سه نوع نور زیر است:

  • نور محیطی
  • نورپردازی متمرکز یا Task
  • نورپردازی تأکیدی

متناسب با هرکدام از این نورها، وسایلی هم وجود دارند که در ترکیب با یکدیگر در بازسازی خانه می‌توانند، نوری متعادل و کارآمد به فضا بیاورند. در اینجا این سه نوع نور را بررسی می‌کنیم.

 

نورپردازی محیطی
نام دیگر این نورپردازی، نورپردازی عمومی است. از این نور در بازسازی خانه برای روشنایی کلی، جهت رفت‌وآمد آزادانه و ایمن استفاده می‌شود. این نورپردازی برای همه فضاها ضروری است. نورپردازی محیطی را معمولاً با وسایل روشنایی نصب‌شده در سقف، نورهای توکار، چراغ‌های داخل مسیر یا لوستر تأمین می‌کنند.

 

نورپردازی متمرکز
کارکرد این نور از اسمش مشخص است. در بازسازی خانه، قطعاً در فضاهایی به این نور احتیاج خواهید داشت. نورپردازی متمرکز برای انجام کارهای مشخصی انجام می‌شود. مطالعه، آشپزی، نظافت و خیاطی برخی از این کارها هستند. به‌منظور نورپردازی متمرکز در بازسازی خانه، وسایل روشنایی مختلفی، مانند چراغ‌های از کف، چراغ مطالعه، لامپ‌های زیر کابینت و چراغ بالای سر اجاق‌گاز و کانتر آشپزخانه، به کار می‌روند. کار اصلی این نور این است که سایه را با تابش نور مستقیم به محل از بین ببرد.

 

نورپردازی تأکیدی
در بازسازی خانه، شاید تمایل داشته باشید که برخی مناطق را بیشتر جلوه دهید. به این منظور از نورپردازی تأکیدی استفاده می‌شود. این نورپردازی، در بسیاری از مواقع، هیچ کاربردی به‌غیراز درخشان جلوه دادن نقطه‌ای از خانه ندارد. یک لوستر بزرگ و درخشان که قصدش، دادن جلوه بیشتر به گچ‌بری سقف نیز هست؛ علاوه بر تأمین نور محیطی یک وسیله روشنایی با نور تأکیدی نیز محسوب می‌شود. همین‌طور، آباژوری که در کنار یک تابلوی هنری یا مجسمه استفاده می‌شود تا توجه بیشتری را به آن جلب کند، همین کارکرد را دارد. در بازسازی خانه خود درصورتی‌که قصد استفاده از نور تأکیدی را دارید، باید بدانید که شدت این نور باید، حداقل سه برابر نور محیطی اطراف باشد.

 

انواع وسایل روشنایی
هنگامی‌که در جستجوی وسایل روشنایی برای بازسازی خانه خود هستید، تنوع بسیار زیاد در بازار ممکن است، انتخاب کردن را سخت کند. برای ساده‌تر کردن این فرآیند، باید با شناخت خوبی از انواع وسایل روشنایی، وارد بازار شوید. در اینجا انواع وسایل روشنایی را دسته‌بندی کرده و توضیح می‌دهیم.

 

لوستر
لوستر یک وسیله روشنایی آویز با تزیینات متداول از مینیمال تا پرزرق‌وبرق است. لوستر، دارای چندین شاخه برای اتصال لامپ یا لامپ‌های شمعی است. درصورتی‌که قصد استفاده از این وسیله را دارید، بهتر است در بازسازی خانه از تحمل وزن سقف یا سقف کاذب خود، مطمئن شوید. وظیفه اصلی لوستر، تأمین نور محیطی است و به‌خوبی هم از پس این کار برمی‌آید. این ابزار روشنایی، بسته به سایزش، می‌تواند در سالن‌های بسیار بزرگ تا اتاق‌خواب کوچک، استفاده شود. در برخی از خانه‌های لوکس از لوستر به‌عنوان نور تأکیدی سقف نیز استفاده می‌شود.

 

دیوارکوب
از دیوارکوب می‌توانید هم به‌عنوان نور متمرکز و هم به‌عنوان نور تأکیدی در بازسازی منزل خود استفاده کنید. همان‌طور که از اسم این وسیله روشنایی پیداست، به دیوار می‌چسبد و اطراف خود را روشن می‌کند. انتخاب دیوارکوب برای دیوار راهروها در کنار وسایل تزیینی یا در حمام انتخابی ایده ­آل است. درصورتی‌که این منبع نور در ارتفاع بالا نصب شود با بازتاب بالای نور خود از سقف می‌تواند، بخشی از نور محیطی را نیز تأمین کنند.

 

چراغ آویز
چراغ‌آویز یک وسیله روشنایی است که با طناب، زنجیر یا میله‌ای از سقف، آویزان شده است. از این وسیله، روشنایی می‌توانید به‌عنوان تأمین‌کننده نور متمرکز در بازسازی خانه خود، استفاده کنید. نصب این چراغ‌ها معمولاً به سوراخ‌کاری سقف یا سقف کاذب نیاز دارد که بهتر است از قبل به آن فکر کرده باشید. چراغ‌آویز گزینه‌ای عالی برای نصب بالای کانتر آشپزخانه، میز کار و میزتحریر است.

 

لامپ فلاش سقفی
این نور، معمولاً توسط لامپ‌های معمولا گنبدی شکلی که هم‌سطح سقف نصب‌شده‌اند، تأمین می‌شود. این وسیله به‌عنوان وسیله روشنایی نور محیطی استفاده می‌شود و در همه جای خانه؛ به‌خصوص فضای هال و پذیرایی؛ قابل‌استفاده است.

 

لامپ نیمه فلاش سقفی
این لامپ‌ها مشابه لامپ‌های فلاش هستند و در تأمین نور محیطی به آن­ها کمک می‌کنند. بااین‌حال، اندازه آن­ها کوچک‌تر است و نور کمتری دارند. برای استفاده از این وسایل روشنایی، لازم است که در هنگام بازسازی خانه، سقف خود را راویز کاری کنید یا به نحوی دیگر، تمهیدات لازم را برای سیم‌کشی و غیره بیندیشید.

 

لامپ هالوژنی توکار
این لامپ درون سقف قرار می‌گیرد و معمولاً چند عدد از آن برای روشن کردن یک فضا به کار می‌رود. مشابه لامپ‌های نیمه فلاش برای اجرای یک ست لامپ هالوژنی نیز باید در بازسازی خانه، تمهیداتی در سقف برای سیم‌کشی در نظر بگیرید. در نصب آن­ها باید دقت داشت که فاصله­شان از هم رعایت شود تا تنظیم نور محیط به هم نخورد. از لامپ‌هالوژنی توکار به‌عنوان یکی از منابع نور محیطی استفاده می‌شود. در بازسازی خانه خود می‌توانید، وظیفه روشن کردن راهروها را به این نور بسپارید. برخی از انواع این لامپ، قابلیت نصب در کف ساختمان را هم دارند.

 

لامپ زیر کابینت
این لامپ را می‌توانید به‌عنوان تأمین‌کننده نور متمرکز، زیر کابینت‌های ردیف بالای آشپزخانه، استفاده کنید. به‌این‌ترتیب، نور بیشتری هنگام آشپزی خواهید داشت. نور این لامپ‌ها معمولاً نرم و درخشان است.

 

سوئیچ دیمر
این وسایل روشنایی را می‌توانید در بازسازی خانه برای حمام و سرویس بهداشتی خود، به کار ببرید. نور این وسیله، قابل تنظیم است و می‌تواند در حمام در کنار دیگر انواع وسایل روشنایی به‌عنوان تلطیف یا تشدیدکننده نور، مورداستفاده قرار بگیرد.

 

بازسازی خانه و تجدید وسایل روشنایی در یک نگاه
بسیاری از افراد، چندان توجهی به اهمیت نور و نورپردازی در فرآیند بازسازی منزل خود، ندارند. بااین‌حال، امروزه ازنظر طراحان دکوراسیون داخلی این نورپردازی است که نقش گل­زن را در تیم دکوراسیون داخلی بازی می‌کند. نورپردازی سه روش اصلی دارد؛ محیط، متمرکز و تأکیدی. بسته به منطقه خانه و منظور شما از نورپردازی، باید از وسایل روشنایی مختلفی استفاده نمایید. برخی وسایل مانند لوستر، لامپ‌های فلاش و نیمه­فلاش سقفی، لامپ توکار هالوژنی و در مواردی سوئیچ دیمر، به‌عنوان نور محیطی استفاده می‌شوند. این در حالی است که از وسایل روشنایی آویز و لامپ زیرکابینتی، به‌عنوان نور متمرکز و از دیوارکوب به‌عنوان نور تأکیدی در بازسازی خانه استفاده می‌شود.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انواع کابینت در بازسازی خانه و آشپزخانه
دو شنبه 24 آبان 1400 ساعت 10:25 | بازدید : 65 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

کابینت یکی از قسمت های ضروری در هر آشپزخانه است که نبود آن باعث هرج و مرج و آشفتگی در آشپزخانه می شود. آشپز خانه هایی که تعداد زیادی کابینت دارند در بین خریداران خانه محبوب تر هستند. هر چه تعداد کابینت های آشپزخانه بیشتر باشد فضا برای قرار دادن وسایل آشپزخانه بیشتر است. یکی از دلایل بازسازی خانه و آشپزخانه های قدیمی کمبود فضا و کابینت برای استفاده است،  که افراد را به فکر تعمیرات و بازسازی خانه می اندازد. بازسازی آشپزخانه جز مهم ترین قسمت های خانه در بازسازی خانه است. معمولا افراد بازسازی خانه خود را با بازسازی آشپزخانه آغاز می کنند.

 

انواع کابینت بر اساس جنس
 

کابینت فلزی
این کابینت ها در گذشته بسیار مرسوم و مورد استفاده بوده اند. قیمت این نوع کابینت نسبت به دیگر کابینت ها بسیار کمتر است. استحکام و دوام این کابینت ها بسیار بالا است و قابلیت شستشو دارد. ولی در عین حال بسیار پر سر وصدا است، امکان زنگ زدن و تغییر شکل دارد، ممکن است رنگ کابینت فلزی بریزد و از همه مهم تر مدل های زیادی از این کابینت وجود ندارد.

 

کابینت استیل
این جنس کابینت مانند دیگر کابینت های فلزی دارای دوام و استحکام بالاست. قابلیت شستشو دارد و در مقابل پوسیدگی و خراب شدن مقاوم است، اما از نظر ظاهری و رنگ بندی مدل های محدودی دارد.

 

کابینت چوبی
کابینت هایی با جنس چوب بسیار زیبا و متنوع هستند و شما می توانید در هر طرح و رنگ و مدلی آن ها را برای آشپزخانه خود سفارش بدهید. هزینه کابینت های چوبی بسیار بالاست و زمان ساخت آن ها نیز طولانی است.

 

کابینت MDF
کابینت MDF از جنس چوب MDF است. این کابینت ها اگرچه از نظر تنوع و رنگ متنوع هستند اما در برابر رطوبت مقاومت خیلی کمتری دارند. این کابینت از نئوپان ساخته می شود که لایه رویی آن از جنس MDF است بنابراین تشخیص کابینت با کیفیت از کابینت کم کیفیت سخت است.

 

کابینت های گلاس
این کابینت بسیار لوکس و شیک است. لایه زیرین این کابینت از جنس چوب است ولی لایه رویی آن از جنس پلکسی گلاس  است که لایه شبیه به شیشه است و زیبایی بسیار زیادی به آشپزخانه می دهد.

 

کابینت ملامینه
این جنس کابینت از چوب نئوپان ساخته می شود که لایه رویی آن از جنس ملامینه است. این کابینت ها برای استفاده در سبک مینیمال بسیار مناسب هستند. قیمت آن ها به نسبت کابینت های چوبی کمتر است. در برابر رطوبت مقاومت دارد ولی در برابر مواد خورنده مقاومت آن بسیار پایین است.

 

بازسازی خانه کارویس
مجموعه کارویس در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه تجربه طولانی مدت دارد. تیم کارویس متشکل از متخصصان و افراد حرفه ای و خبره در زمینه خدمات ساختمانی هستند؛ بنابراین کیفیت، دقت، سرعت عمل و شفافیت در انجام پروژه ها از ویژگی های بارز این مجموعه است.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی
یک شنبه 23 آبان 1400 ساعت 11:2 | بازدید : 72 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی ترکیب زیبایی از سبک جدید و کهن است. این سبک در قرن 18 حضور یافت، و از آن زمان تاکنون نه تنها فرانسوی ها بلکه مردم نقاط مختلف جهان را به خود شیفته کرد. فضا هایی که به این سبک طراحی شده اند، هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند. طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی یک محیط مجلل و دارای ظرافات فراوان را در پی خواهد داشت. در ادامه توضیحات بیشتری، همراه با اکثر خصوصیات این سبک شرح می دهیم. در ادامه ما را همراهی کنید.

 

سبک دکوراسیون مجلل داخلی فرانسوی
توجه به نکات ریز و پیچیدگی یکی از خصوصیاتی است، که این سبک را خاص می کند. به دلیل وجود تجمل گرایی در این سبک، پادشاهان قاجاری در گذشته به این سبک علاقه بسیار زیادی داشتند. اما برجسته ترین خصوصیت این طراحی دکوراسیون داخلی، هزینه بالا آن است. زیرا در آن از انواع پارچه های مجلل ابریشمی، مخملی در ترکیب با شیفون و ارگانزا استفاده می شود. این سبک دارای ویژگی های دیگری مانند: گچ بری، کادر زینتی و گلدار است. در طراحی به این سبک از آیینه ها، نقاشی ها، تابلوهای حکاکی شده با طلا و نقره استفاده می شود. در این دیزاین وسایل چینی و کریستال نیز استفاده می گردد.

 

خصوصیات سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی
می توان گفت: برای شناخت برخی طراحی های دکوراسیون داخلی لازم نیست خصوصیات آن را بشناسیم، تا بتوانیم آن را تشخیص دهیم. این سبک ها با اولین نگاه مشخص می شوند. اما سبک فرانسوی این گونه نیست. باید مشخصات و برخی قوانین برای چیدمان را به درستی بشناسیم تا با بتوانیم آن را شناخته یا از آن در طراحی داخلی پیاده سازی کنیم. برخی معتقدند هزینه چیدمان به این سبک بسیار بالاست، اما باید بیان کنیم این گونه نیست. علاقه مندان به طراحی این سبک می توانند با کمی ابتکار از آن برای دیزان فضا مورد نظر خود استفاده کنند. در ادامه برخی از خصوصیات سبک فرانسوی را با توضیحات مربوط به هریک عنوان می کنیم.

 

مبلمان در سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی
در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی از مبلمانی استفاده می شود که با سایر وسایل فضا هماهنگ است . مبلمان باید از مواد طبیعی مانند چوب های تراشیده و فلزی با پایه های زیبا باشند. از مبلمان با هدف راحتی استفاده می شود. برخی صندلی های چوبی نرم دارای بالشت های کوچک روکش دار، برای این فضا مناسب هستند. ضرورت ندارد تمام مبلمان و صندلی ها به یک رنگ باشند، آن ها باید با یکدیگر هماهنگ باشند.

 

دیوارها در سبک فرانسوی
دیوارها در این سبک باید مانند سایر نقاط جلوه زیبایی داشته باشند. دیوارها را با رنگ های مات یا نیمه مات رنگ آمیزی می کنند. یا می توان آن ها را با کاغذ دیواری پوشش داد. برخی طراحان، قاب هایی را ایجاد می کنند که محل نصب لامپ ها، آینه ها و یا نقاشی ها است.

 

کف پوش ها در این سبک
در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی از کف پوش های گران قیمت استفاده می شود. گزینه های مطلوب برای کف، گرانیت های سرامیکی، پارکت، سنگ های صیغل خورده هستند. اغلب این کف پوش ها را با قرار دادن یک قالیچه کوچک که دارای طرح گیاهان است، مزین می کنند.

 

خصوصیات پنجره ها و لوسترهایی که در این سبک از آن ها استفاده می شود
پنجره ها باید تا حد امکان باز باشند تا نور خوبی در فضا ایجاد شود. پنجره ها را باید به بهترین شکل مزین کرد. می توان با نصب پرده های زیبا آن ها را تزئین کرد اما پرده ها باید به گونه ای باشند تا مانع باز و بسته شدن پنجره ها نشوند. لوستر ها و دیگر منابع نور مصنوعی باید به نوعی باشند که در هنگام شب بتوان نور خوبی مانند روز را در فضا ایجاند کنند. می توان یک لوستر بزرگ و زیبا در نشیمن نصب کرد.

 

ترکیب رنگ در سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی
در طراحی دکوراسیون داخلی فرانسوی در انتخاب رنگ محدود هستیم. اولویت با رنگ پاستلی یعنی رنگ هایی روشن و ملایم که بسیار به رنگ های خنثی نزدیک هستند، می باشد. این رنگ های روشن می توانند: بژ، سفید، کاراملی، آبی لاجوردی، زرد کم رنگ، سبز روشن باشند. مبلمان نیز باید به رنگ هایی چون: قهوه ای، برنز، خاکستری باشد.

 

وسایل اتاق خواب در سبک فرانسوی
اتاق خواب در این سبک یک فضای شیک و کم وسیله است. ترکیب رنگ در فضای اتاق خواب به سبک فرانسوی می تواند پالت طلایی و ماسه ای باشد و یک ترکیب فوق العاده را به وجود آورد. کف اتاق می توان یک فرش به رنگ طلایی یا بژ پهن کرد. فضای اتاق خواب را با آینه ها، دیوار کوب ها و گلدان های بزرگ مزین می کنند. اما دیوار ها در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی باید سبک باشند. اغلب در اتاق خواب یک تخت خواب با روکش بالایی پارچه ای و شاید سایبانی زیبا، ساخته شده با پارچه های شفاف و گلدوزی های طلایی در اتاق خواب می گذارند. وسایل دیگری از قبیل: میز های پاتختی، دراور و یک میز آرایش همراه با آینه نیز در محیط اتاق خواب وجود دارد.

 

وسایل دکوری و تزئینی در این سبک
در طراحی دکوراسیون داخلی به این سبک از قفسه های باز استفاده می شود. تا وسایلی که در آن ها چیده شده اند به خوبی نمایان شوند. کوسن های دارای گلدوزی دستی و روبان از دیگر وسایل تزئینی هستند که می توان با آن ها فضا را دیزاین کرد. در سبک فرانسوی عتیقه جات جایگاهی ویژه دارند و بخش جدا ناپذیر از آن محسوب می شوند. اما برای هماهنگ کردن آن ها با سایر وسایل باید دقت کرد.

 

دیزاین وسایل اتاق نشیمن به سبک فرانسوی
نخست با بیان رنگ دیوار آغاز می کنیم. بهتر است دیوارهای اتاق نشیمن با رنگ بژ روشن رنگ آمیزی شوند. رنگ کف اتاق باید تیره تر از رنگ دیوار ها باشد. رنگ سقف هم باید سفید گردد. طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن کاملا شیک است و ظرافت در آن باید به خوبی رعایت شود. وسایلی مانند: صندلی، مبل کوچک، میز دایره شکل یا بیضی شکل و یک شومینه زیبا که بتوان وسایل کوچکی مانند شمعدان، قاب عکس قرار داد. می باشد.

 

چیدمان آشپزخانه به سبک فرانسوی
تمام حوله ها و رومیزی هایی که در فضای آشپزخانه استفاده می شوند باید طبیعی باشند. در طراحی دکوراسیون داخلی غذاخوری آشپزخانه به سبک فرانسوی می توان یک میز گرد سنتی پایه بلند، همراه با صندلی های چوبی قرار داد. اما روکش میز و صندلی باید پارچه های گران بها مخمل باشد. تابلوهای سنگی یا چوبی مناسب این فضا هستند. با چیدن ظروف زیبای چینی در قفسه ها می توان زیبایی این فضا را دوچندان کرد.

 

اکسسوری در سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی
همان طور که بیان کردیم، وسایل تزئینی در این طراحی دکوراسیون داخلی بسیار پرکاربرد است. می توان برای دیزاین سایر بخش ها از مجسمه های کوچک شیشه ای و چینی، جعبه های جواهر کوچک که روی آن ها حکاکی شده است، رومیزی هایی از جنس پارچه های دست باف توری استفاده کرد. هم چنین می توان گلدان های کوچک، دارای گل های زیبا را بر روی میزها گذاشت.

 

جمع بندی نهایی
این سبک را به افرادی که به، تجمل گرایی و ظرافت علاقه مند هستند، پیشنهاد می کنیم. اما طراحی دکوراسیون داخلی به این شکل چندان هم پیچیده نیست، می توان با راه های ساده اما درست، به چیدمان مجلل داخلی فرانسوی رسید. سبک فرانسوی سبکی است که در آن به ظرافت بسیار توجه می شود.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازسازی اتاق خواب به سبک مدرن
یک شنبه 23 آبان 1400 ساعت 11:0 | بازدید : 62 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

اتاق خواب به دلیل انجام کارهای روزمره شخصی در ساعات پایانی روز اعم از استراحت کردن، پوشیدن لباس، حمام کردن و آراستن خود، یکی از مکان‌های پر استفاده در خانه به شمار می‌‍‌رود. به همین دلیل بازسازی اتاق خواب به سبک مدرن مورد توجه بسیاری از طراحان داخلی برای تغییر دکوراسیون است. سعی کنید بازسازی اتاق خواب با ایده و مشورت اعضای خانواده انجام شده تا نیازهای همه در چیدمان جدید لحاظ شود و موقع استفاده از آن احساس راحتی و آرامش بیشتری کنند. بنابراین اگر به دنبال بازسازی اتاق خواب خود به سبک مدرن هستید که به سادگی متناسب با تمام نیازهای شما قابل اجرا باشد، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

ویژگی‌های بازسازی اتاق خواب به سبک مدرن
هنگام بازسازی خانه سبک‌های مختلفی در طراحی و تغییر دکوراسیون مطابق با نظر مشتری مدنظر قرار می‌گیرد اما در این میان برای بازسازی اتاق خواب، سبک مدرن بسیار پرکاربردتر است و طرفداران بسیاری دارد. در طراحی دکوراسیون به سبک مدرن از رنگ‌های ساده و براق و ایده‌های خلاقانه بیشتر استفاده می‌شود. راحت بودن و احساس آرامش افراد در اولویت کار بازسازی اتاق خواب قرار می‌گیرد. بنابراین برای ایجاد یک دکوراسیون مدرن در اتاق خواب تمام وسایل اضافی و غیرکاربردی که باعث شلوغ شدن محیط اتاق می‌شود، کنار گذاشته شده و با بکارگیری خطوط صاف و تمیز، سادگی خاصی را ایجاد می‌کند. در چیدمان و بازسازی اتاق خواب به سبک مدرن از رنگ‌، متریال، نورپردازی و مبلمان خاصی استفاده می‌شود و در عین سادگی، خروجی آن یک اتاق خواب جذاب، راحت و ایده‌آل خواهد بود.

 

نحوه انتخاب رنگ اتاق خواب مدرن
از مهمترین ویژگی‌های بازسازی اتاق خواب به سبک مدرن این است که در این نوع سبک در انتخاب رنگ‌ها برای اتاق‌ خواب‌ آزاد هستید و بدون هیچ محدودیتی می‌توانید از ترکیب‌ مختلف رنگ‌ها متناسب با سلیقه خود استفاده کنید. اما نکته مهم این است که ترکیب رنگ‌ها نباید باعث دلزدگی شود. بنابراین در تلفیق رنگ‌ها باید نهایت دقت را داشته باشید. به طرفداران فضای شاد و پر انرژی پیشنهاد می‌کنیم که از رنگ‌های روشن اعم از قرمز، نارنجی و زرد استفاده کنند. همچنین برای طرفداران داشتن اتاق خواب آرام و ملایم پیشنهاد رنگ‌های خنثی و آرامش‌بخش از جمله سفید، کرم، طوسی، بژ، آبی، صورتی و بنفش را داریم تا از جلوه بصری یک اتاق خواب مدرن بهره ببرند. به طور کلی رنگ سفید یکی از بهترین و مناسب‌ترین رنگ‌ها برای اتاق‌های خانه به ویژه اتاق ‌خواب به شمار می‌رود و دیگر وسایل را به راحتی می‌توان با آن تطبیق داد. لازم است که بدانید، رنگ‌های روشن در اتاق خواب علاوهبر ایجاد آرامش باعث دل‌باز جلوه دادن فضا می‌شود و هر چه رنگ‌ها تیره‌تر شود، کار شیک‌تر خواهد شد و همه این موارد به سلایق افراد بستگی دارد. در صورتی که در بازسازی اتاق خواب به جای رنگ دیوارها از کاغذ دیواری استفاده می‌کنید حتما از انتخاب کاغذ دیواری‌های شلوغ اجتناب کنید و رنگ‌های آرام که در هنگام احساس آرامش بیشتری دارید را انتخاب کنید.

 

کفپوش مناسب اتاق خواب مدرن
احساس آرامش، ایمنی و گرما در کف اتاق خواب بسیار مهم است. بنابراین هنگام بازسازی اتاق خواب به سبک مدرن بهترین گزینه برای تغییر کف اتاق، کف‌های نرم مانند موکت یا استفاده از فرش روی کفپوش لمینت یا چوبی است که با راه رفتن روی آن احساس خوشایندی به فرد منتقل می‌شود. بسیاری از گزینه‌های کفپوش اتاق خواب برای ارائه این احساسات وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به کفپوش چوبی مهندسی شده با کویل‌های تابشی زیرین و کفپوش چوب پنبه‌ای اشاره کرد. البته علاوه بر کفپوش چوبی، باید یک نوع فرش زیبا و مدرن را برای اتاق خواب انتخاب کرد که با دیگر وسایل و ترکیب رنگ‌ دیوارها هم‌خوانی داشته باشد.

 

نحوه انتخاب مبلمان اتاق خواب مدرن
یکی دیگر از اولویت‌ها در بازسازی اتاق خواب، انتخاب مبلمان مناسب است. قبل از هر اقدامی وسایل اضافی که باعث شلوغی در اتاق می‌شود را حذف کنید. در مرحله بعد یک تخت‌خواب که در آن احساس راحتی می‌کنید را متناسب با مبلمان اتاق خواب مدرن خود انتخاب کنید. اگر اهل مطالعه هستید و از خواندن کتاب هنگام شب بر روی تخت لذت می‌برید، با استفاده از نظر طراحان دکوراسیون داخلی یک کتابخانه شیک را در فضایی از اتاق خواب جانمایی کنید و کتاب‌های مورد علاقه خود را در آن جای دهید. میز آرایش به همراه آینه، میز و صندلی مطالعه، کمد دیواری برای نگهداری لباس‌ها و وسایل شخصی از دیگر ضروریات بازسازی اتاق خواب است. همچنین در این بین از حضور یک گلدان گل در گوشه‌ای از اتاق برای ایجاد طراوات و تازگی در محیط غافل نشوید.

 

نکات مهم در بازسازی اتاق خواب مدرن
هنگام بازسازی اتاق خواب همواره از رنگ‌های آرامش بخش استفاده کنید و وسایل را بنابر نظر طراحی دکوراسیون داخلی و سلیقه فردی که قرار است از آن اتاق استفاده کنید، در چیدمان مدنظر قرار دهید. نورپردازی در طراحی و بازسازی اتاق خواب یکی از مهمترین نکات مهم است، که باید توجه بسیار زیادی به آن کرد. در صورت امکان پنجره‌ها را باید به شکلی طراحی کرد که نور خانه از خورشید تامین شود و نوع و سبک پرده‌ها نباید باعث شود که در روز نیز برای روشنایی از چراغ‌ها استفاده کرد. نبود نور مستقیم در اتاق سبب افسردگی می‌شود. البته در چیدن وسایل اتاق خواب نیز باید دقت لازم را داشت که مانع ورود نور به داخل اتاق نشود. همچنین هنگام بازسازی اتاق خواب از تجهیزاتی استفاده کنید که علاوه بر کاهش مصرف انرژی از جمله برق، از بروز و ایجاد سر و صدای اضافی در اتاق خودداری کند. در این میان نصب عکس‌های خصوصی و دوستانه خود در فضای اتاق خواب نیز برای ایجاد یک دکوراسیون متفاوت خالی از لطف نیست.

 

هزینه بازسازی اتاق خواب به سبک مدرن
اتاق خواب مدرن یکی از شخصی‌ترین فضاهای خانه است. یعنی جایی که ما در آن استراحت می‌کنیم و دوباره شارژ می‌شویم، بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که به در هنگام بازسازی خانه به آن توجه نکنیم و البته هر چه در این بخش هزینه‌ کنیم، تغییرات دکوراسیون به طور مستقیم به روحیه و روان ما تأثیر می‌گذارد، پس نگران هزینه‌ها موقع بازسازی اتاق خواب نباشید.

گاهی اوقات برای کاهش هزینه‌های بازسازی اتاق خواب تنها کاری که باید انجام دهید، تغییر چیدمان اتاق خواب است تا ظاهری تازه و جدید به نظر برسد، تاکتیکی که در هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند. در این میان می‌توان با تغییر محل قرار دادن مبلمان یا حتی برداشتن برخی قطعات غیر ضروری، به یک فضا ظاهر کاملاً جدیدی وارد شد. هزینه بازسازی اتاق خواب علاوه بر سلیقه شخصی به عوامل مختلفی از جمله متراژ، نوع طراحی و انتخاب وسایل بستگی دارد. در این میان در صورتی که وسایل قدمی خود را تعمیر کنید هزینه‌ها کمتر می‌شود.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی اتاق مستر در بازسازی خانه
شنبه 22 آبان 1400 ساعت 10:54 | بازدید : 66 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

در حال بازسازی خانه خود هستید؟ شاید آن‌قدر خوش‌شانس باشید که بتوانید، یک اتاق‌خواب مستر هم بسازید. اتاق‌خوابی که در آن فضای کافی برای لباس پوشیدن، خوابیدن، مطالعه، کار و حتی حمام کردن داشته باشید. یک اتاق‌خواب مستر، ویژگی‌هایی دارد که بدون آن‌ها، تنها یک اتاق‌خواب بزرگ‌تر خواهد بود. در این مقاله در ابتدا به تعریف اتاق‌خواب مستر پرداخته و ویژگی‌های چنین اتاق‌خوابی را بررسی می‌کنیم. در مرحله بعد هم نحوه طراحی و اضافه کردن حمام به اتاق‌خواب مستر در بازسازی خانه را توضیح می‌دهیم. درصورتی‌که قصد بازسازی خانه خود را دارید تا پایان با ما همراه باشید تا شاید تجربه‌تان از اتاق‌خواب برای همیشه عوض شود.

 

اتاق‌خواب مستر چیست؟
تقریباً تمامی معماران و طراحان داخلی، متفق‌القول هستند که اتاق‌خواب خواب مستر، قطعاً بزرگ‌ترین و مطلوب‌ترین اتاق‌خواب خانه است. در بازسازی خانه، اغلب بهترین منظره و بهترین جای نقشه خانه را به این اتاق اختصاص می‌دهند. این اتاق معمولاً متعلق به سرپرست‌های خانه است.

اگر می‌خواهید در بازسازی منزل خود به فکر اتاق‌خواب مستر باشید، ابتدا باید بدانید که این اتاق چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • واقع‌شدن در گوشه‌ای از نقشه خانه با حفظ فاصله از دیگر فضاها
  • فضایی بزرگ برای دراور و کمدهای متعدد
  • تخت خواب بزرگ
  • حمام و سرویس بهداشتی
  • پنجره بزرگ
  • شومینه و سیستم
  • فضای نشیمن و مبلمان

این ها مجموعه­ ای از یک اتاق خواب مستر کامل هستند. نکته مهم در بازسازی خانه این است که حمام اتاق مستر می‌تواند، بیرون از آن اما متصل به آن باشد. منظور از متصل این است که درست در کنار اتاق‌خواب، قرار گرفته باشد. درصورت وجود فضای کافی، می‌توان حمام را داخل اتاق خواب، طراحی 

 

طراحی اتاق مستر
در هنگام طراحی اتاق‌خواب مستر، باید مرحله‌به‌مرحله پیش بروید. محدودیت اصلی که برای شما تعیین تکلیف می‌کند، مساحت اتاق و موقعیت آن در نقشه خانه است. اگر به‌اندازه کافی سرمایه و فرصت داشته باشید، می‌توانید در هنگام بازسازی خانه، حتی نقشه خانه را با اضافه کردن دیوار به‌گونه‌ای تغییر دهید که بتوانید، اتاق‌خواب مستر خود را در بهترین جای خانه قرار دهید. در اینجا، چند مرحله طراحی اتاق‌خواب مستر را شرح می‌دهیم.

 

ایجاد مناطق تعریف شده
در بازسازی خانه خود، حتماً مناطق را تعریف کنید. تعیین کنید که در اتاق‌خواب مستر چه چیزهایی را می‌خواهید و چه چیزهایی را نه! ممکن است، اهل مطالعه باشید؛ بنابراین باید فضای خوبی را به کتابخانه و مطالعه اختصاص دهید. برای این کار ابزارهای گوناگونی، مانند دیوار کاذب، پارتیشن و سازه‌های دیگر وجود دارند. به‌هرحال در نظر داشته باشید که اگر قصدتان ساختن یک اتاق‌خواب مستر در هنگام بازسازی خانه است، باید برخی فضاها را حتماً طراحی کنید. با استفاده از پارتیشن‌های بدون دید، فضای خصوصی مناسبی برای تعویض لباس، ایجاد کنید. فضای خواب خود را از مبلمان جدا کنید. سعی کنید، کمترین نیاز به رفت‌وآمد را ایجاد نمایید.

 

ساختن یک سوئیت اختصاصی
در صورت که در بازسازی خانه، فضایی بزرگ را به اتاق مستر اختصاص دهید، می‌توانید به فکر ایجاد یک سوئیت اختصاصی در اتاق‌خواب خود باشید. این سوئیت از دو بخش تشکیل شده است که معمولاً به‌وسیله دیواری داخلی از هم جدا شده‌اند. یک قسمت بخش خواب، تعویض لباس و حمام است و بخش دیگر فضای نشیمن، صرف صبحانه یا عصرانه، مطالعه، تماشای تلویزیون و غیره. به‌این‌ترتیب، می‌توانید پس از بازسازی خانه خود، یک مستر سوئیت داشته باشید که درواقع، حکم خانه‌ای کوچک در دل اتاق‌خواب شما را دارد.

 

بهترین استفاده از فضا
درست است که احتمالاً، فضای مناسبی برای اتاق مستر در اختیار دارید اما بهتر است که از فضا، استفاده‌ای بهینه داشته باشید. تنها در این صورت است که می‌توانید، همه آنچه را که یک اتاق مستر ایده ­آل در خود دارد، داشته باشید. کمدهای جادار و پوشیده شده تا سقف، استفاده از فضای زیر تخت یا مبل‌های تختخواب‌شو، استفاده از قفسه، به‌عنوان جداکننده فضا و تلویزیون‌های دیواری از مواردی هستند که در فضای شما صرفه‌جویی می‌کنند. استفاده بهینه از فضا، نه‌فقط در اتاق‌خواب مستر، بلکه یک اصل کلی در بازسازی خانه با هر متراژی است.

 

رنگ آمیزی اتاق مستر
معمول است که رنگ اصلی اتاق‌خواب مستر، بیشتر از بین رنگ‌های خنثی و طبیعی انتخاب می‌شود. سفید، شیری، یاسی، رنگ چوب و رنگ­ های مشابه، باید به‌عنوان رنگ اصلی اتاق مستر انتخاب شوند. از رنگ اصلی در بیشتر مناطق اتاق مانند دیوارها، سقف و کمدها و تخت، استفاده کنید. بهتر است در بازسازی خانه خود از رنگ‌های دیگری برای دیگر نقاط خانه استفاده کنید که در خانه خود، احساس یکنواختی نکنید.

