طراحی دکوراسیون داخلی به سبک امروزی
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک امروزی
چهار شنبه 8 تير 1401 ساعت 10:24 | بازدید : 34 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

درحالی‌که طراحی دکوراسیون داخلی مدرن یا معاصر به سرد و مینیمال بودن شهرت دارد، بااین‌حال این سبک می­تواند فضایی راحت و دلپذیر را فراهم کند. طراحی داخلی معاصر، نه‌تنها در خانه‌ها بلکه در فروشگاه‌ها و دفاتر اداری نیز می‌تواند به­کار رود. در این مقاله، طراحی دکوراسیون داخلی به سبک امروزی یا معاصر را شرح می‌دهیم. رنگ، خطوط، مبلمان، نور و دیگر المان‌هایی که یک طراح دکوراسیون با آن‌ها سروکار دارند در این مقاله، موردبررسی قرار می‌گیرند. درصورتی‌که قصد امروزی‌تر کردن خانه خود را دارید، این مقاله پیشنهادهایی برای شما دارد.

طراحی دکوراسیون داخلی معاصر چیست؟

طراحی دکوراسیون داخلی معاصر با سادگی، پیچیدگی‌های پنهان و استفاده تعمدی از بافت و خطوط تمیز، تعریف می‌شود. هدف این سبک، بیش و پیش از به نمایش گذاشتن اشیاء به نمایش گذاشتن فضا است. اشیائی که در سبک طراحی دکوراسیون داخلی معاصر به کار می‌روند، نیز امروزی و مدرن هستند. به‌منظور طراحی یک فضا به این سبک، لازم است که اصول کلی که در این بخش مطرح می‌شوند، موردتوجه طراح دکوراسیون قرار بگیرند.

رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی معاصر

رنگ‌های خنثی، سیاه و سفید، اصلی‌ترین رنگ‌هایی هستند که در دکوراسیون داخلی معاصر به کار می‌روند. رنگ مشکی، اغلب برای زمین و در اتاق‌خواب‌ها، مورداستفاده قرار می‌گیرد. این رنگ، اغلب در کنار رنگ‌های بسیار روشن و براق در متضاد با مشکی به‌کاررفته و درنتیجه، تاثیری مضاعف خواهد داشت. رنگ‌آمیزی دیوارها نیز معمولا با رنگ‌های خنثی انجام می‌شود. به‌این‌ترتیب، زمینه یا بک‌گراندی عالی برای لوازم‌خانگی با رنگ‌های درخشان و تند به وجود خواهد آمد. بااین‌حال در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک معاصر، استفاده از رنگ‌های گرم و تند برای دیوارها، چندان هم عجیب نیست. تنها نکته مهم این است که در صورت اتخاذ این تصمیم، بقیه قسمت‌های خانه ازجمله لوازم خانگی، باید در طیف رنگ‌های خنثی باشند.

خطوط در دکوراسیون داخلی به سبک معاصر

بارزترین ویژگی سبک طراحی دکوراسیون داخلی معاصر، خطوط آن است. در هر خانه‌ای که به این سبک طراحی شده باشد، خطوط برجسته افقی، عمودی و گاه منحنی، مشاهده می‌شوند. سقف، پنجره‌های خالی، اشکال هندسی در گچ‌بری دیوار و آثار هنری ازجمله جاهایی هستند که می‌توان، خطوط برجسته را در آن­ها دنبال کرد. درواقع، می‌توان گفت که در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک معاصر، خطوط، به‌اندازه اشیاء، مهم هستند. این اهمیت تا آنجا پیش می‌رود که شاهد ایجاد قاب پنجره خالی در دیوار با خطوط تیز عمودی و افقی، هستیم. همچنین، انواع سقف کاذب با اشکال متنوع نیز به کمک تقویت این ویژگی آمده‌اند. در یک خانه مدرن، برعکس یک خانه کلاسیک یا سنتی هر فضای خالی را با مجسمه و غیره پر نمی‌کنند. برعکس، برخی فضاها به‌منظور نشان دادن تقابل خطوط سقف و دیوار با مبلمان و کف، خالی می‌مانند. در خانه‌های بسیار مدرن، گاهی حتی از لوله‌کشی روکار در سرویس بهداشتی و آشپزخانه برای مدرن‌تر کردن فضا استفاده می‌کنند. رنگ کردن اشکال و اشیائی که چنین خطوطی دارند با رنگ‌های متضاد با رنگ اصلی طراحی دکوراسیون داخلی خانه ، آن‌ها را برجسته‌تر می­کند.

مبلمان در یک خانه امروزی چه ویژگی هایی دارد؟

به‌طورکلی، می‌توان گفت که مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک معاصر، باید حالتی جسورانه داشته باشد. به این معنی که ازآنچه از یک مبلمان کلاسیک سراغ داریم، فاصله بگیرد. سادگی، عدم وجود تزئینات معمول و عدم وجود خطوط منحنی از ویژگی‌های اصلی مبلمان در این سبک هستند. بااین‌حال، لزومی ندارد که خطوط این مبلمان لزوما منظم و دقیق باشند. استفاده از اشکال هندسی نامنظم در ساخت مبلمان مدرن، بسیار رایج است. بااین‌حال، مانند فضای داخلی، خطوط این مبلمان نیز باید صاف و تیز باشند. این ویژگی حتی برای کوسن‌ها نیز صادق است. اغلب از رنگ‌های سیاه، سفید و دیگر رنگ‌های خنثی در ساخت مبلمان مدرن، استفاده می‌شود. بااین‌حال، این رنگ‌ها، رنگ‌های اصلی هستند و بخش‌هایی از مبلمان می‌توانند، رنگ‌هایی کاملا متضاد و تند داشته باشند. هرگونه حاشیه پارچه‌ای، حکاکی و طرح‌های گل‌دار در مبلمانی که قرار است در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک معاصر به کار برود، ممنوع است.

