مدت زمان اجرای نقاشی نما
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
مدت زمان اجرای نقاشی نما
دو شنبه 13 تير 1401 ساعت 9:32 | بازدید : 34 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما و نقاشی ساختمان

نقاشی نما از پروژه­ های نسبتا وقت ­گیر ساختمانی است. در انجام این پروژه، عجله می­تواند به­طور مستقیم بر کیفیت کار اثر منفی بگذارد. به همین دلیل، بهتر است پیش از اقدام به رنگ آمیزی نما برآورد تقریبی خوبی از مدت ­زمان انجام آن داشته باشیم که در طول پروژه، مجبور به عجله نشویم. در این مقاله، عوامل موثر بر مدت­زمان اجرای نقاشی نما را معرفی می­ کنیم. درصورتی­ که قصد انجام این کار را دارید با مطالعه این مقاله می­ توانید، برآورد خوبی از طول پروژه داشته و با برنامه ­ریزی لازم آن را کاهش دهید.

عوامل موثر بر مدت زمان نقاشی نما

یکی از مهم­ترین فاکتورها در هر پروژه ساختمانی، زمان است. هم کارفرما و هم پیمان­کار باید به آن آگاه بوده و برایش برنامه ­ریزی کنند. در این فاکتور، عواملی دخیل هستند که با اطلاع از آن ها می ­توان، طول این دوره را کاهش داد. در اینجا، چند مورد از مهم­ترین آنها را مطرح می­کنیم.

آب و هوا

یکی از مهم­ترین عوامل موثر بر مدت­ زمان اجرای نقاشی نما ، فصل است. این عامل از جهات مختلفی تاثیرگذار است. اول از همه اینکه سختی شرایط جوی به شکل قابل­ توجهی، روند کار را کند می­ کند. سرما و گرمای بیش ­ازحد، بارندگی، وزش باد، عبور ریزگرد ها از حد مجاز و آلودگی بیش ­از­حد هوا از جمله این عوامل هستند. علاوه بر این، آب­ وهوا در طول اجرای پروژه نقاشی نما باید به گونه ­ای باشد که لایه ­های رنگ، به­ صورت استاندارد خشک شوند. خشک شدن دیر هنگام لایه ­های رنگ، علاوه ­بر طولانی کردن زمان اجرای پروژه، کیفیت رنگ را نیز تحت­ تاثیر قرار می ­دهد. خشک شدن زود هنگام نیز اگر چه کمی در زمان صرفه­ جویی می­ کند اما با تبخیر زودهنگام حلال رنگ، سبب کاهش استحکام آن می ­شود. با توجه به موارد گفته­ شده، به­ نظر می ­رسد، بهترین فصل برای اجرای پروژه نقاشی نما اواخر بهار و اوایل پاییز باشد. البته آن چه مهم است ویژگی­ هایی مانند نور آفتاب کافی، دمای معتدل، حداقل بودن آلودگی هوا و مواردی از این دست، هستند. بسته به مناطق مختلف کشور، این شرایط می­ توانند در فصول مختلفی، محقق شوند.

شکل، حجم و موقعیت ساختمان

شاید بتوان گفت که شکل و حجم ساختمان و موقعیت محلی آن، مهم­ترین عوامل موثر بر زمان اجرای نقاشی نما هستند. مسلما هرچه ارتفاع ساختمان، بلندتر باشد، رنگ آمیزی نما طولانی­تر خواهد بود. بااین ­حال، باید در نظر داشت که شکل ساختمان و پیچیدگی­ هایی که نمای آن می­ تواند داشته باشد؛ گاهی از ارتفاع نیز مهم­تر است. ساختمانی با نمای تودرتو با اشکال پیچیده هندسی مسلما به زمان بیشتری برای انجام این پروژه نیاز دارد. مساله دیگر، موقعیت محلی ساختمان است. ساختمان ­هایی که در مرکز شهر هستند و دسترسی به نمای آن ها دشوار است، به مدت ­زمان بیشتری برای نقاشی نما احتیاج دارند. این مساله از آنجایی اهمیت پیدا می­کند که در رنگ آمیزی نمای ساختمان ­های نسبتا مرتفع و مرتفع از ادواتی مانند داربست و ماشین بالابر استفاده می­شود. هرچه آزادی عمل بیشتری برای نصب داربست یا حرکت ماشین بالابر وجود داشته باشد، طول این پروژه نیز کاهش خواهد یافت. از طرف دیگر، کاربری ساختمان نیز می­تواند بر سرعت اجرای نقاشی نما تاثیرگذار باشد. در ساختمان­ های تجاری و پررفت­ وآمد، نقاشی با ملاحظات بیشتری انجام می ­شود. ملاحظاتی که قطعا بر سرعت اجرای کار موثر هستند.

