نماشویی چند نوع نما
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
نماشویی چند نوع نما
سه شنبه 11 مرداد 1401 ساعت 11:25 | بازدید : 32 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

نماشویی و شستشوی نمای ساختمان یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای سلامت و افزایش طول عمر نمای ساختمان شود. اما مراحل نماشویی باید براساس جنس نمای ساختمان انجام شود. شرکت های نماشویی و پیمانکاران این زمینه دارای تخصص در زمینه نحوه شستشوی انواع جنس نما هستند در ادامه این مقاله قصد داریم چند نوع از نماهای پرکاربرد و پر استفاده برای ساختمان ها را معرفی و روش نماشویی آن را معرفی کنیم.

نماشویی نما های شیشه ای

شیشه یکی از پر استفاده ترین متریال برای نمای ساختمان است و حتی در نما های غیر شیشه ای نیز حداقل پنجره ها از جنس شیشه است. برای شستشوی نمای شیشه ای ابتدا با استفاده از آب یعنی واترجت نماشویی انجام می شود سپس در مرحله دوم با تی، ابر و مواد شوینده مخصوص شیشه لکه گیری نهایی انجام می شود. شیشه یک متریال حساس است و با کمی بی دقتی امکان شکستن یا خط و خش افتادن برروی آن وجود دارد. بنابراین باید به روش صحیح نماشویی شود

نماشویی نمای کامپوزیتی

کامپوزیت نیز یک نمای جدید و پرکاربرد در ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی است که از ورق های آلومینیوم فشرده ساخته شده است و همانند نمای شیشه ای با استفاده از واترجت یا آب فشار قوی نماشویی می شود. در ادامه برای بهبود نتیجه کار از تی و ابر و مواد شوینده مخصوص کامپوزیت برای لکه گیری و براق شدن نما استفاده می شود. نحوه نماشویی نمای کامپوزیت و شیشه نسبتا شبیه به یکدیگر است و فقط مواد مخصوص شستشوی آن ها کمی متفاوت است.

نماشویی نمای سنگی

سنگ دارای انواع مختلفی است و برای شستشوی هر یک از این مدل ها به روش خاصی نیاز است اما در یک دسته بندی کلی برای نماشویی سنگ ها به دو دسته صیقلی و تیشه ای قسیم بندی می شوند.  سنگ های صیقلی مثل گرانیت و مرمر معمولا نیاز به اسیدشویی دارند اما گاها با استفاده از واترجت نیز قابل نماشوییی هستند. سنگ تیشه ای اما معمولا با استفاده از واترسندبلاست که همان ترکیب آب فشار قوی با سیلیس است نماشویی می شود. البته مواد دیگری نیز در نماشویی سنگ های تیشه ای به کار می رود اما پرکاربرد ترین آن ها واترسندبلاست است.

نماشویی نمای آجری و سیمانی

استفاده از آجر و سیمان در گذشته برای نما بسیار رایج بوده است امروزه نیز این متریال ارزان قیمت و مقاوم کاربرد دارند ولی استفاده از آن ها بسیار کمتر شده است. آجر و سیمان نیز به خاطر سطح ناهمواری که دارند معمولا با واترسندبلاست نماشویی می شوند. در شستشوی نمای آجری و سیمانی باید دقت کافی داشت تا نما آسیب نبیند.



برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 191
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 450
:: بازدید ماه : 450
:: بازدید سال : 464
:: بازدید کلی : 2381