 

اضافه کردن حمام و کلازت روم به اتاق‌خواب مستر در بازسازی خانه
یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک اتاق‌خواب مستر کامل، داشتن حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی است. برای چنین کاری در بازسازی خانه، باید یک‌گوشه از اتاق را به این کار اختصاص دهید. بهتر است، طراحی به‌گونه‌ای باشد که یک طرف تخت شما، کمد و یک‌طرف دیگر حمام باشد. یکی از اصول طراحی حمام در بازسازی منزل این است که درب اتاق، رو به حمام باز نشود. همچنین، طبق نظر متخصصان، بهتر است که حمام روبه­ روی تخت نیز قرار نگیرد. در بازسازی اتاق مستر تا جای ممکن، باید از بسته شدن فضاها توسط المان‌های مختلف مانند درب و تخت و غیره خودداری کرد. یکی از بهترین مزایای طراحی حمام برای اتاق مستر در بازسازی خانه این است که گوشه‌های نامتقارن و اصطلاحاً قناس، به‌خوبی پوشش داده می‌شوند. به‌این‌ترتیب، شکل اتاق به یک مربع یا مستطیل کامل، تبدیل می‌شود.

 

طراحی کلازت روم
بازسازی خانه می‌تواند، فضاهایی مطابق با آخرین ترندهای طراحی داخلی را به خانه شما بیاورد. کلازت روم، یکی از این فضاهاست. بسته به فضای اتاق‌خواب شما و اینکه چقدر اهل مد و پوشاک هستید، می‌توانید یک کلازت روم برای خود طراحی کنید. کلازت روم اتاقی است که در آن لباس‌هایتان به شکلی سازمان‌دهی شده در رگال‌ها و کمدهای مختلف جای گرفته‌اند. آینه، میز آرایش و صندلی برای نشستن ازجمله وسایلی هستند که می‌توانند در این اتاق حضور داشته باشند.

 

بازسازی خانه و ساخت اتاق‌خواب مستر در یک نگاه
امروزه بسیاری از افراد که به فکر بازسازی منزل افتاده‌اند، طراحی یک اتاق‌خواب مستر را نیز در نظر می‌گیرند. اتاق مستر، اتاقی بزرگ است که امکانات ویژه‌ای دارد و در مواردی می‌تواند، مانند یک خانه کوچک باشد. فضای مناسب برای خواب، تعویض لباس و کلازت روم، مبلمان و فضای تماشای تلویزیون، فضای مطالعه و حمام از اصلی‌ترین قسمت‌های یک اتاق مستر هستند. در این مقاله، چند مرحله اساسی در طراحی و ساخت اتاق مستر را در بازسازی خانه مرور کردیم. تقسیم درست فضاها، تعیین رنگ اصلی و استفاده بهینه از فضا از مهم‌ترین اصول طراحی این اتاق هستند. حمام اتاق‌خواب مستر، می‌تواند به‌صورت داخلی یا خارجی در کنار اتاق باشد. در صورت ساخت حمام داخلی برای اتاق مستر در بازسازی خانه، باید اصول جانمایی آن که مهم‌ترین آن‌ها در این مقاله عنوان شدند، رعایت شوند.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


15 ایده نو برای بازسازی خانه
شنبه 22 آبان 1400 ساعت 10:52 | بازدید : 65 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در زمینه بازسازی خانه می‌تواند به شما کمک کند، داشتن ایده‌های نو و بکارگیری خلاقیت در طراحی آن است تا فضای قدیمی خانه شما با تغییر دکوراسیون و طراحی داخلی از حالت یکنواختی و تکراری خارج شود و شادی و طراوات به محیط زندگی بازگردد. بنابراین اگر به دنبال بازسازی خانه با ایده‌های نوآورانه هستید که به سادگی متناسب با تمام نیازهای شما قابل اجرا باشد، با ما همراه باشید تا در این مطلب 15 ایده نو برای بازسازی خانه را بررسی ‌کنیم.

 

بهترین ایده‌ها برای بازسازی خانه
بازسازی خانه این روزها به دلیل هزینه‌های بالای جابجایی و خرید خانه جدید با استقبال بسیاری روبرو است. بنابراین با صرف هزینه‌ای معقول می‌توان بخش‌هایی از سبک قدیمی خانه را با ایده‌پردازی و طراحی مناسب به سبک مدرن تغییر داد. این تغییرات می‌تواند شامل رنگ دیوارها، تعویض کفپوش‌ها، نورپردازی و تغییراتی در مبلمان پذیرایی و بازسازی بخش مهم خانه یعنی آشپزخانه باشد. ما در این مطلب، خدمات و ایده‌های نو را برای بازسازی خانه پیشنهاد می‌کنیم که می‌تواند به شما کمک کند تا حداکثر استفاده را از فضای داخلی خانه خود ببرید.

 

محیط آشپزخانه را اضافه کنید یا ارتقا دهید
یکی از مهمترین ایده‌ها که در بازسازی خانه بسیار پرکاربرد است، رسیدگی به آشپرخانه است که تأثیر مستقیم بر روحیه خانم‌ها در منزل دارد. بنابراین باید در آشپزخانه فضای بیشتری برای پیشخوان، کابینت‌ها، وسایل و فضای اضافی برای نشستن و استقرار میز غذاخوری در اختیار شما قرار گیرد. یک راه عالی برای افزایش طراحی آشپزخانه این است که با قفسه‌بندی مناسب و قابل استفاده فضای دلنشینی در آن ایجاد کنید. تعویض و یا رنگ‌آمیزی کابینت‌ها براساس میزان بودجه یکی از بهترین ایده‌ها در نوسازی آشپزخانه به شمار می‌رود. البته تعویض کاشی و سرامیک‌های قدیمی آشپزخانه نیز تغییر اساسی ایجاد می‌کند.

 

انتخاب رنگ مناسب را فراموش نکنید
یکی دیگر از ایده‌‍‌های نو برای بازسازی خانه، ترکیب رنگ‌های مختلف است. از آنجایی که رنگ به خانه شما احساسات متفاوتی می‌دهد، بنابراین برای ایجاد احساس شگفت انگیزتر از طیف‌ رنگ‌های مختلف استفاده کنید. گاهی تنها با تغییر رنگ یک دیوار کل محیط شاداب می‌شود. همواره از رنگ سفید در کنار دیگر رنگ‌ها بهره ببرید. بنابراین برای داشتن فضایی جذاب و زنده، از رنگ‌های روشن و پر جنب‌وجوش استفاده کنید که به شما احساس شادی می‌دهد. دیوارهای برجسته راهی عالی برای افزودن عمق و ابعاد به یک اتاق و همچنین رنگ هستند.

 

روشنایی را با نورپردازی مناسب افزایش دهید
نورپردازی یکی از مهمترین اصول در بازسازی خانه به شمار می‌آید. بنابراین با تعویض لامپ‌ها و چراغ‌ها تغییر اساسی در ظاهر خانه ایجاد می‌شود. یکی از ایده‌ها برای افزایش روشنایی خانه این است که با افزودن وسایل روشنایی مانند چراغ‌های آویز و یا آباژورهای روی‌میزی یک نقطه کانونی از نور دل‌انگیز در اتاق‌ها ایجاد خواهد شد. البته برای ایجاد جلوه بصری واقعی بهتر است با یک ایده ابتکاری، نور را با انعکاس از موادی مانند شیشه بازیافتی، سنگ مرمر یا گرانیت ایجاد کنید.

 

از زیر پله‌ها استفاده بهینه کنید
اگر در حال بازسازی خانه‌ای هستید که دارای راه‌پله است، اشتباه نکنید که فضای بزرگ زیر راه‌پله را بلااستفاده رها کنید. چند قفسه برای نمایش قفسه‌های کتاب یا مجموعه موسیقی خود اضافه کنید. اگر از طرفداران مجموع‌داران و کلکسیون‌دارها هستید، می‌توانید با طراحی یک قفسه فانتزی، از این گوشه دنج برای نگهداری علاقمندی‌های خود استفاده کنید.

 

استفاده حداکثر از فضاهای خالی
در بازسازی خانه اغلب فضای زیر تخت و کابینت‌ها دست نخورده رها می‌شود و این مناطق ارزشمند به هدر می‌رود! بنابراین به جای اینکه این فضا را خالی بگذارید‌، می‌توانید کشوهایی را تعبیه کنید تا علاوه بر داشتن فضای لازم برای گذاشتن وسایل کوچک، محیط خانه را مرتب‌تر نشان دهید. یکی دیگر از ایده‌های مورد علاقه در حین بازسازی خانه این است که قفسه‌های باز یا با درهای شیشه‌ای را برای نمایش وسایل عتقیه در نقاط مختلف محیط خانه تعبیه کنید و جلوه بصری زیبایی را به نمایش بگذارید.

 

بهینه‌سازی سرویس‌های بهداشتی
در یک فضای کوچک مانند حمام و توالت، توجه به جزییات بسیار اهمیت دارد که از جمله آنها می‌توان به رنگ مناسب دیوار، کاشی‌کاری یا نورپردازی اشاره کرد که می‌تواند سرویس‌های بهداشتی قدیمی و کسل‌کننده را به یک مکان شیک و روشن تبدیل کند. در این میان استفاده از وان حمام و توالت فرنگی در سرویس بهداشتی باعث می‌شود تا با وجود کوچکی فضا امکانات بیشتر و بروزتری داشته باشیم.

 

فضاسازی مناسب بالکن خانه
بالکن یا تراس خانه با گسترش زندگی آپارتمان‌نشینی می‌تواند محیطی دوست داشتنی برای دورهمی کوچک خانوادگی باشد. یکی از ایده‌ها برای فضاسازی بالکن ایجاد یک باغچه کوچک پر از گل و گیاه و گذاشتن یک میز و چند صندلی کوچک است تا در هوای آزاد چای بنوشید.

 

درب و پنجره‌ها را دریابید
تعمیر، بازسازی و حتی تعویض درب‌ها و پنجره‌ها یکی از اثربخش‌ترین اقدامات در بازسازی خانه به شمار می‌روند. گاهی تنها با رنگ‌آمیزی درب و پنجره‌ها متناسب با طراحی دیوارها بیشترین تغییر ایجاد می‌شود. بنابراین درب‌های پوسیده و فرسوده را تعویض کنید و درب‌ها و پنجره‌های قابل استفاده را با رنگ‌آمیزی بازسازی کنید.

 

کفپوش خانه را تغییر دهید
بسیاری از خانه‌های قدیمی کفپوش مناسبی ندارند و یکی از ایده‌های نو برای بازسازی خانه نصب و تعویض کفپوش است. امروزه انواع کفپوش‌ها از جمله سرامیکی، سنگی، چوبی و پارکت، لمینت، پی‌وی‌سی و غیره در دسترس است و برای تغییر کفپوش خانه دیگر نیاز به تخریب کف قبلی نیست. اما در انتخاب نوع و رنگ کفپوش بسیار دقت کنید تا علاوه بر همخوانی با طراحی از کیفیت و کارایی لازم برخوردار باشد.

 

توجه به تغییر دکوراسیون داخلی
نوسازی و تغییر اسباب و وسایل خانه نیز یکی از ایده‌ها برای بازسازی خانه به شمار می‌رود. در چیدمان خانه از المان‌های جذاب استفاده کنید و موقعیت استقرار وسایل را تغییر دهید به طوری که انرژی مثبتی را دریافت کنید. در این میان نصب پرده جدید و تغییر کاغذ دیواری نیز خالی از لطف نیست و با کمترین هزینه می‌توان حس و حال تازه‌ای را ایجاد کرد.

 

عایق بندی صوتی و حرارتی را فراموش نکنید
درب‌ها و پنجره‌های خانه‌های قدیمی عایق‌بندی مناسبی از نظر صدا و انرژی ندارند. بنابراین یکی از ایده‌ها در بازسازی خانه استفاده از سیستم گرمایشی پکیج است و سیستم سرمایشی گازی را جایگزین کولر آبی کنید. همچنین پنجره‌های دو جداره به عنوان عایق صدا و حرارت بسیار کاربردی‌تر هستند و از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کنند.

 

عایق‌بندی سقف خانه
یکی از مکان‌هایی که در بازسازی خانه باید مورد توجه قرار گیرد، عایق‌بندی سقف است. تعمیر و لکه‌گیری سقف شیروانی، آسفالت‌ریزی و یا تعویض ایزوگام برای جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت ناشی از بارندگی باید در اولویت قرار گیرد.

 

تعمیر و تعویض شیرآلات
شیرآلات بهداشتی آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی هنگام بازسازی خانه باید تعمیر و یا تعویض شوند. یکی از ایده‌ها جایگزین کردن شیرآلات قدیمی و پیچی با انواع شیرآلات اهرمی است که علاوهبر در صرفه‌جویی مصرف آب، طول عمر بالاتری دارند.

 

افزایش ایمنی با نصب درب ضد سرقت و ضد حریق
یکی دیگر از ایده‌ها در بازسازی خانه، افزایش ایمنی و امنیت است. استفاده از درب‌های ضدسرقت و ضدحریق سبب منصرف شدن سارقان از ورود غیرمجاز به منزل می‌شود و امنیت خانه و خانواده را تضمین می‌کند.

 

نمای بیرونی خانه را فراموش نکنید
نما و فضای بیرونی به اندازه فضای داخلی در بازسازی خانه اهمیت دارد. برخی از ایده‌های نو برای ارتقاء نمای بیرونی خانه عبارتند از: افزودن باغچه کوچک و کاشتن گل‌های رنگارنگ، تغییر دادن صندوق پستی، تغییر درب ورودی خانه و یا تغییر رنگ درب ورودی، افزودن کرکره برقی، تغییر پنجره‌ها در نمای بیرونی خانه و غیره است.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازسازی خانه و رفع مشکلات اساسی خانه
چهار شنبه 19 آبان 1400 ساعت 10:48 | بازدید : 61 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

بازسازی خانه و تعمیرات آن کاری بسیار چالش‌برانگیز است. بازسازی یک ساختمان قدیمی برای همه‌ی اعضای خانواده در صورتی هیجان‌انگیز است، که درست انجام شود و تمامی مشکلات اساسی خانه حل شود، در غیر اینصورت نه تنها هیجان‌انگیز نیست، بلکه ناراحت کننده نیز هست. از این رو برای اینکه بازسازی  خانه به درستی صورت بگیرد باید از افراد متخصص و  شرکت های ماهر در این زمینه کمک بگیرید که مهارت کافی را داشته باشند. هنگامی که شما از یک فرد با مهارت کافی در این زمینه کمک می‌گیرید خدمات تعمیر و بازسازی خانه و منزل شما به نحوی احسن انجام می‌شود. متخصصان به شما پیشنهاداتی در خصوص طراحی بهتر نیز خواهند داد که می‌تواند کمک شایانب به شما بکند. گفتنی است که در اغلب مواقع این مشورت ها می‌تواند از صرف هزینه‌های گزاف نیز جلوگیری کند. پس یکی از مهم‌ترین مواردی که جهت تعمیر و بازسازی منزل باید به آن توجه کنید، شرکت و یا فردی است که برای این کار انتخاب می‌کنید.

 

فرق بین بازسازی، تعمیرات و نوسازی چیست؟
بسیاری از افراد هنوز نمی‌دانند منظور از بازسازی چیست یا هنگامی که تعمیرات کوچکی در ساختمان خود انجام می‌دهند می‌گویند: «خیالمان راحت شد، ما برای چند سال خانه را نوسازی کرده‌ایم.» اما آیا این تفکر درست است؟ آیا هر دو عبارت به یک معنا هستند؟ اگر بخواهیم به طور کلی و در یک جمله کوتاه بازسازی را تعریف کنیم، می‌توانیم بگوییم بازسازی یعنی دوباره ساختن. اما دوباره ساختن یا بازسازی خانه به معنای تعمیرات هم هست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت خیر. اگر دوباره‌سازی یک خانه زمان و حجم کمی داشته باشد، دیگر بازسازی محسوب نمی‌شود و به آن تعمیر خانه می‌گویند. برای مثال تصور کنید کمی گچ‌بری دیوار یا سقف ریخته باشد که شما آن را تعمیر یا تعویض کنید در این حالت اقدام شما تعمیر به حساب می‌آید. اما نوسازی به چه معنایی است؟ در برخی شرایط ممکن است حجم کارهایی که در دوباره‌سازی انجام می‌گیرد بسیار زیاد باشد. برای مثال باید اسکلت کلی ساختمان تغییر کند. در این صورت ساختمان شما باید از نو ساخته شود که به آن نوسازی گفته می‌شود. پس در اینجا می‌توان نتیجه گرفت که هرچیزی را نمی‌توان به عنوان بازسازی خانه در نظر بگیریم. نکته قابل توجه این است که در بازسازی ساختمان هم، ممکن است تعداد کمی از ستون‌ها تغییر کند، اما اسکلت دست نخورده باقی می‌ماند.

 

بازسازی خانه شامل چه کارهایی می‌شود؟
کارهایی که در بازسازی یک خانه انجام می‌شود مشابه نازک‌کاری است. در واقع کارهایی که در  بازسازی خانه انجام می‌شود همان کارهایی خواهد بود که پس از سفت‌کاری ساختمان انجام می‌دهند. در بازسازی برخی از منازل ممکن است مرحله سفت‌کاری هم وجود داشته باشد، اما در حالت کلی، مرحله سفت‌کاری در اکثر بازسازی‌ها وجود ندارد. حال شاید برای شما سوال باشد که منظور از سفت‌کاری چیست؟ سفت‌کاری کارهایی مانند پی‌کنی، ریختن بتن، کرسی چینی، قراردادن تیر و ستون، دیوارکشی، دیوارچینی و ساختن سقف است. در حقیقت در تعریفی بسیار مختصر منظور از سفت‎کاری همان شکل و شمایل بخشیدن کلی به ساختمان است. به همین دلیل است که می‌گوییم سفت‌کاری جز بازسازی به حساب نمی‌آید و اگر در شرایطی یک ساختمان نیاز به سفت‌کاری داشته باشد، باید حتماً مجوز نوسازی هم بگیرد.

 

تقدم و تاخر کارها در بازسازی خانه به چه صورت است؟
در بازسازی خانه شما نمی‌توانید تمامی کارها را یکباره با هم انجام دهید. برخی کارها باید اول و برخی دیگر باید آخر از همه انجام شوند. برخی مراحل در بازسازی نیز با یکدیگر هم‌پوشانی دارند. هم‌پوشانی به این معناست که شما می‌توانید دو کار را به صورت هم‌زمان در بازسازی یک خانه انجام دهید و هیچ‌کدام بر دیگری اولویت ندارند. اما برخی کارها نسبت به هم اولویت دارند و شما نمی‌توانید آن‎ها را هم‌زمان انجام دهید چرا که یکی بردیگری تاثیر می‌گذارد و در صورت تصمیم غلط نتیجه کار خراب خواهد شد. به عنوان مثال سرامیک‌کاری و گچ‌کاری دو عملی هستند که به هیچ عنوان نباید آن‌ها را با یکدیگر انجام داد. چرا که در این صورت گچ‌ها برروی سرامیک‌ها می‌ریزند و سرامیک دچار شکستگی خواهد شد و یا سرامیک‌ها به راحتی می‌توانند برروی گچ‌ها در حرکت باشند. پس عمل گچ‌کاری نسبت به سرامیک‌کاری در اینجا دارای اولویت است، اما دو عمل نصب کابینت و شیرآلات نسبت به هم هم‌پوشانی دارند.

 

به چند روش بازسازی را می‌توان انجام داد؟
شاید برای شما سوال باشد که بازسازی خانه را به چند صورت می‌توان انجام داد؟ امروزه با توجه به شرایط خود می‌توانید سازوکار بازسازی خود را به چهار صورت انجام دهید:

 

خودتان همه کاره باشید
این روش از نامش پیدا است که همه‌کاره خودتان هستید. یعنی شما باید در ارتباط مستقیم با نیروی کاری باشید که کارهای بازسازی را انجام می‌دهند. در این روش شما در گام اول باید طرح بازسازی خانه را خودتان طراحی کنید و سپس به دنبال نیروی کاری بیفتید که برای شما آن را پیاده‌سازی کنند. در این روش کاملاً مشخص است که ریسک بسیار بالاست، چرا که ممکن است شما در طراحی، اصولی عمل نکرده باشید و همچنین شناخت کافی از نیروی کار نداشته باشید. از این رو ممکن است بازسازی منزل شما سخت و بسیار زمان‌بر باشد.

 

دستمزدی قرارداد ببندید (قیمت متری)
در اینصورت شما با یک پیمان‌کار طرف هستید، او بصورت قیمت متری هزینه‌ها را با شما حساب خواهد کرد و پس از آن بازسازی خانه را انجام می‌دهد. در این روش ابتدا باید شما یک پیمان‌کار را پیدا کنید؛ سپس او خانه را مورد بررسی قرار خواهد داد و قیمتی را براساس هر متر واحد سطح و کارهایی که قرار است انجام دهد بیان خواهد کرد. این روش هم مانند روش قبلی دارای ریسک‌های بسیار زیادی خواهد بود، چرا که قبل از بازسازی، پیمانکار به شما قیمت را براساس کارهایی که باید انجام شود می‌دهد، اما در بازسازی خانه ممکن است مشکلات دیگری پیش بیاید. برای مثال لوله با یک ضربه سوراخ شود. در اینصورت پیمان‌کار مجبور است لوله را عوض کند، از این رو از آنجایی که هزینه آن را قبلاً برآورد نکرده است،ممکن است از لوله بی‌کیفیتی استفاده کند که در این صورت شما چند سال دیگر به مشکل برمی‌خورید و مجبور به تعمیر آن خواهید شد.

 

متری به همراه مصالح قرارداد ببندید (متری)
این روش مانند روش بالا است و پیمان‌کار براساس متر واحد سطح با شما قرارداد خواهد بست، اما تنها تفاوت این است که پیمان‌کار خودش برای شما مصالح بازسازی خانه را تهیه خواهد کرد. در این روش کلیه هزینه متریالی که توسط پیمان‌کار تهیه می‌شود را باید به او نیز پرداخت کنید. در این روش باید دقت کنید که پیمان‌کار چه مصالحی را خریداری می‌کند، چرا که ممکن است در صورت غفلت شما از متریال بی‌کیفیت استفاده نماید. تنها مزیت این روش نسبت به قبلی این است که، صاحب ملک وقتی برای تهیه مصالح نمی‌گذارد و همه‌چی بر عهده پیمان‌کار خواهد بود.

 

از روش مدیریت پیمان استفاده کنید (درصدی)
یکی دیگر از روش‌هایی که امروزه قابل توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است، مدیریت پیمان است. در این روش شما یک فرد را به عنوان مدیر انتخاب خواهید کرد که بین شما و پیمان‌کارها، به عنوان رابط است و هر بخش را مدیریت می‌کند. این فرد حتی قراردادهای کاری بین شما و پیمان‌کارها را تنظیم می‌کند، یعنی دیگر نگران نخواهید بود که چه چیزی در قرار به نفع یا ضرر شماست. این مدیر درصدی از مخارج ساختمان را به عنوان درآمد خود خواهد گرفت.

 

جمع‌بندی پایانی
ما در این مقاله سعی کردیم شما را با مفهوم بازسازی و تفاوت آن با تعمیرات و نوسازی آشنا کنیم. شما برای انجام کلیه فعالیت‌های بازسازی می‌توانید از یک شخص به عنوان پیمان‌کار کمک بگیرید تا کارهای بازسازی با سرعت بیشتری انجام بگیرد. مجموعه کارویس به خاطر تجربه بالا در زمینه بازسازی خانه می تواند انتخاب مناسبی برای انجام پروژه شما باشد.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ست مبلمان اداری در طراحی دکوراسیون محل کار
چهار شنبه 19 آبان 1400 ساعت 10:47 | بازدید : 65 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

در طراحی دکوراسیون داخلی یک دفتر کار، مبلمان اداری، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. در انتخاب این مبلمان، عوامل مختلفی مانند نوع دفتر، حجم و زمینه کاری، فرهنگ سازمانی و افرادی که از مبلمان استفاده می‌کنند، نقش مهمی دارند. در ابتدا مهم است که انواع مبلمان اداری را بشناسیم. در این مقاله، ضمن بررسی این موضوع به معرفی نکاتی مهم در انتخاب مبلمان، برای طراحی دکوراسیون محل کار پرداخته‌ایم. اگر به‌تازگی دفتر کاری افتتاح کرده‌اید یا به هر دلیلی قصد تغییر دکوراسیون داخلی محل کار خود را دارید، این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

 

انواع مبلمان در محیط کار
در هر محیط کاری چهار نوع مبلمان ازنظر کاربردی وجود دارند که در اینجا آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

میز کارمندان و مدیریت
همه افراد در یک محیط اداری به میز نیاز دارند. برای انتخاب میز طراحی دکوراسیون داخلی محل کار، سؤال مهم این است که در مورد چه اتاقی صحبت می‌کنید. میز اتاق کارمندان با میز دفتر مدیر، مسلماً متفاوت است. میز اتاق کارمندان احتمالاً کشوهای بیشتری دارد و ابعاد آن متناسب با میزان کار کارمند، می‌تواند حتی از ابعاد میز مدیر، بزرگ‌تر باشد.

 

میز اتاق جلسات و کنفرانس
تقریباً تمامی دفاتر اداری، اتاقی را به اتاق جلسه در طراحی دکوراسیون داخلی خود اختصاص می‌دهند. در دفاتر کوچک، این اتاق می‌تواند با اتاق مدیریت ادغام شود. اندازه میز اتاق جلسات به تعداد نفرات کارمندان بستگی دارد. شکل میز نیز به فرهنگ سازمانی آن دفتر گره خورده است. در دفاتری که افراد از شیوه‌های مدیریتی و تعاملی صمیمانه و مبتنی بر مشارکت، استفاده می‌کنند، شکل میز معمولاً گرد یا مربع است. در محیط‌های کاری رسمی‌تر، معمولاً از یک میز مستطیل در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق جلسه استفاده می‌شود.

 

صندلی
بسیار واضح است که کیفیت صندلی تا چه اندازه در یک محیط اداری مهم است. نوع صندلی هم هویت فضای موردنظر را در طراحی دکوراسیون داخلی مشخص می‌کند و به‌نوعی باعث تفکیک فضاها می‌شود. فرم و شکل صندلی نیز به نوع استفاده از آن بستگی دارد. صندلی کارمندی که مدام پشت میز کارش مشغول کار کردن با کامپیوتر است با صندلی کارمندی که باید مدام در رفت‌وآمد بین اتاق‌ها باشد، متفاوت است. شکل و ظاهر صندلی مدیر ازنظر روان‌شناختی، مهم است و شخصیت و نوع مدیریت وی را مشخص می‌کند.

 

مبلمان بخش انتظار
این بخش از طراحی دکوراسیون داخلی محیط کار، معرف کسب ­وکار شما به دیگران است. مبلمان بخش انتظار، برای نشستن مراجعه‌کنندگان از قبیل مشتریان، کارجویان و یا همکارانتان است. ظاهر این بخش، پیام‌های مهمی را درباره کسب‌وکار شما به ذهن افراد می‌فرستد. در برخی از ادارات که مراجعین زیادی دارند، این بخش مساحت قابل‌توجهی از کل مساحت دفتر کار را به خود اختصاص می‌دهد.

 

هفت نکته مهم هنگام انتخاب مبلمان اداری
حال که با انواع مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی یک دفتر کار آشنا شدیم، می‌توانیم، نکات اصلی هنگام خرید آن را بررسی می‌کنیم.

 

طراحی مبلمان
طراحی مبلمان اداری یک دفتر کار، بیشترین تأثیر را در دکوراسیون داخلی آن دارد. در انتخاب از بین طرح‌های مختلف مبلمان اداری، سه نکته اساسی زیر را در نظر داشته باشید:

  • سلیقه خود و کارمندان تان را فراموش نکنید. محیط کار خانه، دوم شماست. باید از استفاده از مبلمان اداری خود لذت ببرید.
  • طراحی مبلمان، باید با فرهنگ سازمانی محیط کار شما هماهنگ باشد. مثلاً، اگر محیط کارتان صمیمانه است، حتی‌الامکان از مبلمان استیل و رسمی استفاده نکنید. البته، این مورد می‌تواند در مورد طراحی دکوراسیون داخلی اتاق انتظار یا جلسه با دیگر شرکت‌ها، متفاوت باشد.
  • نیازهای کارمندان مختلف را در نظر بگیرید. شاید کارمندی به میزی با کشوهای بیشتر، نیاز داشته باشد. درواقع، باید شخصی‌سازی را در طراحی دکوراسیون داخلی محیط کار خود رعایت کنید.
     

 

دوام
هر مبلمان زیبایی که با سبک طراحی دکوراسیون داخلی محیط کاری شما سازگار است، لزوماً گزینه مناسبی برای انتخاب کردن نیست. مبلمان اداری باید با توجه به استهلاک بالایش، دوام بالایی هم داشته باشد. جنس چهارچوب، روکش، مقاومت در برابر خراش، ضربه و آب از مهم‌ترین عواملی هستند که در انتخاب مبلمان اداری باید به آن‌ها توجه کرد. همچنین بهتر است، هم صندلی و هم میزها تحمل وزن بالایی داشته باشند. اگر در دفتر کار شما، احتمال آتش‌سوزی وجود دارد، بهتر است از مبلمان ضد اشتعال در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده نمایید.

 

فضا
بیشتر دفاتر اداری یا کوچک هستند یا به‌مرورزمان، نسبت حجم کسب‌وکار، کوچک می‌شوند. در طراحی دکوراسیون داخلی، صرفه‌جویی در فضا یک بحث بسیار مهم است. در انتخاب مبلمان اداری، باید حداکثر صرفه‌جویی در فضا را مدنظر داشته باشید. مثلاً، می‌توانید به‌جای خرید میزهای بزرگ، میزهای کوچک‌تر ولی با تعداد کشوی بیشتر خریداری نمایید.

 

راحتی و ارگونومی
برای اینکه خود و کارمندان­تان، بیشترین بازدهی را هنگام کار داشته باشید، باید ارگونومی را در مبلمان خود در نظر بگیرید. یکی از اهداف موردنظر در طراحی دکوراسیون داخلی یک محیط کاری، فراهم کردن حداکثر راحتی برای افراد، هنگام کار کردن است. صندلی‌ها و میزهای ارگونومیک طراحی خاصی دارند که از بدن، به‌خصوص دست و کمر در برابر فشارهای وارده محافظت می‌کنند. یک ست مبلمان حرفه‌ای اداری، قابلیت تنظیم در زوایا و حالات مختلف را دارد که با نوع کار و فیزیک بدنی افراد مختلف، سازگار می‌شود.

 

راحتی در نظافت
مبلمان اداری خیلی زود کثیف می‌شود. در انتخاب جنس مبلمان اداری برای طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار خود، باید سهولت نظافت آن را در نظر داشته باشید. همچنین، دوخت و درزهای مبلمان باید به‌گونه‌ای باشد که کمتر، امکان تجمع آشغال در آن‌ها وجود داشته باشد. به همین دلیل، سادگی در ساخت و دوخت یکی از اصول انتخاب مبلمان در طراحی داخلی یک دفتر کار است.

 

وزن
وزن مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی محیط کار، بستگی کاملی به نوع استفاده از مبلمان دارد. در اتاق جلسات، دفتر مدیر یا اتاق انتظار، بهتر است از مبلمان سنگین استفاده شود. به‌این‌ترتیب، جابجایی ناخواسته آن‌ها موجب به‌هم‌ریختگی فضای دکوراسیون داخلی، نخواهد شد. برای کارمندان نیز بهتر است، نوع کار کارمند، مدنظر قرار بگیرد. اگر او نیاز دارد که مدام از جایش بلند شود، بهتر است از صندلی سبک‌تری هم استفاده نماید.

 

رنگ مبلمان
در نظر داشته باشید که رنگ مبلمان محل کار شما، تأثیر مستقیمی بر روحیه کارمندان و مراجعین­ تان خواهد داشت. در انتخاب رنگ مبلمان برای طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار به موارد زیر دقت داشته باشید.

  • هماهنگی با ماهیت کسب‌وکار شما. به‌طور مثال، اگر با بخش‌های دولتی بیشتر در تماس هستید، بهتر است از رنگ‌های خنثی و معمول مبلمان استفاده نمایید.
  • نور محیط. هرچه نور محیط شما بیشتر باشد، می‌توانید از رنگ‌های تیره‌تر هم استفاده کنید.
  • رنگ‌های دیگر محیط. رنگ مبلمان را با توجه به دیگر رنگ‌های موجود در طراحی دکوراسیون داخلی محیط، انتخاب کنید.
  • تنوع. همه اجزاء مبلمان را از یک رنگ انتخاب نکنید. بهتر است برای هر فضا شخصیت رنگی متفاوتی در نظر بگیرید.

 

خلاصه ای از انتخاب مبلمان برای طراحی دکوراسیون داخلی محیط کار
مبلمان یکی از عناصر تعیین‌کننده در طراحی دکوراسیون داخلی محیط کار است. انواع میز و صندلی در اتاق کارمندان، مدیریت و محیط‌های مشترک، اجزاء مبلمان اداری هستند. انتخاب مبلمان برای طراحی دکوراسیون داخلی یک دفتر کار، با توجه ماهیت کسب‌وکار، فرهنگ سازمانی و سبک طراحی داخلی انجام می‌شود. ظاهر مبلمان، دوام، فضا، ارگونومی، سهولت در نظافت، وزن و رنگ از عواملی هستند که در انتخاب مبلمان برای محیط کار، باید به آن‌ها توجه کرد.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مصالح مورد نیاز برای بازسازی حمام
سه شنبه 18 آبان 1400 ساعت 10:22 | بازدید : 63 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

حمام یکی از فضاهای پر استفاده در منزل به شمار می‌رود که باید در بازسازی خانه به آن اهمیت ویژه‌ای داد و با بهبود نورپردازی، کاشی‌کاری، لوله‌کشی و دکوراسیون داخلی آن سبب کاربردی‌تر شدن فضای این سرویس بهداشتی شد و البته با بازسازی حمام، امکانات و تجهیزات لازم با مصالح مدرن‌تر در آن به کار برده خواهد شد. پس اگر قصد بازسازی خانه از جمله حمام منزل خود را دارید برای آشنایی با مصالح مورد نیاز برای این اقدام تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

مصالح مورد نیاز حمام برای بازسازی
هنگام بازسازی خانه باید به زیرسازی و لوله‌کشی حمام بسیار اهمیت داد و با دقت لازم گرفتگی و شکستگی لوله‌کشی‌ها را بررسی و نسبت به ایزولاسیون حمام اقدام کرد تا از بروز و نفوذ هر نوع رطوبت و نم به دیگر بخش‌های ساختمان و خانه جلوگیری کرد و بعد از این مرحله نوبت به تجهیز حمام با استفاده از مصالح مورد نیاز و کاربردی می‌رسد که در ادامه به جزییات آنها می‌پردازیم.

 

کفپوش مناسب برای بازسازی حمام
هنگام بازسازی خانه، کفپوش انتخابی برای حمام باید از مقاومت بالایی در برابر رطوبت برخوردار باشد و به راحتی تمیز شود و خاصیت ضد لغزندگی داشته باشد. در ادامه با انواع کفپوش مناسب برای دیوار حمام آشنا می‌‌شوید.

 

کفپوش سنگ

یکی از کفپوش‌های پر کاربرد، شیک و لوکس در سرویس حمام، سنگ است که در مقابل رطوبت نیز مقاومت بالایی دارد. اما از معایب آن می‌توان به لیز بودن و آسیب‌پذیر بودن در مقابل خط و خراش یاد کرد و در صورت استفاده از مواد شوینده نامناسب، این کفپوش حالت اولیه خود را از دست می‌دهد.

