طراحی دکوراسیون داخلی به سبک شبی شیک
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک شبی شیک
شنبه 4 تير 1401 ساعت 10:51 | بازدید : 31 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک شبی شیک شبیه به سبک‌های ترکیبی است و از قوانین و دستورالعمل خاصی پیروی نمی‌کند. علاقمندان به این سبک طراحی می‌توانند مبلمان زیبا و مدرن را در کنار لوازم و قطعات کهنه و فرسوده به زیبایی در کنار هم ترکیب کنند و چیدمان منحصر به فردی را خلق کنند. در سبک شبی شیک، رنگ‌های سفید و کرم بر دیگر ترکیب رنگ‌ها غالب هستند. استفاده از حاشیه‌های چین‌دار، منگوله‌ها، نقش‌ها و طرح‌های گل‌دار در کنار فضای روشن و دل باز مورد توجه قرار دارد. از این رو، طراحان داخلی، دکوراسیون شبی شیک را یک نوع سبک ظریف، آرام و رمانتیک، نوستالژیک و زنانه می‌دانند. پس برای این که بدانیم سبک دکوراسیون شبی شیک چیست و چرا با این نام خوانده می‌شود و چه ویژگی‌هایی دارد، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

دکوراسیون شبی شیک چیست؟

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک شبی شیک، از جمله سبک‌های دکوراسیون معروف در دنیا به شمار می‌رود، که در سال‌های اخیر به میان دکوراسیون‌های خاص و جدید راه پیدا کرده است. شبی شیک در لغت به معنی ژنده پوش باکلاس یا شیک است اما در اصطلاح طراحی دکوراسیونی است که دکوری شبیه به خانه‌های فقیرانه و قدیمی دارد و با زیورآلات دکوری و دکوراتیوهای آنتیک و لوکس تزیین شده باشد. بنابراین با ظرافتی هنرمندانه این سبک دکوراسیون چیده می‌شود.

ویژگی‌های سبک دکوراسیون شبی شیک

شبی شیک یکی از پرطرفدارترین استایل‌ها برای چیدمان و منزل است که از سبک‌های روستیک و قدیمی الهام گرفته است. در این سبک از تجملات و لوکس بودن فاصله گرفته شده و گرایش به سوی سادگی و قدیمی بودن ایجاد شده است. یکی از مهمترین ویژگی‌های بارز سبک طراحی دکوراسیون داخلی شبی ‌شیک این است که نگاهی به طبیعت دارد، معتقد است که اشیاء کهنه را نباید دور انداخت چرا که مرور زمان آن‌ها را زیبا می‌کند و می‌توانیم این زیبایی را دو چندان کرده و از آن در چیدمان خانه‌ استفاده کنیم. همچنین بزرگ‌ترین ویژگی این سبک در پایین آوردن هزیینه‌های طراحی داخلی خانه است و هرگز اجازه خرج‌های اضافی به شما نمی‌دهد؛ چرا که با ناچیزترین‌ها هم می‌توان به این سبک و دکوراسیون نزدیک شد و همیشه امکان پیدا کردن وسایل کهنه شده وجود ندارد که آنها خلاقانه در چیدمان استفاده کرد. این سبک هنری در استفاده از قطعات چوبی با لایه‌های رنگی مختلف دارد. قطعات چوبی مثل کنسول، میز، صندلی و بوفه که طی سال‌ها به رنگ‌های مختلفی رنگ‌آمیزی شده‌اند به مرور زمان لایه‌هایی از این رنگ‌ها از بین می‌رود و رنگ‌های لایه زیرین بیرون می‌زند. در نهایت خانه‌ای زیبا طراحی خواهد شد که پر از وسایلی است که هر یک شخصیت خاص خود را دارند و خیلی زود عضوی از خانواده می‌شوند.

مشخصات کلی سبک دکوراسیون شبی شیک

با توجه به اینکه در طراحی دکوراسیون داخلی با این سبک تلاش می‌شود تا از تجملات فاصله گرفته شود، بنابراین می‌توان اصلی ترین ویژگی‌ها و مشخصات استایل شبی شیک را به صورت زیر بیان کرد:

  • انتخاب رنگ‌های روشن و پاستیلی و دوری از رنگ‌های متضاد و زنده
  • استفاده از وسایل تزئینی آنتیک مرسوم در سبک‌های ویکتوریایی و سلطنتی
  • انتخاب مبلمان با رنگ‌های پریده و کهنه کاری شده و حذف مبلمان لوکس
  • حذف تابلوهای مجلل و وسایل تزئینی لوکس از روی دیوارها و جایگزینی آنها با کاغذ دیواری‌های گلدار
  • بکارگیری درب و پنجره‌های فلزی و چوبی با طرح و ظاهر قدیمی
  • استفاده از کفپوش های چوبی

از آنجایی که در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک شبی شیک وسایل مدرن و لوکس حذف می‌شوند، می‌توان این نوع دیزاین خانه را یکی از ارزان‌ترین سبک‌های طراحی به شمار آورد و با استفاده از بسیاری از تکنیک‌ها می‌توان وسایل ارزان را به وسایل آنتیک تبدیل کنید.

