تفاوت دیسکلر با واتر سندبلاست در شستشوی نما
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
تفاوت دیسکلر با واتر سندبلاست در شستشوی نما
شنبه 8 مرداد 1401 ساعت 9:59 | بازدید : 32 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی و شستشوی نما

دیسکلر و واتر سندبلاست دو روش معمول و پراستفاده در راستای شستشوی نما و از بین بردن لایه‌های کثیف از روی سطوح است که از نظر عملکرد با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. در این مقاله قصد داریم مقایسه کاملی درباره عملکرد بین دیسکلر با واتر سندبلاست در شستشوی نما داشته باشیم.

کارکرد اصلی شستشوی نما

امروزه نمای ساختمان‌ها جزو ارکان اصلی سازه یک مجموعه است که به زیبایی‌تر شدن جلوه شهر نیز تأثیر می‌گذارد. از این رو، برای جذاب‌تر و زیباتر شدن نمای بیرونی ساختمان از روش شستشوی نما استفاده می‌شود تا آلودگی ‌های ناشی از شرایط جوی و آلودگی‌های زیست محیطی و زندگی صنعتی پاک شود. شستشوی نمای ساختمان علاوه بر زدودن آلودگی و زیباتر کردن ساختمان، نقش مهمی در افزایش عمر و دوام نمای ساختمان دارد. خدمات نماشویی امروزه با متدها و تکنیک‌های نوینی با استفاده از ابزارهای مدرن دارای سطح ایمنی مناسب ارائه می‌شود. جالب است که بدانید. شستشوی نما ساختمان دارای مراحل مختلف با استفاده از مواد و دستگاه‌های پیشرفته متعددی است، که متناسب با نظر کارشناس فنی و تخمین میزان کثیفی و از همه مهمتر جنس نمای ساختمان، روش پروژه نماشویی ساختمان تعیین می‌شود تا هر چه سریعتر نسبت به جرم‌زدایی کامل سطح بیرونی ساختمان اقدام شود.

روش‌های پیشرفته شستشوی نمای

تمیز کردن نمای ساختمان با استفاده از ابزار و متد های گوناگونی صورت می‌گیرد. . روش‌های مختلفی در نماشویی ساختمان بکار گرفته می‌شود که با توجه به نوع و میزان آلودگی نما، حجم کار و نحوه دسترسی، روش مناسب توسط کارشناسان مربوطه انتخاب می‌شود. استفاده از ابر و تِی، راپل، داربست، واتر جت، واتر سندبلاست، دیسکلر (اسید شویی)، یوو اف و غیره از جمله روش‌های عمده برای شستشوی نما ساختمان به شمار می‌رود. شستشوی نمای ساختمان زیر سایه امکانات زیر ساختی و رشد تکنولوژی دچار تغییراتی شده است و با ورود دستگاه‌های پیشرفته‌ای نظیر واتر سندبلاست و دیسکلر به این صنعت، تحولاتی عمیق در روند پاکسازی و جرم‌زدایی سطوح رخ داده استقبل از بیان تفاوت عملکرد این دو روش شستشوی نما لازم است. درباره نحوه کارکرد آنها آشنا شوید. در ادامه این مطلب به بررسی تفاوت عملکرد دو روش نماشویی دیسکلر و واتر سندبلاست خواهیم پرداخت.

