کاربرد پاف در طراحی دکوراسیون داخلی
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
کاربرد پاف در طراحی دکوراسیون داخلی
سه شنبه 21 تير 1401 ساعت 9:38 | بازدید : 38 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

پا‌ف‌ها ظاهری جدید اما شبیه مبل دارند که در انواع و طرح‌های مختلف تولید و به راحتی با طراحی دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای ست می‌شود و بر جذابیت بصری آن می‌افزاید. از این رو، اگر شما به دنبال یک طراحی دکوراسیون داخلی خاص و کاربردی هستید، حتما تهیه پاف‌ها را در لیست خرید خود قرار دهید. در ادامه مطلب به کاربرد پاف در دکوراسیون خانه می‌پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

کاربردهای پاف در دکوراسیون داخلی

پاف‌ها از کاربردهای مختلفی در طراحی دکوراسیون داخلی برخوردار هستنند و چون فضای زیادی از خانه را اشغال نمی‌کنند، علاوه بر استفاده از آنها به عنوان زیر پایی، میز پذیرایی، صندلی مهمان، میز عسلی و چهار پایه، جلوه تزئینی و نمای خوبی را به فضای خالی خانه می‌دهد. طرح، رنگ و شکل پاف‌ها تنوع بسیار بالایی دارند و می‌توان آنها را با رنگ مبلمان و به طوری کلی طراحی دکوراسیون داخلی در نظر گرفته برای منزل خود، هماهنگ کرد. برخی از پاف به عنوان صندلی اضافه میزهای غذاخوری، تک صندلی در اتاق نشیمن یا محل کار و غیره استفاده می‌کنند که در ادامه به کاربردهای پاف در طراحی دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت.

پاف برای نشستن

ابتدایی‌ترین کاربرد پاف در طراحی دکوراسیون داخلی، فراهم کردن فضایی برای نشستن است. اغلب پاف‌ها در ابعاد کوچک‌تری نسبت به طرح و رنگ مبلمان تهیه می‌شود. این پاف‌ها در گوشه اتاق نشیمن یا کنار مبلمان می‌تواند به ‌عنوان جایی دنج برای نشستن و گپ زدن با مهمان و دوستان انتخاب شود.

پاف برای جلو مبل

کاربرد پاف تنها به محلی برای نشستن محدود نمی‌شود، بلکه یکی دیگر از کاربردهای پاف استفاده از آن به عنوان میز عسلی در جلو یا کنار مبل و کاناپه باشد. اصولا پاف‌هایی که به عنوان میز خریداری می‌شوند باید سطحی صاف، سفت و افقی داشته باشند. البته از پاف می‌توان به‌ عنوان میزی برای قرار دادن گلدان و یا سرویس چای‌خوری استفاده کرد.

پاف برای زیرپایی

در طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده از پاف زیرپایی در جلوی مبلمان راحتی بسیار کابردی است و محلی برای استراحت‌ دادن پاهای خسته از پیاده‌روی برای انجام کارهای روزمره خواهد بود. همچنین در صورت استحکام کافی می‌توانید از پاف به عنوان چهار پایه برای دسترسی به طبقات بالایی کتابخانه‌ها، قفسه‌ها و کمدها بهره بگیرید.

پاف برای فضای باز

پاف‌های کوچک و بزرگ کاربردهای مختلفی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل دارند و از پاف‌ها نیز می‌توان برای وقت گذراندن در هوای آزاد نیز استفاده کرد. به طوری که از پاف‌های بزرگ می‌توانید به عنوان نیمکت و میز چای‌خوری در فضاهای باز و نیمه‌باز خانه از جمله حیاط، تراس، پاسیو، باغ، روف گاردن و غیره استفاده کنید. استفاده از پاف در فضای جلوی تلویزیون هم ایده دیگری است تا در کنار اعضای خانواده و فامیل به تماشای فیلم‌ بپردازید.

پاف برای پای تخت

پاف‌ها برای پای تخت هم کابردی مناسبی دارند. قرار دادن پاف در اتاق‌ خواب برای نشستن هنگام تعویض لباس و آرایش کردن بسیار کاربردی است و رنگ و ابعاد آن می‌تواند با طراحی دکوراسیون داخلی سرویس اتاق خواب سازگار و هماهنگ شود.