پوشش کف یک خانه مدرن

کف یک خانه مدرن نیز باید تا جای ممکن، ساده باشد. در استفاده از هرگونه متریال برای این بخش، آزاد هستید؛ بااین‌حال، پارکت، سنگ و وینیل رایج‌تر هستند. انواع تکنولوژی‌های جدیدتر مانند میکروسمنت نیز به‌ویژه در مکان‌های تجاری، می‌توانند فضا را مدرن‌تر کنند. استفاده از فرش نیز در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن، نیازمند توجه به اصول کلی این سبک است. درواقع، نقوش فرش باید هندسی با خطوط تیز و صاف به‌جای خطوط منحنی، باشند. شاید تعجب‌آور که در کشور ما نقوشی که بافندگان فرش در مناطقی مانند بلوچستان و ترکمن‌صحرا استفاده می‌کنند، به‌خوبی با سبک مدرن سازگار بوده و حتی به کشورهای اروپایی نیز راه‌یافته‌اند. بهتر است تا جای ممکن، رنگ اصلی فرش با رنگ کف‌پوش؛ که همان‌طور که گفتیم، اغلب تیره است؛ هماهنگ باشد.

نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک معاصر

نورپردازی مرحله‌ای است که اصطلاحا به طراحی دکوراسیون داخلی ، بعد می‌دهد. استفاده از نورهای مدرن سقفی و لامپ‌های هالوژنی در یک خانه مدرن، گزینه­ای ایده­آل و در دسترس است. برعکس یک خانه معمولی یا کلاسیک، لوسترهای مجلل جایی در یک خانه مدرن ندارند. به‌جای آن‌ها باید از لوسترهایی با اشکال هندسی و با خطوط تیز و صاف استفاده کرد. این لوستر می‌تواند از هر متریالی ساخته شده باشد. نورپردازی موضعی نیز در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن، جایگاه خاصی دارد. انواع دیوارکوب، بهترین گزینه برای این کار هستند اما شمعدانی‌های کلاسیک در یک خانه مدرن به­کار نمی­روند. از انواع دیوارکوب، نور از کف یا لامپ‌های توکار دیواری برای برجسته کردن عناصر دکوراتیو مانند تابلوهای نقاشی، استفاده کنید.

لوازم دکوراتیو در طراحی دکوراسیون داخلی

جنس مجسمه، تابلو و هر شیء تزئینی که در طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه مدرن به کار می‌رود، بسیار مهم است. فلز، سنگ و شیشه، سازگارترین متریال­ ها با سبک مدرن هستند. بااین‌حال، استفاده زیاد از آن‌ها می‌تواند، فضا را رو به سردی و خشکی ببرد. به همین دلیل توصیه می‌شود حتما در یک خانه مدرن از پرده‌ها، کوسن، فرش و دیگر وسایل پارچه‌ای نیز به‌اندازه کافی، استفاده شود. بهترین ترکیب رنگ نیز برای این لوازم تزئینی، ترکیب دو رنگ متضاد است. استفاده از رنگ‌های بیشتر، فضا را شلوغ نشان داده و با ماهیت مدرن آن در تضاد خواهد بود. به‌طور مثال، یک تابلو یا پرده سیاه‌وسفید، به‌خوبی با طراحی دکوراسیون داخلی مدرن، سازگار است. استفاده از گلدان‌های بزرگ و ساده فلزی نیز بهترین گزینه برای ایجاد فضای سبز در یک فضای داخلی مدرن، هستند. فضای سبز به‌خوبی می‌تواند، گرما و صمیمیتی که ممکن است کمبودش در یک خانه مدرن حس شود را به آن بازگرداند.

مختصری از طراحی دکوراسیون داخلی به سبک معاصر

طراحی داخلی ، سبک‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها سبک معاصر یا مدرن است. در این سبک، چارچوب‌های مشخصی برای رنگ، خطوط، مبلمان، نورپردازی و لوازم دکوراتیو تعیین شده است. اصلی‌ترین ویژگی یک خانه طراحی‌شده به سبک مدرن، خطوط برجسته صاف و تیز آن است. درواقع، همه‌چیز در این خانه تا جای ممکن، چندضلعی و بدون خطوط منحنی است. دیگر ویژگی طراحی دکوراسیون داخلی به سبک معاصر، رنگ است. در این سبک، رنگ‌های اصلی معمولا سفید، سیاه و خنثی بوده و در کنار رنگ‌های تند و درخشان، هویت رنگی خانه را تعیین می­کنند. در این مقاله، همچنین، اصول مربوط به نورپردازی، مبلمان، کف‌پوش و لوازم دکوراتیو را نیز در یک خانه مدرن، بیان کردیم.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک امروزی




موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 278
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 537
:: بازدید ماه : 537
:: بازدید سال : 551
:: بازدید کلی : 2468