رنگ آمیزی و نقاشی نما در هتل ها
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
رنگ آمیزی و نقاشی نما در هتل ها
سه شنبه 24 خرداد 1401 ساعت 10:48 | بازدید : 31 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

نقاشی نما به عنوان یکی از راه های زیبا سازی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. نمای ساختمان همانند پیراهنی بر تن ساختمان است. برخی از نما ها از جنس سنگ، برخی شیشه و برخی دیگر نیز از جنس سیمان است. گاهی نماهای سیمانی، آجری و حتی سنگی برای اینکه جلوه بهتری پیدا کنند نیاز به رنگ آمیزی و نقاشی نما دارند. نقاشی نما برای ساختمان های مختلف مثل بیمارستان ها، منازل مسکونی، مراکز تجاری و حتی هتل ها می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. برخی از هتل ها که نمای آن ها از جنس سیمان، سنگ و یا آجر است برای جلوه بخشیدن به نمای هتل و جذب مشتری از نقاشی نما و رنگ آمیزی نما استفاده می کنند.

مراحل نقاشی نمای هتل ها

انجام پروژه های رنگ آمیزی و نقاشی نما وابسته به اجرای گام به گام مراحل خاصی است تا ظاهر هتل زیباتر و مجذوب کننده تر از قبل شود. رنگ آمیزی نما برای هر ساختمانی دارای مراحل مشترکی است که در ادامه به صورت مختصر آن را توضیح می دهیم:

تمیز کردن سطح نما برای نقاشی نما

برای شروع کار رنگ آمیزی نما باید ابتدا سطحی که قرار است روی آن کار نقاشی را انجام دهیم، به خوبی تمیز شود و اگر نیاز به شستشوی نما دارد، ابتدا آن را به طور کامل بشوییم و پس از آن هر قسمت از نما که دچار آسیب شده است را تعمیر و ترمیم کنیم.

اصلاح برآمدگی ها و تو رفتگی های نما

در مرحله بعدی باید سطح نما را کاملا صاف و یک دست کرد و همه برآمدگی ها یا تو رفتگی ها را اصلاح کرد و سپس برای بار دوم سطح نما را سنباده کشید تا نما کاملا صاف و عاری از هر گونه برآمدگی یا فرو رفتگی شود.

استفاده از پرایمر و یک دست کردن سطح نما

پرایمر گزینه سوم در نقاشی نما و برای زیر سازی رنگ آمیزی نما استفاده می شود. پرایمر سبب می شود که رنگ به خوبی بر روی سطح نما بنشیند و ایراد سطحی نداشته باشد. پس حتما از پرایمر برای زیرسازی نقاشی نمای ساختمان خود استفاده کنید.

رنگ آمیزی نهایی نما و اصلاح مشکلات نهایی نقاشی نما

در مرحله آخر نما را با توجه به سلیقه خود و ویژگی های ساختمان تان رنگ آمیزی کنید و در صورت نیاز یک یا دو دست دیگر رنگ بر روی نما بزنید تا جلوه بهتری پیدا کند. در نهایت ساختمان شما به خوبی نقاشی شده و سبب لذت بیننده می شود.

مجموعه عوامل موثر بر نقاشی نمای هتل

هتل ها معمولا در شهر ها و منطقه های توریستی قرار دارند که برای طراحی آن ها باید به المان ها و فاکتور های گوناگونی توجه شود. برای مثال اگر هتل در شهر های مرطوب و بارانی مثل شهر های نزدیک به دریا یا شهر های شمالی و جنوبی ایران است باید از رنگ هایی استفاده شود که در ابتدا مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشند و در وهله دوم فام رنگی برای ان انتخاب شود که متناسب با شرایط آب و هوایی باشد. استفاده از رنگ های گرم در مناطق سردسیر و رنگ سرد در مناطق گرمسیر از مثال های بارز این فاکتور می باشند. در مناطق جغرافیایی که گرما یا سرمای محسوس تری دارند نیز انتخاب رنگ باید با توجه به مقاومت آن صورت گیرد یعنی بهتر است که در این مناطق از رنگ های با کیفیت و مرغوب با برند های معتبر و مقاوم در برابر حرارت، رطوبت و سرما استفاده شود. حتما تا به اینجای مقاله متوجه اهمیت آب و هوا بر انتخاب رنگ شده اید. انتخاب فام رنگ نیز باید با توجه به موضوع آب و هوا و همچنین کاربری ساختمان انجام شود. در نتیجه به هنگام نقاشی نما هتل ها به محل قرارگیری و منطقه جغرافیایی آن ها دقت کنید.

نقاشی هتل و تاثیر آن در جذب مشتری ها و مسافران

عوامل مهمی مثل قیمت مناسب، کیفیت بالای خدمات و امکانات بالا در انتخاب هتل توسط مسافران نقش دارند. اما می توان گفت که یکی دیگر از عواملی که سبب می شود افراد به یک هتل توجه بیشتری نشان دهند، زیبایی ظاهری آن است. برای اینکه هتل شما پذیرای مهمان ها و مسافران بیشتری باشد باید به همه جنبه های مثبت و اثر گذار در انتخاب هتل توجه کنید. نقاشی نمای هتل می تواند با هزینه های بسیار کمتر از انواع دیگر نما، ظاهر هتل شما را نو تر و زیبا تر کند و مسافران بیشتری را به خود جذب کند.

استفاده از نورپردازی برای جلوه دهی به نقاشی نمای هتل

شاید با خود فکر کنید که رنگ خالی برای نمای ساختمان انچنان جلوه دهنده و خاص نیست اما باید بدانید که راه های زیادی برای جلوه دادن به همان رنگ ساده وجود دارد که توجه افراد را به خود جلب می کند. یکی از راه هایی که از طریق آن می توان به نقاشی نما جلوه بیشتری دهد، استفاده از نورپردازی با طرح، شل و رنگ های خاص و زیبا است. نور همیشه برای برجسته کردن جلوه های خاص و افزایش جلب توجه به کار می آید. پس حالا می توانید نقاشی ساختمان خود را مورد توجه عموم افراد و مسافران خود قرار دهید.

رنگ آمیزی و نقاشی نمای هتل در یک نگاه کلی

در این مقاله سعی شد تا مهمترین ویژگی های نقاشی نما برای نمای هتل ها مورد توجه قرار گیرد. در ابتدای امر، انجام کار نقاشی و رنگ آمیزی نما باید توسط یک تیم حرفه ای و با تجربه انجام شود تا کمترین اختلالی در مقوله نقاشی نما وجود نداشته باشد. کیفیت بالای کار و به اصطلاح کار تمیز از هر چیزی در انجام پروژه ها مهم تر است. البته انجام کار با کیفیت نیازمند متریال و مواد با کیفیت است که معمولا شرکت ها و پیمانکاران با سابقه به این موضوع توجه می کنند تا کارنامه کاری خود را خراب نکنند. انتخاب فام رنگ نیز بر اساس علایق مردم منطقه، سلیقه شخصی صاحب هتل و منطقه جغرافیایی که در آن قرار دارد، انتخاب می شود. در آخر نیز با نورپردازی می توان زیبایی های نمای هتل و کیفیت بالای نقاشی نما را به نمایش گذاشت. قطعا پس از مطالعه این مقاله می توانید به راحتی درمورد تغییرات نمای هتل خود تصمیم گیری کنید.

رنگ آمیزی و نقاشی نما در هتل ها




موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 157
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 249
:: بازدید ماه : 249
:: بازدید سال : 263
:: بازدید کلی : 2180