بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
تعمیرات و بازسازی خانه
دو شنبه 22 آذر 1400 ساعت 10:37 | بازدید : 60 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

تعمیرات و بازسازی خانه معمولاً به فعالیت هایی گفته می‌شود که با انجام دادن آن بر روی بنا یا همان خانه عمر ان افزایش پیدا خواهد کرد و به ماندگاری منزل کمک می‌کند. البته در نظر داشته باشید که بازسازی خانه قوانین و روش های خاص خود را دارد. معمولا خانه های قدیمی و کلنگی نیاز بیشتری به بازسازی و تعمیرات دارند. در نظر داشته باشید زمانی که شما قصد دارید تا برای تعمیرات و بازسازی منزل خود اقدام نمایید؛ باید عوامل مختلفی را مد نظر قرار دهید مانند میزان بودجه در دسترس و … با مشخص شدن این میزان بودجه شما می‌توانید اقدام به بازسازی نمایید. پس از آنکه میزان بودجه و نیاز خود را از تعمیرات و بازسازی منزل مشخص کنید باید به سراغ بازسازی خانه بروید. به طور کلی می‌توان گفت بازسازی منازل شامل دو مرحله کلی است. بازسازی زیرساخت ساختمان و بازسازی دکوراسیون ساختمان. در نظر داشته باشید که بازسازی زیرساخت ساختمان معمولا شامل تغییرات عمیق قسمت های حیاتی مثل لوله کشی، برق کشی و … می‌باشد. بازسازی دکوراسیون نیز مربوط به ظاهر و زیبایی دیزاین داخلی می شود که شما می‌توانید آن را نوسازی کنید.

برآورد هزینه بازسازی ساختمان بسیار مهم است. هر فردی قصد دارد تعمیرات و بازسازی خانه انجام دهد، هزینه آن را مد نظر قرار می‌دهد. سعی کنید در ابتدای کار هزینه بازسازی ساختمان را برآورد کنید. به طور کلی می‌توان گفت اگر خانه ها کلنگی و بسیار قدیمی باشند معمولاً هزینه های آن شامل موارد زیر می‌باشد:.

  • هزینه خرید مصالح
  • هزینه حمل و نقل زباله
  • هزینه تعمیرات در صورت نیاز
  • هزینه تغییر دکوراسیون خانه در صورت نیاز
  • هزینه مجریان پیمانکاران کارگران و نیروهای استفاده شده در پروژه بازسازی

و ….

بهتر است بدانید که هزینه مجریان و پیمانکاران معمولاً به صورت روزمزد و کنترات محاسبه خواهد شد. در پروژه هایی که معمولا متراژ کمتری دارند مجریان سعی می‌کنند به صورت روز مزد انجام دهند چرا که در این موارد کنتراست مقرون به صرفه نخواهد بود. اما روش کنتراست فرقی نمی‌کند که متراژ ساختمان و زمان کار چقدر باشد. بلکه بر حسب متراژ معمولاً انجام می‌دهند.

 

انواع بازسازی خانه های قدیمی
 

بازسازی سبکی
در برخی موارد فرد قصد دارد تا سبک و معماری خانه ای که قرار است برای بازسازی انجام شود: بازسازی را با کمترین تغییرات انجام دهند. یعنی به طور کلی سبک منزل تغییرات زیادی نداشته باشد. در نظر داشته باشید که در اینجا تعمیر و تعویض نکردن به معنای رعایت سبک معماری است که قطعات مشابه و جدید جایگزین کرده و سبک را رعایت نمایند.

 

بازسازی حفاظتی
معمولاً بازسازی حفاظتی بیشتر در خانه های قدیمی هستند. چرا که خانه های قدیمی و کلنگی نیاز به عملیات های بازسازی و تعمیرات عمیق‌تری دارند. به طور کلی می‌توان گفت که این ساختمان ها از لحاظ ساختاری ضعیف بوده و هدف از تعمیر و بازسازی آن تقویت ساختار در دیوارها، ستون ها و … است. توجه داشته باشید که خانه‌های قدیمی معمولاً از حساسیت بالایی در بازسازی قرار برخوردارند که باید بررسی‌های دقیق در خصوص شرایط و چگونگی اجرای بازسازی انجام شود.

 

نکات بازسازی منزل قدیمی
برای تعمیرات و بازسازی خانه قدیمی و کلنگی شما باید نکاتی را در نظر داشته باشید. در ادامه این قسمت قصد داریم برخی از این نکات را برای شما بازدیدکنندگان گرامی ذکر کنیم تا بتوانید به صورت اصولی و کاملا آگاهانه نسبت به بازسازی و تعمیرات منازل قدیمی اقدام نمایید.

