بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
نماشویی در نماهای سنگی
سه شنبه 30 آذر 1400 ساعت 10:42 | بازدید : 77 | نویسنده : admin | ( نظرات )

شستشوی نما و نماشویی

نمای سنگی را می‌توان در دسته برترین نماهای ساختمان قرار داد. نماهای سنگی برای سازنده گران تمام می‌شوند و ظاهری بسیار شیک و زیبا دارند. البته انواع مختلفی از نمای سنگی در بازار وجود دارد. برخی انواع نمای سنگی ارزان‌تر و برخی گران‌تر از مابقی نماهای سنگی هستند. نمای سنگی ظاهری صیقلی، زیبا و براق دارد. وقتی که نور خورشید به نمای سنگی می‌تابد، از دور درخشش ساختمان به چشم می‌رسد. درخشش ساختمان مهم‌ترین عنصر نمای سنگی به حساب می‌آید؛ اما همیشه هم نمای سنگی اینقدر زیبا، درخشنده و براق نیست. بلکه وقتی نمای سنگی کثیف شود، ظاهری کدر و بدشکل پیدا می‌کند. در این مواقع ساختمان به نماشویی احتیاج دارد. در اصل هرچه نمای ساختمان زیباتر باشد، سریع‌تر به نماشویی احتیاج پیدا می‌کند. در ادامه شما را با نماشویی انواع نماهای سنگی بیشتر آشنا می‌کنیم.

 

چرا نمای سنگی به نماشویی نیاز دارد؟
بسیاری از افراد بر این باور هستند که سنگ نیاز به شستشو ندارد! این یک اشتباه بسیار بزرگ است که بسیاری از افراد به آن دچار می‌شوند. جالب اینجاست به‌خاطر آنکه نمای سنگی به‌تدریج و در مرور زمان آلوده و چرک می‌شود، کدر شدن آن آنطور که باید و شاید به چشم نمی‌آید. مخصوصاً وقتی که نمای سنگی تیره باشد، اکثر افراد کلاً شستشوی نما آن را فراموش می‌کنند. سنگ جزو مواد طبیعی است. برخلاف برخی انواع نما که در ساخت آن‌ها از مواد مصنوعی استفاده می‌کنند، سنگ یک ماده طبیعی است. به همین خاطر آلودگی را به خود می‌گیرد و در صورتی که پس از مدتی طولانی آلودگی را پاک نکنید، این چرک و کثیفی به بافت سنگ نفوذ می‌کند و دیگر سنگ همانند روز اول پاکیزه و زیبا نمی‌شود. نمای سنگی به ساختمان شکوه و جلال می‌دهد.

وقتی که از نمای سنگی در یک ساختمان استفاده کنند، ساختمان از ده‌ها متر دورتر با زرق و برق خود، خودنمایی می‌کند. این موضوع تا وقتی ادامه دارد که سنگ تمیز باشد و روی آن چرک و آلودگی ننشیند. با قرار گرفتن چرک و آلودگی روی سنگ، سطح سنگ به‌تدریج کدر می‌شود و درخشندگی اول خود را از دست می‌دهد. این موضوع مخصوصاً در شهرهای آلوده‌ای همانند تهران، مشهد یا اصفهان با شدت بیشتری اتفاق می‌افتد. برخی دیگر بر این باور هستند که باران می‌تواند سطح سنگ را شستشو دهد. در وهله اول باید بدانید که اکثر مواقع باران در شهرهای آلوده‌ای همانند تهران، باران اسیدی هستند. در درجه دوم باید بدانید وقتی که آلودگی روی سطح قرار داشته باشد، با بارش باران، اسیدی ضعیف به وجود می‌آید که باعث خوردگی سطح سنگ و ایجاد تخلخل داخل سنگ می‌شود. پس نمای سنگی به شستشو نیاز دارد و نماشویی باید به روش اصولی انجام شود تا به سنگ آسیب نرسد.

 

نماشویی سنگ چطور انجام می‌شود؟
سنگ یک نوع نمای بسیار حساس است. به همین خاطر نماشویی سنگ را باید با دقت بسیاری انجام دهند. معمولاً انواع دوده، بخار گازوئیل و بنزین، رنگ یا لکه‌های چربی روی نمای سنگی دید می‌شود. پیمانکاری که وظیفه شستشوی نمای سنگی را به عهده دارد، باید ابتدا سطح سنگ را بررسی نماید و متوجه شود که برای شستشو به چه موادی نیاز دارد. سپس بر اساس نوع سنگ نما، بهترین ماده شوینده را انتخاب کند. توجه داشته باشید که برخی انواع سنگ بسیار حساس هستند و امکان دارد در تماس با انواع شوینده واکنش دهند. پس باید از مواد شوینده‌ای در نماشویی استفاده شود که هم مواد چربی و کثیفی را حل کنند و هم به بافت سنگ آسیب وارد نکنند. روش‌های مختلفی برای شستشوی نما وجود دارد. برخی هنوز هم همانند گذشته از روش داربست استفاده می‌کنند. روش داربست روشی قدیمی، زمان‌بر و هزینه‌بر است.

در حقیقت کارفرما باید هزینه‌ای جداگانه را بابت داربست به اکیپت مخصوص وصل کردن داربست بپردازد. باز و بست داربست نیز بسیار زمان‌بر است و باعث می‌شود کار شستشوی نما به تعویق بیافتد. این در حالی است که روش راپل روشی جدید است که نیروی نظافت می‌تواند از بالا پشتبام با طناب به پایین آویزان شود. این روش همانند روش صخره‌نوردی است. در این روش فرد تسلط کافی بر نما دارد و می‌تواند به جاهای مختلف آن دسترسی پیدا کند. البته معمولاً از دو یا سه نیروی متخصص به‌صورت هم‌زمان استفاده می‌کنند تا نماشویی با سرعت و دقت بیشتری انجام شود. ابتدا در صورتی که لکه رنگ یا لکه‌های چسبنده روی نما وجود داشته باشد، آن را با کاردک جدا می‌کنند. سپس با کمک مواد شوینده، نما را شستشو می‌دهند. در نهایت با کمک دستگاه واترجت، نما را آبکشی می‌کنند. در صورتی که نما خیلی کثیف باشد، شستشو و آبکشی دو بار انجام می‌شود. در غیر این صورت یک بار شستشو کافی خواهد بود. توجه داشته باشید که بهتر است در شهرهای آلوده، حداقل سالی یک الی دو بار نماشویی انجام شود. هرچه قدر شستشوی نما را به تعویق بیاندازید، چرک و کثیفی به بافت سنگ نفوذ می‌کند و دیگر مثل روز اول درخشنده و براق نخواهد بود.

برچسب‌ها: شستشوی نما , نماشویی ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کفپوش اپوکسی در بازسازی خانه
سه شنبه 30 آذر 1400 ساعت 10:40 | بازدید : 48 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

کفپوش اپوکسی به نوعی از کفپوش گفته می شود که به صورت مایع است و پس از اعمال شدن روی سطح زمین خشک می شود و یک سطح پلیمری مقاوم ایجاد می کند. کفپوش اپوکسی در ساختمان های تجاری و اداری بیشتر مورد استفاده است. کف هر خانه یکی از مهم ترین قسمت هاست که اگر آسیب ببیند، کیفیت ساخت خانه را پایین می آورد و به نوعی در مقاومت یک منزل مسکونی موثر است.

این نکته را در نظر بگیرید که کفپوش اپوکسی تنها مختص مراکز اداری و تجاری نیست و اگر قصد نوسازی و بازسازی خانه خود را دارید، کفپوش اپوکسی یکی از دکوراتیو ترین کفپوش های حاضر است که زیبایی خانه شما را دو چندان می کند. از مزیت های نصب کفپوش اپوکسی سرعت و سهولت در نصب آن، مقاومت و زیبایی است. اپوکسی می تواند یک انتخاب هوشمندانه در طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه باشد. هنگام اجرای اپوکسی در مرحله اول تمیز و صاف بودن سطح زمینی که قرار است در آن اپوکسی اجرا شود مهم است. قسمت های سست سطح زمین از بین بروند و بتن کاملا خشک باشد و همچنین دمای محیط نباید بیشتر از 50 درجه سانتیگراد باشد.

مجموعه کارویس با سال ها تجربه در زمینه طراحی داخلی و بازسازی خانه به همراه تیم متخصص خود می تواند شما را به خانه ایده آلتان برساند و لذت تجربه زندگی در یک خانه لوکس و مدرن را برای شما به همراه بیاورد.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


استفاده از تخت خواب تاشو در طراحی داخلی
دو شنبه 29 آذر 1400 ساعت 11:35 | بازدید : 72 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

راه‌های مختلفی برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل برای استفاده بهینه از فضا وجود دارد. از این رو، یکی از ایده‌ها برای مدیریت فضای اتاق خواب آپارتمان‌های کوچک استفاده از تخت خواب تاشو است. این تخت‌ها به دلیل تاشو بودن، کمترین فضا را در اتاق اشغال می‌کنند و تنها موقع خواب و استراحت می‌توانید تخت را به پایین بکشید و پس از اینکه به تخت نیاز نداشتید، تخت را در قسمتی از دیوار که تعبیه شده، وصل کنید تا فضای اتاق خواب کامل باز شود و به کارهای روزمره خود رسیدگی کنید. اگر شما هم با محدودیت فضا در اتاق خواب برای قرار دادن تخت مواجه هستید، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

کاربرد تخت خواب تاشو در طراحی دکوراسیون داخلی
اتاق خواب خانه‌هایی با متراژ کوچک به طور قطع از مساحت کمی برخوردار است و تخت خواب باید در کنار سایر اعم از میزمطالعه، دراور، میزآینه و کمد دیواری قرار داده شود که بسیار مشکل است. بهترین راه حل برای رفع این مشکل استفاده از تخت خواب تاشو با تغییر دکوراسیون داخلی اتاق است  به طوری که تخت درون کمد یا کابینت جای داده می‌شود. امروز با گسترش زندگی آپارتمان‌نشینی با متراژ کم استفاده از تخت خواب تاشو در طراحی دکوراسیون داخلی طرفداران بسیاری پیدا کرده است و طراحان نیز این نوع تخت‌ها را با انواع مدل‌ها که به صورت افقی و عمودی باز و بسته می‌شوند، ارائه می‌دهند از بهم‌ ریختگی و شلوغی در کوراسیون داخلی اتاق جلوگیری شود. استفاده از تخت خواب‌های تاشو در اتاق کودکان و نوجوانان بیشتر کاربرد دارد چرا که با پنهان شدن تخت خواب در مکانی مثل دیوار، فضای بیشتری برای بازی و سرگرمی کودکان باقی می‌ماند و فضای مازاد برای قرار دادن کتابخانه، میز کار و کامپیوتر شیک در اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مزیت استفاده از تخت خواب تاشو در اتاق
اغلب طراحان زمان طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب‌های کوچک به شما، استفاده از تخت خواب‌های تاشو را پیشنهاد می‌دهند. چرا که در طول شبانه روز، مدت زمان کمی نیاز به استفاده از تخت خواب احساس می‌شود و در باقی ساعات روزانه، تخت تقریبا بدون استفاده می‌ماند پس استفاده از تخت خواب تاشو در طراحی دکوراسیون داخلی، فضای اتاق خواب را بزرگتر و کارآمدتر می‌کند. همچنین تخت خواب تاشو به طراحان این امکان را می‌دهد تا از حداقل فضای اتاق خواب نهایت استفاده را بکنند. از طرفی دیگر، در زمان‌هایی که نیاز به استراحت ندارید، با بستن و جمع کردن تخت تاشو می‌توانید عمر مفید آن را افزایش دهید و مستهلک شدن زود هنگام تخت جلوگیری کنید. همچنین با قرار دادن این نوع تخت خواب‌های تاشو یک نفره و یا دو نفره می‌توان بهترین طراحی دکوراسیون داخلی برای میز آرایشی، کمد لباس، قفسه و آینه قدی و غیره ارائه داد. بهتر است که بدانید، تخت‌های تاشو دارای طرح و رنگ‌های متنوعی هستند و متناسب با سلیقه هر فردی طراحی شده است، پس می‌توانید تخت‌ تاشو مورد علاقه خود را مطابق با طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب خود انتخاب کنید.

 

معایب استفاده از تخت خواب تاشو در اتاق
البته به کار بردن تخت‌ خواب‌های تاشو در طراحی دکوراسیون داخلی علاوه بر مزایایی که دارد، یکسری معایب هم دارند که مهمترین آن موقتی بودن است و برای استفاده دائمی مناسب نیستند. تخت خواب‌های تاشو باید متناسب با ابعاد و فضای آزاد اتاق خواب برای باز و بسته شدن، انتخاب شوند، از طرفی دیگر به دلیل نصب بر روی دیوار اتاق خواب امکان جابجایی مکرر وجود ندارد پس قبل از اقدام به خرید نسبت به سنجش فضا و محل قرار گیری به نتیجه نهایی برسید. نصب تخت خواب تاشو باید توسط افراد متخصص انجام شود، در صورتی که به درستی نصب نشود مشکلاتی هنگام باز و بسته کردن آن به وجود می‌آید که به تخت خواب آسیب وارد می‌کند

 

بهترین جنس بدنه تخت تاشو
در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب، انتخاب جنس بدنه تخت تاشو از نظر استحکام موضوع پر اهمیتی است چراکه با توجه به میزان بار تشک و وزن فرد استفاده کننده که به بدنه وارد می‌شود، بدنه تخت نباید به مرور زمان استحکام خود را از دست بدهد و خراب شود. از این رو، علاوه بر بدنه تخت باید همه یراق آلات و پمپ‌های نگهدارنده آن با کیفیت انتخاب شود. در صورتی که لوازم تخت تاشو ضعیف و بی‌کیفیت باشد، هنگام باز و بسته شدن تخت تاشو شاهد شنیدن صدای نابهنجار از لولا و جک‌های آرام بند خواهیم شد. در طراحی دکوراسیون داخلی، اغلب بدنه تخت خواب‌های تاشو یک نفره و دو نفره از جنس چوب، ام دی اف، فلز و نئوپان استفاده می‌شود که در این بین تختخواب‌های ام دی اف و چوبی از نظر کیفیت مناسب‌تر هستند. لازم به ذکر است، از تخت خواب‌های تاشویی که جنس بدنه آنها نوپان و یا ام دی اف با تراکم پایین است، هرگز خریداری نکنید. اما فراموش نکنید که بهترین جنس برای تخت خواب‌های تاشو ام دی اف با تراکم بالا است.

 

قیمت تخت خواب تاشو
به طور کلی قیمت تخت خواب تاشو نسبت به تخت‌های عمومی گران‌تر تمام می‌شود. بر این اساس، علاوه بر نوع طراحی دکوراسیون داخلی، قیمت تخت خواب تاشو به جنس و رنگ بدنه انتخابی بستگی دارد. به طوری که هرچه پروفیل بدنه ضخیم‌تر (ضخامت 0.9-1 میلیمتر) و نوع رنگ آن (کوره‌ای) مرغوب‌تر و با کیفیت‌تر باشد، قیمت تخت خواب تاشو نیز گران‌تر می‌شود. همچنین جنس باکس انتخابی نیز در قیمت تخت خواب تاشو تاثیرگذار است. اگر جنس باکس از نوع چوب ام دی اف یا نئوپان باشد، قیمت تخت بیشتر می‌شود. البته اگر در کنار تخت تاشو دیگر سرویس‌های خواب اعم از کمد، کشو، میز آرایش و غیره را نیز انتخاب کنید، قیمت زیاد می‌شود اما به صرفه است.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انواع شومینه در بازسازی خانه
دو شنبه 29 آذر 1400 ساعت 11:33 | بازدید : 73 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

در فصل زمستان وجود یک سیستم گرمایشی مناسب برای هر خانه ای واجب است. حال اگر این سیستم گرمایشی به زیبایی خانه و طراحی بهتر دکوراسیون داخلی کمک کند، یک ویژگی مثبت برای آن سیستم گرمایشی محسوب می شود. انواع شومینه های مختلف از هزاران سال پیش تا به الان طراحی شده است و در خانه ها کاربرد فراوان داشته است. شومینه های قدیمی آلودگی و دردسر بیشتری نسبت به شومینه هایی که امروزه طراحی شده است، داشته اند. این روز ها شومینه های مدرن جایگزین شومینه های قدیمی و شومینه های فوق مدرن جایگزین شومینه های مدرن شده اند. اگر تصمیم به بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون جدید دارید به طراحی شومینه برای بهتر شدن خانه نیز توجه کنید.

 

انواع شومینه براساس نوع سوخت در بازسازی خانه
 

شومینه هیزمی
این سبک از شومینه ها در گذشته بیشتر رایج بوده اند. امروزه نیز در ویلا های شمال کشور نیز این شومینه ها طرفدار خود را دارند. وجود شومینه هیزمی حس زندگی در طبیعت را در آدم بر می انگیزد.

 

شومینه برقی
شومینه های برقی آلودگی شومینه های هیزمی را ندارند و گرمای شومینه برقی قابلیت گرم کردن یک اتاق متوسط را دارد.

 

شومینه گازی
در طراحی این شومینه ها باید به وجود شیر گاز شهری در نزدیکی شومینه توجه کرد، چرا که این شومینه ها با گاز شهری کار می کنند و امروزه در بیشتر خانه ها وجود دارد. شومینه گازی در دو مدل ساده و ال سی دی طراحی می شود.

 

شومینه الکلی
در شومینه های الکی نوع سوخت آن ها همانطور که از نامش پیداست، الکل است. این شومینه ها نیاز به دودکش ندارند زیرا الکل مانند دیگر مواد آلودگی ایجاد نمی کند. شومینه الکلی بسیار جنبه دکوراتیو دارد و در خانه های امروزی مورد استفاده است.

 

انواع شومینه براساس جنس در بازسازی خانه
 

شومینه شیشه ای
شومینه شیشه ای نیز در زمره شومینه های دکوراتیو امروزی قرار می گیرند. بسیار شیک و زیبا هستند. در هنگام ساخت و یا تهیه شومینه شیشه ای به جنس آن توجه کنید.

 

شومینه چدنی
شومینه چدنی از جنس چدن است. بسیار زیبا اما گران قیمت است و در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن و کلاسیک قابل استفاده است. سوخت این شومینه ها گاز و یا هیزم است.

 

شومینه آجری
انواع و اقسام آجر ها با رنگ های مختلف وجود دارد که با آن ها شومینه های متفاوت طراحی کرد. شومینه های آجری مقاومت بالایی دارند و قابلیت طراحی به اشکال مختلف را دارند. اما بیشتر در طراحی سنتی از شومینه آجری استفاده می شود.

 

شومینه مرمری
شومینه مرمری گران قیمت ولی بسیار لوکس و شکیل است. سنگ مرمر یک سنگ طبیعی با طرح و رنگ های مختلف است. سنگ مرمر بسیار بادوام و مقاوم است و در برابر حرارت آسیب نمی بیند.

 

شومینه بتنی
شومینه بتنی نیز از روش های مدرن ساخت شومینه است که قابلیت اجرا در طرح ها و شکل های متفاوت را دارد. در انتخاب رنگ و طرح آن نیز محدودیتی ندارید حتی می توانید شومینه را به صورت سه بعدی طراحی کنید.

 

شومینه کاشی سرامیک
کاشی و  سرامیک نیز طرح و رنگ های مختلفی دارند. کاشی مناسب برای طراحی شومینه با کاشی های دیگر متفاوت است و باید مقاوم در برابر حرارت باشد.

مجموعه کارویس با سال ها تجربه در زمینه بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی به همراه یک کادر مجرب به شما کمک می کنند تا بهترین متریال را در بازسازی خانه به کار ببرید و مناسب ترین سبک را برای خانه خود طراحی کنید.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازسازی خانه در کرج
یک شنبه 28 آذر 1400 ساعت 10:42 | بازدید : 65 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

مفهوم بازسازی خانه، فرآیند بازسازی یا اضافه کردن چیزی به خانه است. بهسازی خانه می‌تواند شامل پروژه‌هایی باشد که فضای داخلی خانه موجود (مانند لوله‌کشی و برق)، نمای بیرونی (ساخت‌کاری، بتونی، نمای بیرونی، سقف) یا سایر بهبودهای ملک (به عنوان مثال کار باغ یا تعمیر و نگهداری گاراژ) را ارتقا می‌دهند. پروژه ­های بازسازی منزل را می­توان به دلایل مختلف انجام داد. ترجیحات شخصی و راحتی، تعمیر و نگهداری یا تعمیر، بزرگ‌تر کردن خانه با افزودن اتاق‌ها یا فضا، به عنوان وسیله‌ای برای صرفه‌جویی در انرژی یا بهبود ایمنی.

 

انواع بازسازی منزل
در حالی که “بهسازی خانه” اغلب به پروژه­ های ساختمانی اطلاق می­شود که ساختار یک خانه موجود را تغییر می­دهد، همچنین می­تواند شامل بهبود چمن­ ها، باغ­ ها و سازه­ های بیرونی مانند آلاچیق­ ها و گاراژها باشد. همچنین شامل وظایف تعمیر و نگهداری، تعمیر و خدمات عمومی است. پروژه­ های بازسازی خانه معمولاً یک یا چند مورد از اهداف زیر را دنبال می­کنند:

 

راحتی

  • ارتقاء سیستم ­های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع.
  • ارتقاء اتاق‌ها با امکانات لوکس، مانند افزودن ویژگی‌هایی به آشپزخانه یا آب گرم جکوزی به حمام.
  • افزایش ظرفیت سیستم­ های لوله کشی و برق.
  • عایق رطوبتی زیرزمین.
  • اتاق­ های عایق صدا به خصوص اتاق خواب و حمام.

 

تعمیر و نگهداری
پروژه ­های تعمیر و نگهداری می­تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پارگی سقف و تعویض.
  • تعویض یا پنجره ­های جدید ساخت.
  • تعمیرات بتن و بنایی پی و دودکش.
  • رنگ­ آمیزی مجدد اتاق­ ها، دیوارها یا نرده ­ها
  • تعمیر سیستم­ های لوله­ کشی و برق
  • کاغذ دیواری
  • پولیش مبلمان
  • نگهداری دوش

 

صرفه ­جویی در انرژی
صاحبان خانه ممکن است هزینه­ های آب و برق را با موارد زیر کاهش دهند:

  • عایق حرارتی کم مصرف، پنجره­های جایگزین و روشنایی.
  • انرژی‌های تجدیدپذیر با اجاق‌های چوب سوز، پانل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی، ترموستات‌های قابل برنامه‌ریزی و پمپ‌های حرارتی تبادل زمین‌گرمایی

 

5 فایده شگفت ­انگیز بازسازی خانه در کرج
اگر تا به حال به اطراف خانه خود نگاه کرده­اید و فکر کرده­اید که آیا باید تغییراتی ایجاد کنید، تنها نیستید. بازسازی خانه یکی از کارهای محبوبی است که صاحبان خانه انجام می­دهند. ممکن است به این فکر کنید که آیا نقاشی ارتقای مناسبی هست یا اینکه آیا به روز کردن آشپزخانه بهتر است. قبل از شروع تماس با پیمانکاران نقاشی تجاری یا خراب کردن دیوارها، احتمالاً می­خواهید بدانید که بازسازی خانه چه مزایایی برای شما دارد. آیا تلاش برای جستجوی پیمانکاران حرفه­ ای رنگ در کرج ارزشش را دارد؟ پاسخ در واقع بله است. بازسازی خانه می­تواند مزایای شگفت ­انگیزی داشته باشد. قبل از اینکه تلفن را بردارید و برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید، برخی از مزایای شگفت ­انگیز بازسازی خانه خود را بررسی کنید. به خواندن ادامه دهید و در حین رفتن، شروع به برنامه ریزی ذهنی برای فضاهای زندگی جدید خود کنید.

 

بازسازی منزل می­تواند در پول شما صرفه ­جویی کند
اگر در حال حاضر هر یا دو سال یکبار دیوارهای خود را رنگ­ آمیزی می­کنید، زیرا از رنگ با کیفیت پایین ­تر استفاده می­کنید و در برابر فرسودگی مقاوم نیست، زمان آن رسیده است که آن را ارتقا دهید. سرمایه­ گذاری بر روی مواد با کیفیت بالا مانند فرش بهتر یا استخدام یک پیمانکار حرفه­ ای رنگ می­تواند به این معنی باشد که شما مرتباً چیزها را جایگزین نخواهید کرد. مواد با کیفیت بالاتر ماندگاری بیشتری دارند و بهتر می­ مانند. فرشی که بعد از چند سال بچه ­ها و حیوانات خانگی فرسوده و مات نمی­شود، فرشی است که نیازی به تعویض سریع ندارد. وقتی چیزهایی را کمتر تعویض می‌کنید و از آیتم‌های ارتقا یافته بیشتر بهره می‌برید، در درازمدت در هزینه خود صرفه‌جویی می‌کنید.

 

لذت بردن از خانه می­تواند آرامش ­بخش ­تر باشد
گاهی اوقات زمانی که می­دانید چیزهایی وجود دارد که ترجیح می­دهید در مورد آن تغییر دهید، گذراندن وقت در خانه می­تواند ناراحت­ کننده ­تر باشد. حتی اگر احساس کنید خانه شما جایی است که نمی­توانید به طور کامل آرامش داشته باشید، حتی می­تواند باعث استرس شود. بازسازی خانه و تبدیل آن به مکانی که برای شما حس خوبی داشته باشد باعث می­شود که محیط آرام­تری برای لذت بردن از زندگی در آن داشته باشید. شما این احساس آزاردهنده را نخواهید داشت که کارها را به تعویق می­اندازید و خانه شما شگفت­انگیز به نظر می­رسد.

 

بازسازی می­تواند ارزش خانه شما را افزایش دهد
ممکن است آنچه را که بازسازی خانه می­تواند از نظر ارزش افزوده به خانه شما انجام دهد، دست کم گرفته باشید. هنگامی که صحبت از ارزش فروش مجدد به میان می­آید، ارتقاء خانه می­تواند عامل بزرگی در افزایش قیمت درخواستی خانه شما باشد. حتی اگر برنامه‌های فعلی برای فروش خانه خود ندارید، این موضوعی است که باید هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا باید پروژه بازسازی منزل را انجام دهید، در نظر بگیرید. هر چیزی از یک چیز کوچک مانند به روزرسانی چند چیز در حمام خود تا ارتقاء کل آشپزخانه شما می­تواند برای افزایش ارزش خانه شما حساب شود. اگر متعجب هستید که کدام نوع بازسازی به طور خاص برای شما ارزشمندتر است، همیشه می­توانید با یک مشاور املاک یا پیمانکار در کرج مشورت کنید. آن­ها می­توانند شما را در مسیر درست هدایت کنند.

 

می­توانید هزینه خدمات خود را کاهش دهید
این مزیت واقعاً در رده خودش قرار دارد زیرا از صرفه­ جویی در هزینه با استفاده از مواد با کیفیت بالاتر فراتر می­رود. ارتقاء خانه شما با وسایل برقی کارآمد می­تواند منجر به کاهش قابل توجهی در هزینه خدمات برقی شما شود. حتی مواردی مانند عایق ­بندی بهتر و ارتقاء پنجره ­های شما تفاوت ایجاد می­کند. اگر این ایده برای شما جذاب است، روی نوسازی‌هایی تمرکز کنید که در صرفه‌جویی در مصرف انرژی واقعاً منطقی‌تر خواهد بود. به این فکر کنید که چه چیزی به شما کمک می­کند از برق کمتر، گرمای کمتر یا تهویه مطبوع کمتر استفاده کنید و با ارتقاء آن چیزها شروع کنید. صرفه­ جویی در هزینه و صرفه­ جویی در مصرف انرژی در خانه شما ارزش تلاش را دارد.

