راهنمای صفر تا صد طراحی دکوراسیون داخلی
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
راهنمای صفر تا صد طراحی دکوراسیون داخلی
سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت 10:15 | بازدید : 33 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون

طراحی دکوراسیون داخلی یکی از کارهایی است که پس از انجام آن حتما با خود می گویید چرا پیش از این به فکر پیاده کردن آن نیفتاده بودید. طراحی داخلی شاخه ای علمی و هنری است که هم به لحاظ زیبایی شناختی و هم به لحاظ افزایش کیفیت و کارآیی بر محیط تاثیرگذار است طراحی دکوراسیون داخلی در واقع همان نحوه چیدمان وسایل در خانه یا هر محل دیگری است. در دکوراسیون داخلی تمامی وسایل به نحوی چیدمان می شوند که در بین همه آن ها یک هارمونی وجود داشته باشد. سبک های مختلفی برای طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد که انتخاب آن بر اساس سلیقه صاحب بنا و نظر معماران و طراحان داخلی است. اما مهمترین نکته در پیاده سازی هر سبک در طراحی دکوراسیون این است که آن فضا به صورت کامل شخصی سازی شود و طراحی دکور نوعی تقلید از سبک های مختلف نباشد، بلکه الهام گرفته از سبک مورد نظر باشد.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

یکی از قسمت های مهم هر خانه که در طراحی دکوراسیون داخلی به آن توجه ویژه ای می شود، طراحی دکوراسیون اتاق خواب است. اتاق خواب به عنوان مکانی که افراد زمان زیادی از شبانه روز خود را در آن می گذارنند، در طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی پیدا کرده است. اغلب مواردی که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب به آن ها توجه می شود به شرح زیر است:

سرویس خواب در اتاق خواب

در هنگام خرید تخت خواب، یکی از فاکتور هایی که بر فاکتور های دیگر مانند زیبایی تخت خواب ارجحیت دارد، توجه به راحتی و نکاتی است که سلامت بدن شما را به هنگام خواب تضمین می کند. در خرید تشک خوش خواب به طبی بودن و راحت بودن آن توجه کنید. اگر اتاق خواب شما کوچک است پیشنهاد می کنیم به جای خرید تخت های بزرگ مثل کینگ بد و کوئین بد از تخت خواب هایی با طراحی جمع و جور و سایز کوچک استفاده کنید. پس راحتی، زیبایی، اندازه و طرح تخت خواب مواردی است که در طراحی دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار می گیرد. براساس سبک تختخواب، میز آرایش، کنسول و آینه، پاتختی و کمد را تهیه کنید.

کاغذ دیواری در اتاق خواب

برای انتخاب کاغذ دیواری نیز فاکتور های زیادی وجود دارد. برای مثال اینکه صاحب اتاق خواب چه شخصی است و چه سلیقه ای دارد، سبک طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب و دیگر قسمت های خانه به چه صورت است، همینطور همخوانی کاغذ دیواری با وسایل اتاق خواب، فاکتورهایی است که در هنگام انتخاب، باید به آن دقت کنید.

پرده و فرش در اتاق خواب

انتخاب پرده و فرش اتاق خواب نیز مانند انتخاب کاغذ دیواری به سبک انتخابی و سلیقه شما برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خوابتان مربوط است. انواع مختلفی از پرده ها و فرش ها وجود دارد که شما بر اساس طرح و رنگ وسایل دیگر اتاق می توانید آن را انتخاب کنید و با وسایل دیگر اتاق هماهنگ کنید.

کمد دیواری در اتاق خواب

کمد دیواری به عنوان مهمترین بخش در هر اتاق است که با توجه به کاربری آن و نیازی که شما دارید می تواند در شکل، طرح و اندازه های مختلف طراحی و ساخته شود. جنس کمد دیواری معمولا از جنس چوب است و انتخاب نوع چوب و طراحی آن به سلیقه شخصی شما و نظر طراح بر اساس نوع اتاق شما بستگی دارد.

نورپردازی در اتاق خواب

نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب باید به گونه ای باشد که در هنگام شب و هنگام خواب اختلالی در خواب شما ایجاد نکند. اگر اتاق خواب شما فقط برای زمان خوابیدن مورد استفاده قرار می گیرد نیاز نیست که آن را چراغانی کنید ولی اگر استفاده های دیگری از اتاق دارید سعی کنید نورپردازی آن را به نوعی انجام دهید که قابلیت کنترل نور را داشته باشید.