شیوه دسترسی به ارتفاع

تکنولوژی مورداستفاده پیمان­کار برای دسترسی به نقاط مرتفع ساختمان، بر سرعت اجرای نقاشی نما اثرگذار است. هرچه این تکنولوژی پیشرفته ­تر باشد، نقاشی نما با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

به­ طورکلی، استفاده از سیستم­ های طناب و راپل­ های پیشرفته، سرعت بیشتری به اجرای پروژه بخشیده و درعین ­حال، اخلال کمتری هم در فعالیت روزمره ساختمان و محل اطراف، ایجاد می­کند. سیستم راپل، آزادی عمل بیشتری به نقاش نما داده و باعث می­شود که بتواند در مدت­زمان کمتری، مساحت بیشتری را پوشش دهد. درنهایت، هرچه تعداد نفرات تیم بیشتر باشد، رنگ آمیزی نما سریع­تر به پایان خواهد رسید.

وضعیت نما پیش از نقاشی

نماهایی که وضعیت سالم­تری دارند به زیرسازی کمتری نیاز داشته و بنابراین، کار رنگ­ زدن­شان سریع ­تر تمام می­شود. معمولا ساختمان­ های نوساز که رنگ ندارند، به زمان بیشتری برای نقاشی نیاز دارند. این امر به این دلیل است که لایه گچ زیر رنگ، نیاز به زیرسازی اساسی و دقیقی دارد که در صورت کوتاهی در انجام آن، نتایج زیان بارش، مدت کوتاهی بعد از نقاشی نما ، نمایان خواهد شد. مسئله بعدی، میزان نیاز نمای ساختمان به شستشو است. وضعیت نمای برخی ساختمان ­ها به قدری وخیم است که لازم است حتما پیش از نقاشی ساختمان ، تحت یک شستشوی اساسی قرار بگیرند. درطرف­ مقابل، نمای ساختمان­ هایی که به ­طورمرتب شسته شده ­اند، این مرحله را سریع ­تر طی می­ کنند.

عوامل تاثیرگذار دیگر در شستشوی نما

در گذشته، مساله خشک شدن رنگ، نوعی چالش بود اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، رنگ ­های مناسب نمای ساختمان تولید شده ­اند که درصورت اعمال آنها در شرایط استاندارد جوی، در مدت ­زمان مناسبی خشک می­شوند. با این­ حال، برندهای مختلف در این مساله اختلاف دارند. تشخیص این که روی چه سطحی چه نوع رنگی زودتر خشک می شود در حیطه تخصص و تجربه تیم اجرایی است. مهارت تیم اجرایی، سرعت آن ها در اجرای کار، خوش­ قولی و استفاده ­شان از تجهیزات به­ روز و کارآمد از دیگر موارد تاثیرگذار بر سرعت اجرای نقاشی نما هستند.

مدت زمان نقاشی نما در یک نگاه

نقاشی نما پروژه ­ای است که به مدت ­زمان خاص خودش برای نهایی­ شدن، نیاز دارد. عوامل متعددی بر این فاکتور اثرگذار هستند که در این مقاله، مهم­ترین آنها را بررسی کردیم. شرایط جوی، شکل، حجم و موقعیت ساختمان، تکنولوژی کار در ارتفاع، وضعیت سلامتی نما و دیگر عوامل جزئی ­تر مانند نوع رنگ و تعهد تیم اجرایی، ازجمله آن ها هستند. با توجه به این موارد و مشورت با پیمان­کار می­توان، برآوردی نسبی از زمان لازم برای نقاشی نما به دست آورده و تا حد امکان، آن را کاهش داد.

مدت زمان اجرای نقاشی نما




موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 63
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 155
:: بازدید ماه : 155
:: بازدید سال : 169
:: بازدید کلی : 2086