تفاوت انواع سنگ در شستشوی نما
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
تفاوت انواع سنگ در شستشوی نما
چهار شنبه 18 خرداد 1401 ساعت 10:49 | بازدید : 29 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی

شستشوی نما یک هنر و مهارت است. این کار را باید با شناخت کامل نما و انتخاب صحیح مواد شوینده و وسایل شستشو انجام داد. شاید بسیاری این کار را بسیار ساده در نظر بگیرند؛ اما در این مقاله قصد داریم تا به شما نشان دهیم در نمای سنگی از چه روش‌هایی برای شستشو استفاده می‌کنند و در نهایت درباره اهمیت شستشوی نما سنگ بر اساس نوع آن‌ها صحبت کنیم.

آیا نمای سنگی به شستشو نیاز دارد؟

بله! نمای سنگ هم همانند هر نوع نمای دیگر به نماشویی نیاز پیدا می‌کند. البته برخی انواع سنگ همانند مرمر دیرتر کثیف می‌شوند؛ اما به هر صورت نمای سنگی هم به شستشو نیاز پیدا خواهد کرد.

از چه ابزارهایی در شستشوی نما سنگ استفاده می‌کنند؟

به‌صورت کلی از دو ابزار واترجت و سندبلاست در شستشوی نما سنگی استفاده می‌کنند. واترجت یک وسیله ساده است که مشابه آن را در کارواش‌ها می‌توانید ببینید. این دستگاه آب را با فشار بالا به بیرون می‌پاشد. به این ترتیب می‌تواند جرم‌ها را به‌خوبی پاک کند. واترجت یک وسیله بسیاری کاربردی در شستشوی نما ساختمان به حساب می‌آید. وقتی که نما با واترجت پاک نشود، به سندبلاست نیاز پیدا می‌کند. سندبلاست یک وسیله خاصی است که شن‌های ریز را همراه با هوا به سطح پرتاب می‌کند. به این ترتیب یک لایه از روی سطح برداشته می‌شود. از سندبلاست در شستشوی نما یا رفع زنگ‌زدگی آهن استفاده می‌کنند.

از چه موادی در شستشوی نمای سنگ استفاده می‌کنند؟

به‌صورت کلی در وهله اول با کمک واترجت و آب، دیوارها را شستشو می‌دهند. آب با کمک دستگاه واترجت با فشار بسیار بالا به دیوار پاشیده می‌شود. به همین خطار می‌تواند تا رسوبات و جرم روی دیوار را تا حد بسیاری از بین ببرد. اگر دیوار خیلی کثیف باشد، روی سطح دیوار را با شوینده می‌شویند. شوینده می‌تواند چربی و مواد کثیف را در خود حل کند. به این ترتیب پس از آن یکبار روی نما را دوباره آب می‌گیرند تا سطح از مواد شوینده پاک شود. اگر این روش هم جواب نداد، همان طور که اشاره کردیم نوبت به سندبلاست می‌رسد. سندبلاست معمولاً سطح را پاک می‌کند؛ اما اگر باز هم سطح پاک نشد، نیاز به اسیدشویی خواهید داشت. در روش اسیدشویی از اسیدهای بسیار رقیق بر اساس نوع سنگ استفاده می‌کنند. به این ترتیب یک لایه نازک از سطح برداشته می‌شود و سنگ همانند روز اول درخشان خواهد بود. البته انتخاب نوع اسید و میزان آن اهمیت بسیاری دارد. توجه داشته باشید که تا حد امکان از این روش استفاده نمی‌کنند. چون برخی سنگ‌ها به این ترتیب در مقابل هوا و رطوبت حساسیت پیدا می‌کنند و مقاومت آن‌ها کمتر می‌شود. پس بهتر است شستشوی نما را پیش از آنکه کار به کثیفی شدید برسد انجام دهید. زیرا هرچه مواد بیشتری در شستشوی نما استفاده شود، هزینه و وقت بیشتری می‌طلبد.