 

کفپوش بتنی

کفپوش بتنی از مقاوم‌ترین کفپوش‌های سرویس حمام هنگام بازسازی است که مقاوم در برابر رطوبت است و به راحتی تمیز می‌شود. البته این نوع کفپوش مناسب دکوراسیون مدرن است.

 

کفپوش سنگریزه

یکی از زیباترین کفپوش‌ها برای حمام، کفپوش سنگریزه است که مانع از لیز خوردن می‌شود.

 

دیوارپوش مناسب برای بازسازی حمام
از آنجا که حمام دارای محیطی مرطوب است، زمان انتخاب دیوارپوش حمام حین بازسازی خانه باید دقت بیشتری به خرج داد تا دیواره‌های آن بر اثر رطوبت و ریختن آب ناشی از وان و دوش آسیب نبیند. در ادامه با انواع دیوارپوش‌‌های مناسب برای دیوار حمام آشنا می‌‌شوید.

 

کاغذ دیواری وینیل

کاغذ دیواری با روکش وینیل یکی از مصالح کاربردی برای دیوارپوش حمام است چرا که این پوشش در مقابل رطوبت مقاوم است اما این نوع کاغذ دیواری روی سطوح مات، مسطح یا خشن به خوبی نمی‌چسبد.

 

رنگ‌آمیزی

رنگ‌آمیزی حمام نیز یکی دیگر از مصالح کاربردی برای بازسازی فضای حمام است. از این رو، استفاده از رنگ معمولی و رنگ نیمه براق با سطح صاف و مات بسیار مناسب است. البته رنگ‌های مخصوص حمام نیز با ویژگی‌ ضدقارچ نیز سبب می‌شود که با خیال راحت از آنها در حمام استفاده کنید.

 

کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک یک انتخاب کلاسیک در بازسازی خانه برای دیوارهای حمام است و فقط باید همراه دوغاب درستی کار گذاشته شود تا رطوبت نفوذ نکند.

 

بید بورد

تخته‌های بلند بید بورد به سرعت با چسب ساختمانی به دیوار حمام می‌چسبند. بیدبورد با جلوه‌ای کلاسیک برای حمام‌هایی با سبک سنتی مناسب است.

 

شیرآلات مناسب برای بازسازی حمام
یکی دیگر از مصالح و ملزومات مورد نیاز برای بازسازی حمام و تغییر دکوراسیون، شیرآلات است که اغلب بعد از گذشت چند سال، به دلیل فرسودگی، پوسیدگی، زنگ زدگی و خرابی یا نشتی به منظور جلوگیری از هدر رفت آب باید تعویض شوند. امروزه شیرآلات در انواع طرح‌ها و مدل‌های مختلف اعم از ساده، پدالی، کلاسیک، اهرمی، چشمی با برندهای مختلف و روکش‌های برنز، مس، استیل و برنج در بازار موجود هستند. از این رو طبق دکوراسیون پیش‌بینی شده برای بازسازی خانه از آن ها استفاده و کار گذاشته می‌شود.

 

دوش حمام

یکی از ملزومات اصلی حمام که در بازسازی خانه نیز تاثیرگذار است، دوش حمام است که در ابعاد، رنگ و جنس مختلف در بازار موجود هستند که طبق هزینه پیش‌بینی شده و دکور حمام به صورت ثابت، بازار‌ساز، دستی، سقفی و ماساژور انتخاب می‌شوند. البته سر دوش‌ها نیز بر کیفیت دوش حمام و انتقال آب خروجی تأثیر می‌گذارند. سردوش‌های مختلفی اعم از اسپری تک، بارانی، دستی و غیره در بازار موجود است.

 

لوازم جانبی حمام
از دیگر فاکتورهای مهم در روند بازسازی حمام، انتخاب لوازم جانبی مناسب و ایده‌آل است که در زیبایی محیط حمام تأثیر می‌گذارد. روشویی کابینتی، توالت فرنگی، وان، جکوزی ، کابین دوش برخی از لوازم و مصالح حمام است که باید در فضای حمام پیش‌بینی شود.

 

آینه در حمام

یکی از ترفندها برای بزرگنمایی فضای داخلی حمام، استفاده از آینه است. از این رو، با نصب آینه به صورت مجزا و یا نصب آینه به همراه کمد می‌تواند در زیباتر کردن هرچه بیشتر جلوه حمام کمک کند.

 

نورپردازی حمام

نورپردازی در حین بازسازی خانه بسیار مورد اهمیت قرار می‌گیرد و در این میان استفاده از نورهای سفید و مهتابی در حمام بسیار پر کاربرد است. حتما نورپردازی محیطی در محدوده وان و بالای روشویی کابینتی با استفاده از چراغ‌های دیوارکوب، توکار سقفی، نواری، آویز و غیره در اولویت قرار گیرد.

 

تهویه حمام

بسیاری از سرویس‌های قدیمی، هواکش یا پنجره ندارند. هنگام بازسازی منزل باید فن یا هواکش مناسب فضا تعبیه شود.

 

رادیاتور حمام

فضای حمام در فصل سرما، سرد می‌شود اما در صورتی که هنگام بازسازی خانه، رادیاتور و یا حوله خشک کن در حمام نصب کنید این مشکل رفع می‌شود. البته لوله کشی از محل عبور آب گرم تا محل نصب رادیاتور و حوله خشک کن نیز باید انجام شود.

 

درب ضد آب و عایق صدا در حمام

یکی از مصالح و لوازم مهم در بازسازی خانه و حمام، تعویض درب‌های چوبی قدیمی است و جایگزین کردن آنها با درب‌های ضد آب و ضد رطوبت است. این درب‌ها علاوه بر زیبایی ظاهری و طرح‌های متنوع، طول عمر بالایی دارند. مهمترین مزیت این درب‌ها مجهز بودن به عایق صوتی است.

 

مصالح مورد نیاز برای بازسازی حمام در یک نگاه
بازسازی سرویس حمام به دلیل رطوبت و مشکلاتی که برای زیر ساخت ساختمان ممکن است، ایجاد کند یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازسازی خانه است. از این رو برای داشتن یک دکوراسیون زیبا در حمام باید تمام مصالح و ملزومات مورد نیاز اعم از کفپوش، دیوارپوش، شیرآالات و دیگر سرویس‌های حمام را مطابق دکوراسیون مورد نظر بازسازی و تعویض کرد.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انتخاب شیرآلات در بازسازی خانه
سه شنبه 18 آبان 1400 ساعت 10:22 | بازدید : 71 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

یکی از اقدامات مهم در بازسازی خانه، تعویض شیرآلات آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی است. به طوری که بعد از اتمام مراحل ساخت و ساز خانه و تغییر مبلمان نوبت به انتخاب شیرآلات جدید به عنوان مهمترین لوازم خانه می‌رسد تا علاوه بر اینکه سبب افزایش زیبایی می‌شوند بر کاربردی شدن آنها نیز افزوده می‌شود. بنابراین اگر به دنبال انتخاب شیرآلات کاربردی و با کیفیت در بازسازی خانه هستید که با نیازها و بودجه شما هم‌خوانی داشته باشد، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

دلایل تعویض شیرآلات بهداشتی
شیرآلات از جمله ابزارهایی هستند که همواره در طول روز برای شستشو از آنها استفاده مداوم می‌شود، بنابراین برای اینکه شیرها به راحتی باز و بسته شوند و در مصرف آب صرفه‌جویی شود، تعویض آن ها در بازسازی خانه بسیار اهمیت دارد. علاوه بر سرویس کردن، شیرآلات بهداشتی یک ساختمان باید هر چند سال یکبار تعویض شود. هنگام بازسازی خانه به ویژه سرویس‌های بهداشتی باید هزینه‌ای را برای تعویض تمام شیرآلات در نظر بگیرید، در این میان عموما تهیه و خرید ست چهارتایی شیرآلات شامل شیرآلات ظرفشویی، شیرآلات حمام و وان، شیرآلات توالت و شیرآلات دستشویی داخل سرویس بهداشتی با یکدیگر مرسوم است. اما برخی نیز ترجیح می‌دهند که متناسب با رنگ و دکوراسیون سرویس‌ها نسبت به خرید شیرآلات به صورت مجزا با طرح و نوع مختلف اقدام کنند. از دیگر دلایل تعویض شیرآلات در هنگام بازسازی خانه، تنظیم و کاهش میزان مصرف آب خروجی از شیر است. بر این اساس برای کاهش میزان آب‌دهی بهترین گزینه استفاده از آشیرآلات با کارتریج 40 است. همچنین برای بهره‌مندی از فضایی لوکس و شیک بعد از بازسازی خانه، بهترین اقدام این است که از شیرآلات توکار در فضای سرویس‌های بهداشتی استفاده کنید تا جلوه بصری بهتری داشته باشد. لازم به ذکر است، هنگام انتخاب شیرآلات ساختمان حتما به نشان استاندارد و سلامت کالا دقت داشته باشید.

 

آشنایی با انواع شیرآلات برای بازسازی خانه
تعویض شیرآلات بهداشتی یکی از مهمترین بخش‌های بازسازی خانه به شمار می‌رود چرا که علاوه بر اینکه رعایت نکات بهداشتی، شیرآلات ساختمان باید با طرح بازسازی خانه همخوانی داشته باشد و زیبایی بیشتری را به نمایش بگذارد. شیرآلات بهداشتی از جنس فلزاتی همچون برنج، برنز، مس یا استیل تولید می‌شوند که در این بین شیرآلات آبکاری شده از نوع استیل از محبوبیت بیشتری بین خریداران برخوردار است. به طور کلی، شیرهای آب براساس محل نصب هنگام بازسازی خانه به دسته‌های شیر دوش، شیر ظرفشویی، شیر روشویی، شیر دستشویی و غیره تقسیم می‌شوند.  در ادامه به معرفی انواع شیرآلات ساختمانی و بهداشتی می‌پردازیم تا در هنگام بازسازی خانه با آگاهی از کارکردها و قابلیت‌های آنها نسبت به خرید این شیرآلات اقدام کنید.

 

کارکرد شیرآلات کلاسیک
به طور کلی دو گروه شیرآلات ساختمانی کلاسیک و اهرمی در بازار وجود دارد که قدمت شیرآلات کلاسیک یا به عبارتی ساده بیشتر است و دارای یک یا دو دسته برای کنترل ورود و خروج آب سرد و گرم است. با این وجود شیرهای بهداشتی کلاسیک نسبت به نوع اهرمی قیمت ارزان‌تر و تنوع بالایی دارد و استفاده از آنها بسیار ساده و آسان است. بنابراین هنوز هم بسیاری از افراد از شیرآلات کلاسیک در بازسازی خانه استفاده می‌کنند. این نوع شیرآلات در توالت، سینک ظرفشویی و وان حمام بیشترین استفاده و کاربرد را دارند. البته شیرآلات کلاسیک به ویژه نوعی دیواری آنها، در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارند. البته این روزها استفاده از شیرآلات کلاسیک در بازسازی خانه منسوخ شده و شیرآلات اهرمی جایگزین آنها شده‌اند چرا که شیرهای اهرمی از نظر عملکرد و نکات بهداشتی، کارآمدتر هستند.

 

کارکرد شیرآلات اهرمی
شیرآلات اهرمی به دو نوع شیرهای توپی تک اهرمی و شیرهای دیسکی تک اهرمی تقسیم می‌شوند. این شیرهای توپی که بیشتر در آشپزخانه‌ها کاربرد دارد، بدون داشتن واشر تنها به وسیله یک اهرم و یک توپ پلاستیکی یا فلزی که داخل بدنه شیر قرار گرفته است، جابجا شده و میزان ورود و خروج آب و دمای آب را تنظیم می‌کند. در این میان شیرهای دیسکی تک اهرمی از مدرن‌ترین شیرآلات ساختمانی هستند که نسبت به دیگر شیرآلات بهداشتی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و کمتر احتیاج به تعمیر خواهند داشت. این نوع شیرها، برای سینک آشپزخانه و ماشین‌های ظرفشویی مناسب‌تر هستند. به طور کلی، استفاده از شیرهای تک اهرمی راحت‌تر و ساده‌تر از دیگر انواع مدل‌ها است، چرا که این نوع شیرآلات، با استفاده از یک اهرم امکان تغییر دما و تنظیم آب گرم و سرد وجود دارد و در مصرف آب نیز صرفه‌جویی می‌شود.

 

کارکرد شیرآلات هوشمند
شیرآلات هوشمند در مصارف خانگی چندان کاربردی ندارد اما هستند افرادی که برای صرفه‌جویی در مصرف آب هنگام بازسازی خانه از این نوع شیرآلات خریداری و نصب کنند. چشمی شیرآلات هوشمند به طور مستقیم به برق و باتری متصل می‌شود که در دسته شیرآلات لوکس و لاکچری قرار می‌‌گیرد که باید متناسب با دکوراسیون سرویس‌های بهداشتی از آنها در بازسازی خانه استفاده کرد. البته قیمت این نوع شیرآلات بهداشتی به دلیل هوشمند بودن بالاتر از سایر انواع شیرآلات است.

 

نکات مهم هنگام انتخاب شیرآلات در بازسازی خانه
تعویض شیرآلات به دلیل فرسودگی و خرابی، از مد افتادن، نا هم‌خوانی با دکوراسیون جدید در هنگام بازسازی خانه همواره در اولویت صاحب‌خانه قرار می‌گیرد. هنگام انتخاب و خرید شیرآلات بهداشتی به طور کلی باید مواردی همچون شکل ظاهری و زیبایی، برند، جنس قطعات، کیفیت، گارانتی، میزان صرفه‌‌جویی در مصرف آب، سازگاری شیرآلات با دکوراسیون خانه و در نهایت قیمت آنها توجه کرد. در این میان باید به این نکته توجه داشته باشید که، برند شناخته شده تنها ملاک برای خرید شیرآلات ساختمانی نیست بلکه کیفیت، کارآیی و قیمت را نیز لحاظ کنید. یکی دیگر از مهمترین نکات هنگام انتخاب شیرآلات، داشتن گارانتی یا خدمات پس از فروش است تا در صورت بروز مشکل هزینه تعویض و یا تعمیر شیر تضمین شده باشد.

 

انتخاب رنگ شیرآلات در بازسازی خانه
امروزه شیرهای سرویس بهداشتی و ظرف‌شویی به دلیل پیشرفت تکنولوژی با استفاده از آبکاری‌ با تنوع رنگی بسیاری روبرو هستند، تا در حین بازسازی خانه، شیرآلات نصب شده در میان آشپزخانه یا حمام و سرویس بهداشتی هماهنگی و هارمونی بیشتری ایجاد کند. بنابراین هنگام انتخاب رنگ به هارمونی میان رنگ شیرآلات، سرامیک و اکسسوری‌های حمام، توالت و آشپزخانه دقت کنید. از طرفی دیگر نمای سرویس بهداشتی و سینک ظرفشویی با انتخاب شیرآلات مناسب و باکیفیت و همچنین رنگ خاص و ویژه می‌تواند بر زیبایی دکوراسیون داخلی خانه بیافزاید و جلوه‌ای لوکس و ویژه را به محیط خانه بدهد. در این بین جالب است که بدانید، پرفروش‌ترین رنگ شیرآلات، رنگ کروم است چرا که قابلیت ست شدن با تمام سبک‌های بازسازی خانه را دارد و به دلیل قیمت پایین‌تر و سهولت در تمیز کردن طرفداران زیادی دارد.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انواع جنس کاغذ دیواری
دو شنبه 17 آبان 1400 ساعت 10:9 | بازدید : 71 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری، اصلی‌ترین جایگزین رنگ برای پوشش دیوار در طراحی دکوراسیون داخلی است. نصب آسان با آلودگی و بوی بسیار کمتر نسبت به رنگ از مزایای اصلی کاغذ دیواری است. از دیگر مزایای کاغذ دیواری، تنوع بالای آن در طرح و رنگ است که می‌تواند با انواع سلایق در طراحی دکوراسیون داخلی هماهنگ شود. در این مقاله انواع جنس کاغذ دیواری و مزایا و معایب هرکدام را شرح می‌دهیم. یک گزینه‌ایده ­آل در بازسازی خانه این است که با نصب کاغذ دیواری دلخواهتان، تنوعی دوباره به فضای خانه بیاورید. اگر قصد چنین کاری را دارید، این مقاله قطعاً به شما کمک می‌کند.

 

هشت کاغذ دیواری پرکاربرد در طراحی دکوراسیون داخلی
از سال 1985 که کریستف فیلیپ اوبرکمپ، مخترع آلمانی-فرانسوی، کاغذ دیواری را اختراع کرد تا امروز این صنعت، پیشرفت‌های بسیاری کرده است. مانند دیگر بخش‌های طراحی دکوراسیون داخلی در این صنعت هم دو کشور آلمان و ایتالیا در دنیا پیشتاز هستند. در اینجا هشت کاغذ دیواری محبوب در طراحی دکوراسیون داخلی را معرفی می‌کنیم.

 

کاغذ دیواری کاغذی
تقریباً قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین کاغذ دیواری در دنیاست. این کاغذ دیواری می‌تواند، شامل یک یا دولایه کاغذ سلولزی باشد. این کاغذ، علاوه بر قیمت مقرون‌به‌صرفه ­تری که استفاده از آن در طراحی دکوراسیون داخلی به ­همراه دارد، مزایای دیگری را نیز شامل  می ­شود. بارزترین این مزیت‌ها متخلخل بودن آن است. این ویژگی به دیوار اجازه تنفس می‌دهد که آن برای اتاق کودک و اتاق‌خواب به گزینه ­ای ایده ­آل تبدیل می­کند. این جنس همچنین، کمترین آسیب را به محیط‌ زیست می‌زند چراکه در ساخت آن از هیچ ماده غیرطبیعی، استفاده نشده است. از معایب آن هم این است که رنگش به‌مرورزمان و براثر تابش نور خورشید، شدت خود را از دست می‌دهد. همچنین، قابل شستشو نیست و باید از آن به‌خوبی مراقبت شود. به علاوه، در برابر رطوبت هم مقاومت چندانی ندارد، به همین دلیل نمی‌توان آن را برای طراحی دکوراسیون داخلی در مناطق مرطوب درنظر گرفت.

 

کاغذ دیواری وینیل
یکی از کاغذدیواری‌های بسیار محبوب دنیا در طراحی دکوراسیون داخلی است. وینیل از یک لایه محافظت‌کننده در برابر رطوبت به‌عنوان لایه پشتی، یک لایه کاغذ یا الیاف و یک پوشش رویی ضدآب عموماً پلاستیکی، تشکیل‌شده است. به‌این‌ترتیب، مزیت اصلی آن آشکار می‌شود. وینیل به‌راحتی قابل شستشوست. مقاومت بالا در برابر نور خورشید، قیمت نسبتاً ارزان و دوام بالا در برابر رطوبت و حتی عواملی مانند خراش‌های کوچک، وینیل را به گزینه‌ای ایده­آل برای مکان‌های با استهلاک بالا تبدیل کرده است. به‌طور متوسط، آن‌ها هر 15 سال یک‌بار نیاز به تعویض دارند. وینیل همچنین، گزینه‌های متفاوتی را ازنظر طرح و رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی ارائه می‌کند. بااین‌حال وینیل، اجازه تنفس به دیوار را نمی‌دهد و به همین دلیل برای اتاق کودک و اتاق‌هایی که تهویه بدی دارند، مناسب نیست.

 

کاغذ دیواری پارچه ای
این کاغذ دیواری می‌تواند حس گرما و صمیمیت را در طراحی دکوراسیون داخلی تقویت کند. علاوه بر این، می‌توان در خانه­ های لوکس نیز آن را پیدا کرد. این جنس، در انواع ساده و نقش برجسته با تنوع بالا در بازار، موجود است. پنبه، کتان، ابریشم و نمد پرکاربردترین الیاف در این کاغذ دیواری هستند. این کاغذ دیواری، باعث کاهش هدر رفت انرژی نیز می‌شود و می‌تواند به‌خوبی عیوب دیوار، مانند ترک و خراش را بپوشاند. همچنین، برخی از انواع آن‌ها را می‌توان، درحالی‌که روی دیوار نصب هستند، رنگ‌آمیزی کرد. امکانی که آن را به گزینه‌ای انعطاف‌پذیر در طراحی دکوراسیون داخلی تبدیل می‌کند. آن‌ها همچنین ضد لکه و عایق صوتی و حرارتی هستند. نصب و کندن نسبتاً سخت، از معایب کاغذ دیواری پارچه‌ای است. به‌خصوص در هنگام کندن که احتمال آسیب رسیدن به گچ زیرین بالا می‌رود.

 

کاغذ دیواری مایع (Liquid)
این جنس ترکیبی است از سلولز و الیاف پنبه که باید به‌صورت مایع با استفاده از یک پالت مخصوص، روی دیوار اعمال شود. تنها حدود 24 ساعت بعد، کاغذ دیواری خشک شده است. از مزایای استفاده از این کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون داخلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق صوتی و حرارتی خوب
  • ضد الکتریسیته ساکن
  • تشکیل‌شده از مواد طبیعی و غیر سمی
  • دادن اجازه تنفس به دیوار
  • کنترل میزان رطوبت
  • بدون درزهای اتصال در نصب

اما استفاده از این کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون داخلی، دو نقطه‌ضعف هم دارد. اول اینکه، درصورت ریختن مایعات روی آن، از بین می‌رود. دومین نقطه‌ضعف هم این است که درصورتی‌که تمیز و بی­نقص، روی دیوار اعمال نشود، ظاهری بسیار نامرتب از خود به‌جای می‌گذارد. به همین دلیل، می‌توان گفت که نصب آن بسیار سخت است.

 

کاغذ دیواری نبافته
یکی از جدیدترین انواع کاغذ دیواری در دنیا است. منسوجات نبافته از ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته می‌شوند. استفاده از این کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون داخلی، امکان شستشو را به کاغذ و تنفس را به دیوار می‌دهد. به‌این‌ترتیب، می‌توان از آن‌ها در هرجای خانه استفاده کرد. این کاغذ دیواری در برابر پارگی بسیار مقاوم است و به همین دلیل، استفاده از آن در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک، طرفداران زیادی دارد. این ویژگی، باعث می­شود که آن‌ها کمترین خسارت را هم در هنگام نصب داشته باشند. نصب آن‌ها بسیار آسان است و برخلاف بسیاری دیگر از انواع کاغذ، منبسط یا منقبض نمی‌شوند. بااین‌حال، این کاغذ دیواری، قیمت بالایی دارد و درعین‌حال، غیرقابل شستشو است.

 

کاغذ دیواری فایبرگلاس
همان‌طور که از نامش پیداست از الیاف شیشه ساخته‌شده است. این جنس، فوق‌العاده قوی است و استفاده از آن در طراحی دکوراسیون داخلی، شامل مزایای زیر می­شود:

  • ساخته‌شده از مواد غیر سمی و طبیعی مانند سنگ کوارتز، سودا، آهک و غیره
  • مقاومت در برابر شعله
  • امکان گچ­کاری روی آن
  • ضد رطوبت
  • وزن سبک
  • استحکام بالا

همان‌طور که می‌توان حدس زد این کاغذ دیواری قیمت نسبتاً بالایی دارد.

 

کاغذ دیواری بامبو
اگر دوستدار محیط‌ زیست هستید، کاغذ دیواری بامبو را می­توانید با خیال راحت انتخاب کنید. این کاغذ دیواری از الیاف گیاه بامبو ساخته شده و مقاومت بالایی در برابر تغییر رنگ دارد. ظاهر بسیار زیبا و خاص از ویژگی‌های این کاغذ دیواری است. یک خصیصه بارز بامبو این است که به‌طور طبیعی با جرم و آلودگی‌هایی مانند باکتری و قارچ، مبارزه می‌کند. از این بابت می­توان گفت که به دیگر انواع الیافی کاغذ دیواری، مانند پارچه، برتری دارد. بااین‌حال استفاده از آن محدودیت‌های زیر را به همراه می‌آورد.

  • قابلیت شستشو ندارد و تنها می‌توان آن را گردگیری کرد یا روی آن جاروبرقی کشید.
  • مقاومت پایینی در برابر رطوبت دارد مگر در مواردی رنگ شده باشد.
  • پتانسیل بالایی در جذب گردوخاک دارد.

 

کاغذ دیواری فلزی یا متالیک
از این کاغذ در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ای استفاده می‌شود که جلوه و براق بودن دیوارها، اهمیت دارد. این کاغذ از یک لایه فویل فلزی زیرین و یک لایه کاغذ رویی تشکیل شده است. زیبایی و قابل شستشو بودن از ویژگی‌های این کاغذ دیواری است. بااین‌حال، معایب زیر را هم می‌توان برای آن برشمرد:

  • عدم پوشاندن معایب دیوار
  • قیمت بالا
  • نصب سخت و حساس

 

انواع کاغذ دیواری در یک نگاه
امروزه، انواع متنوعی از کاغذ دیواری در بازار وجود دارد که هرکدام مزایا و معایبی در طراحی دکوراسیون داخلی دارند. ساده‌ترین نوع کاغذ دیواری، کاغذ دیواری کاغذی است. هرچه انتظارات ما از کاغذ دیواری بالاتر می‌رود، باید به سراغ اجناس خاص‌تری هم برویم. وینیل، یک گزینه ساده اما محبوب است که نیاز بسیاری از خانه‌ها را برآورده می‌کند. در مراحل بعدی هم می­توان به سراغ کاغذ دیواری از جنس پارچه، الیاف نبافته، کاغذ دیواری مایع (الیاف و سلولز)، فایبرگلاس، الیاف بامبو و ترکیب فلز و کاغذ (متالیک) رفت.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رنگ مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی
دو شنبه 17 آبان 1400 ساعت 10:8 | بازدید : 66 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ یکی از سخت‌ترین و تخصصی‌ترین بخش‌های طراحی دکوراسیون داخلی است. از طرفی، رنگ هر یک از عناصر داخلی خانه، نقش خود را در هارمونی و رنگ‌آمیزی کلی آن بازی می‌کند. در این میان، رنگ مبلمان یکی از تأثیرگذارترین و برجسته‌ترین رنگ‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی است. رنگ این المان به دلیل حجم، محل قرارگیری و کارکردی که دارد، از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. هماهنگی با نور طبیعی و مصنوعی، رعایت اصل تضاد یا هماهنگی با سبک طراحی دکوراسیون داخلی و هارمونی با سایر رنگ‌های موجود در خانه از موضوعاتی هستند که باید در انتخاب رنگ برای مبلمان، موردتوجه قرار بگیرند. در این مقاله ضمن مروری بر یک قانون اصلی در انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی به بررسی اصول انتخاب رنگ برای مبلمان خواهیم پرداخت. در پایان این مقاله، خواهید توانست رنگ مبلمان خانه خود را به‌درستی انتخاب کنید.

 

نحوه انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی
در انتخاب رنگ برای مبلمان خود حتماً باید قوانین انتخاب رنگ را بدانید و رعایت کنید. در اینجا، مهم‌ترین قانون انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی و کمک آن به انتخاب رنگ مبلمان را مرور می‌کنیم.

 

قانون 10-30-60
در این قانون، گفته می‌شود که رنگ اصلی موردنظر شما باید حدود 60 درصد از طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌تان را در بربگیرد. این 60 درصد شامل رنگ دیوار، رنگ کف، فرش‌ها و یک یا دو قطعه از مبلمان شما خواهند بود. نکته مهم این است که رنگ اصلی باید در این المان‌ها رنگ غالب باشد و نیازی نیست که همه این المان‌ها تک‌رنگ باشند. در مرحله بعدی لازم است که یک رنگ فرعی داشته باشید که در 30 درصد از طراحی دکوراسیون داخلی شما، رنگ غالب باشد. مبلمان، بخش اعظم رنگ ثانویه را در طراحی دکوراسیون داخلی به خود اختصاص می‌دهد. 10 درصد بعدی هم به رنگ تأکیدی معروف است. رنگ تأکیدی، معمولاً در تضاد با دو رنگ قبلی است و نوعی عمق و تنوع به رنگ‌آمیزی می‌بخشد. از این رنگ هم می‌توان، مثلاً در کوسن‌ها یا بخشی از میز یا پارچه مبلمان استفاده کرد. برای انتخاب رنگ‌های اصلی، فرعی و تأکیدی می‌توانید از چرخه رنگ استفاده کنید. چرخه رنگ، دایره‌ای است که طراحان دکوراسیون داخلی از آن برای انتخاب رنگ‌های هماهنگ یا متضاد استفاده می‌کنند.

 

نقش رنگ مبلمان در سبک طراحی دکوراسیون داخلی
هر سبکی که برای طراحی دکوراسیون داخلی خود انتخاب کرده‌اید، الزاماتی برای رنگ مبلمان ایجاد می‌کند. این الزامات، می‌توانند هم طیف رنگی و هم تضاد و هماهنگی را در انتخاب رنگ برای مبلمان تحت تأثیر قرار دهد. در سبک روستیک، حتماً باید از رنگ طبیعی چوب برای بدنه مبلمان و از رنگ‌های حتی­ الامکان گرم یا سرد اما روشن، برای رنگ پارچه استفاده شود. این در حالی است که در سبک مدرن، هرچه رنگ بدنه مبلمان، غیرمتعارف تر باشد به جا افتادن سبک طراحی دکوراسیون داخلی، کمک بهتری می‌کند. در مبلمان کلاسیک هم معمولاً رنگ بدنه، به رنگ چوب، سفید و هم‌خانواده سفید است و رنگ پارچه نیز از بین رنگ‌های خنثی انتخاب می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که در سبکی مانند کلاسیک، کمتر تضاد در رنگ مشاهده می‌شود اما در سبک مدرن، اهمیت بیشتری به تضاد داده می‌شود. به‌این‌ترتیب، می‌توان در هر سبک، از رنگ مبلمان در جهت هماهنگ کردن هرچه بیشتر فضا یا شکستن فضای رنگی غالب، استفاده کرد.

 

رنگ سرد یا گرم کدام یک برای مبلمان مناسب تر است؟
رنگ‌های سرد و گرم هرکدام برای نوع خاصی از مبلمان مناسب هستند. به‌طورکلی، مبلمانی که قرار است بیشتر برای نشستن اعضای خانواده استفاده شود، بهتر است، رنگی از طیف رنگ‌های گرم داشته باشد. دلیل آن‌هم ماهیت کارکردی این مبلمان است. درواقع، رنگ گرم، به حس گرما و صمیمیت این نوع مبلمان کمک می‌کند. از طرف دیگر برای مبلمان رسمی و پذیرایی می‌توان از رنگ‌های سرد استفاده کرد. استفاده از رنگ‌های گرم روشن هم برای این نوع از مبلمان با کارکرد آن سازگار است. در سبک مدرن یا اسپرت می‌توان از رنگ‌های غیرمتعارف مانند قرمز، نارنجی و سبز نیز برای بدنه مبل یا پارچه آن استفاده کرد. در صورت استفاده از این رنگ‌ها، مبلمان به نقطه کانونی خانه تبدیل‌شده و باید از انتخاب رنگ‌های مشابه برای دیگر عناصر در طراحی دکوراسیون داخلی، پرهیز کرد.

 

استفاده از رنگ خنثی در مبلمان
رنگ خنثی برای مبلمان بهتر است در کنار رنگ‌های سرد یا دیگر رنگ‌های خنثی برای عناصر اصلی خانه، مانند دیوار و کف به کار برود. به‌طور مثال، رنگ آبی روشن دیوار با رنگ طوسی مبلمان، ترکیبی از تضاد و هماهنگی را به‌صورت هم‌زمان با هم ارائه می‌کند. به‌طورکلی، رنگ‌های خنثی در چند سال اخیر، موردتوجه طراحان دکوراسیون داخلی قرارگرفته‌اند. استفاده از این رنگ برای یک یا دو تکه از مبلمان یا صندلی‌های تک در گوشه‌ای از خانه یا اتاق، بسیار مرسوم شده است.

 

نور خانه و رنگ مبلمان
در بسیاری از اوقات، این نور خانه است که برای رنگ مبلمان، تعیین تکلیف می‌کند. نور، به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم‌بندی می‌شود. نور طبیعی، همان نوری است که از پنجره‌های خانه به درون می‌تابد. نور مصنوعی نیز نوری است که به‌وسیله انواع لامپ و لوستر، قابل تنظیم است. درصورتی‌که نور طبیعی زیادی در خانه وجود ندارد، بهتر است رنگ مبلمان از میان رنگ‌های روشن انتخاب شود. این کار، دو مزیت دارد. اول اینکه رنگ روشن، فضای خانه را از گرفتگی درمی‌آورد و به بازتاب نورهای موجود کمک بیشتری می‌کند. مزیت دوم هم برای خانه‌های کوچک است. استفاده از رنگ روشن برای مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی این خانه‌ها، فضای آن‌ها را کمی بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. از نور طبیعی که بگذریم باید در نظر بگیریم که نورهای مصنوعی با چه شدتی و رنگی قرار است به مبلمان ما بتابند. بهتر است، حتی‌الامکان از تابش نور رنگی با رنگ متضاد به مبلمان، خودداری کنیم. همچنین، درصورتی‌که رنگ مبلمان روشن باشد، شدت نور باید به‌قدری کافی باشد که درخشش رنگ مبل گرفته نشود.

 

دیگر عوامل تأثیرگذار در انتخاب رنگ مبلمان
بهتر است به عناصر هم‌جنس و هم‌خانواده مبلمان هم در انتخاب رنگ آن توجه داشته باشیم. مثلاً، رنگ پارچه مبلمان اگر در هماهنگی یا تضاد با پرده و فرش باشد، طراحی دکوراسیون داخلی حرفه‌ای‌تر خواهد بود. در انتخاب رنگ بدنه مبلمان نیز بهتر است، تضاد یا هماهنگی آن با رنگ میز ناهارخوری، درب‌ها و دیگر عناصر همجنس آن در نظر گرفته شود.

 

خلاصه ای از رنگ مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی
رنگ، یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده در طراحی دکوراسیون داخلی است. برای انتخاب رنگ المان‌های درون یک خانه، قوانین متعددی در علم طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد. معروف‌ترین این قوانین، قانون 10-30-60 است. این قانون، تعیین می‌کند که رنگ مبلمان می‌تواند چه میزان از رنگ‌های اصلی، فرعی یا متضاد در خانه را به خود اختصاص دهد. استفاده از هریک از رنگ‌های طیف سرد یا گرم به نوع و کارکرد مبل، سبک طراحی دکوراسیون داخلی و نور محیط بستگی دارد. علاوه بر موارد فوق، در تعیین رنگ مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی باید به جنس بدنه و هماهنگی یا تضاد آن با دیگر المان‌ها، به‌ویژه المان‌های هم‌خانواده نیز توجه داشت.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پرورش گل و گیاه در روف گاردن
یک شنبه 16 آبان 1400 ساعت 11:1 | بازدید : 73 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی و اجرای روف گاردن

طراحی و اجرای روف گاردن (بام سبز) یک راه عالی برای ایجاد فضای سبز در ساختمان است. روف گاردن، مزایای بسیاری برای ساختمان و افراد ساکن در آن دارد. افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد ارزش‌افزوده برای ساختمان از نمونه­ های این مزایا هستند. روف گاردن فضایی برای آرامش و گردهمایی اعضای ساختمان فراهم می‌آورد. درصورتی‌که در حال بازسازی خانه یا آپارتمان خود هستید، می‌توانید نیم‌نگاهی هم به طراحی و اجرای یک روف گاردن مناسب روی پشت‌بام خانه خود داشته باشید. در این مقاله، به توضیح مرحله‌به‌مرحله طراحی و اجرای روف گاردن می‌پردازیم. پیش از آن اما باید به معرفی انواع مختلف این فضای سبز بپردازیم. همچنین، درخصوص گیاهان مناسب برای روف گاردن نیز صحبت می‌کنیم. اگر از نداشتن فضای سبز در آپارتمان خود خسته شده‌اید، این مقاله راه‌حلی برای شما دارد.