می­تواند شما را به یک همسایه ایده­ آل تبدیل کند
حتی اگر همسایه‌هایتان قبلاً شما را دوست دارند، زیرا شما فردی عالی هستید، بازسازی خانه می‌تواند شما را از نظر آن­ها شگفت‌انگیزتر کند. خانه‌هایی که فرسوده به نظر می‌رسند اغلب تصور مطلوبی از صاحب خانه ایجاد نمی‌کنند، و همچنین در خود محله نیز بازتاب ضعیفی دارند. اگر شما همسایه ­ای هستید که خانه خود را به روز می­کند و آن را بازسازی می­کند تا عالی به نظر برسد، همسایگان شما آن را دوست خواهند داشت. ظاهر خانه ­ها در یک محله به طور کلی می­تواند بر ارزش فروش مجدد همه تأثیر بگذارد، بنابراین به روزرسانی و بازسازی خانه شما را به بهترین همسایه ­ای تبدیل می­کند که می­توانید در نظر همه باشید. هیچ کس نمی­خواهد همسایه بدی باشد، بنابراین این مزیت بازسازی بسیار زیاد است. همانطور که می­بینید، از لذت بردن بیشتر از خانه تا افزایش ارزش فروش مجدد، چیزهای خوبی برای انجام برخی از پروژه ­های بازسازی خانه وجود دارد. لازم نیست چندین پروژه بزرگ را به طور همزمان انجام دهید. می‌توانید فهرستی از چیزهایی که می‌خواهید به‌روزرسانی کنید تهیه کنید و برنامه‌ای برای تحقق آن‌ها ایجاد کنید. هنگامی که برنامه ­ای دارید و شروع به ایجاد تغییرات کنید، زودتر از آنچه فکرش را می­ کنید، برخی از این مزایا را تجربه خواهید کرد. انجام کارها و اینکه بتوانید چند کار را در لیست کارهایتان بررسی کنید همیشه احساس خوبی دارد. از کوچک شروع کنید و سعی کنید تا آنجا که می­ توانید از این روند لذت ببرید. خانه شما بهتر به نظر می­رسد و همه کسانی که در آنجا زندگی می­کنند خوشحال خواهند شد که شما وقت گذاشته­ اید.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقش کمد دیواری در بازسازی خانه
یک شنبه 28 آذر 1400 ساعت 10:41 | بازدید : 59 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

کمد دیواری با استفاده از فضای پرت خانه و گرفتن کمترین فضای خانه به شما کمک می کند بیشترین استفاده را از آن داشته باشید. برای همین است که این روز ها کمد دیواری بیشتر مورد توجه است و طرفداران زیادی پیدا کرده است. مهمترین نکته در طراحی و تعبیه کمد دیواری پیدا کردن یک فضای مناسب است. کمد دیواری ها  می توانند در هر قسمت خانه نصب شوند ولی نوع طراحی آن ها با یکدیگر متفاوت است. کمد دیواری می تواند در طرح، شکل، رنگ و جنس های متفاوت ساخته شوند. اگر کمد دیواری در پذیرایی واقع شده است باید به نحوی طراحی شود که به طراحی دکوراسیون و فضای پذیرایی بیاید و شبیه به وصله ناجور نباشد.

کیفیت چوب کمد دیواری در بازسازی خانه بسیار مهم است و باید جنسی را انتخاب کنید که خراب نشود و مدت طولانی قابل استفاده باشد. در انتخاب کمد دیواری باید به امنیت کمد، میزان تحمل وزن، کیفیت ساخت و طرح آن دقت کنید. امروزه کمد دیواری ها به نحوی طراحی می شوند که بیشترین فضای ممکن برای قرار دادن وسایل را در اختیار داشته باشید. در واقع کمد دیواری باید به بهترین شکل ممکن قفسه بندی شود تا دسترسی به وسایل را آسان کند و فضای مناسب را در اختیارتان بگذارد.

مجموعه کارویس با سال ها تجربه در زمینه بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی به همراه یک تیم کاملا حرفه ای به شما کمک می کند تا با بهترین و با کیفیت ترین متریال خانه خود را بازسازی کنید و مناسب ترین سبک را برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کنید.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هپی چیر در طراحی دکوراسیون داخلی خانه
شنبه 27 آذر 1400 ساعت 10:52 | بازدید : 66 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

دنیای امروز دنیای راحتی و آسایش است. دنیایی که با استفاده از تحرک کمتر، فعالیت بیشتری انجام شود. اما با این حال مدرنیته به همراه خود کار، فعالیت و خستگی نیز دارد و همه افراد نیاز دارند تا پس از کار خود یک زمان برای استراحت و آسودگی خود داشته باشند. هپی چیر ها به خاطر حالت خمیری خود انتخاب بسیار هوشمندانه ای برای استراحت کردن است. این فرم از مبلمان به هر حالتی که بر روی آن بنشینید در  می آید و همه قسمت های بدنتان را پوشش می دهد و اجازه می دهد تا همه قسمت های بدن استراحت کند.

می توانید از هپی چیر و بین بگ در طراحی دکوراسیون داخلی و هر قسمت خانه استفاده کنید. هپی چیر را می توانید در اتاق خواب خود یا حتی در اتاق مطالعه قرار دهید و به هنگام مطالعه بر روی آن استراحت کنید. به خاطر وجود سبک ،طرح و رنگ های متفاوت این مبلمان شما می توانید آن را در نشیمن خانه، کنار استخر، اتاق خواب و یا هر جای دیگری که دوست دارید قرار دهید. ترکیب این مبلمان با سبک ها و مدل های دیگر می تواند یک ترکیب جذاب و زیبایی در خانه شما ایجاد کند.

این سبک از مبلمان برای اتاق کودک نیز مناسب است و به خاطر حالت نرمی و راحتی که دارد به کودک شما هیچ آسیبی نمی رساند. این صندلی وزن زیادی ندارد و قابل حمل است، بنابراین حس کنجکاوی کودک را نیز ارضا می کند. بین بگ و هپی چیر فضای زیادی را اشغال نمی کنند و می توانند گزینه خوبی برای خانه های کوچک نیز باشند.

مجموعه کارویس با سال ها تجربه در زمینه بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی به همراه یک تیم متخصص و فوق حرفه ای به شما کمک می کند بهترین انتخاب را در طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود داشته باشید و همچنین بهترین متریال را در بازسازی خانه خود استفاده کنید.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی دکوراسیون داخلی با مکرومه‌بافی
شنبه 27 آذر 1400 ساعت 10:51 | بازدید : 62 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

هنرهای دستی، جایگاه ویژه‌ای در طراحی دکوراسیون داخلی دارند. آن­ها، روح و تنوع طراحی داخلی را بیشتر کرده و آن را زنده‌تر جلوه می‌دهند. علاوه بر این، قطعات صنایع‌دستی می‌توانند در عین زیبایی، کاربردی نیز باشند. یکی از این هنرها که در دکوراسیون داخلی بسیار محبوب شده است، مکرومه‌بافی است. مکرومه‌بافی هنری قدیمی است که در سرتاسر دنیا، شناخته‌شده است. متریال اصلی این هنر، نخ با ضخامت‌های مختلف است که به شکل‌های متنوعی بافته می‌شود. در این مقاله، ضمن معرفی مختصر این هنر، کاربردهای آن را در طراحی دکوراسیون داخلی بیان می‌کنیم. در پایان این مقاله، یک گزینه عالی برای دل‌پذیرتر کردن فضای خانه‌تان خواهید داشت.

 

مکرومه بافی چیست؟
مکرومه‌بافی که نام اصلی آن مکرمه‌بافی است، یک هنر اصالتا چینی یا ژاپنی است که حدود 600 سال پیش، کم‌کم از انگلستان به دنیا معرفی شد. این هنر در یک‌کلام، هنر گره زدن انواع مواد از چوب تا نخ با بافت‌ها و الگوهای مختلف است که البته نخ، مصرف بیشتری در آن دارد. به دلیل عدم استفاده از قلاب و سوزن در مکرومه، تنوع اشکالی که می‌توان با آن درست کرد، بی‌نهایت است. تمامی مراحل بافت و گره زدن در این هنر، دستی است. یکی از خصوصیات هنری‌های دستی، کاربردی بودن آن‌هاست. کاربرد اصلی مکرومه‌بافی نیز در طراحی دکوراسیون داخلی منزل است.

 

مکرومه و سبک طراحی دکوراسیون داخلی
پیش از آن‌که به استفاده از مکرومه به‌عنوان یکی از المان‌های زیباسازی در خانه خود فکر کنید، باید سبک طراحی دکوراسیون داخلی خود را بشناسید. باید گفت که مکرومه با هر سبکی سازگار نیست. مکرومه، هنری است که با خود، راحتی و گرما را به همراه می‌آورد. شکل مکرومه، متقارن و دقیق نیست و به‌هرحال، یک هنر دستی به‌حساب می‌آید. در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک‌های روستیک یا روستایی، تا حدودی کلاسیک، وینتج و سنتی ایرانی، می‌توان از این هنر استفاده کرد. همچنین، استفاده از آن در فضاهای دنج، مانند اتاق زیرشیروانی، اتاق‌خواب و کلبه جنگلی نیز به حس گرما و راحتی فضا کمک می‌کند.

 

ایده هایی برای استفاده از مکرومه در دکوراسیون داخلی
استفاده از هنرهای دستی در طراحی دکوراسیون داخلی ، باید کاملا حساب‌شده و به‌اندازه باشد. در غیر این صورت، جلوه و تاثیر بصری آن‌ها کمرنگ خواهد شد. در اینجا، ایده‌هایی ناب از چند طراح دکوراسیون داخلی اروپایی را با شما با اشتراک می‌گذاریم.

 

آویز گلدان
یکی از معمول‌ترین استفاده‌هایی که از مکرومه در طراحی دکوراسیون داخلی می‌شود، استفاده از آن به‌عنوان آویز گلدان است. استحکام بالای گره‌ها و هماهنگی الیاف طبیعی مکرومه با گل و خاک، ازجمله عواملی هستند که این ترکیب را دلپذیر می‌کنند. به‌ویژه، گل‌های رونده که می‌توانند آویزان شوند یا از مکرومه بالا بروند، برای این کار ایده ­آل هستند.

 

تزیین کننده دیوار و کف
مکرومه ها، گزینه‌هایی عالی برای تزیین دیوار هستند. با استفاده از آن‌ها به دیوار ساده و بزرگ خود، بعد بدهید. نکته‌ای که در مورد مکرومه وجود دارد، این است که ابعاد آن می‌تواند از بسیار کوچک تا بسیار بزرگ، تنوع داشته باشد. به‌این‌ترتیب با یک مکرومه بزرگ، دیگر نیازی به ادوات دکوراتیو دیگر برای دکور کردن دیوار خود ندارید. مسلم است که مکرومه به‌عنوان گزینه اصلی پوشش کف خانه، اصلا مطرح نیست. بااین‌حال، می‌توان از آن برای پوشش قسمت‌های خالی و کم رفت‌وآمد، به‌خوبی استفاده کرد. در طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای کم رفت‌وآمد، باید آن­ها را با استفاده از المان‌های دکوراتیو برجسته کرد. یک گزینه عالی برای این کار، مکرومه است.

 

جداکننده فضا
استفاده از مکرومه در چهارچوب درب، یکی از شایع‌ترین موارد کاربرد آن در طراحی دکوراسیون داخلی است. آن‌ها به شکل‌های مختلف از آویز و اصطلاحا ریش‌ریش تا بافته‌شده مانند تکه‌ای گلیم، می‌توانند به‌خوبی فضاهای شما را از هم جدا کنند. این فضا می‌تواند، ورودی آشپزخانه، آرک‌های وسط سالن، ورودی خانه یا اتاق باشد. درصورتی‌که قصد ایجاد فضایی دنج در خانه دارید، می‌توانید از مکرومه برای جداسازی آن‌ها استفاده کنید. این فضا می‌تواند، بخشی از نشیمن برای مطالعه یا نوشیدن چای و قهوه باشد.

 

متریالی برای ساخت ننو
داشتن یک ننوی راحت و زیبا در خانه می‌تواند، تجربه زندگی در آن را لذت‌بخش‌تر کند. مکرومه، یکی از بهترین گزینه‌ها برای درست کردن ننو است. حلقه و گره‌های محکمی که در این هنر استفاده می‌شوند، آن را به گزینه‌ای عالی برای این کار تبدیل کرده است. ننوهای مکرومه­ ای با ارتفاع کم در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌هایی با کودکان خردسال به‌ویژه در اروپا، بسیار رایج است.

 

پوشش تخت و مبل
روتختی و رومبلی مکرومه، حس راحتی ویژه‌ای به آن مبل یا تخت می‌دهد. البته، باید در نظر داشت که هر مبل و تختی ازنظر طراحی و جنس با مکرومه سازگار نیستند. بهترین گزینه برای تزیین شدن با مکرومه، مبل‌های راحتی با روکش‌های پارچه‌ای هستند.

 

تزیین کننده میز و دیگر لبه های خانه
اگر در دیوارهای خانه خود، فرورفتگی‌هایی شبیه به طاقچه دارید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تزیین و پوشاندن آن، مکرومه است. همچنین، مکرومه برای تزیین میز جلوی مبلی یا عسلی نیز یک گزینه ایده­آل به شمار می‌آید. مورد دیگر استفاده از مکرومه در طراحی دکوراسیون داخلی در فصل تابستان، پوشاندن رادیاتور، بخاری یا شومینه است.

 

پوشش چراغ
استفاده از مکرومه به‌عنوان پوششی به دور شید یا لامپ آباژور، سال‌هاست که مرسوم است. این ایده، باعث شده است که از این هنر برای ساخت لوستر نیز استفاده شود. لوسترهای مکرومه ­ای با پخش منحصربه‌فرد نور، حالتی عرفانی به طراحی دکوراسیون داخلی فضا می‌دهند.

 

نکاتی در باب استفاده بهینه از مکرومه
مکرومه را باید طوری در طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود به کار بگیرید که تا جای ممکن، برجسته باشد. به این منظور باید نکاتی را در نظر داشته باشید. اولین نکته این است که مکرومه باید در معرض نور کافی قرار داشته باشد. نور طبیعی کافی، باعث دیده شدن هرچه بیشتر مکرومه می‌شود. این نور باید، غیرمستقیم باشد چراکه ممکن است در طول زمان، باعث پوسیدگی بافت مکرومه شود. نکته دوم، تعداد مکرومه­ های به‌کاررفته شده در طراحی داخلی است. درصورتی‌که همه­جای خانه خود را با مکرومه پر کنید، تاثیر خودش را از دست خواهد داد. توصیه می‌شود، مکرومه را حساب‌شده و در جایی که واقعا دیده می‌شود، استفاده کنید. هرچه المانی که مکرومه را در کنار آن به کار می‌برید، جنس متفاوت‌تری نسبت به آن داشته باشد، تضاد و نمود مکرومه بیشتر خواهد شد. درنهایت، می‌توانید از تکنیک رنگ‌های همخوان یا متضاد در استفاده از مکرومه، استفاده نمایید. استفاده از مکرومه همرنگ با دیوار یا مبلمان، طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما را مدرن‌تر جلوه خواهد داد.

 

استفاده از مکرومه در طراحی دکوراسیون داخلی
در مراحل نهایی طراحی داخلی ، مسئله تزیین مطرح می‌شود. یکی از گزینه‌هایی که به‌ویژه در اروپا، دهه‌هاست برای تزیین خانه استفاده می‌شود، مکرومه است. این هنر آسیای شرقی که اساس آن بر گره زدن مواد مختلف از نخ تا چوب است، می‌تواند نقش‌های کاربردی نیز در طراحی دکوراسیون داخلی داشته باشد. تزیین دیوار و کف، جدا کردن فضا، آویز گلدان، پوشش چراغ، روکش انواع المان‌ها مانند میز، تخت و مبل و ساخت ننو، ازجمله موارد استفاده مکرومه در دکوراسیون داخلی هستند. درنهایت هم استفاده از مکرومه در طراحی دکوراسیون داخلی ، مستلزم رعایت نکاتی در خصوص نور، تعداد و موقعیت کاربرد و توجه به تضاد یا همخوانی رنگ‌هاست.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ساخت انواع ویلای لوکس در ایران
چهار شنبه 24 آذر 1400 ساعت 10:57 | بازدید : 68 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی و ساخت ویلا

طراحی و ساخت ویلا امروز به یک تخصص بدل شده است. آنچه یک ویلا را لوکس می‌کند تنها با خرج کردن هزینه‌های هنگفت به دست نمی‌آید. برای داشتن چنین ویلایی، باید بدانید که یک ویلای لوکس چه ویژگی‌هایی دارد. در کشور ما اصلی‌ترین نقطه برای ساخت ویلا، شمال کشور است که شرایط آب­ وهوایی آن باعث شده است که پر گردشگرترین منطقه کشور باشد. در سال‌های اخیر، مناطق دیگری از کشورمان هم شاهد طراحی و ساخت ویلا و حتی ویلاهای لوکس بوده ­اند. در این مقاله، ویژگی‌های یک ویلای لوکس را به شما در دو سطح زیرساختی و طراحی دکوراسیون داخلی معرفی می‌کنیم. اگر رؤیای طراحی و ساخت ویلا را در سر می‌پرورانید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

 

مشخصات زیرساختی یک ویلای لوکس
با به میان آمدن سخن از طراحی و ساخت ویلا، به‌ویژه از نوع لوکس آن، بسیاری از افراد تنها به‌ظاهر ویلا می‌اندیشند. باید بدانیم که در کار ساخت‌وساز، هر نما و ظاهر زیبا، نیازمند زیرساختی حرفه‌ای است. در غیر این صورت، پس از مدتی مشکلات ساختاری در طراحی و ساخت ویلا، ظاهر لوکس آن را خراب خواهد کرد. در اینجا به بخش‌های زیرساختی یک ویلای لوکس می‌پردازیم.

 

سیستم گرمایش و سرمایش
مسلماً ویلایی که از رادیاتور برای گرمایش خود استفاده می‌کند، لوکس به‌حساب نمی‌آید. برای گرمایش و سرمایش یک ویلای لوکس باید از سیستم‌های مدرن مانند انواع اسپیلت، رادیاتور قرنیزی و گرمایش از کف استفاده کرد. همچنین، در ساخت ویلا باید تمامی استانداردهای مربوط مصرف انرژی بهینه رعایت شوند. در این صورت می‌توان، به یک سیستم مدرن و با ظاهر زیبا برای گرمایش و سرمایش در طراحی و ساخت ویلا اکتفا کرد.

 

امنیت ویلای لوکس
در طراحی و ساخت ویلا باید حتماً از بهترین سیستم‌های امنیتی روز استفاده کرد. این نکته، در خصوص امنیت ویلاهای لوکس، مثلاً در شمال کشور، اهمیت پیدا می‌کند. انواع دوربین‌های مداربسته با قابلیت کنترل و ارتباط بر بستر اینترنت، انواع ماژول‌های امنیتی و سنسورهای پیشرفته حرارتی، دود، آب و غیره هم باید توسط یک تیم مجرب، در طراحی و ساخت ویلا استفاده شوند.

 

نقشه یک ویلای لوکس
نقشه طراحی و ساخت یک ویلا به‌ویژه ازآن‌جهت که فضای زیادی در اختیار طراح است، باید درنهایت سلیقه کشیده شود. باید تناسب فضای اتاق‌خواب‌ها، سرویس‌های بهداشتی، هال، بالکن و آشپزخانه به‌خوبی رعایت شود. به‌طور مثال، اتاق‌خواب‌ها باید درجایی جدا از فضاهای عمومی، مانند هال قرار بگیرند. آن‌ها باید دارای سرویس بهداشتی مخصوص به خود در درون اتاق یا در کنار آن باشند.

 

دیگر موارد مربوط به زیرساخت
یک ویلای لوکس حتماً دارای استخر خصوصی است. این استخر باید از بهترین متریال ساخته شده باشد و زیباترین ویوی ویلا را به خود اختصاص دهد. هرچه ویلا لوکس‌تر باشد، بخش‌های سونا، جکوزی و غیره را نیز در خود جای می­دهد. نکته دیگر در جانمایی پنجره‌ها و استفاده از نور طبیعی، در طراحی و ساخت یک ویلای لوکس است. یک طراح حرفه‌ای می‌داند که از نور طبیعی که به ویلا می‌تابد، چطور به نحو احسن و در جهت درخشان کردن فضای داخلی، به‌ویژه آشپزخانه، استفاده کند.

 

ظاهر یک ویلای لوکس چگونه است؟
در طراحی و ساخت ویلا، ظاهر آن به سه قسمت تقسیم می‌شود.

  • فضای داخلی
  • نما
  • محوطه باز

در طراحی و ساخت ویلا، داشتن سبک، بسیار مهم است. امروزه سبک‌های مختلفی در دنیا برای ساختن ویلای لوکس وجود دارد. مدرن، کلاسیک ایتالیایی، کلاسیک یونانی و سبک‌های شرق آسیایی، انواعی از این سبک‌ها هستند. در صورت بی‌برنامگی برای ظاهر ویلا، در پایان کار با ویلایی مواجه می‌شویم که قسمت‌های مختلف آن هیچ هماهنگی­ای باهم ندارند. در اینجا سه بخش اصلی ظاهر ویلا را بررسی می‌کنیم.

 

فضای داخلی لوکس در طراحی و ساخت ویلا
فضای داخلی یک ویلای لوکس از مرغوب‌ترین متریال ممکن ساخته شده است. پارکت مرغوب، سنگ گرانیت یا مرمر، از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای کف یک ویلای لوکس هستند. آشپزخانه یک ویلای لوکس باید با مدرن­ ترین وسایل تجهیز شده باشد. میز ناهارخوری، مبلمان، فرش‌ها و دیگر المان‌های فضای عمومی باید یا کلاسیک یا مدرن باشند. استفاده از سبک‌های وینتج یا اسپرت، چندان با روحیه یک ویلای لوکس سازگار نیست. درصورتی‌که دیوار و سقف از جنس گچ باشند، حتماً باید از گچ‌بری‌های کلاسیک در تزیین آن‌ها استفاده کرد. درصورتی‌که سبک مدرن را در طراحی و ساخت ویلای لوکس خود انتخاب کرده‌اید، می‌توانید برخی از دیوارها را با سنگ‌های گران‌قیمت بپوشانید. نکته بعدی در نورپردازی مصنوعی نهفته است. در طراحی و ساخت یک ویلا به سبک لوکس باید حتماً در قسمت‌های مختلف ویلا، نورپردازی‌های مخصوص داشته باشید. همچنین، اگر سبک‌های مختلف کلاسیک اعم از ایتالیایی، یونانی و غیره را برگزیده‌اید از اهمیت پرده‌های پرزرق‌وبرق و بلند و لوسترهای درخشنده غافل نشوید. سرویس بهداشتی لوکس در طراحی و ساخت یک ویلا به این سبک، بسیار اهمیت دارند. در حمام ویلا حتماً از وان استفاده کنید و شیرآلات آن را از مرغوب‌ترین متریال در نظر بگیرید. کاشی‌های زیبا و نورپردازی متناسب با تجهیزات درون سرویس‌های بهداشتی به لوکس شدن هرچه بیشتر آن‌ها کمک می‌کنند. درنهایت، از عناصر هنری به‌ویژه تابلوهای نقاشی زیبا، شمع­دان و مجسمه‌های متناسب با سبک طراحی و ساخت ویلا غافل نباشید.

 

نما در طراحی و ساخت ویلا به سبک لوکس
از نمای یک ویلا می‌توان پیش‌بینی کرد که در درون ویلا چگونه است یا حتی صاحب ویلا چه خصوصیاتی می‌تواند داشته باشد. یک نمای پرپیچ‌وخم، همراه با قوس و آرک‌های بسیار، می‌تواند نماینده یک ویلای لوکس کلاسیک باشد. این در حالی است که استفاده از سنگ‌های براق و گران‌قیمت در طراحی و ساخت ویلا از آن یک ویلای لوکس مدرن خواهد ساخت. بسیار مهم است که سبک طراحی دکوراسیون داخلی و نمای ویلا، باهم سنخیت داشته باشند.

 

فضای باز ویلا
در طراحی و ساخت ویلا، یکی از مراحل مهم، چاره‌اندیشی برای فضای باز است. یک ویلای لوکس از گیاهان لوکس و زیبایی هم در محوطه خود استفاده می‌کند. همچنین، سیستم آبیاری مدرنی هم باید برای این گیاهان پیاده کرد. تصور وجود شیلنگ و شیر آب در محوطه یک ویلای لوکس، کمی بعید به نظر می‌آید. تراسی زیبا متناسب با سبک طراحی کلی ویلا، همراه با نورپردازی و مبلمان لوکس، ارزشی دوچندان برای محوطه ویلا به همراه دارد. در طراحی و ساخت ویلا برای هرچه لوکس‌تر شدن آن باید به فکر استفاده از عناصری مانند چمن مصنوعی و سنگ‌فرش در محوطه ویلا نیز باشید.

 

طراحی و ساخت ویلا به سبک لوکس در یک کلام
در چند سال گذشته، طراحی و ساخت ویلا در ایران رونق بیشتری گرفته است. ویلای لوکس، یکی از انواع ویلاست که مختصات خاص خود را دارد و برای شمال کشورمان سبکی ایده ­آل است. برای ساختن چنین ویلایی در هر نقطه از کشور که باشد، لازم است که زیرساخت و ظاهر ویلا بسیار حرفه‌ای‌تر و فکرشده­تر از ویلاهای معمولی باشد. یک ویلای لوکس زیرساخت­های مدرنی دارد و از سیستم‌های امنیتی پیشرفته، استخر، سونا و غیره بهره می‌برد. این ویلا، همچنین، دارای نقشه‌ای است که با رعایت اصول حرفه‌ای و هنرمندانه کشیده شده است. در طراحی و ساخت ویلا به سبک لوکس، طراحی دکوراسیون داخلی مدرن و کلاسیک اروپایی بیشتر به­کار می­رود. همچنین، ظاهر نما می‌تواند از سنگ‌های گران‌قیمت باشد یا در صورت ساخته‌شدن از مصالح دیگر آرک‌ها و قوس‌های فراوانی را به معرض نمایش بگذارد. فضای باز یک ویلای لوکس هم باید با گیاهان زیبا و خاص، سیستم آبیاری مدرن، تراس لوکس و عناصری مانند سنگ­فرش طراحی و اجرا شود.


موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت ویلا , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک
چهار شنبه 24 آذر 1400 ساعت 10:51 | بازدید : 70 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

افراد با بهره گیری از طراحی های دکوراسیون داخلی می توانند منازل و یا محل کار خود را به بهترین نحو، چیدمان کنند. یکی از این سبک های چیدمان سبک نئوکلاسیک است. این طراحی دکوراسیون داخلی مختص افرادی است که بسیار پر شور و نشاط هستند و علاقه دارند چیدمان منزلشان با استفاده از رنگ های متنوع باشد. در ادامه توضیحات بیشتری راجع به این طراحی دکوراسیون داخلی می دهیم ما را تا انتها این مقاله همراهی کنید:

 

تعریف سبک چیدمان نئوکلاسیک
این سبک اولین بار در سال 1750 میلادی در کشور فرانسه و انگلستان استفاده شد. در توصیف این سبک می توان گفت: نئوکلاسیک آمیخته از سبک زمان گذشته با سبک لوکس مدرن است. افراد بسیار زیادی تمایل دارند چیدمان منزل آن ها چیزی میان سبک مدرن و کلاسیک باشد. سبکی که مابین کلاسیک و مدرن است، طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک می باشد. برخی خصوصیات این چیدمان ظرافت و سادگی است. افرادی که از این سبک پیروی می کنند برای انتخاب وسایل دکوری منزل خود با هیچ محدودیتی مواجه نیستند. برای اینکه بتوان از این سبک برای دیزاین وسایل منزل خود استفاده کنیم، علاوه بر صرف هزینه های زیاد باید به نوعی سبک خاصی از زندگی، را نیز در خود ایجاد کنیم.

 

خصوصیات سبک دکوراسیون نئوکلاسیک
طراحان در این سبک اغلب از وسایلی که با مواد طبیعی ساخته شده اند مانند: چوب یا سنگ استفاده می کنند. می توان این وسایل را در کنار وسایل فلزی گذاشت و یک ترکیب فوق العاده را به فضا بخشید. در ادامه به بررسی کامل و نکاتی که برای پیروی از این طراحی دکوراسیون داخلی باید مد نظر گرفته شود، بیان می کنیم.

