اهمیت ضمانت و گارانتی نقاشی نما
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
اهمیت ضمانت و گارانتی نقاشی نما
شنبه 8 مرداد 1401 ساعت 9:58 | بازدید : 32 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما و نقاشی ساختمان

مسئله قرارداد و تعهدات طرفین در پروژه‌های ساختمان، همواره موردبحث بوده و بسیاری از اوقات، سبب دردسر شده است. نقاشی نما نیز یک پروژه ساختمانی نسبتا بزرگ است که به دلیل اهمیتی که در ظاهر ساختمان دارد، نیازمند تجربه و تعهد پیمان‌کار است. هرچقدر هم که پیمان‌کار باتجربه باشد، باید کار خود را تضمین کند. در این مقاله، ضمانت‌هایی که پیمان‌کار باید ارائه کند را معرفی می‌کنیم. سپس باهدف نشان دادن اهمیت گارانتی، مشکلاتی که ممکن است پس از رنگ آمیزی نما برای آن پیش بیاید را مرور خواهیم کرد. درصورتی‌که در شرف بستن قرارداد رنگ آمیزی نما هستید، این مقاله به شما در پیشگیری از خسارت‌های احتمالی کمک خواهد کرد.

انواع ضمانت و دلایل اهمیت آنها در نقاشی نما

به‌طورکلی، دو نوع ضمانت در یک پروژه نقاشی نما وجود دارند. گرفتن هردوی این ضمانت‌ها الزامی است و در غیر این صورت، اسباب موجب شانه خالی کردن احتمالی پیمان‌کار از مسئولیت‌هایش را فراهم می آورد. این ضمانت‌نامه‌ها شامل ضمانت‌نامه حسن انجام کار در حین رنگ آمیزی نما و گارانتی رنگ نما تا مدت معلوم، پس از پایان پروژه است. در اینجا این دو ضمانت‌نامه را معرفی می‌کنیم.

ضمانت نامه حسن انجام کار

یک کارفرما حتما برای پروژه نقاشی نما ، برنامه‌ریزی کرده است. او طبق توافقاتی که با پیمانکار داشته است توقع دارد که در مدت­زمان مشخصی، پروژه به پایان برسد. همچنین، پیمان‌کار تعهد می‌کند که اقدامات مشخصی را به‌منظور بالاتر رفتن کیفیت کار انجام دهد. ازجمله:

  • بهره‌گیری از تعداد مشخصی کارگر
  • استفاده از تجهیزات مشخص و توافق شده
  • رنگ آمیزی نما با رنگ و روشی مشخص
  • تعهد به عدم وارد آوردن خسارت به بخش‌های دیگر ساختمان
  • تعهد به عدم واگذاری پروژه به شخص ثالث

به‌منظور اطمینان از مسئولیت‌پذیری پیمان‌کار نقاشی نما در انجام این تعهدات، باید از او ضمانت حسن انجام کار گرفته شود. این ضمانت‌نامه، معمولا به‌صورت چک و سفته است و مدت مشخصی دارد. این مدت ممکن است، پایان پروژه یا مدتی پس از پایان آن باشد. لازم است که تمامی انتظاراتی که از پیمانکار می‌رود در قرارداد، ذکر شود و در ضمانت اخذشده از وی نیز با عبارتی مانند «بابت حسن انجام کار» یا «حسن تعهد به مفاد قرارداد نقاشی نما» مشخص شوند. سهل‌انگاری در ذکر مسئولیت‌های پیمانکار در قرارداد یا عدم اخذ ضمانت‌نامه از وی می‌تواند به قیمت نیمه‌تمام ماندن پروژه، صرف وقت و هزینه بسیار، مشکلات حقوقی و خراب شدن رنگ نما تمام شود. درصورتی‌که قرارداد، چندمرحله‌ای است، ضمانت‌نامه نیز می‌تواند به تعداد مراحل تقسیم شده و پس از پایان هر مرحله، به پیمانکار عودت داده شود. مبلغ ضمانت نیز معمولا ضریبی از کل هزینه پروژه است.

گارانتی نقاشی نما

گارانتی نقاشی نما درواقع، اطمینان پیمان‌کار از کار و تخصصش را نشان می‌دهد. گارانتی، خیال کارفرما را از بابت اینکه تا مدت‌ها نیازی به نقاشی مجدد نما نخواهد داشت، راحت می‌کند. تنها شرکت‌های ثبت‌شده و دارای مجوز فعالیت می‌توانند، بر روی کار خود، گارانتی ارائه دهند.

واقعیت این است که حتی پیمانکاری که ضمانت حسن انجام کار ارائه کرده است هم می‌تواند در کارش، کم‌کاری کند. نتایج این کم‌کاری، پس از مدتی که از پایان پروژه گذشت، معلوم می‌شود. نمونه‌هایی ازاین‌دست تخلفات عبارت‌اند از:

  • استفاده از کارگران کم‌تجربه و ارزان
  • استفاده از رنگ‌های بی‌کیفیت
  • عدم زیرسازی مناسب
  • عجله در اتمام پروژه و ناقص انجام دادن برخی مراحل

به‌طور مثال؛ اگر پروژه نقاشی نما را در تابستان انجام دهید و از پیمان‌کار خود بخواهید که از رنگ‌های مقاوم در برابر باران اسیدی استفاده کند نتیجه کار او تا زمان بارش باران در فصل پاییز یا زمستان، به تعویق می­افتد. در این فاصله، ممکن است، مدت‌زمان ضمانت حسن انجام کار پیمان‌کار، تمام شود. در اینجاست که گارانتی، مهم جلوه می‌کند. درصورتی‌که با بارش چند باران اسیدی در طول سال، رنگ نما آسیب ببیند، گارانتی می‌تواند، خسارت شما را جبران نماید. مدت‌زمان گارانتی و نحوه جبران خسارت، باید به‌صورت دقیق در قرارداد، ذکر شده باشد. گارانتی نقاشی نما بسته به شرایط ساختمان، آب‌وهوا و هزینه‌ای که کارفرما در نظر گرفته، می‌تواند متفاوت باشد.

