نقاشی نما با پیستوله
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
نقاشی نما با پیستوله
شنبه 28 خرداد 1401 ساعت 11:16 | بازدید : 29 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

اگر قصد نقاشی نما ساختمان خودتان را دارید، باید بدانید که می‌توانید از روش‌های مختلفی برای نقاشی نما استفاده کنید. به‌صورت کلی از دو روش معمول و رایج برای نقاشی نما استفاده می‌کنند. یک روش، روش پیستوله و یک روش دیگر استفاده از غلطک است. در این مقاله قصد داریم تا روش پیستوله را به شما معرفی کنیم و مزایا و معایب آن را به شما نشان دهیم. به این ترتیب قادر خواهید بود تا به‌خوبی تصمیم بگیرید که کدام روش را برای نقاشی خانه خودتان انتخاب کنید.

چرا نقاشی کنیم؟

در وهله اول باید به این سؤال پاسخ داده شود که چرا باید نقاشی کنیم؟ اصلاً چه زمانی ساختمان نیاز به نقاشی مجدد پیدا می‌کند؟ خب پیش از هر چیز باید این موضوع را بررسی نماییم که نمای ساختمان همانند لباسی است که بر تن می‌کنید. به این ترتیب وقتی که با کسی رو‌به‌رو می‌شوید، در نگاه اول لباس شما به چشمش می‌خورد. وقتی که لباس شما مناسب نباشد، به این ترتیب تأثیر منفی روی او خواهید گذاشت. در عین حال پوشیدن یک لباس شیک، تأثیر مثبتی در ذهن مخاطب به وجود می‌آورد. حال برخی افراد هستند که فقط اقدام به شستشوی نما می‌کنند. این موضوع ار نیز می‌توان باز هم با لباس مقایسه کرد. قطعاً همه ما لباس‌هایمان را می‌شوییم؛ اما پس از مدتی، لباس کهنه می‌شود و ناچار باید آن را تعویض کنیم. نمای ساختمان هم به همین شکل است. هرچقدر هم که اقدام به شستشوی نما کنید، گاهی نما مثل روز اول نمی‌شود. این موضوع را می‌توان به دو بخش مختلف تقسیم کرد. گاهی پیش می‌آید که نمای ساختمان رنگ رفته شده است و نیاز به نقاشی دارد و گاهی هم آنقدر کثیفی به بطن نما رفته که دیگر نمی‌توان با شستشو آن را احیا کرد. در این دو حالت، ساختمان نیاز به نقاشی مجدد خواهد داشت.

روش کار نقاشی نما با پیستوله

برای آنکه اقدام به نقاشی نما با پیستوله کنید، باید یک سری مراحل را پشت سر بگذارید. در وهله اول که باید نمای ساختمان را به‌خوبی شستشو دهید. برخی افراد تصور می‌کنند که نقاشی می‌تواند جایگزینی برای شستشو نما باشد. این در حالی است که اگر پیش از نقاشی نما، اقدام به شستشوی کامل نکنید، رنگ چرک خواهد شد و حتی در برخی مواقع به دلیلی چربی روی نما، رنگ به‌خوبی روی نما نمی‌چسبد. پس پیش از شروع، باید نمای ساختمان را به‌خوبی با کمک مواد شوینده، بشویید. پس از آن باید یک اکیپ مخصوص، با کمک کاردک هرگونه زائده روی نما وجود دارد را از بین ببرند.  هرگونه زائده باعث کاهش کیفیت نهایی نقاشی خواهد شد. پس سطح باید کاملا یکنواخت باشد. پس از آن نوبت به انتخاب روش دسترسی به نمای می‌رسد. در گذشته از روش رایج نصب داربست برای نقاشی استفاده می‌کردند؛ اما در حال حاضر بیشتر از روش راپل استفاده می‌کنند. روش راپل جزو روش‌های سریع و پرطرفدار به حساب می‌آید. البته باید روش نقاشی و تجهیزاتی که به آن نیاز دارید و در دسترس هستند را نیز برای انتخاب روش دسترسی به ارتفاع در نظر بگیرید. برای مثال همین روش پیستوله را باید با توجه به تجهیزاتی که در دسترس دارید در نظر بگیرید. پیستوله یا برقی یا بادی است. در صورتی که پیستوله بادی باشد، نیاز به کمپرسور دارد. به همین خاطر کمپرسور را باید روی تخته چوبی روی داربست قرار دهند. پس نیاز به روش داربست احساس می‌شود. پس از آن رنگ داخل پیستوله ریخته می‌شود و سپس به دقت یک لایه رنگ را روی دیوار می‌زنند. سپس باید منتظر ماند تا رنگ خشک شود و لایه دوم و سوم را اعمال کنند.

مزیت پیستوله در مقایسه با غلطک چیست؟

پیستوله رنگ را به‌صورت پودری و با فشار بسیار بالا روی دیوار پخش می‌کند. به همین خاطر پخش‌شوندگی رنگ با کمک پیستوله به‌مراتب از روش غلطک بیشتر و بهتر است. به این ترتیب رنگ کاملاً روی سطح دیوار پخش می‌شود و یکنواخت و یک‌دست خواهد بود. همچنین باید بدانید با توجه به اینکه رنگ در روش پیستوله به‌صورت کامل پودر می‌شود، رنگ کمتری برای روش پیستوله مصرف خواهد شد. این موضوع نیز یک مزیت بسیار مهم به حساب می‌آید. همچنین در صورتی که قصد نقاشی نما سیمانی را داشته باشید، پیستوله بهترین گزینه خواهد بود. همان طور که می‌دانید، سیمان خلل و فرج بسیاری دارد. به همین خاطر غلطک قادر نیست تا وارد این حفره‌های ریز و درشت مختلف شود؛ اما پیستوله رنگ را پودر کرده و وارد تمامی این حفره‌ها می‌کند.

معایب استفاده از پیستوله چیست؟

پیستوله برای عملکرد نیاز به باد یا برق دارد. همین موضوع محدودیت بزرگی ایجاد می‌کند. در حال حاضر به‌صورت کلی رایج است که از روش راپل برای دسترسی به ارتفاع استفاده کنند. در این روش فرد بین زمین و هوا معلق است. به همین خاطر اتصال سیم برق یا شلنگ باد به پیستوله کمی دردسرساز خواهد شد. از‌این‌رو معمولاً وقتی که بخواهند از روش پیستوله رنگ استفاده کنند، از داربست کمک می‌گیرند. به این ترتیب در هر طبقه و هر بخش، یک تکه الوار قرار می‌دهند و تمام تجهیزات نقاشی روی آن قرار خواهد گرفت. به‌صورت کلی می‌توان گفت که نقاشی نما در هر روش مزایا و معایب خاص به خود را دارد. پس نمی‌توان به‌صورت کامل گفت که کدام روش بهترین راه برای نقاشی نما به حساب می‌آید. باید شرایط خود و ساختمان را در نظر بگیرید و بهترین روش را انتخاب کنید. البته با کمک یک تیم پیمانکاری عالی، می‌توانید از مشاوره آن‌ها کمک بگیرید.

نقاشی نما با پیستوله




موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 269
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 528
:: بازدید ماه : 528
:: بازدید سال : 542
:: بازدید کلی : 2459