5 وسیله تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون محل کار
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
5 وسیله تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون محل کار
دو شنبه 23 خرداد 1401 ساعت 10:57 | بازدید : 35 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

محل کار نیز همانند محل سکونت شما فضایی است که زمان زیادی را در آن سپری می کنید. حالا با توجه به اینکه قرار است زمان زیادی از شبانه روز خود را در محل کار بگذارنید بهتر است آن را به گونه ای طراحی دکوراسیون کنید که از بودن در فضای کاری خود نیز احساس رضایت داشته باشید. چیدمان محیط کار باید به گونه ای باشد که علاوه بر زیبایی، راحتی و کاربری مناسب را نیز برای شما داشته باشد. بنابراین حتما در هنگام چیدمان اتاق یا محل کار خود به نیاز های شغلی تان توجه کنید. در ادامه به بررسی 5 فاکتور مهم در طراحی دکوراسیون داخلی محل کار می پردازیم.

5 فاکتور مهم در طراحی دکوراسوین داخلی محل کار

در محل کار مثل ادارات، سازمان ها و فضا های اداری فاکتور های متعددی برای طراحی دکوراسیون و چیدمان محل کار مورد اهمیت است. میز و صندلی، کمد یا طبقه بندی ها، کتابخانه، میز کنفرانس و جلسات، مبلمان، گل و گیاه و فضای سبز، نور مناسب و رنگ بندی دیوار و سقف از مهمترین المان های محل کار هستند.

وسیله شماره یک: میز کار و صندلی در طراحی دکوراسیون داخلی محل کار

شاید بتوان گفت مهمترین ابزار برای طراحی دکوراسیون و چیدمان داخلی محل کار، میز کار است. میز به عنوان وسیله ای برای قرار دادن تمام وسایل مورد نیاز، پرونده ها و پوشه ها، سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ و تعداد زیادی وسایل دیگر در محل کار مورد استفاده قرار می گیرد. صندلی نیز به عنوان وسیله ای که شما مدت زیادی بر روی ان مینشینید باید از فاکتور راحتی و استاندارد های لازم برای حفظ سلامتی شما برخوردار باشد. اگر میز جای مناسب برای قرار دادن وسایل را نداشته باشد و صندلی نیز استاندارد و راحت نباشد حواس شما را پرت می کند.

وسیله شماره دو: مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی محل کار

اگر شرکت، اداره یا مجموعه شما در معرض رفت و آمد ارباب رجوع و مراجع کنندگان زیادی قرار دارد، داشتن مبلمان یک المان مهم و تاثیر گذار خواهد بود. مبلمان باید به گونه ای انتخاب شوند که در وهله اول آرامش و راحتی را برای مهمانان و مراجعان به همراه بیاورد. رنگ مبلمان باید براساس رنگ های اداری و مناسب با فضای شرکت ها انتخاب شود. مبلمان مخصوص به ادارات دارای طراحی متناسب با این فضا هستند. برای مثال شما نمی توانید مبلمان سلطنتی و یا سوپر لوکس با رنگ هایی مثل صورتی یا با پارچه های طرحدار برای محل کاری خود انتخاب کنید. بلکه باید انتخاب مبلمان براساس پرستیژ شغلی شما باشد.

وسیله شماره سه: میز و صندلی های کنفرانس و جلسات در محل کار

انتخاب میز و صندلی کنفرانس و جلساتی که در شرکت ها و ادارات برگزار می شود بسته به متوسط تعداد اعضایی است که غالبا در جلسات حضور دارند. تعداد میز و صندلی زیادتر از نیاز شما محیط اتاق کنفرانس را شلوغ و آشفته نشان می دهد و تعداد کمتر نیز باعث می شود که اعضا احساس راحتی نداشته باشند و یا به نوعی به آن ها احترام لازم گذاشته نشود. پس حتما در انتخاب نوع میز و صندلی به فضایی که برای جلسات خود اختصاص داده اید و یا تعداد نفرات حاضر در جلسه حتما توجه کنید.

وسیله شماره چهار: کتابخانه و قفسه های نگهداری مجلات در محل کار

مجلات، کتاب ها و روزنامه ها از جمله وسایل مورد استفاده کارمندان و مدیران هستند و وجود آن ها در محل کار نشان از پویایی و حرکت رو به جلوی افراد حاضر در آن محیط است. پس علاوه بر نگهداری از کتاب ها وجود کتابخانه در محل کار، طراحی دکوراسیون داخلی فوق العاده ای را در معرض دید افراد قرار می دهد. طراحی دکوراسیون داخلی محل کار نباید خسته کننده باشد، وجود کتاب ها و کتابخانه اثر مثبتی بر روحیه افراد و چیدمان محیط کار می گذارد.

وسیله شماره پنج: کمد و کشوی نگهداری لوازم و اسناد اداری در محل کار

برخی از وسایل مورد نیاز باید حتما بر روی میز قرار داشته باشند اما برخی دیگر از وسایل به علت کمتر مورد استفاده بودن و یا حتی دارای اهمیت بودن باید در کمد یا کشوی مخصوص قرار بگیرند که در این صورت هر اداره و شرکتی باید براساس نیاز خود و کارکنان این کمد ها را تهیه کند و با توجه به سبک طراحی دکوراسیون داخلی محل کار، رنگ، شکل و طرح آن ها را انتخاب کند. چیدمان این وسایل نیز باید به نحوی باشد که دسترسی کارکنان به آن ها راحت و بدون مشکل باشد.

سایر المان ها و وسایل تاثیر گذار درطراحی دکوراسیون محیط کار

قطعا عوامل زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی محل کار نقش دارند ولی در این مقاله به پنج مورد از مهمترین وسایل لازم در محیط کار اشاره شد. وجود گل و گیاه در محیط کار آن را از حالت خشن و بی روح بودن خارج می کند، نورپردازی مناسب با نور طبیعی و مصنوعی امکان راحت تر کار کردن را برای کارکنان فراهم می کند. رنگ اتاق ها، وسایل و لوازم التحریر مناسب، دستگاه هایی مثل کپی، پرینت، فکس و تلفن سانترال نیز از دیگر وسایل مورد نیاز در محل کار هستند که از ان ها نیز می توان در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

طراحی دکوراسیون محل کار با یک نگاه اجمالی و کلی

محیط کار به عنوان محیطی که افراد ساعات زیادی از عمر خود را در آن می گذرانند، باید به نحوی طراحی شود که میزان فرسودگی روحی را به حداقل برساند. در مقاله فوق سعی شده است تا المان های موثر در طراحی دکوراسیون داخلی و وسایل مورد نیاز را با نگاه طراحی داخلی مورد بررسی قرار داد تا مطالعه کنندگان به راحتی بتوانند محیط کار خود را دیزاین کنند. البته شاید بهتر باشد برای چیدمان محیط کاری خود از افراد متخصص در این حوزه و طراحان داخلی کمک بخواهید تا دکوراسیون داخلی به بهترین حالت ممکن اجرا شود.

5 وسیله تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون محل کار




موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 44
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 303
:: بازدید ماه : 303
:: بازدید سال : 317
:: بازدید کلی : 2234