راهنمای جامع نماشویی و شستشوی نما
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
راهنمای جامع نماشویی و شستشوی نما
شنبه 4 تير 1401 ساعت 11:43 | بازدید : 27 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

بعد از اینکه با روش های دسترسی به نمای ساختمان به خوبی آشنا شدید بهتر است که کمی بیشتر درمورد ابزار هایی که برای کار نماشویی ساختمان انجام می شود نیز آشنا شوید. برای اینکه نمای ساختمان به خوبی تمیز شود نیاز به تجهیزات پیشرفته و مدرنی است که امروزه با آن ها عملیات شستشوی نما را انجام می دهند. در گذشته شستن نمای ساختمان اصلا راحت نبوده است ولی امروزه می توان با استفاده از همین تجهیزات نما را مثل روز اول تمیز و زیبا کرد. در ادامه برخی از این ابزار پرکاربرد را معرفی می کنیم:

  • واترجت: واترجت یک دستگاه پرکاربرد در نماشویی انواع ساختمان است که آب را با قدرت بسیار زیاد به سمت نما پمپاژ می کند و سبب می شود که آب به جرم ها و آلودگی ها نفوذ کرده و آن را از بین ببرد.
  • تی و ابر: برای شستن نمای شیشه ای ساختمان علاوه بر واترجت از ابزار دیگری به نام تی و ابر استفاده می شود تا لکه ای بر روی شیشه ها باقی نماند.  پس از اینکه نمای شیشه ای به خوبی با آب تمیز شد از تی، ابر و مواد شوینده جهت لکه گیری استفاده می شود.
  • وسایل ایمنی کار با طناب: در هنگام استفاده از طناب یا راپل برای رعایت نکات ایمنی باید از ابزاری استفاده شود که جان ارتفاع کاران در امان باشد و خطری آن ها را تهدید نکند. بنابراین ابزاری مثل تسمه، طناب های محکم و مخصوص کار در ارتفاع، سگک و نگهدارنده ها از واجبات کار نماشویی می باشد.
  • تی تلسکوپی: از ابزار های جدید در نماشویی ساختمان که کاربرد آن بیشتر در ارتفاع صفر و برای ساختمان های کم ارتفاع است، تی تلسکوپی است که قابلیت تنظیم ارتفاع دسته دارد و از روی زمین می توانید نمای ساختمان و بیشتر نمای شیشه ای را شستشو دهید.
  • کمربند: برای حمل تجهیزات نماشویی نیاز به کمربند های مخصوصی است که ارتفاع کاران آن را به کمر خود می بندند و ابزار مورد نیاز خود را با استفاده از آن به راحتی نگهداری و حمل می کنند.
  • عینک ایمنی: وجود عواملی مثل نور خورشید، باد، باران و مواد شوینده ممکن است قدرت دید افراد را کاهش یا سبب آسیب رسیدن به آن ها شود، بنابراین استفاده از عینک ایمنی لازم و ضروری است.
  • کلاه و لباس: لباس مخصوص و کلاه ایمنی مهمترین وسایل برای انجام پروژه های نماشویی هستند که حتما ارتفاع کاران باید از آن ها در حین انجام پروژه ها استفاده کنند.

مواد مورد استفاده در نماشویی ساختمان

هر جنس نما باید با استفاده از مواد مخصوص به خود شسته شود. چرا که استفاده از یک ماده ثابت ممکن است به یک نما آسیب برساند و نمای دیگر را اصلا تمیز نکند. پس نتیجه می گیریم، هر ماده ای دارای قدرت تمیز کنندگی متفاوتی است. در ادامه برخی از معروف ترین مواد نماشویی و شستشوی نمای ساختمان را معرفی می کنیم:

سیلیس

سیلیس یا ماسه بادی صنعتی برای شستشوی نماهایی استفاده می شود که صاف و صیقلی نیستند. در اصل این ماده با نفوذ به خلل و فرج های نما و ایجاد سایش در آن ها، سبب از بین رفتن جرم ها و آلودگی های موجود بر سطح نما می شود و آن را به خوبی تمیز می کند.

دیسکلر

دیسکلر یک نوع شوینده اسیدی است که برای نما هایی قابل استفاده است که با آب خالی یا شوینده های معمولی قابلیت تمیز شدن ندارند و برای رفع آلودگی نیازمند شوینده های اسیدی هستند. دیسکلر یک شوینده اسیدی است که بسیار رقیق است و آسیبی به نما نمی رساند. غلظت این ماده اسیدی در حدی است که فقط آلودگی ها را از بین می برد و مشکلی برای خود نما ایجاد نمی کند.

هزینه و قیمت نماشویی ساختمان

برای تعیین هزینه شستشوی نمای ساختمان به موارد متعددی توجه می شود. اگر قصد دارید که نمای ساختمانتان را نماشویی کنید بهتر است که در ابتدا با تیم کارشناسان و مشاوران کارویس تماس بگیرید تا درمورد نحوه شستشو و قیمت راهنمایی شوید. میزان آلودگی نما، متراژ نما، تعداد نیروی کار، نحوه دسترسی، مواد مورد استفاده و تعداد طبقات از جمله عوامل اثرگذار بر روی قیمت نماشویی ساختان است.

مدت زمان مورد نیاز برای نماشویی ساختمان

عوامل موثر بر قیمت شستشوی نمای ساختمان می توانند در مدت زمان به اتمام رسیدن یک پروژه نیز اثر داشته باشند. برای مثال نماشویی یک برج نیاز به مدت زمان بیشتری نسبت به نماشویی یک آپارتمان معمولی دارد. همینطور میزان آلودگی های نما بر روند سرعت کار اثر می گذارد. پس هر چه نما آلوده تر، مساحت نما بیشتر، تعداد نیروی کار کمتر باشد مدت زمانی که برای نماشویی نیاز است، بیشتر می شود.

انواع جنس نما برای نماشویی ساختمان

با توجه به رشد و گسترش صنعت ساختمان سازی تنوع جنس نما نیز بسیار زیاد شده است. هر جنس نما با روش مخصوص به خود نماشویی می شود پس بهتر است قبل از اینکه اقدام به شستشوی نما کنید، با روش های شستشوی آن نیز آشنا شوید. نما از جنس آجر، شیشه، سیمان، سنگ، کامپوزیت، گرانیت، مرمر، فلز و متریال دیگر ساخته می شود.

انتخاب شرکت نماشویی ساختمان

به خاطر افزایش سطح آلودگی در شهر ها و کثیف شدن نمای ساختمان ها، شرکت های مختلفی جهت ارائه خدمات نماشویی ساختمان تاسیس شده اند. انتخاب بهترین شرکت در میان شرکت های متعدد معمولا کار راحتی نیست ولی شما با کمی تامل و تفکر می توانید بهترین آن ها را انتخاب کنید. شرکت خوب در نماشویی، از متریال با کیفیت استفاده می کند، تیم آن متشکل از اعضای آموزش دیده و ماهر است. تعداد نمونه کار های موفق زیاد و تجهیزات پیشرفته دارد. سابقه و تجربه فعالیت این شرکت ها زیاد است و قوانین کار را به خوبی رعایت می کنند.

راهنمای جامع نماشویی و شستشوی نما



برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 272
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 531
:: بازدید ماه : 531
:: بازدید سال : 545
:: بازدید کلی : 2462