راهنمای صفر تا صد نماشویی و شستشوی نما
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
راهنمای صفر تا صد نماشویی و شستشوی نما
شنبه 4 تير 1401 ساعت 11:26 | بازدید : 30 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

زمانی که صحبت از خدمات ساختمانی به میان می آید همه افراد به فکر بازسازی یا طراحی دکوراسیون میفتند ولی یکی از مهم ترین خدمات ساختمانی که بسیار مورد نیاز ساختمان است، خدمات نماشویی و شستشوی نما است. با توجه به حجم آلودگی هایی که در شهر ها وجود دارد، نمای ساختمان خیلی زود دچار آلودگی می شود. برای از بین بردن آلودگی ها از روی نمای ساختمان باید در فواصل زمانی مشخص کار شستشو بر روی آن انجام شود. نماشویی ساختمان به زیبایی ظاهری نمای ساختمان و افزایش طول عمر مفید نمای ساختمان کمک می کند. نمای کثیف و آلوده ساختمان ظاهر بسیار زشت و زننده ای به ساختمان می دهد. اما با گسترش شرکت های خدمات ساختمانی به ویژه خدمات نماشویی و شستشوی نما این مشکل نیز تا حدود زیادی برطرف شده است.

نماشویی و شستشوی نما چیست؟

به مجموعه فعالیت هایی که برای تمیز کردن نمای ساختمان و از بین بردن آلودگی های آن انجام می شود، نماشویی می گویند. کار شستشوی نما باید توسط متخصصان و افرادی انجام شود که در این زمینه آموزش دیده اند و اصطلاحا با تمام چم و خم کار آشنایی دارند.

روش های دسترسی برای نماشویی ساختمان

برای شستشوی نمای ساختمان باید در ابتدا بتوان به کل نمای ساختمان دسترسی پیدا کرد. بدون دسترسی به نمای ساختمان نمی توان عملیات نماشویی را بر روی آن انجام داد، دسترسی ناقص نیز کیفیت کار را پایین می آورد؛ بنابراین روش هایی وجود دارد که از طریق آن ها می توان به خوبی به نما دسترسی پیدا کرد. در ادامه این روش ها را بررسی خواهیم کرد:

روش دسترسی به نما با طناب یا راپل

یکی از متداول ترین و بهترین روش ها جهت دسترسی به نما برای انجام کار نماشویی ساختمان، استفاده از طناب یا راپل است. طناب یک روش جدید برای دسترسی به نما در پروژه های شستشوی نما ساختمان است که باید توسط یک تیم ماهر و آموزش دیده انجام شود. کار با طناب نیاز به مهارت دارد، بنابراین افرادی برای انجام این کار انتخاب می شوند که دوره های کار با طناب را آموزش دیده باشند و در این زمینه تجربه کافی کسب کرده باشند. در این روش دسترسی به نما خوب است و فردی که کار نماشویی را انجام می دهد به کل سطح نما دسترسی کافی دارد. برای اجرای این روش نیاز به ابزارآلات و وسایلی است که بتوان با ایمنی کامل از بالای ساختمان به سمت پایین فرود هایی داشت و در حین این فرود ها نمای ساختمان را نماشویی کرد. در اجرای این شیوه از دو طناب یکی به عنوان طناب اصلی و دیگری به عنوان طناب اطمینان استفاده می شود.

روش دسترسی به نما با داربست

می توان این روش را جزء قدیمی ترین روش ها در نماشویی و شستشوی نمای ساختمان دانست. ایمنی این روش نسبت به سایر روش ها کمتر است ولی با این حال به عنوان یک روش رایج در تمیز کردن نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. برای اجرای این روش ابتدا نیاز به یک تیم برای نصب داربست ها در قسمت های مختلف نمای ساختمان است. دسترسی به نما با استفاده از داربست به اندازه طناب نیست و خطرات آن نیز بیشتر است. زمانی که امکان دسترسی به نما با طناب امکان پذیر نباشد، از داربست یا روش های دیگر استفاده می شود.

روش دسترسی به نما با بالابر یا کلایمر

روش دیگری که برای نماشویی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از بالابر های صنعتی یا کلایمر است که در این روش نسبتا ایمن فرد داخل بالابر قرار می گیرد و از آن جا کار نماشویی را انجام می دهد. بالابر یک روش گران قیمت و پر هزینه نسبت به سایر روش های نماشویی ساختمان است و نیاز به دستگاه یا ماشین آلات مخصوص به خود دارد. ایمنی این روش نسبتا خوب است ولی دسترسی به نما به اندازه روش دسترسی با طناب خوب و جامع نیست.

روش دسترسی به نما بدون حضور در ارتفاع

خیلی از افراد تمایل دارند که بدانند آیا نماشویی ساختمان را می توان بدون حضور در ارتفاع نیز انجام داد؟ جواب این سوال بستگی به نوع ساختمان شما دارد. اگر ساختمان شما دارای ارتفاع کمی باشد و در یک الی دو طبقه ساخته شده باشد با استفاده از ابزاری به نام تی های تلسکوپی می توان کار نماشویی را از روی زمین و بدون حضور در ارتفاع انجام داد اما از آنجایی که امروزه اغلب ساختمان ها با ارتفاع زیاد و به شکل آپارتمان ساخته می شوند نماشویی از روی زمین کمتر اتفاق می افتد. راه دیگر برای انجام نماشویی بدون حضور در ارتفاع، استفاده از ربات های شستشوی نمای ساختمان است که از راه دور کنترل می شوند.

راهنمای صفر تا صد نماشویی و شستشوی نما



برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 263
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 522
:: بازدید ماه : 522
:: بازدید سال : 536
:: بازدید کلی : 2453