  • سقف محیط در این سبک باید به رنگ سفید باشد و گچ کاری های ساده ای در آن به کار رفته باشد.
  • در این سبک کف محیط از جنس پارکت یا کف پوش های سنتی است. در اتاق هایی که رفت و آمد در آن ها بیشتر است می توان از سنگ، کاشی و سرامیک استفاده کرد.
  • دیوارها در سبک نئوکلاسیک با وسایل دکوری ساده و قاب هایی با اشکال هندسی دیزاین می شوند.
  • در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک باید محیط کاملا روشن و دنج باشد. بنابراین در این سبک باید به نورپردازی اهمیت زیادی داد. می توان از لوستر، آباژور و… استفاده کرد. همچنین می توان از برخی وسایل تزئینی روشنایی برای زیبایی محیط پیرامون نیز استفاده کرد.
  • درب ورودی و پنجره ها را می توان با استفاده از گچ بری های ساده دیزاین کرد.
  • در این سبک مبلمان دارای قاب های چوبی ساده با روکش های پارچه ای تک رنگ و بدون نقش و نگار کاربرد دارند. در کنار مبل از کوسن های چین دار نیز استفاده می شود. در این سبک از مبلمان سلطنتی استفاده نمی شود.
  • بهتر است شومینه ای که در محیط وجود دارد را با سایر وسایل منزل و این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی تطبیق دهیم.
  • در این سبک از پارچه های ساده و تهیه شده از الیاف طبیعی مانند: پارچه های مخمل، ابریشمی و پنبه ای استفاده می شود. در دیزاین محیط به این سبک، پارچه های پولک دوزی شده و ملیله دوزی شده جایی ندارند. استفاده از آینه می تواند زیبایی و شکوه فضا را دوچندان نماید.
  • استفاده از پوسترهای زیبا دارای طرح های کلاسیک می تواند دیوارها را زیبا تر جلوه دهد.
  • در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک از رنگ های طبیعی مانند سبز، بژ، خاکستری، شکلاتی،کرم، زرد، آبی، سفید، طلایی و نقره ای استفاده می شود. این رنگ هارا به راحتی می توان با یکدیگر ترکیب کرد و یک دیزاین بی مانند را در محیط به وجود آورد.
  • در سبک نئوکلاسیک از وسایل ساده و ضروری استفاده می شود، تا فضایی ساده و دلنشین به وجود آید.
  • برای دکور اتاق خواب به سبک نئوکلاسیک می توان در محیط، مجسمه های مرمر، تابلوهای نقاشی و گلدان به کار برد. یک آینه بزرگ می تواند علاوه بر زیبایی به نوعی فضا را بزرگتر جلوه دهد. اتاق خواب باید فضای باز داشته باشد، نباید در آن از وسایل تزئینی زیادی استفاده کرد.
  • انداختن یک فرش مدرن و ساده می تواند در طراحی دکوراسیون داخلی به این سبک کمک کند. بهتر است فرش ها دارای نقش و نگار کمی یا به نوعی خلوت باشند، و از یک یا دو رنگ بافته شده باشند.
  • تابلوها در این سبک نباید به گونه ای باشند که به طور کامل دیوار را بپوشانند، پس چه خوب است به جای استفاده از چندین تابلو کوچک از یک تابلو به نسبت بزرگ استفاده کنیم.
  • دیزاین محیط پذیرایی به این سبک دارای اهمیت بسیار زیادی است. زیرا مهمانان اغلب در این محیط حضور می یابند و توجه آن ها به این فضاست. پس بهتر است هنگام طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی دقت و حساسیت بیشتر را صرف کرد.

 

اکسسوری ها در طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک
برای اینکه محیط طراحی شده با این سبک، زیباتر به نظر برسد می توانید از برخی وسایل تزئینی کوچک استفاده کنید. موارد زیر چند پیشنهاد جهت این اکسسوری ها می باشد که می تواند سبک مدرن و کلاسیک را با یکدیگر تلفیق کند:

  • می توان در اطراف مبل های اتاق پذیرایی تعدادی گلدان ساده از جنس شیشه و آباژورهای جدید به رنگ روشن استفاده کنید.
  • آینه های دکوری می توانند دیوار ها را مزین کنند.
  • استفاده از کاغذ دیواری های مدرن با نقش های متناوب در اتاق نشیمن می تواند حس آرامش را در افراد به وجود آورد.
  • می توانید میزهای شیشه ای جدید، دارای پایه های طلایی ساده را برای شیک تر جلوه دادن محیط، به کار ببرید.

اما در استفاده از وسایل تزئینی زیاده روی نکنید، زیرا همان طور که قبلا گفتیم، نئوکلاسیک یک سبک ساده است.

 

دکوراسیون آشپزخانه به سبک نئوکلاسیک

  • برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به این سبک می توانید از وسایل ساده به شکل اشکال هندسی به صورت متوازی و متقارن استفاده کنید.
  • برای ایجاد ظاهر نئوکلاسیک در فضای آشپزخانه می توانید از لوسترهای کلاسیک و لامپ های هالوژن در کنار سایر وسایل، مانند فرش ایرانی به کار ببرید.
  • برای پیروی از این سبک از کابینت های ممبران و چوبی استفاده نکنید، تا بتوانید ظاهر آشپزخانه خود را به سبک کلاسیک طراحی کنید.
  • از پرده های سفید و توری در این فضا استفاده کنید.
  • به کار بردن برخی المان ها مانند: دیوارپوش های طرح چوب، سنگ، کاغذ دیواری و آجر می تواند در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به این سبک کمک کند.
  • برای اینکه این سبک به خوبی خود را نمایان کند، از پارکت لمینت ها در کنار فرش های سنتی استفاده کنید.

 

خلاصه مطالب
در این مطلب به بررسی و خصوصیات سبک طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک پرداختیم. برای طراحی دکوراسیون داخلی به این سبک نیازی نیست، از وسایل خاص و گران استفاده کنید. با به کار بردن و چیدن درست وسایل در کنار یکدیگر می توانید این سبک از طراحی را به وجود آورید. زیرا همان طور که پیش تر بیان کردیم در این سبک از وسایل مدرن در کنار وسایل کلاسیک استفاده می شود. پس با به کار بردن خلاقیت، سلیقه و رعایت برخی نکات می توان منزل یا محیط کار خود را به سبک طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک دیزاین کرده و یک محیط زیبا و خاص داشته باشید.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعمیرات و بازسازی خانه
دو شنبه 22 آذر 1400 ساعت 10:37 | بازدید : 59 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

تعمیرات و بازسازی خانه معمولاً به فعالیت هایی گفته می‌شود که با انجام دادن آن بر روی بنا یا همان خانه عمر ان افزایش پیدا خواهد کرد و به ماندگاری منزل کمک می‌کند. البته در نظر داشته باشید که بازسازی خانه قوانین و روش های خاص خود را دارد. معمولا خانه های قدیمی و کلنگی نیاز بیشتری به بازسازی و تعمیرات دارند. در نظر داشته باشید زمانی که شما قصد دارید تا برای تعمیرات و بازسازی منزل خود اقدام نمایید؛ باید عوامل مختلفی را مد نظر قرار دهید مانند میزان بودجه در دسترس و … با مشخص شدن این میزان بودجه شما می‌توانید اقدام به بازسازی نمایید. پس از آنکه میزان بودجه و نیاز خود را از تعمیرات و بازسازی منزل مشخص کنید باید به سراغ بازسازی خانه بروید. به طور کلی می‌توان گفت بازسازی منازل شامل دو مرحله کلی است. بازسازی زیرساخت ساختمان و بازسازی دکوراسیون ساختمان. در نظر داشته باشید که بازسازی زیرساخت ساختمان معمولا شامل تغییرات عمیق قسمت های حیاتی مثل لوله کشی، برق کشی و … می‌باشد. بازسازی دکوراسیون نیز مربوط به ظاهر و زیبایی دیزاین داخلی می شود که شما می‌توانید آن را نوسازی کنید.

برآورد هزینه بازسازی ساختمان بسیار مهم است. هر فردی قصد دارد تعمیرات و بازسازی خانه انجام دهد، هزینه آن را مد نظر قرار می‌دهد. سعی کنید در ابتدای کار هزینه بازسازی ساختمان را برآورد کنید. به طور کلی می‌توان گفت اگر خانه ها کلنگی و بسیار قدیمی باشند معمولاً هزینه های آن شامل موارد زیر می‌باشد:.

  • هزینه خرید مصالح
  • هزینه حمل و نقل زباله
  • هزینه تعمیرات در صورت نیاز
  • هزینه تغییر دکوراسیون خانه در صورت نیاز
  • هزینه مجریان پیمانکاران کارگران و نیروهای استفاده شده در پروژه بازسازی

و ….

بهتر است بدانید که هزینه مجریان و پیمانکاران معمولاً به صورت روزمزد و کنترات محاسبه خواهد شد. در پروژه هایی که معمولا متراژ کمتری دارند مجریان سعی می‌کنند به صورت روز مزد انجام دهند چرا که در این موارد کنتراست مقرون به صرفه نخواهد بود. اما روش کنتراست فرقی نمی‌کند که متراژ ساختمان و زمان کار چقدر باشد. بلکه بر حسب متراژ معمولاً انجام می‌دهند.

 

انواع بازسازی خانه های قدیمی
 

بازسازی سبکی
در برخی موارد فرد قصد دارد تا سبک و معماری خانه ای که قرار است برای بازسازی انجام شود: بازسازی را با کمترین تغییرات انجام دهند. یعنی به طور کلی سبک منزل تغییرات زیادی نداشته باشد. در نظر داشته باشید که در اینجا تعمیر و تعویض نکردن به معنای رعایت سبک معماری است که قطعات مشابه و جدید جایگزین کرده و سبک را رعایت نمایند.

 

بازسازی حفاظتی
معمولاً بازسازی حفاظتی بیشتر در خانه های قدیمی هستند. چرا که خانه های قدیمی و کلنگی نیاز به عملیات های بازسازی و تعمیرات عمیق‌تری دارند. به طور کلی می‌توان گفت که این ساختمان ها از لحاظ ساختاری ضعیف بوده و هدف از تعمیر و بازسازی آن تقویت ساختار در دیوارها، ستون ها و … است. توجه داشته باشید که خانه‌های قدیمی معمولاً از حساسیت بالایی در بازسازی قرار برخوردارند که باید بررسی‌های دقیق در خصوص شرایط و چگونگی اجرای بازسازی انجام شود.

 

نکات بازسازی منزل قدیمی
برای تعمیرات و بازسازی خانه قدیمی و کلنگی شما باید نکاتی را در نظر داشته باشید. در ادامه این قسمت قصد داریم برخی از این نکات را برای شما بازدیدکنندگان گرامی ذکر کنیم تا بتوانید به صورت اصولی و کاملا آگاهانه نسبت به بازسازی و تعمیرات منازل قدیمی اقدام نمایید.

 

اجرا و نوع پوشش دیوار ها
در نظر داشته باشید یکی از نکات بسیار مهم در بازسازی خانه ها اجرا و نوع پوشش دیوارها بوده که جزء دکوراسیون داخلی است. شما برای نوع پوشش دیوارها گزینه های بیشتری را پیش رو دارید که می‌توانید با توجه به نیازهای خود و خانواده خود نوع مناسب آن را انتخاب نمایید. برخی از پوشش دیوارها عبارتند از: پوشش سه بعدی پوستر، سه بعدی دیوارپوش، شیشه تزیینی، سنگ دکوراتیو، کاغذ دیواری و … که شما می‌توانید از هر کدام از آن ها برای پوشش دیوار منازل خود استفاده نمایید. سعی کنید قبل از اینکه نوع پوشش دیوار انتخاب کنید نمونه کارهای اجرا شده مختلف را مشاهده کرده تا بتوانید تصمیم درست و مناسبی بگیرید .

 

رنگ آمیزی دیوارها و سقف
یکی دیگر از نکاتی که پیشنهاد می‌کنیم حتماً به ان توجه داشته باشید؛ رنگ آمیزی دیوارها و سقف است. در این مرحله سعی کنید نوع طراحی و نقاشی را طبق سلیقه و نظر خود انتخاب نمایید.

 

نوسازی کف منزل
یکی از از نکات بسیار مهم در بازسازی خانه انتخاب نوع کف برای منزل است. می‌توانید طبق سلیقه و ساختمان خود کف پوش مناسبی را انتخاب نمایید.

 

نوسازی آشپزخانه
معمولا اکثر افراد آشپزخانه را قلب خانه می‌نامند که زیبایی و دکوراسیون داخلی آن از اهمیت ویژه ای برای بانوان برخوردار است. بازسازی آشپزخانه ها شامل تعویض کابینت ها، تخریب دیوار های قدیمی، رابیتس کاری ها و … است. اگر قصد دارید در بازسازی آشپزخانه پرده‌ها وسایل برقی، تمامی وسایلی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد را تعویض نمایید معمولاً هزینه بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت.

 

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی
برای بازسازی حمام و سرویس بهداشتی اگر کارشناسان تشخیص دهند باید حتماً تاسیسات آن را تعویض نمایید. همچنین شیرآلات قدیمی، تعویض لوله ها و … معمولا هزینه بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت. اما به طور کلی در نظر داشته باشید که شما می‌توانید اجسام بزرگ را در جای خودشان قرار دهید و نیازی به انتقال لوله کشی و تاسیسات نداشته باشد.

 

بازسازی اتاق خواب
یکی دیگر از قسمت های خانه که شما می‌توانید نسبت به بازسازی ان اقدام نمایید اتاق خواب است. معمولاً در اتاق خواب کودک از رنگ های شاد و روشن استفاده می‌کنند. در خانه های قدیمی از کمد های با چهار چوب فلزی استفاده می‌شد که قطر دیواره های کمدها معمولاً فضای زیادی را اشغال می‌کند. اما امروزه از کمد دیواری ام دی اف استفاده می شود که قطر دیواره‌های آن کم بوده ولی مقاوم است.  این کمد های دیوازری فضای کمتری را اشغال خواهد کرد. در بازسازی اتاق خواب حتما سعی کنید محل قرار گیری و ابعاد کمد دیواری را مشخص کنید. چرا که یک مساله بسیار مهم در اتاق خواب ها کمد دیواری می‌باشد که اندازه متراژ آن بستگی به تخت خواب دارد.

 

تعمیر و بازسازی خانه توسط یک متخصص
به طور کلی می‌توان گفت که تعمیرات و بازسازی خانه یک کار سخت و چالش برانگیز می‌باشد که شما باید از ابتدا سعی کنید به صورت تخصصی پیش بروید. برای اینکه شما بتوانید برای بازسازی خانه اقدام نمایید و مشکلات موجود در ساختمان را سفت کرده و نوسازی آن را انجام دهید؛ باید تعمیر و بازسازی خانه را به افراد مجرب و با تجربه کافی بسپارید تا با توجه به نیازهای مورد نظر شما بتوانند کار را به خوبی و به نحو احسنت انجام دهند.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کاناپه در طراحی دکوراسیون داخلی
دو شنبه 22 آذر 1400 ساعت 10:37 | بازدید : 86 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

کاناپه در واقع یک واژه فرانسوی است که برای مبل ها سه تا 4 نفره ای به کار می رود که راحت تر و بزرگ تر از مبل های معمولی است. کاناپه ها معمولا از جنس مخمل هستند ولی ممکن است با جنس های دیگری مثل چرم نیز ساخته شوند. کاناپه را می توانید در مکان های مختلف مورد استفاده قرار دهید. اما باید قبل از تهیه یک کاناپه کاربرد آن را بدانید، مکان قرارگیری آن را مشخص کنید و بر اساس سبک دکوراسیون داخلی خود یک نوع از کاناپه را که برای شما مناسب تر است انتخاب کنید چرا که کاناپه ها انواع مختلفی دارند و هر یک از آن ها برای قسمت خاصی مناسب تر است.

کاناپه مبلی است که از نظر راحتی و بزرگی شباهت نسبی به تخت خواب دارد و راحت تر از مبل های معمولی است. به خاطر همین راحتی سایز کاناپه ها نیز بزرگ تر از دیگر مبل هاست و برای هر خانه با هر متراژی مناسب نیست. کاناپه فضای زیادی اشغال می کند و برا خانه های بزرگ مناسب تر است. می توانید آن را مقابل تلویزیون یا درون اتاق خوابتان قرار دهید. انتخاب جنس کاناپه نیز به خود شما بستگی دارد. سبکی که برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود انتخاب کرده اید در انتخاب طرح و جنس کاناپه موثر است.

مجموعه کارویس با تجربه طولانی در زمینه بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی به همراه یک تیم حرفه ای و متخصص به شما کمک می کند تا با بهترین متریال خانه خود را بازسازی کنید و به بهترین روش ممکن دکوراسیون داخلی خانه تان را طراحی کنید. اگر قصد بازسازی خانه خود را دارید و یا از دکوراسیون داخلی خانه خود خسته شده اید از مشاوران و کارشناسان کارویس کمک بخواهید تا اطلاعات دقیقی از نحوه بازسازی خانه و هزینه های آن در اختیارتان بگذارند.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی دکوراسیون داخلی به سبک بوهمیان
یک شنبه 21 آذر 1400 ساعت 10:18 | بازدید : 65 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

یکی از انواع سبک های چیدمان طراحی دکوراسیون داخلی به سبک بوهمیان است. در این سبک، از وسایلی متفاوت با سایر سبک ها استفاده می شود. سبک بوهمیان برای افرادی مناسب است، که قصد دارند فضای منزلشان گویای فرهنگ آن ها باشد. اصول هایی که در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی باید رعایت شود، کمتر از سایر سبک ها است. در این سبک، افراد برای انتخاب وسایل منزل خود، گزینه های بیشتری دارند. در ادامه توضیحات بیشتری راجع به طراحی دکوراسیون داخلی به سبک بوهمیان خواهیم پرداخت. تا انتها ما را همراهی کنید.

 

تعریف سبک طراحی دکوراسیون داخلی بوهمیان
نام دیگر این سبک، بوهو است. می توان از برخی وسایل که در دیگر سبک ها وجود ندارند یا به نوعی بدون کاربرد هستند، در سبک بوهمیان استفاده کرد. در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی از طرح و رنگ های متنوعی استفاده می شود. یک سبک ساده سرشار از ذوق هنری است و می تواند فضایی بی نظیر و فوق العاده ای را در منزل به وجود آورد. اغلب هنرمندان و نویسندگان این دیزاین را نوعی سبک دکواسیون کولی وار می دانند. برخی کولی ها که ساکن بوهمیان بودند، به نقاط مختلف جهان مهاجرت کردند، و این طراحی دکوراسیون داخلی را به همراه خود به تمام نقاط جهان بردند. برخی افراد با اولین نگاه فرض می کنند بوهو یک سبک شلوغ و بی نظم است، اما اصلا این گونه نیست. در این سبک دکوراسیون، تمام وسایل در بهترین نقطه جای گرفته اند. مهم ترین عامل در این سبک، سلیقه خود فرد است. یکی از عواملی که توجه علاقه مندان به این سبک را به خود جلب کرد و توانست آن را محبوب جلوه دهد، سادگی همراه با طرح و نقش های رنگارنگ و زیبا است.

 

ویژگی های سبک چیدمان بوهمیان
این سبک بی شباهت به سبک های جدید نیست و می تواند مانع ایجاد یکنواختی در فضا شود. در ادامه توضیحات بیشتری راجع ویژگی های این سبک می دهیم تا بتوانیم شما را بیشتر با آن آشنا کنیم.

 

جنس لوازم مورد استفاده در سبک بوهمیان
در این طراحی دکوراسیون داخلی، اجناس و بافت های متنوع و طرح های گوناگونی وجود دارد. در انتخاب جنس و طرح ها می توانید بدون محدودیت اقدام کنید و نباید از انتخاب نادرست بترسید.  نباید فکر کنید که وسایلی که برگزیده اید، ممکن است یک سبک غیر معمولی به وجود آورد. شما می توانید از پارچه ها و نقش های رنگ شده از نقاط مختلف جهان استفاده کنید. کوسن ها و بالش های قلاب دوزی شده که بر روی تخت های چوبی قرار میگیرند نیز جزء وسایل دکوری این چیدمان هستند. فلزات در این سبک کاربرد زیادی دارند، زیرا بوهمیان علاقه زیادی به آن ها داشتند. این طراحی دکوراسیون داخلی، مجموعه ای از طبیعت و تازگی است. پارچه های ابریشم و تابلوهای نقاشی از مهم ترین عناصر این چیدمان هستند.

 

مبلمان در سبک بوهمیان
مبل های مورد پسند بوهوها در هیچ فروشگاهی وجود ندارد. می توان گفت: مبلمانی که در این سبک استفاده می شود، در یک فروشگاه نیست. زیرا این مبلمان دارای خصوصیات خاصی نیستند. بوهوها به مبلمانی علاقه مند هستند که کارکرده یا به نوعی دست دوم باشد. آن ها معتقدند که یک مبل قدیمی و متفاوت می تواند یک قصه را بازگو کند. افرادی که تمایل دارند مبلمان منزل خود را به سبک طراحی دکوراسیون داخلی بوهمیان بچینند، باید به سراغ سمساری ها بروند. در آن جا به دنبال یک مبل خاص بوده، هرگاه با مبلی مواجه شدند که توجه آن ها را به خود جلب کرد، می توانند آن را خریداری کنند و به منزل خود ببرند. مبلمان می توانند با روکش مخمل، پارچه های ساده یا گلدار باشند. اما باید رنگ مبل با رنگ سایر وسایل هماهنگ باشد. آرامش و راحتی حسی است، که این مبلمان می تواند به افراد القا کند. در این سبک اغلب از فرش های سنتی کشور های مختلف دنیا با طرح های قدیمی استفاده می گردد.

 

رنگ هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک بوهمیان، کاربرد دارند
این طراحی دکوراسیون داخلی قانون و دستوری برای رنگ ها ندارد. در سبک بوهمیان از رنگ های شاد و مختلفی استفاده می کنند. این چیدمان می تواند، یک فضای خوش رنگ همراه با رنگ های متنوع ایجاد کند. اما استفاده از رنگ های گرم و خاکستری در بیشتر این سبک ها دیده شده است. رنگ هایی در سبک بوهمیان استفاده می شود، رنگ هایی شبیه به ترکیب فلزات و جواهرات است. قوانین بوهمیان اصلا ذهن افراد را برای هماهنگ نبودن ترکیب رنگ ها درگیر نمی کند. افراد می توانند با خیال راحت رنگ ها را با یکدیگر ترکیب کنند. ترکیب رنگ در فرش ها و پارچه های مبلمان یا دیوار کوب ها می تواند توجه افراد را به خود جلب، و چشمان آن ها را به خود خیره کند. رنگ سفید را سلطان رنگ های سبک بوهمیان تلقی می کنند.. پس زمینه سفید می تواند تمام مشکلات را حل کند و هر وسیله را سر جای خود قرار دهد.

 

نور در سبک بوهو
منزلی که به سبک بوهمیان دیزاین شده است، به نوعی گرم است. به همین دلیل در این سبک از رنگ های گرم استفاده می کنند. منزلی سرشار از آرامش و کمی تاریک، همراه با پرده های دارای طرح و رنگ های فراوان همگی گویای بهره گیری از این سبک است. بهترین منبع نور در این نوع طراحی دکوراسیون داخلی، نور خورشید است. از طرفی می توان از فانوس های رنگی استفاده کرد و به گونه ای فضا را رمانتیک جلوه داد. در انتخاب لامپ و لوستر ها می توان مطابق سلیقه خود، اقدام کرد. زیرا نیازی به رعایت از یک سبک خاص نیست. همچنین می توان از منابع نور ضعیف مانند شمع استفاده کرد.

 

وسایل تزئینی در سبک بوهو
یکی از مواردی که موجب جذاب بودن این سبک شده، استفاده از وسایل دکوری قدیمی است. در کل، این چیدمان  را با وسایل دست ساز و وسایلی که افراد همراه خود از مسافرت آورده اند، می توان دیزاین کرد. همچنین پرده های طرح دار، آویز ها و دیگر وسایل تزئینی در این سبک استفاده می شود. در طراحی دکوراسیون داخلی می توان مطابق سلیقه خود از انواع گوناگون گلدان ها استفاده کرد.به عنوان مثال گلدان های مکرومه زیبایی بی نظیری را به فضا می بخشند.  می توان این گلدان ها به دیوار ها آویخت و از فضای سبز ایجاد شده احساس لذت کرد.

 

در سبک بوهمیان باید از سلیقه خود استفاده کنید
برای اینکه بتوانید با این سبک به طراحی دکوراسیون داخلی با فضایی زیبا بپردازید، باید خلاق باشید. به عبارت دیگر این سبکی است که شما با ذوق هنری خود خلق می کنید. می توانید از هر وسیله ای که به آن علاقه دارید در این سبک استفاده کنید. در حقیقت مبلمان و سایر وسایل این سبک متفاوت و متنوع هستند. ایده افزودن یک وسیله جدید در کنار سایر وسایل می تواند بسیار خوب باشد.

 

نتیجه گیری
اگر شما علاقه دارید فضای منزلتان همراه با آرامش و آسودگی باشد، بهتر است از سبک بوهمیان برای طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان وسایل منزل خود، استفاده کنید. فضای طراحی شده به این سبک محیطی شاد، توام با فرهنگ های مختلف است و به گونه ای رنگارنگ است. این سبک به افرادی که دارای ذوق هنری نیز هستند، پیشنهاد می شود. با این سبک می توانید یک منزل خاص و منحصر به فرد داشته باشید.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نمای شیشه ای در بازسازی خانه
یک شنبه 21 آذر 1400 ساعت 10:17 | بازدید : 55 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

شیشه ها همواره نقش تعیین کننده ای در زیبایی و ساخت ساختمان ها در گذشته تا به امروز داشته اند. استفاده از شیشه های رنگی در معماری سنتی ایران به عنوان یکی از بهترین طراحی های معماری آن زمان، رایج بوده است. پس از شروع قرن بیستم نیز استفاده از شیشه در طراحی نما به عنوان یک سبک مدرن جایگاه خود را در بین طراحی های مدرن پیدا کرد. این روز ها نیز تلفیق معماری سنتی و مدرن نیز می تواند ایده جذابی برای افزایش زیبایی های بصری ساختمان شما باشد. اگر خانه شما یک خانه قدیمی با معماری خسته کننده است می توانید در زمان بازسازی خانه خود با تغییر سبک نما و استفاده از شیشه در نما یک تغییر بزرگ و جذاب در ساختمان خود ایجاد کنید.

پیشرفت تکنولوژی سبب شده است که شیشه های دو جداره جای شیشه های قدیمی و تک جداره را بگیرند. علت استفاده زیاد از شیشه های دو جداره عایق صدا و دما بودن این شیشه هاست که یک مزیت فوق العاده برای زندگی در شهر های شلوغ و پر سر و صدا محسوب می شود. این شیشه ها اجازه خروج هوای سرد یا گرم خانه به بیرون را نمی دهد. شیشه در قرن بیستم به عنوان یک سبک معماری مدرن مورد علاقه بسیاری از مردم قرار گرفت و تبدیل به یک نمای لوکس در دوران خود شده است. نمای شیشه ای میزان بار و وزنی که ساختمان متحمل می شود را کم می کند و حداکثر میزان روشنایی و استفاده از نور طبیعی را در اختیار شما می گذارد.

