شستشوی نما و روش های دسترسی
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
شستشوی نما و روش های دسترسی
سه شنبه 24 خرداد 1401 ساعت 10:49 | بازدید : 33 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

ظاهر نمای ساختمان‌ها در کلانشهرها و شهرهای صنعتی به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و ریزگردها و دیگر آلاینده‌ها با گذشت زمان کثیف و زشت می‌شوند و بر این اساس بسیاری از خدمات شستشوی نما در راستای رفع آلودگی محیطی از روی سطح ساختمان بهره می‌گیرند تا آراستگی و زیبایی دوباره را به نمای ساختمان خود هدیه دهند. ابزارها و روش‌های نماشویی ساختمان با توجه به عملکرد انواع مختلفی دارند و هر کدام از این روش‌ها با هر سطح نمایی سازگار است و البته بستگی به میزان کثیفی نیز دارد. اگر قصد شستشوی نمای ساختمان خود را دارید قبل از هر کاری باید با این ابزار ها روش‌های دسترسی به نما بیشتر آشنا شوید، پس ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

شستشوی نما و روش‌های دسترسی به آن

نماشویی ساختمان یکی از بهترین خدمات نظافتی ساختمان محسوب می‌شود که باید توسط نیروها و تیم‌های تخصصی با بکارگیری ابزار و وسایل و روش‌های مختلفی انجام شود. هر چه میزان دسترسی به نمای ساختمان دشوار و سخت است باید از ابزارهای پیشرفته‌ با ایمنی بالا استفاده شود. از مهمترین ابزارها و روش‌های دسترسی برای شستشوی نما ساختمان می‌توان به ابزارهای محافظتی، ابزارهای نگهدارنده، ابزارهای شستشو و مواد شوینده و غیره اشاره کرد. استفاده از این ابزارها کار را برای افرادی که در این شغل و حرفه فعالیت می‌کنند، ساده و راحت کرده و این افراد به راحتی می‌توانند، این خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند. بر این اساس انتخاب نوع ابزارهای نماشویی به نوع ساختمان و میزان کثیفی و آلودگی‌های روی سطح نمای مورد نظر بستگی دارد. مثلا برای شستشوی نمای یک ساختمان یک یا دو طبقه نیازی به استفاده از داربست، بالابر، طناب و وسایل برای تغییر ارتفاع نیست بلکه عملیات نماشویی این نوع ساختمان‌ها با ارتفاع کم را می توان با ابزارهای ساده‌تری همچون ابر و تی تمیز کرد. اما از آنجایی که دسترسی به یک ساختمان بلند مرتبه آسان نیست، برای این کار می‌توان از ابزارهایی با قابلیت ایجاد اختلاف سطح به کار برد.

آشنایی با روش‌های دسترسی برای نماشویی

استفاده از روش‌های شستشوی نما بستگی به میزان دسترسی به تمام ابعاد ساختمان دارد و همچنی هر چه میزان و شدت آلودگی بیشتر باشد باید از ابزارهای پیشرفته‌تری برای نماشویی استفاده کرد. البته جنس نما و محیط جغرافیایی ساختمان نیز در بکارگیری روش‌ها و ابزارهای مختلف تأثیرگذار است. شستشوی نما اغلب با استفاده ابزارهایی همچون طناب، داربست، بالابر و ابزارهای ساده‌ای همچون ابر و تی دسته بلند انجام می‌شود که بستگی به متراژ و ارتفاع ساختمان دارد که در ادامه به جزییات این روش‌های دسترسی خواهیم پرداخت.

شستشوی نما با طناب

برای نماشویی ساختمان‌های بلند و یا برج به دلیل محدودیت‌هایی استفاده از طناب یکی از متداول‌ترین ابزارهای دسترسی برای شستشوی نما ساختمان است. به افراد یا کسانی که توانایی و مهارت استفاده از طناب برای صعود و فرود از نمای ساختمان را دارند، راپل کار می‌گویند. با بکارگیری راپل یا طناب دیگر نیاز به بستن داربست نیست چرا که نماشویی با طناب ایمنی بسیار بالاتری نسبت به داربست دارد. بر این اساس افراد حرفه‌ای به منظور شستشوی نما از بالای ساختمان با استفاده از طناب به سادگی در سطح نما جابجا می‌شوند و با دسترسی به تمام بخش‌های نما نسبت به از بین بردن کثیفی‌ها اقدام می‌کنند. بهتر است که بدانید، نماشویی ساختمان با استفاده از ابزارهایی همچون طناب یا راپل مناسب سطوح صیقلی و درخشان است. بنابراین نماهایی از جنس شیشه‌ای و کامپوزیت با استفاده از طناب به سادگی قابل شستشوی هستند. گفتنی است، شستشوی نما با طناب در مقایسه با سایر روش‌ها از هزینه بسیار پایین‌تری برخوردار است و هر چه این عملیات توسط افراد متخصص و ماهر انجام شود میزان خطرات ناشی از سقوط کاهش پیدا خواهد کرد. از مهمترین مزایای شستشو نمای ساختمان با طناب می‌توان به دسترسی آسان به نقاط غیرقابل دسترس نما و همچنین کاهش زمان شستشوی نما اشاره کرد.

