مقایسه نقاشی نمای ساختمان های کم ارتفاع با ارتفاع زیاد
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
مقایسه نقاشی نمای ساختمان های کم ارتفاع با ارتفاع زیاد
سه شنبه 10 خرداد 1401 ساعت 10:33 | بازدید : 65 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی ساختمان

نقاشی نما یکی از پروژه‌های ساختمانی است که وابستگی زیادی به ارتفاع ساختمان دارد. نمای ساختمان با هر میزان ارتفاعی که داشته باشد، پس از مدتی، نیاز به رنگ‌آمیزی مجدد پیدا می‌کند. اصلی‌ترین دلیل این موضوع نیز آلوده شدن و از بین رفتن تدریجی رنگ نما براثر بارندگی، تابش نور خورشید و دیگر عوامل است. به‌طورکلی، می‌توان گفت که هرچه ارتفاع ساختمان کمتر باشد، رنگ آمیزی نمای آن آسان‌تر، سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر خواهد بود. در این مقاله با جزئیات بیشتری تأثیر ارتفاع بر نقاشی نما را از جهات مختلف، بررسی می‌کنیم. درصورتی­ که قصد نقاشی نمای ساختمان خود را دارید، مطالعه این مقاله می‌تواند، برآورد درستی ازآنچه در پیش رو دارید را به شما ارائه دهد.

تأثیر ارتفاع بر تجهیزات دسترسی به ارتفاع

به‌طورکلی برای ساختمان‌های بیش از یک طبقه به سه شیوه زیر می‌توان به نما در ارتفاعات بالاتر، دسترسی داشت:

  • نصب داربست
  • استفاده از بالابر مکانیکی
  • استفاده از تجهیزات راپل (آویزان شدن با طناب)

برای رنگ آمیزی نمای ساختمان‌های با ارتفاع کم، از داربست استفاده می‌شود. این سازه، شامل یک سری ستون‌ها و میله‌های افقی فلزی است که با استفاده از تخته‌های چوبی یا پلیت­ های فلزی به طبقات مختلف، تقسیم شده است. استفاده از داربست، تنها برای ساختمان‌های دو یا سه طبقه، معمول است. برای ساختمان‌های با ارتفاع بیشتر باید از دیگر روش‌های دسترسی به ارتفاع استفاده کرد. در مورد ساختمان‌های بسیار مرتفع نیز تنها گزینه، استفاده از تجهیزات راپل است. تجهیزات راپل، شامل یک سری کابل و ماشین‌آلات برای باز و بسته کردن کابل‌ها است. این ماشین‌آلات، به‌عنوان تکیه‌گاه کابل‌ها روی پشت‌بام قرار می‌گیرند. نیروهای نقاشی نما از طناب‌ها یا صورت انفرادی یا بر روی یک عرشه از ساختمان، آویزان می‌شوند. این تجهیزات، نسبت به بالابر مکانیکی، امکان مانور بیشتری برای نقاشان فراهم کرده و در حال حاضر، امن‌ترین روش دسترسی به ارتفاع برای عملیات ساختمانی مختلف است.

تأثیر ارتفاع بر سرعت نقاشی نما

آنچه مسلم است این است که با زیادشدن ارتفاع، نقاشی نما نیز بیشتر طول می‌کشد. بااین‌حال در محاسبه زمان رنگ آمیزی نما ، نکته مهم دیگری را نیز علاوه بر تعداد طبقات باید در نظر گرفت و آن سخت‌تر شدن تصاعدی نقاشی نما در ارتفاع است. هرچه طبقه ساختمان بالاتر برود، نقاشی نمای آن نیز سخت‌تر است. نقاشانی که در ارتفاع کار می‌کنند، به‌هیچ‌عنوان قدرت مانور بسیار کمتری نسبت به نقاشی نما از روی سطح زمین دارند. آن‌ها برای کوچک‌ترین حرکت خود، به همکاران دیگرشان در ماشین بالابر مکانیکی یا روی پشت‌بام، وابسته هستند. علاوه بر این، عوامل جوی مانند باد و آلودگی هوا نیز در ارتفاع، تشدید شده و دید و حرکت نقاشان سخت‌تر می‌کند. به‌این‌ترتیب به هنگام برنامه‌ریزی زمانی برای نقاشی نما بهتر است که سرعت نقاشی طبقات را با ضریب بیشتر از یک، نسبت به سرعت نقاشی در طبقات پایین‌تر، محاسبه کنیم. در انجام این محاسبات، در نظر داشتن این نکته که هر دور رنگ یا آستر که روی نما اعمال می‌شود، مستقل از ارتفاع آن، به حداقل 12 ساعت زمان برای خشک شدن نیاز دارد نیز ضروری است.

