طراحی دکوراسیون داخلی با قفسه ها
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
طراحی دکوراسیون داخلی با قفسه ها
شنبه 25 تير 1401 ساعت 10:37 | بازدید : 32 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

با طراحی دکوراسیون داخلی به راحتی می‌توانید محیط خانه یا شرکت خود را متفاوت کنید و احساس آرامش بیشتری را به کسانی در آن محیط رفت و آمد دارند، القا کنید. حال با اضافه کردن چیزهایی کوچک در قسمت‌های مختلف، می‌توان زیبایی بیشتری را در منزل به وجود بیاورد. نمونه آنها استفاده از قفسه‌ها و شلف‌های دیواری در طراحی دکوراسیون داخلی است که نقش بسیار مهمی را در فضاسازی بازی می‌کند. قفسه‌ها فضایی برای قرار دادن وسایل دکوری و تزیینی فراهم می‌سازند. امروزه فرم و شکل قفسه ها بسیار متنوع‎ و خلاقانه شده است و می‎توانید متناسب با سبک طراحی داخلی از انواع طرح های آن استفاده کنید. اگر شما هم قصد طراحی دکوراسیون داخلی با قفسه ها را دارید، با ما همراه باشید تا کارهای ساده‌ای را بیاموزید که به شما بسیار کمک می‌کنند.

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی با قفسه

روز به روز بر محبوبیت و طرفداران قفسه‌های دیواری مدرن و شیک افزوده می‌شود چرا که این قفسه‌ها دکوراسیون دیوار منزل یا شرکت شما را متفاوت و جذاب‌تر خواهد کرد. جنس اکثر قفسه‌های دیواری از چوب و تخته هستند و مدل آنها معمولا با هر نوع طراحی دکوراسیون داخلی هماهنگ می‌شود و ظاهری زیبا به دیوار و دکوراسیون کلی خانه می‌دهند. از قفسه‌ها می‌توانید برای قرار دادن کتاب‌های مورد علاقه خود و یا به نمایش گذاشتن قطعات تزئینی و دکوری استفاده کنید. قفسه و باکس‌ها می‌توانند دیوارهای منزل را از آن حالت لخت و بی‌روحی خارج کرده و دیوار را به عنصری زنده و با ارزش تبدیل کند. امروزه مدل‌های بسیار فراوانی از این قفسه‌ها در فروشگاه‌ها موجود هستند و طرح‌های آنها از حالت چهارگوش خارج شده و می‌توان هر طرح و مدلی از دایره‌ای، بیضی، منحنی و دیگر اشکال هندسی را در بین آنها مشاهده کرد. بر این اساس قفسه‌ها را با ارتفاع و ابعاد متفاوت می‌توان بر روی دیوار نصب کرد و طرح‌های هندسی جالبی به وجود آورد. طرح‌های متنوع و جالبی را متناسب با چیدمان مدل قفسه می‌توان انتخاب کرد و اغلب بستگی به خلاقیت طراحان دکوراسیون دارد که چگونه از این قطعات استفاده کنند. بنابراین انواع مدل قفسه دیواری برای قراردادن کتاب و دکوریجات را می‌توانید به راحتی انتخاب کرده و در هر نقطه‌ای از دیوارهای منزل که دوست داشته باشید، نصب کنید زیرا طراحی آنها به گونه‌ای است که قابلیت تطابق با هر فضایی را دارند. قفسه‌ها جذابیت و زیبایی خاصی به طراحی دکوراسیون داخلی خانه و دیوار شما می‌دهند و از آنها می‌توانید در اتاق پذیرایی، اتاق خواب، اتاق کودک، آشپزخانه و راهروی ورودی خانه به صورت خلاقانه با ترکیب‌های نامرتب و نامتقارن استفاده کنید.

تاثیر قفسه‌ها بر زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی

یکی از جذاب‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار در زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی هر مکان، استفاده از قفسه‌ها و شلف‌های دیواری است. تزیین محوطه داخل یک ساختمان با کاربری مسکونی یا اداری با استفاده از قفسه‌هایی از جنس فلز یا چوب که به سبک‌ها و طرح‌های مختلف ساخته‌اند، جلوه زیبایی به دکوراسیون داخلی می‌بخشد. علاوه بر این نوع طراحی قفسه، ابزارها و وسایل دکوری تزیینی نیز بر زیبایی داخلی محیط منزل یا شرکت کمک خواهد کرد.

نحوه انتخاب فرم قفسه در طراحی دکوراسیون

وقتی به دنبال انتخاب یک قفسه مناسب هستید، مکانی که قرار است در آن جای بگیرد را باید مدنظر داشته باشید. اینکه قفسه در چه فضایی قرار می‎گیرد و موقعیت آن نسبت به دیوار یا دیوارهای اطراف آن چگونه است در انتخاب فرم آن اهمیت دارد.

