نقاشی نما بوسیله داربست
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
نقاشی نما بوسیله داربست
چهار شنبه 1 تير 1401 ساعت 12:42 | بازدید : 34 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

در حال حاضر روش‌ها و ترفندهای بسیار مختلفی برای اجرای نقاشی نما بیرونی ساختمان وجود دارد که هر کدام از آنها موجب بازسازی نما و زیبایی هر چه بیشتر ظاهر ساختمان می‌شود. یکی از روش‌های که امروزه به دلیل تراکم و فشردگی ساختمان‌ها با یکدیگر کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد نقاشی نما بوسیله داربست است. به همین دلایل مختلف بسیاری به جای رنگ‌ آمیزی نما با استفاده از داربست، نقاشی در ارتفاع و نقاشی نما ساختمان را با استفاده از روش راپل و طناب انجام می‌دهند. در هر صورت رنگ نما با نصب داربست همچنان برای بسیاری از ساختمان کاربرد دارد و بهتر با این نوع روش رنگ ‌آمیزی بیشتر آشنا شوید. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید تا اطلاعات لازم را در این رابطه کسب کنید.

اهمیت رنگ آمیزی نمای ساختمان‌ها

نقاشی نما یک روش مناسب برای زیباسازی ساختمان و فانتزی و جذاب جلوه دادن نمای ساختمان است. رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان با استفاده رنگ مخصوص نما و با شیوه اجرای متفاوت انجام می‌شود. بر این اساس برای زیباسازی و رنگ کردن نما باید از افراد خبره و ماهر در امر نقاشی نما کمک بگیرید تا بهترین کیفیت و بازدهی را در اجرای رنگ نما شاهد باشید. بنابراین نقاشی نما از آن جهت اهمیت دارد که می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در شاد کردن محوطه ساختمان و همچنین در جذب و دفع انرژی داشته باشد. نقاشی نمای بیرونی ساختمان معمولا با رنگ‌های روشن انجام می‌شود تا جلوه بصری و نمود ظاهری خوبی داشته باشد. در حال حاضر رنگ‌های آکریلیک بهترین بازده و کیفیت را دارند و برای نقاشی نمای ساختمان بسیار مناسب هستند.

مراحل اجرای نقاشی نما

قبل از آغاز عملیات ترمیم و رنگ آمیزی نمای ساختمان ابتدا باید سطح رویی نما را از آلودگی‌ها و گرد و غبار پاک کنیم. برای این امر با استفاده از دستگاه واترجت و آب ملایم سطح نما را شستشو دهیم. نماشویی باعث می‌شود تا رنگی که روی آن می‌زنیم به صورت قوی ثابت شود و میزان عمر و ماندگاری آن افزایش یابد. لازم به ذکر است، سطح نمای سیمانی و کنیتکس را نمی‌توان با واتر جت فشار قوی شست چون کنده شده و قسمتی از کار آسیب وارد می‌کند.

بنابراین مراحل اجرای نقاشی نما و رنگ آمیزی کنیتکس بر روی نمای ساختمان به روش زیر است:

  • شستشوی کامل نما برای جلوگیری از پوسته شدن و کاهش کیفیت رنگ آمیزی و پس زدن رنگ
  • ترمیم، مرمت، درزگیری و ترک‌گیری از سطح نما یا به عبارتی انجام عملیات زیرسازی بر روی سطح نما
  • آسترزنی به نمای ساختمان به وسیله پرایمر
  • اجرای عملیات رنگ آمیزی نمای ساختمان بوسیله رنگ کنیتکس یا آکرولیک با داربست به صورت کارشناسی شده

موقع رنگ آمیزی نما باید دقت شود که در هنگام استفاده از وسایل نقاشی نما از جمله غلتک، قلمو یا پمپ رنگ حرکت دست را به یک جهت یکسان از پایین به بالا یا از راست به چپ انجام دهید تا کیفیت کار افزایش یابد. استفاده از قلمو در هر جهت و به صورت نامنظم باعث می‌شود سطح نما یکدست و صاف نشده و رگه‌هایی در رنگ ایجاد شود و شکلی ظاهری مناسبی پدیدار نشود. همچنین رنگی که برای کار انتخاب می‌شود باید با توجه به نوع سطح نما مثلا رنگ روغنی یا رنگ پلاستیکی انتخاب شود.

