نقاشی نمای آپارتمان
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
نقاشی نمای آپارتمان
چهار شنبه 29 تير 1401 ساعت 9:47 | بازدید : 34 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

امروزه نمای ساختمان‌ها در متریال‌های مختلفی اعم از سنگی، چوبی، سیمانی، گرانیت و غیره ساخته می‌شوند که بسیاری از آن‌ها قابلیت شستشو و نقاشی شدن را دارد. زمانی که میزان آلودگی‌ها بیش از حد باشد به جای نماشویی از نقاشی نما استفاده می‌شود که تأثیر زیادی بر زیبایی و مقاومت ساختمان دارد و طول عمر جنس رویی نما نیز افزایش می‌یابد. نقاشی دیوارهای بیرونی ساختمان که از اجزای اصلی نمای ساختمان به شمار می‌رود، باید توسط افراد با تجربه و ماهر انجام شود تا سیمای ظاهری ساختمان زیبایی خاصی به خود بگیرد. از این رو، ما در این مقاله قصد داریم به طور کامل به نقاشی نما آپارتمان بپردازیم.

مراحل نقاشی نما آپارتمان

اصول اجرای نقاشی نمای ساختمان برای سطوح مختلف تقریبا یکسان است و اصولا رنگ آمیزی نما براساس میزان ارتفاع، با استفاده از داربست و یا طناب (راپل) انجام می‌شود. در ادامه به مراحل نقاشی نما خواهیم پرداخت:

مرحله نخست: شستشوی سطح روی نمای ساختمان برای از بین بردن آلودگی‌ها و آماده کردن نما برای زیرسازی با روش‌های مختلف از جمله دستگاه واترجت ضروری است.

مرحله دوم: تعیین محدوده عملیات اجرایی برای نقاشی نما و قرار دادن ابزارآلات مورد نیاز برای بتونه‌ کاری و شستشوی وسایل رنگ‌آمیزی ضروری است تا از پاشیدن رنگ به دیگر نقاط ساختمان جلوگیری شود.

مرحله سوم: پر کردن ترک‌ها، آسیب‌دیدگی‌ها و نقاط غیرهمسطح نما با بتونه کاری باید اجرا شود.

مرحله چهارم: به منظور افزایش عمر رنگ نمای آپارتمان باید چسبندگی بین لایه رنگ و سطح با استفاده از زیرسازی با پرایمر باید اجرا شود. البته قبل از نقاشی نما با سطوح فلزی حتما باید از ضدزنگ استفاده شود.

مرحله پنجم: قبل از شروع عملیات نقاشی نما باید سطوحی که قصد رنگ آمیزی آنها را ندارید، اعم از شیشه‌ها، کف حیاط و چارچوب پنجره‌ها را باید بپوشانید.

مرحله ششم: در مرحله آخر باید نقاشی نما را به تعداد لایه مورد نیاز با استفاده از قلم مو، پیسوله، غلطک و یا دستگاه ایرلس اجرا شود.

انواع رنگ نقاشی نما آپارتمان

امروزه رنگ‌های مورد استفاده برای نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان بسیار متنوع شده است و بنا بر سطح مورد نظر می‌توان بهترین رنگ را برای نقاشی نما انتخاب کرد که در ادامه به معرفی انواع آنها می‌پردازیم.

رنگ اکرلیک

رنگ آکریلیک به دلیل مقاومت و دوام بالا، درخشندگی و انعطاف‌ پذیری و همچنین تنوع بسیار بالا محبوبیت‌ بیشتری برای انتخاب به عنوان رنگ‌های نمای آپارتمان دارد.

رزین آکریلیک

این نوع رنگ قابل‌ استفاده بر روی سطوح گچی، سیمانی، کناف است. رزین آکریلیک با قابلیت آسیب‌‌ناپذیری، ضد قارچ، مقاوم در برابر اشعه u.v خورشید و عدم استنشاق بوی بد طرفداران خاص خود را دارد و البته سطحی سخت بر روی نمای آپارتمان ایجاد می‌کند.

رنگ کنیتکس

نقاشی نما با نوع روغنی رنگ کنیتکس مرسوم است که دو ویژگی عمر بالا و مقاومت در برابر رطوبت این نوع رنگ را برای نقاشی نما محبوب کرده است.

رنگ ‌روغنی

این نوع رنگ برای تمام سطوح خارجی به‌ خصوص نرده، در و پنجره فلزی کاربرد دارد. این رنگ‌ به دلیل مقاومت خوبی که در برابر رطوبت دارد برای نقاشی نما مناسب است و قابلیت شستشو دارد. اما به دلیل خاصیت اشتعال پذیری نباید در تمام سطوح نما استفاده شود.

رنگ اپوکسی

اپوکسی یکی دیگر از انواع رنگ‌های مورد استفاده در نقاشی نمای ساختمان است که به دلیل مقاومت بالا برای رنگ آمیزی کفپوش نیز استفاده می‌شود.

