راهنمای جامع خط کشی پارکینگ
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
راهنمای جامع خط کشی پارکینگ
چهار شنبه 1 تير 1401 ساعت 11:17 | بازدید : 34 | نویسنده : admin | ( نظرات )

خط کشی

خط کشی خیابان

خط کشی خیابان یکی از مهمترین فاکتور ها در راهنمایی و رانندگی است که برای استفاده کنندگان از وسایل نقلیه، ایمنی و آسودگی را به همراه می آورد. خطوط زیادی در خیابان ها وجود دارد که بر اساس آن ها رانندگی و زندگی در محیط های شهر آسان تر می شود. خط کشی عابر پیاده، خط کشی جایگاه خودرو، خط کشی مقطع و ممتد خیابان ها و جاده ها، خط کشی محل پارک معلولین و هزاران خط کاربردی دیگر از انواع کاربرد خطوط در زندگی ما هستند.

خط کشی پارکینگ در تهران

شهر تهران یک شهر شلوغ و پر جمعیت است و این مقوله بر تعداد ماشین های موجود در شهر تهران نیز اثر گذاشته است. یکی از مشکلات اساسی برای شهروندان تهرانی همیشه مشکل جای پارک بوده است. در شهر های شلوغ به خاطر کمبود فضا برای پارک خودرو معمولا پارکینگ های عمومی ساخته می شود که هر فرد می تواند با خیال راحت ماشین خود را آن جا قرار دهد. برای سهولت در پارک و قرار گرفتن تعداد بیشتری ماشین در پارکینگ بهتر است پارکینگ را خط کشی کنند. خط کشی پارکینگ در تهران علاوه بر نظم دهی، کمک می کند تا از فضایی که در اختیار است بیشترین استفاده را برد. خط کشی پارکینگ در تهران با روش های مختلفی انجام می شود که کاملا بسته به نوع فضا و محلی دارد که ماشین ها در آن قرار می گیرند.

خط کشی پارکینگ در کرج

شهر کرج نیز مانند شهر تهران شهری پر جمعیت است و طبعا مشکلات مشابهی نیز گریبان گیر هر شهر است. یکی از این معضلات، کمبود جای پارک برای وسایل نقلیه است که خوشبختانه پارکینگ های عمومی و طبقاتی تا حدودی توانسته اند این مشکل را کنترل کنند. برای خط کشی پارکینگ در کرج و تهران مجموعه هایی هستند که این خدمات را ارائه می دهند. پس برای رفع این مشکل در شهر های بزرگی مثل تهران و کرج باید بر تعداد پارکینگ های عمومی اضافه و برای مدیریت فضای پارکینگ های عمومی از خط کشی پارکینگ استفاده کرد تا نهایت استفاده را از فضایی که در اختیار هست، برد.

خط کشی پارکینگ ماشین

تعداد ماشین ها یا در واقع همان اتوموبیل ها نسبت به سایر وسایل نقلیه موتوری و غیر موتوری بیشتر است و به طور میانگین به فضای بیشتری برای پارک کردن، نیاز دارد. در شهر های بزرگ و کوچک همواره نیاز به مکانی برای پارک خودرو وجود دارد. در نتیجه خط کشی پارکینگ ماشین نیز موردی است که همیشه باید در پارکینگ های عمومی و غیر عمومی انجام شود تا مشکلی در پارک خودرو بوجود نیاید. خط کشی پارکینگ برای ماشین نظم و ترتیب خوبی به فضا می دهد و امکان تردد راحت را برای خودرو ها فراهم می کند.

خط کشی پارکینگ و شماره گذاری

در بیشتر مواقع افراد به خط کشی پارکینگ خانه، محل کار یا پارکینگ های عمومی اکتفا می کنند، اما شماره گذاری هر قسمت پس از خط کشی نظم بسیار خوبی به پارکینگ شما می بخشد و اختصاص دادن هر پارکینگ به هر فرد کار پارک کردن خودرو را راحت تر می کند. خط کشی پارکینگ و شماره گذاری پارکینگ، نظم، زیبایی و استفاده بهینه از فضا را برای شما به ارمغان می آورد و پس از پیاده کردن خط کشی و شماره گذاری حتما متوجه تفاوت سهولت در پارک خودرو خواهید شد. هرچه مساحت پارکینگ بیشتر باشد نیاز به خط کشی پارکینگ و شماره گذاری بیشتر احساس می شود چرا که این کار سبب می شود فرد به راحتی ماشین خود را پارک و جایگاه پارک خودرو را پیدا کند.

اجرای خط کشی پارکینگ

برای اجرای خط کشی در پارکینگ می توانید به سراغ شرکت ها و مجموعه هایی بروید که خدمات خط کشی پارکینگ را ارائه می دهند. اجرای خط کشی پارکینگ توسط افراد و شرکت های متخصص باعث می شود که کار به خوبی انجام شود و مدت زمان بیشتری بتوان از این خط کشی پارکینگ استفاده کرد. در هنگام اجرای خط کشی پارکینگ به موارد مختلفی مثل جنس کفپوش، نوع رنگ، نیاز خود به پارکینگ، نحوه خط کشی و رنگ فام توجه کنید تا کار به خوبی انجام شود. اجرای خط کشی پارکینگ نیازمند آگاهی از استاندارد های خط کشی، آشنایی با انواع رنگ و انواع مدل خط کشی دارد.

