طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سفید
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سفید
یک شنبه 29 خرداد 1401 ساعت 10:47 | بازدید : 33 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه تأثیر رنگ بر رفتار و حالات روحی افراد برکسی پوشیده نیست و به همین دلیل باید هنگام انتخاب رنگ، به خصوص برای دکوراسیون خانه، دقت بیشتری به کار ببریم تا بتوانیم محیطی امن و آرام برای خود ایجاد کنیم. البته امروز همه بر این باور رسیده‌اند که هر رنگ برای چه فضایی و برای ایجاد چه حال و هوایی مناسب است. در این راستا روانشناسی رنگ‌ها به بحث طراحی دکوراسیون خانه‌ها نیز رسیده است و همه به دنبال یافتن ترکیب رنگی مناسب برای خانه خود هستند تا در آن به آرامش برسند. در این مقاله به مقوله طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سفید و ویژگی‌های این رنگ خواهیم پرداخت. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید بهترین محیط‌ها را با استفاده از رنگ سفید دیزاین کنید.

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سفید

رنگ سفید یکی از قدرتمند‌ترین رنگ‌های مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید. بسیاری از مردم رنگ سفید را بی رنگی می‌دانند و تمایلی به استفاده از فضاهای داخلی منزل ندارند، در حالی که رنگ سفید بستر مناسبی برای خودنمایی بقیه رنگ‌ها است. طراحی داخلی با رنگ سفید به دیگر رنگ‌ها اجازه می‌دهد که خود را به نمایش بگذارند و البته در صورتی که دیگر عناصر داخلی فضاهای خانه به صورت هوشمندانه انتخاب شوند، سبب پویاتر و زنده‌تر شدن فضاهای داخلی خواهد شد.

آشنایی با طیف‌های مختلف رنگ‌ سفید

در طراحی دکوراسیون داخلی منزل چندین طیف رنگ سفید وجود دارد که برای یک طراحی مناسب بهتر است با آنها آشنا شوید. همانطور که می‌دانید سفید یکی از رنگ‌های بسیار پر طرفدار در دکوراسیون خانه‌های شیک ایرانی به شمار می‌آید و به دلیل ساده بودن ست کردن رنگ سایر المان‌های منزل با این رنگ بر زیباسازی محیط می‌افزاید طیف‌های مختلف رنگ‌ سفیدبه شرح زیر هستند.

  • رنگ سفید ساده
  • رنگ سفید گچی
  • رنگ سفید استخوانی
  • رنگ سفید عاجی
  • رنگ سفید مرمری
  • رنگ سفید کاپوچینویی
  • رنگ سفید صدفی
  • رنگ فیلی ملایم
  • رنگ سفید یاسی
  • رنگ سفید سبز
  • رنگ سفید آبی

نحوه استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون خانه

در طراحی دکوراسیون داخلی اکثر خانه‌ها، همواره مقداری رنگ سفید به چشم می‌آید. این رنگ را می‌توان در تمامی نقاط خانه استفاده کرد و محدودیتی از این نظر وجود ندارد. سفید یک رنگ خنثی محسوب می‌شود که می‌توان به راحتی آن را با رنگ‌های دیگر ترکیب کرد. افراد زیادی رنگ سفید را رنگی بی‌روح و بی‌نشاط می‌دانند و با این باور اشتباه از استفاده این رنگ در طراحی دکوراسیون خانه امتناع می‌کنند. در حالی که رنگ سفید خود منعکس کننده تمام رنگ‌ها است و باعث پدیدار شدن دیگر المان‌ها در دکوراسیون می‌شود. همچنین انتخاب رنگ سفید برای دیوارها، شومینه و سقف باعث روشن‌تر شدن فضا و جذاب شدن طراحی دکوراسیون داخلی می‌شود. حتی می‌توان برای ایجاد جذابیت بیشتر دکوراسیون داخلی رنگ سفید را به عنوان زمینه در نظر گرفت و با رنگ سیاه متضاد خود جلوه ویژه‌ای به فضا بخشید. برای پویاتر شدن فضاهای سفید رنگ وجود چند عنصر کوچک با رنگ‌های شاد هم به راحتی می‌تواند دکوراسیون داخلی منزل شما را دست خوش تحولات دلچسب کند. همچنین فضای روشن و سفید به بزرگ‌تر شدن و دلباز شدن فضا کمک بسیار زیادی می‌کند و به همین دلیل استفاده از تِم سفید رنگ در آپارتمان‌های کوچک به شدت توصیه می‌شود.

طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی با رنگ سفید

استفاده از رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی در تمام فضاها امکان‌پذیر است. رنگ سفید فضای اتاق پذیرایی را بزرگ جلوه می‌دهد بنابراین اگر اتاق پذیرایی کوچکی دارید بهتر است برای دیوارها و کف‌پوش‌های آن از این رنگ استفاده کنید. همچنین برای اتاق‌هایی که نور طبیعی کافی ندارند انتخاب رنگ سفید برای روشن‌تر کردن فضا گزینه مناسبی است. اگر از یک رنگ خنثی مانند سفید برای دیوارها و کف استفاده کنید، به راحتی می‌توانید مبلمان و فرش مورد علاقه خود را انتخاب کنید و محدودیتی از لحاظ رنگ مبلمان و دیگر وسایل جانبی نخواهید داشت. جالب است که بدانید سفید تداعی‌کننده سرما است و اگر آن را با رنگ‌های گرم و زنده ترکیب کنید، اتاق پذیرایی به نظر دوستانه و صیمیمی خواهد آمد.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب با رنگ سفید

اتاق خواب با اجرای هر نوع طراحی دکوراسیون داخلی باید فضایی آرامش‌بخش داشته باشد تا شما بتوانید خواب راحتی داشته باشید. به همین دلیل استفاده از دکوراسیون شلوغ و پر از رنگ برای این اتاق توصیه نمی‌شود. حالت آرام و پاک رنگ سفید آن را به یک انتخاب مناسب برای دکور اتاق خواب تبدیل می‌کند. براین اساس دیوارها و کف‌پوش اتاق را با رنگ سفید طراحی کنید. استفاده از تخت و کمد چوبی نیز زیبایی اتاق خواهد افزود. همچنین نصب کاغذ دیواری با طرح بسیار ملایم نیز گزینه مناسبی است. استفاده از ملافه‌ها و کوسن‌های رنگی به یک اتاق خواب سفید، وسایل براق و لوازم تزئینی شیشه‌ای و کریستالی نیز به یک اتاق سفید جلوه زیبایی می‌دهد.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه با رنگ سفید

رنگ سفید آشپزخانه را بزرگ و پرنور و تمیز نشان می‌دهد. در عناصری همچون دیوارها، کف و حتی کابینت‌ها در آشپزخانه از طیف‌های مختلف سفید استفاده کنید.همچنین  استفاده از شیرآلات و لوسترها و چراغ‌های فلزی با رنگ‌های برنز و طلایی در کنار رنگ سفید فضای آشپزخانه را زیباتر می‌کند. برای ایجاد محیط گرم و صیمیمی و شاد در محیط آشپزخانه بهتر است در طراحی دکوراسیون داخلی از پرده‌ها و رومیزی‌های رنگی و گل‌دار و همچنین کاشی‌های طرح‌دار استفاده کنید. در صورتی که در آشپزخانه سفید از میز غذاخوری چوبی استفاده کنید، گرمای محیط بیشتر خواهد شد.

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام با رنگ سفید

رنگ سفید بهترین انتخاب برای سرویس بهداشتی و حمام به شمار می‌رود علاوه بر اینکه محیط را بزرگتر جلوه می‌دهد؛ طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی با رنگ سفید باعث می‌شود کمترین آلودگی‌ها را نیز نمایان شود. در صورتی که کف و دیوارهای حمام و سرویس بهداشتی با سرامیک و کاشی‌های سفید دیزاین شود به وضوح تاثیر رنگ سفید در افزایش بهداشت و پاکیزگی را مشاهده خواهید کنیم. سعی کنید کاشی‌هایی از طیف رنگ‌های سفید با طرح‌های ملایم و ساده انتخاب کنید. آینه به کار رفته در این فضاها نیز دارای یک فریم رنگی باشند. استفاده از پرده رنگی با طرح‌های معمولی، حوله‌های طرح‌دار رنگی، شیرآلات فلزی طلایی یا برنزی تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی این فضاها خواهد داشت و نمای بی‌نظیری ایجاد خواهند کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سفید در یک نگاه

طبق آنچه در مطالب بالا گفته شد، رنگ سفید محبوب‌ترین رنگ در دکوراسیون داخلی است. این رنگ مناسب افرادی است که به دنبال سادگی هستند. استفاده از رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی خانه، باعث می‌شود محیط بزرگ و پرنور به نظر برسد و علاوه بر ایجاد محیط آرامش‌بخش سبب جلوه‌گری پاکیزگی و تمیزی می‌شود.

طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سفید




موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 139
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 398
:: بازدید ماه : 398
:: بازدید سال : 412
:: بازدید کلی : 2329