طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان
سه شنبه 14 تير 1401 ساعت 9:52 | بازدید : 34 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

اتاق مهمان، اتاقی است که مهمان شما در مدتی که در خانه­تان اقامت دارد در آن به­سر می برد. این اتاق تا حدودی برای او حکم فضای خصوصی­اش در خانه میزبان را دارد. اتاق مهمان باید مانند دیگر اتاق­ خواب ­های خانه، جذاب و راحت باشد. در طراحی دکوراسیون داخلی این اتاق، توجه به جزئیات اهمیت بسیاری دارد. همه چیز در این اتاق باید در خدمت راحتی، سهولت در استفاده و رقم زدن یک تجربه اقامت عالی برای مهمان باشد. در این مقاله، شش مرحله اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی این اتاق را معرفی می کنیم. با توجه به معماری خانه می­ توانید، این اصول را با خانه خود مطابقت دهید. در انتها نیز نکته­ هایی برای هرچه بهتر شدن طراحی داخلی این اتاق، مطرح می کنیم.

شش قدم تا طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان

در هنگام دکوراسیون داخلی اتاق مهمان، باید خود را کاملا به­ جای مهمان بگذارید. سپس نیازها و چالش ­های او را پیش­بینی کرده و بهترین روش برای برآورده کردن آنها را انتخاب کنید. البته، پیش از همه چیز باید ایده ­ای از این کار داشته و آن را در اختیار طراح دکوراسیون خود قرار دهید. در اینجا شش مرحله طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان را بررسی می کنیم.

دیوار، کف و پنجره ­ها

پیش از هرچیز باید به سراغ المان­ های بزرگ و اساسی اتاق بروید. در طراحی و انتخاب متریال برای دیوار، باید از رنگ ­های گرم و دلپذیر و یا کاغذدیواری با همین مشخصات، استفاده کنید. از قرار دادن یک یا دو آینه قدی و حداقل، یک آینه کوچک هم غافل نشوید. بهترین جنس برای کفپوش اتاق مهمان نیز پارکت و به­ طورکلی، کفپوش­ های چوبی هستند. کفپوش سنگی، حس راحتی را از اتاق می گیرد. پهن کردن فرش به تعداد کافی و اندازه ­های متناسب نیز می­تواند فضای صمیمی آن را تقویت کند. نکته مهم در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان این است که کیفیت متریالی که در اتاق مهمان به کار می­ برید به­ هیچ­ عنوان، نباید از کیفیت متریال موجود در بقیه فضای خانه، پایین­تر باشد. به ­طور مثال، باید فرشی کف اتاق پهن شود که کیفیتش برابر با دیگر فرش ­های خانه باشد. در غیر این صورت، مهمان، احساس ناخوشایندی خواهد داشت. همواره، کنار تخت نیز فرش یا قالیچه­ هایی پهن کنید که مهمان هنگام رفتن به تخت یا برخاستن از آن، مجبور نباشد، پایش را روی زمین بگذارد. مدل پرده می ­تواند، جلوه اتاق را در نظر مهمان شما دوچندان کند. پنجره اتاق را از جنسی تهیه کنید که به ­راحتی، قابل ­تنظیم و باز و بسته کردن باشد. این مورد در خصوص پرده­ ها نیز صادق است. مهمان، باید بتواند به­ راحتی هوا و نور طبیعی اتاق خودش را تنظیم کند.

وسایل چوبی در اتاق مهمان

استفاده از وسایل چوبی، مانند مبلمان، دراور و کتابخانه کوچک با چند جلد کتاب، جذابیت اتاق را برای مهمان، بیشتر می­ کند. البته، ممکن است مهمان در طول اقامتش، از این وسایل استفاده چندانی نکند با این ­حال، درنظر گرفتن آنها در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق، نشانه احترام شما به مهمان است. قرار دادن پاتختی، کنار تخت، یکی از مهم­ترین کارهایی است که در طراحی داخلی اتاق مهمان، باید انجام داد. مهمان شما قطعا لازم دارد که وسایل شخصی ­اش مانند عینک، تلفن همراه و غیره را هنگام خواب، روی این وسیله و در نزدیکی خودش، قرار دهد. به یاد داشته باشید که امروزه، بسیاری از افراد با لپ­تاپ­شان سفر می کنند. حتما میزی را برای کار کردن با لپ تاپ و مطالعه، در نظر بگیرید. میز آرایش نیز از دیگر ضرورت­ های طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان است.