از چه روش‌هایی برای شستشوی نما استفاده می‌کنند؟

به‌صورت کلی در حال حاضر از دو روش راپل و روش داربست برای شستشوی نما استفاده می‌کنند. روش داربست روش قدیمی است. در این روش معمولاً باید از یک اکیپ نصب داربست ابتدا کمک بگیرید تا جلوی نما ساختمان داربست بزند. پس از اتمام پروژه نیز باید از آن‌ها بخواهید تا داربست را جمع کنند. به این ترتیب یک هزینه دیگر به هزینه‌های شستشوی نما شما اضافه می‌شود. داربست یک سازه ساده آهنی است. در این سازه بین هر دو لوله یک تکه الوار چوبی قرار می‌دهند. به این ترتیب افراد می‌توانند روی این الوار بایستند و شستشوی نما را انجام دهند. این روش زمان‌بر است و خطرات مخصوص به خود را دارد. در حال حاضر روش راپل برای شستشوی نما سنگ مطرح شده است. در این روش افراد از بالای پشتبام همراه با طناب به‌سمت پایین آویزان می‌شوند. آن‌ها بین زمین و هوا معلق خواهند بود و می‌توانند به جاهای مختلف دیوار دسترسی داشته باشند. این روش سریع‌تر، ایمن‌تر و ارزان‌تر از روش داربست است. به همین خاطر برای شستشوی نما باید از پیمانکارانی کمک بگیرید که از این روش استفاده می‌کنند.

چرا باید روش شستشو بر اساس نوع سنگ انتخاب شود؟

اگر سری به بازار بزنید، متوجه می‌شوید که از انواع مختلف سنگ برای سنگ نمای ساختمان استفاده می‌کنند. برای مثال می‌توانند از سنگ تراورتن که به سنگ نمای رومی شناخته می‌شود، سنگ گرانیت، سنگ نما چینی، سنگ نما مرمر یا سنگ نما مرمریت استفاده کنند. هر کدام از انواع سنگ‌ها، دارای خواص مخصوصی هستند. همچنین میزان جرم‌گیری آن‌ها تفاوت دارد. برای مثال سنگ مرمر سفید با وجود آنکه رنگ روشنی دارد، دیرتر از سنگ‌های دیگر کثیفی و آلودگی را به خود جذب می‌کند. به همین خاطر کمتر از سنگ‌های نمای دیگر به شستشو نیاز پیدا خواهد کرد. برخی سنگ‌ها دارای بافت متخلل هستند. به این ترتیب اگر از روش‌های خاصی برای شستشوی نما استفاده نکنید، سنگ‌ها از داخل ترک می‌خورند. مخصوصاً وقتی که نوبت به انتخاب مواد شوینده یا حتی مواد اسیدی می‌رسد، در نظر گرفتن نوع سنگ اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. برخی سنگ‌ها در برابر بعضی مواد شیمیایی بسیار ضعیف هستند و دچار واکنش می‌شوند. تخصص پیدا کردن در این موضوع کار دشواری است. به همین خاطر است که باید با یک پیمانکار خبره در این زمینه مشورت کنید. توجه داشته باشید که برخی پیمانکاران بدون در نظر گرفتن نوع سنگ اقدام به نماشویی می‌کند. نماشویی یک کار بسیار حساس است. در صورتی که به درستی انجام نشود، می‌تواند خسارت بسیاری را به بار بیاورد و معمولاً پیمانکاران بدون اعتبار، مسئولیت به عهده نمی‌گیرند. در نتیجه بهتر است شستشوی نمای خود را به پیمانکاران و تیم‌های خبره بسپارید و آسوده‌خاطر باشید.

تفاوت انواع سنگ در شستشوی نما



برچسب‌ها: شستشوی نما , نماشویی ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 77
:: باردید دیروز : 167
:: بازدید هفته : 336
:: بازدید ماه : 336
:: بازدید سال : 350
:: بازدید کلی : 2267