تأثیر ارتفاع بر کیفیت نقاشی نما

در ارتفاع پایین، نقاشان می‌توانند کار خود را به‌صورت چندباره بازبینی کنند. این در حالی است که در ارتفاعات بالا، بازگشت به نقطه‌ای که به‌درستی نقاشی نشده، می‌تواند زمان بیشتری ببرد. علاوه بر این، سختی کار در ارتفاع و عدم نظارت اشخاص دیگر سبب می‌شود که احتمال خطا در نقاشی نیز بالا برود. به همین دلیل است که گفته می‌شود باید از نقاشان ماهرتر و باتجربه‌تری برای نقاشی در ارتفاع بالا استفاده کرد. علاوه بر این، در نقاشی طبقات بالا، مسئله کیفیت رنگ و مقاومت آن در برابر نور خورشید، اهمیت به‌مراتب بیشتری پیدا می‌کند. ساختمان‌های کم ارتفاع، کمتر در معرض نور خورشید قرار دارند، این در حالی است که استهلاک رنگ نمای ساختمان‌های مرتفع، به این دلیل و همچنین، دیگر دلایل ذکرشده در قسمت‌های قبل، بسیار بیشتر است.

رابطه ارتفاع و هزینه نقاشی نما

هزینه رنگ آمیزی نما از جهات مختلفی به ارتفاع ساختمان، وابسته است. نه‌تنها هزینه رنگ، نیروی انسانی و سختی کار در ارتفاع، بر هزینه نقاشی نما در ساختمان‌های مرتفع می‌افزاید بلکه به دلایل گفته‌شده در قسمت قبل، لزوم استفاده از رنگ باکیفیت نیز سبب افزایش هزینه رنگ آمیزی نما در ساختمان‌های مرتفع می‌شود. البته و برخلاف تصور، هزینه نصب داربست، چندان ارزان‌تر از تجهیزات راپل نیست. به‌این‌ترتیب، می‌توان گفت، هزینه تجهیزات دسترسی به نما برای یک ساختمان با ارتفاع کم، برابر یا حتی بیشتر از یک ساختمان مرتفع است. البته، هزینه اجاره بالابرهای مکانیکی از هر دو گزینه قبلی، بیشتر است.

دیگر تأثیرات ارتفاع بر نقاشی نما

از دیگر تأثیرات مهم ارتفاع بر نقاشی نما باید به مسئله آلودگی نما در ارتفاعات بالاتر اشاره کرد. معمولا شدت آلودگی در طبقات بالاتر ساختمان‌های مرتفع، بیشتر است. این موضوع، دلایل مختلفی دارد که دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • دود ناشی از آلودگی هوا، به‌ویژه در فصول سرد در ارتفاع بالاتر سطح زمین، ساکن است.
  • در ارتفاعات بالاتر، آلودگی ناشی از زندگی پرندگان و حشرات بیشتر است.

به‌این‌ترتیب، عملیات نماشویی که پیش از نقاشی نما یکی از اقدامات ضروری به شمار می‌رود در ارتفاعات بالا، سخت‌تر و طولانی‌تر خواهد بود. علاوه بر آلودگی نما در ارتفاعات بالا، شدت آسیب‌دیدگی نما نیز به علت تابش مستقیم‌تر نور خورشید، بیشتر است. درواقع، طبقات پایین ساختمان‌ها به دلیل اینکه ساعات بیشتری را در سایه دیگر ساختمان­ها سپری می‌کنند، کمتر در معرض نور مستقیم قرار می‌گیرند. آسیب‌دیدگی بیشتر نما به معنی زیرسازی سخت‌تر و طولانی‌تر است.

سخن آخر

نقاشی ساختمان برای یک ساختمان کم ارتفاع، می‌تواند پروژه‌ای به‌کلی متفاوت، نسبت به ساختمانی با ارتفاع زیاد باشد. اولین مسئله‌ای که ارتفاع به این پروژه تحمیل می‌کند، شیوه دسترسی به ارتفاع است. معمولا برای ساختمان‌های کوتاه، از داربست و برای ساختمان‌های متوسط و مرتفع، به ترتیب از بالابر مکانیکی و راپل استفاده می‌شود. آلودگی و آسیب‌دیدگی بیشتر نما در طبقات بالا، لزوم استفاده از رنگ باکیفیت­تر و بهره‌گیری از نقاشان باتجربه‌تر نیز ازجمله مواردی هستند که در نقاشی نما برای ساختمان‌های مرتفع، باید در نظر گرفت. به‌طورکلی، می‌توان گفت که هزینه، زمان و سختی کار این پروژه با افزایش ارتفاع، رابطه مستقیم دارد. بااین‌حال، شاید این رابطه مستقیم، همواره با همان محاسبات و نسبت­ هایی که انتظار می‌رود، همراه نباشد.

مقایسه نقاشی نمای ساختمان های کم ارتفاع با ارتفاع زیاد




موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 354
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 613
:: بازدید ماه : 613
:: بازدید سال : 627
:: بازدید کلی : 2544