ابزار های مخصوص رنگ آمیزی برای نقاشی نما
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
ابزار های مخصوص رنگ آمیزی برای نقاشی نما
چهار شنبه 18 خرداد 1401 ساعت 10:44 | بازدید : 73 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

برای انجام پروژه های نقاشی نما به وسایل و ابزار هایی نیاز است که بتوان نما را به خوبی با رنگ پوشش داد. هر چه ابزار و وسایل برای رنگ آمیزی نما کامل تر باشد، مراحل انجام پروژه سهل تر و با سرعت بیشتر پیش می رود. شرکت های متخصص در حوزه نقاشی نما علاوه بر کادر مجرب و آموزش دیده در این زمینه، ابزار کاملی برای انجام کار نیز دارند. اهمیت به داشتن ابزار و وسایل به روز و با امکانات پیشرفته نشان می دهد که تیم ها و یا مجموعه ها برای مشتریان خود ارزش بالایی قائل هستند. پس تا به اینجای مقاله به اهمیت داشتن ابزار و تکنولوژی به روز در عملیات نقاشی نما و نقاشی ساختمان پی برده اید. در ادامه مقاله نیز به بررسی ابزار و وسایل مورد نیاز نقاشی و کاری که با آن ها انجام می شود، می پردازیم.

قلمو برای نقاشی نما

قلمو یک ابزار بسیار ساده و ابتدایی برای نقاشی نمای ساختمان است که در اندازه های مختلف تولید می شود. استفاده از این ابزار برای رنگ آمیزی نمای ساختمان بیشتر برای لکه گیری و یا دسترسی به قسمت هایی است که با ابزار های دیگر قابل دسترسی نیست. بنابراین قلمو یک ابزار نقاشی مبتدی است که در موارد محدودی مثل رنگ آمیزی در و پنجره ها و یا نقاشی نما هایی با ارتفاع کم کاربرد دارد. قلموی مخصوص برای رنگ های روغنی و پلاستیک با یکدیگر متفاوت هستند. البته کم کاربرد بودن قلمو به این معنا نیست که به طور کل نیازی به این ابزار نیست بلکه با وجود قدیمی بودن هنوز کاربردی و قابل استفاده است.

غلطک برای نقاشی نما

غلطک به نسبت قلمو ابزار پیشرفته تری است و موارد استفاده از آن نیز بیشتر است. کار با غلطک به مراتب راحت تر از کار با قلمو است، بعضی از غلطک ها قابلیت تنظیم دسته دارند و به راحتی تا چند متر از نقاشی نمای یک ساختمان را پوشش می دهند. جنس دسته غلطک ها متفاوت است و شما بسته به نیاز و نوع مصرف می توانید یکی از انواع غلطک را انتخاب کنید.

پیستوله برای رنگ آمیزی نما

پیستوله یک ابزار مدرن برای نقاشی نمای ساختمان است که دارای یک مخزن نگه دارنده رنگ است. شما رنگ مورد نظر خود را داخل مخزن می ریزید و با فشار دادن اهرم تعبیه شده بر روی پیستوله رنگ به صورت ذرات بسیار ریز به نما تزریق می شود. پیستوله به خاطر مکانیزمی که دارد به راحتی رنگ را در یک سطح گسترده از ساختمان به صورت یکنواخت پخش می کند. نقاشی با پیستوله از دو ابزار قبلی بسیار راحت تر است و در مدت زمان کمتر مساحت بیشتری از نمای ساختمان را نقاشی و رنگ آمیزی می کند.

سطل مخصوص نقاشی با قلمو

سطل یک ابزار برای مخلوط کردن رنگ ها با یکدیگر و یا مواد مخصوص و به نوعی درست کردن آن است. استفاده از سطل برای کار با قلمو از الزامات است. جنس سطل های رنگ معمولا از پلاستیک است که وزن کمتری دارد و حمل آن را برای نقاش راحت تر می کند. پس حتما برای ترکیب رنگ ها و مواد از سطل مخصوص و جداگانه استفاده کنید.