شستشوی نما با واتر سندبلاست

واژه واتر سندبلاست از ترکیب سه واژه آب، ماسه و بلاست به معنای پاشیدن تشکیل شده است. وقتی جرم‌های عمیق و قدیمی و رسوبات سنگین بر روی سطح نما با دستگاه واترجت رفع نشود از دستگاه واتر سندبلاست به عنوان یکی از روش‌های شستشوی نما و پاکسازی سطوح شهری استفاده می‌شود. مکانیزم کار با دستگاه واتر سندبلاست به گونه‌ای است که لایه برداری از روی سطح نما به صورت عمیق برای از بین بردن آلودگی‌ها، چربی‌ها، رنگ و زنگزدگی انجام می‌شود. در این روش از شستشوی نما از مواد مصرفی با نام صنعتی سیلیس (ماسه بادی) استفاده می‌شود که به همراه آب و دستگاه واترجت ۲۵۰ بار با فشار به سمت سطح مورد نظر پاشیده می‌شود. در پروسه شستشوی نما با واتر سندبلاست، تمام آلودگی‌های موجود بر روی سطح نما از جمله چربی و گرد و غبار و رسوبات از بین می‌رود. این روش نماشویی برای پاک کردن آثار سیمان از روی نمای آجری، شستشوی نمای آجری، رفع رسوبات دیوارهای سیمانی و غیره کاربرد دارد.

شستشوی نما با دیسکلر

یکی از روش‌های نوین شستشوی نما استفاده از دیسکلر به عنوان اسیدی رقیق با خاصیت چربی‌زدایی و جرم‌زدایی فوق‌العاده است. در این روش توسط دستگاه واترجت مخلوط آب و اسید دیسکلر بر روی سطح نما که اغلب نماهای سنگی هستند، پاشیده می‌شود تا آلودگی‌ها و چربی‌های خیلی عمیق حذف شود. شستشوی نما با دیسکلر یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای زدودن آلودگی از سطح ساختمان است. بر این اساس، نماشویی با استفاده از اسید دیسکلر باعث چربی‌زدایی و جرم‌گیری عمیق در نما می‌شود. به تعبیر دیگر این نوع روش شستشوی نما به اسیدشویی نما نیز شناخته می‌شود.

تفاوت روش شستشوی نما با دیسکلر و واتر سندبلاست

شستشوی نما با دستگاه واتر سندبلاست برای نماهای آجری و بتنی و نماهایی که بسیار کثیف و نماهایی که رنگ و قیر بر روی آنها ریخته شده است، کاربرد دارد و ضمن انجام عمل شستشوی نما، فرایند لایه برداری نیز به خوبی انجام می‌شود. اما روش شستشوی نما با دیسکلر بیشتر برای نماهای سنگی و سطوح سخت صنایع کاربرد دارد و به سادگی جرم‌های عمیق برداشته می‌شود. این روش دیسکلر در صنعت نیز کاربرد فراوانی دارد و یکی از کامل‌ترین روش‌های شستشوی نما با سازه‌های سنگی، آجری و بتنی است که احتیاج به تخصص بسیار بالایی جهت انجام آن است چرا که در صورت اجرای نامناسب خسارات جبران ناپذیری به سطوح وارد خواهد شد. روش واتر سندبلاست در مقایسه با سایر روش‌های زنگ‌بری و جرم‌بری به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی دارای مزیت سازگاری با  محیط زیست است اما روش دیسکلر به دلیل استفاده از اسید برای کاهش آسیب‌های زیست محیطی باید به میزان لازم با آب رقیق شود تا به سطح زیرین نما نیز آسیبی وارد نشود. از نظر میزان رسوب‌زدایی و حذف آلودگی‌ها، شستشوی نما با دیسکلر قوی‌تر از واتر سندبلاست عمل می‌کند و این ماده شیمیایی با خاصیت اسیدی می‌تواند هر گونه رسوب و آهک را از بین ببرد. هزینه شستشوی نما با دیسکلر و واتر سندبلاست چندان تفاوت قیمتی ندارد چرا ماهیت هر دو روش یکی است و تنها نوع مواد شیمیایی استفاده شده با یکدیگر فرق دارد که در برآورده هزینه‌های پروژه نماشویی تأثیری ندارد. در بحث قیمت‌گذاری شستشوی نما فقط ابعاد و ارتفاع، میزان مواد مصرفی، استفاده از ابزارها و غیره می‌تواند تعیین کننده باشد.

تفاوت دیسکلر با واتر سندبلاست در شستشوی نما



برچسب‌ها: شستشوی نما , نماشویی ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 350
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 609
:: بازدید ماه : 609
:: بازدید سال : 623
:: بازدید کلی : 2540