چگونگی نقاشی نما با داربست

نقاشی نما با داربست یکی از روش‌های سنتی و قدیمی است که در حال حاضر نیز استفاده از این روش برای برخی از ساختمان‌ها مرسوم است. استفاده از داربست برای انجام خدمات رنگ آمیزی و نقاشی نما ساختمان از ایمنی بسیار کمتری نسبت به روش راپل و یا سایر روش‌های دیگر برخوردار است اما خوشبختانه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن امکانات مناسب، خدمات رنگ نما با استفاده از داربست نیز انجام می‌شود و برای افزایش امنیت کار از کمربند ایمنی مخصوص استفاده می‌شود. برای نقاشی نما با داربست ابتدا عملیات شستشوی نما انجام می‌شود چرا که این عمل موجب از بین رفتن تمامی آلودگی‌های موجود در سطح نمای ساختمان می‌شود و به نوعی یکی از روش‌های زیرسازی قبل از اجرای رنگ نما محسوب می‌شود. در مرحله بعد با نصب داربست متناسب با ارتفاع ساختمان عملیات رنگ آمیزی با رعایت تمام نکات ایمنی آغاز شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی خدمات نقاشی نمای ساختمان بسیار آسان و کم هزینه شده است. چرا که با وجود روش مناسبی مانند راپل دیگر نیازی به بستن داربست نیست و تمامی مراحل نقاشی نمای بیرونی ساختمان با استفاده از طناب انجام می‌شود.

چه مواقعی نیاز به نقاشی نما ساختمان داریم؟

امروزه نمای ساختمان‌ها از متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند. سنگ، چوب، گرانیت و غیره که بسیاری از آن‌ها قابلیت رنگ شدن دارند. یکی از خاص‌ترین روش‌ها برای ایجاد نمای زیبا در ساختمان، رنگ‌آمیزی آن به روش دلخواه است. تلفیق رنگی که باعث زیبایی هرچه بیشتر نمای ساختمان می‌شود، می‌تواند بر زیبایی بافت شهری نیز تأثیرگذار باشد. اما به‌طورکلی در مواقع زیر به خدمات نقاشی نمای ساختمان نیاز داریم.

  • اکثر نماهای ساختمانی از جنس سیمان نیاز به رنگ آمیزی دارد.
  • هنگامی‌که امکان اجرای نماهای سنگین مثل ساختمان‌های بلند وجود نداشته باشد.
  • بازسازی نمای ساختمان‌های رنگ پریده و کم‌رنگ همواره در اولویت است و باید با نقاشی نما آنها را احیا کرد.

قیمت نقاشی نما بوسیله داربست

نقاشی ساختمان بوسیله داربست بر خلاف روش راپل مقداری پر هزینه‌تر است چرا که علاوه بر هزینه‌های مربوط به خرید رنگ مناسب نما و دستمزد اجرای کار باید هزینه‌ای نیز بابت نصب داربست پرداخت کنید. اما به طور کلی قیمت نقاشی نما برای پروژه‌های بزرگ به صورت متری محاسبه می‌شود. البته نوع رنگ کاربردی، انتخاب برند و درجه کیفی رنگ و همچنین ابزار و روش استفاده شده نیز در تعیین قیمت رنگ آمیزی نمای ساختمان مؤثر است. همچنین قیمت نقاشی نما بستگی به وسعت ساختمان دارد در این بین قیمت رنگ نما برج‌ها و آپارتمان‌های مسکونی با یکدیگر تفاوت بسیاری دارد. به طوری که برج‌ها به دلیل زیاد بودن کارشان قیمت آنها کمتر از آپارتمان است.

نقاشی نما بوسیله داربست در یک نگاه

نقاشی نما با داربست یا بدون داربست به شیوه دسترسی به نمای ساختمان و نوع معماری آن بستگی دارد. از دیگر معیارهایی که باید برای انتخاب روش کار رنگ نما در نظر بگیرید ایمنی، سرعت پیشروی کار، حفظ جلوه نما در طول مدت اجرا و کیفیت نهایی کار است. پس با انتخاب یک تیم مجرب و متخصص در این زمینه می‌توانید بیشترین بازدهی و کیفیت را در رنگ آمیزی نما شاهد باشید.

نقاشی نما بوسیله داربست

 




موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 337
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 596
:: بازدید ماه : 596
:: بازدید سال : 610
:: بازدید کلی : 2527