نقاشی نما به وسیله راپل و طناب
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
نقاشی نما به وسیله راپل و طناب
چهار شنبه 22 تير 1401 ساعت 10:4 | بازدید : 39 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

در این مقاله ما قصد داریم شما را تا حدی با نقاشی نما و دلیل اهمیت آن، شیوه های انجامش و ابزار مورد نیازش آشنا کنیم تا در هنگام انجام این کار دچار سردرگمی نشوید. مهم ترین نکته در هنگام انجام نقاشی نما انتخاب رنگ است. سعی کنید از برند های معتبر خرید کنید تا خیالتان از بابت کیفیت راحت باشد. در کشور ما رنگ دارای سابقه طولانی ای است و از سال های گذشته تا به امروز از آن استفاده می شده است. در ابتدا که کشور قادر به تولید این ماده نبود متخصصان این حوزه از ترکیب مواد گیاهی و معدنی برای تولیدش استفاده می کردند. در هنگام نقاشی نما از مهم ترین نکاتی که از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است آب و هوای منطقه است. یعنی رنگی که در شهر های شمالی و مرطوب کشور استفاده می شود به هیچ وجه قابل مقایسه با شهر های خشک نیست.

روش های نقاشی نمای ساختمان 

امروزه روش های مختلفی برای انجام کار نقاشی نما وجود دارد. هر شرکت و یا تیمی با توجه به اهداف خود و ابزار آلاتی که در اختیار دارد از روش خاصی استفاده می کند. البته نکته بسیار مهمی دیگری که در این میان وجود دارد نیاز های کارفرما و ویژگی های سازه است. برای این کار به طور دو روش کلی وجود دارد که اکثر شرکت ها از آن روش ها استفاده می کنند. در ادامه به بررسی آن دو روش خواهیم پرداخت و مزیت ها و معایب هر کدام را به طور مفصل توضیح خواهیم داد..

 نقاشی نما با داربست

یکی از قدیمی ترین روش در این زمینه استفاده از داربست است. این روش مانند تمام روش های دیگر دارای معایب و مزایای زیادی دارد. در سال های گذشته که روش های جدید وارد بازار نشده بودند تقریبا تنها روش موجود برای نقاشی نما استفاده از داربست بود. اما امروزه که روش های کم خطر تر و ارزان تری وارد بازار شده اند دیگر استفاده از داربست در حال کمرنگ شدن است. داربست دارای چند عیب بزرگ است. مهم ترین غیب این روش اشغال فضای زیاد مخصوصا برای سازه های بزرگ است. این نکته می تواند باعث آزار و اذیت رساندن به دیگر شهروندان شود که می تواند باعث اعتراض و یا حتی شکایت آن ها شود. هر چقدر سازه شما بزرگتر باشد نیاز به داربست های بیشتری است تا در روند کار کوچک ترین مشکلی پیش نیاید. نکته منفی دیگر هزینه نسبت بالای آن نسبت به روش های مدرن تر و جدیدتر است. دلیل اصلی استفاده کمتر از داربست امروزه همین است. مردم سعی دارند از روشی که صرفه اقتصادی بالاتری دارد استفاده کنند. یکی دیگر از نکاتی که بهتر است آن را مورد نظر قرار دهید این است که این روش دارای خطرات بیشتری است و ممکن است حادثه آفرین باشد.

نقاشی نما با طناب و راپل

یکی از جدید ترین سیستم هایی که برای نقاشی نما مورد استفاده قرار می گیرد کمک گرفتن از طناب راپل است. در این روش اکثر معایب روش داربست دیگر وجود ندارد و یکی از بهترین و کاربردی ترین روش ها است. بدون شک پر طرفدار ترین روش نقاشی نما با طناب راپل است. اگر برای نقاشی نمای ساختمانتان تصمیم دارید از این روش استفاده کنید خیالتان راحت باشد که هیچ خطری فرد انجام دهنده کار را تهدید نمی کند. یعین ضریب امنیتش بسیار بالاست و این نکته بسیار مهمی است. متاسفانه این ضریب امنیت در روش داربست بسیار پایین است. نکته مهم و قابل توجه دیگر که خوب است بدانید این است که در این روش اصلا هزینه های زیادی ندارد ودارای صرفه اقتصادی بسیار زیادی است. یعنی شما با صرف هزینه کمتر می توانید نقاشی نما خود را انجام دهید. نکته بسیار مثبت دیگر این است که در این روش کیفیت به مراتب بالاتر است. دلیل واضحی هم دارد. دلیلش هم این است که فرد انجام دهنده کار به هر نقطه ای که خواست می تواند دسترسی پیدا کند و نقاشی نما را به نحو احسنت انجام دهد.

مراحل نقاشی نما با طناب راپل

این کار از تخصصی ترین کار های مربوط به ساختمان است. به هیچ وجه فکر نکنید این کار تخصصی نیست و یک کار بسیار ساده و پیش پا افتاده است. برای این کار باید تخصص و مهارت زیادی داشته باشید تا هم کار به نحو احسنت انجام شود و دچار آسییب و خسارتی نشوید. در ادامه سعی داریم شما را مراحل این کار آشنا کنیم تا در هنگام انتخاب فرد مناسب این کار دانش کافی داشته باشید.  مهم ترین کاری که باید پیش از شروع فرآیند انجام دهید از بین بردن آلودگی ها و کثیفی ها است. هر چقدر در سطح نمای شما آلودگی و کثیفی بیشتری وجود داشته باشد از کیفیت و عمر مفید کار شما کاسته می شود. پس حتما به این نکته توجه ای ویژه ای کنید و حتما از کار گذار درخواست کنید تا این کار را انجام دهد. برای این کار از ابزار و دستگاه های مختلفی می توان استفاده کرد. هم اکنون واترجت به دلیل قابلیت هایش و ویژگی هایش بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و از محبوبیت بیشتری بین مردم برخوردار است. ضریب عملکرد این ماشین بسیار بالا است و تا حد بسیار بالایی کثیفی ها را نابود خواهد کرد. مرحله مهم دیگر از بین بردن قیمت هایی است که به مرور زمان دچار آسیب شده اند. سپس باید به سراغ پر کردن شکاف ها بکنید. این مرحله بسیار مهم است و به هیچ وجه در انجام آن دچار غفلت نشوید. دو مرحله تا پایان کار باقی مانده است. انجام پرایمر برای رنگ ها یکی از این مراحل است. البته توجه به این نکته بسیار مهم است که هر رنگ پرایمر خاص خود را دارد و این طور نیست که برای تمام رنگ ها از یک پرایمر استفاده شود. در مرحله نهایی و آخر باید از قلمو ها و غلتک ها برای رنگ آمیزی و نقاشی نمای سازه استفاده کنید. امروزه شرکت های بسیار زیادی کار نقاشی نما را انجام می دهند اما برخی از آن ها متاسفانه برای سود بیشتر اقدام به استفاده از مواد بی کیفیت می کنند که در این میان مشتری بیشترین ضرر را می کند.

نقاشی نما به وسیله راپل و طناب




موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 121
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 213
:: بازدید ماه : 213
:: بازدید سال : 227
:: بازدید کلی : 2144