خط کشی پارکینگ مسکونی

خط کشی پارکینگ تنها مختص به پارکینگ های عمومی و یا مجتمع های اداری و تجاری نیست بلکه در ساختمان های مسکونی نیز خط کشی بسیار مفید خواهد بود. گاهی ساختمان های مسکونی بسیار بزرگ هستند و تعداد واحد های زیادی در آن وجود دارد که در این مورد خط کشی پارکینگ خیلی خیلی مهم است. اما در ساختمان های مسکونی کوچک نیز با توجه به نکاتی که در این مقاله تا به اینجا ذکر کردیم حتما به میزان اهمیت آن واقف هستید. نظم، استفاده از فضای اختصاصی برای پارک ماشین، جلوگیری از تنش بین اعضای ساختمان، سهولت عبور و مرور و جلوگیری از تجمع خودرو ها از جمله مواردی است که با خط کشی پارکینگ می توان از آن ها بهره برد.

خط کشی ایستگاه اتوبوس و تاکسی

استفاده از حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین راه های تردد در سطح شهر است که با توجه به اقدامات شهرداری ایستگاه هایی برای تاکسی و اتوبوس تعبیه شده است تا افراد به راحتی بتوانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند. اما نکته ای که باعث بهتر عمل کردن حمل و نقل عمومی می شود طراحی مکان هایی به عنوان پایانه برای شروع و اتمام خط مسافربری است. در پایانه های اتوبوس رانی و تاکسی رانی تعداد زیادی از تاکسی ها و اتوبوس ها وجود دارند که در انتظار مسافر هستند تا سفر خود را آغاز کنند. خط کشی پارکینگ برای این پایانه ها به نوبت ها و محل قرارگیری وسایل نقلیه نظم می بخشد. مسافران راحت تر می توانند وسیله نقلیه مورد نظر خود را پیدا کنند و وسایل نقلیه به راحتی در جایگاه قرار می گیرند و سپس حرکت می کنند. خط کشی برای هر ایستگاه نیز کمک می کند تا مسافران به سهولت سوار و پیاده شوند و وسایل نقلیه عمومی نیز می دانند که محل پیاده و سوار کردن مسافران کجاست. پس خط کشی در همه قسمت های زندگی شهری بسیار نیاز است. شلوغی و افزایش جمعیت را باید با انجام اقدامات متنوع کنترل کرد و نظم بخشید. خط کشی پارکینگ یکی از همین راه های نظم بخشیدن در زندگی شهری و پر از شلوغی است.

خط کشی مدارس و زمین بازی

حتما تا به اینجا متوجه شده اید که بزرگترین ارمغان خط کشی ها، نظم و ترتیب است. از خط کشی می توان در هر مکانی استفاده کرد. تنها پارکینگ ها و محل های پارک ماشین نیستند که نیاز به خط کشی دارند. از دیگر مکان هایی که خط کشی در آن کاربرد دارد، مدارس و زمین های بازی هستند. خط کشی ها می توانند محل قرار گرفتن و یا ایستادن هر فرد در بازی ها را مشخص کنند. خط کشی در حیاط مدارس برای زنگ های ورزش یا ورزش های صبحگاهی، صف بندی ها، آموزش نظم و تقسیم بندی کلاس ها و پایه ها مورد استفاده قرار می گیرند. در زمین های بازی نیز برای مشخص کردن انواع بازی و جداسازی هر یک از آن ها از یک  دیگر خط کشی بسیار پرکاربرد است.

خط کشی کارخانه، کارگاه و انبار

با توجه به نیاز کارخانه ها و کارگاه ها به انبار و محلی برای قرار دادن اجناس خود قطعا خدمات خط کشی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر اینکه کارخانه ها و کارگاه نیاز به محوطه ای برای پارک وسایل نقلیه دارند در انبار نیز برای دسته بندی مناسب و افزایش نظم به خط کشی نیاز دارند. پس تنها پارکینگ نیست که نیازمند خط کشی است بلکه انبار، کارخانه و کارگاه ها هم نیاز به خط کشی دارند.

خط کشی پارکینگ انواع سطوح

خط کشی پارکینگ را می توان روی اغلب سطوح و کفپوش ها پیاده سازی کرد. کفپوش های مختلفی برای پارکینگ ها استفاده می شود. انواع کفپوش ها مثل بتون، سنگ، اپوکسی، آسفالت، موزائیک و سنگفرش قابلیت اجرای خط کشی را دارند. برای خط کشی سطوح مختلف، نوع رنگ تغییر نمی کند بلکه عاملی که بر روی خط کشی سطوح مدنظر است، خط کشی در فضای بسته یا باز است که بر روی جنس رنگ اثر می گذارد. برای خط کشی فضای باز به خاطر در معرض نور خورشید و رطوبت باران بودن که رنگ را زودتر از فضای بسته از بین می برد، باید از رنگ های ترافیکی مقاوم تر استفاده کرد.

راهنمای جامع خط کشی پارکینگ




موضوعات مرتبط: خط کشی پارکینگ , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 286
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 545
:: بازدید ماه : 545
:: بازدید سال : 559
:: بازدید کلی : 2476