اکسسوری در اتاق خواب

قطعا به جز وسایل اصلی مثل کمد، دراور، تخت و کتابخانه وسایل دیگری در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب استفاده می شود که از نظر اندازه ممکن است کوچکتر باشد یا اصطلاحا خیلی به چشم نیاید ولی تاثیر به سزایی در زیباتر شدن دکوراسیون اتاق خواب داشته باشد. این وسایل همان اکسسوری ها است که شامل، مجسمه ها، وسایل دکوری و تزیینی، قاب عکس، تابلو نقاشی، آینه و وسایل دیگر می شود.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه به عنوان محیطی که متراژ زیادی از خانه را به خود اختصاص داده است، تاثیر زیادی در زیبایی خانه دارد. در خانه های ایرانی نیز آشپزخانه از جایگاه ویژه ای برخوردار است. طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه نیز شامل موارد متعددی است که با توجه به متراژ وساخت آن قابل اجرا است. محل قرارگیری وسایل مهم آشپزخانه مثل گاز، یخچال و ماشین لباسشویی می تواند طراحی آشپزخانه را به طور کلی عوض کند و گاهی با تعویض جای هر یک از آن ها تغییر شگرفی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه ایجاد می شود. البته تغییر این وسایل مستلزم وجود زیرساخت هایی مثل شیر گاز یا آب برای وصل شدن وسایل به آن ها است، که اگر امکان اصلاح آن ها وجود نداشته باشد، کار برای طراح دکوراسیون سخت تر می شود. مهمترین بخش هر آشپزخانه بعد از وسایل، کابینت ها هستند. انتخاب کابینت ها در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه بسته به سلیقه، سبک طراحی و بودجه شما تفاوت دارد و هر یک از این موارد می تواند بر تغییر دکوراسیون آشپزخانه تاثیر بگذارد. در آشپزخانه های مدرن و امروزی جزیره یا همان کانتر آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد که در این مورد نیز فضا و نظر صاحب بنا و طراح مطرح است. وسایل دیگری مثل میز غذاخوری، پرده ها، فرش و وسایل خورد و ریز دیگر نیز باید متناسب با سبک طراحی داخلی آشپزخانه انتخاب شوند.

طراحی دکوراسیون حمام

شاید با خود فکر کنید که حمام چه نیازی به طراحی دکوراسیون داخلی دارد ولی جالب است بدانید که طراحان دکوراسیون برای طراحی حمام نیز پلن هایی دارند که پس از اجرای آن احساس بی نظیری از دیدن حمام به شما دست می دهد. تفاوتی نمی کند که حمام شما بزرگ باشد یا کوچک، شما به کمک طراحان دکوراسیون می توانید یک دیزاین زیبا در حمام خود پیاده سازی کنید. در طراحی دکوراسیون داخلی حمام خود به موارد زیر توجه داشته باشید.

  • کاشی و سرامیک های استفاده شده در حمام را با کاشی و سرامیک های جدید و متناسب با سبک منتخب در طراحی دکوراسیون داخلی تعویض کنید و سعی کنید در انتخاب طرح و رنگ آن نهایتا هوشمندی و ظرافت را به کار ببرید.
  • از شیرآلات مدرن و کاربردی در حمام استفاده کنید. بهتر است در هنگام تهیه شیرآلات هم به کیفیت و هم به ظاهر توجه کنید و در واقع کیفیت را فدای زیبایی نکنید. اگر شیرآلات بی کیفیت باشند با خراب شدن و یا زنگزدگی، زیبایی دکوراسیون حمام شما را زیر سوال می برند.
  • در انتخاب وان و جکوزی نیز به اندازه حمام توجه کنید و براساس متراژ برای حمام خود وان تهیه کنید و اگر متراژ حمام شما کم است، نیازی به استفاده از وان یا جکوزی نیست. اگر تمایل به استفاده از وان در حمام دارید باید تغییراتی در متراژ حمام و زیرساخت های تاسیساتی آن به وجود بیاورید.
  • یکی از طراحی های مدرن برای حمام جدا سازی فضای دوش با یک کابین از سایر قسمت های حمام است که شما می توانید براساس سبک طراحی دکوراسیون داخلی خانه و حمام، یکی از انواع این کابین ها را برای حمام طراحی و اجرا کنید.
  • اکسسوری و نورپردازی نیز می تواند زیبایی دکوراسیون حمام شما را چند برابر بیشتر کند. استفاده از گلدان گل، نورهای رنگی، وسایل و قفسه های زیبا برای نگهداری وسایل حمام، کابینت مخصوص حوله ها وسایلی هستند که در طراحی دکوراسیون داخلی حمام مورد توجه طراحان قرار می گیرند.

