راهنمای صفر تا صد بازسازی خانه
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
راهنمای صفر تا صد بازسازی خانه
دو شنبه 30 خرداد 1401 ساعت 10:8 | بازدید : 32 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

باتوجه به بالا رفتن هزینه های مربوط به ساخت و ساز یک بنا، افزایش قیمت مصالح، بالارفتن دستمزد کارگران و پیمانکاران، بسیار معقول و منطقی به نظر می‎رسد که به جای صرف هزینه برای ساخت یک بنای جدید و یا خرید یک خانه نو، تصمیم به بازسازی خانه قدیمی خود بگیرید. علاوه بر بحث هزینه های بالای خرید و ساخت خانه جدید، وابستگی به خانه و محله قدیمی نیز می‎تواند دلیل دیگری برای بازسازی خانه باشد. انجام عملیات بازسازی به شما این امکان را می‎دهد که بدون دغدغه جابجایی، اسباب کشی و دردسر عادت کردن به محله جدید در یک خانه جدید و به روز سکونت داشته باشید. برای شروع کار بازسازی خانه به چند عامل خیلی مهم نیاز دارید. حالا که تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید، نیاز به مجموعه ای از اطلاعات و دستورالعمل ها دارید تا با دید باز پروژه بازسازی خانه خود را آغاز کنید. ابتدا میزان بودجه و نیاز خود را بسنجید. به دنبال مهندسان، کارگران و پیمانکاران حرفه ای و متخصص باشید. متریال و مصالح باکیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید و استارت پروژه خود را بزنید.در ادامه این مقاله کمک می‎کنیم که با صفر تا صد بازسازی همه قسمت های خانه آشنا شوید.

مراحل بازسازی خانه

  • اولین مرحله در انجام بازسازی خانه تهیه یک نقشه از خانه قدیمی است تا براساس آن بتوان تغییرات جدید را اعمال کرد و نقشه جدید را طراحی کرد.
  • در مرحله دوم یک سبک برای بازسازی خانه و طراحی دکورسیون داخلی انتخاب کنید.
  • نیروی کار متخصص انتخاب کنید و مصالح و متریال مورد نیاز برای بازسازی خانه را تهیه کنید.
  • از قسمت های مهم تر و زیرسختی مثل کفپوش و دیوار ها عملیات بازسازی خانه را آغاز کنید.
  • استحکام و ایمنی ساختمان را در نظر بگیرید و باتوجه به آن تغییرات را اعمال کنید.
  • قسمت های ظاهری و سطحی را در بازسازی خانه انجام دهید و دکوراسیون داخلی را پیاده سازی کنید.

بازسازی آشپزخانه

یکی از مهم‎ترین قسمت هایی که به عنوان اولویت در بازسازی خانه به آن توجه می‎شود، بازسازی آشپزخانه است. بازسازی در آشپزخانه و طراحی دکوراسیون داخلی آن تغییرات چشمگیری در خانه بوجود می آورد، که قطعا پس از بازسازی ‎خانه متوجه آن خواهید شد. بازسازی در آشپزخانه می‎تواند عمیق یا سطحی باشد. دو مرحله کلی برای بازسازی آشپزخانه وجود دارد که برای شروع پروژه به آن توجه کنید. در مرحله اول، تغییرات اساسی آشپزخانه را در نظر بگیرید. برای شروع بازسازی آشپزخانه ابتدا مشکلات اساسی آشپزخانه را شناسایی کنید و سپس یک پلان کلی درمورد تغییراتی که می‎خواهید در آشپزخانه و بازسازی خانه ایجاد شود را در ذهن خود داشته باشید. فرقی ندارد که آشپزخانه شما بزرگ یا کوچک است، تغییرات و بازسازی در هر آشپزخانه ای امکان پذیر است. گاهی وضعیت خانه آنقدر‎ها خوب نیست و نیاز به تعمیرات در قسمت های اساسی مثل تاسیسات یا قسمت های زیرین بنا مثل لوله ها در آشپزخانه وجود دارد. پس از انجام دوباره مراحل لوله کشی و زیرسازی، به خوبی آشپزخانه را عایق بندی کنید تا دوباره رطوبت برایتان دردسرساز نشود، سپس به سراغ تاسیسات بروید و یکبار برای همیشه مشکل تاسیسات را رفع کنید. انتخاب متریال با کیفیت برای قسمت های مهم و حیاتی خانه مثل لوله و کفپوش، در بازسازی خانه بسیار حائز اهمیت است. تغییرات دیگر در ظاهر آشپزخانه می‎تواند شامل جابجایی یک دیوار، حذف اپن، یا اضافه کردن جزیره به آشپزخانه باشد. در گام بعدی طراحی دکوراسیون مورد علاقه خود را انتخاب کنید تا براساس سبک و رنگ دلخواهتان آشپزخانه را دیزاین کنید. کابینت ها را تعویض یا تعمیر کنید. تعویض کابینت ها می تواند تغییری بی نظیر در آشپزخانه شما بوجود بیاورد. کفپوش ها ممکن است در اثر رطوبت نیاز به تعویض داشته باشند. به رنگ و شکل کفپوش ها دقت کنید. شیرآلات قسمت مهم دیگری در بازسازی آشپزخانه است. در بازسازی خانه شیرآلات جدید و لوکس را جایگزین شیرآلات قدیمی و زنگ زده کنید. تغییر جای وسایل در آشپزخانه مثل هود، گاز، یخچال و طراحی دکوراسیون جدید، آشپزخانه ای شگفت انگیز به شما هدیه می‎کند.

