طراحی دکوراسیون داخلی با بوفه
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
طراحی دکوراسیون داخلی با بوفه
شنبه 18 تير 1401 ساعت 14:34 | بازدید : 35 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکراسیون خانه

بوفه و ویترین در طراحی دکوراسیون داخلی یکی از وسایل پرکاربرد از نگاه بانوان است و از آن ها برای نگهداری ظروف و عناصر کوچک و تزیین فضای داخلی اتاق‌نشیمن استفاده می‌کنند. از این رو در انتخاب بوفه باید دقت شود تا با دکوراسیون خانه هماهنگ باشند. در گذشته برای نمایش اکسسوری‌ها و دکوری از دیوارها و کمدهای بزرگ استفاده می‌شد اما حالا بوفه و ویترین جایگزین آن ها شده است. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع بوفه و نحوه انتخاب و چیدمان بوفه در طراحی دکوراسیون داخلی آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

نقش بوفه در طراحی دکوراسیون داخلی

بوفه یکی از وسایل دکوری است که از گذشته تاکنون در طراحی دکوراسیون‌ داخلی مورد استفاده قرار گرفته است. بدون شک همه شما در خانه‌های قدیمی کمدهای شیشه‌ای و چوبی را مشاهده کرده‌اید که با استفاده از لوازم دکوری دیزاین شده است. این روزها بوفه تنها شکل ظاهری متفاوت‌تری پیدا کرده است و کاربردی شبیه به گذشته دارد. بوفه را این روزها می‌توانید با اشکال متفاوت و رنگ‌های متنوع برای طراحی داخلی مورد استفاده قرار دهید. از بوفه‌ها با ایده‌پردازی خاص می‌توانید برای وسایل بلوری، لوازم قدیمی و لوازم دکوری لوکس استفاده کنید. بنابراین بوفه را برای کارهای بسیاری می‌توان در منزل مورد استفاده قرار داد و با این کار به یادگاری‌های شما در طی گذر زمان آسیبی وارد نمی‌شود. پس بوفه، کمدی است که به منظور زیباسازی بیشتر فضای اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی و بخش‌های دیگر خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس در زمان خرید ویترین باید به این مهم توجه کنید که برای چه فضای قصد خرید دارید.

آشنایی با انواع مدل بوفه

در بازار مدل‌های متنوعی از بوفه مطابق با سلیقه هر فردی وجود دارد. هر شخصی می‌تواند با توجه به اندازه اتاق خود یک مدل بوفه انتخاب کند. همچنین هنگام طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن بوفه باید بر اساس اندازه فضا و اشیای موجود در آن انتخاب شوند. کاربرد اصلی یک بوفه تغییر مبلمان به زیباترین شکل ممکن است و از طرفی دیگر نیز باید دارای ویژگی‌های عملکردی مختلفی باشد تا از آن بتوانید به صورت کاربردی استفاده کنید. در ادامه شما را با انواع مدل بوفه آشنا خواهیم کرد.

بوفه چوبی

چوب ماده سنتی و با دوامی است که از قدیم تا به حال در صنعت مبلمان مورد استفاده قرار گرفته است. اکثر بوفه‌ها از چوب‌های مختلف ساخته می‌شوند و نوع آن بستگی به طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما دارد. رایج‌ترین نوع چوب، چوب گردو است که ظرافت خاصی به بوفه‌ها می‌بخشد.

بوفه ام دی اف

ام دی اف که با فشرده شدن کوچک ترین تراشه‌های چوب در درجه حرارت بالا ساخته می‌شود از چوب ارزان‌تر است به همین دلیل طرفداران زیادی دارد اما این بوفه‌ها به اندازه بوفه‌های ساخته شده از چوب دوام ندارند.

بوفه شیشه‌ای

بوفه شیشه‌ای در طراحی دکوراسیون داخلی در انواع سبک‌ها قابل استفاده است. این نوع بوفه‌ها به دلیل شفافیتی که دارند سبک به نظر می‌رسند و فضایی از خانه را اشغال نمی‌کنند. معمولا این مدل بوفه‌ها مناسب فضایی با مساحت کوچک است. از آنجایی که این نوع بوفه‌ها به طور واضح قابل مشاهده هستند افراد معمولا تمامی عناصری که دوست دارند در معرض دید همگان باشد همانند ظروف عتیقه، مجسمه و ظروف چینی را درون آن قرار می‌دهند.

بوفه فلزی

یکی دیگر از انواع بوفه‌ها که این روزها طرفداران خاص خودش را دارد، بوفه فلزی است. قفسه‌های فلزی این نوع بوفه‌های لعاب دار و رنگ آمیزی شده هستند. این مدل ویترین‌ها مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی به سبک‌های مینیمال و مدرن است.

بوفه نیم دایره‌ای

یکی از مدل‌های بوفه که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است بوفه‌هایی است که در گوشه اتاق قرار می‌گیرد. آن ها از نظر اندازه متوسط هستند و فضای کمی را اشغال می‌کنند. این مدل بوفه‌ها معمولاً دارای شکل نیم دایره‌ای هستند و در گوشه اتاق قرار می‌گیرند.

