نقاشی نما و ابزار مورد نیاز آن
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
نقاشی نما و ابزار مورد نیاز آن
دو شنبه 30 خرداد 1401 ساعت 11:0 | بازدید : 31 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

برای این که نمای بیرونی هر ساختمان و بنایی زیبا شود، به جای سنگ کار می‌توان به سراغ نقاشی نما رفت که البته بستگی به شرایط محیطی منطقه و محل زندگی شما دارد. چرا که در مناطق شمالی رنگ نمای ساختمان هر لحظه ممکن است در اثر بارندگی، شسته شود. به هر حال اگر تمایل دارید نقاشی نمای ساختمان را انجام دهید تمام جوانب را بسنجید بعد از انتخاب بهترین رنگ برای رنگ آمیزی نما باید وسایل و ابزارهای مورد نیاز را گردآوری کنید تا با استفاده از آنها نتیجه مطلوبی حاصل شود. تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید تا با نقاشی نما و ابزار مورد نیاز آن آشنا شوید.

کارکرد نقاشی نمای آپارتمان

امروزه نمای ساختمان‌های مدرن و نوساز در متریال‌های مختلفی اعم از سنگی، چوبی، سیمانی، گرانیت و غیره ساخته می‌شوند که بسیاری از آن‌ها قابلیت شستشو و نقاشی شدن را دارد. زمانی که میزان آلودگی‌ها بیش از حد باشد به جای نماشویی از نقاشی نما استفاده می‌شود که تأثیر زیادی بر زیبایی و مقاومت ساختمان دارد و طول عمر جنس رویی نما نیز افزایش می‌یابد. نقاشی نمای ساختمان با استفاده از ابزارهای مختلف باید توسط افراد با تجربه و ماهر انجام شود تا ظاهر بیرونی ساختمان زیبایی و جلوه خاصی پیدا کند.

آشنایی با ابزار مورد نیاز برای نقاشی نما ساختمان

نقاشی نما یکی از سریع‌ترین و به صرفه‌ترین روش‌ها برای بازسازی چهره و ظاهر بیرونی یک ساختمان است. رنگ آمیزی نما در افزایش قیمت و عمر ساختمان تأثیر بسزایی دارد. اما در صورت که شما مهارت و توانایی رنگ نما را داشته باشید ارزان‌تر تمام می‌شود ولی برای نمای ساختمان‌هایی با ارتفاع بلند و متراژ گسترده باید از توان تیم حرفه‌ای دارای تجهیزات لازم بهره ببرید. شما را در ادامه با ابزار رنگ آمیزی ساختمان آشنا خواهیم کرد.

انواع قلم مو رنگ برای نقاشی نما

یکی از مقدماتی‌ترین ابزار نقاشی نمای ساختمان، قلم مو رنگ برای ریزه کاری‌ها و پوشش جزییات سطح است. استفاده از انواع قلم مو بستگی به نوع رنگ دارد. مثلا قلم با دندانه‌های نایلونی برای رنگ حلال آب استفاده می‌شود و برای رنگ حلال روغن نیز بهتر است دندانه‌های قلم از جنس طبیعی باشد. همچنین قلم مو از جنس فوم نیز برای کارهای پیچیده‌تر، همانند رنگ آمیزی حکاکی‌های دیوار یا سنگ کاری‌ها و چهارچوب پنجره مناسب است. هرچند قلم مو فومی معمولا یک بار مصرف است چرا که تمیزکردن آن بسیار دشوار بوده و از هم پاشیده می‌شود. البته دو نوع شکل قلم مو در بازار موجود است. قلم با موهای زاویه‌دار که برای رنگ آمیزی گوشه‌های دیوار یا حکاکی‌ها و جزییات ریز کاربرد دارد و قلم با موهای صاف است که در این نوع قلم موها، دندانه‌ها کاملا صافی هستند که همگی به یک اندازه بریده شدند.

پد رنگ آمیزی

پد رنگ آمیزی یک از ابزار مورد نیاز نقاشی نمای ساختمان است که سطحی صاف دارد و معمولا مستطیل شکل است که با دسته‌ای که در پشت خود دارد استفاده از آن را آسان کرده است. رویه آن نیز از جنس فوم است و دندانه‌های کوتاه و عمیقی دارد. این پدها مناسب رنگ آمیزی سطوح صاف و ایجاد رنگ‌های مستقیم در یک خط هستند. از این ابزار رنگ آمیزی می‌توان برای گوشه‌های دیوار یا سطوحی که رنگ آمیزی مرتب و تمیز آن اهمیت بیشتری دارد، استفاده کرد.

