طراحی دکوراسیون کلبه‌های جنگلی
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
طراحی دکوراسیون کلبه‌های جنگلی
شنبه 15 مرداد 1401 ساعت 11:35 | بازدید : 39 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه ایده اقامت در یک کلبه جنگلی نه­ تنها فقط آرزو نیست بلکه بسیاری از افراد در دنیا آن را عملی نیز کرده ­اند. اگر شما هم چنین ایده­ای را در سر می­ پرورانید یا اصلا یک کلبه جنگلی دارید؛ چقدر به طراحی دکوراسیون داخلی آن فکر کرده‌اید؟ یک کلبه جنگلی، به دلیل موقعیت خاص خود، نیاز به طراحی داخلی فکر شده دارد. این طراحی باید هم با کاراکتر کلبه هماهنگ باشد هم سکونت در آن را راحت و بی‌دردسر نماید. با آگاهی از ویژگی­ های چنین طراحی ­ای؛ می‌توان، بخشی از خانه، ویلا یا اتاق زیرشیروانی را هم مانند یک کلبه جنگلی، دکوراسیون کرد. در این مقاله، نکاتی که لازم است در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی یک کلبه جنگلی رعایت کنید را بررسی می‌کنیم. درصورتی‌که صاحب چنین فضایی هستید یا می‌خواهید بخشی از خانه یا ویلای خود را به شکل یک کلبه جنگلی دربیاورید، این مقاله ایده‌های جذابی به شما ­می­ دهد.

نقشه یک کلبه جنگلی

اولین قدم در طراحی دکوراسیون داخلی کلبه جنگلی، تعیین نقشه آن است. حسن یک کلبه جنگلی این است که به دلیل کوچک بودنش، می‌توانید نقشه آن را هر زمان که خواستید، تغییر بدهید. درواقع، در یک کلبه، شما معمولاً تنها با یک چهارچوب طرف هستید نه فضایی از پیش تعیین‌شده با دیوارهای باربر، ستون و غیره. بسته به این‌که چه مقدار فضا در اختیار دارید، دست شما درکشیدن نقشه داخلی نیز بازتر است. معمولاً کلبه‌های جنگلی را به‌صورت دوطبقه می‌سازند. طبقه همکف را به نشیمن، فضای پخت‌وپز، کار و سرویس بهداشتی اختصاص می‌دهند. اصلی‌ترین کارکرد طبقه دوم در طراحی دکوراسیون داخلی کلبه نیز خواب و استراحت است.

گرمایش کلبه جنگلی

حضور شومینه در یک کلبه جنگلی قطعی است و باید حتماً آن را در نقشه خود در نظر بگیرید. این وسیله، علاوه بر اهمیتی که در طراحی دکوراسیون داخلی کلبه دارد، یکی از منابع گرمایش آن نیز تلقی می‌شود. در ساخت شومینه می‌توانید از سنگ و چوب در ترکیب با یکدیگر استفاده نمایید. اما شومینه در مناطق سردسیر، قطعاً کافی نخواهد بود. به همین دلیل، توصیه می‌شود از سیستم‌های رادیاتور قرنیزی یا گرمایش از کف، به عنوان منبع اصلی گرمایش در کلبه خود استفاده نمایید.

المان های چوبی در طراحی دکوراسیون داخلی کلبه جنگلی

به‌طورکلی، متریالی که همیشه در کلبه جنگلی دیده می‌شود، چوب است. طراح دکوراسیون باید از چوب‌های مناسب هر منطقه که در برابر رطوبت و حرارت مقاومت دارند در ساخت و طراحی دکوراسیون داخلی ، استفاده نماید. به‌غیراز خود سازه کلبه جنگلی، مهم‌ترین قسمت‌های چوبی دکوراسیون داخلی آن شامل مبلمان، کف‌پوش و دیوارپوش و عناصر دکوراتیو می‌شوند. در این بخش، ویژگی‌هایی که لازم است این المان‌ها داشته باشند را بررسی می‌کنیم.

مبلمان

هیچ‌چیز به‌اندازه یک دست مبلمان چوبی و البته راحت در یک کلبه جنگلی، حس راحتی و گرما را در آن تقویت نمی‌کند. می‌توانید از کنده‌های درخت، به‌عنوان میز جلوی مبلمان استفاده کنید. درواقع، هرچه چوب مبلمان شما طبیعی‌تر باشد، بیشتر با تعریف کلبه سازگار است. فراموش نکنید که مبلمان شما باید راحت باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود، راحتی نشیمن و روکش مبل‌ها را در اولویت قرار دهید.

کفپوش و دیوارپوش

کفپوش یک کلبه جنگی نیز از چوب ساخته می‌شود. کفپوش سنگی و سرامیکی در طراحی دکوراسیون داخلی یک کلبه، بی‌معنی است. به این منظور، پارکت‌های ساخته‌شده از چوب طبیعی، گزینه مناسبی هستند. می‌توانید روی پارکت را با فرش دستی یا گلیم نیز بپوشانید. جنس دیوارهای شما هرچه باشد، بهتر است نمای داخلی آن از چوب باشد. دیوارپوش چوبی که علاوه بر نقشی که در طراحی دکوراسیون داخلی دارد بر تنظیم دمای کلبه نیز مؤثر است. البته در مناطق کوهستانی، می‌توان از سنگ‌های طبیعی و تراش نخورده نیز در ترکیب با چوب استفاده کرد.