 

انواع روف گاردن
در طراحی و اجرای روف گاردن ابتدا باید بدانید که کدام نوع آن برای پشت‌بام شما مناسب است. این مساله به نوع ساختمان و مقاومت سقف آن در برابر وزن بستگ دارد. در اینجا به توضیح انواع روف گاردن می‌پردازیم.

 

روف گاردن باز
طراحی و اجرای روف گاردن باز یک گزینه همیشه محبوب است. وزن سبک و نیاز به نگهداری و آبیاری کم، دو ویژگی اصلی این روف گاردن هستند. روف گاردن باز، شامل یک لایه گیاهی کم­ پوشش و کم‌عمق با ارتفاع دو و نیم الی 10 سانتی‌متر است. پوشش گیاهی این نوع روف گاردن، عمدتاً شامل چمن، خزه و گل‌های کوچک می‌شود.

 

روف گاردن فشرده
طراحی و اجرای روف گاردن فشرده، شامل اجرای بستری برای رشد گیاهان بزرگ و ضخیم‌تر نسبت به روف گاردن باز است. معمولاً این نوع از روف گاردن در ساختمان‌های تجاری و مراکز تفریحی رایج است. عمق روف گاردن فشرده معمولاً بیشتر از 20 سانتی‌متر است و در برخی ساختمان‌های عظیم به یک متر هم می‌رسد. طراحی و اجرای روف گاردن فشرده، نیازمند زیرسازی بسیار خوب و سنجش مقاومت سقف برای تحمل وزن بالاست. سیستم آبیاری و نگهداری از گیاهان در این روف گاردن، نسبتا پیچیده است. این روف گاردن را می‌توان به باغی رو پشت‌بام تشبیه کرد.

 

روف گاردن نیمه فشرده
می‌توان با در نظر گرفتن ضوابطی، یک روف گاردن نیمه­ فشرده را روی سقف خانه‌های مسکونی اجرا کرد. در طراحی و اجرای روف گاردن نیمه­فشرده به حدود 10 الی 20 سانتی‌متر عمق خاک یا بستر، نیاز است. می‌توان از درختچه‌ها و بوته‌های سبک، برای این روف گاردن استفاده کرد.

 

مراحل طراحی و اجرای روف گاردن
طراحی و اجرای روف گاردن یک کار تخصصی است و چندین مرحله دارد. در ابتدا باید بدانیم که یک روف گاردن، شامل چه اجزائی می‌شود. این اجزاء، موارد زیر هستند:

1- سقف ضدآب

2- سدکننده ریشه

3- غشای زه­کشی

4- لایه‌های فیلترکننده

5- بستر روف گاردن یا محیط رشد گیاهان

6- گیاهان

در اینجا، به توضیح عملکرد و نصب عوامل یک تا چهار در طراحی و اجرای روف گاردن می‌پردازیم. در بخش بعدی نیز به‌طور مفصل، عوامل پنج و شش را شرح می‌دهیم.

 

ضد آب کردن سقف برای اجرای روف گاردن
عایق رطوبتی، بخش مهمی از فرآیند طراحی و اجرای روف گاردن است. عایق­کننده سقف می‌تواند پوشش قیرگونی، آسفالت، ایزوگام یا هر عایق رطوبتی دیگری باشد. این یک مرحله اساسی است و درصورتی‌که با اشکال انجام شود، می‌تواند خساراتی برای سقف شما در آینده به بار بیاورد.

 

نصب سدکننده های راه ریشه
ریشه گیاه، نفوذکننده بسیار قدرتمندی است و می‌تواند به‌راحتی وارد هر سازه ساختمانی با هر ضخامتی بشود. در طراحی و اجرای روف گاردن، نصب سدکننده ریشه روی غشای ایزوگام یا قیرگونی، ضروری است. این سدکننده‌ها غشاهای پلاستیکی یا پلی‌اتیلن نازکی هستند که به‌طور ساده در سرتاسر سقف پهن می‌شوند. برای اتصال آن‌ها نیز از نوارهای مخصوص نفوذناپذیر استفاده می‌شود. در روف گاردن فشرده، به دلیل اینکه گیاهان ریشه‌های قوی‌تری دارند، ضرورت نصب بادقت سدکننده، بیشتر می‌شود.

 

نصب غشای زه کشی ضد آب
زه­کشی، یکی از مراحل مهم طراحی و اجرای روف گاردن است. سیستم زه­کشی وظیفه مقاومت روف گاردن در برابر بارندگی و هدایت آن به ناودان یا هر خروجی دیگری را بر عهده دارد. درواقع، با هدایت هرگونه آب اضافی به بیرون از سیستم روف گاردن، سازه‌ها، گیاهان و ریشه‌ها از پوسیدگی، اشباع و گندیدگی در امان می‌مانند.

 

نصب لایه فیلتر روف گاردن
اهمیت لایه فیلتر در طراحی و اجرای روف گاردن در این است که از پر شدن حفره‌های زه­کشی، توسط عوامل مختلف، جلوگیری می‌کند. این عوامل می‌توانند خاک، سایر بسترها یا حتی زباله باشند. این فیلتر معمولاً همراه با غشای زه­کشی در بازار عرضه می‌شود و نصب سریع و آسانی دارد.

 

بستر و گیاهان روف گاردن
برای رشد موفقیت‌آمیز گیاهان، باید بستری مناسب در طراحی و اجرای روف گاردن انتخاب شود. این فکر که تنها می‌توانید از خاک به‌عنوان بستر استفاده کنید، یک اشتباه رایج است. خاک، حتی در بسیاری از مواقع، بهترین گزینه برای انجام این کار نیست. بسیاری از افراد نیز تصور می‌کنند که گل‌های رونده، به محیط رشد، نیازی ندارند و می‌توانند آن‌ها را روی لایه زه­کشی رها کنند. این تصور کاملاً اشتباه است. هر گیاهی حتی با نازک‌ترین ریشه هم برای رشد به بستر نیاز دارد. در طراحی و اجرای روف گاردن بهتر است با مشورت متخصصان، بستری مناسب از مصالح و مواد آلی تهیه کنید. انواع سنگ‌ریزه، شن، ماسه، کمپوست، خاک رس و پوکه ازجمله موادی هستند که به‌عنوان بستر رشد گیاهان در طراحی و اجرای روف گاردن، به­ کار می‌روند.

 

چه گیاهانی را می توان در روف گاردن کاشت؟
بسته به آب‌وهوای منطقه، میزان بارندگی، تحمل سقف و نوع روف گاردن خود می‌توانید، گیاهان مختلفی را در آن بکارید. چمن، خزه، انواع گل‌های سبک، مانند گونه‌های سدوم (ناز) یا رونده، برای یک روف گاردن باز مناسب هستند. گل‌های وحشی نیز در طراحی و اجرای روف گاردن باز، استفاده می‌شوند. سدوم یکی از گیاهانی است که به‌خوبی می‌تواند، شرایط آب‌وهوایی متفاوت را تحمل کند. انواع بسترهای از قبل آماده سدوم یا گیاهان مشابه را نیز می‌توانید در طراحی و اجرای روف گاردن، استفاده کنید.

در اینجا پیشنهادهای دیگری هم برای هرکدام از انواع روف گاردن، در آب‌وهوای شهری مثل تهران، ارائه می‌دهیم:

  • گیاهان مناسب برای طراحی و اجرای روف گاردن باز: گیاهان رونده و زینتی، فندقک، خزه ماس وال، بسفایج و انواع گیاهان سایه‌خشک.
  • گیاهان مناسب برای روف گاردن فشرده: رودبکیا، بومادران، پوتنتیلا، آرمریا، دیانتوس، سروناز، علف‌های زینتی و انواع درختچه و بوته.
  • گیاهان مناسب برای روف گاردن نیمه ­فشرده: به‌طورکلی، گیاهان مقاوم به هوای نسبتاً خشک با وزن نه‌چندان سنگین.

 

سخن آخر
روف گاردن، یک ایده برای داشتن فضای سبز در دل محیط‌ های مسکونی و تجاری است. این فضا به سه دسته روف گاردن باز، فشرده و نیمه­ فشرده تقسیم می‌شود. انواع باز و نیمه فشرده روف گاردن برای سقف خانه‌های مسکونی معمولی نیز قابل‌اجرا هستند. همان‌طور که در این مقاله گفته شد، طراحی و اجرای روف گاردن شامل شش مرحله است. مراحل یک تا چهار شامل زیرسازی روف گاردن با عایق‌بندی، نصب سدکننده ریشه، زه­کشی و نصب فیلترهای لازم است. در مرحله پنجم، باید بستر مناسب برای رشد گیاهان را با مواد مختلف، مانند خاک سنگ‌ریزه، شن، ماسه و غیره، در عمق لازم فراهم کرد. در مرحله نهایی هم باید، گیاهانی با وزن مناسب و مقاومت لازم در بستر روف گاردن، کاشته شوند.

برچسب‌ها: روف گاردن ,

موضوعات مرتبط: طراحی و اجرا روف گاردن , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انواع تلویزیون در طراحی دکوراسیون داخلی
یک شنبه 16 آبان 1400 ساعت 11:0 | بازدید : 62 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

تلویزیون یکی از چالش‌های طراحی دکوراسیون داخلی است. هماهنگ کردن آن با دیگر وسایل خانه، همواره یکی از دغدغه‌های طراحان دکوراسیون بوده است. دلیل این چالش هم واضح است. تلویزیون، عضو نسبتاً جدید از خانه با عمری کمتر از 100 سال است. علاوه بر این اندازه، نوع قرارگیری و گاه سیم‌ها و دیگر لوازم آن، مواردی هستند که خود را به طراحی دکوراسیون داخلی تحمیل می‌کنند. بیشتر از تکنولوژی بکار رفته در این وسیله، این نوع قرارگیری، اندازه و شکل تلویزیون است که در طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت پیدا می‌کند. در این مقاله، انواع تلویزیون را بر اساس عوامل ظاهری آن معرفی کرده‌ایم. اگر قصد خرید تلویزیون را دارید با خواندن این مقاله، آن را بیشتر با سبک طراحی خانه خود هماهنگ کنید.

 

اصولی درباره انتخاب انواع تلویزیون در طراحی دکوراسیون داخلی
همان‌طور که گفتیم، تلویزیون یک مهمان الکترونیکی بزرگ است که هماهنگ کردن آن با دیگر عناصر طراحی دکوراسیون داخلی، یک چالش محسوب می‌شود. به همین دلیل، طراحان دکوراسیون ایده‌هایی برای هماهنگی هرچه بیشتر این وسیله با خانه، ارائه کرده‌اند. اولین نکته این است که تصمیم بگیرید که می‌خواهید، تلویزیون چقدر در معرض دید باشد. این مسئله به عواملی مانند زیبایی ظاهری تلویزیون و سبک کلی طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما، بستگی دارد. شاید تلویزیونی زیبا با رنگ و طراحی خاص داشته باشید که بخواهید از آن به‌عنوان یک عنصر دکوراتیو هم استفاده کنید. مسئله بعدی، سبک طراحی دکوراسیون داخلی شماست. در خانه‌ای به سبک روستیک و کلاسیک بهتر است در انتخاب نوع تلویزیون به امکان پنهان شدن آن در دیوار یا حل شدن بیشتر در فضا فکر کنید. اما در خانه‌ای به سبک فانتزی، برخی انواع مدرن و یا خانه‌ای که عناصر تکنولوژیک در آن بسیار یافت می‌شوند، تلویزیون می‌تواند حضوری پررنگ در فضا داشته باشد. برای پنهان کردن یا بارزتر کردن حضور تلویزیون در طراحی دکوراسیون داخلی از رنگ آن استفاده می‌شود. درصورتی‌که رنگ تلویزیون با رنگ دیوار پشتی و عناصر اطرافش در تضاد باشد، بیشتر به چشم خواهد آمد. یک تکنیک ساده هم برای پنهان کردن تلویزیون، هم‌رنگ بودن آن با دیوار پشتی، میز تلویزیون و دیگر عناصر اطراف است. در خصوص تلویزیون‌های دیواری، گزینه‌های بیشتری برای این کار وجود دارد که در ادامه این مقاله، بررسی خواهند شد. مسئله بعدی هم، شکل قاب تلویزیون است. درست است که کلیت شکل قاب اکثر تلویزیون­ها، مستطیل است اما فرم گوشه‌ها در آن‌ها می‌تواند، متفاوت باشد. اگر بیشتر گوشه‌های عناصر موجود در طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما تیز است، بهتر است گوشه‌های تلویزیون شما نیز تیز باشد. در غیر این صورت، می‌توانید از تلویزیون‌هایی با گوشه منحنی استفاده کنید.

 

انواع تلویزیون بر اساس نوع قرارگیری در خانه
یکی از فاکتورهایی که کارکرد تلویزیون را در طراحی دکوراسیون داخلی تعیین می‌کند، روش قرارگیری آن است. در اینجا سه روش قرارگیری تلویزیون را ازنظر مزایا و محدودیت‌هایی که برای طراحی دکوراسیون خانه دارند، شرح می‌دهیم.

 

تلویزیون هایی که به میز تلویزیون نیاز دارند
این نوع از تلویزیون‌ها را از هر نوع و سایزی که باشند باید روی میز تلویزیون قرار داد. بنابراین، می‌توان گفت که آن‌ها مهمانی دیگر را هم با خود به همراه می‌آورند. در نظر داشته باشید که برخلاف تلویزیون‌هایی که روی دیوار نصب می‌شوند، این تلویزیون فضای بیشتری از طراحی دکوراسیون داخلی شما را به خود اختصاص می‌دهد. در طراحی اتاق تلویزیون خود، باید به‌خوبی تلویزیون و میز آن را در فضای اتاق حل نمایید. این به این معنی است که باید در اطراف میز تلویزیون و روی آن از عناصر دکوراتیوی استفاده کنید که یکدستی فضا را بیشتر کند. به‌طورکلی، برای خانه‌هایی که فضای هال یا اتاق تلویزیون بزرگی دارند، این نوع تلویزیون می‌تواند مناسب باشد.

 

تلویزیون هایی که روی دیوار نصب می شوند
این دسته از تلویزیون‌ها، فضای کمتری در طراحی دکوراسیون داخلی اشغال می‌کنند. به همین دلیل، آن‌ها برای خانه‌های کوچک یا طراحی یک اتاق تلویزیون گرم و صمیمی، توصیه می‌شوند. برای نصب این تلویزیون از انواع براکت برای اتصال آن به دیوار استفاده می‌شود. این براکت­ ها می‌توانند، وزن تلویزیون را در جهات مختلف، تحمل کنند. یک مزیت دیگر تلویزیونی که به دیوار نصب شده این است که می‌تواند، هماهنگی بیشتری با فضا داشته باشد. علاوه بر گزینه هماهنگی رنگ، می‌توان آن را درون کمدهایی با درب متحرک قرار داد و در مواقعی که از آن استفاده نمی‌شود، درب کمد را بست. همچنین قرار دادن آن در کنار قاب عکسی که تقریباً هم‌اندازه آن است هم می‌تواند، راهی برای پنهان کردن آن در طراحی دکوراسیون داخلی باشد. درصورتی‌که تلویزیون در ارتفاع کم نصب شود، می‌توان برای آن از میز تلویزیونی دیواری هم استفاده کرد. حتی در صورت نصب آن در ارتفاع بالاتر، نصب انواع شلف زیر آن نیز می‌تواند به اطراف آن کمی بعد بدهد و فضای آن را از دیگر فضاها متمایز کند.

 

تلویزیونی که روی زمین قرار می گیرد
تلویزیون‌های خیلی بزرگ، مانند 120 اینچ را تنها می‌توان با استفاده از پایه‌های آن‌ها روی زمین قرار داد. آن‌ها قطعاً یک نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون داخلی هستند. بااین‌حال می‌توان با استفاده از عناصر دکوراتیو بزرگ، مانند مجسمه‌ها یا درختچه‌های حجیم، آن‌ها را با فضای داخلی خانه ترکیب کرد. درواقع در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ای که در آن چنین تلویزیون بزرگی قرار دارد، باید از خلوت نگه‌داشتن اطراف آن خودداری کرد. این تلویزیون، خود یک دیوار در خانه محسوب می‌شود که باید اطراف آن را تزیین کرد.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی انواع آب نما در روف گاردن
شنبه 15 آبان 1400 ساعت 10:35 | بازدید : 74 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی و اجرای روف گاردن

آب نما یکی از اجزای اصلی در طراحی روف گاردن به شمار می‌رود که تداعی کننده رودهای جاری و چسمه‌سارها در طبیعت واقعی است. اجرای آب نما در روف گاردن چون چشم‌اندازی زیبا و دل‌انگیزی ایجاد می‌کند، طرفداران بسیاری دارد. از این رو امروزه با رواج استفاده از روف گاردن، ایده استفاده از آب نما با تأسی از معماری ده‌های گذشته که اکثر پارک‌ها و میادین شهرها دارای آب نما بودند، بسیار کاربردی شده است. بنابراین امروزه انواع آب نما در مدل‌ها، طرح‌ها و نقش‌های جالب و خلاقانه بسیاری تولید و ساخته می‌شود که در این مطلب تلاش کرده‌ایم انواع آب‌نما در طراحی و اجرای روف گاردن را به شما معرفی کنیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

 

اهمیت اجرای آب نما در روف گاردن
آب به عنوان نماد روشنایی و پاکی در سبک زندگی ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد و با شنیدن صدای آن تأثیرات روحی و معنوی بسیاری جذب می‌کنند. به همین دلیل همواره در مکان‌هایی از جمله روف گاردن که ساخته دست بشر هستند، آب نما نقش حیات و طراوت زندگی را ایفا می‌کند. روف گاردن‌ها در پشت بام هر خانه‌ای ساخته می‌شود و محلی برای استراحت و تفریح در میان گل و گیاهان است. از این رو با توجه به مساحت پشت بام می‌توانید در این روف گاردن از آلاچیق، آب نما، انواع مبلمان، سایبان و نورپردازی‌های مختلف استفاده کنید. استفاده از آب با اجرای آب‌ نما در معماری و ساخت روف گاردن موجب شادی و نشاط بیشتر می‌شود و روح سرکش برای لحظاتی آرام می‌کند و همچنین رطوبت مورد نیاز گیاهان را نیز تأمین می‌کند. بنابراین استفاده از سازه آب نما در روف گاردن امروز طرفداران بسیاری دارد و آب نماها در انواع و اندازه‌های مختلف در محل مورد نظر قابل نصب و اجرا است.

 

آشنایی با طراحی انواع آب نما در روف گاردن
آب نماها برای نصب در روف گاردن در مدل‌ها و دیزاین‌های متفاوت به صورت پیش ساخته در مراکز فروش وجود دارند که باید براساس ابعاد، شکل و محیط و دکوراسیون مورد نظر برای نصب انتخاب کنید و با نورپردازی مناسب از چشم‌انداز آن لذت ببرید. در این میان آب نماها در روف گاردن انواع مختلفی دارند که پرطرفدارترین آنها ثابت، دیواری، موزیکال و پرده‌ای است که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

 

آب نمای مدرن

استفاده از آب نمای مدرن با تنوع بسیار در روف گاردن به صورت استاندارد و با کیفیت بالا قابلیت اجرا دارد و مکانیزم فعالیت این نوع آب نماها بسیار دقیق و کاربردی بوده و هیچ نوع آبریزش آب به بیرون مخزن ندارد.

 

آب نمای ثابت

یکی از از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین آب نماهایی که در طراحی روف گاردن مورد استفاده قرار می‌گیرد، آب نمای ثابت است که به صورت یکنواخت آب را پمپاژ می‌کند. انتخاب نوع فواره در این آب نما بسیار اهمیت دارد و باعث جذابیت بیشتر آن می‌شود.

 

آب نمای دیواری

آب نمای دیواری به دلیل اینکه حجم کمی از فضا را اشغال می‌کند، یکی از پرطرفدارترین آبنماهای مورد استفاده در روف گاردن است. این آب نماها را می‌توان در ابعاد و اندازه‌های مختلف با استفاده از المان‌هایی همچون شیشه و سنگ و نظایر آن با استفاده از دیواری مصنوعی ساخت و پایین دیوار نیز محلی برای ریزش آب تعبیه کرد تا صدای لدنشین شُر شُر آن را شنید و لذت برد.

 

آب نمای صخره‌ای

آب نمای صخره‌ای یکی دیگر از انواع آب‌نماهایی است که در طراحی روف گاردن به کار می‌رود. از این آب نماها در فضاهایی بزرگ و جادار استفاده می‌شود و برای اینکه نمای فوق‌العاده‌ای از آب نما به نمایش گذاشته شود، برکه مصنوعی با المان‌های مختلف کنار آن طراحی می‌شود. در این نوع آب نما نورپردازی و دیزاین روف گاردن بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 

آب نمای آبشاری

آب نماهای آبشاری در طراحی روف گاردن بسیار پر کاربرد هستند و با یک دیزاین مدرن و شیک می‌توان در یک منطقه باریک از روف گاردن در ابعاد مختلف و با المان‌های زیبا آن را به نمایش گذاشت. آب نمای آبشاری در روف گاردن دارای یک چشمه آب است که به سمت پایین دیوار سقوط می‌کند و به نوعی دیزاینی از یک آبشار مصنوعی است.

 

آب نمای موزیکال

آب نمای موزیکال یکی از شگفت‌انگیزترین و رویایی‌ترین آب نماهایی است که در طراحی روف گاردن بسیار زیبا جلوه‌ می‌کند. این نوع آب نما با حرکات هماهنگ آب و موسیقی همراه است که با استفاده از تکنولوژی جدید برنامه نویسی عملیاتی می‌شود و با تماشای رقص آب می‌توانید موسیقی مورد علاقه خود را نیز گوش دهید. در آب نمای موزیکال پخش هر نوع موسیقی امکان‌پذیر است. آب نمای موزیکال در روف گاردن با نورپردازی مناسب در شب بسیار خاطره‌انگیز خواهد بود و جلوه بصری خارق‌العاده‌ای خواهد داشت.

 

آب نمای پرده‌ای

آب نمای پرده‌ای در روف گاردن با استفاده از یک لوله که به صورت افقی در بالای دیوار نصب شده است و حفره‌های زیادی به صورت منظم دارد. آب با فشار زیاد به وسیله پمپ آبی به صورت یکنواخت از این حفره‌های لوله‌ای شکل خارج می‌شود که خروجی آن پرده‌ای از جنس آب است. این نوع آب نما را می‌توان به صورت ترکیبی با آبنماهای دیواری و موزیکال نیز اجرا کرد.

 

آب نمای آب و آتش

آب نمای آب و آتش در طراحی روف گاردن به صورت زیبا و هنری قابل اجرا است. در طراحی این نوع آب نما، آب از فواره به بیرون پرتاب می‌شود و در حالی که همه انتظار دارند آب که سبب خاموش شدن آتش می‌شود، ناگهان خود آتش می‌گیرد و در طول مسیر می‌سوزد. استفاده از دو عنصر متضاد آب و آتش نیز در آب نمای موزیکال کاربرد خوبی دارد.

 

نکات مهم هنگام طراحی آب نما در روف گاردن
در هنگام طراحی و اجرای آب نما در روف گاردن باید به نکات مهمی توجه کرد:

  • هنگام استفاده از آب نما در روف گاردن، حتما قبل از اجرا فضای مورد نظر را به دقت ایزوگام و عایق‌بندی کنید تا از نفوذ آب و رطوبت به سقف خانه جلوگیری شود.
  • محل اجرای آب نما در روف گاردن نیاید زیر درختان و بوته‌های بلند باشد چرا که فلیترها و پمپ‌های آب نما ممکن است توسط شاخ و برگ‌ها دچار گرفتگی شود.
  • جهت طراحی آب نما در روف گاردن باید به جهت وزش باد نیز سنجیده شود تا روند فعالیت آب نما با وزش بادهای شدید مختل نشود.
  • هنگام اجرای آب‌نماهای مختلف اعم از آبشاری و دیواری و غیره باید وزن سازه توسط مهندسان این امر اندازه‌گیری شود تا وزن سازه با مقاومت بام همخوانی داشته باشد.
برچسب‌ها: روف گاردن ,

موضوعات مرتبط: طراحی و اجرا روف گاردن , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


استفاده از مبل راحتی در طراحی داخلی
شنبه 15 آبان 1400 ساعت 10:35 | بازدید : 92 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

این روزها که طراحی دکوراسیون داخلی جایگاه ویژه‌ای در هر خانه‌ای پیدا کرده است. لازم است که از مهم ترین المان‌های یک دکوراسیون خوب و مناسب مطلع باشید. در طراحی و دکوراسیون داخلی باید اصول چیدمان به خوبی رعایت شود، به طوری که هر کدام از وسایل با توجه به سبک انتخاب شده برای طراحی دکوراسیون تطابق داشته باشند. به طور مثال زمانی که سبک انتخابی سنتی است نباید در چیدمان از مبلمان کلاسیک استفاده کرد. اخیرا استفاده از مبل راحتی در دکوراسیون داخلی بسیار پرکاربرد شده است و در پی آن تولیدکنندگان مبلمان راحتی سعی دارند پاسخگوی هر سلیقه‌ای باشند. بنابراین برای انتخاب یک مبل راحتی دست‌تان باز خواهد بود و به راحتی می‌توانید با توجه به فضای موجود و سبک انتخاب شده برای طراحی دکوراسیون داخلی مبل راحتی خود را در هر سایز، رنگ و کیفیتی برگزینید. در ادامه با ما همراه شوید تا مطالبی در باب استفاده از مبل راحتی در طراحی داخلی را بازگو کنیم.

 

مبل راحتی در طراحی داخلی به سبک کلاسیک
اگر سبک برگزیده شما کلاسیک است، باید این را در نظر داشته باشید که مبل راحتی را که دارای پایه‌های چوبی و منبت کاری است انتخاب کنید. دقت کنید در نظر داشته باشید که مبل راحتی منتخب با پایه‌هایی چوبی و نقش و نگارهایی که دارد باید با نوع دکوراسیون محیط نیز در تناسب باشد. در هنگام خرید توجه داشته باشید که اسفنج و فوم سردی که در ساخت آن به کار رفته است از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

 

مبل راحتی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن
علاقمندان به سبک مدرن در طراحی و دکوراسیون داخلی پیرو اصل سادگی و مینیمالیست هستند. بنابراین برای طراحی داخلی به سبک مدرن پیشنهاد می‌شود از مبلمان راحتی با رنگ‌های خنثی استفاده شود. غالبا مبلمان راحتی مدرن دارای پارچه و روکش بدون نقش و طرح هستند و به صورت یکدست تولید می‌شوند. در این نوع از راحتی چوب کمتری دیده می‌شود و به جای آن همه قسمت‌های مبل با پارچه‌ای با رنگ خنثی پوشیده می‌شود در ضمن اینکه این مبلمان دارای خطوط افقی با زاویه تیز هستند.

 

مبل راحتی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سلطنتی
افرادی که طرفدار سبک لوکس و سلطنتی هستند بهتر است مبلمان راحتی خود را از میان طرح‌های ایتالیایی انتخاب کنند. این نوع مبلمان راحتی که از چوب‌هایی گران قیمت، پارچه‌هایی زرق و برق دار، و منبتکاری‌های زیبا تهیه می‌شوند برای طراحی دکوراسیون داخلی سلطنتی و یا کلاسیک بسیار مناسب هستند. این مبلمان راحتی به گران قیمت بودن معروف شده‌اند. گفتنی است که مبلمان راحتی مختص این سبک در رنگ‌های متنوع و جذابی قابل سفارش هستند و نوع رنگ آن بستگی به رنگ غالب دکوراسیون داخلی دارد.

 

مبل راحتی مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌هایی با متراژ بالا
مبل راحتی چستر که به تازگی وارد بازار مبل شده است و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده از شیک‌ترین مبل‌های راحتی به شمار می‌آید. شاید این مبل زیبایی و شیک بودن خود را از لمسه‌کاری‌ انجام شده بر روی آن وام گرفته است. مبل راحتی چستر به سبب ابعاد بزرگی که دارد مناسب منازلی با متراژ بالا است. قرار دادن این مبل در اتاق نشیمن و یا پذیرایی می‌تواند زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی را صد چندان کند. این نکته نیز قابل ذکر است که مبلمان چستر با دارا بودن پشتی کوتاه کمک می‌کند تا افراد با نشستن بر روی آن دید کافی را نسبت به هم داشته باشند.

 

مبل راحتی مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌هایی با متراژ پایین
اگر قصد طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ای با متراژ پاین را دارید مبلمان راحتی ال بهترین گزینه پیش روی شماست. مبل راحتی ال که مختص فضاهای کم و کوچک تولید می‎شود در گوشه‌های مکان مورد نظر قرار می‌گیرد و از این رو فضای کمتری را اشغال می‌کند. مورد ذکر شده و هزینه کمی که برای خرید آن ه اختصاص می‌یابد از مهمترین دلایل محبوبیت مبلمان راحتی ال به شمار می‌آید.

 

مبل راحتی اسپرت
این نوع از مبلمان که مناسب منازلی کوچک و یا مناسب علاقمندان به سبک طراحی دکوراسیون داخلی مدرن است به راحتی‌های کم جا نیز معروف هستند. از ویژگی‌های بارز مبلمان اسپرت می‌توان به ارتفاع کوتاه، دسته‌های پهن، تنوع در سایز و اندازه و حتی رنگبندی متفاوت آن اشاره کرد.

 

مبل راحتی پلیمری
این نوع از مبلمان راحتی که شباهت زیادی به مبلمان کلاسیک و حتی سلطنتی دارند به مبلمان ارزان قیمت معروف شده‌اند. اگر تمایل دارید طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود را به سبک کلاسیک و یا سلطنتی اجرا کنید در صورتی که توان پرداخت هزینه‌های هنگفت آن را ندارید پیشنهاد می‌کنیم از مبلمان پلیمری استفاده کنید چرا که این نوع از راحتی به دلیل اینکه با مواد اولیه ارزان قیمت تولید می‌شود، با قیمتی ارزان نیز عرضه می‌شود و با سبک دکوراسیون لوکس و لاکچری نیز همخوانی لازم را دارد.

 

مبل راحتی جلو تی وی
این نوع از مبلمان راحتی در طراحی دکوراسیون داخلی نقش به سزایی دارد و به خوبی می‎تواند فضای مقابل تلویزیون را از دیگر قسمت‌های خانه جدا کند. این مبلمان راحتی در انواع مختلف تخت خوابشو، نیمکتی، پایه کوتاه، مبل ال، بدون دسته و غیره وجود دارد. در طراحی دکوراسیون داخلی باید توجه داشته که رنگ مبل با رنگ دیوار پشت تی وی همخوانی داشته باشد. این نکته نیز گفتنی است که انتخاب هر کدام از مدل‌های یاد شده بستگی به راحت بودن شما برای تماشای تلویزیون دارد، به طور مثال اگر شما عادت دارید در حالت دراز کشیده به تماشای تلویزیون بنشینید مدل بدون دسته و یا تخت خواب شو را انتخاب کنید.

 

کلام آخرجمع بندی
از آنجایی که مبلمان از تاثیرگذارترین المان‌های طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید در انتخاب آن باید به سبک دکوراسیون داخلی، سلیقه شخصی و فضای مورد نظر برای قرار گرفتن آن توجه داشت. بدین ترتیب ما سعی کردیم در این نوشتار انواع مبلمان راحتی را معرفی کنیم تا با مطالعه آن بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و در نهایت از طراحی دکوراسیون داخلی اجرا شده لذت کافی را ببرید.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انواع جنس کاغذ دیواری
چهار شنبه 12 آبان 1400 ساعت 9:29 | بازدید : 78 | نویسنده : admin | ( نظرات )

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری از جمله پوشش‌هایی است که برای تغییر روکش دیوارها و ایجاد دکوراسیون جدید در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هنگام انتخاب کاغذ دیواری علاوه بر طرح باید ویژگی‌های آن را از نظر جنس مورد بررسی قرار داد تا بهترین نوع را طبق سلیقه و کاربرد آن انتخاب کرد و از نتیجه نهایی آن که روی سطح دیوارها نمود پیدا می‌کند  لذت برد. بنابراین اگر به دنبال انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای تغییر دکوراسیون خانه خود هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

اصول انتخاب کاغذ دیواری‌
کاغذ دیواری از جمله پوشش‌ها و روکش‌هایی است که به دلیل سادگی در نصب، این روزها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. کاغذ دیواری‌هایی که در حال حاضر در بازار موجود هستند در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی عرضه می‌شوند و طبق اندازه دیوار می‌توان به صورت رولی و یا متری آنها را خریداری کرد و با کمک چسب مخصوص کاغذ دیواری روی دیوار بچسبانید. کاغذ دیواری در انعکاس نور بسیار تأثیرگذار است. بنابراین توصیه ما این است که در خانه‌هایی که با کمبود نور مواجه هستند، طرح‌هایی با رنگ روشن و به دور از شلوغی انتخاب کنید. همچنین رنگ‌های تیره فضای خانه را کوچکتر از آن چیزی که هست، نشان می‌دهد. پس برای بزرگ جلوه دادن متراژ خانه، استفاده از رنگ‌های روشن، همراه با طرح‌های ساده بهترین انتخاب است. مرحله نصب و یا چسباندن کاغذ دیواری بسیار مهم و حساس است و باید توسط افراد حرفه‌ای انجام شود تا زیر این دیوارپوش‌ها هوا باقی نماند و به درستی و زیبایی روی دیوار مربوطه نصب شود. همواره جهت ترمیم کاغذ دیواری خانه به دلیل بروز پارگی و آسیب‌دیدگی بهتر است یک رول اضافه خریداری کنید تا در صورت بروز مشکل سریع نسبت به رفع آن با کمترین هزینه اقدام کنید.

 

آشنایی با انواع جنس کاغذ دیواری
کاغذ دیوارهای موجود در بازار با وجود داشتن تنوع زیاد در طرح به صورت تک لایه، دو لایه و سه لایه تولید می‌شوند اما از نظر جنس به انواعی مختلفی اعم از کاغذ دیواری کاغذی، قابل شست و شو، نانو، پارچه‌ای، فلزی، پلی‌استری، سه بعدی و غیره تقسیم می‌شوند که در ادامه به معرفی ویژگی‌های آنها می‌پردازیم:

 

کاغذ دیواری کاغذی

همانطور که از نام این نوع کاغذ دیواری‌ها پیداست، جنس بسیار نازکی دارند و به همین دلیل یکی از نقاط ضعف کاغذ دیواری‌های کاغذی راحت پاره شدن آنها است و بر این اساس بیشتر از دو سال دوام ندارند. از آن جایی که قیمت این نوع جنس از کاغذ دیواری بسیار ارزان و مقرون به صرفه است برای کسانی که دائم دکوراسیون خانه خود را تغییر می‌دهند، بسیار مناسب است. این نوع از کاغذهای دیواری‌ها قابلیت شستشو ندارند و در مقابل آلودگی و رطوبت بسیار حساس هستند پس کاغذ دیواری از جنس کاغذ برای مناطقی که سطح رطوبت بالاست، اصلا مناسب نیست.

 

کاغذ دیواری وینیل

کاغذ دیواری از جنس وینیل یکی از مقاوم‌ترین انواع پوشش دیوارها در برابر خدشه و خراش به شمار می‌آیند که در برابر چربی و رطوبت با دوام هستند و به سادگی قابلیت شستشو دارند. این جنس از کاغذ دیواری برای کارگاه‌ها، اتاق کودک و فضاهای خشن مناسب و کاربردی است. این نوع کاغذ دیواری‌های PVC در صورت رعایت نکات استاندارد و استفاده از چسب مناسب قابلیت نصب در حمام و آشپزخانه را دارند. میزان ماندگاری این نوع تا 5 سال است.