سینی مخصوص نقاشی با غلطک

برای رنگ آمیزی با غلطک حتما باید از سینی مخصوص رنگ آمیزی غلطک استفاده نمود، چرا که سر غلطک بزرگ است و طراحی اش به شکلی است که نمی توان آن را درون سطل رنگ فرو برد. پس یکی دیگر از ابزار های مهم نقاشی نمای ساختمان، سینی مخصوص غلطک است.

دسته برای انواع غلطک

دسته غلطک برای نقاشی نما های بلند مورد استفاده قرار می گیرد. اگر دسته غلطک شما کوتاه است می توانید با خرید دسته هایی با اندازه های مختلف، نیاز دسترسی به قسمت های بالاتر نمای ساختمان برای رنگ آمیزی را رفع کنید. دسته غلطک های معمولی، غالبا دارای ارتفاع 1 الی 2 متری هستند که تا ارتفاع 3 الی 4 متری را می توانند رنگ آمیزی کنند. دسته های بلند غلطک نیز معمولا تا 4 متر نیز می رسند که با آن می توانید نقاشی نمای ساختمان را تا ارتفاع 5 الی 6 متر پوشش دهید.

نردبان یا چهارپایه

یکی دیگر از ابزار های مورد نیاز برای نقاشی نما های کم ارتفاعی که نیاز به داربست، طناب یا بالابر ندارند، نردبان یا چهارپایه است که از طریق آن می توان به قسمت های بالایی نما دسترسی پیدا کرد. پس نقاش های ماهر علاوه بر ابزار فوق برای رنگ آمیزی ابزاری نیز برای دسترسی به نما دارند. شرکت های پیشرفته برای نقاشی نما ساختمان ها از ابزاری مثل داربست فلزی، بالابر یا کلایمر و طناب استفاده می کنند و برای انجام این کار نیرو های آموزش دیده دارند.

انواع رنگ برای نقاشی نمای ساختمان

مهمترین وسیله برای نقاشی نمای ساختمان رنگ ها هستند که البته باید با متریال دیگری ترکیب شوند تا کیفیت بهتری در پوشش دهی نما داشته باشند. رنگی که برای نقاشی نما انتخاب می کنید باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا به خوبی سطح نما را رنگ آمیزی کند. مقاومت رنگ، جنس رنگ، نوع و برند رنگ نیز براساس جنس نما و نیاز نقاش متفاوت است. برای اینکه رنگ به خوبی بر روی سطح نما بماند باید آن را زیرسازی کرد که این زیر سازی با پرایمر انجام می شود.

انواع رنگ ها به شرح زیر است:

  • اکرلیک
  • روغن
  • پلاستیک
  • کنیتکس
  • اپوکسی
  • نانو
  • رزین اکرلیک
  • و...

بررسی ابزار مورد نیاز نقاشی نما در یک نگاه اجمالی

داشتن ابزار مناسب در هنگام کار رنگ آمیزی نما به نقاش کمک می کند تا کار خود را با دقت، ظرافت و سرعت بیشتری انجام دهد. رعایت ریزه کاری های نقاسی نما با داشتن همه ابزار ها امکان پذیر است. هر چه دقت و اهمیت در کار رنگ آمیزی بیشتر باشد کیفیت و ماندگاری کار نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین بر همه تیم ها و مجموعه های ارائه دهنده نقاشی نما واجب است که ابزار با کیفیت، مناسب و پیشرفته ای را در اختیار داشته باشند. رضایت از پروژه های نقاشی ساختمان سبب جذب مشتریان بیشتر می شود که نهایتا منجر به افزایش درآمد و سود دهی می گردد. انواع قلمو، انواع غلطک، سطل های مخصوص، رنگ با کیفیت، ابزار دسترسی به نما، پیستوله و نقاش خوب از ملزومات نقاشی نمای با کیفیت هستند.

ابزار های مخصوص رنگ آمیزی برای نقاشی نما




موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 68
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 327
:: بازدید ماه : 327
:: بازدید سال : 341
:: بازدید کلی : 2258