طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی
دو شنبه 6 تير 1401 ساعت 13:4 | بازدید : 33 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

سبک، مطبوع و زیبا؛ این‌ها ویژگی‌هایی هستند که با شنیدن نام طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی به ذهنمان متبادر می‌شوند. طبیعت این سبک، ایجاد فضایی آرامش‌بخش است و می‌توان با ایجاد تغییراتی در خانه به آن، دست‌یافت. در این مقاله، ویژگی‌ها و بایدونبایدهای سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی را بررسی کرده و درنهایت، انواع آن را معرفی می‌کنیم. درصورتی‌که قصد تبدیل کردن خانه‌تان به محیطی آرامش‌بخش مانند یک خانه ساحلی را دارید، این مقاله راهنمای شما خواهد بود.

طراحی دکوراسیون داخلی ساحلی چیست؟

وقتی صحبت از تعریف سبک‌های مختلف طراحی داخلی می‌شود، همه، سبک ساحلی را با دریایی، اشتباه می‌گیرند. این در حالی است که ویژگی اصلی یک خانه دکوراسیون­ شده به سبک ساحلی، ظاهر آرام و درعین‌حال نسبتا لوکس آن است. رنگ‌های خنثی و درخشان، اساس این سبک را تشکیل می‌دهند. فضای نشیمن بسیار راحت نیز دیگر ویژگی طراحی دکوراسیون داخلی ساحلی است. استفاده از متریال طبیعی مانند چوب در این سبک یک الزام است. در صورت استفاده از متریال مرغوب و نقشه داخلی حساب‌شده، طراحی دکوراسیون داخلی ساحلی می‌تواند خانه را کاملا لوکس و درعین‌حال به‌دوراز زرق‌وبرق‌های تکراری، نشان دهد.

ویژگی های طراحی دکوراسیون داخلی ساحلی

تمامی خانه‌هایی که به سبک ساحلی دکوراسیون شده‌اند، ویژگی‌های بصری مشابهی دارند. با فراهم کردن ویژگی‌هایی که در این بخش مطرح می‌کنیم، می‌توانید طراحی داخلی خانه خود را به سبک ساحلی درآورید.

لایه های رنگی خنثی

القای احساس طراوت و آرامش، بزرگ‌ترین هدف طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی است. به همین دلیل معمولا در اکثر نقاط چنین خانه ­ای از طیف رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود. سفید و آبی روشن، رنگ‌های محبوب این سبک هستند. هرچه فضای خانه کمتر رنگی به نظر برسد، بیشتر به یک خانه ساحلی، نزدیک خواهیم شد. رنگ‌های خنثی و روشن، فضای داخلی را بزرگ‌تر نشان داده و حس انبساط بیشتری را در ذهن ساکنان خانه ایجاد می‌کنند. منظورمان از لایه­ های رنگی خنثی در عنوان این بخش نیز این است که می‌توان با حفظ خنثی و روشن بودن رنگ‌ها، بخش‌های مختلف خانه را به رنگ‌های مختلف اختصاص داد. این کار سبب می‌شود که کل خانه به‌صورت واحد اما با تغییرات جزئی به نظر برسد.

مبلمان پارچه ای و راحت

بدترین گزینه برای مبلمان یک خانه ساحلی، مبلمان مجلل است. بااین‌حال، نمی‌توان گفت که مبلمان یک خانه دکوراسیون­ شده به سبک ساحلی، اسپرت یا مدرن است. این مبلمان، لوکس است اما رسمی نیست. مهم‌ترین ویژگی مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی، راحت بودن فوق‌العاده آن است. این مبلمان برای آرامش و اصطلاحا لم دادن، طراحی‌شده است نه مهمانی­ های معمول! رنگ مبلمان نیز مانند دیگر قسمت‌های خانه، روشن است و روکش آن قطعا پارچه‌ای است. پایه‌ها نیز حتما از چوب بوده و کمتر از فلز، پلاستیک یا چرم در آن استفاده می‌شود.

هوا و نور طبیعی زیاد

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی، داشتن یک پلان باز و با امکان آوردن نور طبیعی و هوای زیاد به داخل خانه است. برای رسیدن به چنین فضایی شاید مجبور باشید برخی دیوارهای غیر باربر را بردارید. این ویژگی در مورد اتاق‌خواب‌ها، اتاق نشیمن و آشپزخانه، اهمیت بیشتری می‌یابد. در صورت امکان اضافه کردن پنجره و فراهم کردن دید ترجیحا رو به طبیعت، می‌تواند این ویژگی را تقویت کند.

لوازم دکوراتیو

برخلاف دیگر سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی ، لوازم دکوراتیو یکی از ستون‌های اصلی سبک ساحلی است. هر وسیله لوکس، ساده و ترجیحا ساخته‌شده از چوب، کاشی، شیشه و پارچه می‌تواند ساحلی بودن یک خانه را بیش‌ازپیش، تقویت کند. انواع کوسن، پارچه‌های دیواری سبک با طرح‌های ساده و ابتدایی، انواع کوزه و کاشی‌های لعاب‌دار، می‌توانند در جای‌جای خانه به کار بروند.

