شستشوی نما و بیمه مسئولیت مدنی
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
شستشوی نما و بیمه مسئولیت مدنی
چهار شنبه 1 تير 1401 ساعت 12:45 | بازدید : 38 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی و شستشوین نما

شستشوی نما یکی از اقدامات مربوط به زیباسازی و مراقبت از نمای ساختمان است که باید به ­صورت منظم و دوره­ای برگزار شود. این عملیات، همواره با دشواری­ هایی در خصوص دسترسی به ارتفاع همراه است. همین مسئله، سبب به­ وجود آمدن خطراتی بالقوه برای کارگران، عابران شده است. همچنین، مانند هر پروژه ساختمانی دیگر، احتمال وارد شدن خسارات مالی در حین انجام پروژه نیز وجود دارد.  قانون­ گذاران راه ­حلی به نام بیمه مسئولیت مدنی عمومی را برای جبران خسارات وارده ناشی از اتفاقات غیرعمد در حین انجام پروژه ­های ساختمانی، درنظر گرفته ­اند. در این مقاله، ضمن مرور خسارات احتمالی در حین شستشوی نما به معرفی بیمه مسئولیت مدنی و مفاد آن می ­پردازیم. درصورتی که قصد نماشویی ساختمان خود را دارید، مطالعه این مقاله به شما نشان می ­دهد که چگونه خود را در برابر انواع اتفاقات غیرمنتظره ایمن کنید.

خسارات احتمالی در حین شستشوی نما

اصلی ­ترین و بزرگ ترین خطری که در یک پروژه شستشوی نما وجود دارد، خطری است که به واسطه کار در ارتفاع، جان کارگران را تهدید می­کند. هرچقدر هم که کارفرما یا پیمان­کار از بهترین و به ­روزترین تجهیزات استفاده کند، اما باز هم حادثه خبر نمی ­کند. همچنین باید احتمال خطای انسانی در هنگام بازرسی ایمنی و سلامت تجهیزات را نیز درنظر گرفت. در درجه بعدی، خسارات احتمالی که ممکن است به عابرین پیاده یا خودروها و دیگر اموال آنها وارد بیایند، مطرح می ­شوند. در حین شستشوی نما احتمال جدا شدن بخشی از نما و سقوط آن بر سر افراد یا خودروهای موجود در محل، وجود دارد. همچنین، امکان سقوط وسایل کارگران را نیز نباید از نظر دور داشت. دیگر حادثه ­ای که احتمال دارد اتفاق بیفتد، وارد شدن خسارت مالی به خود ساختمان در حین نماشویی است. به­ طور مثال، ممکن است بر اثر خطای انسانی، بالابر مکانیکی با ساختمان برخورد کرده و باعث خرد شدن شیشه­ ها یا از بین رفتن بخشی از نما شود. این موارد تنها برخی اتفاقات شایع و قابل ­پیش­بینی هستند. اتفاقات منجر به خسارات مالی و جانی در حین شستشوی نما، قطعا به این موارد محدود نمی ­شوند. به همین دلیل، لازم است که کارفرما یا پیمان­کاری که مسئول پروژه است، علاوه بر رعایت نکات ایمنی، برای جبران خسارات احتمالی نیز چاره ­اندیشی کند.

بیمه مسئولیت مدنی چیست؟

مسئولیت مدنی در قانون کشور ما به اتفاقاتی اطلاق می­شود که در آنها شخص، مسئول خسارت واردشده به دیگری، تعمدی در انجام آن نداشته است. با این­ حال، همچنان، مسئول خسارت شناخته می­ شود. به ­منظور حفاظت افراد از اتفاقاتی که ممکن است، خارج از اختیار آنها اما با مسئولیت آنها بیفتند، محصولی بیمه ­ای توسط شرکت­ های بیمه ابداع شده است که بیمه مسئولیت مدنی نام دارد. این بیمه انواع مختلفی دارد که یکی از آنها مربوط به پروژه ­های ساختمانی بوده و با نام بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در برابر کارکنان، شناخته می­ شود. در یک پروژه شستشوی نما می­ توان لیست اسامی تمامی کارگران یا به شکل ساده ­تر کل پروژه را تحت این بیمه درآورد. در خصوص خسارات غیرعمدی هم که ممکن است به دیگر افراد یا اموال آنها و یا خود ساختمان وارد شود، باید از بیمه مسئولیت مدنی عمومی استفاده کرد. نام دقیق ­تر این بیمه، بیمه مسئولیت مدنی ناشی از اجرای عملیات ساختمانی است. کارفرما یا پیمان­کار پروژه شستشوی نما با عقد قرارداد با شرکت بیمه و پرداخت هزینه­ های مربوط به آن خود را از پرداخت بسیاری از خسارات احتمالی، مصون خواهد کرد. در بخش بعد به ­صورت جزئی­ تر، مواردی که در بیمه مسئولیت مدنی برای یک پروژه نماشویی مطرح می­ شوند را بررسی می­ کنیم.