بوفه دیواری

نمونه دیگر از بوفه‌ها طوری در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند که بر روی دیوار و در بالای مبلمان نصب می‌شوند. این بوفه‌ها به دکوراسیون داخلی خانه زیبایی می‌بخشند. در انتخاب این نوع بوفه‌ها باید دقت کنید که از مقاومت بالایی برخوردار باشند و تحمل دکوری‌های سنگین را داشته باشند.

سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی با بوفه

بوفه، کمدی از ترکیب شیشه و چوب یا فلز است که از آن برای قرار دادن و به نمایش گذاشتن ظروف مجلل و دکوراتیو استفاده می‌شود. این بوفه‌ها انواع مختلفی دارند که از نظر جنس، طرح، رنگ، اندازه و دیگر معیارها با یکدیگر فرق می‌کنند. انتخاب آن بستگی به سبک طراحی دکوراسیون داخلی، دیزاین و سلیقه شخصی افراد دارد.

بوفه به سبک مدرن

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن معمولا از بوفه تک‌رنگ و ساده که از جنس شیشه، چوب یا سنگ است، برای اتاق غذاخوری یا اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید بوفه را با کنسول، میز غذاخوری و دیگر مبلمان با تم رنگی سفید هماهنگ کنید. از آنجایی که بوفه نقش بسیار پر رنگی در دکوراسیون داخلی دارد به شما پیشنهاد می‌دهیم آن را در جایی قرار دهید که در معرض دید باشد.

بوفه به سبک کلاسیک

در دکوراسیون و طراحی فضاهای داخلی در سبک کلاسیک قرار دادن بوفه‌های چوبی بهترین انتخاب است. بوفه‌هایی با سبک کلاسیک از چوب گران‌قیمت ساخته شده‌اند که با  الگوهایی تزیین شده‌اند. هنگام انتخاب بوفه‌ها در نظر بگیرید که این مبلمان در کجا قرار خواهد گرفت و قرار است چه چیزی را نگهداری کند، پس میزان دوام آن بسیار مهم است. زیبایی، طراحی خاص، تم رنگی بی‌نظیر از جمله مواردی است که به راحتی در سرویس‌های چوبی کلاسیک می‌توان مشاهده کرد. شما می‌توانید این سبک بوفه‌ها را برای جای گذاری وسایل لوکس و گران‌قیمت مورد استفاده قرار دهید.

بوفه به سبک سلطنتی

سبک سلطنتی یکی از سبک‌های پرطرفدار و پر زرق و برق است که در خانه‌های ایرانی از آن بسیار استفاده می‌شود. در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سلطنتی اغلب از تم رنگی طلایی برای ساخت بوفه و لوازم جانبی همراه آن برای دکور اتاق پذیرایی استفاده می‌شود. این سبک از بوفه‌ها نیاز به وسایل دکوری بیشتری به نسبت بوفه‌های کوچک دارند و از سوی دیگر فضای بیشتری از خانه را اشغال می‌کنند. زیبایی بوفه‌های سلطنتی به قدری زیاد است که در تمام بخش‌های داخلی منزل قابلیت استفاده دارند.

ابعاد و اندازه بوفه

بوفه در طراحی دکوراسیون داخلی باید با توجه به مساحت آپارتمان انتخاب شود. پس قبل از خرید بوفه باید فضایی که بوفه در آنجا قرار می‌گیرد با دقت اندازه‌گیری شود و به ارتفاع، عرض و عمق فضا توجه شود. برای اتاق‌هایی با مساحت کوچک استفاده از بوفه‌هایی با پنجره‌های باریک که دارای شکل نیم دایره‌ای هستند انتخاب خوبی است. بهتر است برای اتاق نشیمن با مساحت کم ویترین‌های شیشه ای انتخاب شود چرا که با توجه به شفافیت این بوفه حجیم به نظر نمی‌رسد.

سایز بوفه

اندازه مناسب بوفه برای طراحی دکوراسیون داخلی باید مطابق با مساحت خانه انتخاب شود. اغلب بوفه‌هایی با عمق ۴۰ سانتیمتر انتخاب می‌شوند تا همه عناصر را در خود جای دهند. اگر مساحت اتاق کوچک باشد می‌توان بوفه‌هایی با عمق کمتری خریداری کرد. یک بوفه و ویترین استاندارد دارای ارتفاع حدود یک و نیم متر است.

رنگ بوفه

از دیگر مواردی که در انتخاب بوفه و ویترین باید به آن توجه کرد رنگ آن است. رنگی باید انتخاب شود که با طراحی دکوراسیون داخلی و رنگ‌های مورد استفاده در اتاقی که قرار است بوفه در آن فضا قرار بگیرید ترکیب شود.

طراحی دکوراسیون داخلی با بوفه




موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 96
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 188
:: بازدید ماه : 188
:: بازدید سال : 202
:: بازدید کلی : 2119