نقاشی نمای خانه های قدیمی
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
نقاشی نمای خانه های قدیمی
شنبه 11 تير 1401 ساعت 9:53 | بازدید : 34 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

به نظرتان وقتی که یک خانه قدیمی باشد و دیگر همانند گذشته زیبا به نظر نرسد، باید برای آن چه کار کرد؟ خب روش‌های مختلفی برای بازسازی داخل خانه وجود دارد؛ اما برای بخش بیرونی ساختمان چه راه‌کاری در نظر می‌گیرید؟ به نظرتان شستشوی نما فقط کفایت می‌کند؟ یا اینکه گاهی برای زیبایی ساختمان نیاز به کاری بیش از شستشو خواهد بود؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره نقاشی نمای ساختمان بدانید.

اهمیت نمای ساختمان

نمای ساختمان اولین بخشی از که بازدیدکنندگان از آن دیدن می‌کنند. چه ساختمان مسکونی، چه تجاری و چه اداری باشد، بازدیدکنندگان و مهمانان برای ما اهمیت بسیاری دارند. همان طور که در نگاه اول افراد را از روی ظاهر و لباس قضاوت می‌کنند، ساختمان هم با نمای خود شناخته می‌شود. به همین خاطر است که نمای ساختمان باید همواره شیک، پاکیزه و درخشنده باشد. گاهی ساختمان نیاز به نقاشی نما پیدا می‌کند تا همانند روز اول زیبا به نظر برسد.

نماشویی یا نقاشی نما

نماشویی تا مدتی می‌تواند ظاهر نمای ساختمان را زیبا و درخشان کند؛ اما گاهی رنگ آسیب می‌بیند و به نقاشی دوباره نیاز پیدا می‌کند. پس در این شرایط دیگر نماشویی فایده ندارد و ساختمان به نقاشی مجدد نیاز پیدا خواهد کرد. با نقاشی دوباره نما، انگار ساختمان لباسی نو بر تن می‌کند و همانند روز اول زیبا و درخشان می‌شود.

روش نقاشی نما

روش‌های مختلفی برای نقاشی نما ساختمان وجود دارد. برخی پیمانکاران از روش‌های قدیمی همانند داربست استفاده می‌کنند. روش‌های قدیمی دیگر جایی در دنیای امروز ما ندارند. روش داربست بسیار زمان‌بر و گران‌قیمت است. همچنین باید از تیم مخصوص نصب داربست کمک گرفت. در عین حال روش‌های جدید جایگزین روش‌های قدیمی شده‌اند. در حال حاضر برای نقاشی نما از روش راپل با طناب استفاده می‌کنند. در این روش متخصصان از بالای پشت‌بام با طناب به‌سمت پایین آویزان می‌شوند. به این ترتیب دسترسی مناسب به تمامی بخش‌های نمای ساختمان خواهند داشت. این روش بسیار سریع، ارزان و ایمن است.

از چه رنگی برای نقاشی نما استفاده می‌کنند؟

برای نقاشی نما از رنگ‌های مختلف ساختمانی استفاده می‌کنند. رنگ‌ها را از نظر حلال می‌توان به دو دسته مختلف تقسیم کرد. برخی رنگ‌ها دارای حلال آلی و برخی دیگر دارای حلال غیرآلی هستند. رنگ‌هایی که نیاز به حلال آلی همانند تینر دارند، دیرتر خشک می‌شوند و همچنین بوی تینر یا هر نوع حلال آلی در آن‌ها کاملاً به مشام می‌رسد. به همین خاطر شاید طرفدار چندانی نداشته باشد. از طرفی در حال حاضر برخی رنگ‌های خاص همانند رنگ‌های اکریلیک به بازار عرضه شده‌اند. رنگ‌های اکریلیک بر پایه پلیمر هستند و نیازی به مواد آلی به‌عنوان حلال ندارند. پس می‌توانید از آب به‌عنوان حلال مواد آکریلیک استفاده کنید. وقتی که آب جایگزین حلال‌های آلی شود، این یعنی دیگر خبری از بوی بد نیست. رنگ‌های اکریلیک به سرعت خشک می‌شوند. به همین خاطر مراحل نقاشی نما با سرعت بیشتری انجام می‌شود. دیگر پیمانکاران نیازی نیست تا در هر مرحله رنگ‌کاری، مدت زمان طولانی منتظر بمانند تا رنگ لایه قبلی خشک شود. همین موضوع سرعت پروژه را به‌مراتب بیشتر می‌کند. همچنین جالب است بدانید که رنگ‌های اکریلیک به‌دلیل نوع پلیمر، مقاومت بیشتری در برابر عوامل طبیعی از خود نشان می‌دهد.

بهترین زمان نقاشی نمای ساختمان چه زمانی است؟

بهتر است در شرایط بارندگی، شرایط رطوبت و سردی هوا اقدام به نقاشی نما نکنید. پس به‌صورت کلی می‌توان گفت که شاید شش ماه دوم سال برای نقاشی نما زمان مناسبی نباشد. در این زمان احتمال بارش باران وجود خواهد داشت. در صورتی که حین نقاشی نما بارش باران رخ دهد، قطعاً پروژه با مشکل مواجه می‌شود. همچنین در شرایط رطوبت و سردی هوا نیز رنگ دیرتر خشک می‌شود. در شش ماه دوم سال، تابش آفتاب نیز ملایم است و به قول معروف آفتاب قدرت ندارد. به همین خاطر رنگ به‌خوبی و آنطور که باید خشک نمی‌شود. پس بهتر است که تابستان یا بهار را برای نقاشی انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تابستان بهترین زمان برای نقاشی و رنگ‌آمیزی نما به حساب می‌آید.

انتخاب پیمانکار مناسب در نقاشی

رنگ‌آمیزی نما یک هنر است و نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد. جالب است بدانید که برای آنکه اقدام به نقاشی نمای ساختمان خودتان کنید، باید ابتدا نما را به‌خوبی شستشو دهید. در صورتی که آلودگی، چربی و هرگونه زائده روی نما باقی مانده باشد، رنگ‌آمیزی نما نیز با مشکل مواجه می‌شود. پس در وهله اول باید با پیمانکاری همکاری داشته باشید که به جز رنگ‌آمیزی نما، سایر خدمات در ارتفاع همانند شستشوی نما را نیز انجام دهد. در صورتی که بخواهید با یک پیمانکار دیگر برای شستشو همکاری داشته باشید، هرگونه نقص در نقاشی را ممکن است به گردن شستشوی نما بیاندازند. پس بهتر است با یک گروه پیمانکاری بسیار خبره و حرفه‌ای در زمینه خدمات در ارتفاع همکاری داشته باشید. همچنین پیمانکاران باسابقه، همواره از بهترین متخصصان و بهترین مواد اولیه استفاده می‌کنند تا اعتبارشان همواره حفظ شود. به این ترتیب هم سرعت عمل پروژه بیشتر می‌شود و هم رنگ عمر بیشتری خواهد داشت. بهتر است درباره پیمانکاران تحقیق کنید و نمونه رزرومه آن‌ها را بررسی نمایید. به این ترتیب می‌توانید از زیبای نمای ساختمان خود نهایت لذت را ببرید.

نقاشی نمای خانه های قدیمی




موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 240
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 499
:: بازدید ماه : 499
:: بازدید سال : 513
:: بازدید کلی : 2430