طراحی دکوراسیون داخلی با وسایل سنگی
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
طراحی دکوراسیون داخلی با وسایل سنگی
چهار شنبه 5 مرداد 1401 ساعت 10:2 | بازدید : 37 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

سنگ یکی از مهم ترین ابزار و مصالحی است که از دوران قدیم در ساخت و ساز و طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما امروزه با استفاده از طراحی های مدرن، این مصالح، یکی از بهترین و مهمترین ابزارهایی هستند که می توان در طراحی دکوراسیون داخلی از آنها استفاده کرد. اما سنگ هایی که برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه مورد استفاده قرار می گیرند، دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آنها ویژگی های منحصر یه فردی دارند. در نتیجه اگر قصد دارید تا در طراحی دکوراسیون داخلی خود از سنگ ها کمک بگیرید، لازم است تا در مورد انواع آنها و ویژگی های آنها اطلاعات کسب کنید. در ادامه این مقاله، با کاربرد انواع سنگ ها در طراحی داخلی آشنا خواهیم شد.

کاربرد سنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

همانطور که عنوان کردیم سنگ های تزیینی دارای انواع مختلفی هستند که نیاز است تا همه آنها را بشناسید تا انتخاب مناسبی را برای خانه خود داشته باشید. اما قطعا تمام اجزا و بخش های خانه این قابلیت را نخواهند داشت تا شما از سنگ ها برای آنها استفاده کنید. آشپزخانه، سرویس بهداشتی و اتاق نشیمن از جمله بخش های مهم در خانه هستند که می توانید برای طراحی دکوراسیون داخلی در آنها از سنگ استفاده کنید. در ادامه به بررسی دقیق و کامل تر و چگونگی استفاده از سنگ ها در هر یک از این بخش ها خواهیم پرداخت.

آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهمترین بخش ها در خانه های ایرانی محسوب می شود. در واقع آشپزخانه بیشترین رفت و آمد را در طول روز دارد. به همین دلیل لازم است تا برای طراحی دکوراسیون داخلی این  بخش از خانه، از دقت و توجه بالایی کمک بگیرید. اما سنگ ها چگونه می توانند به طراحی دکوراسیون داخلی این بخش مهم در آشپزخانه کمک کنند؟

اپن 

یکی از اصلی ترین کاربرد سنگ ها برای طراحی دکوراسیون داخلی در آشپزخانه، برای ساخت اپن است. اپن یکی از بخش های مهم در هر آشپزخانه محسوب می گردد. اپن را می توان با استفاده از متریال های متفاوتی مانند سنگ و چوب ساخت. اما سنگی که برای ساخت اپن مناسب است؛ سنگ مرمر است. اما شما ملزم نیستید که از این سنگ برای ساخت اپن در آشپزخانه استفاده کنید. اما به هر حال آنچه که برای ساخت اپن در آشپزخانه رایج است، سنگ مرمر است.  همانطور که شاید خود شما نیز در مورد آن اطلاع داشته باشید، سنگ مرمر در انواع طرح ها و رنگ های متفاوتی طراحی و تولید می شود. در نتیجه شما می توانید با کمک گرفتن از سلیقه خود، نوع سنگ مرمر اپن خود را نیز تعیین کنید.  یکی از رنگ هایی که ما شما پیشنهاد می کنیم تا از آن برای ساخت اپن استفاده کنید؛ سنگ مرمر با رنگ صورتی است. این رنگ جزو جدیدترین رنگ هایی است که در ساخت اپن می توان از آن استفاده کرد.

دیوار بین کابینت

یکی دیگر از فضاهای مهم در آشپزخانه، دیوار بین کابینت ها است. برای تزیین این دیوار نیز می توانید از متریال های متفاوتی استفاده کنید. یکی از بهترین این متریال ها برای طراحی دکوراسیون داخلی، سنگ آنتیک است. این نوع از سنگ ها، از دیگر انواع رایج در تزیین این دیوار می باشند. جلوه این سنگ ها به گونه است که پس از استفاده از آنها می توانید تغییرات را به طور کامل احساس کنید. زیبایی خیره کننده سنگ های آنتیک باعث شده تا استفاده از این سنگ ها نسبت به سال های پیش، رشد بسیار زیادی داشته باشد.

