مراحل گام به گام برای نقاشی نما
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
مراحل گام به گام برای نقاشی نما
یک شنبه 1 خرداد 1401 ساعت 13:8 | بازدید : 71 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

نقاشی نما یکی از ترفند های زیباسازی نما است که همچنان دارای طرفداران زیادی است و قابلیت اجرا بر روی اغلب نما های ساختمان ها را نیز دارد. با توجه به اینکه نقاشی نما یک کار پر طرفدار و در عین حالا دارای هزینه های مناسب است، بهتر است قبل از اینکه درمورد اعمال آن بر روی نمای ساختمانتان تصمیم گیری کنید، کمی اطلاعات خود را درباره نقاشی نما و مراحلش بالاتر ببرید. در ادامه این مقاله اطلاعاتی که مورد نیاز شما است، توضیح داده می شود.

مراحل نقاشی نما

نقاشی نما دارای مراحلی است که ترتیب رعایت آن ها بسیار حائز اهمیت است. بنابراین با دقت مطالب زیر را مطالعه کنید و ترتیب آن ها را به خاطر بسپارید تا دچار مشکل نشوید. اگر این مراحل را به خوبی انجام دهید، قطعا کیفیت کار شما خیل یبهتر می شود.

گام نخست: زیرسازی برای نقاشی نما

برای زیرسازی و فراهم کردن شرایط متناسب با نقاشی نما اقداماتی لازم است. اگر نمای ساختمان دارای برجستگی یا فرورفتگی است، بهتر است در ابتدا این وضعیت درست شود. تعمیرات نما به طور کامل انجام شود. پس از انجام تعمیرات بر روی نما و از بین بردن ناهمواری ها باید چند مرحله سنباده کشیده شود تا سطح نما به خوبی صاف و مسطح شود. اگر نمای ساختمان کثیف است، بهتر است قبل از شروع نقاشی نما ، عملیات شستشوی نما را برای آن اجرا کرد تا رنگ به خوبی به سطح نما بچسبد. پس از شستشوی نما اجازه دهید تا به خوبی خشک شود و سپس اقدام به اجرای مراحل بعدی نقاشی نما کنید. البته انجام تمام این مراحل مستلزم پیدا کردن تیم پیمانکاری مناسب برای نماشویی و نقاشی نما است.

گام دوم: اجرای پرایمر و زیرسازی رنگ

پرایمر ماده شیمیایی است که قبل از اجرای نقاشی نما بر سطح نما زده می شود تا نما را برای چسبندگی رنگ آماده کند. با استفاده از پرایمر می توان قدرت و ماندگاری رنگ نما را افزایش داد. وقتی از پرایمر برای زیرسازی استفاده می شود؛ رنگ خیلی راحت تر و بهتر بر سطح نما می نشیند. خلل و فرج کمتری در رنگ بوجود می آید و نقاشی نما زیبا تر می گردد.

گام سوم: اجرای اولین لایه رنگ در نقاشی نما

پس از انجام تمام مراحل قبلی با دقت و کیفیت مناسب، سومین مرحله اجرای دست اول رنگ برای نقاشی نما ساختمان است. در این مرحله با استفاده از ابزار و وسایل متناسب با نمای ساختمان می توان نما را رنگ امیزی کرد. اما به این نکته توجه داشته باشید که در برخی از نما ها نیاز است که نما چند بار نقاشی شود.

مرحله چهارم: رنگ آمیزی نما برای اصلاح

در این گام، مرحله اول نقاشی نما انجام شده است ولی امکان وجود خلا هایی در نما وجود دارد بنابراین باید یک تا چند بار دیگر نما رنگ آمیزی و لکه گیری شود. پس از اینکه نما چند بار نقاشی شود دیگر خلل و فرجی در ان مشاهده نمی شود و کیفیت رنگ بیشتر می شود. ماندگاری رنگ بر روی سطح نما افزایش می یابد و زیبایی نما چند برابر می شود.

مرحله آخر: اصلاحات نما

در این مرحله به خوبی نما را چک کنید تا مشکلی در آن وجود نداشته باشد. در صورت مشاهده هر گونه مشکل آن را با متخصص و رنگ کاری که استخدام کرده اید در میان بگذارید تا همه مشکلات به طور کامل حل شود. معمولا با انجام مراحل بالا با دقت و ترتیبی که ذکر شد، هیچ مشکل خاصی بوجود نمی آید. پس این نکته خیلی مهم است که از ابتدای شروع کار، همه چیز با کیفیت و دقت لازم انجام شود تا در انتهای کار هر دو طرف یعنی پیمانکار و کارفرما از نتیجه راضی و خوشنود باشند.

ابزار لازم برای نقاشی نما

برای نقاشی نمای ساختمان به ابزار هایی مثل سطل رنگ، انواع قلمو در سایز های مختلف ، غلطک، سطل مخصوص غلطک، فرچه، پیستوله، غلطک های تلسکوپی یا دارای قابلیت تنظیم دسته، انواع رنگ و پرایمر نیاز است تا انجام پروژه نقاشی نما به خوبی انجام شود.

روش های دسترسی به نما جهت نقاشی نما

روش های دسترسی به نما برای رنگ آمیزی و نقاشی به عوامل متعددی بستگی دارد. ارتفاع و مساحت کل نما یا محل قرار گیری نما در اینکه چگون می توان به سطح نما دسترسی پیدا کرد موثر است.

روش دسترسی با داربست: این روش بیشتر برای نما هایی با ارتفاع کمتر مناسب است، استفاده از داربست هزینه بر و زمان بر است. ایمنی کار با داربست بسیار پایین است و خطرات مختص به خود را دارد. بهتر است در هنگام کار با داربست برای نقاشی نما دقت بیشتری به خرج دهید.

روش دسترسی با طناب: یکی از معمول ترین روش های دسترسی به نما که خطرات کمتری نسبت به استفاده از داربست دارد، استفاده از طناب است. در این روش نقاش ساختمان به راحتی به قسمت های غیر قابل دسترسی نما دست پیدا می کند. هزینه های آن نسبت به روش های دیگر بسیار پایین تر است. این روش برای دسترسی به هر نوع ساختمان با هر ارتفاعی مناسب است.

روش دسترسی با بالابر: این روش بسیار گران قیمت اما با امنیت بالا است. در این روش دسترسی نقاش به نما برای رنگ آمیزی و نقاشی نما محدود تر است و در بین روش های دیگر کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و برای ساختمان هایی با ارتفاع متوسط کاربردی تر است.

مراحل نقاشی نما به اختصار

پس همانطور که مطالعه کردید نقاشی نما دارای چند مرحله زیرسازی و تمیز کاری، پرایمر و رنگ آمیزی به دفعات برای اصلاح و لکه گیری است که همه این کار ها با ابزار مخصوص به خود انجام می شود. در انجام تمام این مراحل دقت و کیفیت را مورد اهمیت قرار دهید.

مراحل گام به گام برای نقاشی نما




موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 92
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 351
:: بازدید ماه : 351
:: بازدید سال : 365
:: بازدید کلی : 2282