تخت خواب، مهم ترین المان طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان

اصلی­ ترین کارکرد اتاق مهمان این است که محلی برای استراحت او باشد. بنابراین، باید بهترین تخت و تشک ممکن را برای این اتاق تهیه کنید. برای میزبان، هیچ ­چیز بدتر از این نیست که مهمانش، خواب راحتی در خانه او نداشته باشد. در صورت امکان از بالش و تشک طبی با فنرهای ناپیوسته، استفاده نمایید. در هنگام خرید تخت نیز حتما دقت کنید که اتصالاتش به­ هیچ ­عنوان، صدا ندهند. پس از اینکه از راحتی تخت مطمئن شدید، باید به فکر تزیین آن باشید. برای این کار، یک روتختی زیبا و متناسب با رنگ کلی اتاق، انتخاب کنید. هرچه رنگ روتختی به رنگ اصلی اتاق، نزدیک­ تر باشد، احساس آرامش و نظم بیشتری به اتاق خواهد داد. به منظور جلوگیری از کثیف شدن تشک و بالش نیز از روکش ­های یک­بارمصرف برای هر مهمان استفاده کنید. در صورتی که با کمبود بودجه برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان مواجه هستید، از بخش­ های غیرضروری، مانند تزئینات، به­ نفع این بخش، چشم ­پوشی کنید. درنهایت، بهتر است از بالش ­های ساخته ­شده از پر و پارچه­ هایی که احتمال آلرژی به آنها وجود دارد، استفاده نکنید.

نورپردازی اتاق

نور مصنوعی در اتاق مهمان، باید در خدمت خواب راحت او در هنگام شب و دید کافی در دیگر اوقات روز باشد. مسلما به یک منبع نور اصلی، مانند لوستر، نیاز خواهید داشت. این نور، نیازهای روزمره مهمان را برطرف می­ کند. در درجه بعدی، باید از منابع نور کوچک­ تر مانند آباژور، نور میز آرایش و نورهای قابل ­تنظیم، استفاده کنید. حساسیت ویژه ­ای که طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان دارد، این است که درواقع برای فردی انجام می­ شود که نمی­ شناسیم. به ­این ­ترتیب، باید تاجای­ ممکن، همه احتمالات را درنظر بگیریم. یکی از تفاوت­ های افراد در هنگام خواب، میزان نوری است که به آن عادت دارند. به ­همین ­دلیل، توصیه می ­شود، پرده­ ها چندلایه یا قابل­ تنظیم باشند تا در هنگام شب، استفاده از نور مهتاب، میسر باشد. همچنین، نورهای قابل­ تنظیم نیز می­ توانند، ویژگی جذاب اتاق مهمان شما باشد. دیوارکوب نیز فضایی آرامش ­بخش را پیش از خواب در اتاق، فراهم می ­کند. این وسیله، همچنین در برجسته کردن عناصر دکوراتیو روی دیوار، نقش مهمی دارد. استفاده از نورهای توکار سقفی یا از کف، به ­ویژه در اتاق ­های بزرگ با معماری مدرن نیز  مفید واقع می­ شود.

امکانات رفاهی بیشتر

مرحله بعدی در طراحی دکوراسیون داخلی پس از برطرف کردن نیازهای اساسی مهمان؛ اضافه کردن امکانات رفاهی بیشتر است. مهم­ترین وسیله­ ای که می­توان به ­این­ منظور به­ کار برد، تلویزیون به همراه میز آن است. جلوی این میز را با تعدادی مبل راحت، تکمیل کرده و به ­این­ ترتیب، یک اتاق تلویزیون کوچک برای مهمان خود، فراهم کنید. یک یخچال کوچک و وسایلی مانند چای­ ساز و قهوه ­ساز را در گوشه­ ای از اتاق، قرار داده و اتاق را هرچه بیشتر به یک اتاق خواب مستر، نزدیک کنید.

تزئین اتاق مهمان

مرحله آخر در طراحی دکوراسیون داخلی هر فضایی، اضافه کردن تزئینات است. هرگز دیوارهای اتاق مهمان را خالی نگذارید. تابلوهایی هرچند کوچک یا کاشی­ های تزیئنی، بهترین گزینه برای این کار هستند. همچنین، از اهمیت گل ­وگیاه نیز غافل نشده و گوشه ­ای از اتاق یا روی یک میز را به چند گلدان، اختصاص دهید.

دکوراسیون داخلی اتاق مهمان در کلامی خلاصه

اتاق مهمان، جزء بخش­ هایی نسبتا جدید از خانه ­های امروزی است. در طراحی دکوراسیون داخلی این اتاق، دو مشخصه راحتی و زیبایی باید در کنار یکدیگر، درنظر گرفته شوند. استفاده از این اتاق، باید حتی نسبت به دیگر اتاق­ های خانه نیز راحت­ تر باشد چراکه برای افرادی که با آن آشنا نیستند، طراحی شده است. دیوارپوش و کفپوش از اصلی­ ترین المان­ هایی هستند که می­ توانند، نوعی حس استقبال را به مهمان، تلقین کنند. در میان وسایل اتاق نیز تخت، تشک و بالش ­ها از همه بیشتر در راحتی مهمان، تاثیرگذار هستند. در آخر و همانطور که در این مقاله گفتیم، در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان، باید احتمال تفاوت­ های عادتی افراد را درنظر گرفته بر اساس آنها بیشترین انعطاف را به­ طور مثال در نورپردازی، به ­کار ببریم.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان




موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 176
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 435
:: بازدید ماه : 435
:: بازدید سال : 449
:: بازدید کلی : 2366