طراحی دکوراسیون داخلی کلازت روم
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
طراحی دکوراسیون داخلی کلازت روم
سه شنبه 11 مرداد 1401 ساعت 9:41 | بازدید : 31 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

اگر لباس‌های بسیاری دارید، حتماً از کمبود فضای داخلی کمد دیواری کلافه شده‌اید. خب چاره کار ایجاد کلازت رم است. کلازت روم چیست؟ چطور می‌توان یک کلازت روم زیبا داشت؟ در طراحی دکوراسیون داخلی کلازت روم باید به چه مواردی دقت کنیم؟ چند نوع کلازت روم وجود دارد؟ کلازت روم باید چند متر باشد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه که نیاز است را درباره کلازت روم بدانید.

کلازت روم چیست؟

کلازت روم یا کلوزت روم، همان واژه انگلیسی Closet Room  یعنی اتاق کمد لباس است. شاید در فیلم‌های خارجی یا خانه‌های لوکس امروزی نمونه‌هایی از کلازت روم را دیده باشید. کلازت روم جزئی از خانه‌های شیک و لوکس به حساب می‌آید. اصلاً اگر قصد طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه شیک و امروزی را دارید، بدون ایجاد کلازت روم، طراحی شما نیمه‌کاره باقی خواهد ماند. کلازت روم یک اتاق است که دور تا دور آن، کمد، طبقه و کشو به چشم می‌خورد و در هر کدام از آن‌ها، لباس، کیف، کفش و سایر اکسسوری فشن قرار داده شده است. همچنین می‌توان اتاق پرو و چند آینه قدی در اطراف آن اضافه کرد.

طبقه، کمد و کشو، اساس طراحی دکوراسیون داخلی کلازت روم

زمانی که وارد کلازت روم می‌شوید، باید چندین و چند طبقه، کشو، شلف، کمد، رگال و ... به چشم بخورد. نظم باید از کلازم روم ببارد. پس در طراحی دکوراسیون داخلی کلازت روم، باید حتماً به ایجاد نظم دقت داشته باشید. در صورتی که نظم در کلازت روم رعایت نشود، فرد قاد به یافتن لباس مخصوص خود نخواهد بود. در طراحی دکوراسیون داخلی کلازت روم، باید لباس، کیف، کفش و اکسسوری مختلف را در نظر بگیرید و برای هر کدام فضایی خاص داشته باشید. اصلاً نباید تصور کنید که مشتری به چه مواردی نیاز دارد. طراح باید برای هر جزء از اکسسوری  فشن، یک فضای مخصوص داشته باشد. رگال مخصوص کت، کمد مخصوص کفش، کمد مخصوص کیف، کشوی مخصوص ساعت، کشوی مخصوص کروات، کمد مخصوص شلوار، مانتو، لباس شب، ساسپند و هر آنچه در ذهنتان می‌گذرد را باید در فضای کلوزت روم طراحی کنید. به این ترتیب می‌توانید فضایی کاربردی داشته باشید که مشتری می‌تواند به‌راحتی در آن هر آنچه که بخواهد را قرار دهد و به‌راحتی آن را بیابد.

نورپردازی، جزئی که نباید فراموش کرد

نورپردازی، نورپردازی و باز هم نورپردازی ! اصلاً مگر می‌شود کلازت روم، جایی که باید لباس عوض کنید و از زیبایی آن لذت ببرید را بدون نورپردازی رها کرد؟ نورپردازی کلازت روم به دو بخش مختلف تقسیم می‌شود و در طراحی دکوراسیون داخلی باید به هر دو بخش اهمیت داد. در وهله اول اینکه باید داخل فضای کمدها و بالای هر کدام از طبقات، نورپردازی مخفی با ال ای دی انجام شود. به این ترتیب فرد می‌تواند به‌راحتی وسایل خود را بیابید و لباسی که می‌خواهد را از روی رنگ تشخیص دهد. نور مخفی زیبایی خاصی به کلازت روم می‌دهد و آن را به فضایی لوکس و دوست‌داشتنی تبدیل می‌کند. در وهله دوم باید به نورپردازی فضای کلی کلازت روم پرداخت. نورپردازی یک بوتیک لباس لوکس به چه شکل است؟ خب نورپردازی فضای داخلی کلازت روم هم باید به همین شکل باشد! کلازت روم باید نورپردازی طبیعی داشته باشد تا رنگ‌ها خودشان را نشان دهند.

استفاده از آینه، عنصری ضروری

مگر می‌شود در کلازت روم آینه قرار نداد!؟ کلازت روم مخصوص تعویض لباس است. پس حتماً یک یا چند آینه قدی باید در کلازت روم قرار داد. در طراحی دکوراسیون داخلی می‌توانید از انواع آینه قدی مدرن و امروزی یا آینه‌های قدی کلاسیک و چوبی استفاده کنید. البته برخی طراحان، آینه قدی را به‌صورت توکار قرار می‌دهند که زیبایی مخصوص به خود را دارد. در هر صورت آینه باید در کلازت روم قرار داشته باشد و همچنین نورپردازی مناسبی برای آن انجام دهید.

کلازت روم باید در کجا قرار بگیرد؟

کلازت روم را باید در بخش‌های خصوصی خانه همانند اتاق خواب قرار داد. مثلاً اینکه ورودی کلازت روم از درون پذیرایی باشد، کمی دور از ذهن خواهد بود. معمولاً باید ورودی کمد لباس از اتاق خواب انجام شود. البته برخی طراحان، با کمک طراحی مدرن و امروزی و بدون ایجاد فضای تفکیک شده با دیوار، بخشی از اتاق خواب را به کلازت روم تبدیل می‌کنند که نوعی مدرن از کلازت روم به حساب می‌آید. در صورتی که فضای اتاق خواب بزرگی داشته باشید و نمی‌خواهید حین طراحی دکوراسیون داخلی اقدام به تخریب یا کشیدن دیوار کنید، بهتر است از این روش استفاده نمایید.

کلازت روم باید چند متر باشد؟

کلازت روم هرچه بزرگتر باشد بهتر خواهد بود؛ اما اگر قصد دارید تا فضایی اختصاصی با دیوارکشی داشته باشید، بهتر است کلازت روم حداقل 9 متر وسعت داشته باشد. تصور کنید که بخواهید در فضایی کوچک کابینت، کمد، شلف، جاکفشی، کشو و... بزنید. قطعاً فضای کافی برای تردد نخواهید داشت. البته اگر فضای کمی دارید، می‌توانید از چند بخش مختلف برای قسمت‌های مختلف کلازت روم استفاده کنید. مثلاً بخشی کوچک را به کلازت مخصوص کیف و کفش، بخشی را به کلازت لباس‌های معمولی و بخشی را به لباس‌های شب و مجلسی اختصاص دهید. این کار نیز جزو جدیدترین روش‌های طراحی دکوراسیون داخلی کلازت روم به حساب می‌آید. خب دوستان نظرتان درباره طراحی دکوراسیون داخلی کلازت چیست ؟شما روش کلاسیک را ترجیح می‌دهید یا روش مدرن را انتخاب می‌کنید؟

طراحی دکوراسیون داخلی کلازت روم




موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 25
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 284
:: بازدید ماه : 284
:: بازدید سال : 298
:: بازدید کلی : 2215