قفسه‌هایی با فرم کنج

اگر فضای مناسبی برای قرار دادن قفسه ندارید و تنها کنج دیوار را برای قرار دادن آن در اختیار دارید، می‎توانید به دنبال قفسه ای بروید که مخصوص قرار گرفتن در کنج طراحی شده است.

قفسه‌هایی با فرم آویز

همچنین یکی دیگر از فرم های قفسه که این روزها در طراحی دکوراسیون داخلی مرسوم شده است، طبقه ها به جای کوبیده شدن به دیوار یا قرار گرفتن روی یکدیگر، از یک نقطه با طناب‌های خاصی آویزان می‎شوند. این طرح ها که به قفسه های آویز نیز معروف هستند، با طناب یا چیزی مشابه به نقطه ای از دیوار وصل می‎شوند.

قفسه‌های صفحه‌ای

برخی به دنبال فرم و طرح‌های ساده هستند و به آنها پیشنهاد می‌کنیم که صفحه های چوبی را در نقاط مختلف به دیوار نصب کنید و در عین سادگی جذابیت ایجاد کنید.

قفسه با فرم کندویی

نصب قفسه‌ با اشکال هندسی در طراحی دکوراسیون داخلی طرفداران بسیاری دارد. در این میان قفسه‌های چندضلعی از فرم های جالبی هستند که در طراحی و اجرای قفسه ها بسیار کاربرد دارند. نحوه اتصال این قفسه ها به گونه‌ای است که با اتصال تخته های چوبی به یکدیگر می‌توان آنها را به فرم کندوی عسل درآورد.

قفسه با فرم سطح شیب‌دار

فرم یک قفسه را می‎توان از شکل عمودی و راست به حالت کج و اریب تغییر داد. یکی از ساده ترین کارهایی که می‎توان با صفحات یک قفسه کرد کج کردن آنها نسبت به هم است تا جایی که سطح شیب‌دار ایجاد شود اما به سادگی لوازم را نگه دارد و تکیه‌گاه آنها باشد.

نکات مهم در استفاده از قفسه در طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی و ساخت قفسه‌ها و سپس نصب آنها بر روی دیوار کار بسیار آسانی است اما مسئله اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی این است که در استفاده از قفسه‌ها باید هنر و خلاقیت در کنار یکدیگر به کار گرفته شوند تا داخل ساختمان با نصب آنها زیباتر جلوه کند. در همین راستا نکته‌های مهمی وجود دارد که هنگام استفاده از قفسه‌ها در طراحی داخلی باید به آنها توجه کرد. در ادامه به بیان برخی از این نکات خواهیم پرداخت.

  • هنگام استفاده از قفسه‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی به ترکیب رنگی قفسه و رنگ دیوار یا کاغذ دیواری توجه کنید.
  • قفسه‌هایی که با تکیه بر یک الگوی ایده‌آل و استاندارد است را بر روی دیوار نصب کنید.
  • قفسه‌ها را به صورت هماهنگ در تمام نقاط سالن و اتاق نصب کنید.
  • رنگ و طرح نمای قفسه‌ها را هماهنگ با نمای طراحی دکوراسیون داخلی محیط و فضای اطراف آن انتخاب کنید.
  • اگر قفسه‌ها به عنوان کتابخانه مورد استفاده قرار خواهند گرفت متناسب با ابعاد و اندازه کتاب‌ها دقت شود.
  • به منظور زیباسازی نمای قفسه از مجسمه‌هایی با ابعاد کوچکتر و لامپ‌های تزیینی استفاده کنید.
  • استفاده از قفسه‌های رنگی با طرح و اشکال هندسی نامتقارن در اتاق کودکان و نوجوانان گزینه خوبی است.
  • رنگ آمیزی قفسه‌ها متناسب با سلایق شخصی فراموش نشود.
  • هنگام نصب قفسه‌ها بر روی دسوار از محکم بودن آنها مطمئن شوید تا از سقوط ناگهانی وسایل دکوری و تزیینی جلوگیری شود.

طراحی دکوراسیون داخلی با قفسه در یک نگاه

در صورتی که استفاده از قفسه در طراحی دکوراسیون داخلی با خلاقیت و با زرق و برق همراه باشد و به درستی و کاربردی در فضای دیوارهای خالی نصب شود، می‌تواند جای مناسبی برای قرار دادن لوازم و وسایل تزئینی باشد. فقط در اجرا و نصب آنها باید از طراحان دکوراسیون با تجربه استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی با قفسه ها




موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 87
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 346
:: بازدید ماه : 346
:: بازدید سال : 360
:: بازدید کلی : 2277