 

کاغذی دیواری الیاف بافته نشده

این جنس از کاغذ دیواری سازگار با محیط زیست است و بهترین گزینه برای اتاق نشیمن و اتاق کودک است که البته غیر قابل شستشو است اما با دستمال مرطوب و شوینده به راحتی تمیز می‌شود. کاغذی دیواری از جنس الیاف بافته نشده یا نانوون از الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته شده که هیچگونه حساسیتی ایجاد نمی‌کند و همچنین مقاومت بسیار بالایی در برابر پارگی، پوسیدگی و خراش دارند.

 

کاغذ دیواری پارچه‌ای

یکی از گران‌ترین انواع کاغذ دیواری، جنس پارچه‌ای است که نصب آن برای مکان‌های لوکس و لاکچری و کم رفت و آمد، کاربرد دارد. به دلیل دوام بالا این نوع کاغذ دیواری قابلیت شستشو به هر روشی را دارد. کاغذ دیواری پارچه‌ای عایق مناسبی برای صدا و گرما است و مقاومت بسیار بالایی در برابر پارگی دارد. اگر به سبک کلاسیک و مجلل علاقمند هستید این نوع از کاغذ دیواری گزینه بسیار مناسبی برای طراحی دکوراسیون محیط مورد نظر شما است.

 

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی به دلیل داشتن قابلیت شستشو یکی از پرطرفدارترین محصولات در بین خریداران است. این نوع از کاغذ دیواری به گونه‌ای طراحی شده که طرح و نقش روی آن به دلیل خطای دید و سایه‌های موجود در آن برجسته جلوه می‌کند، در حالی که سطح آن صاف است. این نوع کاغذ دیواری بیشتر در سبک‌های مدرن کاربرد دارد و در طرح‌های آن از المان‌هایی همچون سنگ دکوراتیو، تکه سنگ، آجر یا چوب استفاده شده است.

 

کاغذ دیواری الیاف طبیعی

کاغذ دیواری از جنس الیاف طبیعی به دلیل ساخته شده از چوب فانتزی فنلاندی یکی از کمیاب‌ترین انواعی است که قیمت نسبتا بالایی دارد. این جنس از کاغذ دیواری به دلیل داشتن قابلیت شستشو، عدم ایجاد حساسیت و آلرژی، ضد خش، ضد پارگی، سازگار با محیط زیست و طبیعت، طرفداران بسیاری دارد و در طراحی آن از تکه‌های برگ و چوب استفاده شده که زیبایی آن را دوچندان کرده است.

 

کاغذ دیواری نانو

جالب است بدانید که، تکنولوژی نانو به کاغذ دیواری هم رسیده است و این نوع از کاغذ دیواری تمام ویژگی‌های نوع وینیل یا PVC را دارد و علاوه بر آن در برابر دوده و کثیفی مقاوم است و پاره نمی‌شود. کاغذ دیواری نانو به دلیل بهره‌گیری از تکنولوژی در ساخت آن، قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع دیگر دارد. در برابر اشعه خورشید مقاوم است و عایق صدا و گرما نیز می‌باشد. به دلیل ضد حساسیت بودن، این نوع کاغذ دیواری مناسب اتاق کودکان و سالمندان است.

 

کاغذ دیواری فلزی

کاغذ دیواری از جنس فلز از دو لایه فویل فلزی و یک ورقه کاغذی ساخته شده است. این نوع کاغذ دیواری به دلیل فرایند نصب بسیار سخت، طرفداران زیادی ندارد. با نصب کاغذ دیواری فلزی معایب دیوار به خوبی برجسته می‌شود پس قبل از نصب باید دیوارها تعمیر و بازسازی شود.

 

کاغذ دیواری برجسته

کاغذ دیواری‌های برجسته به طرح و رنگ متنوع محبوبیتی خاصی بین خریداران دارد به طوری که برجستگی طرح آن با لمس دست کاملا قابل تشخیص است. به دلیل روکش نانو و وینیل که روی سطح این نوع کاغذ دیواری وجود دارد، طرح‌های برجسته آن کثیف نمی‌شود و قابلیت شستشو دارد.

 

کاغذ دیواری نخی

رنگ کاغذدیواری‌های نخی همواره به رنگ سفید است و برای کسانی کاربرد دارد که قصد دارند که طرح‌های خاص، فانتزی و مدرن خود را متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی مکان مورد نظر پیاده کنند.


موضوعات مرتبط: کاغذ دیواری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انواع خط کشی پارکینگ
چهار شنبه 12 آبان 1400 ساعت 9:28 | بازدید : 72 | نویسنده : admin | ( نظرات )

خط کشی پارکینگ

خط کشی پارکینگ یکی از اموری است که در آخرین مراحل ساخت یک ساختمان مسکونی یا تجاری انجام می‌شود. این کار از چند جنبه حائز اهمیت است. امنیت ورود و خروج خودروها، امنیت افراد پیاده، رعایت حریم مالکیت پارکینگ و زیبایی و نظم پارکینگ ازجمله دلایل خط کشی پارکینگ‌ها هستند. جالب است بدانید که خط کشی پارکینگ انواع مختلفی دارد. این خط کشی ها تنها جنبه تنوع ندارند بلکه هرکدام از آن‌ها برای نوع خاصی از پارکینگ و فضاهای مختلفی اجرا می‌شوند. در این مقاله انواع خط کشی خودرو را توضیح داده و موارد استفاده هرکدام را نیز شرح می‌دهیم. همچنین در خصوص رنگ‌های مناسب برای خط کشی پارکینگ و ابعاد خط کشی نیز صحبت خواهیم کرد. درصورتی‌که قصد خط کشی پارکینگ ساختمان خود را دارید، این مقاله به شما در این کار کمک خواهد کرد.

 

اشکال مختلف خط کشی برای پارکینگ
به‌طورکلی، سه روش برای خط کشی پارکینگ وجود دارد. این روش‌ها بسته به تعداد خودروها، میزان رفت‌وآمد و شکل پارکینگ، اجرا ­می­شوند. در اینجا این سه روش را شرح می‌دهیم.

 

خط کشی طولی یا عمودی پارکینگ
این خط کشی برای پارکینگ‌های با جمعیت زیاد، مانند پارکینگ عمومی مناسب است. البته باید در نظر داشت که اجرای این خط کشی، مستلزم فضای کافی برای تردد و مانور ماشین‌هاست. شکل محل پارک خودروها در این روش به شکل حرف T انگلیسی است. در گوشه‌های فضای پارکینگ نیز شکل محل پارک خودروها به‌صورت حرف L انگلیسی است.

 

ابعاد در خط کشی طولی پارکینگ
عرض در نظر گرفته‌شده برای هر خودرو، باید حداقل 2.4 متر باشد. طول هر جایگاه نیز به مساحت فضای پارکینگ بستگی دارد و تا حدود 5 متر نیز می‌تواند باشد. عرض خطوط کشیده شده نیز حدود 12 سانتی‌متر برای پارکینگ‌های کوچک و 15 سانتی‌متر برای پارکینگ‌های عمومی بزرگ است.

 

خط کشی عرضی یا افقی پارکینگ
برای پارکینگ‌هایی که فضای کمی برای مانور خودروها دارند، خط کشی عرضی توصیه می‌شود. این روش همچنین، برای برخی پارکینگ‌های عمومی در فضای باز یا کنار خیابان‌ها نیز کاربردی است.

 

ابعاد در خط کشی عرضی پارکینگ
در این روش، طول جایگاه در نظر گرفته‌شده برای هر خودرو، حدود شش متر و عرض آن نیز حدود دو متر است. عرض خطوط نیز مانند روش خط کشی طولی 12 تا 15 سانتی‌متر است. در خط کشی عرضی، خودروها به مانور کمتری هم برای حرکت نیاز دارند.

 

خط کشی مورب پارکینگ
این روش، ترکیبی از خط کشی عمودی و افقی است. خط کشی مورب در پارکینگ‌هایی کاربرد دارد که فضای حرکتی کمی را در اختیار خودروها می‌گذارند اما درعین‌حال تعداد خودروها نیز بالاست و نیاز است که ورود و خروج خودروها به‌راحتی انجام شود. از این خط کشی همچنین در فضاهای شهری که محدودیت فضای کمتری دارند هم استفاده می‌شود. کاربرد دیگر آن نیز در مراکز تفریحی و شهربازی‌هاست. در این فضاها افراد پیاده زیادی ممکن است در محوطه پارکینگ حضور داشته باشند. خط کشی مورب باعث می‌شود که رانندگان مجبور شوند با دقت بیشتر پارک کنند یا از پارک خارج شوند که درنتیجه، امنیت افراد پیاده نیز افزایش می‌یابد.

 

ابعاد در خط کشی مورب پارکینگ
عرض جایگاه یک خودرو در خط کشی مورب، حدود 2 متر و طول اختصاص‌یافته به آن نیز می‌تواند تا شش متر افزایش یابد. عرض خطوط، مانند موارد قبلی است و زاویه آن­ها نیز می‌تواند 45 یا 60 درجه باشد.

 

اهمیت نوع رنگ خط کشی پارکینگ
ازآنجاکه پارکینگ جای پررفت‌وآمدی محسوب می‌شود، اولین اصلی که باید در خط کشی آن موردتوجه قرار گیرد، استفاده از رنگ مناسب است. رنگ خط کشی پارکینگ باید حتماً از دوام و مقاومت بالایی در برابر سایش و عوامل آلاینده برخوردار باشد. به این رنگ‌ها در صنعت، رنگ ترافیکی گفته می‌شود. همان رنگی که برای خط کشی جاده‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. رنگ ترافیکی به دو دسته تک ­جزئی و دوجزئی تقسیم می‌شود. رنگ تک­جزئی، ضخامت بسیار کمتری نسبت به رنگ دوجزئی دارد؛ بنابراین بهتر است، در پارکینگ‌های کم ترافیک از آن استفاده شود. تفاوت دیگر این دو نوع رنگ در این است که رنگ تک­ جزئی در دو رنگ سفید و زرد اما رنگ دوجزئی فقط در رنگ سفید، تولید می‌شود. برای مشخص کردن محدوده پارکینگ، از رنگ زرد و برای خط کشی خطوط داخلی از رنگ سفید استفاده می‌شود. خط کشی پارکینگ را می‌توان به کمک قلم‌مو، غلتک یا ماشین‌آلات مخصوص رنگ‌آمیزی انجام داد. نکته مهم در همه آن‌ها این است که سطح موردنظر باید کاملاً عاری از چربی و خشک باشد وگرنه از خاصیت چسبندگی رنگ کم می‌شود. نکته آخر هم این است که می‌توان از برچسب‌های خط کشی در پارکینگ استفاده کرد. این برچسب‌ها دوام بالایی دارند و اجرای آن‌ها ساده است. هرچند که تعویض آن‌ها کمی مشکل‌تر است چراکه نیاز است، برچسب قبلی کاملاً کنده شود.

 

خلاصه ای از خط کشی پارکینگ
اگر قصد بازسازی خانه یا ساختمان مسکونی خود را دارید، بد نیست که خط کشی پارکینگ ساختمان را نیز تجدید کنید. خط کشی بهینه می‌تواند از خسارات ناشی از تصادفات جزئی و یا وارد شدن ساکنین به حریم یکدیگر جلوگیری کند. این کار همچنین، زیبایی و نظم را به پارکینگ بازمی‌گرداند. انواع خط کشی پارکینگ شامل طولی، عرضی و مورب است. خط کشی طولی برای پارکینگ‌های عمومی و با جمعیت بالا مناسب است. این در حالی است که خط کشی عرضی برای پارکینگ‌های کوچک و خط کشی مورب بیشتر در محیط‌های باز و پررفت‌وآمد، انجام می‌شود. در اجرای خط کشی پارکینگ باید حتماً از رنگ‌های ترافیکی با مقاومت مکانیکی، شیمیایی و رطوبتی بالا استفاده شود.


موضوعات مرتبط: خط کشی پارکینگ , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انواع استخر در بازسازی خانه
سه شنبه 11 آبان 1400 ساعت 9:56 | بازدید : 71 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

داشتن استخر شخصی در خانه برای تفریح و آب‌تنی کردن در کنار اعضای خانواده و ثبت لحظات خوش و مفرح یکی از ایده‌آل‌هایی است که بسیاری در بازسازی خانه اجرای آن را در اولویت قرار می‌دهند. از این روز اجرا و طراحی استخر براساس موقعیت و فضای موجود در بازسازی خانه در انواع مختلفی امکان‌پذیر است که در ادامه به تفکیک به جزییات آنها خواهیم پرداخت.

 

مزیت داشتن استخر در خانه
شنا و ورزش‌های آبی طرفدار بسیاری دارد و بر سلامت روحی و جسمی افراد تأثیر به سزایی دارد. بنابراین اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دلیل مشغله کاری فرصت استفاده از استخرهای عمومی را ندارید، تجهیز خانه شخصی به استخر به شما پیشنهاد می‌شود و تنها کافی با بازسازی خانه به صورت جزئی این امکان را برای خود و خانواده‌تان فراهم کنید. استخر در خانه علاوه بر ایجاد هیجان و زمینه تفریح در منزل برای اعضای خانواده، یکی از گزینه‌های بسیار عالی برای بهره‌مندی از خواص درمانی آب و پیاده‌روی در آن است. استخرها در خانه با ابعاد و انواع مختلفی براساس استانداردهای مهندسی و حرفه‌ای طراحی می‌شوند که فقط باید بازسازی خانه برای ایجاد استخر به یک متخصص و اهل فن واگذار کرد تا از بروز بسیاری از خسارات احتمالی مالی جلوگیری کرد. بنابراین به منظور صرفه‌جویی در زمان و هزینه اگر حین بازسازی خانه، فضای خالی و مناسبی برای ساخت استخر دارید، می‌توانید در متراژ و محیط مورد نظر این پروژه را نیز عملیاتی کنید.

 

آشنایی با انواع استخر در خانه
استخرها در خانه از نظر موقعیت قرارگیری به دو دسته سرپوشیده و روباز تقسیم می‌شوند که هر کدام طرفداران خاص خود را دارد.

 

استخر رو باز در خانه

یکی از انواع استخرها که حین بازسازی خانه مورد توجه قرار می‌گیرد، ساختن استخر رو باز است. این نوع استخر در فضای باز خانه مانند حیاط، تراس و حتی پشت بام قرار می‌گیرد. ابعادی که برای استخر رو باز در زمان بازسازی خانه مورد نیاز است، معمولا ابعاد 2×4 ،3/5 ×7 ، 4×8 ، 5×10 ، 6×12 است و در طراحی این نوع استخر توجه به مصالح به کار رفته و فاصله استخر با ساختمان حائز اهمیت است.

 

استخر سرپوشیده در خانه

یکی از ایده‌های کاربردی و جذاب در بازسازی خانه اضافه کردن پنل استخر سرپوشیده است. در صورتی که در بخشی از فضای بسته خانه، ظرفیت طراحی و ساخت استخر را دارید، بهتر است استخر سرپوشیده با امکانات سونا و جکوزی را متناسب با ابعاد و بودجه در محیط اختصاصی داخل خانه خود تعبیه کنید.

 

پرکاربردترین انواع استخرها از نظر سازه
هنگام بازسازی خانه، شما امکان اجرای پروژه ساخت هر نوع استخری براساس شرایط، دکوراسیون و امکانات موجود دارید اما در این میان همواره اجرای برخی از انواع استخرها در بین عموم مردم اقبال بیشتری دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

استخر بتنی

در ساختار این نوع استخرها همان طور که از نام آنها مشخص است، بتن استفاده می‌شود و از نظر استحکام در سطح قابل قبولی هستند. استخر بتنی در خانه در ابعاد و اندازه‌های گوناگونی قابلیت طراحی و ساخت دارد و تنها باید در شاخصه‌های بازسازی خانه قرار گیرد. هزینه تعمیرات و نگهداری استخر بتنی به نسبت بالاست و امکان رشد جلبک و باکتری در سطح حفره‌های بتنی استخر وجود دارد و همواره باید آب آن را از نظر سلامت بررسی کرد.

 

استخر فایبرگلاسی

ساخت استخر خانگی از نوع سازه فایبرگلاسی در زمان بازسازی خانه طرفداران بسیاری دارد. این نوع استخرها همانند استخر‌های بتنی از استحکام و طول عمر بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل اجرای آن مقرون به صرفه است. استخرهای فایبرگلاسی به دلیل اینکه صورت پیش ساخته در بازار وجود دارند، به سادگی قابل نصب هستند. همچنین به دلیل نوع ساختار بدنه، این نوع استخر محیط سازگاری برای رشد باکتری نیست، بنابراین نیاز به نگهداری و نظافت مداوم و پی در پی ندارد.

 

انواع استخر از نظر محل قرارگیری
جانمایی در انتخاب نوع استخر بسیار مهم است به طوری که باید زمان بازسازی خانه دقت لازم را داشت چرا که استخرها از لحاظ موقعیت و محل قرارگیری نسبت به سطح زمین به سه دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

 

استخرهای رو زمینی

در این نوع استخر باید توجه داشته باشید که کاسه استخر روی سطح زمین قرار می‌گیرد، بنابراین هنگام بازسازی خانه باید تمام اتصالات آب، برق و فاضلاب مورد نیاز استخر را به صورت ثابت در نظر بگیرید. به دلیل عمق کم امکان شیرجه در این استخر وجود ندارد و تنها جنبه تفریحی و بازی دارد.

 

استخرهای بالای زمینی

در صورتی که هنگام بازسازی خانه، خواهان طراحی استخر بالاتر از سطح زمین هستید، باید بدانید که فونداسیون اصلی یا سکو، با کمی ارتفاع همراه است. همچنین به لحاظ ساختاری این نوع استخر قابلیت جابجایی دارد و ظرفیت و عمق آن کم است. این نوع استخر برای مناطقی دارای اختلاف دمای تابستان و زمستان بسیار متغیر، مناسب است. به طوری که در فصل زمستان و یخبندان می‌توان این استخر را جمع کرد.

 

استخرهای درون زمینی

طراحی و ساخت این نوع استخر با گودبرداری و حفر گودال در زمین همراه است. پس در بازسازی خانه باید به این نکته توجه کنید که کاسه و فنداسیون استخر باید درون زمین قرار گیرد و امکان افزایش ظرفیت و عمیق‌تر شدن را نیز دارد.

 

انواع استخر از نظر روش تصفیه آب
یکی از پیش‌نیازهای ساخت و طراحی استخر که باید در پروژه‌های بازسازی خانه مورد توجه قرار گیرد، سیستم تصفیه آب استخر برای رفع آلودگی است، که انواع استخر بر حسب شیوه تصفیه آب به سه دسته تقسیم می‌شوند:

 

استخر راکد

روش تصفیه استخرهای راکد همانند وان حمام است، که با افزایش آلودگی باید سریعا آب آن تعویض شود. همچنین باید قبل از هر دوره استفاده از استخر نسبت به ضدعفونی و کلرزنی اقدام کرد.

 

استخر دارای جریان آب گذرا

منبع تغذیه آب مورد نیاز این نوع استخر از طریق چاه یا نهرهای جاری است و به طور قطع در زمان خالی و پر شدن مجدد، حجم زیادی از آب تلف می‌شود. به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های ناشی از آلودگی آب باید نسبت به میکروب‌زدایی با استفاده از مواد ضدعفونی کننده اقدام کرد.

 

استخر دارای جریان آب در گردش

یکی از سیستم‌های پیشرفته تصفیه آب در استخرها، استفاده از سیستم جریان آب در گردش است. این سیستم از امکاناتی همچون کلرزنی، فیلتر و پمپ آب برخوردار است و ایمن‌ترین شیوه برای تصفیه آب استخر به شمار می‌رود. روش تصفیه آب استخر بدین شکل است، که به طور مرتب آب کثیف و استفاده شده با آب فیلتر و تصفیه شده جایگزین می‌شود.

 

موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اشتباهات رایج در چیدمان منزل
سه شنبه 11 آبان 1400 ساعت 9:55 | بازدید : 70 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی، شامل صدها تصمیم ریز و درشت در مورد چیدمان وسایل مختلف در منزل است. این تصمیمات از انتخاب مبلمان، آزمایش انواع رنگ برای عناصر مختلف تا انتخاب تابلو برای دیوارها را دربر می­گیرند. طراحی دکوراسیون داخلی از علوم مختلفی مانند روانشناسی برای انتخاب بهترین چیدمان منزل کمک می‌گیرد. هر اشتباه کوچک در این کار می‌تواند، منجر به به‌هم‌ریختگی فضا شود. بیشتر ما برای چیدمان داخلی منزلمان از طراح دکوراسیون داخلی کمک نمی‌گیریم، بنابراین طبیعی است که چیدمان خانه‌مان هم دارای اشکالاتی باشد. در این مقاله، نظرسنجی انجام‌شده از هشت طراح برجسته دکوراسیون داخلی در اروپا و آمریکا در مورد اشتباهات رایج در چیدمان منزل به فارسی ترجمه شده است. اگر قصد بازسازی خانه خود را دارید با مطالعه این مقاله، تغییراتی هم در چیدمان طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان ایجاد کنید.

 

هشت اشتباه رایج در چیدمان منزل
در این بخش، نظر هشت طراح دکوراسیون داخلی در مورد اشتباهات رایج در چیدمان منزل که مردم عادی مرتکب می‌شوند، آورده شده است. برطرف کردن این اشتباهات گاه بسیار ساده و گاه هزینه‌بر است.

 

یکنواختی ارتفاع مبلمان در همه جای خانه
Abigail Ahearn طراح دکوراسیون مستقر در لندن می‌گوید:

«این یک اشتباه ساده است که باعث می‌شود، فضاهای مختلف خانه به‌درستی از هم تفکیک نشوند. علاوه بر این، این کار محیط خانه را یکنواخت کسل‌کننده می‌کند». او معتقد است که ارتفاع مبلمان، صندلی و میزها باید در قسمت‌های مختلف خانه با مقیاس مناسبی تغییر کنند. این طراح اشاره می­کند که باید فضای خانه را باید به یک شهر تشبیه کرد و قسمت‌های مختلف آن را با تناسبات و ارتفاعات مختلف، پر کرد.

 

استفاده از مبلمان تیره در محیط های کوچک
طراحی دکوراسیون داخلی فضای کوچک، همیشه یک چالش است. Tali Roth مدیر شرکت طراحی دکوراسیون داخلی Tali Roth در نیویورک، می‌گوید:

«اغلب متوجه این اشتباه در خانه‌های کوچک می‌شوم که در آن‌ها از مبلمان تیره استفاده شده است. مبلمان تیره، موجب احساس خفگی و شلوغی فضا می‌شود. در خصوص آپارتمان‌های کوچک، باید از مبلمانی سبک و ظریف و با رنگ‌های روشن استفاده کرد. اگر از رنگ‌های براق که نور را منعکس می‌کنند استفاده شود، فضا بزرگ‌تر به نظر خواهد رسید».

 

آویزان کردن تابلو در ارتفاع اشتباه
Max Humphrey که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی در پورتلند آمریکا فعالیت می‌کند، می‌گوید:

«اینکه یک اثر هنری یا تابلو برای خانه خود انتخاب کنید، تنها نیمی از راه است. یک اشتباه رایج در چیدمان منزل این است که تابلوها را بیش‌ازحد پایین یا بالا آویزان می‌کنند. بهتر است که اثر هنری را که برای آن هزینه‌ای پرداخت کرده‌اید در نقطه‌ای آویزان کنید که بتواند به بهترین شکل خودش را نشان دهد». توصیه او این است که از سطح ارتفاع چشم خودتان برای تنظیم ارتفاع تابلو استفاده کنید.

 

پیروی بیش از حد از مد روز
Nate Berkus یکی از برترین طراحان دکوراسیون داخلی، معتقد است که پیروی بیش‌ازحد از مد، خانه را از اصالت خارج می‌کند. او اشاره می­کند که طراحی دکوراسیون داخلی باید ابتدا به سلایق و نیازهای افراد خانه پاسخ دهد و پس‌ازآن می‌تواند، نگاهی هم به مد روز داشته باشد. او می‌گوید:

«هر وسیله‌ای که مد می‌شود را صرفاً به دلیل مد شدن آن نخرید و در چیدمان خانه خود وارد نکنید. فضای خود را شخصی کنید تا در سال‌های آینده هم آن را دوست داشته باشید».

در این خصوص، دیگر طراحان دکوراسیون داخلی هم اشاره می‌کنند که در تنظیم رنگ نباید، بیش‌ازحد به ست کردن رنگ‌های مد روز تمرکز کرد. اگر تمامی المان‌ها از رنگ‌های هم‌خانواده انتخاب شوند، فضای خانه بی‌روح و یکنواخت خواهد شد. باید، المان‌های خانه را از رنگ‌های متضاد و هم‌خانواده در تناسب با هم انتخاب کرد.

 

عدم تنوع در منابع نور
Athena Calderone بنیان‌گذار بنیاد EyeSwoon معتقد است که بیشتر خانه‌ها نور مناسبی ندارند. او می‌گوید:

«آنچه چیدمان منزل را نمایان می‌کند، نورپردازی مناسب است. نور از بالا نباید تنها گزینه برای نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی باشد. درصورتی‌که فقط از نورهای سقفی و در ارتفاع مشابه استفاده شود، فضای خانه خشن و بی‌روح به نظر خواهد رسید. از منابع نور مختلف در ارتفاع متفاوت استفاده کنید. چراغ‌های از کف یا رومیزی، گزینه‌های خوبی برای این کار هستند. همچنین، سعی کنید غلبه نور گرم را در فضا بیشتر باشد تا صمیمیت بیشتری در خانه ایجاد شود».

 

عدم تناسب اندازه المان ها
Brook Lang طراح دکوراسیون داخلی ساکن شیکاگو معتقد است:

«در بسیاری از خانه ­ها، میز ناهارخوری بزرگ، فضا را به هدر داده است. در انتخاب سایز میز ناهارخوری، باید تعداد اعضای خانه و مساحت آن را در نظر داشته باشید. با صرفه‌جویی در فضای آشپزخانه، فضای بیشتری برای چیدمان دیگر المان‌ها خواهید داشت. باید بدانید که معمولاً نمی‌توانید از سطح میز ناهارخوری، استفاده دیگری بکنید».

اشتباه مشابه دیگری که متخصصان طراحی دکوراسیون داخلی به آن اشاره می‌کنند، اندازه فرش است. در بسیاری از خانه‌ها اندازه فرش با مساحت و چیدمان دیگر المان‌ها، هماهنگی ندارد. اصل اساسی در اندازه فرش این است که لبه‌های آن به لبه‌های مبلمان برسد. نکته دیگری که بسیاری از افراد از آن مطلع نیستند، این است که زیر میز ناهارخوری باید پوششی وجود داشته باشد که افراد پای خود را روی آن بگذارند. در غیر این صورت، فضای ناهارخوری به‌اندازه کافی از دیگر فضاها تفکیک نخواهد شد.

 

عدم تناسب فضاها در خانه
Mikel Welch طراح دکوراسیون داخلی در میشیگان آمریکا می‌گوید:

«یک اشتباه رایج در طراحی دکوراسیون داخلی بسیاری از خانه‌ها این است که فضاها به شکل درستی تقسیم نشده‌اند».

او معتقد است:

«به‌جای اندازه‌گیری چشمی، باید نقشه فضا را روی کاغذ کشید و طبق اصول، فضای مشخصی به چیدمان مبلمان، فضای تماشای تلویزیون، کتابخانه و غیره اختصاص داد. مشکلی که در بسیاری از خانه­ ها وجود دارد، این است که مبلمان، فضایی بیش‌ازاندازه اشغال کرده و در عوض فضاهای خلاقانه، مانند فضای مطالعه، نادیده گرفته‌شده‌اند».

 

چیدن مبلمان در برابر دیوار
Betsy Burnham مدیر استودیوی Burnham در آمریکا می‌گوید:

«این‌یک تله ساده در چیدمان خانه است. علاقه اکثر مردم این است که مبلمان خود را پشت به دیوار قرار داده و به آن بچسبانند. آن‌ها تصور می‌کنند که این کار باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شود درحالی‌که این کار فضاهای باقی‌مانده را بی‌استفاده می‌کند. علاوه بر این، این شیوه چیدمان، تقریباً تمامی خانه‌ها را شبیه به یکدیگر کرده است». او توصیه می‌کند که مبل‌ها را به سمت یکدیگر بکشید، به‌نحوی‌که بشود از اطراف آن‌ها رفت‌وآمد کرد. این کار، تنوع بیشتری به طراحی دکوراسیون داخلی خواهد داد.

 

مروری اجمالی بر اشتباهات رایج در چیدمان خانه
چیدمان خانه، کاری تخصصی است و نیازمند آشنایی با علومی مانند روانشناسی، رنگ‌شناسی و نقشه‌کشی است. به دلیل این‌که عموم مردم آشنایی چندانی با این حوزه ندارند، طبیعی است که اشتباهات مشابهی را در طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان خانه‌ها ببینیم. در این مقاله، رایج‌ترین این اشتباهات را از نگاه هشت متخصص طراحی دکوراسیون داخلی در آمریکا و اروپا بررسی کردیم. عدم تناسب در اندازه فضاها و سایز المان‌ها، نورپردازی، انتخاب رنگ اشتباه، معیار قرار دادن مد روز و جانمایی اشتباه المان‌ها از اصلی‌ترین اشتباهات رایجی بودند که در این مقاله بررسی کردیم.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نحوه کفسابی انواع سنگ کفپوش
دو شنبه 10 آبان 1400 ساعت 9:47 | بازدید : 67 | نویسنده : admin | ( نظرات )

کفسابی و سنگسابی

کفسابی و سنگسابی یکی از تکنیک‌های مفید در بازسازی خانه است. کفپوش، یکی از مهم‌ترین عناصر تشکیل‌دهنده دکوراسیون داخلی خانه است. این المان، مانند دیگر بخش‌های خانه ممکن است، دچار فرسودگی شود یا آسیب ببیند. شاید اولین گزینه‌ای که در چنین شرایط به ذهن صاحب‌خانه بیاید، تعویض کفپوش باشد که کاری بسیار پردردسر و هزینه‌بردار است. بهترین گزینه برای رفع نواقص به وجود آمده در کفپوش سنگی، سرامیکی و موزاییکی یک ساختمان، کفسابی و سنگسابی است. در این مقاله، ضمن تعریف سنگسابی و کفسابی و مزایای انجام آن، به تشریح مراحل انجام این عملیات می‌پردازیم. همچنین، نکاتی را درباره هرچه بهتر انجام شدن این عملیات شرح خواهیم داد. درصورتی‌که قصد بازسازی خانه خود و انجام عملیات کفسابی سنگ کفپوش آن را دارید؛ این مقاله به کمک شما خواهد آمد.

 

سنگسابی و کفسابی چیست و چه مزایایی دارد؟
سنگسابی و کفسابی به عملیاتی گفته می‌شود که در آن با برداشته شدن لایه­ هایی به ضخامت کلی چند میلی‌متر از روی سنگ، معایب آن برطرف می‌شود. این معایب می‌توانند موارد زیر باشند:

  • ترک‌های سطحی
  • کثیفی و آلودگی
  • کدر شدگی
  • ناخنک
  • از تراز خارج شدگی قطعات سنگی
  • سوراخ‌های ریز

این معایب هرکدام، ممکن است به دلایل مختلفی به وجود آمده باشند که اصلی‌ترین آن استهلاک و فرسودگی سنگ‌ها به‌مرورزمان است. همچنین، ریخته شدن اسید و مواد خورنده، ضربه و زلزله‌های خفیف، می‌توانند باعث بروز چنین مشکلاتی شوند. علاوه بر استفاده در بازسازی خانه، پس از اتمام مراحل ساخت یک خانه هم از سنگسابی و کفسابی استفاده می‌شود. مسلماً در طول مراحل نازک‌کاری یک ساختمان، مانند رنگ زدن دیوارها و غیره، موادی مانند رنگ، بتونه و اسید روی سنگ‌ها ریخته می‌شوند که کارفرمایان در این مرحله، از سنگسابی و کفسابی، برای جلا دادن به سنگ کفپوش استفاده می‌کنند. آن‌ها در هنگام خرید سنگ برای کفپوش واحدهای در حال ساخت، سنگ‌های ساب نخورده می‌خرند؛ چراکه می‌دانند، پس از نازک‌کاری نیاز دارند که آن‌ها را مجدداً ساب بزنند. به‌این‌ترتیب، آن‌ها، کمی در هزینه ­های خود صرفه­ جویی می­ کنند.

سنگسابی و کفسابی مزایای مختلفی دارد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • جلا یافتن سنگ‌ها، درخشندگی فوق‌العاده آن‌ها و بازگشت حس زنده به دکوراسیون داخلی خانه
  • تمیز به نظر رسیدن خانه
  • هزینه مقرون‌به‌صرفه نسبت به تعویض کفپوش در بازسازی خانه
  • سرعت بالای اجرا
  • دوام بالا تا چندین سال در صورت استفاده درست
  • در دسترس بودن شرکت‌های خدمات سنگسابی و کفسابی
  • سازگاری با محیط‌زیست در مقایسه با تعویض کفپوش
  • قابلیت اجرا بر روی تمامی سنگ‌ها، سرامیک و موزاییک
  • کاهش لغزندگی کفپوش

 

مراحل انجام سنگسابی و کفسابی
سنگسابی و کفسابی فرآیندی تخصصی است و ریزه‌کاری‌هایی دارد که فقط شرکت‌ها و افراد مطلع و باتجربه از آن آگاه هستند. این فرآیند، اصولی کلی دارد اما برای هر سنگ لازم است که جزئیات خاصی رعایت شود. درواقع، سنگ‌ها در ساختارشان باهم تفاوت‌هایی هرچند جزئی دارند که نادیده گرفتن آن‌ها ممکن است، باعث آسیب رسیدن به سنگ در طول سنگسابی و کفسابی شود.

در اینجا اصول اولیه سنگسابی و کفسابی را شرح می‌دهیم.

 

تمیز کردن سطح
اطمینان حاصل کنید که سطح موردنظر از انواع چربی و آلودگی، پاک‌شده است. برای این منظور، چند ساعت قبل از عملیات سنگسابی، کفپوش را با مواد شوینده بشویید.

 

لقمه 46
درصورتی‌که تازه کار ساخت ساختمان به پایان رسیده است، این مرحله اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این مرحله از سنگسابی و کفسابی لازم است که لقمه شماره 46 زیر دستگاه نصب شده و تمام سطح با آن ساب زده شود و پستی‌وبلندی‌ها یکدست شوند.

 

لقمه 60
لقمه‌هایی که زیر دستگاه سنگسابی و کفسابی به کار می‌روند، مانند سنباده، هرچه شماره بزرگ‌تری داشته باشند، نرم‌تر هستند. در مرحله دوم از سنگسابی و کفسابی، باید با لقمه 60، درز سنگ‌ها و بتونه‌های آن‌ها را پر کنید.

 

لقمه های 120 و 220
در مرحله قبل، لقمه 60 خطوطی روی سنگ به‌جا می‌گذارد که لازم است، برطرف شوند. این کار با استفاده از لقمه 120 و پس‌ازآن لقمه 22، انجام می‌شود. پس از پایان این مرحله، سنگ‌ها به‌صورت کاملاً یکدستی مات شده­اند.

 

لقمه لاکی
براق‌سازی کفپوش در چند مرحله انجام می‌شود که اولین آن‌ها ساب زدن با استفاده از لقمه لاکی است. این لقمه، زیرسازی لازم برای مراحل بعدی را انجام می‌دهد.

