اهمیت شستن نما پس از نقاشی نما
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
اهمیت شستن نما پس از نقاشی نما
سه شنبه 4 مرداد 1401 ساعت 9:46 | بازدید : 38 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی و شستشوی نما

یکی از محاسنی که نقاشی نما دارد، این است که تا مدت‌ها نیازی به شستشوی نما نخواهید داشت. همچنین، پیش از نقاشی نما نیز معمولا نما شسته می‌شود. به‌این‌ترتیب، می‌توان گفت، تنها در موارد ضروری نیاز به شستشو، پس از مدت کوتاهی از گذشت رنگ آمیزی نما پیش خواهد آمد. اولین شستشو پس از نقاشی نما متضمن نکاتی در مورد مواد و روش‌های شستشو است. در این مقاله، زمان مناسب برای اولین شستشو پس از نقاشی نما و نکاتی که لازم است در این کار رعایت شوند را مرور می‌کنیم. خواندن این مقاله، کمک می‌کند که از نمای تازه رنگ‌شده ساختمان خود، بهتر محافظت کنید.

زمان مناسب برای شستن نما پس از نقاشی نما

در شهرهای آلوده معمولا نماها در مدت‌زمان کوتاه‌تری به شستشو نیاز پیدا می‌کنند. از طرف دیگر، روند تغییر ظاهر نما پس از مدتی کوتاه که از رنگ کردن آن گذشته، بیشتر نمایان می‌شود. بااین‌حال، باید در نظر داشت که شستشوی نما باید زمانی صورت بگیرد که رنگ، به‌خوبی پیوند خود را با بدنه نما برقرار کرده است. این به این معنی است که رنگ نما باید کاملا خشک شده و یکی دو دوره انبساط و انقباض را به خود دیده باشد. شستشوی نما در مدت‌زمان مناسب، پس از نقاشی نما درصورتی‌که به‌صورت دوره‌ای و منظم انجام شود، می‌تواند از وارد شدن آسیب‌های جدی به نما و رنگ آن جلوگیری کند. آسیب‌هایی مانند نفوذ قارچ، کپک و دیگر حشرات که تنها به دلیل عدم نگهداری مناسب از ساختمان، ایجاد می‌شوند. همچنین، هرچه فاصله زمانی دفعات شستشوی نما کوتاه‌تر باشد، نیاز به استفاده از تجهیزات گران‌قیمت و پیچیده نیز کمتر می‌شود. تجهیزاتی که در مواردی مانند واترسندبلاست، می‌توانند به رنگ نما آسیب نیز بزنند.

معایب شستشوی زودهنگام نما

باید به این نکته نیز دقت داشت که شستشوی زودهنگام نما می‌تواند، معایبی در رنگ به وجود بیاورد. درصورتی‌که شستشو، باعث نفوذ یا ماندن هرچه بیشتر رطوبت در رنگ شود، پس از مدتی، شاهد پوسته‌پوسته شدن، حباب و دیگر مشکلات در رنگ خواهیم بود. این کار، همچنین، باعث تغییر در ساختار شیمیایی رنگ‌شده که پس از مدتی خود را با تغییر شدت رنگ در مناطق مختلف یا تغییر مقاومت آن در برابر نور خورشید یا رطوبت، نشان خواهد داد. از طرف دیگر، شستشوی زودهنگام پس از نقاشی نما ، می‌تواند باعث پنهان ماندن معایب احتمالی در فرآیند رنگ آمیزی نما شود. به‌این‌ترتیب، باید اجازه داد که مدت‌زمان مشخصی از نقاشی نما بگذرد تا معایب آن آشکار شوند. با برطرف کردن این معایب، می‌توان پس از مدتی، اقدام به شستشوی نما کرد.

نکات ضروری در شستن نمای تازه رنگ شده

مهم‌ترین نکته این است که هر رنگ را باید با روش خاص خودش، شستشو داد. این امر به این معنی است که باید از مواد شوینده‌ای استفاده شود که متناسب با رنگ موردنظر باشند. در مورد برخی رنگ‌ها، بهتر است که تنها از فشار آب استفاده شود. به‌ویژه اگر شستشوی نما را به مدت‌زمان زیادی پس از نقاشی نما موکول نشود، می‌توان تنها از آب برای شستشو استفاده کرد. مسئله دیگر این است که در هنگام شستشوی نمای تازه رنگ‌شده، باید نهایت دقت را در عدم آسیب‌رسانی فیزیکی به نما به خرج داد. شاید برای یک نمای کهنه، چندان فرقی نکند که بخشی از گچ یا رنگش در هنگام شستشو کنده شود یا آسیب ببیند. درحالی‌که این اتفاق، برای یک نمای تازه رنگ‌شده، اصلا خوشایند نیست. آسیب‌دیدگی یک تکه از یک نمای تازه رنگ‌شده، بسیار بیشتر جلب‌توجه می‌کند. همچنین در یک نمای کهنه، شاید ترمیم آسیب‌دیدگی رنگ در هنگام شستشو، چندان واجب نباشد اما در مورد یک نمای نو و تازه رنگ‌شده، ناگزیر از صرف هزینه تعمیرات و بازگرداندن نما به وضعیت سالم هستیم.

ایمن ترین روش برای شستشوی نمای تازه رنگ شده

درصورتی‌که برای اولین بار است که پس از نقاشی نما قصد شستشوی آن را دارید، بهتر است در انتخاب روش آن، کمی دقت داشته باشید. انتخاب روش مناسب، ازاین‌جهت که می‌تواند احتمال آسیب رسیدن به رنگ نما را کاهش دهد، مهم است. استفاده از داربست یکی از خطرناک‌ترین روش‌های شستشو، پس از نقاشی نما است. در این روش، قطعا رنگ نما آسیب خواهید دید. همچنین، استفاده از بالابر مکانیکی نیز احتمال برخورد هرچند سبک عرشه بالابر به ساختمان را در بر دارد. بهترین روش شستشوی نما برای اولین بار پس از نقاشی نما ، استفاده از راپل یا طناب است. در این روش، کارگران شستشو، کنترل بیشتری روی حرکات خود دارند. نقطه اصلی اتکای آن‌ها سقف ساختمان است و از هیچ وسیله‌ای که بتواند به نما آسیب بزند، نیز استفاده نمی‌کنند. البته در مورد ساختمان‌های نه‌چندان مرتفع نیز می‌توان از روی زمین با استفاده از تی­های بلند به همه نقاط ساختمان، دسترسی داشت. این روش نیز کمترین احتمال آسیب را در مقایسه با داربست، در بر دارد.

شستشوی نما پس از نقاشی آن در یک نگاه

به‌طورکلی باید گفت که پس از نقاشی نما ، شستشوی آن باید در زمان مناسب، انجام شود. درصورتی‌که شستشو، زودهنگام انجام شود، می‌تواند ساختار شیمیایی رنگ را به هم بزند. نفوذ و ماندگاری بیش‌ازحد رطوبت در رنگ نیز خود را پس از مدتی با خراب شدن ظاهر نقاشی نما نشان می‌دهد. همچنین، لازم است که از مواد هر رنگ، مناسب برای شستشوی آن استفاده شود. از میان روش‌های مختلف دسترسی به ارتفاع نیز استفاده از طناب یا راپل، آسیب کمتری به نقاشی نما وارد خواهد آورد.

اهمیت شستن نما پس از نقاشی نما



برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 268
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 527
:: بازدید ماه : 527
:: بازدید سال : 541
:: بازدید کلی : 2458