طراحی دکوراسیون پذیرایی

طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی مهمترین بخش طراحی دکوراسیون در هر خانه است. افراد معمولا به خاطر در معرض دید بودن این بخش از خانه، بیشتر تمایل به انجام طراحی دکوراسیون در این قسمت دارند. معمولا متراژ سالن پذیرایی زیاد است و طراح با المان های زیادی برای طراحی داخلی آن مواجه است. طراحی دکوراسیون این بخش از خانه با توجه به شکل ظاهری، متراژ و استفاده ای که دارد صورت می گیرد.

مبلمان در سالن پذیرایی

مبلمان در دسته وسایل پرکاربرد در سالن پذیرایی قرار می گیرند که علاوه بر ظاهر خوب باید راحت و قابل نشستن باشند. در طراحی دکوراسیون تنها ظاهر مهم نیست بلکه کاربردی بودن و راحتی وسایل نیز مورد توجه است. مبلمان بر اساس سبک ها و طرح های مختلفی ساخته می شوند که دست شما برای انتخاب را بازتر می گذارد. سعی کنید اگر سالن پذیرایی کوچکی دارید از مبل های ساده، مینیمال، کوچک و با تعداد کمتر استفاده کنید.

کاغذ دیواری یا رنگ سالن پذیرایی

در طراحی های مدرن اغلب کاغذ دیواری بیشتر از رنگ آمیزی مورد استفاده قرار می گیرد. ولی در هر حال در انتخاب رنگ و کاغذ دیواری طراحان داخلی به المان های زیادی از قبیل متراژ سالن، نحوه ساخت، سبک انتخابی و ترکیب وسایل توجه می کنند.

نورپردازی سالن پذیرایی

یکی از مهمترین رکن های طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی، توجه به نورپردازی های آن است. نور بر روحیه  افراد و همچنین زیباتر به نظر رسیدن محیط تاثیر می گذارد. در طراحی سالن پذیرایی از منابع نور متعدد استفاده کنید که این منابع قابلیت کنترل، کم و زیاد شدن به صورت دستی را نیز دارا باشند. استفاده از لوستر، آباژور و هالوژن در طراحی دکوراسیون سالن پذیرایی جلوه بسیار زیبایی به محیط می بخشد.

قیمت و هزینه طراحی دکوراسیون داخلی

یکی از مهمترین بحث هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی به میان می آید، بحث هزینه ها و قیمت تمام شده طراحی دکوراسیون بنا است. البته باید بدانید که هزینه طراحی داخلی هر خانه با توجه به فاکتور های مختلفی تعیین می شود و تا پروژه بررسی نشود، نمی توان قیمتی برای طراحی دکوراسیون داخلی در نظر گرفت. برخی از مواردی که بر هزینه طراحی دکوراسیون اثر می گذارند به قرار زیر است:

  • انتخاب تیم حرفه ای یا تازه کار
  • نوع متریال استفاده شده در طراحی داخلی
  • سبک انتخاب شده برای طراحی دکوراسیون داخلی
  • پیاده سازی و توجه به جزییات
  • میزان و مدت زمان طراحی داخلی

به طور کلی قرارداد های مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی به سه نوع تقسیم بندی می شود، که در ادامه به توضیح هر یک از این موارد می پردازیم:

ساعتی: در این روش براساس تعداد ساعاتی که تیم طراحی داخلی پروژه را انجام می دهد، کارفرما هزینه طراحی را پرداخت می کند، که البته استفاده از این قرارداد مستلزم این است که کارفرما نقشه و رندر پروژه را به طور کامل داشته باشد.

درصدی: این روش بر اساس درصدی از میزان هزینه های کل یک پروژه محاسبه می شود و می توان گفت یکی از معمول ترین روش های قرارداد در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد.

مترمربع: با توجه به این روش هزینه طراحی داخلی براساس متراژ بنا محاسبه می شود و در واقع براساس هر متر مربع یک مبلغ واحد در نظر گرفته می شود.

برای اینکه کار طراحی دکوراسیون داخلی شما به خوبی، بدون دغدغه و با کمترین هزینه انجام شود به دنبال یک شرکت و مجموعه ای باشید که تجربه و تبحر کافی در ارائه خدمات ساختمانی داشته باشد.

راهنمای صفر تا صد طراحی دکوراسیون داخلی




موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 154
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 246
:: بازدید ماه : 246
:: بازدید سال : 260
:: بازدید کلی : 2177