 

لقمه 600
در مرحله قبل، خطوط ریزی روی سنگ‌ها ایجاد می‌شود که با استفاده از لقمه 600 برطرف خواهند شد.

 

لقمه 800، لقمه سیناکس و ساب ایتالیایی
در این مرحله سطح به حداکثر درخشندگی خود می‌رسد. لقمه 800، یک ساب بسیار نرم را روی کفپوش اعمال می‌کند و تمامی خطوط ریز باقی‌مانده از مراحل قبل را هم از بین می‌برد. پس‌ازاین مرحله، می‌توانید با استفاده از لقمه‌های پولیش تکمیلی دیگر، درخشندگی سطح را بیشتر کنید که به آن ساب ایتالیایی نیز می‌گویند.

 

چند نکته مهم در سنگسابی و کفسابی
یک کفساب حرفه‌ای همواره نکاتی را در نظر دارد که باعث بهبود کیفیت کارش و جلوگیری از خسارات احتمالی خواهد شد. برخی از این نکات را اینجا مطرح می‌کنیم.

  • قبل از شروع به کار، حتماً از محکم بودن همه قسمت‌های کفپوش، اطمینان حاصل کنید. در صورت لق بودن برخی از نقاط، لازم است که ابتدا آن قطعه را محکم کنید.
  • برای کفسابی سنگ تراورتن، نیازی به استفاده از مرحله لقمه 46 نیست.
  • در سنگسابی و کفسابی نقاطی که به علت ریختن اسید سوراخ شده­اند، نیاز به تکرار برخی از مراحل وجود دارد.
  • در خصوص سنگ گرانیت باید در مراحل براق‌سازی سنگ از لقمه‌های اسیدی که باعث درخشندگی بیشتر و محافظت از سنگ در برابر عوامل خارجی می‌شوند، استفاده کرد.
  • سنگ گرانیت معمولاً به حدود 20 دور ساب زدن نیاز دارد که نسبت به سنگ‌های دیگر با متوسط 12 دور، بسیار بیشتر است. همچنین، در براق کردن آن باید از لقمه‌های بیشتری علاوه بر لقمه 800 استفاده کرد. این لقمه‌ها می‌توانند شماره‌های 1000 تا 1500 و یا بی بیلوکس باشند.
  • برای کفسابی موزاییک باید از لقمه‌های مخصوص موزاییک، استفاده شود.
  • به‌منظور آب‌گریز کردن کفپوش در فرایند سنگ سابی و کفسابی می‌توان، از دستگاه کفسابی نانو ساب استفاده کرد.
  • از لقمه 800 برای سنگ سابی سنگ گوهره که از خانواده سنگ مرمر است، نباید استفاده کرد.

 

انواع دستگاه سنگسابی و کفسابی
دستگاه کفسابی انواعی دارد که هرکدام کاربرد به‌خصوص خود را دارند. عمده‌ترین این دستگاه عبارت‌اند از:

  • دستگاه کفسابی سه فاز: که با برق سه فاز کار می‌کند و مخصوص مساحت‌های بالای 100 متر است.
  • دستگاه کفسابی تک فاز: که با برق تک فاز کار می‌کند و برای مساحت‌های کمتر از 100 متر مناسب است.
  • دستگاه کفساب پله: این دستگاه به دلیل شکل خاصش، مخصوص سنگسابی و کفسابی پله طراحی شده است.

 

سنگسابی و کفسابی کفپوش در یک نگاه
یکی از مراحل لازم در بسیاری از پروژه­ های بازسازی خانه، کفسابی کفپوش است. این عملیات باعث درخشندگی و نو شدن کفپوش می‌شود. کل این فرآیند، به‌این‌ترتیب است که دستگاه کفساب ابتدا با استفاده از لقمه‌ها یا ساب­زن‌های شماره پایین، سطح را یکدست کرده و سپس به درجات مختلف آن را براق می‌کند. سنگسابی و کفسابی برای سنگ‌های مختلف متفاوت است و برای هر سنگ باید از لقمه‌های مخصوص همان سنگ استفاده نمود. این فرآیند مقرون‌به‌صرفه و سریع است و نیاز به نیروی بسیار ماهر دارد.

برچسب‌ها: کفسابی , سنگسابی ,

موضوعات مرتبط: کفسابی و سنگسابی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


استفاده از آینه در دکوراسیون اتاق خواب
دو شنبه 10 آبان 1400 ساعت 9:46 | بازدید : 65 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

آینه همواره یکی از ابزارهای محبوب متخصصین طراحی دکوراسیون داخلی بوده است. این المان، علاوه بر فضاهای مشترک در اتاق خواب نیز کاربرد دارد. آینه انواع متنوعی دارد و علاوه بر کارکرد معمولی ­اش باعث درخشندگی و القای حس زندگی به فضا می‌شود. نصب آینه در اتاق خواب، نیازمند رعایت نکاتی است که توجه به آن‌ها زیبایی اتاق و کارایی آینه را بیشتر خواهد کرد. در این مقاله به مزایای استفاده از آینه در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب، خواهیم پرداخت. پس‌ازآن هم به دو موضوع محل مناسب برای نصب و آینه مناسب برای هر اتاق خواب می‌پردازیم. شاید شما هم در پایان این مقاله تصمیم به استفاده از آینه در اتاق خواب خود بگیرید.

 

هشت فایده استفاده از آینه در اتاق خواب
افراد به دلایل مختلفی از آینه استفاده می‌کنند که مهم­ترین آن­ها، بررسی وضعیت ظاهری خودشان است. آرایش خانم‌ها، بستن کراوات و شانه کردن مو برخی از این موارد هستند. اما آینه علاوه بر مفید بودن، زیبا نیز هست، به‌ویژه اینکه برخی از آن‌ها مدل‌های متفاوتی در شکل و اندازه، نسبت مدل‌های معمول دارند. در اینجا، فواید اصلی حضور آینه در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب را بررسی می‌کنیم.

 

کمک به بزرگتر به نظر رسیدن فضا
اگر اتاق خواب کوچکی دارید، یک ترفند برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا، نصب آینه در طراحی دکوراسیون داخلی است. این کار به روحیه شما نیز کمک می‌کند و باعث می‌شود کمتر در اتاق خودتان، احساس خفگی کنید.

 

اضافه شدن یک نقطه کانونی به اتاق
وقتی‌که به یک نقطه کانونی در اتاق فکر می‌کنیم، اغلب در نظرمان یک تابلوی نقاشی، شومینه یا مبلمان مجسم می‌شود. بااین‌حال، آینه می‌تواند یک نقطه کانونی با ظاهری بسیار زیبا در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما ایجاد کند. برای این کار بهتر است از آینه‌های بزرگ و پر تزیین یا آینه‌قدی استفاده کنید. همچنین، با قرار دادن آن‌ها روی بزرگ‌ترین دیوار یا میز، نتیجه بهتری خواهید گرفت. برای شدت بخشیدن به این نقطه کانونی می‌توانید از چراغ‌هایی در اطراف آینه خود استفاده کنید.

 

افزایش جذابیت اتاق
با نصب آینه درجایی که بتواند عناصر زیبا و جذاب اتاق خواب شما را منعکس کند، جذابیت طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خود را افزایش می­دهید. این عناصر جذاب می‌توانند گیاهان زیبا، مجسمه هنری یا تابلوی نقاشی نفیس آویزان شده به دیوار روبه‌رو باشند.

 

افزایش نور اتاق خواب
یک آینه می‌تواند به‌راحتی از طریق بازتاب نور، نور اتاق شما را افزایش دهد. در طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده از نور بسیار حیاتی است. یکی از ابزارهای یک طراح حرفه‌ای برای خانه‌هایی که نور طبیعی کمی دارند، استفاده از آینه است.

 

افزایش انرژی اتاق
اگر به طراحی دکوراسیون داخلی علاقه دارید حتماً کلمه فنگ شویی به گوشتان خورده است. فنگ شویی، مبحثی ریشه‌دار در فرهنگ‌های شرق آسیایی است که در خصوص انرژی اجسام صحبت می‌کند. آینه، عنصری با انرژی مفید در فنگ شویی به شمار می‌آید. آینه در بسیاری از فرهنگ‌ها، مانند فرهنگ ما، نماد آب است که با خود انرژی زلال و شفافی به همراه می‌آورد. به‌این‌ترتیب، استفاده از آن در اتاق خواب، تأثیر مثبتی بر روح و روان شما خواهد داشت.

 

کمک به تمرکز
برای بسیاری از افراد، رد شدن از جلوی آینه تمرکز آن‌ها را افزایش داده و اصطلاحاً حواس آن‌ها را جمع می‌کند. همچنین، آینه به شما کمک می‌کند که همواره از وضعیت ظاهری خود، مثلاً بعد از صرف غذا یا برخاستن از خواب، مطلع باشید. کاربرد دیگر آینه در طراحی دکوراسیون داخلی این است که فرد را نسبت به مرتب نگه‌داشتن اتاق خوابش، حساس‌تر می‌کند.

 

افزایش امنیت در اتاق خواب
اگر در خانه خود از افراد سالمند مراقبت می‌کنید یا کودکی خردسالی دارید، استفاده از آینه در طراحی دکوراسیون داخلی کمک می‌کند که همواره از وضعیت آن‌ها مطلع باشید. برای این کار کافی است که آینه را روبه ­روی درب ورودی به نحوی قرار دهید که محل نشستن یا خوابیدن این افراد را پوشش دهد.

 

پنهان کردن نقاط نه چندان زیبا
ممکن است در اتاق خواب خود دیواری داشته باشید که رنگ آن ترک‌ خورده یا ریخته است. استفاده از آینه در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق، کمک می‌کند که بتوانید این نقاط را از نظر بپوشانید.

 

بهترین نقطه برای نصب آینه در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب
شاید شما هم جزء افرادی باشید که با بیدار شدن از خواب و دیدن خودشان در آینه روبه‌رو، مشکل داشته باشند یا حتی بترسند. واقعیت این است که پیدا کردن محل مناسب برای نصب آینه در اتاق خواب، جزء کارهای سخت طراحی دکوراسیون داخلی است. درواقع، طبق اصول طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین فنگ شویی بهتر است که آینه نزدیک به تخت خواب و رو به پنجره نباشد. این کار، باعث آرامش و خواب بهتر می‌شود که همه انسان‌ها به آن نیاز دارند. مکان ایده­ آل برای آینه در اتاق خواب، قرار گرفتن روی دیوار یا میزی است که رو به این دو المان، یعنی تخت خواب و پنجره نباشند. آینه‌های قدی را هم بهتر است در سه‌کنج اتاق جای دهید. همچنین، برای یک اتاق کوچک، قرار دادن آینه در کنار تخت خواب هم یکی دیگر گزینه‌هاست. نکته جالب اینجاست که طبق اصول فنگ شویی و دقیقا به علت انرژی مثبت آینه، بهتر است که آن‌ها را هنگام شب بپوشانید. این کار خواب بهتری را برای شما رقم می‌زند.

 

کدام آینه برای اتاق خواب شما مناسب است؟
در طراحی دکوراسیون داخلی، آنچه برای المان‌های درون یک فضا تعیین تکلیف می‌کند، سبک طراحی است. امروزه، تنوع بی‌شماری از قاب آینه در بازار وجود دارد. حتی شما می‌توانید با شکل‌های مدنظر خودتان، آینه دلخواهتان را سفارش دهید. بااین‌حال، مسلماً همه آن‌ها با اتاق خواب شما سازگار نیستند. اگر سبک اتاق شما مینیمال است، بهتر است از آینه‌ای با قاب ساده چهارگوش یا دایره استفاده کنید. در سبک‌های مدرن و هندسی طراحی دکوراسیون داخلی هم می‌توان از اشکالی مانند مثلث، چندضلعی یا بیضی استفاده کرد. همچنین، تعیین کنید که به‌غیراز زیبایی در طراحی دکوراسیون داخلی، قرار است از آینه خود چه استفاده‌ای داشته باشید. اگر برای آرایش و یا تنظیم لباس خود از آینه اتاق استفاده می‌کنید، بهتر است آینه‌های بزرگ‌تر یا قدی را درنظر داشته باشید. توجه کنید که جنس قاب آینه هم باید با دیگر المان‌های درون اتاق، هماهنگی داشته باشد. درصورتی‌که مبلمان شما فلزی است، بهتر است قاب آینه‌تان هم فلزی باشد. برای اتاق کودک یا اتاقی که به شکلی فانتزی طراحی شده است هم می‌توانید از قاب‌های رنگی در اشکال غیرمتعارف استفاده کنید.

 

نقش آینه در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب در یک نگاه
طراحی دکوراسیون اتاق خواب به‌خصوص هرچه فضای آن کوچک‌تر باشد، همواره یک چالش است. استفاده از آینه نه­ تنها می‌تواند این چالش‌ها را کاهش دهد بلکه فواید خاص خودش را هم به همراه دارد. آینه در طراحی دکوراسیون داخلی، علاوه بر کاربردهای ذاتی­ اش باعث القای حس گشادگی در فضا، انرژی بهتر، افزایش نور، کمک به تمرکز و پنهان کردن نقاط ناخوشایند اتاق می­شود. در نصب آینه، باید دقت داشت که آن را در مقابل تخت خواب یا پنجره قرار ندهید. این اشتباه، باعث عدم چرخش درست انرژی و کاهش کیفیت خواب می‌شود. همچنین، ضروری است که شکل قاب، جنس و رنگ آن با سبک طراحی دکوراسیون داخلی اتاق و دیگر عناصر موجود در آن، هماهنگی داشته باشد.

 

موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی دکوراسیون داخلی محل کار
یک شنبه 9 آبان 1400 ساعت 12:3 | بازدید : 68 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

بسته به ماهیت کسب ­وکار، اندازه آن و سلیقه شما طراحی دکوراسیون داخلی محل کارتان می‌تواند، کاملاً منحصربه‌فرد باشد. هر محل کار نیازهای متفاوتی متناسب با کارکنان، نوع کار آن‌ها و نیازهایشان دارد. چیدمان دفتر کار و طراحی ساختاری آن ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. یک طراحی دکوراسیون داخلی کارآمد، نه‌فقط زیبایی و بهره‌وری محل کار شما را افزایش می‌دهد بلکه در روحیه کارکنان نیز تأثیرگذار است. در طراحی این فضا، راندمان بالای کار فردی و گروهی، باید باهم در نظر گرفته شوند. بااین‌حال، می‌توان گفت که اصول طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر کار تقریبا ثابت است و تفاوت­ های آنها در جزئیات آشکار می‌شوند. در این مقاله، پنج اصل طراحی دکوراسیون یک دفتر کار را شرح داده و در خلال آن ها ایده‌هایی برای اجرا کردن در این فضاها در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

مدیریت فضای شخصی
بزرگ‌ترین عامل تعیین‌کننده در طراحی دکوراسیون داخلی یک محیط اداری، میزان نیاز افراد به فضاست. این تقسیم‌بندی، کاملاً بر اساس نحوه تعاملات کارکنان صورت می‌گیرد. در دنیای کوچک‌شده امروز، کمتر دفتر کاری پیدا می‌شود که فضای ایده ­آل موردنیاز همه کارکنانش را بتواند فراهم کند. در این شرایط باید به شکلی هوشمندانه از فضا در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کرد. تعیین کنید که هر فرد به چه میزان فضا نیاز دارد. افرادی که تنها به یک لپ‌تاپ نیاز دارند، فضای کمتری خواهند داشت. در حالی که افرادی که مشغول در بخش تعمیرات یا آنهایی مدام باید از پشت میز کار خود بلند شوند، به فضای بیشتری نیاز دارند. برای انجام این کار، انواع دیوار کاذب و پارتیشن‌بندی می‌تواند به کمک شما بیاید. همچنین، مشخص کنید که هر فرد بهتر است، در کدام منطقه از محل کار حضور داشته باشد. افرادی که باید با تلفن صحبت کنند را از افرادی که به تمرکز بالایی در کارشان نیاز دارند، جدا کنید. در نقشه پارتیشن‌بندی طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار، تداخل رفت‌وآمد و جریان هوا را هم در نظر بگیرید. افرادی که لازم است با یکدیگر در ارتباط باشند را در نزدیکی یکدیگر قرار دهید. به‌عنوان‌مثال، بخش‌های فروش و بازاریابی را کنار هم و بخش‌های مالی و منابع انسانی را در قسمتی دیگر قرار دهید. برای دستگاه‌های موردنیاز هر بخش هم فضایی در نظر بگیرید که تا جای امکان مانع رفت‌وآمد نشوند. به‌طور مثال، بخش مالی معمولاً به دستگاه فتوکپی نیاز دارد که باید در همان محل جانمایی شود. از قرار دادن این دستگاه‌ها در فضاهای مشترک، خودداری کنید. در نظر گرفتن این موارد در طراحی دکوراسیون داخلی اصطکاک افراد با یکدیگر را کاهش می‌دهد.

 

اجرای طیف رنگی بهینه
رنگ، یکی از مهم‌ترین اصول در طراحی دکوراسیون داخلی یک دفتر کار است. تحقیقات بسیاری ثابت کرده‌اند که رنگ، بر کیفیت کار و سلامت روان کارکنان تأثیر ملموسی دارد. رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد می‌توانند، احساس هیجان یا عصبانیت را در کارکنان شما برانگیزند. در حالی که رنگ‌های سرد مانند آبی، سبز و نقره‌ای، تأثیری آرامش‌بخش در افراد ایجاد می‌کنند. رنگ‌های درخشان، مانند زرد و سفید می‌توانند، باعث خستگی چشم و سردرد شوند؛ بنابراین کمتر از آن‌ها استفاده کنید. همچنین، رنگ‌ها می‌توانند بیانگر نوع کسب و کار شما باشند؛ مثلاً یک شرکت مواد غذایی می‌تواند در دفتر کار خود از رنگ‌های به‌کار رفته شده در بسته‌بندی محصولاتش، استفاده کند. در طراحی دکوراسیون داخلی برای یک شرکت مالی یا حقوقی، استفاده از رنگ‌های سرد مناسب‌تر است. درحالی‌که یک شرکت تبلیغاتی یا بازاریابی بهتر است، بیشتر از رنگ‌های گرم و با تنوع بیشتر نسبت به دیگر محیط‌های کاری استفاده کند. مسئله رنگ، فقط محدود به درودیوارهای محل کار نیست. این موضوع در انتخاب رنگ مبلمان، کوسن و دیگر عناصر دکوراتیو به‌کاررفته شده در طراحی دکوراسیون داخلی محل کار نیز خود را نشان می‌دهد. یک ایده دیگر هم این است که از رنگ‌های بکار رفته شده در لوگوی خود استفاده کنید. به‌خصوص اگر رفت‌وآمد مشتریان به دفتر کار شما زیاد است، این کار می‌تواند در ثبت نام تجاری شما در ذهن آن‌ها مؤثر باشد.

 

استفاده از تکنولوژی در طراحی دکوراسیون داخلی
در هر جا از محیط کار خود که می‌توانید از تکنولوژی‌های به‌روز برای کمک به فرآیند طراحی دکوراسیون داخلی بهره بگیرید. این کار سبب صرفه‌جویی در فضا، کاهش میزان اصطکاک کارکنان با یکدیگر و القای روحیه مدرن به محیط کار می‌شود. برای مثال، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی قدیمی را با انواع جدید آن‌ها عوض کنید. استفاده از شوفاژ برای گرمایش محیط کار چندان مناسب نیست. این وسیله محدودیت‌های زیادی برای طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد می‌کند. بهتر است از اسپیلت­ های دیواری به‌جای آن‌ها استفاده کنید. آشپزخانه محیط کار یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی است. تا جای ممکن از وسایل مدرن مانند چای‌ساز به‌جای سماور و مایکروویو به‌جای اجاق‌گاز، استفاده کنید. این کار سبب می‌شود که آشپزخانه همیشه تمیز به نظر بیاید.

 

اهمیت نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی محیط کار
نورپردازی می‌تواند نتایج زحمات شما در طراحی دکوراسیون داخلی را به­ثمر بنشاند یا آن را خراب کند. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نورپردازی محیط کار در نظر داشته باشید، میزان نیاز کارکنان شما به نور مناسب برای بهره‌وری حداکثری است. نور کم می‌تواند، سبب خواب‌آلودگی و خستگی کارکنان شود. درحالی‌که نور بیش‌ازاندازه هم باعث خستگی چشم، اختلال در تمرکز و افزایش استرس می­شود. تا جای ممکن از نور طبیعی که از پنجره‌ها به داخل تابیده می‌شود، در طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده کنید. این کار کاهش مصرف انرژی را موجب می‌شود. از طرف دیگر، هیچ نوری به‌اندازه نور طبیعی برای چشم انسان مناسب نیست. یک نورپردازی مناسب می‌تواند، فضای شما را بزرگ‌تر ازآنچه هست، جلوه دهد. حتماً از نور مصنوعی مناسب مخصوص هر کارمند استفاده کنید. برای این منظور، می‌توانید از نورهای قابل تنظیم بالای سر هر کارمند، کمک بگیرید. استفاده از لامپ‌های هالوژنی در فضای مشاعات و جلسات محیط کار نیز می‌تواند جلوه‌ای زیبا و مدرن به آنجا بدهد. برای کنترل نور طبیعی، استفاده از پرده یک ‌راه‌حل مناسب است. مطمئن شوید که هر فرد می‌تواند، قسمت خودش را به شکل دلخواه نوردهی کند.

 

انتخاب دیگر عناصر مؤثر در طراحی دکوراسیون داخلی محیط کار
پس از در نظر گرفتن چهار اصل قبلی می‌توانید به‌راحتی، نسبت به تهیه المان‌های لازم برای دفتر کار خود اقدام کنید. در این میان، کف‌پوش، اولین المانی است که در طراحی دکوراسیون داخلی یک دفتر کار باید انتخاب شود. سنگ و سرامیک، بادوام‌ترین کف‌پوش‌ها هستند اما لزوماً زیباترین نیستند. می‌توانید از انواع پارکت، لمینیت و مواد جدیدتر، نظیر میکروسمنت نیز استفاده کنید. در مرحله بعدی نیز انتخاب مبلمان، میز و صندلی‌های کارکنان و بخش مدیریت است که باید انجام شود. در انتخاب میز و صندلی کارکنان، مهم‌ترین عامل تأثیرگذار، راحتی است. درحالی‌که می‌توان، زیبایی را برای مبلمان بخش جلسات یا پذیرایی در اولویت قرار داد. استفاده از گل و گیاه و عناصر دکوراتیو مانند تابلو نقاشی و مجسمه هم می‌تواند به فراخور سلیقه و ماهیت دفتر کار، انجام شود.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب
یک شنبه 9 آبان 1400 ساعت 12:2 | بازدید : 68 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

اتاق خواب یکی از قسمت‌های اصلی خانه است که افراد اوقات زیاد و مهمی از زندگی خود را در آن می‌گذرانند. ازاین‌رو، طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. در این خصوص، ایجاد کردن تعادلی بین سبک دکوراسیون و کاربردی بودن طراحی یکی از مهم‌ترین اهداف خواهد بود. در این مقاله، در قالب دو گام اساسی چهار و سه مرحله‌ای، طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب را شرح خواهیم داد. چهار مرحله اول، شامل ایجاد تغییراتی در ساختار اتاق است، به‌نحوی‌که زمینه را برای اجرای سه مرحله بعد که مربوط به عناصر متحرک اتاق هستند، محیا کند. درصورتی‌که قصد تغییر طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب خود را دارید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

 

گام اول؛ عناصر ثابت در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب
دانستن اینکه از کجا باید شروع کرد، همیشه دشوار است. در مورد طراحی دکوراسیون داخلی، بهتر است که ابتدا عناصر ثابت اتاق خود را تعیین کرده و برای آن‌ها تصمیم‌گیری کنید. برای اینکه سلیقه خود را بهتر به دست بیاورید، می‌توانید از ایده‌های موجود در وب‌سایت‌هایی مانند Pinterest شروع کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید، نقشه‌ای کلی برای اتاق خود بکشید. ویژگی‌های اتاق خود را بشناسید و آن‌ها روی کاغذ بیاورید. مساحت، نور، ارتفاع سقف، شکل اتاق، جای پنجره‌ها از ویژگی‌های کلیدی اتاق شما هستند. سپس نوبت به اجرای ایده شما می‌رسد که آن را قدم‌به‌قدم پیش می‌بریم.

 

انتخاب رنگ
با توجه به سلیقه و میزان نور طبیعی واردشده به اتاق خود رنگ دیوار، درب، درب کمد دیواری، قاب پنجره‌ها و دیگر عناصر ثابت را تعیین کنید. در میان این عناصر رنگ دیوارها از همه مهتر و تأثیرگذارتر است. درصورتی‌که اتاقتان کوچک است، شاید بهتر باشد از رنگ‌های روشن در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنید. در این صورت اتاق کمی بزرگ‌تر به نظر خواهد آمد. در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق‌هایی که معمولاً سرد هستند، بهتر است که رنگ‌های گرم و تیره را در نظر بگیرید. همچنین، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که آرامش بیشتر شما را هنگام خواب فراهم کنند. در سبک‌های مدرن‌تر، معمولاً، به‌جای ایجاد تضاد، رنگ‌های هم‌خانواده را در کنار یکدیگر به کار می‌برند.

 

انتخاب پرده
انتخاب پرده بستگی زیادی به میزان نور ورودی به اتاق خواب شما دارد. همچنین، باید تصمیم بگیرید که چقدر می‌خواهید نور طبیعی وارد اتاق شود. هرچند که گزینه غالب افراد این است که بیشترین نور را در طول روز و کمترین نور را در طول شب داشته باشند. پرده انواع مختلفی دارد که با توجه به بودجه، سلیقه و سبک کلی طراحی دکوراسیون داخلی خود می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. پرده‌های کرکره‌ای یا حصیری، حالتی سنتی و وینتج به اتاق شما می‌دهند. پرده‌های پارچه‌ ای ساده معمولاً، برای سبک طراحی دکوراسیون داخلی مدرن مناسب هستند. درنهایت هم پرده‌های پارچه‌ای پرزرق‌وبرق را برای می‌توان در اتاقی با طراحی کلاسیک به کاربرد.

 

طراحی نور مصنوعی اتاق
درصورتی‌که نور طبیعی اتاق کم باشد، شاید مجبور باشید در طول روز هم از نور مصنوعی استفاده کنید. نور مصنوعی خود به منابع اصلی، مانند لامپ سقفی و مهتابی و نور فرعی مانند نور مطالعه و نور مخفی تقسیم می‌شود. نور مخفی را می‌توانید از نوع تنظیم شونده و در رنگ‌های مختلف انتخاب کنید. یک نور مصنوعی ملایم می‌تواند، زمینه‌ساز آرامش قبل از خواب یا تمرکز در مطالعه شود.

 

طراحی نور مصنوعی اتاق
درصورتی‌که نور طبیعی اتاق کم باشد، شاید مجبور باشید در طول روز هم از نور مصنوعی استفاده کنید. نور مصنوعی خود به منابع اصلی، مانند لامپ سقفی و مهتابی و نور فرعی مانند نور مطالعه و نور مخفی تقسیم می‌شود. نور مخفی را می‌توانید از نوع تنظیم شونده و در رنگ‌های مختلف انتخاب کنید. یک نور مصنوعی ملایم می‌تواند، زمینه‌ساز آرامش قبل از خواب یا تمرکز در مطالعه شود.

 

گام دوم؛ عناصر متحرک در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب
پس از گام اول نوبت به تهیه تجهیزات اتاق می‌رسد. انتخاب این عناصر می‌تواند تا انتخاب قاب عکس نیز پیش برود اما ما در اینجا به عناصر اصلی اکتفا کرده‌ایم.

 

کشیدن نقشه چیدمان بهینه
راهنمای اصلی در چیدمان وسایل در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب، جهت نور طبیعی است. در ابتدا لازم است که موقعیت تخت خود را مشخص کنید. درصورتی‌که اتاق مستطیل است، بهتر است که طول تخت به‌موازات طول اتاق باشد. در اتاق‌های بزرگ می‌توانید، تخت را در مرکز اتاق هم قرار دهید. با مشخص شدن جای تخت، جای میز آرایش و میز کنار تخت نیز مشخص می‌شود. درصورتی‌که فضای کافی در اختیار دارید می­توانید، به فکر قرار دادن مبلمانی در نزدیکی پنجره باشید. در قدم بعد باید، جای لباس‌های خود را مشخص کنید. درصورتی‌که کمد دیواری ندارید می‌توانید، یک کلازت روم کوچک با استفاده از پارتیشن‌های مناسب طراحی دکوراسیون داخلی، در گوشه‌ای از اتاق درست کنید. انواع رگال مدرن و زیبا نیز می‌توانند به لباس‌های شما سروسامان دهند.

 

انتخاب تخت مناسب
تختخوابی انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. درصورتی‌که طراحی دکوراسیون داخلی اتاق شما مدرن است، یک ‌تخت ساده و مینیمال می‌تواند، بهترین گزینه باشد. اگر هم سبک طراحی اتاقتان کلاسیک یا اسپرت است، بهتر است تختی متناسب با این سبک‌ها انتخاب کنید. اندازه تخت هم کاملاً بستگی به مساحت اتاق و دیگر انتظارات شما از آن دارد. ممکن است تمایل داشته باشید که علی‌رغم فضای زیاد از تخت کوچکی استفاده کنید و در عوض فضای بیشتری را به مبلمان اختصاص دهید. در انتخاب رنگ رو تختی هم باید دقت داشته باشید که حتماً با رنگ تخت و عناصر چوبی اتاق هارمونی وجود داشته باشد.

 

انتخاب مبلمان و وسایل چوبی
مبلمان علاوه بر ویژگی کارکردی خود، مزیت‌های بسیاری در طراحی دکوراسیون داخلی دارد. به‌ویژه در اتاق  خواب، یک مبلمان هرچند کوچک می‌تواند، شکل بی‌قاعده اتاق را تبدیل به مستطیل یا مربع کند. مبلمان اتاق خواب باید، برای مصارفی مانند مطالعه یا گفت‌وگوهای دونفره روزانه و کار کردن با لپ‌تاپ در نظر گرفته شود. چوب همواره گزینه‌ای کلاسیک و درعین­ حال مدرن است که حسی گرمابخش به طراحی دکوراسیون داخلی می‌دهد. هرچند که در طراحی‌های مدرن‌تر می‌توان از میز و صندلی فایبرگلاس نیز استفاده کرد که روحیه‌ای اسپرت به اتاق خواهد داد. معمولاً دیگر وسایل چوبی مانند دراور یا کمد را هم در هماهنگی با طرح و رنگ مبلمان انتخاب می‌کنند. در یک طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک یا وینتج، یک کمد چوبی می‌تواند بعدی تازه به اتاق ببخشد.

 

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب به طور خلاصه
اتاق خوب جایی است که انسان‌ها بیش از یک‌سوم از عمر خود را در آن می‌گذرانند. علاوه بر این،‌ افراد باید بیشترین احساس راحتی را در این مکان داشته باشند. به‌این‌ترتیب، در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب، دو عنصر زیبایی و کاربردی بودن باید در کنار یکدیگر در نظر گرفته شوند. برای طراحی دکوراسیون داخلی یک اتاق خواب، ابتدا باید تکلیف عناصر ثابت ازجمله رنگ دیوارها، کف، پرده‌ و نور مصنوعی مشخص شود. پس‌ازاین مرحله، باید چیدمان المان‌ها را روی نقشه آورده و سپس اقدام به تهیه تخت، مصنوعات چوبی، مبلمان و دیگر عناصر دکوراتیو کنیم. طراحی دکوراسیون داخلی اتاق می‌تواند به سبک‌های کلاسیک، مدرن، وینتج و غیره انجام شود.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سبک روستیک در طراحی دکوراسیون داخلی
یک شنبه 9 آبان 1400 ساعت 11:15 | بازدید : 72 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

سبک‌های متنوعی در بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی آن وجود دارند. هر سبک زیبایی‌شناسی خاص خودش را دارد که باید با سلیقه صاحب‌خانه متناسب باشد. یکی از سبک‌های قدیمی اما همچنان محبوب طراحی دکوراسیون داخلی خانه، سبک روستیک (Rustic) است. در این سبک، نزدیک بودن به طبیعت و استفاده حداقلی از لوازم پلاستیکی و غیرطبیعی در اولویت قرار دارد. در این مقاله ابتدا، تاریخچه سبک روستیک در طراحی دکوراسیون داخلی خانه را شرح داده و سپس به تعریف آن می‌پردازیم. در قسمت بعد، ویژگی‌های این سبک را با ذکر مثال بیان کرده و در بخش پایانی برای عناصر اصلی خانه در این سبک، ایده‌ هایی مطرح می‌کنیم. درصورتی‌که قصد بازسازی خانه خود را دارید، این مقاله می‌تواند، سبک روستیک را به‌عنوان یک گزینه به شما معرفی کند.

 

تاریخچه مختصر طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک
پیدایش سبک روستیک به مهاجرانی برمی‌گردد که در قرن نوزدهم میلادی به ایالات‌متحده آمریکا مهاجرت کردند. آن‌ها در ابتدا خانه‌های خود را کمی دورتر از شهر ها بنا کردند و اسباب و اثاثیه و مبلمان کمی با خود به همراه داشتند. به‌این‌ترتیب آن‌ها می‌بایستی با استفاده از موادی که طبیعت و محیط اطراف، در اختیارشان می‌گذاشت، کار طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های خود را انجام می‌دادند. این سبک، به سبک روستایی نیز مشهور شد که در برابر زرق‌وبرق خانه‌های اشرافی اروپایی و شهرهای متمول آمریکا سر برآورده بود.

 

تعریف سبک روستیک
در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک، تمرکز بر ایجاد فضایی آرامش‌بخش با استفاده از عناصر طبیعی مانند سنگ، چوب و دیگر مواد ارگانیک است. روستیک به‌طور خلاصه، در خدمت طبیعت و عناصر ساخته‌شده از مواد طبیعی در طراحی دکوراسیون داخلی است. در سبک روستیک، طراح از بابت خطوط حساب‌ شده و محاسبات دقیق، نگرانی ندارد. در عوض او تمام تلاشش را می‌کند که هر قطعه بتواند، شخصیت ذاتی خود را به‌صورت برجسته نشان دهد. جزئیاتی مانند گره‌ های روی چوب و حتی زنگ‌زدگی روی فلزات می‌تواند، به تحقق این هدف کمک کند.

 

ویژگی های دکوراسیون داخلی به سبک روستیک
جلوه طبیعی، اولین ویژگی طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک است. این سبک برای لوسترهای براق، مبلمان پر تزئین و رنگ متالیک جایی ندارد. القای حس گرما، صمیمیت و راحتی هدف اصلی طراحان در اجرای سبک روستیک است. در طراحی دکوراسیون داخلی به این سبک، حتی از عناصری استفاده می‌شود که ممکن است بارها تعمیر شده باشند. یک فرش دستی قدیمی کهنه‌شده، بیشتر با سبک روستیک هماهنگ است تا یک فرش ماشینی یا ابریشمی تازه بافته‌شده. معمولاً از رنگ­ های سرد، در این سبک استفاده نمی‌شود. رنگ­ های گرم و یا طیف گرم‌تر رنگ­ های سرد برای سبک روستیک ایده ­آل هستند. در خصوص عناصر چوبی تا جای ممکن، رنگ طبیعی قطعات دست‌نخورده باقی می‌ماند. طراحان داخلی حرفه‌ای، برای بازسازی خانه به سبک روستیک، در هر منطقه‌ای به طبیعت آن منطقه توجه کرده و رنگ­ های موردنظرشان را از این طریق انتخاب می‌کنند. در یک خانه به سبک روستیک در مناطق کوهستانی، بیشتر از رنگ ­های سبز و قهوه‌ای تیره استفاده شده است. درحالی‌که در مناطق طبیعی، از رنگ­ های زرد، قرمز و قهوه‌ای روشن بیشتر استفاده می‌شود. در خصوص عناصر فلزی هم باید گفت که وسایل آهنی، مفرغی، مسی و برنجی، بیشترین کاربرد را در میان دیگر فلزات در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک دارند. در این سبک، کمتر از استیل، آلومینیوم یا حتی نقره استفاده می‌شود. در صورت استفاده از نقره، وسیله موردنظر باید حتماً بدون آبکاری و به رنگ مات باشد. استفاده از المان ­های دکوراتیو ساخته‌شده از مواد طبیعی، مانند سنگ، سفال، حصیر، خز و گیاهان نیز در سبک روستیک معمول است.