غلطک برای رنگ آمیزی نما

غلطک یکی از ابزارهای مهم و اساسی برای نقاشی نما به شمار می‌رود که سبب سرعت بخشیدن به کار رنگ آمیزی نماهای ساختمان و یکدست‌تر شدن آن می‌شود. استفاده از این ابزار گاهی ضروری تلقی می‌شود چرا که بعضی از رنگ‌ها اصلا قابلیت اجرا با قلم نقاشی را ندارند و حتما باید از غلطک استفاده کرد. غلطک در انواع طرح‌دار و ساده در بازار وجود دارد و ابعاد و جنس‌های مختلفی با توجه به نوع رنگ دارد. میزان پرز غلطک و اندازه آن بسیار مهم است. معمولا هر چی پرز غطلک بیشتر باشد رنگ بیشتری را در خود نگه می‌دارد. قبل از استفاده از غلطک کمی آن را مرطوب کنید تا رنگ بیشتری به خود بگیرد و از هدر رفتن رنگ جلوگیری ‌کند. برای رنگ آمیزی با غلطک دقت داشته باشید که دسته‌ای را برای غلطک انتخاب کنید که سایز آن قابل تغییر باشد و بتوانید آن را بلند و کوتاه کنید.

رنگ آمیزی نما با اسپری

اسپری رنگ یکی دیگر از ابزارهای پر کاربرد برای نقاشی نما است و به کار سرعت بیشتری خواهد داد. این نوع اسپری‌ها که به آن‌ها پاشنده دستی نیز می‌گویند در اندازه‌ها و قیمت‌های متنوعی در بازار موجود هستند. اما هنگام رنگ آمیزی با اسپری رنگ باید حتما از ماسک استفاده کنید. چرا که در این روش رنگ در هوا پخش می‌شود و استنشاق آن می‌تواند برای افراد مضر باشد. بنابراین اسپری پاشنده دستی مناسب سطوح وسیع و بخصوص فضای باز و نماهای ساختمان است

نردبان

یکی دیگر از ابزارهای مهم برای نقاشی نمای ساختمان‌ها با ارتفاع کم نردبان است. نردبان‌ها در انواع چوبی، آلومینیومی، آهنی و غیره در بازار موجود هستند که اگر درست انتخاب شوند باعث افزایش ایمنی کار می‌شود.

سنباده

سنباده از جمله ابزار مورد نیاز برای نقاشی نما ساختمان است که برای آماده‌سازی دیوارها جهت رنگ آمیزی استفاده می‌شود. اگر دیوار آسیب دیده یا قبلا رنگ شده است باید کاملا با سنباده سطحی صاف و یکدست بگیرد. برای اینکه کیفیت کار خوب شود باید سنباده‌کشی دیوار و شستشوی آن را قبل از شروع رنگ آمیزی انجام شود تا سطحی کاملا آماده رنگ شدن در اختیار داشته باشید.

کاردک

کاردک یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز نقاشی ساختمان که برای آماده‌سازی دیوارها و سطح برای رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وسیله می‌توانید رنگ باقیمانده روی دیوار را از بین ببرید یا آسیب‌هایی که روی دیوار بوجود آمده را ترمیم کنید.

سخن پایانی

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد، برای نقاشی نمای ساختمان نیاز به ابزار خاصی خواهید داشت. ابزار رنگ آمیزی نمای ساختمان به شما کمک خواهند کرد تا بهتر و با کیفیت‌تر بتوانید نمای ساختمان را رنگ‌آمیزی کنید. هر چه این ابزار پیشرفته‌تر باشند نتیجه نهایی مطلوب‌تر خواهد بود. همچنین باید نحوه استفاده از هر یک را نیز به خوبی بدانید تا از آسیب رساندن به دیوارها جلوگیری شود.

نقاشی نما و ابزار مورد نیاز آن




موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 363
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 622
:: بازدید ماه : 622
:: بازدید سال : 636
:: بازدید کلی : 2553