شستشوی نما از جنس کنیتکس
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
شستشوی نما از جنس کنیتکس
سه شنبه 7 تير 1401 ساعت 11:0 | بازدید : 29 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی و شستشوی نما

رنگ کنیتکس قابل شستشو از رنگ‌هایی هستند که به آنها رنگ نما ساختمانی نیز می‌گویند و بیشترین استفاده را روی سطوح نماهایی از جنس فلز، سیمانی، بتن، ماسه، گچ، سرامیک و غیره را دارند. این نوع رنگ‌ها قابل شستشو و عایق در نمای ساختمان‌ها هستند و با قابلیت ضد آب بودن با روش‌های خاصی می‌توان نسبت به شستشوی نما با رنگ کنیتکس اقدام کرد. در این مقاله سعی خواهیم کرد که تمام نکات مهم در مورد نماشویی کنیتکس به دلیل ظرافت کنیتکس و حساسیت آن در برابر فشار آب را بیان کنیم.

آشنایی با انواع رنگ کنیتکس نمای ساختمان

یکی از انتخاب‌های سازندگان ساختمان برای جلوه دادن به نمای ساختمان استفاده از رنگ کنیتکس است. این ماده به دلیل تنوع در رنگ و سهولت اجرا و قیمت مناسب مورد توجه مردم قرار دارد. بخصوص در ساختمان‌های بلند، برج‌ها و یا ساختمان های قدیمی پرکاربرد هستند. شستشوی نما با این نوع رنگ تحت شرایط و روش خاصی انجام می‌شود.

  • کنیتکس پلاستیک: این نوع کنیتکس بر پایه آّب بوده و مناسب برای فضاهای داخلی است به علت اینکه عوامل جوی و رطوبت به شدت بر آن تاثیر منفی می‌گذارد و منجر به ترک خوردن و تبله شدن کنیتکس می‌شود.
  • کنیتکس روغنی: این نوع از کنیتکس بر پایه بنزین بوده مناسب برای فضاهای بیرونی و نمای ساختمان است. این نوع از کنیتکس زمان خشک شدن طولانی‌تری نسبت به بقیه انواع دارد و بوی نامطبوعی تا هنگام خشک شدن کامل دارد.همچنین در صورت کار کردن در فضاهای داخلی باید بسیار مراقب بود چون قابل اشتعال است.
  • کنیتکس اکریلیک: این نوع کنیتکس طرفدار بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد.زیرا خطر اشتعال ندارد و بدون بو است همچنین مقاوم در برابر آب و رطوبت است. مناسب برای اجرا در فضاهای بیرونی و نماها است. این نوع کنیتکس حلالش آّب است اما پس از خشک شدن کامل قابلیت شستشوی نما را دارد.

ویژگی رنگ کنیتکس با قابلیت شستشو

رنگ‌های کنیتکس از جمله رنگ‌هایی هستند که از نظر حساسیت به آب به دو نوع رنگ کنیتکس قابل شستشو و رنگ کنیتکس غیر قابل شستشو تقسیم می‌شوند. از نظر کلی نیز می توان رنگ‌های کنیتکس را به سه نوع پلاستیکی روغنی و یا اکریلیک تقسیم کرد که هر کدام از آنها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. برای خرید هر کدام از آنها به ویژه رنگ کنیتکس قابل شستشو می‌توانید به فروشگاه های معتبر در سراسر کشور مراجعه کرده و پس از انتخاب رنگ مناسب خود را خریداری کنید. رنگ کنیتکس قابل شستشو زیر مجموعه رنگ‌‌هایی محسوب می‌‌شوند که کاملاً به صورت ضد آب هستند و آنها را می توان به راحتی با مواد شوینده مختلف شستشو داد. می‌توان گفت رنگ کنیتکس قابل شستشو صرف نظر از برند و سایز رنگ‌ها می‌‌توانند از نوع رنگ اکریلیکی و رنگ روغنی باشند. هر دو این رنگ‌ها را می توان برای محیط‌های مختلفی استفاده کرد زیرا کاملاً در برابر رطوبت شرجی و آب مقاومت کرده و سطح زیرین خود را نسبت به آب حفاظت می‌کنند. این رنگ ها با داشتن ساختارهای خاصی در برابر آب نفوذ ناپذیر هستند. رنگ‌های کنیتکس قابل شستشوی اکریلیک در ساختار خود دارای ترکیباتی است که می‌تواند علاوه بر این که با آب در ابتدا حل شود و روی سطوح مختلف به ویژه نمای ساختمان‌ها استفاده شود، بنابراین شستشوی نما با رنگ‌های کنیتکس امکان‌پذیر است. رنگ کنیتکس قابل شستشوی اکریلیک در برابر گرما و سرمای هوا و تغییرات جوی کاملاً پایدار بوده و تغییری در ساختار آن ایجاد نخواهد شد. همچنین برای جلوگیری از به هدر رفتن انرژی‌های داخلی یک محیط و صرفه‌جویی در مصرف انرژی از آن در نمای ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

