بازسازی خانه به سبک ایرانی
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
بازسازی خانه به سبک ایرانی
یک شنبه 9 مرداد 1401 ساعت 9:40 | بازدید : 18 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

از هزاران سال پیش تا به امروز، سبک معماری ایرانی جزو بهترین سبک‌های معماری در دنیا به حساب می‌آید. در بسیاری از دانشگاه‌های هنر و معماری دنیا، سبک ایرانی را تدریس می‌کنند. حتی کشورهای همسایه همانند هندوستان، تحت تأثیر سبک معماری ایرانی هستند. با تمامی این اوصاف، دیگر خبری از سبک ایرانی در خانه‌های خودمان نیست. وقتی که صحبت از ارق ملی می‌شود، همه ما می‌گوییم که ایرانی هستیم و به تاریخ خود افتخار می‌کنیم؛ اما بازسازی خانه خودمان را به سبک روز اروپایی انجام می‌دهیم. خب چرا ترکیب ایمنی و زیبایی سبک مدرن را در بازسازی خانه به سبک ایرانی نداشته باشیم؟ یعنی می‌توانیم آپارتمان‌های امروزی خودمان را به سبک ایرانی و سنتی بازسازی کنیم. به این ترتریب یک تیر و دو نشان می‌زنیم. حال سؤال اینجاست که چطور می‌توان یک خانه به سبک ایرانی و سنتی داشت؟ با ما همراه باشید.

از اصول معماری به سبک ایرانی اسلامی استفاده کنید

نگاهی به خانه‌های سنتی و قدیمی ایرانی بزنید. چه عناصری را مشاهده می‌کنید؟ درب و پنجره‌های چوبی جزو مهم‌ترین عناصری هستند که به چشم می‌خورند. دیگر چه المان‌هایی در خانه‌های سنتی ایرانی هستند؟ مثلاً می‌توان شیشه‌های رنگی سنتی اشاره کرد. به دیوارها نگاهی بیاندازید. نظرتان درباره سقف چیست؟ در سبک معماری سنتی ایرانی، از گچبری در سقف استفاده می‌شود. نظرتان درباره آینه‌کاری چیست؟ خب در خانه‌های قدیمی به کرات آینه‌کاری دیده می‌شود. بازسازی خانه به سبک ایرانی همینقدر ساده است. شما می‌توانید به تصاویر خانه‌های قدیمی نگاهی بیاندازید و الگو بگیرید. در سبک معماری سنتی از درب و پنجره چوبی استفاده می‌شد. پس می‌توانید درب و پنچره‌های قدیمی و کلاسیک چوبی را در بازسازی خانه جایگزین درب و پنجره‌های امروزی کنید. شیشه‌های رنگی هم که انگار چاشنی زیبایی خانه هستند. می‌توانید با اضافه کردن شیشه‌های رنگی، زیبایی خانه خودتان را دو چندان کنید. کمی آینه‌کاری و گچ‌بری حرفه‌ای را نیز به خانه خودتان اضافه نمایید. این ها جزئیاتی هستند که بر کیفیت نهایی کار تأثیر بسیاری دارند. به این ترتیب بعد از بازسازی خانه، هرکسی پا به منزل شما بگذارد، با المان‌های مختلف سبک سنتی ایرانی رو‌به‌رو خواهد شد.

اسباب و اثاثیه را به درستی انتخاب کنید

خب درباره گچ‌بری، درب و پنجره و شیشه‌های رنگی صحبت کردیم؛ اما به نظرتان اسباب و اثاثیه مدرن و امروی، با سبک معماری کلاسیک هم‌خوانی دارد؟ قطعاً نه. پس باید چه کار کرد؟ خوشبختانه با توجه به افزایش محبوبیت سبک سنتی در بین مردم، بسیاری از اسباب و اثاثیه طرح سنتی و کلاسیک در بازار وجود دارند. مثلاً مبلمان‌های شیک پذیرایی یا مبلمان راحتی چوبی و کلاسیک به کرات در بازار عرضه می‌شود. این مبلمان‌ها دارای پارچه‌های سنتی همانند ترمه هستند. در آن‌ها از منبت‌کاری استفاده می‌شود و اشکال هندسی مختلفی را روی آن ایجاد می‌کنند. البته برخی کمی پیش‌تر می‌روند و برای بازسازی خانه به سبک ایرانی، مبلمان را حذف می‌کنند و جایگزین آن پشتی‌های دستبافت سنتی را قرار می‌دهند. پشتی از نظر راحتی و سلامت از مبلمان هم بهتر است؛ اما بسیاری از ما به مبلمان امروزی عادت کرده‌ایم و شاید حذف مبل حداقل برای مهمانان کمی خوشایند نباشد. حال که صحبت به اسباب و اثاثیه رسید، بهتر است به ظروف پذیرایی و غذا نیز اشاره کنیم. شاید ظروف پذیرایی ارتبط چندانی با بازسازی خانه نداشته باشند؛ اما با کمک ظروف مسی و جایگزینی آن‌ها با ظروف مدرن و امروزی، می‌توانید فضای داخلی خانه را به همان دوران گذشته ببریم. پارچه‌های سنتی را فراموش نکنید. از پارچه‌های سنتی می‌توانید در انتخاب پرده استفاده کنید. همچنین فرش بهتر است دارای طرح‌های سنتی همانند گبه باشد. همچنین می‌توانید از گلیم یا زیلو در بخش‌هایی از خانه استفاده کنید. اگر خانه فضای بزرگی دارد، می‌توانید از تخت‌های سنتی نیز در بخشی از خانه استفاده نمایید.

تزئینات سنتی

تزئینات همیشه بخش جزئی بازسازی خانه به حساب می‌آیند؛ اما همانند نمک و فلفل که به غذا طعم می‌دهند، چاشنی کار بازسازی خانه نیز هستند. انتخاب تزئینات باید با دقت بسیاری انجام شود. تزئینات یا همان به اصطلاح خودمان دکوری در سبک معماری ایرانی شاید کمی دشوار باشد. شاید اگر بخواهیم دکوری مدرن و امروزی انتخاب کنید، صدها وسیله مختلف به ذهنمان می‌رسد؛ اما در سبک سنتی انتخاب دکوری مخصوص کار دشواری خواهد بود. اگر به‌دنبال دکوری یا همان وسایل تزئینی در سبک ایرانی هستید، بهتر است اول به سراغ تابلوهای نقاشی بروید. این تابلوها نباید چاپی باشند. بهتر است از تابلوهایی که اساطیر ایرانی را نشان دهند استفاده کنید. لوازم قدیمی مخصوص به فرهنگ ایرانی نیز گزینه مناسبی برای دکوری می‌توانند باشند. برای مثال می‌توانید از چراغ سه‌فیتیله‌ای، گردسوز، ظروف مسی، قلیان سنتی، لاله‌های طاقچه یا حتی ظروف قدیمی با طرح ناصرالدین شاه در بخش‌های مختلف خانه استفاده کنید. برخی تزئینات سنتی بسیار گران‌قیمت هستند و برخی دیگر قیمت بهتری دارند. پس با توجه به بودجه‌ای که برای بازسازی خانه در نظر گرفته‌اید، تزئینات سنتی و کلاسیک ایرانی را به خانه اضافه کنید. البته توجه داشته باشید که آنقدر سرمایه خودتان را برای دو بخش اول خرج نکنید که از بخش آخر غافل بمانید.

بازسازی خانه به سبک ایرانی




موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 221
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 480
:: بازدید ماه : 480
:: بازدید سال : 494
:: بازدید کلی : 2411