 

اجرا و نوع پوشش دیوار ها
در نظر داشته باشید یکی از نکات بسیار مهم در بازسازی خانه ها اجرا و نوع پوشش دیوارها بوده که جزء دکوراسیون داخلی است. شما برای نوع پوشش دیوارها گزینه های بیشتری را پیش رو دارید که می‌توانید با توجه به نیازهای خود و خانواده خود نوع مناسب آن را انتخاب نمایید. برخی از پوشش دیوارها عبارتند از: پوشش سه بعدی پوستر، سه بعدی دیوارپوش، شیشه تزیینی، سنگ دکوراتیو، کاغذ دیواری و … که شما می‌توانید از هر کدام از آن ها برای پوشش دیوار منازل خود استفاده نمایید. سعی کنید قبل از اینکه نوع پوشش دیوار انتخاب کنید نمونه کارهای اجرا شده مختلف را مشاهده کرده تا بتوانید تصمیم درست و مناسبی بگیرید .

 

رنگ آمیزی دیوارها و سقف
یکی دیگر از نکاتی که پیشنهاد می‌کنیم حتماً به ان توجه داشته باشید؛ رنگ آمیزی دیوارها و سقف است. در این مرحله سعی کنید نوع طراحی و نقاشی را طبق سلیقه و نظر خود انتخاب نمایید.

 

نوسازی کف منزل
یکی از از نکات بسیار مهم در بازسازی خانه انتخاب نوع کف برای منزل است. می‌توانید طبق سلیقه و ساختمان خود کف پوش مناسبی را انتخاب نمایید.

 

نوسازی آشپزخانه
معمولا اکثر افراد آشپزخانه را قلب خانه می‌نامند که زیبایی و دکوراسیون داخلی آن از اهمیت ویژه ای برای بانوان برخوردار است. بازسازی آشپزخانه ها شامل تعویض کابینت ها، تخریب دیوار های قدیمی، رابیتس کاری ها و … است. اگر قصد دارید در بازسازی آشپزخانه پرده‌ها وسایل برقی، تمامی وسایلی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد را تعویض نمایید معمولاً هزینه بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت.

 

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی
برای بازسازی حمام و سرویس بهداشتی اگر کارشناسان تشخیص دهند باید حتماً تاسیسات آن را تعویض نمایید. همچنین شیرآلات قدیمی، تعویض لوله ها و … معمولا هزینه بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت. اما به طور کلی در نظر داشته باشید که شما می‌توانید اجسام بزرگ را در جای خودشان قرار دهید و نیازی به انتقال لوله کشی و تاسیسات نداشته باشد.

 

بازسازی اتاق خواب
یکی دیگر از قسمت های خانه که شما می‌توانید نسبت به بازسازی ان اقدام نمایید اتاق خواب است. معمولاً در اتاق خواب کودک از رنگ های شاد و روشن استفاده می‌کنند. در خانه های قدیمی از کمد های با چهار چوب فلزی استفاده می‌شد که قطر دیواره های کمدها معمولاً فضای زیادی را اشغال می‌کند. اما امروزه از کمد دیواری ام دی اف استفاده می شود که قطر دیواره‌های آن کم بوده ولی مقاوم است.  این کمد های دیوازری فضای کمتری را اشغال خواهد کرد. در بازسازی اتاق خواب حتما سعی کنید محل قرار گیری و ابعاد کمد دیواری را مشخص کنید. چرا که یک مساله بسیار مهم در اتاق خواب ها کمد دیواری می‌باشد که اندازه متراژ آن بستگی به تخت خواب دارد.

 

تعمیر و بازسازی خانه توسط یک متخصص
به طور کلی می‌توان گفت که تعمیرات و بازسازی خانه یک کار سخت و چالش برانگیز می‌باشد که شما باید از ابتدا سعی کنید به صورت تخصصی پیش بروید. برای اینکه شما بتوانید برای بازسازی خانه اقدام نمایید و مشکلات موجود در ساختمان را سفت کرده و نوسازی آن را انجام دهید؛ باید تعمیر و بازسازی خانه را به افراد مجرب و با تجربه کافی بسپارید تا با توجه به نیازهای مورد نظر شما بتوانند کار را به خوبی و به نحو احسنت انجام دهند.




موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 299
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 558
:: بازدید ماه : 558
:: بازدید سال : 572
:: بازدید کلی : 2489