طراحی دکوراسیون راهرو های خانه
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
طراحی دکوراسیون راهرو های خانه
دو شنبه 3 مرداد 1401 ساعت 9:38 | بازدید : 30 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

در بحث طراحی دکوراسیون داخلی، یکی از موضوعات و بخش های مهم در طراحی، راهرو هستند. این بخش از خانه نسبت به سایر بخش های خانه از اهمیت نسبتا بالاتری برخوردار است. علت این موضوع این است که همانطور که می دانید این بخش از خانه در واقع اولین بخش از خانه محسوب می شود که در اولین برخورد با آن مواجه خواهید شد. در نتیجه در صورت نامناسب بودن طراحی دکوراسیون داخلی خانه، موجب کاهش زیبایی خانه خواهد شد. به همین دلیل است که توصیه می کنیم در طراحی داخلی راهرو ها دقت بالایی به خرج دهید. در ادامه مقاله به چند مورد از راه هایی که باعث ایجاد راهروی خوب می شود؛ اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

پارامترهای مهم در طراحی راهرو های خانه

همانطور که عنوان کردیم در طراحی دکوراسیون داخلی، یکی از بخش های مهم، راهرو ها هستند. اگر طراحی دکوراسیون در داخل راهروها به درستی انجام شود، باعث بوجود آمدن انرژی مثبت زیادی در خانه خواهد شد. بر خلاف تصور بسیاری از افراد که گمان می کنند راهرو ها در طراحی دکوراسیون داخلی تاثیری ندارند، این بخش از خانه به همان دلایلی که گفتیم، نشان دهنده شخصیت و سلیقه شما در نزد میهمانان خواهد بود. علت این موضوع این است که میهمانان شما در اولین ورودشان به خانه، اول وارد راهرو ها خواهند شد و اگر طراحی دکوراسیون داخلی راهرو ها مناسب نباشد، تاثیر منفی بر روی میهمان خواهد گذاشت. در ادامه به برخی از پارامترهای مهمی که باعث بوجود آمدن طراحی داخلی مناسب برای راهرو خانه خواهد شد، اشاره می کنیم.

رنگ

بحث رنگ و روانشناسی رنگ ها، یکی از موضوعات مهمی است که در تمامی بخش های طراحی دکوراسیون داخلی خانه، باید مورد توجه بسیار زیادی قرار بگیرد. طراحی دکوراسیون راهرو هم از این قاعده مستثنی نیست. همانطور که می دانید اغلب راهروها در خانه ها، دارای عرض کمی هستند. به همین دلیل یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی راهروها در نظر داشته باشید، بحث رنگ است. شاید شما نیز بدانید که در بحث روانشناسی خانه ها و طراحی دکوراسیون، رنگ های روشن باعث بزرگتر دیده شدن فضا خواهند شد. در نتیجه توصیه ما به شما این است که در انتخاب رنگ برای محیط راهرو، از حدالمقدور از رنگ های روشن استفاده کنید.  همچنین برای انتخاب رنگ راهرو ها می توانید از رنگ های استفاده شده در طراحی دکوراسیون داخلی خانه نیز استفاده کنید. البته ذکر این نکته نیز بسیار اهمیت دارد که اگر شما امکان استفاده از رنگ های روشن برای راهرو را ندارید؛ می توانید با استفاده از نورپردازی مناسب، مشکل کوچک بودن فضا را حل کنید. این مشکل در این صورت است که رنگ کلی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما رنگ های تیره باشد و شما نتوانید از رنگ های روشن استفاده کنید.

تزیین دیوارها

دیوارهای راهرو ها به دلیل کوچک بودن، عموما امکان این موضوع را ندارند که از لوازم زیادی بر روی دیوار های استفاده کنید. اما به هر حال در طراحی دکوراسیون داخلی، یکی از بحث های مهم، استفاده از لوازم دیواری است. لوازمی مانند: آینه و تابلو های کوچک، از جمله لوازمی هستند که برای طراحی دکوراسیون داخلی می توانید از آنها استفاده کنید. یکی دیگر از مواردی که می توانید در طراحی دکوراسیون داخلی راهرو ها استفاده کنید، گلدان ها هستند. اما در بحث طراحی داخلی راهرو ها، می توانید از کنسول ها نیز کمک بگیرید. کنسول ها از جمله لوازمی هستند که قابلیت قرار گرفتن در راهرو ها را دارند. اما مشکلی که اغلب برای قرار دادن کنسول در راهرو ها با آن مواجه می شوند، کمبود فضا است. اما به هر حال اگر راهرو خانه شما ظرفیت استفاده از کنسول را دارد، بهتر است که این لوازم کمک بگیرید. برای بهبود طراحی دکوراسیون داخلی در راهرو ها می توانید از لوازمی مانند شمعدان و... بر روی کنسول نیز استفاده کنید. تابلو هایی مانند قاب عکس های کوچک، تابلو های هنری و... نیز می توانند به زیبایی هر چه بیشتر در طراحی دکوراسیون داخلی به شما کمک کنند. اما توجه داشته باشید که در استفاده از تابلو ها در طراحی دیوارها، زیاده روی نکنید. همانطور که عنوان کردیم فضای راهرو ها بسیار محدود است و اگر در استفاده از لوازم تزیینی زیاده روی کنید، ممکن است که اثر مثبتی بر روی طراحی دکوراسیون داخلی خانه نگذارد.

کمد و جا کفشی

یکی دیگر از لوازمی که معمولا در طراحی دکوراسیون داخلی راهرو ها استفاده می شود، کمد و جا کفشی ها هستند. اما بحثی که در این میان وجود دارد، این است که باید در استفاده از این لوازم نظم زیادی را به خرج دهید. کنسول، جا کفشی، کمد، لوازم تزیینی و همه همه باید در فضای کم راهرو به گونه ای قرار بگیرند، تا در هنگام ورود به راهرو، احساس شلوغی به ما دست ندهد. به همین دلیل است که رعایت نظم در چینش لوازم راهرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

کاغذ دیواری و کفپوش

کفپوش راهرو، از دیگر فاکتورهای مهمی است که در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی باید مورد توجه قرار بگیرد. اما آنچه که ما به شما پیشنهاد می کنیم، استفاده از یک قالیچه سنتی ایرانی در راهرو است. معمولا استفاده از قالیچه های ایرانی در طراحی داخلی باعث زیبایی بسیار زیادی می شوند. اما این موضوع همیشه صادق نخواهد بود. گاهی اوقات طراحی دکوراسیون داخلی خانه به گونه ای است که استفاده از قالیچه، چندان جلوه مناسبی نخواهد داشت. کاغذ دیواری نیز از مهم ترین فاکتورهای در طراحی راهرو ها باید به آن توجه داشته باشید. کاغذ های دیواری در انواع مدل های مختلفی در بازار وجود دارند که می توانید با در نظر گرفتن سلیقه خودتان و نوع طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان، آنها را انتخاب و استفاده کنید.

نورپردازی

همانطور که عنوان کردیم، یکی از راه هایی که برای بزرگتر دیده شدن فضای راهرو ها می توان از آن استفاده کرد، نور پردازی مناسب است.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در طراحی دکوراسیون داخلی راهروی خانه، عوامل و فاکتورهای بسیار زیادی هستند که لازم است تا آنها را رعایت کنید. اما در صورت شک داشتن در مورد چگونگی طراحی داخلی راهرو ها، می توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

طراحی دکوراسیون راهرو های خانه




موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 189
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 448
:: بازدید ماه : 448
:: بازدید سال : 462
:: بازدید کلی : 2379