میز ناهار خوری 

اما استفاده از سنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی، به تزیین دیوارها محدود نمی شود. یکی از بیشترین کاربردهای سنگ مرمر در طراحی داخلی، استفاده از آنها برای ساخت انواع میز ناهار خوری است. شما می توانید با کمک گرفتن از سلیقه خود، سنگ میز ناهار خوری را جدا سفارش دهید تا زیبایی هر چه بیشتر این سنگ ها را مشاهده کنید.

اتاق نشیمن

اما کاربرد سنگ ها محدود به آشپزخانه نیز نخواهد شد. در واقع یکی از اصلی ترین کاربردهای سنگ ها در تزیین و طراحی و دکوراسیون داخلی، مربوط به فضای سالن پذیرایی است. در ادامه به معرفی نحوه استفاده از سنگ ها در طراحی دکوراسیون خواهیم پرداخت.

شومینه و تلویزیون

همانطور که می دانید یک اتاق نشیمن دارای بخش های متفاوتی است که هر کدام از آنها از نظر طراحی داخلی، دارای اهمیت ویژه ای هستند. دیوار پشت میز تلویزیون و شومینه جزو مهمترین بخش ها در طراحی اتاق نشیمن هستند که می توانید برای استفاده از سنگ های تزیینی، از آنها کمک بگیرید. برای تزیین دیوار پشت میز تلویزیون، می توانید از سنگ های آنتیک استفاده کنید. جلوه فوق العاده این سنگ ها در دیوار پشتی میز تلویزیون می توانید به زیبایی خانه بسیار کمک کند. علاوه بر آن شومینه یکی از مهمترین ابزار برای طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه محسوب می گردد که در صورت استفاده از سنگ ها برای طراحی آن، می توان از زیبایی هرچه تمام تر آن استفاده کرد.

ستون ها

یکی از بخش هایی که در طراحی داخلی می توانید از آنها برای استفاده از سنگ کمک بگیرید، ستون ها هستند. گرچه ستون ها ممکن است در هر خانه ای وجود نداشته باشند. اما به هر حال در خانه هایی که در آنها ستون وجود دارد، استفاده از سنگ مرمر برای طراحی ستون، می تواند به زیبایی بیشتر طراحی دکوراسیون داخلی کمک کند.

لوازم تزیینی 

اما همانطور که عنوان کردیم تنها استفاده از سنگ ها، به دیوارها محدود نخواهد شد. شما می توانید برای بهبود طراحی دکوراسیون داخلی، از لوازمی مانند گلدان های سنگی، تابلو ها و….. استفاده کنید.  همچنین برای زیباتر شدن طراحی دکوراسیون داخلی، می توانید از سنگ های رایج برای ساخت میزهای جلو مبلی نیز استفاده کنید. معمولا سنگی که برای ساخت میزهای جلو مبلی استفاده می شود، سنگ مرمر است.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید سنگ ها یکی از مهمترین ابزاری هستند که می توان در طراحی دکوراسیون داخلی از آنها استفاده کرد. اما اینکه چه سنگی در کدام بخش از خانه کاربرد دارد، موضوع مهمی است که ما سعی کردیم در این مقاله تا حد ممکن، به بررسی آن بپردازیم. در صورت تردید برای استفاده از سنگ در طراحی دکوراسیون می توانید از افراد متخصص در این زمینه نیز کمک بگیرید.

طراحی دکوراسیون داخلی با وسایل سنگی




موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 135
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 227
:: بازدید ماه : 227
:: بازدید سال : 241
:: بازدید کلی : 2158