شستشوی نما از جنس سنگ تیشه ای
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
شستشوی نما از جنس سنگ تیشه ای
یک شنبه 22 خرداد 1401 ساعت 12:35 | بازدید : 35 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی و شستشوی نما

بارش باران های اسیدی و آلودگی های موجود در هوا به علت استفاده از گاز های فسیلی و رشد صنعت از دلایل آلودگی و کثیف شدن نمای ساختمان ها از هر جنسی هستند. آلوده بودن سطح نما علاوه بر ظاهر زشتی که برای نما ایجاد می کند، امکان تخریب آن را نیز به همراه دارند، پس بهتر است که هر از چندگاهی عملیات نماشویی و شستشوی نما را برای ساختمان خود انجام دهید تا هم تمیز و زیبا شود و هم آلودگی ها سبب تخریب نمای ساختمان نشود. همانطور که می دانید نما ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند که معمولا جنس نما تاثیری در کثیف شدن و نشستن آلودگی بر آن ندارد و در واقع همه نما ها بدون استثنا کثیف می شوند البته ممکن است برخی نما ها با روند آهسته تری آلودگی را به خود جذب کنند. در ادامه به بررسی یکی از نما های ساختمان با جنس سنگ تیشه ای و نحوه شستشوی نمای آن می پردازیم، لطفا تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

انواع نمای سنگی در شستشوی نما

نمای سنگی ساختمان ها به طور کلی به دو دسته سنگ های صیقلی و سنگ های تیشه ای تقسیم می شوند که هر کدام از این سنگ ها به خاطر جنس خاصی که دارند به روش های مختلف و با مواد متفاوتی شسته می شوند. در ادامه این مقاله با این مراحل آشنا می شوید.

سنگ های صیقلی و شستشوی نمای آن ها

سنگ های صیقلی مثل سنگ مرمر هستند که در هنگام شستشوی آن ها از آب و گاهی مواد اسیدی مثل دیسکلر برای تمیز شدن بیشتر استفاده می شود. شستن سنگ های صیقلی بسیار راحت است و گاه با فشار آب به طور کامل تمیز و پاکیزه می شود. اما گاهی به علت وجود آلودگی ها به صورت عمقی در سنگ از اسید رقیق شده به نام دیسکلر برای شستشوی نما استفاده می شود تا نما به طور کامل پاکیزه شود. این نوع اسید به هیچ عنوان به نما آسیب نمی رساند چرا که رقیق شده و با دوز کم استفاده می شود و همینطور نمای سنگی مثل مرمر بسیار مقاوم است.

سنگ های تیشه ای و شستشوی نمای آن ها

سنگ های تیشه ای همانطور که از عنوان آن ها مشخص است مثل سنگ های صیقلی صاف و یکدست نیستند و برای همین شاید شستشوی نمای سنگ تیشه ای کمی سخت تر و پیچیده تر از انواع دیگر نما باشد. نمای سنگ تیشه ای را نیز می توان با آب فشار قوی یا همان واتر جت مورد شستشو قرار داد اما همانطور که پیش تر اشاره کردیم گاهی آلودگی عمیق تر است و به نوعی در جان سنگ نفوذ کرده است که در این موارد شستشوی نمای سنگی با استفاده از سیلیس یا همان ماسه بادی یا صنعتی انجام می شود. سیلیس با استفاده از دستگاهی به نام واتر سندبلاست برای نماشویی و شستشوی نما مورد استفاده قرار می گیرد. واتر سندبلاست در واقع همان واتر جت با ترکیب سیلیس است که با سرعت و فشار بالا ترکیب سیلیس و آب را به سمت نما پرتاب می کند تا شستشوی نما به طور کامل و عمیق انجام شود.

روش مناسب برای شستشوی نما از جنس سنگ تیشه ای

چند مرحله برای شستشوی نما و نماشویی از جنس سنگ تیشه ای وجود دارد که با رعایت این مراحل می توان نما را به بهترین نحو ممکن تمیز کرد. در ادامه این متن مراحل به ترتیب توضیح داده می شود.

مرحله اول، خیساندن و مرطوب کردن نمای سنگی

برای شستن نمای سنگ تیشه ای بهتر است که ابتدا با استفاده از آب خالی نما را به طور کامل خیس کنیم و اجازه بدهیم که رطوبت وارد نما شده و با آلودگی ها ادغام شود. با این کار آلودگی های نما خیلی سریع تر و راحت تر از بین می رود. البته این روش در گذشته به عنوان یک روش مستقل برای نماشویی استفاده می شده است که مدت زمان زیادی به طول می انجامیده است و نما را به صورت کامل تمیز نمی کرده است.

مرحله دوم، شستشوی نما با بخار آب یا واتر جت(حرارت و فشار بالا)

اگر آلودگی های موجود بر روی سطح نما زیاد نباشد، می توان آن را با استفاده از واترجت، بخار آب یا همان آب خالی تمیز نمود. شستشوی نما با واترجت 250 بار هزینه ای به مراتب کمتر از شستشوی نما به روش های دیگر و با استفاده از مواد مخصوص دارد.

مرحله سوم، شستشوی نما با استفاده از واتر سندبلاست و مواد مخصوص

اگر نما با استفاده از دو روش قبلی تمیز نشود و نیاز به نماشویی و شستشوی نما به صورت عمقی داشته باشد، با توجه به جنس نما متریال و ابزار دیگری برای شستشوی نما انتخاب می شود. ابزار مناسب برای نماشویی و شستشوی نمای ساختمان از جنس سنگ تیشه ای سیلیس و واترسندبلاست است که با استفاده از ماسه های ریز که از طریق واتر سندبلاست با فشار آب قوی به سطح نمای ساختمان ریخته می شود، نما به طور کامل تمیز می شود.

روش های دسترسی به نمای سنگ تیشه ای

برای شستشوی نما از جنس سنگ تیشه ای روش های متفاوتی وجود دارد که با توجه به تعداد طبقات ساختمان و راه های دسترسی به نما یکی از روش های زیر انتخاب می شود.

  • دسترسی با طناب و راپل
  • دسترسی با بالابر و کلایمر
  • دسترسی با داربست
  • دسترسی با شلنگ های بزرگ

شستشوی نمای سنگ تیشه ای در یک نگاه اجمالی

پس از خواندن مقاله فوق به طور کامل و دقیق با روش ها، ابزار و مواد مورد نیاز برای شستشوی نمای ساختمان های ساخته شده از سنگ تیشه ای آشنا می شوید. اگر نمای ساختمان شما از جنس سنگ و به خصوص سنگ های تیشه ای است می توانید با استفاده از اطلاعات آورده شده در این مقاله به راحتی تیم مورد نظر خود را انتخاب و آن ها را نظارت کنید. داشتن اطلاعات در رابطه با انواع جنس نما به شما کمک می کند تا هنگام نماشویی و شستشوی نمای ساختمان خود به راحتی با تیم منتخب نماشویی ارتباط برقرار کنید و بدون نگرانی عملیات شستشوی نمای ساختمان خود را به مجموعه متخصص این حوزه بسپارید.

شستشوی نما از جنس سنگ تیشه ای



برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 364
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 623
:: بازدید ماه : 623
:: بازدید سال : 637
:: بازدید کلی : 2554