رنگ در سبک دکوراسیون شبی ‌شیک

یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب سبک طراحی دکوراسیون داخلی برای چیدمان منزل، توجه به رنگ و انتخاب ترکیب صحیح برای آنها است. به طورکلی در سبک شبی شیک گرایش به سمت رنگ‌های است. بنابراین رنگ‌هایی که در این استایل دکوراسیون داخلی استفاده می‌شوند، رنگ‌های ملایم، روشن و پاستیلی موجود در طبیعت هستند مثل سفید، آبی آسمان، صورتی رز، رنگ خاک و زمین، سبز کم‌رنگ، رنگ‌های خنثی، رنگ‌های پاستل، رنگ چوب و غیره. همچنین رنگ‌هایی که تندی و کنتراست آن‌ها به مرور زمان ملایم و آرام شده است.

سالن پذیرایی در سبک دکوراسیون شبی شیک

یکی از مهمترین بخش‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، سالن پذیرایی است و همیشه تلاش می‌شود تا به بهترین شکل این فضا طراحی شود. در اتاق پذیرایی به سبک دکوراسیون شبی شیک لازم است مبلمان را به دقت انتخاب کنید. مبلمان‌های راحتی قدیمی با روکش پارچه‌ای یا چرم در کنار کوسن‌های گلدار با رنگ‌های روشن و ملایم می‌تواند بهترین گزینه باشد. همچنین می‌توان برای تزیین این سالن از میزهای قدیمی و خلاقانه استفاده کرد؛ مثلا استفاده از صندوقچه‌های قدیمی و کهنه به جای میز یک انتخاب عالی است و روی آن را قرار دادن گلدان‌های فلزی یا سفالی با گل‌های رنگارنگ تزیین کنید. همچنین استفاده از لوسترهای بزرگ و فلزی، نصب آینه قدی با قاب چوبی، قرار دادن قاب عکس‌های قدیمی بر روی دیوار، استفاده از کاغذ دیواری‌های گلدار یا ساده با رنگ‌های ملایم، پرده‌های نخی گلدار یا ساده و کفپوش های چوبی با رنگ‌های روشن از دیگر مواردی است که می‌توان در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی به سبک شبی شیک استفاده کرد.

اتاق خواب در سبک دکوراسیون شبی شیک

نوع تخت و روتختی در سبک شبی شیک اتاق خواب بسیار مهم هستند. در این سبک طراحی دکوراسیون داخلی می‌توان از تخت های فلزی قدیمی یا چوبی ساده استفاده کرد و همچنین استفاده از روتختی‌های کتان و نخی گلدار با رنگ‌های کاملا زنانه بسیار مناسب است. انتخاب پرده‌های گلدار، دیوارهایی با رنگ‌های ملایم مثل  سفید، کرم، بژ، خاکستری، صورتی و پاستیلی و همچنین لوسترهای آویز بزرگ برای سبک شبی شیک مرسوم است.

آشپزخانه در سبک دکوراسیون شبی شیک

در آشپزخانه نیز با انتخاب وسایل کهنه و دوری از تجهیزات مدرن فضا را با سبک شبی شیک سازگار کنید. انتخاب کابینت‌های سفید با ظاهر آنتیک در کنار نیمکت‌های چوبی انتخاب خوبی برای این فضا است. همچنین نصب شلف و قفسه‌های چوبی بدون درب بر روی دیوار با رنگ‌های روشن و ملایم انتخاب خوبی برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه با این سبک است. استفاده از میزهای معمولی آنتیک و کهنه، نیمکت و صندلی‌هایی با روکش نخی و کتان رنگ روشن و گلدار، کفپوش های چوبی و لوسترهای بزرگ و کریستالی می‌توانند ترکیبی بسیار زیبایی را در آشپزخانه فراهم کنند.

سرویس بهداشتی و حمام در سبک شبی شیک

با توجه به اینکه تمرکز در این سبک طراحی دکوراسیون داخلی دوری از تجملات و وسایل لوکس و مدرن است، در نتیجه درسرویس بهداشتی و حمام شبی شیک نمی‌توان از کابین دوش، سینک و شیرآلات گران‌قیمت استفاده کرد. ولی می‌توان با نصب سینک‌های مزرعه‌ای، لوسترهای آویز و پرده‌های گلدار حمام و سرویس بهداشتی را به شکل کاملا قدیمی از یکدیگر جدا کرد. با توجه به میزان فضای خالی که در این بخش از منزل در اختیار دارید می‌توانید از میز و آینه و همچنین شلف‌های رنگی با نمای کهنه برای چیدمان لوازم بهداشتی استفاده کنید.

جمع‌بندی

باتوجه مطالبی که در بالا گفته شد، طراحی دکوراسیون داخلی به سبک شبی ‌شیک می‌تواند دکوراسیونی خاص و متفاوت برای منزل شما ایجاد کند و وسایل و اکسسوری‌های نوستالژی و زیبایی که مد نظر دارید را به صورت خلاقانه در آن به کار ببرید.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک شبی شیک




موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 245
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 504
:: بازدید ماه : 504
:: بازدید سال : 518
:: بازدید کلی : 2435