چه اتفاقاتی شامل بیمه مسئولیت محدود می شوند؟

بسته به نوع بیمه، پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه­ گذار می­تواند، سطوح و حدود متفاوتی داشته باشد. اولین و مهم­ترین بحثی که در مورد بیمه مسئولیت در شستشوی نما مطرح می­شود، دیه است. دیه شامل دیه فوت و دیه ارش می­شود. در بحث دیه فوت، تکلیف، مشخص است و در ماه­ های عادی و حرام مبالغ مشخصی دارد که در ابتدای هر سال، توسط مراجع مربوطه اعلام می­ شود. به این ترتیب، درصورتی که در یک پروژه شستشوی نما یکی از کارکنان پروژه یا اشخاص ثالث فوت کنند، خسارت آن، بر عهده بیمه­ گذار است. دیه ارش، کمی پیچیده ­تر است. هزینه پرداختی توسط بیمه ­گذار در این مورد، به نظر پزشکی قانونی و مطابق با عضوهای آسیب دیده افراد وابسته است.

کلوزهای تحت پوشش

کلوزهای تحت پوشش به پارامترهای فرعی در بیمه مسئولیت مدنی شستشوی نما گفته می ­شود. این موارد، می­ توانند بسته به نوع و هزینه بیمه در قرارداد، آورده شوند. این پارامترها فعالیت­ های خارج از کارگاه، اماکن و محیط های مرتبط با محیط اصلی، پیمان­کاران فرعی و وسایل نقلیه کارکنان را تحت پوشش قرار می­ دهند.

هزینه بیمه مسئولیت مدنی در پروژه شستشوی نما

ازآنجاکه در یک پروژه شستشوی نما احتمال وقوع اتفاقات منجربه ­فوت وجود دارد، به همین دلیل هزینه این بیمه در این پروژه، نسبتا بالاست. با این ­حال، فاکتورهای متعددی در تعیین قیمت این بیمه موثر هستند. که از مهم­ترین آنها می ­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مساحت پروژه
  • تعداد افراد تحت پوشش بیمه
  • محل جغرافیایی ساختمان
  • ارتفاع ساختمان
  • وضعیت سلامتی ساختمان
  • مدت زمان تخمینی برای اتمام نماشویی
  • کلوزهای پروژه

این موارد، توسط کارشناس بیمه و در صورت نیاز با مراجعه به محل پروژه شستشوی نما ، بررسی شده و هزینه نهایی به کارفرما یا پیمان­کار اعلام می­شود.

نگاهی اجمالی به بیمه مسئولیت مدنی در شستشوی نما

شستشوی نما ازجمله عملیات ساختمانی است که احتمال وقوع اتفاقات ناگوار با سطوح مختلفی از خسارت در آن، وجود دارد. ماهیت این عملیات در بسیاری از موارد، لزوم کار در ارتفاع را ایجاب می­کند. موضوعی که اصلی ­ترین دلیل منبع خسارات جانی و مالی مختلف است. علاوه ­براین، مانند هر پروژه ساختمانی دیگر در این پروژه نیز احتمال آسیب­ های جانی و مالی به افراد شخص ثالث نیز وجود دارد. به ­منظور جبران خسارت ناشی از اتفاقات ناگوار و غیرمنتظره­ ای که گاه، قابل­ پیش­گیری هم نیستند، مسئول پروژه شستشوی نما باید کل پروژه را تحت بیمه مسئولیت مدنی کارکنان ساختمانی و بیمه مسئولیت مدنی عمومی درآورد. در این بیمه، جبران خساراتی مانند سقوط افراد از ارتفاع، وارد شدن آسیب به جان یا مال عابرین پیاده و یا آسیب دیدن ساختمان بر اثر خطای کارکنان، بسته به مفاد قرارداد، بر عهده بیمه­ گذار خواهد بود.

شستشوی نما و بیمه مسئولیت مدنی



برچسب‌ها: شستشوی نما , نماشویی ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 105
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 364
:: بازدید ماه : 364
:: بازدید سال : 378
:: بازدید کلی : 2295