 

عناصر اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک
طراحی دکوراسیون داخلی در هر سبکی که باشد، باید برای عناصر اصلی خانه طرح و نقشه‌ای ارائه کند. گزینه­ های سبک روستیک را برای این عناصر در اینجا بررسی می‌کنیم.

 

کفپوش
همان‌طور که گفتیم، هدف اصلی سبک روستیک در طراحی دکوراسیون داخلی، این است که محیط خانه تا جای ممکن گرم و صمیمی به نظر برسد؛ بنابراین از میان گزینه ­های موجود برای کف‌پوش، انواع سنگ و سرامیک حذف می‌شوند. می‌توان گفت که بهترین گزینه برای کف‌پوش یک خانه به سبک روستیک، چوب و به زبان امروزی پارکت است. لمینیت، علی‌رغم اینکه هم‌خانواده پارکت محسوب می‌شود، گزینه چندان مناسبی نیست؛ چراکه کمی مصنوعی به نظر می‌رسد. با این‌حال ممکن است که پارکت چوبی برای برخی مناطق، به‌ویژه مناطق مرطوب، گزینه مناسبی نباشد. در این شرایط، کاشی یا موزاییک­ های با طرح کاشی می‌توانند، بهترین گزینه باشد. برای استفاده از این متریال بهتر است، از نوع بدون لعاب آن‌ها استفاده شود که نور کمتری را انعکاس دهند. امروزه کف‌پوش­ های جدیدی با عنوان پلاستر سیمان یا میکروسمنت نیز به بازار آمده‌اند. این کف‌پوش‌ها ازنظر رنگ و بافت، سازگاری خوبی با سبک طراحی دکوراسیون داخلی روستیک دارند.

 

گرمایش
شومینه یکی از عناصر اصلی طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک است. درصورتی‌که قصد بازسازی خانه خود به سبک روستیک را دارید، بهتر است از شومینه‌هایی با شعله واقعی استفاده کنید. طراحی فضای اطراف شومینه نیز باید حتماً از سنگ و به شکل ساده و بدون تزئینات رایج امروزی باشد. مسلماً یک عدد شومینه، خانه شما را گرم نخواهد کرد و استفاده از بخاری نیز دردسرساز است. شوفاژها نیز هماهنگی چندانی با سبک روستیک ندارند؛ بنابراین بهتر است، از سیستم گرمایش از کف یا رادیاتور قرنیزی با طرح چوب، استفاده کنید. در صورت استفاده از شوفاژ حتماً در اطراف آن از عناصر دکوراتیو روستیک مانند مجسمه ­های قدیمی، استفاده نمایید.

 

دیوارها
رنگ دیوارها حتماً باید گرم یا نسبتاً گرم باشد. رنگ سفید تنها در ترکیب با رنگ­ های گرم، می‌تواند با سبک طراحی دکوراسیون داخلی روستیک جور دربیاید. از ظروف قدیمی سفالی یا فلزی، قالیچه­ های کوچک و تابلوهای چوبی برای تزئین دیوار نیز می‌توانید به‌خوبی استفاده کنید. استفاده از دیوار کاذب با طرح آجر یا چوب به‌خوبی با حال­و­هوای سبک روستیک سازگار است.

 

فرش
فرش و عناصری که برای پوشش کف یا دیگر جاها استفاده می‌شوند، باید الگویی ساده و محلی داشته باشند. فرش‌ها و گلیم­ های اقوام شرقی و ایرانی، بهترین گزینه برای طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک هستند. باید در نظر داشت که انواعی از فرش دستباف ایرانی وجود دارند که لوکس تلقی می‌شوند و مناسب این سبک نیستند؛ اما به‌طور مثال فرش­ های مناطق ترکمن ­نشین و بلوچ برای سبک روستیک چه به لحاظ الگو و چه به لحاظ رنگ‌بندی ایده ­آل هستند.

 

سبک روستیک در چند کلام
روستیک یک سبک هنری در طراحی دکوراسیون داخلی و برخی شاخه­ های هنری است که ریشه در فرهنگ اروپاییان مهاجر به آمریکا، در قرن 19 میلادی دارد. این سبک، به استفاده از عناصر طبیعی با مشخصات ذاتی‌شان و با حداقل تغییر شناخته می­شود. در طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه، به‌ویژه به‌ قصد بازسازی آن، چوب، فلزاتی مانند آهن، مس و برنج، فرش ­های ساده و تزئینات ساخته‌ شده از مواد طبیعی اهمیت ویژه‌ای دارند. سادگی و استفاده از رنگ­ های گرم و نسبتاً گرم باعث می‌شود که هدف اصلی این سبک که القای حس گرما و صمیمیت است، بیشتر محقق شود.

 

موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هزینه شستشوی نما
یک شنبه 9 آبان 1400 ساعت 11:14 | بازدید : 77 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

شستشوی نما یکی از اقدامات دوره‌ای و ضروری برای محافظت از ساختمان است. این عملیات دارای ضرورت‌ها و فواید متعددی مانند زیبا شدن نما و جلوگیری از تخریب و افزایش طول عمر نما است. انجام این پروژه که معمولاً هر چند سال یک‌بار به آن نیاز است، معمولاً کاری هزینه‌بر است. در این مقاله، عوامل مؤثر بر هزینه شستشوی نما را موردبررسی قرار داده‌ایم. این عوامل در سه دسته روش شستشوی نما، تجهیزات موردنیاز برای شستشو و شرایط و مشخصات ساختمان دسته‌بندی‌شده‌اند. در پایان این مقاله می‌توانید، برآورد کیفی مناسبی از هزینه شستشوی نمای ساختمان خود داشته باشید. همچنین، با توجه به شرایط ساختمان و نیاز خود، بهترین روش و تجهیزات را برای این عملیات انتخاب کنید.

 

تأثیر روش شستشوی نما در هزینه آن
یکی از عوامل مؤثر در هزینه شستشوی نما روش انجام آن است. این عامل، ارتباط تنگاتنگی با شرایط ساختمان دارد که در ادامه به آن نیز خواهیم پرداخت. شستشوی نما به سه روش زیر می‌تواند، انجام شود.

  • روش‌های بر پایه آب
  • با استفاده از مواد شیمیایی
  • استفاده از روش‌های سایشی

هزینه استفاده از این روش‌ها به ترتیب از بالا به پایین افزایش می‌یابد.

شستشوی نما با روش های بر پایه آب
برای بیشتر ساختمان‌ها با آلودگی معمولی، روش‌های برپایه آب کفایت می‌کند. خود این روش به سه دسته زیر تقسیم می‌شود.

 

شستشوی نما، تحت فشار آب
در این روش آب با فشار متوسط تا بسیار قوی (تا حدود 400 psi) از فاصله نزدیک روی نما گرفته می‌شود. برای انجام این کار به دستگاه‌های فشار باد و آب و واترجت نیاز است. معمولاً، همراه این روش از انواع برس یا شوینده‌های غیر یونی نیز استفاده می‌شود.

 

شستشوی نما با استفاده از خیساندن
از این روش معمولاً برای ساختمان‌های تاریخی یا با بافت فرسوده استفاده می‌شود. در شستشوی نما به روش خیساندن به مدت چند روز نما را در معرض شستشو با فشار آب ملایم قرار می‌دهند.

 

شستشوی نما با بخارآب
از این روش به‌ندرت در شستشوی نما استفاده می‌شود و نسبت به دیگر روش‌های بر پایه آب هزینه بیشتری دارد. دلیل آن‌هم تجهیزات موردنیاز برای آن و حساسیت بالای کار است. در روش شستشو با بخارآب، آب داغ با فشار بالا روی نمای سنگی گرفته می‌شود. این روش در حذف گیاهان و گل‌ولای مؤثر واقع می‌شود.

 

شستشوی نما استفاده از مواد شیمیایی
برای پاک کردن رنگ، زنگ‌زدگی فلزات و به‌طورکلی آلودگی‌های سخت‌تر، استفاده از مواد شیمیایی ضروری است. به دلیل بالا رفتن هزینه مواد مصرفی و اضافه شدن برخی تجهیزات، هزینه این روش بیشتر از روش‌های شستشوی نما بر پایه آب است. مواد شیمیایی که در این روش به کار می‌روند، شامل دودسته زیر هستند.

 

اسیدی
این مواد برای شستشوی نمای ساختمان‌هایی که از آجر بدون لعاب، بتن و سنگ گرانیت ساخته‌شده‌اند، مناسب هستند.

 

قلیایی
از پاک‌کننده‌های قلیایی برای شستشوی نماهای ساخته‌شده از سنگ‌آهک، سنگ مرمر و گچ استفاده می‌شود. استفاده از این روش به این صورت است که مواد شوینده را روی سطح نما در ترکیب با آب اعمال کرده و برای مدتی اجازه می‌دهند که نما خیس بخورد. پس از حل شدن لکه‌ها و رنگ‌های روی نما در این محلول، آن را با فشار آب ملایم می‌شویند.

 

شستشوی نما با استفاده از روش سایشی
از این روش معمولاً فقط برای نماهای بسیار آلوده و یا دارای بخش‌های تخریب‌شده استفاده می‌کنند. در این روش، ذرات ریز ماسه را با فشار متوسط رو به بالا روی نما می‌گیرند که باعث می‌شود لایه‌ای از نما برداشته شود. این روش برای نمای شیشه‌ای مناسب نیست و ممکن است آن را دچار ترک کند. این روش به سندبلاست نیز معروف است و استفاده از آن می‌تواند نوعی زیرسازی برای روش‌های برپایه آب یا با استفاده از مواد شیمیایی باشد. شستشوی نما با این روش هزینه بیشتری نسبت به دو روش قبلی در بردارد.

 

تأثیر تجهیزات شستشوی نما در هزینه آن
شستشوی نما به هر روشی که باشد، نیاز به تجهیزات خاص خودش دارد. معمولاً این موقعیت مکانی و تعداد طبقات ساختمان است که تجهیزات موردنیاز برای آن را مشخص می‌کند. برای شستشوی نمای یک ساختمان یک طبقه، مانند یک ‌خانه ویلایی یا یک مغازه، به‌غیراز تجهیزات مربوط به شستشو، به تجهیزات دیگری نیاز نداریم. درواقع، مسئله تجهیزات در ساختمان‌های چندطبقه مطرح می‌شود. به‌طورکلی، شستشوی نما با استفاده از سه دسته تجهیزات زیر انجام می‌شود.

  • شستشوی نما با داربست
  • شستشوی نما با طناب و راپل
  • شستشوی نما با دستگاه بالابر

برای شستشوی نما در ساختمان‌های با ارتفاع متوسط، مانند دو یا حداکثر سه‌طبقه، استفاده از داربست کفایت می‌کند. هزینه استفاده از داربست در شستشوی نما، کمتر از دو مورد دیگر است. برای ساختمان‌های بلند و بسیار بلند از دو روش دیگر استفاده می‌شود. هزینه استفاده از این دو روش، بستگی زیادی به شرایط پروژه دارد. به‌کارگیری نیروهای متخصص شستشوی نما با استفاده از طناب، هزینه نسبتاً بالایی در بردارد. علاوه بر این، این روش زمان بیشتر هم می‌برد. استفاده از دستگاه بالابر نیز هزینه‌های خودش را در بردارد اما می‌تواند در سرعت فرآیند شستشوی نما مؤثر باشد. این دستگاه‌ها در انواع متنوعی وجود دارند. به‌کارگیری دستگاه‌های سنگین‌تر که ارتفاع بیشتری را پوشش می‌دهند هزینه پروژه را افزایش می­دهد.

 

تأثیر شرایط و ویژگی های ساختمان در هزینه شستشوی نما
منظور از شرایط ساختمان این است که نما تا چه میزان آلوده است. شستشوی نمای یک ساختمان در شهری با هوای پاک، مسلماً به وقت، مواد اولیه و انرژی کمتری نسبت به ساختمانی مشابه در تهران، نیاز دارد. مهم است که بدانیم، شستشوی نما قرار است که چه موادی را از نمای ساختمان پاک کند. بسیاری از نماها دیوارنویسی شده‌اند، رنگ روی آن‌ها ریخته یا بخش‌های فلزی آن‌ها زنگ‌زده است. هرکدام از این موارد بر هزینه شستشوی نما مؤثر است. مورد دیگر حساسیت‌های نمای ساختمان است. برخی از نماها باید با دقت و صرف وقت بیشتری شسته شوند. حتی شاید لازم باشد، برای بخش‌های مختلف نما از روش‌های مختلفی استفاده کنید که خود بر هزینه شستشوی نما می‌افزاید. ویژگی‌های ساختمان نیز در هزینه شستشوی نما مؤثر است. اولین ویژگی، تعداد طبقات است که مسلماً هرچه زیادتر شود، هزینه شستشوی نما نیز بالاتر خواهد رفت. عرض نما نیز و سختی پروژه در امکان نصب تجهیزات، عوامل تعیین‌کننده بعدی در هزینه شستشوی نما هستند. افزایش تعداد نیروی انسانی و دستگاه‌های موردنیاز برای پروژه هم هزینه شستشوی نما را بالاتر خواهد برد.

 

هزینه عملیات شستشوی نما در یک نگاه
شستشوی نما عملیاتی است که ساختمان‌ها هرچند سال یک‌بار به آن نیاز پیدا می‌کنند. همان‌طور که در این مقاله گفته شد، هزینه انجام این عملیات به سه عامل عمده بستگی دارد. اولین عامل، روش شستشوی نما است که خود به سه دسته برپایه آب، با استفاده از مواد شیمیایی و روش‌های سایشی تقسیم می‌شود. هزینه استفاده از هرکدام از این روش‌ها به ترتیب افزایش می‌یابد. عامل تأثیرگذار بعدی، یعنی تجهیزات موردنیاز برای شستشوی نما نیز خود به سه دسته داربست، طناب و راپل و ماشین بالابر تقسیم می‌شود. هرچه ارتفاع ساختمان بلندتر باشد، استفاده از تجهیزات راپل و ماشین بالابر ضرورت بیشتری می‌یابد. این دو روش هزینه بیشتری نسبت به استفاده از داربست دارند. آخرین عامل تأثیرگذار در هزینه شستشوی نما هم شرایط و ویژگی‌های ساختمان مانند شدت آلودگی ساختمان، موقعیت مکانی، تعداد طبقات و عرض نما است.  با در نظر گرفتن هریک از سه عامل فوق برای ساختمان خود می‌توانید، برآوردی تقریبی از هزینه لازم برای شستشوی نما به دست بیاورید.

برچسب‌ها: شستشوی نما , نماشویی ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


استفاده از استخر در روف گاردن
چهار شنبه 5 آبان 1400 ساعت 12:32 | بازدید : 77 | نویسنده : admin | ( نظرات )

روف گاردن

روف گاردن یا باغ بام به فضای سبز روی پشت بام اطلاق می‌شود. روف گاردن یا باغ بام، این امکان را به شما می‌دهد که شهر در زیر پای شما باشد و بتوانید از مناظر زیبا و دیدنی آن لذت بیشتری ببرید. به لطف پیشرفت علم، طراحی و اجرای روف گاردن یکی از اموری است که به صورت حرفه‌ای و توسط طراحان و مهندسین باتجربه و مجرب انجام می‌شود تا شما بتوانید یک فضای زیبا با منظره‌ای خیره کننده در اختیار داشته باشید. در طراحی و اجرای روف گاردن، فضا یا محوطه‌ایی از ساختمان که تاکنون بدون استفاده به نظر می‌رسیده به یک فضای سبز دوست داشتنی و با صفا در ارتفاع تبدیل می‌شود. طراحی و اجرای روف گاردن علاوه بر آن که سطح کیفی زندگی انسان را بهبود می‌بخشد و در روحیه ساکنان آن خانه و حتی ساکنان آن ساختمان تاثیر مثبتی دارد ارزش آن بنا یا ساختمان را نیز، به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. در طراحی و اجرای روف گاردن عناصر و اجزای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا یک مساحت قابل ساخت، با طراحی و مهندسی خوب و حرفه‌ای به یک فضای زیبا و دلنشین جهت دورهمی‌های خانوادگی و پذیرایی از دوستان تبدیل شود. اجزای تشکیل دهنده روف گاردن می‌تواند آبنما، آلاچیق، چمن طبیعی یا مصنوعی، نیمکت، میز و صندلی، باربیکیو و حتی استخر و جکوزی باشد.

 

روف گاردن چیست؟
در ابتدا شاید لازم باشد بدانید که روف گاردن چیست و به چه فضایی، روف گاردن گفته می‌شود. روف گاردن، که آن را سقف سبز نیز می‌نامند، به محوطه یا فضایی گفته می‌شود که پشت بام خانه شما را به یک فضای سبز، زیبا و دوست داشتنی تبدیل می‌کند. طراحی و اجرای روف گاردن می‌تواند با چینش چند گلدان ساده و زیبا شروع شود، در واقع هدف از این کار تبدیل یک فضای بدون استفاده به یک فضا و محوطه باصفا و سرسبز است. طراحی و اجرای روف گاردن تاثیر بسزایی در روحیه و کیفیت زندگی کسانی دارد، که به آن جا قدم می‌گذارند و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی خود را در آن‌ جا برگزار می‌کنند. علاوه بر آن، این موضوع کیفیت زندگی ساکنان آن ساختمان را نیز بهبود می‌بخشد. طراحی و اجرای روف گاردن تاثیر مستقیم و مثبتی روی ارزش آن بنا نیز دارد و در خرید و فروش آن خانه یک نکته مثبت به شمار می‌رود.

 

مزایای طراحی و اجرای روف گاردن چیست؟
امروزه شهرها به سرعت در حال صنعتی شدن هستند و با وجود مشغله‌های کاری و فکری که برای عموم افراد جامعه به وجود آمده است دیگر دسترسی به فضاهای باز و سرسبز مانند پارک، مثل گذشته امکان پذیر نیست، از این رو بیشتر مردم علاقه دارند تا در محل زندگی خود یک تراس بزرگ، حیاط و حتی یک روف گاردن، داشته باشند. همان طور که اشاره شد، در طراحی و اجرای روف گاردن ار عناصر مختلفی مانند آبنما، آلاچیق، باربیکیو و حتی استخر استفاده می‌شود، همین عامل تاثیر فراوانی در روحیه ساکنان آن خانه دارد. بدون شک همه ما دوست داریم چای خود را در یک فضای سرسبز و باصفا بنوشیم یا از دوستان و آشنایان خود در محیطی زیبا و دلنشین پذیرایی کنیم. طراحی و اجرای روف گاردن این امکان را به کاربر می‌دهد تا یک محوطه از ساختمان خود را که بدون استفاده به نظر می‌رسد با یک طراحی خوب و اصولی به یک باغ سرسبز و خوش آب و هوا تبدیل کند. در طراحی و اجرای روف گاردن به زیباسازی منظره شهری نیز توجه شده است، روف گاردن ساختمان شما علاوه بر تاثیر مستقیمی که روی ارزش بنا دارد، تاثیر مطلوب و رضایت بخشی نیز روی منظره و فضای شهر دارد. هم‌‌چنین به دلیل آن که معمولا در طراحی و اجرای روف گاردن به خلق و ایجاد فضای سبز نیز اهمیت داده می‌شود، این موضوع به خودی خود موجب کاهش آلودگی هوا نیز خواهد شد.

 

استفاده از استخر در روف گاردن
استفاده از استخر در روف گاردن، به مدرن‌تر و سالم‌تر شدن زندگی کاربران کمک قابل توجهی می‌کند. طراحی و اجرای روف گاردن می‌تواند از عناصر و اجزای مختلفی تشکیل شود، که یکی از جذاب‌ترین و پر طرفدارترین‌ آن‌ها استخر است. اگر در فضای داخلی خانه خود فضای کافی برای ساخت استخر ندارید و در عین حال از رفتن به استخر‌های عمومی بیزار هستید، اما پشت بام ساختمان شما شرایط و امکانات پذیرایی از یک استخر را دارد، بهتر است مقدمات ساخت استخر در روف گاردن را آماده کنید. سوالاتی وجود دارد که قبل از ساخت استخر در روف گاردن ذهن کاربران را به خود مشغول می‌کند و باید به آن‌ها پاسخ داده شود. قبل از هر چیز باید بررسی شود که آیا ساختار و سازه ساختمان می‌تواند وزن یک استخر را تحمل کند؟ برای پاسخ به این سوال باید حجم استخر و حجم آبی که درون آن را پر می‌کند محاسبه شود تا مشخص شود ساختمان توان تحمل وزن استخر را دارد یا خیر. آیا ساختمان در برابر نشت آب نفوذ ناپذیر است؟ آیا همسایگان و دیگر اهالی ساختمان، از این موضوع مطلع هستند و در نهایت آیا تمام شرایط امکانات و ویژگی‌های ساختمان اجازه احداث استخر در روف گاردن را به ما می‌دهند؟ شما می‌توانید در طراحی و اجرای روف گاردن از عناصر دیگر نیز کمک بگیرید یک گوشه آن را درخت کاری کنید برای طرف دیگر یک آلاچیق زیبا و جمع و جور در نظر بگیرید و برای پذیرایی از دوستان خود یک باربیکیو نیز به روف گاردن خود اضافه کنید، اما استفاده از استخر در روف گاردن موجب می‌شود تا یک فضای لوکس و مدرن در اختیار داشته باشید و در زیر آسمان زیبا و پر ستاره شب شنا کردن را برای رفع خستگی و دور ریختن افکار منفی خود انتخاب کنید.

 

شرایط ساخت و نگهداری از استخر در روف گاردن
در طراحی و اجرای روف گاردن اصول و قواعدی باید رعایت شود تا یک فضای زیبا، امن، سرسبز و خوش آب و هوا، در اختیار کاربر قرار گیرد. برای ساخت و استفاده از استخر در روف گاردن نیز باید اصول و شرایطی رعایت شود تا به بهترین نتیجه در این پروژه دست یابیم. اولین شرط برای ساخت و استفاده از استخر در روف گاردن، صاف و یکدست بودن سطح پشت بام است. این سطح باید کاملا صاف بوده و علاوه بر آن به قدری بزرگ باشد، تا بتوان یک استخر با ابعادی مناسب در آن احداث کرد. شرط بعدی آب و هوای آن منطقه‌ است. مناطق سردی که در بیشتر روزهای سال بارانی یا برفی هستند، گزینه خوبی برای احداث استخر در روف گاردن به شمار نمی‌روند، زیرا به دلیل سردی هوا و یخ زدن آب، استخر قبل استفاده نخواهد بود. مراقبت و نگهداری از استخر در روف گاردن کار زیاد دشواری نیست و در حالت کلی، نیازمند همان مراقبتی است که سایر استخر‌ها به آن نیاز دارند. برای نگهداری از استخر در روف گاردن به یک فیلتر برای تمیز نگه داشتن آب و زدودن آن از زباله‌ها و مواد خارجی نیاز دارید. اگر از یک سیستم اتوماتیک و حرفه‌ای برای این کار کمک بگیرید، دیگر نیاز نیست این کار را به صورت دستی انجام دهید، تمام این فرآیند به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد، اما اگر بخواهید خودتان با استفاده از مواد شیمیایی این فرآیند را انجام دهید، بهتر است ابتدا اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید و نکات ایمنی را نیز، به طور کامل رعایت کنید.

 

سخن آخر
احداث و استفاده از استخر در طراحی و اجرای روف گاردن، فرصتی مناسب برای کسانی است که می‌خواهند از فضای خود حداکثر استفاده را داشته باشند. استفاده از استخر در روف گاردن این امکان را به شما می‌دهد که هنگام شنا کردن از منظره زیبا و دیدنی شهر خود لذت بیشتری ببرید و در کنار خانواده و دوستان خود یک روز خاطره انگیز و تکرار نشدنی را تجربه کنید.

برچسب‌ها: روف گاردن ,

موضوعات مرتبط: طراحی و اجرا روف گاردن , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی انواع کمد دیواری در اتاق خواب
چهار شنبه 5 آبان 1400 ساعت 12:31 | بازدید : 80 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

احتمالاً بارهای پیش آمده است که یک فضای خالی در اتاق خواب داشته باشید که بلااستفاده است و احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که همیشه مشکل جا برای لباس‌های خود را داشته باشید. امروزه با توجه به کوچک بودن فضای اتاق خواب‌ها و نبود فضای کافی برای نگهداری لباس‌ها، کمد دیواری‌ها در زندگی افراد نقش بسیار پررنگی را پیدا کرده‌اند. کمد دیواری یکی از مواردی است که باید در طراحی دکوراسیون داخلی به آن توجه کنید. آن‌ها بخش مهمی از یک اتاق‌ خواب هستند. کمد دیواری‌ها در نظم دادن به وسایل و لباس‌ها بسیار کمک می‌کنند. همچنین باعث می‌شوند تا شما بتوانید از فضای اتاق خواب خود بهینه استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع کمد دیواری‌ها در دکوراسیون اتاق خواب آشنا کنیم.

 

کمد دیواری اتاق خواب خود را بر چه اساسی باید انتخاب کنید؟
این سوال همیشه در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد که باید برچه اساسی کمد دیواری اتاق خواب خود را انتخاب کنم؟ در پاسخ باید گفت، کمد دیواری اتاق خواب بهتر است براساس متراژ، رنگ مبلمان، کف‌سازی، دیوار و بدنه اتاق خواب طراحی شود. همچنین یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب یک کمد دیواری حائز اهمیت است رعایت استانداردهای فضای داخلی کمد دیواری است. به صورت استاندارد و کلی ارتفاع کمد دیواری باید 230 سانتی‌متر، عرض آن باید حداقل 150 سانتی متر و عمق آن براساس استانداردها باید 60 سانتی متر باشد. در ادامه به بررسی چند نمونه از مدل‌های کمد دیواری اتاق خواب‌ها می‌پردازیم.

 

انواع کمدهای دیواری اتاق خواب  در طراحی دکوراسیون داخلی
 

مدل کمد دیواری ریلی اتاق خواب
امروزه با توجه به فضای کوچک اتاق‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب‌ها از کمد دیواری‌ ریلی اتاق خواب استفاده می‌کنند. این مدل از کمد دیواری‌ها دکوری مدرن به اتاق می‌بخشد و در بین افراد بسیار پرطرفدار است. درب این کمد دیواری‌ها به صورت ریلی به داخل خود کمد باز می‌شود و نیازی به فضای اضافی در بخش جلوی کمد جهت باز شدن درب آن نیست. استفاده از این مدل کمد دیواری‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق‌های کوچک بسیار رایج است و کمدهای ریلی در طراحی دکوراسیون داخلی  مدرن جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. تنها عیبی که این کمدهای دیواری دارند این است که شما به صورت همزمان نمی‌توانید درب کمدها را باهم باز کنید. برای باز کردن یکی، نیاز دارید تا درب دیگری که باز کرده‌اید را ببندید. از این مدل کمد دیواری‌ها می‌توانید به راحتی در اتاق خواب استفاده کنید و علاوه بر اینکه به شما فضای مناسب می‌دهد، خودش فضای زیادی را اشغال نخواهد کرد.

 

مدل کمد دیواری ام دی اف اتاق خواب
کمد‌های دیواری MDF از لحاظ کیفیت و قیمت بسیار مناسب هستند و به جرات می‌توان گفت یکی از پرکاربردترین طرح‌های کمد دیواری اتاق خواب محسوب می‌شوند. اکثر متخصصین در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب‌ها از این نوع کمدها استفاده می‌کنند. ام دی اف از لحاظ رنگ‌پذیری و طرح‌پذیری بسیار انعطاف‌پذیر بوده، از این رو شما می‌توانید براساس طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب خود هر رنگ و طرحی را که مدنظر دارید تهیه کنید. کمد دیواری‌های های گلاس براق که امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد است در حقیقت نوعی ام دی اف است که با روکش براق پوشیده شده و تنوع کمتری در بازار دارد. همچنین های گلاس براق نسبت به خود ام دی اف دارای قیمت بالاتری نیز هست. کمد دیواری‌های ام دی افی که در اتاق خواب استفاده می‌شوند نوعی ام دی اف با روکش PVC هستند. این مدل از کمد دیواری‌ها به دلیل ظاهری زیبا و مقاوم در سراسر دنیا در دکوراسیون اتاق‌ خواب‌ها استفاده می‌شوند. در حقیقت می‌توان گفت، کمد دیواری‌های ام دی اف در کنار قیمت مناسب و به صرفه دارای کیفیت بالایی نیز هستند و با هر سبک و سلیقه‌ای سازگاری دارند. با وجود اینکه بیشتر سرویس‌های خواب نیز از جنس ام دی اف هستند، شما به راحتی می‌توانید کمد دیواری اتاق خواب‌تان را با سرویس خواب خود هماهنگ کنید.

 

مدل کمد دیواری های‌گلاس  در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب
کمد های دیواری های‌گلاس یکی از بهترین انواع کمد دیواری اتاق خواب است که مصرف‌کنندگان می‌توانند آن را انتخاب کنند. این کمدها ظاهری مدرن و شیک به دکوراسیون داخلی اتاق خواب‌ می‌بخشد. شاید برای خرید کمدهای های گلاس باید به نسبت نوع ام دی اف، بیشتر هزینه کنید اما با توجه به زیبایی که به اتاق خواب شما می‌بخشد ارزشش را دارد. به جرات می‌توان گفت یکی از بهترین گزینه‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی ، کمد دیواری‌های های گلاس است.

 

کمد دیواری با بازشوی ترکیبی (ریلی و لولایی)
یکی دیگر از مدل‌های کمد دیواری که برای اتاق‌ خواب‌ها مناسب است، کمد دیواری با بازشوی ترکیبی است. درب این کمد دیواری به صورت لولایی به همدیگر متصل شده، اما بالا و پایین آن یک ریل وجود دارد که درب‌ها به صورت ریلی تا می‌خورند و بسته و باز می‌شوند. این کمددیواری‌ها دارای عمق و جای بسیار زیادی هستند. افرادی که به دنبال کمد دیواری‌های پهن برای اتاق خواب خود هستند می‌توانند از این کمدها استفاده کنند.

 

کمد دیواری‌های بدون درب
یکی دیگر از کمد دیواری‌هایی که در اتاق خواب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند کمد دیواری‌های بدون درب است. این کمد دیواری‌ها بیشتر برای نگهداری و آویزان کردن لباس‌ها مناسب هستند. آن‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی جز کمدهای مدرن هستند. افراد می‌توانند به راحتی لباس خود را در آن آویزان کنند و برای انتخاب لباس به راحتی برروی صندلی روبروی کمد بنشینند و تصمیم‌گیری کنند.

 

کمد دیواری ممبران
کمد دیواری ممبران جز آن دسته از کمدهای دیواری جدید هستند که بسیار زیبا و خاص‌ هستند. اگر به دنبال یک گزینه مناسب و خاص برای اتاق خواب خود هستید، می‌توانید از کمد دیواری ممبران استفاده کنید. سبک این مدل کلاسیک است از این رو بسیاری از افراد به آن علاقه‌مندند. این کمد یک گزینه هوشمندانه در طراحی دکوراسیون داخلی بوده که به اتاق خواب شما جلوه‌ای مدرن، خاص و زیبا می‌بخشد.

 

کمد دیواری ملامینه
اگر شما به دنبال یک کمد دیواری مقرون به صرفه برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب خود هستید می‌توانید از این مدل کمد دیواری بهره ببرید. این نوع کمد دیواری ظاهری شبیه به کمد ام دی اف دارد اما درون آن ساخته شده از ورقه‌های نئوپان است. به همین دلیل یک قیمت بسیار مناسب دارد و برای شما به صرفه خواهد بود. شما برای اتاق خواب منزل می‌توانید از این کمد استفاده کنید.

 

کمد دیواری طرح ام دی اف
در این مدل همان‌گونه که از نامش مشخص است کمد دیواری طرح ام دی اف است یعنی بدنه کمد از جنس چوب یا نئوپان بوده، اما درب کمد از MDF است. قیمت این کمد دیواری‌ها به نسبت تمام MDF کمی ارزان‌تر خواهد بود.

 

کمد دیواری با روکش چوب
کمد دیواری‌های با روکش چوب نیز به صورت کلاسیک اجرا می‌شوند که می‌توانند یک گزینه مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی باشند. درب این کمدها پس از ماشین کاری رنگ می‌شود و بسیار شبیه به ممبران است با این تفاوت که درب آن رنگ شده است و می‌توان برروی درب طراحی و تاج کاری انجام داد که جلوه زیادی به آن می‌بخشد. در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار خاص از این مدل نیز استفاده می‌شود. برای مثال تاج سرویس خواب خود را می‌توانید با تاج کمد دیواری‌های خود هماهنگ کنید.

 

جمع‌بندی پایانی
ما در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع کمد دیواری‌ها که در اتاق خواب مورد استفاده هستند آشنا کنیم. از این رو شما براساس طراحی دکوراسیون داخلی ، سرویس خواب، مبلمان و… می‌توانید بهترین گزینه را برای اتاق خود انتخاب کنید تا از فضای اتاق خواب خود بهینه‌تر استفاده کنید.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقاشی نمای ساختمان با طرح‌های فانتزی
سه شنبه 4 آبان 1400 ساعت 10:12 | بازدید : 77 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

یکی از موضوعاتی که در دنیا به آن پرداخته می‌شود و بسیار حائز اهمیت است، رنگ‌ها و نحوه به کار گرفتن آن‌ها است. رنگ‌ها، بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی انسان‌ها به شمار می‌روند، که موجب شکوفا شدن احساسات می‌شوند. اگر یک لحظه زندگی را بدون رنگ‌ها تصور کنید، خواهید دید که تا چه اندازه، خسته کننده و کسالت آور خواهد بود. این جا است، که نقش رنگ‌ها، در زندگی انسان مشخص می‌شود و هر کدام می‌توانند، احساسات خاصی را بیان کنند یا حال و هوای خاصی را در افراد ایجاد کنند. زمانی که می‌خواهیم طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خود را تغییر دهیم یا رنگ آمیزی نما ساختمان خود را انتخاب کنیم، تا شاهد ظاهر زیباتری از آن‌ها باشیم، در واقع نقش یک طراح را بر عهده گرفته ایم.