کفپوش

معمولا کفپوش در طراحی دکوراسیون داخلی از جنس چوب، پارکت یا کاشی است. در این سبک، کمتر از سرامیک و سنگ‌های براق استفاده می‌شود. برعکس دیگر بخش‌های خانه برای کفپوش می‌توان از رنگ تیره هم استفاده کرد. به‌این‌ترتیب، ویژگی تضاد نیز به رنگ‌آمیزی خانه اضافه می‌شود. نکته مهم این است که در این سبک از فرش؛ مگر درجاهای ضروری مانند زیر تخت­خواب؛ استفاده نمی‌شود.

باید و نبایدهای طراحی دکوراسیون به سبک ساحلی

علاوه بر ویژگی‌های کلی، لازم است که نکات فرعی‌تری نیز توسط طراح دکوراسیون در طراحی داخلی به سبک ساحلی در نظر گرفته شوند. در اینجا شش مورد از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • یک طیف رنگی مشخص داشته باشید

یکی از نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون داخلی ساحلی به آن توجه داشته باشید، انسجام و هماهنگی است. یک طیف رنگی مشخص می‌تواند، این هدف را به‌خوبی محقق کند. توصیه می‌شود که از سه رنگ اصلی نزدیک به هم در خانه استفاده کنید.

  • از داشتن تم دوری کنید

طراحی کردن بر اساس یک تم، بیشتر در طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای مدرن کاربرد دارد. به‌طور مثال، تم جنگلی، تم دریایی و دیگر تم‌ها همگی با سبک ساحلی در تضاد هستند. همان‌طور که گفته شد، طراحی داخلی به سبک ساحلی باید بیشتر حول محور رنگ بچرخد.

  • از عناصر ساحلی استفاده کنید

در بین لوازم دکوراتیو خانه خود یک یا دو عنصر مرتبط با ساحل، اضافه کنید. بهترین گزینه، تابلوهای نقاشی با تصاویری از ساحل یا دریا هستند. بااین‌حال، زیاده‌روی در این کار می‌تواند خانه شما را تم­ محور کرده و حتی از لوکس بودن آن بکاهد.

  • از نور طبیعی، بیشترین استفاده را ببرید

در صورت امکان، پنجره ­ها را به‌گونه‌ای طراحی کنید که در طول روز، بیشترین نور طبیعی را وارد خانه کنند. در داخل خانه نیز استفاده از چندین آینه و لوازم شیشه‌ای می‌تواند، انعکاس نور را شدیدتر کند.

  • از نور سرد استفاده نکنید

منظور از نور سرد، نورهای رنگی با رنگ‌های سرد هستند. این نوع نور با طبیعت یک خانه ساحلی، سازگار نیست. به همین دلیل، بهتر است از نورهایی با رنگ نسبتا گرم استفاده کنید.

  • از گل و گیاه استفاده کنید

در نقاطی از خانه، گیاهانی شبیه به گیاهان مناطق ساحلی، قرار دهید. برگ‌های پهن و تنه‌های نسبتا تنومند از ویژگی‌های گیاهان ساحلی هستند.

زیرشاخه های سبک طراحی دکوراسیون داخلی ساحلی

علی‌رغم اینکه در خصوص جزئیات طراحی داخلی به سبک ساحلی، صحبت کردیم؛ این سبک، خودش به شاخه‌های مختلفی در دنیا تقسیم می‌شود که در برخی جزئیات با هم متفاوت هستند. یکی از این زیرشاخه‌ها سبک فرانسوی است که در آن، طبق روحیه فرانسوی‌ها از اشیاء عتیقه نیز در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. در این سبک، مبلمان تیره و کمی ظریف است. استفاده از لوستر نیز در آن، مجاز شمرده می‌شود. زیرشاخه معروف دیگر طراحی دکوراسیون داخلی ساحلی، سبک ایتالیایی است. ایتالیایی‌ها این سبک را با خطوط منحنی فراوان به‌ویژه در سقف و استفاده از سرامیک‌های کلاسیک و رنگی خود، ترکیب کرده‌اند. سبک‌های اسکاندیناویایی و نیوزلندی نیز در حال حاضر در دنیا مطرح هستند.

مروری اجمالی به سبک ساحلی در طراحی دکوراسیون داخلی

تمام مفاهیمی که کلمه ساحل به ذهن ما متبادر می‌کند در یک خانه ساحلی، جمع می‌شوند. آرامش، نور، جریان هوای طبیعی و رنگ‌های باز و روشن، ازجمله این مفاهیم هستند. مهم‌ترین ویژگی طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی، استفاده از طیف نورهای خنثی و روشن است. در چنین خانه‌ای، همه‌چیز در خدمت احساس راحتی و سبک زندگی لوکس اما به‌دوراز تجملات و زرق‌وبرق‌های معمول است. سبک طراحی دکوراسیون داخلی ساحلی، شامل زیرشاخه‌های مختلفی مانند فرانسوی و ایتالیایی است که در جزئیات و رنگ برخی المان‌ها با هم متفاوت هستند.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی




موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 322
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 581
:: بازدید ماه : 581
:: بازدید سال : 595
:: بازدید کلی : 2512