بازسازی اتاق خواب

اتاق خواب به عنوان مکانی که لااقل به طور میانگین 8 ساعت از شبانه روز خود را در آن می‎گذرانید، می‎تواند در دایره توجه شما در زمان بازسازی خانه قرار بگیرد. اتاق خواب علاوه براینکه مکانی برای اوقات استراحت و فراغت است، به شما کمک می‎کند تا برخی نیاز‎های خود در خانه را رفع کنید. باتوجه به متراژ خانه تعداد اتاق خواب ها تعیین می‎شود. معمولا در خانه های قدیمی تعداد اتاق ها با متراژ خانه هماهنگی ندارد و معمولا به این صورت است که تعداد اتاق ها نسبت به متراژ بقیه بخش های خانه بیشتر و یا کمتر است. بنابراین اولین کار در هنگام بازسازی خانه و اتاق خواب توجه به تعداد اتاق ها براساس متراژ خانه و نیاز اعضای ساکن در خانه است. در برخی از خانه های قدیمی متراژ اتاق ها خیلی زیاد است و در زمان بازسازی می‎توان آن را کوچک‌‎تر و یا تبدیل به دو اتاق خواب مجزا کرد. پس از تصمیم گیری درمورد اندازه اتاق خواب، به سراغ قسمت داخلی آن می‎رویم. به‎ نظر شما کدام قسمت در اتاق خواب به هنگام بازسازی خانه طرفدار بیشتری برای تغییر دارد؟ بله کاملا درست است. کمددیواری همان قسمتی است که با تغییر در طراحی و مدلش ‎به پیشواز بازسازی اتاق خواب می‎رویم. برای اینکه زیبایی اتاق خواب را بیشتر کنید دیوارپوش مناسبی را انتخاب کنید. دیوارپوش اتاق خواب می‎تواند رنگ یا کاغذدیواری باشد. برای تغییر این قسمت ها حتما از یک طراح و دیزاینر داخلی مشورت بگیرید تا همه چیز کاملا ب‎ی نقص باشد. حالا وقت آن رسیده است که با تعویض در و پنجره های اتاق، ضربه نهایی بازسازی را بزنید. پس از اتمام مراحل بازسازی خانه باتوجه به علایق و سلایق صاحبان اتاق ها، آن را طراحی داخلی کنید و دکوراسیون مناسبی برای اتاق خواب دست و پا کنید.

بازسازی سرویس بهداشتی

یکی از بخش های مهم دیگر در هنگام بازسازی خانه، بازسازی سرویس بهداشتی است. سرویس بهداشتی به علت اینکه بسیار مورد استفاده قرار می‎گیرد و همیشه در معرض رطوبت است، زودتر از باقی قسمت های خانه نیاز به تعمیرات و بازسازی دارد. بنابراین بخشی از بودجه خود در پروژه بازسازی خانه را به بازسازی حمام و سرویس بهداشتی اختصاص دهید. برای شروع کار بازسازی حمام سراغ زیرساخت های آن بروید. لوله کشی و تاسیسات مربوط به دما و آب گرم و سرد را چک کنید. عایق بندی در سرویس بهداشتی اهمیت زیادی دارد. پس‎از انجام عایق ‎بندی مناسب در کف و سقف، کفپوش و دیوارپوش سرویس بهداشتی را تغییر دهید. این بار نیز به خاطر حساسیت بالا در بازسازی سرویس بهداشتی از متریال درجه یک و متخصصان این حوزه استفاده کنید. حالا که کارهای زیرساختی در بازسازی سرویس بهداشتی به اتمام رسیده است، به سراغ قسمت های ظاهری آن می‎رویم. سینک را متناسب با اندازه و طراحی داخلی سرویس بهداشتی انتخاب کنید. شیرآلات باکیفیت خریداری کنید. سیستم تهویه و روشنایی مناسب برای سرویس بهداشتی نصب کنید. پس از انجام همه امور بازسازی خانه و  بازسازی سرویس بهداشتی، طراحی دکوراسیون داخلی مثل استفاده از اکسسوری ها، گلدان ها و خلق یک فضای جدید را انجام دهید.

بازسازی حمام

بازسازی حمام نیز مانند بازسازی سرویس بهداشتی، نیازمند امور عایق کاری، لوله کشی و تاسیسات ساختمانی است. پس از شروع بازسازی خانه، بازسازی حمام را در اولویت خود قرار دهید. عایق بندی در کف و سقف حمام به خاطر رطوبت بسیار بالا در آن مهم است.  تاسیسات مربوط به حمام، تهویه مناسب، استفاده از حوله خشک کن، رادیاتور یا گرم کننده فضای حمام و تاسیسات حرارتی که برای گرم کردن آب است را بازسازی کنید چرا که کیفیت همه آن‎ها در داشتن یک حمام خوب موثر است. وان را متناسب با فضای حمام انتخاب کنید. برای قراردادن وسایل حمام مثل شامپوها، صابون و حوله ها شلف یا طبقه‌بندی در حمام ایجاد کنید. فضای دوش گرفتن را از بقیه فضاهای حمام جدا کنید و در نهایت از داشتن حمامی با امکانات کافی لذت ببرید.

راهنمای صفر تا صد بازسازی خانه




موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 85
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 177
:: بازدید ماه : 177
:: بازدید سال : 191
:: بازدید کلی : 2108