نقاشی نمای خانه های کوچک
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
نقاشی نمای خانه های کوچک
یک شنبه 5 تير 1401 ساعت 11:23 | بازدید : 32 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

مساحت نما از جنبه ­های مختلفی بر فرآیند نقاشی نما تاثیرگذار است. این عملیات معمولا برای یک خانه کوچک، سریع تر و ­کم­ هزینه­ تر است. با­ این­ حال، باید دقت شود که این فرصت ­ها تبدیل به تهدیدی برای رنگ نما نشوند. از نظر زیبایی ­شناسی نیز باید بین انتخاب رنگ برای یک خانه کوچک و بزرگ، تفاوت قائل شد. در این مقاله­ نقاشی نما برای یک خانه کوچک را از جنبه­ های مختلف بررسی می­ کنیم. بخش جداگانه ­ای را نیز به رنگ ­های مناسب برای رنگ نمای یک خانه کوچک، اختصاص خواهیم داد. در صورتی که خانه کوچکی دارید با مطالعه این مقاله، ظاهری جدید به آن بدهید.

سرعت نقاشی نمای یک خانه کوچک

سرعت نقاشی نما یکی از عوامل تاثیرگذار در هزینه آن است. نمای یک خانه کوچک قطعا سریع ­تر از یک خانه بزرگ، رنگ خواهد شد اما لزوما نه با نسبتی برابر نسبت مساحت­ ها. پیش از هر چیز لازم است که مراحل نقاشی نما را بدانیم. این مراحل عبارتند از:

  • شستشوی نما
  • زیرسازی نما
  • نقاشی نما

شستشوی نمای یک خانه کوچک

فرآیند شستشوی نما قطعا در یک خانه کوچک یک یا نهایتا دو طبقه، بسیار سریع­ تر انجام خواهد شد. در صورتی که تعداد نفرات تیم اجرایی زیاد باشند، این عملیات چند ساعتی بیشتر به طول، نخواهد انجامید. با این ­حال از آنجاکه نمای بیشتر خانه ­های کوچک، آجری است، استفاده از تجهیزات واترجت و واترسندبلاست، گزینه مناسبی نخواهد بود. این تجهیزات در صورتی که با سهل ­انگاری استفاده شوند یا آجرهای ساختمان قدیمی باشند، ممکن است باعث آسیب ­دیدگی نما شوند. عمده فرآیند شستشوی نمای یک خانه کوچک با تی و مواد شوینده، انجام خواهد شد. پس می­توان گفت که این فرآیند در یک خانه کوچک از جهتی سریع ­تر و از جهتی کندتر از یک خانه بزرگ با نمای سیمانی، گچی یا سنگی است؛ اما به ­طور­کلی، سریع ­تر خواهد بود. لازم به یادآوری است که شستشوی نما پیش از نقاشی نما به ­منظور از بین بردن آلودگی­ ها و حشرات نفوذکرده در بدنه نما صورت می­گیرد و باید با دقت انجام شود. در غیر این صورت، رنگ نما پس ­ازمدتی با مشکلاتی نظیر برآمدگی و ترک، مواجه خواهد شد.

از دیگر عواملی که باعث می­ شوند شستشوی نماهای کوچک، سریع ­تر انجام شود، موارد زیر هستند:

  • نمای خانه­ های کوچک، کمتر تحت ­تاثیر آلودگی هوا و دود خودروها قرار می­گیرد، چراکه این عوامل آلاینده، اغلب در ارتفاعات بالاتری از جو، ساکن هستند.
  • خشک شدن نمای خانه ­های کوچک، سریع­تر است. این فرآیند باید به ­صورت کامل انجام شود چراکه باقی ماندن رطوبت در نما باعث تخریب رنگ در مدت­ زمان کوتاهی، پس از نقاشی نما می­شود.
  • شستشوی نما در خانه­ های کوچک، بدون نیاز به نصب تجهیزاتی مانند طناب، بالابر و داربست، انجام می­شود. تجهیزاتی که نصب و جابجایی آنها زمان قابل­ توجهی از پروژه را به خود اختصاص می­دهد.

زیرسازی نمای یک خانه کوچک

پس از خشک شدن نما، نوبت به زیرسازی، پیش از نقاشی نما می­رسد. در این مرحله باید سطح نما به­ خوبی برای رنگ ­آمیزی آماده شود. تمامی خلل ­وفرج و جاهایی که احیانا تخریب شده ­اند باید مورد بازسازی قرار گیرند تا سطحی صاف و یک دست برای نقاشی، بدست بیاید. کم بودن مساحت نما و عدم نیاز به کار در ارتفاع، سبب شده است که این مرحله از نقاشی نما برای خانه ­های کوچک، سریع ­تر و با دقت بیشتری انجام شود. از آنجا که انجام این مرحله، نیازمند دسترسی به تجهیزاتی مانند ملات، ماله و سنباده است، کار کردن از روی زمین، دسترسی به این تجهیزات را تسهیل کرده و درنتیجه، سرعت کار افزایش خواهد یافت.