انواع پاف از نظر شکل ظاهری

پاف‌ها طبق طراحی دکوراسیون داخلی با ظاهرهای متفاوتی به کار برده می‌شوند و با اشکال مختلف استوانه‌ای، مکعبی، کپسولی و سنتی در بازار موجود هستند و هر فردی متناسب با سلیقه خود می‌توان یک پاف خاص را انتخاب و خریداری کند.

پاف استوانه‌ای

پاف با شکل ظاهری استوانه‌ای در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار پر کاربرد است و با هر نوع مبلمانی قابل هماهنگ شدن است.این پاف با قاعده‌ دایره‌ای شکل با فرمی بیشتر در چیدمان‌هایی با سبک سنتی و کلاسیک به کار می‌رود.

پاف مکعبی

یکی دیگر از رایج‌ترین نوع پاف‌ها، مدل مکعبی است که قاعده آن به شکل مربع یا مستطیل و مسطح است و بیشتر به عنوان محل نشستن میز در طراحی دکوراسیون داخلی و کنار مبل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پاف منشوری

پاف‌های منشوری با قاعده چند ضلعی همانند پاف مکعبی در کنار مبل‌ها بسیار شیک و جذاب خودنمایی خواهد کرد و فضای دنج و راحتی را در خانه ایجاد می‌کنند.

پاف کپسولی

پاف کپسولی با قاعده بیضی شکل محلی برای نشیمن و زیر پایی برای رفع خستگی از کارهای سخت روزانه است و در طراحی دکوراسیون داخلی ها می‌تواند، کاربردهای گوناگونی داشته باشد.

پاف مدرن

یک نوع از پاف‌ها نیز در بازار مبلمان وجود دارند که مناسب سخت پسندان است. به طوری که پاف‌های مدرن با ظاهر و ساختاری نامنظم را می‌توان به سادگی و بسیار شیک با سایر عناصر طراحی دکوراسیون داخلی خانه هماهنگ کرد.

پاف سنتی

پاف‌های سنتی که معمولا جنس و ظاهر آنها ترکیبی از گلیم یا جاجیم، بافتنی یا پارچه‌هایی با نقش و نگارها و کاشی‌کاری‌هایی با معماری ایرانی است. استفاده پاف سانتی در طراحی دکوراسیون داخلی جان تازه‌ای به فضای خانه می‌دهد و این نوع پاف‌ها طرفداران خاص خود را دارد.

کاربرد پاف از نظر روکش

انتخاب نوع روکش پاف بستگی به سبک و نوع طراحی دکوراسیون داخلی منزل و محل کار شما دارد. روکشی که برای پاف خود در نظر می‌گیرید به طور قطع بر روی دیزاین محل مورد نظر شما از نظر ایجاد محیطی گرم و صمیمی یا خشک و رسمی تأثیر می‌گذارد، پس باید در انتخاب پاف بسیار دفت کنید.

پاف پارچه‌ای

بسیاری برای ایجاد هم‌خوانی بین پاف و مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی خود از یک نوع پارچه رومبلی برای پاف و کوسن‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف استفاده می‌کنند. در این میان از پارچه‌های پرطرفدار و پرکاربرد برای این منظور می‌توان به پارچه‌های مخمل و جیر اشاره کرد.

پاف چرمی

پاف چرمی در طراحی دکوراسیون داخلی ظاهری رسمی به فضا القا می‌کند. از این رو، پاف با روکش چرمی برای فضاهایی مثل شرکت‌ها و دفاتر کار خصوصی در دو رنگ مشکی و قهوه‌ای بسیار پر کاربرد است.

پاف حصیری

پاف‌ها با روکش حصیری برای طراحی کوراسیون داخلی با فضای باز بسیار مناسب است. این جنس از پاف‌ها با ظاهر طبیعی و گل و گیاهان موجود در محیط هم‌خوانی ایجاد می‌کند.

پاف پرزدار

پاف پرزدار ظاهری نرم و لطیف دارند و گزینه مناسبی برای اتاق کودکان است و لطافت آن به طور قطع مورد استقبال آنها قرار می‌گیرد.

پاف سنتی و دستبافت

پاف با پارچه‌های سنتی دستبافت همواره علاقه مندان خود را جذب می‌کند و به دلیل تنوع رنگ بالا در طراحی دکوراسیون داخلی اغلب افراد جای دارند.

کاربرد پاف در طراحی دکوراسیون داخلی




موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 62
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 154
:: بازدید ماه : 154
:: بازدید سال : 168
:: بازدید کلی : 2085