مجموعه کارویس با سال ها تجربه در زمینه بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی به همراه یک تیم حرفه ای و مجرب اطلاعات لازم جهت بازسازی خانه و انتخاب متریال و سبک مورد نظرتان را به شما می دهد تا با آرامش خاطر و دقت بالا عملیات بازسازی خانه خود را انجام دهید و بدون هیچ نگرانی خانه جدید خود را تحویل بگیرید. زندگی در یک خانه مدرن و زیبا به همراه کیفیت بالا هدیه ای است که کارویس پس از بازسازی خانه به شما می دهد.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تاثیر مصالح نامرغوب در بازسازی خانه
شنبه 20 آذر 1400 ساعت 11:2 | بازدید : 61 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

هر بنا و ساختمانی بعد از اتمام عمر مفید دچار فرسودگی می‌شود و باید نسبت به بازسازی و تعمیر آن اقدام کرد. از این رو، نوع و کیفیت مصالح ساختمانی که در بنا به کار رفته است در زمان بازسازی خانه بیش از همه اهمیت دارد. هر چه مصالح نامرغوب‌تر و بی‌کیفیت‌تری استفاده شود به همان میزان زمان بازسازی و نوسازی خانه هزینه‌ها افزایش می‌یابد چرا که باید نسبت به تهیه مواد و مصالح ساختمانی با کیفیت اقدام کرد. اگر شما هم قصد بازسازی خانه خود را دارد و درباره تأثیرات انتخاب مصالح باکیفیت و در مقابل مصالح نامرغوب در عملیات بازسازی، اطلاعاتی ندارید، با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

 

اهمیت بازسازی خانه با مصالح مناسب
آخرین مرحله از عملیات بازسازی خانه، بعد از تخریب، نقشه‌کشی و غیره، مربوط به تهیه مواد مصالح مورد نیاز است که باید تحت نظارت متخصص این امر انجام گیرد. نوع مصالح ساختمانی به کار رفته در بناها و میزان کیفیت آنها و همچنین طول عمر بنا از جمله فاکتورهایی هستند که در زمان بازسازی و نوسازی ساختمان مورد توجه قرار کی‌گیرد. برخی به منظور کاهش هزینه‌های مربوط به بازسازی خانه، استفاده از مصالح ساختمانی نامرغوب و بی‌کیفیت را در اولویت قرار می‌دهند. این در حالی است که، هر چه از مصالح غیر استاندارد به خاطر ارزان بودن استفاده شود، به دلیل کیفیت پایین، بازسازی خانه اقدام مفید نخواهد بود و در کوتاه مدت باید هزینه مضاعفی جهت اصلاح و تعمیر و جایگزینی مصالح به کار رفته، اختصاص داد. از طرفی دیگر بازسازی خانه با مصالح مناسب نیازمند تجربه و تخصص لازم است که باید با کارشناسان فعال در این حوزه مشورت کنید.

 

ضرورت استفاده از مصالح استاندارد در بازسازی خانه
متأسفانه عمر مفید ساختمان‌ها در کشور ما پایین‌تر از استاندارد جهانی است و اغلب استفاده از مصالح مرغوب و استاندارد را به دلیل کاهش هزینه‌های تمام شده، فراموش می‌کنند و یا اینکه اهمیت نمی‌دهند به همین منظور بازسازی خانه پیش از اتمام عمر مفید ساختمان به صورت زودهنگام باید اجرایی شود که اگر باز هم در عملیات بازسازی از مصالح نامرغوب استفاده شود، هزینه‌ها هدر خواهد رفت. بر این اساس، در عملیات بازسازی خانه، امروزه استفاده از مصالح استاندارد و مرغوب با تأسی از روش‌های مدرن صنعتی مورد توجه قرار گرفته است و شیوه سنتی دیگر متقاضی ندارد. جالب است بدانید، هر چقدر عملیات بازسازی خانه صنعتی شود، هزینه تهیه مصالح ارزان‌تر می‌شود و در نتیجه کیفیت بالاتر می‌رود.

 

اثرات منفی استفاده از مصالح نامرغوب در بازسازی
بازسازی و تعمیرات خانه یک روش ایده‌آل برای تغییر چهره خانه‌های قدیمی به شکل مدرن است و تمام نیازها نیز مطابق با میل صاحبخانه تأمین خواهد شد. اما در صورتی که هنگام بازسازی خانه، مصالح ساختمانی مورد استفاده از درجه استاندارد لازم برخوردار نباشد و به صورت نامرغوب به کار گرفته شود، پیامدهای جبران‌پذیری را به بار خواهد آورد.

 

هدر رفت انرژی
لازم است که بدانید، استفاده از مصالح نامرغوب سبب هدر رفت انرژی خواهد شد و میزان بهره‌وری هنگام به کارگیری مصالح بی‌کیفیت نیز پایین‌تر از حد نرمال ارزیابی می‌شود و عملاً صرف هزینه‌ها برای بازسازی خانه نیز بی‌نتیجه خواهد شد.

 

کاهش مقاومت خانه
از طرفی دیگر، بازسازی خانه به منظور افزایش عمر مفید و مقاوم‌سازی ساختمان انجام می‌گیرد، که با استفاده از مصالح غیراستاندارد به طور قطع میزان مقاومت منزل در برابر سیل و زلزله و دیگر حوادث احتمالی کاهش خواهد یافت.

 

فرسودگی زودهنگام خانه
استفاده از مصالح نامرغوب در بازسازی خانه باعث می‌شود که فضای طراحی شده زودتر از اتمام عمر مفید خود دچار فرسودگی شود و در کوتاه مدت ناچار به صرف هزینه مجدد برای بازسازی و ترمیم شوید. پس قبل از شروع به بازسازی خانه و تعمیرات، باید درباره ویژگی‌های مصالح مورد استفاده در بنا تحقیق کنید و متخصصان امر مشاوره بگیرید.

 

نفوذ رطوبت
یکی از خسارت‌های ناشی از استفاده از مصالح غیراستاندارد و نامرغوب در عملیات بازسازی خانه، عایق‌بندی نامناسب دیوارها و کف، سرویس‌های بهداشتی و آشپرخانه بعد از تخریب و ترمیم است. از این رو، رطوبت به سرعت به بخش‌های مختلف خانه نفوذ می‌کند، پس عملیات عایق‌بندی باید به صورت اصولی با مصالح مناسب انجام شود.

 

کیفیت فدای قیمت
بازسازی خانه به منظور افزایش کیفیت و امنیت زندگی ساکنان آن، در اولویت قرار می‌گیرد. پس نباید کیفیت مصالح را به دلیل قیمت آن نادیده بگیریم و برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به رقم ناچیز به کارگیری مواد و مصالح غیراستاندارد را ترجیح دهید بلکه از همان ابتدای کار مبلغی را که بابت خرید مصالح نامرغوب پس‌انداز کرده‌اید، باید دیر و یا زود برای خرید مصالح مرغوب با هزینه گزاف‌تر اقدام کنید و اثرات و خسارت‌های ناشی از مصرف این مصالح بی‌کیفیت را بپذیرید.

 

استفاده از مصالح درجه یک یا 2 در بازسازی خانه
بازسازی خانه نیازمند برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی است تا بهترین نتیجه در پایان کار را دریافت کنید. در این میان برخی برای کاهش هزینه بازسازی خانه به جای استفاده از مصالح درجه یک، از مواد و مصالح درجه ۲ استفاده می‌کنند اما باید شرط با کیفیت بودن مصالح مدنظر قرار گیرد. در این میان، از جمله عوامل مهم در بازسازی خانه استفاده از مصالحی است که بتوانند مرغوبیت خود را به شکل واضحی به نمایش بگذارد و بهتر است که بدانید، استفاده از مصالح مرغوب و درجه یک، می‌تواند از بُعد اقتصادی بودن، اثرات خود را در طولانی مدت اثبات کند. پس اگر شما از مصالح نامرغوب، با کیفیت پایین استفاده کنید، در کوتاه مدت دوباره باید نسبت به ترمیم و بازسازی خانه خود اقدام کنید. از این رو، مصالحی را به کار ببرید که تا چندین سال با کارکرد مناسب نیازی به تعویض و تعمیرات اساسی نداشته باشید و متحمل هزینه اضافی نشوید.

 

ممنوعیت صرفه‌جویی در بازسازی خانه
بازسازی خانه زمان مناسبی برای صرفه‌جویی در هزینه نیست. اگر در بازسازی به خاطر ارزان بودن، از مصالح بی‌کیفیت استفاده کنید، در آینده نه چندان دور، خرج اضافی روی دستتان می‌گذارد و باید دوباره بازسازی کنید و این اتفاق به معنای پرداخت هزینه‌های بیشتر برای تعمیرات منزل است. پس هنگام بازسازی خانه، کیفیت و قیمت مصالح را موازی با یکدیگر پیش ببرید و مطابق با بودجه خود، با کیفیت‌ترین و به روزترین مصالح موجود در بازار را انتخاب و خریداری کنید.

 

موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سبک نئو کلاسیک در طراحی و بازسازی خانه
شنبه 20 آذر 1400 ساعت 11:1 | بازدید : 32 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

اگر سبک کلاسیک را به عنوان قدیمی ترین نوع سبک ها بشناسیم می توان گفت که سبک نئو کلاسیک از بطن این سبک بیرون آمده و رشد پیدا کرده است. سبک نئو کلاسیک در واقع جدید تر از سبک کلاسیک است و با استفاده از یک روش مدرن و در عین حال ساده، زیبایی را به نمایش می گذارد. این هنر برگرفته از هنر یونان و روم است و برای خانه های بزرگ و علاقه مندان به سبک های مجلل یک گزینه منطقی است.

سبک نئو کلاسیک بر خلاف کاربردش از وسایل لوکس و پر زرق و برق استفاده نمی کند و در واقع به نوعی می خواهد زیبایی و خاص بودن سادگی در طراحی و بازسازی خانه را به رخ بکشد. سبک نئو کلاسیک اصالت را در تمام بخش های خانه نشان می دهد. استفاده از رنگ های خنثی در این سبک از طراحی بسیار کاربرد دارد.

در طراحی این سبک استفاده از وسایل ساده، نور زیاد، روشن بودن خانه، اهمیت به زاویه ها و دلباز بودن محیط بسیار مورد توجه است. در طراحی کفپوش و بازسازی خانه به سبک نئو کلاسیک از پارکت، لمینت و سرامیک استفاده می شود، ولی طرح و رنگ آن نباید توجه را از محیط و دکوراسیون داخلی پرت کند بنابراین سادگی و رنگ خنثی در انتخاب کفپوش مهم است. وجود نور در این سبک مهم است اما نور پردازی ها نیز باید از زرق و برق دور باشد. بنابراین لوستر ها، آباژور و حتی پرده ها که نور را عبور می دهند باید ساده باشند. اشیای هندسی این سبک را زیباتر نشان می دهد.

مجموعه کارویس در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه به همراه تیم حرفه ای خود سال هاست که در این زمینه مشغول به فعالیت است و تجربه کافی را در بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون کسب کرده است. برای اینکه خانه خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید و با بهترین متریال مراحل بازسازی خانه خود را انجام دهید، کارویس یک انتخاب درست است.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ایرانیان باستان
چهار شنبه 17 آذر 1400 ساعت 10:56 | بازدید : 75 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

اصالت یک هنر، زمانی حفظ می شود که در میان مردم مورد استفاده قرار گیرد. چیدمان ایرانی دارای اصالت دیرینه است. سبک طراحی دکوراسیون داخلی ایران باستان نوعی دکوراسیون داخلی مجلل و لوکس است. در برخی سالن ها و تالار های پذیرایی این طراحی داخلی می تواند به نوعی بیانگر زندگی مقتدر و تجمل گرایانه گذشتگان باشد. در ادامه قصد داریم به معرفی طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ایرانیان باستان بپردازیم و شما را با این سبک آشنا کنیم . ما را تا انتها همراهی کنید:

 

مقدمه ای بر طراحی دکوراسیون داخلی ایران باستان
کشور ایران قدمت طولانی از تاریخ، فرهنگ و هنر دارد. سبک طراحی دکوراسیون داخلی ایران باستان به نوعی می تواند شکوه و بزرگی پادشاهان ایران در زمان گذشته را به رخ بکشد. این سبک به نوعی به دوران هخامنشیان و اشکانیان اشاره می کند. در بناهای قدیمی از اصیل ترین هنر های ایرانیان مانند کاشی کاری، منبت کاری و… استفاده شده است که در معماری آن زمان، کاربرد بسیار زیادی داشتند. افرادی می توانند از این سبک استفاده کنند که دارای منازل بزرگ هستند و توان مالی پرداخت مخارج این سبک از چیدمان را داشته باشند. می توان گفت: این سبک برای فضاهای کوچک مناسب نیست، زیرا برخی وسایل تزئینی که در آن استفاده می شود حجم زیادی داشته و فضای زیادی را اشغال می کنند. به عنوان مثال مبلمان سلطنتی که در این طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شوند، نسبت به سایر مبل ها بزرگ تر هستند. اما نمی توان گفت: طراحی دکوراسیون داخلی با این سبک در منازل کوچک امکان ندارد. می توان برخی وسایل تزئینی کوچک یا به اصطلاح همان اکسسوری ها مانند: برخی گلدان و مجسمه و… که فضای کمتری اشغال می کند، را در فضا قرار داد.

 

ویژگی و خصوصیات چیدمان به سبک ایران باستان
در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی از سنگ های مجلل مرمر برای طراحی دیوار های داخلی و خارجی، و به کار بردن مجسمه های هخامنشیان و ایران باستان، کنده کاری های هخامنشی، استفاده می شود. در این سبک رنگ های خنثی مانند: سفید و کرم را، با رنگ های زیبای زرشکی و آبی ارغوانی ترکیب می کنند. این ترکیب رنگ یکی از ویژگی های برجسته این سبک از دیزاین است.  در کل در این طراحی دکواسیون داخلی هر اقدامی که افراد را به یاد ایران باستان بیندازد استفاده می شود. برخی از اقدامات می تواند: درب های بلند و سنگین ( بعضی ها تا ارتفاع 3 متر هستند )، قاب های مرمر، سر ستون های شیر و اسب بالدار باشد. وسایل دکوری در این سبک گوشه دار و زاویه دار هستند. موردی که در برخی منازل که از این سبک پیروی می کنند دیده می شود. اما در ایران استفاده از این سبک بسیار کم شده است.

 

اقداماتی که برای پیروی از این سبک لازم است
اکنون ما اغلب وسایل و تکنیک هایی که در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی رعایت می شود، را بیان می کنیم؛ تا بتوانیم فضایی که با این سبک دیزاین شده است را به خوبی توصیف کرده و یک تصور درست از این سبک را در ذهن شما ایجاد کنیم.

  • برخی وسایل تزئینی کوچک یا مجسمه های سفالی یا مجسمه هایی از جنس عاج که به اشکال نامنظم و زخمت طراحی شده اند.
  • طراحی پنجره های بزرگ با عرض های زیاد
  • به کار بردن لوسترهای تزئینی، بلند و حجیم
  • مبل های مجلل سلطنتی منبت کاری شده
  • برخی ظروف مسی
  • می توان فواره هایی از جنس سنگ مرمر و مس در محیط گذاشت و محیطی بی نظیر را ایجاد کرد.
  • به کار بردن پرده های سلطنتی و با شکوه
  • گچ بری و آینه کاری های دارای نقش و طرح های متنوع، مانند برخی نقش های طبیعی یا نیمه طبیعی، طرح گیاهان و حیوانات، که این تقش ها را اغلب به عنوان نماد به کار می برند.
  • فرش و گلیم که خود بیانگر سنت کهن ایران باستان بوده، این فرش ها می توانند دارای نقش های تاریخی و مکان های قدیمی باشند.

 

محدودیت های موجود در سبک ایران باستان
با وجود زیبایی و شکوهمند بودن این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی برخی محدودیت ها، پیروی از این سبک را برای علاقه مندان خود، دشوار کرده است. بعضی از این محدودیت ها موارد زیر است:

این سبک نیاز به صرف هزینه زیادی دارد.
فراهم کردن وسایلی که در این سبک استفاده می شود و تطبیق آن ها با یکدیگر خیلی سخت است.
ارتفاع سقف منازل امروزی کم است و نمی توان، درب هایی که در این سبک استفاده می شود را طراحی کرد. به همین دلیل این وسایل نمی توانند جلوه درست و باشکوه خود را نمایان کنند.

 

نتیجه گیری
علاقه مندان به طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ایران باستان، می توانند به زنده نگه داشتن یاد ایران باستان و اصالت ایران کمک کنند. و افراد دیگر و حتی فرزندان را با تمدن باشکوه کشورمان آشنا کنند. اما امروزه به این سبک زیبا و مجلل بی توجهی یا بی مهری می شود.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آجر سفید در بازسازی خانه
چهار شنبه 17 آذر 1400 ساعت 10:56 | بازدید : 66 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

رنگ سفید یک حس زیبایی ، تمیزی و آرامش به مخاطب القا می کند. استفاده از آجر سفید در طراحی نمای ساختمان نیز این مزیت را دارد. آجر های سفید در طراحی دکوراسیون داخلی خانه و همینطور نمای ساختمان به کار گرفته می شوند و جلوه زیبایی به محیط پیرامون خود می دهند. آجر سفید استفاده شده در نمای ساختمان از نوع آجر نسوز است و در برابر گرما، سرما، رطوبت و نور خورشید بسیار مقاوم است. این نوع از نما به خانه یک حالت مدرن و به روز می دهد که برای اکثر افراد قابل توجه است. آجر دکوراتیو یا همان آجر سفید نسوز برای استفاده در نما مناسب است چرا که شوره نمی زند و دارای سوراخ های ویژه در سطح خود است که مقاومت آن را بالاتر می برد.

در ساخت آجر سفید همه مراحل مانند ساخت آجر قرمز و معمولی است با این تقاوت که در مرحله آخر بر روی آن آهک ریخته می شود که این کار سبب سفید شدن آجر می گردد. ترکیب رنگ سفید با دیگر رنگ ها امکان پذیر است و جلوه خوبی به محیط می دهد. اگر تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید می توانید آجر سفید را گزینه مناسبی برای طراحی داخلی و طراحی نمای ساختمان خود قرار دهید. آجر سفید در طراحی نمای داخلی به شما این اجازه را می دهد که از هر طرح و رنگی برای دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید.

مجموعه کارویس با سابقه طولانی در زمینه بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی به کمک تیم حرفه ای خود می تواند بهترین تغییرات را با استفاده از با کیفیت ترین متریال برای شما به ارمغان بیاورد و سبب شود لذت زندگی در یک خانه لوکس را نیز تجربه کنید.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازسازی راه پله‌‌ها در بازسازی خانه
سه شنبه 16 آذر 1400 ساعت 10:56 | بازدید : 69 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

بازسازی خانه شامل بخش‌های مختلفی از فضای داخلی می‌شود، اما یکی از جاهایی که میزان تردد در آن زیاد است و به نوعی در نگاه اول برای ورود به منزل مورد توجه قرار می‌گیرد، راه پله‌ها است و باید در عملیات بازسازی به آن توجه کرد و جلوه بصری زیبایی را ایجاد کرد. اگر شما هم قصد بازسازی و تعمیر راه‌ پله‌های منزل خود را دارید با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

 

اهمیت بازسازی راه‌ پله‌ها
یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های هر ساختمانی را راه پله‌ها تشکیل می‌دهند که در اندازه‌های مختلف در ورودی ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری خودنمایی می‌کنند. هنگام بازسازی خانه در صورتی که هنگام عبور از روی پله‌ها، صدای بد و نامناسبی را ‌شنیدید و یا پله‌ها دچار شکستگی شده‌اند، باید نسبت به بازسازی پله‌ها نیز اقدام کنید تا ایمنی و استحکام لازم را به دست آوردند و ظاهری مناسب در راه پله‌ها ایجاد شود.

 

اصول بازسازی راه پله‌ها
بازسازی خانه کار پیچیده‌ای که تکمیل آن نیاز به وقت و هزینه کافی دارد. راه‌ پله‌ها نیز به عنوان یکی از اجزای نمای داخلی ساختمان باید از نظر ظاهر، فرم و رنگ متناسب با نوع طراحی دکوراسیون داخلی بازسازی شود چرا که تأثیر مستقیم بر زیبایی ساختمان دارد. هنگام بازسازی خانه، تعمیرات راه پله‌ها نیز در اولویت قرار دارد که شامل بخش‌های مختلفی از پله را شامل می‌شود که متناسب با رنگ و دکوراسیون نرده‌ها و دیوارها باید نسبت به بازسازی آنها اقدام کرد. لازم است که بدانید، هنگام بازسازی خانه باید در ساخت و ساز و تعمیر راه پله‌ها تمام اصول معماری را از نظر میزان مقاومت و زیرساخت رعایت کنید. از مهمترین اصول بازسازی راه‌ پله‌ها هنگام بازسازی خانه می‌توان به نقطه آغاز و پایان پله‌ها اشاره کرد که باید به صورت دقیق ارزیابی شود. همچنین ارتفاع پله‌ها و محل نصب آنها نیز باید با دقت اندازه‌گیر شود. از طرفی دیگر باید میزان طول و عرض پله‌ها متناسب با تعداد طبقات هر خانه سنجیده شود تا به همان نسبت از پله‌های عریض و بزرگ استفاده شود.

 

آیتم‌های مهم در بازسازی راه‌ پله‌ها
زمانی که می‌خواهیم عملیات بازسازی خانه در بخش راه پله‌ها را انجام دهیم، در ابتدا باید مشکلات راه پله قدیمی را شناسایی کنیم تا نسبت به رفع نواقص اقدام شود. در ادامه به آیتم‌هایی که در بازسازی راه پله‌های قدیمی باید مورد توجه قرار بگیرند، اشاره می‌کنیم:

 

رفع فرسودگی راه‌پله‎‌ها
یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی که برای بازسازی خانه از جمله راه پله‌ها  باید مورد توجه قرار گیرد، تشخیص میزان فرسودگی پله‌ها و دیوارهای آن است. بررسی آسیب دیدگی پله‌ها و میزان کنده شدن دیوارپوش راه پله‌ها، نم زدگی دیوارهای راه پله‌ها باید در اولویت قرار گیرد و نسبت به بازسازی و ترمیم آنها اقدام کرد. البته در اقدام نخست باید علت اصلی بروز نم و رطوبت به راه پله‌ها را تشخیص و برطرف کنید.

 

رفع لق شدگی پله‌ها
پله‌های قدیمی به مرور زمان به دلیل تردد بیش از حد، کیفیت مصالح خود را از دست می‌دهند و پله‌ها دچار لق شدگی می‌شوند و حین عبور از آنها حرکت می‌کنند که بسیار خطرناک است و در زمان بازسازی خانه باید نسبت به اصلاح و تعمیر آن سریعا اقدام کرد.

 

تعمیر شکستگی پله‌ها
برطرف کردن شکستگی‌ راه پله‌ها، جزئی از مراحل بازسازی خانه به شمار می‌رود که باید متناسب با اندازه کف و ارتفاع نرده‌ها تعمیر شود و از درست بودن آن اطمینان حاصل کنید.

 

بازسازی دیوارپوش‌ راه پله‌ها
مطابق طراحی دکوراسیون به کار رفته در بازسازی خانه باید از دیوارپوش مناسب برای راه پله‌ها استفاده کرد که بنا بر جنس و کیفیت دارای انواع و قیمت‌های متفاوتی هستند. اما بهترین گزینه برای راه پله‌ها، دیوارپوش‌هایی از جنس پی وی سی است که علاوه بر ارزان قیمت بودن، سرعت اجرایی بالایی دارند. استفاده از دیوارپوش‌هایی با جنس فوم برای بازسازی راه پله نیز مرسوم است.

 

نور پردازی راه پله‌ها
مرحله بعدی که در بازسازی خانه بسیار مد نظر قرار می‌گیرد، نور پردازی راه پله‌ها و سقف پله‌ها است. نور پردازی و نصب لامپ‌ها، چراغ‌ها و لوسترهای مناسب در این محیط باعث می‌شود که نور بیشتری در راه پله منعکس شود و به راحتی از مسیر پله‌ها عبور و مرور کرد.

 

زیباسازی راه پله‌ها
یکی دیگر از پیشنهادات در زمینه بازسازی خانه، طراحی و زیباسازی راه پله‌ها است. به طوری که با نصب تابلوها، تصاویر سه بعدی، شلف‌های برای قرار دادن گل و گلدان بر روی دیواره‌ها بر زیبایی مسیر راه پله افزود و جلوه بصری خیره‌کننده‌ای را ایجاد کرد.

 

تزئین نرده‌ها
نرده‌ها یکی از اجزای جدا نشدنی راه پله به شمار می‌روند که باید در زمان بازسازی خانه به خوبی ایمن‌سازی شوند. زیبایی نرده کاملاً بر روی پله‌ها تأثیر می‌گذارد، از این رو، با طراحی و انجام تزئینات نرده‌ها با استفاده رنگ‌آمیزی، نورپردازی و غیره متناسب با محیط و نوع کاربرد پله می‌توان راه پله را زیباتر از همیشه جلوه داد.

 

نکات مهم در بازسازی راه پله‌ها
هنگام بازسازی خانه و انجام تعمیرات به ویژه در بازسازی راه پله‌های قدیمی باید به نکات مهمی توجه کرد که زیر به آنها اشاره می‌شود:

  • هنگام بازسازی راه پله‌ها باید رنگ قسمت نو و کهنه با یکدیگر هماهنگ باشد تا جلوه بدی نداشته باشد.
  • دوام و استقامت سنگ‌های ساختمانی که در راه پله‌ها به کار می‌روند باید از استاندارد لازم برخوردار باشد.
  • در صورتی که برای پوشش روی پله‌ها از فرش یا موکت استفاده می‌کنید، حتما با استفاده از چسب‌های مناسب از لیز خوردن آنها از روی پله‌ها جلوگیری کنید.
  • در صورتی که برای کف راه پله‌ها از چوب استفاده می‌کنید، دقت کنید که برش چوب‌ها به درستی انجام شود.
  • زمانی که کف پله را تازه نصب کرده‌اید سعی کنید که ظرف 24 ساعت از روی راه پله‌ها تردد نکنید.

 

بازسازی راه پله‌‌ها در بازسازی خانه در یک نگاه
راه پله‌ها در عملیات بازسازی خانه معمولا نقش کمرنگ‌تری دارند و چندان که باید به آنها پرداخته نمی‌شود. در حالی که راه پله‌ها می‌توانند تأثیر زیادی در ظاهر و مدرن شدن خانه داشته باشند و راه‌ پله‌های مدرن با رنگ یا طرح خاص می‌توانند کل فضای منزل را تحت تأثیر قرار دهند. پس می‌توان با خلاقیت، راه پله را با دیگر عناصر خانه هماهنگ کرد.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی انواع آلاچیق در بازسازی خانه
سه شنبه 16 آذر 1400 ساعت 10:55 | بازدید : 66 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

آلاچیق ها فضای سرپوشیده ای هستند که در باغ ها، حیاط خانه و ویلا ها، پارک ها و مکان های تفریحی ساخته می شوند. آلاچیق ها دارای سقف گنبدی شکل  هستند ولی اطراف آن ها باز است. در گذشته آلاچیق یک مکان لوکس به حساب می امد که تنها در خانه ثروتمندان قرار داشت؛ اما امروزه هر خانه ای که دارای یک فضا و محوطه خالی است، می تواند یک آلاچیق طراحی کند و در حیاط خود قرار دهد. آلاچیق را می توان در طرح های مختلف ساخت و همینطور از متریال مختلف آن را ساخت. اسکلت اکثر آلاچیق ها از چوب و فلز است تا استحکام لازم و مقاومت در برابر رطوبت، دما و نور خورشید را داشته باشد. باید برای بالا بردن کیفیت و ماندگاری فلز و چوب از رنگ های اپوکسی یا رنگ های پوششی استفاده شود. جنس چوب در بازسازی خانه باید از جنس ترمو باشد یا اصطلاحا از ترمووود برای آلاچیق استفاده شود.

آلاچیق ها در مدل های سنتی، مدرن، پرگولا و مدل های دیگر ساخته می شود. سقف آلاچیق نیز می تواند از جنس ها و متریال مختلفی همچون چوب، سنگ، سفال،نی یا الیاف طبیعی باشد. آلاچیق های مدرن در اشکال هندسی غیر منتظم و منحنی طراحی می شوند. طراحی داخلی آلاچیق مدرن بیشتر به سبک مینیمال است. آلاچیق پرگولا سقف کاملا پوشیده نیست بلکه بیشتر شبیه به یک سایه بان عمل می کند. در آلاچیق پرگولا ترکیبی از چوب یا فلز با گیاهان به چشم می خورد و یک زیبایی خاص به محیط پیرامون خود می دهد. آلاچیق های سنتی بیشتر با چوب ساخته می شود و اشکال هندسی منظمی دارد. جنس سقف آلاچیق سنتی از نی، چوب و الیاف طبیعی است.

مجموعه کارویس با سال ها تجربه در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه به همراه یک تیم حرفه ای به شما کمک می کند تا با تهیه با کیفیت ترین متریال و انتخاب بهترین سبک طراحی خانه خود را بازسازی کنید.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آسیای شرقی
دو شنبه 15 آذر 1400 ساعت 11:9 | بازدید : 72 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

برخی از طراحی های دکوراسیون داخلی مختص یک منطقه هستند. دکورهای مورد استفاده در شرق، سبک های بسیار زیبایی می باشند. یکی از این طراحی های زیبا، دکوراسیون داخلی به سبک آسیای شرقی است. اغلب افرادی که به مفاهیمی چون: فلسفه و درک زندگی علاقه دارند. آن ها راغبند فضای منزلشان سرشار از آرامش باشد. پس در چیدمان منزل یا محیط کر خود از این سبک، پیروی می کنند. ما در ادامه قصد داریم، توضیحات و برخی خصوصیات این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی را بیان کنیم.