عواقب سهل انگاری پیمان کار نقاشی نما

برخی مشکلاتی که ممکن است برای نقاشی نما پیش بیایند، مستقیما به سهل‌انگاری نقاش آن برمی‌گردند. ارائه گارانتی شفاف، معتبر و با مسئولیت‌های مشخص، می‌تواند پیمان‌کار را به انجام مسئولانه کار، وادار کرده و جبران خسارت را تسهیل کند. در اینجا برخی از مشکلاتی که ممکن است به علت سهل ­انگاری پیمان­کار نقاشی نما پیش بیایند را مطرح می‌کنیم.

پوسته پوسته‌شدن رنگ

پوسته‌پوسته‌شدن، دلایل مختلفی دارد. بیشتر این دلایل به کیفیت رنگ و نحوه اجرای نقاشی نما بازمی‌گردند. عدم زیرسازی درست و تمیز کردن نما پیش از نقاشی از عوامل اصلی این خسارت هستند. زیرسازی نقاشی نما حساس‌تر و سخت‌تر از نقاشی داخل ساختمان است. پیمان‌کار باید از تجهیزات مناسب برای این کار استفاده کرده و مطمئن شود که نما عاری از هرگونه آلودگی، قارچ و کپک و مواد شیمیایی است.

علاوه بر این، پوسته‌پوسته‌شدن رنگ پس از نقاشی نما می‌تواند به دلایل زیر نیز پیش بیاید:

  • خشک نشدن لایه‌ها پیش از اعمال رنگ مجدد
  • رنگ آمیزی نما زیر نور شدید خورشید
  • استفاده از رنگ‌های غیر مقاوم در برابر تغییرات دما و نور آفتاب
  • عدم مقاومت رنگ در برابر رطوبت خارجی و باران‌های اسیدی

شوره زدگی

شوره را معمولا با رسوبات نمکی سفیدرنگ روی نقاشی نما می‌شناسیم. اگرچه اصلی‌ترین دلیل این مشکل، نفوذ آب به دیوار و سپس رنگ نما است. بااین‌حال، عدم زیرسازی صحیح رنگ نیز می‌تواند، مزید بر علت باشد. درصورتی‌که نشتی آب از هیچ جای دیوار، سقف و ناودان مشاهده نشود، علت شوره را باید در کم‌کاری نقاش در زیرسازی و برطرف نکردن کامل شوره‌های پیشین، جست.

گچی شدن رنگ

ظاهر رنگ نمای گچی شده، کمی شبیه به رنگ شوره‌زده است. این پدیده به علت آزاد شدن رنگ‌دانه‌های رنگ از نگه‌دارنده آن است که معمولا در مناطق خشک، ازنظر آب‌وهوایی، اتفاق می‌افتد. استفاده از رنگ بی‌کیفیت و نامناسب برای فضای خارجی و عدم زیرسازی با رزین‌های مناسب، ازجمله دلایل گچی شدن نقاشی نما هستند.

طبله کردن یا تاول زدن رنگ

اصلی‌ترین دلیل این مشکل، نقاشی نما زیر نور شدید آفتاب است. اگرچه طبله کردن، خودش را نسبتا زود نشان می‌دهد؛ بااین‌حال اگر دلایل دیگری داشته باشد، می‌تواند تا مدت‌ها پنهان بماند. به‌طور مثال، استفاده از رنگ‌های بی‌کیفیتی که حلال آن‌ها زودتر ازآنچه باید بخار می‌شود، باعث می‌شود که مدتی طول بکشد تا رنگ، تاول بزند.

خلاصه ای از ضرورت ضمانت و گارانتی در نقاشی نما

نقاشی نما پروژه‌ای سخت، زمان‌بر و پرهزینه است که عدم اجرای صحیح آن می‌تواند، خسارات فراوانی به بار بیاورد. به همین دلیل، علاوه بر استفاده از پیمان‌کاران باتجربه و ماهر لازم است که از آن‌ها انواع ضمانت‌نامه و گارانتی نیز دریافت شود. ضمانت حسن انجام کار، مربوط به تعهدات پیمان‌کار در حین انجام نقاشی نما است. اتمام پروژه در زمان مشخص، رعایت مسائل تکنیکی توافق شده و عدم خسارت به ساختمان، ازجمله مواردی هستند که در صورت رعایت نشدن می‌توانند، موجب به اجرا گذاشته شدن سفته یا چک ضمانت شوند. گارانتی نقاشی نما تضمین می‌کند که تا مدت‌زمان مشخص، مشکلی برای رنگ، پیش نخواهد آمد. مشکلاتی مانند پوسته‌شدن، شوره، گچی شدن و طبله کردن رنگ، می‌توانند مدتی پس از نقاشی نما بروز کنند. یک گارانتی شفاف کارفرما را از متحمل شدن خسارت در چنین مواردی در امان نگه ­می­دارد.

اهمیت ضمانت و گارانتی نقاشی نما




موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 41
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 133
:: بازدید ماه : 133
:: بازدید سال : 147
:: بازدید کلی : 2064