رنگ نانو

رنگ‌های نانو به دلیل قابلیت عایق بودن در برابر نفوذ آب و کیفیت بالا گزینه مناسبی برای نقاشی نما ساختمان است. از دیگر ویژگی‌های این نوع رنگ می توان به آب‌گریزی، ضدآلودگی، ضد گرد و غبار، عایق سرما و گرما، مقاومت بالا و ضد لک بودن آن اشاره کرد.

ویژگی‌ رنگ مناسب نقاشی نما

رنگ نمای ساختمان از انواع مختلف رنگ‌های روغنی، پلاستیک، اپوکسی، آکریلیک، کنیتکس و آکریلیک استفاده می‌شود که هر کدام برای نقاشی نما ساختمان باید دارای خصوصیاتی زیر باشند:

  • دوام و ماندگاری بالا در برابر تغییرات شرایط جوی
  • مقاوم در برابر تابش اشعه خورشید
  • قابلیت شست و شو
  • مقاوم در برابر جذب گرد و غبار
  • عدم اشتعال‌پذیری
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • مقاوم در برابر سرما و گرما

به طور کلی، یک رنگ مناسب برای نقاشی نما ساختمان، رنگی است که دارای کیفیت بالا و منسجم باشد و با گذر زمان از هم گسسته نشود. به عبارت دیگر رنگ نما باید خاصیت الاستیک و یا کشسانی داشته باشد و در برابر ترک‌های ساختمان تا حد زیادی انعطاف‌پذیر باشند. بنابراین، برای نقاشی نمای آپارتمان همیشه از رنگ‌هایی که استانداردهای لازم را برخوردار هستند، انتخاب کنید.

فاکتورهای انتخاب رنگ برای نقاشی نمای آپارتمان

در گذشته تنوع رنگ‌ها برای نقاشی نمای آپراتمان بسیار کم بود اما امروزه با گسترش دانش و تکنولوژی طیف رنگ‌های مختلفی ساخته شده‌اند که در مقابل اشعه نور خورشید، رطوبت و آلودگی مقاوم هستند و سریع آسیب نمی‌بینند. از این رو، افراد در نقاشی نمای آپارتمان خود و انتخاب رنگ هیچ محدودیتی ندارند و می‌توانند رنگ دلخواه خود را برای رنگ‌آمیزی نمای ساختمان انتخاب کنند. با این حال، در هنگام انتخاب رنگ برای نقاشی نمای آپارتمان باید فاکتورهایی را از جمله کیفیت رنگ مدنظر قرار دهید تا متناسب با نوع سطح نمای ساختمان شما انتخاب شود. رنگ مورد استفاده در نقاشی نما ساختمان اگر کیفیت مطلوبی داشته باشد، به خوبی می‌تواند از نمای ساختمان نیز محافظت کند و از آسیب رسیدن به سطح نما تحت تأثیر عوامل بیرونی و زیست محیطی جلوگیری کند. پس در انتخاب رنگ مناسب و با کیفیت از کارشناسانی که اطلاعات کافی در این رابطه دارند، کمک بگیرید.

بهترین زمان نقاشی نما آپارتمان

مناسب‌ترین و بهترین زمان برای اجرای نقاشی نما آپارتمان فصول گرم سال اعم از تابستان و بهار است. هر چه شدت تابش نور آفتاب بیشتر باشد، رنگ نمای ساختمان زودتر خشک می‌شود. هوای بارانی سبب تخریب رنگ اجرا شده بر روی نما می‌شود و هزینه و وقت شما هدر خواهد رفت. بنابراین، با انتخاب مصالح و رنگ مناسب و همچنین بهترین زمان برای نقاشی نما ساختمان در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

قیمت نقاشی نمای آپارتمان

نقاشی نما علاوه بر ساکنان ساختمان برای افرادی که نظاره‌گر نمای آن هستند، بسیار زیبا و جذاب خواهد بود. هزینه نقاشی نما به نسبت نوع رنگ انتخابی متفاوت است و هر چه کیفیت رنگ بالاتر باشد، هزینه نسبتا بالایی را باید پرداخت کنید. معمولا نحوه قیمت‌گذاری نقاشی نما به مشخصاتی مانند ارتفاع ساختمان، نوع متریال نما، نوع متریالی که در رنگ آمیزی استفاده می‌شود و همچنین میزان سختی کار بستگی دارد. در صورتی که برای نقاشی نمای ساختمان‌های دارای ارتفاع، نیاز به برپایی داربست باشد، هزینه‌ آن نیز به هزینه رنگ آمیزی اضافه می‌شود. البته عواملی از جمله نوع رنگ مصرفی، نوع برند انتخابی رنگ، میزان زیرسازی و پیچیدگی و ظرافت کار در کاهش قیمت نقاشی نمای آپارتمان مؤثر خواهند بود.

نقاشی نمای آپارتمان




موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 18
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 277
:: بازدید ماه : 277
:: بازدید سال : 291
:: بازدید کلی : 2208