 

تعریف دکوراسیون داخلی به سبک آسیای شرقی
نام دیگر این سبک اورینتال است. این نام از کشورهایی چون: ژاپن و چین سرچشمه گرفته است. اما این سبک مختص این دو کشور نیست و شامل کشورهایی مانند: تایلند، سنگاپور، هند، منطقه خاورمیانه و برخی کشورهای دیگر می شود. در این سبک سادگی و ازدحام، توام با یکدیگر هستند. اساس چیدمان طبق سبک آسیای شرقی، کاهش استرس و ایجاد فضایی دارای آرامش، صمیمی و گرم است. می توان این گونه بیان کرد: در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی افراد تلاش می کنند، استرس های ناشی از فعالیت های روزمره خود را به حداقل رسانده، و به آرامش دست یابند.

 

خصوصیات دکوراسیون داخلی به سبک آسیای شرقی
این سبک نیز مانند تمام سبک های طراحی دکوراسیون داخلی، خصوصیاتی دارد که برخی از آن ها منحصر به فرد بوده و برخی با بعضی سبک ها مشترک هستند. در ادامه توضیحاتی راجع ویژگی های این دکوراسیون می دهیم، تا شما بتوانید تصویری از آن را در ذهن خود مجسم کرده، و هنگامی که با این دکور مواجه شدید آن را بشناسید. برخی از این ویژگی ها شامل موارد زیر می شود:

 

عناصر مورد استفاده در دکوراسیون آسیای شرقی
در این سبک از عناصر طبیعی در دکوراسیون داخلی استفاده می شود. یا این عناصر به گونه ای افراد را به یاد طبیعت می اندازند. در چیدمان داخلی از گیاهانی مانند: بامبو، چوب، سنگ استفاده می شود. پارچه هایی که در این سبک کاربرد دارند، از جنس ابریشم هستند. صندلی ها از چوب طبیعی ساخته می شود. عناصر دیگری مانند: کفپوش های چوبی، گلدان های چینی یا سفالی و… در این سبک استفاده می شود.

 

رنگ هایی که در این سبک به کار می روند
در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی از رنگ های سیر، نشاط آور و گرم استفاده می شود. بهتر است در انتخاب رنگ، رنگ های روشن وکم رنگ را مد نظر گرفت تا انرژی بیش از حدی در فضا القا نشود. برخی رنگ ها مانند: قرمز، خاکستری، صورتی، آبی و زرشکی در این سبک استفاده می شود. در این دیزاین، رنگ ها برگرفته از طبیعت هستند.

 

جایگاه نور در دکوراسیون آسیای شرقی
در این دکوراسیون نیز مانند اغلب سبک ها، از نور طبیعی خورشید استفاده می شود. در واقع یکی از مهم ترین ویژگی های آن استفاده از نور طبیعی است. البته باید بیان کنیم از نورهای مصنوعی نیز در این سبک استفاده می شود. برخی منابع مورد علاقه نور مصنوعی در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی، فانوس های کاغذی، شمع و چراغ های فانتزی کاغذی هستند.

 

کاربرد مبل در این چیدمان
با پیشرفت جوامع برخی وسایل که در سبک های مدرن استفاده می شود، به اغلب سبک های سنتی نیز وارد شده اند. از مبلمان های مدرن و جدید در طراحی دکوراسیون داخلی آسیای شرقی استفاده می شود. این وسیله توانسته تلفیق زیبایی از سبک مدرن و سنتی را به وجود آورد. قبلا از پارچه های شلوغ و پولک دوزی شده یا منبت کاری  و… برای ساخت مبلمان در این سبک استفاده می شد. اما در حال حاضر مبلمان ساده و جدید در این سبک کاربرد دارند.

 

در این دکور از آب استفاده می شود
علم فنگ شویی در سبک طراحی دکوراسیون داخلی آسیای شرقی، استفاده می شود. در این علم از آب یا نماد آب، در فضای داخلی استفاده می شود. حوض های کوچک در حیاط یا فضای داخلی و… نمایان گر استفاده از نماد عنصر آب در این سبک هستند. یکی دیگر از بهترین نمادهای عنصر آب در علم فنگ شویی آیینه است. در این سبک از آیینه در اتاق نشیمن، اتاق خواب، پذیرایی و… استفاده می شود.

 

ویژگی اتاق نشیمن در سبک دکوراسیون آسیای شرقی
اتاق های نشیمن در این چیدمان ساده هستند و این سادگی از اصول های مهم آن تلقی می شود. اغلب در اتاق های نشیمن طراحی شده با سبک شرقی، رنگ های چون: قرمز، زرشکی، قهوه ای و… یا برخی رنگ های روشن مانند: سفید، کرمی و… کاربرد دارند. این به سلیقه افرادی که از این سبک طراحی دکوراسیون داخلی پیروی می کنند، بستگی دارد. در اتاق نشیمن از وسایلی مانند: پرده های نازک، میز هایی از جنس چوب، حصیر، مبل های تک نفره و… استفاده می شود.

 

چیدمان اتاق خواب در این دکوراسیون
چیدمان نادرست اتاق خواب می تواند آرامش افرادی که قصد استراحت در آن را دارند، مختل نماید. زیرا اتاق خواب فضایی برای کسب آرامش و کاهش استرس است. یکی از بارزترین ویژگی هایی که دکوراسیون آسیای شرقی دارد، تامین آرامش در فضای اتاق خواب است. در اتاق خواب از برخی رنگ های خنثی مانند: خاکستری، نقره ای و… استفاده می شود. در این طراحی دکوراسیون داخلی، تخت خواب ها مدرن یا باشکوه هستند. در فضای اتاق خواب هایی که به سبک شرقی دیزاین شده اند، باید از نور طبیعی استفاده کرد.

 

سخن پایانی
امروزه سبک های طراحی دکوراسیون داخلی بسیار متنوعی وجود دارد، که هر کدام خصوصیات مختص خود را داراست. افراد می توانند به راحتی و مطابق سلیقه و علایق شخصی خود، یکی از این سبک ها را برای چیدمان داخلی منازل خود انتخاب کنند. اما طراحی دکوراسیون داخلی آسیای شرقی برای افرادی که به اعتدال و میانه روی علاقه مند هستند، مناسب است. زیرا در این سبک نه سادگی و نه تجمل گرایی وجود دارد، به نوعی با این سبک می توان به اعتدال رسید. با این چیدمان علاوه بر یک دیزاین زیبا می توان به آرامش و آسودگی خاطر دست یافت.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ابزارهای دسترسی در نماشویی و شستشوی نما
دو شنبه 15 آذر 1400 ساعت 11:8 | بازدید : 72 | نویسنده : admin | ( نظرات )

شستشوی نما

نماشویی و شستشوی نما یکی از کار هایی است که ساختمان ها و بنا های ساخته شده به خصوص در شهر های شلوغ و آلوده نیاز دارند تا به طور مرتب از آن استفاده کنند. برای دسترسی به نمای ساختمان های بلند جهت شستشو نیازمند به ابزار ها و روش هایی مختلفی هستید تا بتوان عملیات شستشوی نما را به خوبی انجام داد.

برای دسترسی به نمای ساختمان و شستشوی نما روش های گوناگونی وجود دارد. از آن جایی که در شهر های بزرگ و شلوغ تعداد ساختمان های بلند زیاد است، عملیات نماشویی و شستشوی نما با روش های دسترسی گوناگون انجام می شود. دسترسی به ساختمان های بلند با استفاده از وسایلی صورت می گیرد که عملیات نماشویی با سهولت و ایمنی بالا انجام شود.

 

شستشوی نما با داربست
داربست یکی از وسایلی است که می توان از طریق ان به ارتفاعات بالا دسترسی پیدا کرد. زمانی که بام یک خانه به صورت شیروانی باشد و یا دسترسی از طریق بام به نمای ساختمان راحت نباشد کار شستشوی نما از طریق داربست انجام می شود. هزینه داربست نسبت به دسترسی با طناب بیشتر است.

 

شستشوی نما با کلایمر
کلایمر یک وسیله است که مانند بالابر فرد بر روی انسوار می شود و به قسمت های بالای ساختمان دسترسی پیدا می کند. به خاطر وجود باکسی که اپراتور نماشویی می تواند در آن قرار بگیردو سبد هایی برای حمل وسایل این روش امنیت بالایی دارد.

 

شستشوی نما با تی تلسکوپی
این تی ها مانند تلسکوپ باز می شوند و افزایش طول دارند. در پایین دسته های این نوع تی شلنگ آب و پمپ آب برای پمپاژ وجود دارد و مواد شوینده را به قسمت بالای تی که کار نماشویی را انجام می دهد، منتقل می کند. این روش به خاطر وارداتی بودن این کالا بسیار هزینه بر است.

 

نماشویی با طناب
دسترسی با طناب یک روش نوین و کم هزینه برای نماشویی و شستشوی نما است. طناب هایی که برای این کار استفاده می شود بسیار مقاوم است تا مانع بروز هرگونه خطر احتمالی بشود.دسترسی با طناب یک روش راحت است که کار نماشویی را با سرعت بالا و هزینه کم انجام می دهد.

مجموعه کارویس در زمینه نماشویی و شستشوی نما تجربه بالایی دارد که به همراه کادر حرفه ای خود با سرعت و دقت بالا کار شستشوی نمای ساختمان را انجام می دهد. شستشوی نمای ساختمان زیبایی ساختمان را نمایان می کند و شهر را تمیز و زیبا نشان می دهد. در نتیجه اگر قصد انجام نماشویی ساختمان خود را دارید کارویس بهترین گزینه برای این کار است.

برچسب‌ها: شستشوی نما , نماشویی ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازسازی خانه و پشت بام
یک شنبه 14 آذر 1400 ساعت 10:52 | بازدید : 74 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

بازسازی پشت بام، یکی از مراحل مهم و می‌توان گفت دشوار بازسازی خانه است. پشت بام یکی از حساس‌ترین مناطق خانه است که استهلاک بالایی دارد و باید از آن مراقبت‌های دوره‌ای به عمل بیاید. مواد و تکنیک‌های ساخت و بازسازی پشت بام در طول زمان، تغییرات زیادی کرده ­اند. امروزه روش‌های متفاوت و جذابی برای بازسازی پشت بام وجود دارد که انجام آن را ساده‌تر و نتیجه را رضایت‌بخش‌تر کرده است. در این مقاله، هریک از مراحل بازسازی پشت بام را به‌عنوان بخشی از فرآیند بازسازی خانه ، شرح می‌دهیم. درصورتی‌که قصد آشنایی با متریال معمول مورداستفاده و تکنیک‌های بازسازی پشت بام را دارید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

 

نکاتی پیش از شروع پروژه بازسازی پشت بام
پیش از پرداختن به جزئیات، باید بدانید که به‌طورکلی در بازسازی خانه و به‌خصوص پشت بام، باید هم در طرح و هم در متریالی که استفاده می‌کنید، دو ویژگی زیر را مدنظر قرار دهید.

  • دوام. درصورتی‌که پشت بام شما در برابر شرایط محیطی مقاوم باشد، می‌تواند تا بیش از بیست سال هم بدون نیاز به مراقبت خاصی به‌خوبی کار کند. علاوه بر استفاده از مواد بادوام، باید آن‌ها را به شکلی صحیح و بهینه نیز نصب کرد.
  • سازگاری. در انتخاب مصالح لازم برای بازسازی پشت بام، باید سازگاری آن را با آب‌وهوای منطقه در اولویت قرار دهید. تنها توجه به زیبایی ظاهری می‌تواند در آینده نزدیک، خساراتی برای پشت بام به وجود بیاورد.

 

سؤالاتی که باید پیش از شروع بازسازی پشت بام از خود بپرسید

به‌طورکلی، بازسازی خانه نیاز به برنامه‌ریزی دارد. انجام برنامه‌ریزی نیز باید با توجه به نیازها و امکانات شما انجام شود. مسلماً اولین سؤال این است که بودجه­تان برای بازسازی پشت بام چقدر است؟ پس پاسخ از این سؤال، به‌منظور شفاف شدن نیازها، خواسته‌ها و امکانات خود به این سؤالات پاسخ دهید:

  • تقریباً هرچند وقت یک‌بار می‌توانم پشت بام را تمیز کنم؟

برخی از مدل‌ها و مصالح، نسبت به حد معمول، نیاز به نگهداری بیشتری دارند. درصورتی‌که فرصت انجام چنین کاری را ندارید؛ بهتر است، این گزینه‌ها را حذف کنید.

  • تا چه حد نیاز به بازسازی دارید؟

بازسازی خانه، به‌طورکلی می‌تواند، شامل تعمیرات جزئی، کلی یا تعویض بعضی بخش‌ها باشد. ابتدا قسمت‌هایی که لازم است حتماً عوض شوند را مشخص کنید. در این خصوص باید با یک متخصص مشورت نمایید.

  • چقدر زمان می‌توانید به این کار اختصاص دهید؟

هر نوع بازسازی خانه ازجمله پشت بام به صرف زمان خاص خودش نیاز دارد. درصورتی‌که پروژه زمان‌بر باشد، شاید لازم باشد، به‌طور موقت، به‌جایی دیگر نقل‌مکان کنید.

  • چه ویژگی‌های جدید را می‌خواهید اضافه کنید؟

برای برخی افراد، بازسازی خانه صرفاً به معنای تعمیرات و تعویض مصالح پوسیده و آسیب‌دیده با مصالح جدید است. بااین‌حال، می‌توانید با تحقیق تصمیم بگیرید که از برخی تکنولوژی‌های جدید، مانند پنل­های خورشیدی و سیستم‌های تهویه و عایق‌بندی مدرن‌تر استفاده کنید.

 

انتخاب پیمانکار مطمئن اولین گام بازسازی پشت بام
بازسازی خانه، همواره به پیمانکار ماهر نیاز دارد. پس از پاسخ به سؤالات فوق، باید پیمانکاری را پیدا کنید که به‌خوبی بتواند، نیازهای شما را مطابق با امکاناتتان برآورده کند. ترجیحاً با پیمانکارانی کار کنید که با تکنولوژی روز آشنا هستند و تنها از روش‌های قدیمی استفاده نمی‌کنند. مانند بازسازی منزل تا جای ممکن، بهتر است که با یک پیمان‌کار برای اجرای تمامی پروژه بازسازی پشت بام، کار کنید. بااین‌حال گاه در بازسازی خانه پیش می‌آید که برای هر بخش، نیاز به پیمان‌کاری جداگانه داشته باشید. با توجه به اینکه پشت بام، قسمت‌های مختلفی دارد، احتمال چنین موقعیتی در بازسازی این قسمت از خانه بالاست. برخی پیمانکارها تخصصشان تنها در عایق‌بندی و اجرای ناودان است و برخی دیگر در سیستم تهویه. با مشورت پیمانکار خود درصورتی‌که مواردی از بازسازی پشت بام، نیاز به مجوز دارند، برای اخذ آن‌ها اقدام نمایید. ممکن است با توجه به بافت شهری و آب‌وهوای محل زندگی خود، نتوانید از هر شکل یا متریالی در بازسازی پشت بام استفاده نمایید.

 

انتخاب شکل سقف و مصالح سقف
در هر مرحله از بازسازی خانه، انتخاب‌های متنوعی ازنظر سبک و شکل ظاهری در اختیار شما است. برای بازسازی پشت بام نیز چهار شکل کلی زیر را پیش روی خود خواهید داشت:

  • پشت بام تخت؛ که می‌تواند در شکل‌های متنوعی مانند تخت ساده یا اریب نیز ساخته شود.
  • پشت بام شیروانی. این پشت بام می‌تواند به اشکال مثلث، هرمی، دوبل، M شکل و غیره ساخته شود.
  • پشت بام مانسارد. این پشت بام، ترکیبی از دو پشت بام قبلی است. مانسارد، درواقع یک پشت بام تخت است که لبه‌های آن مانند شیروانی، پایین آمده‌اند.
  • پشت بام پروانه‌ای. نوعی مدرن از پشت بام است که از دو تکه پشت بام تخت اریب که با یکدیگر زاویه‌ای حاده یا کمتر از 90 درجه می‌سازند، تشکیل شده است.

 

مصالح معمول برای بازسازی پشت بام
مانند هر پروژه دیگری در بازسازی خانه، پشت بام نیز به مصالح خاص خودش نیاز دارد. در این بخش، معمول‌ترین این مصالح را معرفی می‌کنیم.

 

پشت بام فلزی
از مزایای استفاده از فلز در بازسازی خانه ازجمله پشت بام، دوام بالای آن و سهولت آن در نظافت است. برای بازسازی پشت بام با مصالح فلزی، اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید، آب‌وهوای منطقه شماست. این سقف، گرچه در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد اما درصورتی‌که نمک در محیط زیاد باشد یا مرتباً در مواجهه با باران‌های اسیدی قرار بگیرد، زودتر از زمان معمول، تخریب می‌شود. در ساخت سقف‌های فلزی از ورق‌های فولاد گالوانیزه یا پوشش­داده‌شده با مواد ضد خوردگی و ضد آب استفاده می‌کنند. درصورتی‌که زمان کافی برای بازسازی خانه و پشت بام خود ندارید، این گزینه چندان ایده ­آل نیست چراکه اجرای آن دشوارتر از دیگر مصالح است. امکان رنگ کردن و درخشندگی این سقف از ویژگی‌های مثبت آن در بازسازی خانه است.

 

سقف سنگی
درصورتی‌که بازسازی خانه خود را به سبک‌های رومی و کلاسیک اروپایی انجام داده‌اید، این سقف می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد. استفاده از سنگ به‌طورکلی در بازسازی منزل، گزینه‌ای لوکس به‌حساب می‌آید. البته در نظر داشته باشید که سنگ پتانسیل بیشتری برای خوردگی دارد و برای مناطق مرطوب و با بارندگی زیاد نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

 

پشت بام آسفالت
پشت بام آسفالت، گزینه مناسبی برای مناطق سردسیر است چراکه به تعادل ساختمان، کمک می‌کند. همچنین، این گزینه نسبتاً سریع اجرا می‌شود و برای اجرای پشت بام سبز در مراحل بعدی، گزینه مناسب‌تری است. تعمیرات آن نیز نسبتاً ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر از دیگر گزینه ­ها خواهد بود.

 

المان‌های فرعی در بازسازی پشت بام
علاوه بر متریالی که برای بازسازی و ساخت پشت بام به کار می‌رود، نیاز است که در طول بازسازی یا پس‌ از آن، دیگر المان‌های پشت بام نیز هدف تعویض یا تعمیر قرار بگیرند. مهم‌ترین این المان‌ها و مصالح عبارت‌اند از:

  • آب‌بندی و عایق‌بندی مانند ایزوگام
  • سیستم تهویه و داکت ها و خروجی‌های مربوط به آن
  • ناودان
  • قرنیز اتاق زیرشیروانی

 

خلاصه ای از بازسازی پشت بام
بازسازی خانه، فازهای مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین و پردردسرترین آن‌ها، بازسازی پشت بام است. برای این کار، باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و نیازها و امکانات خود مانند بودجه را مشخص کنید. همچنین، باید بازسازی را به دست یک پیمانکار ماهر بسپارید. با توجه به سبک کلی بازسازی خانه، می‌توانید پشت بام را به شکل‌های مختلف تخت، شیروانی، مانسارد و پروانه‌ای طراحی کنید. همچنین، می‌توانید از متریال فلز، سنگ و آسفالت در ساخت آن استفاده نمایید.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ضرورت و اهمیت نماشویی و شستشوی نما
یک شنبه 14 آذر 1400 ساعت 10:51 | بازدید : 83 | نویسنده : admin | ( نظرات )

شستشوی نما

دلایل و علل مختلفی برای نماشویی و شستشوی نما وجود دارد. در شهر  های شلوغ و آلوده نمای ساختمان ها خیلی زود نیاز به نماشویی پیدا می کنند. در شهر های دیگر نیز علت های گوناگونی سبب می شود که شستشوی نما یک نیاز در دنیای مدرن شمرده شود. نمای ساختمان کثیف علاوه بر ظاهر زشتی که به ساختمان شما می دهد، در شهر نیز صورت خوشی ندارد. نماشویی و شستشوی نما کاری است که با انجام آن می توانید جلوه ساختمان و شهر خود را بهتر کنید و از تماشای آن لذت ببرید.

 

علل ضرورت نماشویی و شستشوی نما
اولین علتی که برای شستشوی نما به ذهن هر مخاطب می رسد زیبایی و تمیزی ساختمان است که همانطور که از پیش گفته شد کثیفی و آلودگی در همه جا و همینطور در نمای ساختمان پسندیده نیست و از زیبایی هنری که برای نمای شما به کار رفته است می کاهد. بنابراین در وهله اول شستشوی نما برای پاکسازی، تمیزی و زیبایی ساختمان، محله و شهر شماست. زیبایی ساختمان بر روی افذاد تاثیر می گذارد و حتی به هنگام خرید و فروش ساختمان ها می تواند به عنوان یک ویژگی مثبت تلقی شود.

دلیل دوم برای ضرورت نماشویی و شستشوی نما آسیبی است که آلودگی به نمای ساختمان شما می زند. آلودگی و کثیفی سطحی بر روی نما تشکیل می دهد که نمای اصلی از زیر آن قابل رویت نیست بنابراین ممکن است بر روی آسیبی که در نمای ساختمان اتفاق افتاده است پوششی ایجاد کند که از چشم شما دور بماند و برای نما و ساختمان آسیب زا باشد.

سومین دلیلی که یک ساختمان را نیازمند نماشویی و شستشوی نما می کند، مخرب بودن بعضی از آلودگی هاست که به مرور نمای ساختمان را خراب و مستهلک می کند. باران های اسیدی، اکسید گوگرد و نیتروژن دشمن نمای ساختمان شما هستند و پس از نفوذ به نما کم کم آن را از بین می برند. پس تا قبل از تخریب نما به فکر شستشوی نمای خود باشید.

مجموعه کارویس تجربه زیادی در زمینه نماشویی و شستشوی نما دارد و با بهترین مواد شستشو کار نماشویی شما را انجام می دهد. پرسنل کارویس از ابتدای پروژه شما با دلسوزی و احساس مسئولیت بالا کار شما را تا زمان انجام آن پیگیری می کنند.

برچسب‌ها: شستشوی نما , نماشویی ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی
شنبه 13 آذر 1400 ساعت 10:47 | بازدید : 63 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

سبک های دکوراسیون های داخلی بسیار زیادی وجود دارد اما برخی از از این سبک ها علاقه مندان بیشتری را توانسته، جذب خود کند. طراحی دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی یکی از این سبک ها است که روزانه به تعداد علاقه مندان افزوده می شود. در ادامه به توضیح و بررسی این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی می پردازیم.

 

تعریف دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی
نخست باید دلیل نام گذاری این سبک را بیان کنیم. این دکور اوایل قرن بیستم به وجود آمد و به گونه ای یک تحول مهم در دیزاین داخلی بیان شد. دلیل مهم محبوبیت آن هم، استفاده از طراحی های ساده و اصولی بود. این طراحی دکوراسیون داخلی در سال 1950 به بالاترین میزان شهرت خود در میان عموم دست یافت. نام دیگر این سبک، اثر تقلید یا شبیه سازی است. زیرا این سبک را می توان تقلیدی از سبک مینیمالیست و دیگر رشته های هنر طراحی دکوراسیون داخلی در نظر گرفت. حال به شرح الگوهایی می پردازیم که با این سبک دکور شده اند، تا شما هنگام شنیدن نام دکوراسیون اسکاندیناوی بتوانید تصویر درستی از آن را در ذهن خود مجسم کنید. بارزترین خصوصیات این سبک سادگی است. اما جهت جلوگیری از شناخت نادرست این سبک و تمایز آن با سبک مینیمال، اسکاندیناوی دارای قواعدی است. شاید برخی قواعد آن با سبک مینیمال مشترک باشد، باید آن ها را به عنوان شباهت های مشترک میان این دو سبک در نظر گرفت.

 

خصوصیات دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی
 

به کار بردن کف پوش های چوبی در این سبک
دلیل دیزاین به این روش، به وجود آوردن یک محیط با گرما و روشنایی کامل است. به همین علت از کف های چوبی دارای رنگ روشن، برای طراحی دکور کف منزل استفاده می کنند. کف پوش هایی که از چوب بلوط ساخته شده اند، جلوه بسیار زیباتری را ایجاد می کنند.

 

کاربرد مبل در این سبک از دکور
در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی، مبل هایی ساده، جدید و براق کاربرد دارند. رنگ مبل ها نیز باید مانند کف پوش ها روشن باشد.

 

محیط منظم و فاقد هر گونه بهم ریختگی
از دیگر خصوصیات این سبک، عاری بودن از شلختگی و بی نظمی است. از این نظر کاملا شبیه سبک مینیمال بوده، محیط کاملا قفسه بندی شده و تمام وسایل به طور منظم و دقیق در قفسه ها چیده شده اند. این چیدمان موجب ایجاد حس آرامش در افراد می شود.

 

جایگاه دکوری ها در این سبک
در دیزاین به این روش، از وسایل تزئینی کوچک استفاده نمی شود. محیط را با حداقل وسایل دکوری دیزاین می کنند.

 

جنس پارچه هایی که در این سبک استفاده می گردد
برای القا حس آرامش در این سبک، پارچه های دارای جنس کتان، پشم و چرم کاربرد دارند. استفاده از این پارچه ها در ایجاد محیط گرم دخیل است.

 

یک چیدمان ساده، با این روش می توان داشت
منازلی که با سبک طراحی دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی دکور شده اند، در یک نظر ساده و بی آلایش هستند. سادگی در تمام بخش ها از قبیل، مبلمان، رنگ ها، تزئینات و… به چشم می خورد. منازلی که با این سبک دیزاین شده اند، شبیه به مینیمال هستند.

 

دیوارهای ساده و هموار در این سبک وجود دارد
همان طور که پیش تر بیان کردیم در این سبک از رنگ های روشن استفاده می شود. پس برای دکور از دیوار های صاف، عمودی، لمینت های ساده و فاقد طرح و به رنگ روشن استفاده می شود.

 

در پیروی از این روشن از نور طبیعی بهره می برند
یکی از برجسته ترین خصوصیات سبک اسکاندیناوی، بهره گیری از نور طبیعی است. باید هنگام طراحی به این سبک، پنجره های بزرگ در نظر گرفت. در این صورت فضا سرشار از نور طبیعی خورشید خواهد شد. این کار موجب می شود تا رنگ های به کار برده شده، در طراحی دکوراسیون داخلی بهتر نمایان شوند. از طرف دیگر وجود نور زیاد در یک محیط، می تواند فضای آن را بزرگتر نشان دهد.

 

جایگاه خطوط صاف در این سبک
تمام وسایل اصلی، در این نوع از طراحی دکوراسیون داخلی باید دارای خطوط حاشیه ای صاف باشند. پنجره ها و مبلمان باید با خطوط صاف ساخته شده باشند. وجود این خطوط موجب می شود تا محیط به نوعی یک دست و هماهنگ دیده شود.

 

در این سبک، وسایل را کاربردی می چینند
یکی دیگر از مهم ترین خصوصیات سبک اسکاندیناوی، متمرکز شدن به دیزاین اصولی و مطابق با کاربرد هر وسیله است. این ویژگی موجب شده تا این سبک در میان مردم جایگاه ویژه و پرکاربردی داشته باشد.

 

رنگ هایی که در این سبک مورد استفاده قرار می گیرد
همان طور که بیان کردیم در این سبک از رنگ های روشن و ملایم مثل: آبی لاجوردی، کرم، سفید و خاکستری استفاده می شود. استفاده درست از رنگ ها مهم ترین عامل پیروی از این سبک است. از برخی رنگ ها مانند: مشکی و قهوه ای برای ترکیب رنگ بهتر فضا، استفاده می شود. رنگ صورت چرک و سبز روشن نیز در این سبک کاربرد دارد.