رنگ آمیزی نما

مرحله اصلی نقاشی نما که همان رنگ کردن آن است، مراحل ثابتی دارد. اعمال دو لایه آستر یا پرایمر به­ منظور پیوند بهتر و یک دست ­تر رنگ با نما و درنهایت اعمال لایه رنگ نهایی، اصول نقاشی نما را تشکیل می­ دهند. این مرحله نیز مطابق انتظار، سریع ­تر پیش خواهد رفت. علاوه بر کاهش مساحت، عدم نیاز به کار در ارتفاع و درنتیجه منتفی شدن استفاده از تجهیزات مربوط به این کار نیز سبب تسریع این فرآیند شده ­اند. با این ­حال، ممکن است زمان لازم برای خشک شدن آسترها و رنگ، تفاوت چندانی با ساختمان­ های بزرگ، نداشته باشد. به­ طورمعمول، گفته می­شود که در آب­ وهوای معتدل، باید بین هر دور نقاشی نما یک شب، فاصله وجود داشته باشد. علاوه ­براین، به دلیل اینکه اغلب خانه ­های کوچک دارای نمای آجری هستند، نباید به بهانه کم بودن مساحت، در این کار عجله کرد؛ چراکه نماهای آجری معمولا بیشتر رنگ را به خود جذب کرده و دیرتر خشک می­شوند. مزیت دیگر کم بودن مساحت این است که نقاشان می ­توانند با دقت و تمرکز بیشتری به کار خود بپردازند. آنها می­ توانند، علاوه بر استفاده از ادوات معمول نقاشی نما مانند پیستوله و غلتک، با حوصله و وقت بیشتری، تمامی جزئیات را با قلمو، پوشش دهند. این دقت، درنهایت، به نفع عمر بیشتر رنگ نما تمام می ­شود.

هزینه نقاشی نما برای خانه های کوچک

مسلم است که هزینه نقاشی نما با کاهش مساحت آن، کاهش می­ یابد. برخی از دلایل اصلی این موضوع، موارد زیر هستند:

  • کاهش رنگ، تجهیزات و دیگر مصالح
  • کاهش تعداد کارگران
  • افزایش سرعت نقاشی نما
  • عدم نیاز به تجهیزات کار در ارتفاع

با ­این ­حال، درنظرداشتن برخی نکات، می­تواند از سوء­تفاهم ­های احتمالی با پیمان­کار، جلوگیری کند. ازجمله این نکات این است که درصورتی ­که نمای ساختمان، سنگی یا آجری باشد، رنگ­های مورداستفاده برای آنها به نسبت، گران ­تر هستند. همچنین، ممکن است، سختی شستشوی نما با دست نیز به دستمزد تیم اجرایی، بی افزاید. درنهایت، ازآنجا­که خانه­ های کوچک، اغلب قدیمی هستند ممکن است، فرآیند زیرسازی و شستشوی نما در آنها بیش ­ازحد انتظار، وقت­ گیر باشد.

رنگ های مناسب برای نقاشی نما با مساحت کم

درصورتی­که نمای خانه شما مانند اغلب خانه ­های کوچک، آجری یا سنگی است باید حتما از رنگ­ های مخصوص آجر و سنگ، استفاده کنید. این رنگ­ ها اجازه تنفس بالایی به نما داده و از گیرافتادن رطوبت بین لایه­ های آجری و سنگی، جلوگیری می ­کنند. همچنین، خاصیت کشسانی بالای آنها سبب می­شود که با تغییرات دمایی و تکان­ های کوچک، ترک نخورند. فارغ از مسائل اجرایی، باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که رنگ نمای خانه­ های کوچک می ­تواند، تفاوت­ هایی با ساختمان­ های بزرگ، داشته باشد. استفاده از رنگ ­های گرم و کمی تیره می­تواند، خانه کوچک شما را بسیار خاص و دلنشین جلوه دهد. با­ این ­حال برای اطلاع از رنگ­ های مجاز برای نقاشی نما باید با قوانین شهرداری شهر و منطقه خود، آشنا باشید. اما به ­طورکلی در دنیا رنگ­ های زیر برای رنگ آمیزی نمای خانه­ های کوچک، آزموده شده و نتایج قابل­ قبولی، حاصل شده است.

  • رنگ بژ؛ به ­خصوص برای خانه­ های حیاط­ دار با درختان و گیاهان متنوع
  • تلفیق زرد و قهوه ای که حالتی فانتزی به خانه می ­دهد
  • تلفیق گل­بهی و سفید؛ به­ خصوص برای مناطق ابری، مانند شمال کشور
  • ترکیب دیوار سفید و درب و پنجره ­های سبز؛ به­ خصوص برای مناطق آفتابی و ساحلی
  • ترکیب سفید، نارنجی و خاکستری که برای نماهای هندسی مناسب بوده و ظاهری مدرن به آن خواهد داد

نقاشی نما برای خانه های کوچک در یک نگاه

مساحت نما بیشترین تاثیر را در سرعت و هزینه نقاشی نما می­ گذارد. خانه­ های کوچک، نیازی به تجهیزات کار در ارتفاع ندارند و فرآیندهای شستشو، زیرسازی و رنگ آمیزی نما در آنها با سرعت بیشتری انجام می­شود. با این­ حال، این تصور که هزینه و وقت نیز به نسبتی برابر با مساحت، کاهش می ­یابند، به دلایل ذکرشده در این مقاله، خطاست. ازآنجاکه نمای خانه­ های کوچک، اغلب آجری است، رنگ­ های مخصوص به خود را می ­طلبند که هزینه بیشتری هم دارند. همچنین، ازنظر زیبایی ­شناسی نیز استفاده از ترکیب رنگ­ هایی خاص در نقاشی نما در چنین خانه­ هایی می­ تواند، زیبایی مضاعفی به آنها ببخشد.

نقاشی نمای خانه های کوچک




موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 69
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 328
:: بازدید ماه : 328
:: بازدید سال : 342
:: بازدید کلی : 2259