 

رنگ آمیزی نما ساختمان چیست؟
همان طور که اشاره شد، نقش رنگ‌ها در زندگی روزمره انسان‌ها، بسیار پررنگ است و تاثیر بسزایی در زیبایی یک ساختمان و روحیه ساکنان آن دارد، به همین دلیل در چند سال اخیر، رنگ آمیزی ساختمان و نقاشی نما آن هم به روش‌های جدید و نوین، بسیار رواج یافته است و همین موضوع در خرید و فروش آن خانه نیز بسیار موثر واقع می‌شود. یکی از اقداماتی که در راستای زیبا سازی نمای ساختمان انجام می‌شود، رنگ آمیزی ساختمان است که موجب می‌شود حتی یک ساختمان قدیمی که ظاهر آن چنگی به دل نمی‌زند، بیش از پیش زیبا و تمیز به نظر برسد. البته باید گفت که هدف از رنگ آمیزی نما ساختمان تنها زیبا سازی نیست، بلکه در حفاظت از ساختار آن نیز نقش مهمی دارد. نمای ساختمان نیز مانند هر چیز دیگری، از آثار گذر زمان مصون نیست؛ هر چه زمان بیشتری بگذرد، نمای ساختمان شکل و رنگ اولیه خود را از دست می‌دهد و در نتیجه به بازسازی و ترمیم نیاز خواهد داشت. نقاشی نمای خارجی ساختمان با نقاشی فضای داخلی آن نیز تفاوت دارد و برای رنگ آمیزی آن باید از رنگ‌هایی استفاده کرد که در برابر عواملی مانند برف و باران مقاومت بیشتری داشته باشند.

 

دلایل رنگ آمیزی نما ساختمان
قبل از آن که برای رنگ آمیزی نمای ساختمان اقدام شود، ابتدا باید نمای ساختمان شسته و اصول رنگ آمیزی رعایت شود. رعایت این نکات موجب می‌شود، تا رنگ به خوبی بر روی نمای ساختمان قرار گیرد و صاف و تمیز درآید. از دلایل رنگ آمیزی نمای ساختمان، می‌توان به بازسازی و ترمیم ساختمان‌های قدیمی اشاره کرد. ساختمان‌هایی که سال‌های زیادی از عمر آن‌ها می‌گذرد به مرور ظاهر و رنگ اولیه خود را از دست می‌دهند، همین عامل تاثیر زیادی در ظاهر آن بنا و روحیه افرادی که آن را نظاره می‌کنند دارد. رنگ آمیزی نمای ساختمان‌های کهنه، ظاهری آراسته‌تر و زیباتر به آن‌ها بخشیده و به نوعی آن‌ها را جوان می‌کند. یکی دیگر از دلایل رنگ آمیزی نمای ساختمان، تغییر چهره و شکل و شمایل بیرونی آن ساختمان است. ممکن است یک ساختمان نوساز هم باشد، اما ظاهر و نمای بیرونی آن چندان جالب نباشد. به کمک رنگ آمیزی و نقاشی می‌توان ظاهر یک ساختمان را تغییر داد و چهره‌ایی زیبایی‌تر به آن هدیه داد. رنگ آمیزی نمای ساختمان علاوه‌بر تاثیری که در چهره ساختمان دارد، موجب صاف و یکدست شدن آن نیز می‌شود و از آن در برابر عوامل خارجی، مانند گرد و غبار برف و باران محافظت می‌کند.

 

انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی نمای ساختمان
اموری که مربوط به رنگ آمیزی و نقاشی نما  می‌شوند، دارای قواعد و قوانینی هستند که باید رعایت شوند، تا این امر هنرمندانه، به بهترین شکل انجام شود و نتایج آن رضایت بخش باشد. یکی از نکاتی که هنگام نقاشی نمای ساختمان باید به آن توجه شود، انتخاب رنگ مناسب است. یک رنگ مناسب در نقاشی نمای ساختمان، رنگی است که در برابر تغییرات جوی و شرایط آب و هوایی مانند بارش برف و باران مقاوم باشد. رنگ نمای ساختمان به شدت تحت تاثیر تابش نور خورشید است، از این رو در برابر اشعه‌های نور خورشید نیز باید ثبات بالایی داشته باشد. هم‌چنین یک رنگ خوب و با کیفیت کم‌تر دچار ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن می‌شود. قابل ذکر است قابلیت شستشو بودن از دیگر ویژگی‌های یک رنگ مناسب است به گونه‌ایی که بتوان گرد و غبار را از روی آن پاک کرد.

 

نقاشی نما با طرح‌های فانتزی
رنگ آمیزی و نقاشی نمای ساختمان با طرح‌های فانتزی یکی از روش‌های نوینی است، که در نقاشی نماو رنگ آمیزی نما بسیار محبوب است. با مشاهده ساختمانی که از این نوع رنگ آمیزی استفاده کرده است حس خوبی به بیننده منتقل می‌شود، به گونه‌ایی که چشم‌ها مجذوب آن خواهد شد و ترغیب می‌شوید تا کنار آن ایستاده و چند تا عکس از خود بگیرید. برای شما هم پیش آمده که در شهر در حال گشت و گذار هستید و ناگهان شیفته یک ساختمان می‌شوید، ساختمانی که برای زیبایی و رنگ آمیزی خود از طرح‌هایی جالب و خلاقانه استفاده کرده است. ما این طرح‌‌ها را پیش‌تر روی نمای بیرونی مهد کودک‌ها مشاهده کردیم، اما امروزه هر جای شهر ممکن است به آن‌ها بر بخوریم.

یکی از مکان‌هایی که بیشتر از این نوع رنگ آمیزی استفاده می‌کنند، مهد کودک‌ها هستند، زیرا این نوع نقاشی به دلیل حس فوق‌العاده‌ایی که در بیننده ایجاد می‌کنند، معروف هستند و می‌توانند یک کودک را به شدت مجذوب خود کنند تا پرانرژی به آن مکان رفته و یک روز خوب را تجربه کند. ما این نوع رنگ آمیزی را در فضای پارک‌‌ها و شهربازی‌ها نیز مشاهده می‌کنیم؛ پارک‌ها یا شهربازی‌‌ها مکان‌هایی هستند که برای عوض کردن روحیه و گذراندن یک روز خوب به آن جا می‌رویم، از این رو برای نقاشی نمای ساختمان یا دیوار خود از طرح‌ها و رنگ‌هایی استفاده می‌کنند که موجب ذوق بیننده شوند و حس خوبی را به ‌آن‌ها منتقل کنند. بدون شک باغ وحش‌ها از دیگر مکان‌های تفریحی هستند که در یک روز تعطیل همراه خانواده به آن جا سری می‌زنیم. روی دیوارها و نمای بیرونی باغ وحش‌ها نیز رنگ آمیزی‌ها و طرح‌هایی دیده می‌شود که توجه ما را به خود جلب می‌کند و موقعیت خوبی را برای گرفتن چند عکس خانوادگی ایجاد می‌کنند.

 

چرا از طرح‌های فانتزی برای رنگ آمیزی نمای ساختمان استفاده می‌شود؟
نقاشی نما ساختمان با ذوق و خلاقیت همراه است. این امر هنگامی که با رنگ‌های جذاب و طرح‌های فانتزی ترکیب می‌شود چشم‌ها را به خود خیره کرده و حس فوق‌العاده‌ایی به بیننده منتقل می‌کند. ساختمان‌هایی که برای نقاشی خود از طرح‌های فانتزی استفاده می‌کنند، به ندرت از یاد می‌روند و هر کسی را مجذوب خود خواهند کرد. برای نقاشی ساختمان با طرح‌های فانتزی باید به نوع ساختمان نیز توجه کرد؛ بدون شک نقاشی ساختمان یک مهدکودک با نقاشی ساختمان اداری فرق می‌کند. طراحان داخلی معتقد هستند، اگر به درستی از این روش استفاده شود ساختمان‌هایی آراسته‌تر و در نتیجه شهری زیباتر خواهیم داشت. اگر به عنوان یک طراح می‌خواهید ساختمانی را نقاشی کنید، می‌توانید با استفاده از طرح‌های فانتزی یک ساختمان زیبا به شهر خود هدیه دهید، البته باید به کاربری ساختمان نیز توجه کنید و در استفاده از این روش، افراط نکنید.

 

سخن آخر
همه ما دوست داریم زمانی که در شهر قدم می‌زنیم ساختمان‌هایی زیبا با رنگ آمیزی فانتزی مشاهده کنیم، این ساختمان‌ها علاوه بر آن که حس خوبی در فرد ایجاد می‌کنند تاثیر بسزایی در زیبایی و آراستگی شهر خود نیز دارند.


موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انواع فرش در طراحی دکوراسیون داخلی
سه شنبه 4 آبان 1400 ساعت 10:11 | بازدید : 71 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

فرش خوب و با کیفیت نقش بسزایی در دکوراسیون داخلی دارد، اما فرشی با کیفیت بالا قیمت بسیار بالایی هم دارد. با توجه به شرایط اقتصادی امروزی و افزایش قیمت‌ها در اکثر مواقع تهیه یک فرش مناسب انتخابی دائمی و طولانی مدت محسوب می‌شود. پس باید در انتخاب فرش بسیار دقت کنید و آن را متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود به درستی انتخاب کنید تا پس از مدتی دل شما را نزند و خسته‌تان نکند. فراموش نکنید که اگر فرش‌ها و قالیچه ‎ها به درستی و متناسب با متراژ منزل انتخاب شوند به طرز معجزه آسایی فضای خانه شما را زیبا خواهند کرد. این در حالی است که اگر انتخاب نادرستی داشته باشید ممکن است زیبایی کل دکور خانه‌تان تحت تاثیر قرار گیرد. فرش‌ها یک راه بسیار آسان برای روح دادن و ایجاد گرما در خانه هستند. بنابراین در انتخاب آن‌ها باید بسیار دقت کنید. ما در ادامه شما را با انواع فرش‌ها آشنا کرده‌ایم تا بتوانید متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی خود یک انتخاب درست داشته باشید. ما در این مقاله همراه باشید.

 

تاثیر استفاده از انواع فرش ها در دکوراسیون داخلی
 

انتخاب فرش های ایرانی
فرش‌های ایرانی برای خانه‌ها یک فضای دلنشین، شیک و کلاسیک ایجاد می‌کنند. یکی از مزیت‌هایی که فرش‌های ایرانی دارند، تنوع بسیار زیبا و طرح‌بندی بسیار زیاد آن‌ها است. شما برای انتخاب فرش‌های ایرانی دست‌تان باز است و می‌توانید متناسب با فضای داخلی و دکوراسیون خود بهترین انتخاب را داشته باشید. برای این کار کافی است که شما نوع طراحی دکوراسیون داخلی مورد نظرتان را مشخص کنید و سپس متناسب با آن مدل فرش خود را انتخاب نمایید. اما بر چه اساسی و با توجه به چه نکاتی باید این فرش‌ها انتخاب شوند. با ما همراه باشید تا در ادامه نکاتی را بخوانید که به انتخاب شما کمک کند.

  • اگر در طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما بیشتر رنگ‌های روشن وجود دارد، بهتر است از یک فرش ایرانی با رنگی تیره و نقش‌های بزرگ استفاده کنید.
  • یکی از نکاتی که در انتخاب فرش مناسب مهم است، اندازه فرش است. فرش‌های ایرانی در طرح‌ها، تنوع و سایزبندی مختلفی وجود دارند. به همین دلیل شما به راحتی می‌توانید متناسب با حال و پذیرایی اندازه آن را انتخاب کنید.
  • اگر دلتان می‌خواهد طراحی دکوراسیون داخلی شما از نوع و سبک کلاسیک باشد باید فرش‌های ایرانی با طرح و نقش‌های پر کار استفاده کنید. بهتر است در فضای کوچک از فرش‌هایی با طرح‌های بزرگ استفاده کنید و بالعلکس. همچنین توجه کنید در دکوراسیون کلاسیک طیف رنگ مهم است و شما به هیچ عنوان نباید از رنگ‌های لاکی مانند قرمز استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان از نوع مدرن باشد، دور فرش‌های ایرانی با طرح گل و بوته سنتی را فراموش کنید. فرش‌هایی با طرح و نقش‌های زیاد و شلوغ جلوه مدرنی ندارند.
  • اگر از فرش‌هایی با طرح مرکزگرا استفاده می‌کنید، بهتر است در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به چیدمان مبلمان توجه کنید و آن‌ها را گرد و با فاصله کم به همدیگر بچینید.

 

انواع فرش‌های ایرانی
 

انتخاب فرش پوستی
فرش‌های پوستی به طور کلی دارای دو مدل هستند، فرش‌هایی با پرز بلند و فرش‌هایی با پرز کوتاه، که هر یک از آن‌ها در نوع خاصی از طراحی دکوراسیون داخلی منزل استفاده می‌شوند. این فرش‌ها دارای اشکال و بافت خاصی هستند که به دکوراسیون داخلی خانه شما سبکی مدرن می‌بخشند. در حقیقت این نوع فرش‌ها بیشتر مدرن و غربی هستند. این فرش‌های پوستی علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد.

 

انتخاب فرش قلاب بافی
این مدل از فرش‌ها در ابتدا در کشورهای فرانسه، انگلستان و پرتغال بافته شدند. جنس این فرش‌ها از الیاف پشمی است که آن‌ها را با سوزن‌هایی به نسبت بزرگ برروی یک پارچه ضخیم می‌بافند. مدل این فرش‌ها بسیار خاص و زیبا است. از این فرش‌ها معمولاً در حال و پذیرایی استفاده نمی‌شود، چراکه خیلی تجملاتی نیستند. آن‌ها بیشتر مناسب اتاق‌های خواب هستند. این مدل از فرش‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق‌ها می‌توانند بهترین گزینه باشند.

 

انتخاب فرش ابوسون
نام این فرش ابوسون است. ابوسون در مرکز فرانسه است، پس نتیجه خواهیم گرفت پیدایش این سبک از فرش‌ها از این کشور فرانسه بوده است. یکی از ویژگی‌های بارزی که همه این فرش‌ها را با آن می‌شناسند، پر نقش و نگار بودن طرح‌بندی آن است. طرح‌بندی این فرش‌ها و گل‌هایی که در آن بکار گرفته شده، برگرفته از عناصر معماری است. طرح‌های زیاد اما با رنگ‌های ملایم. فرش ابوسون دارای یک ظرافت بسیار زیاد است به همین دلیل بهتر است در طراحی دکوراسیون داخلی از آن در فضاهای کم رفت و آمد استفاده کنید که زیاد برروی آن رفت و آمد نشود. این فرش‌ها از نوع فرش‌های تجملاتی هستند.

 

انتخاب فرش تبتی
این مدل از فرش‌ها دارای طرح‌های بسیار تجملاتی دارند که پرز این فرش‌ها بسیار ضخیم است. این مدل فرش‌ها بیشتر به غرب صادر می‌شوند. این مدل فرش‌ها با هر نوع طراحی دکوراسیون داخلی سازگاری دارد چرا که طرح فرش‌های تبتی بسیار ساده و در عین حال زیبا است.

 

انتخاب فرش بسارابی
فرش‌های بسارایی در طرح خود مملو از گل و نقش‌های زیبا است که برگرفته از طرح‌ها و سبک فرانسوی و آسیایی است. این فرش‌ها در ساختار خود معمولاً پرز ندارند، اما اگر از نوع پرزدار باشند قیمت بسیار بالایی در بازار دارند که نوع پرزدار آن در بازار بسیار کمیاب است. این فرش به فضای خانه شما جلوه‌ای بسیار خاص و تجملاتی می‌بخشد. اگر قصد دارید فضایی به شدت لوکس داشته باشید می‌توانید از فرش بسارابی استفاده کنید.

 

انتخاب فرش قیطانی
یکی از ویژگی‌ها مهم فرش‌های قیطانی، نوار‌های قیطان از جنس پنبه یا پشمی است که به آن حالت روستایی بخشیده و جذابیت این فرش را دو برابر نموده است. این فرش‌ها کمی فرم متفاوت‌تری به نسبت فرش‌های مستطیلی شکل دارند و معمولاً فرمی بیضی مانند دارند. اما ممکن است در برخی از بازارها نوع مستطیل و دایره‌ای آن را نیز مشاهده کنید. اگر به دنبال یک طراحی دکوراسیون داخلی بسیار ساده و روستایی مانند هستید، این مدل از فرش‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

فرش بافته شده از تکه پارچه های کهنه
همان‌گونه که از نامش پیداست از تکه‌های مختلف ساخته شده است. این مدل از فرش‌ها از اتصال ضایعات پشمی و پنبه‌ای به یکدیگر ساخته شده‌اند. این فرش‌های بیشتر مناسب ویلاهای ساحلی و اتاق خواب‌های کودک است. همچنین اگر می‌خواهید فضای صمیمی و دنج کنج حال خود داشته باشید، می‌توانید از این مدل از فرش‌ها استفاده کنید.

 

انتخاب فرش ساوونری
خاستگاه این مدل از فرش‌ها نیز فرانسه است. این مدل از فرش‌ها دارای پرزهای ضخیم هستند. آن ظاهری اروپایی و تجملاتی دارند که مناسب فضاهای پر رفت و آمد نیستند. اگر تمایل به خرید یک فرش بسیار مجلل دارید به سراغ این فرش‌ها بروید.

 

جمع‌بندی پایانی
ما در این مقاله سعی کردیم شما را انواع فرش‌ها و نوع کاربرد آن‌ها آشنا کنیم، چراکه فرش‌ها یکی از مهم‌ترین ارکان در د طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ها هستند که می‌توانند به خانه جلوه زیبا و روح ببخشند. به همین دلیل شما باید در خرید و انتخاب آن‌ها به شدت دقت کنید، زیرا با یک اشتباه کوچک دکور خانه شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و دیگر وسایل شما جلوه مناسبی از خود نمایش نمی‌دهند. با توجه به متراژ و دکوراسیون خود یک فرش متناسب انتخاب و خریداری کنند. همانطور که در بالا مطالعه کردید برخی از فرش‌ها حالت تجمل‌گرایی دارند و مناسب پذیرایی‌های بزرگی هستند که زیاد در آن‌ها رفت و آمد نمی‌شود، اما برخی دیگر حالت کلاسیک دارند که متناسب با نوع دکور خانه خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


استفاده از فضاهای غیر قابل استفاده خانه
دو شنبه 3 آبان 1400 ساعت 12:3 | بازدید : 70 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی داخلی فضای کوچک

با تغییر سبک زندگی، خانه‌ها هر روز کوچک‌تر از قبل می‌شوند و کمبود جا یکی از معضلات اساسی خانواده‌ها به شمار می‌آید. بر این اساس برای رفع این معضل باید با طراحی دکوراسیون داخلی مناسب از تمام بخش‌های مختلف خانه از جمله فضاهای غیر قابل استفاده به کاربردی‌ترین شکل ممکن، استفاده کرد تا تمام نیازها برای داشتن یک زندگی ایده‌آل برآورده شود. اگر شما هم قصد دارید که تمام فضاهای غیر قابل استفاده و پرت خانه کوچک خود را هوشمندانه با یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب به خوبی پوشش دهید، پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

راهکارهای خلاقانه برای استفاده از فضاهای غیرقابل استفاده خانه
بسیاری از خانه‌های آپارتمانی کوچک به دلیل کمبود فضا و عدم انعطاف‌پذیری نقشه کاربردی ندارند، بنابراین موقع چیدمان خانه با وسایل، متوجه فضاهای خالی بسیاری می‌شوید که از نظر بصری جلوه مناسبی ندارند، بنابراین با طراحی دکوراسیون داخلی مناسب می‌توان به صورت خلاقانه کنج‌ها، گوشه‌ها و فضاهای غیرقابل استفاده خانه را به راحتی پر کرد. در ادامه راهکارهایی بدین منظور ارائه خواهیم داد.

 

پر کردن کنج دیوار با مبل اِل شکل
در طراحی دکوراسیون داخلی یکی از راهکارها برای پوشش کنج دیوار اتاق نشیمن استفاده از مبل‌های اِل شکل است و این اقدام فضای پرت خانه را به محیطی گرم و راحت تبدیل می‌کند. همچنین گذاشتن یک چراغ مطالعه و یا یک آباژور متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی خالی از لطف نیست و زیبایی این فضا را دوچندان خواهد کرد.

 

پر کردن گوشه دیوار با شومینه
یکی دیگر از راهکارها برای پر کردن فضاهای غیرقابل استفاده خانه گذاشتن یک شومینه مطابق طراحی دکوراسیون داخلی است و البته با نورپردازی و قرار دادن قفسه کتاب و یا تعبیه یک کتابخانه کوچک، اتاق‌ را برای یک استراحت روزانه مهیا کرد.

 

قرار دادن تلویزیون در گوشه دیوار
قرار دادن تلویزیون در گوشه دیوار به عنوان فضایی غیرقابل استفاده از خانه در طراحی دکوراسیون داخلی راهکار اثربخشی است و باعث می‌شود که هنگام تماشای یک برنامه توجه همه به سمت این فضای بکر خانه معطوف شود.

 

استفاده بهینه از فضای زیر پله
در طراحی دکوراسیون داخلی، کمترین توجه به فضای زیر پله‌ها و یا دیوارهای اطراف آن می‌شود و اصولا خالی می‌ماند اما راهکارهای خلاقانه می‌توان متناسب با نیاز خانه از این فضاها استفاده کاربردی کرد. بنابراین با نصب تلویزیون به دیوار پله‌ها، یا قرار دادن میز تلویزیون و یا بوفه از این فضا می‌توانید حداکثر استفاده را کنید و این منطقه را به مرکز استراحت و سرگرمی خانواده تبدیل کنید. همچنین اگر در اتاق‌ها محیطی برای مطالعه و استراحت ندارید با یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب می‌توان از فضای خالی زیر پله‌ها با قرار دادن یک مبلمان ساده محیطی را برای انجام کارهای متفرقه و استراحت فراهم کرد.

 

استفاده مناسب از گوشه‌ اتاق‌ها
گوشه دیوارها و ستون‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه هیچ نقشی ندارند، این فضاهای غیرقابل استفاده مکان مناسبی برای قرار دادن گلدان‌هایی با گل‌های طبیعی هستند که شاخ‌ و برگ‌های بلند و سبز رنگ‌ها در محیط خانه خودنمایی کنند. البته گوشه اتاق‌ها نیز می‌توانند مکان مناسبی برای نصب جالباسی، دکور‌های زاویه‌دار یا کتابخانه هستند.

 

فضاسازی داخل کابینت‌ها
فضا برای قرار دادن وسایل در آشپزخانه‌های کوچک بسیار محدود است، بنابراین در طراحی دکوراسیون داخلی می‌توان با فضاسازی در کابینت‌ها میزان کارآیی را افزایش داد. یکی از راهکارها نصب استند به دیواره داخلی درب کابینت برای آویزان کردن وسایل کوچک و حتی بزرگ آشپرخانه است. همچنین برای راحتی کار می‌توانید یک تکه چوب را به دیواره کابینت میخ کنید و با قلاب یا میخ یک استند متناسب با سایز کابینت آشپزخانه خود بسازید.

 

ایجاد دیوار خاطره‌ها
دیوارهای پرت و غیرقابل استفاده در تکمیل طراحی دکوراسیون داخلی خانه نقش کاربردی دارند، یکی از موارد آن نصب تابلوها و قاب‌های عکس بر روی دیوار به منظور یادآوری لحظات خاطره‌انگیز ایام گذشته است. با این اقدام تصاویر پخش شده بر روی دیوار جلوه بصری ویژه‌ای را در ذهن بیننده ایجاد می‌کند. علاوه بر عکس‌های یادگاری می‌توانید آثار هنری اعم از نقاشی و خوشنویسی را نیز مطابق علایق خود و خانواده‌ نصب کنید.

 

استفاده از فضاهای خالی آشپزخانه
با طراحی دکوراسیون داخلی خلاقانه می‌توان از گوشه‌ها و فضاهای غیرقابل استفاده در آشپزخانه بهره بیشتری برد. به طوری که قرار دادن یک میز آشپزخانه کوچک و یا نیمکت اِل شکل در گوشه‌ای از آشپزخانه می‌تواند فضایی برای صرف وعده‌های غذایی داخل آشپزخانه را فراهم کند. همچنین می‌توانید با نصب قفسه و شلف در آشپزخانه فضایی را برای نمایش ظروف چینی، کریستال و تزئینی‌ خود آماده کنید.

 

استفاده از فضاهای پرت اتاق‌خواب
برای اینکه در طراحی دکوراسیون داخلی، اتاق‌ خواب کوچک به ظاهری جادار و وسیع تبدیل شود باید از تمام فضاهای غیرقابل استفاده آن نهایت استفاده کرد. فضاهای بالا، زیرین و کنار تخت را با قرار دادن قفسه‌های کشویی پر کردن و جا برای قرار دادن لباس‌ها و دیگر وسایل شخصی را افزایش داد. همچنین در کنج دیوار اتاق خواب با قرار دادن یک میز و صندلی می‌توان محیط کار و مطالعه کوچکی را ایجاد کرد.

 

پر کردن فضاهای خالی سرویس‌های بهداشتی
دیوارهای حمام و توالت در طراحی دکوراسیون داخلی اغلب بدون استفاده و خالی هستند، بر این اساس با نصب قفسه، شلف یا کابینت می‌توان فضایی را برای قرار دادن لوازم بهداشتی اعم از دستمال‌ کاغذی، مایع‌ لباس‌شویی، مایع دستشویی و سایر تمیزکننده‌ها درست کرد. همچنین بالای درب ورودی حمام و توالت نیز از جمله فضاهای غیرقابل استفاده خانه به شمار می‌آید که نصب یک تخته چوبی یا فلزی می‌تواند محل مناسبی برای قرار دادن لوازم بهداشتی و شخصی باشد.

 

بهره‌گیری از پلان‌های باز خانه
یکی از اقدامات خلاقانه در طراحی دکوراسیون داخلی خانه اجرای پلان باز به جای دیوار است که البته با قرار دادن کمدهایی با قفسه‌بندی مناسب می‌توان پلان باز را به خوبی مدیریت کرد.

 

استفاده از فضای خالی پشت درب اتاق‌ها
فضای پشت درب اتاق‌ها نیز به عنوان یکی از فضاهای خالی خانه باید در طراحی دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار گیرد. بنابراین پشت درب‌ها را می‌توان با کمی خلاقیت با قفسه‌بندی محلی برای نگهداری لوازم آرایشی، سال و روسری، کفش‌ها و کمربندها و غیره درست کرد.

 

استفاده درست از تراس خانه
بسیاری از آپارتمان‌ها و خانه‌های امروزی دارای تراس یا بالکن هستند. بنابراین با استفاده بهینه‌ از فضاهای خالی خانه در تراس، آرامش بیشتری را برای اعضای خانواده فراهم کنید. اگر محله شما آرام و با کمترین رفت و آمد است، می‌توانید با قرار دادن یک صندلی راحتی به همراه میز درون تراس فضایی را برای استراحت و نوشیدن چای در هوای آزاد را فراهم کنید. همچنین استفاده از تراس برای پرورش گل و گیاه نیز می‌تواند اثر بسیار مثبتی بر روحیه شما بگذارد. یا اینکه با اضافه کردن یک کمد و قفسه از تراس به عنوان یک انباری کوچک استفاده کنید.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چرا بازسازی خانه اهمیت دارد؟
دو شنبه 3 آبان 1400 ساعت 12:2 | بازدید : 62 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

بازسازی خانه در شرایط اقتصادی کنونی یکی از ساده‌ترین و راهکارهای داشتن یک خانه شیک و مدرن است. با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، ساخت ساختمان و خانه جدید بسیار پرهزینه است و صرفه اقتصادی ندارد. بنابراین ساختمان‌هایی که عمر مفید آنها تمام شده است را می‌توان با استفاده نظر کارشناسان به صورت حرفه‌ای با حداقل هزینه‌ها بازسازی کرد و با طراحی داخلی زیبا جلوه‌ دیگری به محیط پیرامونی خانه مورد نظر داد. قبل از هر اقدامی باید هدف از بازسازی خانه را برای خود مشخص کنید که مثلا ایمن‌سازی ساختمان مدنظر است یا اینکه تغییر کاربری و یا تغییر دکوراسیون یک خانه را مدنظر دارید، بر این اساس با تکیه بر آن هدف اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌ها برای خانه خود کنید.

 

دلایل اهمیت بازسازی خانه
بازسازی خانه به ویژه در منازل قدیمی بعد از چندین سال سکونت یکی از ضروریات است. اما بازسازی و نوسازی خانه همواره به منظور افزایش طول عمر و افزایش کارآیی ساختمان انجام می‌شود. از آنجایی که تعمیر و بازسازی همواره با صرف هزینه‌های مالی همراه است اما رفع نواقص، مقاوم‌سازی و تعمیرات خانه سبب افزایش امنیت ساختمان می‌شود و علاوه بر آن قیمت و ارزش ملک نیز با بازسازی افزایش می‌یابد. البته تغییر بافت قدیمی و استفاده از مواد استاندارد و کاربردی در منازل قدیمی به منظور حفظ ایمنی ساکنان یک خانه در اولویت قرار دارد. تغییر ساختار ساختمان و تغییر کاربری نیز می‌تواند از دیگر دلایل بازسازی خانه باشد. از آنجایی که عمر مفید بسیاری از خانه‌ها در ایران حدود 30 سال است، باید نقاط ضعف را در ساخت ساختمان با ایده‌های جدید و به کارگیری مصالح ساختمانی با کیفیت رفع کرد. از طرفی دیگر دلایل مهم بازسازی خانه، کاهش میزان مصرف انرژی است. در این میان با بکارگیری سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب، تنظیم روشنایی و غیره بنابر تکنولوژی روز، میزان مصرف انرژی استاندارد می‌شود. بنابراین بازسازی خانه علاوه بر اینکه سبب افزایش سلامت ساختمان می‌شود، با تغییر و تحول در دکوراسیون داخلی و رنگ‌ دیوارها و بکارگیری تجهیزات مدرن و تغییر نمای بیرونی ساختمان بر سلامت روحی و روانی ساکنان خانه نیز تأثیر مثبت می‌گذارد.

 

مزایای بازسازی خانه
بازسازی خانه و آپارتمان بنابر ملاک‌های مالک مزیت‌های بسیاری دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش ارزش خانه از نظر قیمتی
  • بالا بردن امنیت خانه و مقاوم‌سازی
  • افزایش طول عمر مفید خانه
  • تعمیر تأسیسات خانه
  • زیباتر و بزرگتر شدن فضای داخلی خانه
  • تغییر سبک محیط خانه به سمت مدرنیته با بازسازی
  • افزایش کیفیت زندگی، میزان رضایت و آرامش روحی و روانی ساکنان خانه
  • زیباسازی شهر با بازسازی خانه‌های قدیمی و فرسوده
  • بهبود فضای داخلی خانه طبق نیازمندی‌ها

توجه به این نکته ضروری است که، بازسازی خانه‌ با توجه به نیاز مشتری در بخش‌های مختلف از جمله اتاق خواب، آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، پذیرایی و نمای بیرونی ساختمان انجام می‌شود.

 

مراحل بازسازی خانه
در مرحل نخست، لیست کاملی از نیازها و تغییرات مدنظر خود و مبلغ پیش‌بینی شده تهیه کنید. البته بعد از تایید طرح تعمیرات و بازسازی خانه در صورت نیاز باید نسبت به دریافت مجوز از شهرداری منطقه محل سکونت خود اقدام کنید تا در حین انجام عملیات بازسازی گرفتار محدودیت‌های قانونی نشوید. لازم است که بدانید، بازسازی خانه در دو مرحله زیرساختی (تغییر سازه‌ها) و دکوراسیون داخلی (تغییر تزیینات ساختمانی) انجام می‌پذیرد. بازسازی زیرساخت‌های ساختمان به بررسی وضعیت سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و تأسیسات ساختمانی و اتصالات لوله‌کشی آب و گاز و برق مربوط می‌شود که در صورت فرسودگی مورد تعمیر و بازسازی قرار می‌گیرد که این اقدام را نیز باید به اهل فن آن واگذار کرد. بازسازی خانه از نظر دکوراسیون داخلی نیز به زیباسازی طراحی داخلی خانه مربوط می‌شود که می‌توان با نورپردازی و حذف نقاط غیرقابل استفاده و فضاسازی جدید، محیطی دلنشین را در محیط داخلی خانه ایجاد کرد. علاوه بر این در این نوع بازسازی، تغییر و تعویض تزئیناتی همچون کفپوش‌ها، رنگ دیوارها، سرویس بهداشتی و روشویی، طراحی آشپزخانه و کابینت‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. البته قبل از هر اقدامی باید یک نقشه کلی براساس نیازمندی‌ها جهت بازسازی خانه ترسیم کرد و براساس میزان هزینه و بودجه تعریف شده نسبت به بازسازی اقدام کرد. به طور کلی برای بازسازی خانه به صورت اصولی و مناسب با بهره‌گیری از تمام تکنیک‌های روز بهتر است از گروه‌های متخصص و طراحان معتبر و حرفه‌ای در امر بازسازی استفاده کنید.

 

اولویت‌‌ها در بازسازی خانه     
قبل از شروع به بازسازی خانه باید نیازسنجی از تغییرات و تعمیرات موارد لازم انجام شود و طبق نظر کارشناسان مربوطه مشخص شود که کفپوش‌ها، دیوارها، کاشی و سرامیک‌ها و حتی لوله‌کشی‌ها و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی نیاز به تعمیر و یا تعویض دارند یا خیر. به منظور تغییر دکور و طراحی داخلی خانه باید از یک متخصص دکوراسیون داخلی کمک بگیرید تا در مورد بازسازی یا تخریب داخلی ساختمان طبق نظر شما ایده بدهد و طبق بودجه تعریف شده تغییرات را اعمال کند. یکی از مهمترین اولویت‌های در بازسازی خانه از جمله خانه‌های قدیمی، اجرای عایق‌بندی صوتی و حرارتی است و در مرحله بعدی نوسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی قرار دارند و همچنین رفع فرسودگی تاسیسات برق و بررسی سیم‌کشی‌های ساختمان نیز بسیار مهم است.

پس به طور کلی، بازسازی خانه باید طبق اولویت‌بندی انجام شود که مراحل آن به شرح زیر است:

  • توجه به نیازهای اهالی و ساکنان خانه در بازسازی
  • طراحی نقشه جدید از طرح خانه بعد از بازسازی
  • خرید مصالح ساختمانی مورد نیاز
  • بازسازی فضای داخلی خانه اعم از آشپرخانه، سرویس بهداشتی، پذیرایی، اتاق‌ها و راهروها
  • بازسازی نمای خارجی خانه
  • بازسازی حیاط خلوت و یا محوطه بیرونی خانه
  • بازسازی پارکینگ و انباری

 

برآورد هزینه بازسازی خانه
بازسازی خانه و انجام تعمیرات با تحمیل هزینه‌هایی همراه است و هر چه عمر ساختمان بیشتر باشد میزان هزینه‌ها به دلیل فرسودگی بیشتر می‌شود. دانستن این نکته خالی از لطف نیست که، برای بازسازی داخلی خانه باید فصل مناسبی از سال را انتخاب کنید که مصالح ساختمانی با کیفیت را قیمت ارزان‌تری خریداری کنید و شرایط آب و هوایی اجازه تعمیرات را بدهد. در این میان، برای برآورد هزینه بازسازی خانه یک لیست از اقدامات و تغییراتی که لازم است، اعمال شود را تهیه کنید و طبق آن هزینه‌ها را بسنجید. در لیست هزینه‌های بازسازی باید علاوه بر هزینه مصالح ساختمانی، هزینه تغییر دکوراسیون داخلی و هزینه تعمیر تأسیسات ساختمانی باید هزینه پیمانکار و کارگران نیز مدنظر قرار دهید. بر این اساس با تعیین رقم تقریبی نزدیک به واقعیت، براساس ضرورت‌ها و اولویت‌بندی نسبت به بازسازی خانه براساس بودجه مورد نظر خود اقدام کنید. بنابراین بازسازی خانه به دلیل اینکه سبب افزایش طول عمر بنا و بهبود فضای داخلی و خارجی ساختمان می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه هزینه بازسازی و نوسازی یک خانه از هزینه تخریب و ساخت دوباره آن کمتر است، بسیار مقرون به صرفه است و تنها این اقدام را باید به متخصصان این امر واگذار کرد.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 1
:: بازدید ماه : 2
:: بازدید سال : 12
:: بازدید کلی : 1929