 

در این سبک از گل و گیاهان نیز برای دکوراسیون استفاده می شود
در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی از گیاهان و گل ها برای القا حس آرامش و تازگی در محیط استفاده می شود. گل و گیاه یکی از اساسی ترین وسایل برای طراحی به این سبک است. در سبک اسکاندیناوی محیط زیست با محیط طراحی شده، هماهنگ است. در کشور های اروپای شمالی مردم به طبیعت احترام می گذارند. اسکاندیناوی ها منازل خود را مرتبط با طبیعت دیزاین می کنند. پنجره های عایق بندی شده و سقف های شیب دار در این سبک، کاربرد دارد.

 

وجه تمایز میان سبک اسکاندیناوی با سبک مینیمال
یکی از تمایزاتی که میان این دو سبک وجود دارد، رنگ است. در سبک مینیمال از رنگ ها جهت آسودگی و ایجاد فضای گرم در محیط استفاده می شود. اما در سبک طراحی دکوراسیون داخی اسکاندیناوی هدف آسودگی و دل نشین شدن فضا است. اما این تفاوت ها به دلیل محیط های جغرافیایی متفاوتی است، که از این سبک ها در آن به وجود آمده اند.

 

جمع بندی
در نهایت باید بیان کنیم سبک طراحی دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی، می تواند یک چیدمان زیبا و ساده و فاقد پیچیدگی را برای محیط مورد نظر شما به وجود آورد. یک طراحی ساده با استفاده از وسایل ساده و شیک، آن را به یکی از محبوب ترین سبک ها در میان مردم جهان تبدیل کرده است.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کاشی و سرامیک در بازسازی خانه
شنبه 13 آذر 1400 ساعت 10:46 | بازدید : 62 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

کاشی فقط برای طراحی دیوار مناسب است چرا که استحکام لازم را به اندازه سرامیک ندارد تا به عنوان کفپوش انتخاب شود. مقاومت کاشی در برابر سرما، گرما و فشار کم است. طول عمر کاشی کمتر ازطول عمر سرامیک است اما به خاطر تنوع بالا در طرح و رنگ در طراحی معماری داخلی و بازسازی خانه استفاده می شود. اما سرامیک مقاومت بالاتری نسبت به کاشی دارد و برای کفپوش مورد استفاده قرار می گیرد. مقاومت سرامیک از کاشی بیشتر است و توان تحمل سرما، گرما، فشار و رطوبت را دارد اما باز برای استفاده در محیط باز اصلا مناسب نیست. سرامیک از کاشی مقاوم تر است اما مقاومت آن برای سرما، گرما، فشار و رطوبت بالا زیاد اصلا مناسب نیست. برای همین است که کفپوش حیاط و پارکینگ ها بیشتر از جنس موزاییک است و از کاشی و سرامیک در حیاط و پارکینگ و بازسازی خانه استفاده نمی شود.

نوعی از سرامیک ها وجود دارد که مقاومتشان نسبت به سایر سرامیک ها در برابر حرارت، فشار، گرما و سرما بیشتر است که به این نوع سرامیک پرسلان می گویند. از این نوع سرامیک گاها در پارکینگ و حیاط استفاده می شود. سرامیک پرسلان جذب آب ندارد و در واقع جذب رطوبت آن صفر است. سرامیک انواع مختلفی دارد که می توان از انواع آن پرسلان، مغناطیسی و شیشه ای نام  برد.

مجموعه کارویس با تجربه بالا در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه به همراه پرسنل مجرب خود می تواند به شما در انتخاب متریال با کیفیت و زیبا کمک کند تا مراحل بازسازی خانه شما با دقت و سرعت بالا انجام شود و کوچک ترین دغدغه ای برای بازسازی خانه تان وجود نداشته باشد.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


استفاده از وسایل هوشمند در بازسازی خانه
چهار شنبه 10 آذر 1400 ساعت 10:30 | بازدید : 65 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

امروزه اگر قصد بازسازی خانه خود را داشته باشید، حتماً عبارت خانه هوشمند به گوشتان خواهد خورد. خانه هوشمند، خانه‌ای است که در آن لوازم و دستگاه‌ها را می‌توان به اینترنت متصل کرد. این دستگاه‌ها، قابلیت کنترل از راه دور به‌وسیله تلفن همراه یا دیگر دستگاه‌های متصل به شبکه را دارند. همچنین، می‌توان برای بسیاری از عملکردهای آن‌ها، دستورات خودکار تعریف کرد. در این مقاله، عنوان می‌کنیم که خانه هوشمند، چطور کار می‌کند. همچنین، مزایای استفاده از تکنولوژی‌های هوشمند در بازسازی منزل را بررسی می‌کنیم. درنهایت هم مهم‌ترین تکنولوژی‌های هوشمندی که می‌توانید در خانه خود به کار ببرید را معرفی می­کنیم. درصورتی‌که قصد بازسازی خانه خود را دارید، این مقاله کمک می‌کند که یک تفاوت واقعی در سبک زندگی خود ایجاد کنید.

 

خانه هوشمند چطور کار می‌کند؟
پایه یک خانه هوشمند بر اساس تکنولوژی شبکه و اینترنت بنا نهاده شده است. در بازسازی خانه با چنین رویکردی، بسیاری از وسایل را می‌توان به یک کنترل‌کننده مرکزی، متصل و کنترل کرد. این وسایل می‌توانند؛ قفل درب، تلویزیون، ترموستات، دوربین مداربسته، چراغ، یخچال و غیره باشند. کنترل‌کننده مرکزی هم که نقش سرور برای اشیاء را بازی می‌کند، می‌تواند، گوشی تلفن همراه، یک لپ‌تاپ یا حتی کنسول بازی باشد. درصورتی‌که قصد بازسازی خانه خود با رویکرد هوشمند را داشته باشید، باید برخی وسایل را نیز متصل به اینترنت کنید. این کار را می‌توانید، با اتصال قطعات جداگانه به وسایل یا خرید وسایلی که از ابتدا این قابلیت را دارند، انجام دهید. برای وسایل یک خانه هوشمند، وظایف خودکار و تنظیماتی از طریق کنترل‌کننده مرکزی تعیین می‌شود. آن‌ها همچنین، در موقعیت‌های مشخصی، اقدام به فرستادن پیام بر روی کنترل‌کننده می‌کنند. با توجه به باسیم یا بی‌سیم بودن اتصال اشیاء شما به شبکه، باید در بازسازی خانه خود، تمهیدات لازم، مانند سیم‌کشی و ایجاد داکت­ها لازم را در نظر داشته باشید. سیستم سیمی، امنیت بیشتری دارد اما درعین‌حال، گران‌تر است و نصب دشوارتری هم دارد.

 

مزایای بازسازی خانه با رویکرد هوشمند سازی
مسلماً، اولین مزیت خانه هوشمند، راحتی و آسایشی است که برای ساکنان خود به همراه می‌آورد. در چنین خانه‌ای، نیازی نیست که همه وسایل جداگانه کنترل شوند. با هوشمند سازی می‌توانید، کارهایی را انجام دهید که تا پیش از آن، برای انجامشان، باید انرژی بیشتری صرف می‌کردید. عوض کردن کانال تلویزیون، خاموش کردن چراغ و بستن دربی که باز مانده است، می‌توانند تنها با لمس گوشی تلفن همراه شما انجام شوند. سه مزیت دیگر استفاده از وسایل هوشمند در بازسازی خانه عبارت‌اند از:

 

امنیت بیشتر
یکی از مواردی که باید حتماً در بازسازی خانه خود در نظر بگیرید، ارتقا امنیت است. با استفاده از دوربین‌های مداربسته و دزدگیرهای هوشمند، به‌راحتی می‌توانید، وضعیت خانه خود را در هنگام مسافرت، زیر نظر داشته باشید. این مزیت در مواقعی که کودک یا فرد سالمند خانه را با پرستارشان تنها گذاشته‌اید نیز صادق است. همچنین، در مواردی مانند آتش‌سوزی، نشتی آب و غیره، دتکتورهای هوشمند، پیش از وقوع حادثه شما را خبردار می‌کنند.

 

کاهش مصرف انرژی
برای هوشمند سازی در بازسازی خانه، باید هزینه‌ای اضافه‌تر از یک بازسازی معمولی بپردازید. شاید، این یک نقطه منفی در ذهن شما به نظر برسد اما این کار قطعاً مصرف انرژی شما را در آینده، کاهش خواهد داد. چراغ‌های خاموش و روشن خودکار با قابلیت تنظیم نور، تنظیم‌کننده فشار و دمای خودکار آب و دتکتور آب همگی از وسایلی هستند که باعث کاهش مصرف انرژی در خانه می‌شوند.

 

ارزش افزوده برای خانه
اگر در بازسازی خانه خود، هوشمند سازی را در دستور کار قرار دهید، قطعاً قیمت خانه شما با خانه همسایه‌تان تفاوت خواهد کرد. ایجاد ارزش‌افزوده به‌خصوص برای خانه‌ای که به‌صورت باسیم هوشمند شده است، یکی از مزایایی است که در هنگام اجاره یا فروش ملک خود می‌توانید، روی آن مانور دهید.

 

مهم‌ترین وسایل هوشمندی که می توانند در بازسازی خانه به کار روند
روزبه‌روز بر تعداد وسایلی که می‌توانند به شبکه هوشمند خانه اضافه شوند، افزوده می‌شود. ما در اینجا هفت مورد از کاربردی‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

آبگرم کن و کنترل کننده فشار آب هوشمند
یک آب‌گرم‌کن هوشمند، به‌صورت خودکار تنظیم می‌شود و می‌تواند در لحظه در دمای دلخواه، تنظیم شود. این آب‌گرم‌کن برخلاف نوع معمولی­اش در زمانی که استفاده نمی‌شود، خاموش بوده و بنابراین انرژی را هدر نمی‌دهد. اگر از آب‌گرم‌کن هوشمند در بازسازی خانه خود استفاده کنید در صورت بروز مشکل در آن می‌توانید از راه دور آن را خاموش کرده و از بروز حوادث جلوگیری کنید.

 

دوربین مداربسته هوشمند
کارکرد دوربین مداربسته را همه می‌دانیم اما تفاوت دوربین مداربسته هوشمند با انواع معمولی آن، در نحوه ارتباط آن با صاحب‌خانه است. درصورتی‌که در بازسازی خانه خود به مسائل امنیتی اهمیت می‌دهید، نصب این دوربین می‌تواند در لحظه شما را از وضعیت خانه‌تان مطلع کند.

 

مانیتور آب هوشمند
همه خانه‌ها یک کنتور آب دارند که میزان آب مصرفی آب آن‌ها را گزارش می‌کند. می‌توانید، مانیتور آب هوشمند را روی کنتور آب خود نصب کنید و به‌این‌ترتیب، مصرف آب خود را زیر نظر داشته باشید. با استفاده از مانیتور هوشمند آب در بازسازی خانه، می‌توانید با اعمالی تنظیماتی روی آن در مصرف آب خود، صرفه‌جویی کنید. با نصب این وسیله دیگر نگران قطعی ناگهانی آب، نخواهید بود. این مانیتور، می‌تواند در صورت افت فشار آب، مدتی قبل از قطعی کامل، آن را به شما اطلاع دهد. مزیت دیگر استفاده از این وسیله در بازسازی منزل این است که شما را از شکستگی لوله قبل از تشدید شدن آن مطلع کرده و می‌توانید، به‌وسیله آن کل آب خانه را قطع کنید.

 

دزدگیرهای امنیتی
یک دزدگیر امنیتی هوشمند، مجهز به انواع تشخیص‌دهنده با روش‌های مختلف است. این دزدگیر در صورت بروز هرگونه تغییر دمایی و حرکتی در فضا، سریعاً هشداری روی تلفن همراه شما ظاهر می‌کند.

 

ترموستات هوشمند
یک ترموستات هوشمند می‌تواند، سیستم گرمایش و سرمایش را در بازسازی خانه ارتقاء دهد. این ترموستات‌ها از سنسورهای هوشمند، برای اندازه‌گیری دمای خانه استفاده می‌کنند. به‌این‌ترتیب در صورت خارج شدن دمای خانه از منطقه دمایی تعریف‌شده، ترموستات هوشمند، به‌طور خودکار، اقدام به روشن و خاموش کردن سیستم‌های گرمایش و سرمایش می‌کنند.

 

وسایل آشپزخانه هوشمند
پس از بازسازی خانه می‌توانید از وسایلی در آشپزخانه خود استفاده کنید که کاملاً هوشمند باشند. به‌این‌ترتیب، همیشه از باز یا بسته بودن درب یخچال خود مطلع هستید و می‌توانید در صورت روشن بودن اجاق‌گاز، آن را از راه دور خاموش کنید. تنوع وسایل هوشمند آشپزخانه، بی‌شمار است.

 

نورپردازی هوشمند
در بازسازی خانه خود، حتماً نورپردازی هوشمند را در نظر بگیرید و زیرساخت‌های آن‌ها را مهیا کنید. سهولت در روشن و خاموش کردن لامپ‌ها، تشخیص خودکار میزان نور و تنظیم آن، امکان تعریف حالات مختلف؛ مانند مطالعه و خواب؛ از امکاناتی هستند که نورپردازی هوشمند با خود به همراه می‌آورد.

 

بازسازی خانه با رویکرد هوشمند در یک نگاه
خانه هوشمند به معنای واقعی کلمه با زندگی انسان مدرن سازگار است. در چنین خانه‌ای بسیاری از وسایل به اینترنت خانه متصل بوده و می‌توانند، توسط نرم‌افزارهای نصب­شده روی گوشی تلفن همراه یا لپ‌تاپ از راه دور کنترل شوند. امنیت و آسایش هرچه بیشتر، کاهش مصرف انرژی و ایجاد ارزش‌افزوده برای خانه، از مزایای بهره‌گیری از تکنولوژی‌های هوشمند در بازسازی خانه هستند. در این مقاله، هفت وسیله مهم بازسازی خانه با رویکرد هوشمند را نیز بررسی کردیم. این وسایل از آب‌گرم‌کن تا نورپردازی هوشمند را دربر می‌گیرند.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نماشویی و شستشوی نمای سنگی
چهار شنبه 10 آذر 1400 ساعت 10:29 | بازدید : 73 | نویسنده : admin | ( نظرات )

شستشوی نما و نماشویی

هر ساختمان اعم از تجاری، اداری و یا مسکونی که بر سطح آن آلودگی نشسته باشد نیازمند شستشو و نماشویی است. ساختمان هایی که نمای آن ها از جنس سنگ است نیز نیاز به شستشوی نما دارند. در شستشوی نما های سنگی گاه ممکن است که یک ساختمان نوساز نیز نیاز به نماشویی داشته باشد. نمای سنگی انواع مختلفی دارد. برای مثال سنگ های صیقلی یا سنگ های تیشه ای که روش شستشوی نمای هریک از آن ها متفاوت است.

برای دسترسی به نمای ساختمان های سنگی از روش های مختلف دسترسی در نماشویی استفاده می شود. برای مثال استفاده از طناب و راپل کار، بالابر یا کلایمر، داربست وروش های دیگر. برای شستشوی نمای سنگی از واتر جت و واتر سند بلاست استفاده می شود. گاهی در نماشویی به علت اینکه چربی بر روی نما وجود دارد و یا آلودگی سطح نما قدیمی است از دیسکلر که یک نوع اسید رقیق شده است برای تمیز شدن نما استفاده می شود.

نماشویی یک کار سخت ونیازمند تخصص است، بنابراین اگر تصمیم به نماشوی و شستشوی نمای خود را گرفتید از یک شرکت معتبر که دارای تخصص و دانش فنی است کمک بخواهید. کارشناسان شستشوی نما به شما می گویند که نمای ساختمان تان نیاز به چه نوع شستشوی نما و روش دسترسی نیاز دارد.

مجموعه کارویس با سال ها تجربه در کنار یک کادر متخصص کار نماشویی و شستشوی نما را انجام می دهد. برای اطلاع از نحوه شستشو، نوع مواد و روش دسترس کارشناسان تیم کارویس با دلسوزی و صبوری به شما کمک می کنند.

برچسب‌ها: شستشوی نما , نماشویی ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی دکوراسیون داخلی به سبک خاورمیانه
سه شنبه 9 آذر 1400 ساعت 10:44 | بازدید : 66 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

در دکوراسیون به سبک خاورمیانه، رنگ ها و طرح های متنوع و زیبا جایگاه ویژه ای دارند. طراحان در دیزاین دکور به این سبک از هنرهای بومی و سنتی به همراه وسایل مدرن، در محیط استفاده می کنند. به نوعی می توان گفت: این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی از زیبایی خاصی برخوردار است. در ادامه به توضیح و بیان کامل خصوصیات دکوراسیون داخلی خاورمیانه می پردازیم. ما را تا انتها همراهی کنید.

 

تعریف طراحی دکوراسیون خاورمیانه
به طور کلی طراحی دکوراسیون داخلی مناطق مختلف جهان برگرفته از فرهنگ و اعتقادات آن ها است. سبک چیدمان در مناطق با شرایط اقلیمی متفاوت، مختلف است. مردم خاورمیانه دارای هنر های دستی و سنتی متفاوتی هستند. وسایل و تزئینات از قبیل: پارچه ها با الیاف طبیعی، وسایل ساخته شده از جنس چوب، دکوری های سنتی و… زیادی وجود دارد که از صنایع دستی این منطقه است. می توان هریک از آن ها را در نقاط مختلف از منزل یا محیط کار به عنوان دکوری قرار داد.

 

خصوصیات طراحی دکوراسیون داخلی خاورمیانه
بارزترین خصوصیت این سبک ایجاد فضای گرم، سرشار از انرژی و زیبایی تجملاتی است. در منطقه خاورمیانه کشورهای عربی چون: لبنان، یمن، عمان، ایران، فلسطین و… قرار گرفته است. مردم این مناطق برای چیدمان داخلی خود از اعتقادات و هنر های اسلامی الهام می گیرند. همان طور که بیان کردیم، برای استفاده از این سبک باید از برخی وسایل سنتی در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کرد. برخی از این وسایل سنتی که در این سبک کاربرد دارند، مواردی به شرح زیر هستند:

 

ظروف میناکاری شده و ظروف فیروزه کوبی
این ظروف سنتی دارای نقش و نگار های زیبا و به رنگ نیلی و آبی هستند. استفاده از آن ها در ایجاد روحیه افراد در منزل موثر است. برای نمونه: می توانید یک شمعدانی یا گدان میناکاری شده زیبا را بر روی میز قرار دهید. ظروف فیروزه کوبی را با مس می سازند، این وسایل دکوری نقش مهمی در ایجاد این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی ایفا می کند.

 

استفاده از چوب و کاشی ها در دکوراسیون داخلی خاورمیانه
با بهره بردن از گچ بری ها و کاشی کاری های متنوع، می توان با قرار دادن پانل های چوبی بر روی سقف و دیوار اتاق ها نقش و نگار و طرح های زیبایی را به وجود می آورد. وسایلی دیگری که می تواند در این طراحی دکوراسیون داخلی بسیار چشم نواز باشد، تابلو های تزئینی هستند.

 

جایگاه گلیم و فرش در این دکوراسیون
یکی از مهم ترین خصوصیات دکوراسیون خاورمیانه استفاده از فرش و انواع گلیم است. یک قالی زیبا می تواند اصیل بودن و زیبایی دلنوازی را ایجاد کند و به نوعی محیط را از یکنواختی درآورد و موجب تنوع شود.

 

مواد اولیه پر استفاده در این طراحی
برخی وسایل از جنس فلزهای برنج، مس، نقره، آهن را در می توان در نقاط مختلف محیط قرار داد. برخی هنرها مانند: قلم زنی، معرق کاری، آهنگری، حکاکی، خاتم کاری، سبد های بافته شده و دیگر هنرهای دستی در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شوند. از برخی مواد مانند: چوب درخت ساج، سرامیک، صدف نیز می توان در این سبک بهره برد. تمام این وسایل موجب می شود تا دکوراسیون خاورمیانه به نوعی جلوه خاص و جذاب داشته باشد.

 

رنگ های پرکاربرد در سبک دکور خاورمیانه
برای طراحی دکوراسیون داخلی خاورمیانه از رنگ های پر رنگ یا سیر استفاده می شود. برخی از رنگ ها شامل: قرمز، آبی، نارنجی، آجری و فیروزه ای است. این رنگ ها سبب نشاط و شادابی در محیط می شوند.

 

در دکور خاورمیانه مبل، جایگاه متفاوتی را به خود اختصاص داده است
در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک خاورمیانه استفاده متفاوتی از مبل ها نسبت به سایر سبک ها می شود. بیشتر مبلمان را از جنس چوب، پارچه هایی از حصیر و دستباف می سازند. هنر منبت کاری نیز در این وسایل کاربرد دارد. مبلمان را در این دیزاین به صورت دایره می چینند. می توان از تخت های سنتی هم در کنار این مبلمان استفاده کرد. به بیانی ساده مبلمان در این  سبک دارای ظاهری ساده هستند. اما قرار گرفتن کوسن هایی با رنگ شاد، در طرح ها و رنگ های متنوع جلوه بسیار زیبا و خارق العاده ایجاد می کند. رومیزی های میز جلو مبلی نیز دارای طرح و نقش زیبایی هستند. میز عسلی های گرد و کوتاه، پاف ها و صندلی های ساده در این طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شوند.

 

جنس پارچه های مورد استفاده در این سبک از دکوراسیون
از پارچه های ابریشمی و مخملی برای این دکور استفاده می شود. فضا طراحی شده با این پارچه ها محیط زیبا و خاصی را به وجود می آورد.

 

در دکوراسیون خاورمیانه از برخی وسایل قدیمی و بومی برای دیزاین استفاده می شود
وسایل قدیمی مطابق با فرهنگ هر منطقه، در چیدمان این سبک کاربرد دارند. این عمل می تواند زیبایی و خاص بودن طراحی دکوراسیون داخلی را دوچندان کند. این وسایل طیف بسیار گسترده ای را شامل می شود. اما در این مطلب برای آشنایی فقط چند نمونه را عنوان کردیم که به شرح زیر باشند:

  • کوزه های ساخته شده از سفال و مس
  • پرده های مزین شده به سبک بومی
  • فرش های دستباف با نقش های زیبا
  • مجسمه های مذهبی
  • کوسن های مورد استفاده در سبک خاورمیانه

کوسن ها در این شیوه از طراحی دکوراسیون داخلی دارای رنگ ها و نقش های سیر یا پررنگ هستند. این وسایل در ایجاد نشاط و جذابیت نقش بسیار مهمی دارند.

 

گفتار نهایی
در پایان باید بیان کنیم علاقه مندان به طراحی دکوراسیون داخلی به سبک خاورمیانه، به نوعی به سنت و آداب و رسوم منطقه خود نیز علاقه دارند. شاید برخی استفاده از وسایل سنتی را نوعی سلیقه از مد افتاده تلقی کنند، اما اصلا این گونه نیست. یکی از زیبا ترین چیدمان ها طراحی سنتی است.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


میز کنسول در طراحی دکوراسیون داخلی
سه شنبه 9 آذر 1400 ساعت 10:43 | بازدید : 64 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

میز کنسول یک وسیله نسبتا لوکس است که برای خانه هایی با متراژ بالا بسیار کاربردی و شیک است. با قرار دادن میز کنسول در پذیرایی خانه می توانید یک تغییر دکوراسیون زیبا در خانه ایجاد کنید. مبلمان شما می تواند در اطراف میز  کنسول قرار بگیرد. ترکیب میز و کنسول و آینه زیباست اما اگر به جای آینه از شمع و شمعدان یا فاکتور های دیگر استفاده کنید دکوراسیون مدرن تری خواهید داشت. میز کنسول می تواند محل قرار گیری قاب عکس های شما باشد و تبدیل به یک آلبوم خانوادگی جذاب برای شما شود.

 بنابراین با توجه به پیشنهاداتی که به شما شد میز کنسول می تواند جایگاه انواع وسایل و لوازمی باشد که شما تمایل دارید آن ها را در پذیرایی خانه و در معرض دید قرار دهید. ظروف، قاب عکس ها، شمعدان یا  هر وسیله دکوری دیگری می تواند بر روی میز کنسول قرار داده شود و زیبایی دکوراسیون پذیرایی شما را چند برابر کند. اگر قصد انجام بازسازی خانه خود را دارید، بهتر است دستی نیز بر دکوراسیون داخلی آن ببرید و خانه تان را شکیل تر و با ابهت تر از قبل بکنید. برای تهیه میز کنسول شما باید به سبک طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه خود توجه کنید تا براساس همان سبک میز کنسول تهیه کنید. کنسول ها در طرح، رنگ و جنس های مختلف ساخته می شوند تا همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند.

توجه داشته باشید که این وسیله تنها برای سالن پذیرایی قابل استفاده نیست و شما می توانید از آن در اتاق خواب خود و یا حتی اتاق مهمان، کتابخانه و اتاق کار نیز استفاده کنید. استفاده از میز کنسول و آینه این روز ها در اتاق خواب بسیار معمول است و شما می توانید میز کنسول و آینه خود را از جنس، طرح و رنگ تخت خوابتان بسازید و آن ها را با هم ست کنید. اندازه میز کنسول را براساس متراژ خانه یا اتاقتان و طراحی آن را برحسب نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید. کنسول به همان اندازه که یک کالای لوکس به حساب می آید به همان اندازه نیز می تواند یک وسیله کاربردی و مورد استفاده باشد.

مجموعه کارویس با سال ها تجربه در زمینه بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی می تواند  به شما در انتخاب متریال و سبک در طراحی دکوراسیون و بازسازی خانه کمک کند و یک خانه زیبا و لوکس را به شما هدیه دهد. تیم متخصص و مجرب کارویس انتظارات شما را در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه به بهترین نحو برآورده می سازد.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انتخاب وان حمام در بازسازی خانه
دو شنبه 8 آذر 1400 ساعت 10:37 | بازدید : 61 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

برای بسیاری از صاحبان خانه، حمام طولانی و آرام یکی از بزرگترین لذت­ های زندگی است و یکی از مواردی که در هنگام بازسازی خانه به آن توجه می­کنند بازسازی وان حمام است. بازسازی منزل در ایجاد زیبایی و جذابیت و همچنین ارزش بخشیدن به ملک موثر است. و در مورد حمام، آماده شدن برای چنین بازسازی شامل انتخاب بهترین وان حمام برای شما است. در اینجا چند نکته برای آسان­ تر کردن روند وجود دارد که هنگام انتخاب وان حمام در بازسازی خانه باید به آن توجه کنید.

 

یک سبک را انتخاب کنید
چندین سبک وان حمام وجود دارد که برای اکثر حمام­ها ساخته شده است و می­توانید در بازسازی خانه هم از آن استفاده کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که به اندازه حمام خود نگاه کنید و سپس سبک وان حمام را انتخاب کنید، همراه با نوع نصبی که به بهترین وجه مناسب آن است.وان استاندارد همانطور که از نام آن پیداست رایج ­ترین نوع آن است. چند گزینه مختلف برای نصب دارد مانند: ساده، آلاچیق و قطره­ای. همچنین می‌تواند به عنوان ترکیبی از وان و دوش عمل کند، به این معنی که لازم نیست بیش از حد نگران نبود فضایی برای دوش باشید.

 

چگونه  آن را نصب خواهید کرد؟
به طور کلی، پیچیدگی نصب وان حمام در بازسازی خانه به اندازه و شکل وان بستگی دارد. به عنوان مثال، وان­های کشویی ساده­ترین نصب هستند، زیرا عملاً شامل انداختن وان در فضای حک شده­ای است که لوله­ کشی مورد نیاز قبلاً نصب شده است. در همین حال، وان ­های آلاچیقی مانند قطره­ای هستند، فقط روی سه دیوار نصب می­ شوند. وان­ های ساده یا ایستاده، همانطور که از نام آن پیداست، در امتداد هیچ دیواری نصب نمی­شوند، اما معمولا نیاز به لوله­ کشی اضافی دارند.

 

شکل وان
وان فعلی شما چقدر راحت است؟ شکل و شیبی را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. اگر بتوانید تغییرات لازم در لوله­ کشی را انجام دهید، این فرصتی است برای انتخاب سبک متفاوت برای وان جدید خود. وان­های بیضی و گرد مدرن­ تر هستند، در حالی که وان­ های مستطیل شکل سنتی­ تر هستند.