نحوه شستشوی نما از جنس رنگ کنیتکس

کنیتکس استفاده شده برای نمای ساختمان‌ها ترکیبی از انواع رزین، الیاف مصنوعی و پودرها است، که این مواد پس از رقیق شدن با آب و تینر بر روی نمای ساختمان اجرا می‌شوند و پس از مدتی خاصیت خود را از دست داده و چسبندگی مناسبی با نمای ساختمان پیدا می‌کنند. چسبندگی کنیتکس با نمای ساختمان تا حدی است که در برابر شرایط جوی مانند باران، برف و اشعه یو وی خورشید بسیار مقاوم است. اما وقتی این ماده در عملیات شستشوی نما برابر آب خروجی از دستگاه واترجت که دارای فشاری ما بین 350 تا 400 بار است قرار می‌گیرد، در برابر نماشویی ساختمان دوام نمی‌آورد و از سطح نما جدا می‌شود. به همین دلیل نحوه اعمال آب واترجت در شستشوی نما کنیتکس بسیار حائز اهمیت است.

روش استفاده از واترجت در نماشویی رنگ کنیتکس

واترجت اصلی‌ترین دستگاه مورد نیاز در شستشوی نما کنیتکس است، این دستگاه که نوع فشار قوی و سه فاز آن مخصوص شستشوهای صنعتی و شهری است که شامل یک ورودی، پمپ قوی و یک خروجی است. آب پس از ورود به دستگاه برای نماشویی و قرار گرفتن تحت تاثیر پمپ با فشاری مابین 350 تا 400 بار از نازل خروجی، خارج می‌شود. برای جلوگیری از هدر رفت آب نازل خروجی را قطع و وصل کنید. بنابراین استفاده از واترجت در شستشوی نما کنیتکس نیازمند تبحر و دقت بالا در استفاده از دستگاه است که کمترین آسیب به نما وارد شود. در استفاده از واترجت برای نماشویی کنیتکس باید به نکات زیر توجه کرد:

  • رعایت فاصله نازل خروجی واترجت با نمای ساختمان: بسته به میزان آلودگی سطح نما و مدت زمانی که از اجرای کنیتکس بر روی نما گذشته است، فاصله نازل خروجی از نما باید بین 60 سانتیمتر تا 110 سانتیمتر باشد.
  • زاویه نازل خروجی با نمای ساختمان: گرفتن آب واترجت با زاویه مستقیم بر روی نمای کنیتکس مطمئنا باعث آسیب رسیدن به نمای ساختمان و جدا شدن کنیتکس از نما خواهد شد و در نهایت شستشوی نما اثری مخرب بر جلوه ساختمان شما خواهد داشت. پس با در نظر گرفتن میزان آلودگی سطح نما و مدت زمانی که از اجرای کنیتکس بر روی نما گذشته است، زاویه نازل خروجی و نمای ساختمان را بین 30 تا 70 درجه تنظیم کنید.

عوامل تأثیرگذار بر کیفیت شستشوی نمای کنیتکس

کیفیت نهایی نماشویی کنیتکس تحت تاثیر پارامترهایی متغییر است. در صورتی که سطح نمای ساختمان شما با موادی همچون روغن و گازوئیل و هر گونه چربی آلوده کثیف شده باشد با شستشوی نما این آلودگی‌ها از بین نمی‌رود. گاهی لازم است دوباره عملیات رنگ آمیزی نمای ساختمان تکرار شود. همچنین  مدت زمان سپری شده از آخرین نماشویی بسیار مهم است به طوری که آلودگی‌های سطح نما به مرور زمان بر کنیتکس نفوذ کرده و در آن رسوب می‌کنند. این عامل باعث تغییر رنگ کنیتکس و کدر شدن آن می‌شود ،که ممکن است با شستشوی نما حداقل کیفیت رنگ نما مقداری به حدود اولیه خود برسد.

زمان شستشوی نما دارای رنگ کنیتکس

از آنجا که هزینه شستشوی نما کنیتکس بسیار پایین‌تر از رنگ آمیزی آن است پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که هر دو سال یکبار اقدام به نماشویی ساختمان خود کنید تا بتوانید کیفیت اولیه آن را حفظ کنید.

شستشوی نما از جنس کنیتکس



برچسب‌ها: شستشوی نما , نماشویی ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 281
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 540
:: بازدید ماه : 540
:: بازدید سال : 554
:: بازدید کلی : 2471