نقاشی نما به وسیله بالابر
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
نقاشی نما به وسیله بالابر
دو شنبه 20 تير 1401 ساعت 9:48 | بازدید : 39 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی ساختمان

همانطور که می دانید برای نقاشی نما یا نماشویی از ابزارهای متفاوتی برای دسترسی به نما می توان استفاده کرد. یکی از پرکاربردترین این ابزارها، بالابر است. بالابر ها یا کلایمرها از جمله ابزارهایی هستند که برای نقاشی نما می توان از آن ها استفاده کرد. در کنار بالابر، ابزارهای دیگری نیز هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید. داربست و طناب از دیگر ابزارهای رایج برای دسترسی به نمای ساختمان ها محسوب می شوند. اما هر یک از این ابزار مزایا و معایب خاص خود را دارند. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم تا درمورد یکی از پرکاربردترین آن ها یعنی بالابرها، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا با توجه به در نظر گرفتن شرایط ساختمانتان، هر یک از این ابزارها را برای رنگ آمیزی نما استفاده کنید.

علت استفاده از بالابر

اما همانطور که عنوان کردیم علاوه بر بالابر، ابزارهای دیگری نیز برای نقاشی نما و دسترسی به نما وجود دارد. و سوالی که در این بین پیش می‌آید، این است که برتری بالابر نسبت به طناب و داربست چیست؟ و چرا ما باید از بالابر استفاده کنیم؟

داربست

همانطور که شاید خود شما نیز در مورد آن اطلاعاتی داشته باشید، داربست یکی از قدیمی ترین ابزارها برای دسترسی به نما و نقاشی نما محسوب میشده است. داربست در واقع اسکلتی فلزی است که روبه روی نمای یک ساختمان، با استفاده از فلزها نصب می‌شود تا افراد با استفاده از چوب، بر روی آن قرار بگیرند و عملیات نقاشی نما،؛ رنگ آمیزی نما، یا شستشوی نما را انجام دهند. اما برای استفاده از این داربست ها، همانطور که گفتیم، نیاز به فلزاتی مانند آهن داریم. و همانطور که می دانید  قیمت فلزات بسیار بالاست در نتیجه این نوع از ابزارها، برای ساختمان های امروزی، چندان کاربردی نیست. البته توجه داشته باشید که استفاده از این ابزار، برای ساختمان های زیر ده طبقه، هنوز مقرون به صرفه است. اما برای نقاشی نمای ساختمان های بلند و برج ها اصلا مقرون به صرفه نیست.

طناب

استفاده از طناب، از دیگر روش ها و ابزارهایی است که می توان برای نقاشی نما از آن ها استفاده کرد. مزیتی که طناب نسبت به داربست دارد این است که این ابزار به مراتب با هزینه کمتری قابل استفاده هستند. اما موضوعی که در مورد استفاده از این ابزار باید در نظر گرفت این است که افرادی که با استفاده از طناب، اقدام به نقاشی نما می کنند؛ نیاز به تخصص و مهارت بالاتری دارند. درنتیجه بهتر است که اگر قصد استفاده از طناب برای دسترسی به نما را دارید؛ حتما از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

مزایای استفاده از بالابر

اما بالابر چه مزایایی نسبت به طناب و داربست دارد؟ از اصلی ترین مزایایی که باعث می شود تا افراد به جای استفاده از داربست از بالابر استفاده کنند این است که هزینه های استفاده از بالابر، به مراتب خیلی بهتر و کمتر از داربست است. اما موضوع دیگر که در بحث نقاشی نما و رنگ آمیزی نما و به شکل کلی برای کارهایی که در ارتفاع بالا فعالیت می کنند، این است که ایمنی در درجه اول قرار دارد. بالابر نسبت به داربست و طناب، از ایمنی بسیار بالاتری برخوردار است. و شاید به همین دلیل باشد که استفاده از این ابزار به جای سایر ابزار ها برای نقاشی نما و رنگ آمیزی نما توصیه می شود. بحث دیگری که در نقاشی نما و ابزارهای دسترسی به آن وجود دارد، این است که هر چه ابزارها فضای کمتری را از ساختمان اشغال کنند، از مزیت بیشتری برخوردار هستند. بالابرها این ویژگی را نسبت به داربست دارند. یعنی در فرآیند رنگ آمیزی نما، میزان فضای اشغال شده توسط بالابر، به مراتب کمتر از داربست است. در نتیجه عملیات نقاشی نما به درستی انجام خواهد شد. همچنین از نظر سرعت انجام کار نیز بالابرها، در وضعیت مناسبی قرار دارند. کارکنان با استفاده از کلایمر (بالابر) به راحتی و در کمترین زمان ممکن، به نمای ساختمان دسترسی پیدا می کنند و مراحل کار را آغاز می کنند. از دیگر مزیت هایی که می توان برای استفاده از کلایمر نام برد، جابجایی سریع و راحت آن ها است. اگر شما با پیمانکاران در ارتباط باشید، خواهید دانست که جابجایی این ابزار، نسبت به طناب و داربست برای آن ها بسیار ساده تر و سریع تر است.

مراحل نقاشی نما با بالابر

نماشویی

اولین و مهمترین کار در انجام یک عملیات رنگ آمیزی، شستشوی نما است. در نماشویی یک ساختمان، تمام آلودگی های موجود بر روی ساختمان، از بین خواهد رفت. در نتیجه شرایط و مقدمات برای رنگ آمیزی نما فراهم خواهد شد. در نتیجه همانطور که متوجه شدید، اهمیت این مرحله در نقاشی نما، بسیار بالا است.

مرمت

معمولا نقاشی نما بر روی نمای ساختمان های قرار می گیرد که آسیب های زیادی دیده اند. ترک ها و شکستگی ها بر روی نمای ساختمان ها به مرور  زمان افزایش پیدا خواهد کرد. در نتیجه لازم است قبل از اینکه میزان ترک خوردگی بر روی نما زیاد شود، جلوی آن ها را بگیریم. نقاشی نما، یکی از راه هایی است که می توان برای گرفتگی ترک نما، از آن استفاده کرد. قبل از آغاز مراحل نقاشی نما، با استفاده از ابزار و مواد گوناگون، می توان تمام ترک های ساختمان را ترمیم کرد.

اجرای آستر

این مرحله در واقع مرحله آماده سازی نما برای آغاز رنگ آمیزی نمای ساختمان است. در این مرحله با اجرای یک لایه آستر بر روی نما، ساختمان را جهت نقاشی آماده می کنند. در این مرحله استفاده از بالابر یا کلایمر بسیار کمک کننده خواهد بود و در سرعت تمام شدن پروژه بسیار موثر واقع خواهد شد.

نقاشی نما

در مرحله آخر نیز با استفاده از مواد و ابزارهایی مانند کلایمر (بالابر) مراحل نقاشی نما را آغاز می کنند و نمای ساختمان را با دقت کامل رنگ آمیزی می کنند تا ساختمان زیباتر از پیش شود.

جمع بندی

همانطور که می دانید فعالیت نقاشی نما، یک شغل تخصصی است و نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد. حتی با استفاده از ابزارهایی مانند کلایمر که کار را بسیار آسان کرده اند؛ باز هم نقاشی نمای ساختمان ها، نیاز به مهارت بالایی دارد. درنتیجه پیشنهاد می کنیم اگر قصد نقاشی نمای ساختمان خود را دارید حتما از یک تیم با تجربه و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

نقاشی نما به وسیله بالابر




موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 39
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 298
:: بازدید ماه : 298
:: بازدید سال : 312
:: بازدید کلی : 2229