 

حمام کجاست؟
قبل از بازسازی خانه و حمام باید به این فکر کنید که وان حمام خود را کجا قرار می­دهید. به عنوان مثال، اگر وان حمام را از موادی بسیار سنگین انتخاب کنید، آنچه ممکن است در حمام شما عالی به نظر برسد، ممکن است انتخاب بدی برای کف حمام باشد. به طور کلی، اگر حمام در طبقه بالایی است، می‌خواهید وان حمامی را از مواد سبک‌تری مانند فایبرگلاس یا اکریلیک انتخاب کنید، اگرچه بازسازی حمام می‌تواند به تقویت کف کمک کند تا وزن بیشتری بگیرد. شما می­ توانید در بازسازی حمام خود مواد سنگین ­تری را برای حمام طبقه اول انتخاب کنید، اما هنوز باید برخی از اقدامات احتیاطی را رعایت کنید.

 

وزن وان جدید حمام
اگر می­ خواهید وان حمام خود را ارتقا دهید، به یاد داشته باشید که وزن وان حمام جدید را محاسبه کنید، و اگر کف می­ تواند آن را بدون تکیه­ گاه­ های ساختاری جدید تحمل کند. اگر در مورد اعداد، مانند ارتفاع استاندارد وان، مطمئن نیستید، عاقلانه است که یک برای بازسازی منزل یک بازرسی حرفه­ای داشته باشید.

 

مواد اصلی
هسته و سطح داخلی وان جدید شما از چه چیزی ساخته خواهد شد؟ وان­­ های معمولی معمولاً ساختاری اکریلیک یا فایبرگلاس دارند که فضای داخلی را تا حد امکان توخالی نگه می­دارد تا وزن کاهش یابد. و وان­ های محکم ­تر و سنگین ­تر ممکن است از فلز و مینا استفاده کنند. وان­ های مدرن لوکس را می­توان حتی با سنگ طبیعی یا بتن ساخت، اگرچه این گزینه بسیار سنگین و گران ­قیمت است. هرچه مواد محکم‌تر باشد، وان راحت‌تر در برابر آسیب مقاومت می‌کند. همچنین ایده خوبی است که مزایا و معایب هر ماده وان حمام را نیز به خاطر بسپارید. به عنوان مثال، فایبرگلاس از ورقه ­های پلاستیکی تقویت­شده ساخته شده است که در نهایت به شکل یک وان حمام در می­ آید. کاملاً بادوام است، اما از آنجایی که متخلخل است و به طور منظم آب را جذب می­کند، به مرور زمان تاب می ­یابد. اکریلیک ظاهری شبیه به فایبرگلاس دارد، اما متخلخل نیست، بنابراین بادوام­تر است. سایر مواد مورد استفاده در ساخت وان شامل سرامیک، سنگ مرمر پرورشی، رزین سنگ، مس و چوب است. هر کدام از موادی را که انتخاب کنید، صحبت با پیمانکار برای بازسازی خانه و حمام به شما کمک می­کند تا ایده ­ای تقریبی از نحوه نصب و نیاز به آن داشته باشید.

 

نکات تکمیلی­ که باید هنگام بازسازی در انتخاب وان حمام در نظر بگیرید
رویای وان حمام عالی را دارید؟ توجه به حمام در بازسازی خانه می­تواند نتایج مورد نظر شما را ارائه دهد، اما ابتدا باید برنامه­ ریزی­ هایی انجام دهید. در اینجا مواردی است که هنگام انتخاب وان حمام مناسب برای بازسازی منزل خود باید در نظر بگیرید.

 

دیوارها و گوشه­ ها
چند دیوار دور وان شما را احاطه خواهد کرد؟ این امر طیفی از طرح ­ها و سبک­ هایی را که می­ توانید انتخاب کنید دیکته می­کند. اگر وان شما با سه دیوار احاطه شده است (معمولاً با ترکیب دوش و وان)، انتخاب­ های کمتری خواهید داشت.  اگر وان فقط روی یک دیوار باشد، می توانید راحت­ تر آن را گسترش دهید.

 

شیرآلات و وسایل
تغییر وان حمام در بازسازی خانه شانس شما برای ارتقاء شیرهای وان حمام، دستگیره­ها، زهکشی و سایر اجزای جدید است. از این فرصت برای انتخاب وسایلی استفاده کنید که مکمل سبک­ های جدید شما  در بازسازی هستند. فلز براق محبوب ­تر شده است زیرا لکه ­های آب را راحت­ تر پنهان می­کند.

 

مواد تکمیلی
نمای بیرونی وان جدید شما چگونه خواهد بود؟ نیازی نیست ظاهری مشابه سطح داخلی داشته باشید. و می­توانید جلوی وان خود را کاشی کنید یا فضایی با برجسته­ های سنگی بسازید. اما فقط به یاد داشته باشید که در این منطقه مستعد رطوبت از درزگیر با کیفیت بالا استفاده کنید.

 

شلف و قفسه
برای صابون، روغن، شمع و سایر لوازم مهم وان به چه مقدار فضای قفسه در اطراف وان حمام جدید خود نیاز دارید؟ آیا طراحی وان شما شامل فضای قفسه کافی است یا نیاز به اضافه کردن قفسه­ دارید؟ این مواردی است که باید هنگام بازسازی منزل و وان حمام توجه کنید.

 

زهکشی و قرار دادن لوله
از منظر لوله­ کشی، زهکشی و قرار دادن لوله هنگام انتخاب یا سفارشی­سازی یک وان حمام جدید اهمیت ویژه­ای دارد. جابجایی زهکشی فرآیند گران‌تری است و ممکن است دشوار باشد، بنابراین هوشمندانه است که هنگام بازسازی خانه وان را با محل تخلیه مناسب پیدا کنید. اگر ترکیبی از وان و دوش دارید، قرار دادن سر دوش نیز مهم است.

 

دسترسی و ایمنی
اطمینان حاصل کنید که وان حمام جدید شامل ریل­ ها و دستگیره ­های مهم باشد. همچنین بهتر است هنگام بازسازی برای جلوگیری از لیز خوردن و حوادث دیگر، کفی غیرلغزنده برای وان انتخاب کنید.

 

ماندگاری
با مراقبت مناسب، حتی یک وان اکریلیک می­تواند سال­ ها دوام بیاورد. با این حال، موادی مانند اکریلیک و فایبرگلاس آسیب­پذیرترین مواد در برابر آسیب هستند و ممکن است لازم باشد وان را به طور دوره ­ای تمیز کنید. پوشش‌های لعابی می‌توانند به بهبود طول عمر کمک کنند، اما اگر وان حمام جدید کاربرد زیادی داشت، ممکن است بخواهید مواد بادوام‌تری را انتخاب کنید. ما در این مقاله به انتخاب وان حمام در بازسازی خانه پرداختیم و نکاتی درباره وزن وان، جنس و مواد تشکیل­ دهنده، سبک و شکل و موارد دیگر گفتیم. بازسازی خانه یکی از کارهایی است که به خانه شما و همچنین خانواده شما حس تازگی ­می ­دهد. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انواع شیشه پنجره در بازسازی خانه
دو شنبه 8 آذر 1400 ساعت 10:37 | بازدید : 68 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

در طراحی هر خانه ای بخش هایی از آن به عنوان محل قرار دادن در و پنجره انتخاب می شود. برای اینکه هر خانه ای بتواند با محیط بیرون در ارتباط باشد، از نور طبیعی خورشید برای روشنایی در روز استفاده کند و یا حتی برای گردش و رفت و آمد هوا نیاز به پنجره دارد. در طراحی پنجره ها از وسایل مختلفی استفاده می شود تا پنجره قابلیت باز و بسته شدن را داشته باشد. اگر قصد بازسازی خانه خود یا ساخت یک خانه جدید دارید در انتخاب پنجره ها دقت کنید.

 

اجزای تشکیل دهنده پنجره

  • شیشه
  • قاب و فریم
  • لولا و یراق آلات
  • ساب فریم

 

انواع  شیشه در طراحی پنجره
شیشه تخت: وضوح این شیشه بسیار بالاست و هزینه آن نسبت به شیشه های دیگر کمتر است برای همین طرفداران زیادی دارد. از معایب این شیشه عایق دما و صوت نبودن ان است.

شیشه سکوریت: سکوریت در ظاهر شبیه به شیشه تخت است اما برعکس شیشه تخت عایق دما و صوت است. شیشه سکوریت مناسب ویترین فروشگاه ها و مغازه ها هستند. پس از شکستن به تکه های خیلی خیلی ریز تبدیل می شوند که آسیبی به هیچکس نرساند.

شیشه های دوجداره، سه جداره و چهار جداره: شیشه دو جداره از دو لایه شیشه ساخته می شود که بین دو شیشه فاصله وجود دارد و در بین این دو شیشه با یک گاز بی اثر پر می شود. وجود این گاز در بین دو شیشه رسانش دما و صوت رو به حداقل می رساند. شیشه های سه جداره و چهار جداره بیشتر مصرف صنعتی دارند. شیشه های چند جداره نسبت به مابقی شیشه ها گران قیمت تر هستند.

شیشه طرح دار: شیشه های طرح دار جز شیشه های قدیمی هستند. این شیشه ها مانند شیشه تخت هستند ولی شفافیت شیشه تخت را ندارند و در واقع مات هستند.

شیشه مسلح: از یک لایه توری در طراحی این شیشه ها استفاده شده است تا مقاومت آن ها را بالا تر ببرد.

مجموعه کارویس با سال ها تجربه در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه به شما کمک می کند تا با دید باز تری نسبت به تغییرات خانه خود اقدام کنید و بدون نگرانی و با سرعت و دقت بیشتر مراحل بازسازی خانه تان را انجام دهید.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انواع آباژور در طراحی دکوراسیون منزل
یک شنبه 7 آذر 1400 ساعت 10:33 | بازدید : 69 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

یکی از عناصری که اغلب مردم آن را در طراحی دکوراسیون داخلی خود نادیده می‌گیرند، آباژور است. بسیاری از افراد زمان و هزینه زیادی را صرف نورپردازی خانه خود می‌کنند، درحالی‌که نقش کلیدی آباژور را فراموش کرده‌اند. یکی از بزرگ‌ترین محاسن آباژور، تنوع بی‌نظیر آن است. سبک طراحی داخلی خانه شما هرچه که باشد، قطعاً آباژوری متناسب با آن پیدا خواهید کرد. رنگ و جنس شید آباژور هم تعیین‌کننده میزان نوری است که از آن بیرون می‌آید. در این مقاله در ابتدا اهمیت آباژور، سپس انواع آن و در آخر انواع شید آباژور در طراحی دکوراسیون داخلی را توضیح می‌دهیم. در پایان این مقاله، قطعاً آباژور سازگار با دکوراسیون داخلی خانه خود را خواهید یافت.

 

چرا آباژور در طراحی دکوراسیون داخلی مهم است؟
یکی از نقش‌های اصلی یک آباژور در هر فضایی، تنظیم میزان نور نقطه‌ای است. همان‌طور که می‌دانید یکی از وظایف نور در طراحی دکوراسیون داخلی، نمایان کردن دیزاین است. یک نورپردازی عالی می‌تواند، به‌خوبی سلیقه، زحمات و سبک شما را در طراحی داخلی نشان دهد. برای این کار حتماً لازم نیست، همه‌جا را روشن کنید. حتی لازم نیست که نور همه مناطق باهم یکسان باشد. در اینجاست که استفاده از نور نقطه‌ای مطرح می‌شود. آباژور یکی از منابع اصلی تأمین نور نقطه‌ای در طراحی دکوراسیون داخلی است. این وسیله، می‌تواند به‌خوبی دیوار زیبا، مجسمه یا مبلمان خاص شما را برجسته کند. استفاده از نور نقطه‌ای می‌تواند، نیاز مقطعی شما به نور در هنگام مطالعه را به‌خوبی برطرف کند. این ترفند نورپردازی، همچنین از سردرد ناشی از نور زیاد و آشفته به نظر رسیدن فضا هم جلوگیری می‌کند. استفاده از آباژور می‌تواند، روح زندگی، صمیمیت و گرمای خانه را افزایش دهد. این المان به‌خوبی سبک طراحی دکوراسیون داخلی شما را تقویت می­کند. به‌طور مثال، یک آباژور با گوشه‌های تیز و جنس فلزی، می‌تواند نمایانگر سبک مدرن و مینیمال در طراحی فضا باشد. در این در حالی است که شید آباژور پارچه‌ای با چین‌های زیاد برای خانه‌ای به سبک روستیک یا کلاسیک مناسب‌تر است.

 

انواع آباژور بر اساس نوع پایه
در طراحی دکوراسیون داخلی، اندازه و شکل قرارگیری المان‌ها بسیار مهم است. بر این اساس، آباژور را می‌توان با توجه به نوع پایه‌ای که دارد به چند دسته مختلف، تقسیم کرد.

 

آباژور کلاب ساده یا با بازوی چرخشی
این آباژور، به‌طور ساده از یک پایه ایستاده چوبی یا فلزی مستقیم و یک شید ساده، ساخته‌شده است. آباژور با بازوی چرخشی نیز روی پایه خود، دسته‌ای برای خم کردن لامپ و شید آباژور به اطراف یا پایین دارد. حرکت افقی این آباژور، باعث می‌شود که بتوانید نور را به‌جایی که نیاز دارید، به‌خصوص روی دیوار یا میز و صندلی خود هدایت کنید.

 

آباژور مشعلی
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک و لوکس، به‌خوبی با این آباژور سازگار می‌شود. این آباژور نیز ایستاده است و روی پایه مستقیم آن، یک شید رو به بالا و گرد و از روبه‌رو تقریباً مثلثی شکل، قرار دارد. بنابراین، مانند مشعل، نور این آباژور، رو به بالاست. استفاده از این نوع آباژور، کمک بیشتری به نور عمومی محیط، نسبت به دیگر آباژورها می‌کند. دلیل آن‌هم تابش مستقیم نور به سقف و بازتاب بیشتر آن به فضاست.

 

آباژور سه پایه
همان‌طور که از نام این آباژور پیداست، روی سه‌پایه خود استوارشده است. این پایه‌ها به شکلی مخروطی و دورانی به نگه‌دارنده لامپ، متصل می‌شوند. استفاده از این آباژور در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک یا سبک ­های مشابه مناسب است.

 

آباژور شش طرفه یا شمعدانی
این آباژور در درون شید خود، می‌تواند تا شش لامپ را جای دهد. به‌این‌ترتیب، قدرت نوردهی آن بسیار بیشتر از دیگر آباژورهاست و می‌توان از آن به‌عنوان یکی از منابع اصلی نور استفاده کرد. اندازه این آباژور بزرگ‌تر از معمول است؛ بنابراین، باید برای طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای بزرگ در نظر گرفته شود.

 

آباژور برجی
شکل این آباژور، به‌کلی متفاوت است. یک آباژور برجی از یک ستون اصلی با چند شلف در میانه آن تشکیل‌شده است. حال، هرچه شید این آباژور طبقات بیشتری از برج را پوشش دهد از لامپ‌های بیشتری می‌توان برای روشنایی استفاده کرد. در غیر این صورت هم می‌توان تنها طبقه بالایی را با شلف پوشاند و در بقیه طبقات، المان‌های تزیینی قرار داد. آباژور برجی، به‌خوبی با طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن و معاصر، سازگار است.

 

آباژور سر پایین
بدنه این آباژور از یک ستون تشکیل شده که در انتهای آن با زوایای عمودی، خم و به سمت پایین برمی‌گردد. بنابراین، نور این آباژور تنها به سمت پایین خواهد تابید. در طراحی دکوراسیون داخلی خود، اگر مکانی را به مطالعه اختصاص داده‌اید؛ این آباژور انتخابی ایده­ آل برای آنجا خواهد بود. آباژور سرپایین یکی از نقطه‌ای‌ترین نورها را در دکوراسیون داخلی فراهم می‌کند. البته در برخی از انواع مکانیکی‌تر این آباژور، می‌توان شید را به اطراف نیز چرخاند یا حتی آن را به جلو و عقب برد.

 

آباژور قوسی
این آباژور، بدنه‌ای بلند، قوس‌دار و معمولاً فلزی دارد. نور این آباژور به سمت پایین است و طراحی آن به‌گونه‌ای است که فضای بیشتری را از طراحی دکوراسیون داخلی، اشغال می‌کند. پایه آباژور قوسی، سنگین‌تر از حد معمول ساخته می‌شود تا اطمینان حاصل شود که بدنه قوس‌دار می­تواند، تعادل خود را حفظ کند. ظاهر متفاوت این آباژور، بسیار چشم‌گیر است و برای بسیاری از فضاها از اتاق‌خواب گرفته تا حتی میز ناهارخوری، مناسب است.

 

آباژور چند شاخه
این آباژور به درختی نیز معروف است. علت نام‌گذاری آن این است که تعداد شیدهای آن از سه عدد به بالاست. این شیدها در جهات مختلف قرارگرفته و نور بیشتری را در طراحی دکوراسیون داخلی تأمین می‌کنند. در بیشتر انواع آن، نور به سمت پایین یا در جهات مختلف چپ و راست است. بااین‌حال، می‌توان انواعی را هم پیدا کرد که در آن­ ها لامپ‌ها همه جهات را پوشش دهند.

 

آباژور رومیزی
این آباژور برخلاف دیگر انواع آن، نه روی زمین، بلکه روی میز قرار می‌گیرد؛ بنابراین ارتفاع بسیار کوتاه‌تری دارد. از نور آن می‌توان به‌عنوان منبع نور مطالعه استفاده کرد. استفاده از آن در کنار مبلمان، بسیار رایج است. پایه این آباژور، می‌تواند به اشکال مختلف باشد و نور را در جهات بالا یا پایین، منتشر کند.

 

انواع شید آباژور
شید آباژور، مهم‌ترین بخش آن در هماهنگی‌اش با سبک طراحی دکوراسیون داخلی است. شیدهای زیر، معمول‌ترین شیدهای آباژور هستند. لازم به ذکر است که یکی از محاسن اصلی آباژور، قابل تعویض بودن شید آن در بیشتر انواع است.

  • شید امپراتوری یا امپایر یا مخروطی.
  • شید زنگوله‌ای؛ که همان شید امپایر با بدنه منحنی است.
  • شید چهارضلعی ساده؛ که مناسب طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن است.
  • شید گنبدی؛ که مناسب طراحی داخلی به سبک کلاسیک است.
  • شید گرد ساده؛ این شید، دست طراح دکوراسیون را در بسیاری از سبک‌ها باز می‌گذارد.

 

انواع آباژور در یک نگاه
در این مقاله، آباژور را ازنظر شکل پایه و نوع قرارگیری‌اش روی زمین بررسی کردیم. بر این اساس، آباژور را به انواع ساده یا کلاب، آباژور مشعلی، سه‌پایه، شمعدانی، برجی، سرپایین، قوسی، چند شاخه و رومیزی را تقسیم­ بندی کردیم. برای انتخاب از بین هرکدام از این آباژورها به چند عامل باید توجه داشت. مساحت خانه، میزان نور موردنیاز و سبک طراحی دکوراسیون داخلی، مهم‌ترین این عوامل هستند. در بخش پایانی این مقاله هم پنج نوع شید آباژور که در طراحی دکوراسیون داخلی، می‌توان از آن‌ها استفاده نمود را معرفی کردیم. این شیدها به ترتیب مخروطی، زنگوله‌ای، چهارضلعی ساده، گنبدی و گرد ساده نام دارند.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی آشپزخانه کوچک در بازسازی خانه
یک شنبه 7 آذر 1400 ساعت 10:31 | بازدید : 74 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

داشتن یک آشپزخانه کوچک شاید به اندازه داشتن یک آشپزخانه بزرگ خوشایند نباشد ولی با یک طراحی خوب می توانید آن را تبدیل به یک آشپزخانه استثنایی کنید. آشپزخانه هایی با فضای کوچک همیشه مشکل کمبود جا و تعداد کابینت و قفسه را داشته اند اما با یک طراحی هوشمندانه می توانید این مشکل را برطرف کنید.

اولین اقدامی که باید برای بازسازی آشپزخانه خود انجام دهید انتقال همه کابینت ها به یک سمت آشپزخانه است تا از پراکندگی و کوچک به نظر رسیدن آشپزخانه جلوگیری شود. استفاده کاربردی از کوچکترین فضای خالی در آشپزخانه می تواند یک حرکت مثبت در جهت بهتر شدن طراحی آشپزخانه در بازسازی خانه باشد. زمانی که از کابینت های یک طرفه استفاده می شود، تنها یک قسمت آشپزخانه در اشغال کابینت ها است و شما می توانید بقیه قسمت ها را به محل قرارگیری گاز، یخچال و وسایل دیگر تبدیل کنید. استفاده از رنگ های روشن در طراحی آشپزخانه، آن را بزرگ تر جلوه می دهد. رنگ های تیره مثل مشکی یا قهوه ای تیره فضا را کوچک تر از حد معمول نشان می دهد.

یک راه دیگر برای بزرگ تر به نظر رسیدن آشپزخانه استفاده از نورپردازی های صحیح و مناسب است. نور می تواند فضای مورد نظر شما را دلباز تر و روشن تر نشان دهد. میز و صندلی های کوچک که مناسب آشپزخانه های کوچک طراحی شده اند می توانند انتخاب خوبی برای آشپزخانه شما باشند. شما حتی می توانید از پیشخوان آشپزخانه به عنوان میز استفاده کنید و تنها چند صندلی برای اطراف آن تهیه کنید. در آشپزخانه های مدرن میز به صورت ریلی یا تاشو طراحی می شود و در زمان استفاده می توانید آن را مثل کشو بیرون بکشید و یا آن را باز کنید و پس از استفاده از میزتان آن را جمع کنید. اصطلاحا به این گونه میز ها میز مخفی گفته می شود که در طراحی و بازسازی آشپزخانه های کوچک بسیار کاربردی است. راه های زیادی برای طراحی و استفاده مناسب از آشپزخانه وجود دارد که می توانید از طریق آن ها از فضای آشپزخانه حداکثر استفاده را ببرید. اگر آشپزخانه شما کوچک است و فضای کمی دارد، وقت آن رسیده که برای بازسازی خانه خود اقدام کنید.

مجموعه کارویس دارای یک تیم متخصص از طراحان و مهندسان است که از صفر تا صد عملیات بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی شما را انجام می دهند. تیم کارویس با دانش فنی و تخصصی خود بهترین نوع متریال را برای بازسازی خانه انتخاب می کند و با دقت، سرعت و ظرافت بالا پروزه شما را به سرانجام می رساند.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کاربرد سنگ در بازسازی خانه
شنبه 6 آذر 1400 ساعت 11:1 | بازدید : 61 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

بازسازی خانه یک عبارت بسیار ساده در ظاهر است که بخش‌های مختلف و وسیعی را شامل می‌شود. وقتی که صحبت از بازسازی خانه به میان می‌آید، در ابتدا باید تخصص پیمانکار و سلیقه کارفرما را مد نظر قرار داد. شاید در ظاهر بتوان گفت که بازسازی یک موضوع سلیقه‌ای است که کارفرما متکی به سلیقه مشتری می‌شود. در حالی که پیمانکار باید با بررسی طرح‌های جدید در زمینه بازسازی ساختمان، ایده‌های خاص را به کارفرما ارائه دهد. به این ترتیب مشتری می‌توان از طرح‌های جدید استفاده کند. یکی از انواع طرح‌های خیلی عالی، استفاده از انواع سنگ در بازسازی خانه است. در ادامه با ما همراه باشید تا کاربرد سنگ در بازسازی خانه را بهتر بشناسید.

 

سنگ در بازسازی خانه چه کاربردی دارد؟
سنگ در بازسازی ساختمان می‌توان کاربردهای مختلفی داشته باشد. به همین خاطر کاربرد آن را به دو بخش داخلی و بیرونی تقسیم می‌کنیم:

 

استفاده از سنگ در بخش‌های بیرونی خانه
منظور از بخش‌های بیرونی تمام بخش‌هایی است که در داخل ساختمان قرار ندارند. برای مثال حیاط یا نمای ساختمان از جمله مهم‌ترین فضاهای بیرونی ساختمان هستند که در بازسازی نیز می‌توان آن‌ها را مد نظر قرار داد. مخصوصاً اگر اقدام به بازسازی خانه‌های ویلایی و شخصی می‌کنید، می‌توانید نما و بخش‌های خارجی ساختمان را نیز هم‌زمان با بخش‌های داخلی بازسازی کنید. به این ترتیب ظاهر بیرونی و فضای داخلی ساختمان به‌صورت هم‌زمان بازسازی می‌شوند و پایان کار بسیار زیبا و رضایت‌بخش خواهد بود. مهم‌ترین کاربرد سنگ در بازسازی فضای خارجی خانه، در نمای ساختمان است. بر اساس نوع نمای قبلی ساختمان، می‌توانید انواع مختلفی از سنگ نما را انتخاب کنید. سنگ نما می‌توان گران قیمت یا اقتصادی باشد. نصب سنگ در نمای ساختمان نیاز به مهارت پیمان‌کار دارد و باید از تیم ارائه‌دهنده خدمات در ارتفاع کمک بگیرید. کاربرد بعدی سنگ می‌تواند در فضای حیاط، پارکینگ یا ورودی باشد. معمولاً از سنگ‌های آنتیک یا سنگ‌های طرح رودخانه در کف حیاط، از سنگ‌ها یا تایل‌های بزرگ به‌عنوان کفپوش یا از سنگ‌های آنتیک برای تزئین دیوارهای ورودی استفاده می‌کنند. پس می‌توانید از سنگ در بازسازی بیرون ساختمان به‌وفور استفاده کنید. استفاده از سنگ در بخش خارجی ساختمان باعث افزایش اعتبار و زیبایی ساختمان می‌شود.

 

استفاده از سنگ در بخش‌های داخلی ساختمان
سنگ در بخش داخلی ساختمان نیز می‌تواند کاربردهای بسیاری داشته باشد. از سنگ می‌توانید به‌عنوان کفپوش، دیوارپوش یا حتی تزئین استفاده کرد. بسیاری از متخصصان با کمک سنگ، نمای داخلی ساختمان را به فضایی زیبا و دوست‌داشتنی تبدیل می‌کنند. استفاده از سنگ در بازسازی خانه یک هنر بسیار عالی است که باید با ظرافت کامل انجام شود.

 

از چه سنگ‌هایی در داخل خانه استفاده می‌کنند؟
در بخش‌های مختلف فضای داخلی خانه از انواع مختلف سنگ استفاده می‌کنند. از جمله مهم‌ترین و کلیدی‌ترین سنگ‌های داخل ساختمان، سنگ روی اپن، کانتر یا جزیره است. این سنگ می‌تواند طبیعی و گران‌قیمت یا ارزان و مصنوعی باشد. سنگ کانتر می‌تواند تأثیر مستقیم بر زیبایی آشپزخانه داشته باشد. در بخش‌های دیگر آشپزخانه از جمله فضای بین دو کابینت نیز می‌توانند از سنگ‌های آنتیک تزئینی استفاده کنند. این سنگ‌ها فضای آشپزخانه را بسیار زیبا و دوست‌داشتنی می‌کنند. مخصوصاً با کمک نورپردازی زیرکابینت، این سنگ‌ها درخشندگی بسیار زیبایی پیدا می‌کنند. شاید تصور کنید که در بازسازی خانه، سنگ کاربرد دیگری ندارد؛ اما اشتباه می‌کنید! بهتر است نمونه‌های پیمانکاران متخصص را بررسی کنید تا متوجه معجزه سنگ در بازسازی شوید. از سنگ می‌توان به‌عنوان دیوارپوش نیز استفاده کرد. انواع مختلف سنگ تزئینی در بازار وجود دارند که می‌توانید به‌عنوان دیوارپوش نیز از آن‌ها استفاده کنید. البته استفاده از سنگ باید به اندازه باشد. استفاده بیش از اندازه باعث کاهش کیفیت بازسازی خانه می‌شود.

 

آیا استفاده از سنگ در بازسازی خانه هزینه بسیاری دارد؟
سنگ جزو متریال گران‌قیمت به حساب می‌آید؛ اما هر سنگی قیمت بالایی ندارد. پس می‌توانید اگر به‌دنبال بازسازی خانه با حداقل هزینه هم هستید، باز هم از انواع سنگ استفاده کنید. برخی انواع سنگ طبیعی هستند و قیمت گرانی دارند. در عین حال برخی انواع سنگ به‌صورت مصنوعی آماده می‌شوند و به همین خاطر هزینه کمتری برایتان در بر خواهند داشت. البته بهتر است برای افزایش کیفیت نهایی، از بهترین متریال استفاده نمایید.