دیگر عناصر چوبی

میز صبحانه یا ناهارخوری، کمد، کشوهای لباس و تخت از مهم‌ترین المان‌های چوبی در طراحی دکوراسیون داخلی کلبه هستند. توجه داشته باشید که استفاده از موادی مانند ام ­دی­ اف چندان توصیه نمی‌شود و بهتر است همه این عناصر از چوب طبیعی ساخته‌شده باشند. برای جدا کردن فضاها از یکدیگر نیز باید تا جای ممکن از دیوار، سقف، نرده و راه‌پله‌های چوبی استفاده نمایید.

نور، پنجره و رنگ در کلبه جنگلی

در طراحی دکوراسیون داخلی یک کلبه جنگی، باید تا جای ممکن از نور طبیعی بهره ببرید. ورود نور خورشید، یکی از راه‌های گرمایش طبیعی کلبه نیز به‌حساب می‌آید. به همین منظور، بهتر است حداقل یکی از دیوارهای خود را به پنجره‌هایی اختصاص دهید که رو به شرق باز می‌شوند. در طرف دیگر کلبه نیز پنجره ­هایی به منظور ایجاد جریان هوا تعبیه کنید. با داشتن پنجره، بیش‌ازپیش با طبیعت اطراف خود در ارتباط خواهید بود. قرار دادن مبلمان و یا میز قهوه‌خوری در کنار یا روبه روی پنجره، یکی رایج‌ترین ایده‌های طراحی دکوراسیون داخلی کلبه جنگلی است. یک ایده جذاب دیگر در دکوراسیون داخلی کلبه جنگلی، نصب پنجره‌های سقفی، به‌ویژه برفراز تخت ­خواب است. با این پنجره‌ها در طول شب می‌توانید، آسمان پرستاره جنگل را تماشا کرده و صبح با نوری مطبوع از خواب بیدار شوید. در انتخاب ادوات نور مصنوعی نیز قطعاً باید از لوسترهای بزرگ و لوازم لوکس دوری کنید. بهترین گزینه برای روشن کردن یک کلبه جنگلی، لامپ‌های تنگستن بزرگ آویزان شده از سقف، آباژور چوبی و نور طبیعی شومینه است.

اهمیت رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی کلبه

طراح دکوراسیون، در انتخاب رنگ اصلی داخل کلبه، می‌تواند دو رویه را در پیش بگیرد. یک؛ انتخاب رنگی بر اساس یکی از رنگ‌های طبیعت اطراف و دو؛ انتخاب رنگ‌های برجسته‌تر و نه‌چندان طبیعی. درهرصورت، بهتر است که در طراحی دکوراسیون داخلی ، یک تم واحد داشته باشیم. رنگ‌های طبیعی، مانند قهوه‌ای، سبز و رنگ‌های گرم پاییزی، بهترین گزینه‌ها برای رنگ اصلی دیوارها، المان‌های پارچه‌ای و غیره هستند. می‌توانید کمی مدرن‌تر هم باشید و از رنگ‌هایی مانند سفید، قرمز و مشکی در ترکیب با رنگ طبیعی چوب که قطعاً در کلبه شما دیده می‌شود، استفاده کنید. یک نکته مهم این است که در طراحی دکوراسیون داخلی کلبه جنگلی، رنگ‌ها باید بیشتر مات باشند تا براق! این مسئله، حتی در آشپزخانه و کابینت‌های آن نیز صادق است.

طبیعی یا دقیق کدام یک مهم تر است؟

برخلاف یک خانه کلاسیک یا مدرن، در یک کلبه، لازم نیست، هندسه اشیاء به‌طور دقیق رعایت شوند. اشکالی مانند آباژور، لوستر، میز جلوی مبلمان، دیگر اشکال دکوراتیو، می‌توانند تا حد طبیعی از تناسب خارج باشند. درواقع، مسئله اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی یک کلبه، طبیعی و راحت بودن است نه دقیق بودن! مثلا؛ لازم نیست که پله‌های راه‌پله دقیقا برابر و یکسان باشند یا نرده‌ها با فواصل معین در طول راه‌پله، کشیده شده باشند. این مسئله در خصوص رنگ و طرح همه عناصر یک کلبه جنگلی نیز صدق می‌کند. رنگ کهنه بخشی از مبلمان شما به شرطی که زشت نباشد، نه‌تنها بد نیست بلکه خوب هم هست! درواقع، یکی از بهترین گزینه‌ها برای دکور کردن یک کلبه، استفاده از اشیاء قدیمی و دست‌دوم بازسازی‌شده است.

طراحی دکوراسیون داخلی کلبه جنگلی در یک نگاه

کلبه جنگلی، ایده جذابی برای افرادی است که قصد دارند، مدتی را به‌دوراز قیل‌وقال و در نزدیکی واقعی با طبیعت بگذرانند. طراحی دکوراسیون داخلی چنین فضایی، قواعد خودش را دارد که رعایت آن‌ها باعث بهبود تجربه اقامت در کلبه می‌شود. همان‌طور که در این مقاله گفتیم، تهیه نقشه کلبه، استفاده بهینه و حداکثری از چوب طبیعی، فراهم کردن امکان ورود نور طبیعی کافی و رنگ ­آمیزی فکر شده از مهم‌ترین نکات طراحی دکوراسیون داخلی کلبه جنگلی هستند. در تمامی این موارد، توجه به دو اصل راحتی و طبیعی بودن رمز موفقیت در طراحی داخلی است.

طراحی دکوراسیون کلبه‌های جنگلی




موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 91
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 183
:: بازدید ماه : 183
:: بازدید سال : 197
:: بازدید کلی : 2114