طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آفریقایی
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آفریقایی
سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت 11:7 | بازدید : 30 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

اگر می‌خواهید یک دکوراسیون داخلی عالی و شیک داشته باشید، باید از الگوهای خاص در طراحی دکوراسیون داخلی خانه خودتان تبعیت کنید. بسیاری از افراد به اشتباه تلاش می‌کنند تا بدون در نظر گرفتن یک الگوی خاص، خانه خودشان را دکور کنند. این در حالی است که برای آنکه یک طراحی شیک، لوکس و برجسته داشته باشید، باید یک سبک را پیش بگیرید و از الگوهای خاص آن در خانه خودتان استفاده کنید. طرح‌های مختلفی در خانه می‌توانید اعمال کنید. از سبک مدیترانه‌ای گرفته تا آسیایی، هر سبک یک سری مشخصه خاص دارد. در این مقاله قصد داریم تا درباره طراحی دکوراسیون داخلی خانه به سبک آفریقایی صحبت کنیم! اگر می‌خواهید سبکی خاص را در خانه خودتان تجربه کنید، سبک آفریقایی برایتان بهترین گزینه خواهد بود. با ما همراه باشید تا این سبک را بهتر بشناسید و بتوانید آن را به درستی در خانه اجرا کنید.

انتخاب صحیح ترکیب رنگ

رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی منزل یک عنصر بسیار مهم و کلیدی به حساب می‌آید. باید حتماً از رنگ‌بندی مناسب یک سبک استفاده کنید تا سبک طراحی شما تمام و کمال صحیح باشد. در مرحله اول باید بتوانید تا پالت رنگ یا همان ترکیب رنگ صحیح را انتخاب کنید. همان طور که می‌توانید حدس بزنید، باید ترکیب رنگ شما، نمادی از آفریقا باشد. در آفریقا بیشتر چه رنگ‌هایی را می‌توانید مشاهده کنید؟ وقتی که به فیلم‌های مستند نگاه می‌کنید، بیشتر چه رنگ‌هایی از آفریقا در ذهن شما شکل می‌گیرد؟ دقیقاً از همین رنگ‌ها باید در طراحی دکوراسیون خانه به سبک آفریقایی استفاده کنید. برخی پالت‌های رنگی در سبک آفریقایی بسیار محبوب هستند. برای مثال می‌توان به رنگ آجری، رنگ‌های شن و ماسه، رنگ بورگوندی، رنگ نارنجی، قهوه‌ای و مشکی اشاره کرد. این رنگ‌ها در ترکیب با رنگ‌هایی همانند زرد، سبز و آبی کم‌رنگ بسیار زیبا خواهند بود. با کمک این ترکیب رنگی، می‌توانید پیش‌زمینه طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آفریقایی را فراهم کنید.

انتخاب الگوها و بافت به سبک آفریقایی

بافت و الگو جزو مهم‌ترین پارامترهایی هستند که در طراحی دکوراسیون داخلی باید در نظر داشته باشید. وقتی که الگو و بافت را به‌خوبی رعایت کنید، هر بیننده‌ای متوجه تفاوت خواهد شد و به این ترتیب می‌تواند تفاوت سبک آفریقایی را با سایر سبک‌های طراحی احساس کند. به طراحی مساجد یا خانه‌های تاریخی ایرانی دقت کنید. چه طرح‌ها و الگوهایی را می‌بینید؟ به این نوع طرح‌ها، ایرانی اسلامی گفته می‌شود. طرح‌هایی همانند طرح‌های بته جقه جزو طرح‌های ایرانی اصیل به حساب می‌آیند. در سقف‌ها از الگوهای خاصی برای گچ‌بری استفاده می‌شود. خب دقیقاً به همین ترتیب، الگو و طرح‌هایی خاص برای سبک آفریقایی نز وجود دارد. اگر به معماری خانه‌های سنتی در آفریقا دقت کنید، می‌توانید الگوهایی تکراری مشاهده کنید. این الگوها و بافت‌ها، مهم‌ترین الگوهای نمادین برای سبک آفریقایی هستند. این نقوش باید نمای از فرهنگ آفریقایی باشند. به این ترتیب هر طرح و الگویی که نمادی از آفریقا باشد را می‌توانید در طراحی دکوراسیون منزل خودتان به سبک آفریقایی استفاده کنید. توجه داشته باشید که این طرح‌ها می‌توانند در تابلوهای تزئینی روی دیوار، وسایل دکوری، طرح پرده و ... رعایت شوند. پس هیچ محدودیتی در انتخاب این طرح‌ها وجود ندارد. شما می‌توانید از پارچه‌ای برای مبلمان خود استفاده کنید که از این الگو استفاده کرده باشد. پس هیچگاه بافت و الگوهای آفریقایی را فراموش نکنید.

اسباب و اثاثیه به سبک آفریقایی

وسایل و اسباب هستند که در نهایت به طراحی دکوراسیون جان می‌دهند. بدون وسایل، خانه شخصیت و هویت نهایی خودش را پیدا نمی‌کند. وسایل می‌توانند راوی یک داستان باشند. داستانی که میزبان خانه نیز نقش اول آن را ایفا می‌کند. پس به‌هیچ‌وجه نمی‌توان نقش اسباب و اثاثیه را در کیفیت نهایی طراحی دکوراسیون داخلی نادیده گرفت. اگر می‌خواهید یک سبک عالی در طراحی به سبک آفریقایی داشته باشید، بهتر است حتماً از اسباب و اثاثیه سنتی آفریقایی کمک بگیرید. بسیاری از طراحان بر این باور هستند که ترجیحاً باید از مبلمان‌هایی مطابق با سبک مینیمال کمک گرفت. بهتر است به‌دنبال اسباب و اثاثیه گران‌قیمت و لوکس نباشید. همان طور که می‌دانید، آفریقا کشوری فقیر است. به همین خاطر خانه‌هایی چندان لوکس و پرزرق‌وبرق ندارد. پس بهتر است این سبک زندگی ساده را در اسباب و اثاثیه خود نشانش دهید. معمولاً باید حتماً از وسایلی استفاده کنید از جنس سنگ، خاک رس، منسوجات مختلف، چوب، برنز و برنج باشند. این مواد جزو مواد خامی هستند که به‌وفور در خاک آفریقا یافت می‌شود. همچنین می‌توانید از وسایلی استفاده کنید که نشانی از حیوانات دارند. برای مثال می‌توانید مبلمانی تهیه کنید که طرح پوست گوره‌خر باشد. البته توجه کنید که برای حفظ حقوق حیوانات، فقط از وسایلی که به‌صورت مصنوعی ساخته شده‌اند و طبیعی نیستند استفاده کنید. سبک آفریقایی سبکی بسیار خاص، دوست‌داشتنی، گرم و صمیمی است. در این سبک می‌توانید آرامش و جریان انرژی را احساس کنید. فقط توجه داشته باشید به‌خاطر خاص بودن این سبک، از طراحان خبره کمک بگیرید تا نهایتاً بتوانید طراحی دکوراسیون داخلی خانه خودتان را به بهترین شکل ممکن به سبک آفریقایی نزدیک کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آفریقایی




موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 106
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 198
:: بازدید ماه : 198
:: بازدید سال : 212
:: بازدید کلی : 2129