 

سنگ طبیعی بهتر است یا سنگ مصنوعی؟
پاسخ به این سؤال به بودجه شما برای بازسازی خانه بستگی دارد. در صورتی که قصد دارید با حداقل هزینه اقدام به بازسازی خانه کنید، بهتر است به سراغ‌ سنگ‌های مصنوعی بروید. در غیر این صورت همان طور که می‌توانید حدس بزنید، کیفین سنگ‌های طبیعی به‌مراتب از سنگ‌های مصنوعی بهتر هستند. سنگ‌های طبیعی شاید گران باشند؛ اما کیفیت و دوام بسیار عالی دارند. پس می‌توانید یک بار هزینه کنید و سال‌ها از زیبایی سنگ طبیعی لذت ببرید. در حال حاضر انواع مختلف سنگ طبیعی مختلف با کیفیت‌های متفاوت و قیمت‌های متنوع در بازار وجود دارند. بهتر است با در نظر گرفتن بودجه خود، گزینه‌های مختلف را بررسی نمایید و بهترین آن‌ها را انتخاب نمایید. همچنین در نظر داشته باشید برای سنگ کانتر و سنگ کف فقط باید از سنگ طبیعی استفاده نمایید.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نوسازی و بازسازی خانه با سلیقه شخصی
شنبه 6 آذر 1400 ساعت 11:1 | بازدید : 72 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

از آن جایی که خانه محل سکونت شماست و قرار است که مدت طولانی را در آن زندگی کنید؛ در نتیجه باید پاسخگو احتیاجات شما و مطابق با خواست و نظر شما باشد. برای شروع کار بازسازی خانه باید به چند نکته توجه داشته باشید و با در نظر گرفتن آن ها عملیات نوسازی و یا بازسازی خانه خود را انجام دهید. بازسازی خانه به معنی تعمیرات بخش هایی از خانه است که دچار تخریب، آسیب دیدگی شده اند و یا از نظر قدیمی بودن و ناهمخوانی با دکوراسیون خانه مورد پسند شما نیستند. نوسازی نیز به معنای شروع ساخت یک خانه از پایه و عملیات زیربنایی گسترده است.

 

مراحل بازسازی خانه به صورت شخصی
در مرحله اول برای بازسازی خانه میزان بودجه ای را که در نظر گرفته اید را برای خود مشخص کنید و با کمک یک کارشناس میزان هزینه و میزان تعمیرات مورد نیاز خانه را برای بازسازی خانه برآورد کنید و پس از آن تصمیم به بازسازی همه بخش های خانه یا فقط بخشی از آن بگیرید. گاهی ممکن است عملیات بازسازی خانه در طی چندین سال انجام شود و شما هر سال تصمیم به بازسازی بخشی از خانه خود را بگیرید، اما توجه داشته باشید با اینکه بازسازی منزل شما به صورت کلی هزینه بر تر و گران تر خواهد بود اما میزان تغییرات در بازسازی خانه به صورت کلی خیلی بیشتر و دغدغه و نگرانی آن خیلی کمتر است.

در مرحله دوم از آن جا که قرار است این بازسازی برای شما خوشایند باشد و احتیاجات شما را برطرف کند بنابراین شروع به کشیدن یک طرح کلی و پلنی برای خانه خود بکنید و براساس خواسته خود یک شمای کلی از نحوه بازسازی خانه ترسیم کنید. در ادامه اگر کار بازسازی خانه را به شرکت یا پیمانکار خاصی سپردید در مورد نحوه بازسازی، نوع مصالح و هزینه ها با آن ها مشورت کنید.

اگر تمایل به تهیه مصالح برای بازسازی منزل خود دارید بنابراین سعی کنید یک لیست از متریال مورد نیاز بازسازی را تهیه کنید تا هیچ مصالحی از قلم نیفتد در ثانی  زمان کمتری را صرف تهیه و خرید مصالح می کنید. همچنین می توانید همه مصالح را با قیمت مناسب و کیفیت خوب از بازار تهیه کنید. در زمان تهیه پلن ساختمان خود به همه آن چه که از خانه خود می خواهید فکر کنید و با مشورت با یک متخصص میزان عملی شدن آن را نیز بسنجید و سپس بر اساس همه دانسته ها عملیات بازسازی خانه را پیش ببرید.

مجموعه کارویس به همراه تیم متخصص خود و تجربه طولانی که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه دارند می توانند به عنوان بهترین گزینه جهت انجام امور بازسازی خانه شما باشند. تیم کارویس با دانش و تخصص خود و با دقت نظر بالا پروژه شما را به سرانجام می رسانند.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


وسایل پخت و پز در طراحی داخلی آشپزخانه
چهار شنبه 3 آذر 1400 ساعت 9:54 | بازدید : 53 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

در طراحی دکوراسیون داخلی در قرن بیست و یکم، آشپزخانه به یکی از مهم ترین فضاهای خانه تبدیل شده است. آشپزخانه، نمادی از شخصیت و وضعیت دیگر نقاط خانه محسوب می‌شود. تا همین بیست سال پیش، آشپزخانه مکانی نامطلوب برای گذراندن وقت محسوب می‌شد اما علم و هنر دکوراسیون داخلی این وضع را عوض کرده است. یک نکته اصلی در آشپزخانه، این است که وسایل کاربردی، خود به عناصری برای دکوراسیون داخلی تبدیل شده‌اند. درواقع، این ظاهر ظروف و خلاقیت در چیدمان آن­هاست که توانسته، آشپزخانه را به مکانی با طراحی دکوراسیون داخلی خاص خودش تبدیل کند. در این مقاله، بر استفاده از وسایل پخت‌وپز در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، تمرکز می‌کنیم. با مطالعه این مقاله می‌توانید، آشپزخانه‌تان را تبدیل به زیباترین مکان خانه خود نمایید.

 

اهمیت ادوات اصلی پخت و پز در طراحی دکوراسیون آشپزخانه
مهم ترین وسایل پخت‌وپز در یک آشپزخانه، وسایل گازسوز و برقی هستند که از آن‌ها برای آشپزی استفاده می‌شود. در انتخاب این وسایل، مساحت آشپزخانه و سبکی که برای طراحی دکوراسیون داخلی آن در نظر گرفته‌اید، حرف اول را می‌زند. اجاق‌گاز، تقریباً مهم­ترین وسیله پخت‌وپز در آشپزخانه است. انواع رومیزی و توکار اجاق‌گاز برای آشپزخانه‌های مدرن امروزی، بسیار مناسب هستند. به‌ویژه اگر از جنس استیل در آشپزخانه به ­وفور استفاده کرده‌اید، یک اجاق‌گاز رومیزی برقی می‌تواند، ظاهر مدرن و تمیز آشپزخانه‌تان را کامل کند. برای انتخاب جای مایکروویو، سرخ­ کن یا دیگر وسایل پخت ­وپز برقی، شاید چندان گزینه‌ای نداشته باشید؛ چراکه آن‌ها باید نزدیک پریز برق باشند. بااین‌حال سعی کنید، مکان مخصوصی را به آن‌ها اختصاص دهید و آن‌ها را کنار هم بچینید. پیشنهاد می‌شود که به‌منظور جلوگیری از شلختگی و صرفه‌جویی در فضا، تنها وسایلی را بیرون از کابینت قرار دهید که هرروز از آن‌ها استفاده می‌کنید. بهترین مکان برای قرار این وسایل در طراحی دکوراسیون داخلی، روی کانتر آشپزخانه است.

 

چیدمان قابلمه و ماهی تابه
این دو ابزار به همراه انواع کف­گیر، ملاقه و غیره از مهم­ترین وسایل کمکی شما در آشپزی هستند. چندین روش مختلف برای استفاده از این وسایل به‌عنوان عناصر دکوراتیو وجود دارد که در اینجا آن‌ها را بررسی می‌کنیم. اولین روش، آویزان کردن آن‌هاست. می‌توانید از انواع سازه‌های سقفی یا دیواری برای آویزان کردن تابه و قابلمه‌های خود استفاده کنید. حال که قرار است در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌تان، این وسایل در معرض دید قرار بگیرند، باید حتماً ظاهری جذاب و تمیز داشته باشند. استفاده از ظروف استیل براق می‌تواند، چهره آشپزخانه‌تان را جدی نشان دهد. درحالی‌که ظروف رنگی استیل یا سرامیکی، ظاهری شاداب و صمیمی به طراحی داخلی آشپزخانه شما خواهند داد. می‌توانید این وسایل را بالای سینک، کانتر یا اجاق‌گاز خود آویزان کنید. اگر می‌خواهید که آن‌ها را از دیوار آویزان کنید، بهتر است، دیواری نزدیک به اجاق یا مایکروویو را برای این کار انتخاب کنید. یک راه خلاقانه هم آویزان کردن این ظروف به دیواره اجاق‌گاز است. این کار به‌ویژه برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب است و دسترسی سریع‌تر به ظروف موردنیاز را هم فراهم می‌کند. همچنین، می‌توانید همین کار با بیرون و داخل درب کابینت انجام دهید. برای این کار لازم است از آویزهای میخی کوچک یا چسبی استفاده کنید. روش دیگر استفاده از ظروف آشپزی در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، قرار دادن آن‌ها در انواع استندهای زمینی، رومیزی یا متحرک است. این استندها هم ظاهر آشپزخانه را مرتب نگه می‌دارند و هم زیبایی ظروف را از همه جهت به معرض نمایش می‌گذارند.

 

نقش شلف در به نمایش گذاشتن ظروف در آشپزخانه
شلف یکی از ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی در قرن بیست و یکم است. ظروف زیبا، با رنگ و طراحی خاص را بهتر است در شلف خود قرار دهید تا زیبایی آن‌ها به کمک طراحی دکوراسیون آشپزخانه بیاید. تعدادی از کابینت‌های خود را به شلف ­های باز تبدیل کنید. همچنین، می‌توانید از فضای زیر کانتر خود هم به‌عنوان شلف استفاده نمایید. قرار دادن ظروف رنگی به شکلی مرتب در شلف؛ به‌ویژه در آشپزخانه‌های به سبک وینتیج و روستیک؛ در تقویت سبک دکوراسیون داخلی، بسیار مفید واقع می‌شود. در ترتیب قرار دادن ظروف در شلف، علاوه بر دید و زیبایی، دسترسی آن‌ها را نیز مدنظر قرار دهید. قابلمه، تابه، بشقاب و کاسه‌هایی که هرروز از آن‌ها استفاده می‌کنید را در شلف­ هایی با ارتفاع کم بچینید. وسایل پخت‌وپز کم استفاده ­تر را در شلف ­های بالایی قرار دهید.

شلف شما می‌تواند از یک یا از هر دو طرف باز باشد که در این صورت، بالای کانتر آشپزخانه قرار خواهد گرفت. همچنین، می‌توانید از انواع سبد و تقسیم‌کننده یا دیوایدر برای تقسیم‌بندی فضای شلف در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، استفاده کنید. در طراحی داخلی آشپزخانه بهتر است، وسایلی که قرار است روی گاز بروند را روی شلفی نزدیک به گاز، بچینید. اگر ظروفتان رنگی هستند، شلف چوبی بهترین گزینه برای شماست و اگر به رنگ استیل براق، مشکی یا سفید هستند، شلف استیل نیز گزینه‌ای مطلوب به شمار می‌رود. در کنار استفاده از شلف در طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود می‌توانید ظروف پخت‌وپز خود را درون کابینت‌های با درب شیشه‌ای نیز جای دهید. این کابینت‌ها بسته به برش شیشه­ و یراق­ آلاتشان، حالتی مدرن و یا کلاسیک دارند. این گزینه، باعث محافظت بهتر از ظروف در برابر افتادن و گردوخاک نیز می‌شود.

 

چیدمان ظروف در فضاهای هم سطح در آشپزخانه
منظور از فضای هم‌سطح در آشپزخانه، فضایی است که در ارتفاع مشابهی با کانتر، میز ناهارخوری یا اجاق‌گاز قرار داشته باشد. در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه می‌توانید، ظروف زیبا و درعین‌حال پرکاربرد خود را روی این فضاها بچینید. معمول‌ترین ایده برای چنین کاری، قرار دادن قابلمه یا تابه‌ای زیبا روی اجاق‌گاز است. کتری و قوری نیز می‌توانند، چنین نقشی در طراحی داخلی آشپزخانه داشته باشند. می‌توانید، جایی برای نگهداری ملاقه و کف­گیرهای زیبا و پرکاربرد خود تهیه کنید و آن را کنار اجاق‌گاز، روی میز ناهارخوری یا صبحانه خود قرار دهید. از سطح روی کانتر نیز می‌توانید به‌خوبی برای چیدن بشقاب و کاسه‌های خود استفاده کنید. ظروف مسی و برنجی، گزینه‌ای ایده ­آل برای دکوراسیون کانتر آشپزخانه به‌حساب می‌آیند.

 

کاربرد وسایل پخت و پز در طراحی دکوراسیون آشپزخانه بطور خلاصه
طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، یکی از مهم­ترین مراحل طراحی داخلی هر خانه‌ای محسوب می‌شود. این فضا، یکی از پر رفت­ و­ آمد‌ترین و کاربردی‌ترین فضاهای خانه است که با اوپن شدنش در سال‌های اخیر به نقطه کانونی خانه تبدیل شده است. در طراحی داخلی آشپزخانه، ادوات پخت‌وپز اهمیت بسیاری دارند. ظاهر و رنگ وسایل اصلی پخت‌وپز مانند اجاق‌گاز، مایکروویو، سرخ‌کن و غیره باید با توجه به یکدیگر و سبک و رنگ طراحی کلی آشپزخانه، انتخاب شود. همچنین، ظروف مربوط به پخت­ وپز را هم می‌توان به سه طریق اصلی آویزان کردن، قرار دادن در شلف و کابینت‌های شیشه‌ای و قرار دادن روی سطوح هم‌سطح، در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، مشارکت داد. با استفاده از مطالب گفته‌شده در این مقاله می‌توانید، آشپزخانه‌تان را مطابق با مد روز طراحی کرده و از آن محیطی دلپذیر برای گذراندن وقت بسازید.


موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کاربرد سنگ مرمر در بازسازی خانه
چهار شنبه 3 آذر 1400 ساعت 9:54 | بازدید : 55 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

سنگ مرمر یک سنگ شکیل، لوکس، مقاوم ومستحکم است که در قسمت های مختلف خانه، به کار برده می شود. اگر قصد بازسازی خانه را دارید و یا در حین انجام عملیات بازسازی هستید، به این نوع سنگ توجه داشته باشید و در طراحی سبک دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی خانه از آن بهره ببرید.

 

مزایای استفاده از سنگ مرمر در بازسازی خانه
سنگ مرمر هم در خانه های بزرگ وهم در خانه های کوچک قابل استفاده است. در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه سنگ مرمر در دسته سنگ های گران قیمت قرار می گیرد.  وجود خطوط طبیعی در این سنگ و تنوع زیادی که دارد زیبایی منحصر به فردی به خانه شما می بخشد، بنابراین در هنگام نوسازی و یا بازسازی خانه خود سنگ مرمر را جز گزینه های اصلی خود برای معماری و طراحی دکوراسیون داخلی قرار دهید. علاوه بر استفاده در طراحی داخلی بر روی نما نیز قابلیت اجرا دارد. اگر در خانه کوچکی زندگی می کنید استفاده از سنگ مرمر به عنوان کفپوش همچنان گزینه مناسبی است چرا که رنگ روشن کف، خانه را بزرگتر از آن چه که هست نشان می دهد. در خانه های بزرگ نیز سنگ مرمر نمادی ازخانه ای کلاسیک و در عین حال لوکس است. ترکیب سنگ مرمر با مبلمان مخمل زیبایی خاصی به خانه شما می بخشد. کاربرد سنگ مرمر در آشپزخانه نیز وسیع است. سنگ مرمر را می توان برای دیوار، نما، کفپوش، دیوار پوش و سنگ پیشخوان در پذیرایی، سالن خانه، سرویس بهداشتی و آشپزخانه مورد استفاده قرار داد. تمیز کردن سنگ مرمر بسیار راحت است و گاها با استفاده از آب خالی و دستمال در داخل خانه  و برای نما با واترجت قابل شستشو است.

 

بازسازی خانه با کارویس
مجموعه کارویس با تجربه طولانی مدت در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی خانه و شستشوی نما به همراه یک تیم متخصص شما را در انتخاب متریال، سبک و نوع بازسازی از صفر تا صد کار همراهی می کند. تیم کارویس با دقت، سرعت و دلسوزی مراحل انجام پروژه شما را با کسب رضایت کامل از شما تایید و مرحله بعد را آغاز می کند.

 

موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تاثیرات بازسازی خانه بر فروش آن
سه شنبه 2 آذر 1400 ساعت 9:58 | بازدید : 48 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

بازسازی خانه فرآیندی است که با هدف بهبود وضعیت ظاهری یک بنا یا مقاوم سازی یک خانه فرسوده و کهنه انجام می‌شود. خانه نیز مانند هر چیز دیگری از اثرات گذشت زمان مصون نیست و پس از سال‌های زیاد، مقاومت خود را در برابر عوامل طبیعی مانند برف و باران از دست می‌دهد و مستعد آسیب است، بازسازی می‌تواند جان دوباره به خانه داده و مجددا آن را احیا کند. امروزه هدف از بازسازی خانه‌ها، ترمیم و مرمت و افزایش طول عمر و مقاومت آن‌ها است. پس از بازسازی خانه هم ظاهر آن بهبود پیدا می‌کند و هم از نظر کیفیت و مقاومت در سطح بالاتری قرار می‌گیرد، این امر به خودی خود می‌تواند، در خرید و فروش آن خانه یا بنا تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

بازسازی خانه چیست؟
در ابتدا بهتر است یک تعریف واضح و روشن از بازسازی ارائه دهیم؛ بازسازی خانه فرآیندی است که از طریق آن تغییرات کلی یا جزئی در ساختار یا وضعیت ظاهری یک خانه ایجاد می‌شود. منظور از فرآیند یعنی برای انجام بازسازی، باید یک سری مراحل به صورت منظم و دقیق طی شود. هدف اصلی از بازسازی خانه ، افزایش طول عمر و کارایی منزل است. با گذشت زمان خانه‌ها نیز مقاومت خود را از دست می‌دهند و به یک بنای فرسوده و قدیمی تبدیل می‌شوند؛ اگر می‌خواهید جانی دوباره به خانه خود هدیه دهید، بهتر است مقدمات بازسازی را آماده کنید. گاهی بازسازی خانه، به منظور بهینه کردن فضاهای پرت و بدون استفاده یا تغییر شکل و بهبود وضعیت ظاهری منزل انجام می‌شود. خرید یک خانه جدید یا نقل مکان کردن و جابه‌جایی به محلی دیگر، معمولا با صرف هزینه‌های بسیاری همراه است و مشکلات خاص خود را دارد، در این شرایط بیشتر افراد اقدام به بازسازی می‌کنند تا خانه ایده آل و رویایی خود را بسازند. زمانی که می‌گوییم یک خانه به بازسازی نیاز دارد، به این معنا نیست که آن خانه قابل سکونت نخواهد بود بلکه منظور آن است، گذر زمان و فرسودگی کیفیت و طول عمر آن را کاهش داده و برای مقاوم ساختن آن نیاز به بازسازی دارد. شاید جالب باشد بدانید، بازسازی خانه تاثیر مستقیم و مطلوبی بر روی کیفیت زندگی ساکنان و تقویت روحیه آنان دارد. بازسازی معمولا به دو صورت انجام می‌شود، یا به صورت تزئینی که هدف از آن بهبود وضعیت ظاهری و تغییر شکل خانه است و بازسازی ساختاری که به منظور بهبود در وضعیت کلی و عمومی بنا انجام می‌شود. بازسازی تزئینی مانند تعویض کفپوش، کاغذ دیواری، تغییر رنگ دیوار، نورپردازی داخل خانه، تغییر یا تعمیر کابینت و …. و بازسازی ساختاری مانند تغییر در نقشه ساختمان و افزایش فضا، تغییر و تعمیر لوله کشی‌ها، تبدیل یک فضای پرت به یک فضای بهینه و ساخت زیر زمین.

 

چرا بازسازی خانه را انجام دهیم؟
با افزایش سن ساختمان به تدریج مقاومت آن در برابر عوامل طبیعی مانند زلزله، باد، باران، طوفان و … پایین می‌آید، از این رو برای افزایش کارایی و طول عمر آن فرآیند بازسازی آغاز می‌شود. بازسازی کمک می‌کند تا خانه بار دیگر به یک بنای تازه نفس و جوان تبدیل شود، همین موضوع تاثیر بسزایی در خرید و فروش آن خانه نیز دارد و ارزش و کارایی آن را به طور قابل توجهی بالا می‌برد. بازسازی خانه می‌تواند، به دلیل نقشه نامناسب و قدیمی منزل نیز صورت گیرد. شما می‌توانید در فرآیند بازسازی، نقشه خانه را متناسب با سلیقه و نیاز خود تغییر دهید، به عنوان مثال فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر کرده یا از یک فضای بیهوده و پرت، استفاده بهینه داشته باشید. شما می‌توانید در فرآیند بازسازی خانه، از تکنولوژی و متدهای روز دنیا استفاده کنید و یک خانه دلخواه و دوست داشتنی داشته باشید. شاید جالب باشد بدانید یکی از اهداف بازسازی خانه، افزایش قیمت و ارزش آن بنا است. در بازسازی خانه یک سری تغییرات بنیادی و قابل توجه اجرا می‌شوند که کیفیت و کارایی بنا را افزایش می‌دهند، از این رو تاثیر مستقیمی در قیمت و ارزش آن خانه نیز دارند. قابل ذکر است، تعمیرات که شامل تغییراتی بسیار ابتدایی و جزئی می‌شود با بازسازی تفاوت داشته و تاثیر چندانی در افزایش قیمت خانه ندارد.

 

فواید بازسازی خانه
بدون شک بیشتر ساعت‌ها و روزهای زندگی ما درون خانه سپری می‌شود، ما پس از یک روز کاری خسته کننده برای رفع خستگی و نوشیدن چای به خانه خود می‌رویم و کنار پنجره می‌نشینیم یا در یک روز شاد و پرانرژی تمایل داریم، در خانه خود از دوستان و آشنایان پذیرایی کنیم، از این رو خانه و محل زندگی ما تاثیر مستقیمی روی روحیه و کیفیت زندگی ما و دیگر ساکنان آن دارد. زمانی که خانه فرسوده و قدیمی خود را بازسازی می‌کنیم، طراوت و زیبایی از دست رفته را به آن باز می‌گردانیم. بازسازی خانه کهنه، یک موج پر از انرژی مثبت را به ما انتقال می‌دهد و موجب می‌شود احساس آرامش کرده و از سکونت در آن لذت بیشتری ببریم. هنگامی که بازسازی خانه را انجام می‌دهیم، نقشه آن را مطابق با سلیقه و نیاز خود طراحی می‌کنیم، تا با داشتن خانه دلخواه و رویایی خود احساس بهتری داشته باشیم. یکی از مهم‌ترین فواید بازسازی خانه، افزایش ارزش و قیمت آن خانه است، دلیل آن هم مشخص است زیرا زمانی که تمام نقاط ضعف و نامطلوب یک خانه را از بین ببرید و برای احیا و مرمت آن از یک سری مراحل دقیق و منظم بهره بگیرید که همگی موجب بهبود وضعیت ظاهری و ساختار خانه خواهند شد، بدون شک آن خانه هم به لحاظ کارایی و هم به لحاظ ارزش، پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت.

 

تاثیر بازسازی خانه بر خرید و فروش آن
همان طور که اشاره شد، فرآیند بازسازی خانه شامل تغییرات بنیادی و قابل توجهی می‌شود، که وضعیت ظاهری و سازه یا ساختار بنا را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد. در بازسازی منزل تمام قسمت‌های ساختمان به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد، تا مشخص شود که هر قسمت از خانه به چه نوع بازسازی نیاز خواهند داشت. هم‌چنین، تمام بافت‌های فرسوده، پوسیدگی‌ها، خرابی تاسیسات و … نیز مشخص شده و اقدامات لازم برای آن‌ها اجرا می‌شوند. به طور کلی هدف از بازسازی خانه، حذف نقاط ضعف و ویژگی‌های نامطلوب یک بنا است به گونه‌ای که پس از اتمام آن خانه از هر جهت بی عیب و نقص باشد، هم از نظر وضعیت ظاهری و هم از نظر کیفیت و کارایی. اگر خانه‌ای که در آن سکونت دارید، از نظر ساختاری مقاومت و عمر کافی دارد، می‌توانید از طریق بازسازی آن قیمت و ارزش آن را بیش از پیش افزایش دهید. اگر بازسازی خانه به طور دقیق و اصولی انجام شود و در اجرای آن از متخصصان و مهندسان حرفه‌ای کمک گرفته شود، به خوبی می‌تواند تاثیر مستقیم و بسزایی در ارزش و افزایش قیمت آن خانه داشته باشد و یک برگ برنده در خرید و فروش بنا مورد نظر به حساب آید. هر چه فرآیند بازسازی گسترده‌تر و بنیادی‌تر انجام شود، تاثیر بیشتری در افزایش قیمت خانه خواهد داشت.

 

سخن آخر
هدف از بازسازی خانه تنها مرمت و احیا بنا نیست، گاهی برای افزایش قیمت و ارزش یک خانه، بهترین راه بازسازی است. بازسازی علاوه بر تاثیری که در کارایی و طول عمر خانه دارد، می‌تواند تاثیر بسزایی در خرید و فروش آن نیز داشته باشد، بدون شک ما هم بنایی را به عنوان خانه رویایی و دلخواه خود انتخاب می‌کنیم، که آثار پژمردگی و فرسودگی در آن مشاهده نشود.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازسازی خانه در بهترین زمان
سه شنبه 2 آذر 1400 ساعت 9:57 | بازدید : 70 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

از آن جایی که کار بازسازی خانه دارای مراحل متفاوتی است، بهتر است که یک زمان مناسب برای آن در نظر گرفت تا با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و میزان بازسازی و تهیه مصالح ساختمانی کار با مشکل مواجه نشود. معمولا در اکثر کشور های دنیا فصل تابستان به عنوان فصل بازسازی خانه در نظر گرفته می شود، چرا که تابش نور خورشید و عدم بارندگی کیفیت بازسازی را بالاتر می برد.

از آن جایی که در این فصل به تعداد بازسازی ها اضافه می شود در نتیجه قیمت مصالح بالا می رود، بنابراین شما می توانید در فصلی که کار بازسازی خانه کم است، لیست مصالح مورد نیاز بازسازی خانه را تهیه کنید و متریال را با قیمت مناسب بخرید. البته در این مورد توجه کنید که جای مناسب برای نگهداری این مواد داشته باشید. اگر مکانی برای نگهداری مصالح بازسازی خانه ندارید، بهتر است که آن را تهیه نکنید تا متریال آسیب نبیند.

برای انجام عملیات بازسازی خانه به سراغ پیمانکار هایی که پروژه های زیاد و نیروی انسانی کمی دارند نروید تا مبادا در انجام کار بازسازی خانه شما خللی ایجاد شود. کار بازسازی نیاز به دقت و سرعت بالا دارد تا هر چه زود تر و با کیفیت تر به سرانجام برسد. علاوه بر قدرت انتخاب شما برای انتخاب زمان بازسازی خانه ، در برخی موارد انجام عملیات بازسازی در برخی از فصول سال ناممکن است. برای مثال برای بازسازی نما و یا ساخت یک استخر در حیاط خانه فصل زمستان و فصول دارای بارندگی انتخاب درستی نیستند. برای همین است که زمان بازسازی خانه به اندازه انتخاب نوع متریال و پیمانکار دارای اهمیت است.

مجموعه کارویس با سال ها خدمات و تجربه در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه به همراه یک تیم حرفه ای و متخصص می تواند شما را از صفر تا صد عملیات بازسازی خانه همراهی کند و لذت داشتن یک خانه لوکس ا برای شما به ارمغان بیاورد.


موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 1
:: بازدید ماه : 4
:: بازدید سال : 15
:: بازدید کلی : 1932