شستشوی نما با داربست

یکی از قدیمی‌ترین ابزارها برای دسترسی به نمای ساختمان استفاده از داربست است. اما با بستن داربست مشکل سد معبر در معابر و خیابان‌ها ایجاد خواهد شد که البته با توجه به تراکم پایین و فشردگی بسیاری از ساختمان‌های امروزی امکان نصب داربست در همه مکان‌ها وجود ندارد. البته شستشوی نما با داربست به دلیل ایمنی پایین امروزه کمتر مورد استفاده می‌گیرد چرا خطرات جانی برای کارگران نماشویی به همراه خواهد داشت. البته هزینه شستشوی نما با داربست نسبت به روش دسترسی با طناب و راپل هزینه بیشتری دارد و از این بابت مقرون به صرفه نیست. با این وجود در مناطق و شرایطی که امکان استفاده از طناب برای فرود از نمای ساختمان وجود نداشته باشد، برای نماشویی و تمیزی نما حتما از بالابر و یا داربست استفاده خواهد شد.

شستشوی نما با بالابر

از دیگر روش‌های دسترسی به نمای ساختمان به منظور شستشوی نما می‌توان به بالابر اشاره کرد که اغلب در ارائه خدماتی همچون نماشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بسیاری از ساختمان‌ها و برج‌هایی که امکان فرود از طناب یا با راپل از پشت بام برای انجام عملیات شستشوی نما وجود ندارد، استفاده از بالابر کاربردی‌تر است و سطح ایمنی بالاتری دارد. البته هزینه شستشوی نما با استفاده از بالابر نسبت به دیگر روش‌ها بیشتر خواهد بود چون زمان بیشتری نیز صرف خواهد شد.

شستشوی نما با ابر و تِی

یکی از ساده‌ترین روش‌های دسترسی برای شستشوی نما ساختمان‌ها استفاده از ابزارهایی همچون  ابر و تِی است. این ابزار در ساختمان‌هایی با جنس نمای شیشه‌ای بیشتر کاربرد دارد. به طوری که مواد شوینده با استفاده تی روی بخش‌های مختلف نمای ساختمان پخش می‌شود و تا عملیات جزم‌زدایی به منطور پاک کردن آلودگی‌ها از روی نما به سادگی انجام شود. البته برای از بین بردن لکه‌ها نیز با استفاده از دستمال‌های مخصوص سطح نما را خشک و براق می‌کنند. همانطور که قبلا گفته شد، استفاده از ابر و تی برای ساختمان‌های دارای ارتفاع کم و در حد یک یا دو طبقه کاربرد دارد. البته یک نوع تی با نام تی تلسکوپی در بازار موجود است که دارای قابلیت افزایش و کاهش طول دسته تی است و به راحتی با استفاده از این ابزار می‌توان به تمام نقاط نما دسترسی پیدا کرد. برخی از این تی‌ها دارای دستگاه پمپ هستند که آب را از سر تی به سطح نما می‌پاشد. هزینه شستشوی نما با استفاده از تی تلسکوپی نسبت به ابر و تی معمولی مقداری گران‌تر تمام می‌شود.

سخن پایانی درباره شستشوی نما و روش‌های دسترسی به آن

طبق آنچه در مطالب بالا گفته شد، شستشوی نما یکی از فعالیت‌هایی است که باید در فواصل منظم در مقاطع زمانی مناسب برای از بین بردن آلایندگی‌ها و گرد و غبار و چربی نشسته بر روی سطح نمای ساختمان انجام شود. میزان دسترسی به نمای ساختمان در انتخاب ابزارها، وسایل و روش شستشوی نمای ساختمان تأثیرگذار است. هر چه میزان امنیت این تجهیزات بیشتر باشد استفاده از آن کاربردی‌تر خواهد بود. در مجموع شستشوی نما با روش‌های دسترسی همچون داربست، طناب، ابر و تی و بالابر بسیار کابردی‌تر است.

شستشوی نما و روش های دسترسی



برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 284
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 543
:: بازدید ماه : 543
:: بازدید سال : 557
:: بازدید کلی : 2474