نقاشی نما ساختمان در فصول سرد سال
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
نقاشی نما ساختمان در فصول سرد سال
یک شنبه 26 تير 1401 ساعت 10:25 | بازدید : 37 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

همه ما می‌دانیم که رنگ در گرما بهتر خشک می‌شود؛ اما گاهی در فصل سرد سال نیز نیاز به نقاشی پیدا می‌کنید. خب در این مواقع باید چه کار کرد؟ اگر بحث نقاشی داخل ساختمان باشد، شاید با افزایش گرما داخل اتاق بتوان تا حدی به خشک‌شدن سریع‌تر رنگ کمک کرد؛ اما وقتی که نقاشی نما ساختمان باشد چه کاری می‌توان انجام داد؟ خب قطعاً در این شرایط امکان گرم‌کردن فضای بیرون خانه نیست! اینکه بخواهیم حدود 6 ماه منتظر بمانیم تا فصل گرم هم سر برسد شاید راه‌حل مناسبی نباشد. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید را درباره نقاشی نما ساختمان در فصول سرد سال را بدانید.

چرا نقاشی در سرما مناسب نیست؟

جالب است بدانید که به‌صورت کلی، نقاشی نما در فصول گرم سال مخصوصاً تابستان توصیه می‌شود. چه نقاشی داخل خانه و چه نقاشی بیرون خانه در فصل تابستان نتیجه بهتری خواهد داشت. خب شاید از خودتان بپرسید که سرما چه تاثیری بر کیفیت نقاشی می‌گذارد؟ زمانی که هوا سرد باشد، رنگ به سختی خشک می‌شود. البته معمولاً در فصل‌های سرد سال، فقط سرمای هوا احساس نمی‌شود. بلکه رطوبت هوا نیز افزایش پیدا می‌کند. اگر خوش‌شانس باشید و باران نبارد، رطوبت و سردی هوا از خشک‌شدن رنگ جلوگیری می‌کنند. به همین خاطر باید منتظر ترک‌های متعدد روی نقاشی باشید. به همین خاطر است که پیمانکاران در فصول سرد سال به مشتریان خود توصیه نمی‌کنند که اقدام به نقاشی نما کنند.

نقاشی داخل ساختمان با نقاشی نما ساختمان تفاوت بسیاری دارد. در نقاشی داخل ساختمان قطعاً بارش باران و برف روی آن تأثیر نمی‌گذارد؛ اما در نقاشی نمای بیرونی، با بارش باران و برف، نقاشی نمای ساختمان آسیب بسیاری خواهد دید. از طرفی شاید دیوارهای داخلی را با استفاده از سیستم‌های گرمایشی مختلف خشک کنند که البته این روش هم چندان توصیه نمی‌شود؛ اما هیچ وسیله‌ای برای خشک‌شدن نمای خارجی توصیه نمی‌شود. وقتی که رنگ به‌خوبی خشک نشود، رنگی که باید را از خود نشان نمی‌دهد. حتی گاهی امکان دارد که رنگ به‌سمت پایین بلغزد که به اصطلاح می‌گویند رنگ شره کرده است. به این ترتیب رگه‌هایی از رنگ را روی نمای بیرونی ساختمان مشاهده خواهید کرد که اصلاً زیبا نیستند. علاوه‌بر این خطوط، می‌توانید شاهد ترک‌های ریز و درشتی باشید که بعد از خشک‌شدن رنگ روی دیوار مشاهده می‌کنید.

چطور باید در سرما اقدام به نقاشی نما کرد؟

وقتی که صحب از نقاشی نما ساختمان در فصول سرد سال به میان می‌آید، اکثر پیمانکاران توصیه می‌کنند که این کار را به فصول گرم سال موکول کنید؛ اما گاهی شرایطی دوری ایجاب می‌کند که باید در همان فصل نقاشی را انجام داد. در این شرایط چاره چیست؟ خب برای هر مشکلی راه‌حلی وجود دارد. در این شرایط باید از رنگ‌های مخصوص برای نقاشی استفاده کرد. بهترین رنگ برای استفاده در نقاشی نما در فصول سرد سال، رنگ‌های ترافیکی سرد ترموپلاست هستند. این رنگ‌ها قدرت چسبندگی بسیار عالی دارند و سریعاً خشک می‌شوند. همچنین در برابر آسیب‌های مختلف نیز مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. البته در بازار رنگ‌های مختلفی با خواص مشابه رنگ‌های ترافیکی سرد ترموپلاست وجود دارند؛ اما این رنگ‌ها بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

رنگ‌های سرد ترافیکی همان رنگ‌هایی هستند که از آن‌ها برای رنگ آمیزی خطوط خیابان و روی آسفالت استفاده می‌کنند. این رنگ‌ها به‌خوبی نما را پوشش می‌دهند و ماندگاری بسیار مناسبی دارند. حتی در برابر باران‌های اسیدی و آلودگی نیز از خود مقاومت نشان می‌دهند. البته این نوع رنگ قیمت بیشتری در مقایسه با سایر رنگ‌هایی که برای نقاشی نما استفاده می‌کنند دارد. پس برخی کارفرمایان بعد از مقایسه قیمت، از نقاشی ساختمان در فصل سرد سال منصرف می‌شوند و ترجیح می‌دهند که تا تابستان صبر کنند!

نقاشی نما بر اساس شرایط محیطی

برای نقاشی نما باید همواره شرایط محیطی را در نظر گرفت. برخی مناطق همانند شمال کشور همواره بارندگی را تجربه می‌کنند و در هر فصلی از سال امکان بارش باران وجود دارد. همچنین در مناطق شمالی، رطوبت بالای هوا باعث می‌شود که در هر فصلی از سال رنگ به سختی خشک شود. در اصل از نظر رطوبت می‌توان گفت که در شمال کشور انگار همیشه زمستان است. مردم در جنوب کشور و کنار خلیج فارس نیز همین مشکل را تجربه می‌کنند. از طرفی برخی مناطق همانند کردستان، تبریز و شهرکرد، در تمامی روزهای سال هوایی سرد را تجربه می‌کنند. پس در حقیقت نقاشی ساختمان باید بر اساس منطقه جغرافیایی باشد. به این ترتیب حتی بدون در نظر گرفتن فصل نیز باید ابتدا موقعیت جغرافیایی بنا را در نظر داشت. برخی مناطق در هر فصل نیاز به رنگ خاصی دارند. پس حتماً از پیمانکار بخواهید تا بر اساس شرایط محیطی حاکم بر منطقه اقدام به خرید رنگ و مواد لازم جهت نقاشی نما ساختمان کند.

نقاشی نما ساختمان در فصول سرد سال




موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 287
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 546
:: بازدید ماه : 546
:: بازدید سال : 560
:: بازدید کلی : 2477